Enig idee hoeveel je hebt gebruikt?THE_BASE schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:03:
Ik gebruik Vodafone Prepaid Blox Interrnet in mijn mobiel en kwam er gisteren achter dat ze het uit hebben gezet.
Houd je datagebruik dus goed in de gaten, want ze letten dus wel op!
Anoniem: 87302
Klopt, sinds een week blijkt de FUP 500 MB te zijn, waar er vorige maand nog mensen waren die meer dan 10 GB (!) per maand downloadden en nooit een mailtje van Vodafone gehad hadden. Erg geloofwaardig van VF dat het gemiddeld verbruik dus 50 MB is.... NOT.[message=,noline]THE_BASE schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:03[/message]:
Ik gebruik Vodafone Prepaid Blox Interrnet in mijn mobiel en kwam er gisteren achter dat ze het uit hebben gezet.
Houd je datagebruik dus goed in de gaten, want ze letten dus wel op!
Dat is balen! Dus maar een maandje goedkoop online geweest. 500 mb noem ik geen FUP maar is gewoon een datalimiet. Wat een prutsers bij Vodafone!Anoniem: 87302 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:34:
[...]
Klopt, sinds een week blijkt de FUP 500 MB te zijn, waar er vorige maand nog mensen waren die meer dan 10 GB (!) per maand downloadden en nooit een mailtje van Vodafone gehad hadden. Erg geloofwaardig van VF dat het gemiddeld verbruik dus 50 MB is.... NOT.
Ik heb sinds kort een iPad 3G.
Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende abonnementen:
Vodafone
Downloadsnelheid binnen bundel: max 3.6 mbps
Downloadsnelheid buiten bundel: max 128 kbps
Databundel: 500MB
Kosten 20 euro per maand (bij abonnement eerste 6 maanden 30% korting)
KPN
Downloadsnelheid binnen bundel: max 14.4 mbps
Downloadsnelheid buiten bundel: neem aan hetzelfde
Databundel: 1GB
Kosten buiten bundel: 18 cent per mb
Gratis toegang tot KPN hotspots
Kosten 20 euro per maand
De downloadsnelheid van Vodafone lijkt me voldoende.
Wat ik me afvraag is of je de 500MB databundel bij Vodafone bij normaal gebruik (internet, email etc, YouTube hoeft niet over 3G te gaan) snel er doorheen haalt. Ik wil bijvoorbeeld push aan hebben staan en dergelijke.
Daarnaast heb je bij KPN een grotere databundel, maar dien je te betalen wanneer je deze overschrijdt, terwijl Vodafone een kleinere databundel geeft voor ongeveer dezelfde prijs, alleen wordt de snelheid aangepast wanneer je deze overschrijdt en zonder extra kosten toch nog kunt internetten (onbeperkt).
Is 128kbps te vergelijken met GPRS op een iPhone?
Voor welk abonnement zouden jullie kiezen?
Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende abonnementen:
Vodafone
Downloadsnelheid binnen bundel: max 3.6 mbps
Downloadsnelheid buiten bundel: max 128 kbps
Databundel: 500MB
Kosten 20 euro per maand (bij abonnement eerste 6 maanden 30% korting)
KPN
Downloadsnelheid binnen bundel: max 14.4 mbps
Downloadsnelheid buiten bundel: neem aan hetzelfde
Databundel: 1GB
Kosten buiten bundel: 18 cent per mb
Gratis toegang tot KPN hotspots
Kosten 20 euro per maand
De downloadsnelheid van Vodafone lijkt me voldoende.
Wat ik me afvraag is of je de 500MB databundel bij Vodafone bij normaal gebruik (internet, email etc, YouTube hoeft niet over 3G te gaan) snel er doorheen haalt. Ik wil bijvoorbeeld push aan hebben staan en dergelijke.
Daarnaast heb je bij KPN een grotere databundel, maar dien je te betalen wanneer je deze overschrijdt, terwijl Vodafone een kleinere databundel geeft voor ongeveer dezelfde prijs, alleen wordt de snelheid aangepast wanneer je deze overschrijdt en zonder extra kosten toch nog kunt internetten (onbeperkt).
Is 128kbps te vergelijken met GPRS op een iPhone?
Voor welk abonnement zouden jullie kiezen?
Anoniem: 87302
Tijd voor een boycot. Als ze niks verkopen dan komen ze erop terug.[message=,noline].CoUk schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:13[/message]:
[...]
Dat is balen! Dus maar een maandje goedkoop online geweest. 500 mb noem ik geen FUP maar is gewoon een datalimiet. Wat een prutsers bij Vodafone!
Heb maar de gok genomen en in het weekend de mobiel breedband basis besteld. Werd vandaag afgeleverd. Eerst de usb modem geprobeerd op een gewone win7 laptop, ging prima. Vervolgens naar de Vodafone winkel geweest waar ze zonder kosten en problemen de SIM omruilden voor een microsim en de instellingen op de iPad goed zetten. Gelijk up and running. Helaas kenden ze geen microsim adapter, maar deze kreeg ik gratis mee bij een t-mobile shopjschoorl2 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:01:
Via surfspot (abbo's / software voor studenten en medewerkers) kun je via Vodafone volgende abbo's krijgen. Is er iemand die dit al geprobeerd heeft?
....
Info over abbo's:
Mobiel Breedband Start
Mobiel Breedband Start geeft onbeperkt toegang tot internet voor een vast bedrag per maand. Verbruik je meer dan de bundel, dan gaat de snelheid omlaag maar de kosten blijven gelijk.
Mobiel Breedband Basis van 30 € voor 15 € / maand
Mobiel Breedband Basis geeft onbeperkt toegang tot internet voor een vast bedrag per maand. Verbruik je meer dan de bundel, dan gaat de snelheid omlaag maar de kosten blijven gelijk.
Altijd toegang tot e-mail en internet.
Snelheid tot 7,2 Mb/s.
Plug & Play: eenvoudig in gebruik.
Eenmalige aansluitkosten € 0,00
Bundel 2 GB
Downloadsnelheid binnen bundel 7,2 Mb/s
Downloadsnelheid buiten bundel 128 Kb/s
Kan dus nu zowel op de ipad via de microsim als via de adapter+microsim via de usb modem op de ipad alsook op de laptop internetten (al moet ik dan wel elke keer de sim erin doen)
Overigens is volgens mij de surfspot aanbieding niet alleen geldig voor medewerkers van hogescholen en studenten maar ook voor ouders van basisschoolleerlingen.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Iemand ervaring met tmobile web n walk standaard? Vraag me af of 384kbs genoeg is om bv het rtl nieuws te kijken op de ipad.
zo, me ipad basis pakket bij vodafone laten activeren, binnen 24uur zou het moeten werken. ik kijk het even aan, gebruik ik niet meer dan 500MB stap ik gewoon over naar het simpelere pakket.
al is snelheid me ook wel wat waard.... , VNC / streamen en zo
ben benieuwd!
al is snelheid me ook wel wat waard.... , VNC / streamen en zo
Ben even naar de Vodafone winkel geweest, heb mijn huidige SIM uit mn HTC omgeruild voor een Duo-Sim. Kosten : € 13,67.
Thuis de 2e SIM --> knip, knip, knip, knip en in de iPad geduwd.
APN ingevuld.
Klaar.
Op m'n HTC 3G uitgeschakeld.
Voor de prijs van m'n Blox heb ik nu3G op m'n Padje.
Weer een tevreden gebruiker
Thuis de 2e SIM --> knip, knip, knip, knip en in de iPad geduwd.
APN ingevuld.
Klaar.
Op m'n HTC 3G uitgeschakeld.
Voor de prijs van m'n Blox heb ik nu3G op m'n Padje.
Weer een tevreden gebruiker
[ Voor 1% gewijzigd door DivxLover op 21-08-2010 13:22 . Reden: typo ]
Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P
en wat als je een sms'je toe gestuurd krijgt nu? gaat die niet in rook op?
Nee, want SMS volgt het normale GSM-protocol en de tweede SIM (die in de iPad zit) doet alleen 3G.
Ik vraag mij trouwens af: als ik via KPN een abbo afsluit (web&Walk etc) met daarbij een HTC Desire kost mij dat 22 euro per maand (en voor 60 euro de telefoon). Ik kan toch net zo goed tethering op de telefoon aanzetten zodat beide devices online zijn? Heb ik nog een functionele Desire erbij ook... gratis.
Ik vraag mij trouwens af: als ik via KPN een abbo afsluit (web&Walk etc) met daarbij een HTC Desire kost mij dat 22 euro per maand (en voor 60 euro de telefoon). Ik kan toch net zo goed tethering op de telefoon aanzetten zodat beide devices online zijn? Heb ik nog een functionele Desire erbij ook... gratis.
Heeft KPN geen Duo-Sim? Neem je die erbij.
Heb je een Desire, telefoon, en 3G voor je iPad......
Ik heb tegelijkertijd bij de bestelling van mijn iPad een micro simkaartje van T-Mobile (€9,95) besteld. Ik krijg er ook "gratis" een tegoed van €12,50 bij.
- Weet iemand of ik dan ook nog recht heb op het €30 bonustegoed van T-Mobile als ik mij voor 30/08 aanmeld?
- Als ik het micro simkaartje binnen krijg, moet ik die dan activeren via mijn iPhone? En past zo'n kaartje in mijn iPhone of zit er een soort van "adapter" bij? Of moet ik hem op een andere manier activeren?
Thanks
- Weet iemand of ik dan ook nog recht heb op het €30 bonustegoed van T-Mobile als ik mij voor 30/08 aanmeld?
- Als ik het micro simkaartje binnen krijg, moet ik die dan activeren via mijn iPhone? En past zo'n kaartje in mijn iPhone of zit er een soort van "adapter" bij? Of moet ik hem op een andere manier activeren?
Thanks
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
en als enkel je ipad aanstaat? dan dus wel?Delerium schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:40:
Nee, want SMS volgt het normale GSM-protocol en de tweede SIM (die in de iPad zit) doet alleen 3G.
Niemand een idee? Mijn iPad komt morgen en ik zou wel graag willen weten hoe het zitLivia schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:15:
Ik heb tegelijkertijd bij de bestelling van mijn iPad een micro simkaartje van T-Mobile (€9,95) besteld. Ik krijg er ook "gratis" een tegoed van €12,50 bij.
Thanks
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Mijn eerste ervaring met mobiel internet in het buitenland. In Duitsland een t mobile day flat kaartje gekocht. Gewoon een tmobile winkel ingelopen, mijn Nederlandse adres opgegeven en binnen een kwartier weer buiten.
Kaartje via mijn android verbonden met wifi en gaan. Direct even in de shop navraag gedaan en de kaart kon ook in de iPad nadat hij bijgeknipt was. Ze hadden er al een paar verkocht op deze manier.
De prijs is wat aan de maat maar voor 4,95 was ik de hele dag online en dat is stukken goedkoper dan een gemiddelde hotspot. Aan deze verbinding zat volgens de verkoper geen datalimiet. Ik heb op een dag 600 mb verbruikt zonder problemen.
Zodra je de verbinding na 12u 's nachts aan laat staan wordt je direct voor een nieuwe dag belast. Heb hem voor de grensovergang uitgezet. Tegoed verloopt niet en mochten er wijzigingen zijn sturen ze een brief (ook naar NL
)
Enige nadeel buiten dichterbevolkte gebieden, en daar zat ik veelal, loopt de datasnelheid sterk terug naar 0.11 mbps!! Wonderbaarlijk genoeg kon ik Pandora via blackvpn wel gebruiken om live muziek te spelen.
Maar de BNR app liet het bijvoorbeeld afweten. Krantje lezen gaat wat langzaam maar is goed te doen.
Maar in kleine steden was de verbinding prima in orde met 2mbs en hoger.
Kaartje via mijn android verbonden met wifi en gaan. Direct even in de shop navraag gedaan en de kaart kon ook in de iPad nadat hij bijgeknipt was. Ze hadden er al een paar verkocht op deze manier.
De prijs is wat aan de maat maar voor 4,95 was ik de hele dag online en dat is stukken goedkoper dan een gemiddelde hotspot. Aan deze verbinding zat volgens de verkoper geen datalimiet. Ik heb op een dag 600 mb verbruikt zonder problemen.
Zodra je de verbinding na 12u 's nachts aan laat staan wordt je direct voor een nieuwe dag belast. Heb hem voor de grensovergang uitgezet. Tegoed verloopt niet en mochten er wijzigingen zijn sturen ze een brief (ook naar NL

Enige nadeel buiten dichterbevolkte gebieden, en daar zat ik veelal, loopt de datasnelheid sterk terug naar 0.11 mbps!! Wonderbaarlijk genoeg kon ik Pandora via blackvpn wel gebruiken om live muziek te spelen.
Maar de BNR app liet het bijvoorbeeld afweten. Krantje lezen gaat wat langzaam maar is goed te doen.
Maar in kleine steden was de verbinding prima in orde met 2mbs en hoger.
Als jij je GSM uit hebt staan en iemand stuurt jou een SMS, verdwijnt ie dan ook in het niets?thijszor schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:42:
[...]
en als enkel je ipad aanstaat? dan dus wel?
Nee dus
Als iemand mij een SMS stuurt, terwijl alleen mijn iPad aanstaat en niet mijn GSM, komt ie gewoon net als bij bovenstaand voorbeeld binnen wanneer ik de GSM weer aanzet.
Na wat gehannes heb ik mijn t-mobile microsimkaartje aan de praat gekregen in mijn iPad. Maar even voor de duidelijkheid: als wifi aan staat (en ik heb verbinding), dan maakt hij toch géén gebruik van het 3G-netwerk? Ik heb gisteravond alleen maar geinternet via de wifiverbinding en toch is mijn gebruik (instellingen > algemeen > gebruik) een klein beetje toegenomen.
Ik zou toch wel graag willen weten hoe dit kan en of ik dit kan voorkomen? Hoewel ik een prepaid kaartje heb, zou ik het vervelend vinden als hij de haverklap "op" is
Ik zou toch wel graag willen weten hoe dit kan en of ik dit kan voorkomen? Hoewel ik een prepaid kaartje heb, zou ik het vervelend vinden als hij de haverklap "op" is
Ik zet gewoon "mobiele data"\"mobiele data" uit, tenzij ik dit wil gebruiken. Dan weet ik zeker dat hij nooit per ongeluk kosten voor mij maakt.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Bedankt voor de tipMilmoor schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:48:
Ik zet gewoon "mobiele data"\"mobiele data" uit, tenzij ik dit wil gebruiken. Dan weet ik zeker dat hij nooit per ongeluk kosten voor mij maakt.
Heb het nu ook uit staan.
op pagina 2 wordt er uitgelegd hoe je met vodafone prepaid inet aan de gang krijgt.
moet je perse via internet bestelle of kan het ook simpel langs een shop?
lijkt me dat het ook via shop kan en dan via inet je nummer aan je account koppele, inetblox erop knalle, rekening nummer invullen en gaan? vraag het voor de zekerheid maar even hier.
moet je perse via internet bestelle of kan het ook simpel langs een shop?
lijkt me dat het ook via shop kan en dan via inet je nummer aan je account koppele, inetblox erop knalle, rekening nummer invullen en gaan? vraag het voor de zekerheid maar even hier.
Je kunt ook gewoon langs de shop gaan en een prepaid kaartje kopen. Blox activeren en je 500mb datalimiet voor een tientje gaan gebruiken.
Je kunt je internetblox activeren via een sms, het internet of hun callcenter.
Heb contact gehad met Vodafone en ze geven telefonisch aan deze dienst op korte termijn te gaan staken. Op de vraag of dit een verdere beperking van het gebruik zal inhouden en op welke termijn dit zou gebeuren kreeg ik geen antwoord.
Je kunt je internetblox activeren via een sms, het internet of hun callcenter.
Heb contact gehad met Vodafone en ze geven telefonisch aan deze dienst op korte termijn te gaan staken. Op de vraag of dit een verdere beperking van het gebruik zal inhouden en op welke termijn dit zou gebeuren kreeg ik geen antwoord.
Ik weet dat de meeste er niets aan zullen hebben, maar toch..
Na in NL een het standaard T-Mobile prepaid kaartje te hebben gebruikt 200mb voor 10 euro, was ik blij verrast dat ik in Italie voor 19 euro 3gb krijg op mijn prepay kaartje......
Het is nog steeds niet onbeperkt, maar vergeleken met de limieten die in NL gelden ben ik eigenlijk best wel content..
Mocht 1 van jullie dus in Italie op vakantie gaan/zijn met de IPAD, doe niet moeilijk maar leef je uit...
Na in NL een het standaard T-Mobile prepaid kaartje te hebben gebruikt 200mb voor 10 euro, was ik blij verrast dat ik in Italie voor 19 euro 3gb krijg op mijn prepay kaartje......
Het is nog steeds niet onbeperkt, maar vergeleken met de limieten die in NL gelden ben ik eigenlijk best wel content..
Mocht 1 van jullie dus in Italie op vakantie gaan/zijn met de IPAD, doe niet moeilijk maar leef je uit...
La dolce vita - non farmi ridere
Net bij T-mobile store het 2 simkaarten pakket gekocht op basis van mijn reeds bestaande abonnement, heb geloof ik Relax met 9,95 internet abo.
Oude sim is dan gelijk niet meer actief (LET DUS OP ALS JE MET PARKLINE BETAALD..... die kon ik namelijk niet meer afmelden totdat ik thuis was argh)
Thuisgekomen nieuwe simkaart in mijn iPhone en 3G uitgezet
2e simkaart in mijn iPad met volgende instellingen:
Instellingen > Mobiele data > APN-Instellingen.
APN: smartsites.t-mobile
Gebruikersnaam: t-mobile
Wachtwoord: tm
Daarna gelijk 3g op iPad omdat ik WiFi even uit heb gezet.
Gelijk naar nu.nl werkt, naar telegraaf.nl en tegelijk bellen werkt ook, en krijg net berichtje van vriendin binnen dus volgens mij gaat naast elkaar werken prima als je op je iPhone maar 3G uitzet.
Update:
- Oproep ontvangen op je iPhone (3g uit) terwijl je met iPad aan het internetten bent over 3G werkt niet (beller krijgt te horen oproep geweigerd)
- Ik krijg geen SMS oproep gemist
- Zelf bellen en tegelijk internetten op je iPad werkt dan weer wel :-s
Naja niet zo spannend als ik ergens zit en heb echt even internet nodig dan zet ik 'm aan op iPad dan maar even niet bereikbaar :-) ben het gewend met t-mobile
Oude sim is dan gelijk niet meer actief (LET DUS OP ALS JE MET PARKLINE BETAALD..... die kon ik namelijk niet meer afmelden totdat ik thuis was argh)
Thuisgekomen nieuwe simkaart in mijn iPhone en 3G uitgezet
2e simkaart in mijn iPad met volgende instellingen:
Instellingen > Mobiele data > APN-Instellingen.
APN: smartsites.t-mobile
Gebruikersnaam: t-mobile
Wachtwoord: tm
Daarna gelijk 3g op iPad omdat ik WiFi even uit heb gezet.
Gelijk naar nu.nl werkt, naar telegraaf.nl en tegelijk bellen werkt ook, en krijg net berichtje van vriendin binnen dus volgens mij gaat naast elkaar werken prima als je op je iPhone maar 3G uitzet.
Update:
- Oproep ontvangen op je iPhone (3g uit) terwijl je met iPad aan het internetten bent over 3G werkt niet (beller krijgt te horen oproep geweigerd)
- Ik krijg geen SMS oproep gemist
- Zelf bellen en tegelijk internetten op je iPad werkt dan weer wel :-s
Naja niet zo spannend als ik ergens zit en heb echt even internet nodig dan zet ik 'm aan op iPad dan maar even niet bereikbaar :-) ben het gewend met t-mobile
[ Voor 21% gewijzigd door marketeer op 04-09-2010 12:34 ]
Ik heb de ipad nu een drietalweken. Eerst enkel verbonden met wifi en gebruikt als ebookreader, maar wil nu toch de mobiele toer op.
Ik heb dan een sim-kaart van Mobile Vikings besteld. Direct bij ontvangst geactiveerd en in de ipad gestoken. APN setting ingevuld (web.be ; web ; web). Na een kwartiertje krijg ik ontvangst via base (provider voor mobile vikings) met volle ontvangst, echter, geen mobiel internet (noch gprs, noch edge, laat staan 3g).
Wat heb ik allemaal al gedaan:
- ipad aan en uit
- vliegtuigmodus aan en uit
- sim kaartje opnieuw eruit en erin
- wifi aan en uit
- netwerkinstellingen herstellen en opnieuw alles invoeren
Na sync via itunes zie ik in het info blad van itunes het mobiele datanummer dat ik kreeg van mobile vikings, echter nog steeds geen mobiel internet
Tips? of moet ik me zorgen beginnen maken over de ipad (wifi + 3g 64Gb - 3.2.2 - geen JB).
Ik heb dan een sim-kaart van Mobile Vikings besteld. Direct bij ontvangst geactiveerd en in de ipad gestoken. APN setting ingevuld (web.be ; web ; web). Na een kwartiertje krijg ik ontvangst via base (provider voor mobile vikings) met volle ontvangst, echter, geen mobiel internet (noch gprs, noch edge, laat staan 3g).
Wat heb ik allemaal al gedaan:
- ipad aan en uit
- vliegtuigmodus aan en uit
- sim kaartje opnieuw eruit en erin
- wifi aan en uit
- netwerkinstellingen herstellen en opnieuw alles invoeren
Na sync via itunes zie ik in het info blad van itunes het mobiele datanummer dat ik kreeg van mobile vikings, echter nog steeds geen mobiel internet
Tips? of moet ik me zorgen beginnen maken over de ipad (wifi + 3g 64Gb - 3.2.2 - geen JB).
Ik heb de mijne nu binnen, t-mobile met verlening, heb de simkaart ook binnen maar wat nu te doen
heb de micro-sim er in via itunes ge-activeert, maar geen service niks, volgens de verkoper kon ik me oude nummer overzetten op de micro-sim dus, maar hoe in godsnaam? of activeren of wat dan ook, nergens op geen 1 papier staat wat te doen met je micro-sim ding dus, lekkere service zo..

heb de micro-sim er in via itunes ge-activeert, maar geen service niks, volgens de verkoper kon ik me oude nummer overzetten op de micro-sim dus, maar hoe in godsnaam? of activeren of wat dan ook, nergens op geen 1 papier staat wat te doen met je micro-sim ding dus, lekkere service zo..
Ik heb sinds kort een microsim bij telfort gekregen. Ik zit er al een tijdje bij telfort en las laatst op de website dat ze speciale iPad abbo's hebben. Dus ik naar de klantenservice gebeld, Daar de vraag gesteld en ik kreeg als antwoordt dat ik een microsim kon aanvragen die ook in de iPad te gebruiken is. Zo gezegd, zo gedaan.
Wat ik heb gemerkt is dat de ontvangst van de iPad echt goed te noemen is. De snelheid (0.7 mbit) is voor mij voldoende. Ok sneller is altijd plezierig maar ach... Ik heb een apart sim-only abbo afgesloten (50 belminuten+ internet) op aanraden van de klantenservice. Heb 5 keer gevraagt of er daadwerkelijk geen datalimiet op zit. (wel FUP). Ik heb gezegt dat ik verwachte zo rond de 1.5 a 2 gb per maand te gaan verbruiken. Antwoord: geen probleem. Het zat wel richting de bovengrens van de FUP, maar dat was ook wel te verwachten met een iPad. Die FUP zal gaan stijgen de aankomende maanden zodra de iPhone 4 er ook te koop zal zijn...
Al met al werkt het uitstekend!! Al moet ik wel zeggen dat ik echt niet begrijp dat andere providers datalimieten van 500 mb durven aan te bieden. Ik heb laatst nachtdienst gehad en een uurtje op 3g zitten de surfen (geen wifi op de dienst kamer) gevolg: 110 mb erdoor heen... Pff 500 mb of zelfs 1gb is in mijn ogen veel te weinig.
Al met al betaal ik nu €13,95 per maand (eerste 3 maand €7,50 minder) en zoals ik tot dusver geholpen ben bij telfort kan ik niets anders zeggen dan:
Wat ik heb gemerkt is dat de ontvangst van de iPad echt goed te noemen is. De snelheid (0.7 mbit) is voor mij voldoende. Ok sneller is altijd plezierig maar ach... Ik heb een apart sim-only abbo afgesloten (50 belminuten+ internet) op aanraden van de klantenservice. Heb 5 keer gevraagt of er daadwerkelijk geen datalimiet op zit. (wel FUP). Ik heb gezegt dat ik verwachte zo rond de 1.5 a 2 gb per maand te gaan verbruiken. Antwoord: geen probleem. Het zat wel richting de bovengrens van de FUP, maar dat was ook wel te verwachten met een iPad. Die FUP zal gaan stijgen de aankomende maanden zodra de iPhone 4 er ook te koop zal zijn...
Al met al werkt het uitstekend!! Al moet ik wel zeggen dat ik echt niet begrijp dat andere providers datalimieten van 500 mb durven aan te bieden. Ik heb laatst nachtdienst gehad en een uurtje op 3g zitten de surfen (geen wifi op de dienst kamer) gevolg: 110 mb erdoor heen... Pff 500 mb of zelfs 1gb is in mijn ogen veel te weinig.
Al met al betaal ik nu €13,95 per maand (eerste 3 maand €7,50 minder) en zoals ik tot dusver geholpen ben bij telfort kan ik niets anders zeggen dan:
Ik heb afgelopen week ook een iPad aangeschaft. Bij Belsimpel hadden ze een leuke constructie, mits je de iPad zakelijk koopt. Ik kon met de zoekfunctie deze aanbieding niet terugvinden, vandaar dat ik hem hier plaats.
De aanschafprijs van een iPad 3G 16GB bedraagt 287,90 euro, dit is inclusief BTW en inclusief verzekerde verzendkosten. Wel komen er aansluitkosten bij van Vodafone, eenmalig 24,99 inclusief BTW. Daarnaast krijg je voor 2 jaar het Business Start Sim Only en Mobiel Online nationaal abonnement. Het eerste jaar kost dit 139,23 euro en het tweede jaar 207,06 euro.
In totaal betaal je dus in 2 jaar 659,18 voor een iPad 3G 16GB, omgerekend betaal je dus nog geen 60 euro voor het tweejarige internet abonnement. En als kers op de taart krijg je er een Samsung E1170 bij.
Product is overigens hier te vinden: http://www.belsimpel.nl/S...0-Apple-iPad-16GB-wifi-3g
De aanschafprijs van een iPad 3G 16GB bedraagt 287,90 euro, dit is inclusief BTW en inclusief verzekerde verzendkosten. Wel komen er aansluitkosten bij van Vodafone, eenmalig 24,99 inclusief BTW. Daarnaast krijg je voor 2 jaar het Business Start Sim Only en Mobiel Online nationaal abonnement. Het eerste jaar kost dit 139,23 euro en het tweede jaar 207,06 euro.
In totaal betaal je dus in 2 jaar 659,18 voor een iPad 3G 16GB, omgerekend betaal je dus nog geen 60 euro voor het tweejarige internet abonnement. En als kers op de taart krijg je er een Samsung E1170 bij.
Product is overigens hier te vinden: http://www.belsimpel.nl/S...0-Apple-iPad-16GB-wifi-3g
Vodafone hier de Prepaid Internetblox uitgezet op Ipad, amper wat verbruikt, en geen mail of sms! WTF...
Ik zie dat vodafone deze week een micro-sim prepaid aanbied met 1 GB data erop. Iemand al geprobeerd?
Vreemd Telfort wist mij wijs te maken dat dit niet toegestaan is.shakedown schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:30:
Ik heb sinds kort een microsim bij telfort gekregen. Ik zit er al een tijdje bij telfort en las laatst op de website dat ze speciale iPad abbo's hebben. Dus ik naar de klantenservice gebeld, Daar de vraag gesteld en ik kreeg als antwoordt dat ik een microsim kon aanvragen die ook in de iPad te gebruiken is. Zo gezegd, zo gedaan.
Al met al betaal ik nu €13,95 per maand (eerste 3 maand €7,50 minder) en zoals ik tot dusver geholpen ben bij telfort kan ik niets anders zeggen dan:![]()
![]()

ik ben me net een beetje aan het verdiepen in de data-abonnementen voor de iPad.
Wat mij meteen opviel was dat de tarieven van kpn in de startpost niet meer correct zijn. http://bit.ly/gehXvb het is 20 euro voor basis en 40 voor comfort.
Tevens heb ik naar het advies van Shakedown gekeken. Als ik een telfort Sim only 50 neem dan kom ik op het volgende uit:
Looptijd 12 maanden
50 belminuten voor 3,95 (gedurende de hele 12 maanden, daarna 5 euro)
Internet voor 10 euro (700kbit, FUP, eerste drie maanden 7,50 korting)
Dan betaal je dus 15 euro per maand als je de kortingen wegdenkt. Link naar telfort.
Wat mij meteen opviel was dat de tarieven van kpn in de startpost niet meer correct zijn. http://bit.ly/gehXvb het is 20 euro voor basis en 40 voor comfort.
Tevens heb ik naar het advies van Shakedown gekeken. Als ik een telfort Sim only 50 neem dan kom ik op het volgende uit:
Looptijd 12 maanden
Dan betaal je dus 15 euro per maand als je de kortingen wegdenkt. Link naar telfort.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Anoniem: 295543
Ik heb vandaag een vodafone prepaid microsimkaart gehaald Daarbij zat 1 gig aan data op dat volgens de klantenservice geactiveerd was. Nu krijg ik elke keer de melding dat het mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk was.
Wat moet ik nog extra op mijn ipad doen om dit te activeren?
Alvast bedankt
Wat moet ik nog extra op mijn ipad doen om dit te activeren?
Alvast bedankt
Heb je al wel de APN-instellingen ingevoerd?
Anoniem: 295543
Ja
ik heb office.vodafone.nl en live.vodafone.com geprobeerd
met wachtwoord vodafone vodafone
ik moet morgen terug met mn sim naar de winkel volgens de klantenservice..
Het werkt niet
Het werkt niet
Maandag mijn Iphone4 besteld, verlenging bij VF. 2-jarig. iphone-275 abbo (39,50 per maand) toestel voor 74euro.
Zoals gezegd maandag besteld, kan em morgen afhalen bij GLS servicepunt
Zoals gezegd maandag besteld, kan em morgen afhalen bij GLS servicepunt
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Wijzig APN naar live.vodafone.comAnoniem: 295543 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:01:
Ja
Het werkt niet
Zet je mobiele data uit en vliegtuigmodus aan,
Daarna vliegtuig uit en data aan.
Verstuur via Simapps een sms fun&info bericht.
Herstart daarna je iPad.
Dat maakte het voor mij werkend:) succes!
@DivXlover...
Ook ik heb nu een HTC Desire en volgende week een iPad 3G..
Ben benieuwd naar je instellingen en gebruikergemak nu je een tijdje beide gebruikt.
Zou je nog kunnen aangeven of je 3G uitzet of airplanemodus gebruikt op de HTC? en wat dat bekent voor wel/niet sms-jes en voicemail als ik tegelijkertijd 3G/HSPA op de iPad van hetzelfde abo gebruik?
Ook ik heb nu een HTC Desire en volgende week een iPad 3G..
Ben benieuwd naar je instellingen en gebruikergemak nu je een tijdje beide gebruikt.
Zou je nog kunnen aangeven of je 3G uitzet of airplanemodus gebruikt op de HTC? en wat dat bekent voor wel/niet sms-jes en voicemail als ik tegelijkertijd 3G/HSPA op de iPad van hetzelfde abo gebruik?
DivxLover schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:44:
Heeft KPN geen Duo-Sim? Neem je die erbij.
Vodafone heeft helaas de voorwaarden voor de Internet Blox aangepast, nu nog maar 250MB voor 30 dagen ipv 'onbeperkt'. Lijkt er overigens ook op dat die 30 dagen eigenlijk 29 dagen zijn.
Kent iemand een actueel overzicht met tarieven voor mobiel internet? Overzicht in de TS lijkt wat gedateerd.
Kent iemand een actueel overzicht met tarieven voor mobiel internet? Overzicht in de TS lijkt wat gedateerd.
Dat er nog geen providers zijn met een "combi-deal"
Ik heb een Iphone en neem straks een Ipad 3G er bij.
Vind het een beetje bizar dat ik dan én voor mijn mobiel een internet abbonnement heb, en voor mijn ipad!
Het gebruik kan je nl. straks tegen elkaar wegstrepen.
Eigenlijk zou het een 3 klapper moeten zijn, ADSL, GSM en DAta
Ik heb een Iphone en neem straks een Ipad 3G er bij.
Vind het een beetje bizar dat ik dan én voor mijn mobiel een internet abbonnement heb, en voor mijn ipad!
Het gebruik kan je nl. straks tegen elkaar wegstrepen.
Eigenlijk zou het een 3 klapper moeten zijn, ADSL, GSM en DAta
American Express vraagbaak
Anoniem: 125531
Hmmm, ik heb nu ook een iPhone en ga binnenkort waarschijnlijk een iPad 3G kopen.
Is het niet zo dat ik dan gewoon een tweede micro-simkaart bij Hi (ik heb een Hi abonnement op mijn iPhone waarbij ik ook voor mobiel internet betaal) kan aanvragen? Of moet ik dan een iPad bundel afnemen en dus voor het internet op zowel mijn iPhone als mijn iPad gaan betalen?
Is het niet zo dat ik dan gewoon een tweede micro-simkaart bij Hi (ik heb een Hi abonnement op mijn iPhone waarbij ik ook voor mobiel internet betaal) kan aanvragen? Of moet ik dan een iPad bundel afnemen en dus voor het internet op zowel mijn iPhone als mijn iPad gaan betalen?
Ik heb ook een simpel Telfort sim-only met internetbundel voor m'n iPad, werkt prima en die 768kbs is zat voor het incidentele 3G gebruik van mij. Heb ook zo'n prepaidkaartje van T-Mobile gehad, wat een ellende qua bereik zeg.... In 't centrum van Utrecht gewoon geen bereik binnenhuis.
@maxap: nog even los van de vraag of het mag, als je een duo-sim hebt, wil dat niet zeggen dat je twee apparaten tegelijkertijd op hetzelfde nummer kunt gebruiken. Als je dan op je iPad wil surfen, moet je iPhone op vliegtuigmodus of uit. Bij Hi betaal je volgens mij altijd voor een duo-sim, zou je even moeten uitzoeken.
@maxap: nog even los van de vraag of het mag, als je een duo-sim hebt, wil dat niet zeggen dat je twee apparaten tegelijkertijd op hetzelfde nummer kunt gebruiken. Als je dan op je iPad wil surfen, moet je iPhone op vliegtuigmodus of uit. Bij Hi betaal je volgens mij altijd voor een duo-sim, zou je even moeten uitzoeken.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Op je iPhone hoef je alleen maar Mobiele Data uit te schakelen. Dan kun je online met de iPad.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
@ Rivanov: ik dacht dat een telefoonnummer slechts een keer op het netwerk aangemeld kan worden en dat het weinig uitmaakt of je data of spraak gebruikt. Weer wat geleerd
Gebruik 3G zelf niet veel, maar het is wel handig in het OV en om de online mogelijkheden te "showen" bij anderen op bezoek.
Gebruik 3G zelf niet veel, maar het is wel handig in het OV en om de online mogelijkheden te "showen" bij anderen op bezoek.
[ Voor 4% gewijzigd door driedees op 15-03-2011 13:18 ]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Zit te denken aan een T-Mobile Economy internet abbonnement voor mijn toekomstige 3G iPad. Wat ik me af vraag, is 384/ 64 Kbps snel genoeg? Kan ik dan nog Youtube gebruiken of is dat onmogelijk of bijvoorbeeld uitzending gemist of airvideo?
Anoniem: 147374
Hmm, het ziet er naar uit dat Vodafone internet met prepaid blox heeft uitgeschakeld voor de iPad.
Vraagje, heb er hier in het topic al wat over gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik heb momenteel een HTC Desire i.c.m een Vodafone abonnement met onbeperkt internet (FUP). Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen, kan ik dan gewoon een tweede simkaart aanvragen en deze laten knippen tot microsim zodat ik met m'n mobiele abonnement ook gewoon 3G kan gebruiken op de iPad? (Ik weet dat ze niet tegelijk online kunnen).
Ben er overigens nog steeds niet over uit of ik wel een iPad met 3G nodig heb, voor die keren dat ik hem buiten WiFi bereik gebruik kan ik net zo goed een hotspot maken met m'n foon
Ik heb momenteel een HTC Desire i.c.m een Vodafone abonnement met onbeperkt internet (FUP). Ik ben van plan om een iPad aan te schaffen, kan ik dan gewoon een tweede simkaart aanvragen en deze laten knippen tot microsim zodat ik met m'n mobiele abonnement ook gewoon 3G kan gebruiken op de iPad? (Ik weet dat ze niet tegelijk online kunnen).
Ben er overigens nog steeds niet over uit of ik wel een iPad met 3G nodig heb, voor die keren dat ik hem buiten WiFi bereik gebruik kan ik net zo goed een hotspot maken met m'n foon
Vraag, ik heb een KPN data abo dat al maanden goed werkt. Van het een op het andere moment echter niet meer, geen mail, geen internet of andere data. Ik heb de indruk dat het aan de software update ligt van de iPad. Als ik terugdenk is het rond die tijd begonnen. Meer mensen die dit euvel hebben of iemand een bruikbaar advies? Dank jullie wel.

Nee dat gaat niet lukken. Ik heb het ook geprobeert met een KPN abo. Heb zelfs een duo mini sim besteld voor dit doel. Werkte helaas niet. Ben hier later nog voor een KPN winkel gegaan. Men kon mij hier uitleggen dat ze aan de aan de sim instellingen kunnen zien dat de data alleen geschikt is voor een GSM en dat de data ook met die instellingen verstuurd wordt. Helaas dus.
uote]Lunaticci schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:52:
Vraagje, heb er hier in het topic al wat over gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.
[/quote]

uote]Lunaticci schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:52:
[/quote]
Lunaticc schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:52:
Hm, dat zou wel balen zijn. Was namelijk hetzelfde van plan.
Kan iemand bevestigen dat een combi duo sim-kaart voor een Vodafone abonnement ook niet gaat werken (er zijn tenslotte soms wel eens verschillen tussen de providers)?
Kan iemand bevestigen dat een combi duo sim-kaart voor een Vodafone abonnement ook niet gaat werken (er zijn tenslotte soms wel eens verschillen tussen de providers)?
[ Voor 5% gewijzigd door schekker op 23-03-2011 23:06 ]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een data-abonnement waar je een simkaartje koopt met daarop 2 GB aan dataverbruik voor een vaste prijs en na die 2GB ook echt op is. In het buitenland zijn deze best gemakkelijk te krijgen, maar als ik hier de sites van alle gangbare providers afloop dan zijn het allemaal abonnementen waar je na het datalimiet 1 euro per mb gaat betalen. Iemand goede tips?
R.D50
Weet iemand of er ergens een goed overzicht is met de mogelijkheden voor internet op de iPad? Op de meeste locaties waar ik m'n iPad ga gebruiken heb ik gewoon WiFi beschikbaar, zoek dus iets dat goedkoop is voor incidenteel gebruik, een abonnement van 20 euro/maand gaat hem niet worden
Denk dat ik gemiddeld een of max 2x in de week 3G gebruik in de trein, onderweg of bij een klant.
Vandaag online van Hi lijkt wel OK:
http://shop.www.hi.nl/hi/...ne-Tablet/THIINTVM01.html
Niet het gare netwerk van T-Mobile (heb nu een T-Mobile iPhone, in de trein is dat een ramp), op het moment 0 euro per maand en het lijkt erop dat je automatisch 2,50 betaalt als je wel een keer 3G gebruikt en dan kan je 50MB gebruiken. Voldoende voor wat mail, beetje internetten of een applicatie download.
Maar ik vraag me dus af wat de andere opties zijn, er zijn genoeg overzichten met iPad abonnementen maar het lijkt erop dat er meteen een 100% premium in prijs op zit als het 'iPad abonnement' heet.
Niet het gare netwerk van T-Mobile (heb nu een T-Mobile iPhone, in de trein is dat een ramp), op het moment 0 euro per maand en het lijkt erop dat je automatisch 2,50 betaalt als je wel een keer 3G gebruikt en dan kan je 50MB gebruiken. Voldoende voor wat mail, beetje internetten of een applicatie download.
Maar ik vraag me dus af wat de andere opties zijn, er zijn genoeg overzichten met iPad abonnementen maar het lijkt erop dat er meteen een 100% premium in prijs op zit als het 'iPad abonnement' heet.
[ Voor 7% gewijzigd door bartvb op 26-03-2011 11:28 ]
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, gisteren mijn prachtige iPad 2 met 3G aangeschaft maar wat voor internet moet ik er nu bij nemen?!
Ik heb eerst gedacht aan een Ah mobiel microsim kaartje, dan betaal je 30 eu en krijg je 90 eu prepaid tegoed, 5ct/mb dus 600 mb. Lees ik echter later dat die 60eu extra tegoed maar een maand houdbaar is...
Verder leek dat HIstart mij ook wel wat maar als je elke keer sowieso 2,50 moet betalen als je ook maar ff de 3G aanzet dan wordt het veel te duur. Dan zit je met dat 6 keer doen al op 15 eu, plus 50mb is echt weinig en ga je daarna ook nog eens meer betalen. Plus dan moet je hele tijd op gaan zitten letten hoe vaak je m aanzet. Kun je net zo goed abo nemen.
Ik heb een beetje het gevoel dat de abo's niet echt aansluiten bij mijn situatie. Ik gebruik 3G buitenshuis af en toe, voor mail beetje browsen etc. Ik hoef dus geen 2gb abo maar ik wil wel goeie snelheid hebben. En de abo's die sneller gaan die kosten gelijk meer geld en mogen meer data. Ik wil een abo dat zo snel mogelijk gaat met zeg 500mb/mnd ofzo voor niet te veel. Kga toch geen 30eu/mnd lappen voor beetje fatsoenlijk mobiel internet zoals bij Vodafone. Das meer dan mn thuis ADSL abo notabene en net zoveel als mn gewone GSM abo met onbeperkt internet en belmin en alles erbij.
Lastig dit, ik ga zo maar eens informeren bij een telefoon winkel denk ik...
Ik heb eerst gedacht aan een Ah mobiel microsim kaartje, dan betaal je 30 eu en krijg je 90 eu prepaid tegoed, 5ct/mb dus 600 mb. Lees ik echter later dat die 60eu extra tegoed maar een maand houdbaar is...
Verder leek dat HIstart mij ook wel wat maar als je elke keer sowieso 2,50 moet betalen als je ook maar ff de 3G aanzet dan wordt het veel te duur. Dan zit je met dat 6 keer doen al op 15 eu, plus 50mb is echt weinig en ga je daarna ook nog eens meer betalen. Plus dan moet je hele tijd op gaan zitten letten hoe vaak je m aanzet. Kun je net zo goed abo nemen.
Ik heb een beetje het gevoel dat de abo's niet echt aansluiten bij mijn situatie. Ik gebruik 3G buitenshuis af en toe, voor mail beetje browsen etc. Ik hoef dus geen 2gb abo maar ik wil wel goeie snelheid hebben. En de abo's die sneller gaan die kosten gelijk meer geld en mogen meer data. Ik wil een abo dat zo snel mogelijk gaat met zeg 500mb/mnd ofzo voor niet te veel. Kga toch geen 30eu/mnd lappen voor beetje fatsoenlijk mobiel internet zoals bij Vodafone. Das meer dan mn thuis ADSL abo notabene en net zoveel als mn gewone GSM abo met onbeperkt internet en belmin en alles erbij.
Lastig dit, ik ga zo maar eens informeren bij een telefoon winkel denk ik...
misschien een optie voor sommige. Via Online.nl heb ik een adsl abonnement 20mb + telefonie met mobiel internet van T-Mobile voor 29.95 Euro per maand. Onbeperkt mobiel internet tot 500 mb daarna wordt snelheid verlaagd. Al hoewel het netwerk zuigt...
dat ziet er wel aardig uit. Ik vraag me alleen af wat als je die maand geen 50mb gebruikt, dan zal het mb tegoed zeker vervallen. 50mb per maand zit je op zich natuurlijk heel snel aan.bartvb schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:27:
Weet iemand of er ergens een goed overzicht is met de mogelijkheden voor internet op de iPad? Op de meeste locaties waar ik m'n iPad ga gebruiken heb ik gewoon WiFi beschikbaar, zoek dus iets dat goedkoop is voor incidenteel gebruik, een abonnement van 20 euro/maand gaat hem niet wordenDenk dat ik gemiddeld een of max 2x in de week 3G gebruik in de trein, onderweg of bij een klant.
Ik zat te kijken naar iets van een prepaid tegoed. Dat ah mobiel maakt dat nou gebruik van het kpn netwerk?
Burp
KloptWii4all schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:51:
[...]
...
Ik zat te kijken naar iets van een prepaid tegoed. Dat ah mobiel maakt dat nou gebruik van het kpn netwerk?
Misschien een rare vraag, maar ikzelf heb een onbeperkt internet abbonement op mijn telefoon van T-mobile, en mijn vader een internetabbonement van Vodafone met een limiet van 1GB.. Is het mogelijk dat ik hier een kaartje o.i.d. van bij laat maken en hem dan gebruik op mijn iPad?
En wat gebeurd er als ik de 1GB van Vodafone overschrijf, moet ik dan bijbetalen of word het internet dan gewoon iets trager?
En wat gebeurd er als ik de 1GB van Vodafone overschrijf, moet ik dan bijbetalen of word het internet dan gewoon iets trager?
Tip: Ben regelmatig + internet voor nog geen 12e per maand (tot 31 maart, daarna 13e voor het kleinste telefonie+internet abonnement). SIM-kaartjes worden standaard als uitdrukbare Micro-SIM geleverd. HSDPA, na 1GB (per maand) wordt je snelheid beperkt tot (ik dacht) 64/64kpbs. En als het niet bevalt: per maand opzegbaar 
Helaas wel het T-Mobile netwerk...
[ Voor 22% gewijzigd door DRvDijk op 29-03-2011 12:21 ]
Najah ik heb dus geen 3G gepakt omdat ik de abonnementen te duur vond. En prepaid is ook altijd zo'n gedoe.
Ik heb nu dus gekozen voor de mobile hotspot optie van de iPhone. Die blox kost bij Vodafone 15 euro. Dat is nog steeds goedkoper dan hun goedkoopste abonnement. Je krijgt dan 1GB data tegoed. valt dus nog mee.
Ik heb nu dus gekozen voor de mobile hotspot optie van de iPhone. Die blox kost bij Vodafone 15 euro. Dat is nog steeds goedkoper dan hun goedkoopste abonnement. Je krijgt dan 1GB data tegoed. valt dus nog mee.
Anoniem: 124943
Deze heb ik vandaag afgesloten voor mijn iPad, bij ver uit de goedkoopste optie in mijn situatie.DRvDijk schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:20:
Tip: Ben regelmatig + internet voor nog geen 12e per maand (tot 31 maart, daarna 13e voor het kleinste telefonie+internet abonnement). SIM-kaartjes worden standaard als uitdrukbare Micro-SIM geleverd. HSDPA, na 1GB (per maand) wordt je snelheid beperkt tot (ik dacht) 64/64kpbs. En als het niet bevalt: per maand opzegbaar
Ik dus ook, zat te denken om eerst een prepaid aan te schaffen, maar dit is dan alsnog goedkoper...Anoniem: 124943 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:45:
[...]
Deze heb ik vandaag afgesloten voor mijn iPad, bij ver uit de goedkoopste optie in mijn situatie.
"Je kunt op ieder moment opzeggen, met een opzegtermijn van één maand."
Dit is ook prima.
Ah, ik was niet helemaal duidelijk. Die 50MB en €2,50 zijn per dagWii4all schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:51:
[...]
dat ziet er wel aardig uit. Ik vraag me alleen af wat als je die maand geen 50mb gebruikt, dan zal het mb tegoed zeker vervallen. 50mb per maand zit je op zich natuurlijk heel snel aan.
[ Voor 13% gewijzigd door bartvb op 29-03-2011 16:36 ]
Dit wordt mijn tweede van dit abbo. Ik heb hem ook op mijn iPhone (voor het oude tarief van 16 euro helaas). Gaat prima, vaak goede verbinding, enkel soms binnen niet, maar voor data geen probleem, we hebben dan wifijvr84 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:25:
[...]
Ik dus ook, zat te denken om eerst een prepaid aan te schaffen, maar dit is dan alsnog goedkoper...
"Je kunt op ieder moment opzeggen, met een opzegtermijn van één maand."
Dit is ook prima.
Ik heb een AH mobiel kaartje gekocht om te proberen of het me bevalt.
Zal mijn ervaringen even vertellen...
Ik heb afgelopen zaterdag t kaartje gekocht met 5 eu er op, in mn ipad2 gestopt, werkte prima dus ik dacht top! Eventjes gebruikt die dag maar de volgende dag werkte internet ineens niet meer dus ik dacht hij zal wel op zijn, 5 eu is immers niet veel.
Dus ik naar de AH site, via iDeal tegoed met 20 eu opgewaardeerd. Dit ging direct al verkeerd, de betaling was wel geslaagd via de ING en dan zie je altijd pagina met afronding en link om terug te keren naar de site van de verkoper. Toen ik daar op klikte kreeg ik gewoon de AH site en helemaal geen pagina met betaling voltooid uw tegoed is opgehoogd of iets. Dus ik vond t al vreemd...
Ik dacht het zal wel goed komen, het is betaald dus tegoed wordt wel bijgeschreven. Dag later, maandag, nog steeds geen internet. Ik had zondag direct al gemaild naar de klantenservice maar kreeg niks terug en duurde me te lang, dus ik bellen. Eerst een ongelofelijk lang callcenter menu door om uiteindelijk toch een medewerkster aan de tel te krijgen. Zij wist mij te vertellen dat mn tegoed wel opgehoogd was en ik 25,31 eu tegoed nog had.
Probleem dat ik maar geen internet had kon ze niet oplossen. Technische dienst was niet te bereiken, advies, afwachten en anders later terug bellen, weer keuze menu door, en de technische dienst vragen.
Ik heb de simkaart uit mn ipad getrokken, ipad herstart en voila ik had weer verbinding. Geen idee waar het aan gelegen heeft, misschien moest de sim zich opnieuw aanmelden op t netwerk ofzo.
Maargoed, het klopt van geen kant want als je met 20 eu opwaardeerd hoor je 30 bonus tegoed te krijgen. Krijg ik net een reactie op mijn mailtje terug dat ik met 30 eu opgewaardeerd zou hebben en mijn saldo nu 28 eu is :-S hoe kan dat? Als ik bij gebruik op de ipad kijk staat er dat ik maar 88mb verbruikt heb dus ik zou zeker nog 50 eu of meer moeten hebben.
Wat verder ongelofelijk irritant is, is dat je niet je tegoed in kunt zien via de ipad. Er is geen app beschikbaar en via de site is het niet mogelijk. Want als je op opwaarderen en tegoed opvragen klikt dan krijg je alleen opwaardeer pagina en kun je geen tegoed zien.
Dit ook aan klantenservice gevraagd, krijg ik terug dat het tegoed opvragen niet mogelijk is op de ipad. Dat ik maar op de computer de software moet installeren en de simkaart in de computer moet stoppen om het tegoed op te vragen, en dat dit ook kan zonder dongle...
Kortom; gauw weg met deze troep, site werkt niet goed en de klantenservice is waardeloos.
Ga vanmiddag kijken voor abo.
Zal mijn ervaringen even vertellen...
Ik heb afgelopen zaterdag t kaartje gekocht met 5 eu er op, in mn ipad2 gestopt, werkte prima dus ik dacht top! Eventjes gebruikt die dag maar de volgende dag werkte internet ineens niet meer dus ik dacht hij zal wel op zijn, 5 eu is immers niet veel.
Dus ik naar de AH site, via iDeal tegoed met 20 eu opgewaardeerd. Dit ging direct al verkeerd, de betaling was wel geslaagd via de ING en dan zie je altijd pagina met afronding en link om terug te keren naar de site van de verkoper. Toen ik daar op klikte kreeg ik gewoon de AH site en helemaal geen pagina met betaling voltooid uw tegoed is opgehoogd of iets. Dus ik vond t al vreemd...
Ik dacht het zal wel goed komen, het is betaald dus tegoed wordt wel bijgeschreven. Dag later, maandag, nog steeds geen internet. Ik had zondag direct al gemaild naar de klantenservice maar kreeg niks terug en duurde me te lang, dus ik bellen. Eerst een ongelofelijk lang callcenter menu door om uiteindelijk toch een medewerkster aan de tel te krijgen. Zij wist mij te vertellen dat mn tegoed wel opgehoogd was en ik 25,31 eu tegoed nog had.
Probleem dat ik maar geen internet had kon ze niet oplossen. Technische dienst was niet te bereiken, advies, afwachten en anders later terug bellen, weer keuze menu door, en de technische dienst vragen.
Ik heb de simkaart uit mn ipad getrokken, ipad herstart en voila ik had weer verbinding. Geen idee waar het aan gelegen heeft, misschien moest de sim zich opnieuw aanmelden op t netwerk ofzo.
Maargoed, het klopt van geen kant want als je met 20 eu opwaardeerd hoor je 30 bonus tegoed te krijgen. Krijg ik net een reactie op mijn mailtje terug dat ik met 30 eu opgewaardeerd zou hebben en mijn saldo nu 28 eu is :-S hoe kan dat? Als ik bij gebruik op de ipad kijk staat er dat ik maar 88mb verbruikt heb dus ik zou zeker nog 50 eu of meer moeten hebben.
Wat verder ongelofelijk irritant is, is dat je niet je tegoed in kunt zien via de ipad. Er is geen app beschikbaar en via de site is het niet mogelijk. Want als je op opwaarderen en tegoed opvragen klikt dan krijg je alleen opwaardeer pagina en kun je geen tegoed zien.
Dit ook aan klantenservice gevraagd, krijg ik terug dat het tegoed opvragen niet mogelijk is op de ipad. Dat ik maar op de computer de software moet installeren en de simkaart in de computer moet stoppen om het tegoed op te vragen, en dat dit ook kan zonder dongle...
Wat een idioterie zeg, dus ik heb terug gestuurd hoe ik dat in vredesnaam moet doen zonder dongle en dat het tegoed niet klopt...Onderwerp
Tegoed wordt niet opgehoogd en tegoed niet te zien
Samenvatting discussie
Reactie (Liza Leatomu) 03/30/2011 11:02 VM
Geachte heer,
Bedankt voor uw e-mail.
Uit ons systeem blijkt dat u op dit moment € 28,48 als internet tegoed heeft. U heeft op 27-03-2011 (14.35 uur) opgewaardeerd met € 30,-.
Het is momenteel niet mogelijk om vanaf een ipad of tablet uw tegoed op te vragen. U heeft hiervoor de laptop software nodig. U kunt dus wel uw SIM-kaart uit uw tablet halen en in een laptop stoppen (met of zonder dongel). Via www.ah.nl/software kunt u de software nu downloaden en op uw laptop zetten. Op deze manier kunt u uw tegoed wel inzien.
Mocht u nog steeds niet kunne internetten dan zou ik u vriendelijk willen verzoeken om contact op te nemen met de klantenservice. We zijn bereikbaar via het nummer 06 1200 1200. Indien nodig zullen we intern contact opzoeken met de technische dienst.
Mijn excuses voor het ongemak.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Liza Leatomu
AH Mobiel Internet
Kortom; gauw weg met deze troep, site werkt niet goed en de klantenservice is waardeloos.
Ga vanmiddag kijken voor abo.
[ Voor 21% gewijzigd door ElayZ op 30-03-2011 12:41 ]
Hallo Mensen,
Ik vroeg me af of mensen dit al geprobeerd hebben:
http://www.2bfrank.nl/?p=1100
Ik heb de iPad ook bestelt met 3G, alleen ik was niet van plan om speciaal een abo voor af te sluiten.
ik zat nml ook te denken dus aan een dual sim.
tot dat ik op deze stuitte: http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/tablet ik kan er nog wel mee leven 10 euro per maand te betalen. alleen deze actie is nog tot 24 april geldig.
en mijn ipad verwacht ik denk ik pas over 4 weken (als het niet uitgesteld word)
Zou iemand dit kunnen testen die al een iPhone4 abo hebben met een dual sim en ipad offcourse
Ik vroeg me af of mensen dit al geprobeerd hebben:
http://www.2bfrank.nl/?p=1100
Ik heb de iPad ook bestelt met 3G, alleen ik was niet van plan om speciaal een abo voor af te sluiten.
ik zat nml ook te denken dus aan een dual sim.
tot dat ik op deze stuitte: http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/tablet ik kan er nog wel mee leven 10 euro per maand te betalen. alleen deze actie is nog tot 24 april geldig.
en mijn ipad verwacht ik denk ik pas over 4 weken (als het niet uitgesteld word)
Zou iemand dit kunnen testen die al een iPhone4 abo hebben met een dual sim en ipad offcourse
RandyJC
T-Mobile komt vanaf 18 april met een nieuwe actie:
€50,- per maand voor 15GB datalimiet en 14,4 MB/s en 2MB/s down.
15GB datalimiet is wel veul zeg.
Overigens, voor €27,50 krijg je 2,5GB.
14.4/2 ? Waar, naast de mast zekerSkann schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:07:
T-Mobile komt vanaf 18 april met een nieuwe actie:

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Hier kunnen ze geen eens 3G afleveren laat staan zo'n abonnement nee dankje ik doe het voorlopig wel met een duosim werkt perfect als ik men iPad bij heb hoeft ik toch geen internet op men iPhone 
Kost 10 euro een duosim maar bereid je wel voor als je deze in de t-mobile shop koopt per direct je oude sim vervalt wat ik niet in de gaten had.
Kost 10 euro een duosim maar bereid je wel voor als je deze in de t-mobile shop koopt per direct je oude sim vervalt wat ik niet in de gaten had.
Heb je dit pakket genomen? Zo ja wat zijn je ervaringen? Zit je snel tegen de FUP aan?SirLenncelot schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:55:
ik ben me net een beetje aan het verdiepen in de data-abonnementen voor de iPad.
Looptijd 12 maanden
Twijfel zelf nog tussen Vodafone of Telfort. Bij telfort heb je een FUP en bij Vodafone 500/2GB limiet.
Wat ik wel weet van vodafone is dat ze een goede dekking hebben tov t-mobile/ben.
Anoniem: 125531
Een aantal weken geleden heeft iemand hier me nog aanbevolen om gewoon voor de duo-simkaart (KPN) te gaan die ik dan zowel in mijn iPhone als mijn iPad 3G zou kunnen gebruiken. Klopt het dat het nu niet meer werkt? Kan je dan niet meer 3G verbinding vanaf je iPad maken?
Zo te zien moet ik nu even kijken of ik misschien zo'n iPad data abonnement zal nemen...
Zo te zien moet ik nu even kijken of ik misschien zo'n iPad data abonnement zal nemen...
Neem een simyo data + 250 minuten abbo, 12 euro in de maand voor 1Gb data op het KPN netwerk, maandelijks op te zeggen.Anoniem: 125531 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:41:
Een aantal weken geleden heeft iemand hier me nog aanbevolen om gewoon voor de duo-simkaart (KPN) te gaan die ik dan zowel in mijn iPhone als mijn iPad 3G zou kunnen gebruiken. Klopt het dat het nu niet meer werkt? Kan je dan niet meer 3G verbinding vanaf je iPad maken?
Geen microsim, maar je mag de sim op HUN risico knippen.
Tele2 wil ook op de tabletmarkt meedoen, en komt met prepaid voor tablets:
alleen met zulke prijzen denk ik dat ze weinig kans van slagen hebben. Of iemand heeft ergens de komma's te ver naar rechts gezet. Of het was een erg late 1 april grap.
bronDaarom biedt de provider de simkaart van vijf euro aan. Gebruikers kunnen vervolgens een dagpas kopen voor 99 eurocent. Bij de dagkaart is de snelheid van het internet 3,6 Mbps en mag de consument 10MB data verbruiken.
Een weekpas van 70MB kost 5,99 euro. Een maandpas met 300MB kost 22,99 euro en een kwartaalpas van 900MB kost 59,99 euro.
alleen met zulke prijzen denk ik dat ze weinig kans van slagen hebben. Of iemand heeft ergens de komma's te ver naar rechts gezet. Of het was een erg late 1 april grap.
ik vind het ook heel duur voor zeer weinig mb
Was pas op vakantie en had 200mb te verbruiken deze was er met veel surfen / mailen (niks gedownload overigens) na een paar dagen al doorheen. 70 mb voor een weekpas is er zo doorheen natuurlijk
Was pas op vakantie en had 200mb te verbruiken deze was er met veel surfen / mailen (niks gedownload overigens) na een paar dagen al doorheen. 70 mb voor een weekpas is er zo doorheen natuurlijk
Burp
Hebben jullie al gekeken naar Vodafone Prepaid, met de Smart Phone internet blox? 1GB internet per 30 dagen voor 8,70.
"Deze BloX kost 14,50 euro per maand"Tales schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:23:
Hebben jullie al gekeken naar Vodafone Prepaid, met de Smart Phone internet blox? 1GB internet per 30 dagen voor 8,70.
waardoor het dus eigenlijk bijna net zo duur is als een 2GB abo van 30 euro, maar als je niet meer dan 1GB gebruikt is dit toch lekkerder.
ik gebruik overigens de internet basis blox, 250mb, ook via Vodafone prepaid. Eerst had ik de 1GB blox, maar met 250mb kom ik ook goed uit de voeten is m'n ervaring. Maar dat is voor iedereen verschillend, natuurlijk.
enige nadeel is dat je elke maand even dat ding moet aanzetten, en je saldo wat opwaarderen. Als je er eerst veel geld op zet, en dan per ongeluk over je limiet gaat, dan gaat het per blok van 15 minuten geld kosten (75 cent ofzo?).
Wel grappig was dat een tijdje terug (in januari dacht ik) de blox in de aanbieding waren. Halve prijs, maar dat merkte je pas als je 'm aanzette. En dat werkte laatste keer nog altijd.
Deze actie loopt nog steeds als je deze pagina mag geloven hoor: http://www.vodafone.nl/mo...internet/smartphone_blox/
ze weten hun eigen prijzen niet eens.
In My Vodafone zie ik nu ook nog dit staan:
en net zo raar is dat de ene blox (internet basis) 30 dagen geldig is, terwijl de andere een maand geldig is. in februari maakt dat toch best verschil.Extra grote internet voordeelbundel: Probeer de Smartphone BloX nu met 50% korting
De Smartphone BloX is een voordeelbundel met 1 Gigabyte aan datategoed voor internetten op je mobiel binnen Nederland. Dat is maar liefst 4 keer zoveel als de Basis Internet bundel. Je krijgt nu 50% korting op deze extra grote internet voordeelbundel., waardoor hij maar 7,25 euro kost!
[ Voor 13% gewijzigd door Tokus op 06-04-2011 11:09 ]
Zelfs als de actie niet meer loopt, of wat voor actie dan ook, dan is de volle prijs nog steeds goedkoper dan de meeste specifieke iPad Abonnementen voor dezelfde hoeveelheid data.Tokus schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:08:
ze weten hun eigen prijzen niet eens.
[...]
en net zo raar is dat de ene blox (internet basis) 30 dagen geldig is, terwijl de andere een maand geldig is. in februari maakt dat toch best verschil.
iPad is alleen een beetje een gray area of het een mobiel of een laptop is. Al snap ik die uitzondering met een datalimiet niet echt.
1GB is 1GB. Ik hoef toch ook niet meer te betalen voor mijn eten als ik het snel opeet?
ze willen natuurlijk dat je een 2GB abo neemt, en dan hopen ze dat het merendeel verre van 2GB gebruikt. Dan is het dus makkelijk cashen.Tales schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:15:
[...]
Zelfs als de actie niet meer loopt, of wat voor actie dan ook, dan is de volle prijs nog steeds goedkoper dan de meeste specifieke iPad Abonnementen voor dezelfde hoeveelheid data.
iPad is alleen een beetje een gray area of het een mobiel of een laptop is. Al snap ik die uitzondering met een datalimiet niet echt.
1GB is 1GB. Ik hoef toch ook niet meer te betalen voor mijn eten als ik het snel opeet?
Ik heb op dit moment een duo sim abonnement van Vodafone met Internet Blox. De ene simkaart zit in m'n iPhone 3g, de andere in mn iPad2. Sporadisch krijg ik internet aan de praat op de iPad2. De iPad geeft wel aan dat er een 3G verbinding is, maar ik krijg telkens de melding dat er geen internet verbinding actief is.
Dit gebeurd in 9 van de 10 gevallen. Afgelopen dinsdag bijvoorbeeld heeft het wel de hele dag gewerkt. (Data uit op iPhone, data aan op iPad.)
Nu wil ik om toch zeker te zijn van een 3G verbinding een los sim only abonnement afsluiten. Ik zit nu zelf te denken aan een regulier Vodafone abonnement met 1GB internet blox. Met ANWB korting kan ik dit voor 10.95 euro per maand krijgen.
Zou het wel gewoon moeten werken als ik een regulier abonnement afsluit en de sim in m'n iPad doe?
Of zijn er betere alternatieven? Ik verbruik wel ongeveer een 1GB per maand.
Dit gebeurd in 9 van de 10 gevallen. Afgelopen dinsdag bijvoorbeeld heeft het wel de hele dag gewerkt. (Data uit op iPhone, data aan op iPad.)
Nu wil ik om toch zeker te zijn van een 3G verbinding een los sim only abonnement afsluiten. Ik zit nu zelf te denken aan een regulier Vodafone abonnement met 1GB internet blox. Met ANWB korting kan ik dit voor 10.95 euro per maand krijgen.
Zou het wel gewoon moeten werken als ik een regulier abonnement afsluit en de sim in m'n iPad doe?
Of zijn er betere alternatieven? Ik verbruik wel ongeveer een 1GB per maand.
Ik heb zojuist een mobiel internet prepaid sim van KPN in mijn iPad gestopt, APN op 'prepaidinternet' ingesteld en het werkt. Ideaal als je al ADSl van KPN hebt, dan kost het je namelijk eenmalig 10 euro en verder helemaal niets! Bestellen via http://www.kpn.com/prive/internet/mobiel-internet.htm Eerste maand krijg je 1 gb, daarna maandelijks 50 mb. Misschien niet heel veel maar volgens mij genoeg om incidenteel je mail te checken als je echt geen wifi in de buurt hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door engessa op 09-04-2011 18:14 ]
Ik heb zelf een aantal weken geleden een abo afgesloten bij T-Mobile http://www.t-mobile.nl/za...elijk&Start=ProductDetail
Dit is een zakelijk abonnement voor je macbook/laptop, hierbij krijg je een usb stick waarmee je hem op je macbook/laptop kan gebruiken.

Heb zelf gelijk een duo-sim aangevraagd zodat er ook eentje in de iPad kan zodra die binnen komt. Normaal zijn er kosten verbonden aan de duo-sim (€10), maar de beste man gaf deze nu zo mee
Toen ik het abo afsloot was deze nog €20 per maand, maar door een actie heb ik hem de komende twee jaar voor €10 per maand. Inmiddels is de normale prijs gezakt naar €15 per maand.
Eerst had ik zoiets van €10 euro per maand voor internet op m'n iPad is wat prijzig, totdat bleek dat je er gratis die usb stick bij krijgt waardoor je hem ook simpel op je macbook/laptop kan gebruiken.
Gebruik het nu zelf een week of vier en heb er niks over te klagen, internet werkt goed en fijn in de trein (traject richting Rotterdam). Zelfs als je een tunnel uitkomt pakt hij snel het signaal zelf weer op en kan je doorgaan waar je mee bezig was.
Echt een aanrader vindt ik, enig nadeel is dat het een zakelijk abonnement is en daardoor niet voor iedereen bereikbaar.
Dit is een zakelijk abonnement voor je macbook/laptop, hierbij krijg je een usb stick waarmee je hem op je macbook/laptop kan gebruiken.

Heb zelf gelijk een duo-sim aangevraagd zodat er ook eentje in de iPad kan zodra die binnen komt. Normaal zijn er kosten verbonden aan de duo-sim (€10), maar de beste man gaf deze nu zo mee
Toen ik het abo afsloot was deze nog €20 per maand, maar door een actie heb ik hem de komende twee jaar voor €10 per maand. Inmiddels is de normale prijs gezakt naar €15 per maand.
Eerst had ik zoiets van €10 euro per maand voor internet op m'n iPad is wat prijzig, totdat bleek dat je er gratis die usb stick bij krijgt waardoor je hem ook simpel op je macbook/laptop kan gebruiken.
Gebruik het nu zelf een week of vier en heb er niks over te klagen, internet werkt goed en fijn in de trein (traject richting Rotterdam). Zelfs als je een tunnel uitkomt pakt hij snel het signaal zelf weer op en kan je doorgaan waar je mee bezig was.
Echt een aanrader vindt ik, enig nadeel is dat het een zakelijk abonnement is en daardoor niet voor iedereen bereikbaar.
My middle finger salutes you.
Zo even mijn ervaring toevoegen.
Heb een Vodafone Mobiel Basis(14 MB/s) aangeschaft. Deze komt met een usb modem en een normale simkaart.
Echter heb ik deze nu geknipt en hij past en werkt perfect op mijn iPad. Heb gelukkig al 3 weken geleden een microsim-> normale sim adapter aangeschaft zodat ik toch nog internet op mijn pc/laptop kan gebruiken als ik dat zou willen.
Nu de eerste 4 maanden 40% korting. Per jaar betaal ik 312 euro voor 2GB limiet per maand.
Heb een Vodafone Mobiel Basis(14 MB/s) aangeschaft. Deze komt met een usb modem en een normale simkaart.
Echter heb ik deze nu geknipt en hij past en werkt perfect op mijn iPad. Heb gelukkig al 3 weken geleden een microsim-> normale sim adapter aangeschaft zodat ik toch nog internet op mijn pc/laptop kan gebruiken als ik dat zou willen.
Nu de eerste 4 maanden 40% korting. Per jaar betaal ik 312 euro voor 2GB limiet per maand.
Ik heb vandaag m'n Ben simonly microsim kaartje binnengekregen maar ik krijg het internet niet aan de praat. Heb de apn op internet.ben gezet en gebruikersnaam en wachtwoord leeg gemaakt. Hij ziet als netwerk t-mobile maar zodra ik probeer te browsen krijg ik
You are not subscribe d to à cellular Data service. Weet iemand wat je hieraan kan doen aangezien de helpdesk dicht is.
You are not subscribe d to à cellular Data service. Weet iemand wat je hieraan kan doen aangezien de helpdesk dicht is.
die kosten worden met je factuur verrekend....bartva schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:23:
Ik heb zelf een aantal weken geleden een abo afgesloten bij T-Mobile http://www.t-mobile.nl/za...elijk&Start=ProductDetail![]()
[afbeelding]
Heb zelf gelijk een duo-sim aangevraagd zodat er ook eentje in de iPad kan zodra die binnen komt. Normaal zijn er kosten verbonden aan de duo-sim (€10), maar de beste man gaf deze nu zo mee![]()
Anoniem: 405800
Hoi. Wie kan mij helpen? Ik heb een iPad 3G ge-jb't en ik wil graag kunnen SMS-en (mogelijk dankzij de jailbreak) en heel Sporadisch iets kunnen zoals mail ophalen of iets dergelijks. Dure data abonnementen is niet voor mij. Onzin.
Nu heb ik onlangs een kruidvat prepaid kaartje van 5 euro op maat geknipt en alles (smsen internet) werkte fantastisch. Iets te goed: door geen APN instellingen in te hoeven voeren maakt het apparaat ook een 3G dataverbinding zodra je de mobiele functies activeert in de instellingen van de iPad. (vereist om sms te kunnen verzenden/ontvangen)Dit zorgde ervoor dat waarschijnlijk apps op de achtergrond data verzonden/ontvingen (mail al volledig op fetch handmatig etc gezet) en zo de 5euro tegoed als sneeuw voor de zon was verdwenen. (Offtopic: er werd btw voor zeer kleine smsen Om te testen ook al meerdere smsen in rekeing gebracht alsof het om smsen van meer dan zoveel tekens zou gaan, maar dat is al weer een ander verhaal. Booh Kruidvat!)
de kosten voor het smsen waren online goed in te zien, op de grootte na dan, maar het dataverkeer verscheen alleen als 'data': geen mb's er werd verder niks gespecificeerd: de kosten die volgens hun gemaakt werden kwamen nou ook niet bepaald overeen met wat er volgens de systeeminfo verzonde/ontvangen was. Lekker ondoorzichtig allemaal: geen optie!
Wat ik zou willen weten is: zijn hier ervaringen met bij voorkeur prepaid aanbieders die de mogelijkheid blijven behouden om te kunnen smsen(of bellen, ihg van iPhone gebruikers) en het dataverkeer uit te schakelen door bv de APN instellingen te verwijderen totdat dit weer gewenst is?
Excuses voor het lange bericht maar dit soort technische vragen behoeven vaak nogal wat uitleg: ik hoop dat ik met mijn eerder genoemde ervaringen jullie ook van dienst heb kunnen zijn.
Nu heb ik onlangs een kruidvat prepaid kaartje van 5 euro op maat geknipt en alles (smsen internet) werkte fantastisch. Iets te goed: door geen APN instellingen in te hoeven voeren maakt het apparaat ook een 3G dataverbinding zodra je de mobiele functies activeert in de instellingen van de iPad. (vereist om sms te kunnen verzenden/ontvangen)Dit zorgde ervoor dat waarschijnlijk apps op de achtergrond data verzonden/ontvingen (mail al volledig op fetch handmatig etc gezet) en zo de 5euro tegoed als sneeuw voor de zon was verdwenen. (Offtopic: er werd btw voor zeer kleine smsen Om te testen ook al meerdere smsen in rekeing gebracht alsof het om smsen van meer dan zoveel tekens zou gaan, maar dat is al weer een ander verhaal. Booh Kruidvat!)
de kosten voor het smsen waren online goed in te zien, op de grootte na dan, maar het dataverkeer verscheen alleen als 'data': geen mb's er werd verder niks gespecificeerd: de kosten die volgens hun gemaakt werden kwamen nou ook niet bepaald overeen met wat er volgens de systeeminfo verzonde/ontvangen was. Lekker ondoorzichtig allemaal: geen optie!
Wat ik zou willen weten is: zijn hier ervaringen met bij voorkeur prepaid aanbieders die de mogelijkheid blijven behouden om te kunnen smsen(of bellen, ihg van iPhone gebruikers) en het dataverkeer uit te schakelen door bv de APN instellingen te verwijderen totdat dit weer gewenst is?
Excuses voor het lange bericht maar dit soort technische vragen behoeven vaak nogal wat uitleg: ik hoop dat ik met mijn eerder genoemde ervaringen jullie ook van dienst heb kunnen zijn.
Heb verder geen ervaring met prepaid data aanbieders in Nederland maar is het geen mogelijkheid om juist expres verkeerde APN gegevens in te voeren? Misschien kan hij dan ook geen verbinding maken en en worden er geen kosten voor dataverkeer in rekening gebracht.Anoniem: 405800 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:35:
Anoniem: 405800
Juist! En dan wel de sms functionaliteit behouden?
Edit:
Gecheckt en het werkt: verkeerde apn username password ingevuld en geen dataverkeer meer. Opnieuw juiste gegevens en herstart zal zonder tegenbericht ook werken. Bedankt voor de tip, ik had het anders nooit zelf bedacht.
Over het teveel in rekening gebrachte aantal sms heeft waarschijnlijk met het gebruik van tekens als ñ en \ $ en dergelijke te maken. Koud kunstje op de iPad. En de smsen verstuurd naar nummers zonder nl prefix+31 maar met 06 ervoor werden als sms naar het buitenland gezien. Dit gold niet voor alle 06 nummers gek genoeg. Zal wel met de app zelf te maken hebben.
Blijf dus lekker toch bij Kruidvat. Happy camper. Tnx!
Edit:
Gecheckt en het werkt: verkeerde apn username password ingevuld en geen dataverkeer meer. Opnieuw juiste gegevens en herstart zal zonder tegenbericht ook werken. Bedankt voor de tip, ik had het anders nooit zelf bedacht.
Over het teveel in rekening gebrachte aantal sms heeft waarschijnlijk met het gebruik van tekens als ñ en \ $ en dergelijke te maken. Koud kunstje op de iPad. En de smsen verstuurd naar nummers zonder nl prefix+31 maar met 06 ervoor werden als sms naar het buitenland gezien. Dit gold niet voor alle 06 nummers gek genoeg. Zal wel met de app zelf te maken hebben.
Blijf dus lekker toch bij Kruidvat. Happy camper. Tnx!
[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 405800 op 09-05-2011 20:26 . Reden: Edit ]
Jongens ik snap iets niet.
Ik wil een extra data abbo erbij om deze in een 3g ipad en in mijn laptop te kunnen steken.
Nu ben ik wat aan het zoeken, en er zijn speciale iPad abbonnementen.
Nu zie ik op de website van Vodafone dat een ipad starter abbo al €20 per maand kost. Is dat niet wat overdreven...? Ik bedoel bellen+sms+web kost maar €26,50, dat is €6.50 meer, en dan kan ik ook bellen en SMSen...
Maar als ik dan op bepaalde websites ga kijken naar combinatie aanbiedingen dan hebben ze het allemaal over "Vodafone Mobiel Breedband Basis". Dat is toch niet het iPad abbo van Vodafone?
Mag ik hieruit concluderen dat zowel het "iPad Abbo" als het "breedband Abbo" gaat werken in mijn iPad en mijn Macbook.... dus dat ik de simkaart heen en weer kan steken. ?
Of kán ik het iPad abbo ook echt alleen in mijn iPad gebruiken?
En dan hebben ze het vervolgens ook allemaal over "basis Plus 50" of "extra Plus 50" en dan kost het abbo ipv 30€ ineens 35€.... leuk maar waarom?
Ik wil een extra data abbo erbij om deze in een 3g ipad en in mijn laptop te kunnen steken.
Nu zie ik op de website van Vodafone dat een ipad starter abbo al €20 per maand kost. Is dat niet wat overdreven...? Ik bedoel bellen+sms+web kost maar €26,50, dat is €6.50 meer, en dan kan ik ook bellen en SMSen...
Maar als ik dan op bepaalde websites ga kijken naar combinatie aanbiedingen dan hebben ze het allemaal over "Vodafone Mobiel Breedband Basis". Dat is toch niet het iPad abbo van Vodafone?
Mag ik hieruit concluderen dat zowel het "iPad Abbo" als het "breedband Abbo" gaat werken in mijn iPad en mijn Macbook.... dus dat ik de simkaart heen en weer kan steken. ?
En dan hebben ze het vervolgens ook allemaal over "basis Plus 50" of "extra Plus 50" en dan kost het abbo ipv 30€ ineens 35€.... leuk maar waarom?
FreeReef.nl
Ik zie daar toch echt 15 euro staan als goedkoopste iPad internet abbo? Gewoon op de homepage.World Citizen schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:01:
Jongens ik snap iets niet.
Ik ben van de grote jongens er nog geen tegen gekomen. Miss even zelf googlen?mikevdzanden schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:14:
Zijn er ook providers/shops die een abonnement incl. iPad aanbieden?
Even een update van mijn kant. Tijd terug een Hi Vandaag Online abonnement afgesloten. Was een jaar gratis en je betaalt 2,50 per dag dat je het gebruikt. Leek interessant vooral omdat ik gemiddeld 1 dag per week mobiel internet op m'n iPad nodig heb. In de praktijk pakt het allemaal wat minder handig uit. Ik vergeet regelmatig om het 3G verhaal op de iPad weer uit te zetten en zodra je ook maar 1 bit over het 3G netwerk stuurt wordt er weer 2,50 in rekening gebracht. In de praktijk ben ik nu 20 tot 30 euro per maand kwijt terwijl die 1x per week dat ik het echt gebruikt behoorlijk goed klopt.
Maar weer zoeken naar een alternatief dus...
Maar weer zoeken naar een alternatief dus...
@bartvb, dan doen ze dus gewoon wat ze zeggen? €2,50 per dag. Kwestie van jezelf aanleren dit ook uit te zetten als je het niet gebruikt.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Ik ben al de hele middag het zoeken en het lezen over de iPad, maar ik kan nergens een aanbieder vinden die een iPad incl. abo aanbiedt waar je per maand betaald.mikevdzanden schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:14:
Dus net zoals een GSM betaal je dan x bedrag per maand en de GSM is dan gratis ( of een bijbetaling ).
Dat kan ik voor de iPad niet vinden, maar dat zou ik veel liever doen dan nu in 1 keer 600 euro neertellen voor een iPad...
-edit-
Op Wehkamp.nl kun je hem wel in termijnen betalen. Een Ipad 2 16G WiFi + 3G kost daar 599 (zoals overal) en als je in 12 maanden afbetaald, betaal je 54 euro per maand met een totaal van 648 euro na 12 maanden.
In 6 termijnen betaal je in totaal 625 euro.
Dit lijkt me wel interessant!
[ Voor 20% gewijzigd door metallicattim op 20-07-2011 23:31 ]
Anoniem: 225524
Is dit niks?mikevdzanden schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:14:
http://www.tabletstunts.nl/tablet/apple
Zit zelf te denken aan
Apple iPAD2 16 GB 3G + WiFi Zwart
Eenmalige aanschafprijs € 379,-
Maandelijkse kosten € 27,50 per maand
Datalimiet 2GB
Netwerk acties
12 maanden 50% korting op de abonnementskosten
U betaalt slechts € 8,40 aan aansluitkosten
Geen verzendkosten ter waarde van € 7,50
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 225524 op 26-07-2011 22:56 ]
Ik heb gister een iPad 2 16GB WiFi gekocht bij de Mediamarkt. 1 jaar lang de tijd om rentevrij af te lossen.
Uiteindelijk toch geen 3G gekocht, want de abo's vind ik best prijzig voor dat wat je ervoor krijgt en het meeste gebruik je (mijn vriendin dan) hem toch thuis op de WiFi. En voor onderweg kun je altijd via je GSM een verbinding maken als het echt moet. daarnaast vind ik 120 euro extra voor een 3G ook teveel. 480 euro voor een verjaardagskado is al voldoende
Uiteindelijk toch geen 3G gekocht, want de abo's vind ik best prijzig voor dat wat je ervoor krijgt en het meeste gebruik je (mijn vriendin dan) hem toch thuis op de WiFi. En voor onderweg kun je altijd via je GSM een verbinding maken als het echt moet. daarnaast vind ik 120 euro extra voor een 3G ook teveel. 480 euro voor een verjaardagskado is al voldoende
Daar ben ik het persoonlijk mee eens, voor de zekerheid de Ipad 1 gekocht met 3G, maar de 3G zal nooit gebruikt worden.