[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Draai nu een paar dagen MIUI. Hoeveel de batterij wordt leeg gezogen hangt heel sterk af van op welk netwerk je zit. Vandaag om 06:30 van de lader gehaald en om 16:00uur zat hij nog op 91% (wel de hele dag standby met enkel smsje ontvangen en wat mailtjes). Dan staat hij de hele dag stabiel op HSPDA netwerk. Maar zodra ik thuis kom waar er veel geswitched wordt tussen HSPDA, 3G en G dan zakt het toch veel sneller. Ook even bellen via bluetooth carkit zuigt de accu leeg in een redelijk snel tempo.
Ook viel het me op dat de functie om handmatig te zoeken naar netwerken niet goed werkt. Ik krijg gewoon geen netwerken te zien. Ook werkt Spare Parts niet zo goed. Lang niet alles wordt geregistreerd. Ook minder handig is, dat als je een recovery image terug zet, opeens sommige geluidsinstellingen veranderd zijn. Vreemd maar waar.

Maar het blijft een echte eye candy rom! Maar goed denk dat dat eye candy ook wel goed te bereiken is mbv ADW Launcher of Launcher pro...

Nadeel is alleen dat tegenwoordig alle clean rommetjes GIngerbread roms zijn. En laat dat nou net niet werken met mn Navigon. Eens kijken of ik ergens een oude versie van CM kan vinden die nog niet gebaseerd is op GB. En als ik die heb dan eens kijken of ik het zo eyecandy kan maken als in MIUI.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik draai sinds kort LeeDroid om mijn Desire. Hij draait alleen niet super stabiel. Soms hangt hij gewoon, of reboot hij vanzelf. Hij is dan niet warm, dus het lijk me sterk dat het een temperatuur probleem is.
Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:43
Heb ook een paar dagen Leedroid erop staan en bij mij crasht ie ook af en toe, reageert heel langzaam eerst en daarna komt er het Leedroid logo in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
jelmervos schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:58:
[...]

Hier is het er met Oxygen 2.0 ook slechter op geworden: 2 seconden delay en nu blijkt ook een echo voor diegene die me belt. Ook GV heeft hier last van: XDA
Dat zwarte scherm heb ik nog niet gehad.
Ik heb sinds gisteren de Oxygen 2.0 erop staan maar geen last. Geen delay etc. Normaal kunnen bellen en ook zonder echo.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Ik draai ook al 24 uur tevreden Oxygen 2.0. Volgens mij heb ik geen last van de 2 seconden delay bug. Ik kwam af van een Sense Rom, heb wel de laatste radio erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Darkzell schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:26:
Heb ook een paar dagen Leedroid erop staan en bij mij crasht ie ook af en toe, reageert heel langzaam eerst en daarna komt er het Leedroid logo in beeld.
Ook voldaan aan de wensen van Leedroid? Juiste radioversie? Geheugen niet 'vol'?

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
R-Search schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:06:
Ik draai ook al 24 uur tevreden Oxygen 2.0. Volgens mij heb ik geen last van de 2 seconden delay bug. Ik kwam af van een Sense Rom, heb wel de laatste radio erop.
Ik draai op radio 32.49.00.32U_5.11.05.27, wel een oude maar doet het goed

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ik draai sinds paar dagen weer Averitia 0,7. Een HDRom waar ik erg tevreden over ben. Gaat heel goed met EXT geheugen om, batterijverbruik vind ik redelijk tov de andere Roms.Was bij CM7, MIUI, Leedroid, Oxigen, Villain, Starburst, RCMix, Ownhere, noem d'r nog maar een paar op, dus een echte Romhopper.
Intern geheugen 2,1 GB vrij 1,6 GB (253 appjes enzo)
Batterij 58% na 14 uur en 10 min. (Waarvan 4 uur in gebruik, Uptime)Normaal gebruik: bellen. Internet (Wifi) 'n spelletje, krant lezen.
Ram geheugen 414 MB Vrij wisselt tussen 98 en 112 MB.
Ik vind dat voor zo'n 'dikke' Rom (256 MB)alleszins acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
kraonkel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:24:
Ik draai sinds paar dagen weer Averitia 0,7. Een HDRom waar ik erg tevreden over ben. Gaat heel goed met EXT geheugen om, batterijverbruik vind ik redelijk tov de andere Roms.Was bij CM7, MIUI, Leedroid, Oxigen, Villain, Starburst, RCMix, Ownhere, noem d'r nog maar een paar op, dus een echte Romhopper.
Intern geheugen 2,1 GB vrij 1,6 GB (253 appjes enzo)
Batterij 58% na 14 uur en 10 min. (Waarvan 4 uur in gebruik, Uptime)Normaal gebruik: bellen. Internet (Wifi) 'n spelletje, krant lezen.
Ram geheugen 414 MB Vrij wisselt tussen 98 en 112 MB.
Ik vind dat voor zo'n 'dikke' Rom (256 MB)alleszins acceptabel.
253 appjes? Waar is je lijst?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58
Weet iemand of het mogelijk is om je Status balk bovenin weg te halen?
Dit wil ik namelijk omdat ik alles wat ik wil kunnen zien al via een widget kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Overigens voor de mensen die te weinig ruimte hebben: maak je toestel S-OFF en flash een andere HBOOT! Ik draai nu de Oxygen HBOOT, heerlijk veel ruimte voor mijn apps (eindelijk geen gezeik meer over te weinig ruimte).

Voor de 2s delay is volgens mij al wel een fix, er staan allemaal linkjes naar een zipje dat een paar configuratiebestandjes flasht, dus zo kan je het makkelijk oplossen. Workaround tegen echo geloof ik het volume wat lager zetten.

Zelf nog niet zo veel gebeld, dus weet niet zeker of ik 2s delay en/of echo heb, maar geloof dat de batterij het aardig doet, en met Gingerbread draait alles toch wel wat soepeler dan met Froyo.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ewivis schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:39:
[...]
253 appjes? Waar is je lijst?
253 appjes? Waar is je lijst? Je vergeet enzo! Het zijn 154 apps die er opstonden of die ik er via market erop gezet heb. 253 Omdat Titanium dat aangeeft. Dingen die allemaal en/of stroom willen hebben en/of ruimte in beslag nemen.
edit : Het zijn er zelfs 295 apps en Data elements.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 28-02-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Wow.. ik ben echt volledig verliefd op Redux 1.0.1. Die ROM is zo heeerlijk soepel en snel. Met hier en daar wat mods (HTC_IME e.d.) voldoet hij prima aan de wensen. Het andere uiterste wat ik gisteren heb getest is MIUI, wat een zeer uitgebreide (en eigenlijk ook snelle) ROM is. In MIUI werken apps als Whatsapp alleen helaas niet echt goed is mijn ervaring..

* Gersomvg komt erachter dat flashen best leuk is om te doen..; 15 roms in drie dagen ofzo? :9~

edit: Redux is nu trouwens mijn blijvertje denk ik..

[ Voor 5% gewijzigd door Gersomvg op 28-02-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Nyokki schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:42:
Weet iemand of het mogelijk is om je Status balk bovenin weg te halen?
Dit wil ik namelijk omdat ik alles wat ik wil kunnen zien al via een widget kan zien.
Dit kun je alleen met een niet Sense launcher zoals Launcher Pro. Bij Appearence Settings>Hide notification bar.
djc schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:54:
Overigens voor de mensen die te weinig ruimte hebben: maak je toestel S-OFF en flash een andere HBOOT! Ik draai nu de Oxygen HBOOT, heerlijk veel ruimte voor mijn apps (eindelijk geen gezeik meer over te weinig ruimte).

Voor de 2s delay is volgens mij al wel een fix, er staan allemaal linkjes naar een zipje dat een paar configuratiebestandjes flasht, dus zo kan je het makkelijk oplossen. Workaround tegen echo geloof ik het volume wat lager zetten.

Zelf nog niet zo veel gebeld, dus weet niet zeker of ik 2s delay en/of echo heb, maar geloof dat de batterij het aardig doet, en met Gingerbread draait alles toch wel wat soepeler dan met Froyo.
Ik heb nu CyanogenMod 7 met de bijbehorende Hboot en inderdaad, veel ruimte voor apps.
Nadeel: je moet weer de originele Hboot erop zetten als je een andere rom wilt proberen (was ik gisteren vergeten, en dan loop je toch ff te klooien, gelukkig een Nandroid backup :) )
Stefangrp schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:09:
Wellicht ook handig om in de OP te vermelden dat swap 0 MB moet zijn? Ik kwam hier pas achter na googlen en miste dit stukje info dus in de OP :)
Op gedeelte over het partitioneren iets aangepast en aangevuld. Op- en aanmerkingen mogen per DM.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 11-09 15:24
kraonkel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:02:
[...]

253 appjes? Waar is je lijst? Je vergeet enzo! Het zijn 154 apps die er opstonden of die ik er via market erop gezet heb. 253 Omdat Titanium dat aangeeft. Dingen die allemaal en/of stroom willen hebben en/of ruimte in beslag nemen.
edit : Het zijn er zelfs 295 apps en Data elements.
ah was benieuwd welke apps jij dan wel niet geinstalleerd hebt omdat je er 154 dan hebt vanuit de market/apk's. Misschien mis ik nog wel wat interessante!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:01
Gisteren Oxygen 2.0 geinstalleerd en gaat er nu alweer af. Draait heerlijk snel hoor, maar is wel erg kaal. Mis settings tov CM7 en heb al 2x een reboot moeten doen omdat gallery crashte. Terug naar CM7 RC1 voor mij dus. Ik moet gewoon geen andere roms meer flashen dan CM denk ik. Alle andere roms vallen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:49

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik zat ook al te kijken naar deze Redux... Maar er werdt vermeldt op XDA, dat er geen bel- en alarmtonen in zaten?! Is nu geupdate naar 1.0.2...
Wat ik me afvroeg: zit de zeamlauncher er al standaard in?
Gersompie schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:47:
Wow.. ik ben echt volledig verliefd op Redux 1.0.1. Die ROM is zo heeerlijk soepel en snel. Met hier en daar wat mods (HTC_IME e.d.) voldoet hij prima aan de wensen. Het andere uiterste wat ik gisteren heb getest is MIUI, wat een zeer uitgebreide (en eigenlijk ook snelle) ROM is. In MIUI werken apps als Whatsapp alleen helaas niet echt goed is mijn ervaring..

* retlaw komt erachter dat flashen best leuk is om te doen..; 15 roms in drie dagen ofzo? :9~

edit: Redux is nu trouwens mijn blijvertje denk ik..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

begrijp ik nou goed dat als ik een recovery doe via Unrevoked, ik een standaard Desire heb, alleen geroot?
en dan kan ik er een customrom inzetten?

[ Voor 16% gewijzigd door sander817 op 01-03-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
retlaw schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:09:
Ik zat ook al te kijken naar deze Redux... Maar er werdt vermeldt op XDA, dat er geen bel- en alarmtonen in zaten?! Is nu geupdate naar 1.0.2...
Wat ik me afvroeg: zit de zeamlauncher er al standaard in?

Klopt, zitten er niet in (ook niet in de meest recentste versie; net getest). Ja, Zeam is standaard maar ik gebruik LP Pro plus.

[...]
sander817 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:34:
begrijp ik nou goed dat als ik een recovery doe via Unrevoked, ik een standaard Desire heb, alleen geroot?
en dan kan ik er een customrom inzetten?
Ja, heb ik ook gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zitten er nog risicos aan verbonden? maw kan het misgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
sander817 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:47:
Mwa.. Nandroid backups zijn sowieso geniaal :P Maar het belangrijkste is dat je altijd een paar verschillende (werkende) ROMS op je SD hebt staan. Als een ROM dan niet goed opstart kan je gewoon even een andere flashen is mijn ervaring.

Maar wees niet te bang.. ik ben er ingestapt zonder dat ik al te goed wist wat ik deed (heb er nog steeds niet veel verstand van). Lees gewoon een keer een gebruiksaanwijzing van clockworkmod ofzo (volgens mij wordt die door unrevoked op je phone gezet) en lees bij iedere ROM even de opmerkingen door.. Het is echt een eitje eigenlijk..

edit: ROM Manager schijnt helemaal gebruiksvriendelijk te zijn, maar mijn ervaring is dat die niet werkt als je hebt geroot met unrevoked..

[ Voor 21% gewijzigd door Gersomvg op 01-03-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
sander817 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:47:
Heb je je al een beetje ingelezen? maw heb je de openingspost al gelezen?

Veel van je vragen worden er beantwoord in de OP. Als je dan nog problemen hebt die je zelf niet kunt oplossen, dan horen we het graag.

Leesze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Laatst online: 31-10-2024
GV 1.3 is uit!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=880465

Version 1.3:
Back to old ril and wifi firmware
Echo fix
ConnectivityService: Don't reconnect to mobile data if it is disabled (Thanks to CM Team)

Ik ga het zo uitproberen en ik laat weten of de 2 sec delay probleem eindelijk opgelost is

Edit:

Nieuwe versie staat erop, maar nog steeds 2 seconde delay aanwezig :'(
Via de Villain Setup is het wel mogelijk om een new RIL te installeren voor GV1.3 (fix call audio delay), deze heb ik ook geinstalleerd, het lijkt af en toe dat het probleem niet optreed. Het gaat iets beter...

[ Voor 31% gewijzigd door olandese op 01-03-2011 15:59 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
marcel-o schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:49:
Via usb heb ik altijd traag gevonden.
Lijkt wel 1.1 soms.
Heb nu zo'n webserver progje, kan je (zelfs via 3g) je phone via t ip adres benaderen en up/downloaden.
Via wifi haal je dan makkelijk hoge snelhedcen :)
heette iets van WebSharing.
Ik gebruik daar zelf dropbox voor. Ik vind het echt een uitkomst voor het syncen tussen telefoon en mobiel aangezien ik door A2SD uren moeten wachten tot mijn SD kaart kan worden gemound (ik heb iig daar altijd de schuld aan gegeven). Goede snelheden en ook documenten heb ik zo op de uni, thuis en onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:49
Vandaag maar eens de HAVS-AXI-128 kernel een kans gegeven. Moet zeggen dat mn batterij echt een stuk langer meegaat.
Jammer dat Adam niet echt snel is met zijn updates, RichardTrip zit er wat meer bovenop. Misschien dat ik daarom toch maar terug ga naar GV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Binnenkort maar eens mijn Desire deRooten, herstellen naar stock, Rooten met die Egyptische koning achtige naam, S-OFF installeren en dan een custom rom erop plaatsen. Dit aangezien Paul O'Brien niet meer actief is in zijn Desire gedeelte.

Maar nu een vraag, wat is nu zon beetje de beste Custom rom? Ik wil graag een snelle en bijgewerkte Sense rom en het liefst gebaseerd op Desire HD of Desire Z. Iemand een idee welke dat nu is?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 1.0 --> 1.3
van alle roms bevalt me deze het beste, lekker veel mem, stabiel, draait prima een filmpje, geen 2 sec. lag, alles klopt en hij is vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dat ligt uiteraard aan je eigen wensen, maar als jij zegt dat je graag een rom gebaseerd op hd of z wilt, zou ik je Insertcoin willen adviseren! Ik heb geprobeerd Starbust, Rcmix, GV, CM, maar insertcoin werkt echt vloeiend en zit de nieuwe sense in!
wontcachme schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:36:
Binnenkort maar eens mijn Desire deRooten, herstellen naar stock, Rooten met die Egyptische koning achtige naam, S-OFF installeren en dan een custom rom erop plaatsen. Dit aangezien Paul O'Brien niet meer actief is in zijn Desire gedeelte.

Maar nu een vraag, wat is nu zon beetje de beste Custom rom? Ik wil graag een snelle en bijgewerkte Sense rom en het liefst gebaseerd op Desire HD of Desire Z. Iemand een idee welke dat nu is?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 04:28:
[...]

Van 1.0 --> 1.3
van alle roms bevalt me deze het beste, lekker veel mem, stabiel, draait prima een filmpje, geen 2 sec. lag, alles klopt en hij is vlot.
Maar waarom is Ginger Villain nog steeds op Android 2.3.2 gebaseerd en niet op de nieuwe 2.3.3?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

rinkel schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:51:
Vandaag maar eens de HAVS-AXI-128 kernel een kans gegeven. Moet zeggen dat mn batterij echt een stuk langer meegaat.
Jammer dat Adam niet echt snel is met zijn updates, RichardTrip zit er wat meer bovenop. Misschien dat ik daarom toch maar terug ga naar GV.
Oxygen is op dit moment de enige met een 2.3.3 ROM vziw, AdamG heeft dus wel de beste tech. Ik denk dat er komend weekend wel weer een Oxygen update komt.

RichardTrip zit gewoon helemaal in de Cyanogen-hoek, dan is het wel makkelijk snelle updates uitbrengen. Maar ik heb liever een wat magerder ROM, niet te veel shit erop. Min of meer AOSP voor Desire.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
djc schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:57:
[...]
Oxygen is op dit moment de enige met een 2.3.3 ROM vziw, AdamG heeft dus wel de beste tech. Ik denk dat er komend weekend wel weer een Oxygen update komt.

RichardTrip zit gewoon helemaal in de Cyanogen-hoek, dan is het wel makkelijk snelle updates uitbrengen. Maar ik heb liever een wat magerder ROM, niet te veel shit erop. Min of meer AOSP voor Desire.
[NIGHTLY][ROM][GRH78C] CyanogenMod 7 for vendor Bravo (HTC Desire GSM) is er ook op gebaseerd, #11 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

djc schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:57:
[...]

Zelfde mening hier.
Ook Redux 1.0.1 is op 2.3.3 (GRI40) gebaseerd. Ik heb totaal geen ervaringen met Redux.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 02-03-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
jelmervos schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:24:
[...]

Zelfde mening hier.
Ook Redux 1.0.1 is op 2.3.3 (GRI40) gebaseerd. Ik heb totaal geen ervaringen met Redux.
Ten eerste heeft Adamg zeker wel kwaliteiten, maar ik denk echt dat het Cyanogen het beste team heeft. Laten we wel wezen, het merendeel van de mods die Adam toevoegt zijn van het CM team, maar dan wat aangepast :) -edit- hiermee bedoel ik dus dat het eerste zijn niet altijd gelijk staat aan het beste. Liefste een weekje later en van degelijkere kwaliteit bedoel ik dus...

En wat betreft Redux, gisteren heb ik die draad een beetje gevolgd, maar het blijkt niet geheel te kloppen. Hij is gebaseerd op 2.3.2 met verscheidene toevoegingen van 2.3.3. Maar bijvoorbeeld het gehele framework van die rom is nog gewoon 2.3.2. Het lijkt me wel een sympathieke ontwikkelaar, dus ik bedoel hem niet zwart te maken. Oxygen was idd de enige rom compleet gebaseerd op 2.3.3, maar dan mis je dus wel de Fm radio en wat andere zaken.

En zoals door janvanduschoten hierboven vermeld, nightly #11 is uit en gebaseerd op 2.3.3. Vooralsnog lijkt het grafisch iets beter te werken, maar brengt het verder nog weinig veranderingen mee. Maar ik ben benieuwd. Bedenk me nu wel dat het trouwens knap is dat ze de FM radio dan zo snel hebben aangepast. Eens kijken hoe hij loopt!

[ Voor 5% gewijzigd door mbroeders op 02-03-2011 09:53 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mbroeders schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:52:
[...]
...
Eens kijken hoe hij loopt!
Ik ben benieuwd!
Met name of CM ook last heeft van echo tijdens het bellen of de 2 seconden delay van de mic bij opnemen van een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jelmervos schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:56:
[...]

Ik ben benieuwd!
Met name of CM ook last heeft van echo tijdens het bellen of de 2 seconden delay van de mic bij opnemen van een gesprek.
Ik draai de experimental en heb wel last van de delay, maar de echo heb ik nog maar 1x gemerkt en dat duurde echt maar een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyleo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:14:
[...]

Ik draai de experimental en heb wel last van de delay, maar de echo heb ik nog maar 1x gemerkt en dat duurde echt maar een paar seconden.
Helaas. Ik vind die Gingerbread ROMs heel goed werken op de Desire. Maar uiteindelijk is het ook een telefoon en moet je er normaal mee kunnen bellen. Jammer dat ze dat niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Ik heb gisteren ook even GV 1.3 geprobeerd: Wifi werkte niet. Terwijl ik naast de router stond. En de 2 sec delay was bij mij weer gelijk terug.

Gelijk terug naar Oxygen. Blijft mijn favo rom tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Hallo medetweakers,

Ga vanavond men desire ophalen en dan wil ik hem gelijk rooten.
Heb zelf al wat ervaringen met rooten dus dat moet wel lukken.

Ga dan voor de custom recovery van Amon_RA
Wat erg makkelijk werkt, maar heb alleen nog geen idee welke ROM ik ga gebruiken.
Iemand nog advies waar ik op moet letten?

Denk dat ik ga beginnen met de GV1.3

Aantal:
- Oxygen
- Miui
- Redug v1.01
- GV 1.3

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kijk anders ook eens in de OP van dit topic, daar staan al een aantal ROM's in vermeld met daarbij een link naar een pagina op XDA waar de laatste versies van ROM's staan.
De keuze is er reuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
murphylee schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:19:
Hallo medetweakers,

Ga vanavond men desire ophalen en dan wil ik hem gelijk rooten.
Heb zelf al wat ervaringen met rooten dus dat moet wel lukken.

Ga dan voor de custom recovery van Amon_RA
Wat erg makkelijk werkt, maar heb alleen nog geen idee welke ROM ik ga gebruiken.
Iemand nog advies waar ik op moet letten?

Denk dat ik ga beginnen met de GV1.3

Aantal:
- Oxygen
- Miui
- Redug v1.01
- GV 1.3
Beter begin je er niet aan, je blijft flashen kan ik je vertellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
R-Search schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:36:
Ik heb gisteren ook even GV 1.3 geprobeerd: Wifi werkte niet. Terwijl ik naast de router stond. En de 2 sec delay was bij mij weer gelijk terug.

Gelijk terug naar Oxygen. Blijft mijn favo rom tot op heden.
Oxygen is erg tof idd. Ik heb sterk het gevoel dat er iets gedaan is met de snelheid van de UI in 2.3. De browser is een stuk soepeler geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

R-Search schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Beter begin je er niet aan, je blijft flashen kan ik je vertellen _/-\o_
Haha I KNOW >:)
Heb de good old Hero gehad, en daar flashte je een ROM .. uur later stond de volgende update erop :P
Dan maar weer flashen haha

maja morgen maar even rooten, weinig tijd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Search schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:36:
Klopt, Wifi werkte bij mij ook niet, andere radio eroverheen en hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zijn er trouwens al makers van gingerbread roms geslaagd om Navigon wel gewoon werkend te krijgen? Wil graag een keer zo'n rom proberen maar ja dan zou mn navigatie het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
l3art schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:50:
Zijn er trouwens al makers van gingerbread roms geslaagd om Navigon wel gewoon werkend te krijgen? Wil graag een keer zo'n rom proberen maar ja dan zou mn navigatie het niet meer doen.
Sygic (navigatie) werkt wel op Oxygen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Wat is een beetje een handig programma om de SD kaart mee te partitioneren naar die FAT-EXT-EXT-EXT layout? Elke HD/Z rom die ik probeer start hierdoor niet op volgens mij omdat ik dit nog niet heb aangepast.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
murphylee schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:44:
[...]

Haha I KNOW >:)
Heb de good old Hero gehad, en daar flashte je een ROM .. uur later stond de volgende update erop :P
Dan maar weer flashen haha

maja morgen maar even rooten, weinig tijd nu.
Haha ja idd, bij de Hero kwamen de ROMs snel achter elkaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Kan ik die RUU's ook gebruiken om van Cyanogen naar stock te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Dr. Horrible schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:34:
Kan ik die RUU's ook gebruiken om van Cyanogen naar stock te gaan?
Je kunt met een RUU van van alles naar stock terug gaan. Vanuit belangstelling: waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
janvanduschoten schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:37:
[...]

Je kunt met een RUU van van alles naar stock terug gaan. Vanuit belangstelling: waarom?
Telefoon blijft oververhitten en rebooten. Ik was van plan morgen HTC te gaan bellen en als voorbereiding al terug te gaan naar root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
lekzzz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:16:
[...]

Sygic (navigatie) werkt wel op Oxygen
Weet het maar ja heb zelf Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
wontcachme schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:16:
Wat is een beetje een handig programma om de SD kaart mee te partitioneren naar die FAT-EXT-EXT-EXT layout? Elke HD/Z rom die ik probeer start hierdoor niet op volgens mij omdat ik dit nog niet heb aangepast.
Gparted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Dr. Horrible schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:38:
[...]
Telefoon blijft oververhitten en rebooten. Ik was van plan morgen HTC te gaan bellen en als voorbereiding al terug te gaan naar root
Ah ok, vervelend. Vergeet ook niet je sd kaart te formatteren, zodat je ext partitie weg is en je er geen Nandroid backups meer op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
l3art schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:41:
[...]

Weet het maar ja heb zelf Navigon.
Ik heb ook navigon gekocht. Wachten op een update van navigon voor gb

Edit:
Oxigen 2.01 is uit. Kreeg net een melding op mn telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 02-03-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Bedankt. Morgen eens naar kijken. Ik heb het nu gedaan met Rom Manager en dan daar de partitie's aangemaakt. Echter de rom die ik wil proberen RCmixHD 3.0 blijft nu al 20 minuten in de bootloader filmpje staan. Er gebeurt niks meer vanaf dat punt. Volgens mij komt het door de SD kaart, maar weet het niet zeker

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 02-03-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55

codex

Geen OpenAI agent :)

Even een vraag:
Ik draai Starburst met data2sd. Perfect wat betreft ruimte, maar ik ondervind wel 2 problemen. Ten eerste wordt mijn systeem stroperig. Alles opent pas na 1 of 2 seconden en soms moet ik wel een seconde of 5 wachten voordat bijv een menu opent. Daarnaast krijg ik veel fouten met het installeren van apps uit de Market, ik krijg namelijk de melding "pakketbestand is ongeldig". Het begint nu wel te irriteren, ik heb wel een class 6 SD Card. Weet iemand een fix of betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
rinkel schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:49:
[...]

Ik heb ook navigon gekocht. Wachten op een update van navigon voor gb

Edit:
Oxigen 2.01 is uit. Kreeg net een melding op mn telefoon.
Lees net dit op XDA over navigon icm Gingerbread. Zou mooi zijn want dan kan ik me ook eindelijk op Gingerbread gebied begeven >:) :
Dear Mr. .........,

Thank you for your e-mail. We are glad to be of service.

Regarding your inquiry, you will be pleased to know that, the update that will allow the Android based application to function with the Gingerbread should be available for download, at the start of next week.

We hope we have been helpful with the information above and we are at your entire disposal for further assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
l3art schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:06:
[...]

Lees net dit op XDA over navigon icm Gingerbread. Zou mooi zijn want dan kan ik me ook eindelijk op Gingerbread gebied begeven >:) :

[...]
Las ook over die update, had dus even Navigon weer gedownload, maar helaas, werkt nog niet. Even wachten dus maar weer.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 03-03-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Probeer eens insertcoin! Die werkt een stuk vlotter dan RCmixHD. Plus je hebt enkel een ext4 partitie nodig en geen 4... Ik heb ook eerst RCmixHD geprobeerd, maar insertcoin werkt echt een stuk vlotter!
wontcachme schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:54:
[...]

Bedankt. Morgen eens naar kijken. Ik heb het nu gedaan met Rom Manager en dan daar de partitie's aangemaakt. Echter de rom die ik wil proberen RCmixHD 3.0 blijft nu al 20 minuten in de bootloader filmpje staan. Er gebeurt niks meer vanaf dat punt. Volgens mij komt het door de SD kaart, maar weet het niet zeker

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Welke versie van Starbust draai je en belanrijker: welk bestand heb je gebruikt om Data2SD te activeren? De developers hebben twee versies, een stabiele en een minder stabiele met elk hun voor- en nadelen. Bij de eerste versies van deze scripts hebben ze echter een paar foutjes gemaakt, dus als je een van de eerste scripts gebruikt, zou dat de oorzaak kunnen zijn... Anders backup maken, alles wipen en opnieuw flashen...
reemprive schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:52:
Even een vraag:
Ik draai Starburst met data2sd. Perfect wat betreft ruimte, maar ik ondervind wel 2 problemen. Ten eerste wordt mijn systeem stroperig. Alles opent pas na 1 of 2 seconden en soms moet ik wel een seconde of 5 wachten voordat bijv een menu opent. Daarnaast krijg ik veel fouten met het installeren van apps uit de Market, ik krijg namelijk de melding "pakketbestand is ongeldig". Het begint nu wel te irriteren, ik heb wel een class 6 SD Card. Weet iemand een fix of betere optie?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Iemand Sygic Mobile al aan de praat gekregen op een Ginger rom?
hij crashed direct.
Dit vond ik wel een relaxte versie. Hierbij kan je je screen uitzetten en blijft hij(zij :P ) doorpraten.

Navigon bijvoorbeeld, die stopt als je je scherm uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
marcel-o schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:46:
hij crashed direct.
Dit vond ik wel een relaxte versie. Hierbij kan je je screen uitzetten en blijft hij(zij :P ) doorpraten.

Werkt prima op CM7...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

rinkel schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:45:
[...]

Oxygen is erg tof idd. Ik heb sterk het gevoel dat er iets gedaan is met de snelheid van de UI in 2.3. De browser is een stuk soepeler geworden.
Met Oxygen 2.0 Final zouden we weer 2D/3D hardware acceleratie moeten hebben, ik deel je ervaring: volgens mij is ie weer net ff wat soepeler en is het batterijverbruik erg gedaald! Ik moest wel m'n /data formatten na de upgrade van 2.0RC7 (force closes van random apps, bleef ook zelfs hangen met booten), maar daar heb ik heb ik nauwelijks instellingen mee verloren. Bevalt erg goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55

codex

Geen OpenAI agent :)

retlaw schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:41:
Welke versie van Starbust draai je en belanrijker: welk bestand heb je gebruikt om Data2SD te activeren? De developers hebben twee versies, een stabiele en een minder stabiele met elk hun voor- en nadelen. Bij de eerste versies van deze scripts hebben ze echter een paar foutjes gemaakt, dus als je een van de eerste scripts gebruikt, zou dat de oorzaak kunnen zijn... Anders backup maken, alles wipen en opnieuw flashen...

[...]
Starburst 1.3.2.
Ik weet nu niet welke versie van data2SD erop staat, in recovery zie ik W3 erachter staan maar ik durf niet te zeggen of dat een versieaanduiding is. Op de site zie ik overigens dat er nu andere zipbestanden staan, dus ik ga proberen te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

W3 is inderdaad de oude versie, deze methode wordt nu aangeduid als beta en is bij W5... Succes! Overigens is Starbust nu ook te downloaden via de rommanager...
reemprive schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:16:
[...]

Starburst 1.3.2.
Ik weet nu niet welke versie van data2SD erop staat, in recovery zie ik W3 erachter staan maar ik durf niet te zeggen of dat een versieaanduiding is. Op de site zie ik overigens dat er nu andere zipbestanden staan, dus ik ga proberen te wipen.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:08:
[...]

Las ook over die update, had dus even Navigon weer gedownload, maar helaas, werkt nog niet. Even wachten dus maar weer.
Is ge-update naar 3.5.4 sinds gisteren, en nu geschikt voor Gingerbread. Voorwaarde is wel dat je een originele al hebt ge-installeerd... >:)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ra1180.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jeroen__online schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:53:
[...]

Met Oxygen 2.0 Final zouden we weer 2D/3D hardware acceleratie moeten hebben, ik deel je ervaring: volgens mij is ie weer net ff wat soepeler en is het batterijverbruik erg gedaald! Ik moest wel m'n /data formatten na de upgrade van 2.0RC7 (force closes van random apps, bleef ook zelfs hangen met booten), maar daar heb ik heb ik nauwelijks instellingen mee verloren. Bevalt erg goed! :)
Heeft Oxygen dan wel hardware acceleratie? Want (correct me if i'm wrong) verder heeft geen enkele ROM dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Cyleo schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:09:
[...]

Heeft Oxygen dan wel hardware acceleratie? Want (correct me if i'm wrong) verder heeft geen enkele ROM dat toch?
Quadrant geeft bij mij vooralsnog een zwart beeld bij de 3D test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Beste,

Ik heb (denk ik) een groot probleem. Vanaf dag 1 dag ik mijn desire in bezit heb heb ik hem geroot. Veel customer roms geflashed en dit ging allemaal perfect. Omdat ik toe ben aan een contractsvernieuwing, en de telefoon via marktplaats heb verkocht, wou ik de telefoon terugzetten naar de stock htc rom.

Dit via de RUU methode gedaan en de flash was succesvol. Maar nu komt het. Zodra de telefoon wordt gestart, schakelt hij meteen in recovery modes. Er gebeurd helemaal niks!

Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan? op XDA wordt ik ook niet wijzer helaas :(

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Possible schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:44:
Beste,

Ik heb (denk ik) een groot probleem. Vanaf dag 1 dag ik mijn desire in bezit heb heb ik hem geroot. Veel customer roms geflashed en dit ging allemaal perfect. Omdat ik toe ben aan een contractsvernieuwing, en de telefoon via marktplaats heb verkocht, wou ik de telefoon terugzetten naar de stock htc rom.

Dit via de RUU methode gedaan en de flash was succesvol. Maar nu komt het. Zodra de telefoon wordt gestart, schakelt hij meteen in recovery modes. Er gebeurd helemaal niks!

Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan? op XDA wordt ik ook niet wijzer helaas :(
Wat bedoel je met recovery mode? Recovery is toch iets wat gebruikt wordt na root. Wat zie je in de bootloader?
Heb je geen nandroid backup van je originele rom?

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 03-03-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik zit in de recovery modes van HTC zefl (met de drie android poppetjes onderaan het scherm). In heb wel een nandroid backup van de orginele rom, alleen die kan ik nu niet meer benaderen omdat de custom recovery is ge-deinstalleerd doordat ik een officiele rom erop heb gezet...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Possible schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:02:
Ik zit in de recovery modes van HTC zefl (met de drie android poppetjes onderaan het scherm). In heb wel een nandroid backup van de orginele rom, alleen die kan ik nu niet meer benaderen omdat de custom recovery is ge-deinstalleerd doordat ik een officiele rom erop heb gezet...
Ik heb de methode even opgezocht die ik zelf succesvol heb gevolgd.
kraonkel schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:57:
Nou, ik ben weer unroot. Voel me nu niet meer zo thuis hier.
Geen bluetooth of connectie met PC maar dat wordt een zaak voor HTC.
Voor mensen die in zelfde schuitje (komen te)zitten, of misschien uit voorzorg, hier is een
LINK
om PB99IMG_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed
te downloaden. Gaat nl veel sneller dan die van Rapid site.
Hier de site waar beschreven staat hoe en wat. Gaat eigenlijk over Desire SLCD, maar dat maakt voor de werking niets uit. Hier
Zo snel als ik weer bij jullie mag komen (toestel weer root) meld ik me weer.

En JanvanDuschoten: Ik heb al zoveel Roms geprobeerd, Leedroid zat er ook bij. Maar bedankt voor 't meedenken.
En anders weer rooten en dan de nandroid backup terugzetten dan ben je ook weer 'unroot'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmm die versie zie ik niet meer staan.... Kan ik deze ook gewoon gebruiken? :

PB99IMG_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.zip ? of : PB99IMG_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.2_Radio_32.49.00.3
2U_5.11.05.27_release_151783_signed.zip

[ Voor 22% gewijzigd door Possible op 03-03-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Possible schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:22:
Hmmm die versie zie ik niet meer staan.... Kan ik deze ook gewoon gebruiken? :

PB99IMG_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.zip ?
Denk 't wel.Pak maar de laatste. Kwestie is dat je daarna weer gewoon je telefoon langs de 'normale' weg een OTA update kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ok dan ga ik dat proberen. Even 22 min wachten nog! Bedankt to zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Possible schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:25:
Ok dan ga ik dat proberen. Even 22 min wachten nog! Bedankt tot zover!
Gewoon als PB99IMG.zip op sdkaart plaatsen, bootloader doet de rest. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Thx! het is gelukt! bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Kom er niet echt uit om de desire te rooten,
Moet ik nou de HBOOT downgraden van 0.92 naar 0.80?

En zodra ik naar Windows HBOOT driver installation instructions ga, en daar de stappen volg dan herkent de computer mijn desire niet.
Dus kom ook niet in de device manager..

Iemand die me kan helpen? :)

Edit: het bestand PB99IMG.zip al op de sd kaart gezet, opgestart in bootloader waarna er een foutmelding ontstaat.

[ Voor 16% gewijzigd door murphylee op 03-03-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

murphylee schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:23:
Moet ik nou de HBOOT downgraden van 0.92 naar 0.80?
Nee, is niet (meer) nodig. Gewoon de eerste post van dit topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Cyleo schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:09:
[...]

Voor zover ik weet was het wachten op de Gingerbread OTA update voor de Nexus One, aangezien die dezelfde hardware heeft als de Desire. Die update is uit, samen met 2.3.3. Oxygen 2.0(.1) Final gebruikt bestanden van de N1 update om iig videorecording weer werkend te krijgen, lijkt me aannemelijk dat ie dan dus ook weer 2D/3D acceleratie heeft. En zoals gezegd: het voelt allemaal wat soepeler en verbruikt veel minder batterij, lijkt me een teken dat de CPU minder belast wordt :)

Ik neem aan dat de andere 2.3.3 (GRI40) ROMs eenzelfde performance hebben, anders laat dat niet lang op zich wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
murphylee schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:23:

Iemand die me kan helpen? :)
Zoals mijn collega het hierboven al vermeld, lees eerst een rustig de OP door en kom dan pas met vragen als je er echt niet uitkomt. Vragen is geen probleem, maar in de OP is het rooten toch al aardig fool-proof uitgeschreven.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

jelmervos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:37:
[...]

Nee, is niet (meer) nodig. Gewoon de eerste post van dit topic volgen.
Bedankt, zat vooral daarmee te kloten..

@ Janvanduschoten: Thx, zal ik doen :)

Edit: Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En maar weer terug van GV 1.3 naar GV1
Ginger Villain 1.3 blijkt hier een energieslurper pur sang te zijn (15% in 2 uur tijd bij een black screen), daarbij liet hij me slechts zo'n 25 MB mem vrij, terwijl ik onder GV1 meer dan 90 MB vrij had.. Ik weet niet waar het aan gelegen heeft (Andere radio eroverheen?) maar ik doe ff 1 stap terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Ik heb 3 maanden zitten wachten op een nieuwe rom van Modaco. Elke keer niks, ik heb vandaag mijn telefoon ingesteld en aangepast, brengt Modaco net een nieuwe kitchen uit :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:24
Sygic mobile werkt niet op 2.3, hiervoor moet je sygic aura hebben.

Ik ben zelf weer terug gegaan naar een uitgeklede versie van leedroid zodat deze op de bravo sense hboot past, mede omdat ik aura niet fijn vond werken.
hij crashed direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
hij crashed direct.

Ik gebruik Sygic Aura, werkt helemaal top op Oxygen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:17:
En maar weer terug van GV 1.3 naar GV1
Ginger Villain 1.3 blijkt hier een energieslurper pur sang te zijn (15% in 2 uur tijd bij een black screen), daarbij liet hij me slechts zo'n 25 MB mem vrij, terwijl ik onder GV1 meer dan 90 MB vrij had.. Ik weet niet waar het aan gelegen heeft (Andere radio eroverheen?) maar ik doe ff 1 stap terug.
Probeer eerst eens een paar dagen en gebruik de accu eens volledig, ipv het laten afhangen van 2 uur.
Verder heb je niks aan vrij geheugen. Ik zie liever dat er zoveel mogelijk geheugen wordt gebruikt (natuurlijk wel zinvol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
jeroen__online schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:53:
[...]

Daarom was/is de user experience op de iphone zo goed, heerlijk snappy in de browser, dat vond ik bij de Desire altijd erg tegenvallen. Nooit echt een gevoel gehad dat dat nou lekker soepel liep, eigenlijk op elk android apparaat, zoals de Galaxy Tab. Ik heb echter het idee dat idd bij 2.3 de boel er enorm op vooruit is gegaan, zowel bij GV als bij Oxigen. Alsof ik een nieuwe telefoon heb gewoon. Kan weer verlengen, maar met deze upgrade echt niet meer nodig. Ik race de DHD van mn vriendin eruit. (voor gevoel dan)
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:57:
[...]

Is ge-update naar 3.5.4 sinds gisteren, en nu geschikt voor Gingerbread. Voorwaarde is wel dat je een originele al hebt ge-installeerd... >:)

[afbeelding]
Betekend dat dat ik Navigon 2x moet installeren ? De betaalde versie alleen werkt dus nog niet
(de niet betaalde versie aan t downloaden)

[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 04-03-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
Zijn hier ook mensen die problemen hebben met de Oxygen 2.1 update?

Heb hem gisteren geflashed. Ontdekte al dat mijn 2 sec delay terug was. Verder had ik ook het oude probleem dat mijn scherm niet meer aan ging na opladen. Dus batterij eruit, opnieuw aanknikkeren. Blijft ie hangen bij de boot animatie. Paar keer knipperen, en hups, zwart scherm.

Even nandroid terug gezet van 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

R-Search schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:44:
Zijn hier ook mensen die problemen hebben met de Oxygen 2.1 update?

Heb hem gisteren geflashed. Ontdekte al dat mijn 2 sec delay terug was. Verder had ik ook het oude probleem dat mijn scherm niet meer aan ging na opladen. Dus batterij eruit, opnieuw aanknikkeren. Blijft ie hangen bij de boot animatie. Paar keer knipperen, en hups, zwart scherm.

Even nandroid terug gezet van 2.0.
Oxygen 2.1?! Ik denk dat je 2.0.1 bedoelt.
2 sec delay heb ik nog niet goed kunnen testen, maar ik verwacht dat ik daar ook gewoon weer last van heb. Verder heb ik het probleem na opladen nooit gehad. Misschien heb je een hardware defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
rinkel schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:13:

Betekend dat dat ik Navigon 2x moet installeren ? De betaalde versie alleen werkt dus nog niet
(de niet betaalde versie aan t downloaden)
Lijkt mij redelijk sterk. Ook al zou je de betaalde versie kopen dan lijkt me dat ook gewoon de nieuwe versie, en zo niet zou je meteen een update krijgen omdat je hem gekocht hebt. Maar dat is een omweg. Je zal naar mijn idee dus gewoon de nieuwe versie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

lekzzz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Ik gebruik Sygic Aura, werkt helemaal top op Oxygen
thx, ziet er goed uit. :)
kaarten haalde ie zomaar binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
Ik probeer ook voor het eerst mijn desire te rooten maar krijg telkens de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted". Alles gaat zover goed, tot na het rebooten. Ik ben een leek op dit gebied en google bood ook geen uitkomst. Ik heb de stappen uit de OP gevolgd maar ik heb het idee dat ik toch ergens wat fout doe. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

paul99 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:40:
Ik probeer ook voor het eerst mijn desire te rooten maar krijg telkens de melding “Communications with phone unexpectedly interrupted". Alles gaat zover goed, tot na het rebooten. Ik ben een leek op dit gebied en google bood ook geen uitkomst. Ik heb de stappen uit de OP gevolgd maar ik heb het idee dat ik toch ergens wat fout doe. Wie kan me helpen?
Heb ik ook gehad. Volgens mij moet je dan je telefoon op Diskdrive zetten bij USB verbinding. Test daar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
jelmervos schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:46:
[...]

Heb ik ook gehad. Volgens mij moet je dan je telefoon op Diskdrive zetten bij USB verbinding. Test daar eens mee.
Edit:

Never mind...Charge only & USB-debugging did the trick.

[ Voor 25% gewijzigd door paul99 op 04-03-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
jelmervos schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:54:
[...]

Oxygen 2.1?! Ik denk dat je 2.0.1 bedoelt.
2 sec delay heb ik nog niet goed kunnen testen, maar ik verwacht dat ik daar ook gewoon weer last van heb. Verder heb ik het probleem na opladen nooit gehad. Misschien heb je een hardware defect?
Heb ik ook gisteren geflasht, geen 2 sec delay o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

paul99 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:03:
[...]

Edit:

Never mind...Charge only & USB-debugging did the trick.
Ah, dat was het inderdaad. Misschien handig om dit probleem in de eerst post te zetten zodat het ook voor anderen duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik draai op dit moment CM6.1 heb last van twee probleempjes:

(1) Bij het opstarten blijft mijn telefoon vaak hangen op het witte HTC scherm. Na het verwijderen van de batterij en een herstart gaat het meestal wel goed. Ik heb dit probleem nadat ik mijn Dalvik cache naar mijn SD heb verplaatst.
(2) Mijn wifi ontvangst is (erg) slecht. Vaak maar 1 of 2 streepjes terwijl bij de stock rom alle streepjes vol waren. Ook zie ik regelmatig dat de wifi verbinding compleet verdwijnt en na een paar seconden weer tevoorschijn komt.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Update even. Ik wil weten hoe makkelijk het is om weer gewoon een stock rom te flashen als m'n maatje naar de volgende eigenaar moet. Desire S lonkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pathfinder2k schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:46:
Update even. Ik wil weten hoe makkelijk het is om weer gewoon een stock rom te flashen als m'n maatje naar de volgende eigenaar moet. Desire S lonkt...
Zoek hier eens op RUU.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.