[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.203 views

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Instellingen en apps restoren via Titanium ging vrij makkelijk en alles is dus ook wel ingesteld nu. Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar dat bij mijn contacten ook de facebook afbeeldingen worden getoond. Als ik bij de synchronisatie settings Facebook wil toevoegen dan blijft ie bij het aanmelden aangeven dat de dienst niet beschikbaar is momenteel.

[Edit]Al gefixed.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De Nexus One 2.3.3 OTA update is bekend op XDA.

Nu maar afwachten wat dit brengt voor de Desire custom ROM's.

[ Voor 21% gewijzigd door jelmervos op 24-02-2011 21:40 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik ben net begonnen met rooten en custom firmware enzo maar 2 kleine dingen kan ik maar niet achterhalen.

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/7379/snap20110224214941.jpg

1: Hoe krijg ik die horizontale lichtblauwe balkjes dezelfde kleur als de notificatiebalk?
2: Hoe krijg ik al het grijze zwart?

Vooral dat 2e zou toch zo te doen moeten zijn, het was eerst allemaal zwart, volgens mij zie ik iets over het hoofd 8)7

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
jelmervos schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:39:
De Nexus One 2.3.3 OTA update is bekend op XDA.

Nu maar afwachten wat dit brengt voor de Desire custom ROM's.
Ik ben ook echt heel benieuwd. Hopelijk alle laatste issues nu snel opgelost! Ben mijn Sense Rom alweer beu nu eigenlijk. Blijf echt flashen, als er ergens een uurtje is over is staat er toch weer snel een nieuwe rom op.Had deze thread beter nooit kunnen vinden :D

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49
thefal schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:55:
Ik ben net begonnen met rooten en custom firmware enzo maar 2 kleine dingen kan ik maar niet achterhalen.

[afbeelding]

1: Hoe krijg ik die horizontale lichtblauwe balkjes dezelfde kleur als de notificatiebalk?
2: Hoe krijg ik al het grijze zwart?

Vooral dat 2e zou toch zo te doen moeten zijn, het was eerst allemaal zwart, volgens mij zie ik iets over het hoofd 8)7
Zo te zien heb je een CyanogenMod gebaseerde ROM. Als dat zo is dan zie je ook de optie CyanogenMod settings als je in je hoofdscherm op de menu knop drukt en kiest voor Instellingen.
1] Dus Menu>Instellingen>CyanogenMod settings>Interface>Notification power widget>Indicator color

Je oplossing voor nr 2 zit daar ook ergens, maar die optie zit (nog) niet in mijn ROM.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:25
ik probeer mijn Desire te rooten alleen loop ik tegen een probleem op,
ik volg de stappen van de OP en alles gaat goed tot op het moment dat die de telefoon gereboot heeft hij deze weer opstart dan verliest hij de verbinding met de telefoon en krijg ik de volgende error: "Communications with phone unexpectedly interrupted"

Ik heb de telefoon ingesteld dat die standaard de "HTC Sync" optie moet gebruiken zodat die een data verbinding maakt.

HTC Sync is van de pc verwijderd en van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
gert_jan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:39:
ik volg de stappen van de OP en alles gaat goed tot op het moment dat die de telefoon gereboot heeft hij deze weer opstart dan verliest hij de verbinding met de telefoon en krijg ik de volgende error: "Communications with phone unexpectedly interrupted"

Ik heb de telefoon ingesteld dat die standaard de "HTC Sync" optie moet gebruiken zodat die een data verbinding maakt.

En toch wil je gaan 'HTC Syncen"? HTC Syncen staat voor contacten en agenda synchroniseren. Ik denk dat er geen drivers zijn geinstalleerd. Als je "Communications with phone unexpectedly interrupted" ingeeft in google vind je waarschijnlijk de oplossing. Anders lees hier maar eens

[ Voor 19% gewijzigd door kraonkel op 25-02-2011 00:22 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
madmaus schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:11:
Bij mij geeft elixer waardes tussen de -4 en - 10 met scherm uit.
Verbonden met WiFi, volgens mij maakt dat ook nog wel verschil.
Edit:
Dit alles met Leedroid 2.3d
Kan je met Elixer dan ook een logbestand ofzo bijhouden? Want het is een mooi progje, maar dat kon ik niet zo snel terug vinden.... Dan zou dat de grote meerwaarde zijn van CurrentWidget, omdat je een heel log bestand krijgt... Toch handig om te zien wanneer er opeen een grote power drain is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik zag inderdaad iets over het hoofd! De kleuren worden niet direct geupdate, ik wordt vanochtend wakker en alle kleuren zijn ineens veranderd XD Kwesite van geduld hebben of rebooten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
l3art schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 02:30:
[...]

Kan je met Elixer dan ook een logbestand ofzo bijhouden? Want het is een mooi progje, maar dat kon ik niet zo snel terug vinden.... Dan zou dat de grote meerwaarde zijn van CurrentWidget, omdat je een heel log bestand krijgt... Toch handig om te zien wanneer er opeen een grote power drain is.
Volgens mij gaat dat niet nee. Dat is wel jammer in Elixer.
Je zou het wel aan de maker kunnen vragen of die dat erin kan maken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB verbinding moet op "Alleen opladen" staan en dan moet je ook nog USB Fouten opsporen (of hoe dat ook precies heet) aanzetten.
Dan zou het wel moeten werken (was bij mij wel het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Gaat iemand deze stock GB proberen?

Als ik tijd heb morgen toch even kijken of de probs die ik had hier niet meer inziten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
AdamG heeft een nieuwe ROM uitgebracht op basis van de Nexus One GingerBread update :). Op twitter zegt hij dit er over:
Introducing the cleanest Gingerbread (GRI40) AOSP ROM for the HTC Desire, http://bit.ly/giVwX2 kudos to thalamus and schiznik
Graphics is improved, videos can be recorded and best of all no more call audio delay!
Dus de 2 seconden delay bij het opnemen van een telefoongesprek is weg!

[ Voor 7% gewijzigd door SpaceK33z op 25-02-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
SpaceK33z schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:09:
AdamG heeft een nieuwe ROM uitgebracht op basis van de Nexus One GingerBread update :). Op twitter zegt hij dit er over:

[...]

[...]

Dus de 2 seconden delay bij het opnemen van een telefoongesprek is weg!
Goed bezig, als dat zo doorgaat ga ik misschien wel weer over van MIUI naar gingerbread :X

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klinkt goed, alleen is die ROM wel erg clean: geen nederlands, geen A2SD, enz. Misschien toch nog even wachten op een nieuwe versie van Oxygen of Ginger Villain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
jelmervos schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:24:
Klinkt goed, alleen is die ROM wel erg clean: geen nederlands, geen A2SD, enz. Misschien toch nog even wachten op een nieuwe versie van Oxygen of Ginger Villain.
Oxygen zal vandaag nog worden geupdate. Maar eigenlijk hoop ik snel op een geupdate versie van CM7 ;) Iemand trouwens ervaring met de nightlies van de laatste week? Ik lees op XDA allemaal berichten over incompatibele RILs en de daarbij horende problemen. Hebben daar hier mensen last van?

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
jelmervos schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:24:
Hmm, minimale eis is wel Nederlands en A2SD en Google Apps erbij eigenlijk. Maar goed we wachten wel even, er zal vast wel wat meer nieuws komen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbroeders schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:33:
[...]

Oxygen zal vandaag nog worden geupdate. Maar eigenlijk hoop ik snel op een geupdate versie van CM7 ;) Iemand trouwens ervaring met de nightlies van de laatste week? Ik lees op XDA allemaal berichten over incompatibele RILs en de daarbij horende problemen. Hebben daar hier mensen last van?
Ik heb de nightly van 22-02-2011 en geen problemen, alleen soms (niet altijd naar mijn idee )de 2 seconden delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:37:
[...]

Ik heb de nightly van 22-02-2011 en geen problemen, alleen soms (niet altijd naar mijn idee )de 2 seconden delay.
Ah, thanks!! Dan toch maar weer naar de nightlies. Nu de Nexus OTA live is, verwacht ik dat die 2 seconden delay wel snel zal verdwijnen. En daarbij, ik stoor me er niet echt aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbroeders schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:42:
[...]

Ah, thanks!! Dan toch maar weer naar de nightlies. Nu de Nexus OTA live is, verwacht ik dat die 2 seconden delay wel snel zal verdwijnen. En daarbij, ik stoor me er niet echt aan...
In de nightlys kun je nu ook je batterij percentage aanzetten bij CyanogenMod settings, vind ik ook prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik hoor iedereen spreken over een Nandroid backup, is dat als je naar de custom recovery van Amon_RA en dan klikt op "backup/restore" en dan "Nand Backup" of is dat wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, maar na wat speurwerk via google heb ik de oplossing gevonden. USB connection type hoort op disk drive te staan en USB debugging mode aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
thefal schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:35:
Ik hoor iedereen spreken over een Nandroid backup, is dat als je naar de custom recovery van Amon_RA en dan klikt op "backup/restore" en dan "Nand Backup" of is dat wat anders?
Je zit helemaal goed. Al je daar kies voor backup (eventueel inclusief je ext3 partitie met al je apps erop) dan maakt hij een image (exacte kopie van je hele ROM zoals hij op dat moment is, dus incl. al je sms, bel historie, instellingen, alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
Dit topic is niet voor software bedoeld.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 25-02-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
franssnarf schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:33:
Jongens nog een vraag, ik heb nu dus alles zover dat ie naar mijn hand gezet is enkel 1 ding nog niet.
Ik zoek een email widget die de helft van het scherm vult en werkt met de standaard email uit gingervillian.

Welke kan ik hiervoor beste gebruiken, heb k9 geprobeerd en nog paar maar geen enkele werkt zoals ik wil.
En van de standaard mail is geen widget beschikbaar (althans hij staat er niet tussen).
Ik zou deze even doorkoppen naar Android Market en applicaties, daar moet je zijn voor apps. Vermeld ook nog even hoe je dan wilt dat hij werkt, want kan ik niet uit je vraagstelling halen (en hele volksstammen met mij ;) )

Edit: RoD was weer sneller dan het geluid...

[ Voor 2% gewijzigd door janvanduschoten op 25-02-2011 16:45 . Reden: Edit: RoD was weer sneller dan het geluid... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Zit toch echt watertandend te wachten tot de nieuwe CM7 of GV uitkomt op basis van die Nexus OTA... Jam het wordt weer leuk. Was AutraxT toch beu aan het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pathfinder2k schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:48:
Zit toch echt watertandend te wachten tot de nieuwe CM7 of GV uitkomt op basis van die Nexus OTA... Jam het wordt weer leuk. Was AutraxT toch beu aan het worden...
Ik denk toch dat Oxygen sneller is, aangezien AdamG al een 2.3.3 ROM heeft gemaakt voor de Desire. Maar we wachten af.
Oxygen will be updated later today
http://twitter.com/#!/adamg_xda/status/40963684607987713

[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 25-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

jelmervos schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:52:
[...]

Ik denk toch dat Oxygen sneller is, aangezien AdamG al een 2.3.3 ROM heeft gemaakt voor de Desire. Maar we wachten af.

[...]

http://twitter.com/#!/adamg_xda/status/40963684607987713
Ik vind het jammer dat die mooie 3d appdrawer er niet in zit... iedereen vind m irritant ik vind m fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:38
hallo,

nu heb ik m'n desire geroot, maar loop steeds tegen 't probleem aan dat als ik een apps wil gebruiken die je als superuser wil gebruiken. herstart de telefoon steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
stefanxxx511 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:18:
hallo,

nu heb ik m'n desire geroot, maar loop steeds tegen 't probleem aan dat als ik een apps wil gebruiken die je als superuser wil gebruiken. herstart de telefoon steeds...
Je zou eens kunnen overwegen om je ROM nog een keer te flashen om te kijken of het probleem is verholpen. Dus eerst je Dalvik cache wipen, rom opnieuw flashen en proberen. In het slechtste geval moet je alles wipen en hem helemaal schoon opnieuw flashen.

Probeer ook eens om Superuser uit de market te halen en deze te installeren (als het kan).

Edit : :P @hieronder :) (mooi homescreen btw !)

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 26-02-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
Ten eerste groeten we niet steeds hier op GoT ;)
Ten tweede wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?
Ten derde was ik net te laat en was jan me voor 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 26-02-2011 10:52 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Bij de Android 2.3 versie (DevNull van AdamG) kan ik niks installeren in de Market. Hij herstart elke keer bij het installeren. Ben ik de enige of heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Laatst online: 14-09 13:38
l3art schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:51:
Ten eerste groeten we niet steeds hier op GoT ;)
Ten tweede wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?
Ten derde was ik net te laat en was jan me voor 8)7
ik heb zelf al een tijd zitten googlen. maar kan zo 123 niet vinden wat daar op lijkt

zelf zat ik al te twijfelen of de root wel goed is uitgevoerd...

in Clockwork Recovery geeft hij ook aan
E: Can't find MISC:
E: Can't mount CACHE:recovery/command
E: Can't find MISC
E: Can't mount CACHE:recovery/log
E: Cant find MISC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Trouwens in currentwidget kan je wel een log aanmaken gan het gebruik van je mobiel, die functie staat gewoon in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Kan ik zonder meer een oude(re) versie van amon_RA overschrijven door een nieuwere, zonder dat de custom ROM, geinstalleerde apps en bijbehorende instellingen beschadigd raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
grun93 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:19:
Kan ik zonder meer een oude(re) versie van amon_RA overschrijven door een nieuwere, zonder dat de custom ROM, geinstalleerde apps en bijbehorende instellingen beschadigd raken?
Ja, recovery staat los van de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Nog steeds geen update van Oxygen, ik ga zo die DevNull rom maar eens proberen. Kan niet meer wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 13:53
Even een backupje aan t maken van GV1.1, die overigens goed werkt bij mij.
En dan eens die DevNull rom eens proberen, ik hou wel van een kale stock rom. Wel even die email.apk erin gezet, dat is bij mij de meest gebruikte app (exchange)

Draait zeer goed, alleen geen NL taal en toetsenbord

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 26-02-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Heb hem nu ook paar uurtjes draaien. Dingen die ik merk:
- hij is lekker snel vergeleken met mijn leedroid
- ik heb nog geen een keer gehad dat telefoon niet gelijk aanging na op het power knopje te drukken
- als ik gebeld wordt en opneem werkt de microfoon gelijk :)

Alleen LauncherPro deed best wel vaag soms in de app drawer.

Heb nu weer Leedroid terug gezet, even wachten tot er een CM of Oxygen komt op basis van deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ben aan t kijken of ik de localisatie niet uit 2.3 kan halen, weet iemand welke bestanden dit zijn, ben al ff aan t zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
rinkel schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:15:
Ben aan t kijken of ik de localisatie niet uit 2.3 kan halen, weet iemand welke bestanden dit zijn, ben al ff aan t zoeken
Safe to remove apks from /system before flashing or after in order to free some space
If you delete those you will loose the HTC Book Reader
EReaderLibrary.apk
EReaderViewer.apk
EReaderWidget.apk
HTC Stock will be gone
com.htc.StockWidget.apk
DCSStock.apk
Stock.apk
HTC Mail will be gone if you don't use exchange or you use k9 mail you can delete
htcmailwidgets.apk
Mail.apk
HTC Radio
com.htc.FMRadioWidget.apk
HtcFMRadio.apk
HTC News reader
HtcGreader.apk
HtcGreaderWidget.apk
HTC Likes
HtcRecommends.apk
HtcRecommendsWidget.apk
HTC Messages - if you use Handcent you can remove default htc message apks - you dont need 2 apks for the same thing
Mms.apk
htcmsgwidgets.apk
Included live wallpapers, if you dont use them or need them you can delete those too
LiveWallpapers.apk
LiveWallpapersPicker.apk
MagicSmokeWallpapers.apk
Mode10Wallpapers.apk
VisualizationWallpapers.apk

Flickr- well if you dont use it for uploading ur pics its safe to delete
Flickr.apk

HTC Sense - if you prefer launcherpro or adw or whatever and dont need htc sense youcan delete
Rosie.apk
You can delete any apk from /system that has the word widget into his name if you don't need it, i for one remove all widgets i dont use (90% of widgets present :B). But if you delete them from zip before flashing or via adb after flashing you might encounter "ghosts" widgets in widget list #ff3ccc3 for example will be a widget - and if you select it rosie.apk will crash. Don't say I didn't warn you. Best is to have s-off and uninstall them via titanium backup on sd-ext/.systemapp i won't recommend to delete from here unless you are prepared to edit the updater-script( you must edit the script with notepad++). But if you know that you are skilled enough and don't need me to tell you what to delete. Keep in mind that if you delete laputa apks (htc location) you can also delete the libs from /sd-ext/.lib. I repeat if you delete those EDIT the updater-script! Don't say I didn't warn you and don't start spamming my thread (i deleted crap and now my zip won't flash)

Dit vond ik bij een of andere Rom weet niet meer welke. Anders had ik wel linkje gezet. Maar ik heb eens wat geprobeerd om 't uit de zipfile te halen maar kon toen gaf installatie error aan. Moet waarschijnlijk in ADB gebeuren. Weet niet of "Localisatie" erbij staat maar leek me voor anderen ook handig om kennis van te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 26-02-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
rinkel schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:15:
Ik heb op XDA gelezen dat je geen andere translations in de devnull rom kan plaatsen, en_GB zit er "hard" in o.i.d. Als je ff zoekt in de 18 pages kan je 't wel ergens vinden.

Nederlandse taal erin zou 'm wat mij betreft al ok maken. Maar goed, we wachten maar ff dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ah ok, zat daar ook al te zoeken.
Helaas wil die gast geen verzoekjes doen.
echt wel jammer, aangezien dit een heel aardige rom is
Had al wel de email.apk er weer in gezet

Edit
Na een tijdje testen is dit de beste rom die ik tot nu toe heb geprobeerd, enorm snel!

Alleen jammer van die talen ...

[ Voor 40% gewijzigd door rinkel op 26-02-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

rinkel schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:09:

Edit
Na een tijdje testen is dit de beste rom die ik tot nu toe heb geprobeerd, enorm snel!

Alleen jammer van die talen ...
Komt goed met nieuwe Oxygen versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dan ga ik eens kijken naar die Oxygen 2.3.2. Ik heb tot nu toe alleen GV geprobeerd, maar het minimalistiche van Oxygen spreekt mij zeer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Oxygen 2.0 final komt zo te zien over een paar minuten...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is niet bedoeld voor vragen waarbij je met wat eigen zoekwerk best het antwoord kan vinden.

[ Voor 72% gewijzigd door RoD op 27-02-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

djc schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:43:
Oxygen 2.0 final komt zo te zien over een paar minuten...
Oxygen v2.0 is finally here, check the new thread @ http://bit.ly/gEFGvX thanks to everyone for being patient
http://twitter.com/#!/adamg_xda/status/41800413900447744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Ik heb hem draaiend, ziet er spiffy uit tot nu toe!!

En replay20, volgens mij zijn deze issues met Oxygen 2 wel gefixed.

[ Voor 40% gewijzigd door djc op 27-02-2011 11:53 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

hmmm, nog weekje wachten hier, mss dat richard een 'FINAL' uitbrengt, anders mss ook es oxygen testen..

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jammer, ik wil graag Oxygen 2 draaien, maar zag dat deze functies ontbreken:
Long press on volume rocker to change music tracks
Trackball wake/unlock
FM Radio
FM-radio gebruik ik niet, maar die andere twee features zijn zo ongeveer de belangrijkste reden voor mij om een custom ROM te draaien :X Nog maar even afwachten dan. Volgens Adam zijn die features verwijderd omdat Google wat code heeft aangepast en de mods opnieuw geport moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Ik zag net ook op Twitter dat Oxygen 2 er is.

Eens kijken of ik nog een gaatje heb vandaag om 'm even te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djc schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:50:
Ik heb hem draaiend, ziet er spiffy uit tot nu toe!!

En replay20, volgens mij zijn deze issues met Oxygen 2 wel gefixed.
dankjewel! heb juist CoolZ rom draaien en kan 720p filmen voor de rest zeer tevreden van deze rom, binnekort misschien oxygen 2 proberen. ah btw, kan je met die oxygen ook 720p filmen of is dit enkel sense roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Geen 3d appdrawer zeker?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
Net op mijn Desire gezet, en helaas...nog steeds 2 seconde delay probleem aanwezig!
Ik draai de laatste radio versie: 32.54.00.32H_5.14.05.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ook net o2 erop gezet,draait opzich wel lekker, heerlijk kaal, ben nu alleen erg nieuwsgierig geworden naar 2.3.3. Die devnull was erg goed, helaas voor mij nog niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Jammer genoeg wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:53
Zojuist mijn Desire geroot! :9 Villainrom is as we speak aan het booten!
Ging allemaal soepeltjes dankzij de OP, handleidingen hier en daar en wat googlen. Meteen ook een grote partitie aangemaakt zodat ik eenvoudig kan overstappen naar Sense HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Jeuh! Alleen nog de 2 seconden lag... hmm. Hoe werkt GTalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Vaag, ik had de oxygen 2 gedownload, maar nu heb ik niet de GRI40 maar een GRH..
Vaagheid....
Als ik bij oxygen setup kijken staat er toch echt 2.0 RC7

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 27-02-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

rinkel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:33:
Vaag, ik had de oxygen 2 gedownload, maar nu heb ik niet de GRI40 maar een GRH..
Vaagheid....
Als ik bij oxygen setup kijken staat er toch echt 2.0 RC7
2.0RC7 is de oude, je moet de final hebben?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

RoD schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:42:
FM-radio gebruik ik niet, maar die andere twee features zijn zo ongeveer de belangrijkste reden voor mij om een custom ROM te draaien :X Nog maar even afwachten dan. Volgens Adam zijn die features verwijderd omdat Google wat code heeft aangepast en de mods opnieuw geport moeten worden.
Ja, ik verwacht dat die wel vrij snel weer terugkomen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

rinkel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:24:
Ook net o2 erop gezet,draait opzich wel lekker, heerlijk kaal, ben nu alleen erg nieuwsgierig geworden naar 2.3.3. Die devnull was erg goed, helaas voor mij nog niet bruikbaar.
Huh? Oxygen 2 is ook 2.3.3.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
djc schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:51:
[...]
2.0RC7 is de oude, je moet de final hebben?
Heb toch echt de 2.0 van de site gedownload. Net nog eens gedaan. Er blijft rc7 staan en 2.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb sinds een dag de InserCoin 1.9.1 ROM, maar ik krijg de spulletjes uit de UOT kitchen er maar niet goed in :(

deze ROM staat nog niet bij de vooraf ingestelde ROM's, dus upload ik m'n eigen framework-res.apk.
tijdens het koken gaat alles gewoon goed, de zip wordt ook netjes via de recovery geflashed.
maar toch verandert er uiteindelijk niks, nou ja.. is niet helemaal waar want na 3x proberen was wel m'n batterij status verandert in een circle-mod.

snap er niks van, vorige ROM's gingen altijd zonder problemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
rinkel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:53:
[...]

Heb toch echt de 2.0 van de site gedownload. Net nog eens gedaan. Er blijft rc7 staan en 2.3.2
Deze neem ik aan?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Jup.. zal zo nog eens flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
rinkel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:05:
[...]

Jup.. zal zo nog eens flashen
Laat het maar even weten, wacht ik nog even. Wil misschien van Miui overstappen. Die zuipt m'n batterij leeg.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenalzeven
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 14:05
Ik was al tevreden met Oxygen RC7, maar de final van 2.0 lijkt zelfs nog iets sneller te werken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Ik zie dat er ook al een nieuwe GingerVillain is. Toch eerst zo maar es Oxygen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het is gelukt, heb m nu van de oxygen site gedownload. Geen idee wat er mis ging. Draait igg als een speer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

R-Search schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:35:
Ik zie dat er ook al een nieuwe GingerVillain is. Toch eerst zo maar es Oxygen proberen.
Yups GV v1.2 is er, incl. 2sec. delay fix *O*

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
R-Search schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:35:
Ik heb een tijdje GV gedraait, naar volle tevredenheid. GV is dacht ik gebaseerd op Cyanogen, Oxygen is een eigen brouwsel, en een goeie moet ik zeggen. Ik ben erg gecharmeerd van het minimalistische van Oxygen, maar ik ga uiteraard nog wel de nieuwe GV even proberen straks.
GV 1.2 is nog steeds wel 2.3.2 vziw

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 27-02-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

GV 1.2 heeft bij mij een probleempje teruggebracht, die van versie 0.9 t/m 1.1 verholpen was, namelijk de snelheid van de USB dataoverdracht. Met stock sense rom (ongeroot dus) haalde ik een transfersnelheid van ca 8 MB/s. Ik heb vervolgens m'n telefoon geroot en ben met GV 0.8 begonnen. Daarmee haalde ik een snelheid van 150 KB/s. Met GV 0.9 t/m 1.1 zat ik op een snelheid van ca 2 MB/s. Nu met GV 1.2 ben ik weer terug op 150 KB/s :(

Maar dat ze de 2 sec delay fix hebben toegepast is wel heel fijn :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Via usb heb ik altijd traag gevonden.
Lijkt wel 1.1 soms.
Heb nu zo'n webserver progje, kan je (zelfs via 3g) je phone via t ip adres benaderen en up/downloaden.
Via wifi haal je dan makkelijk hoge snelhedcen :)
heette iets van WebSharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Net GV1.2 ook maar eens een kans gegeven. Moet zeggen dat ie ook erg lekker werkt. Ik vind beiden heerlijk met de dolphin browser, enorm snappy. Begint eindelijk op een iPhone (3g) te lijken !!
Even backupjes maken en lezen om eens te kijken welke ik nu prettiger vind. Moeilijke keus eerlijk gezegd. Ik neig wel naar Oxygen ivm het minimalistische aspect.
Kan niet echt een duidelijk verschil zien tussen 2.3.2 en 2.3.3. Of ik moet iets over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
rinkel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:21:
Net GV1.2 ook maar eens een kans gegeven. Moet zeggen dat ie ook erg lekker werkt. Ik vind beiden heerlijk met de dolphin browser, enorm snappy. Begint eindelijk op een iPhone (3g) te lijken !!
Even backupjes maken en lezen om eens te kijken welke ik nu prettiger vind. Moeilijke keus eerlijk gezegd. Ik neig wel naar Oxygen ivm het minimalistische aspect.
Kan niet echt een duidelijk verschil zien tussen 2.3.2 en 2.3.3. Of ik moet iets over het hoofd zien.
kom op man, het lijkt mag ik hopen allang op de 3GS zelfs! iPhone4 is nog wel anders, maar die 3G is echt traag van iPhone.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kan je in Oxygen geen switches maken onder de meldingen? Gebruik nu widgetsoid maar vind hem bovenin toch fijner. Anders moet ik iets in de kitchen gaan bakken.

Edit: al gevonden onder Oxygen instellingen :P

[ Voor 15% gewijzigd door lekzzz op 28-02-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Sjaak_Afhaak schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:20:
GV 1.2 heeft bij mij een probleempje teruggebracht, die van versie 0.9 t/m 1.1 verholpen was, namelijk de snelheid van de USB dataoverdracht. Met stock sense rom (ongeroot dus) haalde ik een transfersnelheid van ca 8 MB/s. Ik heb vervolgens m'n telefoon geroot en ben met GV 0.8 begonnen. Daarmee haalde ik een snelheid van 150 KB/s. Met GV 0.9 t/m 1.1 zat ik op een snelheid van ca 2 MB/s. Nu met GV 1.2 ben ik weer terug op 150 KB/s :(

Maar dat ze de 2 sec delay fix hebben toegepast is wel heel fijn :)
Als je een snelle USB overdracht wilt, moet je voor een .35 kernel gaan. Deze zijn in overvloed te vinden op XDA. Alle nieuwere kernels hebben dit probleem en het lijkt er niet op dat het snel gefixed gaat worden. Roms die op 2.3.3 draaien (op dit moment dus alleen Oxygen en DevNull) hebben camera problemen met de oudere kernels en draaien dus enkel de nieuwste.
Om lang verhaal kort te maken, probeer bij GV een .35 kernel en de USB snelheden zouden weer normaal moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb sinds gister Oxygen 2.0 op mijn Desire staan, maar volgens mij heb ik nog steeds last van de 2 seconds call delay bug. Jullie ook?

Uiteraard heb ik voor het flashen een complete wipe gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door jelmervos op 28-02-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
jelmervos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:40:
Ik heb sinds gister Oxygen 2.0 op mijn Desire staan, maar volgens mij heb ik nog steeds last van de 2 seconds call delay bug. Jullie ook?

Uiteraard heb ik voor het flashen een complete wipe gedaan.
Ikke (nog) niet. Heb hem pas gisteren geflashed. Tot op heden blijft het power knopje ook gewoon goed functioneren. Ben erg tevreden met deze rom.

Ik had vannacht mijn log aangezet van CurrentWidget. Alleen dat klopt niet helemaal zo lijkt het; hij heeft een hele rits gelogd met -0mpa.... Het rare is dat de batterij nog steeds 99% was toen ik vanmorgen keek. Om 12 uur vannacht, en daarna tot 7 uur maar 1% verbruikt. Dat lijkt me wel heel weinig?
Met andere Roms begon hij 's ochtends weer opnieuw te laden omdat er dan al 10% weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

jelmervos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:40:
Het is mij nog niet opgevallen, maar je bent in ieder geval niet de enige, op XDA is het al door redelijk wat mensen gerapporteerd.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
djc schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:52:
[...]
Het is mij nog niet opgevallen, maar je bent in ieder geval niet de enige, op XDA is het al door redelijk wat mensen gerapporteerd.
Het is in GV ook pas opgelost in versie 1.2. Heeft even geduurd dus. Hopelijk gaat het in oxygen wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

rinkel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:04:
[...]

Het is in GV ook pas opgelost in versie 1.2. Heeft even geduurd dus. Hopelijk gaat het in oxygen wat sneller.
Het zou opgelost moeten worden door de N1 update van afgelopen donderdag. Deze update is gebruikt voor Oxygen 2.0 en GV 1.2. Maar ik heb dus nog steeds last van die bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44

Zym0tiC

^_^

jelmervos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:07:
[...]

Het zou opgelost moeten worden door de N1 update van afgelopen donderdag. Deze zijn gebruikt voor Oxygen 2.0 en GV 1.2. Maar ik heb dus nog steeds last van die bug.
same here. alleen lijkt de delay wel wat korter dan voorheen

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
GV 1.2 erop gezet, helaas 2 seconde probleem nog steeds aanwezig!
Zullen ze ooit dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

olandese schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:12:
Lijkt erop dat een deel van de 2.3.3 gebruikers er last van heeft en een ander deel niet. Nu is het de vraag: wat is het verschil tussen deze twee groepen? Het lijkt erop dat het niet de radio versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
olandese schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:12:
Vast wel, al blijft het wel bijzonder irritant, vooral omdat ik er meestal pas aan denk als ik eenmaal heb opgenomen, en dan dus 2x direct achter elkaar moet begroeten. Klinkt bijzonder krom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:36
jelmervos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:20:
[...]

Lijkt erop dat een deel van de 2.3.3 gebruikers er last van heeft en een ander deel niet. Nu is het de vraag: wat is het verschil tussen deze twee groepen? Het lijkt erop dat het niet de radio versie is.
Ik heb Vodafone, wat heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb t zelf nog niet getest, maar het lijkt erop dat er een fixje voor het echo proleem in Oxygen 2.0 is: op xda

Heb er zelf overigens geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 28-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik heb nu sinds drie weken als eerste custom ROM LeeDroid 2.3d erop gezet, maar ben niet overtuigd.
Ik ging voor deze ROM omdat deze sense had (doe het vooral voor enkele sense apps -> vooral de agenda editor werkt zeer fijn i.c.m. PureGrid) en dat ik App2SD+ aan kon zetten.

Ik heb een ext3 partitie aangemaakt tijdens het rooten van 512MB (werd aangeraden bij LeeDroid, begreep niet waarom meer schadelijk kon zijn), maar mijn telefoon maakt er helemaal geen gebruik van. Mijn geheugen blijft gewoon volstromen. Moet je aan het begin bij de ROM manager (o.i.d.) nog van alles doen om dit te activeren? Als ik in ieder geval bij mijn applicaties kijk, zie ik ook niks wat gebruikt wordt door App2SD, er was een methode om dat in te zien, maar die vind ik nergens meer terug.

Hiernaast heb ik sinds deze (bugvrije??) rom constant vastlopers of extreme lags. Ik gebruik vooral Launcher Pro, maar heb het gevoel dat het sense gedeelte mijn telefoon über langzaam maakt... Wat raden jullie aan? Wat is een mooie (clean) rom met mooie HTC sense mogelijkheden (gaat me vooral om het gemak bij het instellen van mijn agenda), die lekker mee gaat met de batterij, een werkende app2sd+ en bovenal: geen lags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pipo1000 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:33:
[...]

Ik heb Vodafone, wat heb jij?
KPN.
rinkel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:05:
Ik heb t zelf nog niet getest, maar het lijkt erop dat er een fixje voor het echo proleem in Oxygen 2.0 is: op xda

Heb er zelf overigens geen last van.
Had ik gezien, maar die fix zet gewoon oude (van laatste RC dacht ik) bestanden terug. Ik vind dat niet echt een oplossing, en vraag me af of het überhaupt wel iets oplost. Er wordt gesproken over het oplossing van een echo.

[ Voor 65% gewijzigd door jelmervos op 28-02-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
brrrt schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:24:
Ik heb nu sinds drie weken als eerste custom ROM LeeDroid 2.3d erop gezet, maar ben niet overtuigd.
Ik ging voor deze ROM omdat deze sense had (doe het vooral voor enkele sense apps -> vooral de agenda editor werkt zeer fijn i.c.m. PureGrid) en dat ik App2SD+ aan kon zetten.

Ik heb een ext3 partitie aangemaakt tijdens het rooten van 512MB (werd aangeraden bij LeeDroid, begreep niet waarom meer schadelijk kon zijn), maar mijn telefoon maakt er helemaal geen gebruik van. Mijn geheugen blijft gewoon volstromen. Moet je aan het begin bij de ROM manager (o.i.d.) nog van alles doen om dit te activeren? Als ik in ieder geval bij mijn applicaties kijk, zie ik ook niks wat gebruikt wordt door App2SD, er was een methode om dat in te zien, maar die vind ik nergens meer terug.

Hiernaast heb ik sinds deze (bugvrije??) rom constant vastlopers of extreme lags. Ik gebruik vooral Launcher Pro, maar heb het gevoel dat het sense gedeelte mijn telefoon über langzaam maakt... Wat raden jullie aan? Wat is een mooie (clean) rom met mooie HTC sense mogelijkheden (gaat me vooral om het gemak bij het instellen van mijn agenda), die lekker mee gaat met de batterij, een werkende app2sd+ en bovenal: geen lags?
Dan heb je echt iets fout gedaan.
Weet je zeker dat je de A2SD ROM gepakt hebt?

Download quick system info van de market en kijk bij A2SD storage, wat zie je daar?

Verder als je vastlopers hebt is er iets mis gegaan met het flashen. Heb je wel een full wipe (factory reset) gedaan alvorens je de ROM hebt geinstalleerd?

Ik draai al tijden Leedroid (icm LauncherPRO) naar volle tevredenheid.

Leedroid komt ergens deze week met een kernel update, paar kleine verbeteringen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-08 10:35
Iemand ooit het probleem gehad dat de headset controls niet meer werken? Sinds Oxygen 2.0 RC7 kon ik geen enkele muziek speler meer bedienen. Ik had gehoopt dat de final van Oxygen dit op zou lossen, maar helaas.

Ik weet dat de buttons het nog doen, omdat ze wel op de Desire van een andere werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
madmaus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Dan heb je echt iets fout gedaan.
Weet je zeker dat je de A2SD ROM gepakt hebt?

Download quick system info van de market en kijk bij A2SD storage, wat zie je daar?
A2SD storage: Total 457 MB, Free: 285 MB
Internal storage: Total 148 MB, Free: 35.50 MB
System Storage: Total 250 MB, Free 27.57 MB
System cache: Total 40.00 MB, Free 33.11 MB

Het rare is dat ik nog lang niet zoveel apps geïnstalleerd had als voor mijn root, maar wel ruim er overheen zit met mijn A2SD. Ik moet ook alle apps handmatig via App2SD Free overzetten. Hoe kan het dat ik met a2sd+ toch al ruim 100MB aan apps in mijn internal storage gevuld heb? Ik weet dat er 'iets' overgaat, maar dit is extreem veel, aangezien mijn telefoon moet denken dat mijn 16gb kaartje intern geheugen is...

Ik ga denk ik volgende week maar mijn telefoon wederom hard resetten en de nieuwe kernel van LeeDroid flashen. Kan het kwaad om meer dan die 500MB (laten we zeggen, doe nu 1GB) als ext3 partitie te zetten?
En er wordt bij het aanmaken 2x gevraagd om het invullen van de ext3 partitie, moet je dan beide keren hetzelfde neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:36
Ik heb Oxygen 2.0 er weer afgegooid, alles werkt, echter als telefoon is hij niet betrouwbaar. Ben weer terug naar stock Sense 2.2 met root. Iemand belde net en toen bleef het hele scherm zwart behalve de bovenste balk. Tevens 2 sec probleem... Ik kijk het weer even aan!

[ Voor 9% gewijzigd door pipo1000 op 28-02-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pipo1000 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:55:
Ik heb Oxygen 2.0 er weer afgegooid, alles werkt, echter als telefoon is hij niet betrouwbaar. Ben weer terug naar stock Sense 2.2 met root. Iemand belde net en toen bleef het hele scherm zwart behalve de bovenste balk. Tevens 2 sec probleem... Ik kijk het weer even aan!
Hier is het er met Oxygen 2.0 ook slechter op geworden: 2 seconden delay en nu blijkt ook een echo voor diegene die me belt. Ook GV heeft hier last van: XDA
Dat zwarte scherm heb ik nog niet gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 28-02-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
brrrt schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:20:
[...]
A2SD storage: Total 457 MB, Free: 285 MB
Internal storage: Total 148 MB, Free: 35.50 MB
System Storage: Total 250 MB, Free 27.57 MB
System cache: Total 40.00 MB, Free 33.11 MB
Aan het bovenstaande te zien werkt je apps2sd wel, bij A2SD storage.

Het rare is dat ik nog lang niet zoveel apps geïnstalleerd had als voor mijn root, maar wel ruim er overheen zit met mijn A2SD. Ik moet ook alle apps handmatig via App2SD Free overzetten. Hoe kan het dat ik met a2sd+ toch al ruim 100MB aan apps in mijn internal storage gevuld heb? Ik weet dat er 'iets' overgaat, maar dit is extreem veel, aangezien mijn telefoon moet denken dat mijn 16gb kaartje intern geheugen is...

Je hoeft zelf niets te doen bij apps2sd+, dat gaat automatisch. Er wordt een gedeelte van je interne geheugen gebruikt en een gedeelte van je ext3 partitie.

Ik ga denk ik volgende week maar mijn telefoon wederom hard resetten en de nieuwe kernel van LeeDroid flashen. Kan het kwaad om meer dan die 500MB (laten we zeggen, doe nu 1GB) als ext3 partitie te zetten?
En er wordt bij het aanmaken 2x gevraagd om het invullen van de ext3 partitie, moet je dan beide keren hetzelfde neerzetten?

Zoals je het nu omschrijft maak je alles compleet leeg, een nieuwe rom op je toestel en je sd kaart opnieuw partitioneren. Je kunt gerust 1GB ingeven, qua ruimte zul je dat niet gaan gebruiken. Alleen HD rom's hebben dat als vereiste omdat het interne geheugen al helemaal vol staat met de rom zelf. Normaal gesproken (bij de recovery van Amon_RA tenminste)geeft je in wat je swap moet zijn(=0mB) en wat je ext partitie moet zijn(in jouw geval 1GB), en de rest gaat automatisch. Hierna je ext2 naar ext3 omzetten en u is klaar.
Let op de vet gedrukte tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:53
Wellicht ook handig om in de OP te vermelden dat swap 0 MB moet zijn? Ik kwam hier pas achter na googlen en miste dit stukje info dus in de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Stefangrp schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:09:
Wellicht ook handig om in de OP te vermelden dat swap 0 MB moet zijn? Ik kwam hier pas achter na googlen en miste dit stukje info dus in de OP :)
Swap 0 is geen swap. Alhoewel Gparted een onderdeel is binnen Amon Ra en Clockwordmod gebruik ik liever Gparted als programma, soms wordt het door een Rombakker ook speciaal vermeld dat het beter is om Gparted te gebruiken. Dan zie je de partities ook op je scherm. Hoef je je niet druk te maken over Swap of geen Swap. Ook omdat er sommige Roms zijn die beter werken met 2 ext partitie en ik niet weet hoe ik met zo'n Recovery meerdere ext partities moet aanmaken. En je moet altijd meer googlen, niet er zomaar van uitgaan dat iets goed moet zijn omdat het geschreven staat in een forum, OP of niet OP.

[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 28-02-2011 20:06 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.