Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:11:
Ja. Want de concurrerende lenovo en dell workstations hebben wél switchable graphics, en gaan 3x zo lang mee op de accu.
Daarom vond ik de keuze voor de elitebook vorig jaar een rare. Liever wat minder performance en meer accuduur.
Lenovo had geen workstation (W520) aangeboden, maar de T520 (vergelijkbaar met EliteBook 8560p). Dell was niet eens door de eerste selectieronde gekomen, doordat een Dell Precision M4600 in een gelijke configuratie als de 8560w ruim €150 duurder was. Dell wilde gewoon niet zo laag gaan met de prijs als HP.
Daarnaast konden we met HP verder met onze bestaande fullfilment partner (waar we een goede relatie mee hadden en ook goede ervaringen), bij Dell zouden we in ieder geval moeten switchen, Lenovo weet ik niet meer.
heintjeput schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 05:16:
Het is goed dat ik dit topic nog lees. Ik had een 8560W (had, want hij is vorig weekend gejat) en de accuduur was echt een drama. Mijn 4 jaar oude Dell hield het nog langer uit. Daarnaast zou ik als suggestie willen geven om voortaan niet alleen te kijken naar het gewicht vd laptop, maar ook van de adapter.
Die van de 8560W is 800 - 900 gram, omdat het ding blijkbaar een 120W(?) adapter nodig heeft en minder zware adapters oprookt...
Gewicht en afmetingen adapter hebben we ook zeker naar gekeken.
Uit mijn review:
De mobiliteit van deze laptop is matig. Hij is iets groter dan de gemiddelde 15.6" laptop en hij is ook een stuk zwaarder. De meeste laptops van 15.4" - 15.6" zijn rond de 2.5 kg, de lichtste laptops van dit formaat beginnen iets boven 2 kg en de zwaarste laptops zijn rond de 4 kg. Deze laptop zit rond de 3.2 kg en is daarmee dus aan de zware kant. Hij behoort hiermee tot de zwaarste 5% laptops van dit formaat. Zelf vind ik dat nog steeds niet heel erg zwaar, ik heb collegeboeken die ongeveer hetzelfde wegen. Maar ik kan me voorstellen dat als je een laptop veel mee moet nemen dat je dan wel een lichter model gaat overwegen.
Wat deze laptop vooral lomp maakt is dat er een 150 W adapter bij zit, dat ding is 167x72x39 mm groot en weegt 745 g + 175 g voor het netsnoer. Als je dat ook meerekent kom je op ongeveer 4.1 kg uit.
Houd hier rekening mee bij het het uitzoeken van een tas. Sommige 15.6" tassen zouden wel eens te klein kunnen zijn.
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:22:
Dat klopt, de ATI wat 30 euro duurder dan een bepaalde minder presterende Nvidia, en daarmee kwam de prijs zodanig dicht bij de 1000 euro dat ze de boel maar hebben afgerond. Maar uit het hoofd was er vorig jaar niet enorm veel te kiezen, wederom uit het hoofd de lenovo L520 en een N53SV. Verder weet ik het niet.
Precies andersom, de Nvidia Quadro 1000M zou ons €30 meer kosten dan de AMD FirePro M5950.
Wat betreft de opties:
HP EliteBook 8560w + HP ProBook 4530s
Dell Precision M4600 + Dell Vostro 3550
Lenovo T520 + Lenovo L520
Toshiba R850 + Toshiba A11
Fujitsu Lifebook E751 + Fujitsu Lifebook E751 (in lichtere configuratie)
ASUS K53SV + ASUS K53E
We hebben de laptops van HP, Lenovo en ASUS getest. De HP EliteBook was verreweg de best geteste high-end en de Lenovo L520 was verreweg de best geteste allround. Doordat de high-end veel meer verkocht wordt telde die zwaarder en combineren van verschillende merken was niet mogelijk (dan zou de prijs veel hoger, offertes waren allemaal gebaseerd op package deal), dus werd het HP.
[
Voor 61% gewijzigd door
Kid Jansen op 20-04-2012 10:04
]