Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Kan die +3-gever zijn modrechten inleveren?
Virussen? Scan ze hier!
SinergyX in 'nieuws: 'Nieuwste PlayStation 3-beveiliging gebruikt geen rootkey meer''
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
CrazyTurk in 'Sony legt zes fabrieken stil na aardbeving
Dit lijkt me niet de bedoeling:
JeroenV in 'EVGA introduceert videokaart met twee GTX 460-gpu's'
Misschien noodzakelijk om die spam weg te knippen? De FP is geen V/A

[ Voor 43% gewijzigd door Herman op 11-03-2011 13:31 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
bReChThOu in 'nieuws: Apple start verkoop iPad 2 in VS'
Stelling van iemand waarop ik vervolgens reageer:
Trishul in 'nieuws: Apple start verkoop iPad 2 in VS'
Vervolgens krijgt degene met de stelling iets van 12x een 0, en ik 6x een 0? Ik begrijp wel dat het niet over de kernpunten van het artikel gaat, maar de stelling is deels incorrect van bReChThOu, vandaar dat ik erop reageerde (in de hoop mensen te informeren). Anyways, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik geen 0 (maar gewoon een 1) krijg in het vervolg in zo'n situatie?
Sowieso +1 van mij
Torrentus in 'nieuws: Apple start verkoop iPad 2 in VS'
Hier staat ook foute informatie in, dus heb ik op 0 gezet.
[ Voor 48% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-03-2011 13:43 ]
Beide opgepaktHerman87 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:45:
Verzoeknummertje voor een -2?
CrazyTurk in 'Sony legt zes fabrieken stil na aardbeving
Dit lijkt me niet de bedoeling:
JeroenV in 'EVGA introduceert videokaart met twee GTX 460-gpu's'
Misschien noodzakelijk om die spam weg te knippen? De FP is geen V/A
☻/
/▌
/ \
Een 0 vanwege foutieve informatie inderdaad.SidewalkSuper schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:42:
Torrentus in 'nieuws: Apple start verkoop iPad 2 in VS'
Hier staat ook foute informatie in, dus heb ik op 0 gezet.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Anoniem: 135756 in 'nieuws: Kim Holland schikt rechtszaak met 123 Video'
Voor het commentaar op de moderatie een nul maar nu geef ik -1.
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 11-03-2011 19:25 ]
Kennelijk zijn de basisscholen weer uit, en komen de leerlingen nu massaal op de FP posten ofzo.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 213812 in 'nieuws: Populariteit Spotnet groeit snel na sluiting FTD'
edit:
De knipoog is ook niet voor niets
[ Voor 18% gewijzigd door pcgek op 11-03-2011 19:47 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Het hele artikel gaat over spotnet dus die vlieger gaat niet echt op. Dat duidt alleen maar meer de nutteloosheid van dit soort reacties aan.pcgek schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:42:
Ach,iemand die nog nooit van spotnet gehoord heeft gaat nu googlenDus in dat opzicht is ie nog wel 0 waardig. Maar ik begrijp wat je bedoeld Bor,toch vind ik het altijd moeilijk om aan dit soort ,toch wel onschuldige reacties, een -1 te hangen. Van mij een 0
Virussen? Scan ze hier!
Daar staat de post nu ook stevig op__1337__ schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:00:
Anoniem: 151481 in 'nieuws: VS willen isp's verantwoordelijk stellen voor copyrightschendingen klanten' wie kan daar nou met een 6x weging een 0 voor geven? -1 is het enige dat mogelijk is lijkt me toch.
HoppyF in 'nieuws: VS willen isp's verantwoordelijk stellen voor copyrightschendingen klanten'
Vind ik geen +2 waard, en al helemaal geen +3. Grotendeels speculatie ("zal wel dit zijn") zonder onderbouwing. Max +1.
Virussen? Scan ze hier!
Zoveel offtopic en onzin (en ook nog herhaling ervan) dat ik het ongewenst ga vinden.

Ik zie niet hoe dit offtopic is?
-
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Anoniem: 135373 in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
Lijkt me troll/op de man, dus -1? Of ben ik hier te streng?
Ik heb die grap gewoon op 0 gezet Bor, geslaagd wassie wel idd maar dit is gewoon aanzetten tot trollen in de replies erop, alle +2's en +3's mogen nagekeken worden.
[ Voor 42% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-03-2011 13:48 ]
nee hoor, duidelijke -1.Rangester schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:19:
ZpAz in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
Lijkt me troll/op de man, dus -1? Of ben ik hier te streng?
Iemand mee eens?
[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-03-2011 13:50 ]

(user heeft sowieso a negatief karma en een gemiddeld negatieve reactiescore
Deze mag ook op -1
en dees
Prosje in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
[ Voor 31% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-03-2011 13:56 ]
Die kan nog wel een duwtje gebruiken inderdaad. Ik heb net 6x -1 gedaan, niet genoeg.
toonoman heeft 3 x dezelfde reactie geplaatst
(Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore')
op reviews van:
Elpresore productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore
Jaap: productreview: Akai AL2225CI review door Juup
Moxy: productreview: Akai AL2225CI review door Anoniem: 326214
ora et labora
Ik zou het jammer vinden dat een grap, waar mensen om kunnen lachen (ik iig wel), hier niet meer zou mogen omdat de rest van de reaguurders te dom is om er niet serieus op in te gaan.SidewalkSuper schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:58:
Bor die grap van game Anoniem: 135373 in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding'', mag wel geslaagd zijn, maar lokt talloze -1's uit, hoe kan dat dan als +1 staan in jouw opinie. Het voegt ook niks echt toe.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
SidewalkSuper schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:58:
Bor die grap van game Anoniem: 135373 in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding'', mag wel geslaagd zijn, maar lokt talloze -1's uit, hoe kan dat dan als +1 staan in jouw opinie. Het voegt ook niks echt toe.
De grap is prima geslaagd, dus die mag op +1, dat vervolgens anderen er niet mee om kunnen gaan is jammer, maar helaas. Je kunt wel elke geslaagde grap als een troll gaan zien, maar dat gaat me in dit geval toch echt te ver.Jeroen schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:06:
[...]
Ik vind het jammer dat een grap, waar mensen om kunnen lachen (ik iig wel) niet meer mag hier omdat de rest van de reaguurders te dom is om er niet serieus op in te gaan.
On it.mrc4nl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:59:
misschien zit ik hier verkeerd, maar
toonoman heeft 3 x dezelfde reactie geplaatst
(Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore')
op reviews van:
Elpresore productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore
Jaap: productreview: Akai AL2225CI review door Juup
Moxy: productreview: Akai AL2225CI review door Anoniem: 326214
Waarom zou je de grap moeten straffen voor de slechte (-1) reacties die daar op volgen? Wat betreft het niets toevoegen: het is humor, misschien vind je de grap / het sarcasme niet leuk? Ik vind lager dan +1 echt onnodig. Laten we proberen het een beetje luchtig te houden. Humor mag best beloond worden.SidewalkSuper schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:58:
Sluit ik me bij aan, ik vind niet dat je een reactie naar beneden moet modden omdat mensen er verkeerd op reageren (behalve als het een troll ofzo is natuurlijk, maar dan moet de reactie om die reden al naar beneden worden gemod, en ook niet omdat de reacties erop slecht zijn.).Jeroen schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:06:
[...]
Ik vind het jammer dat een grap, waar mensen om kunnen lachen (ik iig wel) niet meer mag hier omdat de rest van de reaguurders te dom is om er niet serieus op in te gaan.
spuit 11

Is niets meer dan het uitlokken van getroll en zou in een Android of Microsoft draadje resoluut naar -1 gemod worden.Rangester schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:16:
[...]
Sluit ik me bij aan, ik vind niet dat je een reactie naar beneden moet modden omdat mensen er verkeerd op reageren (behalve als het een troll ofzo is natuurlijk, maar dan moet de reactie om die reden al naar beneden worden gemod, en ook niet omdat de reacties erop slecht zijn.).
edit:
spuit 11![]()
Meld die reactie dan de volgende keer hier en wij zetten er een +1 opmstam schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:33:
[...]
Is niets meer dan het uitlokken van getroll en zou in een Android of Microsoft draadje resoluut naar -1 gemod worden.
Lijkt me een -1, die eerste regel van de derde alinea is gewoon een troll.
Die +3 kan wel nagekeken worden lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 287428 in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-03-2011 15:39 ]
Onzin. Het hangt niet van het onderwerp af of een grap geslaagd is of niet.mstam schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:33:
[...]
Is niets meer dan het uitlokken van getroll en zou in een Android of Microsoft draadje resoluut naar -1 gemod worden.
Voegt sowieso niets toe, maar ik denk dat een 0 ook wel kan. Zo erg is het niet.wildhagen schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:52:
mstam in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
Die +3 kan wel nagekeken worden lijkt me.
[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 13-03-2011 15:42 ]
Een 0 is idd zeker niet onverdedigbaar, maar persoonlijk vind ik het te hoog. Zeker als je in het achterhoofd meerekent dat de poster wel vaker getrolled heeft in Apple-topics slaat de balans bij mij door naar de -1 (check bijvoorbeeld deze reactie waar hij dezelfde troll hanteert).RoD schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:41:
[...]
Voegt sowieso niets toe, maar ik denk dat een 0 ook wel kan. Zo erg is het niet.
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 13-03-2011 15:48 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb een -1 gegeven, op de man , ongefundeerde uitspraken over slechte amoled's etc. Ik kan er niet meer van maken.wildhagen schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:52:
mstam in 'nieuws: 'Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
90710 in 'nieuws: 'Google Me zal in mei geïntroduceerd worden''
Virussen? Scan ze hier!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Da's dezelfde die ik hiervoor ook al noemdebotoo schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:29:
Anoniem: 395778 een op 10 februari 2011 geregistreerde troll die niet op tweakers thuis hoort.
Kun je zien hoe zo iemand opvalt in negatieve zin van het woord.
Wat vinden jullie?
Edit: Ik ben er uit: -1 vanwege de aanhef , alu hoedjes verwijt etc. Wie drukt hem naar de juiste score?
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 13-03-2011 19:06 ]
Hier ben je het namelijk duidelijk wel mee eens, en dat is dan weer geen -1 waard.Bor de Wollef schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:04:
Dit is imho geen briljante post maar ook geen -1 waard. Er zit namelijk best een punt in.
90710 in 'nieuws: 'Google Me zal in mei geïntroduceerd worden''
Apart.
[ Voor 64% gewijzigd door jmxd op 13-03-2011 19:09 ]
Of ik het er wel of niet mee eens ben doet niet ter zake bij het modden. Waar het mij om gaat is de toonzetting van "blabla", "aluhoedjes" etc. Blijkbaar is het moeilijk om gewoon weerwoord te geven op een reactie en moet er gelijk weer met dit soort zaken gegooid worden.Twylight schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:08:
Ik vind dat echt geen -1 hoor, zo erg is die toon nou ook weer niet? Je bent het er waarschijnlijk gewoon niet mee eens
Ik blijf bij -1. Niet eens met een punt prima maar reageer dan normaal ipv elkaar te beledigen (want zo komt het op mij over).
Die post is, of je het er mee eens bent of niet, gewoon netjes zonder op de man gespeel wat mij betreft. Enige waar je wellicht aftrek voor kunt geven is de laatste zin.Hier ben je het namelijk duidelijk wel mee eens, en dat is dan weer geen -1 waard.
Waarom zie jij er een -1 in? Misschien kun je dat eerst onderbouwen voor iemand van on-objectief modden te beschuldigen.
[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 13-03-2011 19:13 ]
Is opgepaktbotoo schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:29:
Anoniem: 395778 een op 10 februari 2011 geregistreerde troll die niet op tweakers thuis hoort.
Ik mis de onderbouwing zoals ik al aangaf.Twylight schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:16:
Oh, ik zie zeker geen -1 in die post hoor. Die staat goed. Ben het alleen niet eens met de -1 van die eerdere. Dat is wmb ook gewoon 0.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 13-03-2011 19:21 ]
Omdat ik de toon wel mee vind vallen zoals ik al aangaf.Bor de Wollef schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:21:
[...]
Ik mis de onderbouwing zoals ik al aangaf.
Prima. De grens ligt voor een ieder natuurlijk ergens anders. Wat ik dan wel jammer vind is dat je gelijk probeert aan te geven dat je vind dat ik meningmod. Dat is volkomen onzin namelijk en voor mij een belediging gezien ik erg veel tijd stop in het modden van reacties als vrijwilliger.Twylight schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:22:
[...]
Omdat ik de toon wel mee vind vallen zoals ik al aangaf.
Dat is meer een oordeel over meerdere moderaties van jouw kant. Zo zag ik ook deze voorbijkomen zojuist:Bor de Wollef schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:24:
[...]
Prima. De grens ligt voor een ieder natuurlijk ergens anders. Wat ik dan wel jammer vind is dat je gelijk probeert aan te geven dat je vind dat ik meningmod. Dat is volkomen onzin namelijk en voor mij een belediging gezien ik erg veel tijd stop in het modden van reacties als vrijwilliger.
Absoluut ook geen -1 waard. Wmb geef je veel te snel een -1 uit, het is in principe gewoon een ontopic reactie, maar wellicht dat je hem op 0 kan zetten vanwege de 'aanval' op Samsung, maar daar twijfel ik over.Bor de Wollef schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:01:
[...]
Ik heb een -1 gegeven, op de man , ongefundeerde uitspraken over slechte amoled's etc. Ik kan er niet meer van maken.
wmb: -1 = kan écht niet/slaat helemaal nergens op/super fanboy/troll etc. Dat is bovenstaande echt niet.
Maargoed, wat mij dus opvalt is dat jij zelf (naar mijn mening) af en toe wat semi-mening modereert en dan vooral negatief tegenover Apple. Echter alleen waar je het nog semi denkt te kunnen verantwoorden zoals bovenstaand. Heb nu geen zin om alle voorbeelden er bij te gaan zoeken, maar dit is me de afgelopen tijd af en toe eens opgevallen. Maar het is dan ook niet altijd even makkelijk om totaal objectief te kunnen beoordelen.
Maar goed, dat is mijn mening.
Jij zal dit nu echter wel afwimpelen met een reactie in de richting dat ik eerst een waslijst met voorbeelden moet leveren. Dit vind ik echter niet nodig, dit is mij opgevallen en dat zuig ik niet uit m'n duim. Neem het serieus/doe er wat mee of niet. Jouw keus.
Ik ga niets afwimpelen met een waslijst met voorbeelden omdat het gewoon compleet onzin is als ik naar de laatste moderaties kijk en de scores waar ze uiteindelijk op eindigen + dat de overige pro mods het over het algemeen eens zijn met de dingen die ik aandraag.Twylight schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:38:
[...]
Jij zal dit nu echter wel afwimpelen met een reactie in de richting dat ik eerst een waslijst met voorbeelden moet leveren. Dit vind ik echter niet nodig, dit is mij opgevallen en dat zuig ik niet uit m'n duim.
Daar zou ik dan wel weer graag voorbeelden van zien. Zoals je misschien weet is het in Apple topics nodig om vaak strenger te moderen dan anders gezien het vaak een en al modder gegooi , fanboy en anti fanboy gedrag zal worden. Zelf een fanboy wellicht?Maargoed, wat mij dus opvalt is dat jij zelf (naar mijn mening) af en toe wat semi-mening modereert en dan vooral negatief tegenover Apple.
Wat betreft de aangehaalde post:
Dit is gewoon een ongefundeerde flame en dus -1. Daar staat de post ook netto vrij stevig op en komt overeen met de modfaq.duiken de media en de Apple-trolls (zoals jij) er weer bovenop
Als je concrete voorbeelden hebt die we objectief kunnen bespreken prima. Tot nu toe zie ik die nog niet van jouw kant behalve subjectieve meningen zonder relatie naar de mod FAQ wat ik jammer vind gezien je blijkbaar er niet voor schuwt om zonder goede fundering mensen te beschuldigen van meningmodden.
Wat vind de rest?
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 13-03-2011 19:50 ]
Zal zeggen wat ik ervan vindt dan aangezien het is begonnen met:
SgtStrider in 'nieuws: 'Google Me zal in mei geïntroduceerd worden''
Vind het een -1 zelf, het heeft niet specifiek iets met de nieuws post te maken maar is een reactie op de man, daarna een paar termen die niet echt thuis horen hier, de alu hoedjes zie ik de laatste tijd veel te vaak voorbij komen.
Ontopic is het niet waard en het leunt meer naar de -1 dan de 0 is mijn mening.
+2 voor een dikke vette troll....
Er stond eerst alleen dit: 'Nice. Toch best snel gegaan.'
[ Voor 8% gewijzigd door __1337__ op 14-03-2011 10:01 ]
harrydg in ''Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
Ook dezen mogen w.m.b. wel op -1:
Saven in ''Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
k7of9 in ''Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding''
[ Voor 48% gewijzigd door Herman op 14-03-2011 10:28 ]
Lijkt mij gewoon on-topic, maar door "bepaalde" personen gemod die het er vast niet mee eens zijn.
Prima uitgesproken en gefundeerde post.
+1 van mijn kant.
Herman87 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:21:
Deze reactie vond iemand +3-1
harrydg in ''Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding'' -1 idd
Ook dezen mogen w.m.b. wel op -1:
Saven in ''Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding'' -1 idd
k7of9 in ''Scherm iPad 2 heeft last van backlight-bleeding'' deze is 0
[ Voor 59% gewijzigd door Dakreal op 14-03-2011 11:55 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Het zou een '0' zijn geweest, was het niet dat door de laatste regel het een flame is geworden die te hard op-de-man is.
Het lijkt me niet wenselijk als users op deze wijze een discussie in gaan -hoe begrijpelijk ook-.Fanboy zijn is één ding, echter ben je hard op weg om gewoon zielig te worden.
Ik heb ook even de reactie bekeken waarop gereageerd wordt, en besloten om toch maar -1 te doen vanwege het feit dat het eigenlijk allemaal rants op elkaar zijn die inmiddels ook allemaal op -1 staan. Deze kan daar dan netjes bij.Herman87 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:03:
[...]
Het zou een '0' zijn geweest, was het niet dat door de laatste regel het een flame is geworden die te hard op-de-man is.
[...]
Het lijkt me niet wenselijk als users op deze wijze een discussie in gaan -hoe begrijpelijk ook-.
[ Voor 9% gewijzigd door Dakreal op 14-03-2011 12:26 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-03-2011 12:27 ]
Ik heb het idee, dat heel veel reacties naar beneden gemod worden, zo ook mijn eigen reactie:
Nazanir in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
Ik weet dat hij misschien wat fel is, maar ik ga verder inhoudelijk op het artikel in.
-
Ik weet niet wie hier mod maar als over laserpistolen gaat en er wordt gesproken over 747's waar dan een +1 voor wordt gegeven snap ik niet meer wat ''on topic' is.
[ Voor 36% gewijzigd door iNFiNiTY- op 14-03-2011 12:46 ]
Die reactie is iig een +1Nazanir schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:38:
nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database
Ik heb het idee, dat heel veel reacties naar beneden gemod worden, zo ook mijn eigen reactie:
Nazanir in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
Ik weet dat hij misschien wat fel is, maar ik ga verder inhoudelijk op het artikel in.
Heb je een link naar de specifieke reactie? (Deze staat verborgen onder de posttijd.)iNFiNiTY- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:46:
nieuws: Zelfgemaakt laserpistool schiet door plastic
Ik weet niet wie hier mod maar als over laserpistolen gaat en er wordt gesproken over 747's waar dan een +1 voor wordt gegeven snap ik niet meer wat ''on topic' is.
[ Voor 119% gewijzigd door Dirk op 14-03-2011 12:52 ]
Havocnl in 'nieuws: 'Apple voorziet iPhone pas volgend jaar van nfc''
Dit lijkt me wel een +1
mstam in 'nieuws: 'Apple voorziet iPhone pas volgend jaar van nfc''
Die reactie is te oud voor mij om aan te passeniNFiNiTY- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:46:
nieuws: Zelfgemaakt laserpistool schiet door plastic
[ Voor 27% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-03-2011 12:52 ]
Anoniem: 88479 in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
Beetje belachelijk om WO2= auto -1 tedoen.
God does not play dice
Dat je het ergens niet mee eens bent, betekend niet dat het -1 is. Want ik ben het wel met hem eens, echter heb ik ook al gezegd dat ik hem -1 geef vanwege de reactie naar de persoon waarhij op reageert. Tevens is zijn bovenliggende post ook -1. Dus beter dat deze dat ook krijgt.SidewalkSuper schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:48:
@Dakreal ik vind deze post van Havocnl door de toon geen +1 waard. En dan bedoel ik "Apple zal hier weer eens niet bij aansluiten omdat ze alles naar hunzelf willen toetrekken. Dat is voor mij de grootste afkeer tegen Apple, de "hebzucht"." Ik zie helemaal niks daarin van wat jij prima uitgesproken en gefundeerd noemt.
Havocnl in 'nieuws: 'Apple voorziet iPhone pas volgend jaar van nfc''
Dit lijkt me wel een +1
mstam in 'nieuws: 'Apple voorziet iPhone pas volgend jaar van nfc''
Als hij het wat normaler had gebracht of dat laatste deel van die 2e alinea eruit had gelaten, was het een +1 voor mij. Nu is het een 0, ik heb btw ook nergens gezegd dat ik een -1 had gegeven, alleen dat ik het geen +1 vond.
Anoniem: 80466
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
geen -1, maar kan er niet meer van maken dan een 0.
We pakken de reactie erbij:-AzErTy- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:55:
Is dit niet gewoon een on topic opmerking?
Anoniem: 88479 in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
Beetje belachelijk om WO2= auto -1 tedoen.
Weet je, het probleem van zulke reacties is dat nog steeds niet duidelijk is wat er nu precies fout mee is. Waarom is dataverzameling precies fout, behalve dat het in de oorlog is misbruikt? Dat waarom is nu precies wat ontbreekt en eigenlijk onduidelijk maakt wat er fout aan is. Daarom voegt de reactie gewoon niets toe.Zelfde als vroeger tijdens WO2 toen allerlei kenmerken en prive gegevens zoals geloof was bewaard. Hoever wil men gaan en denkt men nog wel aan hoe dit de jodenvervolging heeft geholpen?
In de oorlog was ook veel onderzoek naar biobrandstof, is dat dan ook fout? In de oorlog was ook veel onderzoek naar doodvriezende joden, wat is daar fout aan? In het laatste geval worden er mensenlevens opgeoffert maar die kennis wordt wel gebruikt bij bevriezingsverschijnselen en het reanimeren van bevroren mensen. Het is fout, op een bepaalde manier nuttig enzovoort. Zonder contekst is de opmerking vrij leeg en voegt het weinig toe. In de oorlog werd ook door mensen, incl nazi's, ademgehaald. Zo algemeen dat er niets meer over te zeggen valt....
Je zou dan inhoudelijk moeten duidelijk maken dat er geen DNA wordt opgeslagen maar een streepjescode dat je verknipte DNA oplevert. Eigenlijk is dat niet zoveel aan data an sich en veel meer info levert het niet op. Maar dat maak je dan niet duidelijk.
Ik geef je een nul ervoor, ongewenst is een groot woord in dezen.
Ik heb het idee dat iemand alle posts systematisch naar beneden mod hier. Niet dat het nou allemaal juweeltjes van reacties zijn, maar de meeste die op 0 staan, zijn zeker niet overbodig en leveren gewoon een zinvolle bijdrage aan de discussie.
Is dat net niet de crux van de zaak? Dat er zich altijd een situatie kan voordoen waarin er misbruik van zo'n database optreedt met de gekende gevolgen uit WO2.
Het is een korte reactie die mijn inziens gewoon de geschiedenis als argument gebruikt waar anderen hypothetische voorbeelden met verzekeringsmaatschappijen en dergelijke aanhalen. Daarom dat de -1 score mij vrij streng lijkt maar dat is mijn mening
God does not play dice
als ik op Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore' klik is ie idd weg.
maar
Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door moxy'
Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore'
Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Jaaap'
bestaan gewoon nog.
ora et labora
Anoniem: 196662 in 'Nand-prijzen stijgen flink na aardbeving Japan'
Met name de eerste regel is de boosdoener:
De media is gewoon cijfers aan het kloppen om jouw aandacht te trekken en je geld klaar te houden.
Zonder onderbouwing is het idd onzin/onwaar,maar mag van mij nog wel op 0
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Het draadje gaat over het aantal slachtoffers er gevallen zijn. Vervolgens zegt user Rizon dat de media 'gewoon' cijfers aan het 'opkloppen' is om onze aandacht te trekken en zodat wij ons geld klaar houden. Het opkloppen van cijfers door de media lijkt me nogal ongefundeerd.
Dat is dus niet doordat de aardbeving gevoelig ligt, maar de norm is altijd dat ongefundeerde zware beschuldigingen op -1 komen. Daarom lijkt me dit ook ongewenst.
Helaas is deze reactie feitelijk onjuist dus irrelevant (zie reacties eronder):
humbug in 'Eerste details GTX 590 lekken uit'
[ Voor 17% gewijzigd door Herman op 14-03-2011 18:47 ]
Die waren dus herplaatst...mrc4nl schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:54:
[...]
als ik op Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore' klik is ie idd weg.
maar
Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door moxy'
Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Elpressore'
Anoniem: 393689 in 'productreview: Akai AL2225CI review door Jaaap'
bestaan gewoon nog.
http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=bakman
Al zijn laatste 10 posts zijn puur apple-fanboy posts gemaakt om haat te zaaien, vooral meerdere malen zeggen dat android gebruikers "mindere wezens" zijn.
Leuk en aardig dat je je in 2001 registreerd maar dan zou je de regels toch wel moeten begrijpen in die tijd.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Oftoppic, ja, maar -1 denk ik iets te streng.
Bundin in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
Wat mij betreft een valide punt, van mijn kant dan ook een +1. De 11x -1 vind ik iets te kort door de bocht.
Gevalletje totaal niet interessant voor wie dan ook. Ik gaf ook een -1.BramBo schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:12:
0rbit in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
Oftoppic, ja, maar -1 denk ik iets te streng.
Lekker zinvolle reply, wmb een -2, al ben ik niet zeker of dat ook de normale gang van zaken is bij dit soort replies?
Anoniem: 80466
Dat had ik al meermaals eerder gedaan in de bovenliggende reacties.Delerium schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:09:
[...]
Je zou dan inhoudelijk moeten duidelijk maken dat er geen DNA wordt opgeslagen maar een streepjescode dat je verknipte DNA oplevert. Eigenlijk is dat niet zoveel aan data an sich en veel meer info levert het niet op. Maar dat maak je dan niet duidelijk.
Ik geef je een nul ervoor, ongewenst is een groot woord in dezen.
Bovendien zou dan een dergelijk uitgebreide uitleg over DNA vingerafdrukken gewoon +2 waard moeten zijn
Eventuele torrent-linkjes slopen we weg, dit kan op -1.SidewalkSuper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:10:
Anoniem: 166774 in 'nieuws: Angry Birds Rio voor Android komt exclusief in Amazon Appstore'
Lekker zinvolle reply, wmb een -2, al ben ik niet zeker of dat ook de normale gang van zaken is bij dit soort replies?
(mits informatie dus juist is, mag deze m.i. dus op +3
TheMe in ''Nederlander was webmaster van kinderpornonetwerk''
Overigens veel onderbuik-reacties in dat nieuwsitem. Wat mij betreft mag er streng gemod worden als het gaat om lijfstraffen e.d.
Mag deze user gewezen worden op het TMF?
Bulls in ''Nederlander was webmaster van kinderpornonetwerk''
In de massa media (zoals nu.nl) was ook al het bericht geplaatst dat het toch niet om pedofilienetwerk leek te gaan, want er was geen enkel strafbaar feit gevonden, dus ik heb die reactie ook op +3 gezet.Herman87 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:27:
Als deze reactie correct is, dan is deze informatie een 'must read' voor elke lezer.
(mits informatie dus juist is, mag deze m.i. dus op +3)
TheMe in ''Nederlander was webmaster van kinderpornonetwerk''
Overigens veel onderbuik-reacties in dat nieuwsitem. Wat mij betreft mag er streng gemod worden als het gaat om lijfstraffen e.d.
En met betrekking tot alle "Hang ze allemaal op", "Fusilleren die handel", etc, vind ik dat ze inderdaad streng gemod mogen worden, aangezien T.net geen GS is voor zover ik weet.
[ Voor 3% gewijzigd door DarkKnight op 15-03-2011 15:08 ]
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Dit topic is gesloten.