Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:19
JipJapGoedje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:03:
[...]

Toch even gekeken uit nieuwsgierigheid :+ . Optie op de optielijst kost 295 euro.
Valt mij mee.
Geen geld om je Max verstappen te voelen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 10:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBgpm8n0HvjllE3zEQ9kPK4fMiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nuTWzPxKt6NPA9ral4jC7FJQ.png?f=fotoalbum_large
Mijn 2015 Giulietta Qv 1.74. Afgelopen oktober gekocht. Leuke auto voor het geld wat ik er voor heb betaald. Enige wat me beetje stoort is Uconnect. Iemand een aanrader/ervaring om dit te vervangen? Zie hier meerdere opties:

https://www.audiovolt.nl/...omeo-autoradio/giulietta/

Ben vooral benieuwd of de instellingen van de auto nog beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 14:41
Alfa Novanta schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:44:

Maar een fijne upgrade nonetheless d:)b
Ja dat en acc is echt heerlijk om te hebben! Nu de rest van me wensenlijst nog haha!

Spoiler
Quadrifoglio diffuser en 4 uitlaten
Quadrifoglio velgen

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Rohit schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:22:
[...]

Ja dat en acc is echt heerlijk om te hebben! Nu de rest van me wensenlijst nog haha!

Spoiler
Quadrifoglio diffuser en 4 uitlaten
Quadrifoglio velgen
Spoilertje wil ook nog wel, tegenwoordig standaard op de veloce maar in 2017 blijkbaar niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Darf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:04:
[Afbeelding]
Mijn 2015 Giulietta Qv 1.74. Afgelopen oktober gekocht. Leuke auto voor het geld wat ik er voor heb betaald. Enige wat me beetje stoort is Uconnect. Iemand een aanrader/ervaring om dit te vervangen? Zie hier meerdere opties:

https://www.audiovolt.nl/...omeo-autoradio/giulietta/

Ben vooral benieuwd of de instellingen van de auto nog beschikbaar zijn.
Als je over gaat naar een Android toestel kijk dat je er 1 neemt met meer dan 2GB werkgeheugen. Anders heb je echt een sloom ding. beter voor een merk radio gaan en dan een behuizing erom heen. Welke instellingen bedoel je? Want andere radio's gaan dat niet overnemen dus die raak je dan kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 10:57
De CanBus instellingen heb ik het dan over, mbt tot regensensoren, cameradetectie, parkeersensoren, achteruitrijcamera ed.

Dacht dat deze de laatste Giulietta modellen hebben en kan het in ieder geval:

https://italy.alpine-euro.../SingleView/ilx-702-940ar

Maar is ook wel vrij prijzig systeempje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Darf op 07-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Darf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:10:
De CanBus instellingen heb ik het dan over, mbt tot regensensoren, cameradetectie, parkeersensoren, achteruitrijcamera ed.

915 euro maar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Zijn er eigenlijk ook van dat soort android 'radio's die de GPS van de auto gebruiken ipv van je telefoon?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tusk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:09:
Zijn er eigenlijk ook van dat soort android 'radio's die de GPS van de auto gebruiken ipv van je telefoon?
De keuze is reuze : Het Android Autoradio Topic

Zowel Chinees als de Westerse merken zeg maar! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
nero355 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:57:
[...]

De keuze is reuze : Het Android Autoradio Topic

Zowel Chinees als de Westerse merken zeg maar! :)
Gebruiken die de gps van de auto? Denk het niet toch? Al mijn aftermarket radio's hadden een eigen losse GPS die ik dan in de A stijl moest plaatsen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rohit schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:09:
Gebruiken die de gps van de auto? Denk het niet toch? Al mijn aftermarket radio's hadden een eigen losse GPS die ik dan in de A stijl moest plaatsen...
Zal per model anders zijn : Sommigen vereisen alleen een "adapter/converterkabeltje" en anderen hebben inderdaad een eigen GPS blokje erbij :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:25
Darf schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:10:

Ik zie "nieuwe" Giulietta's met zowel de uConnect als deze Alpine unit. Ik denk dat als je voor Carplay als optie koos je de Alpine unit erin kreeg. Helaas is de configurator weg van de AR.nl website. Heb zelf de grote uConnect met de 2020 kaarten en dat werkt prima, helaas geen CarPlay dus. Er is wel een aftermarket CarPlay plugin maar die gaat ook richting de duizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
Ik ben nu een tijdje aan het kijken voor een Alfa Romeo Brera , maar dan benzine met automaat uitvoering .

Ik ben hem nog niet tegen gekomen tot op heden, volgens mij zijn er toch wel Brera's gemaakt met een automaten bak ?

Hoe zijn de Brera's met automaten bak tav betrouwbaarheid, ik heb jaaaaren geleden 147 selespeed gehad en dat was echt een drama liep er financieel behoorlijk op leeg.

Iemand ervaring hier met een door mij gezochte uitvoering van de Brera ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Volgens mij zijn er een Selespeed en een Q-tronic geleverd. Selespeed is een gerobotiseerde handbak met flippers aan het stuur, de Q-tronic is een automaat met koppelomvormer. De laatste is alleen geleverd in de 2.4 JTDm en de 3.2 V6, de Selespeed alleen in combinatie met de 2.2 JTS. Volgens mij zijn die laatste vrij zeldzaam. De Selespeed is niet vergelijkbaar met de generatie daarvoor (156/147), het platform en de motoren zijn compleet anders. Betrouwbaarheid kun je vergelijken met de 2.2 JTS 159, is in principe dezelfde auto met een andere carrosserie.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:40
GA!S schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:29:
Volgens mij zijn er een Selespeed en een Q-tronic geleverd. Selespeed is een gerobotiseerde handbak met flippers aan het stuur, de Q-tronic is een automaat met koppelomvormer. De laatste is alleen geleverd in de 2.4 JTDm en de 3.2 V6, de Selespeed alleen in combinatie met de 2.2 JTS. Volgens mij zijn die laatste vrij zeldzaam. De Selespeed is niet vergelijkbaar met de generatie daarvoor (156/147), het platform en de motoren zijn compleet anders. Betrouwbaarheid kun je vergelijken met de 2.2 JTS 159, is in principe dezelfde auto met een andere carrosserie.
Is de Q-tronic ook niet geleverd op de 1.9 JTDm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:31
GA!S schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:29:
Ik heb ooit een GT gehad met een Selespeed bak. Nooit meer! Als het doet wat het moet doen rijdt het heerlijk, maar als er wat aan gedaan moet worden moet je hard zoeken naar iemand die er echt verstand van heeft. Verschillende garages in de buurt konden niet achterhalen wat er was en wilden de hele selespeed module vervangen. Duur geintje! De auto schokte heel erg bij schakelen/optrekken. Uiteindelijk bleek er een membraam tussen het reservoir en de motor defect te zijn. Daar pas achter gekomen na verkoop van de auto met defect. Uiteindelijk bleek de reparatie dus een paar honderd euries te zijn.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
Ok Thx , maar niemand bekend met een Brera met automaat bak ?

Andres maar eens kijken voor een fraaie Mito automaat :*)

[ Voor 35% gewijzigd door ramrodwillem op 12-04-2021 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

boomr schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb ooit een GT gehad met een Selespeed bak. Nooit meer! Als het doet wat het moet doen rijdt het heerlijk, maar als er wat aan gedaan moet worden moet je hard zoeken naar iemand die er echt verstand van heeft. Verschillende garages in de buurt konden niet achterhalen wat er was en wilden de hele selespeed module vervangen. Duur geintje! De auto schokte heel erg bij schakelen/optrekken. Uiteindelijk bleek er een membraam tussen het reservoir en de motor defect te zijn. Daar pas achter gekomen na verkoop van de auto met defect. Uiteindelijk bleek de reparatie dus een paar honderd euries te zijn.
Is een compleet andere auto en behalve de naam niet vergelijkbaar. Brera staat op het platform van de 159 en de techniek komt uit de stal van GM. Ik ken de spookverhalen over de eerste generatie Selespeeds, maar van de 159 generatie kom ik ze zelden tegen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik hou al een tijdje de ‘goedkope’ Giulietta QV TCT’s in de gaten (ook in Duitsland, omdat ik best zelf wil importeren). Wat me de laatste tijd opvalt is dat er een aantal bedrijven (waaronder Klomp in Nunspeet) flink wat QV’s invoert. Dat zijn allemaal auto’s die niet in mijn Duitse zoeklijstjes voorbij komen.

Waar halen deze bedrijven die auto’s vandaan?

Ik heb toch altijd vraagtekens bij zulke geimporteerde autos (schade/km-stand) en doe het daarom liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:04
Tusk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:04:
Ik hou al een tijdje de ‘goedkope’ Giulietta QV TCT’s in de gaten (ook in Duitsland, omdat ik best zelf wil importeren). Wat me de laatste tijd opvalt is dat er een aantal bedrijven (waaronder Klomp in Nunspeet) flink wat QV’s invoert. Dat zijn allemaal auto’s die niet in mijn Duitse zoeklijstjes voorbij komen.

Ik heb toch altijd vraagtekens bij zulke geimporteerde autos (schade/km-stand) en doe het daarom liever zelf.
Je kan ze toch bellen vragen wat voor import dit is? Zal vast geen geheim zijn. Mogelijk gewoon vanuit Italie zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

JipJapGoedje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:13:
[...]

Je kan ze toch bellen vragen wat voor import dit is? Zal vast geen geheim zijn. Mogelijk gewoon vanuit Italie zelfs.
Vaak hebben ze fotos van onderhoudsboekjes met bijna altijd Duitse bedrijven. Zijn er wellicht speciale Duitse export sites, waar deze garages kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Tusk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:56:
[...]

Vaak hebben ze fotos van onderhoudsboekjes met bijna altijd Duitse bedrijven. Zijn er wellicht speciale Duitse export sites, waar deze garages kijken?
Ik vermoed dat ze gewoon een dealer netwerk hebben opgebouwd. En voordat ze op de 'vrije' markt komen er eerst onderling al wordt gebeld voor handel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13

:)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13
GA!S schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:15:
Is een compleet andere auto en behalve de naam niet vergelijkbaar. Brera staat op het platform van de 159 en de techniek komt uit de stal van GM. Ik ken de spookverhalen over de eerste generatie Selespeeds, maar van de 159 generatie kom ik ze zelden tegen.
Ik heb een Brera 2.2JTS Selespeed gereden, maar man wat was die bak traag.. als je de mini rotonde af ging, op het moment dat je eraf wilde accelereren moest ie eerst nog eens na gaan denken welke versnelling hij zou inleggen.. je kon beter halverwege volgas geven wilde je optijd power krijgen. Vond pas later de sport knop. Mogelijk werd het daarmee beter maar toen leverde ik hem alweer in. 160kmh duurde al even, had geen vertrouwen dat 200 er vlot in zou zitten.. weliswaar geen sport stand maar toch.. misschien was deze erg dichtgekoold. Don't know..

Mijn GT 1.8 ts voelt iig flink wat levendiger O+
Menig vlottere wagen bij kunnen houden, zoals een BMW e46 320i 170pk vanaf mini rotonde tot 130 ofzo, toen vond ik het welletjes waar het 100 was. Niet verkeerd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-04-2021 22:55 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Sportstand is een wereld van verschil bij rotondes en stoplichten die net op groen springen. Is ook bij een BMW het geval.
Maargoed, met een automaat heb je natuurlijk altijd net de verkeerde versnelling, die weet niet wat jij van plan bent en anticipeert niet.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GqLypP_wlBLtoFfTtZN5AbtR9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNhERU6Itiue1cGH9JTjKLCn.jpg?f=fotoalbum_large

Potjandosie, rij ik alweer 7 maand alfa, heb ik helemaal dit topic gemist al die tijd

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 01:15

fheerens

ir.

ConQuestador schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:58:
[Afbeelding]

Potjandosie, rij ik alweer 7 maand alfa, heb ik helemaal dit topic gemist al die tijd
Prachtige Giulia! :9~

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07

pinda powerrr

Slow down...

ConQuestador schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:58:
[Afbeelding]

Oh god....jij ook hier :+ :w

Waiting on the world to change

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
de voorkant is ook mooi:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/115803427_3384951624877889_5627872467402905127_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=QgSJSizuaxEAX-FVmcT&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=f8b0900428451664e302c7f8724c65ef&oe=60ADC0E3

En de binnenkant... OOK mooi

Afbeeldingslocatie: https://www.prinsalfa.nl/foto/176063/1920/!crop!/files/Occasions/23901530-5.jpg

Je snapt dat ik bijzonder blij ben met mijn alfa, hij is precies zoals ik 'm zou bestellen als ik helemaal los mocht gaan bij het samenstellen van een nieuwe. Inclusief squadra chippie naar 300pk

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Grappig als je weer terug komt in het alfa wereldje, hoeveel bekende namen van "vroegah" ik tegen kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat doet dat gat in de bumper/het gaas links :?

Beetje raar... :$ :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
nero355 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:31:
[...]

Wat doet dat gat in de bumper/het gaas links :?

Beetje raar... :$ :/
Is de plek voor de radar voor adaptive cruise control.
(ook als je die optie niet hebt zit het gat in de grill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Sleepoog indraaien ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ConQuestador schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:47:
[...]

Grappig als je weer terug komt in het alfa wereldje, hoeveel bekende namen van "vroegah" ik tegen kom :)
Ik vind het meer opvallend dat je nu pas dit topic tegenkomt....registratiedatum 2000 op Tweakers, wij kennen elkaar sinds 2003 ongeveer 8)7

En er lopen nog veel meer bekende namen rond hier, die ken je allemaal van dat ene forum van vroeger _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
pinda powerrr schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:37:
[...]

Ik vind het meer opvallend dat je nu pas dit topic tegenkomt....registratiedatum 2000 op Tweakers, wij kennen elkaar sinds 2003 ongeveer 8)7

En er lopen nog veel meer bekende namen rond hier, die ken je allemaal van dat ene forum van vroeger _O-
ik zag flippy iig al voorbij komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Het is niet echt een gat, gewoon een vlak stuk plastic tussen het gaas in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mitsumark schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:48:
Is de plek voor de radar voor adaptive cruise control.
(ook als je die optie niet hebt zit het gat in de grill)
ConQuestador schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:47:
Het is niet echt een gat, gewoon een vlak stuk plastic tussen het gaas in
Zonde! -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

pinda powerrr schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:37:
[...]

Oh ja joh? :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Tusk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:04:

Luxemburg vaak

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-06 11:13
Ik lurk al een tijdje mee op dit topic en mag nu eindelijk zelf foto's plaatsen.
Vorige week een Giullietta uit 2014 opgehaald, Savali tuning laten doen naar 140+ pk.
Ben er echt super blij mee.

Deze foto's zijn na een goeie poetsbeurt van +- 3uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KH_7QalWD_jhk675hLKJmNKMs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkPvH0yt06FCU9gaM0p19LN7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggRwy0lzJ64d-74IzEjg3474WnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnrXvmDT1tpEBqEDqexA5xGx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYKpFyyvOJqYK6183dTi1HykJK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72TUbK1pGl5zMqHsK6IHo3mz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMCpjstIzZr4PrD0LkiARsKsT5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnA3SbDYGDv9wytuAE21dwyc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

en is dat gunstig? Komen daar over het algemeen goede auto's vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

ajaxalex schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:26:
Ik lurk al een tijdje mee op dit topic en mag nu eindelijk zelf foto's plaatsen.
Vorige week een Giullietta uit 2014 opgehaald, Savali tuning laten doen naar 140+ pk.
Ben er echt super blij mee.
Dat kan hoger!!! >:)

Kwam dit laatst tegen : https://forum.driving-fun...ic.php?p=1497000#p1497000

Van 120 pk naar 320+ pk :o _O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Tusk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:16:
[...]

en is dat gunstig? Komen daar over het algemeen goede auto's vandaan?
Ja een kennis van me werkte in een duitse alfa gerage die zei dat ook al. Dat hun daar ook vaak autos gingen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Zuluman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:50:
Vandaag mijn nieuwe 159 TBI opgehaald. wat een feest! Meteen op ali een 8 core 4gb/64gb android 10 2din radio gekocht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe je ervaring is met de Android radio?
Ben zelf aan t kijken voor een nieuwe radio, maar zie wat mixed reacties...

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:39:
[...]

Wat is de autowereld toch makkelijk als je een lekker wijf bent... 8)
Benieuwd wat de kosten van 't project waren als je sponsoring niet meetelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

J2pc schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:30:
[...]

Mag ik vragen hoe je ervaring is met de Android radio?
Ben zelf aan t kijken voor een nieuwe radio, maar zie wat mixed reacties...
Bevalt me prima. is niet meer dan een 7 inch android tablet met versterker. geluid is ook goed naar wens af te stellen met de equalizer. geluid is een stuk beter vooral met de nieuwe speakers die ik heb geinstalleerd.

Ik heb tot dusver eigenlijk alleen maps, radio en spotify veel gebruikt. Als ik in de auto zit zet ik mijn hotspot aan met name voor de actuele verkeersinfo voor maps. de kaarten zelf en spotify playlist heb ik op het apparaat gedownload via wifi toen de auto voor de deur stond. dat kan eventueel ook op een microsd kaart worden gezet.

ik heb de 2 usb aansluitingen in het dashboardkastje aangesloten. 1 wil ik gebruiken voor een dab radio module die ik heb besteld en de andere wil ik misschien gebruiken voor een 4G/5G data simkaart. nu sluit ik mijn telefoon erop aan in het dashboardkastje.

Bellen gaat ook prima. Nu is mijn telefoon via bluetooth verbonden met blue&me en de radio. De gesprekkeng gaan gewoon via de radio zonder dat ik iets heb ingesteld. ik heb geen externe microfoon aangesloten maar ik ben goed verstaanbaar. alles op t stuur werkt ook met bellen.

Stuurwielbediening werkt ook wel prima met bluetooth media en de radio alleen onder spotify doet ie vreemd. Dat moet ik een keer apart instellen in de radio. Ik de settings kwam ik wat tegen hiervoor.

Als ik een dagje vrij heb ga ik de achteruitrijcamera installeren. Als ik m nu in achteruit zet schakelt ie meteen naar deze input maar dat is nu een zwart beeld

Wat ik voorral fijn vind van deze radio is dat ie naadloos past. geen dikke rand, geen grote knoppen, maximale schermgrootte, vlotte soc en beschikbaarheid van de playstore.

Hier een pic. let niet p de vette vingerafdrukken. ik had m net geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIxuDnatPER04qnGMUE3mJsF9Bc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raHsk5ePPRdIaeoWk6fP0qNl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECKjFQ7u9xjRiw3bUN0Kx8TtH6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dGw4wNIQJHi24zZHEISRx0e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDUlrKtei4gYM4d_JGRkmKRa4gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55T6k7Kifk6b8NG1NRy95MD9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Zuluman op 29-04-2021 21:47 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Cool, bedankt voor de info!
Ziet er netjes uit hoor.
Geeft toch weer wat meer vertrouwen.

Wat voor speakers heb je geïnstalleerd?

Ik wacht nog op m'n eerste alfa (159 sportwagon), hopelijk heb ik m over een week of 2, maar al druk bezig met voorpret ;)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:39:
[...]

Ja logisch als paps eigenaar van de garage is, dankje de koekoek :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

J2pc schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:08:
Cool, bedankt voor de info!
Ziet er netjes uit hoor.
Geeft toch weer wat meer vertrouwen.

Wat voor speakers heb je geïnstalleerd?

Ik wacht nog op m'n eerste alfa (159 sportwagon), hopelijk heb ik m over een week of 2, maar al druk bezig met voorpret ;)
Spannend!

Ik had nog 4 stuks MB Quart QM 160 TX2 liggen. Je hebt wel een adapter nodig om nieuwe speakers te monteren. De originele speakers hebben een ring geintegreerd. Je moet trouwens je deurkaarten eraf halen om bij je speakers te komen. de roosters zitten nl vast aan je deurkaart, dus niet proberen los te halen.

en let op dat je een 8 core unit koopt uit europa ivm eventuele btw en importkosten.je hebt versie met carplay, achteruitrijcamera en obd. de radio komt met adapter om aan te sluiten op je stuurbediening. scheelt weer 50-60 euro om los te kopen.

link

[ Voor 4% gewijzigd door Zuluman op 30-04-2021 10:49 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Tusk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:31:
[...]

__1337__ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:14:
[...]

Ha precies dit. Lindsay is de dochter. Jaren terug op zo'n H&S Corse dag gesproken. Gewoon een tof wijf die van snelle auto's houdt. En ook nog eens een stukkie kan sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Zuluman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:47:
[...]

Spannend!

Ik had nog 4 stuks MB Quart QM 160 TX2 liggen. Je hebt wel een adapter nodig om nieuwe speakers te monteren. De originele speakers hebben een ring geintegreerd. Je moet trouwens je deurkaarten eraf halen om bij je speakers te komen. de roosters zitten nl vast aan je deurkaart, dus niet proberen los te halen.

en let op dat je een 8 core unit koopt uit europa ivm eventuele btw en importkosten.je hebt versie met carplay, achteruitrijcamera en obd. de radio komt met adapter om aan te sluiten op je stuurbediening. scheelt weer 50-60 euro om los te kopen.

link
Top, dank je voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

__1337__ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:14:
Ik had de relatie niet helemaal door en ze had het erover dat haar eigen budget aardig op was dus het zal allemaal wel verder :)
Tusk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:31:
Ik dacht juist van niet... tenminste... de autoracewereld :)
Ik zie geen gesmeed blok of LSD voorin dus heel duur vind ik het eigenlijk niet puur op basis van de onderdelen :?

Er zullen natuurlijk nog wel wat werkuren in zitten, maar ik heb geen idee hoe lang je met zoiets bezig bent ?!
Misschien 1 a 2 dagen ??
JipJapGoedje schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:09:
Ha precies dit. Lindsay is de dochter. Jaren terug op zo'n H&S Corse dag gesproken. Gewoon een tof wijf die van snelle auto's houdt. En ook nog eens een stukkie kan sturen!
Ik vind de 155 dan ook veel leuker dan dat nieuwerwetse ding! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 15:31
Iemand toevallig ervaring met het loslaten van blanke lak? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOVU5kEc18pT51CQQ4SRGW_r6w4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrFJ9j7UprExqui54qENybdu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bA1r2V70TqEPRQV9e5Z_7m9mH20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDQ5UF0miv0zvZu9bku9nYtg.jpg?f=fotoalbum_large
Het betreft een Mito uit 2009. De spiegelkap is het heftigste terwijl de andere kant nog helemaal netjes is, en het plekje aan de voorkant zit er al wat langer en lijkt door iets van steenslag of zo te komen.

Is dit zelf enigszins te fixen? Ik heb een prijsopgave gevraagd en de eerste komt met 250 euro terug, dat lijkt me best een stevige prijs, maar ik kan er naast zitten.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:42
boomr schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:22:
Iemand toevallig ervaring met het loslaten van blanke lak? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Het betreft een Mito uit 2009. De spiegelkap is het heftigste terwijl de andere kant nog helemaal netjes is, en het plekje aan de voorkant zit er al wat langer en lijkt door iets van steenslag of zo te komen.

Is dit zelf enigszins te fixen? Ik heb een prijsopgave gevraagd en de eerste komt met 250 euro terug, dat lijkt me best een stevige prijs, maar ik kan er naast zitten.
geen ervaring mee, maar dan zou ik lekker antraciete/chrome/grijze spiegelkappen halen of zwarte ... :)
stuk goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

boomr schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:22:
Iemand toevallig ervaring met het loslaten van blanke lak? [Afbeelding]

[Afbeelding]

Voornamelijk op rode Brembo klauwen en dat is makkelijk zelf te fixen dus probeer eens tips daarover te vinden en kijk of je het zelf kan fixen :?

Een NEE heb je tenslotte al! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

nero355 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:00:
[...]

Ik zie geen gesmeed blok of LSD voorin dus heel duur vind ik het eigenlijk niet puur op basis van de onderdelen :?
Duur/goedkoop is relatief natuurlijk. Wat schat je in dan qua bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tusk schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:59:
Duur/goedkoop is relatief natuurlijk. Wat schat je in dan qua bedrag?
Tja, als ze familie is dan zullen de werkuren en het mappen en dergelijke wel niet erbij zitten qua kosten en misschien dat de onderdelen die moeten worden ingekocht ook nog een stuk goedkoper worden op die manier, maar ik zou zeggen ergens richting de € 4000 :?

Daarbij moet ik wel zeggen dat :
- Ik de onderdelen niet specifiek ken, maar wel ongeveer weet wat die enkele jaren geleden voor andere auto's van andere tuningmerken hebben gekost.
- Ik een keer een kleine € 7000 kwijt was aan een revisie met een kleine upgrade en wat preventief onderhoud aan de versnellingsbak toen ik te maken kreeg met een "turboplof" die mijn motor had gesloopt! :X

Mocht je een turbo voorin hebben en heb je het idee dat je een soort "tochtgeluid" hoort als je hem flink op de staart trapt : Laat iemand naar de speling kijken!

Het stomme is dat het erop neerkwam dat de volgende grote beurt net ietsjes te laat kwam... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Weet iemand het onderhoud interval voor de giulietta 2016 diesel automaat?
Wanneer klein en groot onderhoud? En wanneer moet de distributieriem ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Mijn 159 TBI werd geleverd zonder electrisch inklabar spiegels. Toen ik m kocht in januari stond er in de advertentie dat hij electrische inklabare spiegels had. dat bleek niet zo te zijn, maar aan andere kant had ie wel electrische verwarmde stoelen en dat stond niet in de folder, net als de parkeersensoren dus heb ik er niet moeilijk over gedaan.

Maar het bleef wel knagen. dus heb ik uitgezocht of het achteraf kon worden aangebracht. En dat kon dus. Heeft wel even wat uitzoek werk gekost. meeste info stond op het poolse alfaholicy forum. enige wat je nodig hebt is een paar electrische inklabare spiegels en geschikte deur units. spiegels online gekocht van Van Wezel. Een paar kost 125 euro. goedkoper dan een set gebruikte.

De deurunits heb ik op ebay gekocht.de deurnits waren 57 en 40 euro met verzending. de linker uit spanje en de rechter uit duitsland. de spiegels waren 63 en 58 nieuw van wezel. total 218 euro hardware en 50 euro voor de multieuscan software. Ik had ook een nieuwe raam/spiegel bediendknop gekocjt op ebay voor van 61 maar dat was dus niet nodig. Je kan je huidige knop gebruiken. Je hoeft alleen de blokkage onder de drukknop weg te halen. je hebt alleen geen icoontje erop staan.

deze info stond er op de poolse website
het aantal pinnen van de spiegel
13 en 11 inklapbare spiegels met geheugen.
9 en 7 inklapbare spiegels
7 en 5 gewone spiegels

3PIN Glass
2PIN Verwarming
2PIN Temp.
2PIN Opklapbaar
4PIN Geheugen (indien elektrische stoelen)

Engelse modules passen, behalve de pinnen van de spiegelverstelling want de hoek van de spiegels is tegengesteld en ze kunnen niet optimaal worden afgesteld.

Deurunits
stuur links
voor spiegels zonder geheugen
links: 50510084, 50510086,
rechts: 60684087, 60693263

English: stuur rechts
limks: 60693264, 60693266
rechts: 50510088, 50510090
engels versie werken dus maar je moet de pinnen omzetten en de units omwisselen om de spiegelverstelling goed werkend te krijgen
Ik kreeg al de vraag op het forum of ze in en uitklappen bij het open en sluiten van de auto maar dat is tandaard alleen bij de brera en de spider modellen. Op het multieuscan forum is die vraag ook al gesteld en het blijkt (nog) niet te kunnen.

http://forum.multiecuscan...W5zgSaiqJnoAwK8kvpfD3ATUA
Yani needs a log from ALFA 159 which has AUTOMATICALLY FOLDING MIRRORS LIKE IN BRERA OR SPIDER (when you get out of the car, and lock it from remote, mirrors will fold automatically). NOT MANUALLY by pushing a button on drivers door. Does anyone has that function enabled? I don't think so, because there Was no such option i 159, only in Brera and Spider. But maybe I'm wrong, and there is someone who enabled that function somehow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Is het een "gebrek" aan hackers, of is de software van de Fiat groep gewoon lastiger? Als ik wel eens in het VAG topic kijk, met die aanpassingen aan alle VAG modellen met een paar vinkjes hier en daar, dan is dat haast jaloersmakend.
Op mijn Fiat ook elektrische spiegels, maar net zoals bij jou niet bij ontgrendelen en sluiten van de auto.

Buurman had geprogrammeerd staan bij zijn Golf dat het dakraampje altijd open stond. Ging automatisch dicht bij regen en bij invallende duisternis, was een simpele aanpassing. Ik heb dat soort hacks nog niet gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Aggressor schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:44:
Weet iemand het onderhoud interval voor de giulietta 2016 diesel automaat?
Wanneer klein en groot onderhoud? En wanneer moet de distributieriem ?
Weet iemand dit precies ..en klopt het volgende?

Bij een Giulietta 1.6 uit '16 is het interval voor de riem inderdaad iedere 6 jaar of iedere 120.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Aggressor schreef op zondag 9 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Weet iemand dit precies ..en klopt het volgende?

Bij een Giulietta 1.6 uit '16 is het interval voor de riem inderdaad iedere 6 jaar of iedere 120.000 km.
120k of 5 jaar is mij verteld bij de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Erwin schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:12:
[...]

120k of 5 jaar is mij verteld bij de werkplaats.
Mijn auto komt uit 2016 en heeft 41.000k gereden momenteel.
Driessen en Jelle Talsma vertellen beide 120.000k of de 6 jaar.

Aangezien hij bijna een onderhoud beurt nodig heeft...
Hij is altijd in onderhoud geweest bij de Alfa dealer.

Receptionist vertelde: Dit jaar een beurt + olie + filter + remvloeistof.
En dan kan volgend jaar klein beurtje + dist. riem...

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 10-05-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

pinda powerrr schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:57:
Is het een "gebrek" aan hackers, of is de software van de Fiat groep gewoon lastiger? Als ik wel eens in het VAG topic kijk, met die aanpassingen aan alle VAG modellen met een paar vinkjes hier en daar, dan is dat haast jaloersmakend.
Op mijn Fiat ook elektrische spiegels, maar net zoals bij jou niet bij ontgrendelen en sluiten van de auto.

Buurman had geprogrammeerd staan bij zijn Golf dat het dakraampje altijd open stond. Ging automatisch dicht bij regen en bij invallende duisternis, was een simpele aanpassing. Ik heb dat soort hacks nog niet gevonden helaas.
Ik kwam deze tegen.

https://macman-pro.com/en...VlKMcxr0m09G9CmrV35XrANIA

Maar ik ben niet ethousiast om mijn security code in te voeren in de app van deze bulgaarse ontwikkelaar maar wel mooi product. al zie ik niet het nut van in om mijn auto te openen met mijn telefoon en vervolgens toch mijn sleutel te moeten pakke om te kunnen wegrijden. keyless vindt al helemaal niks nadat ik gelezen had op t club alfa romeo forum dat een giulia op die manier is gestolen.

Deze meneer kan dus even uitlezen waar je auto staat aan de hand van de gps gegevens van je telefoon en dan vervolgens even langsrijden en je auto zo meenemen met de gegeven security code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

keyless is niks mis mee zolang je je sleutel maar in een beschermd zakje of doosje stopt. Maar dat doet niemand en dus worden die auto's aan de lopende band gejat en blijven de premies maar stijgen ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Tusk op 10-05-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tusk schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:12:
keyless is niks mis mee zolang je je sleutel maar in een beschermd zakje of doosje stopt.
Of een leuk doosje nadat je koekjes op zijn : YouTube: 10 Dinge, die jeder Autofahrer wissen muss - Bloch erklärt #63 | aut... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-06 12:56
Removed.

[ Voor 96% gewijzigd door Devaqto op 02-06-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Devaqto schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:58:
Aangezien dit topic best veel bekeken wordt, eergisteren (10-05-2021) hebben ze mijn Giulietta QV uit 2015 gestolen voor mijn huis in Doetinchem.

[Afbeelding]

@Tusk ik had geen keyless entry, dus geen idee hoe ze er in zijn gekomen en hoe ze hem gestart hebben.
Ai, mooie auto maar jammer dat die weg is. Wel erg dichtbij, helaas niks gezien of over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Hobby aan de GTV ligt even stil, wegens wachten op alle onderdelen (schroefset).
Hopelijk krijg ik alles voor de APK datum gemonteerd, remmen en draagarmen (speling) en schokdempers zijn op hun einde.

Verder druk bezig met zoektocht naar een occasion familieauto... De Alfa Giulia staat hoog op het lijstje, al zijn ze relatief duur, en vriendinlief is niet overtuigd omdat het een sedan is. Maar met een dakkoffer zou het mogelijke gebrek aan laadruimte toch weer enigzins gecompenseerd worden voor bijv. de vakanties.

Alternatieven zijn (helaas) van Duitse makelij, oa Audi A6 C7 avant (vind ik persoonlijk een gaaf model) of een BMW 5 serie F11 touring.
Maar ook outsiders zoals de huidige Suzuki Vitara (aantrekkelijk privatelease voorstel gehad en heeft de voorkeur van vriendin) of een Seat Leon ST Cupra (werk bij Seat-Skoda dealer, dus dat is politiek correct :P ).
Waarschijnlijk binnenkort een paar proefritten maken, en dan ergens in juli de knoop doorhakken.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Aangezien dit topic best veel bekeken wordt, eergisteren (10-05-2021) hebben ze mijn Giulietta QV uit 2015 gestolen voor mijn huis in Doetinchem.

[Afbeelding]

@Tusk ik had geen keyless entry, dus geen idee hoe ze er in zijn gekomen en hoe ze hem gestart hebben.
Angstig dichtbij, zal er naar uitkijke'n. Succes met de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
Specht schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:14:
Hobby aan de GTV ligt even stil, wegens wachten op alle onderdelen (schroefset).
Hopelijk krijg ik alles voor de APK datum gemonteerd, remmen en draagarmen (speling) en schokdempers zijn op hun einde.

Verder druk bezig met zoektocht naar een occasion familieauto... De Alfa Giulia staat hoog op het lijstje, al zijn ze relatief duur, en vriendinlief is niet overtuigd omdat het een sedan is. Maar met een dakkoffer zou het mogelijke gebrek aan laadruimte toch weer enigzins gecompenseerd worden voor bijv. de vakanties.

Alternatieven zijn (helaas) van Duitse makelij, oa Audi A6 C7 avant (vind ik persoonlijk een gaaf model) of een BMW 5 serie F11 touring.
Maar ook outsiders zoals de huidige Suzuki Vitara (aantrekkelijk privatelease voorstel gehad en heeft de voorkeur van vriendin) of een Seat Leon ST Cupra (werk bij Seat-Skoda dealer, dus dat is politiek correct :P ).
Waarschijnlijk binnenkort een paar proefritten maken, en dan ergens in juli de knoop doorhakken.
Alles wat je daar noemt kan ik me in vinden (zeker de A6 C7), maar de Vitara? Brrrr......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:21

Polycom

Poes van goud

[Afbeelding]

Sterkte :(
Ik zal mijn ogen open houden voor je.
/captainhindsight: in het vervolg een gps tracker erin, of zo’n Apple Airtag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

__1337__ schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:28:
Alles wat je daar noemt kan ik me in vinden (zeker de A6 C7), maar de Vitara? Brrrr...
Liever de Vitara dan een Awwdie of een Zit >:) :P :+

Maar ik snap niet dat iemand de Vitara groot genoeg vindt t.o.v. een Giulia :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:40
Specht schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:14:

Waarom vergeljjk je een Gulia met twee Duitsers die groter zijn en niet, bijvoorbeeld, met een 3 serie A4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:33
Loei123 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Waarom vergeljjk je een Gulia met twee Duitsers die groter zijn en niet, bijvoorbeeld, met een 3 serie A4?
Inderdaad..

Sowieso vind ik de gehele vergelijking (Vitara :+ ) bijzonder.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Ik zag laatst…… een Alfa 90???

Oldtimernummerplaat, op de Ninoofsesteenweg tussen Schepdaal en Dilbeek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:07

link_mario

Ofwa?

Schaamteloze crosspost uit het show je auto topic:

Afgelopen september op de Grossglockner:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbsRktY0yfedYeLTXqJpQLzPLQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLxQtLF8ES2BE6h2kzKWhU8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Alfa Romeo Giuletta 2012, 1.4T MA TCT.

Sinds begin 2018 in bezit.

Voor iedereen die van sturen houdt is die weg trouwens het bezoeken waard 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Weet iemand welke merk/type autoband op de giulietta afgeleverd werd?
En 91 of 94y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Aggressor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:03:
Weet iemand welke merk/type autoband op de giulietta afgeleverd werd?
Maakt het wat uit :?

Zoek gewoon wat leuke bandjes uit via de reviews van https://www.tyrereviews.co.uk en gaan met die banaan! :Y)
En 91 of 94y?
Gezien het gewicht van de Giulietta zal dat waarschijnlijk niet veel uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nero355 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:18:
[...]

Maakt het wat uit :?

Zoek gewoon wat leuke bandjes uit via de reviews van https://www.tyrereviews.co.uk en gaan met die banaan! :Y)

[...]

Gezien het gewicht van de Giulietta zal dat waarschijnlijk niet veel uitmaken :)
Ik zit te twijfel tussen

cont premium contact 6.
Goodyear f1 sym 5
Mich pilot sport 4

Vaak zijn de 91 banden weer iets duurder dan de 94...
Vandaar mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Aggressor schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:43:
Ik zit te twijfel tussen

cont premium contact 6.
Goodyear f1 sym 5
Mich pilot sport 4
Ik heb meerdere jaren met de 2de en 3de generatie van de Goodyear gereden en dat was een zeer aangename ervaring, maar de andere twee zullen je ook niet teleurstellen! :)
Vaak zijn de 91 banden weer iets duurder dan de 94...
Vandaar mijn vraag ;)
Dan neem je toch lekker de 94 variant ?

Meer load kunnen verdragen is altijd beter dan te weinig! :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 20:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FINPSB1eOmhs_yAVxyf4XylVko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xcixFdZ09DGeREvhkAAGX794.png?f=fotoalbum_large

Nieuw voor mij, een Alfa Romeo Giulia TI Sport met All Wheel Drive. Deze foto is overigens genomen in het Badlands National Park in SD.

Moest even zoeken om er een te vinden met zwart leder interieur in Rosso Competizione Tri–Coat maar blij dat ik dat wel heb gedaan.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je ziet ze hier al weinig, maar daar is het al helemaal een zeldzaamheid lijkt me.
Gaaf ding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nero355 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:50:
[...]

Ik heb meerdere jaren met de 2de en 3de generatie van de Goodyear gereden en dat was een zeer aangename ervaring, maar de andere twee zullen je ook niet teleurstellen! :)

[...]

Dan neem je toch lekker de 94 variant ?

Meer load kunnen verdragen is altijd beter dan te weinig! :)
Ja klopt, maar ik lees ook veel dat "hoe hoger de loadindex, hoe stugger het rijden wordt".
Ik wil gewoon een comfortabele band.

-edit-

Uiteindelijk ben ik voor de Michelin Primacy 4 225/45 R17 91Y MFS gegaan.
In ACE Auto Club Europa, ARBÖ en AUTO BILD - allrad krijg hij in deze maat 5 sterren van de 5.

Volgens mij scheelt het allemaal niet heel veel.
Ik heb 319,10 betaald voor 4 banden.

[ Voor 20% gewijzigd door Aggressor op 27-05-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Aggressor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:01:
Ja klopt, maar ik lees ook veel dat "hoe hoger de loadindex, hoe stugger het rijden wordt".
Ik wil gewoon een comfortabele band.
Ik heb een keer zowel 91 als 94 als 94 XL gereden en merkte eigenlijk geen verschil tussen die drie :)

Wel i.c.m. een niet bepaald zacht geveerde auto, maar toch...
-edit-

Uiteindelijk ben ik voor de Michelin Primacy 4 225/45 R17 91Y MFS gegaan.
In ACE Auto Club Europa, ARBÖ en AUTO BILD - allrad krijg hij in deze maat 5 sterren van de 5.

Volgens mij scheelt het allemaal niet heel veel.
Ik heb 319,10 betaald voor 4 banden.
Als je een zachte band zoekt dan zou dat inderdaad een goede keuze kunnen zijn, maar bij dat soort banden ben ik altijd bang dat ze vooral op weinig slijtage i.p.v. veel grip zijn afgestemd...

Doe mij maar gewoon één van de drie die je eerder noemde! :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

nero355 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:56:
[...]

Liever de Vitara dan een Awwdie of een Zit >:) :P :+

Maar ik snap niet dat iemand de Vitara groot genoeg vindt t.o.v. een Giulia :?
De Vitara is ook zeker niet mijn 1e keuze. Maar als familiewagen zeker een optie.
Dan gaat mijn vriendin daar mee rijden, en blijf ik rommelen met oude Alfa's. :)

In het scenario dat er een Giulia of iets Duits komt, dan wordt dat mijn "hobby" auto en gaat het rommelen met oude Alfa's op een laag pitje. Ik kan met beide opties leven.

Inmiddels leuk speelgoed binnen voor de GTV.
Schroefset gekocht via Lamosca racing, samen met 25mm stabi voor de achteras, en powerflex rubbers voor alle draagarmen van de achterzijde.
Van de achteras is straks alles nieuw op de wiellagers na. :9
Voorzijde komen ook nieuwe draagarmen en koppelstangetjes, stabistang van de voorzijde laat ik nog even gaan, doet schijnbaar ook niet superveel qua wegligging tov die van de achteras.
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schroefset1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schroefset2.jpg

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
nero355 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Ik heb een keer zowel 91 als 94 als 94 XL gereden en merkte eigenlijk geen verschil tussen die drie :)

Wel i.c.m. een niet bepaald zacht geveerde auto, maar toch...

[...]

Als je een zachte band zoekt dan zou dat inderdaad een goede keuze kunnen zijn, maar bij dat soort banden ben ik altijd bang dat ze vooral op weinig slijtage i.p.v. veel grip zijn afgestemd...

Doe mij maar gewoon één van de drie die je eerder noemde! :Y)
Ach ja. Ik rij best wel veel km.(diesel)
Voor de winter heb ik weer een ander setje.
En ik ben een rustige rijder ;)

Dan zal de primacy 4 wel goed zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Aggressor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:11:
Ach ja. Ik rij best wel veel km.(diesel)
Voor de winter heb ik weer een ander setje.
En ik ben een rustige rijder ;)

Dan zal de primacy 4 wel goed zijn toch?
Uiteraard! :)

Voor extreem comfort zijn winterbanden trouwens echt DE oplossing, maar helaas kan je daarmee niet het hele jaar door rijden :D
Zijn net ballonnen onder je wagen! _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Grootste verschil is de velgmaat en daarbij dus de bandhoogte, lekker 15" erop.
Maarrr, een Alfa moet toch strak sturen?
Voor "comfort" neem je een Franse of wellicht Amerikaanse auto...
Al vind ik een auto die direct reageert op stuuruitslag comfortabeler :D

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 28-05-2021 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
@nero355 @mitsumark

het is uiteindelijk toch maar de goodyear f1 asym 5 geworden ;)
En de giulietta geeft geen sensoren ... hoe werkt de bandenspanning dan precies?
kunnen er gewone ventielen in de velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Deze mag niet ontbreken

Mooi auto, leuk filmpje met speciaal gastoptreden. Ik ken Sam verder niet, maar de Alfa liefhebbers moeten zeker eens gaan kijken op zijn kanaal of in zijn showroom.

Ik ga weer want verder dan dat mijn mijn moeder altijd alfa reed kom ik niet.

Edit: spot de matras en de functie ervan

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 01-06-2021 20:17 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-06 12:56
Moby schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:00:
Deze mag niet ontbreken

[YouTube: Giulia Quadrifoglio 510PK. Niet te koop in de polder!]

Mooi auto, leuk filmpje met speciaal gastoptreden. Ik ken Sam verder niet, maar de Alfa liefhebbers moeten zeker eens gaan kijken op zijn kanaal of in zijn showroom.

Vind heel erg jammer dat de Giulia Q geen AWD variant heeft, zoveel vermogen op de achterwielen alleen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Devaqto schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:51:
Vind heel erg jammer dat de Giulia Q geen AWD variant heeft, zoveel vermogen op de achterwielen alleen ;(
Een Porsche GT2 RS heeft 700 pk op de achterwielen en dat gaat zelfs zonder alle hulpmiddelen helemaal prima! :o 8) :*)

Kwestie van een slimme diff + Semi Slicks monteren en gaan met die banaan! :Y)

Daarnaast hebben de meeste Duitse concurrenten van de Giulia pas ergens vanaf de 570 a 600 pk een intelligent AWD systeem met een RWD mode dat ook wel als "Drift Mode" naar voren wordt gebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Moby schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:00:
Deze mag niet ontbreken

[YouTube: Giulia Quadrifoglio 510PK. Niet te koop in de polder!]

Sam van Daalen heeft altijd mooi spul staan! Twee vrienden van me hebben er een Giulietta QV gekocht. Aan de prijs, maar perfecte auto's.
Geloof dat wel veel import is, maar daar is niks mis mee wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

zowat alle Giulietta QV's (2014+) die te koop staan in NL zijn import. Ik heb daar toch altijd een naar gevoel bij. Zeker als het uit bijvoorbeeld Polen komt. Zij (NL garage) kunnen een grondige inspectie doen, maar dat zegt natuurlijk niet alles. God weet wat die auto in Polen allemaal heeft meegemaakt. Dat geldt ook voor een NL auto...maarja...vooroordelen he :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tusk op 03-06-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tusk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:13:
God weet wat die auto in Polen allemaal heeft meegemaakt.

Dat geldt ook voor een NL auto...maarja...vooroordelen he :)
Als ik af en toe mensen hoor "schakelen" of zie hoe ze over drempels en dergelijken heen rijden in Nederland dan maakt dat ook niet meer echt veel uit! :X _O- :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:36

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb afgelopen weekend het knipperrelais van mijn 156 vervangen. Heldere lichten van Alfa hebben dat ding recht achter het stuur gestopt, met de oriëntatie zo dat je ook echt het complete stuur & clockspring eraf moet halen om erbij te kunnen. Achteraf had ik het stuur weer netjes recht teruggezet, maar was ik vergeten dat ik de boel bij demontage een stukje gedraaid had om beter bij de bouten te kunnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKqASs02jolyOU31rH2rqZZVQ5c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc0p3GvPpLEVe3LD90gl3vok.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu na nog 2x loshalen geloof ik dat het weer recht staat :+

Wel nog een ander nadeel, een van de imbus-boutjes van de airbag is afgebroken bij demontage. Die dingen blijken geen los onderdeelnummer te hebben, en zijn dus ook niet zomaar te bestellen helaas. De plaatselijke Alfa-specialist (Zagato) gaat kijken of ze iets voor me kunnen vinden, maar zoniet, heeft iemand hier heel toevallig een 156-facelift stuur met een geplofte airbag oid liggen, waar een boutje uit te salvagen valt?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Chakotay schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:53:
Ik heb afgelopen weekend het knipperrelais van mijn 156 vervangen. Heldere lichten van Alfa hebben dat ding recht achter het stuur gestopt, met de oriëntatie zo dat je ook echt het complete stuur & clockspring eraf moet halen om erbij te kunnen. Achteraf had ik het stuur weer netjes recht teruggezet, maar was ik vergeten dat ik de boel bij demontage een stukje gedraaid had om beter bij de bouten te kunnen...

[Afbeelding]

Nu na nog 2x loshalen geloof ik dat het weer recht staat :+

Wel nog een ander nadeel, een van de imbus-boutjes van de airbag is afgebroken bij demontage. Die dingen blijken geen los onderdeelnummer te hebben, en zijn dus ook niet zomaar te bestellen helaas. De plaatselijke Alfa-specialist (Zagato) gaat kijken of ze iets voor me kunnen vinden, maar zoniet, heeft iemand hier heel toevallig een 156-facelift stuur met een geplofte airbag oid liggen, waar een boutje uit te salvagen valt?
Oude model 156 zat ook achter het stuur, maar kon je nog van de onderkant bij. Nieuwe model is idd een ramp.
Als je namelijk een relais er in zet met een breed bereik, dan kun je de knipperlichten allemaal vervangen door led, zonder dat ze ADHD krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:36

Chakotay

Lick here to continue

Aardig gedoe nog voor die airbag-boutjes... Bij 4 Alfa-garages hadden ze niets liggen, en via de onderdelenlijn kreeg ik maar 1 reactie. (€25 voor 1 gebruikt boutje, dat vind ik toch wat overdreven)

Uiteindelijk mag ik volgende week bij Alfa as in Ankeveen langskomen om er eentje uit een sloopauto te trekken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 13:17
Inmiddels alweer bijna een jaar eigenaar van deze Alfa Romeo 159 Berlina.
Import uit Zwitserland en betreft de 1.9 jtdm met Q-tronic uit 2011.
Gelijk dikke 19 inch velgen eronder gezet.
Maar helaas vind ik de auto op 19 inch erg veel roadnoise hebben.
Wie heeft hier ervaring mee en welke banden kan ik het beste nemen om hem zo stil mogelijk te kunnen rijden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aciDDlgkvg3C5a4H7JenKddjDgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDnQ692W6kKLJ1nuQGvJEwoe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door JDV808 op 05-07-2021 15:28 . Reden: foto ]

Pagina: 1 ... 96 ... 118 Laatste