Het kleine-mismoderatietopic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 26.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:52:
Bij die tweede kom ik op 1 punt aftrek (dus een 0) uit vanwege de tweede alinea die toch wel de trollerige kant uit gaat ("gluiperds", "maffia").
Kan ik ook een goed punt in vinden. OTOH, ik hoop dat je wel door hebt dat daar een kern van waarheid in zit gezien de acties van BREIN in de afgelopen tijd. Bovendien heb ik geprobeerd de -1 post van mijn voorganger geprobeerd te redden door hem van een inhoudelijke context te voorzien, dus een 0 vind ik wat dat betreft prima. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Dus gewoon via de correcte juridische kanalen een site aanklagen waarbij de rechter ze gelijk geeft vind jij lijken op mafia praktijken?

Geef eens een voorbeeld waar de mafia via de rechter zijn gelijk probeerde te halen en heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Auredium in 'nieuws: Usenetcommunity FTD gaat op zwart'

De eerst regel maakt dit imho gewoon tot een -1, veel te hard op de man. Die +1's mogen imho wel nagekeken worden!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Hoe denken we hier over al die posts die vrolijk alternatieven aandragen voor FTD?

In principe zijn dat mensen die anderen aanzetten tot illegale handelingen. Links naar cracks etc worden niet toegestaan hier. Wat dat betreft zou je adviezen tot het gebruik van spotnet etc toch eigenlijk ook niet moeten toestaan?

(sowieso zet ik de meerderheid op -1 aangezien het de FP gigantisch vervuild. Volgens mij hebben we geen behoefte aan honderden reacties waarin verteld word spotnet te gebruiken ipv FTD...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Deze mag van mij best op +1: The_Skull in 'nieuws: Usenetcommunity FTD gaat op zwart'
Net als de post in hetzlefde artikel van mij: yannickie111 in 'nieuws: Usenetcommunity FTD gaat op zwart'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24

Herman

FP ProMod
Ik vraag mij af waarom deze reactie ontopic is:
d3x in 'Intel introduceert Core i7-990X met kloksnelheid van 3,46GHz'

Sowieso is die reactie wat suggestief/speculatief maar door de laatste regel is alle relevantie van de post weg:
de nieuws poster "De Moor"kan er ook wat van met zijn 12 draadjes, alsof een HT core identiek is aan een full core , heel grappig.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik vraag mij af waarom je 'm niet ontopic vind.

De uitspraak over de tests van Anandtech is niet alleen ontopic, maar klopt ook gewoon. Dat veel cores voor thuisgebruik vaak niet zinvol zijn klopt ook gewoon.

Die opmerking over de 12 draadjes is een beetje vreemd. Willem de Moor suggereert immers nergens dat een HT core identiek is aan een full core. Maar het is gewoon een feit dat een HT core wel degelijk een thread afhandelt. Alleen niet zo snel als een full core.

Uiteindelijk lijkt mij een +1 een nette moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

mjtdevries schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:30:
Dus gewoon via de correcte juridische kanalen een site aanklagen waarbij de rechter ze gelijk geeft vind jij lijken op mafia praktijken?

Geef eens een voorbeeld waar de mafia via de rechter zijn gelijk probeerde te halen en heeft gekregen?
Wie zegt dat hij dat mafia praktijken vindt? Zonder onderbouwing een bedrag van iemand vragen met een dreigement eraan vast klinkt echter wel als afperspraktijken. Verder zegt hij: "doet aan de mafia denken" wat iets anders is dan de rechtstreekse vergelijking met de mafia.
Ter informatie: De mafia in Italie heeft in 1992 een rechter (Falcone) ge-elimineerd die erom bekend stond juist voor henzelf te werken. Dus Ja: de mafia heeft via de rechter wel eens hun gelijk gehaald in het verleden!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:50

botoo

💀 too old to die young

Vergelijkingen met maffia gaan vrijwel altijd mank, Maffia is een organisatie die moord/afperst/etc en dat gaat niet echt op icm Brein.

Als sidenote wil ik er wel even bij stilstaan dat de term maffia vaak meer bloated spreektaal is en niet echt refereert aan de echte maffia.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan nog is het woord maffia gebruiken uit den boze in mijn ogen. NSB-er wordt door velen ook "onschuldig" gebruikt, terwijl de daadwerkelijke strekking anders is. Dan moeten ze maar wat meer nadenken voor ze posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Exorcist schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:35:
Dan nog is het woord maffia gebruiken uit den boze in mijn ogen. NSB-er wordt door velen ook "onschuldig" gebruikt, terwijl de daadwerkelijke strekking anders is. Dan moeten ze maar wat meer nadenken voor ze posten..
Ik vind dat nog wel even twee verschillende zaken, vooral in het verschil van verwoording. Zoals k1n8fisher al stelde, ik maakte inderdaad het vergelijk met het zonder onderbouwing, met overschot aan juridische middelen geld van iemand aftroggelen of iets gedaan krijgen. Ook al zou de tegenpartij uiteindelijk in zijn gelijk staan of bereid zijn water bij de wijn te doen, er kan niet onderhandeld worden omdat de eisende partij (in dit geval BREIN) gewoon té veel stokken achter de deur zet om de eis door te drammen. Dat riekt in veel situaties toch naar afpersing, met de redenering 'je doet maar wat we zeggen, anders procederen we je kapot'.

Bovendien was ik er bewust in om BREIN niet voor maffia uit te schelden. Het enige 'scheldwoord' wat ik in de mond nam was 'gluiperds', en ik denk dat daar wel enige argumenten voor te maken zijn, ook getuige hun acties in de zaak tegen FTD (o.a. planten van bewijsmateriaal). En als iemand zich in 2011 nog compleet onder de tafel gescholden voelt als ik hem een gluiperd noem, dan denk ik dat er iets mis is... ;)

Partijen onbeargumenteerd ergens voor uitschelden vind ik al tot daar aan toe. Iemand voor NSB'er uitschelden is altijd een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
mjtdevries schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:19:
(...)
Uiteindelijk lijkt mij een +1 een nette moderatie.
Nu zie ik dat 'ontopic' meer aannemelijk is dan dat ik eerder dacht. Desalniettemin blijf ik die laatste zin dermate vreemd en misplaatst vinden dat ik er een punt van af haal. Mijn moderatie blijft 0.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat dit item zo weinig gemodereerd is?

Posts van 15.00 die compleet ongemod zijn gebleven.

nieuws: MWC: Intel toont Medfield-Atom-smartphone en MeeGo-tablet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Mensen zijn veel te druk met al hun anti-brein mods denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:15
SidewalkSuper in 'nieuws: Hackers dringen database Winamp-forum binnen'
Deze is toch niet zo zeer offtopic, gaat alleen idd niet over de nieuwsposting. Ik zou zulke posts zelf iig op +1 plaatsen om de "nuttige" informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Verwijderd in 'nieuws: Apple: kinderarbeid bij leveranciers flink gestegen'
Hierbij is de -1 een meningmod lijkt mij. Heb bovendien al meerdere reacties gezien waarbij er een -1 gegeven werd terwijl het dat overduidelijk niet was. De FiPo is daar een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad een meningmod van iemand die daar vaker last van lijkt te hebben. Met name, niet geheel onverwacht, bij Apple-artikelen :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze 2 reacties heb ik op -1 gezet wegens kritiek op de redactie. Losstaand of die kritiek terecht is, hoort dat niet op de FP maar in de GR en is dus ongewenst. (althans dat is mijn redenatie) :)
Of ben ik nu te streng? :$
Verwijderd in 'Silicon Power toont serie SandForce-ssd's'
HellStorm666 in 'Silicon Power toont serie SandForce-ssd's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Reactie nummer twee is inderdaad echt een -1. Reactie nummer één heeft echter naast z'n inleidende kritiek op de redactie, nog wel verdere waarde. Wat mij betreft kun je ook een 0 overwegen daar. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Cloud schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:12:
Dat is inderdaad een meningmod van iemand die daar vaker last van lijkt te hebben. Met name, niet geheel onverwacht, bij Apple-artikelen :P
Dat het geen -1 verdient klopt (het is niet mijn mod btw :p), maar het is ook geen juiste reflectie van de waarheid om te zeggen dat Apple geen donder om doden geeft en dan die zelfmoorden van Foxconn aanhalen.
Carbon in 'nieuws: Apple: kinderarbeid bij leveranciers flink gestegen' weerlegt dat duidelijk. Zonder dat stukje, krijgt ie van mij een +1 (ook al geeft hij geen bronnen over dat andere bedrijven het vele malen beter zouden doen op het vlak maatschappelijk verantwoord ondernemen).

Daarom van mij een 0, vanwege lichte stemmingmakerij en onwaarheden :)

[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-02-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

kimahri in 'nieuws: Ook Dutch Binaries Program en Nzbkingdom gaan offline - update 2'

Linken naar warez, mag misschien nog een duwtje naar -1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cloud had hem al weggehaald. Maar Clouds bericht dringt niet door de betonplaat heen, want hij post hem gewoon NOG een keer: kimahri in 'nieuws: Ook Dutch Binaries Program en Nzbkingdom gaan offline - update 2'

Verwijderd in 'nieuws: Ook Dutch Binaries Program en Nzbkingdom gaan offline - update 2'
Verwijderd in 'nieuws: Ook Dutch Binaries Program en Nzbkingdom gaan offline - update 2'

Kan die +3 gever zijn modrechten verliezen? Duidelijk -1.... (alledrie). En dhr ripper22 moet misschien aan de kalmeringspillen....

[ Voor 57% gewijzigd door wildhagen op 16-02-2011 14:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ah het is maar een listing site. Natuurlijk.

Die +3 gever zit zonder en twee van die drie reacties zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat een bende. Maar volgens mij is het nu weer (even) netjes. :)

Bedankt voor 't melden iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cloud schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:36:
Wat een bende. Maar volgens mij is het nu weer (even) netjes. :)
Ik was al aardig aan het puin ruimen, sinds er ook de nodige trolls en flames voorbij kwamen.

Ben wel benieuwd hoe lang dat nog aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:03
Naar mijn mening is dit verkeerd gemodereerd(is gemodereerd als ongewenst :/) : (ik weet niet hoe ik een link naar de reactie toe kan plaatsen...)
Zullen ze wel flink op hun donder krijgen van die sites die ze offline hebben gehaald! Niet echt erg slim IMO... voortaan eerst research doen. Zo kunnen ze complete bedrijven kapot maken, bijvoorbeeld webshops...
[Reactie gewijzigd door SVGPC op woensdag 16 februari 2011 16:55]
EDIT: dit is de link naar het nieuwsbericht

[ Voor 27% gewijzigd door MineTurtle op 16-02-2011 17:05 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SVGPC schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:00:
Naar mijn mening is dit verkeerd gemodereerd(is gemodereerd als ongewenst :/) : (ik weet niet hoe ik een link naar de reactie toe kan plaatsen...)

EDIT: dit is de link naar het nieuwsbericht
Als je naar je reactie wil linken, klik je bovenaan de reactie op de datum (naast je naam). Dat een link die gelijk naar alleen jouw reactie (of die van iemand anders) toe wijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap de -1's niet nee...? Of stond er eerst iets anders?

[ Voor 35% gewijzigd door Exorcist op 16-02-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Het is lastig om te beoordelen of de moderaties terecht zijn aangezien er later nog een edit is geweest. De reactie -zoals die nu is- lijkt me niet echt ongewenst maar ook niet ontopic. Zo lijkt het me niet dat webshops een gratis 'mooo.com'-subdomein hebben, dus de reactie is m.i. irrelevant voor een lezer. :)

* Herman geeft 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
ja dat snap ik... ik noemde maar een voorbeeld ;) ok thnx het is nu fixed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MineTurtle op 16-02-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reacties voegen m.i. veel toe aan het nieuwsitem en mogen w.m.b. wel op +2 :)

Lapa in 'Google laat Chrome-gebruikers zoekresultaten verwijderen'
Little Penguin in 'Google laat Chrome-gebruikers zoekresultaten verwijderen'
Obso, in 'Corsair kondigt TX V2-serie voedingen aan'

Deze reactie daarentegen bevat m.i. een sneer naar de redactie en is feitelijk onjuist.(zie reactie eronder) Dus een 0?
Verwijderd in 'Intel introduceert Core i7-990X met kloksnelheid van 3,46GHz'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
6 van die -1's waren van mij en ik kan me je reactie als zodanig niet herinneren. Ik weet zeker dat er eerder vandaag (toen ik de reactie zag) wat anders stond :) Nou ja heb m'n score bijgewerkt voor deze keer.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
player-x in 'nieuws: OCZ 'overdrijft' opslagcapaciteit nieuwe Vertex 2-ssd's'

staat ook in het +3 topic, maar hij kan nog wat zetjes naar +3 gebruiken...!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Was in beginsel al een wat schoolmeesterachtige post,en het is er na de edit alleen maar minder op geworden met commentaar wat sowieso niet op de FP thuishoort. Al met al zie ik er nu niet meer in dan een -1.
.oisyn in 'nieuws: Bedrijf ontwikkelt 'gps' voor in gebouwen'

edit:

Vraag me af wat de intenties van de poster zijn,modders beïnvloeden misschien? :P

[ Voor 11% gewijzigd door pcgek op 17-02-2011 12:12 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Herman

Herman

FP ProMod
@ pcgek: eensch :)

Zonder edit kon er nog wel een 0 gegeven worden maar nu is deze reactie zeer misplaatst. Opzich werken deze reacties juist averechts. Hoe meer je op deze doelloze FiPo´s gaat reageren, hoe meer de FP vervuilt wordt.
Een -1 van mij :)

• SidewalkSuper
Ik ga hem zeker niet "straffen" met een -1 om het wijzen op de normale regels hier, ook al is dat misschien niet de bedoeling om op deze manier op te lossen.

[ Voor 30% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-02-2011 12:35 ]

• mjtdevries
Ik hou het ook gewoon op een 0. Zeker omdat ik het zeer irritante gedoe van firstposers een "verzachtende" omstandigheid vind.

Bovendien laat het ook aan normale lezers zien waarom die firstpost een -1 heeft ipv de score die ie zou moeten hebben als je het uiteindelijke bericht ziet. Die factor vind ik wel belangrijk om mensen te laten begrijpen dat het modsysteem echt wel werkt.

Aan de andere had je van een veteraan als .oisyn wellicht wel kunnen verwachten dat ie het hier meldt ipv in zijn reactie.
Maar ja, leren firstposters daar van? Dit forum kijken ze toch niet in, en de score vinden ze ook niet boeiend.
Dat iedereen op de frontpage kan lezen welk gedrag ze vertonen vinden ze veel erger.

• Herman

Herman

FP ProMod
SidewalkSuper schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:34:
Ik ga hem zeker niet "straffen" met een -1 om het wijzen op de normale regels hier, ook al is dat misschien niet de bedoeling om op deze manier op te lossen.
Juist het moderatiesysteem lijkt mij een goed middel om aan te geven wat de normale gedragsregels zijn. Omdat de reactie verborgen is en er een rood blokje naast staat, kan iedereen zien dat dit gedrag niet gewenst is. Daar heb je dus geen reactie voor nodig om dat aan te geven. :)
mjtdevries schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:50:
Ik hou het ook gewoon op een 0. Zeker omdat ik het zeer irritante gedoe van firstposers een "verzachtende" omstandigheid vind.

Bovendien laat het ook aan normale lezers zien waarom die firstpost een -1 heeft ipv de score die ie zou moeten hebben als je het uiteindelijke bericht ziet. Die factor vind ik wel belangrijk om mensen te laten begrijpen dat het modsysteem echt wel werkt.
Van hetzelfde laken een pak. Het feit dat de reactie op -1 staat, geeft al aan dat deze ongewenst is. Daar is geen extra reactie voor nodig om dat aan te geven. Bovendien reageert deze user op een FiPo want er stond immers enkel 2 woorden. Volgens mij is dan het algemeen beleid dat daar niet op gereageerd moet worden, hetgeen al door Mods is aangegeven. Op die wijze kunnen deze FiPo's eenvoudig verwijderd worden. (Zie ook deze oproep)

Overigens vind ik deze redenatie wat opmerkelijk. Indien er sprake van irritante users/gedrag is, dan is dat een verzachtende omstandigheid waardoor je de regels mag versoepelen? Het zou veel beter zijn om irritant gedrag te negeren zodat de schade beperkt wordt. Het reactiemodel is m.i. niet de juiste methode om elkaar te wijzen op onaangepast gedrag. Daarom blijf ik van mening dat deze reactie van .oisyn -ondanks de goede intentie- ongewenst is.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mjtdevries schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:50:
Aan de andere had je van een veteraan als .oisyn wellicht wel kunnen verwachten dat ie het hier meldt ipv in zijn reactie.
Heb je niets aan. De consensus hier is meestal dat je mod op de post zoals die er staat. Het doel van mijn reactie was zijn genoegdoening met het halen van een first post onderuit halen, door aan iedereen duidelijk te laten zien hoe hij bezig was. Bovendien krijg je dan uiteindelijk alleen maar verontwaardigde reacties omdat een post die verder +1 lijkt te moeten zijn op -1 staat.
Maar ja, leren firstposters daar van? Dit forum kijken ze toch niet in, en de score vinden ze ook niet boeiend.
Dat iedereen op de frontpage kan lezen welk gedrag ze vertonen vinden ze veel erger.
Exactly my point :)
Herman87 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Juist het moderatiesysteem lijkt mij een goed middel om aan te geven wat de normale gedragsregels zijn. Omdat de reactie verborgen is en er een rood blokje naast staat, kan iedereen zien dat dit gedrag niet gewenst is. Daar heb je dus geen reactie voor nodig om dat aan te geven. :)
Welk gedrag? Aan zijn post is niet te zien dat er in eerste instantie een domme vraag stond door het niet lezen van het artikel.
Van hetzelfde laken een pak. Het feit dat de reactie op -1 staat, geeft al aan dat deze ongewenst is.
De hele reden dat de reactie op -1 staat is omdat mijn reactie daaronder staat.
Bovendien reageert deze user op een FiPo want er stond immers enkel 2 woorden. Volgens mij is dan het algemeen beleid dat daar niet op gereageerd moet worden, hetgeen al door Mods is aangegeven. Op die wijze kunnen deze FiPo's eenvoudig verwijderd worden.
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar de user heeft in 3 minuten tijd zijn FiPo-reactie omgezet in een ogenschijnlijk zinnige reactie. Geen enkele mod is snel genoeg om de reactie op slot te zetten. Daarnaast was het een vraag, geen "fipo"-opmerking.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2011 15:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Herman

Herman

FP ProMod
.oisyn schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:53:
[...]

Heb je niets aan. De consensus hier is meestal dat je mod op de post zoals die er staat. Het doel van mijn reactie was zijn genoegdoening met het halen van een first post onderuit halen, door aan iedereen duidelijk te laten zien hoe hij bezig was. Bovendien krijg je dan uiteindelijk alleen maar verontwaardigde reacties omdat een post die verder +1 lijkt te moeten zijn op -1 staat.

(...)
Welk gedrag? Aan zijn post is niet te zien dat er in eerste instantie een domme vraag stond door het niet lezen van het artikel.

[...]

De hele reden dat de reactie op -1 staat is omdat mijn reactie daaronder staat.

[...]

Ik weet niet of het je is opgevallen, maar de user heeft in 3 minuten tijd zijn FiPo-reactie omgezet in een ogenschijnlijk zinnige reactie. Geen enkele mod is snel genoeg om de reactie op slot te zetten. Daarnaast was het een vraag, geen "fipo"-opmerking.
Het omvormen van een FiPo in een 'zinnige' reactie is ongewenst gedrag. In het verleden is dit gedrag regelmatig hier in het TMF gemeld waarna deze alsnog op -1 is komen te staan of zelfs een admin-edit kreeg. Mijn visie is (please correct me if I'm wrong) dat indien je dit soort ongewenst gedrag tegen komt, dat je dit dat hier meldt en dit niet middels een reactie doet. Discussies omtrend moderatie en al-of-niet ongewenst gedrag horen niet op de FP. :)

Maar ik loop hier nog niet zo lang rond dus neem het me niet kwalijk als ik het fout heb ;)

• __1337__
  • Laatst online: 12:56
Ja maar .oisyn, je bent een ProMod. Jij zou juist het goede voorbeeld moeten geven door het in dit topic te posten i.p.v. op de FP.. ik heb je een -1 gegeven, ookal ben ik het met je eens m.b.t. de Fipo opmerking. Is het misschien een idee dat er net alsop het forum komt te staan hoeveel % een reactie gewijzigd wordt? Kijk als een post zo'n 400% verandert qua inhoud dan weet iedereen dat het een fipo is :).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Herman87 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:27:
In het verleden is dit gedrag regelmatig hier in het TMF gemeld waarna deze alsnog op -1 is komen te staan of zelfs een admin-edit kreeg.
Dat heb ik nooit meegemaakt. De reacties die ik hier voornamelijk heb gezien waren dat je een reactie modereert zoals hij er staat.
Mijn visie is (please correct me if I'm wrong) dat indien je dit soort ongewenst gedrag tegen komt, dat je dit dat hier meldt en dit niet middels een reactie doet.
Ik reageer hier pas bij een verkeerde moderatie. De reactie had vrij veel -1's gekregen, en daarmee was voor mij de zaak afgedaan :).
Discussies omtrend moderatie en al-of-niet ongewenst gedrag horen niet op de FP. :)
En daarom vind ik een -1 ook niet onterecht. Maar dat betekent niet dat het verboten is op de FP :)
__1337__ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:27:
Ja maar .oisyn, je bent een ProMod. Jij zou juist het goede voorbeeld moeten geven door het in dit topic te posten i.p.v. op de FP..
Mijn voorbeeldfunctie gaat alleen het modden aan. Het betekent niet dat ik dan ineens geen -1 posts mag maken oid.

Wat mij betreft mag er keihard opgetreden worden tegen FiPo'ers. En dan heb ik het niet over het modden naar -1, want dat maakt echt geen ene flikker uit :). Eerder iets van: 1e vergrijp een mail, 2e een ban. En dat natuurlijk ook duidelijk communiceren naar de rest.

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2011 15:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Herman

Herman

FP ProMod
.oisyn schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:47:
[...]

Dat heb ik nooit meegemaakt. De reacties die ik hier voornamelijk heb gezien waren dat je een reactie modereert zoals hij er staat.
Het wordt vrij regelmatig gedaan. :) Hier 2 voorbeeldjes: Voorbeeld 1 voorbeeld 2.
Daar wordt dan ook rekening mee gehouden. ;)

• mjtdevries
In principe moet je inderdaad een reactie modereren zoals je 'm tegen komt.

Het probleem is dat dat principe niet effectief is bij dergelijke figuren die het systeem misbruiken.
Eén optie is om het hier melden (met de inhoud van de orginele post) en dan krijgt ie alsnog de verdiende -1.

Dat heeft echter wel een gigantisch nadeel:
De normale lezers op T.net die dit forum nooit bezoeken snappen niet waarom een goede inhoudelijke post een -1 krijgt.
Dat heeft dan twee mogelijke consequenties:
- Ze denken dat het moderatie systeem hier totaal niet werkt.
- ze zetten hun filter zodanig dat -1 posts te zien zijn, want anders zijn ze bang dat ze goede -1 posts missen (En daarbij heeft de firstposter zijn doel bereikt)

Daarom zie ik graag dat bij deze irritante firstposter er effectievere middelen ingezet worden dan alleen maar hun reactie op -1 zetten. Want dat boeit hun echt totaal niet.

• SidewalkSuper
thies in 'nieuws: Sony deelt bans uit aan gebruikers met gekraakte PS3'
Geen idee waarom hier 6 offtopics gegeven worden? Ik heb hem zelf op +2 staan, hoewel mss een tikkie hoog vanwege de korte post, maar het is iig helemaal waar en informatief.

willempipi in 'nieuws: Sony deelt bans uit aan gebruikers met gekraakte PS3'
Deze mag ook wel een paar schopjes naar +2 mijns inziens.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wat mij betreft mag er keihard opgetreden worden tegen FiPo'ers. En dan heb ik het niet over het modden naar -1, want dat maakt echt geen ene flikker uit :). Eerder iets van: 1e vergrijp een mail, 2e een ban. En dat natuurlijk ook duidelijk communiceren naar de rest.
Wat ik wel merk is dat er veel (niet-Promod) users een FiPo áltijd naar -1 modden, ook al staat er dan een heel verhaal aan zinnige informatie in. Waarom dat gedaan wordt weet ik niet, misschien om Fipo te ontmoedigen of misschien omdat ze jaloers zijn dat ze zélf niet een zinnige First-post neer kunnen zetten.

Wat me ook nogal eens opvalt is dat ik een FiPo van 4 alinea's maak op een artikel, die op het moment van posten bovenaan verschijnt, en na een F5 een reactie of 10-20 naar beneden verschuift, weggedrukt door een kansloze 'First!' met alle reacties van dien. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling als je met een zinnige First-post het goeie voorbeeld wil geven.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

[...]

En daarom vind ik een -1 ook niet onterecht. Maar dat betekent niet dat het verboten is op de FP :)

Mijn voorbeeldfunctie gaat alleen het modden aan. Het betekent niet dat ik dan ineens geen -1 posts mag maken oid.
Ik had me het ook niet anders voorgesteld,je wist zelf waar je mee bezig was. Vragen om een -1,maar uiteindelijk toch niet krijgen. En waarom niet? omdat het merendeel van de modders jouw afzeikreactie(op de FP)richting de maker van de fipo gerechtvaardigd vindt. Want we vergeten voor het gemak de Faq maar even,en houden onze eigen regels er voor deze keer maar even op na.

Je hebt zelfs kenbaar gemaakt dat het je te doen was(hier en middels de edit in jouw reactie op de FP) om modders te bewegen vooral geen hogere score te geven dan een -1. Manipuleren heet zoiets toch? En dit alles in een reactie die totaal niet thuishoort op de FP.

Niet dat je er zelf wat aan kan doen ,maar je gaat bij mij de boeken in als de maker van een post die een -1 verdiend maar op 0 eindigt,ondanks dat ie ruimschoots onder de aandacht is geweest. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• TheCapK

TheCapK

Soms is het eigenlijk stiekem niet zo erg als zo'n Post als die van .oisin niet op de -1 komt te staan waar hij eigenlijk hoort. Zeker als het een post is waarmee een hoop met mensen worden opgevoed.
Ik heb zelf in het verleden (toen de Promods net bestonden) ook wel eens een post weggezet die ook niet op de FP thuishoorde, sterker nog, ik denk dat een aardig aantal van de 1e lijns Promods dit wel eens hebben gedaan met het enige doel om hiermee mensen op te voeden in het modsysteem en de klagers te laten zien dat we wel degelijk proberen zo goed mogelijk volgens de FAQ te modden.
Soms moet je jezelf even tot het niveau verlagen wat je eigenlijk niet wil zien juist om te proberen het niveau omhoog te krijgen!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I'm just that good babeh! :7

Ik snap eigenlijk niet zo goed welk punt je nou probeert te maken... Je doet alsof het mijn plan was om mijn eigen post op 0 te houden oid? Maar daar was het me sowieso nooit om te doen. Als ik iets wil zeggen dan doe ik dat, en de uiteindelijke score is daaraan ongeschikt.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2011 21:03 ]

• Herman

Herman

FP ProMod
k1n8fisher schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:46:
Soms is het eigenlijk stiekem niet zo erg als zo'n Post als die van .oisin niet op de -1 komt te staan waar hij eigenlijk hoort. Zeker als het een post is waarmee een hoop met mensen worden opgevoed.
Ik heb zelf in het verleden (toen de Promods net bestonden) ook wel eens een post weggezet die ook niet op de FP thuishoorde, sterker nog, ik denk dat een aardig aantal van de 1e lijns Promods dit wel eens hebben gedaan met het enige doel om hiermee mensen op te voeden in het modsysteem en de klagers te laten zien dat we wel degelijk proberen zo goed mogelijk volgens de FAQ te modden.
Soms moet je jezelf even tot het niveau verlagen wat je eigenlijk niet wil zien juist om te proberen het niveau omhoog te krijgen!
Tsja, dit komt toch op mij over als een stukje willekeur. Dagelijks zet ik reacties die -hoe begrijpelijk ook- op FiPo's reageren en 'opvoeden' op -1. Iedereen is het daar mee eens. Maar nu een ProMod het doet dan is het wel goed als deze niet op -1 komt? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Als je tot het niveau van een FiPo'er of een flamer verlaagt, dan hoor je ook een laag niveau moderatie te krijgen. Gelijke monniken...

• pcgek
  • Niet online

pcgek

.oisyn schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:01:
[...]

I'm just that good babeh! :7

Ik snap eigenlijk niet zo goed welk punt je nou probeert te maken... Je doet alsof het mijn plan was om mijn eigen post op 0 te houden oid? Maar daar was het me sowieso nooit om te doen. Als ik iets wil zeggen dan doe ik dat, en de uiteindelijke score is daaraan ongeschikt.
Dacht dat het wel duidelijk was wat ik bedoelde te zeggen. Buiten het feit om dat jouw reactie sowieso ongepast is,heb je geprobeert andere modders te beinvloeden.(op de FP notabene). Zeer ongepast! Dat jouw reactie effectief nog op 0 staat kan ik je niet kwalijk nemen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zeurt. De invloed die ik heb proberen uit te oefenen was doormiddel van het laten zien van de waarheid. Als je dat ongepast vind, so be it.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een reactie naar waarde beoordelen zoals je hem tegenkomt is niks mis mee. Ach, laat verder ook maar zitten joh. Je hebt te toon al zo gezet dat ik geen zin heb om met jou nog verder in discussie te gaan. Veel plezier met je -1 post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fijn, thanks! :)

Mag ik je er trouwens aan herinneren dat niet ik maar jij degene bent die de discussie is begonnen en de toon zette door enorm te chargeren en veelvuldig gebruik te maken van krachttermen? Ik proef vooral veel frustratie omdat ik blijkbaar iets heb gedaan wat volgens jou echt niet door de beugel kan, waar je vervolgens geen bijval van krijgt van de rest, en ik daar ook nog eens geen effectieve -1 voor gekregen heb.

.edit: overigens wil ik nog even iets rechtzetten waar ik voorheen niet op in ben gegaan:
Je hebt zelfs kenbaar gemaakt dat het je te doen was(hier en middels de edit in jouw reactie op de FP) om modders te bewegen vooral geen hogere score te geven dan een -1
Dit klopt niet, lees mijn posts nog maar eens na. Mijn doel was een FiPo'er publiekelijk ontmaskeren. En bij een FiPo hoort een -1, dus blijkbaar geloofden de modders me, maar daar was het me nooit om te doen. Maar goed, denk vooral wat je wil denken :)

[ Voor 247% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2011 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Hmm, pfoe. De reactie die .oisyn plaatste, had ik zelf niet zo snel geplaatst. Maar niets houdt hem tegen en ik kan me er wél wat bij voorstellen. Die fipo-lutsers die snel een onzinreactie posten om daarna compleet te editten naar een 'pracht' reactie, heb ik zelf ook een hekel aan. Al dat gedoe om de eerste zijn. Zucht.
Voorbeeld functie voor ProMod; ja op zich heeft dat hier wel een beetje mee te maken. Máár, een ProMod zijn betekent niet een blind schaap zijn dat constant de herder volgt natuurlijk. Zoals een van de anderen al zei; de meeste ProMods hebben in het verleden wel eens op de rand gezeten, in misschien wel vergelijkbare situaties. Maar zonder scherpte, komt geen verbetering is mijn ervaring. :)

Waar ik wel even op in wil gaan is, wat er over het algemeen met fipo plaatsers gedaan wordt. Er werd hier al geopperd: '1e keer mail, 2e keer tempban', en om eerlijk te zijn is dat ook hoe het werkt. Gebruikers die met opzet dit soort dingen doen (en daarop écht betrapt worden door crew; niet van horen zeggen) krijgen die mail.
Het probleem lijkt te zijn, dat over het algemeen alle gebruikers ermee stoppen nadat het ze één keer gelukt is. Na die 1e mail is er vrijwel nooit herhaling. Zo lijkt het dus alsof er niets gedaan wordt met deze gebruikers, terwijl in werkelijkheid er steeds nieuwe bij komen :)

Mijn hoop is dat zodra de wijzigingen aan de reactiefunctionaliteit op de FP vorm gaan krijgen, met in deze discussie als paradepaardje: de sortering op waardering, dit probleem zal verdwijnen. Dit omdat het zichzelf belonende gedrag (leuk vergelijken met honden ;)) dan niet meer mogelijk is, want je bent nooit meer de éérste.

Waar ik jullie nog wel even voor wil bedanken is het feit dat ondanks dit grote meningsverschil, de stevige discussie op zich netjes bleef. Dat zie je wel eens anders, en daarvoor mijn complimenten :) We kunnen het niet altijd met elkaar eens zijn en dat moeten we ook niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Herman87 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:09:
[...]

Tsja, dit komt toch op mij over als een stukje willekeur. Dagelijks zet ik reacties die -hoe begrijpelijk ook- op FiPo's reageren en 'opvoeden' op -1. Iedereen is het daar mee eens. Maar nu een ProMod het doet dan is het wel goed als deze niet op -1 komt? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Als je tot het niveau van een FiPo'er of een flamer verlaagt, dan hoor je ook een laag niveau moderatie te krijgen. Gelijke monniken...
Begrijp me niet verkeerd: Ik heb de reactie van .oisin ook een -1 gegeven. Dat is ook de eindscore die deze zou moeten hebben, promod of niet. Gezien het opvoedende karakter kan het mij echter niet schelen als deze uiteindelijk niet op de -1 komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Herman87 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:09:

(...) Of begrijp ik je nu verkeerd?
(...)
k1n8fisher schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:52:
[...]

Begrijp me niet verkeerd: Ik heb de reactie van .oisin ook een -1 gegeven. Dat is ook de eindscore die deze zou moeten hebben, promod of niet. Gezien het opvoedende karakter kan het mij echter niet schelen als deze uiteindelijk niet op de -1 komt!
Ik begreep je dus verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:27:
Waar ik wel even op in wil gaan is, wat er over het algemeen met fipo plaatsers gedaan wordt. Er werd hier al geopperd: '1e keer mail, 2e keer tempban', en om eerlijk te zijn is dat ook hoe het werkt. Gebruikers die met opzet dit soort dingen doen (en daarop écht betrapt worden door crew; niet van horen zeggen) krijgen die mail.
Goede zaak. Alleen denk ik dat zolang dat niet duidelijk kenbaar wordt gemaakt, er ook geen afschrik-effect is. Verder jammer dat jullie op de FP geen edit history kunnen zien zoals op het forum. Als tijdelijke snel te implementeren oplossing zou je evt nog kunnen overwegen om de post zoals die oorspronkelijk werd geplaatst ook op te slaan, al vraag ik me af of dat het dev-werk waard is, want het is dan een feature louter om FiPo'ers te kunnen pakken. Of komt diff support ook met de reactie-overhaul waar je het over had?

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
We zouden inderdaad na kunnen denken over het plaatsen van een modbreak in zo'n Fipo, voor het publiekelijke afschrikeffect. :) Een edit-history is er nog niet en ik hoop dat dat wel meegenomen kan worden met aanpak van de rest van het reactiesysteem. Het lijkt op zich maar een klein nut te hebben (fipo's) dat klopt, maar het is ook wel fijn om die functionaliteit site-wide te kunnen benutten, i.p.v. alleen op het forum. Het punt staat in elk geval open op de Devtrack, dus zodra ze aan de slag gaan wil ik wel vragen om er nog eens naar te laten kijken :) Er zijn overigens meer plaatsen op de FP waar diff ontbreekt, waar die wel nuttig zou zijn. Dat is positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik vind zelf het reactiesysteem op Engadget wel een goed voorbeeld van, hoe fipo's in de toekomst kunnen verdwijnen. Alle moderaties op een post worden opgeteld en degene met de hoogste score staat bovenaan volgens mij. Zo krijg je ook de echt nuttige dingen als eerst te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is wat wij ongeveer ook willen doen. De reactiescores die we nu via het moderatiesysteem al krijgen per reactie, zullen dan tevens gebruikt gaan worden voor de sortering. Interessante threads naar boven, onzin naar onder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien is het hier niet op z'n plek om in detail te treden, maar ik vind het wel interessant. Hoe wordt er omgegaan met threading? Wordt er gesorteerd op hetzelfde niveau in een thread? En is de waardering van een thread parent ook afhankelijk van de waardering van z'n children?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is inderdaad een beetje offtopic; maar ik heb wel een topic voor je met meer informatie: Revisie reactie- en moderatiesysteem :) Volgens mij wordt je vraag daar ook beantwoord als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah, die ga ik ook ff doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

modelmark in 'nieuws: EU-landen mogen decoderuitzending WK en EK voetbal verbieden'

Deze persoon mag wel even in de gaten worden gehouden. Het trollen druipt van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Heeft hij wel vaker een handje van met z'n 200 miljoen burgerdoden dankzij de overheid bij de meest willekeurige artikelen. Wordt opgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nog even terugkomend op FirstPosts en een mogelijke oplossing:

Stoney3K in 'nieuws: TROS hoeft forum niet te censureren'

Toen het artikel werd geplaatst heb ik deze reactie eronder gezet en behoorlijk wat moeite gedaan om er een fatsoenlijke (en nette) post van te maken waar mensen wat aan hebben. Iemand vond hem al een +2 waard, dus ik heb het idee dat ik daarin geslaagd ben. Op het moment van posten zag ik de reactie netjes bovenaan verschijnen.

5 minuten en een F5 later, en ik zie dat de hele boel naar beneden is gedonderd in favor voor een serieus kansloze FiPo van 1 regel. :( De enige oorzaak daarvoor is dat die FiPo'er nu eenmaal geen tijd nodig heeft om zijn verhaal te doen, terwijl ik op zijn minst 5 minuten verder ben om 3 alinea's aan tekst uit mijn toetsenbord tevoorschijn te halen. Daar ga je dan met je plan om een goed voorbeeld te stellen.

Ik ben er nog altijd op uit om een eerste reactie op een pagina te zetten die een +3 waard is. Sowiezo snap ik niet waarom veel reacties in chronologische volgorde op de FP komen, in principe zou je ze beter oplopend kunnen sorteren met de beste reacties boven, en daaronder de minder goeie reacties. Dus de +3's, dan de +2's, de +1's en uiteindelijk de nullen. Binnen die categorieën kun je op zich weer chronologisch gaan sorteren.

De vraag is wel even hoe je dat met threaded reacties gaat doen, bijvoorbeeld een -1 FiPo waar iemand een briljante +3 reactie overheen heeft gepost. Maar zoals het nu is komen de first-posters nog altijd bovenaan te staan, het enige verschil is dat de inhoud niet altijd te zien is. Wat eigenlijk weinig uitmaakt als er alleen 'first' of 'cool' in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat je zegt is eigenlijk wat er ook op de planning staat, zie dus: Revisie reactie- en moderatiesysteem

De reden waarom je eerst bovenaan stond is trouwens dat je reactie middels Javascript alvast geplaatst wordt (zonder alle reacties opnieuw op te halen). Het kan dus inderdaad zijn dat anderen al voor jou op submit gedrukt hebben en je dit zelf ten tijde van het plaatsen niet ziet. Niet zonder F5 in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stoney3K schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:38:
5 minuten en een F5 later, en ik zie dat de hele boel naar beneden is gedonderd in favor voor een serieus kansloze FiPo van 1 regel. :(
Ik ben het er niet mee eens dat dat een typische FiPo was. Het is gewoon een geldige vraag. 't Is jammer van die ?!! op het eind wat het wat kinderachtig doet ogen, maar inhoudelijk stipt het een belangrijk punt aan (die idd niet juist is, maar daarom was het een vraag). Ik heb deze reactie, als enige zo nu blijkt, ook op +1 gemod.
SKay in 'nieuws: TROS hoeft forum niet te censureren'

.edit: er wordt sowieso heel erg raar gemod onder dat artikel trouwens.
arjankoole in 'nieuws: TROS hoeft forum niet te censureren' => een gewone +1 imho
i-chat in 'nieuws: TROS hoeft forum niet te censureren' => ook een +1, maar stond daarnet op +0 en heeft zelfs 1x -1 gehad :? Na nog een keer goed lezen toch eigenlijk een 0, en een -1 is niet onverdedigbaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Hoho, er stond eerst een andere reactie op de eerste plaats. Maar die is verdwenen naar -2 ;) Ik vermoed dat Stoney die reactie bedoelt en niet de huidige post op de eerste plaats.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 18-02-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat kan ik dan weer niet zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eerder een 0 of +1

/oh je bedoelt dat iemand dit +3 gegeven heeft...

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 18-02-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik had het inderdaad wel over de reactie van SKay, maar ik weet niet of hij die reactie écht gepost heeft om er antwoord op te krijgen, of dat het een verkapte Fipo is met een vraag waarop ie zelf al het antwoord weet, om alleen reacties uit te lokken.

Klok-en-klepel reacties ben ik soms ook geen fan van. Tuurlijk zullen mensen die uit onwetendheid maken, maar het zijn soms wel opmerkingen (en de reacties van 'zo zit het werkelijk') van de rest die een thread aardig kunnen vervuilen.
.oisyn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:55:
[...]
i-chat in 'nieuws: TROS hoeft forum niet te censureren' => ook een +1, maar stond daarnet op +0 en heeft zelfs 1x -1 gehad :?
Strekking is goed, maar verwoording (prutsium tokkiecom, in mijn optiek dezelfde kinderachtige actie als 'M$') geeft hem voor mij een 0.

[ Voor 32% gewijzigd door Stoney3K op 18-02-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh ja, op een of andere manier is de eerste alinea in die post dus mij volledig ontgaan 8)7. Idd, ook een 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Oh oke, my bad. Nou de reactie van SKay zie ik zeker niet als een fipo in die zin. Het is misschien wel een klok-en-klepel reactie, toch zal het voor velen een interessante vraag zijn. :) Ik zelf heb de reactie een 0 gegeven daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stoney3K in 'nieuws: Wetenschappers ontwikkelen 'antilaser''

De enige reactie die nog een beetje natuurkundig zin heeft in het hele topic, en er komen alleen maar 0's op. WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
TomTube in 'nieuws: Tomtom pakt marktaandeel in krimpende markt'
lijkt mij geen +1 waard maar op zijn minst een +2
het onderscheid zich namelijk op een positieve manier met de rest van de posts, en is een ( naar mijn idee ) leuke aanvulling op het huidige artikel.

[ Voor 28% gewijzigd door TomTube op 18-02-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zeker :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zucht, en het Apple gehuil en geflame start alweer: Frans G in 'nieuws: Stemronde GoT Community Android Awards is gestart' gevolgd door Verwijderd in 'nieuws: Stemronde GoT Community Android Awards is gestart'

Ik denk dat het goed is die thread even in de gaten te houden.

Deze post (ander topic) krijgt een +3 terwijl het imho niet meer dan een 0 is: AtlonXP1800 in 'nieuws: Website NRC gaf abonnees toegang tot andermans gegevens'

[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 20-02-2011 11:00 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
elmuerte in 'nieuws: Sony scherpt algemene voorwaarden PSN verder aan'
krijgt -1 en 1,0 naar mijn mening is dat zo veel extra info voor het artikel dat het wel een +2 of +3 kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Thanatos_ in 'nieuws: 'Toezichthouders VS starten vooronderzoek naar Apple''

"Graaikanker" -> imho -1 wegens dit soort onnodige bewoordingen. Zeker in een Apple-topic waar het minste of geringste toch al tot flamewars leid....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had dit topic niet eens nodig om die kutopmerking te zien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tombuis schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:06:
elmuerte in 'nieuws: Sony scherpt algemene voorwaarden PSN verder aan'
krijgt -1 en 1,0 naar mijn mening is dat zo veel extra info voor het artikel dat het wel een +2 of +3 kan krijgen
Staat op +2 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
In dit artikel stond geen enkele moderatie boven de +1 terwijl er m.i. toch wel wat mooie reacties in staan :)

Oordeel zelf, maar mijn mening is dat de volgende reacties wel op +2 kunnen ;)
Malantur in Corsair introduceert F80A en F115-ssd's met 25nm-geheugen
Malantur in Corsair introduceert F80A en F115-ssd's met 25nm-geheugen
aTmosh in Corsair introduceert F80A en F115-ssd's met 25nm-geheugen

(Die laatste zou zelfs een +3 kunnen zijn mits feitelijk juist hetgeen ik vrij lastig kan bepalen)

Zéér suggestieve en verwijtende reactie. Daar kan ik niet meer dan een 0 voor geven. (En mijn gevoel zegt dat ik dan nog coulant ben. Hoger is die m.i. ook zeker niet waard)
Verwijderd in 'Website NRC gaf abonnees toegang tot andermans gegevens'

[ Voor 16% gewijzigd door Herman op 21-02-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ymmv in 'nieuws: Hotfile kiest voor hardere aanpak uploaders illegaal materiaal'

Moderatiegeleuter, mag op -1 lijkt me? Die +3 mag sowieso worden nagekeken, dat is echt modmisbruik.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 21-02-2011 04:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Cheetah in 'nieuws: 'Toezichthouders VS starten vooronderzoek naar Apple''
Maar ook in diezelfde thread:
Finraziel in 'nieuws: 'Toezichthouders VS starten vooronderzoek naar Apple''
CrazyBernie in 'nieuws: 'Toezichthouders VS starten vooronderzoek naar Apple''
JivZ in 'nieuws: 'Toezichthouders VS starten vooronderzoek naar Apple''
balk in 'nieuws: 'Toezichthouders VS starten vooronderzoek naar Apple''
etc

Allemaal 1x 0: Off-topic/irrelevant moderatie, terwijl al die posts bijster on-topic zijn en vaak zelfs e.e.a. toevoegen.

Blijkbaar een Apple-liefhebber op bezoek geweest in dat topic die nog niet geheel snapt hoe er gemodereerd moet worden... misschien iemand die hem/haar dat wil uitleggen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 21-02-2011 09:56 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Hoe jij het kan zien, snap ik niet. ;) Maar inderdaad is er één gebruiker geweest die het nuttig vond om al die reacties met een 0 te waarderen.

Ga ik achteraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik kan het ook niet zien, maar mijn analytische vermogens zijn wel van dien aard dat ik het kon afleiden ;)
De 1e post in die thread neemt het min of meer op voor Apple en heeft geen nulletje, maar alles daaronder wat een poging doet om te verklaren waarom dat mededingingsonderzoek is gestart wordt getrakteert op 0: dan weet je wel hoe laat het is :D

Het is overigens wel vervelend hoeveel impact slechts 1 zo'n dergelijke mismoderatie kan hebben op de eindscore.
Trekt makkelijk een +3 naar een +2 of een +2 naar een +1. Er is 3x een +2 en zelfs 5x een +3 nodig om 1x een 0 (meningmod) te compenseren in de eindscore. Eigenlijk zouden dergelijke stand-alone 'way-off' moderaties automatisch genegeerd moeten worden in de scorebepaling, maargoed.

[ Voor 20% gewijzigd door Cheetah op 21-02-2011 11:20 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 15:46
Cheetah schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:14:
Trekt makkelijk een +3 naar een +2 of een +2 naar een +1. Er is 3x een +2 en zelfs 5x een +3 nodig om 1x een 0 (meningmod) te compenseren in de eindscore.
Hm. Met mijn 2x weging een +2 geven zet die eindscore alweer op +3.
Of ik zit te suffen en iemand anders heeft ook al wat puntjes gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 21-02-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CherandarGuard in 'nieuws: Postcodeloterij lekt privégegevens door ontwerpfout'

Ergens kan ik hem wel waarderen, de -1 vind ik te ver gaan persoonlijk. Een 0 zou wel goed op z'n plaats zijn volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Persoonlijk vind ik -1 ook goed te verdedigen. :)
Mijn score is ook -1. Humor wil ik best hoger waarderen maar dit is écht een open deur. Het lijkt me ook niet te stimuleren dat users hun eerste ingeving gaan posten. Ik beschouw dit dan ook als ongewenst.

[ Voor 29% gewijzigd door Herman op 21-02-2011 12:05 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.