Het kleine-mismoderatietopic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 26.607 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

maffiaric in 'nieuws: Facebook koopt Snaptu om feature-phones te ondersteunen'

Kerel heeft duidelijk het artikel niet gelezen en gaat vervolgens zeveren op een reactie van iemand die het wel gelezen heeft. Het hele thread gaat over mensen die niet lezen, toch wordt het allemaal ontopic gemod. In mijn mening toch een beetje genereus.
Wie daar +3 voor geeft mag wmb ook even bekeken worden

[ Voor 28% gewijzigd door Jeroen op 21-03-2011 22:57 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomoi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-03 13:52
Deze lijkt me niet on-topic: bavanandel in 'nieuws: Toshiba introduceert Stor E-schijven met usb 3.0'

Edit: Hoewel deze poster: regmaster in 'nieuws: Google in Frankrijk beboet voor afluisteren wifi-netwerken'
op zich wel een punt heeft, maakt hij er een flame van door de voorgaande poster voor naïef en/of dom uit te maken, lijkt mij dus een -1 waard.

[ Voor 56% gewijzigd door Nomoi op 22-03-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386034

Iemand met modkracht 6 heeft deze Anoniem: 386034 in 'nieuws: Apple klaagt Amazon aan om naam 'Appstore'' op -1 gemodereerd. OK, de reactie heeft niet direct appstore uit het artikel te maken en is dus lichtelijk off-topic maar anderzijds gaat het wel over patent infringement/legal issues en dus on-topic. Waarschijnlijk omdat het Android betreft is iemand op zn teentjes getrapt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 386034 op 22-03-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:18

Herman

FP ProMod
@boksbeugel:

Ik heb nu ook een -1 gegeven. Dit is zo zwaar off topic, dat het m.i. geen positieve bijdrage kan leveren aan de discussie. Voor mij is je reactie totaal niet te linken aan het nieuwsitem. Bovendien lokken dergelijke reacties enkel negatieve reacties uit hetgeen totaal overbodig is bij dit nieuwsitem.

Vandaar een -1 van mij.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Herman87

Hoezo off-topic? Het gaat ook over een rechtzaak in de ICT wereld. Dus off-topic kan ik het niet zien. Wel is het brisant omdat het slecht nieuws over Android is. Maar ja, zou je dan nooit een reactie mogen plaatsen als het zijdelings te relateren is aan Android? Moet je buigen voor de Android fans, of mag je je recht op vrij meningsuiting gebruiken.

Ik vind de -1 een te zware mod, serieus.

In principe is het inmiddels wel meer off-topic omdat tweakers.net er inmiddels een frontpage artikel aan gewijd heeft. Kennelijk zijn twee rechtzaak-nieuwsberichten op een dag toch niet te veel van het goede. Maar een -1 is niet rationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Tsja, ik kan in dat nieuwsitem allerlei zaken uit de ICT-wereld met enige moeite relateren aan dit nieuwsitem. Maar in je reactie komt totaal niet naar voren wat Android met dit nieuwsitem te maken heeft. Wat voegt jouw informatie toe aan het nieuwsitem?
Daarom is het zwaar off-topic waarbij het de Mod-Faq voldoende handvatten geeft om dergelijke reacties op -1 te zetten.

Bovendien heb ik het gevoel dat -bewust of onbewust- jouw reactie negatieve reacties kan opleveren. Dat is totaal onnodig bij dit nieuwsitem.

Daarom 2 handvatten om je reactie als ongewenst te beschouwen. Dat lijkt me nog redelijk rationeel ;)

Voor de duidelijkheid: ik heb geen affiniteit met Apple noch Android :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 386034 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:54:
Iemand met modkracht 6 heeft deze Anoniem: 386034 in 'nieuws: Apple klaagt Amazon aan om naam 'Appstore'' op -1 gemodereerd. OK, de reactie heeft niet direct appstore uit het artikel te maken en is dus lichtelijk off-topic maar anderzijds gaat het wel over patent infringement/legal issues en dus on-topic. Waarschijnlijk omdat het Android betreft is iemand op zn teentjes getrapt?
De nieuwssubmit is geschikt voor dergelijke nieuwtjes welke geen directe relatie hebben met het artikel waaronder deze is gepost. Het item staat bovendien ook al op de FP.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik vind het ook wel heel erg offtopic eigenlijk. De enige overeenkomst lijkt het woord 'rechtzaak' te zijn? Het zou hooguit een 0 kunnen zijn als je het label 'offtopic' letterlijk neemt, maar omdat het wel heel erg ver van het onderwerp ligt en mogelijk compleet andere discussies uit gaat lokken; neig ik ook naar de -1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@herman87

Kijk ik modereer zelf niet, heb er geen behoefte aan mijn wil aan anderen op te leggen en ben groot voorstander van een volledig open forum.

Ik vind de reactie wel degelijk wat toevoegen. Het onderwerp van het artikel is rechtspraak in de ICT op dit moment. Naast de App Store case is de Microsoft vs Barnes Noble Android zeer groot in het tech-nieuws. De actualiteit zorgt er dus voor dat beide zaken te relateren zijn.

Als iemand tijdens de lunchpauze zou beginnen over de App Store zaak kan ik me prima voorstellen dat een ander het gesprek wat breder trekt en er ook de Microsoft/Barnes Noble zaak er bij betrekt. Ik zou het ronduit vreemd vinden als iemand dan ineens zou zeggen: ZWIJG, dat is offtopic, TABOE.

Maar goed, dit is mijn mening. Ik modereer niet dus mijn mening zul je ook niet, in tegenstelling toe die van jou in moderatie punten terugzien.

Voor mij is de discussie nu wel klaar. Ik leg me neer bij de moderatie uitkomst en beschouw deze als een gevolg van een niet perfect functionerend moderatiesysteem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomoi
Lijkt me aan te bevelen om eens na te kijken wie hier +3 voor geven en waarom: Mr. Awesome in 'nieuws: Mozilla brengt Firefox 4 uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 386034 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:31:
Als iemand tijdens de lunchpauze zou beginnen over de App Store zaak kan ik me prima voorstellen dat een ander het gesprek wat breder trekt en er ook de Microsoft/Barnes Noble zaak er bij betrekt. Ik zou het ronduit vreemd vinden als iemand dan ineens zou zeggen: ZWIJG, dat is offtopic, TABOE.
Ik vind dat je de boel met "ZWIJG" etc aardig overdrijft als ik eerlijk ben. Je doet nu alsof de moderatie een soort censuur is wat imho absoluut ten onrechte is.

Jouw post is interessant op zichzelf maar gewoon niet ontopic onder het topic waar jij het hebt geplaatst. De relatie die je aanduid is gewoon te weinig aanwezig. Zo kun je elke rechtszaak in de ICT er wel bijhalen. Bovendien is er een speciaal nieuwsitem over de zaak waar jij aan verwijst.

Ik blijf bij de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@boksbeugel
Jammer dat je aan mijn motieven twijfelt. Alsof ik mijn mening en standpunt zou laten meewegen in mijn moderatie. Nogmaals, jouw informatie kan zeer interessant zijn, maar ik zie de link niet met het nieuwsitem.
Het moderatiesysteem van Tweakers gaat juist uit van kwaliteit van de informatie in relatie tot het nieuwsitem. En voor de duidelijkheid: Ik heb vaak informatie hoog gemodereerd waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben.

Ook jammer dat, hoewel 3 users hier argumenten geven over je moderatie, je de discussie afkapt en zegt dat het een gebrek in het systeem is.

[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 22-03-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herman87 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:50:
@boksbeugel
Jammer dat je aan mijn motieven twijfelt. Alsof ik mijn mening en standpunt zou laten meewegen in mijn moderatie. Nogmaals, jouw informatie kan zeer interessant zijn, maar ik zie de link niet met het nieuwsitem.
Het moderatiesysteem van Tweakers gaat juist uit van kwaliteit van de informatie in relatie tot het nieuwsitem. En voor de duidelijkheid: Ik heb vaak informatie hoog gemodereerd waar ik het inhoudelijk niet mee eens ben.

Ook jammer dat, hoewel 3 users hier argumenten geven over je moderatie, je de discussie afkapt en zegt dat het een gebrek in het systeem is.
Ik twijfel niet aan je motieven. Maar ik denk wel dat het altijd een mening is waarop men modereert. Ook in dit geval.

Mijn mening is dat de barnes-noble zaak on-topic is met de apple zaak. Het zijn beide rechtzaken in de ICT in de actualiteit.

Jouw mening en die van een aantal anderen is dat dat niet het geval is. Het spelen met merknamen in reakties is wil ontopic zoals uit de frontpage blijkt. Het maken van de observatie dat er andere rechtzaken in de ICT spelen is dat niet kennelijk.

Daarover verschil ik dus van mening met jou en nog drie users. Omdat meerdere mensen iets vinden wil niet zeggen dat het dus de waarheid is.

Anderzijds ben ik wel zo realistisch dat het doorvoeren van de discussie om mijn gelijk te halen niet werkt tegen een meerderheid. Daarnaast ben ik somber over moderatiesystemen in het algemeen omdat ze zelden goed werken; ook die van tweakers.net niet.

edit: deze reaktie was alleen op instigatie dat ik de discussie afkapt, als anderen het vervelend vinden dat ik door blijf zeuren moet dat er wel bij betrokken worden vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 386034 op 22-03-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

6x +1, het is wat: B4ron in 'reviews: Top Spin 4'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomoi
Sommige moderaties zijn echt onbegrijpelijk. Dit is in mijn ogen gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Heeft nog aardig wat punten nodig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Niettus... :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 22-05 12:51
Mag gezien zijn toon en ook zijn latere reactie ook wel op -1 imo. MuadD1b in 'reviews: Crysis 2'

Zoiets hoort in GR en niet op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

__1337__ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:50:
Mag gezien zijn toon en ook zijn latere reactie ook wel op -1 imo. MuadD1b in 'reviews: Crysis 2'

Zoiets hoort in GR en niet op de FP.
Staat op -1 met 37x. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
@ Bor: Nu wel ja ;).

himlims_ in 'nieuws: 'Aantal gekraakte Belgische websites groeit sterk'' mag wel op -1, denigrerende opmerking richting de Belgen in het algemeen, daarnaast gewoon een fipo scoren natuurlijk..

Ohja, niet te vergeten de gegeven +2 :).

[ Voor 14% gewijzigd door __1337__ op 22-03-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

__1337__ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:23:

himlims_ in 'nieuws: 'Aantal gekraakte Belgische websites groeit sterk'' mag wel op -1, denigrerende opmerking richting de Belgen in het algemeen, daarnaast gewoon een fipo scoren natuurlijk..

Ohja, niet te vergeten de gegeven +2 :).
Ach ,lijkt me niet nodig om daar zo zwaar aan te tillen,grapje moet kunnen. Kan wmb wel op 0 :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

__1337__ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:23:

Zonder smiley gewoon een grap maar nu vind ook ik hem minder.

Een beetje humor mag trouwens best: Jasser in 'nieuws: Apple klaagt Amazon aan om naam 'Appstore''

Mag van mij op +1 ipv de 0 waar hij op staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 22-03-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 11:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De lapswans die mij hier een -1 geeft mag wel even nagekeken worden 8)7
.oisyn in 'nieuws: Gonggrijp: transparantie belangrijk bij elektronische stemmenteller'

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Door meerdere redenen lijkt me dit gewoon ongewenst:
Anoniem: 296131 in 'Gebruikers melden problemen met nieuwe MacBook Pro's'
Anoniem: 296131 in 'nieuws: Gebruikers melden problemen met nieuwe MacBook Pro's'

Allereerst is de toonzetting wat agressief. Daarnaast zou je kunnen zeggen dat deze discussie in GR hoort en tot slot is het wel erg stevige kritiek zonder degelijke argumentatie. Dus dan lijkt me -1 een betere moderatie.

Ik ben overigens wel benieuwd wat de reden is dat die bovenste op +1 is gemod. Lijkt me een mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:02:
Door meerdere redenen lijkt me dit gewoon ongewenst:
Anoniem: 296131 in 'Gebruikers melden problemen met nieuwe MacBook Pro's'
Anoniem: 296131 in 'nieuws: Gebruikers melden problemen met nieuwe MacBook Pro's'

Allereerst is de toonzetting wat agressief. Daarnaast zou je kunnen zeggen dat deze discussie in GR hoort en tot slot is het wel erg stevige kritiek zonder degelijke argumentatie. Dus dan lijkt me -1 een betere moderatie.

Ik ben overigens wel benieuwd wat de reden is dat die bovenste op +1 is gemod. Lijkt me een mismoderatie.
Beide horen -1 te zijn en hebben nog wel wat punten nodig om daarop te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04-2024
Deze mag wel wat naar beneden:

Anoniem: 395895 in 'nieuws: Apple klaagt Amazon aan om naam 'Appstore''

Reacties op dit artikel worden uberhaupt nauwelijks gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mstam schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:34:
Deze mag wel wat naar beneden:

Anoniem: 395895 in 'nieuws: Apple klaagt Amazon aan om naam 'Appstore''

Reacties op dit artikel worden uberhaupt nauwelijks gemodereerd.
Die staat op -1 maar daar mag van mij wel meer aan gedaan worden :( Zo gaan we niet met elkaar om.

Is er hier een Powermod in de zaal die hier naar wil kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze user gaat ook verder in de gallery van mstam:
kniftagstuh in 'gallery: mstam'

Dit lijkt me niet echt gewenst gedraag. Of valt een user-gallery buiten de TMF? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:42:
Deze user gaat ook verder in de gallery van mstam:
kniftagstuh in 'gallery: mstam'

Dit lijkt me niet echt gewenst gedraag. Of valt een user-gallery buiten de TMF? :$
Powermod is op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomoi
Deze: jqv in 'nieuws: Samsung introduceert dunne 8,9"- en 10,1"-tablets met dualcore'
Staat nu op 0, terwijl deze op -1 staat netman in 'nieuws: Samsung introduceert dunne 8,9"- en 10,1"-tablets met dualcore', naar mijn mening verdient zeker de eerste een -1 aangezien die een flame bevat. Bij de tweede volstaat een 0, maar een -1 is ook verdedigbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Nomoi op 23-03-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 392131 in 'nieuws: Politie moet privacyregels volgen bij opvragen persoonsgegevens'

Beetje lompe WO2-vergelijking. Dan weet je écht niet wat nazi's waren/zijn en gedaan hebben...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Fixed.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Oke, ook opgelost. :) Bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 11:31

pino85

Im just a Bird in the Sky

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Wat mij betreft mag dit nieuwsitem wel soepel gemod worden:
Tweaker maakt multitouch-paneel van flatbedscanner

Users die bewondering uitspreken over dit project mogen m.i. best wel op +1 ;) *

Bovendien lijkt mij dit informatief omdat de maker van het project hier extra uitleg geeft.
Sprite_tm in 'nieuws: Tweaker maakt multitouch-paneel van flatbedscanner'

edit:
*Bijvoorlbeeld lijken me dit gewoon reacties die bij zo'n nieuwsitem passen:
TERW_DAN in 'nieuws: Tweaker maakt multitouch-paneel van flatbedscanner'
mrlammers in 'nieuws: Tweaker maakt multitouch-paneel van flatbedscanner'
* Herman geeft +1 :)

Dit lijkt me geen must read :S Overigens zou ik ook niet weten welke moderatie je er aan moet geven... Ontopic/off topic?
Anoniem: 399807 in 'nieuws: Gemeente mag vingerafdruk in paspoort eisen'

[ Voor 39% gewijzigd door Herman op 23-03-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

peterh in 'nieuws: Microsoft begint met 'copy/paste'-update Windows Phone 7'

Die schoolmeester mag naar -1 lijkt me?

coot84 in 'nieuws: Microsoft begint met 'copy/paste'-update Windows Phone 7'

Kan die +3-gever nagekeken worden? Overduidelijke troll, dus -1.

SinergyX in 'nieuws: Microsoft begint met 'copy/paste'-update Windows Phone 7'

Ook die +1 en +3 mogen nagekeken worden. Commentaar op newspost op verkeerde plek én op een nogal trollerige manier -> -1.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 23-03-2011 22:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Vreemd dat deze reactie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4590874 massaal op ongewenst gemod word.

Het is gewoon een zeer terechte opmerking dat je niet kunt oordelen over bouwkwaliteit en beeldkwaliteit van een nieuw aparaat omdat een twee jaar oud aparaat van hetzelfde merk je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
In "Microsoft brengt Intune-beheertool uit" ook weer vreemde moderaties. (en waarschijnlijk een lading papegaaien.

Deze reactie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4590385 is toch echt hardstikke ontopic. Stond echter op 23x 0 en geen andere scores.

Dat iemand de post waar hij op reageert op 0 zet kan ik me nog wat bij voorstellen, maar dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:09

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 140847 in 'nieuws: HTC beveiligt bootloader nieuwe Android-toestellen'
On-topic? Waarom? Tonhe scheld wat op HTC en verder niets. Mijn reactie daarop word wel weggemod (wat klopt want die is off-topic en puur reactie op tonhe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 13:26
.oisyn in 'nieuws: Sony: Geohot had PSN-account en kan dus vervolgd worden'
Gewoon ontopic +1, de reactie daarboven is juist eerder een 0 waard.
Anoniem: 361746 in 'nieuws: Sony: Geohot had PSN-account en kan dus vervolgd worden'
Dr is helemaal niets waaruit blijkt dat dat klopt. Pure aannames zoals .oisyn terecht opmerkt.

En daar is breedie ook weer met wat posts zonder bronnen. Nog nergens heeft hij enig bewijs aangedragen voor zijn beweringen.
Anoniem: 396655 in 'nieuws: Sony: Geohot had PSN-account en kan dus vervolgd worden'
Anoniem: 396655 in 'nieuws: Sony: Geohot had PSN-account en kan dus vervolgd worden'

Haha hoewel ik wel moest lachen, is dit een 0 waard of een -1?
wankel in 'nieuws: Sony: Geohot had PSN-account en kan dus vervolgd worden'
reactie op deze -1 wmb fons78 in 'nieuws: Sony: Geohot had PSN-account en kan dus vervolgd worden'

[ Voor 64% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-03-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55
bas.kb in 'nieuws: Tweede Kamer houdt spoeddebat over voicemail Vodafone'

Heeft er een +3 bij zitten, dat lijkt me niet helemaal correct :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391230

Hier is volgens mij duidelijk partijdigheid zichtbaar:

nieuws: Gemeente mag vingerafdruk in paspoort eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 16:40

MsG

Forumzwerver

nieuws: Mac OS X viert tiende verjaardag

Daar worden diverse felicitaties imo iets te zwaar gemod door anti-fanboys? irrelevant prima, maar echt ongewenst vind ik een beetje te doorzichtige meningmods.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:09

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik weet dat Fipo's ongewenst zijn.Is deze: lometje in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen' echter niet wat overdreven gemod aangezien hij een zeer terechte opmerking maakt?
Hij hoeft ook geen +3 en +2 en +1 mods te krijgen maar 0 lijkt me toch mooi zat voor een reactie die eigenlijk in 1 woord duidelijk maakt wat er met dit idee, en dus de Sabam, aan de hand is!
-1 lijkt me over the top!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Anoniem: 94989 in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen'

Dit kan niet idd,en gaat veels te ver.
Als je zulke uitlatingen wilt uitkramen moet je op het FOK forum zijn! :(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 24-03-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:49:
Ik weet dat Fipo's ongewenst zijn.Is deze: lometje in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen' echter niet wat overdreven gemod aangezien hij een zeer terechte opmerking maakt?
Hij hoeft ook geen +3 en +2 en +1 mods te krijgen maar 0 lijkt me toch mooi zat voor een reactie die eigenlijk in 1 woord duidelijk maakt wat er met dit idee, en dus de Sabam, aan de hand is!
Volgens mij heeft bijna iedereen die gedachte na het lezen van het artikel. Waardeloos is de reactie in die zin dan sowieso al. Tja,1 nutteloos woord op de eerste stek,wat moet je ermee?. Komt nogal eens voor dat ik -1 geef voor een 1 woordpost die veel verderop in de draad staat. Nee, het is voor mij te nietszeggend om er een 0 voor te geven. Vervuiling is het woord wat als eerste in me opkomt :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

k1n8fisher schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:49:
Mij lijkt -1 precies de goede score. Het is een totaal nutteloze FIPO bestaande uit 1 woordje; ik kan er echt geen 0 in zien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 lijkt me idd de perfecte score, dit is echt een overduidelijke FiPo.

Die +1, +2 en +3 gevers mogen imho stuk voor stuk worden nagekeken, puur meningmodden en grof modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit lijkt me gewoon ontopic op diens parent?
Robtimus in 'nieuws: Gemeente mag vingerafdruk in paspoort eisen'

Dit lijkt me wat kort door de bocht: off topic?
Anoniem: 51637 in 'nieuws: Gemeente mag vingerafdruk in paspoort eisen'

Dit betoog mag w.m.b. best op +2 :)
Tarabass in 'nieuws: Gemeente mag vingerafdruk in paspoort eisen'

User die zelf toegeeft dat ie trollt dus -1:
Kriebelkous in 'nieuws: Gemeente mag vingerafdruk in paspoort eisen'

Edit:
Dit is natuurlijk niet ontopic:
AZkiel2517 in 'nieuws: Gemeente mag vingerafdruk in paspoort eisen'

[ Voor 26% gewijzigd door Herman op 25-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die kan nog flink wat -1's gebruiken. Er is 9x +1 aan gegeven, wat natuurlijk modmisbruik is, dus dat compenseert momenteel nog te veel!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Rob Coops in 'nieuws: Rift krijgt eerste grote update'

Nou vind ik kritiek niet erg, maar dit is gewoon een ontzettende troll.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jGS in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen'

Oproepen tot het executeren van mensen lijkt me wel een -2 waard?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Die kan wel weg ja. :)
Goede vraag, ik weet het namelijk ook niet! Misschien omdat hij begint met 'bullshit'? Maar hij heeft natuurlijk gewoon gelijk; ik heb hem voorlopig op +1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mace in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen'

De 1.000.000e "1 april!"-nongrap in dat topic, en dus een -1. Die +3 kan ff nagekeken worden?

MarcelG in 'nieuws: Apple brengt iPad 2 uit in Nederland'

Ook die +3 gever kan denk ik nagekeken worden. Met de beste wil van de wereld kan ik er niet meer dan een 0 van maken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Cloud schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:28:

[...]

Goede vraag, ik weet het namelijk ook niet! Misschien omdat hij begint met 'bullshit'? Maar hij heeft natuurlijk gewoon gelijk; ik heb hem voorlopig op +1 staan.
M.i. is het draadje zo ver van het nieuwsitem gedwaald, dat het niet echt relevant is geworden voor iemand die reacties wil lezen over de iPad. Daarom is die m.i. irrelevant.
(Trouwens ook niet ongewenst ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Herman op 25-03-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hier mag wel even in geknipt worden Anoniem: 250021 in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen'
wildhagen schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:40:

MarcelG in 'nieuws: Apple brengt iPad 2 uit in Nederland'

Ook die +3 gever kan denk ik nagekeken worden. Met de beste wil van de wereld kan ik er niet meer dan een 0 van maken...
Vind em al wat schoolmeesterachtig,en als ik het laatste zin er bij optel: ''Zeg dat dan. Of zeg niks.'' Dan mag ie van mij op -1. Zou lekker zijn zeg,dat hij gaat bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden ;)

[ Voor 62% gewijzigd door pcgek op 25-03-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 80466 in 'nieuws: Politietop wil ict-systemen vervangen'

Niet onderbouwde speculatie zonder bron, en dus niet meer dan een 0, ipv +1?

Toppertje in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen'

Troll -> -1.

moozzuzz in 'nieuws: Sabam wil vrachtwagenchauffeurs muziekheffing opleggen'

Flame op de man -> +1 nakijken?

[ Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 25-03-2011 19:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Deze mag wel worden verwijderd denk ik: Richard_AFC in 'nieuws: Apple brengt iPad 2 uit in Nederland'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Parent trashen werkt effectiever. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
SYQ in 'nieuws: Apple lost 3g-probleem Vodafone op in iOS 4.3.1' 1x +3 op deze reactie? +1 is toch voldoende lijkt me? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

En we hebben weer een nieuwspost met trollenvoer:

nieuws: Apple test advertentiedienst iAd in Nederland

Onder andere deze reactie:

401101 in 'nieuws: Apple test advertentiedienst iAd in Nederland'

is in mijn ogen zeker geen +1 waard, maar een -1. Ben dat ongefundeerde gebash richting Apple in ieder geval persoonlijk echt spuugzat aan het worden.

[ Voor 29% gewijzigd door mindcrash op 26-03-2011 14:12 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Vindt het persoonlijk nogal bizar dat nog steeds in ieder windows of apple nieuwspost er altijd een fanboy vs fanboy rel ontstaat.
En in veel gevallen zijn het ook telkens dezelfde mensen die het nodig vinden om flamewars te starten, walgelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wmb mogen dat soort reacties ook bij uitzondering op -2
Het nodeloze bashen op -1 werkt blijkbaar al een tijd niet meer, waarbij het ook nog eens heel vaak lijkt te gaan om mensen die geen idee hebben van hoe iets echt werkt. Zoals ook in dit geval, alsof iOS devices continu reclame op het scherm krijgen wat niet uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:49

botoo

💀 too old to die young

401101
Vandaag geregistreerd en één vette bash reactie in een Apple nieuwsitem. Ik vermoed dat het hier om een kloon van een laffe user gaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nou, helemaal weghalen dan toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Misschien dat ik dit bericht verkeerd interpreteer, maar zoals ik het nu lees, is deze reactie een behoorlijke sneer naar de redactie:
Anoniem: 386034 in 'nieuws: Apple test advertentiedienst iAd in Nederland'

Wellicht is het onschuldig bedoeld, maar ik lees er een pittig verwijt in. Jullie ook?

Dit lijkt me veel te veel op de man :N
curumir in 'nieuws: Apple test advertentiedienst iAd in Nederland'
* Herman geeft -1

[ Voor 29% gewijzigd door Herman op 27-03-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

En weer eentje: Peetz0r in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'

Dit keer gericht richting Microsoft: nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug

Ik kan haast niet geloven dat bepaalde lieden binnen de t.net community tegenwoordig doodleuk +1's (7 keer!) geeft voor dit soort ongefundeerde rants.

Zelfs bij een bedrijf als Microsoft worden fouten gemaakt, en tja het is nogal pijnlijk dat dit gebeurt in een tijd waarin totale bevolkingen in opstand komen, maar dat betekend alsnog niet dat dit opzettelijk is gedaan.

Ohja, en om mijn eerdere rant in dit topic wat uit te breiden: ook de ongefundeerde rants op Microsoft begin ik spuugzat te worden.

Update: er zijn schijnbaar wel meer mensen in de reactie draad van dat artikel die dezelfde kolder in hun kop hebben als bovengenoemde user en die ook doodleuk beloond worden met +1's: Microsoft die voor veel geld mensenrechten zou verloochenen etcetera etcetera. Alles zonder hiervoor daadwerkelijk bewijs te leveren uiteraard.

Alle reacties die maar enigzins proberen te suggereren dat dit opzettelijk is gebeurt of de gebruikelijke "Microsoft is evil!@#!" rants mogen wat mij betreft direct op -1 of lager:

mvdejong in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'
Prototype666 in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'
Prototype666 in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'
manuarmata in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'
Anoniem: 318238 in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'

om maar eens wat voorbeelden te noemen.

[ Voor 52% gewijzigd door mindcrash op 27-03-2011 16:59 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdburgler
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 22:11
heb ze even bekeken en moet erkennen dat ik een tweetal van die reacties misschien te hoog heb gemod, ben het verder volstrekt met je eens dat die halve thread vol staat met onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
mindcrash schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:22:
En weer eentje: Peetz0r in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'

Dit keer gericht richting Microsoft: nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug

Ik kan haast niet geloven dat bepaalde lieden binnen de t.net community tegenwoordig doodleuk +1's (7 keer!) geeft voor dit soort ongefundeerde rants.

Zelfs bij een bedrijf als Microsoft worden fouten gemaakt, en tja het is nogal pijnlijk dat dit gebeurt in een tijd waarin totale bevolkingen in opstand komen, maar dat betekend alsnog niet dat dit opzettelijk is gedaan.

Ohja, en om mijn eerdere rant in dit topic wat uit te breiden: ook de ongefundeerde rants op Microsoft begin ik spuugzat te worden.

Update: er zijn schijnbaar wel meer mensen in de reactie draad van dat artikel die dezelfde kolder in hun kop hebben als bovengenoemde user en die ook doodleuk beloond worden met +1's: Microsoft die voor veel geld mensenrechten zou verloochenen etcetera etcetera. Alles zonder hiervoor daadwerkelijk bewijs te leveren uiteraard.

Alle reacties die maar enigzins proberen te suggereren dat dit opzettelijk is gebeurt of de gebruikelijke "Microsoft is evil!@#!" rants mogen wat mij betreft direct op -1 of lager:
Pas op! Hier is een verschil tussen doelloos ranten, kritische vragen stellen en ongegronde zinloze opmerkingen:
Ongegrond, niet schadelijk: 0.
Kritisch: +1.
Op het randje: 0, -1 is ook prima te verdedigen.
Ongegrond, niet schadelijk: 0.
Over de schreef: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit lijkt me te ver gaan:
SvMp in 'nieuws: Sabam versoepelt muziekheffing voor transportbedrijven'

-2?

Wat mij betreft mogen deze wel op +2 :)
Brainiacs in 'nieuws: Buffalo bouwt externe blu-ray-brander met xl-ondersteuning'
Epep in 'nieuws: Buffalo bouwt externe blu-ray-brander met xl-ondersteuning'

Die eerste reactie gaf als eerste het antwoord + berekening dat het 2 uur duurt voordat zo'n schijfje vol staat. Dat lijkt me best relevant bij het nieuwsitem dus +2.
Die 2e reactie geeft nog extra informatie over de stroomtoevoer. Ook +2? :)

[ Voor 63% gewijzigd door Herman op 27-03-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
1x -2, 2x +2, zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 318238 in 'nieuws: Microsoft: verdwijnen https-versleuteling op Hotmail was een bug'

De eerste regel maakt dit tot een -1 imho? Modgezeik op trollerige toon.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik zou die reactie graag hoger willen modden, maar zie daar ook geen grond voor. Niet alleen het gezeur op de moderatie, maar ook die ethische discussie is daar opmerkelijk. Dat zou namelijk insinueren dat Microsoft dit bewust heeft gedaan. Zonder bewijs lijkt me dat wat cynisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 394009 in 'nieuws: Mailing van Burgernet Zuilen toont alle e-mailadressen deelnemers'

Burgers die samenspannen om criminaliteit tegen te gaan verraders noemen gaat me wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tenenkrommende mening, maar wel een mening zoals vrijheid van meningsuiting toestaat.

Staat trouwens op de correcte waardering van -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze troll heeft nog een tikje nodig om op -1 te komen:

Ronno in 'nieuws: Microsoft wil bedrijven VS aanklagen bij piraterij van derden'

@herman: die post staat inmiddels op -1.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 28-03-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat vinden jullie nu van alle "bij mij (insert woonplaats/werk) werkt het wel/niet", terwijl allang bekend is dat het niet uitmaakt waar je zit? Het vervuilt echt enorm, er is bijna geen zinnige reactie te vinden.

nieuws: T-Mobile kampt met grote storing - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als het echt bekend is dat de locatie niet uitmaakt en er niet meer staat dan iets van "bij mij in ... werkt het ook niet" zie ik er niet meer dan -1 in maar ik kan mij een 0 ook nog voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Nieuwsitem over de storing van T-mobile:

jeffhuys in 'nieuws: T-Mobile kampt met grote storing - update' <== Dit lijkt me niet ontopic

Zekicc in 'nieuws: T-Mobile kampt met grote storing - update' <== Dit lijkt me ook off topic

Deze lijken me niet ongewenst:
Dynamix86 in 'nieuws: T-Mobile kampt met grote storing - update'
fukutoshin in 'nieuws: T-Mobile kampt met grote storing - update'

[ Voor 29% gewijzigd door Herman op 28-03-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Daar is iemand aangesproken op zijn moderatiegedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

onok in 'nieuws: Microsoft: IE9 is energiezuinigste browser'

FiPo? 0 content, gepost in exact dezelfde minuut als de newspost, dus overduidelijk niet gelezen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik vind het in dit geval nog wel meevallen. Zal beide -1 en 0 zelf wel goed vinden. Het bericht begint gelijk met 'Microsoft claimt dat uit eigen onderzoek ...' en dan vind ik het niet zo erg dat daar een reactie op komt.

edit:
Gelijk maar een nieuw deel dan maar:
Het kleine-mismoderatietopic deel XXI

[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 29-03-2011 12:58 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.