Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:08

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JDV808 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:26:
Inmiddels alweer bijna een jaar eigenaar van deze Alfa Romeo 159 Berlina.
Import uit Zwitserland en betreft de 1.9 jtdm met Q-tronic uit 2011.
Gelijk dikke 19 inch velgen eronder gezet.

Maar helaas vind ik de auto op 19 inch erg veel roadnoise hebben.

Wie heeft hier ervaring mee en welke banden kan ik het beste nemen om hem zo stil mogelijk te kunnen rijden?
Ik zou zeggen kijk ook eens rond op https://www.tyrereviews.co.uk/ en zoek wat leuks uit waarvan je denkt dat het de juiste band zou moeten zijn :)

Hoeveel herrie een band maakt is iets waar ik totaal niet op let dus ik zou zo gauw ook niet weten welke band(en) je het beste kan overwegen...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:21
nero355 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Ik zou zeggen kijk ook eens rond op https://www.tyrereviews.co.uk/ en zoek wat leuks uit waarvan je denkt dat het de juiste band zou moeten zijn :)

Hoeveel herrie een band maakt is iets waar ik totaal niet op let dus ik zou zo gauw ook niet weten welke band(en) je het beste kan overwegen...
Goodyear f1 asymmetric 5 is ook een aanrader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Ik denk dat de meeste banden wel stil zijn als ze er net onder liggen.
Herrie komt pas als je onbalans krijgt doordat magneetjes eraf vallen of vaker nog door ongelijke slijtage (bv cuppen).
Dat laatste kun je zoveel mogelijk voorkomen door het juiste type band (bv run flat), de juiste uitlijning (toespoor, camber), goede schokbrekers. En natuurlijk door dingen die je niet zo gauw aanpast: rijgedrag en velgmaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:49

pinda powerrr

Slow down...

Altijd erg goede ervaringen gehad met de Continental SportContact 5 onder de 156.
Daarna gewisseld naar de Hankook Ventus Prime 3 (215/45/17) en die bevielen me nog beter. Nu onder de Fiat Bravo ook diezelfde Hankooks, maar dan in 18" (225/40/18) en echt heerlijk. Goede balans tussen comfort, rijgedrag en geluid.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik had onder mijn 159 de PremiumContact 6 liggen, echt een super band. Helaas is die voor mijn nieuwe auto niet beschikbaar in de velgenmaat die ik heb. Daar zitten nu de SportContact 5 onder, maar toch een veel mindere band in zowel slijtage als comfort. Bij deze trouwens ook een beetje mijn afscheid uit het Alfa kamp, heb de 159 ingeruild voor een A6 C7 Avant met een 3.0 BiTDI.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

fynrd1 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:24:
Ik had onder mijn 159 de PremiumContact 6 liggen, echt een super band.

Helaas is die voor mijn nieuwe auto niet beschikbaar in de velgenmaat die ik heb.
Daar zitten nu de SportContact 5 onder, maar toch een veel mindere band in zowel slijtage als comfort.
Dat klopt op zich ook wel qua de algemeen bekende verschillen tussen die twee! :)
Bij deze trouwens ook een beetje mijn afscheid uit het Alfa kamp, heb de 159 ingeruild voor een A6 C7 Avant met een 3.0 BiTDI.
Hé bah! Dat vind ik echt vloeken in de kerk hier! :P :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +9Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 21-09 07:55
Mede Alfa Romeo liefhebbers,
Laat ik mij hier ook maar eens melden, ik las al een tijdje mee.
Al jaren Alfa liefhebber maar sinds een maand of 2 eindelijk weer een Alfa in bezit. Een 159 TBI TI met de vol lederen stoelen, eigenlijk wel 1 van de beste autostoelen waar ik in gezeten heb. Veel foto's heb ik eigenlijk nog niet gemaakt, dat komt nog wel. genoeg tekst tijd voor een foto.
Ik zal later wat meer foto's plaatsen :)

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:16
Ik hou echt van die kleine details, zoals die italiaanse vlag voorop O+ . Op mijn wielrenfiets heb ik ook een velglintplakstrip in de italiaanse vlag, dat maakt het geheel toch net meer af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H-W Engineer
mat.hi.as schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:47:
Ik hou echt van die kleine details, zoals die italiaanse vlag voorop O+ . Op mijn wielrenfiets heb ik ook een velglintplakstrip in de italiaanse vlag, dat maakt het geheel toch net meer af.
Dat is inderdaad altijd leuk, iets persoonlijks zodat je je eigen auto of fiets er direct kan herkennen.
Niet dat er nu nog rijen Alfa 159's over zijn :|

Maar over details gesproken had je ook gespot dat de velgen spiegelkappen en dakdragers in de zelfde kleur zijn gespoten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:15

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

JDV808 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:26:
Inmiddels alweer bijna een jaar eigenaar van deze Alfa Romeo 159 Berlina.
Import uit Zwitserland en betreft de 1.9 jtdm met Q-tronic uit 2011.
Gelijk dikke 19 inch velgen eronder gezet.
Maar helaas vind ik de auto op 19 inch erg veel roadnoise hebben.
Wie heeft hier ervaring mee en welke banden kan ik het beste nemen om hem zo stil mogelijk te kunnen rijden?
[Afbeelding]
Ik heb 19 inch vredestein ultra satin onder mijn 159 en vindt ze redelijk stil. Fijne band. Ik heb ze ook onder mijn 146 boxer.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• nero355

nero355

H-W Engineer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:19:
Niet dat er nu nog rijen Alfa 159's over zijn :|
Ik vind dat eigenlijk wel altijd één van DE REDENEN om een bepaalde auto te kiezen! :)

Daarom zal je mij nooit een VW Golf zien kopen, zelfs niet de snellere modellen : Daar zijn er al veel teveel van, voornamelijk vanwege de Leasebak Diesel toestanden... :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:20
Aggressor schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Goodyear f1 asymmetric 5 is ook een aanrader.
Eens, hele fijne band. Tijd onder een 166 gehad. Veel grip en stil.

Veel betere band als een Vredestein Ultrac Satin in ieder geval. En Premiumcontact 6 is ook echt een goede band, vergelijkbaar met de Goodyear.

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:07
Nu we de banden vergelijking aanhalen, wat vinden we van de Michelin Pilot Sport 4?

In AvE we trust

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:27
fheerens schreef op maandag 12 juli 2021 @ 02:40:
Nu we de banden vergelijking aanhalen, wat vinden we van de Michelin Pilot Sport 4?
De 5 wordt hierboven al genoemd. Denk niet dat de 4 veel anders is?

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:20
Pilot Sport 4 is een betere band dan goodyear 5 en conti 6.

maar ook duurder. En ook weer niet zo heel veel beter.
Bij normaal gebruik zijn dit de 3 top banden in het wat sportievere segment. Als je uit die 3 moet kiezen zou ik net gaan voor degene waar je het beste/goedkoopste aan kan komen.

• fheerens
synx6 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:04:
[...]

De 5 wordt hierboven al genoemd. Denk niet dat de 4 veel anders is?
Volgens mij betrof dat een andere "5". Vandaar de vraag ;)
Dirk33 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:16:

Bij normaal gebruik zijn dit de 3 top banden in het wat sportievere segment. Als je uit die 3 moet kiezen zou ik net gaan voor degene waar je het beste/goedkoopste aan kan komen.
Dank! Moet ook nog zien hoe lang ze het volhouden. Nu 1.5 jaar eronder en rijden nog steeds erg fijn.

In AvE we trust

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb nu redelijk wat banden onder mijn wagenpark gehad en eerlijk gezegd merk ik bij normaal en sportief rijden geen significant verschil tussen Pirelli's, Goodyears, Conti's of Dunlops. Ik ga tegenwoordig gewoon voor wat er af-fabriek onder zat, tenzij een ander A-merk significant goedkoper is voor 4 stuks.

de betaler vervuilt

• nero355

nero355

fheerens schreef op maandag 12 juli 2021 @ 02:40:
Pak gewoon https://www.tyrereviews.co.uk/ erbij en lees erop los! ;)

Maar is een prima band en vergelijkbaar met de eerder genoemde banden! d:)b
Dirk33 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:16:

Dat valt allemaal wel mee, zelfs als je het over de 4S hebt ;)

Wil je echt een stap omhoog dan zal je richting iets als de Cup Sport 2 moeten gaan om het maar bij Michelin te houden...
Dat dan weer wel! :)

Nee, ik heb geen aandelen in die website of beter gezegd weblog, maar het is echt een verdomd handige URL als je weer eens nieuwe banden moet kopen en niet weet wat je moet kiezen! _O_

Acties:
  • +5Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:37
Sinds de vorige update 1 en update 2 is nu update 3 een feit:

De oude, chromen scudetto heeft plaats moeten maken voor een matte Miron/Antraciet gekleurde MY2016 scudetto. Klusje is prima te doen op je eigen oprit zonder brug of garagekrik.

Volgende updates op de planning zijn:

- Setje Eibach pro verlagingsveren
- Chiptuning
- Setje fatsoenlijke banden ( Pirelli P Zero?)

Dan moet je alleen niet te vaak zulk soort foto's binnen krijgen :9 (102 waar 70 is toegestaan).

[Voor 26% gewijzigd door paul-s83 op 13-07-2021 00:23]

2020 MPB 13" 8GB 512gb | iPad 2020 128 GB | iPhone 12 64 GB | ATV 4K | Watch Series 2 | Synology DS213

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:28
GA!S schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:09:
Ik heb nu redelijk wat banden onder mijn wagenpark gehad en eerlijk gezegd merk ik bij normaal en sportief rijden geen significant verschil tussen Pirelli's, Goodyears, Conti's of Dunlops. Ik ga tegenwoordig gewoon voor wat er af-fabriek onder zat, tenzij een ander A-merk significant goedkoper is voor 4 stuks.
Goede ervaringen met Hancook op mn giulietta gehad

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H-W Engineer
paul-s83 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:10:
Sinds de vorige update 1 en update 2 is nu update 3 een feit:

De oude, chromen scudetto heeft plaats moeten maken voor een matte Miron/Antraciet gekleurde MY2016 scudetto. Klusje is prima te doen op je eigen oprit zonder brug of garagekrik.

[Afbeelding]
Dat is een mooie upgrade. Dat maakt de Giulietta direct weer wat jonger.

Ook maar even mijn ervaringen met banden delen. Ik heb nu onder de 159 Bridgestone Potenza S001 RO1.
Dit is een erg fine band, vind ik zelf. Goede grip op droog en nat asfalt. Is ook weer een goed excuus om een foto te delen :P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:57
Ah leuk, een Alfa Romeo topic! Weet niet waarom, maar had er nog niet eerder aan gedacht om hier naar te zoeken. Ik zal ook maar eens wat foto's plaatsen:

Dit is de 156 2.0 waar ik de afgelopen 6 jaar in rond heb gereden, maar die is deze week helaas met pensioen gegaan omdat het gewoon te duur werd om hem nog door de APK te krijgen.

Vandaag om de vervanger gegaan en ben al helemaal verliefd:

Een zwarte 1.8 GT met rood leer O+ Moet deze week nog maar eens fatsoenlijke foto's gaan maken, kan ik er gelijk even een mooi rondje mee maken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 235591
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Tot zover je Alfa...

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004942_4d1fd2cf

Die is naar god.

• nero355

nero355

Wat een zonde zeg! :F

• Niet online
Zonde, ja. Maar die Alfa's kosten amper iets meer in die staat en dus belanden ze in de klauwen van jeugd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:44
Ondertussen 3 jaar eigenaar van deze geïmporteerde Mito uit 2009. Betreft een model met 95pk
Vorige eigenaar had een plastidip welke los begon te laten. Deze er af gehaald en hier kwamen er veel problemen onderweg. Compleet opgeschuurd panelen. Panelen zonder lak.
De keuze genomen omdat er nog met veel plezier in de auto wordt gereden om deze opnieuw te laten spuiten met hieronder het resultaat.
Ondertussen heeft de auto in totaal 135k kilometer gedraaid en zal dit zeer zeker met hernieuwde passie oplopen.

• Aggressor
@Douwsky zelf gedaan of door een bedrijf?
het witte verf zit op de zwarte roosters eronder... niet mooi.

Maar ik ben ook precies... misschien ligt het aan mij?

-edit-

achter op de bumper zie ik nog schade...
en dat zwarte onder de achterbumper zit er niet mooi op..... zit een kier tussen.

[Voor 29% gewijzigd door Aggressor op 19-07-2021 20:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hikhakhok
  • Laatst online: 15:34
alki schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Goede ervaringen met Hancook op mn giulietta gehad
Ik vind Michelin Primacy 4(17inch) erg lekker banden onder mijn giulietta!

• Douwsky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:44
@Agressor door een bedrijf,
Al zeiden die al dat het er waarschijnlijk niet super mooi uit zou komen te zien. Auto heeft inderdaad wat schoonheid dingetjes maar dat maakt hem in mijn optiek niet minder mooi.
Eerder was het niet om aan te zien namelijk

• Bwlian
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Mocht iemand zich in de Giulia Super interesseren, er wordt helaas gesnoeid in de opties die genomen kunnen worden:
- geen leer mogelijk
- geen blauw of zilver mogelijk

Of andere modellen dit ook hebben weet niet.
Levertijd is nog 3-4 maanden dus geen impact chiptekort. :)

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-09 08:28

Specht

Il Cuore Sportivo

http://www.rsgparts.nl/ford.jpg

Bam. Nieuwe auto besteld met een private lease contract. ;)
Een Ford Focus wagon ST line met 1.0 Ecoboost 155pk MHEV, 18" sloffen, trekhaak, B&O soundsystem, Led koplampen en een hele lijst aan standaard opties. Alle overbodige rij assist optiepakketten meuk eraf gelaten.
Qua looks en ontwerp zeker niet de allermooiste auto, maar in deze uitvoering (exact zoals op de foto, blauw dus wel mogelijk) vind ik het een prima verschijning. En verder zijn vrijwel alle reviews meer dan positief.
Verder 5 jaar contract met 12.000km per jaar, dus een prima deal.

En ja ook wegens gebrek aan serieuze italiaanse alternatieven.
VAG merken zijn qua lease stervensduur, voor dit geld heb je nog niet eens een Seat Leon in vergelijkbare uitvoering. Bovendien gaat bij VAG alle elektronica stuk en is het spul vervolgens backorder. :P
Franse toelie was geen optie, Kia en Hyundai ga ik alleen rijden als ik geld toe krijg, Toyota Corolla wagon is best een kek wagentje, maar heeft een gruwelijk onpraktisch dashboard en weinig ruimte, en vriendinlief vond hem te lelijk. :P
Had nog wel een proefrit proberen te regelen voor een Fiat Tipo stationwagon (eigenlijk veel te duur voor wat je krijgt qua specs), maar daar moest ik dan 2,5 week op wachten, en na de proefrit met de Ford heb ik die niet meer overwogen. O-)
De nieuwe Suzuki Vitara (favoriet van vriendinlief) rijd overigens ook serieus goed, maar is dus qua kofferbak nauwelijks ruimer dan een Giulietta (een Giulietta heb ik al gereden en was ook geen optie).
De overige opties in de vorm van een gebruikte auto met max 150.000km zoals een Alfa Giulia, BMW 5 serie of Audi A6 waren allemaal te duur qua aanschaf en in de te verwachten onderhoudskosten.
Ik kan natuurlijk best zelf sleutelen, maar realistisch gezien gaat dat niet meer gebeuren wegens andere prioriteiten. Kortom bye bye Alfa, en hello Ford. :)

Volgend jaar stop ik ook met mijn opslagruimte en gaan alle Alfa onderdelen eruit (verkopen of weggooien).
GTV die ik nu rijd gaat ook over een paar maanden in de verkoop en dan is de Alfa hobby voorlopig echt even ten einde.
De GTV rijd overigens nu wel fenomenaal dankzij de schroefset, binnenkort nog de Brembo remmen erop en nog wat zaken aanpakken. Overweeg nog wel om er een tripje mee naar de Ring te maken als een soort van afscheid. :7

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Specht gefeliciteerd! Mooie auto, wat mij betreft is Ford wel de beste keuze, als je zoals "ons" liever geen VAG rijdt en je gewoon een goede middenklasser wil hebben.

De Tipo heb ik proefgereden, mooie auto, maar die motoren zijn echt onderbemeten. En in NL te duur dankzij de BPM. In Italië is de Tipo echt een auto in het goedkopere segment en verkoopt daar dus ook beter. Jammer, want anders is dat een prima auto voor de NL markt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Specht schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:32:
Een Ford Focus wagon ST line met 1.0 Ecoboost 155pk MHEV
Vroeger lachten we om zulke motoren in een Renault Twingo of zo en nu rijdt iedereen ermee als het om een leasebak gaat... DE HORROR!!! :X

Ook hier in de buurt een leuk voorbeeld : Best wel voor VW normen leuke Arteon zowel van binnen als van buiten dus ik zoek voor de grap het kenteken op => 1.5 Turbo :')

Dat hoort gewoon niet i.c.m. zo'n grote auto! :F
Kia en Hyundai ga ik alleen rijden als ik geld toe krijg
Liever één van die twee dan een Ford na het jaar 2000 eerlijk gezegd! :)

Vooral regio Rotterdam : Bij de dealers werken echt totale DERPS gewoon! :X
Volgend jaar stop ik ook met mijn opslagruimte en gaan alle Alfa onderdelen eruit (verkopen of weggooien).
GTV die ik nu rijd gaat ook over een paar maanden in de verkoop en dan is de Alfa hobby voorlopig echt even ten einde.
De GTV rijd overigens nu wel fenomenaal dankzij de schroefset, binnenkort nog de Brembo remmen erop en nog wat zaken aanpakken. Overweeg nog wel om er een tripje mee naar de Ring te maken als een soort van afscheid. :7
Zonde... ;(

Het leven is te kort om in saaie burgerlijke auto's te rijden! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:56
nero355 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Vroeger lachten we om zulke motoren in een Renault Twingo of zo en nu rijdt iedereen ermee als het om een leasebak gaat... DE HORROR!!! :X

Ook hier in de buurt een leuk voorbeeld : Best wel voor VW normen leuke Arteon zowel van binnen als van buiten dus ik zoek voor de grap het kenteken op => 1.5 Turbo :')

Dat hoort gewoon niet i.c.m. zo'n grote auto! :F

[...]

Liever één van die twee dan een Ford na het jaar 2000 eerlijk gezegd! :)

Vooral regio Rotterdam : Bij de dealers werken echt totale DERPS gewoon! :X

[...]

Zonde... ;(

Het leven is te kort om in saaie burgerlijke auto's te rijden! :P
Vroeger had een 1.0L 60pk en max koppel bij 4000rpm, dat is niet te vergelijken.
155pk voor een focus is meer dan zat.al is de reactie hierboven wel erg veel lof :D

Dat laatste ben ik het wel mee eens, powerrrr.
Maargoed dat is tegenwoordig nauwelijks betaalbaar in Nederland, tenzij je een elektrisch apparaat van 2200kg koopt 8)7
(ook die zijn in aanschaf niet goedkoop)

[Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 25-07-2021 17:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

mitsumark schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:59:
Vroeger had een 1.0L 60pk en max koppel bij 4000rpm, dat is niet te vergelijken.
155pk voor een focus is meer dan zat.al is de reactie hierboven wel erg veel lof :D
Dat begrijp ik ook wel, maar naast dat het mijn mening is heb ik ook precies hetzelfde van mijn neef te horen gekregen :
- Had een Skoda Octavia Stationwagon 2.0 TDI
- Ging naar een VW Passat 1.4 Turbo onding.
- Was weer heel erg blij toen de lease voorbij was en hij weer naar de Octavia terug kon! :P

Invoegen op de snelweg in Duitsland was elke keer één grote P.I.T.A. met de Passat, terwijl het amper wat voorstelde met de Octavia :D _O-
Dat laatste ben ik het wel mee eens, powerrrr.
Maargoed dat is tegenwoordig nauwelijks betaalbaar in Nederland, tenzij je een elektrisch apparaat van 2200kg koopt 8)7
(ook die zijn in aanschaf niet goedkoop)
Tweedehands kan je nog steeds best wel genieten, maar je moet wel opschieten, want de "milieumaffia" is echt vreselijk irritant bezig! :( :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:38

dit moest ff :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa Novanta
[Afbeelding]

Kortom bye bye Alfa, en hello Ford. :)
wait .. whutttt :?
hoor je jezelf?? Why the fok doe je die GTV weg dan? Specht die Alfa-loos door het leven gaat? :?

watskeburt!? rationele besluiten gaan zelden goed bij Alfisti :+ emotionele daarentegen _O- :')

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fheerens
[Afbeelding]

Ik snap het afscheid, maar ook weer niet. Zelfs ik voel op afstand de pijn... ;w

In AvE we trust

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:29

Tusk

Om daarom!

Sorry, maar op Tweakers een vertical screenshot van een foto plaatsen gaat wel erg ver....

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:43

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Alfa Novanta schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:40:
[...]

rationele besluiten gaan zelden goed bij Alfisti :+
Zeg……… :+

Ik mis dat italiaanse spul voor geen meter, sinds ik ben overgestapt ben ik nog nooit zo weinig bij de garage geweest :P Hoe is het met de 90 trouwens? Nog steeds dezelfde status?

[Voor 4% gewijzigd door Alfisti op 26-07-2021 12:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa Novanta

heeeej kerel :w
Alfisti schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:45:

Ik mis dat italiaanse spul voor geen meter, sinds ik ben overgestapt ben ik nog nooit zo weinig bij de garage geweest
waarschijnlijk omdat het je geen biet interesseert :+
:P Hoe is het met de 90 trouwens? Nog steeds dezelfde status?
helaas wel, maar heb nu toch een redelijk spaarpotje weten aan te leggen dus het is nu meer een kwestie van iemand vinden die het spuitwerk doen kan. En aan de andere kant knaagt de onzekerheid over het hebben van brandstofauto's .. zeker de oudere (1985). Niemand die zeggen kan hoe dat komen zal en toch ben ik er van overtuigd dat oldtimers altijd zullen blijven .. maar met auto's uit de 80'er jaren is het misschien afwachten :/

• nero355

nero355

Alfa Novanta schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:07:
En aan de andere kant knaagt de onzekerheid over het hebben van brandstofauto's .. zeker de oudere (1985). Niemand die zeggen kan hoe dat komen zal en toch ben ik er van overtuigd dat oldtimers altijd zullen blijven .. maar met auto's uit de 80'er jaren is het misschien afwachten :/
Zo'n auto in nette staat kan altijd nog bij een verzamelaar of een museum belanden denk ik :? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mijn A5 heeft ook nauwelijks onderhoud nodig op de standaard beurten na. Wat dat betreft was die Busso een feest voor de hobby :+

Moet zeggen dat het gebrek aan leuke motoren een nieuwe Juul ook niet zo aantrekkelijk maken. Ik zit te kijken of ik niet nog 1x een uitstapje maak naar een atmosferische 6 of 8 pitter benzine voordat het niet meer mag van de Groene Ridders.

de betaler vervuilt

• Niet online
Alfisti schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Ik mis dat italiaanse spul voor geen meter, sinds ik ben overgestapt ben ik nog nooit zo weinig bij de garage geweest :P Hoe is het met de 90 trouwens? Nog steeds dezelfde status?
Ik mis het ook niet. 10 jaar Alfa gereden met diverse motorisatie maar missen doe ik het absoluut niet. Ik rij nu Saab 9-3 en dat ding sleurt eraan als een dokwerker. Heb ook echt het gevoel met een auto op pad te zijn. Nee, het tijdperk Alfa was leuk maar niet weer.

• nero355

nero355

GA!S schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:17:
Mijn A5 heeft ook nauwelijks onderhoud nodig op de standaard beurten na. Wat dat betreft was die Busso een feest voor de hobby :+
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:33:
Ik rij nu Saab 9-3 en dat ding sleurt eraan als een dokwerker. Heb ook echt het gevoel met een auto op pad te zijn.
Moet je wel kunnen leven met de dashboards die in die modellen zitten... :X

Zou dan wel eerder voor de Saab gaan : Die is tenminste nog een beetje uniek! :)
Ik zit te kijken of ik niet nog 1x een uitstapje maak naar een atmosferische 6 of 8 pitter benzine voordat het niet meer mag van de Groene Ridders.
V8 of groter wil ik ook nog een keer meemaken voordat we met zijn alleen met RC autotjes moeten rondrijden en alle lol ervan af is in de toekomst! :'(

• Niet online
nero355 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:27:
[...]

[...]

Moet je wel kunnen leven met de dashboards die in die modellen zitten... :X

Zou dan wel eerder voor de Saab gaan : Die is tenminste nog een beetje uniek! :)

[...]

V8 of groter wil ik ook nog een keer meemaken voordat we met zijn alleen met RC autotjes moeten rondrijden en alle lol ervan af is in de toekomst! :'(
Niets mis met het dashboard van een 9-3 type II.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het is voor mij ook wel wennen de afgelopen anderhalf jaar. Fiat Bravo, potver een degelijk ding....best saai :+

• nero355

nero355

Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:17:
Niets mis met het dashboard van een 9-3 type II.

[Afbeelding]
Op het randje van lelijk zou ik zeggen :)

• Niet online
nero355 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Op het randje van lelijk zou ik zeggen :)
Dat mag. Na de 33QV, 155, 145QV, 147, 156 V6 is de Saab een verademing in heel veel opzichten. Ik weet dat Alfisten enorme spasten zijn wat betreft hun voorliefde voor Alfa, en dat ze dat tot het einde verdedigen, ondanks dat ze beter zouden moeten weten.

:+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 235591 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:59:
Dat mag. Na de 33QV, 155, 145QV, 147, 156 V6 is de Saab een verademing in heel veel opzichten.
Maar het is wel een EOL merk dus stiekem toch een beetje Alfa achtig net als die modellen! >:) :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
Hoewel EOL zijn er voldoende reserveonderdelen en bijkomend voordeel is dat het niet zo hard roest als een Alfa :9

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:27
Wellicht off-topic hier. Maar ik heb zelf een Alfa Romeo Giulietta.
Mooi ding, maar heeft wel regelmatig de typische Italiaanse gebreken. Zo nu ook weer. :P

Ik heb het idee dat de verlichting van de Xenon koplampen niet meer goed staan. Normaal gesproken zie ik een ‘rechte’ lijn als de lampen schijnen, dat is nu niet het geval en heb het idee dat ze ook niet meer ver schijnen. Het lichtbeeld lijkt al een paar meter voor mijn auto te stoppen. Het betreft overgins normale Xenon, geen bi-xenon. Het is wel adaptive. Tijdens het starten van de auto ‘dansen’ de lampen nog wel even op en neer.

Hebben jullie enig idee hoe dat te fixen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tux3.14 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:46:
Wellicht off-topic hier. Maar ik heb zelf een Alfa Romeo Giulietta.
Mooi ding, maar heeft wel regelmatig de typische Italiaanse gebreken. Zo nu ook weer. :P

Ik heb het idee dat de verlichting van de Xenon koplampen niet meer goed staan. Normaal gesproken zie ik een ‘rechte’ lijn als de lampen schijnen, dat is nu niet het geval en heb het idee dat ze ook niet meer ver schijnen. Het lichtbeeld lijkt al een paar meter voor mijn auto te stoppen. Het betreft overgins normale Xenon, geen bi-xenon. Het is wel adaptive. Tijdens het starten van de auto ‘dansen’ de lampen nog wel even op en neer.

Hebben jullie enig idee hoe dat te fixen?
Calibratie met Multi Ecu Scan, of door de dealer laten doen.
Kan ook zijn dat een van je potmeters/sensors los ligt, had ik ook bij mijn 156. Je hebt er twee, eentje bij de vooras en eentje bij de achteras, die meten hoeveel de auto een bepaalde kant op ligt en passen daar de hoogte van je lampen op aan.

Linkje met plaatjes voor je Giulietta hoogteverstelling:
https://www.qverde.nl/alfa-romeo-alfa-giulietta-verlichting

Je moet op zoek naar ongeveer zo'n ding als onderstaand:
https://www.hella.com/techworld/assets/images/00009906a.jpg

[Voor 10% gewijzigd door pinda powerrr op 28-07-2021 20:01]

• Tux3.14
pinda powerrr schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Calibratie met Multi Ecu Scan, of door de dealer laten doen.
Kan ook zijn dat een van je potmeters/sensors los ligt, had ik ook bij mijn 156. Je hebt er twee, eentje bij de vooras en eentje bij de achteras, die meten hoeveel de auto een bepaalde kant op ligt en passen daar de hoogte van je lampen op aan.

Linkje met plaatjes voor je Giulietta hoogteverstelling:
https://www.qverde.nl/alfa-romeo-alfa-giulietta-verlichting

Je moet op zoek naar ongeveer zo'n ding als onderstaand:
[Afbeelding]
Thanks man!
Voorin al gevonden, lijkt rechtsvoor aan de onderkant bij de wielkuip te zitten. Is aangesloten en hangt niks los.
Achter nog niet kunnen vinden :P

Edit: achter ook kunnen vinden. Ook aangesloten. Ik bel morgen de garage wel.

[Voor 4% gewijzigd door Tux3.14 op 28-07-2021 20:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:12
Tux3.14 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:23:
[...]

Thanks man!
Voorin al gevonden, lijkt rechtsvoor aan de onderkant bij de wielkuip te zitten. Is aangesloten en hangt niks los.
Achter nog niet kunnen vinden :P

Edit: achter ook kunnen vinden. Ook aangesloten. Ik bel morgen de garage wel.
Volgens mij heb ik nog wel zo'n stekker voor de scan, moet je alleen de software ritselen. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-09 16:25

technorabilia

(fka kraades)

Een stukje nostalgie. Mijn 156 uit 2002. Gereden tot 2005. Aanzienlijk verlaagd en 18" velgen en dikke uitlaat. Toen kon dat nog in de lease. Aardig wat keer langs de weg gestaan met pech. Diverse bekeuringen voor de kleine kentekenplaat voor. De spatschermen trokken krom als ik een drempel overging. Paar motorplaten mee kapot gereden. Door de leasemij. eerder uit de lease gehaald wegens te hoge kosten. Fantastische auto.

[Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 28-07-2021 21:34]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Loei123 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Volgens mij heb ik nog wel zo'n stekker voor de scan, moet je alleen de software ritselen. ;)
Thnx, maar zo’n ODB scanner heb ik ook wel. Maar die scant alleen en reset foutcodes.
Zo’n ding wat ook kalibreert en aanpassingen kan doorvoeren is weer een stuk duurder :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tux3.14 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:02:
[...]

Thnx, maar zo’n ODB scanner heb ik ook wel. Maar die scant alleen en reset foutcodes.
Zo’n ding wat ook kalibreert en aanpassingen kan doorvoeren is weer een stuk duurder :P
Calibreren kan idd alleen met de betaalde versie van MES.

• nero355

nero355

technorabilia schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:30:
Een stukje nostalgie. Mijn 156 uit 2002. Gereden tot 2005. Aanzienlijk verlaagd en 18" velgen en dikke uitlaat. Toen kon dat nog in de lease. Aardig wat keer langs de weg gestaan met pech. Diverse bekeuringen voor de kleine kentekenplaat voor. De spatschermen trokken krom als ik een drempel overging. Paar motorplaten mee kapot gereden.

Door de leasemij. eerder uit de lease gehaald wegens te hoge kosten. Fantastische auto.

[Afbeelding]
:o :D _O- 7(8)7

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Het was altijd al een maandagmorgen auto en ging een keer voor een beurt naar de garage met de Alfa en kwam onverwachts terug met een Mazda huurauto. Daar nog een 9 mnd in gereden. Nooit echt begrepen dat dat dan goedkoper is.

Toch zou ik graag nog in een goede 156 rijden ook anno 2021. Goede herinneringen aan.

Nog wat foto's met denk ik 250 km op de klok;

[Voor 97% gewijzigd door technorabilia op 29-07-2021 09:47]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tux3.14
pinda powerrr schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:15:
[...]

Calibreren kan idd alleen met de betaalde versie van MES.
Gister bij de garage geweest. Was nog geen 10 minuten werk voor hun :P

Ik zal binnenkort is foto's posten van mijn Alfa, maar hij heeft wel eerst een goede detail beurt nodig :+

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nieuws: Automerken Lancia en Alfa Romeo worden vanaf 2026 en 2027 volledig el...

Nou, het goede nieuws is, dat ze nog even niet de stekker ( 8) ) uit het merk halen!

De volgende Busso haalt haar charme uit een extra accupack :+

• H-W Engineer
technorabilia schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Het was altijd al een maandagmorgen auto en ging een keer voor een beurt naar de garage met de Alfa en kwam onverwachts terug met een Mazda huurauto. Daar nog een 9 mnd in gereden. Nooit echt begrepen dat dat dan goedkoper is.

Toch zou ik graag nog in een goede 156 rijden ook anno 2021. Goede herinneringen aan.

Nog wat foto's met denk ik 250 km op de klok;
Blijft toch mooi dat dat soort dingen gewoon mogelijk waren met een lease auto _/-\o_
Zou nu niet meer denkbaar zijn om je lease auto te gaan aanpassen.

Als je nog een mooie 156 wil gaan rijden dan moet je er niet te lang meer mee wachten, en de auto goed inspecteren voor aankoop. Een 156 wil nog wel eens roesten aan de bodemplaat. Ik zou voor een 2.0 TS gaan, is naar mijn idee de leukste uitvoering. Of natuurlijk een GTA 8)

• H-W Engineer
pinda powerrr schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:34:
nieuws: Automerken Lancia en Alfa Romeo worden vanaf 2026 en 2027 volledig el...

Nou, het goede nieuws is, dat ze nog even niet de stekker ( 8) ) uit het merk halen!

Persoonlijk moet ik er nog niet aan denken om in een golfkar te moeten rijden. Ook al zit er een Alfa schil omheen. Maar we gaan het zien. Het is wel goed om te zien dat ze Alfa nog een kans geven qua elektrisch

• Loei123
H-W Engineer schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:15:
[...]
Als je nog een mooie 156 wil gaan rijden dan moet je er niet te lang meer mee wachten, en de auto goed inspecteren voor aankoop. Een 156 wil nog wel eens roesten aan de bodemplaat. Ik zou voor een 2.0 TS gaan, is naar mijn idee de leukste uitvoering. Of natuurlijk een GTA 8)
Zijn die niet alleen in 2.0 JTS geleverd en niet de TS?

Volgens mij is de 1.8 TS de leukste en ook betrouwbare motor.

• InTheDisorder
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:57
Loei123 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:21:
[...]

Zijn die niet alleen in 2.0 JTS geleverd en niet de TS?

Volgens mij is de 1.8 TS de leukste en ook betrouwbare motor.
De mijne was een 2.0 TS, dus die zijn zeker geleverd ;) Was altijd een genot om mee te rijden, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verschil merk met de 1.8 TS die ik nu in mijn GT heb zitten :+

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-09 13:42

KhaZ

Alfa Romeo

Vanaf de facelift in 2003 is de 156 met 2.0 benzinemotor altijd een JTS, pre-facelift heeft een TS motor. Heb ook wel 2001/2002 modellen met een JTS gezien, wellicht kon je bij het tussen-fase model (oude buitenkant, nieuwe binnenkant) voor beide motoren kiezen?

Ik moet zeggen dat ik mijn 1.8 TS niet betrouwbaar vond (9 jaar mee gereden, 2004 model 156): gigantisch olieverbruik, en elke paar jaar wel een fase sensor of soortgelijks kapot waardoor bijvoorbeeld distributie ook weer opnieuw gedaan moest, net op tijd de lagerschalen laten vervangen anders was-ie ook nog helemaal in de soep gelopen, dure grappen.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-09 13:42

KhaZ

Alfa Romeo

InTheDisorder schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:56:
[...]

De mijne was een 2.0 TS, dus die zijn zeker geleverd ;) Was altijd een genot om mee te rijden, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verschil merk met de 1.8 TS die ik nu in mijn GT heb zitten :+
De 1.8 is iets lichter omdat er geen balansas ofzoiets in de motor zit, verder vind ik de 1.8 veel te weinig koppel hebben (180?) om, in vergelijking met de huidige turbo-motoren, lekker mee te komen. Het is continue stampen om 'm tussen de 3000 en 7000 toeren te houden, daaronder weinig vermogen.

Ik mis 'm wel!

[Voor 7% gewijzigd door KhaZ op 05-08-2021 09:27]

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

H-W Engineer schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:15:
[...]

Blijft toch mooi dat dat soort dingen gewoon mogelijk waren met een lease auto _/-\o_
Zou nu niet meer denkbaar zijn om je lease auto te gaan aanpassen.
Klopt, tegenwoordig kan niks meer is/was mijn ervaring. Ander setje velgen eronder kan al een probleem zijn. Alles wordt verrekend in de leaseprijs. Zelf aanpassingen doen past niet in het algoritme. Via de dealer is de hoofdprijs. Snap ik aan de ene kant wel, maar het wordt er niet leuker op. Vind ik dan...

👉🏻 Blog 👈🏻

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:34:

Ik wist niet dat Tweakers tegenwoordig ook AutoWeek berichten plaatst :? >:) :+

Wat een zwarte dag in de geschiedenis van beide merken zeg... brr... zeer triest! ;( :( ;w :| :'(

Je hebt er dan weer wel een mooi pun van gemaakt! _O-

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:52:
[...]

Ik wist niet dat Tweakers tegenwoordig ook AutoWeek berichten plaatst :? >:) :+

Wat een zwarte dag in de geschiedenis van beide merken zeg... brr... zeer triest! ;( :( ;w :| :'(

Jij hebt een badge naast je naam, betaal je indirect ook mee voor Autoweek?
Tja, ze trekken de stekker er niet uit, het licht blijft nog even aan. Ze houden de spanning er op....etc :+

Kunnen wij de spanning eigenlijk nog wel aan? O-)

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:36:
Jij hebt een badge naast je naam, betaal je indirect ook mee voor Autoweek?
Wat mij betreft betaal ik alleen voor GoT 8) :Y) :*)

De Frontpage is voor mij niet meer interessant sinds het oude TweakersNG ontwerp is opgevolgd door de huidige draak...
Tja, ze trekken de stekker er niet uit, het licht blijft nog even aan. Ze houden de spanning er op....etc :+

Kunnen wij de spanning eigenlijk nog wel aan? O-)
LOL! _O_

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:38

Polycom

Poes van goud

Hallo Alfisten,

Het wordt binnenkort tijd om mijn huidige Italiaanse gebakje (Punto Evo) in te ruilen voor iets anders.
Voordat ik mijzelf in een emotieloos elektrisch hok hijs, wil ik nog één periode (5/6 jaar) een benzine auto rijden. Contenders waren BMW 1-serie, Mercedes A180, Volvo V40, Mazda 3, Lexus CT200H maar die zijn allemaal afgevallen en ik wil voor een Alfa Romeo Giulietta gaan, budget ongeveer 20K. Een Veloce of Quadrifoglio is natuurlijk erg spannend, maar voor nu geen optie.

Must have = Kleur rood of blauw (maar liever rood), benzine, 170PK, automaat, bouwjaar na de 2016 refresh, max 80K op de teller (daar moet ik mij niet blind op staren, I know) en 'echte' Alfa velgen.
Would be nice = Stoelverwarming, Schakelen aan het stuur, Parkeersensoren achter, lederen bekleding.
Coudn't care less = Xenon, Led, etc.

Via gaspedaal kwam ik bijvoorbeeld uit op deze en die is wel heel erg nice.

Anyways, omdat ik zo'n 20K ga stukslaan zou ik nog wel een aantal dingen willen weten;
- Hoe zijn de stoelen van de Giulietta? Ik kom nu van een Punto en daar zit ik op een stoel (en daar is dan alles mee gezegd :+ )
- Hebben alle Giulietta's met een automaat dezelfde bak, of zijn er verschillende varianten?
- Schakelen op het stuur, is dat meer een gimmick of wel echt de moeite?
- Op welke zaken moet ik 'extra' letten bij de aankoop? Autoweek heeft een leuk filmpje met aankoop advies, waarbij ze aangeven dat de juiste olie ontzettend belangrijk is. (Ga sowieso een aankoopkeuring laten doen)

Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom _/-\o_

• paul-s83
Polycom schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:16:
Hallo Alfisten,

Het wordt binnenkort tijd om mijn huidige Italiaanse gebakje (Punto Evo) in te ruilen voor iets anders.
Voordat ik mijzelf in een emotieloos elektrisch hok hijs, wil ik nog één periode (5/6 jaar) een benzine auto rijden. Contenders waren BMW 1-serie, Mercedes A180, Volvo V40, Mazda 3, Lexus CT200H maar die zijn allemaal afgevallen en ik wil voor een Alfa Romeo Giulietta gaan, budget ongeveer 20K. Een Veloce of Quadrifoglio is natuurlijk erg spannend, maar voor nu geen optie.

Must have = Kleur rood of blauw (maar liever rood), benzine, 170PK, automaat, bouwjaar na de 2016 refresh, max 80K op de teller (daar moet ik mij niet blind op staren, I know) en 'echte' Alfa velgen.
Would be nice = Stoelverwarming, Schakelen aan het stuur, Parkeersensoren achter, lederen bekleding.

Anyways, omdat ik zo'n 20K ga stukslaan zou ik nog wel een aantal dingen willen weten;
- Hoe zijn de stoelen van de Giulietta? Ik kom nu van een Punto en daar zit ik op een stoel (en daar is dan alles mee gezegd :+ )
- Hebben alle Giulietta's met een automaat dezelfde bak, of zijn er verschillende varianten?
- Op welke zaken moet ik 'extra' letten bij de aankoop? Autoweek heeft een leuk filmpje met aankoop advies, waarbij ze aangeven dat de juiste olie ontzettend belangrijk is. (Ga sowieso een aankoopkeuring laten doen)

Mijn mening? Als ik 20k stuk zou slaan op een Giulietta dan zou die i.ig. dubbele pijpjes moeten hebben. Zo’n enkele uitlaat staat nogal standaard. Een dubbele pijp maakt hem qua looks echt wel een stuk sportiever.

2020 MPB 13" 8GB 512gb | iPad 2020 128 GB | iPhone 12 64 GB | ATV 4K | Watch Series 2 | Synology DS213

• Aggressor
Hallo Alfisten,

zou ik zelf voor een andere gaan ;) onder de mistlamp is hij ook wat beschadigd

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Als je voor DEZE gaat, dan red je die zes jaar ook nog wel :)
Lekker dik in de opties en weinig kilometers.

Kudos om nog even die paar jaar Alfa Romeo te gaan rijden! Petrolhead! oOo

• nero355

nero355

Voordat ik mijzelf in een emotieloos elektrisch hok hijs, wil ik nog één periode (5/6 jaar) een benzine auto rijden.

Anyways, omdat ik zo'n 20K ga stukslaan zou ik nog wel een aantal dingen willen weten.

Laatste keer benzine rijden voor zo'n bedrag en dan met een 4 Cilinder Turbo gebakje aankomen :?

Ik zou dan :
- Op zoek gaan naar iets fatsoenlijks met 4 Cilinders en een Turbo.
- Liever naar een leuke V6 op zoek gaan.
- Het liefst een V8 eruit knijpen! >:)
- Het allerliefst een V12 ergens vandaan toveren! })
...maar dat zal wel niet lukken voor dat bedrag... of misschien toch wel :? :+

• Er1k989
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20:05
nero355 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

Laatste keer benzine rijden voor zo'n bedrag en dan met een 4 Cilinder Turbo gebakje aankomen :?

Ik zou dan :
- Op zoek gaan naar iets fatsoenlijks met 4 Cilinders en een Turbo.
- Liever naar een leuke V6 op zoek gaan.
- Het liefst een V8 eruit knijpen! >:)
- Het allerliefst een V12 ergens vandaan toveren! })
...maar dat zal wel niet lukken voor dat bedrag... of misschien toch wel :? :+
Helemaal eens! Ergens een nette Busso vandaan toveren voor 15k moet wel lukken en dan heb je nog 5k beschikbaar voor onderhoud, benzine en snelheidsboetes. Dat is echt een stuk meer rijplezier dan zo'n 1.4 turbo viercilinder.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:38

Polycom

Poes van goud

Voor mij is de reden om nog een keer voor benzine te gaan niet dat ik een 'echte' petrolhead ben maar simpelweg omdat ik 9/10 elektrische auto's niet mooi vind en ik veel waarde hecht aan het esthetisch element van een auto. Daarnaast is 'goed' en 'mooi' elektrisch rijden voor mij gewoon te duur (+80K).

Verder zit ik helemaal niet te wachten op een auto met een V6 van +10 jaar oud waar ik veel onderhoud aan heb, hier heb ik simpelweg geen zin in en de tijd niet voor. Verder wel mooi om te zien dat door mijn wens voor een Giulietta de 'echte' petrolheads onder hun roestige V8 auto's komen rollen. Stay strong boys. :+

Misschien dat iemand met een Giulietta nog de antwoorden heeft op mijn onderstaande vragen?

• paul-s83
Polycom schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:37:
Voor mij is de reden om nog een keer voor benzine te gaan niet dat ik een 'echte' petrolhead ben maar simpelweg omdat ik 9/10 elektrische auto's niet mooi vind en ik veel waarde hecht aan het esthetisch element van een auto. Daarnaast is 'goed' en 'mooi' elektrisch rijden voor mij gewoon te duur (+80K).

Verder zit ik helemaal niet te wachten op een auto met een V6 van +10 jaar oud waar ik veel onderhoud aan heb, hier heb ik simpelweg geen zin in en de tijd niet voor. Verder wel mooi om te zien dat door mijn wens voor een Giulietta de 'echte' petrolheads onder hun roestige V8 auto's komen rollen. Stay strong boys. :+

Misschien dat iemand met een Giulietta nog de antwoorden heeft op mijn onderstaande vragen?

[...]

Stoelen van de Juul's na de facelift (2015) zijn dikke prima. Er zijn zelfs Alfisten die om deze reden een setje stoelen retrofitten in hun <2015 Giualietta. Zegt genoeg lijkt mij over de kwaliteit.

Allemaal dezelfde bak, inclusief de Veloce/QV.

Geen ervaring mee op een Giulietta, maar bij andere auto's die ik heb gereden is dit meer een gimmick.

De juiste olie en tijdig verversen is idd erg belangrijk voor de MultiAir motoren. Een ander aandachtspunt is de kabelboom in de achterklep. Daar kan wel eens een breuk in ontstaan, wat leidt tot niet werkende verlichging, of een ruitenwisser die een eigen leven gaat leiden. Bij het pre-face lift model is dit een veel voorkomend probleem i.i.g.

• __1337__
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 12:53
Voor 20k zou ik nog even doorsparen en een Giulia kopen. Lekkerst rijdende auto die ik heb gehad.

En dat zijn er nogal wat :+

• geert_s
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17:14
paul-s83 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Stoelen van de Juul's na de facelift (2015) zijn dikke prima. Er zijn zelfs Alfisten die om deze reden een setje stoelen retrofitten in hun <2015 Giualietta. Zegt genoeg lijkt mij over de kwaliteit.

Allemaal dezelfde bak, inclusief de Veloce/QV.

Geen ervaring mee op een Giulietta, maar bij andere auto's die ik heb gereden is dit meer een gimmick.

De juiste olie en tijdig verversen is idd erg belangrijk voor de MultiAir motoren. Een ander aandachtspunt is de kabelboom in de achterklep. Daar kan wel eens een breuk in ontstaan, wat leidt tot niet werkende verlichging, of een ruitenwisser die een eigen leven gaat leiden. Bij het pre-face lift model is dit een veel voorkomend probleem i.i.g.
Hoi allemaal,

Ik volg al een tijdje maar voelde me nog niet geroepen om te reageren. Tot bovenstaand verhaal dan. Ik heb een Juul uit 2010, en kabelbreuken zijn heel herkenbaar, maar niet alleen in de achterklep. Ik heb ze ook in de scharnieren van de deuren gehad, waardoor speakers vrij willekeurig wel of niet werkten. Er wil ook nog wel eens een probleem zijn met de antennevoet op het dak. Als er vocht in is gekropen door Italiaanse degelijkheid, dan wordt je ontvangst merkbaar slechter en slechter. Bij mij dus vervangen.

Verder aandachtspuntje bij de pre-facelift. Hij gaat automatisch terug naar de N-stand nadat de motor uit is geweest, en wij Alfa-rijders rijden gewoon in de D-stand natuurlijk. Na de facelift is dit als het goed is opgelost en blijft ie lekker in de D-stand staan.

Plaatje erbij voor de gezelligheid:

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• JDV808
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14:04

[...]
Goed idee om nog zo'n mooie Alfa te gaan rijden nu het nog kan.
De keuze voor een 1.4 snap ik echter niet helemaal.
Voor jou aangegeven budget koop je ook een hele nette QV (na facelift) met zeer weinig km en automaat.
Wat de TCT automaat betreft zijn volgensmij allemaal hetzelfde zoals hierboven aangegeven.
De stoelen zijn natuurlijk altijd een kwestie van smaak maar zal zeker weten beter zitten als je punto.
Maar als je dan toch nog wilt genieten ga dan voor een dikke QV voor zowel de looks als het rijgenot.

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:53
Hoe zit het trouwens met de eventuele multi air problemen voor een Mito, na een bepaald jaar waren die problemen toch zo goed als verdwenen ? Weten jullie vanaf welk jaar dat was?

• Tux3.14

[...]
Ik heb zelf een Giulietta, 2015 facelift model. Een 2.0 diesel met de TCT automaat. Ik rij er alweer meer dan 3 jaar in.

De stoel moet je weinig van verwachten. Het zit wel “ok”, maar ze zijn enorm hard. Lijkt eerder met beton zijn volgegoten dan met schuim/zachte stof. Ondanks dat is een rit van 1000km op vakantie dan wel weer te doen. Laat ik het zo zeggen: je komt niet met een gebroken rug aan.
Overigens heb ik een stoffen stoel, geen leder of alcantara. Ik weet niet of daar verschil in zit.

De automaat rijd prima. Het is er een met een dubbele koppeling, waarvan de techniek lijkt op die van o.a. DSG wat VAG gebruikt.
Prima bak. Met koude condities doet ie het soms wat minder en wil hij nog wel is ‘bonken’ tijdens t schakelen. Als ie warm is geen last van. Zou sowieso een olie beurt adviseren, want je weet niet hoe de vorige eigenaar er mee is ok gegaan.

Schakelen op het stuur doe je in het begin een paar keer. Daarna nooit meer.

Waar je in het bijzonder op moet letten is het gekraak van het onderstel. Typisch Alfa Giulietta kwaaltje. Als de auto kraakt heeft ie o.a. versleten draagarm rubbers. Je kunt dit beter direct laten vervangen dan achteraf, want dat kost een bak geld aan manuur.

• link_mario
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-09 18:53
geert_s schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Hoi allemaal,

Verder aandachtspuntje bij de pre-facelift. Hij gaat automatisch terug naar de N-stand nadat de motor uit is geweest, en wij Alfa-rijders rijden gewoon in de D-stand natuurlijk. Na de facelift is dit als het goed is opgelost en blijft ie lekker in de D-stand staan.
Het zou me niks verbazen als dat een trucje was om de indertijd geldende CO2 normen te omzeilen..

• Aggressor
@Tux3.14 ik heb 1 uit 2016....als de auto koud is kraakt hij ook lichtjes, daarna niet meer.

Laatst bij een onderhoudsbeurt hebben ze het wel ingevet...toen was het weg. Nu is het weer lichtjes terug...en alleen als de motor koud is, en ik over een drempel rij..

• Tux3.14
Aggressor schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:36:
@Tux3.14 ik heb 1 uit 2016....als de auto koud is kraakt hij ook lichtjes, daarna niet meer.

Laatst bij een onderhoudsbeurt hebben ze het wel ingevet...toen was het weg. Nu is het weer lichtjes terug...en alleen als de motor koud is, en ik over een drempel rij..
Invetten werkt bij mij altijd maar hooguit een half jaar :(

• Aggressor
Tux3.14 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

Invetten werkt bij mij altijd maar hooguit een half jaar :(
Jij hebt het ook dus?
En als het vochtig buiten is....dan heb ik er ook minder last van.

Van welk jaar is jou auto dan?
En is het veel werk..duur?

• Tux3.14
Aggressor schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Jij hebt het ook dus?
En als het vochtig buiten is....dan heb ik er ook minder last van.

Van welk jaar is jou auto dan?
En is het veel werk..duur?
Mijn Alfa is van 2015.
Invetten zijn de kosten niet. Kwartiertje werk voor een onderhoud monteur. Soms doe ik het zelf ook als ik ‘m verhoogd heb met een krik.
Mij is verteld dat alle rubbers van het onderstel al snel een dagtaak is. Geen idee of dat daadwerkelijk zo is.

• Loei123
Alfa onderstellen kraken al sinds de 147, mogelijk eerder. :)

Vaak betekent het niks.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Loei123 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:13:
Alfa onderstellen kraken al sinds de 147, mogelijk eerder. :)

Vaak betekent het niks.
Precies dat. En dat betekent dus niet dat de boel kapot is.
Niet alleen Alfa geeft dat hoor, in de VAG groep net zo goed hetzelfde euvel.

• Tux3.14
pinda powerrr schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:21:
[...]

De boel is inderdaad niet kapot :)
Overigens heb ik het bij VAG nog nooit meegemaakt, in ieder geval niet bij vrij nieuwe auto’s die onder de 150K zitten. Maar liever iets gekraak dan een VAG auto :P

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:21:
Chrysler/Mercedes ook : Ga maar eens in een SLK of de Crossfire die hetzelfde platform deelt zitten! :/

Moet je trouwens sowieso niet doen : Vreselijke kleine auto's met een veel te korte wielbasis...
Tux3.14 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:25:
Ondanks dat is een rit van 1000km op vakantie dan wel weer te doen. Laat ik het zo zeggen: je komt niet met een gebroken rug aan.
Dat soort dingen gaan dan ook veel fijner in iets ter grootte van een 166 of de 159 met een V6 voorin! O-)
De automaat rijd prima. Het is er een met een dubbele koppeling, waarvan de techniek lijkt op die van o.a. DSG wat VAG gebruikt.
Voor zover ik weet zijn er wereldwijd 3 fabrikanten van die bakken en kopen alle merken ze daarvan in gewoon :)
Schakelen op het stuur doe je in het begin een paar keer. Daarna nooit meer.
Die opmerking snap ik niet echt, want IMHO is een dergelijke optie erg fijn voor het betere in/uitvoegwerk op de snelweg vooral! :)

Ik rijd weleens in een auto met een automaat zonder een dergelijke optie en dat kickdown gebeuren is ook niet alles...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

geert_s schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

...Er wil ook nog wel eens een probleem zijn met de antennevoet op het dak. Als er vocht in is gekropen door Italiaanse degelijkheid, dan wordt je ontvangst merkbaar slechter en slechter. Bij mij dus vervangen.
Grappig, ik rij nu een Fiat Bravo, welke in bepaalde opzichten een soort voorganger is van de Giulietta. Er komen her en der wat dingen overeen, of zijn afgeleid van.

Die kapotte antenne heb ik ook sinds een paar maanden. Het is namelijk dezelfde als die van een Giulietta. Was na een rondje door de wasstraat ineens overleden, dus ongetwijfeld iets met vocht, al heb ik geen vochtplek op de hemel.

Heb al een imitatie gevonden op Amazon, want bij Tuynder kost het alsnog €70 voor die antenne.

• Loei123
nero355 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:24:
[...]
Ik rijd weleens in een auto met een automaat zonder een dergelijke optie en dat kickdown gebeuren is ook niet alles...
Als je bij invoegen de kickdown nodig hebt is je auto onderbemeten qua vermogen. ;)

• Tux3.14
Loei123 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:56:
[...]

Als je bij invoegen de kickdown nodig hebt is je auto onderbemeten qua vermogen. ;)
Inderdaad. Met mijn 175PK diesel nog nooit problemen mee gehad. Zelfs even een vrachtwagen of een paar trage auto’s inhalen voordat je gaat in/uitvoegen geen probleem.

• nero355

nero355

Loei123 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:56:
Of je doet het niet goed! ;)
Tux3.14 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:59:
Inderdaad. Met mijn 175PK diesel nog nooit problemen mee gehad. Zelfs even een vrachtwagen of een paar trage auto’s inhalen voordat je gaat in/uitvoegen geen probleem.
Tja, diesel... turbo... veel koppel op een laag toerental... waarschijnlijk ook geen 1800 Kg. auto... logisch! :)

• geert_s
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17:14
pinda powerrr schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:54:
[...]

Grappig, ik rij nu een Fiat Bravo, welke in bepaalde opzichten een soort voorganger is van de Giulietta. Er komen her en der wat dingen overeen, of zijn afgeleid van.

Die kapotte antenne heb ik ook sinds een paar maanden. Het is namelijk dezelfde als die van een Giulietta. Was na een rondje door de wasstraat ineens overleden, dus ongetwijfeld iets met vocht, al heb ik geen vochtplek op de hemel.

Heb al een imitatie gevonden op Amazon, want bij Tuynder kost het alsnog €70 voor die antenne.
Jep, ze kunnen erg slecht tegen wasstraten blijkbaar. Het is puur het voetje waar vocht in komt, dus je ziet inderdaad niets aan de binnenkant van de auto.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• nero355

nero355

geert_s schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:12:
Jep, ze kunnen erg slecht tegen waskrasstraten blijkbaar.
O-) :+

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee