Ziet er erg goed uit! Zou het nog mooier vinden als er after market velgen op zouden zitten, deze vind ik niet zo heel mooi. Maar ziet er wel heel erg goed uit! Ga je er ook een tutorial van maken?ElmarNieser schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:37:
Heya,
Afgelopen tijd een Full HD filmpje gerendered van mijn BMW 335i 3dsmax model:
[video]
Critics & Comments zijn zeker welkom!
Nee, eerst fatsoenlijk dat ding animeren en dan kijken naar lypsynch, Of een stilstaand mannetje lypsyncen, zonder halfbakken animatie. Beide kun je nu nauwelijks als 1 geheel beoordelen namelijk. Ik zou het mezelf zo makkelijk mogelijk makenNico schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:14:
[...]
als in storyboarden om de animatie te plannen?Voor zulke korte dingen heb ik daar absoluut geen zin in... Ik heb al een hekel aan storyboarden (door mijn tekenskills die ik nog niet voldoende zijn -_-') De blocking is de planning
en nu bij het inbetweenen zie ik gewoon of er misschien toch nog ergens een probleempje ontstaat..
Heb overigens deze opdracht zelf ook een keer gedaan, vandaar
tipje, parent een camera aan het gezicht.
[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 31-05-2011 10:29 ]
Dat is misschien wel een goed idee ja om volgende keer te beginnen met de lipsync.. persoonlijk vind ik dat namelijk altijd enorm goed werken voor de animatie. Lipsync is btw voor de opdracht niet eens gevraagd, maar 't voegt gewoon bizar veel toe - naar mijn mening dan 
En om een camera te parenten had ik al wel bedacht, maar ga het nu ook maar eens doen
Thanks
En om een camera te parenten had ik al wel bedacht, maar ga het nu ook maar eens doen
Thanks
Zou gewoon wel tijd steken in de animatie en dat lypsync lekker laten zitten, onderschat het animatie gedeelte vooral niet! Lypsync is leuk, maar als er een draak van een animatie bijzit, ga je die opdracht alsnog niet voldoende maken
[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 31-05-2011 13:18 ]
Man dit ziet er goed uit!ElmarNieser schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:37:
Heya,
Afgelopen tijd een Full HD filmpje gerendered van mijn BMW 335i 3dsmax model:
[video]
Critics & Comments zijn zeker welkom!
Hoe heb je het zo realistisch gekregen? Vray als render modus, maar verder? Wat heb je gedaan met de kleuren, Raytrace en belichting én...? Zeer mooi gedaan. Complimenten.
Ben momenteel zelf bezig met het leren van Adobe After Effects, na 4 jaar 3Ds Max gedaan.
Modelling gaat wel, maar kan nog veel leren. Ik gebruik overigens Edit Mesh, terwijl Edit Poly weer beter is.
Modelling voorbeeld:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=y8V_oQNzG7c]
En dan ben ik momenteel bezig met Modern Warfare, mijn idee waarin Osama Bin Laden gedood wordt. Gerenderd met de standaard modus, aangezien Vray erg lang duurt. Zelfs met een high-end systeem.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=v8mpdRk0zVM]
Nog lang niet af, dus kijk niet naar de fouten, die zijn alweer gefixed.
Heb nog veel te leren, maar de toekomst ligt nog voor me.
[ Voor 8% gewijzigd door iApp op 31-05-2011 22:39 ]
An a day keeps the doctor away.
Op een gegeven moment zie je een huis, dat staat helemaal scheef. Al gefixt?HardCoreGamer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:43:
V_oQNzG7c"]video[/url]]
En dan ben ik momenteel bezig met Modern Warfare, mijn idee waarin Osama Bin Laden gedood wordt. Gerenderd met de standaard modus, aangezien Vray erg lang duurt. Zelfs met een high-end systeem.
[video]
Nog lang niet af, dus kijk niet naar de fouten, die zijn alweer gefixed.
Heb nog veel te leren, maar de toekomst ligt nog voor me.
Af en toe dingen die er niet zo netjes uit zien (het vliegtuig maakt bijvoorbeeld op een gegeven moment een bocht die eigenlijk onmogelijk is).
Verder ziet het er goed uit, zeker voor een beginner.
Bedankt dat je mij een beginner noemt. 
Ben al 4 jaar ermee bezig, als mijn hobby.
Ehmm welk huis?
En tja, een vliegtuig zelf animeren is moeilijker dan gedacht, en natuurlijk had het wel netter gekunt, maar omdat de stad zo groot was, werd het bijna afraffelen omdat mijn pc het bijna niet aankon. Had in die tijd nog een Nvidia 260GTX. En de Nvidia 470GTX heeft het renderen 1,5x sneller gemaakt
Dat was wel een vooruit zicht.
Dit is overigens mijn website, hier zie je nu nog wat screens.
Heb nog veel te leren wat met mijn leeftijd betreft.. En als ik video's als dit zie, ja dan ga je ff twijfelen. :0
Ben al 4 jaar ermee bezig, als mijn hobby.
Ehmm welk huis?
En tja, een vliegtuig zelf animeren is moeilijker dan gedacht, en natuurlijk had het wel netter gekunt, maar omdat de stad zo groot was, werd het bijna afraffelen omdat mijn pc het bijna niet aankon. Had in die tijd nog een Nvidia 260GTX. En de Nvidia 470GTX heeft het renderen 1,5x sneller gemaakt
Heb nog veel te leren wat met mijn leeftijd betreft.. En als ik video's als dit zie, ja dan ga je ff twijfelen. :0
[ Voor 16% gewijzigd door iApp op 31-05-2011 22:42 ]
Heel vet filmpje met die Shelby - alleen het monster gedeelte vind ik wat minder..mja, ieder zijn ding
-
In je filmpje van de iPhone snap ik niet helemaal waarom je het renderen (weliswaar versneld) laat zien.. Voegt niet zoveel toe denk ik om in Max interface te laten zien hoe 't dan wordt.
Over mijn animatie ding;
Lipsync view; (thnx schuey voor de motivatie om t toch maar even te doen
)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SJjPp0D4_K0]
Weer wat meer getweaked, inbetweened etc;
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N9Jl2jLPS9Q]
In je filmpje van de iPhone snap ik niet helemaal waarom je het renderen (weliswaar versneld) laat zien.. Voegt niet zoveel toe denk ik om in Max interface te laten zien hoe 't dan wordt.
Over mijn animatie ding;
Lipsync view; (thnx schuey voor de motivatie om t toch maar even te doen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SJjPp0D4_K0]
Weer wat meer getweaked, inbetweened etc;
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N9Jl2jLPS9Q]
oeh die GIRL is veel beter zo Nico, en lipsync gewoon goed!
inbetweens kunnen veel sneller, en easing blijft echt een must.. animaties zijn nu linear..
weet je wat easing inhoudt?
inbetweens kunnen veel sneller, en easing blijft echt een must.. animaties zijn nu linear..
[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 01-06-2011 14:43 ]
@Nico, tja ik heb die Shelby ook niet zelf gemaakt, anders had ik het ook anders gedaan. 
Maarja. Over je animatie betreft, Google eens naar .bip files. En ga daar eens mee te werk in 3Ds Max, hoef je het niet eens te animeren omdat mensen met Mocap dat al hebben gedaan.
Maarja. Over je animatie betreft, Google eens naar .bip files. En ga daar eens mee te werk in 3Ds Max, hoef je het niet eens te animeren omdat mensen met Mocap dat al hebben gedaan.
Ja dat is handig als je wilt leren animeren!
Nee want daar leer je veel van idd...
Het is juist zijn opdracht om te leren animeren
Het is juist zijn opdracht om te leren animeren
Oo oké 
Anyway, je kan het handig gebruiken voor 'real animation'
Denk aan L.À Noire, die het met hun gezicht hebben gedaan, dit is dan voor het lijf.
Anyway, je kan het handig gebruiken voor 'real animation'
Denk aan L.À Noire, die het met hun gezicht hebben gedaan, dit is dan voor het lijf.
Mag ik een applausje voor jou spot kwaliteitapNia schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:43:
oeh die GIRL is veel beter zo Nico, en lipsync gewoon goed!
Natuurlijk is dat voor een deel te verhelpen met smoothing, maar ook mis ik gewoon nog wat keys die er bij moeten
@HardCoreGamer; ik wist dat 't niet van jou was
En ik moet het zelf animeren ja, en in maya
Helaas moet ik nu -einde van het jaar- meerdere dingen door elkaar heen doen, zo ben ik nog met wat andere lipsync dingen bezig, zal ik vanavond/morgen nog wat van uploaden ofzo
* Nico voelt zich weer een stuk actiever als GoT-member
Eerst poses en timing en dan de rest. Zorgen dat de ledematen netjes doorbewegen en ease in - en outs lekker op het einde doen als je tevreden over alle voorgaande zaken bent. Je wilt echt niet nog grote aanpassingen moeten doen op het einde, dan trek je je haren uit je kop.
@Nico, waarin vermeld ik dat die Shelby van mij is? 
@Nico, tja ik heb die Shelby ook niet zelf gemaakt, anders had ik het ook anders gedaan.
Wat puntjes op je site mocht je je echt op je bedrijfje willen gooien:[b]HardCoreGamer schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:30:
- Haal alsjeblieft de spelfouten er uit. In de kleine stukjes tekst staan zat fouten en ook zinsconstructies die niet kloppen.
- Laat duidelijk zijn wie je bent, als ik op contact klik kan ik alleen zelf wat sturen. Bedrijven willen zien - wie je bent, wat je kan, wat je hebt gedaan, waar je woont, wat je referenties zijn.
- Omschrijf duidelijk. Je omschrijft alles voor werkgevers dus ''advanced programs'' zegt niets. Noem duidelijk welke programma's en wat je skill niveau is ermee.
- Met hoeveel mensen je werkt. Er staat steeds ''we'' maar volgens mij ben je de enige ?
Ik zou als ik jou was zeker even naar deze punten kijken, ik denk dat als je dit veranderd je site al een stuk duidelijker word voor potentiële klanten.
Eens met pluisje, getuige het volgende citaat:
Ik denk dat je dan wel een beetje in de verkeerde business zit"if you want to donate me"
Dat zit wel Schnorr.
Weet je, dit is mijn hobby. En ben zeker geen bedrijf, tja als ik in de Media business ga zitten, dan vraag ik geld.
Dus denk niet dat ik officieel ben als bedrijf, ookal is het wel leuk om je zo voor te doen
Ik zal mijn website binnenkort maar eens updaten met de punten waar DarkPluisje het over heeft.
Dus denk niet dat ik officieel ben als bedrijf, ookal is het wel leuk om je zo voor te doen
Ik zal mijn website binnenkort maar eens updaten met de punten waar DarkPluisje het over heeft.
Voor school ben ik bezig met een thema project. Dit project doe ik samen met 4 anderen. twee 3d artist, een concept artist en een sound designer. Zelf ben ik 3d'er / scripter. Het doel van het project is om een zo sfeervol mogelijk level op te zetten. Ben nu bezig met het uitwerken van de brug naar het hoofdgedeelte van het level.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fZeigRuTIig]
Moet nog een hoop aan gebeuren. de brug zelf moet nog meer vervallen worden, meer rotzooi en hier en daar wat plantjes.
Quick-edit: Heb toestemming van de concept-artist om te laten zien wat een beetje de bedoeling is van het hele zooitje.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fZeigRuTIig]
Moet nog een hoop aan gebeuren. de brug zelf moet nog meer vervallen worden, meer rotzooi en hier en daar wat plantjes.
Quick-edit: Heb toestemming van de concept-artist om te laten zien wat een beetje de bedoeling is van het hele zooitje.

[ Voor 31% gewijzigd door Borgoth op 01-06-2011 23:54 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Moarrrr bacon! uhh..lipsync!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KpOmOPsGuEw]
Ik wil er nog een stuk achter aan doen... Dan begin ik pas aan expressie.
midnight edit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-FuxoBX_A2o]
Dit is het volledige stukje aan lipsync...morgen(/na slapen vandaag
) de expressies er aan toe voegen 
srry van de zachte audio btw..fix ik in volgende filmpjes
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KpOmOPsGuEw]
Ik wil er nog een stuk achter aan doen... Dan begin ik pas aan expressie.
midnight edit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-FuxoBX_A2o]
Dit is het volledige stukje aan lipsync...morgen(/na slapen vandaag

srry van de zachte audio btw..fix ik in volgende filmpjes
[ Voor 43% gewijzigd door Nico op 02-06-2011 05:04 ]
Lekker eigenwijs ben je ook he 
Ik heb het gevoel dat die mannetje geen kaak heeft, en letterlijk alleen zijn lippen beweegt. Nu weet ik niet of je er een spiegel bij gebruikt, maar probeer maar eens te praten zonder je kaak te bewegen. Zelfs de meest stijve Brit beweegt kan dat niet maskeren, want het werk gewoon zo
Zonder er zelf mee te werken, het lijkt alsof je letterlijk voor elke klank een paar keys hebt gemaakt. Er zitten echter heel veel letters in het alfabet die je met dezelfde mondvorm maakt. Woorden zoals de P en B, en sommige overgangen tussen letters zijn bijna onzichtbaar, waar ik natuurlijk weer net niet op een voorbeeld kom.
Bij "I mean you no harm", die M is goed overdreven, alsof iemand een heel felle F klank maakt, dat kan de bedoeling niet zijn denk ik
Zou ook niet de mond na elk stukje weer zo rustig op zijn plek laten vallen, probeer dat zelf maar eens te doen met een spiegel erbij, dat kost moeite bijna. Kan je gelijk die spiegel op je bureau laten staan als hulp.
Overigens scheelt het ook als je de tond wat animeert, maar ik vermoed dat dat niet kon met deze bestaande rig.
@Borgoth
Qua sfeer enzo moet ik zeggen dat de plaats, woestijn? een beetje onhandig is gekozen volgens mij
Je kan wel rond het gebouw een soort oase maken, kijken of dat mooi contrast geeft tussen de woestijn eromheen
Ik heb het gevoel dat die mannetje geen kaak heeft, en letterlijk alleen zijn lippen beweegt. Nu weet ik niet of je er een spiegel bij gebruikt, maar probeer maar eens te praten zonder je kaak te bewegen. Zelfs de meest stijve Brit beweegt kan dat niet maskeren, want het werk gewoon zo
Zonder er zelf mee te werken, het lijkt alsof je letterlijk voor elke klank een paar keys hebt gemaakt. Er zitten echter heel veel letters in het alfabet die je met dezelfde mondvorm maakt. Woorden zoals de P en B, en sommige overgangen tussen letters zijn bijna onzichtbaar, waar ik natuurlijk weer net niet op een voorbeeld kom.
Bij "I mean you no harm", die M is goed overdreven, alsof iemand een heel felle F klank maakt, dat kan de bedoeling niet zijn denk ik
Zou ook niet de mond na elk stukje weer zo rustig op zijn plek laten vallen, probeer dat zelf maar eens te doen met een spiegel erbij, dat kost moeite bijna. Kan je gelijk die spiegel op je bureau laten staan als hulp.
Overigens scheelt het ook als je de tond wat animeert, maar ik vermoed dat dat niet kon met deze bestaande rig.
@Borgoth
Qua sfeer enzo moet ik zeggen dat de plaats, woestijn? een beetje onhandig is gekozen volgens mij
Je kan wel rond het gebouw een soort oase maken, kijken of dat mooi contrast geeft tussen de woestijn eromheen
[ Voor 68% gewijzigd door Schuey op 02-06-2011 09:28 ]
Eigenwijs is ook wijs
Eventjes screenshotje gemaakt;

Er is dus nog wel een controller die ik eventueel in een mindere mate zou kunnen gebruiken, maar 't stretched 't gezicht meer echt verticaal vanuit het midden naar beneden. (Er is ook een controller die het vergelijkbare doet maar dan met de bovenkant van het hoofd naar boven.)
Ik denk dat het probleem 'm vooral zit in het feit dat de camera recht voor zijn hoofd staat en zijn hoofd een bal is... kijkhoek enzo
Zelf heb ik me tussentijds ook een aantal keer betrapt op zo'n mega overdreven M..die is toch nog te overdreven gebleven..
Maar daarom post ik het ook, lekker kritiek vangen, leer je weer van enzo
Eventjes screenshotje gemaakt;

Er is dus nog wel een controller die ik eventueel in een mindere mate zou kunnen gebruiken, maar 't stretched 't gezicht meer echt verticaal vanuit het midden naar beneden. (Er is ook een controller die het vergelijkbare doet maar dan met de bovenkant van het hoofd naar boven.)
Ik denk dat het probleem 'm vooral zit in het feit dat de camera recht voor zijn hoofd staat en zijn hoofd een bal is... kijkhoek enzo
Zelf heb ik me tussentijds ook een aantal keer betrapt op zo'n mega overdreven M..die is toch nog te overdreven gebleven..

[ Voor 1% gewijzigd door Nico op 02-06-2011 13:07 . Reden: plaatje centreren is wel zo hip ]
Dan komt de sfeer indruk toch al redelijk over.Schuey schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 09:12:
[...]
@Borgoth
Die oase komt er in ieder geval al aan de linker kant in. Misschien kan ik er nog een aan de andere kant plaatsen. Maar dat was niet helemaal de bedoeling volgens mij.
Alles moet uiteindelijk in UDK komen om er doorheen te kunnen lopen. Ben nu een beetje aan het kijken hoe ik kan zorgen dat je niet in 30 seconden door het level heen bent. (nu is het van het begin tot einde 40 seconden) Dus heb de weg al iets verlengd en ga straks kijken of ik nog een groot obstakel kan neerleggen zodat het niet een rechte streep naar binnen is.
Nieuw filmpje waar de weg al in is verlengt en een beginsel van het kathedraal.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KcemQLpy0s8]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
updatez!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Px5U9h8Ai1w]
@Borgoth;
je kunt ook de setting echt HUGE maken
dus dat je personage echt klein is vergeleken met de pilaren, dan duurt het ook langer
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Px5U9h8Ai1w]
@Borgoth;
je kunt ook de setting echt HUGE maken
Je begint vooruit te gaan
Ik zou wel wat minder vaak en overdreven die mond (wanneer hij dichtgaat) zo breed maken. Dat komt een beetje vreemd over, alsof hij wil lachen maar toch ook weer niet. Doe je zelf ook niet, mag ik hopen 
Bij stukjes zoals "of course you can.." zou je trouwens veel meer kunnen doen met die wenkbrauwen

Bij stukjes zoals "of course you can.." zou je trouwens veel meer kunnen doen met die wenkbrauwen
Dat zit wel Schnorr.
Thanks voor de tips
Helaas ga ik aan dit filmpje niets meer veranderen, maar ga ik het gebruiken als een punt om op terug te kijken
Heb inmiddels ook nog een ander filmpje af, maar heb nu alleen de beschikking eventjes over mijn laptop, dus dat renderen duurt wat langer 
Playblastje nog
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-TMBXem6OKk]
Playblastje nog
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-TMBXem6OKk]
[ Voor 12% gewijzigd door Nico op 05-06-2011 19:42 ]
Verwijderd
Hier ook even één van mijn creaties, gemaakt in SolidWorks.

Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Wauw!!! Wat een sfeer
Mooie belichting. Heel sfeervol dit.
Mag van mij persoonlijk nog wel wat 'viezer' maar al erg mooi!
Mag van mij persoonlijk nog wel wat 'viezer' maar al erg mooi!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
@smonjirez
zou voor mij iets groter mogen, zodat we ook effectief iets kunnen onderscheiden.
Ziet er op zich leuk uit, maar volgende zaken storen wel behoorlijk.
- mapping van je paadje is niet echt geweldig. (tevens van het huisje)
- paadje sluit niet aan bij de deur
- materialen dakje en (gras)sprieten steken af.
zou voor mij iets groter mogen, zodat we ook effectief iets kunnen onderscheiden.
Verwijderd
Welke renderer gebruik je daar dan voor? Voor Solidworks is dit natuurlijk een bijzonder sfeervol werkVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:15:
[afbeelding]

Het pad viel mij eerst niet op... maar nu kan ik er niet meer om heen 
Hier een screenshotje van mijn eerste zbrush stappen die ergens op beginnen te lijken

Al een aantal keer geprobeerd om er mee te starten, maar nu er toch maar eens voor gaan zitten... ondertussen natuurlijk ook doorgeanimeerd ;D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U3L4Wp9gd9U]
Nog 2 afbeeldingen van het uiteindelijke stadium van de sculpt

Nog zat dingen die niet kloppen, maar ik heb meer te doen
Hier een screenshotje van mijn eerste zbrush stappen die ergens op beginnen te lijken

Al een aantal keer geprobeerd om er mee te starten, maar nu er toch maar eens voor gaan zitten... ondertussen natuurlijk ook doorgeanimeerd ;D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U3L4Wp9gd9U]
Nog 2 afbeeldingen van het uiteindelijke stadium van de sculpt

Nog zat dingen die niet kloppen, maar ik heb meer te doen

[ Voor 26% gewijzigd door Nico op 08-06-2011 21:40 ]
Zojuist m'n nieuwe film afgerond, eerste keer dat ik echt goed probeer 3D met live action te integreren, beniewd wat jullie er van vinden! En graag feedback!
Edit: Video aangepast
Edit: Video aangepast
[ Voor 13% gewijzigd door Timmmeeehhh op 10-06-2011 21:50 ]
Het is vrij wiebelig, ik heb me nergens echt op je 3D kunnen focussen, waardoor het bijna voelt alsof je het gebruikt om het gebrek aan realisme en/of detail te compenseren. Particles van het gebouw voelen ook heel computerig aan, daar zou ik nog aan sleutelen. En die explosie moet echt een andere sample worden ipv die herhalende knal. Tenzij de "loop" bedoeld is, maar dan zou ik een delay met langere tijd + lowpass filter over de explosie heen gooien ofzo.
yeah ruwe materiaal was beetje kut, had echt meer tijd in mn draaidag moeten steken.
Film zelf ga ik nu niks meer aan veranderen, maar neem je commentaar mee voor in volgend project!
Het was echt bedoeld als soort van eerste probeersel om 3d in film te stoppen, heb nog heel veel te leren qua 3d. Is voornamelijk veel after effects werk
Bedankt voor het commentaar!
Film zelf ga ik nu niks meer aan veranderen, maar neem je commentaar mee voor in volgend project!
Het was echt bedoeld als soort van eerste probeersel om 3d in film te stoppen, heb nog heel veel te leren qua 3d. Is voornamelijk veel after effects werk
[ Voor 3% gewijzigd door Timmmeeehhh op 09-06-2011 00:36 ]
Enige kans dat je die in 1920x1080 px kan maken?Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:15:
[afbeelding]
Vind dat zekers een vette afbeelding voor de achtergrond van me pc
Ja ik kan me heel goed voorstellen dat het een hoop werk is geweest. Maar het is zo'n complexe tak van de sport, die voor veel 3D pro's gewoon het uiterste van hun kunnen vraagt. Blij dat je er iig wat mee kan. Kijk vooral uit dat het niet te Michael Bay wordt, waar je je bijna niet kan focussen op al het mooisTimmmeeehhh schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:35:
yeah ruwe materiaal was beetje kut, had echt meer tijd in mn draaidag moeten steken.
@Timmmeeehhh:
Ik vind 'm tof
Sure..er is genoeg ruimte voor verbetering aan het realisme. In het begin..die auto staat een beetje random in de fik
Dat is het enige echte chaoselement..tot die robot dat huis vernietigd.
Verder zou ik de auto's die achter rijden er uit compositen. Voegt niet veel toe, leid mij eerder af zo van..."cruised daar nou een auto op z'n gemakje over de weg met KILLER ROBOTS in de buurt?"
Verhaal vind ik er trouwens in ontbreken. Je wordt eigenlijk meteen in een achtervolging van de hoofdpersoon gegooid en die overwint het gevecht. Maar op het einde heeft ie nog een veel groter probleem. ...insert cliffhanger...
Er mist een stukje opbouw. Waarom zijn ze naar hem op zoek? Waarom moet hij dood?
Maar zoals je al zei; tips/kritiek voor de volgende keer
Waar is het mee gefilmd en waar is alles mee gemaakt btw?
Ik vind 'm tof
Verder zou ik de auto's die achter rijden er uit compositen. Voegt niet veel toe, leid mij eerder af zo van..."cruised daar nou een auto op z'n gemakje over de weg met KILLER ROBOTS in de buurt?"
Verhaal vind ik er trouwens in ontbreken. Je wordt eigenlijk meteen in een achtervolging van de hoofdpersoon gegooid en die overwint het gevecht. Maar op het einde heeft ie nog een veel groter probleem. ...insert cliffhanger...
Er mist een stukje opbouw. Waarom zijn ze naar hem op zoek? Waarom moet hij dood?
Maar zoals je al zei; tips/kritiek voor de volgende keer
Waar is het mee gefilmd en waar is alles mee gemaakt btw?
Ik had voor mijn studie (audiovisueel ontwerpen) opdracht gekregen iets te maken waar je wat van wilde leveren wat niet specifiek een hele film hoefte te zijn. je mocht tevens ook maar maximaal 20minuten aan materiaal schieten.
Ik wilde graag experimenteren met 3d en visual effect. heb dus de twee meest standaard hollywood themas gekozen en daar een simpel verhaaltje omheen gebouwd. vandaar het thema
Geschoten met een canon eos 550D net de standaard kitlens (had mn camera teen pas net) robot gemodelleerd in 3ds max en gerendert met mentalray. Tracking is gewoon 2d tracking met mocha en after effects en ook heeeeeel veel handmatig tracken door het shacky footage (volgende keer huur ik een steadycam, hehe) visual effects en alle particle dingen ook after effects.
Editing in premiere pro.
Waar ik zelf minst tevreden over ben achteraf zijn de kaders en de texture van de robot. Mja ben altijd van mening dat je niet eeuwig aan iets moet blijven pielen en je vroeg of laat moet zeggen dat het klaar is anders blijf je bezig
Ik wilde graag experimenteren met 3d en visual effect. heb dus de twee meest standaard hollywood themas gekozen en daar een simpel verhaaltje omheen gebouwd. vandaar het thema
Geschoten met een canon eos 550D net de standaard kitlens (had mn camera teen pas net) robot gemodelleerd in 3ds max en gerendert met mentalray. Tracking is gewoon 2d tracking met mocha en after effects en ook heeeeeel veel handmatig tracken door het shacky footage (volgende keer huur ik een steadycam, hehe) visual effects en alle particle dingen ook after effects.
Editing in premiere pro.
Waar ik zelf minst tevreden over ben achteraf zijn de kaders en de texture van de robot. Mja ben altijd van mening dat je niet eeuwig aan iets moet blijven pielen en je vroeg of laat moet zeggen dat het klaar is anders blijf je bezig
Maar 20 minuten schieten?! Of mocht je eindfilmpje maximaal 20 minuten zijn??? Afhankelijk van je project heb je natuurlijk minder beeldmateriaal nodig, maar zelfs voor zoiets korts, maar wel met meerdere shots, zou ik wel meer dan 20 minuten willen 
550 is wel lekker om mee te schieten, ik ga er zelf waarschijnlijk ook eentje halen na m'n vakantie. Wel ga ik Nikon lenzen gebruiken.. maar dat gaat waaayy off-topic hiero
In de categorie; 3D shizzle:
Nieuw lipsync dingetje met de audio van de 11 Second Club track van deze maand
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3flM5auCLKY]
550 is wel lekker om mee te schieten, ik ga er zelf waarschijnlijk ook eentje halen na m'n vakantie. Wel ga ik Nikon lenzen gebruiken.. maar dat gaat waaayy off-topic hiero
In de categorie; 3D shizzle:
Nieuw lipsync dingetje met de audio van de 11 Second Club track van deze maand
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3flM5auCLKY]
Nico - mis de M van ME, daar ligt ook de nadruk op in z'n zin dus die wil je extra karakter geven... weet niet of je facial rig daartoe in staat is.
Daar is ie tot in staat
maar hij zit er wel in volgens mij, voor mijn gevoel klopt ie ook.. of ben ik nu super krom? *kijkt nog 10x* Door zijn snor zie je niet echt dat ie een MMMMM klank *lippen naar binnen* maakt... ik zal eens gaan kijken of ik 't beter kan krijgen nog
Verwijderd
Hij is ook een stuk groter maar heb hem geresized voor dit forum. Op een ander forum waar ik regelmatig shit post (scooterforumD-rez schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:42:
@smonjirez
- Wat is mapping? Ik heb het mezelf voornamelijk aangeleerd dus ben niet bekend met termen
- Klopt, het was best veel moeite om het anders te maken en dat zou resulteren in complexe vormen die niet echt mooi te krijgen zijn.
- Het dak lag helaas een beetje aan de rendersoftware. Vanaf een andere kijkhoek zag het materiaal er prima uit. Het gras heb ik van groen glas gemaakt, dat zag er het leukste uit. Maar dat was dus ook wel met die intentie
@Guillome: thanks
@Camacha: Photoview 360
@Kokkie20: ik heb hem dus hier in 2100x1400, ik kan hem wel even sturen als je wilt
Verwijderd
Voor de standaard renderer vind ik het een erg sfeervol plaatjeVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:40:
@Camacha: Photoview 360

Waarom heb je Solidworks gebruikt, overigens? Ik vind het een heerlijk programma, maar het is nu niet echt gebruikelijk voor dit soort zaken
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 23:47 ]
Verwijderd
Ik heb het gebruikt omdat het het enige 3D-programma is waarmee we ooit hebben gewerkt op school dus ik wist hoe het werkte
. Dat is eigenlijk de enige reden. Ik was te lui om verder te zoeken naar andere software die wellicht beter was voor de dingen waar ik het voor wou gebruiken
.
@smonjirez; misschien is 3ds max iets voor je? De vray renderer die daar in zit is erg krachtig en eenvoudig in gebruik. Hoewel max misschien meer gebruikt wordt voor de game industrie, is het wel makkelijker te leren dan bijvoorbeeld maya
(de leercurve is wat vriendelijker)
Mijn laatste lipsync voorlopig
Voor mijn gevoel wel de beste tot dusver 
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WSGRHPlWK64]
Mijn laatste lipsync voorlopig
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WSGRHPlWK64]
@Nico
V-ray zit niet standaard in Max, dat is Mentalray, en die is ook best goed trouwens (vind ik)
V-ray zit niet standaard in Max, dat is Mentalray, en die is ook best goed trouwens (vind ik)
Incompl te
V-ray niet standaard?
Ow..ik dacht juist dat mental ray in maya zat en v-ray in max... maar dat is dus niet. (tot zo ver mijn kennis over renderers) En mental ray is zeker goed
Verwijderd
Nouja een leercurve is niet echt iets wat me zou tegenhouden eventueel. Maar kun je met maya uiteindelijk meer? (dat is namelijk wel wat ik eruit opmaak).Nico schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:40:
@smonjirez; misschien is 3ds max iets voor je? De vray renderer die daar in zit is erg krachtig en eenvoudig in gebruik. Hoewel max misschien meer gebruikt wordt voor de game industrie, is het wel makkelijker te leren dan bijvoorbeeld maya(de leercurve is wat vriendelijker)
Mijn laatste lipsync voorlopigVoor mijn gevoel wel de beste tot dusver
{filmpje}
Wel.. meningen verschillen uiteraard
Maar wat je over het algemeen tegenkomt is dat maya meer de standaard is en beter is in verschillende aspecten, zoals animeren, dan max. Ook Max zal zijn pluspunten hebben, eentje daar van is dat het (wederom de mening van het publiek) wat makkelijker in de omgang is dan Maya.
Google voor de grap eens "Max vs Maya" of iets in die trant, en je kunt je uren inlezen.
De post die mij corrigeerde op het feit dat max v-ray zou bezitten, maakt duidelijk dat zowel maya als max gebruik maken van de mental ray renderer. Dit zou je dus in staat moeten stellen om dezelfde kwaliteit van images te kunnen renderen, ongeacht of je in max of maya werkt.
In combinatie met de algemene mening (en kleine persoonlijke ervaring) dat max toch wat makkelijker is om te leren, zou ik persoonlijk toch kiezen voor max. Of sla allebei de programma's eens open en kijk wat je aanspreekt, het zijn allebei namelijk krachtige pakketten.
Iemand anders hier nog tips over?
p.s.; zelf ben ik begonnen met maya, maar liep er in vast, toen ben ik overgestapt op max. Daar heb ik wat meer modelling basics opgepakt en toen weer terug kunnen stappen op maya. Sinds begin dit schooljaar wordt ik onderwezen in maya..
Google voor de grap eens "Max vs Maya" of iets in die trant, en je kunt je uren inlezen.
De post die mij corrigeerde op het feit dat max v-ray zou bezitten, maakt duidelijk dat zowel maya als max gebruik maken van de mental ray renderer. Dit zou je dus in staat moeten stellen om dezelfde kwaliteit van images te kunnen renderen, ongeacht of je in max of maya werkt.
In combinatie met de algemene mening (en kleine persoonlijke ervaring) dat max toch wat makkelijker is om te leren, zou ik persoonlijk toch kiezen voor max. Of sla allebei de programma's eens open en kijk wat je aanspreekt, het zijn allebei namelijk krachtige pakketten.
p.s.; zelf ben ik begonnen met maya, maar liep er in vast, toen ben ik overgestapt op max. Daar heb ik wat meer modelling basics opgepakt en toen weer terug kunnen stappen op maya. Sinds begin dit schooljaar wordt ik onderwezen in maya..
Max is meer gemaakt op quick poly moddeling, als je de animatie business in wil dan is maya zeker aan te raden. Maya heeft voor animatie veel meer opties en is veel vriendelijk in gebruik daarmee.
Toch is over max meer te vinden waardoor dat voor een hobbiest misschien makkelijker is.
@Nico: Beide idd mental ray, hoewel over het algemeen de meeste mensen mental ray van max fijner vinden. Hij schijnt iets meer te kunnen en beter geintegreerd te zijn als in maya. Maar voordat je die kwaliteit plaatjes haalt kan je zo ook in maya krijgen, of gebruik je al een andere renderer
Toch is over max meer te vinden waardoor dat voor een hobbiest misschien makkelijker is.
@Nico: Beide idd mental ray, hoewel over het algemeen de meeste mensen mental ray van max fijner vinden. Hij schijnt iets meer te kunnen en beter geintegreerd te zijn als in maya. Maar voordat je die kwaliteit plaatjes haalt kan je zo ook in maya krijgen, of gebruik je al een andere renderer
Ik vind Maya juist meer gebruiksvriendelijk dan Max (minder verstopte features, soepele navigatie etc.), al ben ik ooit begonnen met Max.
Out of the box poly modelling in Maya is minder goed dan bij Max, maar met de NEX plugin (geniaal voorbeeld) is het veel beter in Maya.
De reden dat ik Max toch vaak gebruik is dat ik de material editor beter vind en er daarnaast meer render engines beter mee geïntegreerd zijn.
Kortom
Ik vind dat ze beide hun charmes hebben en ik denk niet dat je een verkeerde keuze kunt maken door met een van deze pakketten te beginnen...
Out of the box poly modelling in Maya is minder goed dan bij Max, maar met de NEX plugin (geniaal voorbeeld) is het veel beter in Maya.
De reden dat ik Max toch vaak gebruik is dat ik de material editor beter vind en er daarnaast meer render engines beter mee geïntegreerd zijn.
Kortom
Ik vind dat ze beide hun charmes hebben en ik denk niet dat je een verkeerde keuze kunt maken door met een van deze pakketten te beginnen...
Als je mijn tekst goed leest zie je dat ik ook zeg dat ik maya gebruiksvriendelijker vindJohnGalt schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:11:
Ik vind Maya juist meer gebruiksvriendelijk dan Max (minder verstopte features, soepele navigatie etc.), al ben ik ooit begonnen met Max.
Kortom
Over max is alleen wel veel meer te vinden qua tutorials waarbij je letterlijk kan volgen wat ze doen, als je dat met maya doet moet je toch de functies wel weten te vinden wat in het begin wat lastig kan zijn.
Max is inderdaad makkelijker om te leren. Zelf ook altijd in Max gewerkt, maar ben nu toch bezig met de overstap naar Maya. Meer omdat het in de professionele wereld gewoon veel meer gebruikt wordt.Nico schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:13:
Wel.. meningen verschillen uiteraardMaar wat je over het algemeen tegenkomt is dat maya meer de standaard is en beter is in verschillende aspecten, zoals animeren, dan max. Ook Max zal zijn pluspunten hebben, eentje daar van is dat het (wederom de mening van het publiek) wat makkelijker in de omgang is dan Maya.
Wel lastig hoor overstappen, de UI is gewoon zoveel anders. Kan al wel beetje de basis in maya nu (basis modellen, riggen, texturen, dynamics en particles) maar daar blijft het tot nu toe ook bij.
Op mijn opleiding staat er ook alleen Maya op de computers, dus het is sowieso wel een plus als ik maya een beetje beheers (ook met mn aankomende minor richting motiongraphics)
Maar 3d max is idd een stuk makkelijker =/
Maya wordt niet meer gebruikt, het ligt gewoon echt aan welke markt je het over hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 14-06-2011 12:20 ]
Voor zover ik weet is het in game-studio's ongeveer 50-50 maar in film studio's is het bijna allemaal maya..
Vergeet reclamebureaus e.d. niet. Denk dat daar nog best veel Max gebruikt wordt.
Hmm ja daar had ik niet aan gedahct, maar denk dat veel daar ook outsourced is? Heb een tijdje terug een lecture bijgewoond van een paar mannen die reclames maakten voor oa ford en volkswagen en dat was allemaal maya werk in ieder geval.
Reclame is denk ik ook vaak particle werk, en denk dat ze daar vaak nog andere dingen voor gebruiken
Reclame is denk ik ook vaak particle werk, en denk dat ze daar vaak nog andere dingen voor gebruiken
Archviz is bijna allemaal Max.
Wat moeilijkheid betreft, lijkt het eerste dat je leerde meestal makkelijker omdat je dat heer geleidelijk leert. Een nieuw pakket heeft al je kennis op een andere plek met net een andere benoeming wat het dus "moeilijk" maakt.
Neem vray vs mentalray. Vray schijnt makkelijker te zijn, maar omdat ik gestart ben met mr, snap ik echt geen hout van vray.
Wat moeilijkheid betreft, lijkt het eerste dat je leerde meestal makkelijker omdat je dat heer geleidelijk leert. Een nieuw pakket heeft al je kennis op een andere plek met net een andere benoeming wat het dus "moeilijk" maakt.
Neem vray vs mentalray. Vray schijnt makkelijker te zijn, maar omdat ik gestart ben met mr, snap ik echt geen hout van vray.
Vroeger werdt in gamestudios voornamelijk max gebruikt, maar nu is het overwegend maya. Filmstudios idd of Maya of zelfgeschreven meuk. Max is voornamelijk aantrekkelijk voor kleinere bedrijfjes aangezien het goedkoper is dan Maya.
zijn beide even duur bij autodesk ($3,495), vroeger was max zelfs iets duurder als maya..Timmmeeehhh schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:02:
Vroeger werdt in gamestudios voornamelijk max gebruikt, maar nu is het overwegend maya. Filmstudios idd of Maya of zelfgeschreven meuk. Max is voornamelijk aantrekkelijk voor kleinere bedrijfjes aangezien het goedkoper is dan Maya.
Hoe weet je dat het nu overwegend Maya is? Ik was juist in de veronderstelling dat Max de overhand had.Timmmeeehhh schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:02:
Klopt, maar heel vroeger was maya wel degelijk duurder. Dan heb ik het over een jaar of 15 geleden. Prijs ging omlaag vanwege de concurrentie met max en vervolgens nam Autodesk maya over.darkpluisje schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:08:
[...]
zijn beide even duur bij autodesk ($3,495), vroeger was max zelfs iets duurder als maya..
Dat was ook mijn veronderstelling.apNia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:22:
[...]
Hoe weet je dat het nu overwegend Maya is? Ik was juist in de veronderstelling dat Max de overhand had.
Ik heb geen zin om alle bedrijven langs te gaan, maar Crytek lijkt voor max te gaan.
En bij epic staat er dit:
- Experience in all aspects of creating game content inside 3ds Max
- Experience with various software packages including Photoshop, Zbrush/Mudbox
- Max Scripting and HLSL or shader programming experience is a plus
[ Voor 47% gewijzigd door jvo op 15-06-2011 11:04 ]
Beide gevallen maakt het niet heel veel uit. Als je profi gaat werken (wat volgens mij niet erg veel mensen in dit topic doen, het meeste is hobby) dan houd een bedrijf er toch rekening mee. Als je maya kan geven ze je een paar weken om max te leren en andersom.
En qua prijs, ik denk dat er weinig mensen op het forum hier zijn die de full list price hebben betaald voor hun max dan wel hun maya.
En qua prijs, ik denk dat er weinig mensen op het forum hier zijn die de full list price hebben betaald voor hun max dan wel hun maya.
Wij op de opleiding GameDesigner worden toch wel meer in de richting van Max geduwd dan in de richting van Maya aangezien Max meer word gebruikt in de game wereld dan Maya atm. Maar wat hier inderdaad gezegt word het ligt er ook aan in welke richting je gaat kijken.
Beste Heren,
ik zit hier met een interieur van een CV9035(Nederlands Pantservoertuig). Nou moet ik een Unwrap maken van de gehele binnenkant, de texture map mag 2048x2048 zij.. Enige input in hoe ik dit zo snel mogelijk kan doen. Ik zit namelijk nog 13 dagen hier op de kazerne en dan loopt mijn stage periode af
Plaatje heb ik ook nog maar geen idee hoe ik dit linken in Tweakers ^^
ik zit hier met een interieur van een CV9035(Nederlands Pantservoertuig). Nou moet ik een Unwrap maken van de gehele binnenkant, de texture map mag 2048x2048 zij.. Enige input in hoe ik dit zo snel mogelijk kan doen. Ik zit namelijk nog 13 dagen hier op de kazerne en dan loopt mijn stage periode af
Plaatje heb ik ook nog maar geen idee hoe ik dit linken in Tweakers ^^
Waar je kan stukken texture laten tilen en alleen belangrijke dingen uniek uitvouwen, dan moet het wel lukken met de ruimte denk ik. Uitvouwen kan wel in een dagje als je je best doet, misschien nog een ochtend optimizen en dan lekker gaan texturen. Daar dan 2 of 3 dagen voor op zijn hoogst, kan je daarna je documentatie voor school nog bijwerken en nog een klein klusje doen ofzo
[ Voor 52% gewijzigd door Schuey op 15-06-2011 16:41 ]
Idd wat schuey zegt..
Het meeste van de objecten zullen non-organisch zijn dus dan kan je het net zo goed met de hand doen als met een tool. Mocht je er 1 willen gebruiken dan is de unwrap van roadkill wel makkelijk waarbij je kan selecteren voor non organische objecten, en dan komt hij met 1 druk op de knop meestal al een eind zeker zo recht toe en recht aan als ik me het interieur van een pantersvoertuig voorstel
Dan moet je wel wat meer optimizen maar het kan ook.
Het meeste van de objecten zullen non-organisch zijn dus dan kan je het net zo goed met de hand doen als met een tool. Mocht je er 1 willen gebruiken dan is de unwrap van roadkill wel makkelijk waarbij je kan selecteren voor non organische objecten, en dan komt hij met 1 druk op de knop meestal al een eind zeker zo recht toe en recht aan als ik me het interieur van een pantersvoertuig voorstel
Ja ik ben nu bezig met de unwrap, tergend sloom dat wel ....... mja even aanpoten en dan zit het erop. !
Unwrappen is echt de nippletwist van het 3Den.
apNia schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:21:

Hoe dat je af en toe hoofdpijn kan bezorgen..
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Q.F.T.apNia schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:21:

Soms word je een beetje moe van alleen maar auto's modelen en besloot ik het dus om het over een compleet andere boeg te gooien en dus,...nog maar een auto te modelen
en nu na 4 jaar ben ik voorlopig even klaar met Aston Martin,...
Ik heb meer renders ervan maar dan moet je de 1 vervangen door een getal tm 6, geen zin om het hele topic te flooden,...
Ik heb meer renders ervan maar dan moet je de 1 vervangen door een getal tm 6, geen zin om het hele topic te flooden,...

netjes hoor!
als je die ge-aliaste randjes bij de lamp nog weg kan krijgen is het helemaal slick!
(is dit in Vray gerenderd?, zo ja, volgens mij kan je dit fixen met clamp output in het rijtje van LWF)
als je die ge-aliaste randjes bij de lamp nog weg kan krijgen is het helemaal slick!
(is dit in Vray gerenderd?, zo ja, volgens mij kan je dit fixen met clamp output in het rijtje van LWF)
portfolio : www.breeed.com
zo wat mooi, ongelofelijk, zou je een paar wireframes willen posten? ben benieuwd na onder andere de banden + velg, en de koplamp en achterlamp. Ook wel na de rest, maar ben vooral daar benieuwd na.sabaman schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:57:
Soms word je een beetje moe van alleen maar auto's modelen en besloot ik het dus om het over een compleet andere boeg te gooien en dus,...nog maar een auto te modelen![]()
[afbeelding]
Welke manier van modellen heb je gebruikt?
@ maarten, is vray ja, clamp output in lwf, wat is lwf lol? en wat is clamp output 
@levortex, ik post morgen een wireframe, tis wel allemaal NURBS,...dus ik weet niet of je daar wel wat aan hebt?
thanks
...
@levortex, ik post morgen een wireframe, tis wel allemaal NURBS,...dus ik weet niet of je daar wel wat aan hebt?
thanks
Nou ik heb al heel lang niks meer gemaakt in 3ds max, heb nog nooit nurbs gebruikt, ik begin altijd met een plane of een box, maarjah als je de wireframe toch zou willen posten, misschien dat ik er op een of andere manier toch wat van leer.sabaman schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:11:
@ maarten, is vray ja, clamp output in lwf, wat is lwf lol? en wat is clamp output
thanks...
LWF is Linear workflow, dat heeft te maken met het licht.
Bij je rendersettings-> Vray tab -> Color mapping (ergens onderaan)-> het lijstje waar ik op doelde
Clamp output wil zeggen dat Vray op het moment dat de pixels meer licht moeten geven bij overbelichting gewoon stopt bij wit en daarna de boel anti-aliased.
Bij je rendersettings-> Vray tab -> Color mapping (ergens onderaan)-> het lijstje waar ik op doelde
Clamp output wil zeggen dat Vray op het moment dat de pixels meer licht moeten geven bij overbelichting gewoon stopt bij wit en daarna de boel anti-aliased.
Maarten_Br
Ahhhh, thanks, dat is nou een hele goeie tip, ik heb 7 uren gewacht op 1 render omdat 1 bucket maar bleef haken terwijl de rest al na 40 minuten klaar was, maar wat ik me dan afvraag, hij stopt bij wit maar hoe zit het dan kwa illumination, worden de objecten nog wel gewoon verder beinvloed? dus het licht wat blijft stuiteren voornamelijk,
LeVortex
de wire,
Ahhhh, thanks, dat is nou een hele goeie tip, ik heb 7 uren gewacht op 1 render omdat 1 bucket maar bleef haken terwijl de rest al na 40 minuten klaar was, maar wat ik me dan afvraag, hij stopt bij wit maar hoe zit het dan kwa illumination, worden de objecten nog wel gewoon verder beinvloed? dus het licht wat blijft stuiteren voornamelijk,
LeVortex
de wire,

nee, hij gaat gewoon door met licht berekenen. Dit is een setting puur voor het beeld. Als de boel zo lang blijft hangen kan je altijd nog de hoeveelheid reflecties instellen
.
Maargoed, ik heb zelf zelden meegemaakt dat renders die lang duren (1uur+)nou schockingly veel beter waren dan de kortere render versies.
Maargoed, ik heb zelf zelden meegemaakt dat renders die lang duren (1uur+)nou schockingly veel beter waren dan de kortere render versies.
ahhh ok, die setting zocht ik dus, normaal zou de render ook binnen 40 minuten klaar zijn maar hij bleef met 1 bucket hangen en precies op een stukje wat perse wit moest zijn, bucket van 32x32 deed zon dikke extra 6-7 uur, sloeg echt nergens op,...
Nice man, ik ben zelf sinds kort bezig met 3d, goed gedaan ^^.
Nice geometry btw
Nice geometry btw
@sabaman: heb je ook een curve layout ? Verder best een net model 
@Rain: Als je net met 3d bezig bent neem ik aan niet met nurbs. Als je dit beoordeeld als een poly model is het juist geen nette geometry. Als dit je poly layout zou zijn zou hij vol onlogische keuzes en errors zitten
@Rain: Als je net met 3d bezig bent neem ik aan niet met nurbs. Als je dit beoordeeld als een poly model is het juist geen nette geometry. Als dit je poly layout zou zijn zou hij vol onlogische keuzes en errors zitten
@darkpluisje, kan ik wel posten maar daar heb je absoluut niks aan, ik gebruik zoveel curves en edit zoveel dat ik aan het eind van een project 500-1000 curves overhoud wat echt een chaos is,...
De eerste test video van de lego set 8460 constructie staat inmiddels online. (Er zitten nog wel een aantal schoonheidsfoutjes in de animatie.)
Prachtig jvo 
Maak alsjeblieft dat parket wat realistischer (glans oid), dat zou echt een hoop schelen denk ik (voelt nu koud en flat aan).
Maak alsjeblieft dat parket wat realistischer (glans oid), dat zou echt een hoop schelen denk ik (voelt nu koud en flat aan).
als je dan toch dingen glimmend aan het maken bent, ook lego glimt een beetje
, voor de rest is hij echt prachtig.
Edit: o wacht, het duurde al 1000 uur hem te renderen. Wat voor bak was dat op?
Edit: o wacht, het duurde al 1000 uur hem te renderen. Wat voor bak was dat op?
[ Voor 26% gewijzigd door windwarrior op 19-06-2011 19:10 ]
Wow, nice jvo!
verder zou het qua materiaal belichting en camera allemaal wel beter kunnen, maar het mag de pret niet drukken!
verder zou het qua materiaal belichting en camera allemaal wel beter kunnen, maar het mag de pret niet drukken!
Heel erg tof! Ik had deze truck ook, dus hem opgebouwd zien worden is een leuk stukje nostalgie.
Wat moet hier ontzettend veel werk in zijn gaan zitten! Petje af hoor.
Wat moet hier ontzettend veel werk in zijn gaan zitten! Petje af hoor.
Ik was er aan begonnen voor de lol, maar het begon inderdaad steeds meer op werk te lijken. Er is flink wat tijd in gaan zitten. Op zowel de vloer als het lego zit een reflectie. (Met een fresnel.) Die 1000 uur zijn op een recent dual quadcore xeon systeem. De belichting is heel snel gedaan, omdat ik het zat begon te worden.
@D-rez: Met de tijdsduur ben ik het eens. Het is vrij langdradig. Ik heb ook een versie in max waarbij het geheel gekoppeld is en alle tandwielen dus "werken". Dat zal het deel zijn waarin je beter kan zien hoe het geheel werkt. De opbouw kan dan wel wat sneller.
@D-rez: Met de tijdsduur ben ik het eens. Het is vrij langdradig. Ik heb ook een versie in max waarbij het geheel gekoppeld is en alle tandwielen dus "werken". Dat zal het deel zijn waarin je beter kan zien hoe het geheel werkt. De opbouw kan dan wel wat sneller.
[ Voor 29% gewijzigd door jvo op 20-06-2011 12:46 ]
Prachtig gedaan. Een van de weinige opmerkingen die ik heb is dat het IMHO wel een stuk sneller mag gaan. Op dit tempo zullen velen snel hun interesse verliezen. Heeft nog als voordeel dat je een berg frames minder hoeft te renderen. Je einde mag dan wel weer wat langer, zodat het eindresultaat ook te bewonderen is.
Maar echt knap gedaan hoor! Ik doe het je (voorlopig) niet na.
Maar echt knap gedaan hoor! Ik doe het je (voorlopig) niet na.
Ziet er mooi uit, enige wat ik mis is de iris, qua verkleining/vergroting etc. Dat zou veel schelen in realisme.Nico schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:40:
Mijn laatste lipsync voorlopigVoor mijn gevoel wel de beste tot dusver
[video]
[ Voor 27% gewijzigd door - peter - op 20-06-2011 23:11 ]
Zeer mooi gedaan!sabaman schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:04:
Maarten_Br
LeVortex
de wire,
[afbeelding]
Het schijnt dat je met Edit Poly ook veel kunt editen? Momenteel beschik ik alleen nog maar over Edit Mesh/Line of Curve (Tis hoe je het wil noemen
@Nico, mag ik vragen welk model je voor je animatie gebruikt? Momenteel gebruik ik alleen Biped of Bones, maar zo te zien is er meer voor het editen van wezens...?
Ben momenteel Krakatoa aan het leren, een mooie plugin voor 3Ds Max.
[ Voor 9% gewijzigd door iApp op 20-06-2011 23:36 ]
sabaman schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:57:
Soms word je een beetje moe van alleen maar auto's modelen en besloot ik het dus om het over een compleet andere boeg te gooien en dus,...nog maar een auto te modelen![]()
[afbeelding]
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Nou, dit is gemodeled in Alias surface, een NURBS based modeler dus ik heb geen flauw idee hoe je dat in max zou doen maar zover ik weet is spline modeling zo'n beetje hetzelfde,HardCoreGamer schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:21:
[...]
Zeer mooi gedaan!
Het schijnt dat je met Edit Poly ook veel kunt editen? Momenteel beschik ik alleen nog maar over Edit Mesh/Line of Curve (Tis hoe je het wil noemen) kennis. Maar deze auto heb je dus helemaal met line/curve in elkaar gezet? Wat een werk. Maar het resultaat mag er dan ook zeker wezen! Het zou mooi zijn om van je auto, mits het renderen niet te lang duurt, een leuke demoreel te maken! Zeker met Vray... Ookal denk ik dat je dan een supercomputer nodig hebt.
@Nico, mag ik vragen welk model je voor je animatie gebruikt? Momenteel gebruik ik alleen Biped of Bones, maar zo te zien is er meer voor het editen van wezens...?
Ben momenteel Krakatoa aan het leren, een mooie plugin voor 3Ds Max.
Demoreel, mja, misschien wel een animatie van maken, moet even kijken wanneer ik daar tijd voor heb, misschien even snel wat simpels in elkaar knutselen
@elmar, thanks
Hoezo, hoelang moest je over één render renderen?
Tja, VRay doet er soms onnodig lang over, en raad je zeker aan om Free Light te gebruiken in 3Ds Max met als render type Default Scanline Render, soms nog even mooi
Een animatie, bewerken in Adobe After Effects (Magic Bullets Looks) en dan op YouTube.
Tja, VRay doet er soms onnodig lang over, en raad je zeker aan om Free Light te gebruiken in 3Ds Max met als render type Default Scanline Render, soms nog even mooi
Een animatie, bewerken in Adobe After Effects (Magic Bullets Looks) en dan op YouTube.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost, maar vrijdag komt eindelijk mijn game Proun uit! 
Om te testen oftie nou echt goed werkt op allerlei verschillende PC's, heb ik een test installer gemaakt waarin 1 track gespeeld kan worden met 1 tot 4 spelers. Dus als jullie tijd hebben, dan zou het cool zijn als wat mensen deze installer kunnen downloaden en me laten weten oftie werkt! Vooral de online highscores ben ik erg benieuwd naar of die goed gaan. Hier de installer:
Proun installer test version.exe
Alvast bedankt!
Ow, en voor wie niet weet wat Proun is (zoals gezegd, het is lang geleden dat ik er hier op GoT over heb gepost): Proun is een hobby project van me dat ik in mijn vrije tijd heb gemaakt. Graphics zijn gedaan met Photoshop, 3D Studio Max en Vray. Hier een recente trailer:
Om te testen oftie nou echt goed werkt op allerlei verschillende PC's, heb ik een test installer gemaakt waarin 1 track gespeeld kan worden met 1 tot 4 spelers. Dus als jullie tijd hebben, dan zou het cool zijn als wat mensen deze installer kunnen downloaden en me laten weten oftie werkt! Vooral de online highscores ben ik erg benieuwd naar of die goed gaan. Hier de installer:
Proun installer test version.exe
Alvast bedankt!
Ow, en voor wie niet weet wat Proun is (zoals gezegd, het is lang geleden dat ik er hier op GoT over heb gepost): Proun is een hobby project van me dat ik in mijn vrije tijd heb gemaakt. Graphics zijn gedaan met Photoshop, 3D Studio Max en Vray. Hier een recente trailer:
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Geinig spelletje. Werkt prima op mijn systeem (win7 x64/Q6600/ATI HD4850) @ 1920x1200.. 60fps
Kleine opmerking: het is 3rd, niet 3th.
Kleine opmerking: het is 3rd, niet 3th.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site