Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:07
nero355 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:24:

[...]

Die opmerking snap ik niet echt, want IMHO is een dergelijke optie erg fijn voor het betere in/uitvoegwerk op de snelweg vooral! :)

Ik rijd weleens in een auto met een automaat zonder een dergelijke optie en dat kickdown gebeuren is ook niet alles...
Eensch! Heerlijke optie om de schakelrobot te corrigeren.
Toegegeven, persoonlijk gebruik ik het vooral veel als ik alleen in de auto zit, gezien het iets "onrustiger" is, maar ik zou, zeker met die TCT, niet zonder willen.
Vaak genoeg schakelt de robot door naar 3 op een rotonde of midden in een bocht. Kickdown duurt dan nét even te lang voor je gevoel, dus dan heerlijk in manual stand een beetje aan die flippers trekken.
Nu wil ik de TCT nog eens onder handen laten nemen qua software, wellicht dat dit gedrag dan iets verbeterd is.

In AvE we trust

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:29

Tusk

Om daarom!

Tux3.14 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Schakelen op het stuur doe je in het begin een paar keer. Daarna nooit meer.
.
ik doe dat nog wekelijks. Als ik geen zin heb om op de kick down te wachten help ik de automaat een handje. Op de snelweg sws altijd in manual en dan met flippers. Pof ik em mooi naar z'n 4 als eindelijke die 99 km/h rijder naar rechts gaat.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Vooral bij het aanrijden voor een stoplicht die op groen springt, ideaal.
Al blijft ie in sportstand ook al een versnelling hoger hangen.

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:27
Ik weet niet wat voor blokken jullie rijden, maar mijn diesel heeft in ieder geval geen centje pijn met het wegtrekken in zijn derde versnelling van een rotonde. Wellicht dat het komt door de vele koppel onderin het toeren gebied. En anders doet de kickdown het prima voor je :)

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:07
Tux3.14 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:45:
Ik weet niet wat voor blokken jullie rijden, maar mijn diesel heeft in ieder geval geen centje pijn met het wegtrekken in zijn derde versnelling van een rotonde. Wellicht dat het komt door de vele koppel onderin het toeren gebied. En anders doet de kickdown het prima voor je :)
1.4 ma, slecht koppel onderin inderdaad. Niet vooruit te branden als de TCT in de verkeerde stand staat.

In AvE we trust

• mitsumark
Mijne ook niet, maar het probleem is dat ie de verkeerde versnelling kiest.
De bak weet niet of/wanneer ik weer wil gaan versnellen, volgens mij denkt ie bij remmen/uitrollen dat dat altijd tot stilstand is ofzo...
Kickdown is imo te traag, soms heb ik het idee dat het schakelen meer tijd kost dan het niet doen en simpelweg bij een versnelling hoger optrekken.
Handmatig in de juiste versnelling zetten is dan wel gewenst.
Halverwege de rotonde heel kort gaspedaal intrappen werkt ook :9

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:08

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet niet wat voor blokken jullie rijden, maar mijn diesel heeft in ieder geval geen centje pijn met het wegtrekken in zijn derde versnelling van een rotonde.

Wellicht dat het komt door de vele koppel onderin het toeren gebied.
En anders doet de kickdown het prima voor je :)
Dat doet niet je diesel, maar je turbo, want een benzine motor met een turbo kan dat ook, echter heb ik het dan over een 2.0 en niet een 1.4 die veel meer moeite moet doen om die turbo op te spoelen... :)

De juiste vehoudingen van de versnellingsbak helpen uiteraard ook!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27

fynrd1

Fooled by Randomness

Pijnlijk om te zien hoe mijn oude auto is geëindigd https://www.nederlandmobi...ve-loop-of-sloop/13780286

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:06
Wat is ermee gebeurt ?

Pareltje als ik het zo zie moet toch wel te redden zijn

• mitsumark
Mektheb schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:50:
[...]
Wat is ermee gebeurt ?

.
Voor onderdelen
Motor ligt open kop is gescheurd.
Moet je dat nog wel willen met bijna 4 ton op de teller...

[Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 14-08-2021 09:58]

• Tux3.14
Dat is treurig, mooie wagen!
Is het niet aantrekkelijker om diverse onderdelen zoals je velgen, banden en navi los te verkopen? Dat kan nog best wat opleveren denk ik. Ziet er namelijk nog supergoed uit.

• mitsumark
De Navi is al weg ;)

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:06
mitsumark schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

.

[...]

Moet je dat nog wel willen met bijna 4 ton op de teller...
Ja ok, maar toch blijft het zonde :+

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mektheb schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:50:
[...]

Wat is ermee gebeurt ?

Tux3.14 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Dat is treurig, mooie wagen!
Is het niet aantrekkelijker om diverse onderdelen zoals je velgen, banden en navi los te verkopen? Dat kan nog best wat opleveren denk ik. Ziet er namelijk nog supergoed uit.
Ik had de auto ingeruild voor 1000,- en ja in onderdelen was die best wat waard. De Q-tronic bak was bijvoorbeeld pas een ton oud, het blok zelf verbruikte ook helemaal geen olie. Maar dit specifieke blok had toch als kwaal dat de kop kon scheuren en het spruitstuk met regelmaat krom trok. Twee weken voor het inruilen nog een nieuwe thermostaat laten plaatsen inc. slepen voor 600 en een beetje omdat ik toch vervoer nodig had.

Maargoed, ik was al een tijdje toe aan een nieuwe auto en in het laatste jaar toch bijna 15K aan onderhoud en reparaties uitgegeven. De laatste 30.000 km was dan ook best duur so to speak. Ik had hem dan ook gewoon om de maand bij de garage staan, en omdat je het ene al hebt laten repareren, ja waarom dan ook niet het andere he... :F

De auto stond ook een dag later te koop voor 2700,- oid en was binnen een paar weken verkocht. Binnen een maand had de nieuwe eigenaar hem weer geretouneerd blijkbaar.

• nero355

nero355

Jammer dat het een Diesel model is : Interieur en Exterieur zien er verdomd lekker uit! :9~

Het is te hopen dat iemand het oppakt en in onderdelen verkoopt... ;(

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tux3.14
fynrd1 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

[...]

Ik had de auto ingeruild voor 1000,- en ja in onderdelen was die best wat waard. De Q-tronic bak was bijvoorbeeld pas een ton oud, het blok zelf verbruikte ook helemaal geen olie. Maar dit specifieke blok had toch als kwaal dat de kop kon scheuren en het spruitstuk met regelmaat krom trok. Twee weken voor het inruilen nog een nieuwe thermostaat laten plaatsen inc. slepen voor 600 en een beetje omdat ik toch vervoer nodig had.

Maargoed, ik was al een tijdje toe aan een nieuwe auto en in het laatste jaar toch bijna 15K aan onderhoud en reparaties uitgegeven. De laatste 30.000 km was dan ook best duur so to speak. Ik had hem dan ook gewoon om de maand bij de garage staan, en omdat je het ene al hebt laten repareren, ja waarom dan ook niet het andere he... :F

De auto stond ook een dag later te koop voor 2700,- oid en was binnen een paar weken verkocht. Binnen een maand had de nieuwe eigenaar hem weer geretouneerd blijkbaar.
15K aan onderhoud en reparaties het afgelopen jaar? :o Ik mag toch haast hopen dat het 1.5K is :P
Hoe dan ook zonde, maar wel begrijpelijk dat je er afstand van neemt. Wat ga je weer kopen? Word het een Giulia? :P

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-09 08:28

Specht

Il Cuore Sportivo

pinda powerrr schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:44:
@Specht gefeliciteerd! Mooie auto, wat mij betreft is Ford wel de beste keuze, als je zoals "ons" liever geen VAG rijdt en je gewoon een goede middenklasser wil hebben.

De Tipo heb ik proefgereden, mooie auto, maar die motoren zijn echt onderbemeten. En in NL te duur dankzij de BPM. In Italië is de Tipo echt een auto in het goedkopere segment en verkoopt daar dus ook beter. Jammer, want anders is dat een prima auto voor de NL markt.
De 1e reden om de Ford Focus Wagon te kiezen was omdat we afgelopen maand een 2e kindje verwachte, helaas is de zwangerschap niet goed gegaan en is het na 10 weken afgebroken. :'( ;(
Dat betekend wel dat de GTV dus nog wel wat langer kan blijven, maar uiteindelijk zal het er op uit gaan draaien dat de autohobby beeindigd gaat worden. Ook ben ik bezig met orienteren naar een carriereswitch van automotive naar de IT sector, dus dat gaat ook veel tijd vragen qua omscholen en cursussen. Betekend dan wel dat ik de computerhobby weer een beetje kan gaan oppakken en hier op tweakers vaker rond kan hangen haha. :)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:49

pinda powerrr

Slow down...

@Specht Sterkte! ;(

Niks mis met een Ford Focus, rijden erg goed en zien er, wat mij betreft, prima uit in het verder saaie lease land.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• nero355

nero355

Specht schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:15:
De 1e reden om de Ford Focus Wagon te kiezen was omdat we afgelopen maand een 2e kindje verwachte, helaas is de zwangerschap niet goed gegaan en is het na 10 weken afgebroken. :'( ;(
Sterkte met het verwerken daarvan! :'(
Dat betekend wel dat de GTV dus nog wel wat langer kan blijven, maar uiteindelijk zal het er op uit gaan draaien dat de autohobby beeindigd gaat worden.
Aan de andere kant : Stel dat je straks een zoontje krijgt dan is het wel leuk om met papa aan zo'n ouwe bak te sleutelen! :*)
Ook ben ik bezig met orienteren naar een carriereswitch van automotive naar de IT sector, dus dat gaat ook veel tijd vragen qua omscholen en cursussen.
Betekend dan wel dat ik de computerhobby weer een beetje kan gaan oppakken en hier op tweakers vaker rond kan hangen haha. :)
Ik zou het niet doen!

Ik ben na een jaar of 15 erachter gekomen dat ik beter iets anders had kunnen kiezen i.p.v. een diensten verlenende sector met daarin :
- Een bagger salaris t.o.v. wat men van je vraagt qua kennis! :|
- Al gauw een behoefte bestaat voor vreemde roosters en standby diensten... :/

IMHO ga je dus een hoop tijd steken in iets dat zich slecht terugbetaalt! -O-

• Louislouislouis
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 16:28
nero355 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

[...]

Aan de andere kant : Stel dat je straks een zoontje krijgt dan is het wel leuk om met papa aan zo'n ouwe bak te sleutelen! :*)

[...]
Is met een dochter ook leuk hoor!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@nero355 ik zit al vijfentwintig jaar in de horeca. Geloof me, jullie IT-ers hebben niks te klagen :+ zeker niet in salaris, werktijden en werkdruk waarschijnlijk ook niet :P

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:04:
Ik zit al vijfentwintig jaar in de horeca.

Geloof me, jullie IT-ers hebben niks te klagen :+ zeker niet in salaris, werktijden en werkdruk waarschijnlijk ook niet :P
Nou, daarin maak je dus een grote vergissing! :P

Dat de Horeca ook klote betaalt is een bekend probleem trouwens ;)

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Tux3.14 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

15K aan onderhoud en reparaties het afgelopen jaar? :o Ik mag toch haast hopen dat het 1.5K is :P
Hoe dan ook zonde, maar wel begrijpelijk dat je er afstand van neemt. Wat ga je weer kopen? Word het een Giulia? :P
Ja die 1,5 was ongeveer het gemiddelde :P Ik ben overgestapt op een ander merk, heb nu een Audi A6 C7 Avant 3.0 BiTDi. Wou nog ff een leuke powerdiesel hebben nu het nog kan :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:38
ik zit even te kijken voor olie voor mijn GT 1.8ts .. en kwam toen hier op uit

dus de linker is het beste volgend Eurol, maar als ik mij niet vergis is dat piswater .. 0 bij koud en 30 bij warm!
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat zou 10w60 beter zijn gezien de zuigerveren/krukaslagers ?

@Specht @GA!S

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-09 13:42

KhaZ

Alfa Romeo

Alfa Novanta schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:23:

[Afbeelding]

dus de linker is het beste volgend Eurol, maar als ik mij niet vergis is dat piswater .. 0 bij koud en 30 bij warm!
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat zou 10w60 beter zijn gezien de zuigerveren/krukaslagers ?

@Specht @GA!S
10W40 of 10W60 is voorgeschreven voor 1.8 TS idd. Mocht-ie veel verbruiken, koop een 20L groot-verpakking bij smeerolieonline, scheelt heel veel geld.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Alfa Novanta
KhaZ schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:56:
10W40 of 10W60 is voorgeschreven voor 1.8 TS idd. Mocht-ie veel verbruiken, koop een 20L groot-verpakking bij smeerolieonline, scheelt heel veel geld.

20L ? Hoe ga je dat knoeivrij schenken?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-09 13:42

KhaZ

Alfa Romeo

Alfa Novanta schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:03:
[...]

20L ? Hoe ga je dat knoeivrij schenken?
Plastic kraantje erbij bestellen, en je oude 1L of 5L verpakking her-gebruiken om het mee in de auto te krijgen. Of zo'n doorzichtige schenk-kan kopen, maar die zijn nog best prijzig volgens mij (minstens paar tientjes - die dingen die garagebedrijven hebben).

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

[Afbeelding]

@Specht @GA!S
Ik zou in een TS gewoon 10W40 gooien, Busso zou ik 10W60 in gooien.

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
@GA!S een Busso is onverwoestbaar toch? :P 1.8TS daarentegen ... O-)

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13:24
als ik mij niet vergis is dat piswater .. 0 bij koud en 30 bij warm!
De 0w30 vind de Giulia lekker hoor :D

Life is too short to drive boring cars

• Tux3.14
Hier gaat ook 0w30 in mijn 2.0Jtdm@175PK in mn Giulietta :Y
Gewoon wat in het onderhoudsboekje staat dus :P

• mitsumark
SirLct schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:17:
[...]
De 0w30 vind de Giulia lekker hoor :D
Ik hoop het, want er zal een hoop in moeten :D

• Alfa Novanta
Nou, ik heb gister een kannetje 10w40 opgehaald, hoger hadden ze niet staan, en een oliefiltertje.

maar ik heb nu eerst een ander probleem .. ik krijg nu ineens foutcode camshaft posistion sensor missing signal.. en na 2x resetten inmiddels al 2x teruggekomen na een stukkie rijden, dus vanmorgen direct langs de garage gereden en daar laten uitlezen, zegt die Bosch computer dat de sensor stuk is. Dus of hij is 100% stuk of hij mist nu en dan pulsen .. of misschien slecht contact .. zou nog kunnen. Maar hij is niet fris iig. Volgens de garage zit hij echter achter de distributie verstopt .. ik heb dat spul net 9000km geleden laten vervangen :'(

Dit zou'm kunnen zijn ..

nadeel dat de garage momenteel totaal geen tijd heeft dus dan moet ik ergens anders heen, of 2,5 week zo blijven rondrijden met het risico dat hij me straks laat staan .. -O-

iemand toevallig ervaring hiermee?

@Specht @GA!S

[Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-09-2021 11:03]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:
Nou, ik heb gister een kannetje 10w40 opgehaald, hoger hadden ze niet staan, en een oliefiltertje.

maar ik heb nu eerst een ander probleem .. ik krijg nu ineens foutcode camshaft posistion sensor missing signal.. en na 2x resetten inmiddels al 2x teruggekomen na een stukkie rijden, dus vanmorgen direct langs de garage gereden en daar laten uitlezen, zegt die Bosch computer dat de sensor stuk is. Dus of hij is 100% stuk of hij mist nu en dan pulsen .. of misschien slecht contact .. zou nog kunnen. Maar hij is niet fris iig. Volgens de garage zit hij echter achter de distributie verstopt .. ik heb dat spul net 9000km geleden laten vervangen :'(

Dit zou'm kunnen zijn ..
[Afbeelding]

nadeel dat de garage momenteel totaal geen tijd heeft dus dan moet ik ergens anders heen, of 2,5 week zo blijven rondrijden met het risico dat hij me straks laat staan .. -O-

@Specht @GA!S
BPD of nokkenassensor? Ik heb bij de 156 1.8 TS SW dat ding wel eens vervangen. Volgens mij een klote plek om bij te komen, maar vervangen is goed zelf te doen. Welke foutcode had je?

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
GA!S schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:23:
BPD of nokkenassensor? Ik heb bij de 156 1.8 TS SW dat ding wel eens vervangen. Volgens mij een klote plek om bij te komen, maar vervangen is goed zelf te doen. Welke foutcode had je?
nee camshaft, dus nokkenas positie sensor. foutcode staat op mijn laptop .. ligt in de auto.

maar je vraagt je af hoezeer hij dit signaal nodig heeft .. is het vanwege de nokkenas verstelling? Want hij weet de krukaspositie wel en de nokkenassen zitten met een riem vast gekoppeld dus daar kan weinig aan veranderen .. behalve dan de nokkenasverstelling. Misschien wil hij teruggekoppeld hebben of de verstelling geslaagd is, maar hij kan ook echt iedere rotatie de graden willen meten..

• mitsumark
Die sensor geeft waarschijnlijk ook aan wanneer de timing niet meer klopt, net voordat alles in de soep loopt :) Als je mazzel hebt dan..

• nero355

nero355

of 2,5 week zo blijven rondrijden met het risico dat hij me straks laat staan .. -O-

Mijn ervaring met die krengen is dat ze te warm worden en je auto dan gewoon afslaat, maar na een tijdje afkoelen kan je weer verder, totdat die weer te warm wordt...
Bij een Chrysler/Mercedes 3.2 V6 blok trouwens!

Wel typisch trouwens : Het is altijd Duitse electronica die een Alfa Romeo in de steek laat en geen Italiaans spul van Magneti Marelli of zo! >:) :P :+

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:15
Iemand toevallig ervaring met een mito waarvan de kofferbak niet altijd open gaat?
Zowel de knop op de klep zelf, of de knop op de afstandbediening geven hetzelfde effect. De lampen knipperen normaal, ik hoor het mechanisme zn ding doen, maar de klep springt niet open. Als ik met mijn vinger probeer de klep te helpen (moet wel flink helpen) dan gaat t ding wel open. Soms werkt het prima zonder hulp.

Als ik de koffer open doe en dan op de knop druk zie ik het kleine schuifje ook bewegen dus het mechanisme lijkt wel te werken.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Vimana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:57

Vimana

Que...?

boomr schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:01:
Iemand toevallig ervaring met een mito waarvan de kofferbak niet altijd open gaat?
Zowel de knop op de klep zelf, of de knop op de afstandbediening geven hetzelfde effect. De lampen knipperen normaal, ik hoor het mechanisme zn ding doen, maar de klep springt niet open. Als ik met mijn vinger probeer de klep te helpen (moet wel flink helpen) dan gaat t ding wel open. Soms werkt het prima zonder hulp.

Als ik de koffer open doe en dan op de knop druk zie ik het kleine schuifje ook bewegen dus het mechanisme lijkt wel te werken.
Zit er niet zo'n zwart rubberen pookje die de als het ware de klep een paar centimeter naar buiten wipt? Beetje lastig te omschrijven. wat ik bedoel. Zit een soort veer in.
Wellicht dat deze defect is?

[edit]

Dit bedoel ik

[edit2]
Ik lees dat het een tegendrukveer heet
https://www.qverde.nl/qv23500

[Voor 18% gewijzigd door Vimana op 08-09-2021 17:27]

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
Ja ben er bekend mee, spuit er dan een blob wd40 of interflon in (wat ik bij de hand heb) en dan lost het zich weer een klein jaartje op...

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:15
Vimana schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:21:
[...]

Zit er niet zo'n zwart rubberen pookje die de als het ware de klep een paar centimeter naar buiten wipt? Beetje lastig te omschrijven. wat ik bedoel. Zit een soort veer in.
Wellicht dat deze defect is?

Ik lees dat het een tegendrukveer heet
https://www.qverde.nl/qv23500
Die heb ik gechecked en die lijkt prima te werken. Daar moet ik vrij hard op drukken om m in te duwen en springt vervolgens zonder problemen terug. Gezien de prijs zou ik die wel een nieuwe kunnen bestellen als de WD40 oplossing van Erwin niet werkt:)
Erwin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:05:
Ja ben er bekend mee, spuit er dan een blob wd40 of interflon in (wat ik bij de hand heb) en dan lost het zich weer een klein jaartje op...
Ik had er voorzichtig al wat WD40 in gedaan maar dat loste het niet op. Ik zal vanavond wat guller aan de gang gaan met het spul.

Thanks beide voor de reacties.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-09 23:29
Vraagje voor de Busso-kenners. Ik zou graag wat meer inlaatgeluid willen bij mijn GT 3.2. De resonator box is al verwijderd. In mijn GTV 3.0 heb ik een BMC CDA en dat klinkt heerlijk. Alleen denk ik niet dat ik zo'n BMC in de GT wil, omdat de BMC waarschijnlijk alleen maar vermogen kost (in elk geval onderin het toerenbereik) en het filter onderhoud vergt en geolied moet worden, wat weer tot schade aan de LMM kan leiden. De zoektocht op alfaowner maakt duidelijk dat er qua vermogen niet heel veel winst te behalen is aan de inlaatkant, maar ik ben dan ook vooral op zoek naar meer inlaatgeluid. Nu kwam ik deze website tegen:

https://www.paracarbon.com/shop/alfa-romeo/v6-busso/

Die hebben dus een carbon inlaatbuis uit één stuk vanaf het originele luchtfilterhuis tot de gasklep. :9~ Zou dit nou goed kunnen werken? De binnendiameter van de buis is afgestemd op de grotere gasklep van een F430. Ze adviseren de montage op een originele gasklep met een siliconen verloopstuk (zie plaatje). Ik vraag me een aantal dingen af:
a) of het significant meer inlaatgeluid oplevert?
b) wat het effect is van de feitelijk te grote binnendiameter van de buis? Kan dit bijv. leiden tot koppelverlies?
c) hoe het geheel omgaat met vibraties/trillingen van de motor, aangezien de carbon buis niet flexibel is en in het originele inlaattraject die harmonicabocht zit tbv opvangen trillingen?
d) of de kans bestaat dat er storingen ontstaan omdat de auto op LPG loopt? Of zou de LMM dit wel aan kunnen? Ik heb nu geen storingen en wil dat graag zou houden.

Niemand zal met deze specifieke combinatie ervaring hebben, maar ik ben wel benieuwd naar de inschatting van de technisch meer onderlegde Alfisten :)

• Alfa Novanta
Speciale livery voor Alfa Romeo op Monza! :)

https://twitter.com/alfa_...-new-livery-to-monza.html

[Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-09-2021 17:03]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Echt mooie kleuren! <3

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 16:15

Chakotay

Lick here to continue

Mijn 156 heeft een kwartje verdiend, precies hiermee thuisgekomen net :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• H-W Engineer
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 21-09 07:55
Niemand zal met deze specifieke combinatie ervaring hebben, maar ik ben wel benieuwd naar de inschatting van de technisch meer onderlegde Alfisten :)
[/quote]

Lijkt mij wel een mooie upgrade, zeker in combinatie met de grotere LMM. Maar die zijn duur....
Technisch advies heb ik zelf niet maar je zou het eens kunnen vragen bij de bekende Alfa tuners. Squadra heeft er ervaring mee en je kan het combineren met een chiptuning op maat.

Wel een erg leuke webshop, deze kende ik nog niet. Had al bijna weer wat besteld :P

• Alfa Novanta
H-W Engineer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:44:
[/quote]

Lijkt mij wel een mooie upgrade, zeker in combinatie met de grotere LMM. Maar die zijn duur....
Technisch advies heb ik zelf niet maar je zou het eens kunnen vragen bij de bekende Alfa tuners. Squadra heeft er ervaring mee en je kan het combineren met een chiptuning op maat.

Wel een erg leuke webshop, deze kende ik nog niet. Had al bijna weer wat besteld :P
Volgens mij is je post maar half... :?

• Alfa Novanta
LVGH schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:32:
Vraagje voor de Busso-kenners. Ik zou graag wat meer inlaatgeluid willen bij mijn GT 3.2.
eerste wat dan in me opkomt zijn die open luchtfilters .. maar als je niet oppast zuigt ie allemaal warme lucht aan. Dus als je dat kunt voorkomen met een luchtduct, dan zou je dat simpel kunnen proberen.
De resonator box is al verwijderd.
nou dat iig ja.
Nu kwam ik deze website tegen:

https://www.paracarbon.com/shop/alfa-romeo/v6-busso/

[Afbeelding]

Die hebben dus een carbon inlaatbuis uit één stuk vanaf het originele luchtfilterhuis tot de gasklep. :9~
voor de looks is het iig wel :9~
Zou dit nou goed kunnen werken?
De binnendiameter van de buis is afgestemd op de grotere gasklep van een F430. Ze adviseren de montage op een originele gasklep met een siliconen verloopstuk (zie plaatje). Ik vraag me een aantal dingen af:
a) of het significant meer inlaatgeluid oplevert?
een geribbelde rubberen slang dempt geluid. Een harde buis werkt als een basreflex-poort .. de klanken zullen gereflecteerd worden tot de uitgang, en afhankelijk van de diameter bepaalde frequenties beter, groter is lagere tonen.
b) wat het effect is van de feitelijk te grote binnendiameter van de buis? Kan dit bijv. leiden tot koppelverlies?
Op hogere toeren wil je meer lucht = grotere diameter ... maar koppel zit hem vooral in de lengte van de inlaatbuis. Geen buis is juist averrechts voor koppel als ik het goed heb. De lengte blijft ongeveer hetzelfde als het origineel, maar de diameter is wel groter.. I don't know. Op toeren zul je wel voordeel hebben (maar misschien 1 a 2 pk? tenzij je ook een grotere gasklep monteert)
c) hoe het geheel omgaat met vibraties/trillingen van de motor, aangezien de carbon buis niet flexibel is en in het originele inlaattraject die harmonicabocht zit tbv opvangen trillingen?
tja, dat is een goed punt. Hoeveel schommelt de motor t.o.v. de luchtinlaat en zit dat allemaal gefixeerd? Dit is niet onbelangrijk.. de trillingen zullen primair in dat rubber verloop gaan zitten maar grote schommelingen (bij starten/stoppen?) zullen toch op de buis aankomen tenzij je dit flexibel kunt ophangen.
d) of de kans bestaat dat er storingen ontstaan omdat de auto op LPG loopt? Of zou de LMM dit wel aan kunnen? Ik heb nu geen storingen en wil dat graag zou houden.
Officieel kun je de boel het beste weer laten afstellen, maar daarna voorzie ik geen problemen.
persoonlijk zou ik liever dezelfde diameter behouden, ook omdat ie dan mogelijk op hogere toeren beter klinkt en je andere complicaties ermee voorkomen kunt.

Maar bel Squadra inderdaad, die kan je dit perfect vertellen .. en zeg er ook bij dat je op LPG rijdt. Liefst zal ie'm na de mod voor je willen chippen zodat alles perfect is afgestemd op de nieuwe diameter.

[Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-09-2021 10:10]

• Alfa Novanta

Dit zou'm kunnen zijn ..

@Specht @GA!S
Nou , afgelopen donderdag was het zover, woensdag al met een motorstoringslampje naar huis gereden, niks loos, maar donderdagmorgen de fout gereset, maar kwam er meteen weer in na meerdere pogingen, dus ik toch maar proberen ermee naar het werk te rijden, maar boven de 3000rpm was het klaar. Merkte het vrij definitief toen ik net de snelweg op wilde.. dus ik achteruit de oprit weer af en de auto met <3000rpm naar de garage gereden en daar achter gelaten.

Zojuist een belletje gekregen dat de nokkenaspoelie er inderdaad af moet omdat hij daar achter zit.. de hele distributie is 10k geleden nog gedaan ;(

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-09 23:29
Alfa Novanta schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:07:
tja, dat is een goed punt. Hoeveel schommelt de motor t.o.v. de luchtinlaat en zit dat allemaal gefixeerd? Dit is niet onbelangrijk.. de trillingen zullen primair in dat rubber verloop gaan zitten maar grote schommelingen (bij starten/stoppen?) zullen toch op de buis aankomen tenzij je dit flexibel kunt ophangen.

[...]

Officieel kun je de boel het beste weer laten afstellen, maar daarna voorzie ik geen problemen.

[...]

persoonlijk zou ik liever dezelfde diameter behouden, ook omdat ie dan mogelijk op hogere toeren beter klinkt en je andere complicaties ermee voorkomen kunt.

Maar bel Squadra inderdaad, die kan je dit perfect vertellen .. en zeg er ook bij dat je op LPG rijdt. Liefst zal ie'm na de mod voor je willen chippen zodat alles perfect is afgestemd op de nieuwe diameter.
Dank voor je uitgebreide reactie! Het is niet de bedoeling om de software ook weer te laten aanpassen, de auto is trouwens ooit al bij Squadra geweest. Ik heb wel erover nagedacht om alles aan te pakken, dus naast inlaatbuis ook een groter gasklephuis, een carbon plenum en katloze spruitstukken. Ja, dan moet je ook de software aanpassen om het goed te laten werken. En dan hebben we het over €2500-3000 ofzo.

Maar ik wil alleen wat meer geluid :P

Er zijn nog wel twee alternatieven:
1. een carbon buis met een passende (binnen)diameter en een extra koppelstuk. Vangt de trillingen misschien beter op?
https://www.alfaromeocity...-fibre-v6-intake-pipe-kit
2. een RVS buis en het harmonicadeel origineel laten:
https://www.alfaromeocity...xi-hose,-resonator-delete

• Alfa Novanta
Alfa Novanta schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:32:
[...]

Nou , afgelopen donderdag was het zover, woensdag al met een motorstoringslampje naar huis gereden, niks loos, maar donderdagmorgen de fout gereset, maar kwam er meteen weer in na meerdere pogingen, dus ik toch maar proberen ermee naar het werk te rijden, maar boven de 3000rpm was het klaar. Merkte het vrij definitief toen ik net de snelweg op wilde.. dus ik achteruit de oprit weer af en de auto met <3000rpm naar de garage gereden en daar achter gelaten.

Zojuist een belletje gekregen dat de nokkenaspoelie er inderdaad af moet omdat hij daar achter zit.. de hele distributie is 10k geleden nog gedaan ;(

[YouTube: Alfa Romeo 156 Nockenwellensensor P0-Sensor / P0-Fehler ( Twin Spark )]
Nou, sensor is vervangen en de GT is weer terug :)

• nero355

nero355

LVGH schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:24:
Dank voor je uitgebreide reactie! Het is niet de bedoeling om de software ook weer te laten aanpassen, de auto is trouwens ooit al bij Squadra geweest. Ik heb wel erover nagedacht om alles aan te pakken, dus naast inlaatbuis ook een groter gasklephuis, een carbon plenum en katloze spruitstukken. Ja, dan moet je ook de software aanpassen om het goed te laten werken. En dan hebben we het over €2500-3000 ofzo.

Dat is best wel belachelijk veel geld voor zoiets inderdaad! :X

De meeste bedrijven vragen vooral belachelijk veel geld voor het remappen, terwijl dat helemaal niet zoveel werk is... :/

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:20
Tja maar de kosten van een remap zitten ook niet in de programmeertijd. Maar het ontwikkeltraject kost veel tijd, want je wil je het goed doen (daar ga ik even van uit, niet van die beunhazen) dan moet je eerst de juiste auto/motor combinatie hebben. En dan in die ECU zien te komen en m kunnen programmeren zonder dat je overal foutcodes zet (dit is niet per se simpel tegenwoordig....). Dan moet je t voertuig rollen en kijken waar je verbeteringen kan halen. En aangezien veel chiptuners ook garantie geven, moet je daar ook geld voor opzij zetten.
Kost veel tijd en geld om dat allemaal te doen. En dat wil je wel terugverdienen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

LVGH schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:24:
[...]

Er zijn nog wel twee alternatieven:
1. een carbon buis met een passende (binnen)diameter en een extra koppelstuk. Vangt de trillingen misschien beter op?
https://www.alfaromeocity...-fibre-v6-intake-pipe-kit
2. een RVS buis en het harmonicadeel origineel laten:
https://www.alfaromeocity...xi-hose,-resonator-delete
Ik zou beginnen met de katloze spruitstukken. Volgens mij het grootste effect en voor relatief het minste geld.

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
GA!S schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:07:
Ik zou beginnen met de katloze spruitstukken. Volgens mij het grootste effect en voor relatief het minste geld.
hij wil meer inlaatgeluid :P

/spuit11

• nero355

nero355

Dirk33 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:28:
Tja maar de kosten van een remap zitten ook niet in de programmeertijd. Maar het ontwikkeltraject kost veel tijd, want je wil je het goed doen (daar ga ik even van uit, niet van die beunhazen)
Eens :)
dan moet je eerst de juiste auto/motor combinatie hebben.
Huh :?
En dan in die ECU zien te komen
Dat is vaak gewoon algemeen bekend en zo niet dan krijg je vaak een ECU aangeboden waar men altijd mee werkt of in ieder geval i.c.m. een bepaalde auto gebruikt :)
en hem kunnen programmeren zonder dat je overal foutcodes zet (dit is niet per se simpel tegenwoordig....).
Daar heb ik dan weer te weinig ervaringen over gelezen... :$
Dan moet je t voertuig rollen en kijken waar je verbeteringen kan halen. En aangezien veel chiptuners ook garantie geven, moet je daar ook geld voor opzij zetten.
Kost veel tijd en geld om dat allemaal te doen. En dat wil je wel terugverdienen.
Zit enige waarheid in, maar dan nog : Sommigen vragen echt belachelijk veel geld voor zelfs de kleinste aanpassingen die vaak ook nog eens al meerdere keren bij dezelfde auto's zijn uitgevoerd! :X :/

Kortom : Ik zou eens echt uitgebreid "rond gaan shoppen" op het moment dat ik zoiets nodig zou hebben! :Y)

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:20
wat ik bedoel met juiste auto/motor combinatie: als je een remap gaat ontwikkelen voor een MY21 Giulia, moet je dat wel doen met een MY21 Giulia en niet eentje uit 2018. Zeker als er hardware of software wijzigingen in zo'n ander type zitten. Maar dat betekent dat je toch echt fysiek zo'n auto moet hebben. Dus of de importeur lief aankijken (dikke kans...) of de 1ste klant met zo'n auto wat korting geven in ruil voor zn auto langer houden en t ontwikkelen.

En moderne ECU's zijn echt niet zo simpel hoor. Veel fabrikanten laten alle ECUs in een auto continue met elkaar praten (boordcomputer, bodycomputer, motor computer, emissie computer etc etc) en die houden ook bij hoevaak ze 'geflashed' en/of benaderd zijn. En rollen is ook moeilijk, want dat gaat met een moderne auto niet zomaar. Auto's raken tegenwoordig helemaal over de zeik als de wielen draaien maar de auto niet verplaatst. Dat gaat zover dat je crash hulp systemen tijdelijk uit moet gaan zetten en weet ik niet wat.

Maar evengoed, rondshopppen staat je altijd vrij he. Ik kan ook niet beoordelen of die prijs terecht is. Maar ik wil er wel enige nuance aan geven dat ik wel kan begrijpen dat het geen tientjes werk is.

• Tux3.14
Ik kan met mijn Alfa Giulietta (2015 model) nog wel herinneren dat ze de gehele ECU er uit moesten halen en dat de printplaat er uit moest. Zo eenvoudig was dat niet met enkel een ODB stekker en een laptop.
Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee