Het kleine-mismoderatietopic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 26.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Done, lijkt me een doodgewone 0 idd :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beetje laat, maar +3 voor Femme in 'plan: Tweakers.net zoekt versterking' :?. Best suf eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2011 18:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:58

Herman

FP ProMod
Veel onderbuikreacties in TLS trekt vijf jaar uit voor vervanging Mifare-chip
Daar is wel wat extra aandacht nodig ;)

Deze reactie vind ik overigens vrij ver gaan:
i-chat in 'TLS trekt vijf jaar uit voor vervanging Mifare-chip'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:05:
Beetje laat, maar +3 voor Femme in 'plan: Tweakers.net zoekt versterking' :?. Best suf eigenlijk.
Beetje laat, en het is maar een .plan. Daar weeg ik niet zo zwaar aan; plus er zit wel degelijk meerwaarde in die reactie ;)
Inderdaad ja, bij dat artikel schijnen veel mensen de boel nogal verkeerd te interpreteren.
Deze reactie vind ik overigens vrij ver gaan:
i-chat in 'TLS trekt vijf jaar uit voor vervanging Mifare-chip'
Maar even een kleine edit gegeven inderdaad, dat mag wel een toontje lager.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

.oisyn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:05:
Yep. Een +2 voor de grap had gekund maar +3 is echt overkill.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze ongein stond gewoon op +1:
Cid Highwind in 'Rechter wijst bezwaar tegen vingerafdrukken in paspoort af'

Deze vergelijking met WOII gaat w.m.b. te ver en is ongewenst.

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 28-02-2011 22:20 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:47:
[...]

Beetje laat, en het is maar een .plan. Daar weeg ik niet zo zwaar aan; plus er zit wel degelijk meerwaarde in die reactie ;)
Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat ieder ander geen +3 ervoor had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Misschien, misschien niet :) Ik zie het zo; iemand vraagt 'hoe is de sfeer daar' en Femme geeft een goed en duidelijk antwoord op die vraag. Misschien geven zoveel mensen +3 omdat het antwoord zo cool/leuk is, misschien doen ze het omdat Femme het zegt. Dat weet je niet. Maar flinke meerwaarde heeft die reactie wel, want:
  • Het gaat tenslotte allemaal om de vacature
  • Het is een valide en terechte vraag
  • Het antwoord is heel duidelijk in hoe het eraan toe gaat
Dat zo'n reactie dan in een .plan op +3 eindigt, daar kan ik echt niet wakker van liggen. Als we letterlijk naar het bijbehorende label kijken, dan is de +3 zelfs terecht. Want voor mensen met echte interesse in de vacature is het wel degelijk een must-read. ;)

That said, +2 en +3 lijken me beide prima scores.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit vind ik altijd lastig. Goedbedoelde correcties in reacties op het nieuwsitems...
Ongewenst of off topic?
Sant_Styx in 'Cebit: Gigabytes X58-overklokkersbord gespot'
Veening in 'Cebit: Gigabytes X58-overklokkersbord gespot'

De fout is al gemeld in GR. Zie hier.

Edit: @ Hieronder
Daar is volgens mij maar één moderatie mogelijk: -1. Zelf al toegegeven dat het een FiPo is. Lijkt me duidelijk. Die +2 gever misbruikt zeer duidelijk diens moderatierechten.

[ Voor 16% gewijzigd door Herman op 01-03-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 12:56
Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Website Stichting Brein offline na ddos' Mod misbruik, lijkt me zeer zeker geen +2, hooguit een 0. Dat het toevallig de advocaat van FTD is wil niet zeggen dat een fipo beloond moet worden met een +2 :p.

@ Herman, kunnen beiden wel af met een 0 toch? :) Het is niet storend, hooguit irrelevant is mijn mening :).

[ Voor 34% gewijzigd door __1337__ op 01-03-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 06:10
__1337__: Ik vind het gewoon on-topic ookal is het een fipo. Ik heb niet gezien wat er eerst stond (zal wel een one-liner zijn geweest) maar in deze vorm vind ik het on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Door Arnoud Engelfriet, dinsdag 1 maart 2011 10:45

Smerige vorm van natrappen door Brein dit. Bah.
Dit was inderdaad de fipo ja, maar je moet reacties modden zoals je ze tegenkomt Manuel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Een FiPo omvormen naar een gewone reactie is zeer ongewenst. Dat is hier vaker besproken. Dit moet niet beloond worden met een hogere moderatie. En dan maakt het niet uit of je Piet Jan Willem Arnoud of Beatrix heet, dat is gewoon ongewenst.
-edit- @ Matis hieronder: ja natuurlijk bedoel ik dat Brein natrapt richting FTD. Had ik even duidelijker moeten zeggen maar ik was iets te boos (plus het is mijn eerste fipo ooit bij Tweakers).
Dit mag niet gestimuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@__1337__: Inderdaad en zoals het nu staat zit het wat mij betreft wel snor. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Manuel op 01-03-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier was het dus overduidelijk de bedoeling een FiPo te scoren, dat meld hij nota bene zelf, zie post van Herman87.

Ongewenst, wat mij betreft dus een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Auredium stelt in Website Stichting Brein offline na ddos - update o.a. dat werken bij Brein is als het verkopen van je ziel aan de duivel. Daar is 6 keer +1 voor gegeven :o .

Nu vindt ik Brein ook niet het allercharmantste bedrijf ooit, maar toch, dit soort dingen vind ik niet echt ontopic.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit soort reacties lijken me gewoon ongewenst:
himlims_ in 'Website Stichting Brein offline na ddos - update'

Dit is het aanmoedigen; participeren of sympathiseren van criminele activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De +3 voor Petervanakelyen in 'nieuws: Website Stichting Brein offline na ddos - update' lijkt me ook modmisbruik.

.edit: kom op, -1 voor LDenninger in 'nieuws: Website Stichting Brein offline na ddos - update'? Wellicht 0 voor de laatste regel, maar ik vind het gewoon een +1.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 01-03-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Herman87 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:12:
Een FiPo omvormen naar een gewone reactie is zeer ongewenst. Dat is hier vaker besproken. Dit moet niet beloond worden met een hogere moderatie. En dan maakt het niet uit of je Piet Jan Willem Arnoud of Beatrix heet, dat is gewoon ongewenst.

[...]

Dit mag niet gestimuleerd worden.
Ik houd het tegenwoordig gewoon op 'beoordelen zoals je hem tegenkomt' Bij mij komt de lezer op de eerste plaats. Het is wel zo dat ik mijn score niet ga aanpassen na een eventuele edit van de poster,iets wat ik nog wel wil doen bij een reactie die verderop staat.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
pcgek schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:11:
[...]

Ik houd het tegenwoordig gewoon op 'beoordelen zoals je hem tegenkomt' Bij mij komt de lezer op de eerste plaats. Het is wel zo dat ik mijn score niet ga aanpassen na een eventuele edit van de poster,iets wat ik nog wel wil doen bij een reactie die verderop staat.
Mooi uitgangspunt. :) Vandaar ook die ondertitel?
Alleen zie je ook vaak dat de lezer dit niet kan waarderen. Zie maar hoeveel reacties onder deze 'fipo' staan met ergenis. Bovendien staat in één van de edits nog steeds dat het een FiPo is. Dit lijkt me voldoende om puntenaftrek te geven. Inmiddels is er wel meer inhoud in de reactie. Een hogere score dan -1 kan ik nu wel begrijpen maar bijvoorbeeld een +2 of zelfs een +3 gaat mij te ver.

Dit draadje komt op mij over als het organiseren van een illegale website. Of moet dit wat luchtiger opgevat worden?
xoniq in 'Website Stichting Brein offline na ddos - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pcgek schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:11:
[...]

En dan moord en brand gaan schreeuwen op het moment dat iemand daar in een reactie wat van zegt |:(. FiPo'ers mogen wat mij betreft gewoon genadeloos worden afgestraft. Jouw handelswijze zorgt er alleen maar voor dat ze uiteindelijk beloond worden.

[.edit: overigens even voor de goede orde, ik ben in het algemeen ook voor het modden van de reactie zoals die er staat, maar first posts vormen daarbij een duidelijke uitzondering. Anders dan bijvoorbeeld iemand die in een opwelling eerst wat bot reageert maar later zijn post aanpast om het wat netter te maken.]

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 01-03-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Herman87 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:22:
[...]

Mooi uitgangspunt. :) Vandaar ook die ondertitel?
Je moet toch wat he Tja, en is het ook niet gewoon zo dat de lezer op de eerste plaats komt? :)
Alleen zie je ook vaak dat de lezer dit niet kan waarderen.
De lezer hoeft alleen maar te lezen.
Zie maar hoeveel reacties onder deze 'fipo' staan met ergenis.
Iemand die denkt daar op te moeten reageren is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij schrijft.
Bovendien staat in één van de edits nog steeds dat het een FiPo is. Dit lijkt me voldoende om puntenaftrek te geven. Inmiddels is er wel meer inhoud in de reactie. Een hogere score dan -1 kan ik nu wel begrijpen maar bijvoorbeeld een +2 of zelfs een +3 gaat mij te ver.
Het blijft lastig met dit soort reacties,maar ik ga er niet zo moeilijk meer over doen. En als een poster toevallig wegkomt met een hogere score dan dat ie eigenlijk verdiend, so be it! Maar mocht het zo zijn dat het vaak dezelfde persoon is die een fipo wil scoren, is er altijd nog wel iemand in het 'rood' die daar wat aan kan doen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik zag in de Moderatiequeue dat er nieuwe reacties zijn geplaatst bij een oud nieuwsitem over het sluiten van usenetcommunity FTD. Daar komt nog een pittige uitspraak in voor. Kan dit door de beugel:
Als we nou met zijn allen elke dag naar de site van brein gaan en een tandenstoker tussen je toets van F5 zet.
En dat met z`n allen dan gaat de server over zijn nek....
bigpapa in Reactie op 'Usenetcommunity FTD gaat op zwart'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
__1337__ schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:56:
Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Website Stichting Brein offline na ddos' Mod misbruik, lijkt me zeer zeker geen +2, hooguit een 0. Dat het toevallig de advocaat van FTD is wil niet zeggen dat een fipo beloond moet worden met een +2 :p.

@ Herman, kunnen beiden wel af met een 0 toch? :) Het is niet storend, hooguit irrelevant is mijn mening :).
Even om hierop terug te komen. Er zijn op dit moment wat +2 en +3 uitgedeeld, wellicht handig om even te kijken wie dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat er ook punten worden toegekend om wie hij is en zijn betrokkenheid bij FTD. Symbolische kudo's zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 01-03-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:03
Deze persoon Daniel. in 'nieuws: 'Kwaliteit Apples nieuwe MacBook Pro's baart zorgen'' geeft een +1 omdat hij het ergens mee eens is... dit is toch niet de bedoeling? (zegt ie in de reactie op FTL in 'nieuws: 'Kwaliteit Apples nieuwe MacBook Pro's baart zorgen'') dit is toch tegen de regels in van het moderatiesysteem dacht ik?

EDIT is niet meer nodig ik had me vergist ik had het verkeerd begrepen 8)7 sorry

[ Voor 8% gewijzigd door MineTurtle op 01-03-2011 16:23 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een paar +3 gevers die het niet helemaal begrepen hebben. Wmb is zelfs een +1 nog te hoog(zoals hij er nu bij staat)
Petervanakelyen in 'nieuws: Website Stichting Brein offline na ddos - update'

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 01-03-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd in 'nieuws: Website Stichting Brein offline na ddos - update'

Nogal veel +2's, ruikt naar meningmodden?
.oisyn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:47:
[...]
[.edit: overigens even voor de goede orde, ik ben in het algemeen ook voor het modden van de reactie zoals die er staat, maar first posts vormen daarbij een duidelijke uitzondering. Anders dan bijvoorbeeld iemand die in een opwelling eerst wat bot reageert maar later zijn post aanpast om het wat netter te maken.]
Kan ik het mee eens zijn, vooral als iemand eerst een FiPo van één woord neerzet om de plek op te eisen en daarna er een hele lap tekst in edit, maar als de edit eenmaal erdoorheen is kun je moeilijk bepalen wat daarvoor heeft gestaan (althans niet als gewone sterveling).

Grootschalige edits mogen van mij in zo'n situatie ook wel aardig worden afgestraft, maar dan moet het wel te bepalen zijn of het een one-liner-naar-lap-tekst bewerking is of alleen het toevoegen van zinnige informatie aan de hand van reacties verderop in de thread.

Op een andere manier fatsoenlijke informatie in een FiPo plaatsen kan op dit moment ook niet, want er is altijd wel iemand anders die 'first' in de tussentijd neerzet en in de 2 minuten daarna er een enorm verhaal omheen typt.

[ Voor 76% gewijzigd door Stoney3K op 01-03-2011 16:41 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, ik vind dat nog wel mild genoeg hoor, zeker als je de overige reacties ziet. Zowel +1 als +2 is hier denk ik verdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Behoorlijk op de man hoor,meer dan een +1 zie ik er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:39:
Mwah, ik vind dat nog wel mild genoeg hoor, zeker als je de overige reacties ziet. Zowel +1 als +2 is hier denk ik verdedigbaar.
Ik zou zelf zeker +1 geven, sinds er in het algemeen te weinig in staat om een +2 te verdedigen. De tweede alinea is namelijk redelijk (al dan niet inhoudelijk) op de man.

Een +2 gever die zijn modrechten graag kwijt wil...

[ Voor 20% gewijzigd door Stoney3K op 01-03-2011 16:44 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Dit lijkt mij een keiharde -1 ipv +1? Dit soort reacties moeten toch in GR en niet op de FP Verwijderd in 'nieuws: 'Apple werkt aan iPhone met uitschuifbaar toetsenbord''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:42:
[...]

Ik zou zelf zeker +1 geven, sinds er in het algemeen te weinig in staat om een +2 te verdedigen. De tweede alinea is namelijk redelijk (al dan niet inhoudelijk) op de man.
Dan verschillen we van mening. No problem :)

Een +2 gever die zijn modrechten graag kwijt wil...
Amen, dat is echt niet meer dan een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mag voor de verandering wel hoger:
tommy320 in 'nieuws: 'Aantal cmos-beeldsensors overtreft ccd's in fotocamera's in 2013''

Is geen min 1 maar een +1 of een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cloud schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:15:
Misschien, misschien niet :)

...

Want voor mensen met echte interesse in de vacature is het wel degelijk een must-read. ;)

That said, +2 en +3 lijken me beide prima scores.
Tja, ik kan het niet met je eens zijn. Het is een ludieke reactie gebaseerd op waarschijnlijk een aantal recente voorvallen. Leuk om te lezen en daarom punten waard maar dat maakt het absoluut geen "must read". Ook niet voor mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in de vacature. Behalve ludieke beschrijvingen staat er daardwerkelijk eigenlijk niets inhoudelijks in. Het enige wat de post doet is indirect iets over de sfeer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die reactie is zodanig op de man dat ik daar niet meer dan -1 van kan en wil maken.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ik zit zo mijn eigen moderatie performance te bekijken, maar wat is er offtopic aan deze reactie? Bor in 'nieuws: Gmail-gebruikers maken melding van lege mailbox - update'

Imo gewoon een +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
k1n8fisher schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:22:
[...]
Die reactie is zodanig op de man dat ik daar niet meer dan -1 van kan en wil maken.
Iemand persoonlijk aanspreken op zijn gedrag is niet hetzelfde als op de man spelen.

ik vind dat hier nog gewoon op de bal gespeeld is ipv op de man. Alleen is de bal in dit geval de uitspraak van een persoon.

[ Voor 18% gewijzigd door mjtdevries op 02-03-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

SinergyX is idd een Apple-troll.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:15
zap8 in 'nieuws: 'Nieuwe iPad krijgt 1,2GHz-dualcore-cpu''
Krijgt een 0 van mij vanwege commentaar op de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Hij heeft een -1 van mij, lezers uitmaken voor een fanboy mag die ergens anders doen (hier bijvoorbeeld), als hij dat moderatiegezeur weg had gelaten had hij nu een +1 van mij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heb je ook wel een beetje gelijk in, misschien herzie ik mijn 0 idd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Het is idd weer feest in het Appeltopic.

Wat ik niet snap is dat ik met deze post op -1 sta, terwijl er gewoon een 0 gegeven moet worden.
Dakreal in 'nieuws: 'Nieuwe iPad krijgt 1,2GHz-dualcore-cpu''

Als het een -1 is, mag degene waar ik op reageer ook op -1. aangezien we over hetzelfde praten.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Had ik ook gewoon op 0 gezet idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Het valt me op dat gebruiker "Stewie" vaak onnodig aan het spammen is en onwaarheden aan het verkondigen.

Ik dacht eerst dat het onwetendheid was, maar volgens mij is het gewoon 1 groot trolletje. Kan hier eens naar gekeken worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Dakreal op 02-03-2011 17:30 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

__1337__ schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:11:
Ik zit zo mijn eigen moderatie performance te bekijken, maar wat is er offtopic aan deze reactie? Bor in 'nieuws: Gmail-gebruikers maken melding van lege mailbox - update'

Imo gewoon een +1?
Imho ook en is een 0 onzin maar daar kan ik verder weinig over zeggen; het is namelijk mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 19:22
WTF, wordt er gewoon zo serieus gedaan over dat hele reacties modden, dat wist ik glad nie joh. Hoewel moderatie een noodzakeljik kwaad is, wordt er nogal gemiere....... als je het mij vraagt. Ik kom hier toevallig terecht via een FP link, maar kom op relax allemaal een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

lexi schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:37:
WTF, wordt er gewoon zo serieus gedaan over dat hele reacties modden, dat wist ik glad nie joh. Hoewel moderatie een noodzakeljik kwaad is, wordt er nogal gemiere....... als je het mij vraagt. Ik kom hier toevallig terecht via een FP link, maar kom op relax allemaal een beetje!
Als je je eraan ergert, kom dan niet in dit topic..simpel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Als je het niet bevalt, post hier dan gewoon niet. Je draagt op deze manier namelijk niets bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
Lol, ik zit net een heleboel reacties te lezen op het iPad2 artikel en het is wel weer echt genieten hoor. :P
Alle standaardreacties over Apple: copycats, fanboys etc komen er weer in voor. Evenals het verschrikkelijke modgedrag van sommige mensen die daar overduidelijk aan het meningmodden zijn.
Het is moeilijk om het op te blijven brengen om aan de slag te gaan met het modereren van die reacties, aangezien je al precies weet wat er gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar kom op relax allemaal een beetje!
Idd zeg, je hebt helemaal gelijk. Daar zitten wij dan, 20 topics lang, 1000 posts per topic, te discussieren over moderaties. Bedankt voor de realitycheck! Dat we dat nou nog nooit hebben ingezien, hoe hebben we zo stom kunnen zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
SidewalkSuper in 'nieuws: Steve Jobs kondigt Apple-tablet iPad 2 aan'
Waarom heb ik hier een 0, gewoon ontopic lijkt mij? (ook al kort)
Ik vind dat dit best vaak voorkomt btw, normale posts die 0 krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-03-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
In de mod-faq staat bij de omschrijving van 'ongewenst' dat zware off topic berichten ook ongewenst kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd wat daar de grens is. Wanneer is een bericht zo ver off topic dat het ongewenst is?

In het nieuwsitem: Cebit: Asus toont opvolger G73-gaminglaptop gaat de discussie zo ver off topic dat het uiteindelijk over het aantal chinezen gaat en hoeveel mensen chinees spreken:
stewie in 'Cebit: Asus toont opvolger G73-gaminglaptop'
Dakreal in 'Cebit: Asus toont opvolger G73-gaminglaptop'
ed800 in 'Cebit: Asus toont opvolger G73-gaminglaptop'

Wanneer is het draadje zo off topic dat je -1 mag geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 03-03-2011 00:22 . Reden: Linkje was stuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Steve Jobs kondigt Apple-tablet iPad 2 aan'

Moet ik me nu vereerd voelen dat ik persoonlijk word aangevallen? Hier zit ik niet echt op te wachten...

Ook zonder die aanval zou het overigens gewoon een -1 zijn, modgezeik op de verkeerde plek.

Idem

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 03-03-2011 07:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Die tweede is meer zichtbaar omdat een hogere reactie verwijderd is. De eerste is aangepast, want we accepteren inderdaad geen persoonlijke aanvallen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als er mensen zijn die stelselmatig -1's of erger halen op de FP, waarom dan geen mogelijkheid om het posten van zo'n user (tijdelijk) tegen te gaan? 10 -1's in een maand is 2 weken niet posten ofzo. Scheelt weer wat in kwaliteit van de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Herman87 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:16:
In de mod-faq staat bij de omschrijving van 'ongewenst' dat zware off topic berichten ook ongewenst kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd wat daar de grens is. Wanneer is een bericht zo ver off topic dat het ongewenst is?

In het nieuwsitem: Cebit: Asus toont opvolger G73-gaminglaptop gaat de discussie zo ver off topic dat het uiteindelijk over het aantal chinezen gaat en hoeveel mensen chinees spreken:
Dakreal in 'Cebit: Asus toont opvolger G73-gaminglaptop'
ed800 in 'Cebit: Asus toont opvolger G73-gaminglaptop'

Wanneer is het draadje zo off topic dat je -1 mag geven?
Van mij mag je daar -1 geven voor offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:47:

Moet ik me nu vereerd voelen dat ik persoonlijk word aangevallen? Hier zit ik niet echt op te wachten...

Ook zonder die aanval zou het overigens gewoon een -1 zijn, modgezeik op de verkeerde plek.

Idem
Zeker mag je vereerd zijn
Ik nomineer je voor de gouden eikel
Ik vind je zo ontzettend goed
Jij verdient echt meer bekendheid

Is dit de juiste plaats ervoor?

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:36:
Als er mensen zijn die stelselmatig -1's of erger halen op de FP, waarom dan geen mogelijkheid om het posten van zo'n user (tijdelijk) tegen te gaan? 10 -1's in een maand is 2 weken niet posten ofzo. Scheelt weer wat in kwaliteit van de reacties.
Automatisch bannen is veel te onbetrouwbaar, daar moet je niet aan willen beginnen. Kom jij mensen tegen die echt storend bezig zijn, meldt ze dan hier in TMF of in SM en dan pakken wij ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dirk schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:46:
[...]

Automatisch bannen is veel te onbetrouwbaar, daar moet je niet aan willen beginnen. Kom jij mensen tegen die echt storend bezig zijn, meldt ze dan hier in TMF of in SM en dan pakken wij ze aan.
Het valt op dat het vaak dezelfden zijn die hier langskomen (zie poster boven je), en modrechten worden bijv. ook automatisch afpakt als je teveel afwijkt van het gemiddelde. Bij een grote negatieve reactiescore kun je er mijns inziens ook vanuit gaan dat zo'n persoon dus vaak "slechte" posts maakt.

Het moderatiesysteem werkt prima, daar niet van, maar het zou een middel zijn om het kaf nog meer van het koren te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:42:
[...]

Zeker mag je vereerd zijn
Ik nomineer je voor de gouden eikel
Ik vind je zo ontzettend goed
Jij verdient echt meer bekendheid

Is dit de juiste plaats ervoor?

Keep up the good work!
Gedraag je. Persoonlijke aanvallen zijn ongewenst, overal op deze site. Als je het niet met iemand eens bent gebruik dan argumenten om tegen hem in te gaan. En met jouw historie: houdt het kort en bondig, zonder allerlei niet of nauwelijks gerelateerde onderwerpen erbij te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Het valt op dat het vaak dezelfden zijn die hier langskomen (zie poster boven je), en modrechten worden bijv. ook automatisch afpakt als je teveel afwijkt van het gemiddelde. Bij een grote negatieve reactiescore kun je er mijns inziens ook vanuit gaan dat zo'n persoon dus vaak "slechte" posts maakt.

Het moderatiesysteem werkt prima, daar niet van, maar het zou een middel zijn om het kaf nog meer van het koren te scheiden.
Het afpakken van modrechten is veel minder ingrijpend en kan daarom nog wel automatisch. Bovendien gebeurd dat ook heel zelden, alleen is de meest extreme gevallen. Een ban wil ik gewoon niet automatisch zetten, tenzij je gedrag opvalt voor de serveradmins, maar dan ben je met heel andere zaken bezig dan normaal reacties plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:50:
[...]

Gedraag je. Persoonlijke aanvallen zijn ongewenst, overal op deze site. Als je het niet met iemand eens bent gebruik dan argumenten om tegen hem in te gaan. En met jouw historie: houdt het kort en bondig, zonder allerlei niet of nauwelijks gerelateerde onderwerpen erbij te betrekken.
Wat een prima reactie!
Onzin weg

[ Voor 43% gewijzigd door Kixtart op 03-03-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
pbellamy geeft in Apple brengt iOS 4.3 volgende week uit een reactie, die hij om een of andere reden afsluit met een linkje naar een site waar je leningen af kan sluiten. :? Spam?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Spheroid schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:28:
pbellamy geeft in Apple brengt iOS 4.3 volgende week uit een reactie, die hij om een of andere reden afsluit met een linkje naar een site waar je leningen af kan sluiten. :? Spam?
Yes, want hier nog één :

Anoniem: 398351 in 'nieuws: 'Kabelinternet gemiddeld viermaal sneller dan adsl' - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd in 'nieuws: Steve Jobs kondigt Apple-tablet iPad 2 aan' +3??? het is hooguit +1 en ik zou hem zelfs nog een 0 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:48:
[...]

Ik stem hier ook voor. De grote afwijkingen moeten automatische worden gecorrigeerd zoals een efficiënt systeem betaamt. Automatisch bannen is het beste. Zo hoef je ook geen verantwoordelijkheid meer te dragen, ideaal!

[Is dit kort genoeg? Ik wil geen bufferoverflow veroorzaken.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik het -1 geven maar er zitten niet genoeg scheldwoorden en persoonlijke aanvallen in en het is niet lang genoeg. Misschien een idee om de personen die degener +3 te geven automatische te bannen? Zo scheidt je het kaf van het koren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
Spheroid schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:28:
Nog eens: pbellamy in Steve Jobs kondigt Apple-tablet iPad 2 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 398351 in 'nieuws: Epic geeft Unreal Engine 3 ondersteuning voor DirectX 11'

Volgens mij bevatten al zijn 26 reacties dit soort spam..wellicht allen verwijderen of aanpassen?

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 03-03-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja hij heeft deze tekst letterlijk van degener gekopieerrd, dus drie dubbel fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Reacties worden al verwijderd merk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

* botoo nomineert degener voor een ban van T.net/GoT, voor gefrustreerde figuren die overal samenzweringen zien zijn er vast betere plaatsen te vinden op het internet, op T.net/GoT gaan we anders met elkaar om.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Spam is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit: weg :)

[ Voor 94% gewijzigd door wildhagen op 03-03-2011 11:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Laten we de kwestie van degener verder laten voor wat het is. Dat is iets voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 03-03-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

cornedor in 'nieuws: Anonymous claimt ddos-aanval op website Brein'

Is dat echt een +1, +2 of zelfs +3 waard? Is gewoon een FiPo, gewoon een URL neerplempen zonder verdere inhoud.

Kan iedereen die +1 of hoger gaf misschien nagekeken worden?

3DDude in 'nieuws: Anonymous claimt ddos-aanval op website Brein'

Ook dat is never nooit een +3 waard.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 03-03-2011 13:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dirk heeft de nodige mailtjes verstuurd zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Anonymous claimt ddos-aanval op website Brein'

Schoolmeester, -1. Kan die +3-gever worden nagekeken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Vengeful in 'reviews: Hands-on: iPad 2'

Ik wilde deze reactie even onder de aandacht vestigen vanwege de "Appl€", waarbij ik persoonlijk hoop dat dat niet de nieuwe M$ wordt. Om die reden heb ik de reactie ook als 0 gemoddereerd, hoewel het jammer is aangezien de rest van de post niet verkeerd is.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Das niet te hopen nee. M$ reacties krijgen van mij per definitie een -1 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze persoonlijke aanval op iemand mag van mij wel op -2
Door SIGPRO, donderdag 3 maart 2011 12:57

Moet je zeker doen, jij bent immers ook begonnen! Sukkeltje
(geen idee op wie die reageert verder)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Die reactie is normaalgesproken al niet meer zichtbaar, zijn parent staat al op -2. Die reactie kun je dus alleen nog vinden met de rechtstreekse link of in flat modus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:51
vraagje over de reacties op deze post: mzziol in 'nieuws: Google: Gmail-problemen zijn definitief voorbij'

Iedereen zegt eigenlijk dat tapes goedkoper zijn dan HDD's, alles wordt ontopic gemodereerd behalve die van mij die krijgt 8x offtopic. Kunnen jullie uitleggen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Als ik alles zo door lees heb je de pech dat je post simultaan is qua tijdstip aan de rest.

Verder is het voor lezers irrelevant omdat het antwoord voor jouw post al 4x is gegeven en ook vele malen uitgebreider.

[ Voor 21% gewijzigd door __1337__ op 03-03-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:51
__1337__ schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:18:
Als ik alles zo door lees heb je de pech dat je post simultaan is qua tijdstip aan de rest.

Verder is het voor lezers irrelevant omdat het antwoord voor je al 4x is gegeven en ook vele malen uitgebreider.
Dat snap ik, maar als je zo gaat redeneren is eigenlijk alleen de eerste ontopic toch? De eerste is namelijk al uitgebreid en daarmee worden alle andere reacties dus overbodig en die zouden dus ook op oftopic moeten staan. Nu snap ik wel dat mijn post inderdaad een stuk kariger is als de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Hmm ja en nee, als ik de andere vier reacties doorlees dan komen daar bij iedere post andere argumenten naar voren. Dat kan voor degene die de vraag stelt een geheel samenvattend beeld geven over het gebruik van tapes. Je antwoord is helemaal niet fout hoor, hij wordt alleen een beetje 'overbodig' in de discussie zeg maar :).

Edit: En hier kunnen we met zn allen ook nog wel even naar kijken: nieuws: 'RIM wil BlackBerry Messenger uitbrengen op Android en iOS' hoop offtopic en ongewenste berichten.

[ Voor 30% gewijzigd door __1337__ op 03-03-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Anonymous claimt ddos-aanval op website Brein'

Is een +1 niet wat hoog? Inhoudelijk onjuist, en licht trollerig van toon. Maximaal een 0 lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Dakreal in 'nieuws: Epic toont eerste beelden next-gen-Unreal Engine'

Lijkt mij niet offtopic? mocht het toch offtopic zijn zou ik graag willen weten waarom, dan kan ik mijn post's aanpassen in de toekomst.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.