Het kleine-mismoderatietopic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 26.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ah, maar die opmerking lijkt mij absoluut geen offtopic/irrelevant, dus zo'n moderator met een 4x weging kan dus gewoon mensen flink omlaag halen zelfs als verder iedereen positief oordeelt? Ik heb het namelijk wel vaker gemerkt dat ik eerst 4x offtopic kreeg en vervolgens enkel positieve berichten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat kan zeker gebeuren ja, fouten worden nu eenmaal gemaakt. Gelukkig worden de meeste reacties meermaals gemodereerd en zijn er genoeg mensen met afdoende weging om ze naar de juiste eindscore te brengen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

degene die +3 voor deze posts heeft gegeven is niet goed bezig denk ik zo.

Ge0force in 'reviews: LittleBigPlanet 2'

simplicidad in 'reviews: LittleBigPlanet 2'

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 19-01-2011 15:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:41:
Al had hij een paar maandjes terug nog gelijk gehad ook, want Joost was toen wel een stagiair ;) Echter is het overduidelijk lullig bedoeld.
Iets zegt me dat Bosmonster dat gewoon wist (maar niet op de hoogte was van het feit dat ie nu geen stagiair meer is). Was Joost op de MoaM?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Daar waren zij beiden bij inderdaad, maar of ze elkaar kennen geen idee; in dat geval zóu het een geintje kunnen zijn. :) Nou ja, dan zou je ook een 0 kunnen overwegen voor de reactie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Deze +3 mag ook wel onderzocht worden. Lijkt me eerder een kansloze Fipo: Flimovic in 'nieuws: ASML verdrievoudigt productie lithografiesystemen'

heb ook -1 gemod, maar kan nog wel wat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:54

D4NG3R

kiwi

:)

owner01 in 'nieuws: Nintendo belooft 25 3DS-games tussen maart en juni'

Hoezo zijn er meerdere -1's. Maar is het effectief 0?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 19-01-2011 17:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Vijf personen met x1 weging :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je bij jezelf of anderen die weging ook zien?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

We worden de laatste tijd nogal eens geconfronteerd met dit soort reacties:

et36s in 'nieuws: Cisco introduceert Linksys E4200-router' -> compleet oninteressant voor iedereen dan de poster zelf. De een ziet het als FP vervuiling, de ander vind het onschuldig. De toegekende punten wisselen hierdoor tussen de 0 en -1 vaak. De eindscore verschilt hierdoor ook regelmatig. Ik zou het fijn vinden een min of meer rechte lijn te trekken. Hoe interessant moet een (offtopic) post zijn om een 0 te scoren?

Soortgelijk de post die ik onlangs aanhaalde (welke netto op -1 staat) : Bennie98 in 'nieuws: EMC onthult nieuwe backupsystemen'

Ik vind het doornemen van de reacties een stuk minder leuk en interessant wanneer er bij een topic veel van dit soort compleet nutteloze posts te vinden zijn. Wat vinden jullie? Misschien is een verduidelijking of aanpassing op de mod faq nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 19-01-2011 18:40 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:39
Bor de Wollef schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:39:

et36s in 'nieuws: Cisco introduceert Linksys E4200-router' -> compleet oninteressant voor iedereen dan de poster zelf. De een ziet het als FP vervuiling, de ander vind het onschuldig. De toegekende punten wisselen hierdoor tussen de 0 en -1 vaak. De eindscore verschilt hierdoor ook regelmatig. Ik zou het fijn vinden een min of meer rechte lijn te trekken. Hoe interessant moet een (offtopic) post zijn om een 0 te scoren?
Ik vind dit echt offtopic geneuzel, maar kan me ook voorstellen dat er -1 gegeven wordt. Helemaal niemand die er iets aan heeft, maar ik vind de reactie niet ongewenst. Een echte lijn is niet te trekken in zulke gevallen. Aan de andere kant is het ook weer zo dat deze reactie voor niemand als nuttig beschouwd kan worden en juist daarom de -1 verdient.
*Lars93 vote voor de -0,5 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 15:50

Herman

FP ProMod
Mijn voorkeur is om -1 echt puur voor flames en kwaadwillende reacties te behouden. (Reacties van slechts één woord of enkel smiley is ook ongewenst dus -1).

Al het overige is w.m.b. dan off topic. Onschuldige reacties die niks toevoegen zoals bijv. WoW! Dat ziet er mooi uit! Elke user kan filteren op +1 reacties en houdt enkel de interessante reacties over.

Dat is mijn voorkeur. Tenzij er argumenten zijn om het anders te doen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Herman87 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:58:
Mijn voorkeur is om -1 echt puur voor flames en kwaadwillende reacties te behouden. (Reacties van slechts één woord of enkel smiley is ook ongewenst dus -1).

Al het overige is w.m.b. dan off topic. Onschuldige reacties die niks toevoegen zoals bijv. WoW! Dat ziet er mooi uit! Elke user kan filteren op +1 reacties en houdt enkel de interessante reacties over.
Ik vind niet dat een lezer zijn of haar filter naar +1 hoeft te zetten om dit soort pulp te filteren eigenlijk. Het verhogen van het filter belemmerd het volgen van discussies. En hoe bewaak je de grens en zorg je er voor dat het straks niet nodig is om standaard op +2 te filteren? In het topic waar het voorbeeld zich in bevind is het misschien minder storend om een onzinnige post als de aangehaalde te lezen maar in sommige gevallen is het percentage van dit soort posts onder een item behoorlijk hoog.

Aan de ene kant wil je mensen de kans geven te reageren maar aan de andere kant wil je de goede reacties ook niet laten verdwijnen tussen nutteloze posts, oneliners en smileys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Heb er niets op tegen dat dit soort posts op -1 belanden,maar dan wel onder het -1t/m+2 systeem. Zoals het systeem nu is, is er meer 'ruimte' voor niets toevoegende reacties en kunnen daarom prima op 0.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zet het zelf op -1 ongewenst omdat zulke reacties helemaal niks toevoegen en niemand er ook maar iets aan heeft. Gewoon ongewenst, gelul over je router die je niet hoeft te vervangen hang je maar tegen je kat of hond op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Bor de Wollef schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:39:

Soortgelijk de post die ik onlangs aanhaalde (welke netto op -1 staat) : Bennie98 in 'nieuws: EMC onthult nieuwe backupsystemen'

Ik vind het doornemen van de reacties een stuk minder leuk en interessant wanneer er bij een topic veel van dit soort compleet nutteloze posts te vinden zijn. Wat vinden jullie? Misschien is een verduidelijking of aanpassing op de mod faq nodig?
Pure FP vervuiling en dus gewoon direct naar -1 trappen! Doe ik echt niet moeilijk over! ;w

Die van Bobwarley kan nog wel wat -1's gebruiken trouwens!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Tsurany schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:08:
Ik zet het zelf op -1 ongewenst omdat zulke reacties helemaal niks toevoegen en niemand er ook maar iets aan heeft. Gewoon ongewenst, gelul over je router die je niet hoeft te vervangen hang je maar tegen je kat of hond op.
Ja ,laten we vooral terug gaan in te tijd toen er nog lang niet zoveel bezoekers waren als nu. ;) Oke, de reacties van toen zullen gemiddeld van een hoger niveau geweest zijn dan die van nu. Maar je moet ook met de tijd mee,dwz met je bezoekers mee. Daarom moet een normale ,onschuldige niets toevoegde reactie wmb kunnen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het bij de invoering van +3 de bedoeling was om dit soort reacties alsnog op -1 te zetten.

Mensen gaan zich afvragen wat er nu eigenlijk zo ongewenst is,want ze zeggen toch niets verkeerds of kwaadaardigs? En dan heb ik het nog steeds over het soort posts die Bor aangehaald heeft . Bezoekers wegjagen is niet zo moeilijk maar dat bereik je er uiteindelijk wel mee.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 13:22
nieuws: Nintendo kondigt SpotPass- en StreetPass-diensten voor 3DS aan
Deze reactie is toch niet ontopic en een +1 waard, of ben ik nou gek geworden?
Die eronder vind ik trouwens ook geen +1 waard.

Hoeveel reacties zijn er trouwens in dit bericht ontopic: nieuws: Nintendo 3DS genereert Mii's met behulp van 3d-foto

Totaal verpest door de eerste post van Bobwarley die daarmee direct iedereen aanspoort om op zijn reactie te reageren. |:(

[ Voor 43% gewijzigd door timwijn op 19-01-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is er ook een overzichtsmogelijkheid voor alle ongemodereerde posts in een bepaalde tijdsperiode? Dat je die dan nog af kan gaan? Vind het zelf ook altijd zonde als mijn posts geen moderatie krijgen puur omdat het onderwerp de mainstream niet aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@ Tsurany: Er is een Moderatiequeue :)

Maar ik zou niet enkel ongemodereerde berichten van moderaties voorzien want dan heb je kans dat de mod-bot je niet zo heel lief gaat vinden. :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:32

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee natuurlijk niet, maar het is toch ook zonde als berichten gewoon geen moderatie krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Niet online
Onder een telenet-persbericht stip ik nog even aan dat ook Nederlandse lezers hier wat aan kunnen hebben -wanneer ze een uitstapje maken naar België- omdat Telenet samenwerkt met I-pass. Dus dat ze even moeten kijken bij hun eigen provider. Is dat dan off-topic?

kwadronaut in 'nieuws: Telenet maakt hotspotgebruik gratis voor klanten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

Kan deze stakker aub uitgelegd krijgen hoe je normaal communiceert op T.net?.
Severion in 'nieuws: 'Apple test multitouchgebaren met vier vingers voor iPhone''
mod me maar lekker weer weg hoor, fascist

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft pas 1K Karma. Een newbie.Hij kan dus wel een lesje "hoe je communiceert op T.net" gebruiken idd. Dus eens met botoo!
Apple is bezig met het testen van multitouchgebaren met vier vingers op de iPhone.
reply:
Niet iedereen heeft vijf vingers: bv door een ongeluk. Zo kan je eentje missen en toch nog de iPhone gebruiken!
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple test multitouchgebaren met vier vingers voor iPhone''

Come on. Dat is toch niet off-topic ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
^^ eens. net als deze user: flippy in 'nieuws: 'Apple test multitouchgebaren met vier vingers voor iPhone''

Heb het idee dat ie naar beneden gemod omdat het een redelijk negatieve reactie is. Ik vind hem niet ongewenst eerder off-topic. Hij haalt aan jan-modaal die er geen bal van snapt enzo, ik begrijp het wel. Er zullen mensen zijn dat de personen die hij omschrijft geen iphone kopen maar ik vind het niet ongewenst.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, op GoT modereren meerdere mensen dus moet het fascisten zijn in plaats van fascist.
Eens, dat moet -1 ongewenst zijn. Gewoon slap gelul wat nergens op slaat naar mijn mening.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 20-01-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Flippy.nl is wmb gewoon aan het trollen.
'4 handen en 3 voeten' - terwijl het over 4 vingers gaat.
'kunnen ze het niet eens gewoon simpel houden?' - terwijl Apple juist bijzonder user-friendly bezig is.
'30 gebaren' - zwaar overdreven getal om het maar zo negatief mogelijk te laten klinken.
'dat je er als een randdebiel uitziet als je in de trein op zo'n aparaat losgaat ' - Ik vermoed dat flippy teveel naar z'n eigen gedrag kijkt maar we hebben het hier over het gebruik van 4 vinger op een telefoon, niet over een randdebiel die losgaat 8)7

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En daarom staat hij toch gewoon op -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Nog een genomineerde voor een -1: !nFerNo in 'nieuws: Rackspace bouwt datacenter voor 'Europese cloud''
Zelfde geldt wmb voor alle reacties op Aanwezig in 'nieuws: Rackspace bouwt datacenter voor 'Europese cloud''

[ Voor 34% gewijzigd door dcm360 op 20-01-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Die opmerking van bobwarley raakt kant noch wal en staat daarom, terecht, op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Omdat er voor de edit nogal een troll stond. Ik ga dat dan ook niet belonen door de reactie omhoog te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje een rant naar mijn idee, vooral die eerste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Whatever... :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik ben 1 van de -1-gevers aan die post, maar ik heb deze post geen -1 gegeven maar een FiPo. Wil je lage scores vermijden, vermijdt dan ook dit postgedrag.

Overigens, alles hoger dan -1 op deze post is wmb modmisbruik: boto in 'nieuws: Muziekindustrie ziet groei digitale muziekverkoop afzwakken'

[ Voor 41% gewijzigd door dcm360 op 20-01-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor cynisme van dit niveau leest geen enkele bezoeker de FP. Misschien dat een zogenaamd meubelstuk zit te wachten op jouw mening hierover maar die heeft je nog niet positief bemod.
Tja, ik vond hem nu wel een +1 waard. :)
Dat wordt mailtje bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Delerium schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:16:
[...]

Tja, ik vond hem nu wel een +1 waard. :)
De oorspronkelijke post was niks meer dan een flame.
Hoewel deze reactie nu wat meer inhoud heeft gekregen, blijf ik 'geldbijeenharkland' een denigrerende opmerking en derhalve niks meer dan 'off topic' waard. Al die +2 en +3 zijn pure modmisbruik.

Mijn mening is dat het een zwaktebod is om zulke termen als 'geldbijeenharkland' te gebruiken om een punt te maken. Wat mij betreft blijft deze reactie ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
jookes in 'nieuws: Nvidia's eerste gpu met arm-processor verschijnt in 2013'
+3 geplaatst. Voor mij hoeft die reactie niet op -1 maar volstaat een 0 ook wel. Maar tegenwoordig worden ook echt alle fipo's gedownmod. Het heeft geen toegevoegde waarde maar de reactie is in mijn ogen niet ongewenst, dus een 0

edit: alweer 2 +3's nu...

[ Voor 3% gewijzigd door Capacitor op 20-01-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat mij betreft ook een 0. Die +3's zal ik eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Lars93 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:33:
+3 geplaatst. Voor mij hoeft die reactie niet op -1 maar volstaat een 0 ook wel. Maar tegenwoordig worden ook echt alle fipo's gedownmod. Het heeft geen toegevoegde waarde maar de reactie is in mijn ogen niet ongewenst, dus een 0

Ja maar geef nou eens toe wat de meerwaarde is van zo'n fipo? Ik vind dit ook een -1, omdat iedereen wel kan bedenken dat dit 'leuk is voor Nvidia' of een 'vooruitgang voor Nvidia'. Daarvoor lees ik de reacties toch niet? Dit is gewoon een oneliner zonder inhoud of bedoeling en daar word ik eerlijk gezegd best een beetje moe van op de FP af en toe ja. Dit: nieuws: Onderzoekers demonstreren smartphone-aanval via usb-kabel is nou een mooi bericht, iemand die moeite doet om het artikel te lezen en inhoud weet te geven aan zijn bericht. Die krijgt nou een +1 :). Pak nou voor de grap eens alle FP artikelen van vandaag, bijna alle fipo's zijn oneliners of regelrechte rants.

[ Voor 19% gewijzigd door __1337__ op 20-01-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Lars93 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:33:

Wat mij betreft is dat gewoon een -1. De waarde ervan ontbreekt en gezien de posttijd vergeleken met die van het artikel is het overduidelijk een FiPo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

En dat van iemand die zich met het modereren bezighoudt. Zoiets doe je toch niet?

BlueLed in 'nieuws: Muziekindustrie ziet groei digitale muziekverkoop afzwakken'
BlueLed in 'nieuws: Muziekindustrie ziet groei digitale muziekverkoop afzwakken'

@Bron:

Zoals je hierboven kan lezen is ie al aan de orde geweest. Dat het een overduidelijke fipo is ben ik niet met je eens, maar het is wel overduidelijk dat ie geen +3 waard is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door pcgek op 20-01-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Nu dus 2 x3 op jookes in 'nieuws: Nvidia's eerste gpu met arm-processor verschijnt in 2013'
Overduidelijke fipo, begint zeer irritant te worden de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Iemand zit met +3'en te strooien. Zou deze gewezen kunnen worden op de mod-faq?
Verwijderd in 'Muziekindustrie ziet groei digitale muziekverkoop afzwakken'

Ik merk dat de meerderheid vind dat deze reactie (na aanpassing) 'ontopic' is. Akkoord, verschil van mening. Maar die +2 en +3 zijn toch wel zeker mod-misbruik. Of mis ik wat?

Ramzzz in 'Muziekindustrie ziet groei digitale muziekverkoop afzwakken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hiddepolen in 'nieuws: Google-ceo Eric Schmidt treedt terug'

Dat mag wel een -2 zijn lijkt me, gewoon pure reclamemakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ah je bent me net voor, reclame maken voor je eigen website in een FIPO. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 12:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Gone.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
JanRispens in 'reviews: Een blik op de nieuwe Panasonic 3d-tv's'

Wel een grappige reactie, maar een +2 en +3 kan ik me niet in vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Herman87 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:
Iemand zit met +3'en te strooien. Zou deze gewezen kunnen worden op de mod-faq?
Verwijderd in 'Muziekindustrie ziet groei digitale muziekverkoop afzwakken'

Ik merk dat de meerderheid vind dat deze reactie (na aanpassing) 'ontopic' is. Akkoord, verschil van mening. Maar die +2 en +3 zijn toch wel zeker mod-misbruik. Of mis ik wat?

Ramzzz in 'Muziekindustrie ziet groei digitale muziekverkoop afzwakken'
Hier wordt ik nou helemaal pissig om, gaat die eerst een fipo maken waarvoor ik en andere een -1 geven en dan snel een edit en wordt die +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Yep :)
Gecheckt, maar lijken incidenten te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 20-01-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik ben echt zo benieuwd wat de moderatie penalty is van diegene die dit op offtopic hebben gezet:

Skinkie in 'nieuws: Overheid introduceert 'opendataportaal''

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zouden ze in 'geldbijeenharkland' ook ooit gehoord hebben van marktverzadiging?

Als je je catalogus compleet hebt, ga je vanzelf minder hard muziek kopen...

En laten we nou niet doen alsof in de kwaliteit van de download (dus niet alleen de bestandssoort, maar ook welke muziek het betreft) de laatste jaren verbetering is opgetreden.

Ik kom al haast geen vernieuwende, goede muziek tegen in mijn favoriete genres* die ik niet al in mijn catalogus heb, ik vind vrijwel alleen wat ik al heb of waar ik totaal geen behoefte aan heb: ergo geen nieuwe aanwas van mijn verzameling. Klaar.

*(klassiek, rock, jazz, populair, ik ben omnivoor, qua muziek)
Laten we eens kijken.

'geldbijeenharkland' zie ik toch echt als troll en de stelling over marktverzadiging is een volledig ononderbouwde (en volgens mij onjuiste) kreet.

De niet verbeterde kwaliteit van de downloads is offtopic.

De rest wat volgt is volledig oninteressant behalve voor Ramzzz zelf.

Per saldo kom ik inhoudelijk niet verder dan een 0 maar de trollerige toonzetting maakt het voor mij nog steeds een -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Skinkie schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:01:
Ik ben echt zo benieuwd wat de moderatie penalty is van diegene die dit op offtopic hebben gezet:

Skinkie in 'nieuws: Overheid introduceert 'opendataportaal''
Volgens mij staat dat linkje gewoon in het nieuwsitem genoemd. Wat is dan de meerwaarde van jouw reactie? Dan is off topic nog niet eens zo'n slechte score ;)
botoo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:06:
[...]

Laten we eens kijken.
(...)
I couldn´t say it any better! >:)

(Voor de volledigheid: Het betreft deze reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Herman87 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:18:
[...]

Volgens mij staat dat linkje gewoon in het nieuwsitem genoemd. Wat is dan de meerwaarde van jouw reactie? Dan is off topic nog niet eens zo'n slechte score ;)
...stond er niet in.

En ik verbaas me nu helemaal dat er net 6 +1s stonden. En nu 23 offtopic... beetje vreemd jongens.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@ Herman87

Naar mijn mening heeft de poster voor 'geldbijeenharkland' gekozen om juist niet trollend over te komen. Ik weet nog behoorlijk wat andere benamingen te bedenken die veel beroerder zijn . ;) Ik vind hem vrij netjes op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het is een flamebait. Gezien de snelheid waarbij reacties op Apple-artikelen en het vergelijken van willekeurige onderwerpen met Apple verzanden in flamewars worden trollerige reacties daaromtrent harder aangepakt.
Daarom is het een terechte -1.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghost Dog op 21-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Lijkt mij gewoon een -1. Als je kan uitleggen waarom die hoger moet krijgen ondanks het uitlokken van een flamewar hoor ik dat graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ghost Dog schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:13:
[...]

Het is een flamebait. Gezien de snelheid waarbij reacties op Apple-artikelen en het vergelijken van willekeurige onderwerpen met Apple verzanden in flamewars worden trollerige reacties daaromtrent harder aangepakt.
Daarom is het een terechte -1.
Er is een verschil tussen trollen en feiten neerzetten imo. Daarnaast bied android dezelfde functionaliteiten als een iPhone. Dus ik snap de reactie boven mij dan ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dakreal op 21-01-2011 12:17 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het ligt een stuk genuanceerder dan wat jij in je reactie schetst, dus om te spreken van een 'feit' gaat echt te ver.
Android en iOS verschillen nou eenmaal, en de keuze daartussen is persoonlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Ghost Dog op 21-01-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Skinkie schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:28:
[...]

...stond er niet in.

En ik verbaas me nu helemaal dat er net 6 +1s stonden. En nu 23 offtopic... beetje vreemd jongens.
Ik zou zeggen, lees nog eens, de link staat er weldegelijk ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:08
Xardas in 'nieuws: Google komt met alternatief voor kortingsite Groupon'
Heel raar, Xardas reageert op mij en dat is volgens mij gewoon ontopic +1, terwijl hij nu al 2 maal ongewenst en 2 maal offtopic gemod is :?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Barleone schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:52:
Xardas in 'nieuws: Google komt met alternatief voor kortingsite Groupon'
Heel raar, Xardas reageert op mij en dat is volgens mij gewoon ontopic +1, terwijl hij nu al 2 maal ongewenst en 2 maal offtopic gemod is :?
Het is niet echt ontopic, het is een reactie op je post inderdaad, maar niet een reactie die ontopic met het nieuws is.

Iemand is trouwens weer eens +3'tjes aan het uitgeven.
Moartn in 'nieuws: Duke Nukem Forever vanaf 6 mei te koop'
Verwijderd in 'nieuws: Duke Nukem Forever vanaf 6 mei te koop'

[ Voor 22% gewijzigd door Bron op 21-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd in 'nieuws: Duke Nukem Forever vanaf 6 mei te koop'

Wat de moderaties ook zeggen, het is wel degelijk 100% on-topic :P. Maar nogsteeds volgt het niet de richtlijnen van tweakers, dus 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Zo staan er nog een handvol reacties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Ghost Dog schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:35:
Zo staan er nog een handvol reacties. ;)
dat is nog een understatement.. het staat vol met ongelofelijke cliche DNF grappen. zouden allemaal op de 0 mogen, en de mensen die een lijst met cliches neerplempen op de -1. reacties zoals deze:
keepitfrosty in 'nieuws: Duke Nukem Forever vanaf 6 mei te koop - update'

op de +1. ik weet, ik weet, hier zou je over kunnen debatteren, maar DNF trekt net zoveel reacties/trolls als een Apple/Microsoft topic, dus alles wat nog een beetje lijkt op een reactie is mijn inziens dan +1.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd in ''Google brengt Nederlandse Nexus S eind deze maand uit''

Hoewel ik -1 ook nog zou kunnen beargumenteren (kritiek op red.) heb ik '0' gegeven. Maar deze is zeker geen +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik maak er een 0 van, maar een -1 is idd niet onverdedigbaar. Een +1 is imho idd te hoog, en die +2 verdient een onderzoek imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Was wel geneigd om een -1 te geven moet ik zeggen, gewoon puur voor de eerste zin die nergens op slaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
FrankNLD in 'nieuws: LG komt met budgetsmartphone Optimus Me P350'. Plaatst alleen een link, daar vind ik moeilijk een +2 voor te geven. Is een +1 niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik kan mij discussies herinneren over reacties met enkel een linkje. Mijn voorkeur heeft het om even kort je punt te quoten en erbij te vermelden waarom het relevant is. Op die wijze blijft de reactie relevant ookal werkt de link niet meer. Maar er waren er ook die vonden dat je moet bekijken wat voor een lezer relevant is. Als dat linkje dan relevant is, dan kan het best informatief zijn.
Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden. :)

* Herman geeft vooralsnog +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als een link bij een artikel interessant en informatief is, wil ik daar best +2 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

twilex in 'nieuws: Fransman komt met tweede jailbreakmethode Windows Phone 7'

Waarom staat deze offtopic? Door het "First" grapje wat hij maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Heb geen problemen met de -1,moet ie maar niet zo kinderachtig doen. Volgens mij dacht hij er op deze manier mee weg te komen,niet dus. 'First' roept bij ons te veel slechte herinneringen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Ehm.. srsly, wat is dit? Een +2 voor een melding over dezelfde versie als de meukupdate:
mrtnptrs in 'meuk: ConvertXtoDVD 4.1.9.348'
edit:
De titel van de meuk klopt niet.. ik ga dat foutje even submitten - done. Maar dan alsnog is deze reactie geen +2 waard helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door Barleone op 22-01-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Klopt idd wat je zegt,maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo diep gaat graven voordat ie een score uitdeelt. Gezien de omstandigheden kan ik begrijpen dat hier een +2 voor wordt gegeven,al is ie dat op het 2de gezicht niet waard :)

edit:
Maar als je dan even iets verder leest: ''Changes in ConvertXtoDVD version 4.1.10.348:'' wordt al snel duidelijk dat het om een foutje in de titel gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door pcgek op 22-01-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Mja, desondanks is het daardoor niet echt relevant en wat mij betreft een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die mag wel naar 0, en de +3-gever(s) mogen wel even nagekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik denk dat er te veel mensen gevoelig zijn voor inderdaad dat woordje First.
Als iedereen echter eens goed kijkt dan zie je dat die reactie geen edits heeft ondergaan en verder best wel wat min of meer zinvol commentaar bevat. Als zodanig lijkt mij het massale -1 modden een mismoderatie. Misschien dat we hier even met zijn allen goed naar moeten kijken in plaats van als een stel stieren op een rode lap af te rennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind die First anders meer dan genoeg reden voor een -1, dit is gewoon het proberen te scoren van een FiPo, en het uitlokken van reacties. En gezien de reacties die erop volgen, slaagt hij daar ook nog in ook, helaas.

Uiterst ongewenst gedrag, en dus imho zeker wel een -1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wat ik vooral heel opmerkelijk vind zijn de personen die dus op de kreet First hebben gereageerd. Dit zijn mensen die beter zouden moeten weten, imho, en die zich toch laten verleiden tot zulke reacties. Die zouden zichzelf eens achter de oren moeten krabben.
Juist door hier zo op te reageren geef je er meer aandacht aan dan het verdient terwijl als je alleen inhoudelijk erop ingaat er verder niets aan de hand hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

6 x een +3 :|
Tijd om de bezem te pakken en wat moderatiemogelijkheden weg te vegen. Meer dan een 0 is het niet waard.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd

martijntjuhh in 'nieuws: Google belooft 'content farms' harder aan te pakken'

Parent van bovengenoemde reactie, kandidaat voor de -2 en/of warning?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Trashed. Die ene serieuze reactie die daar onder hing was de moeite van het bewaren niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cornelisjuh in 'nieuws: 'Microsoft gaat homebrew voor Windows Phone 7 ondersteunen''

Lijkt me niet meer dan een 0, geen +1? Niet meer dan wat ononderbouwd speculeren etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Persoonlijk vind ik het zelfs een rant naar Microsoft toe. Dus voor mij een 0, omdat ik een -1 te weinig zou vinden aangezien het enigszins on topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hij doet een paar uitspraken die Apple in een kwaad daglicht zetten zonder enige onderbouwing. Dat valt wqel onder de noemer Troll imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Waarom krijgt deze +2 en +3: jeroen210 in 'meuk: Driver Sweeper 2.8.5'

Meer dan een nette +1 kan ik er niet van maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:45:
Hij doet een paar uitspraken die Apple in een kwaad daglicht zetten zonder enige onderbouwing. Dat valt wqel onder de noemer Troll imho!
Maar, omdat Apple ongevraagd andere schroeven in mijn eigendom plaatst,heb ik daar niet zo veel problemen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

In datzelfde topic zie ik dat de eerste post 1x +2 heeft gekregen terwijl de post helemaal niet aan de criteria voor een +2 voldoet: CobraVE in 'nieuws: Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'

In hetzelfde topic:
Waarom krijgt deze meerdere malen +2 en +3's ondanks dat de post geflame bevat?
kiang in 'nieuws: Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'

Het topic vervolgt met dit knip en plakwerk van een andere site.

Dit semi klaagwerk over de nieuwswaarde mag imho naar -1: SYQ in 'nieuws: Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'

Nutteloze oneliner: Neko Koneko in 'nieuws: Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'

[ Voor 68% gewijzigd door Bor op 23-01-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Bor de Wollef schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:49:
In datzelfde topic zie ik dat de eerste post 1x +2 heeft gekregen terwijl de post helemaal niet aan de criteria voor een +2 voldoet: CobraVE in 'nieuws: Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'
Dat is een nieuw modje. :>
In hetzelfde topic:
Waarom krijgt deze meerdere malen +2 en +3's ondanks dat de post geflame bevat?
kiang in 'nieuws: Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'
Maximaal +1.
Het topic vervolgt met dit knip en plakwerk van een andere site.
Ook al is het niet heel netjes dat er geen bron wordt vermeld, vind ik de inhoud wel relevant en informatief bij dit artikel. Van mij daarom +2.
Allebei staan ze op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Normaliter ben ik wel voorstander om de drempel voor +2 niet te hoog te leggen maar in dit geval vind ik +1 echt voldoende. Allereerst ontbreekt mij het 'informatieve' aspect en daarnaast gaat het m.i. ook iets te veel op de man voor een +2.

kiang 'Apple verzegelt iPhones na reparatie met speciale schroeven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Barleone in 'poll: Afknijpen maar'
Iemand heeft in een dronken bui 3 veren in mijn reet gestoken. :o 1 Lijkt me echter voldoende.
(Wat is dat met die onterechte +3's tegenwoordig? Check aub de gulle mismodder even?)

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.