[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
kraonkel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Heb je iets speciaals moeten doen?
Ik niet, unrevoked gedownload en Amon-Ra recovery. Dan in Unrevoked ergens de optie 'Custom Recovery' aanklikken en de Amon-Ra recovery selecteren. That's it!

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
arjen9551 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Ik niet, unrevoked gedownload en Amon-Ra recovery. Dan in Unrevoked ergens de optie 'Custom Recovery' aanklikken en de Amon-Ra recovery selecteren. That's it!
Prima. Bij mij is het gelukt zoals beschreven bij XDA developers met de Terminal emulator.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 20-02-2011 15:26 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:04
kraonkel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:12:
[...]

Unrevoked werkt met clockworkmod, ik heb dat ook verschillende keren geprobeerd, maar lukt nooit om andere recovery te installeren. Gewoon unrevoken en andere recovery er later op zetten. Ziet je pc de Desire ook, zonder dat je programma unrevoked uitvoert? Kijk ook in systeem > apparaatbeheer in configuratiescherm
Ik heb alle stappen op mijn pc nog eens geprobeerd (in plaats van mijn laptop) en nu is het wel gelukt. Thnx voor de input iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Ik ben uiteindelijk ook s-off gegaan. Maar ik denk dat mijn problemen voornamelijk veroorzaakt werden door geen extra partities op mijn sd kaart. Hoewel dat nergens stond volgens mij. Nu werkt hij in ieder geval perfect.
Nu alleen nog een NL woordenboek installeren, want op zich werkt het toetsenbord volgens mij erg goed, maar zonder fout correctie is het toch wel vervelend.

[ Voor 26% gewijzigd door Balachmar op 20-02-2011 16:16 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb cm7 de nieuwste op mijn desire gezet. nadat ik de cm7 rom erop gezet had was vrije intern geheugen 110 mb. Dat is raar dat zo'n rom zoveel ruimte in beslag neemt.

S2E werkt niet helemaal goed bij mij merk ik. Ik heb alles aangevinkt in S2E, dus apps opslaan in sd, cache, downloads etc maar app2sd wilt niet helemaal goed werken, soms wel , soms niet.

Mijn vraag: wat moet er bij Cyanogenmod Settings staan bij Application ---> Install location?
Internal , external of automatic?

Als het op external is gezet, werken sommige apps op homescreen niet/ of niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:26:
Ik heb cm7 de nieuwste op mijn desire gezet. nadat ik de cm7 rom erop gezet had was vrije intern geheugen 110 mb. Dat is raar dat zo'n rom zoveel ruimte in beslag neemt.

S2E werkt niet helemaal goed bij mij merk ik. Ik heb alles aangevinkt in S2E, dus apps opslaan in sd, cache, downloads etc maar app2sd wilt niet helemaal goed werken, soms wel , soms niet.

Mijn vraag: wat moet er bij Cyanogenmod Settings staan bij Application ---> Install location?

Als het op external is gezet, werken sommige apps op homescreen niet/ of niet zichtbaar.
Dit merkte ik dus ook ja. Op de 1 of andere manier vreet CM7 absurd veel intern geheugen. Ik heb zelf ook lopen toveren met die install location instellingen, maar hij bleef maar emmeren dat er geen geheugen meer was. :p Ook het RAM-geheugen was vol volgens meneer. :|

Toch maar weer terug gegaan naar RHD. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:26:
Als je A2SD gebruikt (en dat doe je) dan internal. A2SD zorgt er namelijk voor dat je interne geheugen wordt vergroot met een EXT partitie op je SD card. Je hoeft dus niet meer je apps naar de SD te verplaatsen ofzo, dat gaat automatisch.
Controleer dit met Quick System Info Pro

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
kraonkel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Heb je iets speciaals moeten doen?
ja eigenlijk wel - in Unrevoked, ga naar " File>Custom Recovery" and kies je recovery-RA-desire-image file en volg de stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49
FloRadix schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:25:
[...]
ja eigenlijk wel - in Unrevoked, ga naar " File>Custom Recovery" and kies je recovery-RA-desire-image file en volg de stappen....
Hé, dat is grappig, dat lijkt exact op de beschrijving in de OP! (is niet zo speciaal ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.keeskluskens.nl/dump/images/unrevoked_custom_recovery.png

Volg gewoon de OP van dit topic, en lees het eerst even goed door. Daarna is het appeltje&eitje :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:53
Als ik tijd heb ga ik vanmiddag mijn eerste poging wagen. Gedaan qua voorbereiding:
- dit topic lezen sinds een maand of 2
- OP 100x gelezen
- contacten in gmail, apps die veel tijd/moeite kosten om te herinstalleren (oa Navigon) gebackupt met Mybackup Pro
- rest vd apps via Appbrain
- backup SD-kaart op pc

Kortom, klaar voor een full wipe, en daarna is het een kwestie van stappen volgen geloof ik he!
Als het niet lukt horen jullie het vanzelf want dan kom ik om hulp vragen haha

[ Voor 3% gewijzigd door Stefangrp op 21-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Zulake schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:44:
[...]
Dit merkte ik dus ook ja. Op de 1 of andere manier vreet CM7 absurd veel intern geheugen. Ik heb zelf ook lopen toveren met die install location instellingen, maar hij bleef maar emmeren dat er geen geheugen meer was. :p Ook het RAM-geheugen was vol volgens meneer. :|

Toch maar weer terug gegaan naar RHD. :p
Als je op de site van Alpharev kijkt heeft CM7 een custom Hboot, waardoor er veel meet ruimte overblijft voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Stefangrp schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:45:
Als ik tijd heb ga ik vanmiddag mijn eerste poging wagen. Gedaan qua voorbereiding:
- OP 100x gelezen
- contacten in gmail, apps die veel tijd/moeite kosten om te herinstalleren (oa Navigon) gebackupt met Mybackup Pro
- backup SD-kaart op pc

Kortom, klaar voor een full wipe, en daarna is het een kwestie van stappen volgen geloof ik he!
100x maar? ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
- OP 100x gelezen
- backup SD-kaart op pc

Ik had ook MyBackup Pro gebruikt om mijn niet-geroote telefoon te backuppen, maar dit was uiteindelijk niet gelukt. De backup kon niet terug geplaatst worden omdat mijn telefoon bij het maken van de backup niet geroot was... Beetje jammer, ik denk dat je een andere backup methode moet zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Had ik gelezen ja. Had je alles gedaan of alleen de apps? Ik heb echt maar 2-3 apps gebackupt, de rest download ik gewoon opnieuw via Appbrain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

brrrt schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:21:
[...]

Ik had ook MyBackup Pro gebruikt om mijn niet-geroote telefoon te backuppen, maar dit was uiteindelijk niet gelukt. De backup kon niet terug geplaatst worden omdat mijn telefoon bij het maken van de backup niet geroot was... Beetje jammer, ik denk dat je een andere backup methode moet zoeken. ;)
Of eerst rooten en dan de backup maken! Bij rooten verandert er niets aan de geinstalleerde apps en instellingen verder...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

- OP 100x gelezen
- rest vd apps via Appbrain
- backup SD-kaart op pc
- SMSjes backuppen? (zijn apps voor)
- Bookmarks backuppen? (zijn ook apps voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
Kan ik beide wel missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
retlaw schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:31:
[...]

Of eerst rooten en dan de backup maken! Bij rooten verandert er niets aan de geinstalleerde apps en instellingen verder...
Dat zou kunnen. Ik heb alles gebackupped, maar niks kon terug gehaald worden.
Toen ik mijn apparaat geroot had, kreeg ik een melding dat ik gelijk een nieuwe rom erop moest zetten. Is dat dus niet schadelijk? Ik was bij mij in ieder geval alles kwijt, maar mijn geheugen zat ook te vol om te kunnen rooten (moest hard reset doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 13:53
Vandaag GV 1.1 geflashed en het lijkt erop dat de powerbutton nu weer normaal doet. Tevens is de 2sec delay ook verdwenen.

edit:
de 2s delay is er nog

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 21-02-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:43
Ik heb zojuist geprobeerd mn Desirete rooten met Unrevoked maar ik loop tegen een probleem aan. Het programmatje doet zn dingetje maar op het eind zegt ie dat t rooten niet gelukt is, en vraagt ie of mijn firmware te hoog is. Lijkt me aardig sterk aangezien de laastte firmware update alweer een tijdje geleden is uitgebracht!

Wat ik heb gedaan in een klein stappenplan:

1) SYNC geinstalleerd en gedeinstalleerd (Drivers laten staan)
2) HBOOT driver geupdate/geinstalleerd (http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install)
3) USB debugging aangezet en de telefoon aangesloten op computer (windows XP 32 bit)
4) Het programmatje deed zn ding maar op het eind gaf die dus de melding dat het niet gelukt is en mn firmware eventueel te hoog is..

Iemand een oplossing?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Thecola schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:32:
Ik heb zojuist geprobeerd mn Desirete rooten met Unrevoked maar ik loop tegen een probleem aan. Het programmatje doet zn dingetje maar op het eind zegt ie dat t rooten niet gelukt is, en vraagt ie of mijn firmware te hoog is. Lijkt me aardig sterk aangezien de laastte firmware update alweer een tijdje geleden is uitgebracht!

Wat ik heb gedaan in een klein stappenplan:

1) SYNC geinstalleerd en gedeinstalleerd (Drivers laten staan)
2) HBOOT driver geupdate/geinstalleerd (http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install)
3) USB debugging aangezet en de telefoon aangesloten op computer (windows XP 32 bit)
4) Het programmatje deed zn ding maar op het eind gaf die dus de melding dat het niet gelukt is en mn firmware eventueel te hoog is..

Iemand een oplossing?
Hier rechts bovenin de pagina zit zo'n werkelijk te gekke functie, zo'n geinig zoekvakje (te herkennen aan de tekst"zoeken") Als je daar de tekst "firmware" had ingetoetst had je gezien dat je niet de 1e bent met deze melding en dat anderen het al hebben opgelost.

krein1985 heeft waarschijnlijk de oplossing voor je ;)
savale schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:43:
bleh poging gedaan om mijn 2.2 android te rooten, mislukte halverwge het proces. Nu krijg ik iedere keer de melding: firmware too new... Ik wil even terug naar af, dus ik een factory reset gedaan, maar het probleem blijft. Iemand een idee? moet ik "unrooten"?
Heb je unrevoked3 gebruikt? Bij mij ging dit prima (nadat ik er achter kwam dat een foutmelding voort kwam uit te weinig ruimte op mijn telefoon).

EDIT:
I got the same error message the first time I tried unrevoked...I'm sorry I can't remember who told me to do this..I apologize to this person now please forgive me. But he told me to install htc sync to my P.C. then after installing to go into control panel and uninstall htc sync leaving the htc drivers alone that install with the sync program...I did this then reattempted the unrevoke and it installed flawlessly
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:43
Ghehe, sorry voor t niet-zoeken. Wist niet dat je in een topic zelf ook kon zoeken. Thx voor je antwoorden! Heb een factory reset gedaan en nu is ie geroot en heb ik ter een rom op gezet! ff spelen nu..

Thx!

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Excuses voor het zomaar binnen komen vallen maar iemand hier kan me vast en zeker helpen met een keuze in ROM.

Heb nu een tijdje Cyanogen 7 draaien maar ben er eigenlijk wel op uit gekeken en zou graag (hoe stom het ook klinkt) weer Sense op mijn toestel willen hebben.

Maar welke ROm zouden jullie adviseren?
Een quick onderzoekje deed mij doen uitkomen op ReflexTSenseHD v1.8 DHD port (A2SD+|- FASTEST HD ROM -) maar is dit ook wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Als je niet specifiek de hd sense wil hebben zou ik gaan voor leedroid. Heb er meerdere gehad en vind dit de beste rom maar wel wat minder "custom"

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
schumi2004 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:15:
Excuses voor het zomaar binnen komen vallen maar iemand hier kan me vast en zeker helpen met een keuze in ROM.

Heb nu een tijdje Cyanogen 7 draaien maar ben er eigenlijk wel op uit gekeken en zou graag (hoe stom het ook klinkt) weer Sense op mijn toestel willen hebben.

Maar welke ROm zouden jullie adviseren?
Een quick onderzoekje deed mij doen uitkomen op ReflexTSenseHD v1.8 DHD port (A2SD+|- FASTEST HD ROM -) maar is dit ook wat?
Ik ben ook teruggegaan naar een Sense Rom. Werkt toch wel fijn. GingerVillain is ook relaxed, maar blijf het irritant vinden dat power knopje niet goed werkt altijd, alsmede de 2 sec geen microfoon bug. Verder wil mijn scherm soms in het geheel niet meer aan met die rom.
Ook cyanogenmod geprobeerd, maar na de Google apps kwam ik in een boot loop dus toch maar eraf geknikkerd.

Leedroid werkt wel fijn, en moet zeggen dat mijn bat nu eigenlijk fantastisch lang meegaat. Ander kerneltje van Richard Trip gepakt voor Sense rom.

Met die HD roms heb ik trouwens een flinke lag. Heeft het maar 2 uur volgehouden op mijn Desire.

[ Voor 4% gewijzigd door R-Search op 21-02-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
Heb sinds tijdje ook een desire en moet zeggen hij bevalt me prima.

Enkel ben ik dus bezig om hem geheel naar smaak in te richten maar kan nog niet echt de beste rom vinden.

Ik zoek eigenlijk een rom met 2.3 erin alsmede ook een sense interface, en een berg vrije rom ruimte.
Draai al even gingervillian (en sinds vandaag 1.1) maar deze heeft toch last van enkele bugs.
Welke rom (plus eventueel aanpassing) kan ik het beste gebruiken of kan ik sense over gv heen zetten ?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

R-Search schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:26:
[...]
GingerVillain is ook relaxed, maar blijf het irritant vinden dat power knopje niet goed werkt altijd, alsmede de 2 sec geen microfoon bug.
Deze twee problemen zijn in versie 1.1 opgelost als ik het XDA forum mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Starburst vind ik zelf een fijne 2.2 rom met sense, lekker standaard. Werkt goed maar zit nu op Miui, super fijn maar geen sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
jelmervos schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:57:
[...]
Deze twee problemen zijn in versie 1.1 opgelost als ik het XDA forum mag geloven.
Dat mag je geloven, in Cyanogenmod 7 RC1 (zojuist aan de OP toegevoegd :) ) zijn deze problemen verholpen en GV is hierop gebaseerd.

Ikzelf heb nu CM7 en deze werkt lekker snel & soepel, en de problemen zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Hmmm, betekend weer de boel flashen dan.

Wat zijn nou eigenlijk dé verschillen tussen GingerVillain en Cyanogenmod? Denk dat ik toch eerst weer GingerVillain probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
R-Search schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:12:
Hmmm, betekend weer de boel flashen dan.

Wat zijn nou eigenlijk dé verschillen tussen GingerVillain en Cyanogenmod? Denk dat ik toch eerst weer GingerVillain probeer.
GV heeft wat meer dingen er standaard aan toe gevoegd, een over-the-air update app, standaard apps2sd (moet je bij CM apart flashen) en diverse apps ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
iCy schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:06:
Als je niet specifiek de hd sense wil hebben zou ik gaan voor leedroid. Heb er meerdere gehad en vind dit de beste rom maar wel wat minder "custom"
Wat is het voordeel van een HD rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Taarmen schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:58:
Starburst vind ik zelf een fijne 2.2 rom met sense, lekker standaard. Werkt goed maar zit nu op Miui, super fijn maar geen sense.
MUIU heb ik ook een tijdje gehad maar toch maar vanaf gestapt, ik gaat nu die Starburst ff proberen. Weer eens lekker standaard maar dan rooted en een paar fancy shizzle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
schumi2004 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:34:
[...]

MUIU heb ik ook een tijdje gehad maar toch maar vanaf gestapt, ik gaat nu die Starburst ff proberen. Weer eens lekker standaard maar dan rooted en een paar fancy shizzle..
Waarom gestopt meer miui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

janvanduschoten schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:04:
[...]

Dat mag je geloven, in Cyanogenmod 7 RC1 (zojuist aan de OP toegevoegd :) ) zijn deze problemen verholpen en GV is hierop gebaseerd.

Ikzelf heb nu CM7 en deze werkt lekker snel & soepel, en de problemen zijn verholpen.
Gtalk? Werkt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Bij mij probleemloos, het werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
Net GV 1.1 geïnstalleerd, 2 seconden delay probleem nog steeds aanwezig. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
olandese schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:10:
Bedankt voor het testen. Dit weerhoud me ernog steeds van over te stappen op Gingerbread.Nou maar hopen dat de OTA update van de Nexus one snel komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

olandese schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:10:
Uhm, zou de laatste Oxygen test ROM van 19-02-2011 dit probleem ook hebben?
http://oxygenrom.com/viewtopic.php?f=3&t=127

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 22-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Geen idee eigenlijk, denk door dat ik last heb van ORFD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb net de aparte Hboot van CM7 (die op de site van Alpharev staat, zie OP) geflashed, en het vrije geheugen ging van 31 MB naar 185 MB ! Kijk, daar heb je nog eens wat aan :)
Geflashed met Android Flasher (zie ook OP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
schumi2004 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:12:
[...]

Geen idee eigenlijk, denk door dat ik last heb van ORFD :P
de wat? ORFD(Ford alleen dan anders? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ewivis schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:31:
[...]

de wat? ORFD(Ford alleen dan anders? )
Obssesive ROM Flashing Disorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
)
jelmervos schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:34:
[...]

Obssesive ROM Flashing Disorder
Haha, dat had ik ook inderdaad. Nu alweer 3 weken MIUI (wel met updates er steeds bij O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ewivis schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:59:
)
[...]

Haha, dat had ik ook inderdaad. Nu alweer 3 weken MIUI (wel met updates er steeds bij O-) )
Hoe gaat het met jouw batterij tijdens Miui? Mijn Desire vanochtend om 07:00 uur van de lader en hangt er nu alweer aan :'( Gebruik hem nauwelijks overdag, alleen wat twits en mail

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

lekzzz schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:35:
[...]

Hoe gaat het met jouw batterij tijdens Miui? Mijn Desire vanochtend om 07:00 uur van de lader en hangt er nu alweer aan :'( Gebruik hem nauwelijks overdag, alleen wat twits en mail
Heb ook de nieuwste MIUI en idd het verbruik valt me vies tegen. Om 4 uur van de lader gehaald, 2 uur lopen prutsen en installeren van apps en nu 75%.

Mijn vorige rom (Leedroid) kon ik een stuk langer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een paar dagen CM7 met een aparte app2sd via S2E. App2sd valt erg tegen met aparte programma's. het werkt niet echt soepel en is buggy. Heb het nog niet geprobeerd met Hboot, van jan te horen zal het wel dan goed moeten werken.

Alleen batterij verbruik valt me toch vies tegen moet ik zeggen. Binnen 2 uur ben ik 25% kwijt... 8)7

Terwijl ik toch van leedroid ben overgestapt omdat cm7 beter batterij duur zou hebben. Maar leedroid was voor mij ook geen pretje. Alles werkte goed behalve de belangrijkste, en dat was mobiel internet/ gps. Deze twee vielen heel , maar dan ook heel vaak uit en moest weer rebooten.

Is dat HBoot van cm7 zelfde als dat armon boot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:14:

Is dat HBoot van cm7 zelfde als dat armon boot ofzo?
Nee, HBOOT is de bootloader en Amon_Ra (is eigenlijk een aangepaste clockworkmod) is een recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
zit dan toch te denken om naar een andere rom over te stappen, maar ja wat dan? Batterij vind ik belangrijk en ik wil ook wat voor het oog :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
lekzzz schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:35:
[...]

Wat zegt de battery monitor?
koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:05:
[...]

Heb ook de nieuwste MIUI en idd het verbruik valt me vies tegen. Om 4 uur van de lader gehaald, 2 uur lopen prutsen en installeren van apps en nu 75%.

Mijn vorige rom (Leedroid) kon ik een stuk langer mee doen.
Dat lees ik wel vaker van Leedroid en goede accuduur. Ik ben een tevreden MIUI gebruiker maar de goede accuduur maakt me nieuwsgierig. Ik zal toch eens Leedroid proberen en kijken hoe lang de accu met mijn gebruik meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Als je in 2uur 25% batterij kwijt bent dan is er iets niet goed. Download current widget eens en houdt met de widget je verbruik eens in de gaten. Bij mij is het vanuit sleep (dus scherm minimaal 2 minuten uit) tussen de 3 en 8 mA, dus zo 'n 2 a 3 % per uur als ik niets / weinig doe met sync en 3g en wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
Het accuverbruik van MIUI_Au wisseld heel erg bij mij.
Heb hem een keer op het aanrecht gelegd toen ik naar bed ging en de volgende dag was er maar zo'n 8% vanaf (ongeveer een procent per uur). Terwijl er ook dagen zijn waar zeker twee keer zo snel gaat...
Maar goed ik red er toch echt wel een dag mee.

Ook de verschillende radio's moet ik nog mee experimenteren, want gebruik nu één van de nieuwere en niet de geadviseerde radio.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:37
lekzzz schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:08:
zit dan toch te denken om naar een andere rom over te stappen, maar ja wat dan? Batterij vind ik belangrijk en ik wil ook wat voor het oog :)
Kijk anders naar

AuraxTSense v8.4

ReflexTSenseHD

Gebruikte eerst AuraxTSense met veel plezier. Uiteindelijk overgegaan naar ReflexTSenseHD.
Dat is de ROM zoals op de Desire HD.

Beide heb ik erg goede ervaringen mee. Werken snel en een aardige batterijduur.

Je kunt ook altijd even proberen om de batterij te caliberen. Zeker als je overgaat naar een andere ROM is het verstand om dit weer even te doen.

1.)Charge to Green indicator light with the phone on.
2.)Turn phone off, unplug and plug in again and wait for indicator to go green again.
3.)Boot into recovery, advanced, clear battery stats/cache.
4.)Reboot
5.)Problem solved (hopefully).

[ Voor 23% gewijzigd door MikeOO op 23-02-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Google heeft de 2.3.3 update voor de Nexus One klaar: http://www.engadget.com/2...rbread-2-3-3-fixes-rando/

Ik ben benieuwd wat dit brengt voor de custom Gingerbread ROM's voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de stap ook maar genomen en heb mijn desire geroot. Dankzij de duidelijke OP is dit allemaal goed gelukt! Hulde voor de topicstarter!!
Heb nu de nieuwe Leedroid erop staan en dat bevalt tot nog toe goed.Ik vraag me alleen af of ik het aanmaken van de partities goed heb gedaan, ik heb namelijk nog 90 mb telefoon geheugen en sommige apps die ik heb gedownload zoals de xda app staan volgens het programma app2sd pro op mijn geheugenkaart :s
Bij instellingen--apps--- staat hij op mijn geheugenkaart..
Welke van de twee moet ik nu geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Of de insertcoin versie (1.9.1 of 1.8h). Deze draai ik nu een dag en tot nu toe naar volle tevredenheid.
Had eerst rcmixHD v3 geflashed, maar deze had behoorlijk last van lags. vooral bij het unlocken, wat je nogal vaak doet. Toen overgegaan op Starbust. Een fantastische rom, gebaseerd op de stock rom. Met als toegevoegde waarde een onbeperkte geheugenruimte op de SD. Werd toch weer nieuwsgierig naar een HD rom, vooral voor de nieuwe Sense. Insertcoin geprobeerd en waarempel draait deze helemaal zonder lags?! Had even een kwartiertje nodig, maar daarna als een speer!
MikeOO schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:32:
[...]

Kijk anders naar

AuraxTSense v8.4

ReflexTSenseHD

Gebruikte eerst AuraxTSense met veel plezier. Uiteindelijk overgegaan naar ReflexTSenseHD.

Je kunt ook altijd even proberen om de batterij te caliberen. Zeker als je overgaat naar een andere ROM is het verstand om dit weer even te doen.

2.)Turn phone off, unplug and plug in again and wait for indicator to go green again.
4.)Reboot

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
jelmervos schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:06:
Google heeft de 2.3.3 update voor de Nexus One klaar: http://www.engadget.com/2...rbread-2-3-3-fixes-rando/

Ik ben benieuwd wat dit brengt voor de custom Gingerbread ROM's voor de Desire.
Idd net gelezen! Hopen op een betere ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:48:
Zo ik heb de stap ook maar genomen en heb mijn desire geroot. Dankzij de duidelijke OP is dit allemaal goed gelukt! Hulde voor de topicstarter!!
Heb nu de nieuwe Leedroid erop staan en dat bevalt tot nog toe goed.Ik vraag me alleen af of ik het aanmaken van de partities goed heb gedaan, ik heb namelijk nog 90 mb telefoon geheugen en sommige apps die ik heb gedownload zoals de xda app staan volgens het programma app2sd pro op mijn geheugenkaart :s
Apps installeert de Desire gedeeltelijk op de SD kaart en gedeeltelijk op je interne geheugen. Als je de app Quick System Info uit de market haalt, kun je zien bij A2SD storage of je ext3 partitie wordt gebruikt (Total:***Mb , Free: ***Mb).

Welkom bij de club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:48:
Je moet alles wat volgens het systeem op je sdkaart staat kopieren naar je systeem. Anders kan het zorgen voor foutmeldingen.

Het systeem moet denken dat hij op je systeem geheugen staat (ook al staat hij op je ext3 partitie).
Ik merk soms ook dat sommige apps op de sdkaart geinstalleerd worden. Maar als je opnieuw opstart geeft dit soms problemen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
janvanduschoten schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:30:
Ik heb net de aparte Hboot van CM7 (die op de site van Alpharev staat, zie OP) geflashed, en het vrije geheugen ging van 31 MB naar 185 MB ! Kijk, daar heb je nog eens wat aan :)
Geflashed met Android Flasher (zie ook OP)
Heb je hier verder ook effectief nog wat aan? Is hij nu sneller/langere accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
MikeOO schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:32:
[...]

Kijk anders naar

AuraxTSense v8.4

ReflexTSenseHD

4.)Reboot
Ga ik beide maar eens doen, na zeven uur vanochtend sta ik nu op 50% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
lekzzz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:29:
[...]

Ga ik beide maar eens doen, na zeven uur vanochtend sta ik nu op 50% :(
vanaf 8:05 tot nu: 85%. aantal smsjes, beetje gesurft. Uiteraard doe ik ook vaak uit standby, unlock en daarna weer locken(en dan nog niet weten wat de tijd is.. :+ Meer mensen die dit kennen? soort tik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Welke rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Accu metingen zonder de gehele accu capaciteit te gebruiken hebben niet zoveel zin om te melden. Dus dingen zeggen als "in 3 uur ging er maar 5% af, GEWELDIG!!1" heb je niks aan, want daarna kan het zeer snel gaan. Dit heeft te maken calibratie e.d.

Meer zin heeft het om aan te geven hoe lang je het uithoud met een volledig opgeladen accu. Alsnog niet helemaal betrouwbaar:
- Accu's gaan naarmate ze ouder worden slechter presteren
- Calibratie bepaalt of je accu helemaal vol geladen is, dit is dus ook weer verschillend.
- Het verbruik is per persoon anders. Een beetje surfen en chatten vind de 1 weinig verbruik, terwijl iemand anders daar heel anders of kan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
MIUI AU 1.12.19

Daarnaast heb ik over heel de dag, 40% over ofzo. En dan internet ik best veel erbij. smssen, whatsappen en wat bellen. en dan van 8:00 - 0:00 zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:09
Ewivis schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:57:
[...]

MIUI AU 1.12.19

Daarnaast heb ik over heel de dag, 40% over ofzo. En dan internet ik best veel erbij. smssen, whatsappen en wat bellen. en dan van 8:00 - 0:00 zeg maar.
Welke radio gebruik je? Dat red ik dus echt niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Mede door het extensieve batterij gebruik van Miui, ben ik overgestapt naar Ginger Villian. Wat een verademing, ik geloof dat ik hier een tijdje op blijf telefoneren. Heb tot nu toe nergens problemen mee, bluetooth (sms via texdro), wifi en camera zijn allemaal volledig werkend. Met enkele widgets kan je het aardig sense-achtig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Cyleo schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:22:
[...]
Heb je hier verder ook effectief nog wat aan? Is hij nu sneller/langere accuduur?
Kan niet zeggen dat hij sneller of zuiniger is. CM7 is bij mij tot nu toe wel de zuinigste ROM die ik heb gehad. Met matig gebruik(= circa 3 telefoontjes van max 2 minuten, 4 sms, 6 emails, kwartiertje internet en even mijn apps geüpdate) blijf ik na circa 16 uur nog op 60+%(en dit al een aantal dagen na elkaar)

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Cyleo schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:22:
[...]

Zoals Janvanduschoten hierboven al schreef, CM7 is al een heel zuinige rom. Maar een hboot kan eigenlijk geen invloed hebben op zuinigheid/snelheid, aangezien je eigenlijk niet echt iets verandert. Wanneer je op je PC de C schijf verkleint en de D schijf vergroot, zul je ook niet een verschil merken in snelheid. Maar je hebt wel op één schijf meer ruimte. En dat is dus het voordeel van de CM7 hboot, je krijgt opeens veel meer ruimte op /data om je apps te installeren. Snelheid heeft de rom zelf al voldoende, maar dankzij deze hboot heb je ook meer ruimte om apps te installeren (en dat heeft trouwens ook de voorkeur boven andere Apps2sd+ scipts: deze verkleinen namelijk de levensduur van de SD kaart en vergroten de kans op SD fouten. Dankzij deze nieuwe hboot hoef je dit soort scripts niet meer te gebruiken, dus geen EXT partitie aan te maken)...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Zijn er ook mensen die zijn overgegaan van CM7 naar een Sense rom? Bv Starburst of AuraxTsense. Geen problemen?
Allerlei aanpassingen gedaan Ext4, in Hboot overgegaan van CM naar Sense. Maar ik blijf maar in het Bootscreen hangen. Kan E2sd, uit market, hier debet aan zijn?
Gepartioneerd vanuit Gparted. Zoals aanbevolen. Partioneren dmv Recovery geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

appies schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:03:
Mede door het extensieve batterij gebruik van Miui, ben ik overgestapt naar Ginger Villian. Wat een verademing, ik geloof dat ik hier een tijdje op blijf telefoneren. Heb tot nu toe nergens problemen mee, bluetooth (sms via texdro), wifi en camera zijn allemaal volledig werkend. Met enkele widgets kan je het aardig sense-achtig maken.
Ik gebruik Ginger Villian ook al een tijdje, ben er zeer tevreden over.. Hou persoonlijk helemaal niet van Sense..
Ik gebruik deze rom i.c.m Zeam Launcher..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
mbroeders schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:22:
[...]

Zoals Janvanduschoten hierboven al schreef, CM7 is al een heel zuinige rom. Maar een hboot kan eigenlijk geen invloed hebben op zuinigheid/snelheid, aangezien je eigenlijk niet echt iets verandert. Wanneer je op je PC de C schijf verkleint en de D schijf vergroot, zul je ook niet een verschil merken in snelheid. Maar je hebt wel op één schijf meer ruimte. En dat is dus het voordeel van de CM7 hboot, je krijgt opeens veel meer ruimte op /data om je apps te installeren. Snelheid heeft de rom zelf al voldoende, maar dankzij deze hboot heb je ook meer ruimte om apps te installeren (en dat heeft trouwens ook de voorkeur boven andere Apps2sd+ scipts: deze verkleinen namelijk de levensduur van de SD kaart en vergroten de kans op SD fouten. Dankzij deze nieuwe hboot hoef je dit soort scripts niet meer te gebruiken, dus geen EXT partitie aan te maken)...
Ah, kijk, dat moest ik even weten, bedankt! Nu moet ik zeggen dat ik mijn accu volgens mij verkloot heb, daar ik overal waardeloze scores haal qua gebruiksduur. Ik zal even een calibratiepoging doen, maar ook cyanogen haald bij mij nu net de dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Cyleo schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:06:
[...]
Ah, kijk, dat moest ik even weten, bedankt! Nu moet ik zeggen dat ik mijn accu volgens mij verkloot heb, daar ik overal waardeloze scores haal qua gebruiksduur. Ik zal even een calibratiepoging doen, maar ook cyanogen haald bij mij nu net de dag ;)
Zet eens Current Widget op je scherm en kijk eens wat je verbruik is als hij uit zijn slaap stand komt (na minimaal 2 minuten scherm uit). Dat zou niet veel meer dan 10mA moeten zijn, bij mij tussen 3mA en 10 mA. Is het hoger, dan zou je eens moeten kijken met bijv Spare Parts wat je toestel wakker houd of welke app er veel bezig is.

Kom je er niet uit, dan zou ik eens een hele schone installatie van CM7 doen, ook je ext 3 partitie wipen. Het is wel even wat werk om alles weer in te stellen /restoren, maar schoon werkt wel lekker vlot en moet probleemvrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
diabolofan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:01:
[...]

Welke radio gebruik je? Dat red ik dus echt niet namelijk...
radio 32.49.00.32U_5.11.05.27

2.6.35.8-vorkkernel

MIUI AU 1.2.19 R1 om precies te zijn.

running services:

fancywidget
twitter
whatsapp
google messeaging
swype

net nog 30 min op ebuddy gezeten, nu 68% ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Ewivis op 23-02-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
ricjuh schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:51:
[...]

Ik gebruik Ginger Villian ook al een tijdje, ben er zeer tevreden over.. Hou persoonlijk helemaal niet van Sense..
Ik gebruik deze rom i.c.m Zeam Launcher..
Zal het eens proberen, de Sense had m.i. wel een fijnere agenda. Dit is wat ik nu met Android Agenda Widget doe, aangezien het agendabeheer i.c.m. Google agenda enorm handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

appies schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:55:
[...]

Zal het eens proberen, de Sense had m.i. wel een fijnere agenda. Dit is wat ik nu met Android Agenda Widget doe, aangezien het agendabeheer i.c.m. Google agenda enorm handig is.
Google Calendar is voor mij onmisbaar...

Iemand al ervaring met GV1.1 en dan specifiek Gtalk die niet meer aangemeld is bij het switchen van wifi en 3G en andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16
Ik heb de OP gelezen en aardig wat vragen zijn reeds beantwoord, maar ik heb er nog een die nog niet helemaal duidelijk is. Ik heb een htc desire, met de custom rom 2.2 froyo. Nu wil ik upgraden naar 2.3. Moet ik nu eerst rooten of niet? Hij is namelijk al geroot toen 2.2 erop is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Opperhoof schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:56:
Ik heb de OP gelezen en aardig wat vragen zijn reeds beantwoord, maar ik heb er nog een die nog niet helemaal duidelijk is. Ik heb een htc desire, met de custom rom 2.2 froyo. Nu wil ik upgraden naar 2.3. Moet ik nu eerst rooten of niet? Hij is namelijk al geroot toen 2.2 erop is gezet.
Nee, als je toestel is geroot kun je gewoon de gewenste ROM op je SD kaart zetten en deze flashen (na de Nandroisd backup en het wipen uiteraard) via je custom recovery of via Rommanager.

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2011 17:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:16
en kan het kwaad om hem als nog te rooten ook al is dat al gedaan? Dat rooten met Amon_RA klinkt namelijk wel aantrekkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Opperhoof schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:11:
en kan het kwaad om hem als nog te rooten ook al is dat al gedaan? Dat rooten met Amon_RA klinkt namelijk wel aantrekkelijk...
Je kunt hem met het zelfde gemak ook s-off maken en dan met android flasher (zie op) een andere custom recovery flashen (of bootscreen, radio, hboot etc). Dat is ook aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
janvanduschoten schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:25:
[...]

Zet eens Current Widget op je scherm en kijk eens wat je verbruik is als hij uit zijn slaap stand komt (na minimaal 2 minuten scherm uit). Dat zou niet veel meer dan 10mA moeten zijn, bij mij tussen 3mA en 10 mA. Is het hoger, dan zou je eens moeten kijken met bijv Spare Parts wat je toestel wakker houd of welke app er veel bezig is.

Kom je er niet uit, dan zou ik eens een hele schone installatie van CM7 doen, ook je ext 3 partitie wipen. Het is wel even wat werk om alles weer in te stellen /restoren, maar schoon werkt wel lekker vlot en moet probleemvrij zijn.
Da's weinig, ik heb uit slaapstand een verbruik van 36 mA (Leedroid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kapitein Prozac schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:19:
[...]

Da's weinig, ik heb uit slaapstand een verbruik van 36 mA (Leedroid).
Ik 141mA 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Heb je al gekeken met bijvoorbeeld mini info (toppertje! ) of spare parts bij usage wat het meeste wordt gebruikt? Wat jij hebt is veel te veel verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik heb het ook even geinstalleerd, heb na +- 10 minuten scherm uit 11mA.
Mini info ook geinstalleerd, maar weet niet goed wat ik daar mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Bij mij geeft elixer waardes tussen de -4 en - 10 met scherm uit.
Verbonden met WiFi, volgens mij maakt dat ook nog wel verschil.
Edit:
Dit alles met Leedroid 2.3d

[ Voor 12% gewijzigd door madmaus op 23-02-2011 21:13 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
koekoek2003nl schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:58:
[...]
ik heb het ook even geinstalleerd, heb na +- 10 minuten scherm uit 11mA.
Mini info ook geinstalleerd, maar weet niet goed wat ik daar mee moet.
Mini info heeft een widget waar , als je op de widget en daarna op de batterij tapt, je kunt zien wat het meeste van je batterij vraagt. Heb net ook Elixir geïnstalleerd, en die doet dat ook, geeft dezelfde waarde als Current Widget. Wel een leuke app trouwens, eens even mee spelen :)

@madmouse, dat is ook en nette waarde, vergelijkbaar met CM7

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
janvanduschoten schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:04:
[...]

Mini info heeft een widget waar , als je op de widget en daarna op de batterij tapt, je kunt zien wat het meeste van je batterij vraagt. Heb net ook Elixir geïnstalleerd, en die doet dat ook, geeft dezelfde waarde als Current Widget. Wel een leuke app trouwens, eens even mee spelen :)

@madmouse, dat is ook en nette waarde, vergelijkbaar met CM7
Heb een update gedaan naar Miui 1.2.19, zal als hij morgenochtend is opgeladen even de batterij reset doen volgens Miui en dan opnieuw gaan kijken wat m'n batterij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Nog even onder de aandacht brengen:
Na nog een dag van testen. Na CM7 wilde ik wel weer eens een andere Rom proberen. Ik had Hboot voor CM7 van Alpharev gebruikt, ook heb ik uit de market E2SD geinstalleerd.
Eerst heb ik weer de stock rom op de Hboot gezet.
(Sorry Albino 71)
Dat gaat geheid vaut....
alpharev hboot Bravo Stock 1.8 er op zetten en you're good to go.. Had ik gedaan maar vergeten te vermelden

Nu wilde ik Starburst proberen, kwam niet verder dan de Joker. Andere Sense rom dan maar, weer een Joker. Dan HD Rom startte wel door maar daar stopte om de haverklap programma's. Geprobeerd om oudere roms, die ik nog op de PC had van backuppen sdkaart, te restoren weer die Joker. Andere recovery geprobeerd: Joker. Andere sdkaart weer Joker. Alleen de backup van CM7 zelf laat zich restoren. En opstarten. Zit ik nu als verstokte Rom hopper vast aan CyanogenMod 7 ik hoop het niet. Ik weet dat Cyanogen een verstikkend en giftig gas is maar het 'verstikt ' toch nu niet mijn Verlangen.
Anderen soortgelijke ervaringen of juist niet, ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door kraonkel op 23-02-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kraonkel schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:16:
Nog even onder de aandacht brengen:
Na nog een dag van testen. Na CM7 wilde ik wel weer eens een andere Rom proberen. Ik had Hboot voor CM7 van Alpharev gebruikt, ook heb ik uit de market E2SD geinstalleerd.
Nu wilde ik Starburst proberen, kwam niet verder dan de Joker. Andere Sense rom dan maar, weer een Joker. Dan HD Rom startte wel door maar daar stopte om de haverklap programma's. Geprobeerd om oudere roms, die ik nog op de PC had van backuppen sdkaart, te restoren weer die Joker. Andere recovery geprobeerd: Joker. Andere sdkaart weer Joker. Alleen de backup van CM7 zelf laat zich restoren. En opstarten. Zit ik nu als verstokte Rom hopper vast aan CyanogenMod 7 ik hoop het niet. Ik weet dat Cyanogen een verstikkend en giftig gas is maar het 'verstikt ' toch nu niet mijn Verlangen.
Anderen soortgelijke ervaringen of juist niet, ben benieuwd.
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar heb je de CM7 hboot van alpharev geflashed en je wil nu een andere rom (HD) terugzetten?

Dat gaat geheid vaut....
alpharev hboot Bravo Stock 1.8 er op zetten en you're good to go

@janvanduschoten: 2 second delay zou nog wel in GV1.1 zitten, maar volgens jou niet in CM7?

Trouwens de 2.3 OTA voor de N1 zou nu verspreid gaan worden. Goeie hoop dat dat nog iets gaat opleveren voor de Desire

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 23-02-2011 23:32 . Reden: typo ]

Te koop....

• kraonkel
albino71 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:27:
[...]
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar heb je de CM7 hboot van alpharev geflashed en je wil nu een andere rom (HD) terugzetten?
Dat gaat geheid vaut....
alpharev hboot Bravo Stock 1.8 er op zetten en you're good to go
En weer opgelost. Wat albino 71 schreef had ik al gedaan, de hboot telkens aangepast. Maar hij bracht me wel op het idee om nog eens op de Alpharev site te gaan kijken. Daar stond 'fastboot erase cache' , en dat heb ik dan ook gedaan. En zie ik kwam voorbij de Joker. En weer wat geleerd, niet alleen lezen, maar vooral begrijpend lezen. Laten doordringen wat er staat.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
Ik heb nu dus al even gingervillian draaien en heb een vraag.
Je hebt op je startscherm onderin 3 knoppen zitten namelijk bellen,mene en internet.
Hoe kan ik hier meer iconen inzetten of aanpassen is dit mogelijk, ik zie bij andere roms dat er 5 iconen staan en dat die bolletjes voor je tabblad weg zijn.

Waar kan ik dit aanpassen of welk programma is hiervoor handig?

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06
Na veel lezen op zowel dit forum als xda heb ik besloten mijn Desire te rooten. Een half jaar geleden had ik er ook al naar gekeken, maar de verschillende rootmethodes hadden mij ervan weerhouden om te rooten. Nu met de duidelijke OP en handleiding was het een eitje :). Bedankt daarvoor! Enige hobbeltje was dat de USB connection type op HTC sync stond en daardoor het flashen niet lukte. Na wat speurwerk las ik dat USB connection type op disk drive hoort te staan, en ja hoor, het flashen lukte.

Ik heb een Desire Orange UK en ik heb met de custom recovery van Amon_RA de telefoon geroot, zonder dat mijn instellingen etc. zijn verdwenen. Daarna Titanium Backup geïnstalleerd, backup gemaakt, SD card gebackup op pc, SD card gepartioneerd en de stock rom geflashed met de nodige aanpassingen, zoals a2sd, powersavings, tweaks, app updates, bestanden weer op SD card gezet en klaar was ik.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden, want Orange UK had nogal een hoop eigen apps geinstalleerd. Vandaag tevens de radio geupdated van 4.05.00.11 naar 5.11.05.27. Dit gaf wel wat zorgen, want via speedtest haalde ik nog maar 40 KB/s ipv 240 KB/s via mobile network. Even dataroaming uit en aan zetten en het was gelukkig opgelost.

Vandaag nog even mijn toestel S-off maken en het tweaken kan beginnen :D.

• janvanduschoten
franssnarf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:48:
Je hebt op je startscherm onderin 3 knoppen zitten namelijk bellen,mene en internet.
Hoe kan ik hier meer iconen inzetten of aanpassen is dit mogelijk, ik zie bij andere roms dat er 5 iconen staan en dat die bolletjes voor je tabblad weg zijn.

Ik denk dat je Launcher Pro bedoeld, die heeft 5 iconen onderin het scherm staan (die onderste balk kun je ook nog afzonderlijk van het scherm laten verschuiven, dus het zijn er eigenlijk 15). Hieronder een screenshot van mijn toestel met CM7 Nightly's, met de Theme Chooser het theme Mau5KANG gebruikt (staat in de market) en Launcher Pro als launcher.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TWYr0Vx6CpI/AAAAAAAABNM/XlJLbUd2gmo/s512/snap20110224_105827.png

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

franssnarf schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:48:

Ik gebruik Zeam Launcher onder Ginger Villain:
Afbeeldingslocatie: http://www.android-underground.org/wp-content/uploads/2010/12/zeam.jpg

Zeam wordt helaas niet meer door ontwikkeld, maar het werkt goed.

• Cyleo
Ik gebruik ongeveer 16 mA volgens de widget, iets meer dus. Geen idee waar het aan ligt, zal zo een nandroid maken en kijken of er verschil is tussen deze en een clean install. Misschien dat het ook aan de radio ligt, welke radio en tel. provider hebben jullie?

32.47.00.32U_5.10.05.23 - KPN/Hi (erg goed ontvangst overigens)

• janvanduschoten
Cyleo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:12:
Ik gebruik ongeveer 16 mA volgens de widget, iets meer dus. Geen idee waar het aan ligt, zal zo een nandroid maken en kijken of er verschil is tussen deze en een clean install. Misschien dat het ook aan de radio ligt, welke radio en tel. provider hebben jullie?

32.47.00.32U_5.10.05.23 - KPN/Hi (erg goed ontvangst overigens)
Hij blijft bij mij uit de slaapstand nog altijd onder de 10, vaak tussen de 3 mA en de 7mA.
Ik heb 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 , ook Hi/KPN.

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Zojuist mijn Desire geroot en daarna een Rom erop gezet. Alles is prima verlopen dankzij de openingspost. Nu alleen nog even kijken hoe ik alles weer kan restoren via Titanium Backup.

• Ewivis
janvanduschoten schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:29:
[...]

Hij blijft bij mij uit de slaapstand nog altijd onder de 10, vaak tussen de 3 mA en de 7mA.
Ik heb 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 , ook Hi/KPN.
Ik snap geen bal van dat programma. Als ik display helemaal laag gooi, mn proc clock op 245 zet blijft het verbruik hetzelfde... enig idee?

• janvanduschoten
Ewivis schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:14:
[...]
Ik snap geen bal van dat programma. Als ik display helemaal laag gooi, mn proc clock op 245 zet blijft het verbruik hetzelfde... enig idee?
Current Widget die kijkt 1 x per minuut wat het verbruik is. Als je toestel in slaap stand is en je zet hem weer aan is de kans groot dat Current widget aangeeft wat hij in de slaapstand verbruikt. Als je display aan is en je laat het dan handmatig of automatisch refreshen dan is het verbruik uiteraard hoger. Asl je een paar keer vanuit slaapstand een vrij hoog verbruik hebt,moet je toch eens kijken welke app dat verbruik veroorzaakt. Dit kun je doen met Spare Parts of in je dailer *#*#4636#*#* intoetsen en dan kijken bij Gebruikersstatistieken.

• madmaus
Darkzell schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:37:
Zojuist mijn Desire geroot en daarna een Rom erop gezet. Alles is prima verlopen dankzij de openingspost. Nu alleen nog even kijken hoe ik alles weer kan restoren via Titanium Backup.
Dat gaat prima, maar dan moet je wel eerst een backup gemaakt hebben. Ik hoop dat je dat wel gedaan hebt?

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.