[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.199 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ikzelf vind de clockworkmod recovery minder fijn dan die van Amon_RA, ook ivm het aantal opties dat je bij Amon_RA hebt qua wipen. Je kunt zelf bepalen welk gedeelte van het geheugen je wiped, bij clockworkmod heb je veel minder keuze (wellicht is dit inmiddels ook al weer veranderd, maar ik heb geen behoefte om naar een andere recovery te gaan). Vandaar dat de OP uit gaat van de recovery die het beste werkt, die van Amon_RA. En wat SpaceK33z zegt, Google is je vriend ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met leedroid rom?

Ik draai het nu al een week en alles doet het goed, alleen merk ik soms dat mijn internet verbinding het niet doet. De auto synchronisatie van email of whatsapp doet het ook dan niet.

Ik denk dat dit probleem aan het om kan liggen, ik heb mobiel internet van hi en dat heeft altijd prima gedaan.

Heeft iemand anders ook met dit probleem te maken gehad, misschien met andere roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:33:

Ik draai het nu al een week en alles doet het goed, alleen merk ik soms dat mijn internet verbinding het niet doet. De auto synchronisatie van email of whatsapp doet het ook dan niet.

Ik denk dat dit probleem aan het om kan liggen, ik heb mobiel internet van hi en dat heeft altijd prima gedaan.

Heeft iemand anders ook met dit probleem te maken gehad, misschien met andere roms?
Als je bedoelt dat je internet af en toe weg valt dan heb ik dat ook sinds een paar dagen. Spontane data drops. Dit zou dus net zo goed aan Hi kunnen liggen. Ik draai MIUI dus als je hetzelfde probleem hebt zal het waarschijnlijk niets met je rom hebben te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik heb de MIUI Rom 1.1.28 B3 erop staan, heb een ext2 partitie, maar als ik bij SD info kijk dan zie ik A2SD+ op 0,00 staan beschikbaar en gebruikt. Heb al via terminal SU--> a2sd cachesd gedaan, maar dat werkt niet... iemand idee?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ewivis schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:45:
Ik heb de MIUI Rom 1.1.28 B3 erop staan, heb een ext2 partitie, maar als ik bij SD info kijk dan zie ik A2SD+ op 0,00 staan beschikbaar en gebruikt. Heb al via terminal SU--> a2sd cachesd gedaan, maar dat werkt niet... iemand idee?
En als je kijkt met de app Quick System Info, wat geeft hij dan aan?

https://market.android.co...rg.uguess.android.sysinfo <- market linkje

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details%3Fid%3Dorg.uguess.android.sysinfo%26referrer%3Dutm_source%253DAndrolib%2526utm_medium%253DPage%2526utm_campaign%253DAndrolib%2520Page en een scan dingetje voor de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53
Villain 0.9 maar eens erop gezet, werkt zeer goed, alles weer ingesteld (push email e.d.) alleen krijg ik Navigon niet meer aan de praat. (proces ... onverwacht gestopt) Eigenlijk wel jammer aangezien het mijn duurste aanschaf was in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Een tijd lang wisselde ik dagelijks van Rom, maar de laatste tijd heb ik toch zeker 3 weken Leedroid 2.3d gedraaid.

Gingerbread lonkte toch weer, dus heb ik maar weer GingerVillain 0.9 geinstalleerd. Echter een irritatie, als ik vanuit Tweetdeck naar een link klik, en ik druk op ´BACK´ dan kom ik in de vorige internet pagina, niet terug in Tweetdeck. In Leedroid ging dit wel goed. Is dit een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Misschien de moeite waard om te vermelden dat, wanneer je probeert je Desire S-OFF te maken met Alpharev en het programma blijft steken bij 3: Waiting for flashing to complete, en op scherm telefoon blijft de boodschap AlphaRev SPLBoot version 2 enz staan. Zelfs na een uur! Je hebt dan waarschijnlijk een Custom Rom hebt die wat 'moeilijk' doet. Zet dan even een Non Sense rom bv oxygen erop. Maak wel ff een Nandoid backup. Je hoeft niets in te stellen. En nog een keer met AlphaRev laten draaien.
Non Sence je zou bijna denken dat de bedenker(s) van die naam het zelf niet serieus nemen.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
janvanduschoten schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:29:
[...]

En als je kijkt met de app Quick System Info, wat geeft hij dan aan?

https://market.android.co...rg.uguess.android.sysinfo <- market linkje

[afbeelding] en een scan dingetje voor de app
Daar staat wel a2sd, 729mb tot /564mb vrij
maar ook internal storage 148 tot / 77,30 vrij,

waarom zoveel gebruiken? snap dat niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ewivis schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:41:
[...]
Daar staat wel a2sd, 729mb tot /564mb vrij
maar ook internal storage 148 tot / 77,30 vrij,

waarom zoveel gebruiken? snap dat niet helemaal?
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik bedoel waarom gebruikt hij nog zoveel internal memory? Is dat normaal? (Hij verbruikt de helft nog...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ja, dat is normaal. Elke app zal een gedeelte van het interne geheugen blijven gebruiken voor bijvoorbeeld cache of widgets (ik dacht dat widgets sowieso op je interne geheugen moeten staan, anders blijven ze niet werken na een reboot). Zoals je ziet wordt het grootste gedeelte van de apps al op je sd kaart gezet, maar ook altijd een gedeelte op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
janvanduschoten schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:45:
Ja, dat is normaal. Elke app zal een gedeelte van het interne geheugen blijven gebruiken voor bijvoorbeeld cache of widgets (ik dacht dat widgets sowieso op je interne geheugen moeten staan, anders blijven ze niet werken na een reboot). Zoals je ziet wordt het grootste gedeelte van de apps al op je sd kaart gezet, maar ook altijd een gedeelte op je telefoon.
Ok duidelijk dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
janvanduschoten schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:45:
Dat klopt, widgets moeten altijd op het intern geheugen. Ik raad aan om na installatie ze direct terug te verplaatsen (meestal word het namelijk automatisch op de SD kaart geplaatst) en ze dan pas neer te zetten. Dit voorkomt 2x alles doen (ik spreek hier uit teveel ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ik draai momenteel de LeeDroid 2.3d rom incl met 8GB SD (Class 6) waarvan 1GB ext3.

NU heb ik al tijden last van een korte batterijduur, ook heb ik alles al volledig gewiped en opnieuw geinstalleerd. Is het mogelijk dat het probleem in de 1GB ext partitie zit? Aangezien dit nooit gewiped wordt?

Is het daarom slim om mn gehele SD kaart opnieuw te formatteren incl nieuwe ext3 partitie te maken?

(en daarna alles van de SD terug zetten en mn apps terug zetten via Titanium Backup) ?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyleo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:12:
[...]

Dat klopt, widgets moeten altijd op het intern geheugen. Ik raad aan om na installatie ze direct terug te verplaatsen (meestal word het namelijk automatisch op de SD kaart geplaatst) en ze dan pas neer te zetten. Dit voorkomt 2x alles doen (ik spreek hier uit teveel ervaring)
Denk erom dat je wel een verschil moet maken tussen apps/widgets die je via de Android (2.2) A2SD functionaliteit op de SD kaart zet en de A2SD functionaliteit die sommige custom ROMs bieden.

- Apps die via de Android 2.2 methode naar de SD kaart worden verplaatst komen gewoon op de FAT32 partitie. Deze is lang niet altijd gemount en kan dus problemen geven met widgets e.d. Daarom mogen apps met widgets niet met deze methode naar de SD kaart. Dit forceren geeft problemen.

- De A2SD functionaliteit die sommige custom ROMs bieden werkt anders. Hierbij wordt een extra partitie gemaakt (EXT2/3/4) op de SD kaart en worden vervolgens bepaalde directories gemount naar die partite. Apps komen dan standaard op deze partitie terecht en deze partitie is altijd beschikbaar. De partitie staat los van de FAT32 partitie.

Ik gebruik al heel lang de 2e methode via een custom ROM en het werkt perfect! Ook voor apps met widgets.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
jelmervos schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:04:
[...]

Denk erom dat je wel een verschil moet maken tussen apps/widgets die je via de Android (2.2) A2SD functionaliteit op de SD kaart zet en de A2SD functionaliteit die sommige custom ROMs bieden.

- Apps die via de Android 2.2 methode naar de SD kaart worden verplaatst komen gewoon op de FAT32 partitie. Deze is lang niet altijd gemount en kan dus problemen geven met widgets e.d. Daarom mogen apps met widgets niet met deze methode naar de SD kaart. Dit forceren geeft problemen.

- De A2SD functionaliteit die sommige custom ROMs bieden werkt anders. Hierbij wordt een extra partitie gemaakt (EXT2/3/4) op de SD kaart en worden vervolgens bepaalde directories gemount naar die partite. Apps komen dan standaard op deze partitie terecht en deze partitie is altijd beschikbaar. De partitie staat los van de FAT32 partitie.

Ik gebruik al heel lang de 2e methode via een custom ROM en het werkt perfect! Ook voor apps met widgets.
Ik heb het uiteraard over de 2de methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
jelmervos schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:04:
[...]

Volgens mij heb ik het dan nu verkeerd gedaan, afgelopen weekend heb ik GingerVillain 0.9 geinstalleerd. Tijdens het terugzetten van de apps met Titanium kreeg ik al de melding dat het interne geheugen bijna vol was, ik heb daarna alles via "Manage Applications" en dan "Move to sd" verplaatst.

Ik heb in totaal 135 user apps geinstalleerd en als ik met "Quick System Info" kijk dan zie ik dat ik nog maar 12,74mb vrij heb op de internal storage en op de A2SD storage nog 401 van de 457mb. Kortom de A2SD wordt bijna niet gebruikt.

Hoe kan ik dit nog oplossen? Of moet ik nu alles opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

renem schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Zoek eens op a2sd cachesd. Het kan zijn dat niet alles (bijvoorbeeld de cache) van de apps op de EXT partitie terecht komt. Hierdoor zal je interne geheugen dus alsnog vollopen.

[ Voor 25% gewijzigd door jelmervos op 08-02-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:33:

Ik draai leedroid v2.3d en heb hier ook wel eens last van op vodafone netwerk.
Howel er wel gewoon een 3g of H'tje staat, heb ik geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
jelmervos schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:25:
[...]

Zoek eens op a2sd cachesd. Het kan zijn dat niet alles (bijvoorbeeld de cache) van de apps op de EXT partitie terecht komt. Hierdoor zal je interne geheugen dus alsnog vollopen.
Wow, intern nu nog 112 van de 148MB vrij en op de A2SD nog 311 vrij. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
renem schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:57:
[...]
Lees ook eens hoe HD Custom roms omgaan met ext geheugen. De roms zijn vaak erg groot (groter dan de 250 MB voor de Desire)maar door hun manier van geheugen indeling, geholpen door een snelle sd kaart, blijft er heel veel over om apps te installeren.
Volgens Titanium backup heb ik (273 apps/bestandsgedeelten) internal 2,01 GB en vrij 1,32 GB. In wezen is mijn ext3 iets te groot gekozen. Ik gebruik nu Ownhere 1.6 Custom rom. Maar ook voor andere roms zou je kunnen kiezen voor een ander ext geheugen concept. Zie deze link hier Maar lees je op meer fora in, vooral XDA developers is een bron aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ik gebruik nu de Amethyst RC7, en na 24 uur kan ik zeggen dat deze Gingerbread rom verassend stabiel is en erg snel! Ik miste een paar apps zoals maps en youtube, maar die kan je gewoon via de market downloaden en installeren. Video opnemen kan die ook niet, maar voor de rest werkt alles! De maker heeft echter gezegd niet meer verder te gaan met het updaten van deze rom, dat is wel jammer want hij is echt heel erg goed! Anyway, prima rom, een aanrader als je gingerbread wilt proberen!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Hoi iedereen,

Ik zit met een probleem:

Nadat ik de RCMixHD v2.0 FINAL 1.72.405.3 D2EXT had gedownload wilde ik deze graag op mijn HTC Desire zetten. Ik had netjes alles op mijn SD kaart gepartitioneerd (Fat + 1GB Ext4 + 0.3GB Ext4 + 0.2GB Swap) en nadat ik alles netjes had gewist in recovery mode wilde ik de ROM erop zetten.

Nu krijg ik het volgende als ik op install zip from sdcard klik:

Finding update package
Opening update package

En dan springt hij weer terug naar het hoofdmenu van ClockworkMod.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
BTBoy schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:18:
Hoi iedereen,

Ik zit met een probleem:

Nadat ik de RCMixHD v2.0 FINAL 1.72.405.3 D2EXT had gedownload wilde ik deze graag op mijn HTC Desire zetten. Ik had netjes alles op mijn SD kaart gepartitioneerd (Fat + 1GB Ext4 + 0.3GB Ext4 + 0.2GB Swap) en nadat ik alles netjes had gewist in recovery mode wilde ik de ROM erop zetten.

Nu krijg ik het volgende als ik op install zip from sdcard klik:

Finding update package
Opening update package

En dan springt hij weer terug naar het hoofdmenu van ClockworkMod.

Kan iemand mij helpen?
Anders nog een keer downloaden en op sdcard zetten. Vanwege misschien verkeerde MD5 sum. De rom zet je vanuit je pc op de sd kaart. En dan vanuit recovery naar install from sdcard en choose zipfile. En dan kies je RCMixHD v2.0 FINAL 1.72.405.3 D2EXT.
Anders probeer deze eens A2SD version - Fat + Ext4, 0.5-1.5GB recommended. Swap schijnt niet zo goed voor je sdkaart te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door kraonkel op 09-02-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Soepstengel schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:27:
Ik gebruik nu de Amethyst RC7, en na 24 uur kan ik zeggen dat deze Gingerbread rom verassend stabiel is en erg snel! Ik miste een paar apps zoals maps en youtube, maar die kan je gewoon via de market downloaden en installeren. Video opnemen kan die ook niet, maar voor de rest werkt alles! De maker heeft echter gezegd niet meer verder te gaan met het updaten van deze rom, dat is wel jammer want hij is echt heel erg goed! Anyway, prima rom, een aanrader als je gingerbread wilt proberen!
Heeft die Gingerbread ROM ook het probleem dat de eerste twee seconden je microfoon niet werkt als je een telefoontje opneemt? Ik hoop dat dat probleem wordt opgelost in de Gingerbread ROMs. Misschien wanneer de OTA update voor de Nexus One uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
jelmervos schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:10:
[...]

Heeft die Gingerbread ROM ook het probleem dat de eerste twee seconden je microfoon niet werkt als je een telefoontje opneemt? Ik hoop dat dat probleem wordt opgelost in de Gingerbread ROMs. Misschien wanneer de OTA update voor de Nexus One uitkomt?
Dat herken ik sowieso niet? Maar ja ik hoor mezelf ook nooit door de telefoon natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ewivis schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:39:
[...]

Dat herken ik sowieso niet? Maar ja ik hoor mezelf ook nooit door de telefoon natuurlijk :9
Kom het op XDA geregeld tegen, bij diverse Gingerbread ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Heb ik ook, circa 2 seconden geen microfoon bij het opnemen, zowel in Oxygen als Villain. Is op dit moment nog een producteigenschap... Ik verwacht dat het bij de officiële release op de Nexus One is opgelost en dat het dan ook in de custom ROM's wordt verwerkt. Tot die tijd nog 2 x "Hallo" zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
jelmervos schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:10:
[...]

Dit had ik ook met Oxygen RC6, dit was voor mij de hoofd reden om weer terug te gaan naar de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Serotonine schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:45:
[...]

Ik draai leedroid v2.3d en heb hier ook wel eens last van op vodafone netwerk.
Howel er wel gewoon een 3g of H'tje staat, heb ik geen internet.
Ik draai GingerVillain en heb hier geen last van (hi netwerk), dus ga er vanuit dat het aan de ROM ligt, het twee seconden probleem heb ik ook. Bijzonder irritant, maar gingerbread is zo mooi en snel :)

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Ik heb met GingerVillain soms het probleem dat mijn scherm in het geheel niet meer aangaat. De toetsen op het toestel zelf geven dan wel licht, maar het scherm springt niet meer aan. Als ik dan met een andere telefoon bel, gaat hij wel over maar het scherm is niet meer aan te krijgen... Iemand een idee wat dit is?

Heb er een recente radio opgezet, misschien gooit die roet in het eten?

Heb soms wel dat ik ook meerdere keren op de power button moet drukken voor ie aangaat.

• Ewivis
R-Search schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:52:
Ik heb met GingerVillain soms het probleem dat mijn scherm in het geheel niet meer aangaat. De toetsen op het toestel zelf geven dan wel licht, maar het scherm springt niet meer aan. Als ik dan met een andere telefoon bel, gaat hij wel over maar het scherm is niet meer aan te krijgen... Iemand een idee wat dit is?

Heb soms wel dat ik ook meerdere keren op de power button moet drukken voor ie aangaat.
Had ik ook... misschien andere kernel proberen?

• R-Search
Ewivis schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:54:
[...]

Had ik ook... misschien andere kernel proberen?
Was het probleem toen bij jou opgelost?

Ik ben al wel aan het spelen geweest met SetCPU en andere kernels, dit is echter nog de "orginiele" kernel die bij de ROM zit. Heb 'm deze week weer even schoon geflashed omdat het een rotzooitje werd ;)

Moet zeggen dat het probleem niet altijd is geweest.

Zal straks wel even ander kerneltje downen met de villainsetup.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Zo vannacht even ADB en fastboot goed op mijn pc ingesteld (met juiste paths etc), daarna clockworkmod recovery 3.0.0.5 gepusht, daarna custom hboot voor CM7 door alpharev (nu 302mb internel mem voor apps op mijn Desire!), system en data teruggezet uit mijn nandroid, CM7 opnieuw geflasht en alles werkt als een tiet nu. :)

Ga me ook een beetje richten op theming voor android, wil altijd graag iets te knutselen hebben. ;)
Mooie guide voor gevonden! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916814

• Ewivis
R-Search schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:13:
[...]

Was het probleem toen bij jou opgelost?

Ik ben al wel aan het spelen geweest met SetCPU en andere kernels, dit is echter nog de "orginiele" kernel die bij de ROM zit. Heb 'm deze week weer even schoon geflashed omdat het een rotzooitje werd ;)

Moet zeggen dat het probleem niet altijd is geweest.

Zal straks wel even ander kerneltje downen met de villainsetup.
Nou moet toegeven dat ik het dus ook had, maar was sowieso niet tevreden met de rom. Andere rom (MIUI AU) geinstalleerd en had nergens meer last van.

Maar laat je bevindingen weten als het opgelost is met een andere kernel

• Ewivis
-TheNose- schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:23:
Zo vannacht even ADB en fastboot goed op mijn pc ingesteld (met juiste paths etc), daarna clockworkmod recovery 3.0.0.5 gepusht, daarna custom hboot voor CM7 door alpharev (nu 302mb internel mem voor apps op mijn Desire!), system en data teruggezet uit mijn nandroid, CM7 opnieuw geflasht en alles werkt als een tiet nu. :)

Ga me ook een beetje richten op theming voor android, wil altijd graag iets te knutselen hebben. ;)
Mooie guide voor gevonden! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=916814
Sorry, kan jij aangeven waarom je zoveel internal mem zou willen hebben als je a2sd+ kan gebruiken?

• -TheNose-
Ewivis schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:07:
[...]

Sorry, kan jij aangeven waarom je zoveel internal mem zou willen hebben als je a2sd+ kan gebruiken?
Ehm op deze manier hoef ik geen app2sd+ te gebruiken? Lijkt me de nr 1 reden. ;)

• Ewivis
-TheNose- schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:13:
[...]

Ehm op deze manier hoef ik geen app2sd+ te gebruiken? Lijkt me de nr 1 reden. ;)
wat is daar mis mee dan? werkt toch prima?

• rinkel

Klopt, heb ik ook last van. Als ik de telefoon uit, en dan direct weer aan zet heb ik het probleem niet. Maar als ik een email heb ontvangen of de telefoon wat langer laat liggen moet ik even een paar keer op de powerbutton drukken voordat ie aangaat

• Cyleo

Andere kernel zoals aangegeven zou ik proberen, een andere mogelijkheid is dat je SetCPU niet goed staat als je dit gebruikt. Bij bepaalde kernels passen betere schedules beter, mocht je dit nou niet weten zet hem dan op on-demand.

• -TheNose-
Ewivis schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:20:
[...]

wat is daar mis mee dan? werkt toch prima?
Nu gebruik ik het snellere interne geheugen en er is niks mis met APP2sd+, maar als het zo kan vind ik het vele malen handiger.

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Het geheugen van mijn Desire is vol.

Via welke methode kan ik dat het best oplossen om toch nog Navigon te kunnen installeren?
Ik heb het hele forum bekeken maar er zijn meerdere methodes. Wat is de meest actuele die jullie aanraden?

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Wat is een makkelijke manier om mijn ext3 partitie te vergroten?

Ik had altijd Leedroid 2.3D maar ik ben nu even over op AuraxTsense, maar die laatste gebruikt de ext3 partitie toch iets anders waardoor mijn 512 MB nu precies vol is.
Rommanager gaat maar tot 512MB, liefst wil in 1024MB.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Verwijderd

Probleempje: ik heb een nieuwe grotere sd kaart gekocht, maar wanneer ik deze plaats en m'n geroote telefoon wil opstarten, blijft de telefoon hangen. Nu zijn er volgens mij twee oplossingen: 1) de kaart formatteren op de pc, onder Linux met G-parted (lijkt me veel werk) en 2) mijn Clockwork Recovery vervangen door een AmonRa recovery waarmee ik kan formatteren. Deze laatste optie lijkt mij eenvoudiger.

Probleem bij de tweede optie is dat ik Clockwork niet vervangen krijg door AmonRa. In Rom Manager is de optie voor Flash Alternate niet klikbaar, ook niet na Clockwork geupdate te hebben (zoals op diverse fora gesuggereerd wordt). Iemand een idee over wat hier mis gaat?

• janvanduschoten
  • Nu online
Als je S-off bent kun je ook eenvoudig een nieuwe recovery flashen, zie OP. Volgens mij kun je dit achteraf ook nog met Unrevoked (zie linkje in de OP).

@ madmaus

Ikzelf heb met Amon_RA mij SD kaart opnieuw gepartitioneerd en heb nu ook 1GB. Flash aub de custom recovery van Amon_RA, dan heb je meer mogelijkheden.

@wout1976 (hé leeftijdsgenoot ! ;) )

Is je toestel al geroot? Anders zou ik hem rooten en apps2sd flashen icm een ext3 partitie op je SD kaart. Je hebt dan weer zeeën van ruimte.

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 10-02-2011 13:08 ]

• wout1976
  • Laatst online: 30-08-2024
janvanduschoten schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:06:
Als je S-off bent kun je ook eenvoudig een nieuwe recovery flashen, zie OP. Volgens mij kun je dit achteraf ook nog met Unrevoked (zie linkje in de OP).

@ madmaus

Ikzelf heb met Amon_RA mij SD kaart opnieuw gepartitioneerd en heb nu ook 1GB. Flash aub de custom recovery van Amon_RA, dan heb je meer mogelijkheden.

@wout1976 (hé leeftijdsgenoot ! ;) )

Is je toestel al geroot? Anders zou ik hem rooten en apps2sd flashen icm een ext3 partitie op je SD kaart. Je hebt dan weer zeeën van ruimte.
En welke root methode is dan aan te bevelen. Zoals al eerder gezegd, er is zoveel informatie en methodes.
Mijn Desire HD heb ik al lekker aan de praat via Mocado. Maar nu nog de Desire van mijn vrouwtje geschikt maken voor Navigon en meer opslag......

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik zou die uit de OP adviseren, dus klik op pagina 1 van dit topic en daar staat het helemaal uitgeschreven. Onduidelijkheden graag even per DM aan mij melden, dan kan ik indien nodigde topicstart iets aanpassen.
Succes :)

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Crap bij het terug zetten van mijn Nandroid krijg ik een FC van de updater ofzo. En daarna restart hij meteen weer. Uiteraard eerst een factoryreset gedaan voordat ik mijn Nandroid terug zette. Ook de cache partitie gewist. Maar hij blijft opnieuw opstarten.

Nu maar met een schone install (lege ROM opnieuw geflasht) en via MybackupPRO weer alles terug proberen te zetten.

Zo zie je maar dat een Nandroid schijnbaar ook niet altijd werkt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• rinkel
Even een statusmelding hier.
Ik draai nu een paar dagen gingervillain, naar volle tevredenheid (op 2 puntjes na). Het is echt wel een rom die geschikt is voor dagelijks gebruik. Het voelt allemaal een meer snappy.
Ik had ook nog even gingerbread op mn tab geprobeerd, maar dat is duidelijk geen succes (is ook nog een beta).

De enige minpuntjes (tot zover) zijn Navigon (gekocht), die draait (nog) niet op gingerbread, en de power-button.

• rinkel
madmaus schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:29:
Crap bij het terug zetten van mijn Nandroid krijg ik een FC van de updater ofzo. En daarna restart hij meteen weer. Uiteraard eerst een factoryreset gedaan voordat ik mijn Nandroid terug zette. Ook de cache partitie gewist. Maar hij blijft opnieuw opstarten.

Nu maar met een schone install (lege ROM opnieuw geflasht) en via MybackupPRO weer alles terug proberen te zetten.

Zo zie je maar dat een Nandroid schijnbaar ook niet altijd werkt.
Klopt, en helemaal als je ook nog eens met het filesystem aan t klooien bent. (had ik bij mn tab: sgs, ext2, ext4)

• Ewivis
wout1976 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:51:
Het geheugen van mijn Desire is vol.

Via welke methode kan ik dat het best oplossen om toch nog Navigon te kunnen installeren?
Ik heb het hele forum bekeken maar er zijn meerdere methodes. Wat is de meest actuele die jullie aanraden?
Heb je alle programmas al via de a2sd functie van froyo naar de sd card gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Gingervillain 1.0 is gereleased: xda thread
directe link

GingerBread 2.3 aosp
*Google Apps (with market)
*OTA update/mod/kernel flash tool (Villain Setup)
*Google maps 5.0 - two finger rotation
*Bluetooth
*Camera
*Apps2SD (Google + Darktremor A2SD+)
*Titanium Backup
*ROM Manager
*Superuser

Camcorder working

Edit:
Nog niet helemaal foutloos: superuser app FC'ed

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 11-02-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Ewivis schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:06:
[...]

Nou moet toegeven dat ik het dus ook had, maar was sowieso niet tevreden met de rom. Andere rom (MIUI AU) geinstalleerd en had nergens meer last van.

Maar laat je bevindingen weten als het opgelost is met een andere kernel
Oke, gisteren dus een andere kernel geprobeerd me GignerVillain. 's Avonds weer hetzelfde. Gisteren gelijk maar alles gewiped en de sd card leegegooid en nu MIUI Rom erop geknalt.

Maar vanmorgen al gelijk weer hetzelfde toen ik hem van de oplader pakte: lampjes toetsen aan, scherm niet :'(
Toen even batterij eruit, opnieuw opstarten en op het werk (net dus) weer!

Ik vraag me af of het niet aan een of andere app ligt mss ofzo? Ik heb net weer alles leegegooid, en ga even niets erop zetten qua apps. Kijken of dat het nog een keer voorkomt.

Als ik een andere rom erop zet, zijn mijn voorgaande wijzigingen (qua kernels/radio's) weer weg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
rinkel schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:24:
[...]
Edit:
Nog niet helemaal foutloos: superuser app FC'ed
En daardoor is die voor mij voorlopig helaas onbruikbaar :'( Hopelijk is dit snel verholpen, de rest van de ROM is echt zalig met die CM7 base!

[ Voor 41% gewijzigd door DRvDijk op 11-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
hmm, vanmorgen verslapen omdat mijn wekker niet afging, alarm klock app... Nooit problemen mee gehad. Nu werkt de app ook wel goed, maar mijn desire was vastgelopen :-(

Ik draai de nieuwste MIUI rom. radio 44 en standaard kernel van MIUI. Iemand ook last van gehad?

p.s. het lijkt wel een iphone waarbij de wekker niet werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
DRvDijk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:42:
[...]

En daardoor is die voor mij voorlopig helaas onbruikbaar :'( Hopelijk is dit snel verholpen, de rest van de ROM is echt zalig met die CM7 base!
Hij is er mee bezig momenteel, de 1.0 is offline gehaald.

Edit:
En weer online, zie dat jij daar ook aanwezig ben (ik niet overigens, kan niet posten daar)

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 11-02-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DRvDijk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:42:
[...]

CM7 is sowieso bruut, daarom blijf ik altijd gewoon bij CM zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
rinkel schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:19:
[...]

Hij is er mee bezig momenteel, de 1.0 is offline gehaald.
Sterker nog, hij wordt op dit moment weer geupload (8>
-TheNose- schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:20:
[...]

CM7 is sowieso bruut, daarom blijf ik altijd gewoon bij CM zelf. :)
Zit je op de nightlies dan? Ik vind het ergens wel prettig net niet een volledig bleeding edge ROM te hebben.. Als ze een stable CM7 build hebben is dat inderdaad mogelijk prefereerbaar boven GV

[ Voor 45% gewijzigd door DRvDijk op 11-02-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Laatst online: 15:43
DRvDijk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:20:
Zit je op de nightlies dan? Ik vind het ergens wel prettig net niet een volledig bleeding edge ROM te hebben.. Als ze een stable CM7 build hebben is dat inderdaad mogelijk prefereerbaar boven GV
Mag ik vragen wat het grote verschil is tussen CM7 en GV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
kaaasje schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Mag ik vragen wat het grote verschil is tussen CM7 en GV?
Jep :>

>:) Sorry, moest even

Vóór GV 1.0 zat de CM basis helemaal niet in die ROM. Met de 1.0 versie is het verschil een héél stuk kleiner geworden, maar er zit volgens mij weldegelijk verschil in. Richard bakt net wat andere programma's in zijn GV en laat het net wat anders draaien met andere kernels (die ook wel onder een normale CM ROM zouden kunnen draaien). Subtiele verschillen onderhevig aan smaak zou ik zeggen :)

[ Voor 52% gewijzigd door DRvDijk op 11-02-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DRvDijk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:20:
[...]

Sterker nog, hij wordt op dit moment weer geupload (8>

[...]

Nightlies idd. GV is gebaseerd op CM7 code, dus hij is net zo bleeding edge hoor. ;)

CM7 is nu bijna RC1 en is bij mij al zeer stabiel. _/-\o_
DRvDijk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Jep :>

>:) Sorry, moest even

Vóór GV 1.0 zat de CM basis helemaal niet in die ROM. Met de 1.0 versie is het verschil een héél stuk kleiner geworden, maar er zit volgens mij weldegelijk verschil in. Richard bakt net wat andere programma's in zijn GV en laat het net wat anders draaien met andere kernels (die ook wel onder een normale CM ROM zouden kunnen draaien). Subtiele verschillen onderhevig aan smaak zou ik zeggen :)
Zelfde verschil ongeveer als Defrost en CM6.1.1 dus. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door -TheNose- op 11-02-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
-TheNose- schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:46:
[...]

Nightlies idd. GV is gebaseerd op CM7 code, dus hij is net zo bleeding edge hoor. ;)

CM7 is nu bijna RC1 en is bij mij al zeer stabiel. _/-\o_
Heb jij dan geen last dat de eerste 2 seconden van je gesprek wegvalt, of te wel, je microphone van je telefoon lijkt het de eerste 2 seconden niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
pipo1000 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:50:
[...]

Heb jij dan geen last dat de eerste 2 seconden van je gesprek wegvalt, of te wel, je microphone van je telefoon lijkt het de eerste 2 seconden niet te doen?
Ik werd net gebeld, en inderdaad, de eerste 2 seconden vielen weg, was even een vreemd gesrpek in het begin

Edit:
Ik zit nog op gv 0.9

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 11-02-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Werkt Google Talk het goed in GV1.0? Ik had problemen met afmelden en dan weer aanmelden, gemiste msg's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Zou ik morgen vragen wat dat CM7 precies inhoudt?

Ja, de afkorting weet ik, die MOD. Maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

CyanogenMod :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ja afkorting weet ik. Maar wat is er zo "bijzonder" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Johantjuuh schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:18:
Ja afkorting weet ik. Maar wat is er zo "bijzonder" aan?
Cyanogen heeft het voor elkaar gekregen om binnen de kale Android versies aparte instellingen te maken. Je kunt bijvoorbeeld de trackball gebruiken om je toestel aan te zetten (ipv de power knop), de verlichting van je toetsen uit te zetten, etc. Dat zijn dus de CyanogenMOD's. Verder zij ze erg kaal, ik vind de versie van Richard Tripp fijner, daar zit meer "spul" in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
janvanduschoten schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 08:15:
[...]

Cyanogen heeft het voor elkaar gekregen om binnen de kale Android versies aparte instellingen te maken. Je kunt bijvoorbeeld de trackball gebruiken om je toestel aan te zetten (ipv de power knop), de verlichting van je toetsen uit te zetten, etc. Dat zijn dus de CyanogenMOD's. Verder zij ze erg kaal, ik vind de versie van Richard Tripp fijner, daar zit meer "spul" in.
Enige minpuntje vind ik die ADWLauncher. Kan zijn dat die sneller is dan de stock, ik heb liever stock. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, en je kunt altijd de stock er weer terug in pushen.

Edit:
Even in gv 1.0 gekeken, maar daar zit gewoon de stock launcher in

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 12-02-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
rinkel schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:05:
[...]

Ik werd net gebeld, en inderdaad, de eerste 2 seconden vielen weg, was even een vreemd gesrpek in het begin

Edit:
Ik zit nog op gv 0.9
Ik heb net gv 1.0 geinstalleerd, het probleem van de 2 seconden die weg vallen is helaas nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

janvanduschoten schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 08:15:
[...]

Én daarbij de instelbare powerwidget in de meldingenbar _/-\o_

Hert enige wat ik daar nog heb wat absoluut niet werkt is: Data aan/uit. Uitschakelen gaat prima maar inschakelen moet via de omslachtige "instellingen, draadloos bla bla" manier :|
Dit is overigens ook met andere powerwidgets.
Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Voor het eerst mijn Desire geroot en custom ROM geïnstalleerd:
Rooten volgens OP, geen S-off
Backup met MyBackup Pro
Ext3 partitie gemaakt, SD card geWIPEd
Rom erop: Oxygen-2.0-RC7: tot hier alles probleemloos, dankzij uitstekende handleiding in OP!

Helaas houdt de handleiding daar op. Daarom toch enkele vragen:
Klopt het dat ik vervolgens eerst handmatig mijn Google account gegevens moest invoeren, MyBackup Pro uit de market downloaden en daarna apps+data restoren? Of had dat ook handiger gekund?

De MBP restore gaf niet helemaal het gewenste resultaat. De apps werden teruggezet, maar met een foutmelding bij alle apps: APK: Android market link was not found. De apps doen het wel maar instellingen van alle apps ben ik nu kwijt, ook na reboot. WiFi en Bluetooth instellingen waren ook verdwenen. Dat moet anders kunnen, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vandaag maar es Ginger Villian op m'n Desire gezet. Werkt allemaal best goed, paar nadelen:
- Eerste 2 seconden van een gesprek geen microfoon.
- Veel teksten zijn Engels op diverse plekken terwijl ik Nederlands heb ingesteld als taal.
- Scrollen door de app drawer vind ik minder prettig als met standaard Sense.
- De Market update niet automatisch, dit moet via een aparte download (via de Villian Setup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
runnershigh schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:29:
Voor het eerst mijn Desire geroot en custom ROM geïnstalleerd:
Ik heb nu de Nandroid backup teruggezet en ik heb alle programma instellingen weer terug, :) uiteraard weer op de originele Froyo ROM. Als ik straks weer de nieuwe Oxygen ROM ga installeren, hoe bereik ik dan dat ik de instellingen van programma's ook meekrijg? :? Blijkbaar met alleen My Backup Pro is niet voldoende. Is Titanium toch beter? Ik had juist in dit topic begrepen dat My Backup Pro beter was.

Straks ook meteen maar even S-off, lijkt nuttig in combinatie met de Oxygen-2.0 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
My backup gebruik ik zelf niet, alleen Titanium, maar alleen voor het restoren van DATA van angry birds en bijvoorbeeld Mirenbrowser, verder niet om conflicten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
runnershigh schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:45:
[...]

Ik heb nu de Nandroid backup teruggezet en ik heb alle programma instellingen weer terug, :) uiteraard weer op de originele Froyo ROM. Als ik straks weer de nieuwe Oxygen ROM ga installeren, hoe bereik ik dan dat ik de instellingen van programma's ook meekrijg? :? Blijkbaar met alleen My Backup Pro is niet voldoende. Is Titanium toch beter? Ik had juist in dit topic begrepen dat My Backup Pro beter was.

Straks ook meteen maar even S-off, lijkt nuttig in combinatie met de Oxygen-2.0 ROM.
Ik gebruik wel Mybackup(pro zelfs)Die problemen waar jij 't over hebt heb ik ook wel eens gehad, maar dan gaf ik de schuld aan de Rom zelf, of aan het partioneren van m'n sd kaart. Nooit aan Mybackup, want die had ik nog niet gebruikt. Later kwam ik erachter dat het helemaal aan het partioneren lag. Dit doe ik met Gparted, die btw ook gebruikt wordt in Recoverysoftware. Die systeeminstellingen doe ik altijd nog met de hand.
Misschien kant het beter, maar ik weet ff niet beter. Mybackup slaat zijn backup op onder de naam rerware.

[ Voor 6% gewijzigd door kraonkel op 13-02-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Heeft iemand al geprobeerd een HDrom geprobeerd op een gewone Desire te zetten?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik draai al een tijdje de Oxygen rom, werkt redelijk en stabiel. Alleen werken de meeste movieplayers niet. En de players die wel werken, kunnen niet overweg met streams (zoals T-mobile's mobiele tv).
Is er bij iemand bekend of er een player is die dit wel ondersteunt icm. gingerbread? Ik ga er vanuit dat het door GB komt, aangezien ik het ook bij Gingervillian heb.

[ Voor 13% gewijzigd door DrNizeGuy op 13-02-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Ik wacht voorlopig ff met een andere Ginger-rom totdat de officiële Nexus update uitkomt.
elke keer van die onoplosbare bugs worden soms wat vervelend.

De huidige Oxygen voldoet voorlopig :)

[ Voor 24% gewijzigd door marcel-o op 13-02-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
lekzzz schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:41:
Kijk eens op XDA? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
lekzzz schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:41:
xda heeft genoeg roms... Ik heb er meerdere opgehad, werkt prima, alleen is het net een tikje trager met laden heb ik het idee. Browsen gaat het snelst op de HD roms vind ik. waarschijnlijk omdat je dan gif plaatjes uit kan zetten en dat kan niet in de andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Rooters,
ik heb vandaag de knoop doorgehakt en mijn desire geroot.
ik ben er zeer tevreden over, echter waar ik een beetje van baal is dat ik met elke nieuwe rom die ik installeer, mijn email instellingen opnieuw moet invoeren.
is er een manier om de email instellingen(smtp,pop3,ww ect) te backuppen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:57:
Beste Rooters,
ik ben er zeer tevreden over, echter waar ik een beetje van baal is dat ik met elke nieuwe rom die ik installeer, mijn email instellingen opnieuw moet invoeren.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Er worden hier vaker verschillende backup-apps besproken, dus gebruik de zoekfunctie eens. Tip: Titanium

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:57:
Beste Rooters,
Of gewoon overstappen op het goddelijke GMail en daar al je accounts in importeren. GMail is onovertrefbaar.

[ Voor 42% gewijzigd door pathfinder2k op 14-02-2011 01:00 . Reden: Foute quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Heb ik ook gedaan, alles komt binnen op mijn Gmail. Bij het wisselen van ROM hoef je maar 1 Gmail account in te geven en u is klaar, alles komt binnen.

Appeltje&eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn Desire geflashed met Villainrom 1.0.
Het probleem van die 2 seconden heb ik ook maar ik heb nog een vervelend probleem:
Hij wil nl. niet altijd verbinding maken met het mobile internet. Met de gewone rom van HTC had ik dit probleem niet. Soms werkt dit, soms niet. (Wifi geen problemen)
Zou dit te maken hebben met de "radio" (baseband) die er op staat?
Ik heb de .49 op staan. (Proximus Mobile Internet - Belgie)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Kreeg vandaag van mensen te horen dat ze een sms van me hadden gekregen, die ik nooit heb verstuurd, staat ook niks bij sms. Vaagheid. (gingervillain 1.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:45:
Hallo,

Het probleem van die 2 seconden heb ik ook maar ik heb nog een vervelend probleem:
Hij wil nl. niet altijd verbinding maken met het mobile internet. Met de gewone rom van HTC had ik dit probleem niet. Soms werkt dit, soms niet. (Wifi geen problemen)

Bedankt.
Je zou inderdaad eens een andere radio versie kunnen proberen, eerst ff een Nandroid backup maken, kun je altijd weer terug. Ikzelf gebruikGingerVillain 1.0 de 30_2 radioversie en heb die problemen niet (Nederland, Hi / KPN).

@rinkel Het verhaal van de smsjes herken ik niet, kan dit aan je sms app liggen? Ik gebruik alleen Chomp SMS en heb het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:45:
Hallo,

Bedankt.
Hier geen probleem met Ginger Villain 1.0, Smalbandversie: 32.49.00.32H_5.11.05.27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
Grappig, vandaag even een klein experiment gedaan.
Ik had iemand (die een screenshot had gemaakt van zijn rete gave rom) gevraagd om een complete backup te maken van zijn rom en die voor me te uploaden. Zodoende hoopte ik dan zonder al teveel poespas een rom te krijgen die er precies zo uit zag als degene op de screenshot door die backup dan weer te restoren.

En ja hoor het werkte bijna perfect. De rom draaide aardig soepel, maar er was 1 klein probleempje. En dat waren de al ingevulde accounts. En dan met name de gmail account. Deze krijg je helaas niet verwijderd. Wil je die verwijderen dan moet je een factory reset doen, en daarmee ben je dan dus ook alle veranderingen kwijt die diegene aan zijn/haar rom heeft toegevoegd. Ook whatsapp gaf wat problemen want ondanks dat die account verwijderd was, bleef toch zijn nummer erin staan bij het opstarten. Maar goed dat is waarschijnlijk wel op te lossen door whatsapp eerst te verwijderen en dan opnieuw te installeren.

Maar misschien is dit wel een nieuwe manier om roms te uploaden omdat makers zo hun rom nog meer kunnen verspreiden precies op de manier zoals zij het gedacht hadden, inclusief alle optische add-ons etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik ben erachter gekomen dat de Talk berichten die bij mij niet aankomen op gingervillain vooral pc>telefoon zijn. Hebben meer mensen daar last van in dit specefieke geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook een begin proberen te maken met mijn desire te rooten, alleen ging het al meteen niet goed. Ik heb met easeus mijn fat32 op de sd geresized en een partitie ext3 aangemaakt van 700mb. Maar sindsdien ziet mijn desire de sd kaart niet meer. de computer ziet de sd wel gewoon en geeft ook geen fouten aan. Ook de hele kaart formatteren en terug naar faat32 zetten haalt niks uit. De desire ziet wel andere sd kaarten dus hij is niet gebrickt.

Mijn probleem is inmiddels gelukkig opgelost, en mijn telefoon is nu unrooted.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
l3art schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:53:
Ik had iemand (die een screenshot had gemaakt van zijn rete gave rom) gevraagd om een complete backup te maken van zijn rom en die voor me te uploaden. Zodoende hoopte ik dan zonder al teveel poespas een rom te krijgen die er precies zo uit zag als degene op de screenshot door die backup dan weer te restoren.

En ja hoor het werkte bijna perfect. De rom draaide aardig soepel, maar er was 1 klein probleempje. En dat waren de al ingevulde accounts. En dan met name de gmail account. Deze krijg je helaas niet verwijderd. Wil je die verwijderen dan moet je een factory reset doen, en daarmee ben je dan dus ook alle veranderingen kwijt die diegene aan zijn/haar rom heeft toegevoegd. Ook whatsapp gaf wat problemen want ondanks dat die account verwijderd was, bleef toch zijn nummer erin staan bij het opstarten. Maar goed dat is waarschijnlijk wel op te lossen door whatsapp eerst te verwijderen en dan opnieuw te installeren.

Maar misschien is dit wel een nieuwe manier om roms te uploaden omdat makers zo hun rom nog meer kunnen verspreiden precies op de manier zoals zij het gedacht hadden, inclusief alle optische add-ons etc.
instellingen -> Accounts & synchronisatie -> account aan klikken en verwijderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
Nopes dat lukt niet met de gmail account. Dat heb ik uiteraard al geprobeerd. Dan krijg je juist de melding dat sommige programma's die account nodig hebben en dat je hem alleen kan verwijderen door een factory reset :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Nadat ik gisteren een update van HTC binnenkreeg (eigenlijk had ik die al enkele manden genegeerd) is mijn Desire in een loop terecht gekomen. Na wat gegoogeld en gepruts ben ik zal zover gekomen dat enkel de com.HTC.launcher continu crasht en hem dus volledig waardeloos maakt.

Na nog wat meer gegoogeld ben ik te weten gekomen dat ik hem zelf moet retoren. Het alternatief is hem 3 weken (of langer) kwijt zijn voor reparatie. Wat best lame is voor een niet hardware matige reparatie. >_<

Nu dacht ik er meteen aan om hem te rooten, alleen weet ik niet of dat mogelijk is vanuit de huidige toestand van mijn desire en een duidelijk antwoord vind ik niet meteen, dus vraag ik het eventjes hier in de hoop een antwoord te krijgen. De volgende informatie krijg ik te zien in de bootloader:

Bravo pvt1 ship S-ON
HBOOT-0.93.0001
Microp-031d
Touch Panel-Synt0101
Radio-5.11.05.27
Aug 10 2010, 17:52:10

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
IStealYourGun schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:24:
Nadat ik gisteren een update van HTC binnenkreeg (eigenlijk had ik die al enkele manden genegeerd) is mijn Desire in een loop terecht gekomen. Na wat gegoogeld en gepruts ben ik zal zover gekomen dat enkel de com.HTC.launcher continu crasht en hem dus volledig waardeloos maakt.

Na nog wat meer gegoogeld ben ik te weten gekomen dat ik hem zelf moet retoren. Het alternatief is hem 3 weken (of langer) kwijt zijn voor reparatie. Wat best lame is voor een niet hardware matige reparatie. >_<

Nu dacht ik er meteen aan om hem te rooten, alleen weet ik niet of dat mogelijk is vanuit de huidige toestand van mijn desire en een duidelijk antwoord vind ik niet meteen, dus vraag ik het eventjes hier in de hoop een antwoord te krijgen. De volgende informatie krijg ik te zien in de bootloader:

Bravo pvt1 ship S-ON
HBOOT-0.93.0001
Microp-031d
Touch Panel-Synt0101
Radio-5.11.05.27
Aug 10 2010, 17:52:10
Dat is natuurlijk niet zo leuk. Tja, aan die informatie heb je niet zo heel veel. Als ik het goed begrijp kan je 'm helemaal niet opstarten? Want als je USB debugging modus kan aanzetten, is het al voldoende. Dan kan je 'm namelijk rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
l3art schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:53:

Haha, nee dit is absoluut geen 'nieuwe manier'. Dit is zelfs heel erg gevaarlijk, vooral voor die ene die zijn hele backup aan jou heeft gegeven. Op deze manier kan je al zijn data bekijken en eventueel stelen. Ik zou eens kijken naar dsixda's HTC Android Kitchen. Volgens mij is het via daar wel mogelijk om een backup bestand te gebruiken en de 'gevaarlijke gegevens' weg te halen. Maar dan nog is het absoluut niet aangeraden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

SpaceK33z schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:24:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo leuk. Tja, aan die informatie heb je niet zo heel veel. Als ik het goed begrijp kan je 'm helemaal niet opstarten? Want als je USB debugging modus kan aanzetten, is het al voldoende. Dan kan je 'm namelijk rooten.
Dat lukt nog wel, ik kan zelfs mail ontvangen, alleen niet lezen omdat er steeds een popup op komt met de melding dat com.htc.launcher gestopt is. En dat zonder ophouden.

Als ik hem connecteer met mijn pc komt er in elk geval wel een gevarendriehoek met de melding dat debuggen aanstaat. Anderzijds is het connecteren met htc sync me nog niet gelukt onder windows 7 x64 :/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 19:12
IStealYourGun schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:18:
[...]

Dat lukt nog wel, ik kan zelfs mail ontvangen, alleen niet lezen omdat er steeds een popup op komt met de melding dat com.htc.launcher gestopt is. En dat zonder ophouden.

Als ik hem connecteer met mijn pc komt er in elk geval wel een gevarendriehoek met de melding dat debuggen aanstaat. Anderzijds is het connecteren met htc sync me nog niet gelukt onder windows 7 x64 :/
Je kunt ook geen alternatieve launcher installeren?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.