[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Net geprobeerd, maar doordat hij gereset is laat hij dat niet meer toe. -_-
Het connecteren lukt me nu wel :/

Kdenk dat ik deze methode eerst eens ga proberen en dan te rooten.

Edit: En fail want de main versie is nieuwer :/

[ Voor 8% gewijzigd door IStealYourGun op 15-02-2011 00:03 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33
Waarom gebruik je niet de rootmethode uit de openings post? Die is new & improved en werkt gewoon. Probeer een alternatieve launcher ( launcher pro, Zeam, ADW) en zet USB debugging aan en rooten maar.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Ik heb nu RCMixHD en wil er vanaf, wat maakt het mijn Desire traag.
Nu wil ik GingerVillain, maar moet ik dan eerst alles van SD/Phone verwijderen en dan gewoon Ginger Villain erop knallen ?
Gaat mijn ROOT en partitie dan niet weg ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Decennia schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:51:
Ik heb nu RCMixHD en wil er vanaf, wat maakt het mijn Desire traag.
Nu wil ik GingerVillain, maar moet ik dan eerst alles van SD/Phone verwijderen en dan gewoon Ginger Villain erop knallen ?
Gaat mijn ROOT en partitie dan niet weg ?
Nee. Gewoon alles wipen.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

janvanduschoten schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:30:
Waarom gebruik je niet de rootmethode uit de openings post? Die is new & improved en werkt gewoon. Probeer een alternatieve launcher ( launcher pro, Zeam, ADW) en zet USB debugging aan en rooten maar.
Ik zie niet in hou dat een oplossing kan bieden aangezien ik dan nog steeds met een desire zit die stuk is en waar ik geen apps kan op installeren. Nu goed, heb een oplossing gevonden.
* IStealYourGun doet vreugdedansje dat zijn desire weer gemaakt is.

Soit, eerst de laatste RUU er op gegooid, dat loste al mijn problemen op met die com.htc.launcher op en dan, zoals je me al heb aangeraden de unrevoked methode uitgevoerd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mccDLOWJXBJzKoSTaMvYdiBb/full.jpg

Thanks. :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Cyleo schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:28:
Ik ben erachter gekomen dat de Talk berichten die bij mij niet aankomen op gingervillain vooral pc>telefoon zijn. Hebben meer mensen daar last van in dit specefieke geval?
Talk komt niet aan of te laat of ik sta offline als ik online ben. Verschrikkelijk, dat is namelijk de reden dat ik geen GingerVillain meer heb draaien. Welke GV draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jelmervos schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:05:
Vandaag maar es Ginger Villian op m'n Desire gezet. Werkt allemaal best goed, paar nadelen:
- Eerste 2 seconden van een gesprek geen microfoon.
- Veel teksten zijn Engels op diverse plekken terwijl ik Nederlands heb ingesteld als taal.
- Scrollen door de app drawer vind ik minder prettig als met standaard Sense.
- De Market update niet automatisch, dit moet via een aparte download (via de Villian Setup).
Na een paar dagen wil ik er aan toevoegen:
- Unlock via power button of trackbal knop lukt soms niet, nogmaals drukken werkt het wel.
- De notification led is meestal rood, bijvoorbeeld bij nieuwe e-mail of Talk bericht. Verwarring omdat bij bijna lege accu deze ook rood is.

Ik heb nog geen problemen gehad met bericht die niet aankomen in Talk, terwijl ik dit meerdere malen per dag gebruik.

Dit alles met Ginger Villian 1.0.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Valt me trouwens in dit topic wel op dat een hoop mensen die willen rooten zich totaal niet hebben ingelezen. Er komen soms vragen voorbij waarvan je denkt, misschien moet diegene maar helemaal niet rooten. ;)

NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

-TheNose- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:36:
Valt me trouwens in dit topic wel op dat een hoop mensen die willen rooten zich totaal niet hebben ingelezen. Er komen soms vragen voorbij waarvan je denkt, misschien moet diegene maar helemaal niet rooten. ;)

NOFI.
Het probleem dat ik ondervond was dat je héél veel verouderde en tegenstrijdige berichten vond op het net.
Dan gaat een mens al eens wat sneller twijfelen, zeker als het om materie gaat die je dure phone naar het hiernamaals kan sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Er is gewoon 1 Root methode die perfect werkt: Unrevoked (met uitleg om de aangepaste driver te installeren op hun site). S-off is ook een paar simpele klikken met de ISO van Alpharev. Ik snap de moeilijkheid daarvan niet moet ik eerlijk zeggen.

Het gaat me meer om de vragen over het installeren van nieuwe roms, wel of niet whipen, backups dat soort dingen. Een paar linkjes naar XDA en het topic is de helft kleiner. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sommige mensen komen zonder te lezen met vragen.
Sommige mensen proberen gewoon en komen dan met vragen omdat ze iets niet snappen.

Maar andere mensen gaan eerst lezen en kijken hoe andere gebruikers het hebben gedaan en waar die tegen aan lopen. Ze zoeken al oplossingen voordat ze tegen problemen aan lopen. Ze weten waar ze mee bezig zijn, zodat ze snel zelf oplossing kunnen zoeken. Als je weet hoe een fout ontstaat weet je ook sneller de oplossing te zoeken. Dit allemaal zonder vragen te stellen!

Ik heb ook eerst complete topics hier en op XDA doorgelezen voordat ik begon met rooten. Daarna weer diverse topics over verschillende ROM's doorgelezen zodat ik weet wat ik kon verwachten. Vervolgens was het een fluitje van een cent. Ook nu hou ik de topics goed in de gaten en lees ik veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
IStealYourGun schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:51:
[...]
Het probleem dat ik ondervond was dat je héél veel verouderde en tegenstrijdige berichten vond op het net.
Dan gaat een mens al eens wat sneller twijfelen, zeker als het om materie gaat die je dure phone naar het hiernamaals kan sturen. ;)
Vond je de uitleg in de OP (dat is pagina 1 van dit topic) niet duidelijk? Daar staat hoe je eenvoudig en vrij risicoloos (ongeduldigen en simpele zielen uitgezonderd) je toestel kunt rooten en S-off kunt maken. Mochten er toch onduidelijkheden in staan dan graag per dm aan mij. Verder veel plezier bij het flashen van nieuwe ROM's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
janvanduschoten schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:33:
[...]
Vond je de uitleg in de OP (dat is pagina 1 van dit topic) niet duidelijk? Daar staat hoe je eenvoudig en vrij risicoloos (ongeduldigen en simpele zielen uitgezonderd) je toestel kunt rooten en S-off kunt maken. Mochten er toch onduidelijkheden in staan dan graag per dm aan mij. Verder veel plezier bij het flashen van nieuwe ROM's :)
Je zou erbij kunnen zetten dat als S-off via Alpharev even niet lukt, je blijft hangen in laatste stap, je even een andere rom moet installeren. Bij sommige Custom roms werkt Alpharev 1.8 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
kraonkel schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:48:
[...]
Je zou erbij kunnen zetten dat als S-off via Alpharev even niet lukt, je blijft hangen in laatste stap, je even een andere rom moet installeren. Bij sommige Custom roms werkt Alpharev 1.8 niet.
Is geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

kraonkel schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:48:
[...]

Volgens mij had ik ook "problemen" met de laatste stap bij S-Off (destijds versie 1.5 meen ik), dat heb ik toen op kunnen lossen door alleen de boot-partitie opnieuw te flashen met fastboot. Mijn ervaring is dat een niet of niet goed bootend toestel vaak wel werkt na het opnieuw flashen van de boot.img van je huidige ROM (dus niet per se een hele nieuwe ROM installen, hoewel die ook die partitie flasht). Dit werkt uiteraard niet met custom kernels, die hebben een andere boot partitie dan met je ROM meekwam.

Nu heb ik wel een speciaal geval, want mijn boot partitie heeft een bad block :P dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat met een oude versie van Koush's kernel updater (vaak gebruikt om custom kernels via recovery te flashen) een foute nieuwe boot.img wegschrijft, met een niet-bootend toestel tot gevolg... Ik heb al een paar custom kernel-bouwers erop gewezen, m'n favoriete [AOSP Kernel] 2.6.35 based battery efficient kernel gebruikt nu gelukkig standaard de nieuwste versie die geen problemen geeft :)

Ik draai trouwens al een tijdje naar volle tevredenheid Oxygen 2.0 RC7, met bovenstaande kernel. Mooi, snel en redelijk batterijverbruik (meestal red ik >24u op 1 lading).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26
24uur op 1 lading :?
Damn dat is niet lang.... Ik neem dan eigenlijk aan dat je zo'n beetje de hele dag door wel aan het mailen/sms-en/whatsappen/bellen bent? Anders is 24 uur echt niet lang. Doe mij minstens maar het dubbele. En dat is dan bij normaal gebruik, dus was bellen, wat smsen, mailtjes lezen en wat whatsapp berichten ontvangen en sturen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jelmervos schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:19:
[...]

Ik heb nog geen problemen gehad met bericht die niet aankomen in Talk, terwijl ik dit meerdere malen per dag gebruik.

Dit alles met Ginger Villian 1.0.
Helaas, gister was het raak met Talk in Ginger Villian 1.0: mijn berichten kwamen niet aan en ik ontving geen berichten. Dit was een conversatie met een andere Android telefoon. Volgens mij was het verholpen door opnieuw aanmelden in Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
jelmervos schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:01:
[...]

Helaas, gister was het raak met Talk in Ginger Villian 1.0: mijn berichten kwamen niet aan en ik ontving geen berichten. Dit was een conversatie met een andere Android telefoon. Volgens mij was het verholpen door opnieuw aanmelden in Talk.
Klopt, opnieuw aanmelden helpt altijd wel. Jammer dat dus meer mensen dit probleem hebben, word zoeken naar een andere 2.3 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyleo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:46:
[...]

Klopt, opnieuw aanmelden helpt altijd wel. Jammer dat dus meer mensen dit probleem hebben, word zoeken naar een andere 2.3 ROM.
Heeft dit probleem te maken met de Ginger Villain ROM, of hebben andere custom Gingerbread ROM's (zoals Nightly CM7, Oxygen, Redux) dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
CM7 RC1 wordt uitgerold! Kali is momenteel druk bezig voor ons Desire users. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

-TheNose- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:17:
CM7 RC1 wordt uitgerold! Kali is momenteel druk bezig voor ons Desire users. :)
Och, iedereen gebruikt de nightly's, zoveel zal de laatste nightly niet verschillen tov de RC1 toch? Ik denk dat RC1 niks meer is dan een label op een build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

jelmervos schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Och, iedereen gebruikt de nightly's, zoveel zal de laatste nightly niet verschillen tov de RC1 toch? Ik denk dat RC1 niks meer is dan een label op een build.
De nightlies worden gedaan door een build-bot en de RC1 wordt door de dev's zelf handmatig gebouwd. RC1 is idd niet heel interessant, het is meer een teken dat ze al een heel eind zijn en voor de iets minder expertimentelen onder ons een teken dat de nieuwste CM dagelijks bruikbaar is.

Zijn er mensen die CM7 draaien? Zo ja, zijn er veel verschillen met Oxygen? Want om eerlijk te zijn zit ik al weer een heel tijdje op Oxygen en het flashen van verschillende roms gaat niet meer zo heel makkelijk sinds ik de Oxygen Hboot draai. De system partitie daarvan is namelijk zo klein dat er weinig andere roms meer op passen. De eerste tijd draaide ik Oxygen gewoon met een N1 Hboot, maar vanwege het steeds groter wordende aantal apps kwam ik ruimte te kort. Oxygen slaat met een N1 Hboot namelijk Dalvik cache op in /cache en ondanks dat je dan apps2sd gebruikt, kan je op den duur geen apps meer installeren omdat /cache vol raakt. Met een Oxygen Hboot komt dalvik cache in /data en kan je weer een hele poos vooruit.

Wanneer CM7 nou echt noemenswaardig veel beter is als Oxygen, denk ik dat ik maar eens een CM7 Hboot ga flashen, want eigenlijk wil ik wel weer eens iets nieuws proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
jelmervos schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Dat is waar, een RC is niet meer dan de volgende nightly, maar dat de RC status is bereikt is natuurlijk wel hartstikke mooi. Dat betekent dat vrijwel alle bugs eruit zijn en ik denk dat nu een groot deel van de Froyo (6.1.1) gebruikers over gaat stappen. Dus het is wel degelijk goed nieuws. Daarnaast begreep ik dat de laatste build #38 al een behoorlijke vooruitgang was ten opzichte van de vorige (zelf zit ik nog op #28 omdat deze het gewoon perfect doet). En bovenal, iedereen gebruikte nightlies omdat er geen RC was, nu dus wel. :)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

jelmervos schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:01:
[...]

Dat is dus de ENIGE reden om geen GingerVillain te draaien. En niet over alternatieven beginnen want ik wil alles zo native mogelijk. Jammer hoor. Misschien als je er gewoon een Talk uit een andere ROM overheen flasht vanuit recovery? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
pathfinder2k schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:38:
[...]

Dat is dus de ENIGE reden om geen GingerVillain te draaien. En niet over alternatieven beginnen want ik wil alles zo native mogelijk. Jammer hoor. Misschien als je er gewoon een Talk uit een andere ROM overheen flasht vanuit recovery? Iemand tips?
Ik heb nog een andere irritante bug met GingerVillian, Af en toe als ik bestanden op mijn SD-kaart plaats via de telefoon (bijv. downloaden of het maken van een screenshot) zie ik deze niet terug wanneer ik de telefoon op de pc aansluit. Kijk ik via de filemanager op de telefoon dan zie ik ze wel. Na een chkdsk vind Windows een hoop fouten en zijn de nieuwe bestanden ook van het kaartje verdwenen in de telefoon. Met alle andere roms heb ik dit niet.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

l3art schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:45:
24uur op 1 lading :?
Damn dat is niet lang.... Ik neem dan eigenlijk aan dat je zo'n beetje de hele dag door wel aan het mailen/sms-en/whatsappen/bellen bent? Anders is 24 uur echt niet lang. Doe mij minstens maar het dubbele. En dat is dan bij normaal gebruik, dus was bellen, wat smsen, mailtjes lezen en wat whatsapp berichten ontvangen en sturen.
Dan doe ik niet eens zoveel, maar ik zet m'n foon 's nachts wel uit. Ik heb wel een paar widgets op m'n homescreen draaien (twitter, facebook, agenda) en altijd 3G aanstaan. Soms lukt het me om rond de 40u op 1 lading te doen, dus 3 dagen (overdag) in gebruik. Ik heb, voor zover ik kan zien, geen last van de bekende "battery drain" problemen: idle doet m'n foon volgens de battery monitor widget zo'n 4-7mA.

Als jij 48u haalt, ben ik erg benieuwd wat je aan hebt staan aan background sync/widgets, hoe vaak je je foon gebruikt en welke ROM + kernel je draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

BastiaanN schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:42:
[...]

Ik heb nog een andere irritante bug met GingerVillian, Af en toe als ik bestanden op mijn SD-kaart plaats via de telefoon (bijv. downloaden of het maken van een screenshot) zie ik deze niet terug wanneer ik de telefoon op de pc aansluit. Kijk ik via de filemanager op de telefoon dan zie ik ze wel. Na een chkdsk vind Windows een hoop fouten en zijn de nieuwe bestanden ook van het kaartje verdwenen in de telefoon. Met alle andere roms heb ik dit niet.
He, dat heb ik ook! Is dit ook bekend bij RichardTrip?
En bedoel je met "andere roms" ook andere Gingerbread roms?

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 16-02-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb de laatste tijd met mijn Leedroid rom last van vage vastlopers, dan moet hij de launcher oid weer opnieuw laden (+- 10sec).
Dus weer tijd voor een andere rom, zat te denken aan MIUI maar ik weet niet of dat wel iets voor mij is.

Ben ook wel benieuwd naar dat DLNA gebeuren als dit ook werkt icm met een ps3 oid, maar wil aan de andere kant weer geen HD rom.

Wat ik het belangrijkst vind is wat meer battery power en looks want ik kan nu net amper 24uur met mijn desire doen en dit vind ik veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

koekoek2003nl schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:32:
Ik heb de laatste tijd met mijn Leedroid rom last van vage vastlopers, dan moet hij de launcher oid weer opnieuw laden (+- 10sec).
Dus weer tijd voor een andere rom, zat te denken aan MIUI maar ik weet niet of dat wel iets voor mij is.

Ben ook wel benieuwd naar dat DLNA gebeuren als dit ook werkt icm met een ps3 oid, maar wil aan de andere kant weer geen HD rom.

Wat ik het belangrijkst vind is wat meer battery power en looks want ik kan nu net amper 24uur met mijn desire doen en dit vind ik veel te weinig.
Voor DLNA kan je ook gewoon de Skifta app van Qualcomm downloaden uit de market (en er zijn er nog meer geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
pathfinder2k schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:38:
[...]

Idem hier. Ook heel irritant is het dat je inkomende gesprekken de eerste 2 sec wegvallen en dat je soms de powerknop 3x moet drukken voor ie aangaat.

Met pijn in mijn hart ga ik toch weer een andere rom proberen. MIUI heb ik al gehad, bevalt me toch niet helemaal. Sommige apps enzo kom je toch nog flink van dat chinees geblaat tegen.

Ga vanavond maar eens een Desire HD rommetje proberen. Op xda lees ik dat ze snel zijn; ben benieuwd. Iemand hier die dingen al geprobeerd? Op xda staat er dat er geen issues zijn, maar dat ken ik nu ondertussen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

R-Search schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:30:
[...]

Idem hier. Ook heel irritant is het dat je inkomende gesprekken de eerste 2 sec wegvallen en dat je soms de powerknop 3x moet drukken voor ie aangaat.

Met pijn in mijn hart ga ik toch weer een andere rom proberen. MIUI heb ik al gehad, bevalt me toch niet helemaal. Sommige apps enzo kom je toch nog flink van dat chinees geblaat tegen.

Ga vanavond maar eens een Desire HD rommetje proberen. Op xda lees ik dat ze snel zijn; ben benieuwd. Iemand hier die dingen al geprobeerd? Op xda staat er dat er geen issues zijn, maar dat ken ik nu ondertussen wel ;)
Gewoon vaak zware slowdown in de RCMixHD ROM... niet lekker, snel weggegaan. Zit nog steeds op AutraxT. Wil weer's over gaan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

pathfinder2k schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:39:
[...]

Gewoon vaak zware slowdown in de RCMixHD ROM... niet lekker, snel weggegaan. Zit nog steeds op AutraxT. Wil weer's over gaan stappen.
RCMixHD v3 werkt met de A2SD versie aardig snel hoor, zonder al te veel lags... Maar ik draai nu starbust, eigenlijk gewoon de stock met data2sd, waardoor het geheugen probleem niet meer van toepassing is. Voor mij heeft de stock voldoende mogelijkheden!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

ik heb hetzelfde voor met Defrost (froyo rom)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

[...]

Ik wil weer terug naar leedroid. Zat op die coin rom ofzo, en die had helaas 1 of andere vage bug in zitten die ervoor zorgt dat het toestel na 1,5 week ineens onwerkbaar traag is.

Leedroid site is helaas down atm. :/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
retlaw schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:31:
[...]

RCMixHD v3 werkt met de A2SD versie aardig snel hoor, zonder al te veel lags... Maar ik draai nu starbust, eigenlijk gewoon de stock met data2sd, waardoor het geheugen probleem niet meer van toepassing is. Voor mij heeft de stock voldoende mogelijkheden!
Hier ook veel lags met die RCMixHD. Niet echt werkbaar.

Ga weer een normale Sense ROM proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
GoT is geen helpdesk. Je vraag hoort hier niet en bovendien verwachten we eigen initiatief.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 16-02-2011 22:38 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kijk eens bij PC insepctor. Volgens mij moet het gewoon kunnen met PC Inspector File Recovery.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
jeroen__online schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:07:
...
m'n favoriete [AOSP Kernel] 2.6.35 based battery efficient kernel gebruikt nu gelukkig standaard de nieuwste versie die geen problemen geeft :)
...
Thanks, die was ik uit het oog verloren. De ManU 1.3 HAVS kernel is een erg prettige kernel in combo met MIUI.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik las een hele tijd terug dat leedroid niet meer werd geupdate omdat de maker een DHD had aangeschaft, klopt dat?

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
koekoek2003nl schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:18:
Ik las een hele tijd terug dat leedroid niet meer werd geupdate omdat de maker een DHD had aangeschaft, klopt dat?
Nee,
Hij geeft aan dat hij een HD gekocht heeft, maar dat hij hem wel blijft uitdaten. En wellicht dat hij misschien 1 ROM voor beide gaat maken.
Maar mocht er een gingerbread ROM komen dan zal Lee deze gewoon voor de Desire uitbrengen.
Ik merk wel dat de support de laatste tijd minder is geworden. Maar HTC heeft ook geen updates uitgebracht.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• 13art
jeroen__online schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:03:
[...]

Dan doe ik niet eens zoveel, maar ik zet m'n foon 's nachts wel uit. Ik heb wel een paar widgets op m'n homescreen draaien (twitter, facebook, agenda) en altijd 3G aanstaan. Soms lukt het me om rond de 40u op 1 lading te doen, dus 3 dagen (overdag) in gebruik. Ik heb, voor zover ik kan zien, geen last van de bekende "battery drain" problemen: idle doet m'n foon volgens de battery monitor widget zo'n 4-7mA.

Als jij 48u haalt, ben ik erg benieuwd wat je aan hebt staan aan background sync/widgets, hoe vaak je je foon gebruikt en welke ROM + kernel je draait :)
Ik gebruik de Leedroid 2.3d rom.
Maar ik heb veel sync programma's uit gezet. Zo synct facebook maar 1x per dag voor mn contacten. Voor de rest van facebook en twitter gebruik ik weer tweetdeck wat om de 2 uur synct. En dan nog het weer wat om de 2uur synct. Als mail gebruik ik twee google mail accounts. That's about it. Dus misschien dat daar het verschil in zit. In 8 uur tijd gaat er dan bij mij zo'n 10-14% vanaf. 48 uur (zonder de telefoon uit te zetten 's nachts) moet ik dan echt wel redden. Zet ik mijn telefoon 's nachts in flightmodus (omdat ik hem dan bijv als wekker gebruik) dan gaat er zo'n 3% vanaf ofzo.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

CM7 RC1 voor Desire (Bravo) is vrijgegeven: [ROM] CyanogenMod-7.0.0-RC1 for Desire GSM V7.0.0 (17/02/2011).

• janvanduschoten
Als je hem download via Rommanager dan krijg je gelijk ook de optie om Gapps (standaard Google apps) mee te downloaden, maar de link staat ook in het topic van XDA.

Standaard niet voorzien van apps2sd maar je kunt ook die van de Nightlies gebruiken, die vindt je hier (let op, directe download link)

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:36
Is het probleem met de eerste 2 seconden van een nieuw gesprek opgelost?

• janvanduschoten
pipo1000 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:10:
[...]
Is het probleem met de eerste 2 seconden van een nieuw gesprek opgelost?
Nee, helaas (nog) niet. Duurt nog een seconde of 2 voordat de andere kant je hoort. Loopt wel lekker vlot, en ook het aanpasbare lockscreen is mooi :)

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 19:29

Flarrestein

Superworm Jim

Begin me er toch aan te irriteren, die 2 seconden. Elke keer 2x mijn naam zeggen wordt vervelend.
Enig idee wanneer die OTA van de Nexus eraan komt?

HIER !!! PAK AAN

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
-TheNose- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:08:
Er is gewoon 1 Root methode die perfect werkt: Unrevoked (met uitleg om de aangepaste driver te installeren op hun site). S-off is ook een paar simpele klikken met de ISO van Alpharev. Ik snap de moeilijkheid daarvan niet moet ik eerlijk zeggen.

Het gaat me meer om de vragen over het installeren van nieuwe roms, wel of niet whipen, backups dat soort dingen. Een paar linkjes naar XDA en het topic is de helft kleiner. :P
Nou, perfect... Ik heb deze week toch wel even zitten kloten met die Unrevoked... Allereerst had ik de optie USB debugging verkeerd begrepen (stond ook nergens vertaald naar USB fout opsporing -> ik zocht me rot in de USB verbindingen, totdat in deel 1 van dit topic in het engels de weg naar USB debugging in 'applicaties' uitgelegd was.

Uiteindelijk wilde ik met de Amon-ra methode rooten, maar ik kreeg bij zowel custom als bij normaal Unrevoked rooten de vraag of mijn software te nieuw was. Dat was ook een tijdje zoeken, tot ik erachter kwam dat mijn telefoon te vol zat om te kunnen rooten, moest eerst een hard reset doen (lekker dan, ik wilde 'm rooten omdat mijn telefoon te vol zat voor A2SD+, krijg je dat!).

En daarna heb ik LeeDroid geflashed en wilde ik mijn backup (MyBackup PRO) terugplaatsen, deed mijn backup het niet omdat ik de backup op een niet-geroote telefoon had gedaan...

Ik ben er dus wel een middagje mee bezig geweest, meermaals mijn hart vastgehouden omdat het weer fout ging en heel wat baalmomentjes, maar ik heb mijn toestel eindelijk geroot! Maar om te zeggen dat het nou 1 muisklik, makkelijkste methode ooit etc. is, kan ik niet zeggen. En om duidelijke antwoorden te vinden moet je toch heel wat lezen, het staat wel op XDA of in een van de Desire Root topics, maar er staan ook een héél aantal onbeantwoorde vragen tussen...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Flarrestein schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:56:
Begin me er toch aan te irriteren, die 2 seconden. Elke keer 2x mijn naam zeggen wordt vervelend.
Enig idee wanneer die OTA van de Nexus eraan komt?
Gaat die OTA het probleem van die 2 seconden dan verhelpen?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:09:
[...]

Standaard niet voorzien van apps2sd maar je kunt ook die van de Nightlies gebruiken, die vindt je hier (let op, directe download link)
Deze app lijkt me nog simpeler, zelf nog niet getest.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Wie heeft er goede ervaringen met data2sd en een 2.3 rom? Gebruik nu starburst (2.2) Het voordeel hiervan is dat deze bung vrij is.

• janvanduschoten
@brrt

Het rooten en S-off is simpel, een 2e toestel zou je binnen een paar minuten hebben geroot en S-off hebben gemaakt. Het probleem is alleen dat je het vaak maar 1x doet omdat je maar 1 telefoon hebt, maar moeilijk is het eigenlijk niet. Als je nog tips hebt of onduidelijkheden in de openingspost, kun je ze mij per DM melden.
jelmervos schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:23:
[...]

Deze app lijkt me nog simpeler, zelf nog niet getest.
Ik ken de app niet, maar de link die ik gaf werkt in ieder geval, gewoon ff flashen en klaar. (ervaringsdeskundige ;) )

De nieuwe CyanogenMOD is wel lekker zuinig, hij doet bij mij circa 4-6 mA als het scherm uit is(via Currentwidget )

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 17-02-2011 14:40 ]

Verwijderd

Ik ben geswitched van GingerVillain naar CyanogenMod-7.0.0-RC1, werkt prima maar wow wel ff wennen aan de totaal andere layout. Tevens had ik de laatste radio (.54) erop gezet maar daarmee werd absoluut geen 3G netwerk meer herkend. Dus alles gewiped en de rom er nogmaals opgezet via Rom manager incl. de google apps, nu werkt het weer naar behoren.

Via Mybackup de nodige apps weer teruggezet, alles draait als een zonnetje, voorlopig maar even bekijken hoe hij zich gedraagt tav batterijverbruik en geheugengebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 18:03 ]

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:49:
Ik ben geswitched van GingerVillain naar CyanogenMod-7.0.0-RC1, werkt prima maar wow wel ff wennen aan de totaal andere layout. Tevens had ik de laatste radio (.54) erop gezet maar daarmee werd absoluut geen 3G netwerk meer herkend. Dus alles gewiped en de rom er nogmaals opgezet via Rom manager incl. de google apps, nu werkt het weer naar behoren.

Via Mybackup de nodige apps weer teruggezet, alles draait als een zonnetje, voorlopig maar even bekijken hoe hij zich gedraagt tav batterijverbruik en geheugengebruik.
gtalk ook zonder probs? 2 seconden probleem ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathfinder2k schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:51:
[...]

gtalk ook zonder probs? 2 seconden probleem ook verdwenen?
Gtalk gebruik ik niet, dus ik weet niet of dat probleem opgelost is, ik heb met bellen verder geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week mijn desire geroot, en er een nieuwe rom opgezet, ging allemaal goed alleen was niet zo tevreden met de rom. Toen ik vandaag een andere rom wilde flashen ging er iets niet goed. Na het flashen blijft mijn telefoon opnieuw opstarten. Ik kan ook niet meer de recovery in ( de custom recovery van de OP) krijg een zwart scherm met een rode driehoek.

Ik kan wel in de bootloader ook in fastboot usb, maar windows krijgt geen device gevonden ook unrevoked ziet de telefoon niet. Mijn HBOOT gegevens zijn

bravo pvt4 ship s-on
hboot-0.93.0001
microp-051d
touch panel-synth0101
radio-5.11.05.27
aug 10 2010

Heb het ook al geprobeerd via update.zip maar dan krijg ik status 7

Kan iemand mij hierbij helpen? Want ik weet niet meer wat te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als ik je verhaal zo lees lijkt het wel alsof je er een niet geroote rom op hebt proberen te zetten zonder eerst een wipe te doen. Hierdoor is je toestel weer geroot, kom je dus niet meer in de recovery, maar zie je het rode driehoek en heb je een bootloop omdat je niet eerst gegevens gewist hebt.

Als windows je toestel niet ziet, en unrevoked ziet je toestel ook niet, dan zou ik het ook zo 1,2,3 niet weten.... Je kan nog eens proberen een officiele rom te installeren via windows, misschien dat dat nog soelaas biedt.

Maar misschien dat iemand anders nog een oplossing heeft. Vindt het in ieder geval een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je moet je toestel uitzetten en daarna de volume down knop indrukken en dan pas je power knop(achter elkaar indrukken en vasthouden). Nu start je toestel op en kom je in een wit scherm met Android mannetjes op een skateboard. Hier wacht je even ( er verschijnt even iets in je beeld over je sd kaart) en selecteer je met je volume knoppen de optie recovery en bevestig je keuze met de power knop. Nu kom je waarschijnlijk in het zwarte scherm met de rode driehoek. . Druk hier nogmaals om de volume down knop en op de power toets (ook in die volgorde) en houd ze even vast. Als je toestel nog geroot is, kom je nu in de custom recovery waar je naar het "wipe menu moet gaan en ALLE opties wiped (= geheugen schoonmaken).

Als je nu een ROM op je sd kaart zet kun je hem flashen, Als je je toestel normaal wiped, duurt het een paar minuten, maar kom je gewoon in je pincode scherm terecht na het flashen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm wat een aparte tussenstap om zo in je recovery te komen. Als ik de optie recovery klik kom ik meteen in mn recovery.....

Even een ander vraagje, ik wil toch wel eens graag MIUI uitproberen. Liefste gewoon in het engels, maar wat is nou een goede en recente versie? Want op XDA zie ik door de MIUI-bomen het MIUI-bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
l3art schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:13:
Hmmm wat een aparte tussenstap om zo in je recovery te komen. Als ik de optie recovery klik kom ik meteen in mn recovery.....

Even een ander vraagje, ik wil toch wel eens graag MIUI uitproberen. Liefste gewoon in het engels, maar wat is nou een goede en recente versie? Want op XDA zie ik door de MIUI-bomen het MIUI-bos niet meer.
Dan zal ik je eventjes op gang helpen ;). In deze thread discussiëren ze over MIUI, maar die is al een tijdje niet meer geupdate. Daar vind je trouwens veel leuke thema's en extra's. Hier vind je de laatste MIUI versie voor de Desire, maar het is vrijdag dus komt er waarschijnlijk morgen/overmorgen weer een nieuwe versie uit. En in dit topic op Tweakers kan je beter discussiëren puur over MIUI.

[ Voor 11% gewijzigd door SpaceK33z op 18-02-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dank u vriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:13:

*knip*
Dit werkt volgens mij bij de clockworkmod recovery (degene die standaard door Alpharev wordt meegeflashed), jij hebt zeer waarschijnlijk die van Amon_RA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt gelukkig, Door idd naar recovery te gaan en volume up + de power knop, alles gewipt en na het rebooten, ging ie verder, meteen daarna mijn recovery hersteld via unrevoked en zometeen even nieuwe rom erop. Heeft iemand ervaring met de starburst rom op xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:32:
Het is gelukt gelukkig, Door idd naar recovery te gaan en volume up + de power knop, alles gewipt en na het rebooten, ging ie verder, meteen daarna mijn recovery hersteld via unrevoked en zometeen even nieuwe rom erop. Heeft iemand ervaring met de starburst rom op xda?
Jep, Starbust draait hier perfect! Heb de lite versie 1.3 erop en die doet eigenlijk gewoon wat de stock doet, maar dan met genoeg geheugen!
Heb ook roms geprobeerd met de 'nieuwe Sense', maar hoewel die niet echt traag zijn (A2SD), is de Starbust toch merkbaar vloeiender! De standard editie heeft een irritant keyboard vind ik en ik zag niet zo snel hoe ik de standaard HTC kon kiezen, daarom de lite versie...
Starbust ik zeker het proberen waard!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
janvanduschoten schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:09:
[...]

Dit werkt volgens mij bij de clockworkmod recovery (degene die standaard door Alpharev wordt meegeflashed), jij hebt zeer waarschijnlijk die van Amon_RA.
Klopt inderdaad. Zou ook echt geen andere recovery meer willen :)
Maar goed dan zal het verschil daar wel in zitten inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
SpaceK33z schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:59:
[...]

Dan zal ik je eventjes op gang helpen ;). In deze thread discussiëren ze over MIUI, maar die is al een tijdje niet meer geupdate. Daar vind je trouwens veel leuke thema's en extra's. Hier vind je de laatste MIUI versie voor de Desire, maar het is vrijdag dus komt er waarschijnlijk morgen/overmorgen weer een nieuwe versie uit. En in dit topic op Tweakers kan je beter discussiëren puur over MIUI.
of naar de home pagina gaan voor MIUI roms. http://www.miui-au.com/

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Even een update over het verbruik van de nieuwe CyanogenMOD, bij mij is hij erg zuinig. Hij is nu net 6 uur van de lader en zit nu op 86%, dus nog geen 3% per uur. Hij staat op 3g,sync aan, tweetdeck op handmatig, en genie widget per 3 uur syncen. 1 telefoontje gehad, 4 sms berichten en een paar mailtjes.

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 18-02-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:16:
Even een update over het verbruik van de nieuwe CyanogenMOD, bij mij is hij erg zuinig. Hij is nu net 6 uur van de lader en zit nu op 86%, dus nog geen 3% per uur. Hij staat op 3g,sync aan, tweetdeck op handmatig, en genie widget per 3 uur syncen. 1 telefoontje gehad, 4 sms berichten en een paar mailtjes.
Uuhmm, interessant. Ik heb nu Oxygen (RC7-test) en daarvoor Ginger Villian (week gebruikt), maar bij deze beide ROMs vind ik het energieverbruik te hoog. Met de stock Sense ROM haalde ik makkelijk een dag. Heb hem nu 6 uur van de lader en zit op 65%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Is dit volgens jou bevindingen beter dan GingerVillain en werkt GTalk naar verwachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik kom er nog niet helemaal uit...
Heb op dit moment een "standaard" Desire.
Rooten is makkelijk begrijp ik...
Nu mijn vraag, kann ik zonder een rom-reflash ook App2SD+ voor elkaar krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Cyleo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:33:
[...]

Is dit volgens jou bevindingen beter dan GingerVillain en werkt GTalk naar verwachting?
Hij is bij mij zuiniger dan GingerVillain en Gtalk werkt nu bij mij zoals het hoort(vrijwel direct bericht). Volgens mij heb ik de 2 seconde stilte bij het opnemen van de telefoon ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
the_nowhereman schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:03:
Ik kom er nog niet helemaal uit...
Heb op dit moment een "standaard" Desire.
Rooten is makkelijk begrijp ik...
Nu mijn vraag, kann ik zonder een rom-reflash ook App2SD+ voor elkaar krijgen ?
Heb het zelf in het begin zo geprobeerd maar na een ext partitie gemaakt te hebben en Darktremor App2SD geflashed te hebben kwam ik in een bootloop terecht. Daarna heb ik toch maar een custom rom geflashed wat het probleem verhielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Heb gisteren mijn Desire maar eens geroot en de RCMixHD ROM erop gezet, maar ik heb nu het probleem dat widgets en sommig apps niet willen laden of mysterieus verdwenen lijken te zijn. Weet iemand hier daar meer van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
Welke radio versie gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
Door wat hardware en/of software problemen met mijn HTC Desire, ben ik genoodzaakt hem op te laten sturen. Nu heb ik (uiteraard) mijn Desire geroot en ga hem dus voor de zekerheid even unrooten. In dit topic op XDA staan de originele RUU's die je daarvoor nodig hebt. Nu komt mijn Desire van Vodafone en was dus 'branded', ik neem aan dat ik nu gewoon onderstaande versie kan flashen?:

RUU_Bravo_Vodafone_UK_1.19.161.5_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126338_signed.exe

En als ik het goed begrijp van de alpharev website, verwijdert zo'n RUU ook gelijk de HBOOT instellingen? Aangezien ik momenteel die N1 table erop heb staan

[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 18-02-2011 21:51 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 13:53
Draai nu al n tijdje gv. Eigenlijk een zeer fijne rom. Lekker stock. Enige wat me nu wel begint te irriteren is de vertraging bij het inschakelen , soms doet ie dat helemaal niet. Plus de 2 sec vertraging bij aannemen van een gesprek. Wil eigenlijk niet naar een andere rom. Misschien maar weer even terug naar std totdat dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik gebruik radio versie 30_2. Het probleem met de slecht reagerende power knop heb ik ook niet meer. Waar ik nog wel naar op zoek ben is het Nederlandse woordenboek voor het Android toetsenbord, die zit er.niet in. Ik heb net nog die van GV geflashed, maar als ik die op Nederlands zet dan blijft hij in het Engels corrigeren. Als er iemand een tip heeft houd ik mij warm aanbevolen :)

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 18-02-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
als ik een nieuwe radio ga installeren, moet ik ook daarna opnieuw de rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
nope, hoeft niet.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Nee hoor, die kun je gewoon los ervan flashen.

Edit: crap, alweer te laat.....

[ Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 18-02-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:59:
Ik gebruik radio versie 30_2. Het probleem met de slecht reagerende power knop heb ik ook niet meer. Waar ik nog wel naar op zoek ben is het Nederlandse woordenboek voor het Android toetsenbord, die zit er.niet in. Ik heb net nog die van GV geflashed, maar als ik die op Nederlands zet dan blijft hij in het Engels corrigeren. Als er iemand een tip heeft houd ik mij warm aanbevolen :)
Ik heb voor het flashen de LatinIME.apk van de GV rom gekopieerd naar de CM7 zip file. Dus gewoon voor het flashen het toetsenbord vervangen met die van GB. Dat werkt perfect. Het lijkt me dat je ook gewoon via adb het originele toetsenbord kunt verwijderen en die van GV kunt terugplaatsen. Dat zou gewoon moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Bitage schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:04:
Heb gisteren mijn Desire maar eens geroot en de RCMixHD ROM erop gezet, maar ik heb nu het probleem dat widgets en sommig apps niet willen laden of mysterieus verdwenen lijken te zijn. Weet iemand hier daar meer van af?
Laat maar, heb het probleem al gevonden. Had Move2SD Enabler aanstaan om Move2SD te forceren, bleek de widgets niet zo leuk te vinden. Heb het nu uitgezet en de widgets opnieuw geinstalleerd. Werkt nu prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Ik heb de Oxygen 2.0 ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829734 (Latest test build)
En de nieuwste radio: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464

Maar mijn RIL is nog een oudje: HTC-RIL 1.6.1062G (Apr 23 2010,17:35:06)
Ik vraag me af of het verstandig is (of juist niet) om ook een nieuwe RIL te flashen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902752

Op zich draait alles prima maar snap niet goed wat een nieuwe RIL zou kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbroeders schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:13:
[...]
Ik heb voor het flashen de LatinIME.apk van de GV rom gekopieerd naar de CM7 zip file. Dus gewoon voor het flashen het toetsenbord vervangen met die van GB. Dat werkt perfect. Het lijkt me dat je ook gewoon via adb het originele toetsenbord kunt verwijderen en die van GV kunt terugplaatsen. Dat zou gewoon moeten werken...
Heb net even met Rootexplorer in de map system/app LatinIME.apk verwijderd en die vervangen door die van GV. Helaas is dan mijn hele Android toetsenbord weg, ook na een reboot. Uiteindelijk heb ik CM opnieuw moeten flashen om het toetsenbord weer terug te krijgen.

Ga straks nog eens proberen om de ROM aan te passen voor het flashen, dat zou dan dus wel moeten werken.

Edit: Het met WinZip vervangen van LatinIME.apk resulteert bij mij ook in het verdwijnen van het toetsenbord. Zou je jouw aangepaste versie in je Dropbox oid willen zetten, dan flash ik die over mijn ROM heen. Het irriteert mij mateloos dat ik zo iets eenvoudigs als een toetsenbord .apk niet zomaar kan vervangen. Kun je een korte uitleg geven hoe je het hebt gedaan? Heb je hem eerst uitgepakt, vervangen en toen weer ingepakt of heb je de .zip met een ander programma veranderd?

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 19-02-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:49:
[...]

Heb net even met Rootexplorer in de map system/app LatinIME.apk verwijderd en die vervangen door die van GV. Helaas is dan mijn hele Android toetsenbord weg, ook na een reboot. Uiteindelijk heb ik CM opnieuw moeten flashen om het toetsenbord weer terug te krijgen.

Ga straks nog eens proberen om de ROM aan te passen voor het flashen, dat zou dan dus wel moeten werken.

Edit: Het met WinZip vervangen van LatinIME.apk resulteert bij mij ook in het verdwijnen van het toetsenbord. Zou je jouw aangepaste versie in je Dropbox oid willen zetten, dan flash ik die over mijn ROM heen. Het irriteert mij mateloos dat ik zo iets eenvoudigs als een toetsenbord .apk niet zomaar kan vervangen. Kun je een korte uitleg geven hoe je het hebt gedaan? Heb je hem eerst uitgepakt, vervangen en toen weer ingepakt of heb je de .zip met een ander programma veranderd?
Beide roms heb ik gedownload. Vervolgens beide geopend (mbv 7zip: rechtermuisknop, dan open archief; dus niet uitpakken!). Vervolgens heb ik de LatinIME.apk van de GV zip naar de CM7 zip gesleept. Dat is alles. Heel vreemd dat het bij jou niet wil lukken.
Ik heb net de rom naar mijn dropbox gekopieerd. Ik kan hem wel sharen, maar dan heb ik een emailadres nodig (ben hier nog niet zo in thuis ;) ). Misschien kun je even een pm sturen!

-edit- ik bedenk me net, heb je na het adb verhaal wel je dalvik-cache geleegd? Kan er misschien mee te maken hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door mbroeders op 19-02-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbroeders schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:54:
[...]

-edit- ik bedenk me net, heb je na het adb verhaal wel je dalvik-cache geleegd? Kan er misschien mee te maken hebben.
Ik heb mijn dalvik-cache niet geleegd. Is dit verstandig om te doen voor het flashen van jou CM versie? Ik wacht nog wel ff tot ik je antwoord heb.

Edit: toch niet gewacht :) Dalvik cache gewiped en daarna geflashed. Het Gingerbread toetsenbord werkt nu zoals het hoort _/-\o_ . Dit weekend maar eens even kijken wat er bij mij misging...

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 19-02-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Ik heb mijn dalvik-cache niet geleegd. Is dit verstandig om te doen voor het flashen van jou CM versie? Ik wacht nog wel ff tot ik je antwoord heb.

Edit: toch niet gewacht :) Dalvik cache gewiped en daarna geflashed. Het Gingerbread toetsenbord werkt nu zoals het hoort _/-\o_ . Dit weekend maar eens even kijken wat er bij mij misging...
Mooi dat het is gelukt! In het verleden had ik wel eens het probleem dat wanneer ik via rootexplorer programma's verwijderde, ze toch weer terug kwamen na een reboot. Ik heb toen de tip gekregen om de dalvik-cache te legen. Uberhaupt is het verstandig om wanneer je een nieuwe rom flashed en geen full-wipe doet, de dalvik-cache wel te legen. De eerste boot kan dan wel wat langer duren aangezien deze cache opnieuw opgebouwd moet worden, maar dan is die wel meteen schoon en staat er geen oude zooi tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
janvanduschoten schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet je cyanogen opnieuw flashen voor nederlandse toetsenbord? Dat is wel naar :P Dan zo lang maar even swypen. Heb je trouwens verder nog wat aangepast aan cyanogen (andere kernel oid). Heb het nu ook draaien, duurde een poosje voordat ik doorhad dat ik S2E had moeten draaien om dingen te installeren, maar draait nu werkelijk als een zonnetje ;)

@radio: Ik zit nu op hi en weet niet welke radio ik nu heb, maar dat was voor mij de beste op dat moment. Over een paar weken stap ik over op t-mobile en ik vraag mij af welke radio's daar goed bij horen, iemand daar ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Cyleo op 19-02-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Cyleo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:08:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet je cyanogen opnieuw flashen voor nederlandse toetsenbord? Dat is wel naar :P Dan zo lang maar even swypen. Heb je trouwens verder nog wat aangepast aan cyanogen (andere kernel oid). Heb het nu ook draaien, duurde een poosje voordat ik doorhad dat ik S2E had moeten draaien om dingen te installeren, maar draait nu werkelijk als een zonnetje ;)

@radio: Ik zit nu op hi en weet niet welke radio ik nu heb, maar dat was voor mij de beste op dat moment. Over een paar weken stap ik over op t-mobile en ik vraag mij af welke radio's daar goed bij horen, iemand daar ervaring mee?
Ik had Cyanogen al geflashed en ingericht, maar ik heb alleen mijn dalvik cache gewiped en daarna de Cyanogen versie van mijn held hierboven er overheen geflashed, is dus appeltje & eitje als je de aangepaste ROM hebt. Als je een paar minuten de tijd hebt, ben je klaar. Al mijn widgets e.d. blijven gewoon op de homescreens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
arjen9551 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:38:
Door wat hardware en/of software problemen met mijn HTC Desire, ben ik genoodzaakt hem op te laten sturen. Nu heb ik (uiteraard) mijn Desire geroot en ga hem dus voor de zekerheid even unrooten. In dit topic op XDA staan de originele RUU's die je daarvoor nodig hebt. Nu komt mijn Desire van Vodafone en was dus 'branded', ik neem aan dat ik nu gewoon onderstaande versie kan flashen?:

RUU_Bravo_Vodafone_UK_1.19.161.5_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126338_signed.exe

En als ik het goed begrijp van de alpharev website, verwijdert zo'n RUU ook gelijk de HBOOT instellingen? Aangezien ik momenteel die N1 table erop heb staan
Hier toevallig mensen die bovenstaande al eens geprobeerd hebben? Ik probeer momenteel mijn HTC Desire te unrooten (van Oxygen RC7, HBOOT 0.93, S-OFF naar 'iets' standaards (waarbij dat 'iets' niet zoveel uitmaakt, zolang ik hem maar kan opsturen naar HTC)), maar ik krijg het niet aan de praat... :(
Heb een aantal dingen geprobeerd:
http://mikrofiche.blogspo...boot-alpharev-093-to.html (werkt niet, de PB99.IMG zip file wordt niet herkend oid wanneer ik in HBOOT start)

Unrooten met een RUU
Ik heb er momenteel 2 geprobeerd:
RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed
RUU_Bravo_Froyo_Vodafone_UK_2.33.161.2_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_157522_signed

Maar deze weigeren op te starten. Krijg bij de eerste de melding dat het geen geldige win32 toepassing is en bij de tweede een -5001 error Please ensure you have finished earlier set-ups oid.
EDIT: dit dus
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/arjen9551/errorRUU.png

(zo'n RUU installeren is toch niks anders dan dubbelklikken wanneer je telefoon aan je PC zit verbonden via USB en HTC Sync?)

Iemand tips / hints / aanwijzingen?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ja, je download is corrupt. De RUU is bij jou 31,7MB, terwijl dit meer dan 150MB moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
jelmervos schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:14:
Ja, je download is corrupt. De RUU is bij jou 31,7MB, terwijl dit meer dan 150MB moet zijn.
Goed punt. Dan maar even wat andere versies proberen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Zo weer teruggekeerd van MIUI naar CM 7. Het vreemde vind ik dat bij deze rom het intern geheugen aangeeft
317MB vrij 179MB en
a2sd is 1,58GB en vrij 1,33GB
toch bij veel apps die ik naar sdkaart verwijs via Apps2sd (of toepassingen) wordt aangegeven "Verplaatsen van toepassing is mislukt.Er is niet voldoende opslag beschikbaar."
Waar die dat vandaan haalt weet ik niet. Er is naar m.i. toch genoeg opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Hmm, ik heb net CM7 erop gezet + gapps. Maar ik lijk alleen de Market te hebben. En ik kan Google Maps ook niet downloaden... Beetje vreemd, ik heb de handleiding van de CM wiki gevolgd en alles is eigenlijk goed gegaan...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Balachmar schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:08:
Hmm, ik heb net CM7 erop gezet + gapps. Maar ik lijk alleen de Market te hebben. En ik kan Google Maps ook niet downloaden... Beetje vreemd, ik heb de handleiding van de CM wiki gevolgd en alles is eigenlijk goed gegaan...
Bij gapps krijg je ook een lijstje waar je kan aanvinken wat je wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

kraonkel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:41:
[...]

Bij gapps krijg je ook een lijstje waar je kan aanvinken wat je wil downloaden.
mmm, dat lijstje heb ik niet gezien. Maar misschien komen mijn problemen door S-off? Ik weet het zo gauw niet...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Balachmar schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:50:
[...]

mmm, dat lijstje heb ik niet gezien. Maar misschien komen mijn problemen door S-off? Ik weet het zo gauw niet...
Moet niet uitmaken. Ik heb CM7 toen met Rom Manager geinstalleerd en dan krijg je zo'n melding of je de G-Appss mee wil flashen. Wanneer je daarna CM7 voor de eerste keer boot, krijg je een lijst met gmail / maps / facebook etc waarvoor je vinkjes kan zetten om te downloaden.

Misschien even opnieuw flashen anders?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:08
Ik probeer de How to guide in de openingspost te volgen. Ik heb de Amon_Ra recovery geselecteerd bij custom recovery in de tool van unrevoked. Vervolgens de telefoon verbonden, maar er gebeurd niets. Er blijft staan: Waiting for device. Plug in phone now and enable usb debbugging. Make sure *HTC sync* is not installed.

Ik had htc sync al gedeinstalleerd en ook heb ik de usb driver bijgewerkt zoals in de openingspost beschreven. Weet iemand wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
HEY_DUDE schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:05:
Ik probeer de How to guide in de openingspost te volgen. Ik heb de Amon_Ra recovery geselecteerd bij custom recovery in de tool van unrevoked. Vervolgens de telefoon verbonden, maar er gebeurd niets. Er blijft staan: Waiting for device. Plug in phone now and enable usb debbugging. Make sure *HTC sync* is not installed.

Ik had htc sync al gedeinstalleerd en ook heb ik de usb driver bijgewerkt zoals in de openingspost beschreven. Weet iemand wat ik moet doen?
Unrevoked werkt met clockworkmod, ik heb dat ook verschillende keren geprobeerd, maar lukt nooit om andere recovery te installeren. Gewoon unrevoken en andere recovery er later op zetten. Ziet je pc de Desire ook, zonder dat je programma unrevoked uitvoert? Kijk ook in systeem > apparaatbeheer in configuratiescherm

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 20-02-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

kraonkel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:12:
[...]

Unrevoked werkt met clockworkmod, ik heb dat ook verschillende keren geprobeerd, maar lukt nooit om andere recovery te installeren. Gewoon unrevoken en andere recovery er later op zetten.
Hier geen probleem hoor, heb met Unrevoked gewoon Amon_RA kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
jelmervos schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:16:
[...]

Hier geen probleem hoor, heb met Unrevoked gewoon Amon_RA kunnen installeren.
Heb je iets speciaals moeten doen?

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.