cache gewist, de rom er opnieuw op gezet, alles gecleared, andere versie er op gezet....denk dat het aan de rom ligt. spijtig want werkte goed en snelEwivis schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:16:
[...]
Misschien even de cache wissen van de market? En dat had ik eerst ook, toen even naar de browser gegaan daar startpagina laten openen, nog een keer geprobeerd en daarna werkte hij wel.
Welke rom had je erop gezet?jippen schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:32:
[...]
cache gewist, de rom er opnieuw op gezet, alles gecleared, andere versie er op gezet....denk dat het aan de rom ligt. spijtig want werkte goed en snel
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ah, ik zie het, je hebt gelijk! Ik ben een paar dagen geleden pas gaan inlezen in het rooten en de custom roms, en dacht dat je hiervoor S-Off nodig had. Heb nu zelf ook BusyBox geïnstalleerd en dat lost het inderdaad opTheHolyCow schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:15:
[...]
Nee hoor, Titanium zei dat volgens mij de eerste keer bij mij ook. Even op de knop "Problems ?" klikken, BusyBox installeren en gaan met die banaan.
Bij mij werkt het nu, en ik heb geen S-Off.
Rail Away!
nadat ik hem geflashed had ging het goed, echter na m'n backup restore van titanium krijg ik allerlei foutmeldingen. Komt dit dat ik eerst vanuit oxygen m'n backup had gedraaid? Had wel volledig gewipedSpaceK33z schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:13:
Ik heb zojuist de nieuwe versie geüpload.
Veranderingen
- Power Menu (zie screenshot)
- Nieuwe kernel voor betere performance: Kernel_Froyo_bfs_V5f_1190Mhz van Richardtrip (1437 score op Quadrant)
Instructies
- Flash de ROM
- Herstart en wacht ongeveer 8 minuten totdat alles is opgestart
- Herstart weer in recovery
- Flash het PowerMenu + Batterij percentage bestand
- Herstart en klaar!
Screenshots
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door lekzzz op 26-01-2011 12:48 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Het is al heel veel gezegd maar kijk uit met Titaniumbackup gebruik dat niet voor een algehele backup. Om de 2/3 bladzijden schat ik.(Maar er zijn altijd mensen die zich een beetje Duits gedragen, of als een bisschop, ''Wir haben es nicht gewusst".) Ik gebruik Mybackup.pro voor algehele backup nooit problemen gehad. Alleen 1 ding vind ik vervelend, er moet na nieuwe rom altijd naar market gegaan worden om eerst mybackup pro even te downloaden en installeren. Vaak moet ik dan ook een heleboel apps stopzetten die zich ook aan het terugzetten zijn. Eigenlijk moest je programma's die je download ook moeten kunnen bewaren op je harde schijf, en vandaar terugzetten.(Misschien kan dat ook en heb ik niet goed gelezen!)lekzzz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:45:
[...]
nadat ik hem geflashed had ging het goed, echter na m'n backup restore van titanium krijg ik allerlei foutmeldingen. Komt dit dat ik eerst vanuit oxygen m'n backup had gedraaid? Had wel volledig gewiped
edit: Was al op gereageerd.
[ Voor 12% gewijzigd door kraonkel op 26-01-2011 13:53 ]
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
bleh poging gedaan om mijn 2.2 android te rooten, mislukte halverwge het proces. Nu krijg ik iedere keer de melding: firmware too new... Ik wil even terug naar af, dus ik een factory reset gedaan, maar het probleem blijft. Iemand een idee? moet ik "unrooten"?
Heb je unrevoked3 gebruikt? Bij mij ging dit prima (nadat ik er achter kwam dat een foutmelding voort kwam uit te weinig ruimte op mijn telefoon).savale schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:43:
bleh poging gedaan om mijn 2.2 android te rooten, mislukte halverwge het proces. Nu krijg ik iedere keer de melding: firmware too new... Ik wil even terug naar af, dus ik een factory reset gedaan, maar het probleem blijft. Iemand een idee? moet ik "unrooten"?
EDIT:
bronI got the same error message the first time I tried unrevoked...I'm sorry I can't remember who told me to do this..I apologize to this person now please forgive me. But he told me to install htc sync to my P.C. then after installing to go into control panel and uninstall htc sync leaving the htc drivers alone that install with the sync program...I did this then reattempted the unrevoke and it installed flawlessly
[ Voor 34% gewijzigd door krijn1985 op 26-01-2011 14:47 ]
Je hebt gelijk echter was het vorige keer met mybackup pro zo dat bepaalde data van spellen, sms, whatsapp e.d. niet terug gezet werdkraonkel schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:12:
[...]
Het is al heel veel gezegd maar kijk uit met Titaniumbackup gebruik dat niet voor een algehele backup. Om de 2/3 bladzijden schat ik.(Maar er zijn altijd mensen die zich een beetje Duits gedragen, of als een bisschop, ''Wir haben es nicht gewusst".) Ik gebruik Mybackup.pro voor algehele backup nooit problemen gehad. Alleen 1 ding vind ik vervelend, er moet na nieuwe rom altijd naar market gegaan worden om eerst mybackup pro even te downloaden en installeren. Vaak moet ik dan ook een heleboel apps stopzetten die zich ook aan het terugzetten zijn. Eigenlijk moest je programma's die je download ook moeten kunnen bewaren op je harde schijf, en vandaar terugzetten.(Misschien kan dat ook en heb ik niet goed gelezen!)
edit: Was al op gereageerd.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Verwijderd
@Ewivis, als je D3 nog wilt flashen, er is nu messaging app fix, zojuist toegepast en hij Force closed nu niet meer
(Alleen is de verzendknop nog wel chinees, maar goed, moet niet een te groot probleem zijn).
1.1.26 is ook uitgekomen zag ik, normaal elke vrijdag update maar deze keer vervroegd zo te zien
D2W D3 bevalt mij wel goed tot nu toe
.
1.1.26 is ook uitgekomen zag ik, normaal elke vrijdag update maar deze keer vervroegd zo te zien
D2W D3 bevalt mij wel goed tot nu toe
heb alles gerevert met een RUU install. daarna succesvol geroot met Amon_Ra 2.0.1krijn1985 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:45:
[...]
Heb je unrevoked3 gebruikt? Bij mij ging dit prima (nadat ik er achter kwam dat een foutmelding voort kwam uit te weinig ruimte op mijn telefoon).
EDIT:
[...]
bron
had nu een rom gevonden, maar die wil niet installeren via amon ra flash. volgens mij omdat ie data 2 sd ondersteund? Ik ga even een adnere proberen
Huh?savale schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:50:
[...]
heb alles gerevert met een RUU install. daarna succesvol geroot met Amon_Ra 2.0.1
had nu een rom gevonden, maar die wil niet installeren via amon ra flash. volgens mij omdat ie data 2 sd ondersteund? Ik ga even een adnere proberen
Ik mis een vraag of nieuwswaardige melding, hoofdletters en duidelijke zinsbouw. Graag een duidelijke vraag in duidelijke zinnen met ook welke rom je wilt flashen en wat er niet goed gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 26-01-2011 16:55 . Reden: Humeur is wat opgeklaard, dus wat vriendelijkere tekst :) ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ja, je hebt gelijk, daar heb ik ook weleens van gehoord, bv spelletje met die boze vogels, daar werd op gewezen om die dingen met Titanium te doen. Mijn antwoord was dus niet volledig.lekzzz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:13:
[...]
Je hebt gelijk echter was het vorige keer met mybackup pro zo dat bepaalde data van spellen, sms, whatsapp e.d. niet terug gezet werd
Ik gebruik Titanium alleen om de data te restoren van bijv. Angry Birds, Miren browser en de Genie widget. Ik herstel niet per batch, alles per stuk en alleen de data.
Mijn ext3 partitie wipe ik ook niet, dan blijven mijn apps gewoon staan, ook in een andere ROM.
Mijn ext3 partitie wipe ik ook niet, dan blijven mijn apps gewoon staan, ook in een andere ROM.
Nou weet je wat het is. Ik heb nu 1.1.22 R2 geinstalleerd staan, omdat ik bij de D2 al last had dat hij alles wat ik installeerde vergat. Dan moest ik de cachesd weer uitvoeren, opnieuw opstarten en dan deed hij het weer even. Daarnaast ben ik het beetje zat om alle programma's opnieuw te installeren (wat ik dus altijd doe, want ik heb dat backup gedeelte nog nooit uitgezochtVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:34:
@Ewivis, als je D3 nog wilt flashen, er is nu messaging app fix, zojuist toegepast en hij Force closed nu niet meer(Alleen is de verzendknop nog wel chinees, maar goed, moet niet een te groot probleem zijn).
D2W D3 bevalt mij wel goed tot nu toe.

en 1.1.26 is dat van de stable versie of data2anywhere?
zie hier MIUI 1.1.26 Release Notes
http://www.miui-dev.com/c...56-MIUI-DROP-1.1.26-ON-US
http://www.miui-dev.com/c...56-MIUI-DROP-1.1.26-ON-US
Staan alle apps nou op die partitie geinstalleerd dan automatisch? ik heb het gevoel dat hij sommige apps toch nog op internal storage zet, en dus niet alle apps er zullen zijn na een flash van een andere rom?janvanduschoten schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:58:
AuraxTSense 8.2 Rom btw, dus wel a2sd
[ Voor 4% gewijzigd door diabolofan op 26-01-2011 18:39 ]
Vrijwel alle apps gaan automatisch mee naar een nieuwe ROM. De enige die ik tot nu toe elke keer opnieuw moet installeren is Angry Birds, dat is 1 op de 80 apps, dus dat valt mee
Als je dus alles behalve je ext3 partitie wiped, en een nieuwe ROM installeert, zitten na de 1e opstart gelijk al je apps weer in je app lijst (wel weer opnieuw instellen of de data herstellen met Titanium)
Als je dus alles behalve je ext3 partitie wiped, en een nieuwe ROM installeert, zitten na de 1e opstart gelijk al je apps weer in je app lijst (wel weer opnieuw instellen of de data herstellen met Titanium)
door de vele verhalen ook maar aan de custom rom gegaan. Backup gemaakt, custom rom erop geknalt alles gaat goed. maar hoe krijg ik nu mijn tel nrs enz weer op mijn telefoon?
Backup bestand bestaat uit map met verschillende .img bestanden. Maar geen idee wat ik nu verder moet doen. Restore geprobeerd, maar werkt niet echt?
Heb nandroid gebruikt voor de backup
Backup bestand bestaat uit map met verschillende .img bestanden. Maar geen idee wat ik nu verder moet doen. Restore geprobeerd, maar werkt niet echt?
dat was het dan weer voor deze post
Hmm als ik install zip from sd-card doe en ik selecteer dan de gingervillian zip krijg ik melding E: can't open /sdcard/GingerVillian0.9.zip (bad) installation aborted. Hoe los ik dit op?
staat die rom wel op sd card?
Iets meer informatie. Hoe doe je de instal, vanuit welke recovery? Waar heb die zip file neergezet en hoe?spookz0r schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:10:
Hmm als ik install zip from sd-card doe en ik selecteer dan de gingervillian zip krijg ik melding E: can't open /sdcard/GingerVillian0.9.zip (bad) installation aborted. Hoe los ik dit op?
Is de checksum goed?
Als je telefoonnummers als Google contacten hebt opgeslagen (door mij aanbevolencorniels schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:07:
door de vele verhalen ook maar aan de custom rom gegaan. Backup gemaakt, custom rom erop geknalt alles gaat goed. maar hoe krijg ik nu mijn tel nrs enz weer op mijn telefoon?
Als je je oude situatie weer restored, heb je dan je contacten weer terug? Je zou dan met een app zoals Mybackup je contacten kunnen backuppen en later weer restoren. Volgens mij kan de laatste versie van HTC Sync dat ook, maar weet het niet zeker, ik gebruik het niet.
Nogmaals de ROM downloaden, de versie die je nu probeert te installeren is niet goed of incompleet. Dus opnieuw op je PC downloaden, op je toestel USB toggle aanzetten, de gedownloade ROM op je SD kaart knippen&plakken (leuk hé, net kleuterschoolspookz0r schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:10:
Succes
[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 26-01-2011 20:34 . Reden: tiepvouten verstbetert ]
Ik heb via nandroid een backup gemaakt, maar ik twijfel of ik wel het goede op mijn pc gekopierd heb? Heb de complete inhoud van nandroid op mijn pc gezet. Een map genaamd \BCDAS-20110126-1629 met verschillende .img bestanden erin.janvanduschoten schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:32:
Als je je oude situatie weer restored, heb je dan je contacten weer terug?
Nu ben ik er helemaal van uit gegaan dat al mijn contacten ed in die backup staan opgeslagen.
Maar nu kan ik op geen enkele manier meer die gegevens op mijn desire krijgen. Als ik een restore wil doen kan ik 6 bestanden kiezen. 4 .img bestanden 1 .tar en een .rar. Maar elk bestand dat ik aanvink geeft die een foutmelding.
Error: Run 'nandroid-mobile.sh' via adb!
Hoe krijg ik nu mijn telefoon in oude toestand terug? En ben ik al mijn contacten sms foto's ed kwijt ?
hoop dat jullie me kunnen helpen, want zie door de bomen het bos niet meer.
[ Voor 56% gewijzigd door corniels op 26-01-2011 22:37 ]
Hmmz na het aanmaken van de partities met EASUS herkende de telefoon en mijn pc de sd kaart niet meer. Hoe kan ik deze weer werkend krijgen?
Ik heb de tutorial gevolgd, alleen ff niet goed opgelet met het rooten. Nu heb ik dus niet Amon_Ra geinstalleerd, maar de standaard image.
Kan ik nu nog een keer unrevoked draaien met Amon_Ra of gaat dat fout?
Dat had ik vandaag ook, de oplossing die voor mij werkte was:met Gparted (of EASEUS) partitities gemaakt met Gparted en laten formateren door Recovery( clockworkmod 2.1.1.8 in mijn geval)Toen kon PC en Desire 't weer lezen.spookz0r schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:27:
Hmmz na het aanmaken van de partities met EASUS herkende de telefoon en mijn pc de sd kaart niet meer. Hoe kan ik deze weer werkend krijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 26-01-2011 22:47 ]
Ja geen probleem.R-Search schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:41:
Ik heb de tutorial gevolgd, alleen ff niet goed opgelet met het rooten. Nu heb ik dus niet Amon_Ra geinstalleerd, maar de standaard image.
Ik krijg nu "unable to get root, firmware too new?" o.i.d.
foutje
[ Voor 87% gewijzigd door spookz0r op 26-01-2011 23:18 ]
Is vandaag al langs gekomen, krijn1985 had toen de oplossing een bladzijde terugR-Search schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:56:
[...]
Zal even in Recovery kijken bedanktkraonkel schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:46:
[...]
Dat had ik vandaag ook, de oplossing die voor mij werkte was:met Gparted (of EASEUS) partitities gemaakt met Gparted en laten formateren door Recovery( clockworkmod 2.1.1.8 in mijn geval)Toen kon PC en Desire 't weer lezen.
Hmmz HBOOT laden duurt heel lang kan die .zip en .nbh bestanden die hij normaal laad niet vinden

HBOOT
SD Checking
Loading...[PB99DIAG.zip]
No Image!
Loading...[PB99DIAG.nbh]
No Image or Wrong Image!
Loading...[PB99IMG.zip]
No Image!
Loading...[PB99IMG.nbh]
No Image or Wrong Image!
Duurde paar minuten toen toch geladen nu sd-kaart aan het formatten
[ Voor 32% gewijzigd door spookz0r op 26-01-2011 23:34 ]
PB99DIAG.zip zijn bestanden die hij zoekt van toen hij nog een 'gewoon jongetje' was (unrooted) Dus niets van aantrekken.
Lijkt erop dat het heeft gewerkt de sd-kaart formatteren
Had de hele optie gemist in Recovery. Rom is net installed en telefoon aan het opstarten
Nog even geduld hebben dus.
Dan kan ik naar bed.Successpookz0r schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:00:
Lijkt erop dat het heeft gewerkt de sd-kaart formatterenHad de hele optie gemist in Recovery. Rom is net installed en telefoon aan het opstarten
Nog even geduld hebben dus.
Voor mij hoef je niet op te blijven hoor haha. Telefoon is nog bezig zie gloeiende oogjes en Villainrom in het beeld staan.
*edit* Nog bezig
*edit2* Batterij eruit gehaald en weer opnieuw opgestart en ik blijf het splash screen zien. Geef het maar even op voor nu.
*edit* Nog bezig
*edit2* Batterij eruit gehaald en weer opnieuw opgestart en ik blijf het splash screen zien. Geef het maar even op voor nu.
[ Voor 38% gewijzigd door spookz0r op 27-01-2011 01:11 ]
Nog steeds problemen met GTalk in GingerVillain. Sta niet altijd aangemeld, bij wijzigen van verbindingstype WiFi naar 3G of andersom treedt dat vaak op. Zeer irritant want dat is de service die ik ongeveer het meeste gebruik. Iemand ervaring mee? BV. bij andere roms?
Volgens mij haal je wat door elkaar.corniels schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:42:
[...]
Ik heb via nandroid een backup gemaakt, maar ik twijfel of ik wel het goede op mijn pc gekopierd heb? Heb de complete inhoud van nandroid op mijn pc gezet. Een map genaamd \BCDAS-20110126-1629 met verschillende .img bestanden erin.
Nu ben ik er helemaal van uit gegaan dat al mijn contacten ed in die backup staan opgeslagen.
Maar nu kan ik op geen enkele manier meer die gegevens op mijn desire krijgen. Als ik een restore wil doen kan ik 6 bestanden kiezen. 4 .img bestanden 1 .tar en een .rar. Maar elk bestand dat ik aanvink geeft die een foutmelding.
Error: Run 'nandroid-mobile.sh' via adb!
Hoe krijg ik nu mijn telefoon in oude toestand terug? En ben ik al mijn contacten sms foto's ed kwijt ?
hoop dat jullie me kunnen helpen, want zie door de bomen het bos niet meer.
Een nandroid backup is een volledige backup van je ROM. En dus niet een losse van je apps en contacten.
Mocht er iets misgaan met het flashen of je wilt terug naar je oude rom kan je je rom restoren in de Recovery. Dan heb je je telefoon weer exact zoals hij was voordat je je andere ROM erop zette.
Wat je daarnaast nodig hebt is een backup programma zoals Mybackup of Titanium. Deze maakt van de apps en contacten afzonderlijk een backup. Deze kan je dan terugzetten als je een nieuwe ROM hebt.
Wat je nu kan doen is kijken of je je contacten terug kan zetten via je google account. Je foto's ben je niet kwijt tenzij je je SD-kaart geformateerd hebt, maar dan zou je je backup ook kwijt zijn.
Anders kan je je Nandroid backup restoren in de recovery modus. En dan het hele proces nog een keertje doorlopen maar dan EERST een backup maken met Mybackup of Titanium.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Voor de MIUI fans onder ons: Ik breng vandaag nog een custom MIUI 1.1.26 rom uit!
Ik heb MIUI_Au 1.1.22 R2 geïnstalleerd maar zie nog wel wat chinees erin staan.
Wordt deze versie nog verder geüpdate zodat dit ook verdwijnt ?
Ksense erop staan, heerlijk, rustig niet te veel poespas. Ben benieuwd wat nog volgt
Als je nog ideeën hebt, zeg het maarlekzzz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:00:
Ksense erop staan, heerlijk, rustig niet te veel poespas. Ben benieuwd wat nog volgt
Bedankt voor het meedenken. Het probleem bij mij was dat ik niet kon restoren. Na 7 uur flikflooien kom ik er achter dat de backup verkeerd op mijn schijf geplaatst staat.madmaus schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:48:
[...]
Anders kan je je Nandroid backup restoren in de recovery modus. En dan het hele proces nog een keertje doorlopen maar dan EERST een backup maken met Mybackup of Titanium.
Met nandroid lukte het zoiezo niet, maar via rom manager op me tel kon het wel. Moest hem alleen in clockwordmod \backup\ plaatsen en niet los in clockworldmod map.
Gisteren heb ik mijn Desire voorzien van root en de kSense custom rom (unrevoked & amon_ra). Ik bedenk me nu alleen dat ik de swap niet naar 0 heb gezet, maar op standaard heb laten staan (dacht 38mb).
Verder werkt hij prima, maar is het om andere redenen verstandig om dit aan te passen?
Verder werkt hij prima, maar is het om andere redenen verstandig om dit aan te passen?
Ja, nog een idee nl om ext3 in z'n geheel bij telefoongeheugen te trekken. Zoals bij Avaritia gedaan is. Hier heb ik 2GB ext3 geheugen en daardoor nog 1,4 GB vrij telefoongeheugen, na installeren van Rom en div. apps.SpaceK33z schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:03:
[...]
Als je nog ideeën hebt, zeg het maar.
[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 27-01-2011 13:06 ]
Zou ik wel doen, een swap partitie kan de levensduur van je sd kaart verkleinen.Boukiej88 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:34:
Gisteren heb ik mijn Desire voorzien van root en de kSense custom rom (unrevoked & amon_ra). Ik bedenk me nu alleen dat ik de swap niet naar 0 heb gezet, maar op standaard heb laten staan (dacht 38mb).
Ik heb exact hetzelfde probleem, krijg heel vaak direct een mail als iemand wat tegen mij zegt, en pas als ik dan een gesprek met die persoon begin werkt het. Al moet ik zeggen dat het van Android>Android meestal wel goed gaat, maar van PC>Android juist de problemen zitten (en die persoon spreek ik juist het meestpathfinder2k schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 02:51:
Nog steeds problemen met GTalk in GingerVillain. Sta niet altijd aangemeld, bij wijzigen van verbindingstype WiFi naar 3G of andersom treedt dat vaak op. Zeer irritant want dat is de service die ik ongeveer het meeste gebruik. Iemand ervaring mee? BV. bij andere roms?
Als ik mijn Desire aansluit met usb kabel op pc krijg ik geen verbinding. Ook gaat pas na een minuut 3 of 4 het opladen beginnen(PC of lader)Had gisteren gemerkt dat de bluetooth ook niet werkte, ik wilde bestanden naar mijn sdkaartje op de manier versturen.
Ben S-off en denk dat die problemen toen zijn begonnen. Of, toen ik procedure volgde om mijn sd kaartje weer gemount te krijgen. Zoals beschreven in de OP van Tweakers [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 1
Geen problemen als sdkaartje in de lezer zit.
16 GB, class 6. Zelfde problemen met andere kaartjes. Als de telefoon reboot in bootlaoder kan ik wel verbinding met PC maken, via android flasher kan ik tenminste Hboot of andere recovery flashen. Al dat gedoe met andere usb drivers enzo erop zetten werkt niet. Veranderen van Custom Rom helpt ook niet.
Heeft de radio hier iets mee te maken? Heb nu laatste versie erop gezet 32.54 xxxxxxxx.zip Niet dat dit hielp. Maar ik kreeg een ingeving dat ik misschien dat door al dat experimenteren m'n radio rom verdwenen kon zijn.
Ik heb nu weer Avaritia erop staan, Ksense liep vast.
Ben S-off en denk dat die problemen toen zijn begonnen. Of, toen ik procedure volgde om mijn sd kaartje weer gemount te krijgen. Zoals beschreven in de OP van Tweakers [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 1
Geen problemen als sdkaartje in de lezer zit.
16 GB, class 6. Zelfde problemen met andere kaartjes. Als de telefoon reboot in bootlaoder kan ik wel verbinding met PC maken, via android flasher kan ik tenminste Hboot of andere recovery flashen. Al dat gedoe met andere usb drivers enzo erop zetten werkt niet. Veranderen van Custom Rom helpt ook niet.
Heeft de radio hier iets mee te maken? Heb nu laatste versie erop gezet 32.54 xxxxxxxx.zip Niet dat dit hielp. Maar ik kreeg een ingeving dat ik misschien dat door al dat experimenteren m'n radio rom verdwenen kon zijn.
Ik heb nu weer Avaritia erop staan, Ksense liep vast.
Ik heb 1.1.26 met english pack 1 draaien en nog geen gekke dingen gezien. Draait erg goed! (geen d2w)tcobo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:14:
Ik heb MIUI_Au 1.1.22 R2 geïnstalleerd maar zie nog wel wat chinees erin staan.
Precies wat ik had, maar bij mij ging die eerste normale flash al fout... Ik ben helemaal terug gegaan met een compleet nieuwe image (via htc sync RUU) en alles opnieuw gedaan. Dat ging wel goed.R-Search schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:56:
[...]
Nice.... maar weet jij ook of hier de nederlandse vertaling van gaat komen ?savale schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:48:
[...]
Ik heb 1.1.26 met english pack 1 draaien en nog geen gekke dingen gezien. Draait erg goed! (geen d2w)
oeh geen idee eigenlijk, geen interesse in zelf vandaartcobo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:03:
[...]
Nice.... maar weet jij ook of hier de nederlandse vertaling van gaat komen ?
Nog een andere vraag, de versie die er nu staat is dat gelijk de engelse of moet daar een lang. pack over heen (MIUI_Au 1.1.26 R1 – Stable Release) en zo ja waar haal je de engelse lang pack vandaan
hier kan je het language pack afhalen
http://forums.miui-dev.co...lay.php?16-HTC-Desire-GSM
komt uit deze thread:
http://forum.xda-develope...?p=10822616&postcount=606
http://forums.miui-dev.co...lay.php?16-HTC-Desire-GSM
komt uit deze thread:
http://forum.xda-develope...?p=10822616&postcount=606
tcobo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:03:
[...]
Nice.... maar weet jij ook of hier de nederlandse vertaling van gaat komen ?
Zou je voortaan zelf iets meer moeite willen doen voor je hier vragen stelt? Als je je telefoon wilt tweaken verwachten we wat meer eigen input. Dit topic is er niet om je aan het handje te houden.tcobo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:22:
Nog een andere vraag, de versie die er nu staat is dat gelijk de engelse of moet daar een lang. pack over heen (MIUI_Au 1.1.26 R1 – Stable Release) en zo ja waar haal je de engelse lang pack vandaan
Verwijderd
Ik heb momenteel niet veel tijd om de MIUI_AU versie Nederlandse vertaling die ik doe te updaten voor 1.1.26. 1.1.22 ook al geskipt ivm examens , morgen de laatste dus hoop daarna wel weer aan de slag te kunnen m ffies te updaten
.
@ewis 2 paginas terug, dat is de stabiele die nu op MIUI AU website staat (Dus gwn A2SD versie).
@ewis 2 paginas terug, dat is de stabiele die nu op MIUI AU website staat (Dus gwn A2SD versie).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 15:58 ]
Ik heb zojuist het 'Grote MIUI topic' aangemaakt. Misschien een goed idee dat we daarin verder praten over MIUI, op deze manier wordt er namelijk over bijna niks anders gepraat dan MIUI
.
Middag allemaal. Vannacht nog bezig geweest om Ginger Villain toch werkend te krijgen is helaas niet gelukt. Blijf splashscreen zien ook als ik de batterij er een paar minuten uithaal. Toen heb ik de Oxygen rom gepakt en die werkt wel in een keer... Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?
Heb GingerVillain geprobeerd te installeren via de manier die in de openingspost staat. Alleen de partities met een ander programma aangemaakt omdat Amon_Ra niet op mijn telefoon staat.
Heb GingerVillain geprobeerd te installeren via de manier die in de openingspost staat. Alleen de partities met een ander programma aangemaakt omdat Amon_Ra niet op mijn telefoon staat.
[ Voor 24% gewijzigd door spookz0r op 27-01-2011 17:25 ]
Ja als het idd mogelijk is een ext3 met apks te hebben scheelt dat weer maat verder gaat het vandaag nog lekker. Batterij zie ik nog niet veel verschil mee met m'n vorige sense of gingerbread versie. Sta nu om 18:00 ook op 50%SpaceK33z schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:03:
[...]
Als je nog ideeën hebt, zeg het maar.
Keep up the good work, ik ga nog even of ik je bootscherm ook kan plaatsen ipv het witte scherm dmv s-off
Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet. Nog een keer geflashed maar nu wel met Amon_Ra. Alles leek goed te gaan, unrevoked zei ook "done".savale schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:49:
[...]
Precies wat ik had, maar bij mij ging die eerste normale flash al fout... Ik ben helemaal terug gegaan met een compleet nieuwe image (via htc sync RUU) en alles opnieuw gedaan. Dat ging wel goed.
Maar na de laatste boot is hij blijven hangen op het witte HTC scherm
En nu? Batterij eruit halen? Hij ligt hier nu nog steeds met dat witte scherm...
Edit: na batterij eruit doet ie het weer (fiew, kreeg t al warm
[ Voor 5% gewijzigd door R-Search op 27-01-2011 19:57 ]
"Oude" kaartje weer gebruikt, met Villainrom 0.9. En zie ik heb weer verbinding met m'n PC, laadlampje brandt ook weer direct. Radio rom die ik gebruik is nu 32.49.00.32U_5.11.05.27.zip de 32.54 xxxxxxxxx.zip daar werkte het weer niet.Na terugzetten backup werkte 't weer niet toen appjes verwijderd en toen deed ie 't weer. Weet niet welke app, maar zal in 't vervolg na elke app die ik installeer even controleren of alles het nog doet.
Bluetooth nog niet werkend. Resumerend concludeer ik dus het lag aan een andere radiorom en app, lijkt me wel logisch, maar ander kaartje??
Blijf nu maar even bij de Villainrom 0.9......
Bluetooth nog niet werkend. Resumerend concludeer ik dus het lag aan een andere radiorom en app, lijkt me wel logisch, maar ander kaartje??
Blijf nu maar even bij de Villainrom 0.9......
[ Voor 20% gewijzigd door kraonkel op 27-01-2011 21:17 ]
of over jouw rom....SpaceK33z schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:21:
Ik heb zojuist het 'Grote MIUI topic' aangemaakt. Misschien een goed idee dat we daarin verder praten over MIUI, op deze manier wordt er namelijk over bijna niks anders gepraat dan MIUI.
t is maar hoe je het wil zien natuurlijk...
zullen we het hier even gezellig houden...mesm90 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:28:
[...]
of over jouw rom....
t is maar hoe je het wil zien natuurlijk...
/ontopic
Ik gebruik nu eMIUI. Hiervoor gebruikte ik MIUI-AU. eMIUI gebruikt veel minder batterij dan de AU. Bij AU had ik veel last van onverklaarbaar batterie spikes. Hier nergens last van.
Stel dat ik deze over 1.1.22 R2 gooi met english pack, ben ik dan niks kwijt? Heb geen zin om alles weer(!!!) opnieuw in te stellen,installeren etc...savale schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:48:
[...]
Ik heb 1.1.26 met english pack 1 draaien en nog geen gekke dingen gezien. Draait erg goed! (geen d2w)
Maak dan een backup met Mybackup en daarna als Rom erop staat restoren, is al heeeel vaak verteld.Ewivis schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:23:
[...]
Stel dat ik deze over 1.1.22 R2 gooi met english pack, ben ik dan niks kwijt? Heb geen zin om alles weer(!!!) opnieuw in te stellen,installeren etc...
Ik draai al tijden de oxygen roms, maar ik heb het probleem dat ik geen video's meer kan afspelen. Dat wil zeggen, wmv, dvix vxid etc, maar ook geen streams (oa. t-mobile mobiele tv) meer in 3gp formaat.
Ik heb al diverse players geprobeerd, maar die crashen of kunnen de bestanden niet afspelen. Ik denk dat dit met Gingerbread te maken heeft. Weet iemand een media player die wel werkt onder deze rom/gingerbread?
Ik heb al diverse players geprobeerd, maar die crashen of kunnen de bestanden niet afspelen. Ik denk dat dit met Gingerbread te maken heeft. Weet iemand een media player die wel werkt onder deze rom/gingerbread?
Ben nooit zo'n fan van die backup programma's... ik had het er meer over of ik hem eroverheen kon flashen zeg maarkraonkel schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:27:
[...]
Maak dan een backup met Mybackup en daarna als Rom erop staat restoren, is al heeeel vaak verteld.
ik ben het volledig met je eens,Ewivis schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:23:
[...]
Ben nooit zo'n fan van die backup programma's... ik had het er meer over of ik hem eroverheen kon flashen zeg maar
liver eroverheen zonder dat je instellingen verloren gaan,
ik heb nu een paar keer die backup programma's geprobeerd, de meeste dingen werken maar wat je echt gebruikt werkt van geen kanten eigenlijk.
voor sms heb ik log2calender daarom kan ik iig altij dmn sms nog teruglezen + wanneer wie gebeld
en voor apps heb ik nog niet echt iets geschikts kunnen vinden moet ik zeggen...
de makers beloven van alles maar t zit er vaak net niet in
Nou, gisteren mezelf er ook eens aan gewaagd om te rooten en een nieuwe ROM erop te zetten. Ging toch niet helemaal soepel met de openingspost...
Bij het rooten dacht ik dat je dat moest doen als je telefoon uit stond en dan opstarten in de bootloader... Gebeurde steeds maar niets, totdat ik erachter kwam dat je telefoon gewoon aan moet staan, USB debugging ingeschakeld en onbekende bronnen toestaan aan.
Goed, toen had ik na veel gekloot m'n telefoon geroot, daarna wou ik er nog een nieuwe ROM op. ROM op de SD kaart gezet, geïnstalleerd en wachten... Na 25 min nog steeds t zelfde install schermpje. Nog 2x geprobeerd, andere ROM geprobeerd, maar dat wou niet. Totdat ik ergens tegen kwam dat je eerst nog alle data (dalvick, user enz) moet wissen. Toen werkte het ineens wel...
Misschien de manual her en der nog wat aanpassen en alle stappen erin zetten?
Bij het rooten dacht ik dat je dat moest doen als je telefoon uit stond en dan opstarten in de bootloader... Gebeurde steeds maar niets, totdat ik erachter kwam dat je telefoon gewoon aan moet staan, USB debugging ingeschakeld en onbekende bronnen toestaan aan.
Goed, toen had ik na veel gekloot m'n telefoon geroot, daarna wou ik er nog een nieuwe ROM op. ROM op de SD kaart gezet, geïnstalleerd en wachten... Na 25 min nog steeds t zelfde install schermpje. Nog 2x geprobeerd, andere ROM geprobeerd, maar dat wou niet. Totdat ik ergens tegen kwam dat je eerst nog alle data (dalvick, user enz) moet wissen. Toen werkte het ineens wel...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ik had zelf ook idd wat opstart problemenDP Kunst schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:30:
Nou, gisteren mezelf er ook eens aan gewaagd om te rooten en een nieuwe ROM erop te zetten. Ging toch niet helemaal soepel met de openingspost...
Het is wel handig om te melden dat dat unrevoked gelijk gaat werken zodra je telefoon ingeplugd is. (stond er al wel bij, was mij niet helemaal duidelijk). Dus eerst de custom recopvery selecteren en dan pas aanlsuiten.
Ik had mn foon nog aangesloten voor de hboot drivers...
Verder lukte de eerste rom bij mij ook niet, villain 2.3. Die blijft voor eeuwig hangen met opstarten.
Ik krijg sinds gistere in de MIUI-Au ROM de melding "Phone storage low", en "text memory full".
Dit terwijl ik echt nog niet zoveel berichten heb (200 misschien?). Ik dacht dat het hele rooten je net veel meer ruimte gaf
Heb alle grote apps al geuninstalled etc. Op de MIUI-Au site staat dat voor A2SD je bij programma-beheren je alles op de telefoon moet opslaan en NIET naar de SD kaart mag verplaatsen..
Echt wel bagger, nu krijg ik dus geen tekstberichten meer aan :x
Dit terwijl ik echt nog niet zoveel berichten heb (200 misschien?). Ik dacht dat het hele rooten je net veel meer ruimte gaf
Heb alle grote apps al geuninstalled etc. Op de MIUI-Au site staat dat voor A2SD je bij programma-beheren je alles op de telefoon moet opslaan en NIET naar de SD kaart mag verplaatsen..
Echt wel bagger, nu krijg ik dus geen tekstberichten meer aan :x
Ja, die had ik wel. Toen ik eenmaal Amon_Ra erop had staan werkte dat prima. Had eerst ook nog te weinig vrij geheugen voor de unREVokeKalua schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:48:
Had je wel een Ext partitie?
Dat had ik dus ook met MIUI 3x en met DeFroST. Waarschijnlijk omdat ik die data niet gewist had...R-Search schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:45:
[...]
Ik had zelf ook idd wat opstart problemen
Het is wel handig om te melden dat dat unrevoked gelijk gaat werken zodra je telefoon ingeplugd is. (stond er al wel bij, was mij niet helemaal duidelijk). Dus eerst de custom recopvery selecteren en dan pas aanlsuiten.
Ik had mn foon nog aangesloten voor de hboot drivers...
Verder lukte de eerste rom bij mij ook niet, villain 2.3. Die blijft voor eeuwig hangen met opstarten.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
hmm ik wipe helemaal niks bij een update, ik snap ook niet waarom het aangeraden wordt
Zo.
Van Ginger Villain overgestapt op Oxygen(ginger)
Eens kijken of er wat verschil tussen zit.
Gelukkig is er zoiets als nandroid, als t niks is
Hopen dat Titanium zn werk zo doet.
ben benieuwd.
Gelukkig is er zoiets als nandroid, als t niks is
ben benieuwd.
Omdat bepaalde settings niet compatible zijn tussen verschillende roms. Maar dit geldt vooral voor Sense versus niet-Sense roms. Wanneer je bijvoorbeeld van AOSP rom wisselt (bijvoorbeeld CM->DF) kun je proberen enkel de Dalvik-cache te wipen. Meestal gaat het goed. Maar het kan ook een hoop FCs opleveren. Vaak gaan mensen dan kritiek leveren op de rom zelf, terwijl ze gewoon moeten wipen. Dat is één van de redenen dat het wordt aangeraden wanneer je van rom switched. Maar bij een upgrade van dezelfde rom wordt het naar ik dacht nooit expliciet aangeraden...mesm90 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:37:
hmm ik wipe helemaal niks bij een update, ik snap ook niet waarom het aangeraden wordt
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Ik heb nu inmiddels al wat roms geprobeerd, ben nu bezig met de MIUI. Ziet er wel leuk uit.
Alleen ik heb last van het effect dat het SMS gedeelte in het chinees is. Nu heb ik daar al wel een .zip voor gevonden die dat zou fixen. Maar er staat niets over dat het veilig om die met Amon_RA te installeren via recovery...
Iemand hier ervaringen/tips mee?
Als je je ROM verneukt door iets verkeerd te installeren via de recovery heb je toch altijd nog je recovery? Of werkt het zo simpel niet?
Alleen ik heb last van het effect dat het SMS gedeelte in het chinees is. Nu heb ik daar al wel een .zip voor gevonden die dat zou fixen. Maar er staat niets over dat het veilig om die met Amon_RA te installeren via recovery...
Als je je ROM verneukt door iets verkeerd te installeren via de recovery heb je toch altijd nog je recovery? Of werkt het zo simpel niet?
Ja zo simpel is het welR-Search schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:02:
Ik heb nu inmiddels al wat roms geprobeerd, ben nu bezig met de MIUI. Ziet er wel leuk uit.
Als je niet aangeeft welke versie van MIUI je gebruikt kunnen wij je moeilijk verder helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Lennyz op 28-01-2011 13:05 ]
Zo, de OP is wat aangepast.Het MIUI topic is toegevoegd, het root gedeelte en het installeren van een custom ROM is nog duidelijker gemaakt. Op- of aanmerkingen graag per DM
Oja, kan handig zijn.Lennyz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:04:
[...]
Ja zo simpel is het welAls het een zip bestand is kan je er van uitgaan dat je die via je recovery moet flashen.
Als je niet aangeeft welke versie van MIUI je gebruikt kunnen wij je moeilijk verder helpen.
Deze ROM installed: MIUI_Au.1.1.22.R2-signed.zip
en verder deze "fix" : 1.1.22-Mms-FIX.zip
Versie nummers kloppen, dus gewoon maar poging wagen?
Even een Nandroid back-up maken en gewoon proberen. Mocht het toch niet goed gaan, dan kun je gewoon je back-up weer terugzetten.R-Search schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:35:
[...]
Oja, kan handig zijn.
Deze ROM installed: MIUI_Au.1.1.22.R2-signed.zip
en verder deze "fix" : 1.1.22-Mms-FIX.zip
Versie nummers kloppen, dus gewoon maar poging wagen?
Ik zeg Doen!
Ben benieuwd naar je ervaringen, daar ik zelf al een poosje GingerVillain gebruik en daarvoor DeFrost, maar ben altijd nieuwschierig of er nog wat beters te krijgen ismarcel-o schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:55:
Zo.
Gelukkig is er zoiets als nandroid, als t niks is![]()
ben benieuwd.
Hoe krijg in htc sync geinstalleerd op een mac?
Dit is geen helpdesk als je zelf te beroerd bent om te zoeken. Tip, google >> htc sync mac.Taarmen schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:09:
Hoe krijg in htc sync geinstalleerd op een mac?
Ik heb wel gezocht maar dan krijg je dit van de htc siteLennyz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:19:
[...]
Dit is geen helpdesk als je zelf te beroerd bent om te zoeken. Tip, google >> htc sync mac.
I want to sync my device with my Mac; am I able to use HTC Sync to do this? close
HTC Sync is not compatible with Macintosh computers. While you will be unable to use HTC Sync to synchronize your PIM information, you can transfer files such as music, movies, photos, etc. by mounting your device as a Disk drive.
Eigelijk had ik mijn vraag anders moeten stellen, kan je stap 1(rooten) overslaan als je gebruik maakt van een mac?
ehm.., er staat toch precies in de TS hoe je moet rooten op een mac en wat je wel en niet moet doen?
De onderstaande wijze is geschikt voor de Desire met AMOLED en SLCD.DP Kunst schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:46:
ehm.., er staat toch precies in de TS hoe je moet rooten op een mac en wat je wel en niet moet doen?
Installeer HTC Sync incl. de drivers. De-installeer daarna HTC Sync, maar niet de drivers. De laatste versie van HTC Sync vind je hier.
Ga naar de website van Unrevoked en download het programma. Als je een Mac in de buurt hebt staan, download het dan daar mee. Windows gebruikers moeten namelijk wat extra stappen verrichten.
Hier staat niet in dat je met een windows/mac start, dus ik dacht dat er problemen konden ontstaan als je met de mac geen htc sync kon installeren want dan kunnen er ook geen drivers geïnstalleerd worden.
Ik heb met AMON_ra een full wipe gedaan, vervolgens de sd kaart gepartioneerd (ook al eerst partitioneren en dan full wipe geprobeerd) en vervolgens de kSense custom rom geflashed. Het flashen gaat in principe goed, maar bij het opstarten blijft hij hangen op het bootscreen (het lijkt alsof hij in een loop terecht komt).
De vorige keer dat ik kSense flashte had ik geen full wipe gedaan, en toen werkte hij wel.
Weet iemand wat ik hier fout doe?
De vorige keer dat ik kSense flashte had ik geen full wipe gedaan, en toen werkte hij wel.
Weet iemand wat ik hier fout doe?
Ik zou de ROM nog een keer downloaden, misschien is hij corrupt geraakt.
Nu VaillainRom 0.9. Maar de problemen zijn er bij verschillende Roms. Het heeft ooit gewerkt.
.
16 GB SD kaart, Ext3 2048, rest fat32.
Wat ik niet heb maar wel zou willen:
Connectie met PC, Als ik niets installeer (HTC sync )kan ik communiceren met PC. Diskdrive instellen.En mijn kaartje zien op computer.
Maar ik heb ook geen bluetooth, wat ik ook probeer qua instellingen, vind ook niets bruikbaars via Google, zelfs niets bij XDA.
Dacht om problemen te verhelpen even terug unrooten.
Met RUU enz.exe maar dit programma 'ziet' de telefoon niet. Terwijl ik vanuit android flasher wel allerlei progr.kan installeren.
Allerlei radioroms uitgeprobeerd, zonder succes.
Ben er even doorheen qua eigen oplossingen.
Iemand van jullie?
.
16 GB SD kaart, Ext3 2048, rest fat32.
Wat ik niet heb maar wel zou willen:
Connectie met PC, Als ik niets installeer (HTC sync )kan ik communiceren met PC. Diskdrive instellen.En mijn kaartje zien op computer.
Maar ik heb ook geen bluetooth, wat ik ook probeer qua instellingen, vind ook niets bruikbaars via Google, zelfs niets bij XDA.
Dacht om problemen te verhelpen even terug unrooten.
Met RUU enz.exe maar dit programma 'ziet' de telefoon niet. Terwijl ik vanuit android flasher wel allerlei progr.kan installeren.
Allerlei radioroms uitgeprobeerd, zonder succes.
Ben er even doorheen qua eigen oplossingen.
Iemand van jullie?
[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 28-01-2011 18:59 ]
Al gewiped? Verschillende ROMS kunnen echt niet door elkaar of na elkaar, dan krijg je bizar werkende taferelen. In recovery dus je Data, Dalvick Cache en BatteryStats wipen, en daarna factory reset doen (ga je niet terug naar sense, maar dan krijg je een volledig schone installatie van die rom)
Ja hoor ik wipe alles Dalvik noem maar op. Ik installeer meestal van 'schone' sd kaart. Ik heb ook omdat telefoon een paar weken geleden het sdkaartje niet meer zag de instructies gevolgd die zijn beschreven in Deel 1 Mijn toestel is bricked, wat nu? alles uitgevoerd zoals beschreven. Toen was de telefoon weer in orde leek het.Cyleo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:28:
Al gewiped? Verschillende ROMS kunnen echt niet door elkaar of na elkaar, dan krijg je bizar werkende taferelen. In recovery dus je Data, Dalvick Cache en BatteryStats wipen, en daarna factory reset doen (ga je niet terug naar sense, maar dan krijg je een volledig schone installatie van die rom)
Klopt het dat er geen google talk in kSense zit?SpaceK33z schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:16:
Binnenkort komt er weer een update van mijn ROM,
...
maar ik kreeg de animaties die bij het thema zaten er niet uit. Nu zitten er dus nog wat irritante animaties in...
Dat klopt, maar in de volgende versie zet ik wel Google Talk.Boukiej88 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:12:
[...]
Klopt het dat er geen google talk in kSense zit?
Ik ben nu wat tests aan het doen met een Data2Whatever (D2W) aanpassing voor kSense. Op die manier houd je enorm veel ruimte vrij op het intern geheugen van je telefoon en daar schijnt 'ie ook veel sneller van te worden. Ik ben benieuwd of het lukt
Welke nadelen kleven er aan het Data2Whatever verhaal? Ik begrijp dat je meer ruimte hebt, maar wordt je toestel er ook trager van? Gaat je SD kaart sneller stuk ? Ik zat er net even naar te googlen maar ik kan er weinig over vinden. Ik kan me ook niet voorstellen dat er alleen maar voordelen aan zitten
Kan iemand een kleine NL tut schrijven om RCMixHD aan de praat te krijgen. Vooral met betrekking tot de partitionering --> The RCMixHD v2.0 D2EXT uses ownheres data2ext v8.4 script, recommended partition layout is: Fat + 1GB Ext4 + 0.3GB Ext4 + 0.1GB Swap. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik heb hem hier al draaiende.pathfinder2k schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:57:
Kan iemand een kleine NL tut schrijven om RCMixHD aan de praat te krijgen. Vooral met betrekking tot de partitionering --> The RCMixHD v2.0 D2EXT uses ownheres data2ext v8.4 script, recommended partition layout is: Fat + 1GB Ext4 + 0.3GB Ext4 + 0.1GB Swap. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
In amonra kies je voor partition sd. Dan kies je swap file 128mb. Ext 2 : 1gb.
Dan ok.
Daarna ext2>ext3
Daarna ext3>ext4
That's it.
Ik ben weer terug bij RichardTrip zijn ROM. Vind Gingervillain superieur aan Oxygen, mede dankzij de Cyanogen aanpassingen natuurlijk. Ben blij om weer mijn Customizable Powerwidget te hebben die ik was verloren bij het updaten naar Oxygen RC7.
Nou lees ik regelmatig over die speciale Oxygen Hboot die je kunt flashen maar kan iemand toelichten wat de voordelen hiervan zijn? (Even scrollen naar beneden.)
Probeer me erin te verdiepen waarom ik dit zou doen maar kan de stappen niet echt volgen wat je precies moet doen en daarnaast klinkt het allemaal erg link om mee te zitten kloten..
Is dit aan te raden of schiet je er niet zo heel veel mee op?
Probeer me erin te verdiepen waarom ik dit zou doen maar kan de stappen niet echt volgen wat je precies moet doen en daarnaast klinkt het allemaal erg link om mee te zitten kloten..
Is dit aan te raden of schiet je er niet zo heel veel mee op?
[ Voor 3% gewijzigd door JKratos op 29-01-2011 15:24 ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Dit topic is gesloten.