[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.198 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

JKratos schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:23:
Nou lees ik regelmatig over die speciale Oxygen Hboot die je kunt flashen maar kan iemand toelichten wat de voordelen hiervan zijn? (Even scrollen naar beneden.)

Probeer me erin te verdiepen waarom ik dit zou doen maar kan de stappen niet echt volgen wat je precies moet doen en daarnaast klinkt het allemaal erg link om mee te zitten kloten..

Is dit aan te raden of schiet je er niet zo heel veel mee op?
Efficiënter gebruik kunnen maken van het (over het algemeen) snellere NAND geheugen. De data-partitie is groter, waardoor je meer apps op je interne geheugen kwijt kunt :)
Ik heb 'm ook geflasht, gebruik 'm samen met Oxygen 2.0 RC7 en werkt fijn, ik heb ruim voldoende om m'n apps te storen, daarnaast ook nog een ext3 partitie voor een paar grote apps die ik toch nauwelijks gebruik.

Dit soort vragen zie ik trouwens erg vaak voorbij komen, vooral in het Oxygen XDA topic. De (topic) search biedt volgens mij genoeg info, of heb ik het fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

jouke_buissink schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:03:
[...]

Ik heb hem hier al draaiende.

In amonra kies je voor partition sd. Dan kies je swap file 128mb. Ext 2 : 1gb.
Dan ok.

Daarna ext2>ext3
Daarna ext3>ext4

That's it. :+
Soms is het ook gewoon te makkelijk :)

Ik heb trouwens nu ff die AutraxTSense draaien... gewoon lekker Sense, werkt prima. Alleen dan weer geen microfoontje in het Sense toetsenbord. Wel in de HTC_IME, maar dan blijft dat kreng maar op Spaans staan terwijl alleen het Nederlandse woordenboek aanstaat. GTalk werkt verder prima... en dat is voor mij een must. Gister trouwens na een paar uur MiUi eraf geflikkerd omdat het na een paar aanpassingen niet meer wilde doorbooten, zeer frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
jouke_buissink schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:03:
[...]

Ik heb hem hier al draaiende.

In amonra kies je voor partition sd. Dan kies je swap file 128mb. Ext 2 : 1gb.
Dan ok.

Daarna ext2>ext3
Daarna ext3>ext4

That's it. :+
Fijn en dan de tweede EXT4 partitie? Voor zoiets heb je Gparted nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 29-01-2011 16:04 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
JKratos schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:23:
Nou lees ik regelmatig over die speciale Oxygen Hboot die je kunt flashen maar kan iemand toelichten wat de voordelen hiervan zijn? (Even scrollen naar beneden.)

Probeer me erin te verdiepen waarom ik dit zou doen maar kan de stappen niet echt volgen wat je precies moet doen en daarnaast klinkt het allemaal erg link om mee te zitten kloten..

Is dit aan te raden of schiet je er niet zo heel veel mee op?
Ben je s-off? dan mbv android-flasher kan je een hboot img zo flashen in fastboot menu. Knopje terug met powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
yes, ben ik! En kwam die android flasher net tegen. Erg handig! Volgens mij heeft die net die HBoot geflashed. (Werkt niet zeker of het gelukt is maar alles werkt nog, dus volgens mij alles prima gegaan.)

Daarna zeker de boel wipen en nandroid terugzetten en rebooten?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:01
JKratos schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:06:
yes, ben ik! En kwam die android flasher net tegen. Erg handig! Volgens mij heeft die net die HBoot geflashed. (Werkt niet zeker of het gelukt is maar alles werkt nog, dus volgens mij alles prima gegaan.)

Daarna zeker de boel wipen en nandroid terugzetten en rebooten?
Op de site van AlphaRev, onder de alternatieve Hboots staat het volgende
1) Nandroid backup in recovery.
2) Verify the MD5SUM of the file you downloaded against the one in the table.
3) Flash HBOOT with your phone in fastboot mode (Back+POWER) -> 'fastboot flash hboot bravo_alphaspl.img' (change into the correct filename for the HBOOT you downloaded)
4) 'fastboot reboot-bootloader'
5) 'fastboot erase cache'
6) Boot recovery, wipe everything and restore.
Maar dat had je waarschijnlijk al gelezen, want in de OP staat
Lees eerst het hele verhaal en de disclaimer op de site van AlphaRev, ga dan pas aan de slag.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
ja thanx, idd al gelezen. Heb het ook gedaan maar twijfelde een beetje of alles wel goed was gegaan of ikzelf wel alles goed had gedaan. Blijft toch altijd voorzichtig en nauwkeurig zijn zodat je niet je telefoon naar de gallemiezen helpt.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

RCMixHD draaiende en die begint als een malle al m'n apps te restoren. Alles vertraagd ontzettend maar er crasht niets... toch best knap.

-edit --> Verdomme hij importeert maar de helft van mijn Google account's contactpersonen... hoe kan dat nou!?

-edit2 --> Dat duurt dus blijkbaar een hele tijd... werkt nu wel iig.

[ Voor 41% gewijzigd door pathfinder2k op 29-01-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
pathfinder2k schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:59:
[...]
Soms is het ook gewoon te makkelijk :)
Graag gedaan, soms is het simpel ja :) .

Hoe bevalt de RCmix jou? Nog nooit zoveel problemen geweest met een versie van Robo zijn rom als deze volgens mij. Bij mij is ie minder soepel dan de v0.15 a2sd versie. Af en toe een beetje laggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

jouke_buissink schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:56:
[...]

Graag gedaan, soms is het simpel ja :) .

Hoe bevalt de RCmix jou? Nog nooit zoveel problemen geweest met een versie van Robo zijn rom als deze volgens mij. Bij mij is ie minder soepel dan de v0.15 a2sd versie. Af en toe een beetje laggy.
Wat zijn je problemen? Tot nu toe draait het allemaal best netjes. Ben het een beetje aan het uitbouwen.

Weet iemand of je gewoon kunt aanmelden voor HTCsense.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
pathfinder2k schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:33:
[...]

Wat zijn je problemen? Tot nu toe draait het allemaal best netjes. Ben het een beetje aan het uitbouwen.

Weet iemand of je gewoon kunt aanmelden voor HTCsense.com?
Ja. Met Email en je tel nummer +316xxxxxxxx

[ Voor 0% gewijzigd door kraonkel op 29-01-2011 19:41 . Reden: teveel kruisjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

kraonkel schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:40:
[...]

Ja. Met Email en je tel nummer +316xxxxxxxx
En dan gaan ze niet zeuren dat je met een 'illegale' custom rom van hun services gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pathfinder2k schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:57:
[...]

En dan gaan ze niet zeuren dat je met een 'illegale' custom rom van hun services gebruik maakt?
Nee, want je maakt toch contact met een Desire HD? Meer kunnen ze blijkbaar niet zien, de ROM stuurt geen toestel gegevens mee en je maakt contact met de nieuw Sense, dus moet het een Desire HD of Z zijn.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

janvanduschoten schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:17:
[...]

Nee, want je maakt toch contact met een Desire HD? Meer kunnen ze blijkbaar niet zien, de ROM stuurt geen toestel gegevens mee en je maakt contact met de nieuw Sense, dus moet het een Desire HD of Z zijn.
:P
Toch knap dat de market en andere programma's wel gewoon de device code kunnen zien... 'HTC Desire A8181' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb de stappen gevolgt hier, maar hij vind de SD kaart niet meer, tenminste de oxygen rom... Kan nu dus niks, terug kan ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Dennischo schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:45:
Heb de stappen gevolgt hier, maar hij vind de SD kaart niet meer, tenminste de oxygen rom... Kan nu dus niks, terug kan ook niet meer.
In recovery booten en dan je sd opnieuw formatteren/partitioneren daarna eventueel usb-ms mounten, nieuwe rom of je nandroid backup kopieren, alles wipen en dan die nieuwe rom of backup flashen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
[quote]pathfinder2k schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:28:
[...]

In recovery booten en dan je sd opnieuw formatteren/partitioneren daarna eventueel usb-ms mounten, nieuwe rom of je nandroid backup kopieren, alles wipen en dan die nieuwe rom of backup flashen en klaar?
[/qoute]
En nu in normale taal? Snap niet wat ik fout heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennischo schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:45:
[...]

[/qoute]
Euh, dat is normale taal. Als je het niet begrijpt, dan heb je je schijnbaar niet genoeg verdiept in de termen die bij rooten en custom roms worden gehanteerd. In ieder geval verwachten we wat meer initiatief op GoT dan dat je hier laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Dennischo schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:45:
[...]
[/qoute]
Er dus vanuit gaande dat je een geroote Desire hebt die nu Oxygen als ROM draait en AmonRa als recovery heeft zoals hier beschreven staat.

--> Hier "Custom ROM installeren" --> Recovery booten
  • Zet je telefoon uit en start 'm weer opnieuw op met de volume-omlaag knop en power knop ingedrukt."
  • Je krijgt nu een wit scherm te zien met wat kleurige informatie. Klik weer op de volume-omlaag knop (soms moet je even wachten totdat 'ie reageert) zodat RECOVERY geselecteerd staat. Klik dan weer op de power knop.
--> SD partitioneren/formatteren
  • Nu zie je een zwart scherm met groene tekst. Ga nu met de trackball (touchscreen werkt niet) naar 'Partition sdcard' en klik erop.
  • Klik nu weer op 'Partition SD' en klik nog een keer op de trackball om het te bevestigen.
  • De grootte mag je zelf bepalen. Als je een Sense HD ROM gaat draaien, kies dan voor 1gb. Ikzelf heb 700mb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.
--> Dan aan je computer hangen en USB/MS toggle kiezen

--> ROM kopiëren naar je SD kaart

--> Wipe (zie onder) --> ALL DATA (niet je battery en orientation settings)

--> Flash zip from SD card (zie onder)

--> Zip kiezen en flashen

--> Reboot system now (zie onder) en wachten...

--> Klaar, hoop ik.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_KDkiGmoKEII/TA0eVs6EnhI/AAAAAAAARQE/NBjTtioDuWQ/s1600/Hero-Recovery-v1.5.3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Omdat ik geen bluetooth heb en geen connectie met PC. wilde ik Desire weer even terug rooten.
Wou dit doen met een PB99IMG.zip maar degene die ik vond kreeg ik: Wrong CID.
Mijn Toestel heeft als CID HTC_E11. Dus niet branded oid, en Device CID is not super CID. Als je unroot zou je toch eigenlijk super cid moeten zijn.
Gezocht naar een RUU Rom die gezipt is voor Amoled scherm, niet gevonden.
Exe files werken voor mij niet die vindt de Desire niet.
Op XDA allemaal exe files. De zipfiles die daar staan zijn updates.Geprobeerd volgens deze How To
hier
maar die is schijnbaar toch specifiek voor SLCD scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door kraonkel op 01-02-2011 23:29 . Reden: Super cid heeft niets te maken met SLCD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Ik heb je hierboven al verteld dat we hier meer eigen initiatief verwachten. GoT is er niet om je aan het handje te houden. Zie Het algemeen beleid.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 30-01-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 30-01-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
kraonkel schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:19:
Omdat ik geen bluetooth heb en geen connectie met PC. wilde ik Desire weer even terug rooten.
Wou dit doen met een PB99IMG.zip maar degene die ik vond kreeg ik: Wrong CID.
Mijn Toestel heeft als CID HTC_E11. Dus niet branded oid, en Device CID is not super CID, misschien dat super slaat op Super LCD.
Gezocht naar een RUU Rom die gezipt is voor Amoled scherm, niet gevonden.
Exe files werken voor mij niet die vindt de Desire niet.
Op XDA allemaal exe files. De zipfiles die daar staan zijn updates.Geprobeerd volgens deze How To
hier
maar die is schijnbaar toch specifiek voor SLCD scherm.
Ik vraag me af of het nut heeft, maar goed, je kunt deze simpele unroot guide proberen en de RUU hier halen maar dat laatste had je geloof ik al.

Ik zou eerst eens een goed werkende ROM flashen zoals Leedroid met de aanbevolen Radio versie en deze beide flashen, eerst de ROM, opnieuw booten en instellen en dan rebooten en de Radio flashen(dus niet direct na elkaar, eerst rebooten!). Werkt je Bluetooth dan nog niet dan kun je hem inderdaad unrooten, want dan denk ik dat het een hardware probleem is...

[ Voor 1% gewijzigd door janvanduschoten op 30-01-2011 15:42 . Reden: foolproof gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Vandaag A2SD+ met Dalvik Cache naar SD. Er stond een waarschuwing bij dat hiervoor minstens een Class 4 SD kaartje nodig was. Dit heb ik een beetje in de wind geslagen, dus nu heb ik een bijna onwerkbaar toestel :> . Net een 8GB micro SDHC kaartje besteld class 6 voor 15 euro, eens kijken of ik het verschil ga merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Nou, ik ben weer unroot. Voel me nu niet meer zo thuis hier.
Geen bluetooth of connectie me PC maar dat wordt een zaak voor HTC.
Voor mensen die in zelfde schuitje (komen te)zitten, of misschien uit voorzorg, hier is een
LINK
om PB99IMG_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed
te downloaden. Gaat nl veel sneller dan die van Rapid site.
Hier de site waar beschreven staat hoe en wat. Gaat eigenlijk over Desire SLCD, maar dat maakt voor de werking niets uit. Hier
Zo snel als ik weer bij jullie mag komen (toestel weer root) meld ik me weer.

En JanvanDuschoten: Ik heb al zoveel Roms geprobeerd, Leedroid zat er ook bij. Maar bedankt voor 't meedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door kraonkel op 31-01-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Mijn Desire vorige week geroot, ging prima via Unrevoked. Nu de GingerVillain rom erop gezet en die bevalt me prima. Werkt snel en soepel en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Wel een vraagje: is het mogelijk de standaard batterij iconen weer terug te krijgen. heb nu een cirkel met percentage, maar die bevalt me niet echt, ik zie via de GingerVillain setup geen optie deze terug te draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door Godjira op 31-01-2011 11:31 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Godjira schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:30:
Mijn Desire vorige week geroot, ging prima via Unrevoked. Nu de GingerVillain rom erop gezet en die bevalt me prima. Werkt snel en soepel en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Wel een vraagje: is het mogelijk de standaard batterij iconen weer terug te krijgen. heb nu een cirkel met percentage, maar die bevalt me niet echt, ik zie via de GingerVillain setup geen optie deze terug te draaien.
Je moet in Villain Setup de optie "Original framework (disable mods) " hebben. Je hebt dan weer je normale icoonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Dit topic is niet bedoeld voor basic vraagjes zoals deze.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 31-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Alexander6501 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:19:
Ik ben weer terug bij RichardTrip zijn ROM. Vind Gingervillain superieur aan Oxygen, mede dankzij de Cyanogen aanpassingen natuurlijk. Ben blij om weer mijn Customizable Powerwidget te hebben die ik was verloren bij het updaten naar Oxygen RC7.
Ik zit er ook aan te denken om Ginger Villain op m'n Desire te zetten. Maar tegen welke nadelen loop jij aan (tov de standaard Sense ROM). Ik las hier dat mensen problemen hebben met GTalk, iets wat ik nog wel es gebruik.
En welke kernel kun je het beste (snelheid/stroomverbruik) gebruiken zonder handmatig te moeten prutsen aan voltages e.d.?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Zojuist tijdens het navigeren met Aura een major malfunction.
Mijn telefoon liep geheel vast. Het enige wat ik kon doen was de accu eruit halen.

Daarna bij het opstarten herkende hij mijn SD-Kaart niet meer. Ik kon dus niets meer mijn telefoon.

Nu ben ik thuis gekomen en mijn sdkaart in de computer gedaan, deze kon hem wel lezen (gelukkig) gelijk al mijn gegevens overgezet naar de pc.
Toen heb ik het kaartje wat erbij zat geprobeerd. Deze werd gewoon gelezen door mijn telefoon. Daarna weer mijn oude 16 gb kaart erin en hij startte gewoon op :X

Wel was ik al mijn instellingen (nummers smsjes enzo) kwijt. Maar gelukkig had ik gisteren een nandroid gemaakt (volgens mij voelde ik het aan).

Iemand enig idee hoe dit zomaar mogelijk is? Kan ik nog ergens een logboek vinden waarom hij vast liep?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
jelmervos schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om Ginger Villain op m'n Desire te zetten. Maar tegen welke nadelen loop jij aan (tov de standaard Sense ROM). Ik las hier dat mensen problemen hebben met GTalk, iets wat ik nog wel es gebruik.
En welke kernel kun je het beste (snelheid/stroomverbruik) gebruiken zonder handmatig te moeten prutsen aan voltages e.d.?
De HAVS+CFS kernels zijn het zuinigst, die van 875 mV uiteraard zuiniger dan die van 925 mV, maar deze zijn niet op iedere telefoon stabiel. Op die van mij, op eens in de week na, gelukkig wel, dus heb nog geen andere geprobeerd. Die ene keer dat ik hem dan opnieuw moet opstarten (en meestal doet hij dat vanzelf) neem ik oop de koop toe als ik daarmee wat extra uurtjes eruit weet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Cyleo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen, daar ik zelf al een poosje GingerVillain gebruik en daarvoor DeFrost, maar ben altijd nieuwschierig of er nog wat beters te krijgen is ;)
Tot nog toe geen zwaar vervelende dingen tegengekomen.
Maar zoals G-Villain ook had, kan ik niet fatsoenlijk schakelen tussen 2/3g en data-off. dat blijft dan hangen en moet ik naar de draad-netwerk instellingen gaan.
Veel handelingen dus en is hinderlijk. Geen reboots gehad en had ik bij Villain wél.

Soms blijft mn data verbinding"hangen" en da's vooral als k applanet gebruik.
dat hangen uit zich in: data omhoog-pijltje licht op en dat blijft zo. pas na data-uit en aan, werkt t weer.
dat was ook bij villain.
Zal wel komen door drivers die nog niet goed zijn?

Worms werkt iig goed :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Zojuist m'n Desire geroot met Ginger Villain. Algehele indruk is goed. Vooral het toetsenbord is een enorme verbetering t.o.v. 2.2.
Het enige wat me erg stoort is de auto-brightness. Dat werkt hier niet helemaal lekker. De ene keer is het heel fel, en de andere keer heel zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Autobright gebruik ik nooit.
Is nooit goed, vaak te donker.

kheb een widget die je kan indrukken en dan de brightness kan instellen. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
marcel-o schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:14:
Autobright gebruik ik nooit.
Is nooit goed, vaak te donker.

kheb een widget die je kan indrukken en dan de brightness kan instellen. klik
Ik had er onder 2.2 (geen root) nooit problemen mee. Nu merk ik echter heel duidelijk dat 'ie me veel te donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Gabliboeba schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:28:
[...]
Ik had er onder 2.2 (geen root) nooit problemen mee. Nu merk ik echter heel duidelijk dat 'ie me veel te donker is.
http://forum.xda-develope...entid=392500&d=1283287019

Thanks to Richard Trip, maker van GingerVillain Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
madmaus schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:27:
Zojuist tijdens het navigeren met Aura een major malfunction.
Mijn telefoon liep geheel vast. Het enige wat ik kon doen was de accu eruit halen.

Daarna bij het opstarten herkende hij mijn SD-Kaart niet meer. Ik kon dus niets meer mijn telefoon.

Nu ben ik thuis gekomen en mijn sdkaart in de computer gedaan, deze kon hem wel lezen (gelukkig) gelijk al mijn gegevens overgezet naar de pc.
Toen heb ik het kaartje wat erbij zat geprobeerd. Deze werd gewoon gelezen door mijn telefoon. Daarna weer mijn oude 16 gb kaart erin en hij startte gewoon op :X

Wel was ik al mijn instellingen (nummers smsjes enzo) kwijt. Maar gelukkig had ik gisteren een nandroid gemaakt (volgens mij voelde ik het aan).

Iemand enig idee hoe dit zomaar mogelijk is? Kan ik nog ergens een logboek vinden waarom hij vast liep?
Ik heb in het begin wel een aantal keer gehad dat m'n SD kaart opeens niet meer herkend werd in MIUI. De kaart in Instellingen/Settings unmounten en dan opnieuw opstarten hielp tot nu toe altijd. De laatste tijd gelukkig geen last meer van gehad. Geen idee of de app ook terug kan kijken maar misschien is CatLog iets; http://www.appbrain.com/a...er/com.nolanlawson.logcat
Gabliboeba schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:43:
Zojuist m'n Desire geroot met Ginger Villain. Algehele indruk is goed. Vooral het toetsenbord is een enorme verbetering t.o.v. 2.2.
Het enige wat me erg stoort is de auto-brightness. Dat werkt hier niet helemaal lekker. De ene keer is het heel fel, en de andere keer heel zwak.
Ik heb altijd ruzie met auto-brightness. Sindskort heeft MIUI een instelbaar minimum voor de auto-brightness maar toch merk ik dat ie dan weer te laat en dan weer te vroeg reageert. Ik heb dan ook maar sinds het rooten van m'n Desire Tasker profielen voor brightness gemaakt; toch nog een beetje auto-brightness :P Daarnaast gebruik ik de app Brightness Profiles voor custom brightness profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Kapitein Prozac schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:34:
[...]

Ik heb in het begin wel een aantal keer gehad dat m'n SD kaart opeens niet meer herkend werd in MIUI. De kaart in Instellingen/Settings unmounten en dan opnieuw opstarten hielp tot nu toe altijd. De laatste tijd gelukkig geen last meer van gehad. Geen idee of de app ook terug kan kijken maar misschien is CatLog iets; http://www.appbrain.com/a...er/com.nolanlawson.logcat
Het was heel raar allemaal. De kaart werd helemaal niet meer herkend. Ik kon hem ook niet unmounten omdat mijn telefoon hem niet zag. En opnieuw opstarten zonder kaartje hielp ook niet.
Zelfs in de recovery zag hij mijn kaartje niet.

Pas thuis toen ik een ander kaartje in mijn telefoon deed herkende hij mijn oude kaart weer.

Ik ben blij dat het nu weer werkt allemaal, maar ik ben toch een beetje huiverig om hem in Amerika te gebruiken als navigatie.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

SpaceK33z schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:59:
[...]

Dat klopt, maar in de volgende versie zet ik wel Google Talk.

Ik ben nu wat tests aan het doen met een Data2Whatever (D2W) aanpassing voor kSense. Op die manier houd je enorm veel ruimte vrij op het intern geheugen van je telefoon en daar schijnt 'ie ook veel sneller van te worden. Ik ben benieuwd of het lukt :).
Dit is nou precies waar ik naar op zoek ben! Een 'stock' sense rom, zonder alle overbodige crap, maar met A2SD+ (of vergelijkbaar). Ik ben alleen geen fan van een overgeklokte kernel.

Ik draai nu de Pre-rooted Stock Froyo (2.29.405.5) met A2SD+ mod en ben er erg tevreden over, maar ik zou graag van al die social media troep af zijn.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
madmaus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:31:
[...]

Het was heel raar allemaal. De kaart werd helemaal niet meer herkend. Ik kon hem ook niet unmounten omdat mijn telefoon hem niet zag. En opnieuw opstarten zonder kaartje hielp ook niet.
Zelfs in de recovery zag hij mijn kaartje niet.

Pas thuis toen ik een ander kaartje in mijn telefoon deed herkende hij mijn oude kaart weer.

Ik ben blij dat het nu weer werkt allemaal, maar ik ben toch een beetje huiverig om hem in Amerika te gebruiken als navigatie.
Dit gebeurde bij mij wel eens als ik een bestand via de pc aan het overzetten was en hem dan te snel uit de pc trok. Je SD kaart heeft een FAT32 partitie en (verbeter me als ik het fout heb) die heeft geen journaling (oid) Dit houdt dus is dat er fouten inkomen waardoor je telefoon hem niet meer herkent. Een foutcontrole in Windows verhelpt dit probleem 9/10x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:31

L0g0ff

omg

Ik heb de afgelopen weken soms wel 1 of 2x per week mijn telefoon voorzien van een nieuwe ROM of een geupdate versie van het gene wat ik had draaien. Ik weet daardoor goed wat ik wil maar nog niet welke ROM ik moet hebben. Ik vind namelijk de algemene Sense HD snelheid een beetje tegenvallen. Te vaak gebeurt het dat de telefoon een paar seconden bevriest (zeker tijdens installatie van apps).

Een rom moet bestaan uit
- Sense HD versie
- Zoveel mogelijk op NAND. Snelheid is echt een must
- Super stabiel (dan maar wat minder vaak updaten ;))
- Alle functies moeten werken (inclusief hd camera)

Welke huidige HD rom kan ik het beste gebruiken? Qua standaard sense voldeet Leedroid NoA2SD echt het beste. Dat ding vloog gewoon. Dat je de apps met de hand naar SD moet kopieren vind ik ook echt geen probleem.

Zelf gebruik ik altijd ROM manager met ingebouwde WIPE omdat het gewoonweg het eenvoudigst is. Als je echter op XDA en hier op GoT kijkt dan adviseert bijna iedereen dit via de recovery te doen. Werkt dat echt zoveel beter?

Ik lees overal over FC's. Ik weet dat het hiet met crashen te maken heeft maar geen idee waar de term FC voor staat. Iemand die me dat kan vertellen?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OhMyGod schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:01:
Ik lees overal over FC's. Ik weet dat het hiet met crashen te maken heeft maar geen idee waar de term FC voor staat. Iemand die me dat kan vertellen?
Force Close (the application blabla.apk has stopped working of zoiets), oftewel een crash van het programma.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Een rom moet bestaan uit
- Sense HD versie

Welke huidige HD rom kan ik het beste gebruiken? Qua standaard sense voldeet Leedroid NoA2SD echt het beste. Dat ding vloog gewoon. Dat je de apps met de hand naar SD moet kopieren vind ik ook echt geen probleem.
Wacht even op Ksense, als die met Data2whatever uitkomt en je pakt 2048 MB EXT3 dan hou je gemakkelijk 1,6 GB over voor apps. Als mijn telefoon terug is van HTC en Ksense is er ga ik 'm vast testen. En anders terug naar Avaritia. Deze heeft camera HD

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 01-02-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat je soms meerdere keren de power knop in moet drukken voordat de telefoon weer aangaat vanuit standby stand? Ik draai Ginger Villain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Gabliboeba schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:18:
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat je soms meerdere keren de power knop in moet drukken voordat de telefoon weer aangaat vanuit standby stand? Ik draai Ginger Villain.
Ik kan me vergissen maar ging de telefoon ook uit standby als je op de trackbal drukt bij GingerVillain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
kraonkel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:26:
[...]

Ik kan me vergissen maar ging de telefoon ook uit standby als je op de trackbal drukt bij GingerVillain?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 19:31

L0g0ff

omg

kraonkel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:11:
[...]

Wacht even op Ksense, als die met Data2whatever uitkomt en je pakt 2048 MB EXT3 dan hou je gemakkelijk 1,6 GB over voor apps. Als mijn telefoon terug is van HTC en Ksense is er ga ik 'm vast testen. En anders terug naar Avaritia. Deze heeft camera HD
Ik heb het Avaritia topic bij XDA even gecheckt maar als ik het zo lees heb ik niet echt het idee dat het een stabiele rom is. Is jouw ervaring beter?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Gaat weer lekker... RCMixHD gooit al m'n Google processen eruit, contact zijn opeens niet meer gesynct en alles crasht. Zomaar.

Weer terug naar AuraxT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
kraonkel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:26:
[...]

Je vergist je niet, als je drukt op menu->instellingen->CyanogenMOD settings->Lockscreen kun je kiezen voor Trackball en Menu Unlock.
Jokkebrok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
janvanduschoten schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:14:
[...]

Je vergist je niet, als je drukt op menu->instellingen->CyanogenMOD settings->Lockscreen kun je kiezen voor Trackball en Menu Unlock.

[...]

Jokkebrok ;)
Oh ja, nu zie ik het ook. Maar dat is geen antwoord op m'n vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
OhMyGod schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:39:
[...]

Ik heb het Avaritia topic bij XDA even gecheckt maar als ik het zo lees heb ik niet echt het idee dat het een stabiele rom is. Is jouw ervaring beter?
Mijn ervaring was erg positief. Maar ik dacht altijd dat het 'gras aan de overkant groener was'. Dus hopte ik van Rom naar Rom. Maar kwam altijd terug naar Avaritia.(0,5 /6 /7)Maar zoals ik al schreef, langer dan een dag zat een Rom niet op m'n telefoon. Maar Avaritia beviel me het best.(en K-sense) Als mijn telefoon terug is hoop ik m'n lesje geleerd te hebben en stoppen met hoppen. En was altijd wel blij met de nandroid backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat mijn VillainROM steeds slechter gaat lopen/presteren? ik heb echt het idee dat ie steeds vaker vastloopt en dat apps zoals youtube steeds minder goed laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:51
Gabliboeba schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:18:
Dit bij heb ik bij veel ROMS. Of het dus aan specifiek aan GingerVillian ligt denk ik niet... Misschien ligt het aan het aan het onderclocken van je toestel, dat deze later reageert?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Gabliboeba schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:16:
[...]
Ja, dat is een bekende bug, kijk maar eens in het topic op XDA. Het is licht irritant, maar ik kan er wel mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:38
Ik draai nu sinds afgelopen vrijdag ginger villain, ik loop echter tegen twee problemen aan. Adfree werkt niet en de pure messenger widget is na installeren niet terug te vinden in het widgets menu. Als iemand hier toevallig ook ginger villian draaid, i.c.m. die twee apps zou die kunnen kijken of ze bij hem.haar wel werken....

Ik heb zelf het idee dat deze twee apps nog niet aangepast zijn aan android 2.3, of dit ook daadwerkelijk klopt durf ik niet te zeggen. Het herinstalleren van de apps heeft tot nog toe geen enkele invloed gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:46:
Kan het zijn dat mijn VillainROM steeds slechter gaat lopen/presteren? ik heb echt het idee dat ie steeds vaker vastloopt en dat apps zoals youtube steeds minder goed laden
Met custom ROMs kan van alles. Er wordt hier in ieder geval van je verwacht dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord. Een beetje meer eigen initiatief aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Gabliboeba schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:16:
[...]
Misschien staat de telefoon op trackball en ben jij op de powerknop aan 't duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

janvanduschoten schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:43:
[...]

Je moet in Villain Setup de optie "Original framework (disable mods) " hebben. Je hebt dan weer je normale icoonen.
Ah, geweldig. Het is inderdaad gelukt :) Die had ik nog niet gezien.

Bedankt.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
Volgende probleem doet zich voor: Heb CurrentWidget geinstalleerd op mn Desire (GingerVillain 0.9), echter bij het openen van de log file (/sdcard/currentwidget.log) krijg ik een foutmelding 'no log found'. Als ik dan kijk met RootExplorer of de logfile daar staat, is er niets aanwezig (ook met zoekfunctie elders op de sdcard gezocht). Terechte melding dus zou je zeggen. Vraag is nu waarom wordt er logfile gecreerd daar waar de apllicatie zegt waar hij default zou moeten staan. Ik heb CurrentWidget gedeinstalleerd, vervolgens opnieuw gedownload en geinstalleerd: zelfde effct, geen logfile. Ook zie ik dat de widget niet opduikt in de widgetlist ...
Wat zou er aan de hand kunnen zijn ??

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Bekend probleem, heb ik ook gehad.
Heb niet echt een oplossing, behalve dan, dat het opeens weer lukte, en de logfile er dus wel weer stond....
Wat je misschien kan proberen is zelf zo'n bestand aan te maken en op je sd kaart te zetten..

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

De standaard toontjes in de Oxygen rom vind ik helemaal niets. Ik wil deze daarom vervangen. Mijn telefoon is uiteraard geroot. Wanneer ik via Root Explorer onder /system/media/audio/ enkele bestanden wis (dit lijkt gewoon te kunnen) en de telefoon herstart, staan de bestanden er gewoon weer.

Ik ben er niet helemaal zeker van, vandaar de vraag, maar heb je hiervoor S-off nodig? Mijn Desire heeft S-on namelijk.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Godjira schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:47:
De standaard toontjes in de Oxygen rom vind ik helemaal niets. Ik wil deze daarom vervangen. Mijn telefoon is uiteraard geroot. Wanneer ik via Root Explorer onder /system/media/audio/ enkele bestanden wis (dit lijkt gewoon te kunnen) en de telefoon herstart, staan de bestanden er gewoon weer.

Ik ben er niet helemaal zeker van, vandaar de vraag, maar heb je hiervoor S-off nodig? Mijn Desire heeft S-on namelijk.
Kort antwoord: Ja

Uitleg:S-On zorgt ervoor dat je niets aan de system folder kan veranderen, het beschermt deze als het ware. Met S-Off zou je deze gewoon moeten kunnen verwijderen, evenals andere systemapps. Dit heeft bovendien als voordeel dat bepaalde dingen makkelijker te herstellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Cyleo schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:55:
[...]

Kort antwoord: Ja

Uitleg:S-On zorgt ervoor dat je niets aan de system folder kan veranderen, het beschermt deze als het ware. Met S-Off zou je deze gewoon moeten kunnen verwijderen, evenals andere systemapps. Dit heeft bovendien als voordeel dat bepaalde dingen makkelijker te herstellen zijn.
Ik was er al bang voor. S-off vind ik toch iets te "beangstigend" heel eerlijk gezegd. Ben bang dat ik mijn telefoon brick en hem dan in de kliko kan gooien.

Nou ja, ben allang blij met de mogelijkheid om custom roms te kunnen installeren, waardoor ik Android 2.3 (Gingerbread) kan draaien. Extra geluidjes doe ik dan wel via mijn SD kaart :-)

Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Ik heb de afgelopen weken soms wel 1 of 2x per week mijn telefoon voorzien van een nieuwe ROM of een geupdate versie van het gene wat ik had draaien. Ik weet daardoor goed wat ik wil maar nog niet welke ROM ik moet hebben. Ik vind namelijk de algemene Sense HD snelheid een beetje tegenvallen. Te vaak gebeurt het dat de telefoon een paar seconden bevriest (zeker tijdens installatie van apps).

Een rom moet bestaan uit
- Sense HD versie

Zelf gebruik ik altijd ROM manager met ingebouwde WIPE omdat het gewoonweg het eenvoudigst is. Als je echter op XDA en hier op GoT kijkt dan adviseert bijna iedereen dit via de recovery te doen. Werkt dat echt zoveel beter?

Ik gebruik braadnewz newSense. echt een super rom vind ik persoonlijk.
hij word beter en beter, en is er nu ook met hd camcorder :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
MexxT schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:05:
[...]

Ik gebruik braadnewz newSense. echt een super rom vind ik persoonlijk.
hij word beter en beter, en is er nu ook met hd camcorder :)
die heb ik zojuist die geinstalleerd laatste versie en die werkt het beste :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Toch even vragen naar wat meningen/reacties.

Ik heb GingerVillian met android 2.3 geïnstalleerd gehad op mijn Desire. Ondanks de vele verbeteringen in snelheid en batterijtijd mis ik toch wel wat functies die je met Sense wel hebt. Begrijp me niet verkeerd, de snelheid van 2.3 is echt subliem en de interface kan ik ook nog waarderen, maar ik mis toch echt integratie met facebook voor de plaatjes en verbetering van contactgegevens integratie. Hiernaast is de dialer van stock android 2.3 echt ouderwets. Sense heeft dat veel beter, sneller, intuïtiever en duidelijker uitgewerkt (het kiezen van contacten en bellen geschied in een handomdraai, terwijl de stock versie heel veel klikken en kijken nodig heeft). Daarnaast mis ik ook wel degelijke camera software en de widgets van sense geven een wat betere gebruikerservaring. De vanilla android 2.3 is erg kaal.

Dit heeft er toch wel voor gezorgd dat ik terug ben gegaan naar de stock versie. Wellicht dat ik nog een overstap wil proberen naar een 2.2 rom met Sense en snelheidsverbeteringen. Ik wacht even af omdat HTC nog moet aankondigen welke toestellen naar 2.3 geupdate gaan worden, dit zou snel bekend worden gemaakt. Een originele 2.3 rom i.c.m. Sense zouden dit toestel super maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Nollekeuh schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:39:
Toch even vragen naar wat meningen/reacties.

Ik heb GingerVillian met android 2.3 geïnstalleerd gehad op mijn Desire. Ondanks de vele verbeteringen in snelheid en batterijtijd mis ik toch wel wat functies die je met Sense wel hebt. Begrijp me niet verkeerd, de snelheid van 2.3 is echt subliem en de interface kan ik ook nog waarderen, maar ik mis toch echt integratie met facebook voor de plaatjes en verbetering van contactgegevens integratie. Hiernaast is de dialer van stock android 2.3 echt ouderwets. Sense heeft dat veel beter, sneller, intuïtiever en duidelijker uitgewerkt (het kiezen van contacten en bellen geschied in een handomdraai, terwijl de stock versie heel veel klikken en kijken nodig heeft). Daarnaast mis ik ook wel degelijke camera software en de widgets van sense geven een wat betere gebruikerservaring. De vanilla android 2.3 is erg kaal.

Dit heeft er toch wel voor gezorgd dat ik terug ben gegaan naar de stock versie. Wellicht dat ik nog een overstap wil proberen naar een 2.2 rom met Sense en snelheidsverbeteringen. Ik wacht even af omdat HTC nog moet aankondigen welke toestellen naar 2.3 geupdate gaan worden, dit zou snel bekend worden gemaakt. Een originele 2.3 rom i.c.m. Sense zouden dit toestel super maken!
Ik beaam jou bevindingen. Ik heb precies hetzelfde gedaan. Was echt verbaast over de snelheid, maar helaas mis ik echt de dialer.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Probeer anders eens Dialer One, dat komt dicht bij de HTC dialer. Voor vrijwel elke HTC app bestaan weer 5 goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Enig idee waarom dat AutraxT geen toetsenbord heeft met een microfoontje voor voice input? Ik heb HTC_IME derop gegooid, toetsenbord (met voice) is fantastisch maar het ding weigert gewoon het NL woordenboek te gebruiken. Hij blijft Spaans wat ik ook aan de settings verander. Ik vind de voice input wel grappig.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 08:38
Misschien iets dat iedereen al laaaaaaannng wist, maar voor de zekerheid:
Ik had na de installatie van MIUI moeite om snel een GPS fix te krijgen, heb "FasterFix" geinstalleerd en gedraaid (ingesteld op nederland) en AGPS aangezet.

Eerste test vanmorgen was harstikke snel. Het lijkt te werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djiedjee schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:30:
Misschien iets dat iedereen al laaaaaaannng wist, maar voor de zekerheid:
Ik had na de installatie van MIUI moeite om snel een GPS fix te krijgen, heb "FasterFix" geinstalleerd en gedraaid (ingesteld op nederland) en AGPS aangezet.

Eerste test vanmorgen was harstikke snel. Het lijkt te werken....
Wist wel dat er vaak problemen zijn met GPS en A-GPS... :9

Maar uh...dank voor de tip.

FasterFix werkt inderdaad goed. Fix binnen enkele seconden, binnenshuis 7 out of 7.

Dit op mijn Galaxy-Tab, rooted voorzien van Roto-JMIv1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
janvanduschoten schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:07:
Probeer anders eens Dialer One, dat komt dicht bij de HTC dialer. Voor vrijwel elke HTC app bestaan weer 5 goede alternatieven.
Werkt inderdaad perfect! Thanks voor de tip.

Mijn GingerVillain is weer iets perfecter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Ik draai GingerVillain op mijn HTC Desire, maar ik kan geen verbinding met de Android market website krijgen (device not found). Nu lees ik op Engadget dat dit misschien verband heeft met het feit dat ik een custom ROM gebruik. Kunnen jullie wel verbinding krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:21
Is het misschien een idee om bijv. in de OP een lijstje op te nemen van apps die Sense-functies/apps goed kunnen vervangen?.

Bijvoorbeeld dus Dialer One als goede vervanger voor de Sense dialer. Ik persoonlijk ben ook benieuwd naar apps om dingen als de Friendstream en de Sense-widgets etc goed kunnen vervangen.

Zulke dingen staan wel her en der verspreid in diverse topics denk ik, maar ik mis een mooi overzichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Alexander6501 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:43:
Ik draai GingerVillain op mijn HTC Desire, maar ik kan geen verbinding met de Android market website krijgen (device not found). Nu lees ik op Engadget dat dit misschien verband heeft met het feit dat ik een custom ROM gebruik. Kunnen jullie wel verbinding krijgen?
AutraxT werkt perfect... mijn device is gewoon listed en ik heb zojuist een app OTA op mijn device geinstalleerd. Works like magic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Stefangrp schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:04:
Is het misschien een idee om bijv. in de OP een lijstje op te nemen van apps die Sense-functies/apps goed kunnen vervangen?.

Bijvoorbeeld dus Dialer One als goede vervanger voor de Sense dialer. Ik persoonlijk ben ook benieuwd naar apps om dingen als de Friendstream en de Sense-widgets etc goed kunnen vervangen.

Zulke dingen staan wel her en der verspreid in diverse topics denk ik, maar ik mis een mooi overzichtje.
Het zou een idee kunnen zijn, maar, als je in market de naam opgeeft van de app die je mist krijg je zo een hoop mogelijkheden. Voor de beste apps kan je dan naar het WhatsApp voor Android toe en het daar vragen. Of, nog beter, jij maakt zo'n lijstje dan weet jij 't als beste en wij doen er ons voordeel mee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

je kan evt new-market installen/flashen vanuit de villain setup, werkte prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:21
kraonkel schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:29:
[...]

Of, nog beter, jij maakt zo'n lijstje dan weet jij 't als beste en wij doen er ons voordeel mee. :9
das een mooi idee, ik heb die wijsheid alleen nog niet in pacht ;)
Met 10 minuten brainstormen hier moet dat lijstje er wel zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Gewoon ff vraagje tussendoor. Betrappen jullie jezelf er ook op dat je menu's, homescreens en webpagina's op en neer blijft 'gooien' om te testen of de rom nog steeds 'smooth' aanvoelt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Ik gebruik ReflexTsense. Werkelijk een super ROM! Geen bugs kunnen ontdekken na een klein weekje. Voorheen had ik Baadnewz, maar had hier nogal wat problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
marcel-o schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:46:
[...]

je kan evt new-market installen/flashen vanuit de villain setup, werkte prima bij mij.
Had 2.2.11 al geflasht, nu nog maar eens proberen, hij ziet wel dat ik bepaalde apps geïnstalleerd heb namelijk...

Edit: Nieuwste market geflasht, gegevens verwijderd, maar de website ziet mijn telefoon nog niet...
Iemand nog tips? :F

[ Voor 16% gewijzigd door Alexander6501 op 04-02-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:09
pathfinder2k schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:14:
Gewoon ff vraagje tussendoor. Betrappen jullie jezelf er ook op dat je menu's, homescreens en webpagina's op en neer blijft 'gooien' om te testen of de rom nog steeds 'smooth' aanvoelt? :9
Jup, teken van verslaving geloof ik.. :p Betrap er ook regelmatig op dat ik nietszoekend mijn LauncherPro 3D appdrawer van boven naar beneden doe.. 8)7 En gewoon elke dag een Quadrant-test, net of dat veel zou schelen.. Of gewoon telefoon herstarten, en dan nog een keer Quadrant-test. Stelletje verslaafdes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Stefangrp schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:08:
[...]
das een mooi idee, ik heb die wijsheid alleen nog niet in pacht ;)
Met 10 minuten brainstormen hier moet dat lijstje er wel zijn toch?
Ik heb er alvast 3 Klok:Fancy widget in combinatie met Alarm klock, weerkaart, agenda en weeknummer is mogelijk; Dailer: Dailer one; Launcher: ADW Launcher EX
Hoop dat de 'hoge heren hier'nou niet boos worden. Hoort hier eigenlijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 05-02-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Beautiful Widget hier ter vervaning van de Sense weather app. Alleen met animaties is het af en toe wat "haperig" om in je menu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
--

[ Voor 255% gewijzigd door kraonkel op 06-02-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Kwam iets interessants tegen. Heb ownheredesireHD_v1.6_101205 geïnstalleerd met alleen Engels en Chinees.
Zoekend naar eventuele vertaling vond ik Morelocale2 in de Market(op de site van ownheredesireHD in XDADevelopers). Dit heb ik geïnstalleerd en toen was alles in mijn telefoon weer in het Nederlands. Misschien dat ook helpt bij andere Engelstalige (Chinees)Roms.

[ Voor 23% gewijzigd door kraonkel op 06-02-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Is de SPB UI al eens langs gekomen? Vind het erg mooi

Afbeeldingslocatie: http://getandroidstuff.com/wp-content/uploads/2010/12/SPB-Mobile-Shell-Android.jpg

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Ik draai ook GingerVillain maar ik kan gewoon op de market komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
Dit is nogal basic en kun je prima zelf vinden. GoT is hier niet voor bedoeld.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 06-02-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
lekzzz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:26:

[afbeelding]
Wat grappig, kende het al van windows mobile en was daar grootgebruiker, leuk om te zien dat dit ook naar android komt.

@market: ik kan op de market met gingervillain, het is wel zo dat je eerst met de oude market op de market moet komen, dan de nieuwe market moet flashen, en dan opnieuw naar de market gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Laatst online: 12-08 11:56
Alles is goed gegaan met rooten tot dusver op 1 ding na.

Amon_Ra is niet meegeïnstalleerd, jammer genoeg.
Er komt namelijk geen Partition SD te staan in Recovery modus.
Is er nog een mogelijkheid omdat alsnog te doen, of is het slimmer om dat proces over te slaan en meteen over te gaan op: EASEUS Partition Master of zoals Gambieter zei, Minitool Partition Wizard home edition

Dat laatste programma heb ik overigens gedownload, maar ik zou eigenlijk niet weten wat wijs is. Wat betreft FAT32-partitie verkleinen, en in de openings tekst staat bij Amon_Ra;

'De grootte mag je zelf bepalen. Als je een Sense HD ROM gaat draaien, kies dan voor 1gb. Ikzelf heb 700mb. Kies hierna nog voor 'SD:ext2 to ext3' en dan ben je klaar.'

Maar zou ik dan voor dat minitool programma alleen ext3 nodig hebben, of hoe zou ik dan de partities moeten aanmaken met dat minitool programma ? (Ik heb overigens een 8 gig clas6 kaartje)

Alvast hulde voor de startpost, goed duidelijk en compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Welkom hier :)

Je kunt de app Rommanager downloaden uit de market en hiermee je sd kaart partitioneren. Als je je toestel ook nog s-off maakt, kun je zeer eenvoudig een andere custom recovery flashen (staat in de OP omschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
janvanduschoten schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:14:
Welkom hier :)

Je kunt de app Rommanager downloaden uit de market en hiermee je sd kaart partitioneren. Als je je toestel ook nog s-off maakt, kun je zeer eenvoudig een andere custom recovery flashen (staat in de OP omschreven)
met die rommanager kan je alleen ext2 en max 512mb of kan dat wel anders? :p

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
Ext Size;

128MB
265MB
512MB

Swap Size;
0MB
32MB
64MB
128MB
265MB

Wat is wijs, om te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Swap 0 en EXT 512MB of hoger.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Laatst online: 03-06 19:14
lekzzz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:26:

[afbeelding]
Wel leuk om te hebben, maar het heeft niks met rooten te maken. Tenzij er iemand een custom ROM maakt met de standaard launcher eruit zodat 'ie wat sneller is. Misschien wel slim om dit te gebruiken in combinatie met DeFroST, dan is 'ie lekker snel en je hebt dan de Sense apps toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
De topicstart is eigenlijk wel gebaseerd op de Amon_Ra methode. Ik kan niet vinden wat ik precies moet wipen.

pathfinder2k heeft het mooi uitgelegd, maar het komt niet helemaal overeen met wat ik heb

Maar dat staat er bij mij dus niet, omdat Amon_Ra niet geïnstalleerd is. Maar wat moet ik nu precies wipen, ik heb al een compleet ROM zip bestand op mn SD kaartje gezet. En al partities aangemaakt. (Ext 3 is 512 swap 0). Overigens heb de Dalvik Cache al gewiped, is dat voldoende ?

ClockwordMod Recovery v2.5.0.7

-Er staat wipe data/factory reset
-wipe cache partition

En onder het kopje, Advanced staat.
-Wipe Dalvik Cache
-Wipe battery Stats

Edit1, ergens anders op het forum gelezen dat ik Wipe data/factory, wipe cache partition en de dalvik cache moet wipen, gedaan. En ben nu updaten met mijn zip bestandje.

Edit2, terwijl ik edit 1 aan het typen was is GingerVillian al geïnstalleerd. Duurde maar een minuut of 2 ? O+

[ Voor 15% gewijzigd door Thieudebeu op 07-02-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Laatst online: 03-06 19:14
Thieudebeu schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:51:
De topicstart is eigenlijk wel gebaseerd op de Amon_Ra methode. Ik kan niet vinden wat ik precies moet wipen.

pathfinder2k heeft het mooi uitgelegd, maar het komt niet helemaal overeen met wat ik heb

Maar dat staat er bij mij dus niet, omdat Amon_Ra niet geïnstalleerd is. Maar wat moet ik nu precies wipen, ik heb al een compleet ROM zip bestand op mn SD kaartje gezet. En al partities aangemaakt. (Ext 3 is 512 swap 0). Overigens heb de Dalvik Cache al gewiped, is dat voldoende ?

ClockwordMod Recovery v2.5.0.7

-Er staat wipe data/factory reset
-wipe cache partition

En onder het kopje, Advanced staat.
-Wipe Dalvik Cache
-Wipe battery Stats

Edit1, ergens anders op het forum gelezen dat ik Wipe data/factory, wipe cache partition en de dalvik cache moet wipen, gedaan. En ben nu updaten met mijn zip bestandje.

Edit2, terwijl ik edit 1 aan het typen was is GingerVillian al geïnstalleerd. Duurde maar een minuut of 2 ? O+
Ik ging er bij het schrijven van de handleiding een beetje vanuit dat als het met Amon_Ra niet lukt je het zelf wel kunt googlen. Zo moeilijk is dat niet... Ik had bovendien Amon_Ra als recovery en om dan weer terug te switchen naar ClockworkMod, daar had ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
Begrijpelijk, maar misschien een kleine toevoeging ;). Het is verder helemaal goed gekomen. Bedankt in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathfinder2k schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:14:
+1 :o
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.