[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een vraag m.b.t. tot het toetsenbord. In dit topic las ik eerst dat er géén backlit keyboard in zit, terwijl ik later lees dat het er wel op zit.
Nu begrijp ik dat het een optionele functie is. Zit het er nu wel of niet op bij de UT configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 09:14

musicer

Press any key to continue....

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:01:
Toch nog een vraag m.b.t. tot het toetsenbord. In dit topic las ik eerst dat er géén backlit keyboard in zit, terwijl ik later lees dat het er wel op zit.
Nu begrijp ik dat het een optionele functie is. Zit het er nu wel of niet op bij de UT configuratie?
Nee. Dit zit er (helaas) niet op bij de UTwente configuratie. Ook niet zo'n lampje boven het scherm zoals vorig jaar als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is dat niet heel erg, want je zult zelden in een dergelijk slechte verlichte omgeving zitten. Desnoods draai je de brightness van het scherm iets omhoog. ;-)

De kwaliteit van het toetsenbord is belangrijker. Over mijn huidige Asus ben ik zeer tevreden, dat is een lekker tikkend toetsenbord, zonder numeriek deel. Dan hebben de toetsen dus nog een fatsoenlijke grote en positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Al iemand iets van Switch gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 07:13
Helaas niet. Ik heb hen afgelopen week gemaild, maar ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen omtrent levertijden.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik heb ze even een mailtje gestuurd en anders bel ik ze zo, ga donderdag op vakantie en zou de laptop dan wel binnen willen hebben.
Straks bel ik ze anders nog even.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had ze net gebeld, laptops zijn vrijdagmiddag binnen gekomen en ze zijn vanochtend begonnen met klaar zetten voor verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
@ Kid Jansen: zijn zowel de 8560w als de 4530s binnengekomen?

Edit: zojuist een mailtje ontvangen van Marjolein Dijkhuis. Zij geeft inderdaad aan dat beide typen notebooks zijn aangekomen en worden verwerkt. Als levertijd wordt deze week aangegeven, maar ze noemt geen specifieke datum.

[ Voor 65% gewijzigd door Rednas op 01-08-2011 16:22 ]

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Oh, als ze er al zijn, kan ik die van mij dan ophalen?
Zo ja, dan fiets ik nu nog even langs :P

Nice, even gebeld, ik kan hem nu ophalen :)

[ Voor 19% gewijzigd door HaTe op 01-08-2011 15:41 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
HaTe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:38:

Jij wel ? :?
Ik heb zonet een mail gestuurd en één terug gekregen (15 min geleden) En ik kan de mijne nog niet afhalen.. (Heb hem op de eerste dag dat het mogleijk was besteld, HP 8560w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
HaTe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:38:

Nice! Post je bevindingen maar als je hem binnen hebt, veel plezier ermee :)

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb hem wel meegekregen, maar het was toch niet de bedoeling dat ik al langs zou komen. Je hoort eerst een email te krijgen dat je hem op kan halen :)

Maar feit is dat ik hem, na een tijdje wachten, wel heb meegekregen en ik ga hem nu uitpakken! :D

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Probeer het wel enigszins nuttig te houden hier. Ik zie heel veel posts voorbij komen die eigenlijk niks toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
HaTe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:35:
Ik heb hem wel meegekregen, maar het was toch niet de bedoeling dat ik al langs zou komen. Je hoort eerst een email te krijgen dat je hem op kan halen :)

Maar feit is dat ik hem, na een tijdje wachten, wel heb meegekregen en ik ga hem nu uitpakken! :D
Mag ik vragen wanneer je 'm besteld hebt? Ik heb de mijne op 18 juli besteld, dus hopelijk zit ik nog bij de eerste levering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Sorry Kid, ik denk dat je mij bedoelt.

Laptop ziet er goed uit, wel wat zwaarder dan ik had gedacht. Nadat ik hem aanzette had ik al gelijk groene artefacten in beeld, welke nog steeds niet weg zijn. Ik hoop dat dit nog goed komt!

@joepie: 20 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Artefacten? Dat had ik bij mij 8540W niet toen ik hem voor het eerst aanzette, heb je er een foto van? [het is wel een ander paneel natuurlijk].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, heel veel groene ruis in beeld en een over de hele lengte van het scherm groene streep.
I don't like. Ik kan helaas geen foto maken.

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 01-08-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ HaTe: niet per se, ik bedoelde het meer in het algemeen.

Zou je trouwens een foto kunnen maken van dat probleem met het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Maar snel weer terugfietsen dan :P. Lijkt me echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
mbr01 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:30:
Had ik ook last van. Je kan ook het volgende emailadres proberen, daar heb ik iig contact mee gehad: M.Dijkhuis[appiestaart]switch.nl.

Ene Marjolein is dat.
Goed dat ik toch maar even het topic heb doorgelezen, want na een maand heb ik die orderbevestiging ook nog niet gekregen. Ik zal ook eens een mailtje sturen naar Marjolein. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb toch foto's kunnen maken, nu is de groene shizzle nog erger:
Afbeeldingslocatie: http://ksya.net/img/HP%208560w%20artefacten1_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ksya.net/img/HP%208560w%20artefacten2_thumb.jpg
(opklikken voor groot)

edit1: Ik heb even gebeld naar Switch. Ik wordt morgen teruggebeld en dan hoor ik meer.
Heb ik net weer een DOA |:( 8)7

edit2: Werd net al gebeld dat ik hem morgen weer mee kan nemen en een nieuwe ophalen. Goede service daar d:)b

[ Voor 73% gewijzigd door HaTe op 01-08-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Wow, dat is echt niet goed nee. Ik zou snel nog even bellen, of je anders morgen een andere kan halen. Of kan je nu al naar de on-campus support ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
RetroTycoon schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:56:
Marjolein heeft het druk ;) Ze heeft me dan eindelijk de orderbevestiging gestuurd. Met datum 04/07/2011 dus ik hoop met de eerste batch mee te mogen :)
Mijn orderbevestiging heeft ook 04/07/2011 en Marjolein wist mij het volgende te vertellen:
Beste Ton,

Wij hebben bij de orderbevestigingfunctie een fout gehad, mijn excuus. Ik heb deze nu alsnog verzonden.
Ik kan u informeren dat u in ieder geval deze week het notebook tegemoet kunt zien,

Mvg, Marjolein Dijkhuis
Dus waarschijnlijk zal jij hem deze week ook ontvangen. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
g0tanks schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:07:
[...]

Mijn orderbevestiging heeft ook 04/07/2011 en Marjolein wist mij het volgende te vertellen:

[...]

Dus waarschijnlijk zal jij hem deze week ook ontvangen. :)
Geweldig! En bedankt voor het meedenken :)
Ik kreeg een wat vager mailtje namelijk:
We zijn druk doende bezig om de orders te verwerken. We hopen zo snel als mogelijk uit te leveren.
We gaan ervan uit deze week te zullen leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door RetroTycoon op 01-08-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Iemand trouwens enig idee of in die sata upgrade bay van de Hp advanced dock die je er bij kon bestellen een 3,5" of 2,5" hdd moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sezamsaadje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-03-2019
Laptop binnen gekregen vanochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
musicer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:32:
Iemand trouwens enig idee of in die sata upgrade bay van de Hp advanced dock die je er bij kon bestellen een 3,5" of 2,5" hdd moet?
Op de site van HP kan ik vinden dat er een multi-bay in past. Daar gaan 2.5" schijven in, in dus een eigen caddy, die dan weer in de docking station gaat. Als in de dock ook e-sata gaat, zou je kunnen overwegen om in plaats van de multibay te gebruiken, een externe hdd met esata aan te sluiten. Maar dit zit natuurlijk niet mooi in je dock...

Voordeel van extern is dat je daar voor 3.5" externe hdds kunt gebruiken, die zijn over het algemeen sneller dan 2.5" schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heb je voor de tijd ook een verzendmelding gehad?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Zojuist een mailtje gekregen dat ik de laptop af kan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Ik snap dat jullie allemaal heel blij zijn dat jullie laptop vandaag of morgen wordt bezorgd / afgehaald kan worden, maar het voegt echt niks toe om dat iedere keer hier te gaan posten.

Ik zou jullie willen verzoeken om daar dan ook mee te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen; ik heb hem ook besteld en vind het op zich wel prettig om te weten dat er al mensen zijn die hem al hebben ontvangen; de wetenschap dus dat ze al begonnen zijn met met verzenden voegt voor mij persoonlijk wel wat toe. Wanneer ik zie dat heel veel mensen hem al hebben ontvangen, maar ik nog niet, dan wordt het tijd voor mij om contact op te nemen met Switch.

Maargoed; jij bent de moderator, maar wou toch even mijn mening hierover uiten :)

OT: Wat zijn de ervaringen van de laptops? Specifiek op game-gebied ben ik heel erg benieuwd wat deze laptop zoal aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat een paar mensen het in het begin hadden gepost vind ik niet zo'n probleem, maar op een gegeven moment lijkt het me wel duidelijk dat de laptops bij Switch binnen zijn en dat ze zijn begonnen met verzenden.

Wat betreft games, de AMD FirePro Mobility M5950 is dezelfde kaart als de AMD Radeon HD 6770M, gebruikt alleen andere video BIOS en driver. Die 6770M is wel redelijk wat over te vinden, die is ongeveer even snel als de Nvidia Geforce GT 555M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gleighton schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:17:
[...]

Op de site van HP kan ik vinden dat er een multi-bay in past. Daar gaan 2.5" schijven in, in dus een eigen caddy, die dan weer in de docking station gaat. Als in de dock ook e-sata gaat, zou je kunnen overwegen om in plaats van de multibay te gebruiken, een externe hdd met esata aan te sluiten. Maar dit zit natuurlijk niet mooi in je dock...

Voordeel van extern is dat je daar voor 3.5" externe hdds kunt gebruiken, die zijn over het algemeen sneller dan 2.5" schijven.
Echter zit je dan vaak wel vast aan een externe adapter voor de schijf, of weer een langzamer model. Zo snel mogelijk extern zonder extra adapter (hoogstens naast de Esata een extra USB power kabeltje) is vaak toch een 7200RPM laptop schijf, kost relatief wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heeft iemand het ding al opgestuurd gekregen? Ik kreeg te horen dat er misschien vandaag geleverd wordt, maar heb geen tracking gekregen. Ik ga morgen op vakantie en vraag me af hoe het exact verloopt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:03
Ik heb hem gisteren binnen gekregen via post.

Wel heb ik een vraag over het geluid.
Klopt het dat het geluid alleen uit de rechterkant van de computer komt? Niet echt prettig om te luisteren.
En als ik mijn oordopjes aansluit, doen die het niet maar het geluid van de computer gaat wel een klein tikkeltje zachter. heel raar, doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je hem in het gat van de oordopjes stopt, en niet het gat van de microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deick schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:15:

Klopt het dat het geluid alleen uit de rechterkant van de computer komt? Niet echt prettig om te luisteren.
En als ik mijn oordopjes aansluit, doen die het niet maar het geluid van de computer gaat wel een klein tikkeltje zachter. heel raar, doe ik iets verkeerd?
Open SRS premium sounds en kijk of de instellingen goed staan, toen ik ging skypen deed hij het eerst ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
Ja wel in het goede gaatje en heb ook al verschillende oordopjes geprobeerd.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:20:
[...]

Open SRS premium sounds en kijk of de instellingen goed staan, toen ik ging skypen deed hij het eerst ook niet.
Volgensmij staat alles daar goed. het rare is ook dat als ik de oordopjes er indruk het geluid uit de speaker wel heel ietsjes zachter gaat, maar niet uit ofzo.

En heb jij ook alleen aan de rechterkant een speakertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
...
Mag ik vragen wanneer jij, of anderen die hem al binnen hebben, de laptop hebt besteld? (De high-end of budget?)

Ik heb hem namelijk op 20-6 besteld en met iDeal betaald.. Je zou toch verwachten dat ze op volgorde van bestelling ook uitleveren? (en ik heb nota bene ook nog aangegeven dat ik hem zelf wil ophalen :/ )

Edit: 20-6 besteld. (De orderdatum op de orderbevestiging was 23-6)

[ Voor 6% gewijzigd door Pimpam op 03-08-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, je kunt kiezen uit headphones en normale speakers ofzo, en bij mij stond die headphones ineens op stil, en ik had ook dat ik geluid kreeg uit de speakers terwijl ik mijn headphone erin had.

Ik heb volgensmij geluid uit twee speakertjes, maar het is verre van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
Pimpam schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:28:
[...]

Mag ik vragen wanneer jij, of anderen die hem al binnen hebben, de laptop hebt besteld? (De high-end of budget?)

Ik heb hem namelijk op 23-6 besteld en met iDeal betaald.. Je zou toch verwachten dat ze op volgorde van bestelling ook uitleveren? (en ik heb nota bene ook nog aangegeven dat ik hem zelf wil ophalen :/ )
Ik heb hem 22-6 besteld:P Zou natuurlijk ook aan tnt kunnen liggen.

Edit: highend model

[ Voor 78% gewijzigd door Deick op 03-08-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, ik weet niet of ik hier vrolijk van word. Nog maar enkele laptops uitgeleverd en ik lees al enkele verontrustende berichtjes. Een laptop waarvan het beeld niet deugd. Geluid dat maar van één kant komt. Het geluid schijnt überhaupt niet zo geweldig te zijn.
Nu zijn naar mijn mening de speakers niet het belangrijkste (al moeten ze natuurlijk niet kapot worden afgeleverd natuurlijk) van een dergelijke laptop. Als de geluidskaart maar goed werkt, dan kun je er wel externe speakers op aansluiten als je beter geluid wenst.
Dat er echter problemen zijn met de uitgangen vind ik wel verontrustend. Vinkjes zetten in een tooltje om de functie van de poort te bepalen is ook niet ideaal. Dat klinkt als softwarematige oplossingen die problemen gaan geven onder Linux. Niet alleen onder Linux, maar ook onder Windows zal dat wel weer limitaties tot het gevolg hebben als je iets met geluid wilt gaan doen?

Kortom, de eerste indruk is niet zo bemoedigend als zich bij de eerste levering al zoveel 'probleempjes' voor doen. Hopelijk valt het mee, want het lijkt mij een prachtige laptop, maar dit brengt toch weer twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:30:
Hmm, je kunt kiezen uit headphones en normale speakers ofzo, en bij mij stond die headphones ineens op stil, en ik had ook dat ik geluid kreeg uit de speakers terwijl ik mijn headphone erin had.

Ik heb volgensmij geluid uit twee speakertjes, maar het is verre van goede kwaliteit.
Dit is een bekend probleem, de huidige 8540p heeft het ook. Het komt door de brakke outdated drivers van IDT HD Audio. Er is wel een fix voor het probleem, die wordt hier beschreven:
http://www.sevenforums.co...selective-headphones.html
(laatste post)
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:04:
Oei, ik weet niet of ik hier vrolijk van word. Nog maar enkele laptops uitgeleverd en ik lees al enkele verontrustende berichtjes. Een laptop waarvan het beeld niet deugd. Geluid dat maar van één kant komt. Het geluid schijnt überhaupt niet zo geweldig te zijn.
Nu zijn naar mijn mening de speakers niet het belangrijkste (al moeten ze natuurlijk niet kapot worden afgeleverd natuurlijk) van een dergelijke laptop. Als de geluidskaart maar goed werkt, dan kun je er wel externe speakers op aansluiten als je beter geluid wenst.
Dat er echter problemen zijn met de uitgangen vind ik wel verontrustend. Vinkjes zetten in een tooltje om de functie van de poort te bepalen is ook niet ideaal. Dat klinkt als softwarematige oplossingen die problemen gaan geven onder Linux. Niet alleen onder Linux, maar ook onder Windows zal dat wel weer limitaties tot het gevolg hebben als je iets met geluid wilt gaan doen?

Kortom, de eerste indruk is niet zo bemoedigend als zich bij de eerste levering al zoveel 'probleempjes' voor doen. Hopelijk valt het mee, want het lijkt mij een prachtige laptop, maar dit brengt toch weer twijfel.
Een DOA (het gevalletje met de groene artefacten) hou je altijd, zeker bij zulke grote partijen, dit zegt weinig over de kwaliteit van de laptop. De rest van de problemen is te wijten aan een specifieke driver en is puur softwarematig van aard, de hardware is prima. Bovendien zijn die problemen niet uniek voor deze laptop, maar hebben veel mensen er last van, verder zijn er ook goede oplossingen voor.

Je Linux en windows verhaal slaat de plank al helemaal mis. Sinds wanneer zegt de kwaliteit van Windows software iets over de compatibiliteit van de hardware met linux?

Beetje overdreven verhaal, gebaseerd op 1 DOA en een falend drivertje...

[ Voor 58% gewijzigd door bindsa op 03-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:04:

Ik heb het ding net via DHL binnen en zal even kijken of ik Ubuntu er op kan zetten. Eerste indruk in Windows is ok.
T.H. Lassche schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:18:
Een DOA (het gevalletje met de groene artefacten) hou je altijd, zeker bij zulke grote partijen, dit zegt weinig over de kwaliteit van de laptop. De rest van de problemen is te wijten aan een specifieke driver en is puur softwarematig van aard, de hardware is prima. Bovendien zijn die problemen niet uniek voor deze laptop, maar hebben veel mensen er last van, verder zijn er ook goede oplossingen voor.

Je Linux en windows verhaal slaat de plank al helemaal mis. Sinds wanneer zegt de kwaliteit van Windows software iets over de compatibiliteit van de hardware met linux?

Vind ik ook, maar als je twijfelt kan het de ene kant of de andere kant opslaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martreides
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 22:01
Loekie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:54:
[...]

Ik heb het ding net via DHL binnen en zal even kijken of ik Ubuntu er op kan zetten. Eerste indruk in Windows is ok.
Je hebt dus van tevoren geen bericht gekregen dat het pakketje is verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Martreides schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Je hebt dus van tevoren geen bericht gekregen dat het pakketje is verzonden?
Nope, was net aan het bellen, verwachte nl postnl.
Iemand al linux op het ding gezet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware kan stuk gaan, dat klopt. Er zijn echter nog niet zoveel laptops afgeleverd en bij die eerste lichting kwam al een DOA en wat andere puntjes naar voren. Als die trend zich doorzet en het illustratief is voor de serie dan zegt het toch wel degelijk iets over de kwaliteit van de batch laptops naar mijn mening. Percentage uitval en duurzaamheid zijn toch belangrijke cijfers voor kwaliteitscontrole. Hopelijk blijft het bij deze ene DOA, dan heb je gelijk.

Inmiddels heb ik de perikelen rondom de driver ook gelezen en weet dat er een oplossing voor is. Dat veranderd echter niets aan het feit dat ik dit 'slordig' vind.
Is het 'geluid van rechts' en tegenvallende geluidskwaliteit ook aan die driver te wijten?

De kwaliteit van Windows software kan heel veel zeggen over de compatibiliteit voor Linux 'hardware', wanneer er sprake is van softwarematige oplossingen. Veel zaken die vroeger in hardware werden verwerkt worden nu namelijk in software gemaakt. Denk aan GDI host-based printers, denk aan geïntegreerde inbelmodems of aan veel netwerk 'kaarten' die tegenwoordig vaak niet meer zijn dan een poort op het moederbord met een driver die het werk doet,etc.
Ik weet niet hoe hardwarematig deze geïntegreerde geluidskaart is en welk deel er door de driver en software voor hun rekening wordt genomen. Wel weet ik dat bij mijn huidige laptop destijds veel heb moeten knutselen om iets simpels zoals de koptelefoon werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag m.b.t. de uitgebreide garantie n.a.v.: http://www.utwente.nl/ict...service_en_onderhoud.html

Daar valt o.a. te lezen:
"Indien je stopt met je studie aan de Universiteit Twente kun je altijd aanspraak blijven maken op de fabrieksgarantie bij de leverancier. (in de meeste gevallen standaard 3 jaar)."

Wat behelst de fabrieksgarantie precies? Betekend dit dat de uitgebreide garantie zoals:
  • 3 jaar Onsite service – Next Business Day
  • 3 jaar Garantie op de primaire batterij
  • 3 jaar Accidental Damage Protection
komen te vervallen?
De onsite garantie kan ik me voorstellen, omdat je niet meer op de campus woont, studeert of werkt. Hoe zit dat echter met de garantie op de batterij en de ADP?

De leverancier is in dat geval Switch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
[...]

Dit is een bekend probleem, de huidige 8540p heeft het ook. Het komt door de brakke outdated drivers van IDT HD Audio. Er is wel een fix voor het probleem, die wordt hier beschreven:
http://www.sevenforums.co...selective-headphones.html
(laatste post)
Bedankt, de oordopjes doen het nu goed.
Alleen zit ik nu nog wel met geluid uit alleen de rechter kant. Is het zeker dat dit niet normaal is? en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56

Volgens mij komt dat door de positionering van de speakers. Er zit een speaker links onder/naast de knop om het scherm open te kunnen klappen en achter het roostertje helemaal rechts vooraan. Je kan ze zienals je de onderkant openmaakt (zonder schroeven, alleen een schuif...)

schema(pdf):
http://h18004.www1.hp.com...ecs/13995_na/13995_na.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Zojuist heb ik even GTA IV geïnstalleerd, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Het beeld stotterde de hele tijd en op een gegeven moment ging ik een kamer binnen en toen was het hele beeld f*cked up. Lijkt me toch dat deze laptop het makkelijk aan zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickje12
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Zijn er ook mensen waarvan de laptop wel helemaal naar behoren werkt? Je hoort hier alleen maar dingen die niet kloppen/raar zijn. Houden de andere personen zich gewoon stil, of is het echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zo ook maar eens even GTA IV binnenhalen van STEAM dan; ben nu nog bezig met Assassins Creed Brotherhood binnen te halen.

Verder trouwens; so far, so good, wat de laptop betreft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickje12 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:11:
Zijn er ook mensen waarvan de laptop wel helemaal naar behoren werkt? Je hoort hier alleen maar dingen die niet kloppen/raar zijn. Houden de andere personen zich gewoon stil, of is het echt zo erg?
jahoor, werkt perfect. Maar je moet natuurlijk wel je updates binnenhalen. met de hp support assistant kan je heel gemakkelijk alles in 1 keer updaten, zowel drivers als software. Ook kan je daar een support afdeling vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Hier werkt hij ook perfect en ik ben er heel blij mee. Geen problemen so far (2e dag in gebruik).

Alhoewel, Hirens boot CD werkte niet en Windows liep vast toen ik een HD film wilde spelen van een share. Dat ga ik nog eens proberen.

[ Voor 41% gewijzigd door HaTe op 03-08-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rapportage van AC: Brotherhood: Hij houdt het vol met alle settings op maximaal met 4xAA. 8x nog niet geprobeerd, dat staat als volgende op het programma, maar gamen lijkt geen probleem te zijn. Ik zal GTA IV binnen halen om te kijken of het misschien een game-gerelateerd probleem is dat .joepiedepoepie heeft, of dat zijn laptop inderdaad een vaudte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
Waarvoor dient eigenlijk het (lelijke) oranje rondje op het toetsenbord? ik ontdek net dat je er de muis mee kan besturen?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Je zegt het zelf al, je kan er de cursor mee besturen als alternatief op het touchpad.

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 03-08-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Deick schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:56:
Waarvoor dient eigenlijk het (lelijke) oranje rondje op het toetsenbord? ik ontdek net dat je er de muis mee kan besturen?:S
Nog nooit eerder op een laptop gezien? Wikipedia: Pointing stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
Niet met zon ding erop:P zijn er mensen die dat gebruiken dan? lijkt me helemaal niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deick schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:21:
Niet met zon ding erop:P zijn er mensen die dat gebruiken dan? lijkt me helemaal niet handig.
Ach, ik vind het zelf leuk speelgoed, maar moet nog maar eens even zien hoe vaak ik dat ga gebruiken in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Ben 'm nu ook uit aan het proberen. Loop alleen tege het probleem aan dat chrome door de hoge schermresloutie sommige sites maar op een klein stuk van het scherm weergeeft met hele dikke randen er langs. Iemand daar iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:26:
Ben 'm nu ook uit aan het proberen. Loop alleen tege het probleem aan dat chrome door de hoge schermresloutie sommige sites maar op een klein stuk van het scherm weergeeft met hele dikke randen er langs. Iemand daar iets op gevonden?
inzoomen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms blijken die dingen die makkelijk lijken te zijn ook gewoon makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Tja.. dat doe ik nu ook de hele tijd, maar dat is me toch een beetje omslactig. Is er niet iets structureels. Firefox doet het zelfde. IE niet, maarja.. IE..

Edit: Nouja.. er staat dus ook ergens standaard zoomen op iedere pagina. Het is niet geweldig, maar het kan wel

[ Voor 16% gewijzigd door musicer op 03-08-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
musicer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Tja.. dat doe ik nu ook de hele tijd, maar dat is me toch een beetje omslactig. Is er niet iets structureels. Firefox doet het zelfde. IE niet, maarja.. IE..

Edit: Nouja.. er staat dus ook ergens standaard zoomen op iedere pagina. Het is niet geweldig, maar het kan wel
Gewoon op een half scherm browsen? Ik doe vaak niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik browse zo goed als altijd met 2 vensers naar elkaar. De meeste sites doen het prima met een breedte van ~950px.

En trouwens, als daar geen addon voor is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:55:
Een vraag m.b.t. de uitgebreide garantie n.a.v.: http://www.utwente.nl/ict...service_en_onderhoud.html

Daar valt o.a. te lezen:
"Indien je stopt met je studie aan de Universiteit Twente kun je altijd aanspraak blijven maken op de fabrieksgarantie bij de leverancier. (in de meeste gevallen standaard 3 jaar)."

Wat behelst de fabrieksgarantie precies? Betekend dit dat de uitgebreide garantie zoals:
  • 3 jaar Onsite service – Next Business Day
  • 3 jaar Garantie op de primaire batterij
  • 3 jaar Accidental Damage Protection
komen te vervallen?
De onsite garantie kan ik me voorstellen, omdat je niet meer op de campus woont, studeert of werkt. Hoe zit dat echter met de garantie op de batterij en de ADP?

De leverancier is in dat geval Switch neem ik aan?
Voor garantie kun je het beste gewoon rechtstreeks naar HP gaan, Switch houd gewoon de garantievoorwaarden van HP aan, scheelt weer een schakel/tussenpersoon(bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:19:
[...]

Voor garantie kun je het beste gewoon rechtstreeks naar HP gaan, Switch houd gewoon de garantievoorwaarden van HP aan, scheelt weer een schakel/tussenpersoon(bedrijf).
Maar dan heb je een flinke kans dat HP je de vinger geeft, want het bedrijf dat je het heeft verkocht moet je de garantie verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij vooral om de volgende frase: "Indien je stopt met je studie aan de Universiteit Twente kun je altijd aanspraak blijven maken op de fabrieksgarantie bij de leverancier. (in de meeste gevallen standaard 3 jaar)."

Wat wordt er precies onder 'fabrieksgarantie' verstaan, want je hebt er namelijk extra uitgebreide garantie en verzekering bijgekocht. Betekend dat dan dat deze komen te vervallen? (de Accidental Damage Protection, de batterij garantie, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deick schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:21:
Ik koop geen laptop zonder zo'n ding. Zonder touchpad vind ik prima. Zonder trackpoint: absoluut niet!

Eenmaal aan gewend werkt het veel beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes voor .joepiedepoepie. mijn GTA IV lijkt het vooralsnog goed te doen. Ben net een nieuwe game gestart zonder enige problemen. Probeer andere games, of neem contact op met Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:29:
Eventjes voor .joepiedepoepie. mijn GTA IV lijkt het vooralsnog goed te doen. Ben net een nieuwe game gestart zonder enige problemen. Probeer andere games, of neem contact op met Switch.
Ik zal het later de dag weer even proberen, wat betreft GTA IV. AC Brotherhood werkt bij mij wel perfect op hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net ook m'n 8560w binnen gekregen en wat mij meteen opviel was de adapter. Was het niemand hier opgevallen dat er een andere adapter bij zat dan de adapter die in m'n review stond?

Adapter in m'n review:

Voeding: 100-240V AC 50/60Hz ingang, 19V DC 7.9A uitgang, max 150W, 167 x 72 x 39 mm, 745 g + 175 g netsnoer

Adapter die er nu bij zit:

Voeding: 100-240V AC 50/60Hz ingang, 19.5V DC 7.7A uitgang, max 150W, 167 x 82 x 25.5 mm, 650 g + 175 g netsnoer

Hij is dus een stuk dunner en lichter alleen wel iets breder.

Zijn er overigens al mensen die laptoptassen hebben gekocht? Zo ja, welke? En past de laptop er inclusief adapter goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn laptop nog steeds niet binnen heb hem al wel eind juni besteld vind het wel slecht wat ze daar doen qua levering.

@Kid Jansen, ik heb zon laptoptas daar besteld ik ga ervan uit dat de laptop en adapter er gewoon beide in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerstee
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik heb gister even gebeld over de levering. Bleek dat ze mijn accessoires (docking station en sleeve) nog niet binnen hadden en dat ze deze volgende week verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dat is mooi balen! Ik heb namelijk een sleeve en standaard erbij besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door RetroTycoon op 13-08-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar kan je HP Support bellen en gratis Windows 7 Professional 64bit UK bestellen.

Zie Nikola in "[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012".

EDIT: die adapter wordt wel erg warm, ik trek nu 40 W uit het stopcontact (accu is vol, alleen Windows aan het updaten, voor de rest idle) en die adapter is al 50°C.

Ik vraag me dan af hoe warm dat ding dan wel niet wordt als ik 150 W aan de output kant trek (waarschijnlijk zo'n 170 W uit het stopcontact).

EDIT2: Ik raad iedereen die de 8560w gekocht heeft aan om BIOS versie F.02 te installeren. Er zit namelijk een foutje in het energiebeheer van F.01, waardoor de adapter eens in de zoveel tijd geen energie levert aan de 8560w (energieverbruik schiet dan terug naar 0 W)

EDIT3: Raar, er staat al F.02 op, maar ik heb het probleem nog steeds. Met het review exemplaar dat ik had gebruikt voor m'n review van de HP Elitebook 8560w had ik dat probleem ook, maar daar stond F.01 op. Ik heb toen F.02 geïnstalleerd en toen was het probleem verholpen. Misschien komt het doordat er een andere adapter bij zit, waar het probleem nog niet voor is opgelost.

[ Voor 93% gewijzigd door Kid Jansen op 05-08-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
Ik heb bij de laptop ook de draadloze muis gekocht, alleen deze is veels te klein en werkt niet prettig.
Nu heb ik naar switch gebeld of die geruild of terug genomen kan worden, maar ze vertelden mij dat dat niet kan. en dat ik het maar bij de universiteit moest regelen.
Is het niet zo dat je bij kopen op afstand altijd binnen 7 dagen een product terug mag doen?
Ik heb het product bij switch gekocht dus dan moet ik het daar toch kunnen ruilen?

Edit: Naar de UT gebeld en daar vertelden ze mij dat ik inderdaad bij switch moest wezen. Daarna dus weer naar switch gebeld, dezelfde jongen zei dat ik iderdaad wel bij hem moest wezen, maar dat ze de muis niet ruilen of terug nemen, omdat het bij deze laptops om een "speciaal geval" gaat:S
Heb ik niet gewoon het recht de muis te ruilen?

[ Voor 27% gewijzigd door Deick op 05-08-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje m.b.t. het leverbare docking station dat je mee kunt bestellen. Zit daar ook een adapter of voedingkabel bij of is het de bedoeling dat je de adapter van de laptop daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Deick schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:30:
Ik heb bij de laptop ook de draadloze muis gekocht, alleen deze is veels te klein en werkt niet prettig.
Nu heb ik naar switch gebeld of die geruild of terug genomen kan worden, maar ze vertelden mij dat dat niet kan. en dat ik het maar bij de universiteit moest regelen.
Is het niet zo dat je bij kopen op afstand altijd binnen 7 dagen een product terug mag doen?
Ik heb het product bij switch gekocht dus dan moet ik het daar toch kunnen ruilen?

Edit: Naar de UT gebeld en daar vertelden ze mij dat ik inderdaad bij switch moest wezen. Daarna dus weer naar switch gebeld, dezelfde jongen zei dat ik iderdaad wel bij hem moest wezen, maar dat ze de muis niet ruilen of terug nemen, omdat het bij deze laptops om een "speciaal geval" gaat:S
Heb ik niet gewoon het recht de muis te ruilen?
Wet Kopen op Afstand lijkt me van toepassing, maar dan op de hele bestelling wss. Maar IANAL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke harde schijf zit er bij jullie in de 8560w? Het is bij mij namelijk niet de Western Digital Scorpio Black WD5000BEKT, maar de Hitachi Travelstar 7K500 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verreweg de meesta fabrikanten pakken een harde schijf 'van de plank'. Dat voorkomt ook een boel problemen met slechte batches. Moet je je voorstellen wat voor ramp het is als een hele productserie uitgerust blijkt te zijn met hitachi 'deathstar' schijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had liever de WD schijf gehad. Met WD heb ik toch wat betere ervaringen en hij is sneller met kleine bestanden, wat ik belangrijker vind dan sequentiële lees- en schrijfsnelheden (waar de Hitachi wint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
ik heb ook de Hitachi. De temperatuur en prestaties van de adapter zal ik eens testen. Suggesties hoe dat het beste te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de adapter flink pesten door hem echt maximaal te belasten. Als je zorgt dat de CPU, GPU en harde schijf maximaal worden belast en de accu tegelijkertijd ook wordt opgeladen kom je al een heel eind.

Om hem echt goed te pesten kan je ook nog via wi-fi een aantal heel erg grote bestanden downloaden, aantal mp3's afspelen via ingebouwde speakers en de DVD drive stressen.

Het vermogen dat hij trekt meet ik met een Voltcraft Energy Monitor 3000, de temperatuur met een digitale thermometer met thermokoppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
Door welke vervoerder werden jullie laptops eigenlijk vervoerd? Sommige vervoerders leveren namelijk wel op zaterdag en andere niet.

Ik heb de mijne namelijk vandaag niet binnen gekregen terwijl dit wel beloofd was, dus misschien komt hij morgen.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
DHL, iirc.

[ Voor 94% gewijzigd door RetroTycoon op 05-08-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Switch zelf, omdat ik een vinkje had gezet bij studentenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
Om nog even terug te komen op de accessoires: ik heb een wireless muis en tas erbij gekocht van HP. Beiden kosten 19 euro per stuk. De tas vind ik erg fijn, laptop past er net in. Nadeel is dat ik straks met 2 tassen loop te sjouwen.
De muis vind ik wat minder. Het gebruik is wel oké, alleen is ie aan de kleine kant en oogt wat fragiel. Bovendien gaat de adapter steeds uit het sleufje, waardoor de muis weer aan gaat en dus onnodig stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Kid Jansen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:44:
Welke harde schijf zit er bij jullie in de 8560w? Het is bij mij namelijk niet de Western Digital Scorpio Black WD5000BEKT, maar de Hitachi Travelstar 7K500 500GB.
Hier ook de Hitachi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
Hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Ik heb zelf geen laptoptas meebesteld, maar los een case logic ZLB-116 gekocht. Laptop kan er perfect in en er is een hoop ruimte voor allerlei andere dingen.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:31:
Vraagje m.b.t. het leverbare docking station dat je mee kunt bestellen. Zit daar ook een adapter of voedingkabel bij of is het de bedoeling dat je de adapter van de laptop daarvoor gebruikt?
Heb de dock ook. Er zit gewoon een voeding bij. (en een zware ook)

EDIT: Hier ook een Hitachi schijf

[ Voor 20% gewijzigd door musicer op 05-08-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazimi
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2017
Heeft iemand al een ervaring om er een Hackintosh van te maken?
Ik denk erover om het te gaan uitproberen maar ik betwijfel of het een beetje goed zal werken ivm de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:16:
[...]

Heb de dock ook. Er zit gewoon een voeding bij. (en een zware ook)
Dat is goed om te weten, want de bestelwebsite bracht mij een beetje aan het twijfelen vanwege de bijgevoegde omschrijving van die extra adapter die kan worden meebesteld:
"Smart adapter voor 8560W
Deze extra adapter biedt de mogelijkheid om je docking te voorzien van stroom of is in te zetten als een extra oplader voor onderweg."

Ik overweeg om een docking station mee te bestellen. Mocht ik deze laptop bestellen, dan hoop ik hem namelijk ook als (volwaardige) desktop vervanger te kunnen gebruiken. Dan is zo'n docking station wel makkelijk. Met name de externe aansluitingen voor monitor(en) en s-ata hardeschijf komen dan heel goed van pas. Met een externe s-ata schijf is de laptop schijf i.i.g. geen bottleneck t.o.v. een normale desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Wat is trouwens de beste manier om een clean install te krijgen? Ik neem aan dat alle software er gewoon weer automatisch op staat als ik de recovery CD gebruik, of kan je ergens kiezen om alleen Windows 7 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
kazimi schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:55:
Heeft iemand al een ervaring om er een Hackintosh van te maken?
Ik denk erover om het te gaan uitproberen maar ik betwijfel of het een beetje goed zal werken ivm de videokaart
De wifi chip is sowieso niet ondersteund. Probeer eerst die te vervangen, en als dat kan (dwz geen BIOS 104 error) kun je verder, anders is het verspilde moeite.

Stuur me anders een message als je meer wilt weten, heb een maand lang de vorige editie (8540p) geprobeerd te hackintoshen met 90% als resultaat. :)

[ Voor 14% gewijzigd door WeeJeWel op 06-08-2011 16:04 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:59:
Wat is trouwens de beste manier om een clean install te krijgen? Ik neem aan dat alle software er gewoon weer automatisch op staat als ik de recovery CD gebruik, of kan je ergens kiezen om alleen Windows 7 te installeren?
windows home premium iso'tje lenen/downloaden.
(ik heb alle partities eraf gegooid en 1 grote gemaakt)
installeren met de serial uit je accu compartiment
meegeleverde driver cd erin doen en selecteren dat die de drivers alleen moet installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Helaas ben ik niet erg te spreken over Switch. De interne communicatie is daar echt zwaar niet in orde.

Woensdagmiddag (16.45 uur) belde ik, nadat ik hoorde dat een aantal medestudenten hem ook binnen hadden, met de vraag wanneer mijn laptop binnen zou zijn. Mij werd verteld dat mijn docking station volgende week zou komen, maar dat deze aardige meneer de bestelling op kon splitsen. Ik kon de volgende dag dan alvast mijn laptop ophalen en dan zou ik later nog een mailtje krijgen voor mijn docking station. Geweldig plan leek mij, en meneer zou alles regelen.

Donderdagochtend had ik dus maar snel vrij genomen van mijn werk en ben in de auto gestapt om de laptop op te halen. Daar aangekomen (10.15 uur) werd mij verteld dat "het niet waarschijnlijk was dat de laptop klaar stond", maar dat hij wel even ging kijken. Wat geschreeuw over en weer later, bleek het inderdaad niet mogelijk om mijn laptop op te halen. Er schenen al meer mensen teleurgesteld weg te zijn gestuurd, dus ik heb gevraagd of ze misschien de interne communicatie eens konden fixen en die "mensen op de tweede verdieping" eens een enorme uitbrander te geven.

Teleurgesteld reed ik weer naar huis en eenmaal daar aangekomen, belde ik weer met Switch. Daar kreeg ik te horen dat het "absoluut niet mogelijk was om bestellingen op te splitsen, want dan zou het overzicht totaal wegraken". Op zich begrijpelijk, maar dan moeten ze dat intern wel duidelijk hebben. Op mijn opmerking dat ik een dag vrij had genomen om met mijn nieuwe speeltje te spelen, werd me doodleuk verteld dat "dat mijn eigen keuze is en hij daar niets aan kon doen."

Dus, als je belt of je laptop er al is, zorg dan dat je de naam weet van de persoon die je vertelt dat 'ie er is. En zorg ervoor dat hij je de laptop overhandigt.

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralphje schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:38:
Dus, als je belt of je laptop er al is, zorg dan dat je de naam weet van de persoon die je vertelt dat 'ie er is. En zorg ervoor dat hij je de laptop overhandigt.
offtopic:
Dat is over het algemeen hoe je met helpdesks van (middel)grote bedrijven om moet gaan. Altijd vragen om een naam; want dan gaan ze er ineens wel voor zorgen. (Want, stel je voor, dat jij als klant zegt dat Henk zei dat het wel kon!!1, dan krijgt Henk een uitbrander van jewelste).

Verder nog even een korte statusupdate; ik ben zéér content met deze laptop. Geen problemen of fouten zoals ervaren door anderen. En ook ik heb de Hitachi.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste