Het kleine-mismoderatietopic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 26.853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zulke mensen kijken ik inderdaad altijd even naar, en waar nodig onderneem ik actie. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

Herman

FP ProMod
Niet om alle moderaties reacties naar beneden te modden, maar wederom mis het informatieve aspect...

codex in 'Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 24-01-2011 00:46 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien een mailtje voor deze meneer?
http://tweakers.net/video...eaction=4435009#r_4435009
Verwijderd in 'nieuws: 'PSP2 heeft 3g en oled-touchscreen''

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2011 10:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mailtje? Ip-ban lijkt me beter... Heerschap heeft op moment van schrijven -42 karma... |:( |:(

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 15:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MAX3400 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:20:
[...]

Mailtje? Ip-ban lijkt me beter... Heerschap heeft op moment van schrijven -42 karma... |:( |:(
En alleen maar -1-reacties (en zelfs een -2). :/

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Met 1 -1 zit je al aan de -42 karma, daar gaan we echt geen sancties voor opleggen hoor... :P

Anyways, it's gone.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Deze discussie is echt uitermate nutteloos en ongewenst, het is vooral een troll (vind ik). Dit terwijl de bovenstaande reactie - op de typfout na - wel een nuttige reactie is.. Wat ik ermee wil zeggen is dat alle berichten daaronder van mij op -1 zouden mogen, ook die van eXSs en Upquark.

EDIT: In de zelfde meukpost; in hoeverre is dit ongewenst: PrismSub7 in 'meuk: WinRAR 4.00 bèta 5' ?

[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 24-01-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Schoolmeestergezeik is altijd ongewenst, en nog meer op deze toon.

Die ander zie ik niets ongewenst aan? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Dirk op 24-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Nieuwsitem: 'PSP2 heeft 3g en oled-touchscreen'

Diverse modders zitten onzinnige +2'tjes uit te delen... Ieder mag naar diens inzicht modden, maar dit slaat nergens op:

Verwijderd in ''PSP2 heeft 3g en oled-touchscreen''
bones in ''PSP2 heeft 3g en oled-touchscreen''

Die laatste heb ik zelfs '0' gegeven. Die reactie hoort toch echt in GR en niet onder een nieuwsitem.

Prullenbak?
ger0448 in ''Nvidia brengt Tegra 2-processor met 3d-ondersteuning uit''

* Herman vraagt zich af waar al die FiPo's vandaan komen?

[ Voor 15% gewijzigd door Herman op 24-01-2011 13:01 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dirk schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:49:
Schoolmeestergezeik is altijd ongewenst, en nog meer op deze toon.

Die ander zie ik niets ongewenst aan? :?
Ik was benieuwd in hoeverre het verwijzen naar een crack niet toegestaan is op Tweakers. Gewoon benieuwd wat de grens daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tsurany in 'nieuws: IBM biedt bedrijven virtuele desktop voor 150 dollar per jaar'
6x offtopic? Dat is gewoon hartstikke +1 ontopic post.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die post staat nu stevig op +1. Ik neem aan dat de 0 een misklik is oid.

Wat doen jullie met deze: Verwijderd in 'nieuws: Hacker verkoopt logingegevens van overheidssites' ?

... en met dit slecht leesbare geheel: mrtnptrs in 'meuk: WinRAR 4.00 bèta 5' ?

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 24-01-2011 18:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, ik heb wel betere gedichten gezien dan die 2... De eerste lijkt me ergens tussen de -1 en 0 in, de laatste heb ik wegens de leesbaarheid een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die laatste een +1, hij doet wel z'n best en dat stimuleer ik graag :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die laatste heb ik punten aftrek gegeven. Van iemand die het VWO doet (zie profiel) mag je toch verwachten dat je op zijn minst een leesbare reactie kunt schrijven ipv loos een vraag te stellen en hem zelf te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:00:
[...]

Ik was benieuwd in hoeverre het verwijzen naar een crack niet toegestaan is op Tweakers. Gewoon benieuwd wat de grens daarvoor is.
Het bestaan van cracks gaan we echt niet ontkennen hoor. :P
Het linken naar cracks en aanwijzingen hoe ze te vinden staan we niet toe, maar dit kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Must read? 'ontopic' lijkt mij een betere score... Of mis ik wat?

Relief2009 'Win een bètakey voor Rift'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Ik kom niet verder dan een 0 omdat het letterlijk in het artikel staat. Hetzelfde geld voor z'n parent HaveHam in 'plan: Win een bètakey voor Rift'

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
botoo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:06:
Ik kom niet verder dan een 0 omdat het letterlijk in het artikel staat. Hetzelfde geld voor z'n parent HaveHam in 'plan: Win een bètakey voor Rift'
Lijkt mij ook en daarom is hij ook al 25x0 gemod. En maar +1x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd in 'nieuws: Italianen klagen Microsoft aan over Windows-refund'

Komt eerst leuk met enkel 'fipo' binnen vallen om daarna te editen en er een leuk tekstje neer te zetten. Belachelijk gedoe toch? Enkel om eerste te zijn op de frontpage. Toen ik 'fipo' las kreeg hij een -1, dan laat ik hem daar ook op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:41:

Komt eerst leuk met enkel 'fipo' binnen vallen om daarna te editen en er een leuk tekstje neer te zetten. Belachelijk gedoe toch? Enkel om eerste te zijn op de frontpage. Toen ik 'fipo' las kreeg hij een -1, dan laat ik hem daar ook op staan.
Hoewel je normaliter bij het modderen na een edit de huidige situatie moet beoordelen, heb ik toch -1 gegeven omdat dit gedrag zeer ongewenst is en omdat het ook veel frustratie bij andere users oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
Herman87 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Hoewel je normaliter bij het modderen na een edit de huidige situatie moet beoordelen, heb ik toch -1 gegeven omdat dit gedrag zeer ongewenst is en omdat het ook veel frustratie bij andere users oplevert.
Ik heb hem ook een -1 gegeven alsnog na de edit, omdat ik dit heb gelezen. Vind het misselijk gedrag als mensen eerst een fipo doen om daarna te editen alleen om de eerste te zijn en om uiteindelijk vaak als +1 gemod te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:41:

De procedure is een moderatie geven zoals je 'm ziet staan. Jij ziet 'm voor de edit staan en geeft een dan terechte -1... je moderatie is dus correct. Mocht iemand anders 'm na de edit hoger waarderen hebben jullie toch allebei gelijk (en de user een belastte reply want jouw -1 blijft staan).

Soms valt het op, soms niet. Voor dat laatste is dus het protocol bedoeld zodat niemand er echt last van heeft. Valt het wel op, dan wordt het zeker niet op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Met de spreker eens :)

Deze mag wat mij betreft een ietsje zakken,-1 dus. Is reden genoeg voor: ''M$, ofwel Microschoft, ''
josttie in 'nieuws: Hitachi levert eerste 3TB-hdd's voor zakelijke markt'

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 25-01-2011 16:20 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Weer zo'n FiPo:
zoepersooi in 'Nvidia introduceert GTX 560 Ti, AMD reageert'

Zo een modje deze reactie willen verwijderen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
pcgek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:19:

Deze mag wat mij betreft een ietsje zakken,-1 dus. Is reden genoeg voor: ''M$, ofwel Microschoft, ''
Waarom -1? Ik kan er weinig in ontdekken wat ongewenst is. Een stuk is welliswaar offtopic, maar dat maakt het nog geen -1.
Ja, zo'n kinderachtige FiPo mag wel weg. Waren ook nog geen reacties op, dus niemand die em mist :)

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 25-01-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
RoD schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:21:

Ja, zo'n kinderachtige FiPo mag wel weg. Waren ook nog geen reacties op, dus niemand die em mist :)
Waarschijnlijk heeft de oproep van Dirk een positief effect gehad! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

RoD schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Waarom -1? Ik kan er weinig in ontdekken wat ongewenst is. Een stuk is welliswaar offtopic, maar dat maakt het nog geen -1.
''M$, ofwel Microschoft, '' Lijkt me toch behoorlijk ongewenst. Zie ik hier iets over het hoofd dan :?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pcgek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:19:

Hij heeft het over de allereerste artikelen op Tweakers, die waren van een dermate triest niveau omdat Femme zelf die termen constant in elk nieuwsbericht over Microsoft gebruikte.

Ik citeer:
Voor het geval je 't nog niet gehoord hebt: Mikroschoft heeft ooit het belachelijk plan opgevat om een jaarlijks bedrag te gaan vragen voor Windhoos. The Register heeft er een artikel over, waarvan hier een stukkie:
Het kan nog erger bij Mikroschoft. Ze waren er namelijk ook nog op het idee gekomen om AMD op te kopen.
The Register heeft weer zo'n leuk artikel over de Mikroschoft rechtszaak. M$ wil nu dat de hele case gedropt wordt, nu Netscape is overgenomen door AOL. Een stukkie:
Het vuile idee van Mikroschoft om de patch voor Win95 die de problemen met snelle K6-2 CPU's moet oplossen te verpatsen voor 35 dollar zijn mooi om zeep geholpen door AMD, die de patch nu gratis op z'n site heeft gezet.
Het was gisteren oorlog bij de Aldi, waar kudde's computernerds een poging deden een goedkope PII te bemachtigen, daarbij lichamelijk geweld niet te schuwen.

Zie dit bericht in de Telegraaf (OK, 't is een kutkrant, maar wel goed in dit soort nutteloos nieuws):
Het niveau wat nu standaard naar -1 wordt getrapt was vroeger dus het niveau waarop Femme zijn nieuwsberichtjes schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
pcgek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:40:
[...]

''M$, ofwel Microschoft, '' Lijkt me toch behoorlijk ongewenst. Zie ik hier iets over het hoofd dan :?
Met Tsurany eensch.
Die termen zijn enkel constateringen uit het verleden. Geheel off topic, maar niet ongewenst.

Zie hier ook een leuk stukje over die periode:
De geschiedenis van Tweakers.net: ontstaan en hobbyfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Offtopic inderdaad, maar hij citeert alleen woorden uit het donkere verleden (;)) van T.net's nieuwsartikelen. Een -1 is dus te streng :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Herman87 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:58:
[...]

Met Tsurany eensch.
Die termen zijn enkel constateringen uit het verleden. Geheel off topic, maar niet ongewenst.
Die termen zijn niet meer dan getroll en dus niet meer dan -1 waard anno 2011. In dit geval is het echter een citaat en dat maakt het anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 25-01-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
pcgek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Ja, de context denk ik :P Hij wil afaik alleen melden dat hij moet lachen om het feit dat T.net vroeger termen als M$ en Microschoft gebruikte in zijn nieuwsposts :) Oftewel, hij verbastert MS zelf niet tot die termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Een meningmoddertje... :P

Reactie ten nadele van Apple krijgt een -1:
SvMp in 'Microsoft wijst partners op nadelen iPad voor zakelijk gebruik'

Niet-onderbouwde reactie ten voordele van Apple krijgt +3:
ZpAz in 'Microsoft wijst partners op nadelen iPad voor zakelijk gebruik'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

RoD schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Ja, de context denk ik :P
Ben ik naarstig naar op zoek gegaan voordat ik er een -1 aan heb gehangen. Ik loop nog niet zo heel lang mee,dus een linkje erbij was in dit geval zeker op zijn plaats. Vraag me af wat de intenties zijn als je op deze manier post. 'op deze manier kom ik er mee weg' misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik vind het ook zeer bedenkelijk. Er wordt daar al eerder over gepost en hij reageert daar nog eens op zonder eerst duidelijk te maken waar hij het vandaan heeft. Van mij dus gewoon een -1 en die blijft ook staan!
Dat Femme in het verleden zo schreef was ook in een tijd die anders was en ik mag aannemen dat Femme zelf dit nu niet meer zou doen. Om dat dus op te rakelen vind ik onnodig!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik blijf het wat zwaar gemodereerd vinden.

DRaakje, dinsdag 25 januari 2011 11:33 geeft kritiek dat het vroeger allemaal beter was
Wolfos, dinsdag 25 januari 2011 11:42 geeft aan dat vroeger niet alles beter was. (Zie die termen)
josttie, dinsdag 25 januari 2011 12:24 Geeft aan dat hij die artikelen ook gelezen heeft.

Ik vind die laatste twee reacties niet ongewenst maar enkel off topic. In feite geeft Wolfos een complimentje hetgeen josttie bevestigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
pcgek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:30:
[...]

Ben ik naarstig naar op zoek gegaan voordat ik er een -1 aan heb gehangen. Ik loop nog niet zo heel lang mee,dus een linkje erbij was in dit geval zeker op zijn plaats. Vraag me af wat de intenties zijn als je op deze manier post. 'op deze manier kom ik er mee weg' misschien? ;)
k1n8fisher schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:11:
Ik vind het ook zeer bedenkelijk. Er wordt daar al eerder over gepost en hij reageert daar nog eens op zonder eerst duidelijk te maken waar hij het vandaan heeft. Van mij dus gewoon een -1 en die blijft ook staan!
Dat Femme in het verleden zo schreef was ook in een tijd die anders was en ik mag aannemen dat Femme zelf dit nu niet meer zou doen. Om dat dus op te rakelen vind ik onnodig!
Hij reageert op een user die verwijst naar oude berichten op T.net. De link is daardoor wat gemakkelijker te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Staffie666 in 'nieuws: Nieuwe hackerstool laat gebruiker ov-incheck omzeilen'
Alhoewel hij niet geheel on-topic reageert, vind ik de reactie niet ongewenst. Misschien is z'n mening wat cru, maar volgens mij mag daar niet (specifiek) op gemod worden O-).

Daarnaast zitten er in dat artikel veel +1, terwijl er genoeg off-topic zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Exorcist in 'nieuws: Usenetprovider Giganews slaat 9TB per dag op'

Een -1 lijkt me niet op de plaats, offtopic is het wel (0). Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is een totaal overbodige reactie die eigenlijk alleen op de man gericht is. Het antwoord(zoals ie zelf ook al aangeeft) is 20 minuten daarvoor al gegeven. Lijkt me vrij duidelijk wat de bedoelingen zijn van deze poster,-1 van mij.

@Exorcist:

Dit noem je weerleggen? ''Volgens mij heb jij geen flauw benul van wat DTS-HD of Dolby TrueHD inhoudt?'' :?

Edit: Foutje van mij ,het is een reactie op 'Power2All0wnzj0'. niet op 'keepitfrosty' Maar dan nog zie ik er niet meer in.

[ Voor 38% gewijzigd door pcgek op 26-01-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hij beweert dingen die niet waar zijn en die weerleg ik op een nette manier, lijkt me. De smilie staat er ook om dat te benadrukken. Maar bedankt voor de -1, goed voor m'n karma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die smilie is een arrogante manier om te zeggen dat je alles beter weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik mag toch zijn stelling weerleggen? Niet kloppende informatie neerplempen is ook niet handig.
For the record, het is niet de intentie om neerbuigend over te komen in die post. Zijn post barst daarnaast wel van de denigrerende opmerkingen richting mij.

/mwa, weerleggen niet nee. Het is feitelijk een retorische vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 26-01-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die reactie van Exorcist vind ik teveel op-de-man en heb -1 gegeven.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom diens parent ook -1 heeft gekregen:
Verwijderd in 'Usenetprovider Giganews slaat 9TB per dag op'

Indien onjuist, dan is 'off topic' toch het laagste wat je kunt geven? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het woord bullshit misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Herman87 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:40:
Die reactie van Exorcist vind ik teveel op-de-man en heb -1 gegeven.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom diens parent ook -1 heeft gekregen:
Verwijderd in 'Usenetprovider Giganews slaat 9TB per dag op'

Indien onjuist, dan is 'off topic' toch het laagste wat je kunt geven? Of mis ik iets?
Tis maar net hoe zwaar je 'bullshit' laat wegen,kan wmb nog wel op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je niet normaal kan reageren krijg je gewoon een -1, das duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OpenMinded in 'nieuws: 'Windows 8 verschijnt in januari 2013''

+1 = modmisbruik, nakijken? (duidelijke -1)

Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 8 verschijnt in januari 2013''

+1 en +3 = modmisbruik, nakijken? (duidelijke -1)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die 'OpenMinded' valt me de laatste tijd erg op (in negatieve zin). Gezien zijn reacties op zijn profielsite ben ik ook niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb hier nog nooit gereageerd, maar de onderstaande moderatie schoot me toch even in het verkeerde keelgat:

PaT in 'nieuws: 'Windows 8 verschijnt in januari 2013'' (0 off-topic/irrelevant)

Die beoordeling ontgaat me volledig. Volgens mij ben ik behoorlijk on-topic bezig. Omdat ik WP7 als mogelijk OS voor de tablets noem zou het gelijk off-topic zijn?

Volgens mij dus 'gewoon' een +1 (en meer ook niet)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het een beetje irrelevant omdat het een hoop gezwets om niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
ppaddo schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:33:
Die beoordeling ontgaat me volledig. Volgens mij ben ik behoorlijk on-topic bezig. Omdat ik WP7 als mogelijk OS voor de tablets noem zou het gelijk off-topic zijn?

Volgens mij dus 'gewoon' een +1 (en meer ook niet)
M.i. helemaal ontopic op je parent. :) Informatief is het niet, maar wel een verdiende +1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:41:
Ik vind het een beetje irrelevant omdat het een hoop gezwets om niks is.
gezwets om niks? Rondom de CES waren er geruchten dat Ballmer op het podium zou komen met Windows 8 omdat dat op arm-processors zou draaien en dus meer geschikt zou zijn voor Tablets.

Daarnaast gan er al langer geruchten/aannames dat WP7 toch eigenlijk best geschikt zou zijn als Tablet OS.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als je dat erbij zou zetten dan zou ik veel eerder een +1 geven, maar ik geef standaard eigenlijk een 0 aan ononderbouwde stukjes tekst van de hak op de tak zonder echt een inhoud.
Maar vooruit, toch een +1 omdat je het hier wat meer onderbouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:20:
En als je dat erbij zou zetten dan zou ik veel eerder een +1 geven, maar ik geef standaard eigenlijk een 0 aan ononderbouwde stukjes tekst van de hak op de tak zonder echt een inhoud.
Maar vooruit, toch een +1 omdat je het hier wat meer onderbouwd :P
Misschien moet je even bij jezelf te rade gaan. Als iemand on-topic post (!) maar het niet onderbouwd, is en blijft het een +1 : on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Irrelevante posts horen, ook als ze ontopic zijn, op 0.
Deze post kan ik echter niet irrelevant noemen en staat dus terecht op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dirk was weer eens sneller :P
Exorcist schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:38:
[...]

Misschien moet je even bij jezelf te rade gaan. Als iemand on-topic post (!) maar het niet onderbouwd, is en blijft het een +1 : on-topic.
Nu doel ik even niet op een specifieke reactie, maar ontopic/irrelevant kan natuurlijk ook nog en dat maakt dat een reactie net zo goed een 0 waard kan zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 26-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, mee eens. Mijn reactie was kort door de bocht ( 0 :+ ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het toch wel op irrelevant vallen, immers zonder onderbouwing en wat wild hak-op-tak relaas is toch gewoon niet relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Waar is deze reactie wild, of van de hak op de tak? Ik vind de redenatie logisch in elkaar zitten en nergens overtrokken. De speculatie dat microsoft misschien dan toch windows phone 7 zou gaan gebruiken voor tablets volgt volledig uit het voorgaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Wat mij betreft mogen deze 2 reacties wel op +2 :)

Wolfensteijn in 'Stem op de mooiste foto tijdens Ajax-Feyenoord'
buffbuffbuff in 'Stem op de mooiste foto tijdens Ajax-Feyenoord'

Gezien zij de makers van de foto's zijn en ze een inside-look geven, mogen ze er w.m.b. wel uitgelicht worden.

(Note: redactieblogs mogen iets 'luchtiger' gemod worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Inside informatie mag altijd op +2 of +3, niet alleen bij redactieblogs ;)

Er natuurlijk vanuit gaande dat de informatie enige toegevoegde waarde heeft... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is misschien een smakeloze grap ,maar dat is dit commentaar net zo goed.
In Search of Sunrise in 'nieuws: The New York Times overweegt eigen WikiLeaks-variant'

Deze poster heeft wel zeker een punt, moet daarom toch makkelijk een +1 kunnen scoren
Verwijderd in 'nieuws: The New York Times overweegt eigen WikiLeaks-variant'

[ Voor 33% gewijzigd door pcgek op 26-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
beste tweakers.

vanmiddag heb ik een reactie geplaatst. met veel plezier heb ik deze getypt , mede met de verwachting , een degelijke +2 te ontvangen. nou heb ik een +1 ontvangen en vraag ik mij af of dit terecht is .

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4464794

graag hoor ik van julie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Blijf van de enter-toets af, dat leest verrekte irritant. De browser kan de regelafbreking prima zelf regelen. Ook je hoofdlettergebruik is slecht.
Dat zijn voor mij dan ook redenen om geen +2 te geven: als de vorm slecht is, komt de boodschap ook niet over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik kan ook niet anders dan het met Dirk eens zijn: momenteel bevat de reactie zeker waardevolle informatie, maar helaas is het vrij lastig om de reactie in deze vorm te lezen. Plaats hoofdletters aan het begin van elke zin en laat zinnen vloeiend doorlopen (zodat iedere zin een persoonsvorm heeft). Als je hier nog even naar kijkt (en verbeterd) is het misschien handig om dat hier nog even te melden, want er staat best interessante informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:42
Ik vind je interpunctie, hoofdletter- en alineagebruik inderdaad ook niet echt lekker weglezen. Zou erg fijn zijn als je daar wat aan kan doen. Zo laat ik normaal gesproken de reactie sneller liggen.
Wel mooi met bronnen en hoe je je mening onderbouwt. Ik zal de 1,5 die ik het daardoor waard vind naar boven afronden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ondanks dat het grotendeels klopt wat Dirk aanhaalt,heb ik geen problemen gehad met het lezen van de reactie. Heb er dus wel een +2 voor gegeven,mede omdat de post voorzien is van interessante linkjes :)

[ Voor 18% gewijzigd door pcgek op 27-01-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
danku voor de comments jongens ;) daar kan ik weer wat mee in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nieuws: Sony kondigt PSP2 aan

praktisch alles is in de -1 gezet, zeker nintendo/DS fan?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie toch echt alles op 0 staan (of hoger). Misschien zit ik er naast maar ik vind het grote deel irrelevant gejammer, geklaag om iets waarbij ze het niet eens vastgehouden hebben zonder enige onderbouwing. Zitten een paar wat meer onderbouwde posts tussen maar het meesten komt niet verder dan 'blabla niet ergonomisch blabla' of 'wat een faal' of 'hij zal wel xxx kosten'. Allemaal leuk en aardig maar geen enkele argumentatie er achter waardoor het gewoon irrelevant geblaat is gebaseerd op een paar foto's.
Vind het knap dat mensen kunnen oordelen over ergonomie zonder het zelf in de handen gehouden te hebben, dat kan je toch niet een +1 geven? Vind het eigenlijk diep triest dat de hele discussie over ergonomie gaat en niet over bijvoorbeeld de Playstation Suite, compatibility of de technische specs.

[ Voor 63% gewijzigd door Tsurany op 27-01-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ in 'nieuws: Sony kondigt PSP2 aan' krijg d'r ook een -1 voor

maar hoeveel discussie tegenwoordig is van technisch aard? kleuters heden dag:x (zei ik dat hard op :+)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo een -1? Staat toch gewoon op een 0? En ik vind het om eerlijk te zijn niks meer dan alles wat in het artikel staat in een lijstje zetten waarbij het geheugen aantal slechts een vermoeden is.
Het is wel ontopic maar het is naar mijn idee irrelevant omdat het gewoon het artikel citeren is zonder enig eigen input. Met wat specs erbij die nergens onderbouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

de PSP2 is natuurlijk impressive, maar de reacties zijn niet van dat kaliber:

fmhc in 'nieuws: Sony kondigt PSP2 aan'

de Xperia Play doet dit. leest als een troll, -1.

Verwijderd in 'nieuws: Sony kondigt PSP2 aan'

+1, gewoon ontopic.

dezejongeman in 'nieuws: Sony kondigt PSP2 aan'

idem dito + link.

Verwijderd in 'nieuws: Sony kondigt PSP2 aan'

stond al op de 0 (en redelijk stevig) maar nog maar eens bevestigd: 0. :)

D.D.R in 'nieuws: Sony kondigt PSP2 aan'

een 0. maar mag ook -1 want het voegt niets toe.

Eonfge in 'nieuws: Sony kondigt PSP2 aan'

is dit nu echt +1 waard?

voor de rest wordt alles wel goed gemodereerd zie ik zo. wel jammer dat mensen menen te denken dat dit apparaat ook telefoon functies heeft.

@bobwarley: omdat het Fipo neigingen heeft (binnen 2 min na plaatsing bericht). vind het an sich wel een gewone post, maar of +1 nu oke is? ik laat het even in het midden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Redneckerz op 27-01-2011 11:22 . Reden: toevoegen! ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vind het een beetje een snel getypt stukje tekst om maar fipo te halen zonder inhoudelijk na te denken over het artikel en wat meer na te denken over waarom ze dit zouden doen. Beetje irrelevant zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@ Rednecker: Allemaal eensch en bevestigd* :)

*ander woord voor papagaaien :p
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:23:
[...]

Vind het een beetje een snel getypt stukje tekst om maar fipo te halen zonder inhoudelijk na te denken over het artikel en wat meer na te denken over waarom ze dit zouden doen. Beetje irrelevant zo.
De reactie van Bobwarley vind ik een legitieme vraag. Legitieme vragen mogen best op +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Herman87 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:45:
@ Rednecker: Allemaal eensch en bevestigd* :)

*ander woord voor papagaaien :p

[...]

De reactie van Bobwarley vind ik een legitieme vraag. Legitieme vragen mogen best op +1 :)
maar het tijdstip verraadt de mogelijkheid tot een Fipo...*binnen 2 min*. dat moet wel worden meegewogen bij het raten.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het meer een vraag waar niet over is nagedacht wat het antwoord zou kunnen zijn, dat vind ik zelf niet echt relevant. Met een beetje nadenken kan je de vraag immers zelf beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Mwah, het is wel een legitieme vraag binnen 3 minuten ;). Deze vraag heeft ook een aantal inhoudelijke en relevante reacties uitgelokt welke voor een lezer interessant zijn.
Vanuit een lezers-oogpunt vind ik de vraag waarom BB geen eigen webshop wil relevant en dat weegt voor mij zwaarder dan een (al of niet) FiPo-poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08-2022
3DDude in 'nieuws: Obama wil breedband voor 98 procent van de Amerikanen'

Mag na de edit door onderstaande zinnetjes wel eerder op -1 lijkt me.
Foto's versturen van hoe het er daar wel niet uit ziet zeker lol? ja goeie >_<
Gast snap het nou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is inderdaad wel een -1 ja, mist behoorlijk wat netheid.

Tsurany in 'nieuws: Http-statuscodes tonen of bezoeker bij webdiensten is ingelogd'
Tsurany in 'nieuws: Onbekende HTC-smartphone met Android gespot'
Die zijn beiden toch wel ontopic? Eerste misschien wat flauw met de URL's maar dat is juist om mijn punt over te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
'0' zijn prima mod's volgens mij :) Enkel die laatste zou ik een +1 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:40:
Dat is inderdaad wel een -1 ja, mist behoorlijk wat netheid.

Tsurany in 'nieuws: Http-statuscodes tonen of bezoeker bij webdiensten is ingelogd'
Tsurany in 'nieuws: Onbekende HTC-smartphone met Android gespot'
Die zijn beiden toch wel ontopic? Eerste misschien wat flauw met de URL's maar dat is juist om mijn punt over te dragen.
die laatste is met enige logica onderbouwd en vind ik dan ook een +1 waard.
de eerste is zo flauw en met zulke niet voor de hand liggende voorbeelden dat ik deze niet erg relevant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke die eerste snap ik, die tweede is toch wel ontopic? Immers keurig uitgelegd waarom het niet op de zilveren DHD lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 15:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Beide zijn gefixt.

Deze mag ook wel naar +1 wmb: Glenn85 in 'nieuws: Onbekende HTC-smartphone met Android gespot'.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
The Realone in 'nieuws: Facebook verkoopt userpostings zonder opt-out te bieden'

Die kan ook wel naar -1 toe. Moderatiegezeur hoort niet in een post thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@ Manuel:

De oorspronkelijke reactie is voor een PRO-artikel inderdaad vrij irrelevant. Dan nog gaan zeuren of moderaties is zeer ongewenst dus -1 lijkt mij wel gerechtvaardigd. Die +2 en +3's mogen wellicht nagekeken worden. :)

Edit:
Gezien de mismods, lijkt het me niet waarschijnlijk deze deze reactie regulier een juiste moderatie krijgt, wellicht is locken een oplossing?

[ Voor 28% gewijzigd door Herman op 27-01-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach zulke reacties, net als de reacties daarop, zijn niet te voorkomen. Mensen willen lekker hun beklag kunnen doen en vinden het raar als anderen dat niks interesseert. Zulke artikelen zijn ook niet de moeite waard om serieus op te reageren omdat je overspoeld word door bagger en gejammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Met edit en geklaag over moderatie inderdaad gewoon -1. Er is ook +2 en +3 gegeven welke imho gecheckt mogen worden.
Dirk schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:19:
Blijf van de enter-toets af, dat leest verrekte irritant. De browser kan de regelafbreking prima zelf regelen. Ook je hoofdlettergebruik is slecht.
Dat zijn voor mij dan ook redenen om geen +2 te geven: als de vorm slecht is, komt de boodschap ook niet over. :)
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Een nette post maar erg lastig te lezen. Ik heb een +1 gegeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 27-01-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die van de real one is inderdaad all over the place qua moderaties. DIRK!!! Even ingrijpen daar?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die heb ik al onder handen gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
Wait, there is more!

player-x in 'nieuws: Facebook verkoopt userpostings zonder opt-out te bieden' - Nog meer gezeur over de moderaties
kegeltje26 in 'nieuws: Facebook verkoopt userpostings zonder opt-out te bieden' - Op de man spelen
player-x in 'nieuws: Facebook verkoopt userpostings zonder opt-out te bieden' - Wat hiermee doen, iets met 'Don't feed the troll'?
BorgMan in 'nieuws: Facebook verkoopt userpostings zonder opt-out te bieden' - Ik zit hier te twijfelen tussen een -1 en een 0. De 0 omdat hij wel zijn mening deelt, maar ook de -1 omdat hij in zijn laatste zin er 'failbook' van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Hoewel ik het er niet mee eens ben, lijkt mij deze reactie gewoon een mening. :) Ik zie er niet echt iets ongewenst aan. Misschien dat het iets gevoellig ligt, maar ik zou -1 wat zwaar vinden. '0' een betere moderatie? (Of zie ik iets over het hoofd)

Verwijderd in 'Autoriteiten Egypte sluiten internet compleet af'

Edit:
Anderzijds, die term 'criminelen' is zonder beargumentatie ook wel wat zwaar bewoord. Ik kan me toch wel een -1 indenken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Herman op 28-01-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om meteen een hele groep als 'criminelen' weg te zetten is imho niet meer dan een generaliserende troll. Zonder verdere compenserende inhoud kan ik er echt niks meer dan een -1 van maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het laat gewoon de pure onnozelheid van iemand zien, dat hoef ik echt niet te lezen.
Dat is net zoiets als zeggen dat alle Palestijnen gewoon moeten oprotten omdat het 't land van Israël is, het slaat gewoon nergens op en is een veel te oppervlakkig dom commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat deze nou weer op ongewenst -1 ipv 0 ofzo?

Verwijderd in 'nieuws: Samsung verkoopt drie keer zo veel smartphones'
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.