[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Vraag, ik heb een KPN data abo dat al maanden goed werkt. Van het een op het andere moment echter niet meer, geen mail, geen internet of andere data. Ik heb de indruk dat het aan de software update ligt van de iPad. Als ik terugdenk is het rond die tijd begonnen. Meer mensen die dit euvel hebben of iemand een bruikbaar advies? Dank jullie wel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Laatst online: 05-01-2022
Nee dat gaat niet lukken. Ik heb het ook geprobeert met een KPN abo. Heb zelfs een duo mini sim besteld voor dit doel. Werkte helaas niet. Ben hier later nog voor een KPN winkel gegaan. Men kon mij hier uitleggen dat ze aan de aan de sim instellingen kunnen zien dat de data alleen geschikt is voor een GSM en dat de data ook met die instellingen verstuurd wordt. Helaas dus. ;w

uote]Lunaticci schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:52:
Vraagje, heb er hier in het topic al wat over gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb momenteel een HTC Desire i.c.m een Vodafone abonnement met onbeperkt internet (FUP). Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen, kan ik dan gewoon een tweede simkaart aanvragen en deze laten knippen tot microsim zodat ik met m'n mobiele abonnement ook gewoon 3G kan gebruiken op de iPad? (Ik weet dat ze niet tegelijk online kunnen).

Ben er overigens nog steeds niet over uit of ik wel een iPad met 3G nodig heb, voor die keren dat ik hem buiten WiFi bereik gebruik kan ik net zo goed een hotspot maken met m'n foon :)
[/quote]
Lunaticc schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:52:
Vraagje, heb er hier in het topic al wat over gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb momenteel een HTC Desire i.c.m een Vodafone abonnement met onbeperkt internet (FUP). Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen, kan ik dan gewoon een tweede simkaart aanvragen en deze laten knippen tot microsim zodat ik met m'n mobiele abonnement ook gewoon 3G kan gebruiken op de iPad? (Ik weet dat ze niet tegelijk online kunnen).

Ben er overigens nog steeds niet over uit of ik wel een iPad met 3G nodig heb, voor die keren dat ik hem buiten WiFi bereik gebruik kan ik net zo goed een hotspot maken met m'n foon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:10
Hm, dat zou wel balen zijn. Was namelijk hetzelfde van plan.

Kan iemand bevestigen dat een combi duo sim-kaart voor een Vodafone abonnement ook niet gaat werken (er zijn tenslotte soms wel eens verschillen tussen de providers)?

[ Voor 5% gewijzigd door schekker op 23-03-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-12-2024

rvd50

...................

Ik ben eigenlijk op zoek naar een data-abonnement waar je een simkaartje koopt met daarop 2 GB aan dataverbruik voor een vaste prijs en na die 2GB ook echt op is. In het buitenland zijn deze best gemakkelijk te krijgen, maar als ik hier de sites van alle gangbare providers afloop dan zijn het allemaal abonnementen waar je na het datalimiet 1 euro per mb gaat betalen. Iemand goede tips?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Weet iemand of er ergens een goed overzicht is met de mogelijkheden voor internet op de iPad? Op de meeste locaties waar ik m'n iPad ga gebruiken heb ik gewoon WiFi beschikbaar, zoek dus iets dat goedkoop is voor incidenteel gebruik, een abonnement van 20 euro/maand gaat hem niet worden :) Denk dat ik gemiddeld een of max 2x in de week 3G gebruik in de trein, onderweg of bij een klant.

Vandaag online van Hi lijkt wel OK:
http://shop.www.hi.nl/hi/...ne-Tablet/THIINTVM01.html

Niet het gare netwerk van T-Mobile (heb nu een T-Mobile iPhone, in de trein is dat een ramp), op het moment 0 euro per maand en het lijkt erop dat je automatisch 2,50 betaalt als je wel een keer 3G gebruikt en dan kan je 50MB gebruiken. Voldoende voor wat mail, beetje internetten of een applicatie download.

Maar ik vraag me dus af wat de andere opties zijn, er zijn genoeg overzichten met iPad abonnementen maar het lijkt erop dat er meteen een 100% premium in prijs op zit als het 'iPad abonnement' heet.

[ Voor 7% gewijzigd door bartvb op 26-03-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:09
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, gisteren mijn prachtige iPad 2 met 3G aangeschaft maar wat voor internet moet ik er nu bij nemen?!

Ik heb eerst gedacht aan een Ah mobiel microsim kaartje, dan betaal je 30 eu en krijg je 90 eu prepaid tegoed, 5ct/mb dus 600 mb. Lees ik echter later dat die 60eu extra tegoed maar een maand houdbaar is...

Verder leek dat HIstart mij ook wel wat maar als je elke keer sowieso 2,50 moet betalen als je ook maar ff de 3G aanzet dan wordt het veel te duur. Dan zit je met dat 6 keer doen al op 15 eu, plus 50mb is echt weinig en ga je daarna ook nog eens meer betalen. Plus dan moet je hele tijd op gaan zitten letten hoe vaak je m aanzet. Kun je net zo goed abo nemen.

Ik heb een beetje het gevoel dat de abo's niet echt aansluiten bij mijn situatie. Ik gebruik 3G buitenshuis af en toe, voor mail beetje browsen etc. Ik hoef dus geen 2gb abo maar ik wil wel goeie snelheid hebben. En de abo's die sneller gaan die kosten gelijk meer geld en mogen meer data. Ik wil een abo dat zo snel mogelijk gaat met zeg 500mb/mnd ofzo voor niet te veel. Kga toch geen 30eu/mnd lappen voor beetje fatsoenlijk mobiel internet zoals bij Vodafone. Das meer dan mn thuis ADSL abo notabene en net zoveel als mn gewone GSM abo met onbeperkt internet en belmin en alles erbij.

Lastig dit, ik ga zo maar eens informeren bij een telefoon winkel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSX
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-03 08:54

JSX

misschien een optie voor sommige. Via Online.nl heb ik een adsl abonnement 20mb + telefonie met mobiel internet van T-Mobile voor 29.95 Euro per maand. Onbeperkt mobiel internet tot 500 mb daarna wordt snelheid verlaagd. Al hoewel het netwerk zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bartvb schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:27:
Weet iemand of er ergens een goed overzicht is met de mogelijkheden voor internet op de iPad? Op de meeste locaties waar ik m'n iPad ga gebruiken heb ik gewoon WiFi beschikbaar, zoek dus iets dat goedkoop is voor incidenteel gebruik, een abonnement van 20 euro/maand gaat hem niet worden :) Denk dat ik gemiddeld een of max 2x in de week 3G gebruik in de trein, onderweg of bij een klant.

Vandaag online van Hi lijkt wel OK:
http://shop.www.hi.nl/hi/...ne-Tablet/THIINTVM01.html

Niet het gare netwerk van T-Mobile (heb nu een T-Mobile iPhone, in de trein is dat een ramp), op het moment 0 euro per maand en het lijkt erop dat je automatisch 2,50 betaalt als je wel een keer 3G gebruikt en dan kan je 50MB gebruiken. Voldoende voor wat mail, beetje internetten of een applicatie download.

Maar ik vraag me dus af wat de andere opties zijn, er zijn genoeg overzichten met iPad abonnementen maar het lijkt erop dat er meteen een 100% premium in prijs op zit als het 'iPad abonnement' heet.
dat ziet er wel aardig uit. Ik vraag me alleen af wat als je die maand geen 50mb gebruikt, dan zal het mb tegoed zeker vervallen. 50mb per maand zit je op zich natuurlijk heel snel aan.

Ik zat te kijken naar iets van een prepaid tegoed. Dat ah mobiel maakt dat nou gebruik van het kpn netwerk?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Wii4all schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:51:
[...]
...
Ik zat te kijken naar iets van een prepaid tegoed. Dat ah mobiel maakt dat nou gebruik van het kpn netwerk?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Misschien een rare vraag, maar ikzelf heb een onbeperkt internet abbonement op mijn telefoon van T-mobile, en mijn vader een internetabbonement van Vodafone met een limiet van 1GB.. Is het mogelijk dat ik hier een kaartje o.i.d. van bij laat maken en hem dan gebruik op mijn iPad?

En wat gebeurd er als ik de 1GB van Vodafone overschrijf, moet ik dan bijbetalen of word het internet dan gewoon iets trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 08:48
Tip: Ben regelmatig + internet voor nog geen 12e per maand (tot 31 maart, daarna 13e voor het kleinste telefonie+internet abonnement). SIM-kaartjes worden standaard als uitdrukbare Micro-SIM geleverd. HSDPA, na 1GB (per maand) wordt je snelheid beperkt tot (ik dacht) 64/64kpbs. En als het niet bevalt: per maand opzegbaar :)

Helaas wel het T-Mobile netwerk...

[ Voor 22% gewijzigd door DRvDijk op 29-03-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:47
Najah ik heb dus geen 3G gepakt omdat ik de abonnementen te duur vond. En prepaid is ook altijd zo'n gedoe.

Ik heb nu dus gekozen voor de mobile hotspot optie van de iPhone. Die blox kost bij Vodafone 15 euro. Dat is nog steeds goedkoper dan hun goedkoopste abonnement. Je krijgt dan 1GB data tegoed. valt dus nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

DRvDijk schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:20:
Tip: Ben regelmatig + internet voor nog geen 12e per maand (tot 31 maart, daarna 13e voor het kleinste telefonie+internet abonnement). SIM-kaartjes worden standaard als uitdrukbare Micro-SIM geleverd. HSDPA, na 1GB (per maand) wordt je snelheid beperkt tot (ik dacht) 64/64kpbs. En als het niet bevalt: per maand opzegbaar :)

Helaas wel het T-Mobile netwerk...
Deze heb ik vandaag afgesloten voor mijn iPad, bij ver uit de goedkoopste optie in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
Anoniem: 124943 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:45:
[...]

Deze heb ik vandaag afgesloten voor mijn iPad, bij ver uit de goedkoopste optie in mijn situatie.
Ik dus ook, zat te denken om eerst een prepaid aan te schaffen, maar dit is dan alsnog goedkoper...

"Je kunt op ieder moment opzeggen, met een opzegtermijn van één maand."

Dit is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Wii4all schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:51:
[...]

dat ziet er wel aardig uit. Ik vraag me alleen af wat als je die maand geen 50mb gebruikt, dan zal het mb tegoed zeker vervallen. 50mb per maand zit je op zich natuurlijk heel snel aan.
Ah, ik was niet helemaal duidelijk. Die 50MB en €2,50 zijn per dag :)

[ Voor 13% gewijzigd door bartvb op 29-03-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvr84 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Ik dus ook, zat te denken om eerst een prepaid aan te schaffen, maar dit is dan alsnog goedkoper...

"Je kunt op ieder moment opzeggen, met een opzegtermijn van één maand."

Dit is ook prima.
Dit wordt mijn tweede van dit abbo. Ik heb hem ook op mijn iPhone (voor het oude tarief van 16 euro helaas). Gaat prima, vaak goede verbinding, enkel soms binnen niet, maar voor data geen probleem, we hebben dan wifi ;). Uiteraard ook de 250 minuten gaan netjes op gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:09
Ik heb een AH mobiel kaartje gekocht om te proberen of het me bevalt.

Zal mijn ervaringen even vertellen...

Ik heb afgelopen zaterdag t kaartje gekocht met 5 eu er op, in mn ipad2 gestopt, werkte prima dus ik dacht top! Eventjes gebruikt die dag maar de volgende dag werkte internet ineens niet meer dus ik dacht hij zal wel op zijn, 5 eu is immers niet veel.

Dus ik naar de AH site, via iDeal tegoed met 20 eu opgewaardeerd. Dit ging direct al verkeerd, de betaling was wel geslaagd via de ING en dan zie je altijd pagina met afronding en link om terug te keren naar de site van de verkoper. Toen ik daar op klikte kreeg ik gewoon de AH site en helemaal geen pagina met betaling voltooid uw tegoed is opgehoogd of iets. Dus ik vond t al vreemd...

Ik dacht het zal wel goed komen, het is betaald dus tegoed wordt wel bijgeschreven. Dag later, maandag, nog steeds geen internet. Ik had zondag direct al gemaild naar de klantenservice maar kreeg niks terug en duurde me te lang, dus ik bellen. Eerst een ongelofelijk lang callcenter menu door om uiteindelijk toch een medewerkster aan de tel te krijgen. Zij wist mij te vertellen dat mn tegoed wel opgehoogd was en ik 25,31 eu tegoed nog had.

Probleem dat ik maar geen internet had kon ze niet oplossen. Technische dienst was niet te bereiken, advies, afwachten en anders later terug bellen, weer keuze menu door, en de technische dienst vragen.

Ik heb de simkaart uit mn ipad getrokken, ipad herstart en voila ik had weer verbinding. Geen idee waar het aan gelegen heeft, misschien moest de sim zich opnieuw aanmelden op t netwerk ofzo.

Maargoed, het klopt van geen kant want als je met 20 eu opwaardeerd hoor je 30 bonus tegoed te krijgen. Krijg ik net een reactie op mijn mailtje terug dat ik met 30 eu opgewaardeerd zou hebben en mijn saldo nu 28 eu is :-S hoe kan dat? Als ik bij gebruik op de ipad kijk staat er dat ik maar 88mb verbruikt heb dus ik zou zeker nog 50 eu of meer moeten hebben.

Wat verder ongelofelijk irritant is, is dat je niet je tegoed in kunt zien via de ipad. Er is geen app beschikbaar en via de site is het niet mogelijk. Want als je op opwaarderen en tegoed opvragen klikt dan krijg je alleen opwaardeer pagina en kun je geen tegoed zien.

Dit ook aan klantenservice gevraagd, krijg ik terug dat het tegoed opvragen niet mogelijk is op de ipad. Dat ik maar op de computer de software moet installeren en de simkaart in de computer moet stoppen om het tegoed op te vragen, en dat dit ook kan zonder dongle...
Onderwerp
Tegoed wordt niet opgehoogd en tegoed niet te zien

Samenvatting discussie
Reactie (Liza Leatomu) 03/30/2011 11:02 VM
Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail.

Uit ons systeem blijkt dat u op dit moment € 28,48 als internet tegoed heeft. U heeft op 27-03-2011 (14.35 uur) opgewaardeerd met € 30,-.

Het is momenteel niet mogelijk om vanaf een ipad of tablet uw tegoed op te vragen. U heeft hiervoor de laptop software nodig. U kunt dus wel uw SIM-kaart uit uw tablet halen en in een laptop stoppen (met of zonder dongel). Via www.ah.nl/software kunt u de software nu downloaden en op uw laptop zetten. Op deze manier kunt u uw tegoed wel inzien.

Mocht u nog steeds niet kunne internetten dan zou ik u vriendelijk willen verzoeken om contact op te nemen met de klantenservice. We zijn bereikbaar via het nummer 06 1200 1200. Indien nodig zullen we intern contact opzoeken met de technische dienst.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Liza Leatomu
AH Mobiel Internet
toon volledige bericht
Wat een idioterie zeg, dus ik heb terug gestuurd hoe ik dat in vredesnaam moet doen zonder dongle en dat het tegoed niet klopt...

Kortom; gauw weg met deze troep, site werkt niet goed en de klantenservice is waardeloos.
Ga vanmiddag kijken voor abo.

[ Voor 21% gewijzigd door ElayZ op 30-03-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 19:46
Hallo Mensen,

Ik vroeg me af of mensen dit al geprobeerd hebben:
http://www.2bfrank.nl/?p=1100

Ik heb de iPad ook bestelt met 3G, alleen ik was niet van plan om speciaal een abo voor af te sluiten.
ik zat nml ook te denken dus aan een dual sim.

tot dat ik op deze stuitte: http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/tablet ik kan er nog wel mee leven 10 euro per maand te betalen. alleen deze actie is nog tot 24 april geldig.

en mijn ipad verwacht ik denk ik pas over 4 weken (als het niet uitgesteld word)

Zou iemand dit kunnen testen die al een iPhone4 abo hebben met een dual sim en ipad offcourse :)

RandyJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
T-Mobile komt vanaf 18 april met een nieuwe actie:

€50,- per maand voor 15GB datalimiet en 14,4 MB/s en 2MB/s down.
15GB datalimiet is wel veul zeg.

Overigens, voor €27,50 krijg je 2,5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39
Skann schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:07:
T-Mobile komt vanaf 18 april met een nieuwe actie:

€50,- per maand voor 15GB datalimiet en 14,4 MB/s en 2MB/s down.
15GB datalimiet is wel veul zeg.

Overigens, voor €27,50 krijg je 2,5GB.
14.4/2 ? Waar, naast de mast zeker 8)7

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:39
Hier kunnen ze geen eens 3G afleveren laat staan zo'n abonnement nee dankje ik doe het voorlopig wel met een duosim werkt perfect als ik men iPad bij heb hoeft ik toch geen internet op men iPhone :)

Kost 10 euro een duosim maar bereid je wel voor als je deze in de t-mobile shop koopt per direct je oude sim vervalt wat ik niet in de gaten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
SirLenncelot schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:55:
ik ben me net een beetje aan het verdiepen in de data-abonnementen voor de iPad.
Wat mij meteen opviel was dat de tarieven van kpn in de startpost niet meer correct zijn. http://bit.ly/gehXvb het is 20 euro voor basis en 40 voor comfort.

Tevens heb ik naar het advies van Shakedown gekeken. Als ik een telfort Sim only 50 neem dan kom ik op het volgende uit:
Looptijd 12 maanden
50 belminuten voor 3,95 (gedurende de hele 12 maanden, daarna 5 euro)
Internet voor 10 euro (700kbit, FUP, eerste drie maanden 7,50 korting)
Dan betaal je dus 15 euro per maand als je de kortingen wegdenkt. Link naar telfort.
Heb je dit pakket genomen? Zo ja wat zijn je ervaringen? Zit je snel tegen de FUP aan?

Twijfel zelf nog tussen Vodafone of Telfort. Bij telfort heb je een FUP en bij Vodafone 500/2GB limiet.
Wat ik wel weet van vodafone is dat ze een goede dekking hebben tov t-mobile/ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402326

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 11-06-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Een aantal weken geleden heeft iemand hier me nog aanbevolen om gewoon voor de duo-simkaart (KPN) te gaan die ik dan zowel in mijn iPhone als mijn iPad 3G zou kunnen gebruiken. Klopt het dat het nu niet meer werkt? Kan je dan niet meer 3G verbinding vanaf je iPad maken?
Zo te zien moet ik nu even kijken of ik misschien zo'n iPad data abonnement zal nemen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:41:
Een aantal weken geleden heeft iemand hier me nog aanbevolen om gewoon voor de duo-simkaart (KPN) te gaan die ik dan zowel in mijn iPhone als mijn iPad 3G zou kunnen gebruiken. Klopt het dat het nu niet meer werkt? Kan je dan niet meer 3G verbinding vanaf je iPad maken?
Zo te zien moet ik nu even kijken of ik misschien zo'n iPad data abonnement zal nemen... :(
Neem een simyo data + 250 minuten abbo, 12 euro in de maand voor 1Gb data op het KPN netwerk, maandelijks op te zeggen.

Geen microsim, maar je mag de sim op HUN risico knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Laatst online: 20:34
Tele2 wil ook op de tabletmarkt meedoen, en komt met prepaid voor tablets:
Daarom biedt de provider de simkaart van vijf euro aan. Gebruikers kunnen vervolgens een dagpas kopen voor 99 eurocent. Bij de dagkaart is de snelheid van het internet 3,6 Mbps en mag de consument 10MB data verbruiken.

Een weekpas van 70MB kost 5,99 euro. Een maandpas met 300MB kost 22,99 euro en een kwartaalpas van 900MB kost 59,99 euro.
bron

alleen met zulke prijzen denk ik dat ze weinig kans van slagen hebben. Of iemand heeft ergens de komma's te ver naar rechts gezet. Of het was een erg late 1 april grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik vind het ook heel duur voor zeer weinig mb

Was pas op vakantie en had 200mb te verbruiken deze was er met veel surfen / mailen (niks gedownload overigens) na een paar dagen al doorheen. 70 mb voor een weekpas is er zo doorheen natuurlijk

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 14:04
Hebben jullie al gekeken naar Vodafone Prepaid, met de Smart Phone internet blox? 1GB internet per 30 dagen voor 8,70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
Tales schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:23:
Hebben jullie al gekeken naar Vodafone Prepaid, met de Smart Phone internet blox? 1GB internet per 30 dagen voor 8,70.
"Deze BloX kost 14,50 euro per maand"
waardoor het dus eigenlijk bijna net zo duur is als een 2GB abo van 30 euro, maar als je niet meer dan 1GB gebruikt is dit toch lekkerder.

ik gebruik overigens de internet basis blox, 250mb, ook via Vodafone prepaid. Eerst had ik de 1GB blox, maar met 250mb kom ik ook goed uit de voeten is m'n ervaring. Maar dat is voor iedereen verschillend, natuurlijk.

enige nadeel is dat je elke maand even dat ding moet aanzetten, en je saldo wat opwaarderen. Als je er eerst veel geld op zet, en dan per ongeluk over je limiet gaat, dan gaat het per blok van 15 minuten geld kosten (75 cent ofzo?).

Wel grappig was dat een tijdje terug (in januari dacht ik) de blox in de aanbieding waren. Halve prijs, maar dat merkte je pas als je 'm aanzette. En dat werkte laatste keer nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Deze actie loopt nog steeds als je deze pagina mag geloven hoor: http://www.vodafone.nl/mo...internet/smartphone_blox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
ze weten hun eigen prijzen niet eens.
In My Vodafone zie ik nu ook nog dit staan:
Extra grote internet voordeelbundel: Probeer de Smartphone BloX nu met 50% korting

De Smartphone BloX is een voordeelbundel met 1 Gigabyte aan datategoed voor internetten op je mobiel binnen Nederland. Dat is maar liefst 4 keer zoveel als de Basis Internet bundel. Je krijgt nu 50% korting op deze extra grote internet voordeelbundel., waardoor hij maar 7,25 euro kost!
en net zo raar is dat de ene blox (internet basis) 30 dagen geldig is, terwijl de andere een maand geldig is. in februari maakt dat toch best verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door Tokus op 06-04-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Tokus schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:08:
ze weten hun eigen prijzen niet eens.
In My Vodafone zie ik nu ook nog dit staan:

[...]

en net zo raar is dat de ene blox (internet basis) 30 dagen geldig is, terwijl de andere een maand geldig is. in februari maakt dat toch best verschil.
Zelfs als de actie niet meer loopt, of wat voor actie dan ook, dan is de volle prijs nog steeds goedkoper dan de meeste specifieke iPad Abonnementen voor dezelfde hoeveelheid data.

iPad is alleen een beetje een gray area of het een mobiel of een laptop is. Al snap ik die uitzondering met een datalimiet niet echt.

1GB is 1GB. Ik hoef toch ook niet meer te betalen voor mijn eten als ik het snel opeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
Tales schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:15:
[...]

Zelfs als de actie niet meer loopt, of wat voor actie dan ook, dan is de volle prijs nog steeds goedkoper dan de meeste specifieke iPad Abonnementen voor dezelfde hoeveelheid data.

iPad is alleen een beetje een gray area of het een mobiel of een laptop is. Al snap ik die uitzondering met een datalimiet niet echt.

1GB is 1GB. Ik hoef toch ook niet meer te betalen voor mijn eten als ik het snel opeet?
ze willen natuurlijk dat je een 2GB abo neemt, en dan hopen ze dat het merendeel verre van 2GB gebruikt. Dan is het dus makkelijk cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

B2

wa' seggie?

Ik heb op dit moment een duo sim abonnement van Vodafone met Internet Blox. De ene simkaart zit in m'n iPhone 3g, de andere in mn iPad2. Sporadisch krijg ik internet aan de praat op de iPad2. De iPad geeft wel aan dat er een 3G verbinding is, maar ik krijg telkens de melding dat er geen internet verbinding actief is.

Dit gebeurd in 9 van de 10 gevallen. Afgelopen dinsdag bijvoorbeeld heeft het wel de hele dag gewerkt. (Data uit op iPhone, data aan op iPad.)

Nu wil ik om toch zeker te zijn van een 3G verbinding een los sim only abonnement afsluiten. Ik zit nu zelf te denken aan een regulier Vodafone abonnement met 1GB internet blox. Met ANWB korting kan ik dit voor 10.95 euro per maand krijgen.

Zou het wel gewoon moeten werken als ik een regulier abonnement afsluit en de sim in m'n iPad doe?
Of zijn er betere alternatieven? Ik verbruik wel ongeveer een 1GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist een mobiel internet prepaid sim van KPN in mijn iPad gestopt, APN op 'prepaidinternet' ingesteld en het werkt. Ideaal als je al ADSl van KPN hebt, dan kost het je namelijk eenmalig 10 euro en verder helemaal niets! Bestellen via http://www.kpn.com/prive/internet/mobiel-internet.htm Eerste maand krijg je 1 gb, daarna maandelijks 50 mb. Misschien niet heel veel maar volgens mij genoeg om incidenteel je mail te checken als je echt geen wifi in de buurt hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door engessa op 09-04-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Ik heb zelf een aantal weken geleden een abo afgesloten bij T-Mobile http://www.t-mobile.nl/za...elijk&Start=ProductDetail :9~

Dit is een zakelijk abonnement voor je macbook/laptop, hierbij krijg je een usb stick waarmee je hem op je macbook/laptop kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.unlocked-dongle.co.uk/components/com_virtuemart/shop_image/product/Huawei_E1823_Mod_4cb9c546640d9.jpg

Heb zelf gelijk een duo-sim aangevraagd zodat er ook eentje in de iPad kan zodra die binnen komt. Normaal zijn er kosten verbonden aan de duo-sim (€10), maar de beste man gaf deze nu zo mee :)

Toen ik het abo afsloot was deze nog €20 per maand, maar door een actie heb ik hem de komende twee jaar voor €10 per maand. Inmiddels is de normale prijs gezakt naar €15 per maand.

Eerst had ik zoiets van €10 euro per maand voor internet op m'n iPad is wat prijzig, totdat bleek dat je er gratis die usb stick bij krijgt waardoor je hem ook simpel op je macbook/laptop kan gebruiken.

Gebruik het nu zelf een week of vier en heb er niks over te klagen, internet werkt goed en fijn in de trein (traject richting Rotterdam). Zelfs als je een tunnel uitkomt pakt hij snel het signaal zelf weer op en kan je doorgaan waar je mee bezig was.

Echt een aanrader vindt ik, enig nadeel is dat het een zakelijk abonnement is en daardoor niet voor iedereen bereikbaar.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Zo even mijn ervaring toevoegen.

Heb een Vodafone Mobiel Basis(14 MB/s) aangeschaft. Deze komt met een usb modem en een normale simkaart.
Echter heb ik deze nu geknipt en hij past en werkt perfect op mijn iPad. Heb gelukkig al 3 weken geleden een microsim-> normale sim adapter aangeschaft zodat ik toch nog internet op mijn pc/laptop kan gebruiken als ik dat zou willen.

Nu de eerste 4 maanden 40% korting. Per jaar betaal ik 312 euro voor 2GB limiet per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 16:13

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb vandaag m'n Ben simonly microsim kaartje binnengekregen maar ik krijg het internet niet aan de praat. Heb de apn op internet.ben gezet en gebruikersnaam en wachtwoord leeg gemaakt. Hij ziet als netwerk t-mobile maar zodra ik probeer te browsen krijg ik
You are not subscribe d to à cellular Data service. Weet iemand wat je hieraan kan doen aangezien de helpdesk dicht is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
bartva schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:23:
Ik heb zelf een aantal weken geleden een abo afgesloten bij T-Mobile http://www.t-mobile.nl/za...elijk&Start=ProductDetail :9~

Dit is een zakelijk abonnement voor je macbook/laptop, hierbij krijg je een usb stick waarmee je hem op je macbook/laptop kan gebruiken.

[afbeelding]

Heb zelf gelijk een duo-sim aangevraagd zodat er ook eentje in de iPad kan zodra die binnen komt. Normaal zijn er kosten verbonden aan de duo-sim (€10), maar de beste man gaf deze nu zo mee :)

Toen ik het abo afsloot was deze nog €20 per maand, maar door een actie heb ik hem de komende twee jaar voor €10 per maand. Inmiddels is de normale prijs gezakt naar €15 per maand.

Eerst had ik zoiets van €10 euro per maand voor internet op m'n iPad is wat prijzig, totdat bleek dat je er gratis die usb stick bij krijgt waardoor je hem ook simpel op je macbook/laptop kan gebruiken.

Gebruik het nu zelf een week of vier en heb er niks over te klagen, internet werkt goed en fijn in de trein (traject richting Rotterdam). Zelfs als je een tunnel uitkomt pakt hij snel het signaal zelf weer op en kan je doorgaan waar je mee bezig was.

Echt een aanrader vindt ik, enig nadeel is dat het een zakelijk abonnement is en daardoor niet voor iedereen bereikbaar.
toon volledige bericht
die kosten worden met je factuur verrekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405800

Hoi. Wie kan mij helpen? Ik heb een iPad 3G ge-jb't en ik wil graag kunnen SMS-en (mogelijk dankzij de jailbreak) en heel Sporadisch iets kunnen zoals mail ophalen of iets dergelijks. Dure data abonnementen is niet voor mij. Onzin.
Nu heb ik onlangs een kruidvat prepaid kaartje van 5 euro op maat geknipt en alles (smsen internet) werkte fantastisch. Iets te goed: door geen APN instellingen in te hoeven voeren maakt het apparaat ook een 3G dataverbinding zodra je de mobiele functies activeert in de instellingen van de iPad. (vereist om sms te kunnen verzenden/ontvangen)Dit zorgde ervoor dat waarschijnlijk apps op de achtergrond data verzonden/ontvingen (mail al volledig op fetch handmatig etc gezet) en zo de 5euro tegoed als sneeuw voor de zon was verdwenen. (Offtopic: er werd btw voor zeer kleine smsen Om te testen ook al meerdere smsen in rekeing gebracht alsof het om smsen van meer dan zoveel tekens zou gaan, maar dat is al weer een ander verhaal. Booh Kruidvat!)
de kosten voor het smsen waren online goed in te zien, op de grootte na dan, maar het dataverkeer verscheen alleen als 'data': geen mb's er werd verder niks gespecificeerd: de kosten die volgens hun gemaakt werden kwamen nou ook niet bepaald overeen met wat er volgens de systeeminfo verzonde/ontvangen was. Lekker ondoorzichtig allemaal: geen optie!

Wat ik zou willen weten is: zijn hier ervaringen met bij voorkeur prepaid aanbieders die de mogelijkheid blijven behouden om te kunnen smsen(of bellen, ihg van iPhone gebruikers) en het dataverkeer uit te schakelen door bv de APN instellingen te verwijderen totdat dit weer gewenst is?

Excuses voor het lange bericht maar dit soort technische vragen behoeven vaak nogal wat uitleg: ik hoop dat ik met mijn eerder genoemde ervaringen jullie ook van dienst heb kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kung_Fu_Pinda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-10-2021
Anoniem: 405800 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:35:

Wat ik zou willen weten is: zijn hier ervaringen met bij voorkeur prepaid aanbieders die de mogelijkheid blijven behouden om te kunnen smsen(of bellen, ihg van iPhone gebruikers) en het dataverkeer uit te schakelen door bv de APN instellingen te verwijderen totdat dit weer gewenst is?
Heb verder geen ervaring met prepaid data aanbieders in Nederland maar is het geen mogelijkheid om juist expres verkeerde APN gegevens in te voeren? Misschien kan hij dan ook geen verbinding maken en en worden er geen kosten voor dataverkeer in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405800

Juist! En dan wel de sms functionaliteit behouden?

Edit:
Gecheckt en het werkt: verkeerde apn username password ingevuld en geen dataverkeer meer. Opnieuw juiste gegevens en herstart zal zonder tegenbericht ook werken. Bedankt voor de tip, ik had het anders nooit zelf bedacht.

Over het teveel in rekening gebrachte aantal sms heeft waarschijnlijk met het gebruik van tekens als ñ en \ $ en dergelijke te maken. Koud kunstje op de iPad. En de smsen verstuurd naar nummers zonder nl prefix+31 maar met 06 ervoor werden als sms naar het buitenland gezien. Dit gold niet voor alle 06 nummers gek genoeg. Zal wel met de app zelf te maken hebben.

Blijf dus lekker toch bij Kruidvat. Happy camper. Tnx!

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 405800 op 09-05-2011 20:26 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Jongens ik snap iets niet.

Ik wil een extra data abbo erbij om deze in een 3g ipad en in mijn laptop te kunnen steken.

Nu ben ik wat aan het zoeken, en er zijn speciale iPad abbonnementen.

Nu zie ik op de website van Vodafone dat een ipad starter abbo al €20 per maand kost. Is dat niet wat overdreven...? Ik bedoel bellen+sms+web kost maar €26,50, dat is €6.50 meer, en dan kan ik ook bellen en SMSen...

Maar als ik dan op bepaalde websites ga kijken naar combinatie aanbiedingen dan hebben ze het allemaal over "Vodafone Mobiel Breedband Basis". Dat is toch niet het iPad abbo van Vodafone?

Mag ik hieruit concluderen dat zowel het "iPad Abbo" als het "breedband Abbo" gaat werken in mijn iPad en mijn Macbook.... dus dat ik de simkaart heen en weer kan steken. ?

Of kán ik het iPad abbo ook echt alleen in mijn iPad gebruiken?

En dan hebben ze het vervolgens ook allemaal over "basis Plus 50" of "extra Plus 50" en dan kost het abbo ipv 30€ ineens 35€.... leuk maar waarom?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 18:17
Zijn er ook providers/shops die een abonnement incl. iPad aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:01:
Jongens ik snap iets niet.

Ik wil een extra data abbo erbij om deze in een 3g ipad en in mijn laptop te kunnen steken.

Nu ben ik wat aan het zoeken, en er zijn speciale iPad abbonnementen.

Nu zie ik op de website van Vodafone dat een ipad starter abbo al €20 per maand kost. Is dat niet wat overdreven...? Ik bedoel bellen+sms+web kost maar €26,50, dat is €6.50 meer, en dan kan ik ook bellen en SMSen...

Maar als ik dan op bepaalde websites ga kijken naar combinatie aanbiedingen dan hebben ze het allemaal over "Vodafone Mobiel Breedband Basis". Dat is toch niet het iPad abbo van Vodafone?

Mag ik hieruit concluderen dat zowel het "iPad Abbo" als het "breedband Abbo" gaat werken in mijn iPad en mijn Macbook.... dus dat ik de simkaart heen en weer kan steken. ?

Of kán ik het iPad abbo ook echt alleen in mijn iPad gebruiken?

En dan hebben ze het vervolgens ook allemaal over "basis Plus 50" of "extra Plus 50" en dan kost het abbo ipv 30€ ineens 35€.... leuk maar waarom?
toon volledige bericht
Ik zie daar toch echt 15 euro staan als goedkoopste iPad internet abbo? Gewoon op de homepage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
mikevdzanden schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:14:
Ik ben van de grote jongens er nog geen tegen gekomen. Miss even zelf googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Even een update van mijn kant. Tijd terug een Hi Vandaag Online abonnement afgesloten. Was een jaar gratis en je betaalt 2,50 per dag dat je het gebruikt. Leek interessant vooral omdat ik gemiddeld 1 dag per week mobiel internet op m'n iPad nodig heb. In de praktijk pakt het allemaal wat minder handig uit. Ik vergeet regelmatig om het 3G verhaal op de iPad weer uit te zetten en zodra je ook maar 1 bit over het 3G netwerk stuurt wordt er weer 2,50 in rekening gebracht. In de praktijk ben ik nu 20 tot 30 euro per maand kwijt terwijl die 1x per week dat ik het echt gebruikt behoorlijk goed klopt.

Maar weer zoeken naar een alternatief dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@bartvb, dan doen ze dus gewoon wat ze zeggen? €2,50 per dag. Kwestie van jezelf aanleren dit ook uit te zetten als je het niet gebruikt.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 15:34
Ik ben al de hele middag het zoeken en het lezen over de iPad, maar ik kan nergens een aanbieder vinden die een iPad incl. abo aanbiedt waar je per maand betaald.
Dus net zoals een GSM betaal je dan x bedrag per maand en de GSM is dan gratis ( of een bijbetaling ).

Dat kan ik voor de iPad niet vinden, maar dat zou ik veel liever doen dan nu in 1 keer 600 euro neertellen voor een iPad...

-edit-
Op Wehkamp.nl kun je hem wel in termijnen betalen. Een Ipad 2 16G WiFi + 3G kost daar 599 (zoals overal) en als je in 12 maanden afbetaald, betaal je 54 euro per maand met een totaal van 648 euro na 12 maanden.
In 6 termijnen betaal je in totaal 625 euro.

Dit lijkt me wel interessant!

[ Voor 20% gewijzigd door metallicattim op 20-07-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225524

Is dit niks?

http://www.tabletstunts.nl/tablet/apple

Zit zelf te denken aan
Apple iPAD2 16 GB 3G + WiFi Zwart
Eenmalige aanschafprijs € 379,-
Maandelijkse kosten € 27,50 per maand
Datalimiet 2GB
Netwerk acties

12 maanden 50% korting op de abonnementskosten
U betaalt slechts € 8,40 aan aansluitkosten
Geen verzendkosten ter waarde van € 7,50

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 225524 op 26-07-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 15:34
Ik heb gister een iPad 2 16GB WiFi gekocht bij de Mediamarkt. 1 jaar lang de tijd om rentevrij af te lossen.

Uiteindelijk toch geen 3G gekocht, want de abo's vind ik best prijzig voor dat wat je ervoor krijgt en het meeste gebruik je (mijn vriendin dan) hem toch thuis op de WiFi. En voor onderweg kun je altijd via je GSM een verbinding maken als het echt moet. daarnaast vind ik 120 euro extra voor een 3G ook teveel. 480 euro voor een verjaardagskado is al voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:41
Daar ben ik het persoonlijk mee eens, voor de zekerheid de Ipad 1 gekocht met 3G, maar de 3G zal nooit gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416669

jopie schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:19:
Daar ben ik het persoonlijk mee eens, voor de zekerheid de Ipad 1 gekocht met 3G, maar de 3G zal nooit gebruikt worden.
Net als ik. Ik kocht het voor mij ook bij Media Markt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225524

Ik heb een abonnement bij Vodafone voor mijn iPhone, is het daarbij ook mogelijk een iPad abonnement aan te sluiten bij Vodafone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben op zoek naar een abonnement voor internet op een iPad. Wat me opvalt is dat de data-only abonnementen voor laptops en tablets relatief duur zijn tov gewone GSM abonnementen.
De goedkopere internetabonnementen voor tablets hebben een lage datalimiet (<=1GB) en kosten minimaal €15 pm.
Dit terwijl er nog gewone simonly abonnementen te krijgen zijn met FUP of 1GB voor minder geld: zie Mobiel internet - Vergelijk van providers en abonnementen.

Zo kun je bij youphone bijvoorbeeld een simonly 250 met onbeperkt (FUP) internet voor €17,45 pm krijgen (https://www.youfone.nl/bestellen/youfone-250/). Of bij Simyo 1GB voor €12,94 pm (https://mijn.simyo.nl/sel...ub_index=0&bg_index=0.

Is het mogelijk om dergelijke 'normale GSM abonnementen' te gebruiken in een iPad? (aangenomen dat bij het abonnement een microsim te krijgen is)

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:03
Ik denk het wel, zit met dezelfde vraag. Rabomobiel heeft ook onbeperkt internet + 75min voor 16 euro p/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Heeft iemand ervaring met het delen van het netwerk via de Ipad? Ik bedoel daar mee te zeggen dat ik bijvoorbeeld een 2 jarig internet abonnement neem bij vodafone en dan mijn Ipad gratis krijg.
Het idee er achter is dat ik zo wie zo moet internetten via een mobiel netwerk, ik woon anti-kraak en er lopen geen kabels dus ben ik genoodzaakt mobiel internet te nemen mijn huidige abonnement loopt af en dacht ik heb toch een nieuwe nodig misschien kan ik met een nieuwe net zo goed een ipad er bijnemen en dia als een soort router gebruiken? iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Een andere computer toegang geven via jouw mobiele internetverbinding heet tethering. De iPad ondersteunt dit alleen als de provider dit goed vindt. Bij KPN is dit in ieder geval niet het geval.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen86
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
@Milmoor bedankt, ik wist dat het zo hete achteraf kon er alleen niet op komen. Op het mobiel lukte het me al wel maar of dit op een ipad kon wist ik dus niet! Bedankt in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Vandaag iPad 'aanbieding' op Groupon.
Ik weet inmiddels dat het de iPad 1 (Wifi + GPS) is, want 730 gram volgens opgave.
Geen abo, maar 10 euro pre-paid tegoed.
Je moet denk ik wel snel zijn, mocht je dit nog interessant vinden ... lijkt me niet.
Ik wacht wel rustig op de komst van de (retina) iPad3.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 339105 op 15-01-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
De Ipad 2 los 16GB wit voor 400 euro!

http://www.kruidvat.nl/do...&postalcodelocator=ipad+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Jansen86 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:28:
@Milmoor bedankt, ik wist dat het zo hete achteraf kon er alleen niet op komen. Op het mobiel lukte het me al wel maar of dit op een ipad kon wist ik dus niet! Bedankt in iedergeval!
Kan wel maar moet je je iPad jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Is er iemand die een scherpe actuele aanbieding weet voor een iPad 2 3G & Wi-Fi 16 GB i.c.m. een data abonnement :?

Provider maakt niet uit, data minimaal 500 MB per maand. Ben benieuwd welke site er momenteel scherp is. Zie door de bomen het bos niet meer met de vele online aanbieders....

PB 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 17:30
Is er iemand met het Vodafone Extra abonnement voor € 55 per maand? Het is het duurste abonnement, maar je hebt wel een datalimiet van 7 GB bij, wat toch wel leuk is ipv de 2 GB bij een sim-only.

Vergeleken met Vodafone's sim-only abonnementen over 2 jaar (met iPad 2 Wifi + 3G 16 GB) is het ook niet eens heel duur:
Eerste 9 maanden:
27,50 x 9 = € 247,50
Resterende 15 maanden:
15 x 55 = € 825
Aankoopprijs iPad bij abonnement:
€ 89,99

Totaal: € 1162,49
Totaal per maand: € 48,44

Sim-only abbonement:
Eerste 3 maanden:
3 x 13,75 = € 41,25
Resterende 21 maanden:
21 x 27,50 = € 577,5
Aankoopprijs iPad los:
€ 519

Totaal: € 1137,75
Totaal per maand: € 47,41

In vergelijking met een sim-only zou ik dus € 1,03 duurder uit zijn, terwijl ik wel 5 GB per maand extra mag verbruiken + waarschijnlijk van een hogere snelheid gebruik kan maken. Nadeel is dan weer dat ik niet per maand kan opzeggen natuurlijk.

Wat denken jullie?

Wat ik me ook afvraag: als je een iPad via Vodafone koopt, is deze dan qua software etc anders dan een losse in de winkel? Heb slechte ervaringen met branded apparaten :P

[ Voor 8% gewijzigd door PhoenixT op 12-03-2012 21:11 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:25
Hmmz interessant ja. Maar ik heb liever een duur abonnement voor mijn iphone, waarbij ik tether aan kan zetten... Of 1 abonnement met een combinatie van iphone en ipad. Ik wil niet 2 contracten voor 'draadloos internet'. Maar dat zal er wel nooit komen...

[ Voor 7% gewijzigd door Tijn89 op 15-03-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 18:11
Ik ga over een weekje of zo mijn eerste Ipad kopen en vraag me af of ik via mijn Android mobieltje met wifi tethering met mijn toekomstige Ipad op het internet kan.
Met mijn (windows) laptop werkt het probleemloos...
Ik heb een Hi abbonnement.

Als het kan hoef ik geen 4g versie te kopen.

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:32
Tuurlijk, dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Laatst online: 12-03 01:07
Dit is een lange post, maar vond het wel handig om hier te zetten voor mensen die twijfelen tussen iPads, providers, prijzen etc. Ben je een twijfelaar zou ik zeggen neem je tijd en lees het stuk dat ik berekend en geschreven heb.

Ik moet zeggen... Vodafone heeft een hele scherp aanbieding zo... Ik heb al een iPad WiFi gehaald via UK (afgelopen maandag in huis) maar als je het via Vodafone zou doen:

2Gb data (meer dan genoeg voor de meeste mensen)
9 maanden €20,- = €180,-
15 maanden €40,-= €600,-
iPad 32Gb 4G (3rd gen) = 250,-

Kom je in totaal uit op: €1030.

Dan heb je elke maand 2Gb en een iPad 32Gb 4G (3rd gen)

Als je de originele aanschaf van de iPad eraf haalt van het totaal:1030-700= 330.

Je zou dus 330 euro in totaal betalen puur aan internet, 2Gb per maand 24 maanden lang.

Omgerekend betaal je dus: 330/24= €13,75.

Als je het zo zou doen zou je dus voor maar €13,75 per maand 2Gb aan internet krijgen. Als je de iPad los zou kopen vind je nergens 2Gb voor zo'n bedrag!

De Vodafone Tablet abo is €27,50 per maand voor 2Gb, waarvan de eerste 3 maanden €13,75.
(nu volgt even een rekensom)

3x 13,75= 41,25.
330-41,25= 288,75
288,75/27,50= 10,5.
10,5+3= 13,5.

Na 13,5 maanden zou je dus €330 kwijt zijn als je de Tablet variant neemt. Terwijl je bij de abo + iPad datzelfde zou betalen voor 24 maanden!

Kortom:

Wil je de iPad met data (in dit geval 2 Gb) voor minder dan 13,5 maanden gebruiken? Neem dan de sim only en koop em los. Ben je echter van plan om het voor langere tijd te gebruiken, dan ben je veel voordeliger uit als je de iPad in combinatie met een abo gelijk af sluit.

Nu zul je natuurlijk denken, wacht eens even er zijn ook andere providers dan Vodafone! Klopt, echter is het pas aantrekkelijk wanneer je een sim only kan vinden waar je per maand 2Gb aan data krijgt voor €13,75 per maand. Met de huidige prijzen weten we allemaal dat je dat niet snel zal gaan vinden.

Beetje een lange post, maar dacht misschien handig voor sommigen hier :)

P.S. Het kan best zijn dat KPN en T-Mobile soortgelijk acties hebben/krijgen, echter ben ik niet te spreken over het netwerk van T-Mobile. Bovendien zijn de sim only's van KPN momenteel duurder dan die van de Vodafone en biedt KPN geen iPad aan in combinatie met de iPad.

Vodafone heeft dus als je het mij vraagt de beste aanbieding.

*dit komt allemaal van iemand die bij een van de 3 werkt (niet rood of roze ;) )*

*Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor de prijzen, acties en gemaakte keuzes, Vodafone en de andere providers kunnen de prijzen ten alle tijden veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 24-03-2012 18:04 . Reden: tekst duidelijker gemaakt en kopje vermeld ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:45
Wij hebben vrijdag de Ipad 3 bij Vodafone besteld. 2 jarig abo, 26,25 in de maand voor de gehele contractduur. 2gb internet.

Lijkt me een mooie deal :) Gaat om een aangepaste personeelsaanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Probleem van abonnementen van 2 GB en minder is dat het volgens mij te weinig is. Op de iPad kun je gewone internetpagina's bezoeken en dan zit je zomaar op de 2 GB. Hogere abonnementen zijn juist erg duur. De telecomsector is bezig om de vooruitgang flink te saboteren. Kwestie van tijd voordat er weer wat nieuws komt waardoor ze afgestraft worden en je ineens wel bundels van 25 GB kunt krijgen tegen een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 22:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

2 GB is ruim genoeg totdat je video's gaat bekijken. Ik zit al tijden op 2GB en ga er op een maand na (veel audio gestreamed) nooit overheen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Aaaaaah! Gisteren mijn nieuwe iPad binnengekregen met een prepaid kpn microsim. Alles staat goed ingesteld maar de boel blijft op "no service" staan, herstarten etc heeft geen effect en de dekking is hier prima. Wie heeft hier al eens mee te maken gehad?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Niemand die dit probleem kent? Ben namelijk bang dat het een antenne probleem kan zijn dan... of dat de sim zelf kaduuk is. Wanneer ik provider van de automaat haal, zie ik wel het KPN netwerk, er gebeurt alleen niks mee. Bij KPN zelf zagen ze dat de kaart niet actief was, maar hoe krijg ik dit anders voor elkaar... m'n iPhone is van t-mobile namelijk. Echt weer een typische KPN gebeuren dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:45
vgroenewold schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:58:
Niemand die dit probleem kent? Ben namelijk bang dat het een antenne probleem kan zijn dan... of dat de sim zelf kaduuk is. Wanneer ik provider van de automaat haal, zie ik wel het KPN netwerk, er gebeurt alleen niks mee. Bij KPN zelf zagen ze dat de kaart niet actief was, maar hoe krijg ik dit anders voor elkaar... m'n iPhone is van t-mobile namelijk. Echt weer een typische KPN gebeuren dit.
Wat heeft je iphone hiermee te maken? Heb je wel internet aangezet op je prepaid sim? Als kpn je sim niet kan zien dan klopt het sowieso niet.

Om je ipad te testen kun je altijd even je micro sim van de iphone plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dat bedoel ik dus met de sim en mijn iPhone. ;) Dit heb ik gedaan, alleen krijg ik ook daar "no service" alleen kan dat misschien weer zijn omdat die op t-mobile zit. KPN ziet de sim wel, maar ziet ook dat deze niet is geactiveerd, wat ik toch echt zelf zou moeten doen. Mmm

Edit; sorry, ik bedoel dat ik de KPN sim in de iPhone heb geprobeerd, andersom niet goed punt, maar dat lost het KPN probleem nog niet op.

Edit 2; dit type ik met de t-mobile sim in de iPad. De iPad is het probleem dus niet. Ik wil KPN echt wel een kans geven, maar heb altijd gezeur gehad als ze iets moderns als Internet gingen verzorgen.

[ Voor 39% gewijzigd door vgroenewold op 31-03-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
vgroenewold schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:44:
Aaaaaah! Gisteren mijn nieuwe iPad binnengekregen met een prepaid kpn microsim. Alles staat goed ingesteld maar de boel blijft op "no service" staan, herstarten etc heeft geen effect en de dekking is hier prima. Wie heeft hier al eens mee te maken gehad?

Dank!
Misschien overbodig maar moet het geheel nog even via iTunes 'geactiveerd' worden? Kan me herinneren dat dit ook moest met mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 09-04 11:43
wil mijn abonnement van mijn telefoon verlengen (tmobile, 29 p/m) icm met een ipad 2 of 3, heb al een beetje gekeken op phoneshop en castle, weet iemand een vergelijkingssite icm abonnement+cadeau (ipad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik kom er niet uit...Heb gezocht met Google en hier op het forum.
Heb sinds kort een iPad(1) 3G 16GB. Nu zoek ik hier een SIM only 3G abbo bij.
Zo goedkoop mogelijk en minimaal b.v +/- 400 MB per maand.
Ga er dus niet mee bellen of SMS'en. Wie o wie weet de voordeligste oplossing.
Is dit wat --> http://shop.www.hi.nl/hi/...ndaag-Online/AD28D17.html ??
Of is dat € 2,50 per dag voor 50 MB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5907

Ook ik had een vraagje. Ik heb een IPAD met 32GB en Wifi/4G.
Als ik op de Apple site kijk heeft de "new IPad" met 4G ook cellular, wat volgens mij inhoudt dat je er dus ook mee zou moeten kunnen bellen. Voor zover ik heb kunnen vinden weet ik dat er geen bel-apps zijn nog voor de IPAD, maar mochten die er toch wel zijn of nog komen, zou je dan met deze IPad ook kunnen bellen? En dan vooral in de auto, handsfree met bluetooth headset of zo.
Met de IPad aan mijn oor ben ik nog net niet van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb er nu een gekregen microSIM PrePay 3G kaart in van Vodafone.

Als ik dan op myvodafone.nl kijk betaal ik dus € 0,33 per MB :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
iPad abbo kenners bovenstaande moet toch voordeliger kunnen ?

Iets van € 11,-- per maand voor 3G met FUP van 0,5GB per maand ? ?

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-04-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 16:26
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:07:
iPad abbo kenners bovenstaande moet toch voordeliger kunnen ?

Iets van € 11,-- per maand voor 3G met FUP van 0,5GB per maand ? ?
T-Mobile heeft een actie met 500 MB voor €10 per maand, 1 of 2 jaar lang. Let wel op, alleen bij een sim only abonnement voor data.

Weet niet hoe jouw ervaring is met T-Mobile, maar dit komt wel met je wens overeen.



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Jadang schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:04:
[...]

T-Mobile heeft een actie met 500 MB voor €10 per maand, 1 of 2 jaar lang. Let wel op, alleen bij een sim only abonnement voor data.

Weet niet hoe jouw ervaring is met T-Mobile, maar dit komt wel met je wens overeen.
Kan je eens een weblink geven aub. Ik vind deze aanbieding niet zo 1,2,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 19:30

freddyathlon

McLaren Mercedes

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:00:
Ik heb er nu een gekregen microSIM PrePay 3G kaart in van Vodafone.

Als ik dan op myvodafone.nl kijk betaal ik dus € 0,33 per MB :S
Er zijn, als je even verder kijkt op de site van Vodafone, ook data-bundels te activeren per maand. Je koopt dan vooraf een aantal MB's in, wat dus veeeeeeel goedkoper is.

Doe je dit niet, dan betaal je de hoofdprijs per MB inderdaad.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Zoiets bedoel je --> https://www.vodafone.nl/s...icro-sim-1gb/sku52290020/

Komt neer op 1,0GB voor € 7,50 ? Dat komt op +/- € 0,073 per MB ;)

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 08-04-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Heb zo een bovenstaande wegwerp pre-pay Vodafone DATA microSIM besteld.
Kijk wel of het wat is. Stond wel bij OP=OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 16:26
http://www.t-mobile.nl/mo...t?WT.ac=hp_mobielinternet

En dan bij sim-only.
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:10:
[...]

Kan je eens een weblink geven aub. Ik vind deze aanbieding niet zo 1,2,3



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 20:30
Ik zag het mooie tabel met de verschillende abonnementen van de providers in de eerste post. Ik heb zelf een beetje research gedaan en vond dat Telfort nogal goedkoop uit de bus kwam. Misschien dat er nog addertjes onder het veelste groene gras zitten maar wie heeft er ervaring met Telfort Sim-only voor je tablet?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:50
Weet iemand of er prepaid bestaat die ook in het buitenland gebruikt kan worden? Heb al veel bekeken, maar bij alles wat ik nu gezien heb staat dat het niet in het buitenland kan. Blijkbaar willen alle providers dat je daarvoor maar een abo moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 14:14

TRaSH

koffie ?

Veel voordeliger om dan in het buitenland een prepaid te kopen voor de tijd dat je er zit.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:50
Ja, maar kan ik die er gewoon indoen zonder iTunes o.i.d. want een laptop heb ik niet mee dan. Bovendien heb ik eigenlijk helemaal geen tijd om te lopen shoppen eerst, ik ben er voor "werk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Rayzman schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:30:
Ik heb vandaag m'n Ben simonly microsim kaartje binnengekregen maar ik krijg het internet niet aan de praat. Heb de apn op internet.ben gezet en gebruikersnaam en wachtwoord leeg gemaakt. Hij ziet als netwerk t-mobile maar zodra ik probeer te browsen krijg ik
You are not subscribe d to à cellular Data service. Weet iemand wat je hieraan kan doen aangezien de helpdesk dicht is.
Ik heb hetzelfde met Ben. Iemand een idee hoe dit te fixen?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Blijkbaar duurt het een dag voor het werkt. Vreemd.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Laatst online: 24-01-2024
heerlijk. duo sim aangevraagd en ja hoor doet het fantastisch!

gewoon internet vanuit de bundel van mijn telefoon abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Florisappelaar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:35:
heerlijk. duo sim aangevraagd en ja hoor doet het fantastisch!

gewoon internet vanuit de bundel van mijn telefoon abbo...
Gebruik je dan ook nog internet op je mobiel? Of alleen op de iPad?
Moet je dan nog iets doen om over te schakelen enzo? Er kan er maar één actief zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 00:00
Ik zoek me een slag in de ronde naar een zwarte Ipad 3, 16GB +4G icm een Vodafone mobiel data abonnement bij de Phonehouse.
Weet iemand toevallig of er een Phonehouse store (liefst in de buurt dat Deventer/Apeldoorn) op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
IK heb bij Vodafone friends & family het volgende gekocht:

Ipad 3 32Gb 3G met internetbundel van 2Gb 14.4Mb download snelheid.
Dit alles voor 28 euro per maand en eenmalig 160 eurie.

Volgens mij een retestrakke aanbieding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Weet niet of het hier hoort. Maar iemand hier ervaring met de Appel sim? Vroeg me af hoe duur dat is.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuilnaam85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 17:25
Ik ben opzoek naar een unlimited abo voor een ipad iemand een idee welke providers gunstige prijzen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:17
Schuilnaam85 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 01:42:
Ik ben opzoek naar een unlimited abo voor een ipad iemand een idee welke providers gunstige prijzen aanbieden?
Heeft u belsimpel.nl al geprobeerd? https://www.belsimpel.nl/tablet-met-abonnement vorige keer kreeg ik daar een zo’n €200 korting op een Air. Als u alleen een simkaart wilt, dan moet u even Odido en kpn vergelijken, dat zijn de enige providers met een tablet sim.
Pagina: 1 2 3 Laatste