Het kleine-mismoderatietopic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 26.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb daar sowieso een -1 uitgedeeld.

Waarom? Omdat ten eerste Smartphones, in het artikel, 11 miljoen Smartphones verkocht op een totaal van 280 miljoen telefoons wereldwijd. Daarbij is wereldwijd nog minstens 80% van alle telefoons een gewone feature phone. De markt groeit dus (beargumenteerd) niet en imho al helemaal niet voor Samsung (aangezien Samsung een aanzienlijk kleiner marktaandeel in de feature phones heeft).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:12:
. De markt groeit dus (beargumenteerd) niet en imho al helemaal niet voor Samsung (aangezien Samsung een aanzienlijk kleiner marktaandeel in de feature phones heeft).
Gartner Says Worldwide Mobile Phone Sales Grew 35 Percent in Third Quarter 2010;
Smartphone Sales Increased 96 Percent

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1466313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:25:
[...]

Gartner Says Worldwide Mobile Phone Sales Grew 35 Percent in Third Quarter 2010;
Smartphone Sales Increased 96 Percent

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1466313
Ik heb het niet zo op cijfers maar Samsung gaat in zijn totaliteit van 19.6% naar 17.2% marktaandeel. Dat betekent dat anderen harder zijn gegroeid en/of meer units hebben afgezet in een andere markt (non-smartphone).
Although the top three worldwide mobile device manufacturers Nokia, Samsung and LG remained the same – albeit with reduced market share - the third quarter saw Apple rise into the top five manufacturers, surpassing RIM for fourth place (see Table 1).
Maar laat mij vooral mijn conclusies/cijfertjes lezen, de overige -1 uitdelers komen zich hier niet verantwoorden, blijkbaar... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Ik heb het niet zo op cijfers maar Samsung gaat in zijn totaliteit van 19.6% naar 17.2% marktaandeel. Dat betekent dat anderen harder zijn gegroeid en/of meer units hebben afgezet in een andere markt (non-smartphone).

[...]
Het marktaandeel kan afnemen, maar je kan toch meer smartphones verkopen dan vorig jaar omdat de smartphonemarkt in z'n geheel is gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

[...]

Waarom? Omdat ten eerste Smartphones, in het artikel, 11 miljoen Smartphones verkocht op een totaal van 280 miljoen telefoons wereldwijd. Daarbij is wereldwijd nog minstens 80% van alle telefoons een gewone feature phone. De markt groeit dus (beargumenteerd) niet en imho al helemaal niet voor Samsung (aangezien Samsung een aanzienlijk kleiner marktaandeel in de feature phones heeft).
Een 0 kan ik ergens nog wel begrijpen,maar -1 geven is toch nergens voor nodig? Wat is er zo ongewenst aan die post dan?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een -1 uitgedeeld omdat er eerst enkel die eerste zin stond om snel een FIPO te halen en hij daarna de rest erbij geedit heeft. Ik edit m'n post ook als ik nog wat nuttigs erbij bedenk maar ik post niet eerst een zin om dan de rest erbij te bedenken, zorg wel altijd dat er gewoon een nuttige post staat wat niet simpel scoren met een zinnetje is die iedereen wel kan bedenken.

[ Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2011 12:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 13:14
Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:27:
Ik heb een -1 uitgedeeld omdat er eerst enkel die eerste zin stond om snel een FIPO te halen en hij daarna de rest erbij geedit heeft. Ik edit m'n post ook als ik nog wat nuttigs erbij bedenk maar ik post niet eerst een zin om dan de rest erbij te bedenken, zorg wel altijd dat er gewoon een nuttige post staat wat niet simpel scoren met een zinnetje is die iedereen wel kan bedenken.
Hier sluit ik mij geheel achteraan.
Herman87 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:21:
Hoewel ik het er niet mee eens ben, lijkt mij deze reactie gewoon een mening. :) Ik zie er niet echt iets ongewenst aan. Misschien dat het iets gevoellig ligt, maar ik zou -1 wat zwaar vinden. '0' een betere moderatie? (Of zie ik iets over het hoofd)
Dan houden we het op een 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
[...]

Inhoudelijke fouten horen op 0, niet op -1. Of ze moeten trollend bedoeld zijn, maar dat zie ik hier niet. Daarnaast zou je dan ook een reactie moeten plaatsen om die fout te corrigeren, als dat nog niet gebeurd is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

^ yup
Dirk schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:45:
[...]

Inhoudelijke fouten horen op 0, niet op -1. Of ze moeten trollend bedoeld zijn, maar dat zie ik hier niet. Daarnaast zou je dan ook een reactie moeten plaatsen om die fout te corrigeren, als dat nog niet gebeurd is.
Reakties plaatsen of hier posten; uiteindelijk zijn er altijd personen (niet zozeer bobwarley) die een hogere score willen/eisen soms ongeacht de movitatie.

Ik maak er zo wel een 0 van in dit geval maar inhoudelijk wordt hier het afgelopen uur meer nuttig beargumenteerd door bobwarley dan in zijn frontpage-reaktie. Komt gedeeltelijk als haast / ongemotiveerd op me over ergo -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was nog geen drie minuten later..en niet na een half uur ofzo. Daarnaast zelfs het eerste stukje zou een 0 moeten zijn in plaats van -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Het was nog geen drie minuten later..en niet na een half uur ofzo. Daarnaast zelfs het eerste stukje zou een 0 moeten zijn in plaats van -1.
Precies, razendsnel posten om eerste te zijn en dan nadenken over wat je eens wilt posten. Dat krijgt van mij een -1.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Vind jij... Zie mijn post hierboven; als je dit soort argumenten van de afgelopen uren die je hier hebt gepost, in een inhoudelijk stuk op de Frontpage had gezet, had je al minstens een +1 kunnen verwachten van de overgrote meerderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en Verwijderd in 'nieuws: Foto's en specs vier nieuwe BlackBerry's lekken uit' dan als first post. Sorry hoor maar dan was mijn reactie (zelfs met enkel de eerste regels) nog altijd meer relevant dan deze 1st post.

Ik noem dat een doelloze first post.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:57:
en Verwijderd in 'nieuws: Foto's en specs vier nieuwe BlackBerry's lekken uit' dan als first post. Sorry hoor maar dan was mijn reactie (zelfs met enkel de eerste regels) nog altijd meer relevant dan deze 1st post.

Ik noem dat een doelloze first post.
Sorry bobwarley maar nou doe je het weer... De quote die ik nu van je heb, heb je al minstens 2x aangepast en dat weet je...

Ik mod naar wat ik op bepaalde momenten lees en als ik dan even citeer uit de MOD-FAQ:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten
Dit geldt voor -1 moderaties. In mijn opinie was jouw eerst zin minder zinnig dan die van Dhr. Luckii. Waarom? Jouw zin was niet gestaafd op inhoud uit het artikel (dus minder goed beargumenteerd of controleerbaar) terwijl die van Dhr. Luckii direct inhoud heeft op de bijgeleverde foto-gallery waar de Blackberry in "chroom" afwerking staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het gaat mij in ieder geval ook om de intentie die er achter zit. Luckii post gewoon wat hem op valt, jij post eerst snel iets om een FIPO te scoren en daarna eens te kijken naar de inhoud van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat snap jij niet aan mijn first post? De titel van het Artikel is: Samsung verkoopt drie keer zo veel smartphones als in 2009.

Mijn eerste reactie: Bijna iedereen verkoopt meer smartphones (behalve LG geloof ik). Dit komt omdat wereldwijd de smartphonemarkt sterk groeit.

Het is (a) ontopic en (b) algemene kennis dat de smartphone-markt sterk groeit

The smartphone market is growing at nearly 100%

Leuk dat Samsung 3x zo veel verkoopt. Maar bijna iedere fabrikant heeft meer smartphones verkocht: omdat de markt groeit.

nieuws: HTC verkoopt in 2010 dubbel zo veel toestellen als jaar ervoor
nieuws: Nokia ziet smartphoneverkopen stijgen en marktaandeel dalen
"BlackBerry, en Apple. Beide fabrikanten zagen hun verkopen in 2010 eveneens flink stijgen"
enz.

Totaal nutteloos om hiervoor een -1 te geven

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus (c) irrelevant. En dat samen met een fipo willen scoren is ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:24:
Dus (c) irrelevant. En dat samen met een fipo willen scoren is ongewenst.
Nee, het was een inhoudelijke reactie (ook zonder latere edit). Op z'n minst een 0.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:26:
[...]

Nee, het was een inhoudelijke reactie (ook zonder latere edit). Op z'n minst een 0.
Ga je nou eens stoppen met je eigen "fout" te bevestigen? Ook hier steeds even wat posten en op het moment dat iemand anders een antwoord heeft geformuleerd, ga je het aan lopen passen. Precies wat Tsurany probeert te schetsen; teveel fipo-gehalte want er wordt pas later nagedacht hoe het te nuanceren/onderbouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:28:
[...]

Ga je nou eens stoppen met je eigen "fout" te bevestigen? Ook hier steeds even wat posten en op het moment dat iemand anders een antwoord heeft geformuleerd, ga je het aan lopen passen. Precies wat Tsurany probeert te schetsen; teveel fipo-gehalte want er wordt pas later nagedacht hoe het te nuanceren/onderbouwen is.
Nee, zelfs als iets inhoudelijk onjuist is is dat volgens de modfaq een 0 en geen -1 (het was overigens imho niet onjuist) Btw Jullie taak is objectief te modden (en niet te denken hij wil zus of zo met een fipo).

Maar ik ben toch al waar ik zijn wil: hij staat op 0 (eigenlijk zou die ook best op +1 kunnen, maar dat maakt me niet uit).

Trouwens Tsurany jij vindt het gedrag onwenselijk dan moet je een DM of een discussie doen en niet inhoud van posts gaan afstraffen met een -1 omdat je bepaald gedrag onwenselijk vindt. Je moet het gewoon op z'n inhoud beoordelen en dat was een 0.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:25

Herman

FP ProMod
Ik snap deze discussie niet zo goed. Volgens mij heeft een PowerMod het al wel duidelijk weergegeven. De inhoud is wat onzorgvuldig en daarom krijgt deze reactie hooguit een punt aftrek. Als ik users lagere scores moet geven omdat ze graag bovenaan willen staan, dan blijf ik bezig...

Die reactie van BW is geen juweeltje maar m.i. zeker niet ongewenst.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:56
GraveR in 'nieuws: Rechter: PS3-hackers moeten hun activiteiten staken'
Ik vind dit een +1, wat is er fout aan (ik zie zelfs wat -1's)?
Het is kort, maar het klopt, ontopic en voegt nog wat toe aan het nieuwsbericht.

En kan er eens naar deze user gekeken worden die praktisch iedere post dezelfde opmerking maakt en gewoon door blijft trollen, althans zo ziet het er naar mij toch uit.
http://tweakers.net/searc...erreacties&Query=Rockvee2

[ Voor 28% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:59

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:20:
Mijn eerste reactie: Bijna iedereen verkoopt meer smartphones (behalve LG geloof ik). Dit komt omdat wereldwijd de smartphonemarkt sterk groeit.
Dat hoeft, ook als het de eerste reactie bij een artikel, geen -1 fipo te zijn. Zelfs als het inhoudelijk onjuist is dan nog hoeft het niet naar -1.

* botoo 0 gedaan heeft (al voor de discussie hier), ik zie er nu ook weer niets in wat de moeite van het lezen waard is.
*eensch is*
Die Luckii is sowieso een volstrekt nutteloze poster wiens reacties zelden boven de -1 uitkomen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:47:
[...]

*eensch is*
Die Luckii is sowieso een volstrekt nutteloze poster wiens reacties zelden boven de -1 uitkomen.
Hij scoort inderdaad behoorlijk consequent -1's met allemaal soortgelijke doelloze reacties. Het lijkt erop dat hij hoe dan ook zijn mening wil geven over wat er gezegd wordt. Nou ja, ook een -1 voor de bovenstaande reactie inderdaad.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hansg in 'nieuws: Autoriteiten Egypte sluiten internet compleet af'

Vind dat geen +1 waard... vind het een beetje trollerig, door over "domme berichten" te spreken enkel omdat ze niet overeenkomen met je eigen mening, en die laatste alinea is ook gewoon een troll imho.

Lijkt me geen +1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens, ik heb daarvoor een punt aftrek gegeven, waardoor ik op een 0 uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die reactie is dermate op-de-man, dat deze reactie m.i. ongewenst is.
Ik lees er 2 flames in:
Een beetje dommige berichtjes posten hier op T.net,
(...) Schuilt er ook nog een mens achter je torenhoge "Law And Order" reputatie, of ben je echt alleen maar in staat om staatpropaganda te herhalen?
Beide een punt aftrek, kom ik op een -1 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als je je punt moet maken met op de man spelen en trollen dan schuif ik naar de -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wildhagen schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:19:
hansg in 'nieuws: Autoriteiten Egypte sluiten internet compleet af'

Vind dat geen +1 waard... vind het een beetje trollerig, door over "domme berichten" te spreken enkel omdat ze niet overeenkomen met je eigen mening, en die laatste alinea is ook gewoon een troll imho.

Lijkt me geen +1 waard.
+1 On-topic 8
0 Off-topic / Irrelevant 6
-1 Ongewenst 23
Gemiddeld -0,4
Effectief 0
Jouw moderatie: -1

Hoe kan het -0,4 zijn? Pro modjes die +1 hebben gestemd die meer tellen, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:52
Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:44:
[...]

+1 On-topic 8
-1 Ongewenst 23
Gemiddeld -0,4
Effectief 0

En ik heb net ook gemodereerd (met -1) en nu dus 29x ongewenst maar nog steeds gemiddeld een 0 :S
Vraag me ook af hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Kevinp in 'nieuws: SourceForge sluit servers na hack' - +3 voor dit? +1 maximaal als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:44:
[...]

+1 On-topic 8
-1 Ongewenst 23
Gemiddeld -0,4
Effectief 0

off topic:
Die berekening klopt wel. Het aantal stemmen: 37 die totaal -15 hebben gestemd (+8 minus 23). Min 15 gedeeld door 37 maakt -0.4054. Dus effectief nog '0'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wees blij: dankzij mijn 6x -1 staat ie nu eindelijk op de juiste score!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 29-09 09:51
sun0000 in 'nieuws: 'Nvidia komt in februari met dual-gpu GTX 590'' mag nog wel wat -1 gebruiken, slaat totaal nergens op, laat mensen gewoon in hun waarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 15:32

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Deze heeft +2 gekregen, lijkt me niet helemaal terecht: Rmg in 'nieuws: Onderzoekers verbeteren plastic transistors'.
0 of +1 lijkt me genoeg.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is dit nu wel zo'n ongewenste reactie? Vind hem eigenlijk best in lijn met het artikel,ook al is ie vrij kort. Of gaat het om de lengte?Vraag me af of we niet al te kritisch naar een 'eerste post' kijken. Heb de laatste tijd het gevoel dat we er in doorschieten,en op zoek zijn naar de -1 in zo'n eerste post. Ik bedoel, 10 plaatsen lager en hij was hoogstwaarschijnlijk op 0 geëindigd .
Verwijderd in 'nieuws: 'Nederlanders maken zich zorgen over privacy''

Heb deze er even bij gepakt om een vergelijking te maken.
kevinr1 in 'nieuws: 'Nvidia komt in februari met dual-gpu GTX 590'' Schud ook wat uit zijn mouw waar niemand wat aan heeft,en dat krijgt dan wel nullen en enen. Is dat dan omdat hij een paar woorden meer gebruikt? Voor beide posts heb ik trouwens een 0 gegeven.

Kunnen we daar niet is een klein beetje soepeler mee omgaan? Of ben ik de enige die er zo over denkt? :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@ pcgek: Ik probeer altijd zo optimistisch mogelijk te modden, maar ik ben toch geneigd om -1 tegeven. :)

Off topic:Gave usericon Nieuw? :)

Ah... iemand heeft deze reactie naar beneden gemod... :'(
JeanJeremy in Verizon wil Terremark overnemen

Deze is toch zeker een Must Read omdat deze verwijst naar een definitieve beslissing welke in het nieuwsitem nog niet zeker is. Zeer relevant voor de lezer dus m.i. vanuit een lezers-oogpunt Must Read. +3. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:35

pietje63

RTFM

Ik ben normaal niet iemand die meteen gaat huilen als hij een keer slecht beoordeeld wordt, maar ben toch wel verbaasd over de beoordeling op: pietje63 in 'nieuws: Rechter: PS3-hackers moeten hun activiteiten staken'
+2 Informatief 1
+1 On-topic 2
-1 Ongewenst 6
Volgens mij is deze reactie alles behalve een -1 waard. Ik zeg zeker niet dat het een zeer hoogstaande reactie is, en ik had het verhaal verder kunnen onderbouwen etc. maar deze reactie is toch (gemiddeld) geen negatieve score waard?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Herman87 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:47:
Ah... iemand heeft deze reactie naar beneden gemod... :'(
JeanJeremy in Verizon wil Terremark overnemen

Deze is toch zeker een Must Read omdat deze verwijst naar een definitieve beslissing welke in het nieuwsitem nog niet zeker is. Zeer relevant voor de lezer dus m.i. vanuit een lezers-oogpunt Must Read. +3. :9
Zulke belangrijke aanvullende informatie, met relevante quote zoals hier, mag inderdaad op +3.
pietje63 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:28:
Ik ben normaal niet iemand die meteen gaat huilen als hij een keer slecht beoordeeld wordt, maar ben toch wel verbaasd over de beoordeling op: pietje63 in 'nieuws: Rechter: PS3-hackers moeten hun activiteiten staken'

[...]

Volgens mij is deze reactie alles behalve een -1 waard. Ik zeg zeker niet dat het een zeer hoogstaande reactie is, en ik had het verhaal verder kunnen onderbouwen etc. maar deze reactie is toch (gemiddeld) geen negatieve score waard?
Geen idee waar die -1 vandaan komt, maar jouw reactie is wat mij betreft gewoon ontopic.
Overigens mag ook Rockvee2 in 'nieuws: Rechter: PS3-hackers moeten hun activiteiten staken' wel op 0.
Nog een van dezelfde gebruiker: Rockvee2 in 'nieuws: Rechter: PS3-hackers moeten hun activiteiten staken'. Een -1 is deze reactie absoluut niet waard en al heeft hij geen gelijk, ik vind dat hij dankzij zijn onderbouwing toch wel op +1 mag.
Alhoewel, ik zie dat hij zijn argumenten tot in het eindeloze herhaalt in andere reacties, maar dan nog hoeft deze reactie niet op -1, net als de meeste andere reacties, die kunnen alsnog wel op 0.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 29-01-2011 00:57 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

__1337__ schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:21:
sun0000 in 'nieuws: 'Nvidia komt in februari met dual-gpu GTX 590'' mag nog wel wat -1 gebruiken, slaat totaal nergens op, laat mensen gewoon in hun waarde..
Dat hele draadje daar mag op de parent na wel allemaal op -1. Misschien dat sun0000 even een mailtje moet ontvangen van een powermod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

k1n8fisher schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 08:07:
[...]

Dat hele draadje daar mag op de parent na wel allemaal op -1. Misschien dat sun0000 even een mailtje moet ontvangen van een powermod?
Inderdaad. Mijn emmer rode verf is al op inmiddels.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08-2022
MicGlou in 'poll: De OnVeilige kaart'

Uitgebreid betoog, maar een +2 is misschien toch wat overdreven?

i-chat in 'poll: De OnVeilige kaart'

-1 door eerste zinnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inderdaad. Die heeft nog wel even een duwtje nodig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1, *ploink*. En niet alleen vanwege die eerste zin, in de rest van de reactie staan ook de nodige aanvallen op de man en flamebaits.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Informatief vind ik het niet, hooguit zweverig. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Informatief is dan ook niet het woord wat ik in gedachten heb bij reacties op dit soort nieuwsartikelen. Een interessante visie of gedachtengang kan ook reden zijn om er een +2 aan te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Heb het hele stukje draad beginnende bij Wolfos maar even van extra -1-tjes voorzien. Was allemaal hoogstaand leesvoer! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4472472 - kan wel een tikje naar +1 krijgen. Ik zie niet waarom dit een +2 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Manuel schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:03:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4472472 - kan wel een tikje naar +1 krijgen. Ik zie niet waarom dit een +2 moet zijn.
Mwah, ik vind het best een verdiepend en solide betoog wat lekker leest. W.m.b. mag dat wel beloond worden met +2. :)
Note dat reacties bij video's wat 'lichter' gemod mogen worden ;)

Dit vind ik een hele mooie informatieve reactie maar deze staat nog op +1. Een +2 vind ik 'm zeker waard! :)
Ram-G-maN in 'Cover van Toshiba T750-laptop verschiet van kleur'

[ Voor 24% gewijzigd door Herman op 31-01-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Herman87 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:14:
[...]

Mwah, ik vind het best een verdiepend en solide betoog wat lekker leest. W.m.b. mag dat wel beloond worden met +2. :)
Note dat reacties bij video's wat 'lichter' gemod mogen worden ;)
Het is een mooie post maar ik zie nog steeds niet een +2 waard. Ik geef een +2 als het een goed verhaal is plus als er geen fouten instaan. Je moet de lijn wel een beetje gelijk houden vind ik, waar ik anders een +1 voor geef dan wordt het niet ineens een +2 omdat het een ander soort 'bericht' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Manuel schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:37:
[...]
Het is een mooie post maar ik zie nog steeds niet een +2 waard.
M.i. is het een mooi onderbouwde reactie die wel degelijk boven het maaiveld uitsteekt. Daarnaast is het m.i. ook een nuttige bijdrage aan deze discussie. Dan geeft de Mod-faq voldoende handvatten om een dergelijke reactie op +2 te zetten :)
Ik geef een +2 als het een goed verhaal is plus als er geen fouten instaan.
Als er fouten in staan, dan horen er inderdaad punten afgetrokken te worden. Maar dan moet je die fouten wel aangeven door erop te reageren. Voor zover ik nu zie, zitten er geen inhoudelijke fouten in het betoog.
Je moet de lijn wel een beetje gelijk houden vind ik, waar ik anders een +1 voor geef dan wordt het niet ineens een +2 omdat het een ander soort 'bericht' is.
De mod-faq geeft zelf het onderscheid tussen enerzijds de nieuwsitems waar streng gemod moet worden en de overige items waar wat losser gemod mag worden. (Modereren buiten nieuwsartikelen) ;)
Voor deze reactie daarentegen vind ik +2 wat veel van het goede omdat het wat suggestief en speculatief vind.
Bilel in ''Internetportomonnee' ABC4Trust'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:01

watercoolertje

Untertitel

mstam in 'nieuws: 'Android is grootste op smartphones, in opmars op tabletmarkt''

Hier kunnen volgens mij straks wat fanboy-mods aangepakt/aangesproken worden ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Herman87 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:16:
Als er fouten in staan, dan horen er inderdaad punten afgetrokken te worden. Maar dan moet je die fouten wel aangeven door erop te reageren. Voor zover ik nu zie, zitten er geen inhoudelijke fouten in het betoog.
"Ik ben eigenlijk nog geen enkele website tegengekomen die dit bied. Dan heeft het ook weinig zin om een OpenID aan te maken." Er zijn genoeg sites die dat al wel hebben om even een hele grote te noemen, Facebook. Je kunt met je GMail / (elke andere OpenID provider) gewoon op Facebook inloggen zonder al te veel poespas. Wat ik hieruit concludeer is dat de poster niet verder heeft gekeken dan dat zijn neus lang is. (no offence).
De mod-faq geeft zelf het onderscheid tussen enerzijds de nieuwsitems waar streng gemod moet worden en de overige items waar wat losser gemod mag worden. (Modereren buiten nieuwsartikelen) ;)
Deze link is mij niet onbekend alleen kan ik de categorie niet vinden voor een eventuele richtlijn. Ik zie dit een beetje als 'productreviews' en zonder enige onderbouwing van zijn mening vind ik het niet +2 waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
Alhoewel misschien verkeerd verwoord en wat kort af, maar ik vind n00bs in 'nieuws: Moederbedrijf It's en Modern.nl is failliet' wel een goede reactie. Het geeft maar weer eens aan dat extra garantie bijkomen zowat nooit zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het is een nutteloze reactie en niet meer dan een uiting van ongenoegen van iemand die zich gedupeerd voelt.

Overigens deel ik je conclusie dat 'garantie bijkopen zowat nooit zin heeft' niet op basis van een bedrijf dat failliet gegaan is. Of dat zin heeft is evenwel een volledig andere discussie die niet in het moddereterforum besproken hoeft te worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 13:22
alex3305 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:20:
Alhoewel misschien verkeerd verwoord en wat kort af, maar ik vind n00bs in 'nieuws: Moederbedrijf It's en Modern.nl is failliet' wel een goede reactie. Het geeft maar weer eens aan dat extra garantie bijkomen zowat nooit zin heeft.
Is toch een overduidelijke nul post?
Vind hem zelfs zo weinig toevoegen dat ik bijna vanwege taalgebruik naar een -1 toe zou neigen.

Wat vinden jullie van deze?: Verwijderd in 'nieuws: Koolstof maakt goedkopere touchscreens mogelijk'
Vind dit eigenlijk een -1.

[ Voor 15% gewijzigd door timwijn op 31-01-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Goed, ik doe dit voor de eerste keer, meestal kan het me niet zo veel schelen, maar ik kan het niet hebben als mensen posts naar beneden modden omdat ze het er niet mee eens zijn of de strekking van het betoog niet begrijpen.
Buggle in 'nieuws: Scareware-makers schikken voor 8 miljoen dollar'
Goed, ik zeg niet dat ik hier wereldschokkende nieuwe inzichten betoog, maar ontopic is het zeker en daarmee hoe dan ook een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Buggle schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:38:
Goed, ik doe dit voor de eerste keer, meestal kan het me niet zo veel schelen, maar ik kan het niet hebben als mensen posts naar beneden modden omdat ze het er niet mee eens zijn of de strekking van het betoog niet begrijpen.
Buggle in 'nieuws: Scareware-makers schikken voor 8 miljoen dollar'
Goed, ik zeg niet dat ik hier wereldschokkende nieuwe inzichten betoog, maar ontopic is het zeker en daarmee hoe dan ook een +1.
Tja, lastig. Je zet een interessante visie neer maar hanteert ook zaken als "nitwits" wat nogal flamerig overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 07:48
AxelF in 'nieuws: Canadezen gaan meer betalen voor internet door datalimieten'

Mag van mij naar 0, misschien zelfs -1.
Teleslet enz... :N :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die staat inmiddels ruim op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Bor de Wollef schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:50:
[...]

Tja, lastig. Je zet een interessante visie neer maar hanteert ook zaken als "nitwits" wat nogal flamerig overkomt.
Gezien het gebruik van het woord Nitwits in combinatie met zijn uitleg denk ik niet dat je dit negatief moet beoordelen. +1 is gewoon een goede score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

k1n8fisher schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:39:
[...]

Gezien het gebruik van het woord Nitwits in combinatie met zijn uitleg denk ik niet dat je dit negatief moet beoordelen. +1 is gewoon een goede score!
Toch vind ik dat een meer normale aanduiding ook had gekund. Ik ga niet hoger dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dancing_Animal in 'reviews: Samsung QX310 en SF310: stijlvol 13"-duo' Staat momenteel op 0, is dit niet gewoon en flame (aan het adres van Windows besturingssysteem)
(Het is overigens een reactie om mijn reactie: Regeneration in 'reviews: Samsung QX310 en SF310: stijlvol 13"-duo')

Hoewel nog niet al te lang geplaatst en weinig gemod, toch even hier omdat er bij review toch wat minder gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34

Matis

Rubber Rocket

Regeneration schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:25:
Dancing_Animal in 'reviews: Samsung QX310 en SF310: stijlvol 13"-duo' Staat momenteel op 0, is dit niet gewoon en flame (aan het adres van Windows besturingssysteem)
Check, staat momenteel op -1
(Het is overigens een reactie om mijn reactie: Regeneration in 'reviews: Samsung QX310 en SF310: stijlvol 13"-duo')

Hoewel nog niet al te lang geplaatst en weinig gemod, toch even hier omdat er bij review toch wat minder gekeken wordt.
Ik heb hem +3 gegeven, vind het een goed verhaal, waar ik me overigens ook helemaal in kan vinden :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Regeneration schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:25:
Mwah, zoals ik het nu lees, wil deze user enkel jouw lijstje aanvullen en is diens mening dat de OS van Apple behoorlijk beter is. Dat lijkt me niet ongewenst maar aangezien hij/zij deze mening niet onderbouwt, is het vrij irrelevant. 0 lijkt mij ook een goede moderatie. :)

* Herman geeft 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Bor de Wollef schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:50:
[...]

Toch vind ik dat een meer normale aanduiding ook had gekund. Ik ga niet hoger dan een 0.
Een Nitwit is iemand die van toeten nog blazen weet (Nitwit-Nietweet) en zich ook zo gedraag - en ja, het geeft uitdrukking aan mijn frustratie, dat geef ik grif toe. Ik onderbouw ook in mijn post dat hier eigenlijk sprake is van onachtzaamheid die mensen kwalijk te nemen is. Daar mag je volgens mij best wat minder lief over zijn.
Maar als het gebruik van het woord nitwit al reden is om een complete post die gewoon ontopic is naar 0 te zetten dan vraag ik me af of we niet teveel op de toer van de Bond tegen Vloeken zijn geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nitwit zou ik in dit kader niet aan willen rekenen ook al klinkt het best wel wat arrogant/betweterig. Wat ik wel trollerig vind is die oplichters dankbaar zijn voor het aanbrengen van schade bij anderen. Je hebt een punt wb de onkunde/desinteresse van veel computergebruikers maar laten we wel wezen, kennisniveau is arbitrair, wat voor de één dagelijkse kost is, is voor een ander totaal onbegrijpelijk en om dankbaar te zijn dat die 'nitwits' dan op deze manier afgerekend worden gaat mij te ver.

Bond tegen vloeken is wel erg overdreven gesteld, maar als je je argument niet kunt maken zonder daarbij (zware) krachttermen nodig te hebben dan zie ik zo'n post liever niet op de FP. Nitwits valt wmb niet in die categorie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

botoo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:09:
Nitwit zou ik in dit kader niet aan willen rekenen ook al klinkt het best wel wat arrogant/betweterig. Wat ik wel trollerig vind is die oplichters dankbaar zijn voor het aanbrengen van schade bij anderen. Je hebt een punt wb de onkunde/desinteresse van veel computergebruikers maar laten we wel wezen, kennisniveau is arbitrair, wat voor de één dagelijkse kost is, is voor een ander totaal onbegrijpelijk en om dankbaar te zijn dat die 'nitwits' dan op deze manier afgerekend worden gaat mij te ver.

Bond tegen vloeken is wel erg overdreven gesteld, maar als je je argument niet kunt maken zonder daarbij (zware) krachttermen nodig te hebben dan zie ik zo'n post liever niet op de FP. Nitwits valt wmb niet in die categorie.
Ik ben het met je eens dat ik wat chargeer - dat is een schrijfstijl (en zoals gezegd ook voortkomend uit frustratie door een gevoel van machteloosheid wat dit soort dingen betreft). Het gaat er dan ook niet om dat ik blij ben dat er 'met ze afgerekend' wordt, het gaat erom dat het als een wake-up call gezien kan worden. Dingen als botnets en dergelijke blijven onzichtbaar, maar hebben toch een duidelijk verband met de kunde (wederom sterk gerelateerd aan de interesse) van de gebruiker. Op het moment dat hij door een actie als deze, die in uitwerking vergeleken kan worden aan een boete bij een verkeersovertreding (of eigenlijk meer een ongeluk door een verkeersovertreding) op de relevantie van zijn computergebruik gewezen wordt, zal dat automatisch ook effect hebben op de vatbaarheid van computers en hun gebruikers voor de zwaardere criminaliteit die vaak met overgenomen/geinfecteerde computers e.d. geassocieerd wordt.
Dus net zoals je de politie dankbaar mag zijn voor het beboeten van verkeersovertredingen of de verzekeringsmaatschappij voor het instellen van een eigen risico, zo kun je ook beweren dat je de oplichters dankbaar kunt zijn voor het 'corrigeren' van gebruikers door hun malafide praktijken. De doelen en redenen zijn anders, en ik vind het ook heel kwalijk dat dit soort praktijken bestaan (duh), maar voor het effect (en dus het bestaan) ben ik dankbaar, omdat het een effect heeft dat veel verder gaat dan dit specifieke alleen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat dit soort criminelen het op den duur voor andere criminelen moeilijker maken. Zolang er nog mensen zijn die stompzinnig op allerlei linkjes klikken en in het algemeen de naiveling uithangen op het net, is de les blijkbaar nog niet hard genoeg geweest of helemaal niet aangekomen. Wederom, het zijn totaal andere doelen en redenen, maar dit is gewoon opvoeden - en het is zonder meer triest en jammer dat het (1) überhaupt en (2) op deze manier gebeuren moet.

Het lijkt me toch dat deze gedachtengang eigenlijk al duidelijk naar voren komt in mijn post. Het is exact jouw reactie ("hoe kun je die kl**tz****n nou dankbaar zijn, wat gemeen!") waarom ik hier in het moderreterforum om een hogere waardering ben gaan vragen. Niet omdat ik het zo belangrijk vind dat ik +1 of 0 krijg (want komop waar hebben we het over), maar omdat ik het niet goed kan hebben als mensen het ergens niet mee eens zijn en daarom niet de moeite nemen om de eigenlijke boodschap te begrijpen. En dit zie ik veel vaker op de FP, zowel in moderaties als in reacties - en dat is jammer.
(sorry voor de lange reactie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Amdwarrior in 'nieuws: PS3-firmware v3.56 bevat rootkit'
Kan dit naar -1? Ik ben niet gediend van deze insinuaties

Er heeft zelfs iemand +2 gegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-02-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik begrijp je gedachtengang best wel Buggle :). Punt is dat de grens tussen chargeren en trollen best wel schemerig is en het dus aan de lezer is om de boodschap te begrijpen. Het is vaak de toon die de muziek maakt en als mensen zich tegen de schenen geschopt voelen zullen ze zich schrap zetten en dan komt je boodschap niet over.

Een oud TMF'er zei ooit eens iets in de trant van: 'als een redenaar zijn toehoorders niet kan overtuigen, is dat dan een gebrek van de toehoorders of van de redenaar?' Ik bedenk me altijd als iemand een reactie plaatst omdat 'ie iets te vertellen heeft en als zo iemand de moeite van het posten neemt dan zou je wmb ook de moeite moeten nemen om het verhaal zo overtuigend mogelijk neer te zetten. Het aloude gezegde 'met stroop vang je meer vliegen dan met azijn' is vaak van toepassing.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Verwijderd in 'meuk: Notepad++ 5.8.7' - Kan iemand deze misschien nog even een trapje naar -1 geven, op de man spelen is altijd ongewenst? De Modbot mag mij (nog) niet echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Vandaag kwam in het intel-artikel over het ontwerpfout naar voren dat de fout met de spanning te maken heeft. Gister was er een korte reactie die die optie al opperde :p Gezien het (al of niet toevallig) waarheidsgehalte en de update lijkt me die reactie nu wel +1 waard ;)

Kalief in 'nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Laatst online: 13-10 13:18

koudepinda

Don't Panic

beste modjes, nu ben ik zelf geen mod maar zouden jullie eens naar dit nieuws bericht kunnen kijken??
115 off-topic berichten tegenover 35 on-topic lijkt mij nogal zeer sterk
http://tweakers.net/nieuw...oft-hogere-snelheden.html
ik heb een beetje de berichten globaal door genomen maar ik zie maar niet in waarom sommige berichten nu off-topic zijn

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De poster van deze post wordt beticht van FIPO editen in de reactie eronder:
Eagle Creek in 'nieuws: Oracle introduceert snellere, grotere tapedrive'

Kan iemand nagaan of dit klopt?
koudepinda schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:14:
beste modjes, nu ben ik zelf geen mod maar zouden jullie eens naar dit nieuws bericht kunnen kijken??
115 off-topic berichten tegenover 35 on-topic lijkt mij nogal zeer sterk
http://tweakers.net/nieuw...oft-hogere-snelheden.html
ik heb een beetje de berichten globaal door genomen maar ik zie maar niet in waarom sommige berichten nu off-topic zijn
Heb je concrete voorbeelden wellicht? Ik kom erg veel tegen wat wel offtopic is namelijk.

[ Voor 74% gewijzigd door Bor op 01-02-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Volgens mij zou je als max een +2 aan deze reactie kunnen hangen wegens 'interessant om te weten',al zie ik er zelf niet meer in dan een +1. +3 is veel te hoog ,want het heeft maar weinig met de ontwerpfout in de Sandy Bridge chipset te maken.
dion_b in 'nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
pcgek schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:36:
Volgens mij zou je als max een +2 aan deze reactie kunnen hangen wegens 'interessant om te weten',al zie ik er zelf niet meer in dan een +1. +3 is veel te hoog ,want het heeft maar weinig met de ontwerpfout in de Sandy Bridge chipset te maken.
dion_b in 'nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets'
Ik vind het ook zeker geen must-read.
Oke het gaat over eerdere fouten van Intel en is in die zin misschien relevant.
Verder is het geen aanvullende belangrijke info voor nu. Vind het ook een +1 of hooguit +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

in dit bericht: nieuws: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update
Staan af en toe wat flinke trolls (hoe kan het ook anders met zo'n onderwerp) dus graag even alert zijn daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
homernt in 'nieuws: Sony kondigt Cyber-shot-camera's met groter zoombereik aan':
Als ik naar de plaatjes kijk en naar de informatie er onder dan lijkt mij dat niet te kloppen. Bij de HX100V staat een Sony G lens maar op het plaatje zie je toch duidelijk Carl Zeiss staan.
Barleone in 'nieuws: Sony kondigt Cyber-shot-camera's met groter zoombereik aan':
Dat moet je op het forum melden, en heb ik inmiddels voor je gedaan. :)
Barleone in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
edit:
Het artikel is aangepast. :)
Beide posts staan op -1. Van de tweede (=mijn) post kan ik dat eigenlijk wel begrijpen. Maar over de eerste post wil ik het even hebben.
Soms duurt het een tijdje voordat nieuwsberichten worden verbeterd. In dit geval 1 uur. In die tijd kan iedereen de informatie foutief tot zich nemen :o. Ik vind het eigenlijk nogal raar gedrag om zo'n reactie meteen met -1 af te serveren. De reactie is wel degelijk van waarde voor de vroege (=veel) lezers van het nieuwsbericht. Om eerlijk te zijn: Ik zie VEEL liever (max!) ÉÉN verbeterreactie, dan 99 offtopic 'ik heb em ook'-reacties, terwijl die een vrij soft nulletje krijgen gemodereerd.

Dus mijn idee is, kan hier de richtlijn niet wat worden versoepeld in de mod-faq of WAT is nu precies de gruweldaad die met -1 moet worden beoordeeld? Je kan toch ook afspreken dat je iedereen ná de eerste verbeterreactie op -1 mod?

Ik dank u wel.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
k1n8fisher schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:10:
in dit bericht: nieuws: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update
Staan af en toe wat flinke trolls (hoe kan het ook anders met zo'n onderwerp) dus graag even alert zijn daar!
Ongelooflijk bekijk even de comments van Rizon: gallery: Rizon
Heeft er echt heel veel geplaatst en het is bijna allemaal getroll en geflame. Echt verschrikkelijk.
Zou verwachten van iemand met zo veel karma dat hij wel een beetje fatsoenlijk kan reageren..

Ochochoch jongens dit is toch geen +2?
Finraziel in 'nieuws: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update'
Vind het gewoon een -1 met name door het taalgebruik. Geldwolven, apple fanboys etc. Lekker trollen.

[ Voor 17% gewijzigd door timwijn op 02-02-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 15:32

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

timwijn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:58:
[...]

Ongelooflijk bekijk even de comments van Rizon: gallery: Rizon
Heeft er echt heel veel geplaatst en het is bijna allemaal getroll en geflame. Echt verschrikkelijk.
Zou verwachten van iemand met zo veel karma dat hij wel een beetje fatsoenlijk kan reageren..
Een redelijk aantal van zijn reacties zijn inderdaad nogal trollerig, maar er zitten ook eerlijke +1's tussen.
Ochochoch jongens dit is toch geen +2?
Finraziel in 'nieuws: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update'
Vind het gewoon een -1 met name door het taalgebruik. Geldwolven, apple fanboys etc. Lekker trollen.
Ik heb 'm een 0 gegeven. Hij maakt ook een gedegen punt, maar gaat een puntje naar beneden omdat hij inderdaad termen als 'geldwolven' gebruikt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Nieuwsitem: ''Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update'
First off all: Bijna 500 reacties en de meesten zijn goed gemod! :9 Hulde voor alle modders _/-\o_

Hier nog een aantal reacties welke m.i. een verkeerde moderatie hebben:

klubnikka in nieuwsitem: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update
Irrelevant dus off topic is max.
SuperSang in nieuwsitem: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update
Beleid Apple vergelijken met politieke zuiveringen gaat mij een stap te ver dus -1.
DivxLover in nieuwsitem: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update
Feitelijk onjuist dus 0. (zie reactie eronder)
Cergorach in nieuwsitem: 'Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update
Indien feitelijk juist (hetgeen ik wat lastig kan beoordelen) lijkt me dit zeker +2.

Tot slot: Omdat het argument van 'dubbel betalen voor dezelfde content' niet elders benoemd wordt en ik dit een valide argument vind, heb ik deze reactie +2 gegeven. Of geef ik deze +2 te makkelijk?
Brum in ''Apple pakt na kranten ook e-book-apps aan' - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Barleone schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:50:
[...]

[...]

Beide posts staan op -1. Van de tweede (=mijn) post kan ik dat eigenlijk wel begrijpen. Maar over de eerste post wil ik het even hebben.
Soms duurt het een tijdje voordat nieuwsberichten worden verbeterd. In dit geval 1 uur. In die tijd kan iedereen de informatie foutief tot zich nemen :o. Ik vind het eigenlijk nogal raar gedrag om zo'n reactie meteen met -1 af te serveren. De reactie is wel degelijk van waarde voor de vroege (=veel) lezers van het nieuwsbericht. Om eerlijk te zijn: Ik zie VEEL liever (max!) ÉÉN verbeterreactie, dan 99 offtopic 'ik heb em ook'-reacties, terwijl die een vrij soft nulletje krijgen gemodereerd.

Dus mijn idee is, kan hier de richtlijn niet wat worden versoepeld in de mod-faq of WAT is nu precies de gruweldaad die met -1 moet worden beoordeeld? Je kan toch ook afspreken dat je iedereen ná de eerste verbeterreactie op -1 mod?

Ik dank u wel.
Daarom mogen dergelijke reacties van mijn ook gewoon op 0, mits ze op een nette manier gebracht worden. Hoger dan dat niet, want zodra de fout gecorrigeerd is de reactie echt niet meer relevant en dat is meestal al snel. De achterliggende discussie mag van mij ook nog wel op 0, mits die niet te lang wordt, niet verder offtopic gaat en netjes blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat vinden jullie van deze: Verwijderd in 'plan: [BBG] Help Tweakers.net en Medion een pc te bouwen'

Op zich kun je het opvatten als geklaag maar eigenlijk heeft de poster wel een punt in mijn ogen. Ik heb er dan maar een 0 voor gegeven ipv een -1. De post hangt een beetje tussen een klacht en ontopic in voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 12:29
Bor de Wollef schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:18:
Wat vinden jullie van deze: Verwijderd in 'plan: [BBG] Help Tweakers.net en Medion een pc te bouwen'

Op zich kun je het opvatten als geklaag maar eigenlijk heeft de poster wel een punt in mijn ogen. Ik heb er dan maar een 0 voor gegeven ipv een -1. De post hangt een beetje tussen een klacht en ontopic in voor mijn gevoel.
Ben het met je eens, maar geldt dat dan ook voor de reactie boven hem: wboevink in 'plan: [BBG] Help Tweakers.net en Medion een pc te bouwen'?
Op een of andere manier vind ik die net wel -1, maar er staat eigenlijk hetzelfde.
Het lastige met dit soort reacties is dat ze vaak weer andere reacties uitlokken, waardoor er een grote oninteressante discussie ontstaat die eigenlijk in GR hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nee, er is een significant verschil tussen de reacties: de ene reactie is een blinde rant op medion, terwijl de ander zich afvraagt of de doelgroep van tweakers.net wel bij medion past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me, maar ik kan hier echt geen 0 van maken. Het gaat over DRM en is een geldige, niet hele korte reactie op de voorgaande post. Dat is toch op zijn minst een +1, want niet offtopic en onrelevant en wellicht een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Nieuwsitem:'Zichtbaar licht ingezet voor chipproductie'

Wellicht is deze reactie deels off topic, maar deze uitleg waarom 'zichtbaar licht' gebruikt wordt lijkt me wel informatief :)
Stoney3K in 'Zichtbaar licht ingezet voor chipproductie'

Deze vraag wordt letterlijk in het nieuwsitem beantwoord. Irrelevante reactie dus:
Verwijderd in 'Zichtbaar licht ingezet voor chipproductie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 14:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb een een aantal reacties geplaatst en krijg vaak 0, en leg me daar bij neer.

maar nou wil ik tog wel ff weten wat hier nou offtopic/onrelevant aan is:
mrc4nl in 'plan: [BBG] Help Tweakers.net en Medion een pc te bouwen'

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik vind het eerlijk gezegd wel een terechte vraag op zich. Heb je reactie een +1 gegeven :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het valt me sowieso op dat er erg veel 0's worden uitgedeeld voor reacties die eigenlijk ook wel gewoon een 1 hadden kunnen krijgen. Hebben jullie dat idee ook?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dat idee heb ik de laatste tijd ook, zelfs onterechte -1s. Maar heb ook veel daarvan zelf kunnen rechttrekken omdat er nog niet veel gemodt was. Ging merendeels om moderaties van beginnelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heb ik zeker, maar ook teveel meningmodden.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.