[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 152.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 14:10
Ik heb een vraagje. Ik heb een iPad 1 internetten gaat erg snel maar zodra ik op Facebook of hotmail com reageert de website niet of erg traag soms moet ik 3 of 4 keer drukken op aanmelden voordat hij verder gaat.

hebben meer mensen dit, rest van het surfen gaat erg snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:30
Greekmaster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:35:
Ik heb een vraagje. Ik heb een iPad 1 internetten gaat erg snel maar zodra ik op Facebook of hotmail com reageert de website niet of erg traag soms moet ik 3 of 4 keer drukken op aanmelden voordat hij verder gaat.

hebben meer mensen dit, rest van het surfen gaat erg snel
Waarom laat je je hotmail niet pushen? Gewoon in de mail app?
En voor facebook is toch ook gewoon een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
Facebook heeft enkel een iPhone app, geen iPad.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 354477 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:07:
Valt me op dat veel mensen voor de witte kiezen ipv de zwarte.
Ik zal ook de witte nemen, al is het maar om het verschil met m'n iPad1 duidelijk te maken. Pak je niet de verkeerde.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

kmf schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:51:
[...]Pak je niet de verkeerde.
Als dat 'gevaar' bestaat, heb je misschien geen iPad 2 nodig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Ik zou ook een witte nemen.
Met die smartcover zie je de voorkant ook echt, dus vind wit wel geinig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354477

kmf schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:51:
[...]

Ik zal ook de witte nemen, al is het maar om het verschil met m'n iPad1 duidelijk te maken. Pak je niet de verkeerde.
Ja ik zit nog steeds een beetje te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354621

Waar zie je vinderafdrukken beter op, wit of zwart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00
Nu heb ik zitten wachten op de iPad 2. Nu is ie er bijna en nu twijfel ik. 8)7

Voornamelijk natuurlijk omdat de iPad 1 goedkoper geworden is. Ik wil hem voor erbij gaan gebruiken.
Dus tijdens het tv-kijken een beetje twitteren en surfen en van 't zomer lekker mee in de tuin internetten. Ik zie de iPad niet als een vervanger van mijn pc. En af en toe een game spelen. Meer niet eigenlijk.
De iPad 1 heb ik wel eens in handen gehad en qua snelheid viel het me niets tegen eigenlijk.

Doe ik er goed aan om toch voor de iPad 1 te gaan? Of kan ik beter de 2 nemen.
Kijk, voor het zelfde geld komt er volgend jaar alweer een iPad 3... zo blijf je natuurlijk aan de gang, maar als de iPad 1 nog zeker een jaar meegaat, dan zou ik toch voor de 1 kiezen.

Met mijn iPhone was het een ander verhaal, daarbij kon je echt merken dat de 3G niet meer mee kon komen in sommige apps o.a. Ik ben blij dat ik die heb kunnen vervangen voor een iPhone 4. :9

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pfff, toch wel benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen van de "2".
Hele weekend maar 's een beetje op macrumors forum checken....

Vraag me af hoe groot de kans is dat Apple in 2012 met een "3" met retinadisplay komt.
Denk dat dulke schermen op 10" formaat nog aardig prijzig zullen blijven voorlopig....

De "2" lijkt me wel geinig als meer bekenden hem hebben (naja, familie), dat je ze met facetime kunt bellen (kleine neefje ofzo) :D
Hoe werkt dat facetime eigenlijk? Moet je dat aan beide kanten draaien voordat je verbinding kunt maken, of is het zoiets als met mail, dat ie bv. elke zoveel minuten ff checkt of er een inkomende facetime request is (ofzoiets)? Kan je het dus net zo gebruiken als normaal bellen, of is het gewoon een soort MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 22:00
rimave schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:26:
Nu heb ik zitten wachten op de iPad 2. Nu is ie er bijna en nu twijfel ik. 8)7

Voornamelijk natuurlijk omdat de iPad 1 goedkoper geworden is. Ik wil hem voor erbij gaan gebruiken.
Dus tijdens het tv-kijken een beetje twitteren en surfen en van 't zomer lekker mee in de tuin internetten. Ik zie de iPad niet als een vervanger van mijn pc. En af en toe een game spelen. Meer niet eigenlijk.
De iPad 1 heb ik wel eens in handen gehad en qua snelheid viel het me niets tegen eigenlijk.

Doe ik er goed aan om toch voor de iPad 1 te gaan? Of kan ik beter de 2 nemen.
Kijk, voor het zelfde geld komt er volgend jaar alweer een iPad 3... zo blijf je natuurlijk aan de gang, maar als de iPad 1 nog zeker een jaar meegaat, dan zou ik toch voor de 1 kiezen.

Met mijn iPhone was het een ander verhaal, daarbij kon je echt merken dat de 3G niet meer mee kon komen in sommige apps o.a. Ik ben blij dat ik die heb kunnen vervangen voor een iPhone 4. :9
Als je 'm puur voor erbij wilt gaan gebruiken zou ik gewoon voor de eerste generatie iPad gaan. Of Apple moet dingen niet meer gaan ondersteunen, maar daar ga ik niet vanuit! Ik wil puur de nieuwe iPad omdat deze (iets?) sneller is en camera's heeft, en natuurlijk een mooi design. Je bent immers niets voor niets een 'gadget freak' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
wishmasterUT2k4 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:31:
[...]

Als je 'm puur voor erbij wilt gaan gebruiken zou ik gewoon voor de eerste generatie iPad gaan. Of Apple moet dingen niet meer gaan ondersteunen, maar daar ga ik niet vanuit! Ik wil puur de nieuwe iPad omdat deze (iets?) sneller is en camera's heeft, en natuurlijk een mooi design. Je bent immers niets voor niets een 'gadget freak' ;)
Ja, inderdaad, en dat ben ik wel een beetje. Ik ga bij nieuwe apparatuur ook zeker voor de looks.
Maar een prijsverschil van 125 euro is toch ook wel veel. De camera vind ik niet zo belangrijk.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354621

Ik ga ook voor de iPad 2 maar ik vind de iPad 1 wel echt een stuk mooier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ondersteuning zal nog wel een tijdje blijven gok ik.
En dingen waar je hem het meest voor gebruikt (surfen, mailen, tijdschriften, boeken) zullen natuurlijk 'altijd' wel prima werken...
Misschien dat er spelletjes komen die niet meer werken op de oude, wanneer ze geen IOS updates meer uitbrengen.... Of iPad2 specifieke apps, zoals iMovie, die een camera nodig heeft (al valt hij wel te gebruiken op de "1").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er hier mensen die zo'n $100 rebate hebben aangevraagd en hun iPad in een Amerikaanse Apple winkel gekocht hebben? Ik bedoel zo'n rebate voor als je je iPad binnen 20 werkdagen voor de iPad 2 aankondiging hebt aangekocht.

Ik heb op 19 maart een iPad gekocht in Amerika toen ik daar op vakantie was. Ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen over een rebate omdat ik niet in Amerika woon. Heb niet zo veel zin om tevergeefs duur naar de andere kant van de oceaan te gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Vraagje over Facetime. Klopt het dat je voor Facetime op de iPad een data-abonnement nodig hebt? Als ik het goed heb, moet je op de iPhone namelijk eerst iemand bellen en daarna Facetime aanklikken om een Facetime gesprek te starten, waarna je overschakelt op Wifi. Correct me if I'm wrong...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 11-03-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
Dennis_dude schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:39:
[...]

volgens de Amerikaanse Applestore wordt het dus weer 8)7 een nieuwe dock.
Ik vermoed, omdat de iPad 2 dunner is, hij wel in de oude dock moet passen maar dat je bijv. een kartonnetje er achter moet plaatsen om de speling tussen de dock en iPad 2 te compenseren.
Oh verrek, helemaal overheen gekeken. Dat wordt dus weer een nieuw dock aanschaffen! ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 19:04
Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:57:
[...]

Oh verrek, helemaal overheen gekeken. Dat wordt dus weer een nieuw dock aanschaffen! ;)
Klopt, ik heb er nog ff snel 1 bij me bestelling gedaan bij tx5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Anoniem: 193286 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:52:
Vraagje over Facetime. Klopt het dat je voor Facetime op de iPad een data-abonnement nodig hebt? Als ik het goed heb, moet je op de iPhone namelijk eerst iemand bellen en daarna Facetime aanklikken om een Facetime gesprek te starten, waarna je overschakelt op Wifi. Correct me if I'm wrong...
Volgens mij heb je geen data-abo nodig gezien het feit dat het ook met een iPod touch kan:
http://www.apple.com/ipodtouch/features/facetime.html
Gaat volgens mij prima over wifi als een soort skype :)

[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 11-03-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

FaceTime werkt idd ook gewoon over WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Anoniem: 193286 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:52:
Sinds de komst van Facetime op de iPod Touch en de Mac is het mogelijk om mensen te 'facetimen' via hun e-mailadres.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

Ik zit in dubio, heb al de iPad 1 uit de US, en de nieuwe iPad ziet er natuurlijk altijd rooskleuriger uit, maar als ik geen facetime gebruik en verder een beetje browse en simpele games speel, heb ik dan die processorkracht wel ergens voor nodig?

Kortom; is het voor mij 200 euro waard om te upgraden naar de iPad 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Als je geen Facetime gebruikt en enkel gamed, browsed, emailed etc. etc. dan is de upgrade denk ik een beetje zinloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 14:10
timwijn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:45:
[...]

Waarom laat je je hotmail niet pushen? Gewoon in de mail app?
En voor facebook is toch ook gewoon een app?
De Facebook App is alleen voor Iphone. Ik heb sinds vorige week een nieuwe router, op de oude router deed Facebook en hotmail het goed. Sinds de nieuwe router er is doen alleen deze 2 het niet goed, rest van het surfen gaat perfect. Mijn Pc heeft trouwens geen probleem met Facebook pagina.

Ik zit te denken aan de router maar zou niet weten wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391257

hai there fokes,

Hier weer een paar vraagjes:
Ik wil namelijk weten of je iTunes ook met je iPad kan syncen. Daarmee bedoel ik dat als ik op vakantie mijn (toekomstige) iPad mee neem maar geen pc en mn pa wel een pc mee neemt, of ik dan in een lege iTunes de inhoud van mijn iPad kan zetten.( dus niet dat als ik ze met elkaar sinc dat mn iPad leeg is maar dat iTunes vol zit.)

Hier nog een vraagje:
Wat likt jullie het handigst. Om een app als cineXplayer te kopen of om al mijn afleveringen californication te converten in een bestand dat iTunes kan lezen?

vraag 3:
Als je je iPad opnieuw installeerd (wegens jailbreak or whatsoever) kan je dan al je apps weer opnieuw op je iPad krijgen zonder alles weer opnieuw te hoeven kopen?(scheelt namelijk erg veel geld.)

Ik hoor het allemaal graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ok, jullie hebben me overtuigd. De 1 besteld bij Wehkamp.
Had toevallig ook nog een kortingsbon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 391257 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:10:
hai there fokes,

Ik wil namelijk weten of je iTunes ook met je iPad kan syncen. Daarmee bedoel ik dat als ik op vakantie mijn (toekomstige) iPad mee neem maar geen pc en mn pa wel een pc mee neemt, of ik dan in een lege iTunes de inhoud van mijn iPad kan zetten.( dus niet dat als ik ze met elkaar sinc dat mn iPad leeg is maar dat iTunes vol zit.)

Hier nog een vraagje:
Wat likt jullie het handigst. Om een app als cineXplayer te kopen of om al mijn afleveringen californication te converten in een bestand dat iTunes kan lezen?

vraag 3:
Als je je iPad opnieuw installeerd (wegens jailbreak or whatsoever) kan je dan al je apps weer opnieuw op je iPad krijgen zonder alles weer opnieuw te hoeven kopen?(scheelt namelijk erg veel geld.)

1. Volgens mij wist hij alles. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld voor CinexPlayer bestanden overzetten, dit gaat buiten het synchronisatieproces om.
2. Cinexplayer is het handigst.
3. Ja, gisteren gedaan, eerst even een backup maken en hij zet daarna alles weer terug. Kost uiteraard niks, want je programma's staan in iTunes (en als ze er niet staan "koop" je ze opnieuw, maar dan weet hij dat je ze al gekocht hebt en download je m gratis opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399349

Ondersteund dat ding inmiddels flash elementen op websites?
Om die reden heb ik de iPad een half jaar geleden een schop richting de winkel terug gegeven. Wat een gemis is dat.
Maarja, de arrogantie van Apple wordt duur betaald... met hun zwarte t-shirtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:16

_AN

Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:26:
Ondersteund dat ding inmiddels flash elementen op websites?
Om die reden heb ik de iPad een half jaar geleden een schop richting de winkel terug gegeven. Wat een gemis is dat.
Maarja, de arrogantie van Apple wordt duur betaald... met hun zwarte t-shirtjes :)
Nee, en zal voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]kmf schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:56[/message]:
[...]

Wordt tijd voor jou om die jailbreak weg te halen joh

[afbeelding]
Lol, apple promotiefilmpjes die niet af te spelen zijn op een gejailbreakte ipad, oh the irony _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_AN schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:28:
[...]

Nee, en zal voorlopig niet gebeuren.
Ik vraag me soms echt af of S. Jobs dat bewust doet om te kijken hoe krankzinnig de Apple-sekte werkelijk is. ;)

Anderzijds geeft het ook wel aan dat voor de iPad/iPod/iPhone die flash gewoon te zwaar is en die apparaten er flink onder lijden qua performance. Wellicht heeft S. Jobs wel in de gaten dat zijn producten dan lang niet meer zo aantrekkelijk zijn.

Ondanks dat die iPad prettig werkte vind ik het gemis van flash een grote ramp. Veel websites zijn hierdoor onbereikbaar of onwerkbaar. Ik zal zeker nog wel een tablet kopen maar dan wel van een merk die wat beter begrijpen hoe het echt moet.

Die iPad voelt als een auto die verkocht wordt met de melding: "U kunt ermee naar het centrum van de stad rijden maar slechts een deel van de winkels zijn bereikbaar" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 11:45
Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:36:
[...]

Ik vraag me soms echt af of S. Jobs dat bewust doet om te kijken hoe krankzinnig de Apple-sekte werkelijk is. ;)

Anderzijds geeft het ook wel aan dat voor de iPad/iPod/iPhone die flash gewoon te zwaar is en die apparaten er flink onder lijden qua performance. Wellicht heeft S. Jobs wel in de gaten dat zijn producten dan lang niet meer zo aantrekkelijk zijn.

Ondanks dat die iPad prettig werkte vind ik het gemis van flash een grote ramp. Veel websites zijn hierdoor onbereikbaar of onwerkbaar. Ik zal zeker nog wel een tablet kopen maar dan wel van een merk die wat beter begrijpen hoe het echt moet.

Die iPad voelt als een auto die verkocht wordt met de melding: "U kunt ermee naar het centrum van de stad rijden maar slechts een deel van de winkels zijn bereikbaar" .
Dat is natuurlijk onzin, Flash is gewoon hopeloos verouderd, en op mijn iPhone mis ik flash geen moment. Ik bezoek zelden Flash sites, en de meeste ondersteunen inmiddels ook wel HTML5. Sites waar je van die domme flash spelletjes kan spelen bezoek ik nooit, dus dat mis ik ook niet.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:36:
[...]
Ondanks dat die iPad prettig werkte vind ik het gemis van flash een grote ramp. Veel websites zijn hierdoor onbereikbaar of onwerkbaar.
Valt wel mee hoor. Ik heb nog nooit een belangrijke site gehad waar ik niet mee kon werken. Wat flauwekul sites, okee, maar niks waar ik waarde aan hecht.

Maar de goede sites die Flash gebruiken voor bijv. video's schakelen naadloos over naar HTML5, zodat je er niets van merkt. Ze herkennen de iPad en passen zich aan. De youtube site doet dat bijvoorbeeld. Dat werkt zelfs beter dan de ingebouwde Youtube app van de iPad.

Ik had laatst een keer dat de cup-a-soup site het niet deed zodat ik mijn naammok op een computer moest bestellen. Nouja, boeien :) En het voordeel van het ontbreken van Flash is dat je die irritante knipperende en geluid-makende advertenties niet krijgt. Niets is zo vervelend als je lekker zit te browsen er er weer zo'n advertentie begint te brullen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

GekkePrutser schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik heb nog nooit een belangrijke site gehad waar ik niet mee kon werken. Wat flauwekul sites, okee, maar niks waar ik waarde aan hecht.

Maar de goede sites die Flash gebruiken voor bijv. video's schakelen naadloos over naar HTML5, zodat je er niets van merkt. Ze herkennen de iPad en passen zich aan. De youtube site doet dat bijvoorbeeld. Dat werkt zelfs beter dan de ingebouwde Youtube app van de iPad.

Ik had laatst een keer dat de cup-a-soup site het niet deed zodat ik mijn naammok op een computer moest bestellen. Nouja, boeien :) En het voordeel van het ontbreken van Flash is dat je die irritante knipperende en geluid-makende advertenties niet krijgt. Niets is zo vervelend als je lekker zit te browsen er er weer zo'n advertentie begint te brullen :r
Precies, ligt er maar net aan wat voor gebruiker je bent. Ik heb Flash geen moment gemist tijdens het werken of mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Inderdaad...
Zou werkende dumpertfilmpjes wel leuk vinden, maar missen doe ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
VeeGee schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:49:
Dat is natuurlijk onzin, Flash is gewoon hopeloos verouderd, en op mijn iPhone mis ik flash geen moment. Ik bezoek zelden Flash sites, en de meeste ondersteunen inmiddels ook wel HTML5. Sites waar je van die domme flash spelletjes kan spelen bezoek ik nooit, dus dat mis ik ook niet.
Flash is niet hopeloos verouderd. Flash kan op dit moment nog een hoop meer dan HTML5. Zoals bijvoorbeeld webcam ondersteuning, crossbrowser video's afspelen, dynamisch geluid genereren, alpha video, interactieve video, multiplayer games enzovoort. Daarnaast wordt Flash continue door ontwikkeld zodat er bijvoorbeeld binnenkort een zeer indrukwekkende 3D engine wordt toegevoegd.

Één voor de redenen voor geen Flash ondersteuning was waarschijnlijk performance. Maar dat geld net zo goed voor HTML5 dingen. Sommige dingen/spellen die inmiddels in HTML5 worden gemaakt werken ook voor geen meter op de iPad omdat dat ding gewoon niet snel genoeg is.

Als ik zie hoe goed Flash inmiddels (kan) presteren op apparaten van concurrenten (ook telefoons) is er volgens mij geen technische reden meer om geen Flash te ondersteunen. Alleen nog een principiële reden.

Daarnaast is het natuurlijk een 3rd party techniek waardoor het voor Apple moeilijker wordt om de user experience te bewaren. Dat is volgens mij wel het beste argument.

Ik mis Flash op de iPad meer dan op mijn iPhone moet ik zeggen. Zou best wel mooie toevoeging zijn als Apple het toch zou gaan ondersteunen. Maar geloof niet dat dat ooit gaat gebeuren, zeker niet na Steve Jobs open brief over Flash.

Eigenlijk moet je dit dan ook lezen:
http://www.neowin.net/new...quotthoughts-on-flashquot
http://jessewarden.com/20...-correcting-the-lies.html

Er komen ook paar hele mooie Android tablets aan, al moet ik nog zien dat ze het prijsniveau van de iPad kunnen evenaren.

Heb nu een iPad en zou nog wel een tablet willen omdat ik 'm ook vaak wil gebruiken als mijn vrouw 'm aan het gebruiken is. Ben er nog niet over uit of ik een iPad 2 ga kopen of even wacht op de nieuwe Android tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
Ik zou best wel Flash op mijn Ipad willen, bijvoorbeeld voor:
http://nederlandfietsland.nl/fietsrouteplanner/ en http://www.traphic.nl/verkeer.aspx, 2 sites die ik graag gebruik. Dat mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu echt te twijfelen tussen de witte en de zwarte. Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anoniem: 354477 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:40:
De witte is wat exclusiever, vind ik. Maar de zwarte leidt volgens mij minder af. Zelf vind ik wit wel sjiek, maar ik zou altijd voor zwart gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Mocht iemand benieuwd zijn, iMovie 1.2 draait ook op de iPad 1st met iOS 4.2.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_AN schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:00:
[...]

Precies, ligt er maar net aan wat voor gebruiker je bent. Ik heb Flash geen moment gemist tijdens het werken of mijn iPad.
Geen moment? BS.
Heb het idee dat je wat goed te praten hebt. Ieder zijn ding maar zuig niet uit je duim aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:01:
[...]

Geen moment? BS.
Heb het idee dat je wat goed te praten hebt. Ieder zijn ding maar zuig niet uit je duim aub.
Hoezo uit de duim zuigen? Ikzelf heb ook geen behoefte aan flash het is maar net hoe je de ipad gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bobsqaud schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:03:
[...]

Hoezo uit de duim zuigen? Ikzelf heb ook geen behoefte aan flash het is maar net hoe je de ipad gebruikt
Ik geloof het gewoon niet, klaar.
Als ik de algemene houding bekijk van Apple adepten en hoe zich verheven voelen t.o.v. alles wat geen Apple is, ligt het ook wel voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik mis flash geen nanoseconde, op mn PC heb ik het sinds ik over ben op HTML 5 voorgoed verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 17:05
Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
[...]

Als ik de algemene houding bekijk van Apple adepten en hoe zich verheven voelen t.o.v. alles wat geen Apple is, ligt het ook wel voor de hand.
Dan geloof je mij ook niet, want ik heb flash ook geen enkele keer gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:10

Haan

dotnetter

[...]

Hier nog iemand iemand die Flash niet mist. Ik kom blijkbaar weinig op sites die Flash gebruiken. Alleen laatst was er op de t.net frontpage een filmpje bij een artikel waar je Flash voor nodig had, maar dan nog is dat niet iets wat de iPad meteen een onwerkbaar apparaat maakt ofzo.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft een raar gegeven. Mensen die geen iPad hebben mossen flash en als je een iPad hebt maar flash niet mist dan "praat je met Steve mee"

Ik surfte al ruim voor iOS met een FlashBlocker.
Mis niets. Ja reclame mis ik maar dan als kiespijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:10

Nitai

Live the life you love.

[...]

Uhm, rare redenatie. Ik zelf gebruik ook geen Flash, zelfs op m'n Windows machine niet. Op het werk werkt Flash content niet eens met m'n Windows 7 64bit Internet Explorer 8. Om nu te zeggen, je mist iets, nee, niet eens bij stil gestaan. Zelfs Adobe heeft een conversiekit uitgebracht om Flash content om te zetten naar HTML5.

Alles vergaat of evolueert ;) Netscape, AOL, Realvideo, divx, animated gifs, guestbooks, dvd en ga zo maar door. Dus generaliseer er maar op los de werkelijkheid achterhaalt je wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Nitai op 11-03-2011 18:05 . Reden: Damn you autocorrect :P ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Dan geloof je het toch niet, sjonge jonge... :z

Het hangt er maar net vanaf welke site je bezoekt. Ik heb dan geen iPad, maar op mijn iPhone heb ik in 2,5 jaar tijd nooit gedacht "had ik nu maar Flash ondersteuning"... Ik denk niet dat dat voor mij zoveel anders zal zijn als ik een iPad aan zou schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
Frietsaus schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:05:
[...]

Dan geloof je het toch niet, sjonge jonge... :z

Het hangt er maar net vanaf welke site je bezoekt. Ik heb dan geen iPad, maar op mijn iPhone heb ik in 2,5 jaar tijd nooit gedacht "had ik nu maar Flash ondersteuning"... Ik denk niet dat dat voor mij zoveel anders zal zijn als ik een iPad aan zou schaffen.
Een Ipad is wel even wat anders dan een Iphone. Op een telefoon mis ik Flash niet, omdat ik niet verwacht dat mijn telefoon met Flash om kan gaan. Op een Ipad verwacht ik dat eigenlijk wel en het is eigenlijk triest dat het niet kan. Dat sommigen het nooit gebruiken is geen argument. Ik gebruik nooit de foto viewer, maar ik zou het wel triest vinden als het er niet op zou zitten of geinstalleerd zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou ik ben benieuwd hoe lang de rijen vandaag gaan zijn in Amerika en of ik geluk ga hebben....
Gelukkig verkopen 5 winkels hem vandaag, dus fingers crossed :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Laudor schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:27:
[...]

Een Ipad is wel even wat anders dan een Iphone. Op een telefoon mis ik Flash niet, omdat ik niet verwacht dat mijn telefoon met Flash om kan gaan. Op een Ipad verwacht ik dat eigenlijk wel en het is eigenlijk triest dat het niet kan. Dat sommigen het nooit gebruiken is geen argument. Ik gebruik nooit de foto viewer, maar ik zou het wel triest vinden als het er niet op zou zitten of geinstalleerd zou kunnen worden.
Dat is toch juist het hele punt? Ik zal het niet missen, jij wellicht wel. Beetje onzin van Maatregel om dan te zeggen "ik geloof het niet" en mensen die het niet eens zijn met hem maar direct te bestempelen als fanboys...

Dat Maatregel het mist zal best, maar er bestaan zeker wel mensen die echt geen drol om Flash op hun iDevice geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 11-03-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Dan gelooft 'ie het toch niet? Hij projecteert zijn eigen twijfels (van het wel of niet kunnen missen van Flash) op anderen. Wat hij eigenlijk bedoelt is "ik geloof niet dat ik het zal kunnen missen", dat trekt hij door naar iets wat iedereen zou moeten vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo allemaal,

Hier nog een vraagje:

vraag 3:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

1 een ipad gedraagt zich net zo als een ipod qua itunes.. hij neemt muziek over van de host. of niet, maar stuurt het niet naar de host..
2 converteren.. dan wordt het kleiner.. minder ruimte/vermogen nodig
3 ja apps zijn gebonden aan je account niet aan je ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
Anoniem: 391257 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:10:
hai there fokes,

Hier nog een vraagje:

vraag 3:

Anoniem: 391257 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:02:
hallo allemaal,

Precies de zelfde vragen als hierboven

Wat is het nut van 2 keer op een dag de zelfde vragen te stellen, behalve dat er snel een nieuw deel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

[...]

En bedankt... :/

Noem mij a.u.b. geen Apple Adept omdat ik in het bezit van een iPad, want ik werk net zo graag met een Windows computer, sterker nog, het is mijn werk.

Natuurlijk zal er ooit wel een moment geweest zijn dat ik Flash heb gemist, misschien was mijn reactie dan ook iets te overdreven. Maar, ik mag aannemen dat je weet wat ik bedoel. Vandaag heb ik misschien wel 20 a 30 verschillende websites bezocht, en geen enkele keer had ik Flash nodig. Kortom, ik heb Flash niet nodig en mis het ook niet. Sterker nog, op mijn Pc en Mac heb ik vaak het idee dat Flash de boosdoener is van een vastlopende browser. Website die gemaakt zijn met Flash zijn voor mij minder interessant dan vergelijkende websites die zonder Flash werken.

Overigens kan ik je melden dat ik vaker gebruikers heb horen klagen over hun Android toestel en het gebruik van Flash, maar goed, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 08:57
Stouten schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:08:
Mocht iemand benieuwd zijn, iMovie 1.2 draait ook op de iPad 1st met iOS 4.2.1!
Hier niet op 4.3. De bekende guides gevolgd maar krijg een error in de iPhone configuration utility. "Could not install application on device. Error: kAMDReceiveMessageError."

Schijnt op Windows pc's te gebeuren, niet op de Mac. Wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Anoniem: 354477 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:40:
Die keuze blijft persoonlijk.

Voordat ik een iPad had, gebruikte ik een witte netbook, leek me wel chique.
Maar daar had ik al erg snel spijt van: wit reflecteert fel licht heel erg (beetje sneeuwblind word je er van).

Dus ik zou nooit meer een witte gadget kopen waar ik veel op moet kijken, indien er ook een donkere variant leverbaar zou zijn.

Enige nadeel dat ik bij een zwarte kan bedenken is dat je de vingerafdrukken er wat sneller op ziet. Maar doekje erover, en weer helemaal nieuw.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:24:
[...]
Voordat ik een iPad had, gebruikte ik een witte netbook, leek me wel chique.
Maar daar had ik al erg snel spijt van: wit reflecteert fel licht heel erg (beetje sneeuwblind word je er van).

Dus ik zou nooit meer een witte gadget kopen waar ik veel op moet kijken, indien er ook een donkere variant leverbaar zou zijn.
Inderdaad, nu je het zegt, ik had precies hetzelfde met mijn oude Kindle. Leuk, zo'n ereader voor in de zon maar de rand was een stuk feller dan het scherm :) En de iPad 2 is nog een stuk witter dan de Kindle was, die was meer een soort creme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Terugkomend op wat de medewerker van Media Markt R'dam Centrum hier zei, reserveringen zijn bij alle Media Markten in heel Nederland nog niet mogelijk?
Daarbij lijkt het mij ook niet dat je, als dit wel mogelijk is, dit zonder toestemming van Media Markt zomaar mag gaan rondbazuinen.

Ik denk trouwens dat ik de witte iPad 2 ga nemen, ik weet alleen nog niet met welke Smartcover :/

[ Voor 21% gewijzigd door HA5H op 11-03-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je dacht 'laat ik mezelf eens goed diskwalificeren met een ordinaire troll'?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Haakontje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:00:
Terugkomend op wat de medewerker van Media Markt R'dam Centrum hier zei, reserveringen zijn bij alle Media Markten in heel Nederland nog niet mogelijk?
Daarbij lijkt het mij ook niet dat je, als dit wel mogelijk is, dit zonder toestemming van Media Markt zomaar mag gaan rondbazuinen.

Ik denk trouwens dat ik de witte iPad 2 ga nemen, ik weet alleen nog niet met welke Smartcover :/
Mijn MediaMarkt Den Haag iPad verkoopadviseur vertelde me gisteren nog dat ik de iPad2 al kon reserveren :) Doe ik niet maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17
Morgen krijg ik mijn iPad 1 (2de hands) binnen en ik ben benieuwd dat als ik mijn camera erop aansluit met de adapter of ik dan zonder te importeren mijn foto's die op het geheugenkaartje staan rustig kan uitzoeken cq opruimen zodat mijn camera weer wat leger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
sebastius schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:33:
[...]
Mijn MediaMarkt Den Haag iPad verkoopadviseur vertelde me gisteren nog dat ik de iPad2 al kon reserveren :) Doe ik niet maar goed...
Dan zal dat via een speciale regeling zijn die per filiaal verschilt. Ik zal morgen nog wel verder vragen, ik wil de iPad 2 zelf nl. ook reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
sebastius schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:33:
[...]
Weet je ook toevallig of ze gaan launchen om 8.00 , want MM Den Haag is wel de zaak waar ik hem wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 20:41

BasW

Non omnia possumus omnes

Er komen bij sommige 3G gebruikers met een Vodafone NL abonnement een issue voor met het niet meer kunnen opstarten van hun ipad met een sim kaart erin. Zelf ervaar ik het probleem ook. Zie hier ook het ook op het Apple forum:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=13202882

[ Voor 3% gewijzigd door BasW op 12-03-2011 00:02 ]

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
iFixit heeft al een iPad 2 in handen gekregen en is hem alweer uit elkaar aan het slopen!.

Ziet er goed uit trouwens, een heel andere indeling dan de iPad 1. En zo te zien een unibody case, dus geen gebogen aluminium plaat zoals ik eigenlijk verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BasW schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:01:
Er komen bij sommige 3G gebruikers met een Vodafone NL abonnement een issue voor met het niet meer kunnen opstarten van hun ipad met een sim kaart erin. Zelf ervaar ik het probleem ook. Zie hier ook het ook op het Apple forum:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=13202882
Ik had het in de beta's ook. Nooit gemeld eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:15
Haakontje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:00:
Ik heb het in geen van mijn posts gehad over reserveringen bij een MediaMarkt. En mocht ik inside-informatie hebben over het maken van reserveringen of de voorraad, dan zal ik dat inderdaad niet zonder toestemming rondbazuinen :) verder geldt nog dat alle vestigingen los staan van elkaar (franchise) en een vestiging zelf beslist of er reserveringen gedaan kunnen worden en of er een launch om 8:00 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
:( Ik heb sinds vanavond een synchronisatieprobleem met mijn iPad. Ik wilde iOS 4.3 erop zetten, maar dat is me niet gelukt. Ik krijg ofwel een foutmelding binnen iTunes, dat er geen contact kan worden gemaatk met mijn iPad en dat ik de stekker er uit moet halen en daarna weer erin.
Als binnen iTunes dan wel gewerkt wordt aan een synchronisatie, houdtt het proces op kort voordat het afgelopen is (dat kan ik zien in de voortgangsbalk).
Deze cyclus heb ik nu meerdere keren doorlopen en ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen proberen.
Ik gebruik iTunes in een Windows XP omgeving en ik kan zien dat er wel een reservekopie is gemaakt. Die heb ik vnadaag al een keer verwijderd en daarna is er toch weer nieuwe aangemeaakt met precies dezelfde naam en omvang in MB.
Ik heb binnen iTunes een paar diagnostische tests uitgevoerd (stond ergens in een menu'tje), maar volgens die tests was alles o.k. Ik zag nog snel iets voorbij vliegen van synchronisatie bijna voltooid o.i.d.. Dat was nou net het probleem, dat de synchronisatie niet voltooid wordt!
Ondertussen heb ik vandaag, met precies dezelfde kabel op precies dezelfde wijze, wel iOS 4.3 op mijn iPhone kunnen zetten en een synchronisatie uit kunnen voeren.
ITunes heb ik vandaag als eerste geupdate, dus dat kan ook het probleem niet zijn. :( 8)7 8)7

Iemand een idee wat hier aan de hand is? En hoe ik dit op kan lossen?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ even handmatig de firmware downloaden, een backup maken en dan shift-restore van backup en dan zelf de firmware kiezen?

Iemand gemerkt dat de telegraaf site wazige letters krijgt? Bij het laden zijn ze scherp, maar na het laden worden ze fuzzy. Net of een js ze probeert te anti aliassen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
iPad 2 is niet carrier locked. Iedere SIM kan er in.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Tabbo12 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:15:
[...]

Ik heb het in geen van mijn posts gehad over reserveringen bij een MediaMarkt. En mocht ik inside-informatie hebben over het maken van reserveringen of de voorraad, dan zal ik dat inderdaad niet zonder toestemming rondbazuinen :) verder geldt nog dat alle vestigingen los staan van elkaar (franchise) en een vestiging zelf beslist of er reserveringen gedaan kunnen worden en of er een launch om 8:00 is.
Oh, dan had ik je gewoon verkeerd begrepen :)
En ja het klopt dat Media Markt een franchise is en voor iedereen hier: Als je wilt weten of jouw Media Markt ook aan iPad 2 reserveringen doet, moet je dat even vragen. Het verschilt dus namelijk per vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
ik heb een reservering bij de maxme gedaan. Ze konden alleen nog niets over de voorraden zeggen, maar krijg ik binnenkort een mail van. Zijn ze daar niet op tijd, ga ik de 25e om half 8 al wel voor de MM liggen ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 20:41

BasW

Non omnia possumus omnes

Louise525 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 02:14:
Iemand een idee wat hier aan de hand is? En hoe ik dit op kan lossen?
Kleine vraag, heb een iPad met of zonder 3G?

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
BasW schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:12:
[...]

Kleine vraag, heb een iPad met of zonder 3G?
Het is een iPad 3G 32GB.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:03:
[...]

Ik had het in de beta's ook. Nooit gemeld eigenlijk.
Waarom niet als ik vragen mag? Daar zijn beta's toch voor? Het achterhalen van problemen voor het de wijde wereld ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:37
Vandaag voor het eerst een beetje met een iPad gewerkt aangezien ik de oude van mijn vader ga overnemen en ik moet zeggen dat het mij heel erg bevalt. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, moet alleen nog een beetje wennen aan het toetsenbord.
Ik kies trouwens bewust voor de iPad 1 omdat ik hem niet ga gebruiken voor spelletjes en veel eisende apps maar meer om af en toe een boekje op te lezen en wat licht te browsen. Valt mij nu wel al gelijk op dat ik op de iPad blijf browsen en mijn laptop links laat liggen. Snap niet van mijzelf dat ik dit niet eerder heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand toevallig of er, net zoals in garage band, ook aanraak gevoeligheid word toegepast bij apps als sketchbook pro en brushes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik ga een nieuwe TopicStart maken, hebben jullie nog tips of wensen die ik kan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Anoniem: 391257 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:37:
weet iemand toevallig of er, net zoals in garage band, ook aanraak gevoeligheid word toegepast bij apps als sketchbook pro en brushes?
Lijkt me onmogelijk voor continue bewegingen op het scherm (zoals in een tekenapplicatie). Het werkt namelijk op basis van de bewegingen die de iPad ondervindt op het moment van aanraken, gemeten met de gyroscoop.

Voor een het enkel aanraken kan ik mij voorstellen dat het bruikbaar is (hoewel ik me afvraag hoe goed het werkt), voor het trekken van lijnen kan ik mij dat niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

kmf schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 07:35:
^ even handmatig de firmware downloaden, een backup maken en dan shift-restore van backup en dan zelf de firmware kiezen?

Iemand gemerkt dat de telegraaf site wazige letters krijgt? Bij het laden zijn ze scherp, maar na het laden worden ze fuzzy. Net of een js ze probeert te anti aliassen.
Ja ook hier wazige letters op de hoofdpagina van de Telegraaf sinds 4.3 software. Andere pagina's zijn wel goed.

Ook wil m'n Google kaart niet meer laden op mijn site ( www.Maniol.tk ), deed die bij 4.2.1 wel.

Vreemd, wat gaat daar mis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@sebastius, nice dat je dat wil doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

sebastius schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:51:
Ik ga een nieuwe TopicStart maken, hebben jullie nog tips of wensen die ik kan verwerken?
Mooi! Een overzicht van 3G-abonnementen, vooral de buitenlandse providers die je als NL kunt afsluiten voor de reislustigen onder ons gezien buitenlandse dekking met Nederlandse providers volgens mij niet gaat lukken.

Ik ga een iPad 2 kopen maar ben nog niet uit of het 3G of alleen Wifi model gaat worden. 3G is voor mij alleen interessant in het buitenland en ik ben nu erg geïnteresseerd in de praktijkervaringen.

En een polletje zou ook leuk zijn, wat is het meest favoriete iPad 2 model onder de tweakers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb momenteel een iPad 64GB WiFi. Maar heb nu gekozen voor een iPad 2 16GB WiFi + 3G.
De ruimte heb ik absoluut niet nodig, de 3G functionaliteit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een iPad 2 64GB WiFi besteld. Ik heb nu een iPad 64GB WiFi, en bevalt me prima. Genoeg ruimte en 3G heb ik niet nodig want ik gebruik Personal Hotspot op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Die functie is leuk, maar die trekt m'n iPhone veel sneller leeg. En wil niet afhankelijk zijn van m'n iPhone om online te kunnen met de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:49:
[...]

Mooi! Een overzicht van 3G-abonnementen, vooral de buitenlandse providers die je als NL kunt afsluiten voor de reislustigen onder ons gezien buitenlandse dekking met Nederlandse providers volgens mij niet gaat lukken.
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1

Dat bijhouden is overigens enorm vervelend en saai, succes om iemand te vinden die dat wilt doen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Muthas op 12-03-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:49:
Ik ga een iPad 2 kopen maar ben nog niet uit of het 3G of alleen Wifi model gaat worden. 3G is voor mij alleen interessant in het buitenland en ik ben nu erg geïnteresseerd in de praktijkervaringen.
Heb een 32GB 3G, letterlijk 2x gebruikt dat 3G gebeuren (wachtend op Schiphol).
Heb ook een 16GB wifi liggen, die wil ik misschien inruilen voor een 32GB wifi iPad2.
16GB zit steeds bijna vol (voornamelijk met een giga lading tijdschriften).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
als ik mijn ipad niet of nauwelijks voor tijdschriften ga gebruiken en ook nauwelijks voor films of muziek (ipod classic 80gb) dan neem ik aan dat ik aan 16gb meer dan genoeg heb toch?
Gebruik wel voor apps, internet, misschien e-books, misschien af en toe een film of een serie.. En een beetje muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dan is 16GB zat inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een klein dingetje, ik heb net een paar unboxing gekeken, en ik zag dat op de doos gewoon 'iPad' staat.
Bij de iPhone 4 bijvoorbeeld stond er 'iPhone 4'. Ik zou zeggen dat er dan ook 'iPad 2' zou staan.
Komt zeker omdat Steve er niet is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:51:
Top!
jip_86 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Waarom niet als ik vragen mag? Daar zijn beta's toch voor? Het achterhalen van problemen voor het de wijde wereld ingaat.
Ik had eigenlijk nooit de link weten te leggen tussen het slechte booten en me Vodafone sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05 19:28
Jackson6 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:40:
[...]

Weet je ook toevallig of ze gaan launchen om 8.00 , want MM Den Haag is wel de zaak waar ik hem wil halen.
Even ter info:

Voor de MM's waar niet gereserveerd kan worden. Dixons doet wel aan reserveringen :) Via de webshop, en ook gewoon in de winkel. Dan heb je hem op de releasedate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Voorproefje van de nieuwe TS:

[table bgcolor=white width=100%]
[tr][td]
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/ipad_header.png

Welkom in deel 10 van het iPad Ervaring en discussie topic. In dit topic is alle wat met de iPad te maken heeft bespreekbaar: van accessoires tot software. In dit topic kan gesproken worden over de iPad en zijn nieuwste broertje: iPad 2.

Wegwijs in de iPad topics op GoT
Er zijn een aantal andere centrale iPad topics hier op GoT die zich richten op bepaalde interessegebieden:

[iPad] importeren deel 2 - Voor het importeren van de iPad
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - Specifieke App tips
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming - Bescherming
[iOS] Jailbreaken - Deel 7 - Voor het openbreken van de software
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1 - Voor 3g data-abonnementen

Het heeft de voorkeur om vragen over importeren, app-store, levertijden, jailbreaken en hoesjes in de specialisatietopics te stellen.

Via de tag 'iPad' kun je uiteraard ook veel topics vinden.

Heb je zeer specifieke problemen dan is het ook toegestaan een nieuw topic te openen. Denk hierbij aan een iPad die spontaan niet meer wil starten of een vreemd probleem met printen via de iPad.

De iPad

De iPad is een 10inch tablet computer van Apple. Het draait Apple's besturingssysteem iOS, dat gebaseerd is op Mac OS X. De iPad 1 is geïntroduceerd in het voorjaar van 2010 en er zijn inmiddels bijna 15 miljoen exemplaren wereldwijd van verkocht. De iPad 2 werd onlangs aangekondigd en is sinds 11 maart 2011 te koop op de Amerikaanse markt. In Nederland verschijnt de tweede iPad op 25 maart 2011.

De iPad is in diverse modellen te krijgen. Als eerste is de keuze of er een 3g module in moet zitten. Daarnaast is er keuze in kleur (enkel iPad 2) en de grootte van de opslagruimte (16, 32 en 64gb). Alle modellen hebben dezelfde processor en hetzelfde scherm, bluetooth, WiFi (abgn), camera's en draaien op iOS.

Zie voor meer specificaties: http://www.apple.com/ipad/specs/

iPad 1
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/IPad.jpg

iPad kwam een jaar geleden uit. Het heeft (of je nu iPad liefhebber bent of niet) de tablet-markt op z'n kop gezet en in een jaar tijd veroverd. De iPad is ruim 15 miljoen keer verkocht (april 2010-december) en heeft een marktaandeel van ruim 90%. 2010 was duidelijk het jaar van de iPad:

iPad 2
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/ipad2.png

iPad 2 bouwt duidelijk voort op de eigenschappen van de eerste iPad. De vorm en grootte zijn ruwweg hetzelfde, hoewel de iPad 2 dunner en lichter is. Het design heeft een flinke verandering ondergaan maar de basis is nog steeds hetzelfde: het is een 9,7 inch multi-touch scherm. iPad 2 is in twee kleuren te krijgen: zwart en wit (alle modellen)

Verder zijn er een aantal upgrades gedaan: de iPad 2 heeft een dualcore A5 1ghz processor (tov de singlecore A4 in de iPad) die in theorie 2x zo snel werkt voor applicaties en 9x snellere graphics bied. Ook is er meer RAM aanwezig, 512mb tov de 256 in de iPad.

Een nieuwe feature zijn de twee camera's die erbij zijn gekomen: 1 in het front, 1 op de rug. Hiermee wordt video-bellen mogelijk met behulp van oa FaceTime en kun je HD video filmen. Het is belangrijk om te benadrukken dat dit vrij simpele camera's zijn, vergelijkbaar met die van de iPod Touch 4e generatie.

Wat hetzelfde is gebleven is de batterijduur. De iPad stond bekend om zijn bizar lange speeltijd: tot 10 uur bij het afspelen van video of websurfen en tot een maand stand-by.

Een andere feature die hetzelfde is gebleven is de prijs. Met een instapmodel van 499 euro blijft de iPad de concurrentie scherp houden.

Prijzen

iPad 2
Hieronder staan de voorspelde iPad 2 prijzen, ze zijn identiek aan de prijzen van de iPad 1 modellen vorig jaar. Aangezien iPad 2 pas over een paar weken in Nederland uitkomt zijn de prijzen nog niet officieel vastgelegd. De witte en zwarte uitvoering van de iPad kost evenveel. Zodra de prijzen in de pricewatch verschijnen komen hier koppelingen.

iPad 216gb32gb64gb
WiFi€ 499€ 599€ 699
Wifi+3g€ 599€ 699€ 799

iPad 1
De iPad 1 is flink in prijs verlaagd, je kunt hier maar liefst 120 euro korting op krijgen ten opzichte van de prijzen van vorig jaar:

pricewatch: Apple iPad 16GB Wi-Fi
pricewatch: Apple iPad 32GB Wi-Fi
pricewatch: Apple iPad 64GB Wi-Fi

pricewatch: Apple iPad 16GB Wi-Fi + 3G
pricewatch: Apple iPad 32GB Wi-Fi + 3G
pricewatch: Apple iPad 64GB Wi-Fi + 3G

Tweedehands
Sinds de aankondiging van de iPad 2 en de bijbehorende prijsverlaging van de iPad 1 zijn de tweedehands iPads fors in prijs gedaald. Op marktplaats maar ook ons eigen Vraag en Aanbod zijn bergen iPads te vinden voor iedereen die geen iPad 2 nodig heeft maar toch Apple's mooie speeltje wil proberen.

Accessoires
Apple (en uiteraard ook honderden andere fabrikanten) hebben een rijk assortiment aan accessoires voor beide iPads uitgebracht. Hieronder een selectie van de meest gevraagde:
Smart Cover
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/step0-ipad-feature-lrg-smart-cover.png
Apple heeft bij de nieuwe iPad 2 een nieuw 'hoesje' bedacht, de smart cover. Dit is geen volledig hoesje maar eerder een afdekking voor het scherm dat eenvoudig te plaatsen is. Bekijk vooral ook de film:

Compatible met: iPad 2

Photo connection kit
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/MC531_GEO_US.jpg
Met deze set connectors kun je eenvoudig een camera via USB of direct een SD kaart aan de iPad koppelen. Direct komt dan de foto-import wizard naar boven en kun je je foto's overzetten naar de iPad. Een weinig bekende feature van de USB connector is dat je er ook een standaard keyboard aan kunt hangen!

Compatible met: iPad en iPad 2

Video-out kabels
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/MC953_AV1.jpgAfbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/MC552_AV1.jpg

Soms is dat 9,7inch scherm net niet groot genoeg. Met deze kabels kun je een HDMI scherm of een VGA scherm/projector aansturen. Bij de iPad 1 werkt dit alleen vanuit bepaalde applicaties, bij de iPad 2 kun je video-mirroring aanzetten, zodat je alles kunt laten zien wat je doet.

Compatible met: iPad (beperkte functionaliteit) en iPad 2

Apple Wireless Keyboard

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipad/accessories/images/keyboard_20110302.jpg

Voor een mailtje tikken is het onscreen toetsenbord ruim voldoende. Maar ga je uitgebreid schrijven aan je boek dan is een extern toetsenbord wel handig. Apple bood vorig jaar nog een keyboard dock aan, nu bieden ze enkel nog het bluetooth keyboard (wel bekend van de Mac) aan. Ideaal voor lange verhalen.

Compatible met: iPad en iPad 2
Apps
Een kale iPad kan browsen, mailen, video en muziek afspelen, foto's laten zien, een kaart weergeven met streetview en biedt een agenda. Je kunt deze basisfunctionaliteit uitbreiden met zogenaamde Apps. Deze zijn aan te schaffen via de App-Store.

[todo - leuke apps]

Keynotes
De meeste tweakers in dit topic zijn liefhebber van de Apple Keynotes, de presentaties waarin Apple uit de doeken uit wat de nieuwe producten zijn. Hieronder staat de iPad 2 keynote.

De iPad van binnen

Wel eens benieuwd wat er nou precies in zo'n iPad zit? iFixit schroeft alles van Apple open om uitgebreid te kijken. Het is niet echt aan te raden ze na te doen, maar het is wel leuk om te zien dat de iPad van binnen net zo mooi is als van buiten. Links de iPad 1 en rechts de iPad 2. Klik er op voor de volledige tear-down.

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/dDCyRZBNfZ1FxJbImedium.jpg Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/aWxMGkM2Ov6QOiCDmedium.jpg

Meehelpen aan de TopicStart

Hoewel het meerendeel van de informatie in de topicstart ondertussen aardig compleet is, zijn toevoegingen en correcties altijd welkom. Je kunt je melden bij de topicstarter via DM als je aanvullingen hebt. Wil je meehelpen deze post te onderhouden, stuur een DM en we praten er over!

Do's en Don'ts in dit topic

Wat we in dit topic graag zien is een prettige discussie en het delen van ervaringen. Domme vragen bestaan niet, wel vaak gestelde vragen. Wij zouden het waarderen als je voordat je een vraag stelt toch even rondzoekt in dit topic, op heel GoT en op het internet. Uiteraard respecteren we elkaar en elkaars mening zolang deze onderbouwd is.

De discussie over het gesloten platform en het ontbreken van Flash is al zeker honderd keer geweest. Wat we adviseren: stem met je portomonnee. Wil je geen gesloten platform, koop dan geen iPad! Wil je Flash? Koop geen iPad! Je kunt ook aan jailbreaken denken, doe dit met hulp van het jailbreak topic.
[/][/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
VaioVip schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:06:
[...]

Even ter info:

Voor de MM's waar niet gereserveerd kan worden. Dixons doet wel aan reserveringen :) Via de webshop, en ook gewoon in de winkel. Dan heb je hem op de releasedate. :)
Ja ik heb hem al vorige week bij dixons gereserveerd die hun winkel om 9.30 openen, maar ik wil dus niet bij MM reserveren maar gewoon weten of ze een launch gaan houden om 8.00, dat komt voor mij echt veel beter uit om hem dan op 8.00 op te pikken bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hee,
Heeft een van jullie enig idee waar je een griffin stylus kan kopen in nederland?
Hebben jullie misschien ook al een paar site's waar je bescherming kan kopen voor een ipad2? Ik wil namelijk wel een smart cover maar niet in zo'n vrolijke kleur en ook niet voor 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@vaiovip dat kan je ook niet zeggen, want je weet niet wat dixons voor voorraad krijgt van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:02
En op naar het nieuwe deel: [iPad] Ervaringen en discussie - deel 10 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.