Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
...
[ Voor 121% gewijzigd door Acid_Burn op 21-06-2011 23:54 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verder (nog) geen bugs tegenkomen op dat '3th' na
De trailer ziet er heel vet uit
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik ben altijd crap in twitch-action games, geloof dat ik ook redelijk laag eindigde al vandaag op die highscore list
Hier en daar kan je nog wel door de omgeving heen clippen met je camera, maar doe je weinig aan denk ik, zonder dat 't irritant is.
Ik was gewoon wat aan het bladeren door de menu's om te zien, maar heb perongeluk de setting op extreme (of zoiets) gezet. Het is ook niet erg handig dat ie die settings meteen overneemt zonder verdere userinput.
Het is nu zo traag dat ik niet eens meer door het menu kan bladeren en/of dingen aan of uit zetten.
/edit
Is al gelukt. Heb ff bestandje geopend en aangepast.
[ Voor 7% gewijzigd door D-rez op 22-06-2011 09:07 ]
Ben er niet goed in dus haha. Ziet er wel heel gelikt uit zeg! En loopt heel soepeltjes op een AMD X2 4800+ met 3 gig
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Voorlopig sta ik op de 6e plaats van vandaag (3 pogingen):D
een optie om de meteen weer opnieuw te spelen is misschien ook een optie. (zodat je niet weer een aantalkeer op enter moet rossen + wachten)
/edit
maak daar 1ste all-time van bij 4e poging. 1 crash
[ Voor 46% gewijzigd door D-rez op 22-06-2011 10:55 ]
Die optie lijkt mij ook wel wat. Verder, toffe gameD-rez schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:47:
een optie om de meteen weer opnieuw te spelen is misschien ook een optie. (zodat je niet weer een aantalkeer op enter moet rossen + wachten)
Incompl te
een visuele notificatie dat je een boost tot je beschikking hebt ook.
is er wel, maar zit oner in scherm. Nu niet bepaald de plek waar ik kijk als ik rond raas.
/edit
een praat zieke collega naast je is niet bevorderlijk voor je prestaties
[ Voor 70% gewijzigd door D-rez op 22-06-2011 16:29 ]
Nooit geweten dat het door een Nederlander gemaakt werd. Hij ziet er ontzettend bijzonder uit.[b][message=36265280,noline]
Ow, en voor wie niet weet wat Proun is
Even kijken hoe hij draait onder PlayOnMac (soort van gratis Crossover Games).
Zal straks even mijn bericht aanpassen als hij werkt (of niet).
EDIT:
Hij werkt prima hoor. Geen muis in menu is trouwens wel jammer.
Ik vind hem wel leuk ook, helemaal niet te abstract.
[ Voor 16% gewijzigd door Wolfos op 22-06-2011 15:34 ]
EdiT:
Flawless: 2:33,6
[ Voor 7% gewijzigd door ArnoAG op 22-06-2011 17:33 ]
Incompl te
En leuk dat er meteen voor de highscores gegaan wordt!
Das een foutje dat alleen in deze testversie zit, omdat ik wat menu-opties heb verwijderd. In de volle versie staat ie op wat je als laatste had geselecteerd.ArnoAG schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:20:
een klein dingetje, als ik na een race in het menu terecht kom staat de selectie altijd op settings, het lijkt mij logischer als ie standaard op race komt te staan na een race...
...
Op zich kan dat nu al, maar ik ben te bang voor de server load bij mijn goedkope host, dus ik ga eerst even kijken hoe die het vrijdag houdt bij launch voor ik dat vrijgeef.D-rez schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:47:
ga je in de toekomst de standen ook gewoon online (via een phone app) kunnen bekijken?
...
Ik had me niet gerealiseerd dat Extreme op sommige computers zo traag zou zijn. Ik haal hem er wel gewoon uit, want het verschil is toch vrijwel onzichtbaar. Is meer voor mezelf om wallpapers te kunnen maken (ik kan ook ultra high-res screenshots maken).D-rez schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:03:
is er een manier om de ingame settings te resetten?
Ik was gewoon wat aan het bladeren door de menu's om te zien, maar heb perongeluk de setting op extreme (of zoiets) gezet. Het is ook niet erg handig dat ie die settings meteen overneemt zonder verdere userinput.
Het is nu zo traag dat ik niet eens meer door het menu kan bladeren en/of dingen aan of uit zetten.
/edit
Is al gelukt. Heb ff bestandje geopend en aangepast.
Ja, das moeilijk. Had ik eigenlijk alleen in het level design kunnen fixen. Het is namelijk zo dat als ik de camera niet hard aan de bal link, dan wordt je instantly kei misselijk van deze game. De enige reden dat de meeste mensen niet duizelig worden van dat rondtollen, is dat de bol als visueel anker midden in beeld staat. De camera verplaatsen om clipping te fixen is dus echt dodelijk voor mensen die niet van kotsen houden.LiToKi schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:44:
...
Hier en daar kan je nog wel door de omgeving heen clippen met je camera, maar doe je weinig aan denk ik, zonder dat 't irritant is.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Oogst schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:30:
Ja, das moeilijk. Had ik eigenlijk alleen in het level design kunnen fixen. Het is namelijk zo dat als ik de camera niet hard aan de bal link, dan wordt je instantly kei misselijk van deze game. De enige reden dat de meeste mensen niet duizelig worden van dat rondtollen, is dat de bol als visueel anker midden in beeld staat. De camera verplaatsen om clipping te fixen is dus echt dodelijk voor mensen die niet van kotsen houden.
Ik verzin maar iets geks, weet niet eens op het mogelijk is... maar een plane van een paar pixels onder de oppervlakte met de kleur van de oppervlakte? Misschien technisch gezien kwa wireframe niet netjes, maar voor de speler wel als het lukt.
Als het niet kan, negeer mijn bericht
xPhantom schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:42:
[...]
offtopic:
Ik verzin maar iets geks, weet niet eens op het mogelijk is... maar een plane van een paar pixels onder de oppervlakte met de kleur van de oppervlakte? Misschien technisch gezien kwa wireframe niet netjes, maar voor de speler wel als het lukt.
Hehe, alles dubbelsided maken
Alleen de depth of field is misschien een beeeetje te erg. Geeft een beetje een vreemd dieptegevoel..
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Proun installer test version.exe
Fixes:
-Je kunt nu de race herstarten vanuit het pause menu
-Bij sommige mensen bleef de game hangen in het highscore scherm. Voor die mensen werken highscores nog steeds niet, maar de game blijft nu in elk geval ook niet meer hangen (hoop ik)
-nu 3rd ipv 3th
-tegenstanders sprongen twee seconde na de start naar een andere positie, nu niet meer
Als de game niet vrijdag uit moest komen, zou ik er eens diep over nadenken, want ik denk wel dat je gelijk hebt dat hier iets mee te doen moet zijn. Interessant idee!xPhantom schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:42:
[...]
offtopic:
Performance is niet zo interessant hier, omdat de meerderheid van performance in de depth of field blur zit en daar boeit dit niet voor. Problematischer is dat wat je voorstelt betekent dat als de camera in een object gaat, dan zie je helemaal niks meer, behalve de binnenkant van het object. Niet zo handig!LiToKi schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:15:
[...]
offtopic:
Hehe, alles dubbelsided maken. Misschien iets voor die Extreme setting
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Blijkt er dus gewoon een f*ckin halve pinda IN de cooler van m'n quadro te zitten..

Het enigste wat ik kan bedenken is, is dat mijn collega's hier op kantoor met pinda's hebben lopen smijten, en dat er 1 toevallig door dat ene gaatje aan de achterkant van mijn kast is gegaan..
[ Voor 13% gewijzigd door D-rez op 22-06-2011 21:44 ]
Hij loopt op 1920x1200, AAx8 (quality) met een steady 59,9-61 frames
Dat had ik tot dusver dus, af toe een stukje clipping met de near clipping plane.Oogst schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:57:
Performance is niet zo interessant hier, omdat de meerderheid van performance in de depth of field blur zit en daar boeit dit niet voor. Problematischer is dat wat je voorstelt betekent dat als de camera in een object gaat, dan zie je helemaal niks meer, behalve de binnenkant van het object. Niet zo handig!Als de oorzaak alleen bij de near clipping plane zou liggen, zou doublesided wel een erg interessant idee zijn!
Misschien objecten transparant maken als je er in zit?
Ik heb het net gespeeld op mijn oude laptop, een intel t5500 1,66GHz, 2 GB, NVIDIA GeForce Go 7400.
Kan het alleen spelen op de laagste instellingen en nadat ik mijn erg slechte eerste poging had afgerond bleef het hangen op het zoeken van de online highscores. Ik weet niet helemaal zeker of dat komt door Proun of mijn zielige laptop... Fuck sorry man was gewoon mijn zonealarm ontsettende noob die ik ben...
Bij het instellen van de kwaliteit van graphics kan je maar 1 kant op, het maakt niet uit of je op het linkerpijltje of het rechter pijltje drukt, gaat van very low naar very high. Het probleem is dus dat als je de eerste keer Proun opstart het op medium staat dat ik eerst door very high moet bijna onmogelijk op deze laptop (frame rate 0,4!).
Misschien een mogelijkheid om te kunnen kiezen of je lager of juist hoger wil met de instellingen. Een andere oplossing, als je naar settings gaat dat deze pas ingaan als je settings weer uitgaat.
Wat ik ook wel onhandig vind is dat je het spel niet kan spelen kleiner dan full screen. Ik was dit mailtje tegelijk met Prounaan het typen, om zo wat dingetjes te checken, met als gevolg dat ik Proun steeds moest afsluiten.
oeps niet goed gekeken. je kan het dus wel instellen

P.S.Beetje laat maar wil toch nog even zeggen dat het artikel van Proun in de NRC er erg goed uitzag!
Ik blijf het amazing vinden dat je dit helemaal in je eentje gedaan hebt
[ Voor 15% gewijzigd door dreamwalker op 23-06-2011 18:22 ]
Haha, ik had eerst over die Zonealarm heengelezen, en zat me al druk te maken over dat er een mij onbekende bug in zat. Onnodige paniek!dreamwalker schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:03:
Super Oogst!
Ik heb het net gespeeld op mijn oude laptop, een intel t5500 1,66GHz, 2 GB, NVIDIA GeForce Go 7400.
Kan het alleen spelen op de laagste instellingen en nadat ik mijn erg slechte eerste poging had afgerond bleef het hangen op het zoeken van de online highscores. Ik weet niet helemaal zeker of dat komt door Proun of mijn zielige laptop... Fuck sorry man was gewoon mijn zonealarm ontsettende noob die ik ben...
Ah, had ik me niet gerealiseerd. Net gemaakt dat je voortaan ook naar links kunt in de graphics quality!Bij het instellen van de kwaliteit van graphics kan je maar 1 kant op, het maakt niet uit of je op het linkerpijltje of het rechter pijltje drukt, gaat van very low naar very high. Het probleem is dus dat als je de eerste keer Proun opstart het op medium staat dat ik eerst door very high moet bijna onmogelijk op deze laptop (frame rate 0,4!).
Misschien een mogelijkheid om te kunnen kiezen of je lager of juist hoger wil met de instellingen. Een andere oplossing, als je naar settings gaat dat deze pas ingaan als je settings weer uitgaat.
Dat is helaas teveel werk. De resolutie veranderen vergt echt bruut van alles opnieuw opstarten, das een boel werk om te maken. En de andere settings heb ik graag in-game, want dan kun je dingen het snelst proberen. Ik zou dus alleen alles in 1 scherm doen als ik het allemaal in de game kan doen ipv ervoor, maar das echt teveel werk.Misschien een idee om alle settings in 1 settings kop te zetten als je snapt wat ik bedoel. Nu zijn er eigenlijk 2 settings schermen 1 voordat je de game binnen gaat en vervolgens 1 in game.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hier is de complete versie:
Proun website
[ Voor 24% gewijzigd door Oogst op 24-06-2011 02:32 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Knap werk! Ookal snap ik nog niet met wélk programma je deze game in elkaar heb gezet. Want met 3Ds Max kun je geen game maken.
Edit: Dit spel lijkt mij geweldig op de iPhone, zeker met de Gyroscoop in de iPhone is de gebruikers ervaring ultiem!
[ Voor 22% gewijzigd door iApp op 24-06-2011 03:06 ]
An a day keeps the doctor away.
Heb Proun gelijk gekocht wat een verslavend spel. Ben blij dat ik even kon slapen om mijn hand wat rust te gunnen. Succes verder, zal wel een drukke periode worden voor je.
3Dsmax is een tool als een ander. Of dacht je dat ze de modellen in bv Unreal in hun eigen editor maken?HardCoreGamer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 03:03:
Ookal snap ik nog niet met wélk programma je deze game in elkaar heb gezet. Want met 3Ds Max kun je geen game maken.
Kort door de bocht:
Modelleren gebeurt in speciale 3D applicaties, vandaar word het dmv een script of converter omgezet naar een voor het spel of editor leesbaar formaat.
HardCoreGamer - Oogst heeft het gemaakt in OGRE3D. Da's in feite een render engine met een focus op gamedevelopment. Vrij populair, maar wel complex als je wilt beginnen met gamedev en weinig tot geen ervaring hebt met programmeren
Top spel! Gefeliciteerd, en mijn complimenten, zeer knap gedaan!
An a day keeps the doctor away.
Ik zie hier wel markt in voor de iphone of android! Kun je hem niet porten naar een smartphone?Oogst schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:44:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost, maar vrijdag komt eindelijk mijn game Proun uit!
Om te testen oftie nou echt goed werkt op allerlei verschillende PC's, heb ik een test installer gemaakt waarin 1 track gespeeld kan worden met 1 tot 4 spelers. Dus als jullie tijd hebben, dan zou het cool zijn als wat mensen deze installer kunnen downloaden en me laten weten oftie werkt! Vooral de online highscores ben ik erg benieuwd naar of die goed gaan. Hier de installer:
Proun installer test version.exe
Alvast bedankt!
Ow, en voor wie niet weet wat Proun is (zoals gezegd, het is lang geleden dat ik er hier op GoT over heb gepost): Proun is een hobby project van me dat ik in mijn vrije tijd heb gemaakt. Graphics zijn gedaan met Photoshop, 3D Studio Max en Vray. Hier een recente trailer:
[video]
Oost west, 127.0.0.1 best!
Het is inderdaad gemaakt in C++ met de Ogre engine. VRay is gebruikt om de lightmaps te bakken en 3dsmax om de levels en models te maken. De gameplay zelf zou inderdaad niet kunnen in 3dsmax. Ik heb wel een horde plugins en exporters voor 3dsmax gemaakt om de juiste info in mijn game te krijgen. 3dsmax heeft standaard bijvoorbeeld geen "Boost" object.
Overigens, voor wie het wil proberen: de exporters en documentatie zitten bij de game, dus je kunt ook je eigen levels maken! Op www.proun-game.com staat ook al een level van een modder en als mensen leuke dingen maken, dan zet ik die graag daar erbij! (En zou ik zeer vereerd zijn!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
PROUN is aardig verslavend, coole game met juiste muziek voor de sfeer en goed gebruik van motion blur!
Oeh, ook nice!: Voorpagina Technisch Weekblad week 25
[ Voor 20% gewijzigd door DP Kunst op 03-07-2011 15:35 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ojah, en eronder staan nog 2 links naar pack 2 en 3
[ Voor 10% gewijzigd door DP Kunst op 25-06-2011 14:37 ]
Eerst heette de game toch railracer o.i.d.? Kijk eens in de tijd nog in dit topic om het spelletje te zoeken. Je had de eerste versie offline gehaald, vond het toen al erg leuk. Nu eens kijken hoe de eind versie is!Oogst schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:11:
Bedankt folks, eerste reacties zijn voornamelijk erg positief!
Het is inderdaad gemaakt in C++ met de Ogre engine. VRay is gebruikt om de lightmaps te bakken en 3dsmax om de levels en models te maken. De gameplay zelf zou inderdaad niet kunnen in 3dsmax. Ik heb wel een horde plugins en exporters voor 3dsmax gemaakt om de juiste info in mijn game te krijgen. 3dsmax heeft standaard bijvoorbeeld geen "Boost" object.
Overigens, voor wie het wil proberen: de exporters en documentatie zitten bij de game, dus je kunt ook je eigen levels maken! Op www.proun-game.com staat ook al een level van een modder en als mensen leuke dingen maken, dan zet ik die graag daar erbij! (En zou ik zeer vereerd zijn!)
Ook kwam ik net deze link tegen: http://proun.en.softonic.com/, misschien even mailen dat ze een nieuwe versie erop moeten zetten.
Ziet er erg mooi uit!
Een hotel kan erg duur zijn idd, hoewel je ook wat goedkopere heb natuurlijk, maar voor een langere tijd is het niet aan te raden.Schuey schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:25:
Iemand hier ervaring met tijdelijk in het buitenland werken? Ik solliciteer (jaja blijf bezig) naar een baantje in Frankfurt, maar vraag me af hoe dat zit met woning. Iemand hier ervaring mee? Hotel is nogal duur!
Ik heb zelf twee keer voor stage ruim een half jaar in het buitenland gewoond en heb beide keren een appartementen complex gehuurd. Het hangt natuurlijk heel er af van waar en hoe groot je gaat wonen, maar voor mij was het beide keren prima te doen op studifinanciering en die paar dollar stage vergoeding per maand
Dus ik zou gewoon gaan zoeken naar een appartement/studio dan.
Humankind… be both.
Verwijderd
Mijn complimenten! Werkt erg tof en voel de verslaving al een beetje opkomen.. moet... snellere...tijd... neerzetten... grrr.
De website werkt trouwens niet, klopt dat?
Ben benieuwd hoe het gaat, maar idd als ik een full furnished studio kan vinden, of althans met de essentiele dingen, zou dat al lekker zijnSpike_wolf schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:37:
[...]
Een hotel kan erg duur zijn idd, hoewel je ook wat goedkopere heb natuurlijk, maar voor een langere tijd is het niet aan te raden.
Ik heb zelf twee keer voor stage ruim een half jaar in het buitenland gewoond en heb beide keren een appartementen complex gehuurd. Het hangt natuurlijk heel er af van waar en hoe groot je gaat wonen, maar voor mij was het beide keren prima te doen op studifinanciering en die paar dollar stage vergoeding per maandEn dan had ik een appartement aan het strand
Dus ik zou gewoon gaan zoeken naar een appartement/studio dan.
Morgen mijn sollicitatiebrief nog even doornemen en dan maar op de post en dan kijken wat hij doet.
Bedacht me gister in bed nog iets geks, het zou een groot risico zijn, maar met de huidige arbeidsmarkt, hoe slim zou het zijn een CAD omscholing te doen voor machinebouw oid? Mensen hier dan ervaring mee?
Zie het mezelf nog niet direct doen, maar kwam zomaar in me op.
Tja, dan zit je nog met je (gebrek aan) werkervaring. Weet niet hoe hoog je geschoold bent, maar uit ervaring kan ik zeggen dat ze sneller een MBOer aannemen dan een HBOer. Of iemand met een jarenlange ervaring uit het veld (evt aangevuld met een relevant opleiding).Schuey schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:25:
[...]
Bedacht me gister in bed nog iets geks, het zou een groot risico zijn, maar met de huidige arbeidsmarkt, hoe slim zou het zijn een CAD omscholing te doen voor machinebouw oid? Mensen hier dan ervaring mee?
Zie het mezelf nog niet direct doen, maar kwam zomaar in me op.
Maar goed, je kan het altijd proberen natuurlijk. Zelf ook aan gedacht, maar kwam steeds wat tussen bij mij. Misschien dat ik de gok ook wel waag.
[ Voor 32% gewijzigd door Scipionyx op 27-06-2011 16:51 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Yep werkervaring en vakkennis... de programmatuur is geen enkel probleem natuurlijk, maar even 4 of 5 jaar materialenkennis en machinebouw/werktuigbouw in een half jaartje doen lijkt me een raar verhaal.. Nouja, was ook maar een hersenspinsel. Kan ik dat gelijk uit mijn hoofd zetten denk ik
@De Hupie
Was ik al van plan, thx voor die lijst! Nu ben ik het zeker van plan
Het is vooral 3dsMax +Vray wat de klok slaat in deze branche he? Dan ga ik daar een portfolio ding in maken om mee te solliciteren. Het plan wat ik heb bedacht is eerst een huiskamer met keuken, dan een badkamer (voor eventuele renovatie visuals oid) en als die 2 ruimtes helemaal af zijn, plak ik er nog een buitenkant omheen. Eens zien of ik ergens wat bloemen en planten kan vinden, ga dat allemaal niet zelf maken. Materials voor Vray zal ik ook zoveel mogelijk downloaden denk ik. Even Vray helemaal doorkrijgen in 2 weken is wel leuk, maar niet als ik binnen een maand een lekker portfolio piece erbij wil hebben.
succesSchuey schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:51:
@ Scipionyx
Even Vray helemaal doorkrijgen in 2 weken is wel leuk
Mwah, zelf denk ik er nog steeds aan. Je moet 'alleen even' een bedrijf treffen die je de kans wilt geven. Eventueel kun je ook vanuit zo'n bedrijf een cursus volgen. Maar idd, werkervaring en kennis.. dat zul je simpelweg door (jarenlange) praktijk moeten opdoen.Schuey schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:51:
@ Scipionyx
Yep werkervaring en vakkennis... de programmatuur is geen enkel probleem natuurlijk, maar even 4 of 5 jaar materialenkennis en machinebouw/werktuigbouw in een half jaartje doen lijkt me een raar verhaal.. Nouja, was ook maar een hersenspinsel. Kan ik dat gelijk uit mijn hoofd zetten denk ik
*zucht* waarom ben ik niet gewoon advocaat geworden ofzo..

Heb laatste tijd trouwens helemaal geen zin meer in het hele 3d gebeuren en wat er bij komt kijken. Geen idee waar het door komt. Misschien er te lang uit geweest ofzo..? Nog meer mensen die dit hebben (gehad)?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Hield daar voor jou de post ook direct op?
Tja, als alles van tevoren had geweten had ik misschien wel gewoon in de metaal gegaan, de jeugd van tegenwoordig mijd dat al een paar jaar als de pest hoor ik van mijn vader. Het interesseert ze niet, moeten op school met oude gare machines werken etc..Scipionyx schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:15:
[...]
*zucht* waarom ben ik niet gewoon advocaat geworden ofzo..
Heb ook zoiets gehad, werkloos thuis zitten in mijn eentje was niet goed voor de motivatie...Heb laatste tijd trouwens helemaal geen zin meer in het hele 3d gebeuren en wat er bij komt kijken. Geen idee waar het door komt. Misschien er te lang uit geweest ofzo..? Nog meer mensen die dit hebben (gehad)?
[ Voor 69% gewijzigd door Schuey op 28-06-2011 14:19 ]
Vray is niet zo makkelijk om te leren. Als je richting arch-viz wilt gaan dan moet je alle truukjes leren om zo snel mogelijk te renderen zonder dat je kwaliteit inlevert.
Er is een "dunne" handleiding te koop, maar ik denk niet dat je het in 2 weken uit hebt en het volledig begrijpt. De truukjes leer je het makkelijkst door ze te ervaren in projecten.
http://www.francescolegre...c.php?page=vray_guide_eng
Het is extreem lastig om ineens een andere sport uit te oefenen. Succes als jij jouw er aan wilt wagen.
Ga echt voor dit project niet even het wiel uitvinden want zoveel tijd heb ik gewoonweg niet.
edit:
Ik heb niet veel keus en ga het gewoon doen, kwaad kan het niet!
[ Voor 19% gewijzigd door Schuey op 28-06-2011 15:28 ]
Verwijderd
vray is niet al te ingewikkeld. Vooral niet als je mental ray begrijpt.Schuey schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:22:
Daarom zeg ik ook, ik download zoveel mogelijk materialen
Ga echt voor dit project niet even het wiel uitvinden want zoveel tijd heb ik gewoonweg niet.
edit:
Ik heb niet veel keus en ga het gewoon doen, kwaad kan het niet!
Ik denk dat je het binnen een weekje oefenen echt wel onder de knie hebt.
materialen zijn idd wel wat moeilijker, ik zou toch proberen het meeste zelf te doen, daar leer je noujuist van.
De kans is groot dat je bij een mogelijk toekomstige baan ook zelf materials moet gaan maken, hetzelfde met je render instellingen.
good luck
Maakt me ook niet uit hoelang ik erover doe, als ik maar in een maand tijd een mooie plaat kan maken, want dat is het doel. Moet wel eerst nog alles modellen, en hoe vreemd ook, maar heb het deze week met van alles druk, als werkeloze
edit:
Overigens zag ik pas een screenshot van een Vray plugin voor Max, is dit te vergelijken met de material editor in Unreal Engine 3?
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 29-06-2011 08:52 ]
Even on a sidenote, meer wat betreft je sollicitatie:Schuey schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:25:
[...]
Ben benieuwd hoe het gaat, maar idd als ik een full furnished studio kan vinden, of althans met de essentiele dingen, zou dat al lekker zijn
Morgen mijn sollicitatiebrief nog even doornemen en dan maar op de post en dan kijken wat hij doet.
- Van een Duitse studente bij m'n opleiding heb ik gehoord dat een sollicitatie in Duitsland wat uitgebreider is dan in Nederland. Zij moest kopieën van diploma's meesturen, van middelbare school tot nu, en het cv of de sollicitatiebrief was een stuk langer, en beschreef ook veel meer. Dat wist je? Misschien is het ook op jou van toepassing, en dan zou het lullig zijn als je wordt afgewezen omdat je sollicitatie te karig is.
- Als je aangenomen wordt zou je nog eens kunnen vragen naar woningen voor buitenlandse werknemers. Ik weet dat de UT daar wel adresjes voor heeft, maar ook een kleiner bedrijf als Xsens hier weet wel wat appartementen te noemen voor hun buitenlanders. Je zit dan soms wel bij anderen in één complex, maar dat kan juist heel gezellig zijn.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ga vanavond in alle rust nog even mijn sollicitatiebrief wat nader bekijken, nu eerst weer wat anders afmaken
Verwijderd
mijn ervaring is dat er weinig werk is bij architect achtigen dingen.Schuey schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:05:
Zou kunnen, maar doe ik niet, worden ze bij een architecten bureau nog niet echt blij van denk ik.
Voornamelijk omdat ze tegenwoordig zelf hun eigen (simpele) programma's ervoor hebben en het zelf kunnen doen.
daarbuiten is het vaak te duur en/of overbodig om iets in 3d uit te werken.
dat is mijn ervaring met architecten direct benaderen ingeval. ik weet verder niet wat je plan bent, dus dat
is misschien niet op jou van toepassing.
btw het zou uiterraard kunnen dat ze al een material library hebben. maar het is onmogelijk dat dat precies aan je wensen voldoet. dat is meer een startpunt. daarbuiten zullen er genoeg materials zijn die ze nog niet hebben. wat nou als een preset material teveel glans heeft, of net iets te ruw is, je moet weten hoe ze werken wil je dat (ingeval snel) kunnen aanpassen.
Dingen downloaden is prima, maar niet als je er iets van wil leren.. het is echt allemaal makkelijker als je denkt hoor. desnoods download je de materials puur om te kijken hoe ze in elkaar zitten en bouw je ze dan na. kost mss een uurtje extra maar dan snap je er naderhand tenminste nog iets van.
Door dingen te downloaden heb ik, is mijn gedachtegang, dus ook al een streepje voor, en kan ik het naar eigen inzicht aanpassen.
Over makkelijk of moeilijk, geen idee hoe dat zit met Vray als ik eerlijk ben, zie altijd alleen resultaten die ik vet vind
Mijn vriendin zoekt de meubels en spulletjes uit die erin moeten komen dus spaart mij al weer werk uit
[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 29-06-2011 12:32 ]
Ga wel eerst zoveel mogelijk modellen voordat ik me aan de renderer ga wagen.
[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 29-06-2011 12:48 ]
Verwijderd
mee eens.apNia schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:45:
Ik vond mentalray ook complexer als vray. Tegelijkertijd heb ik het idee dat je met mentalray meer kon. Reden dat ik overstapte was vooral om geloofwaardige skinshaders te kunnen maken.
mental ray is ingewikkelder, je kan er uiteindelijk hetzelfde mee. (skin shaders vind ik toch altijd nog beter
met mentral ray inderdaad, hoewel je af en toe ook goede resultaten ziet met bv vray).
Zover ik heb gemerkt is elke render engine kwa instellingen ongeveer hetzelfde, snap je hoe mental
ray werkt kan je bij wijze van spreken binnen een dag overstappen op vray.
Het voordeel van vray is dat het wat sneller is, plus makkelijker in te stellen (het heeft ook wat extra
functies, maar niks extreem nieuws).
stiekem zou ik zeggen begin met mental ray. als je daarin in mooie renders kan maken kan je het
in de meeste plugins ook. (het princincipe van photons, camera instellingen, schaal etc is overal hetzelfde).
En uiteraard heeft niet elke studio vray en mental ray zit overal standaard in.
als je er echt diep in wil duiken zou ik een boek kopen (er was een hele goeie over mental ray, ben even de naam kwijt). Als je dat uitleest snap je ook echt wat de verschillende instellingend doen en waarom.
Ik ben halverwege gestopt omdat het wel heel technisch is allemaal, maar toch zeer aan te raden.
Als je tutorials volgt doe je dat toch vaak blindelings en snap je nog steeds niet helemaal waarom iets nou werkt.
en shuey of je nou een baan krijgt of niet, het is altijd extreem handig om goed te kunnen renderen/belichten.
Alleen al om het feit dat het al je modellen er 80x zo goed uit laat zien.
http://www.zbrushcentral....t.php?attachmentid=191529
DAT WAS IN MIJN TIJD NOG NIET! *schudt met vuist*
Ziet er supermooi uit trouwens, zou zo naar VRay overstappen, ware het niet dat het me een hoop gedoe scheelt een renderer te pakken die er out of the box bijzit. Max heb ik nu gratis, VRay is weer gedoe met keygens, etc.
En/of wat uitleg?
Maar het idee klinkt leuk (extreem hoge resoluties zonder 16K texture maps te krijgen) en iets wat ik op werk zeker zou kunnen gebruiken voor de steeds bizardere scenes die ik moet maken.
Maar de afgelopen dagen heb ik gelukkig weer wat tijd kunnen maken, en ik hoop de komende tijd weer wat meer te kunnen doen. Hier even een update van m'n Jango Fett:

Grijs op grijs renderen was misschien niet zo'n heel strak plan
C&C is uiteraard welkom.
Volgende stap word het vest waar de bovenlichaam stukken van het harnas aan vast zitten, dan door met de harnas stukken om z'n benen.
Humankind… be both.
Bouw je hem ergens omheen of op gevoel?Spike_wolf schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:42:
Hier even een update van m'n Jango Fett:
Ik heb een ouder en erg simpel lichaam waar ik omheen werk om een beetje extra houvast te hebben.
Humankind… be both.
Begrijpelijk.Spike_wolf schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:04:
[...]
Ik heb een ouder en erg simpel lichaam waar ik omheen werk om een beetje extra houvast te hebben.
Even nog een tussenvraagje, wat is die rare shading op zijn helm?
Ik zal als ik een stukje verder ben een fatsoenlijke light rig maken om een wat nettere render neer te zetten
[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 03-07-2011 15:30 ]
Humankind… be both.
Nu even ontopic dan, ik vind hem er goed uitzien
\[2D/3D] GFX Contest 9: Hitte
Dus voor iedereen die mee wil doen! Ga je gang
Humankind… be both.
Wow, 1000 uur!jvo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:00:
Ik was er aan begonnen voor de lol, maar het begon inderdaad steeds meer op werk te lijken. Er is flink wat tijd in gaan zitten. Op zowel de vloer als het lego zit een reflectie. (Met een fresnel.) Die 1000 uur zijn op een recent dual quadcore xeon systeem. De belichting is heel snel gedaan, omdat ik het zat begon te worden.
Wellicht gaat het sneller met: http://www.ldraw.org/ (LEGO CAD program)
Heb er ooit eens wat mee geëxperimenteerd, en daar bouw je redelijksnel ook zulke lego bouwdozen mee na.
Alleen of je ook zo'n mooie animatie kunt maken?
Wellicht kende je het al, maar alsnog veel respect voor je werk!
EDIT: zie net dat je het al kende, en de kwaliteit niet goed vond!
[ Voor 5% gewijzigd door PurpleBlue op 04-07-2011 11:32 ]

Denk sowieso dat ik straks gewoon alle losse onderdelen model
[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 04-07-2011 20:12 ]

Samen met 3 klasgenoten heb ik vorige jaar (afstudeer jaar) een short gemaakt. Deze wou met jullie mede tweakers delen. We hebben het gemaakt in Maya en gecomposit in Nuke.
Het idee van de short was een verhaal vertellen zonder gezichten. Alle emoties en vertelling zou uit de lichaam animatie moeten komen.
Verder wouden we qua stijl, niet pixar achter na. Dit is namelijk nooit te doen en zul je altijd een slap aftreksel krijgen van de almachtige pixar visuals. Daarom hebben geprobeerd een ander pat te bewandelen en zelf een stijl neer te zetten.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, hier zijn twee url naar ons filmpje (blik):
(720p) http://vimeo.com/25475500
(1080p) YouTube: Blik (2010)
The devil is in the details.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dikke 10nr12 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:20:
[afbeelding]
Samen met 3 klasgenoten heb ik vorige jaar (afstudeer jaar) een short gemaakt. Deze wou met jullie mede tweakers delen. We hebben het gemaakt in Maya en gecomposit in Nuke.
Het idee van de short was een verhaal vertellen zonder gezichten. Alle emoties en vertelling zou uit de lichaam animatie moeten komen.
Verder wouden we qua stijl, niet pixar achter na. Dit is namelijk nooit te doen en zul je altijd een slap aftreksel krijgen van de almachtige pixar visuals. Daarom hebben geprobeerd een ander pat te bewandelen en zelf een stijl neer te zetten.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, hier zijn twee url naar ons filmpje (blik):
(720p) http://vimeo.com/25475500
(1080p) YouTube: Blik (2010)
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
We hebben net onze volgende short afgemaakt (deze is eind 2010 afgerond).
Helaas kan die nog niet online, hij word namelijk eerste gebruikt als voor film in pathe. Hij zal 3 augustus in pathe draaien voor de smurfen.

Dus ook bij Vimeo zelf vinden ze het ook leuk
Net helemaal gekeken en ik ben onder de indruk! Aparte, originele stijl, erg cool gedaan. Licht en schaduwen ook vrijwel perfect gedaan. En ondanks dat ze geen gezichten hebben komen de emoties goed over. En vooral de geluiden vond ik goed gedaan. Als dit geen 9 of hoger is, dan weet ik het ook niet meer.
The devil is in the details.
Ik ben benieuwd hoeveel uren werk hier nu in totaal in zijn gaan zitten. Moet vreselijk veel zijn!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar de animaties in dit filmpje..
Pixar, wees bang!
Dat zit wel Schnorr.