Ligt aan het toestel sommige toestelen kunnen een wifi-netwerk opzetten.Taygeta schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:15:
[...]
Ja maar dat wordt voor mij te duur... (ook al weet ik de prijs niet). Ik hoop toch een 16gb voor rond 250 euro te kunnen scoren.
Maar thnx for the offer
[...]
Okee hoe verbindt je die dan met je iPad? met bluetooth oid?
Sjah maar dan moet je telefoon dat wel kunnen natuurlijk... moet die dan niet AD-HOC instellen etcFanatix schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:30:
[...]
WIFI.
Je telefoon maakt een GPRS verbinding met het mobiele netwerk en zend op dat moment een WIFI signaal uit.
Je iPad maakt dan verbinding via WIFI met je "accespoint" wat dan je telefoon is.
okee ik heb het al.. JoikuSpot Premium moet ik dan hebben voor mijn telefoon (N900). want die optie heb ik niet standaard op mijn telefoon.
zolang je niets hebt getekend en geen overeenkomst hebt afgesloten, kunnen ze je niks maken, neem ik aan.thijszor schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:35:
[...]
Mag dat wel? Ben je geen koopovereenkomst aangegaan bij het laten reserveren van het product?
Als jij ergens een hokje hebt aangevinkt met: ik accepteer de overeenkomst of iets in die geest, zou je moeten kijken of je een verkoopovereenkomst bent aangegaan door dat te accepteren
Anoniem: 399270
ik heb 20 februari een ipad gekocht en de apple store in New York, heb ik recht op teruggaaf en hoe werkt dat?
Anoniem: 193286
Netjes is het niet...Donstil schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:39:
[...]
We kunnen ons altijd nog beroepen op het recht van retour.
Als je 'm al terug mag geven (wat ik niet denk, want je hebt 'm in de winkel gekocht), dan zal je even naar New York moeten gaan.Anoniem: 399270 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:42:
ik heb 20 februari een ipad gekocht en de apple store in New York, heb ik recht op teruggaaf en hoe werkt dat?
The devil is in the details.
Ik heb inmiddels een T-Mobile Data Only Economy abo met micro-Sim voor m'n iPad, en ik moet zeggen dat hij gaat als de brandweer...
En dat voor € 9,95/maand (bij 2-jaarcontract). Is de helft van wat Vodafone vraagt.
Alleen denk ik wel dat Vodafone op meer plekken een betere dekking zal hebben.
Is voor mij niet zo'n punt, gebruik hem toch veelal in de buurt van drukke steden.
Tip: op de site staat "Web Only" voor die prijs, maar in de T-Mobile shops kun je het ook voor die prijs afsluiten.
En dat voor € 9,95/maand (bij 2-jaarcontract). Is de helft van wat Vodafone vraagt.
Is voor mij niet zo'n punt, gebruik hem toch veelal in de buurt van drukke steden.
Tip: op de site staat "Web Only" voor die prijs, maar in de T-Mobile shops kun je het ook voor die prijs afsluiten.
Samsung S23 Ultra 256GB
Ik moet leren lezenwvexeltweakers schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:57:
Ik heb inmiddels een T-Mobile Data Only Economy abo met micro-Sim voor m'n iPad, en ik moet zeggen dat hij gaat als de brandweer...

[ Voor 15% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 10-03-2011 20:09 ]
Tegen de tijd dat media markt bekend heeft gemaakt te gaan launchen, stuur ik die lui gewoon een mail dat ik mijn order wil annuleren, lol dat kan toch gewoon.Donstil schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:39:
[...]
Uiteraard. Als een iPad uit de VS niet lukt morgen laat ik mijn Dixons bestelling staan.Jackson6 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:09:
[...]
Tegen de tijd dat media markt bekend heeft gemaakt te gaan launchen, stuur ik die lui gewoon een mail dat ik mijn order wil annuleren, lol dat kan toch gewoon.
Anders mail ik hem ook af.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb je dat dan nog als je hem komt ophalen bij de winkel? Geldt de wet koop op afstand dan nog?Donstil schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:39:
[...]
Leuk de voorpret kan beginnen.Jackson6 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:33:
Morgen zullen we wel een lading unboxing video's van de ipad 2 krijgen op youtube
ben erg benieuwd naar ifixit over hoeveel ram erin zit. Is nu nog steeds nergens bevestigd hoeveel het daadwerkelijk is toch?
* ik kijk zo uit naar de 25e *
* ik kijk zo uit naar de 25e *
De reviews van slashdot en macworld hebben al aangegeven dat er 512mb inzit.
Vanwege de introductie van de iPad 2 is het tijd voor een nieuw deel met up-to-date startpost! Wie wil de nieuwe startpost maken? Neem dan even contact op met een van de moderators, zodat niet twee mensen tegelijk aan de slag gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 10-03-2011 22:10 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 87302
Lol, een filmpje over de iPad van apple, dat niet afspeelt op de iPad. Oh, the irony,...[message=,noline]lukaon schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:37[/message]:
Zo. oude laptop inmiddels verkocht: ik ben helemaal klaar voor de iPad 2 ! Heerlijk als couch surfer en om magazines en strips op te lezen.
Op Apple.com staat trouwens een erg mooi filmpje over 'Het Jaar van de iPad'.
Waarschuwing: ronkende marketing en Amerikaans zoet, maar ik stond er toch van te kijken hoe multi purpose de iPad al is geworden als nieuw product in nog geen jaar tijd. Ik kan niet wachten tot de 25e!
[afbeelding]
http://www.apple.com/ipad/#year-of-the-ipad
Anoniem: 321635
op mijn laptop speelt het ook niet afAnoniem: 87302 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:46:
[...]
Lol, een filmpje over de iPad van apple, dat niet afspeelt op de iPad. Oh, the irony,...
Wordt tijd voor jou om die jailbreak weg te halen johAnoniem: 87302 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:46:
[...]
Lol, een filmpje over de iPad van apple, dat niet afspeelt op de iPad. Oh, the irony,...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
@hierboven.
Welke browser is dat?
Welke browser is dat?
Icab
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Tot nu toe zijn mijn ervaringen met een iPad 16GB wifi zeer goed. Ik heb vandaag pas iOS 4.3 geïnstalleerd. Maar mijn iPad is vele malen sneller dan met iOS 4.21. Heeft meerdere mensen dezelfde ervaring dat hun iPad sneller is geworden door de nieuwe iOS? Over batterij verbruik heb ik geen ervaring, want ik heb de iPad pas 6 dagen.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Zou de iPad 2 in de iPad 1 dock kunnen staan? Of wordt dat weer een nieuw dock aanschaffen (ik gok het laatste
)
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier hetzelfde ik heb mijn iPad 32GB wifi sinds 6 Maart draai nu ook iOS 4.3 maar vindt het lastig om nu echt te ervaren of hij sneller is dan iOS 4.21pinokkia schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:14:
Tot nu toe zijn mijn ervaringen met een iPad 16GB wifi zeer goed. Ik heb vandaag pas iOS 4.3 geïnstalleerd. Maar mijn iPad is vele malen sneller dan met iOS 4.21. Heeft meerdere mensen dezelfde ervaring dat hun iPad sneller is geworden door de nieuwe iOS? Over batterij verbruik heb ik geen ervaring, want ik heb de iPad pas 6 dagen.
Ik heb t gevoel dat Safari wel een stuk sneller is. Uitzetten en opstarten gaat ook sneller, lijkt t wel. Dat zijn iig mijn ervaringen.
volgens de Amerikaanse Applestore wordt het dus weerRivanov schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:22:
Zou de iPad 2 in de iPad 1 dock kunnen staan? Of wordt dat weer een nieuw dock aanschaffen (ik gok het laatste)

Ik vermoed, omdat de iPad 2 dunner is, hij wel in de oude dock moet passen maar dat je bijv. een kartonnetje er achter moet plaatsen om de speling tussen de dock en iPad 2 te compenseren.
The difference between men and boys is the size of their toys
De nitro engine is alleen beschikbaar voor safari.. De andere browsers kunnen geen gebruik van maken... Dus de ipad1 kan voor mij nog sneller worden.
Ik heb een vraagje. Ik heb een iPad 1 internetten gaat erg snel maar zodra ik op Facebook of hotmail com reageert de website niet of erg traag soms moet ik 3 of 4 keer drukken op aanmelden voordat hij verder gaat.
hebben meer mensen dit, rest van het surfen gaat erg snel
Waarom laat je je hotmail niet pushen? Gewoon in de mail app?Greekmaster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:35:
Ik heb een vraagje. Ik heb een iPad 1 internetten gaat erg snel maar zodra ik op Facebook of hotmail com reageert de website niet of erg traag soms moet ik 3 of 4 keer drukken op aanmelden voordat hij verder gaat.
En voor facebook is toch ook gewoon een app?
Facebook heeft enkel een iPhone app, geen iPad.
Ik zal ook de witte nemen, al is het maar om het verschil met m'n iPad1 duidelijk te maken. Pak je niet de verkeerde.Anoniem: 354477 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:07:
Valt me op dat veel mensen voor de witte kiezen ipv de zwarte.
Als dat 'gevaar' bestaat, heb je misschien geen iPad 2 nodig...kmf schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:51:
[...]Pak je niet de verkeerde.
Ik zou ook een witte nemen.
Met die smartcover zie je de voorkant ook echt, dus vind wit wel geinig dan.
Met die smartcover zie je de voorkant ook echt, dus vind wit wel geinig dan.
Anoniem: 354477
Ja ik zit nog steeds een beetje te twijfelen...kmf schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:51:
[...]
Ik zal ook de witte nemen, al is het maar om het verschil met m'n iPad1 duidelijk te maken. Pak je niet de verkeerde.
Nu heb ik zitten wachten op de iPad 2. Nu is ie er bijna en nu twijfel ik.
Voornamelijk natuurlijk omdat de iPad 1 goedkoper geworden is. Ik wil hem voor erbij gaan gebruiken.
Dus tijdens het tv-kijken een beetje twitteren en surfen en van 't zomer lekker mee in de tuin internetten. Ik zie de iPad niet als een vervanger van mijn pc. En af en toe een game spelen. Meer niet eigenlijk.
De iPad 1 heb ik wel eens in handen gehad en qua snelheid viel het me niets tegen eigenlijk.
Doe ik er goed aan om toch voor de iPad 1 te gaan? Of kan ik beter de 2 nemen.
Kijk, voor het zelfde geld komt er volgend jaar alweer een iPad 3... zo blijf je natuurlijk aan de gang, maar als de iPad 1 nog zeker een jaar meegaat, dan zou ik toch voor de 1 kiezen.
Met mijn iPhone was het een ander verhaal, daarbij kon je echt merken dat de 3G niet meer mee kon komen in sommige apps o.a. Ik ben blij dat ik die heb kunnen vervangen voor een iPhone 4.

Voornamelijk natuurlijk omdat de iPad 1 goedkoper geworden is. Ik wil hem voor erbij gaan gebruiken.
Dus tijdens het tv-kijken een beetje twitteren en surfen en van 't zomer lekker mee in de tuin internetten. Ik zie de iPad niet als een vervanger van mijn pc. En af en toe een game spelen. Meer niet eigenlijk.
De iPad 1 heb ik wel eens in handen gehad en qua snelheid viel het me niets tegen eigenlijk.
Kijk, voor het zelfde geld komt er volgend jaar alweer een iPad 3... zo blijf je natuurlijk aan de gang, maar als de iPad 1 nog zeker een jaar meegaat, dan zou ik toch voor de 1 kiezen.
Met mijn iPhone was het een ander verhaal, daarbij kon je echt merken dat de 3G niet meer mee kon komen in sommige apps o.a. Ik ben blij dat ik die heb kunnen vervangen voor een iPhone 4.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Pfff, toch wel benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen van de "2".
Hele weekend maar 's een beetje op macrumors forum checken....
Vraag me af hoe groot de kans is dat Apple in 2012 met een "3" met retinadisplay komt.
Denk dat dulke schermen op 10" formaat nog aardig prijzig zullen blijven voorlopig....
De "2" lijkt me wel geinig als meer bekenden hem hebben (naja, familie), dat je ze met facetime kunt bellen (kleine neefje ofzo)
Hoe werkt dat facetime eigenlijk? Moet je dat aan beide kanten draaien voordat je verbinding kunt maken, of is het zoiets als met mail, dat ie bv. elke zoveel minuten ff checkt of er een inkomende facetime request is (ofzoiets)? Kan je het dus net zo gebruiken als normaal bellen, of is het gewoon een soort MSN?
Hele weekend maar 's een beetje op macrumors forum checken....
Vraag me af hoe groot de kans is dat Apple in 2012 met een "3" met retinadisplay komt.
Denk dat dulke schermen op 10" formaat nog aardig prijzig zullen blijven voorlopig....
De "2" lijkt me wel geinig als meer bekenden hem hebben (naja, familie), dat je ze met facetime kunt bellen (kleine neefje ofzo)
Hoe werkt dat facetime eigenlijk? Moet je dat aan beide kanten draaien voordat je verbinding kunt maken, of is het zoiets als met mail, dat ie bv. elke zoveel minuten ff checkt of er een inkomende facetime request is (ofzoiets)? Kan je het dus net zo gebruiken als normaal bellen, of is het gewoon een soort MSN?
Als je 'm puur voor erbij wilt gaan gebruiken zou ik gewoon voor de eerste generatie iPad gaan. Of Apple moet dingen niet meer gaan ondersteunen, maar daar ga ik niet vanuit! Ik wil puur de nieuwe iPad omdat deze (iets?) sneller is en camera's heeft, en natuurlijk een mooi design. Je bent immers niets voor niets een 'gadget freak'rimave schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:26:
Nu heb ik zitten wachten op de iPad 2. Nu is ie er bijna en nu twijfel ik.![]()
Ja, inderdaad, en dat ben ik wel een beetje. Ik ga bij nieuwe apparatuur ook zeker voor de looks.wishmasterUT2k4 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:31:
[...]
Als je 'm puur voor erbij wilt gaan gebruiken zou ik gewoon voor de eerste generatie iPad gaan. Of Apple moet dingen niet meer gaan ondersteunen, maar daar ga ik niet vanuit! Ik wil puur de nieuwe iPad omdat deze (iets?) sneller is en camera's heeft, en natuurlijk een mooi design. Je bent immers niets voor niets een 'gadget freak'
Maar een prijsverschil van 125 euro is toch ook wel veel. De camera vind ik niet zo belangrijk.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ondersteuning zal nog wel een tijdje blijven gok ik.
En dingen waar je hem het meest voor gebruikt (surfen, mailen, tijdschriften, boeken) zullen natuurlijk 'altijd' wel prima werken...
Misschien dat er spelletjes komen die niet meer werken op de oude, wanneer ze geen IOS updates meer uitbrengen.... Of iPad2 specifieke apps, zoals iMovie, die een camera nodig heeft (al valt hij wel te gebruiken op de "1").
En dingen waar je hem het meest voor gebruikt (surfen, mailen, tijdschriften, boeken) zullen natuurlijk 'altijd' wel prima werken...
Misschien dat er spelletjes komen die niet meer werken op de oude, wanneer ze geen IOS updates meer uitbrengen.... Of iPad2 specifieke apps, zoals iMovie, die een camera nodig heeft (al valt hij wel te gebruiken op de "1").
Zijn er hier mensen die zo'n $100 rebate hebben aangevraagd en hun iPad in een Amerikaanse Apple winkel gekocht hebben? Ik bedoel zo'n rebate voor als je je iPad binnen 20 werkdagen voor de iPad 2 aankondiging hebt aangekocht.
Ik heb op 19 maart een iPad gekocht in Amerika toen ik daar op vakantie was. Ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen over een rebate omdat ik niet in Amerika woon. Heb niet zo veel zin om tevergeefs duur naar de andere kant van de oceaan te gaan bellen.
Ik heb op 19 maart een iPad gekocht in Amerika toen ik daar op vakantie was. Ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen over een rebate omdat ik niet in Amerika woon. Heb niet zo veel zin om tevergeefs duur naar de andere kant van de oceaan te gaan bellen.
Vraagje over Facetime. Klopt het dat je voor Facetime op de iPad een data-abonnement nodig hebt? Als ik het goed heb, moet je op de iPhone namelijk eerst iemand bellen en daarna Facetime aanklikken om een Facetime gesprek te starten, waarna je overschakelt op Wifi. Correct me if I'm wrong...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 11-03-2011 11:53 ]
Oh verrek, helemaal overheen gekeken. Dat wordt dus weer een nieuw dock aanschaffen!Dennis_dude schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:39:
[...]
volgens de Amerikaanse Applestore wordt het dus weereen nieuwe dock.
Ik vermoed, omdat de iPad 2 dunner is, hij wel in de oude dock moet passen maar dat je bijv. een kartonnetje er achter moet plaatsen om de speling tussen de dock en iPad 2 te compenseren.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt, ik heb er nog ff snel 1 bij me bestelling gedaan bij tx5Rivanov schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:57:
[...]
Oh verrek, helemaal overheen gekeken. Dat wordt dus weer een nieuw dock aanschaffen!
Volgens mij heb je geen data-abo nodig gezien het feit dat het ook met een iPod touch kan:Anoniem: 193286 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:52:
Vraagje over Facetime. Klopt het dat je voor Facetime op de iPad een data-abonnement nodig hebt? Als ik het goed heb, moet je op de iPhone namelijk eerst iemand bellen en daarna Facetime aanklikken om een Facetime gesprek te starten, waarna je overschakelt op Wifi. Correct me if I'm wrong...
http://www.apple.com/ipodtouch/features/facetime.html
Gaat volgens mij prima over wifi als een soort skype
[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 11-03-2011 12:09 ]
Sinds de komst van Facetime op de iPod Touch en de Mac is het mogelijk om mensen te 'facetimen' via hun e-mailadres.Anoniem: 193286 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:52:
...less is more
Anoniem: 324818
Ik zit in dubio, heb al de iPad 1 uit de US, en de nieuwe iPad ziet er natuurlijk altijd rooskleuriger uit, maar als ik geen facetime gebruik en verder een beetje browse en simpele games speel, heb ik dan die processorkracht wel ergens voor nodig?
Kortom; is het voor mij 200 euro waard om te upgraden naar de iPad 2?
Kortom; is het voor mij 200 euro waard om te upgraden naar de iPad 2?
Anoniem: 136075
Als je geen Facetime gebruikt en enkel gamed, browsed, emailed etc. etc. dan is de upgrade denk ik een beetje zinloos...
De Facebook App is alleen voor Iphone. Ik heb sinds vorige week een nieuwe router, op de oude router deed Facebook en hotmail het goed. Sinds de nieuwe router er is doen alleen deze 2 het niet goed, rest van het surfen gaat perfect. Mijn Pc heeft trouwens geen probleem met Facebook pagina.timwijn schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:45:
[...]
Waarom laat je je hotmail niet pushen? Gewoon in de mail app?
En voor facebook is toch ook gewoon een app?
Ik zit te denken aan de router maar zou niet weten wat het kan zijn?
Anoniem: 391257
hai there fokes,
Hier weer een paar vraagjes:
Ik wil namelijk weten of je iTunes ook met je iPad kan syncen. Daarmee bedoel ik dat als ik op vakantie mijn (toekomstige) iPad mee neem maar geen pc en mn pa wel een pc mee neemt, of ik dan in een lege iTunes de inhoud van mijn iPad kan zetten.( dus niet dat als ik ze met elkaar sinc dat mn iPad leeg is maar dat iTunes vol zit.)
Hier nog een vraagje:
Wat likt jullie het handigst. Om een app als cineXplayer te kopen of om al mijn afleveringen californication te converten in een bestand dat iTunes kan lezen?
vraag 3:
Als je je iPad opnieuw installeerd (wegens jailbreak or whatsoever) kan je dan al je apps weer opnieuw op je iPad krijgen zonder alles weer opnieuw te hoeven kopen?(scheelt namelijk erg veel geld.)
Ik hoor het allemaal graag van jullie.
Ik wil namelijk weten of je iTunes ook met je iPad kan syncen. Daarmee bedoel ik dat als ik op vakantie mijn (toekomstige) iPad mee neem maar geen pc en mn pa wel een pc mee neemt, of ik dan in een lege iTunes de inhoud van mijn iPad kan zetten.( dus niet dat als ik ze met elkaar sinc dat mn iPad leeg is maar dat iTunes vol zit.)
Hier nog een vraagje:
Wat likt jullie het handigst. Om een app als cineXplayer te kopen of om al mijn afleveringen californication te converten in een bestand dat iTunes kan lezen?
vraag 3:
Als je je iPad opnieuw installeerd (wegens jailbreak or whatsoever) kan je dan al je apps weer opnieuw op je iPad krijgen zonder alles weer opnieuw te hoeven kopen?(scheelt namelijk erg veel geld.)
Ok, jullie hebben me overtuigd. De 1 besteld bij Wehkamp.
Had toevallig ook nog een kortingsbon liggen.
Had toevallig ook nog een kortingsbon liggen.
1. Volgens mij wist hij alles. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld voor CinexPlayer bestanden overzetten, dit gaat buiten het synchronisatieproces om.Anoniem: 391257 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:10:
hai there fokes,
Hier nog een vraagje:
vraag 3:
2. Cinexplayer is het handigst.
3. Ja, gisteren gedaan, eerst even een backup maken en hij zet daarna alles weer terug. Kost uiteraard niks, want je programma's staan in iTunes (en als ze er niet staan "koop" je ze opnieuw, maar dan weet hij dat je ze al gekocht hebt en download je m gratis opnieuw.
Anoniem: 399349
Ondersteund dat ding inmiddels flash elementen op websites?
Om die reden heb ik de iPad een half jaar geleden een schop richting de winkel terug gegeven. Wat een gemis is dat.
Maarja, de arrogantie van Apple wordt duur betaald... met hun zwarte t-shirtjes
Om die reden heb ik de iPad een half jaar geleden een schop richting de winkel terug gegeven. Wat een gemis is dat.
Nee, en zal voorlopig niet gebeuren.Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:26:
Ondersteund dat ding inmiddels flash elementen op websites?
Anoniem: 87302
Lol, apple promotiefilmpjes die niet af te spelen zijn op een gejailbreakte ipad, oh the irony[message=,noline]kmf schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:56[/message]:
[...]
Wordt tijd voor jou om die jailbreak weg te halen joh
[afbeelding]
Ik vraag me soms echt af of S. Jobs dat bewust doet om te kijken hoe krankzinnig de Apple-sekte werkelijk is.
Anderzijds geeft het ook wel aan dat voor de iPad/iPod/iPhone die flash gewoon te zwaar is en die apparaten er flink onder lijden qua performance. Wellicht heeft S. Jobs wel in de gaten dat zijn producten dan lang niet meer zo aantrekkelijk zijn.
Ondanks dat die iPad prettig werkte vind ik het gemis van flash een grote ramp. Veel websites zijn hierdoor onbereikbaar of onwerkbaar. Ik zal zeker nog wel een tablet kopen maar dan wel van een merk die wat beter begrijpen hoe het echt moet.
Die iPad voelt als een auto die verkocht wordt met de melding: "U kunt ermee naar het centrum van de stad rijden maar slechts een deel van de winkels zijn bereikbaar" .
Dat is natuurlijk onzin, Flash is gewoon hopeloos verouderd, en op mijn iPhone mis ik flash geen moment. Ik bezoek zelden Flash sites, en de meeste ondersteunen inmiddels ook wel HTML5. Sites waar je van die domme flash spelletjes kan spelen bezoek ik nooit, dus dat mis ik ook niet.Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:36:
[...]
Ik vraag me soms echt af of S. Jobs dat bewust doet om te kijken hoe krankzinnig de Apple-sekte werkelijk is.![]()
Anderzijds geeft het ook wel aan dat voor de iPad/iPod/iPhone die flash gewoon te zwaar is en die apparaten er flink onder lijden qua performance. Wellicht heeft S. Jobs wel in de gaten dat zijn producten dan lang niet meer zo aantrekkelijk zijn.
Ondanks dat die iPad prettig werkte vind ik het gemis van flash een grote ramp. Veel websites zijn hierdoor onbereikbaar of onwerkbaar. Ik zal zeker nog wel een tablet kopen maar dan wel van een merk die wat beter begrijpen hoe het echt moet.
Die iPad voelt als een auto die verkocht wordt met de melding: "U kunt ermee naar het centrum van de stad rijden maar slechts een deel van de winkels zijn bereikbaar" .
Tesla Model 3 RWD (2023)
Valt wel mee hoor. Ik heb nog nooit een belangrijke site gehad waar ik niet mee kon werken. Wat flauwekul sites, okee, maar niks waar ik waarde aan hecht.Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:36:
[...]
Ondanks dat die iPad prettig werkte vind ik het gemis van flash een grote ramp. Veel websites zijn hierdoor onbereikbaar of onwerkbaar.
Maar de goede sites die Flash gebruiken voor bijv. video's schakelen naadloos over naar HTML5, zodat je er niets van merkt. Ze herkennen de iPad en passen zich aan. De youtube site doet dat bijvoorbeeld. Dat werkt zelfs beter dan de ingebouwde Youtube app van de iPad.
Ik had laatst een keer dat de cup-a-soup site het niet deed zodat ik mijn naammok op een computer moest bestellen. Nouja, boeien

Precies, ligt er maar net aan wat voor gebruiker je bent. Ik heb Flash geen moment gemist tijdens het werken of mijn iPad.GekkePrutser schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:53:
[...]
Valt wel mee hoor. Ik heb nog nooit een belangrijke site gehad waar ik niet mee kon werken. Wat flauwekul sites, okee, maar niks waar ik waarde aan hecht.
Maar de goede sites die Flash gebruiken voor bijv. video's schakelen naadloos over naar HTML5, zodat je er niets van merkt. Ze herkennen de iPad en passen zich aan. De youtube site doet dat bijvoorbeeld. Dat werkt zelfs beter dan de ingebouwde Youtube app van de iPad.
Ik had laatst een keer dat de cup-a-soup site het niet deed zodat ik mijn naammok op een computer moest bestellen. Nouja, boeienEn het voordeel van het ontbreken van Flash is dat je die irritante knipperende en geluid-makende advertenties niet krijgt. Niets is zo vervelend als je lekker zit te browsen er er weer zo'n advertentie begint te brullen
Inderdaad...
Zou werkende dumpertfilmpjes wel leuk vinden, maar missen doe ik het niet...
Zou werkende dumpertfilmpjes wel leuk vinden, maar missen doe ik het niet...
Flash is niet hopeloos verouderd. Flash kan op dit moment nog een hoop meer dan HTML5. Zoals bijvoorbeeld webcam ondersteuning, crossbrowser video's afspelen, dynamisch geluid genereren, alpha video, interactieve video, multiplayer games enzovoort. Daarnaast wordt Flash continue door ontwikkeld zodat er bijvoorbeeld binnenkort een zeer indrukwekkende 3D engine wordt toegevoegd.VeeGee schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:49:
Dat is natuurlijk onzin, Flash is gewoon hopeloos verouderd, en op mijn iPhone mis ik flash geen moment. Ik bezoek zelden Flash sites, en de meeste ondersteunen inmiddels ook wel HTML5. Sites waar je van die domme flash spelletjes kan spelen bezoek ik nooit, dus dat mis ik ook niet.
Één voor de redenen voor geen Flash ondersteuning was waarschijnlijk performance. Maar dat geld net zo goed voor HTML5 dingen. Sommige dingen/spellen die inmiddels in HTML5 worden gemaakt werken ook voor geen meter op de iPad omdat dat ding gewoon niet snel genoeg is.
Als ik zie hoe goed Flash inmiddels (kan) presteren op apparaten van concurrenten (ook telefoons) is er volgens mij geen technische reden meer om geen Flash te ondersteunen. Alleen nog een principiële reden.
Daarnaast is het natuurlijk een 3rd party techniek waardoor het voor Apple moeilijker wordt om de user experience te bewaren. Dat is volgens mij wel het beste argument.
Ik mis Flash op de iPad meer dan op mijn iPhone moet ik zeggen. Zou best wel mooie toevoeging zijn als Apple het toch zou gaan ondersteunen. Maar geloof niet dat dat ooit gaat gebeuren, zeker niet na Steve Jobs open brief over Flash.
Eigenlijk moet je dit dan ook lezen:
http://www.neowin.net/new...quotthoughts-on-flashquot
http://jessewarden.com/20...-correcting-the-lies.html
Er komen ook paar hele mooie Android tablets aan, al moet ik nog zien dat ze het prijsniveau van de iPad kunnen evenaren.
Heb nu een iPad en zou nog wel een tablet willen omdat ik 'm ook vaak wil gebruiken als mijn vrouw 'm aan het gebruiken is. Ben er nog niet over uit of ik een iPad 2 ga kopen of even wacht op de nieuwe Android tablets.
Ik zou best wel Flash op mijn Ipad willen, bijvoorbeeld voor:
http://nederlandfietsland.nl/fietsrouteplanner/ en http://www.traphic.nl/verkeer.aspx, 2 sites die ik graag gebruik. Dat mis ik wel.
http://nederlandfietsland.nl/fietsrouteplanner/ en http://www.traphic.nl/verkeer.aspx, 2 sites die ik graag gebruik. Dat mis ik wel.
De witte is wat exclusiever, vind ik. Maar de zwarte leidt volgens mij minder af. Zelf vind ik wit wel sjiek, maar ik zou altijd voor zwart gaan.Anoniem: 354477 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:40:
Ik zit nu echt te twijfelen tussen de witte en de zwarte. Pffff.
Mocht iemand benieuwd zijn, iMovie 1.2 draait ook op de iPad 1st met iOS 4.2.1!
Geen moment? BS._AN schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:00:
[...]
Precies, ligt er maar net aan wat voor gebruiker je bent. Ik heb Flash geen moment gemist tijdens het werken of mijn iPad.
Heb het idee dat je wat goed te praten hebt. Ieder zijn ding maar zuig niet uit je duim aub.
Hoezo uit de duim zuigen? Ikzelf heb ook geen behoefte aan flash het is maar net hoe je de ipad gebruiktAnoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:01:
[...]
Geen moment? BS.
Heb het idee dat je wat goed te praten hebt. Ieder zijn ding maar zuig niet uit je duim aub.
Ik geloof het gewoon niet, klaar.bobsqaud schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:03:
[...]
Hoezo uit de duim zuigen? Ikzelf heb ook geen behoefte aan flash het is maar net hoe je de ipad gebruikt
Als ik de algemene houding bekijk van Apple adepten en hoe zich verheven voelen t.o.v. alles wat geen Apple is, ligt het ook wel voor de hand.
90710
Ik mis flash geen nanoseconde, op mn PC heb ik het sinds ik over ben op HTML 5 voorgoed verwijderd.
Dan geloof je mij ook niet, want ik heb flash ook geen enkele keer gemist.Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
[...]
Ik geloof het gewoon niet, klaar.
Als ik de algemene houding bekijk van Apple adepten en hoe zich verheven voelen t.o.v. alles wat geen Apple is, ligt het ook wel voor de hand.
Hier nog iemand iemand die Flash niet mist. Ik kom blijkbaar weinig op sites die Flash gebruiken. Alleen laatst was er op de t.net frontpage een filmpje bij een artikel waar je Flash voor nodig had, maar dan nog is dat niet iets wat de iPad meteen een onwerkbaar apparaat maakt ofzo.Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
[...]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Blijft een raar gegeven. Mensen die geen iPad hebben mossen flash en als je een iPad hebt maar flash niet mist dan "praat je met Steve mee"
Ik surfte al ruim voor iOS met een FlashBlocker.
Mis niets. Ja reclame mis ik maar dan als kiespijn.
Ik surfte al ruim voor iOS met een FlashBlocker.
Mis niets. Ja reclame mis ik maar dan als kiespijn.
Uhm, rare redenatie. Ik zelf gebruik ook geen Flash, zelfs op m'n Windows machine niet. Op het werk werkt Flash content niet eens met m'n Windows 7 64bit Internet Explorer 8. Om nu te zeggen, je mist iets, nee, niet eens bij stil gestaan. Zelfs Adobe heeft een conversiekit uitgebracht om Flash content om te zetten naar HTML5.Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
[...]
Alles vergaat of evolueert
[ Voor 0% gewijzigd door Nitai op 11-03-2011 18:05 . Reden: Damn you autocorrect :P ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dan geloof je het toch niet, sjonge jonge...Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
[...]

Het hangt er maar net vanaf welke site je bezoekt. Ik heb dan geen iPad, maar op mijn iPhone heb ik in 2,5 jaar tijd nooit gedacht "had ik nu maar Flash ondersteuning"... Ik denk niet dat dat voor mij zoveel anders zal zijn als ik een iPad aan zou schaffen.
Een Ipad is wel even wat anders dan een Iphone. Op een telefoon mis ik Flash niet, omdat ik niet verwacht dat mijn telefoon met Flash om kan gaan. Op een Ipad verwacht ik dat eigenlijk wel en het is eigenlijk triest dat het niet kan. Dat sommigen het nooit gebruiken is geen argument. Ik gebruik nooit de foto viewer, maar ik zou het wel triest vinden als het er niet op zou zitten of geinstalleerd zou kunnen worden.Frietsaus schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:05:
[...]
Dan geloof je het toch niet, sjonge jonge...![]()
Het hangt er maar net vanaf welke site je bezoekt. Ik heb dan geen iPad, maar op mijn iPhone heb ik in 2,5 jaar tijd nooit gedacht "had ik nu maar Flash ondersteuning"... Ik denk niet dat dat voor mij zoveel anders zal zijn als ik een iPad aan zou schaffen.
Nou ik ben benieuwd hoe lang de rijen vandaag gaan zijn in Amerika en of ik geluk ga hebben....
Gelukkig verkopen 5 winkels hem vandaag, dus fingers crossed
Gelukkig verkopen 5 winkels hem vandaag, dus fingers crossed
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dat is toch juist het hele punt? Ik zal het niet missen, jij wellicht wel. Beetje onzin van Maatregel om dan te zeggen "ik geloof het niet" en mensen die het niet eens zijn met hem maar direct te bestempelen als fanboys...Laudor schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:27:
[...]
Een Ipad is wel even wat anders dan een Iphone. Op een telefoon mis ik Flash niet, omdat ik niet verwacht dat mijn telefoon met Flash om kan gaan. Op een Ipad verwacht ik dat eigenlijk wel en het is eigenlijk triest dat het niet kan. Dat sommigen het nooit gebruiken is geen argument. Ik gebruik nooit de foto viewer, maar ik zou het wel triest vinden als het er niet op zou zitten of geinstalleerd zou kunnen worden.
Dat Maatregel het mist zal best, maar er bestaan zeker wel mensen die echt geen drol om Flash op hun iDevice geven.
[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 11-03-2011 18:56 ]
Dan gelooft 'ie het toch niet? Hij projecteert zijn eigen twijfels (van het wel of niet kunnen missen van Flash) op anderen. Wat hij eigenlijk bedoelt is "ik geloof niet dat ik het zal kunnen missen", dat trekt hij door naar iets wat iedereen zou moeten vinden.
The devil is in the details.
Anoniem: 391257
hallo allemaal,
Hier nog een vraagje:
vraag 3:
Hier nog een vraagje:
vraag 3:
Anoniem: 379085
1 een ipad gedraagt zich net zo als een ipod qua itunes.. hij neemt muziek over van de host. of niet, maar stuurt het niet naar de host..
2 converteren.. dan wordt het kleiner.. minder ruimte/vermogen nodig
3 ja apps zijn gebonden aan je account niet aan je ipad
2 converteren.. dan wordt het kleiner.. minder ruimte/vermogen nodig
3 ja apps zijn gebonden aan je account niet aan je ipad
Anoniem: 391257 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:10:
hai there fokes,
Hier nog een vraagje:
vraag 3:
Wat is het nut van 2 keer op een dag de zelfde vragen te stellen, behalve dat er snel een nieuw deel komt?Anoniem: 391257 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:02:
hallo allemaal,
Precies de zelfde vragen als hierboven
En bedankt...Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
[...]

Noem mij a.u.b. geen Apple Adept omdat ik in het bezit van een iPad, want ik werk net zo graag met een Windows computer, sterker nog, het is mijn werk.
Natuurlijk zal er ooit wel een moment geweest zijn dat ik Flash heb gemist, misschien was mijn reactie dan ook iets te overdreven. Maar, ik mag aannemen dat je weet wat ik bedoel. Vandaag heb ik misschien wel 20 a 30 verschillende websites bezocht, en geen enkele keer had ik Flash nodig. Kortom, ik heb Flash niet nodig en mis het ook niet. Sterker nog, op mijn Pc en Mac heb ik vaak het idee dat Flash de boosdoener is van een vastlopende browser. Website die gemaakt zijn met Flash zijn voor mij minder interessant dan vergelijkende websites die zonder Flash werken.
Overigens kan ik je melden dat ik vaker gebruikers heb horen klagen over hun Android toestel en het gebruik van Flash, maar goed, dat terzijde.
Hier niet op 4.3. De bekende guides gevolgd maar krijg een error in de iPhone configuration utility. "Could not install application on device. Error: kAMDReceiveMessageError."Stouten schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:08:
Mocht iemand benieuwd zijn, iMovie 1.2 draait ook op de iPad 1st met iOS 4.2.1!
Schijnt op Windows pc's te gebeuren, niet op de Mac. Wel balen.
Die keuze blijft persoonlijk.Anoniem: 354477 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:40:
Ik zit nu echt te twijfelen tussen de witte en de zwarte. Pffff.
Voordat ik een iPad had, gebruikte ik een witte netbook, leek me wel chique.
Maar daar had ik al erg snel spijt van: wit reflecteert fel licht heel erg (beetje sneeuwblind word je er van).
Dus ik zou nooit meer een witte gadget kopen waar ik veel op moet kijken, indien er ook een donkere variant leverbaar zou zijn.
Enige nadeel dat ik bij een zwarte kan bedenken is dat je de vingerafdrukken er wat sneller op ziet. Maar doekje erover, en weer helemaal nieuw.
Samsung S23 Ultra 256GB
Inderdaad, nu je het zegt, ik had precies hetzelfde met mijn oude Kindle. Leuk, zo'n ereader voor in de zon maar de rand was een stuk feller dan het schermwvexeltweakers schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:24:
[...]
Voordat ik een iPad had, gebruikte ik een witte netbook, leek me wel chique.
Maar daar had ik al erg snel spijt van: wit reflecteert fel licht heel erg (beetje sneeuwblind word je er van).
Dus ik zou nooit meer een witte gadget kopen waar ik veel op moet kijken, indien er ook een donkere variant leverbaar zou zijn.
Terugkomend op wat de medewerker van Media Markt R'dam Centrum hier zei, reserveringen zijn bij alle Media Markten in heel Nederland nog niet mogelijk?
Daarbij lijkt het mij ook niet dat je, als dit wel mogelijk is, dit zonder toestemming van Media Markt zomaar mag gaan rondbazuinen.
Ik denk trouwens dat ik de witte iPad 2 ga nemen, ik weet alleen nog niet met welke Smartcover
Daarbij lijkt het mij ook niet dat je, als dit wel mogelijk is, dit zonder toestemming van Media Markt zomaar mag gaan rondbazuinen.
Ik denk trouwens dat ik de witte iPad 2 ga nemen, ik weet alleen nog niet met welke Smartcover

[ Voor 21% gewijzigd door HA5H op 11-03-2011 21:02 ]
Je dacht 'laat ik mezelf eens goed diskwalificeren met een ordinaire troll'?Anoniem: 399349 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:08:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Mijn MediaMarkt Den Haag iPad verkoopadviseur vertelde me gisteren nog dat ik de iPad2 al kon reserverenHaakontje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:00:
Terugkomend op wat de medewerker van Media Markt R'dam Centrum hier zei, reserveringen zijn bij alle Media Markten in heel Nederland nog niet mogelijk?
Morgen krijg ik mijn iPad 1 (2de hands) binnen en ik ben benieuwd dat als ik mijn camera erop aansluit met de adapter of ik dan zonder te importeren mijn foto's die op het geheugenkaartje staan rustig kan uitzoeken cq opruimen zodat mijn camera weer wat leger wordt.
Dan zal dat via een speciale regeling zijn die per filiaal verschilt. Ik zal morgen nog wel verder vragen, ik wil de iPad 2 zelf nl. ook reserveren.sebastius schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:33:
[...]
Mijn MediaMarkt Den Haag iPad verkoopadviseur vertelde me gisteren nog dat ik de iPad2 al kon reserverenDoe ik niet maar goed...
Weet je ook toevallig of ze gaan launchen om 8.00 , want MM Den Haag is wel de zaak waar ik hem wil halen.sebastius schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:33:
[...]
Mijn MediaMarkt Den Haag iPad verkoopadviseur vertelde me gisteren nog dat ik de iPad2 al kon reserverenDoe ik niet maar goed...
Er komen bij sommige 3G gebruikers met een Vodafone NL abonnement een issue voor met het niet meer kunnen opstarten van hun ipad met een sim kaart erin. Zelf ervaar ik het probleem ook. Zie hier ook het ook op het Apple forum:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=13202882
[ Voor 3% gewijzigd door BasW op 12-03-2011 00:02 ]
Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.
iFixit heeft al een iPad 2 in handen gekregen en is hem alweer uit elkaar aan het slopen!.
Ziet er goed uit trouwens, een heel andere indeling dan de iPad 1. En zo te zien een unibody case, dus geen gebogen aluminium plaat zoals ik eigenlijk verwacht had.
Ziet er goed uit trouwens, een heel andere indeling dan de iPad 1. En zo te zien een unibody case, dus geen gebogen aluminium plaat zoals ik eigenlijk verwacht had.
Ik had het in de beta's ook. Nooit gemeld eigenlijk.BasW schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:01:
Er komen bij sommige 3G gebruikers met een Vodafone NL abonnement een issue voor met het niet meer kunnen opstarten van hun ipad met een sim kaart erin. Zelf ervaar ik het probleem ook. Zie hier ook het ook op het Apple forum:
Ik heb het in geen van mijn posts gehad over reserveringen bij een MediaMarkt. En mocht ik inside-informatie hebben over het maken van reserveringen of de voorraad, dan zal ik dat inderdaad niet zonder toestemming rondbazuinenHaakontje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:00:
Dit topic is gesloten.