Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Er1k989
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 03-12 14:35
hikhakhok schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:45:
Ik heb twee problemen met mijn giulietta(260000), Af en toe heb ik wat rook onder mijn motor kap vandaan.Volgens de garage is de oliepomp pakkingen lek en deze druppelt dan net op de uitlaat. Is dit zelf te vervangen of is dit grote klus?
En heel af en toe is het net een disco op mijn dashboard, echt alle storingen komen voorbij en alle lampjes branden. Aan en uit is de oplossing, iemand bekend met dit probleem?
Dat laatste lijkt op een accuprobleem inderdaad, met mijn alfa vorig jaar ook een paar keer gehad dat ineens een hele rits aan storingen voorbij kwam en 2 seconden later weer weg was. Of na opnieuw starten. Ik heb toen alle contacten rond de accu eens los en vast gezet, ingespoten met contactspray. Daarna de alfa een paar dagen aan een drupellader gehad. Sindsdien geen probleem meer.

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
hikhakhok schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Haha ja garage gaf aan dat grote klus was :P maar ik heb al genoeg geld naar die garage gebracht voor deze auto, dus dacht misschien kan ik zelf iets doen :'(

Start/stop werkt al heel tijdje niet meer, dus dat zou dan inderdaad best kunnen.

Oowjah, kilometerstand knippert ook. Volgens mij bekend issue.
Een start stop accu kan je erg goedkoop online kopen, stuk goedkoper dan via een garage kopen en door hen in je auto laten zetten.

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:39
Homeland schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Een start stop accu kan je erg goedkoop online kopen, stuk goedkoper dan via een garage kopen en door hen in je auto laten zetten.
Online zijn ze inderdaad wel goedkoper te vinden. Echter mijn advies is wel om er een (tripel) A merk er in leggen en geen B merk. Een Alfa Giulietta is nu eenmaal gevoelig voor brakke accu's.

• __1337__
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-12 10:42
GA!S schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:15:
Ik ben de laatste tijd steeds vaker aan het kijken welke bijzondere motoren ik nog wel eens als daily zou willen rijden voordat het helemaal niet meer mag. Naast nog een Busso staan een flat 6 en een hoogtoerige V8 op de wishlist. V10 is ook leuk, maar kan behalve een verdwaalde exoot geen jasje vinden waarin ik gezien wil worden. M5 of een RS6 zijn niet mijn smaak.
Ik heb laatst proefgereden in een S8 5.2 V10. Ik moet zeggen dat ik daar erg van gecharmeerd ben en eigenlijk sinds de introductie geweest. Reed er eentje bij mij in de buurt vroeger rond. Ge-wel-dig geluid. Automaat schakelt fijn en weinig problemen met zo'n ding als ik het zo lees online.

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik hou er niet zo van, zo'n sedan XL. Geef mij maar een mooi gelijnde coupé. Ik ben een groot fan van de GT 2+2 layout, zit toch bijna altijd alleen in de auto, maar als het nodig is kun je toch 4 personen vervoeren. Is alleen zo weinig aanbod in dat segment.

de betaler vervuilt

• Tux3.14
__1337__ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:39:
[...]
Ik heb laatst proefgereden in een S8 5.2 V10. Ik moet zeggen dat ik daar erg van gecharmeerd ben en eigenlijk sinds de introductie geweest. Reed er eentje bij mij in de buurt vroeger rond. Ge-wel-dig geluid. Automaat schakelt fijn en weinig problemen met zo'n ding als ik het zo lees online.
Dat is ook gelijk de mooiste generatie A8. Toen Audi nog niet echt zo'n pauper 'in-your-face' designtaal had met enorme grillen die totaal geen functie hebben. Leuk voor de voetballers en rappers, maar mij zul je er nooit in zien. Sowieso zal ik nooit zo'n segment rijden :+
Alhoewel FCA/Stellantis nog wel flink aan de bak mag met het introduceren van nieuwe modellen en flink wat opvolgers van bestaande modellen, hebben Italianen altijd wel begrepen dat mooie vormgegeven zonder enorme hoeken, grillen en dergelijke ook gewoon mooi kan zijn. En zelfs tijdloos. Kan VAG/Audi nog veel van leren. Zo'n Giulietta mag dan wel weer uit 2012 komen, maar qua exterieur blijven ze nog mooier dan menig A3 of Golf. Interieur heeft zijn beste tijd dan wel weer gehad. BMW doet het trouwens ook goed, zo'n E46 wat alweer 20 jaar oud is blijft ook prachtig.

• Vimana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-12 20:24

Vimana

Que...?

Zo, met 113.000 km op de teller helaas een nieuwe koppeling voor mijn 1.3 JTD Mito.
Weer EUR 1.000,- lichter.

Merkte op de terugweg vanuit Italië dat de koppeling ging slippen, vooral bergop.

Kan mij bijna niet voorstellen dat ik zo snel mijn koppeling sloop. Ik rij 95% snelweg.
Eerste eigenaar reed nog geen 75.000 in 8 jaar tijd, dus ik hou het er maar op dat hij veel korte ritjes in de stad reed.

• Tux3.14
Vimana schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:20:
Zo, met 113.000 km op de teller helaas een nieuwe koppeling voor mijn 1.3 JTD Mito.
Weer EUR 1.000,- lichter.

Merkte op de terugweg vanuit Italië dat de koppeling ging slippen, vooral bergop.

Kan mij bijna niet voorstellen dat ik zo snel mijn koppeling sloop. Ik rij 95% snelweg.
Eerste eigenaar reed nog geen 75.000 in 8 jaar tijd, dus ik hou het er maar op dat hij veel korte ritjes in de stad reed.
Het is ook maar net hoe de vorige eigenaar er mee gereden heeft. Ik zie nog steeds genoeg mensen die hun koppeling verkeerd gebruiken bij het optrekken in de eerste versnelling (teveel gas geven en dan de koppeling omhoog laten komen 8)7) , of dat ding te lang ingedrukt houden bij het schakelen waardoor de toerental al enorm is gezakt. Ja dan krijgt ie wel weer een klap als ie omhoog gaat.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:55:
[...]

Wordt een lastige zoektocht dan! Veel succes alvast! :)
http://lm002.gais.nl/var2/RS5/RS5-01.jpg

Gevonden... >:)

de betaler vervuilt

• Tux3.14
Nice, dat is toch nog het model met de 4.2liter V8 toch? :D

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Yep, 8250 rpm redline en een bijna Italiaans klinkende V8 op toeren. Dat in een jasje van Walter da Silva is het de enige Duitser waar ik wel dagelijks mee rond wil rijden. Naast de 916 Spider natuurlijk, die gaat niet meer weg.

de betaler vervuilt

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03-12 16:53
@GA!S Jaloers... da's een van de weinige auto's die ik nog echt heel erg mooi vind.
Krijg hem er thuis nog niet doorheen (want coupe is niet zo praktisch voor ons)
Maar mocht ik ooit de kans krijgen dan komt er zeker een Audi A5.

• Tux3.14
GA!S schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:50:
Yep, 8250 rpm redline en een bijna Italiaans klinkende V8 op toeren. Dat in een jasje van Walter da Silva is het de enige Duitser waar ik wel dagelijks mee rond wil rijden. Naast de 916 Spider natuurlijk, die gaat niet meer weg.
Gaaf hoor. Ben niet echt een Audi fan, maar de A5 is echt een van de mooiste auto’s ooit gemaakt. Alles ‘klopt’ aan het design. Future classic :)
Gek genoeg hebben ze bij Audi diezelfde designtaal ontzettend slecht toegepast op hun andere modellen, zo’n A4 ziet er dan weer niet uit.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:57
Mooie wagen en vooral met die velgen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Da Silva heeft duidelijk de vrije hand gehad in de originele A5. Daarna is er naar mijn smaak iets te veel curry over de pasta gegooid.

Heb lang zitten twijfelen, maar vind de RS5 nog stijlvol genoeg om redelijk anoniem mee rond te rijden. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is de coupé die de Bréra had kunnen of misschien wel had moeten zijn.

de betaler vervuilt

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02:56

pinda powerrr

Slow down...

Werkt bij jou het knipperlicht wel? :P

Twice as much ain’t twice as good

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

de betaler vervuilt

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-12 17:37

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is ook saai! :P

Vooral als je de TDI versie al een tijdje rijdt! :/

Er is een bepaalde versie/generatie van de A5 waarvan ik zeg dat de achterkant wel OK is, maar alles daarna zodra je richting de voorkant en interieur gaat... nee... gewoon NEE! :N

Als het dan toch Duits moet zijn dan eerder een BMW M3 E92 (Je weet wel... met die onbetrouwbare lagers van die V8 die erin zit.. LOL! :+ ) of de M4 die erna kwam, maar daar kan ik me eigenlijk ook niet echt helemaal in vinden op de een of andere manier... -O-

* nero355 wil eigenlijk gewoon een keer eindelijk die NERO F355 :Y) :9~ 8) :*) _O_ <3 :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

BMW moet je met een 6-in-lijn rijden, Benz met een 6 liter V8 en een Alfa met een Busso of een Nord blokje.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

Dat is ook saai! :P

Vooral als je de TDI versie al een tijdje rijdt! :/
Ik kan je verzekeren dat de rijbeleving toch een tikkie anders is :+

de betaler vervuilt

• nero355

nero355

GA!S schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:21:
BMW moet je met een 6-in-lijn rijden
Meh...

Die V8 klinkt te leuk om met minder dan dat rond te rijden! :P

De M5 met V10 is trouwens ook wel leuk : Kwam soms langsrijden in de buurt waar ik heb gewoond enkele jaren geleden! :*)

Nu hoor ik om de zoveel tijd een Challenger V8 of Mercedes V12 in de buurt : Ook leuk! }) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:33
Gave RS5 @GA!S zeg! De originele A5 is inderdaad een beauty en een toekomstige klassieker. Lijkt me een heel fijne daily. Ben benieuwd hoe hij bevalt.

Ik ben de laatste tijd ook aan het fantaseren over een betaalbare V8 "nu het nog kan". Omdat die ook wel echt als een V8 moet klinken en ik zelf schakelen ook erg leuk vind, zijn er maar heel weinig mogelijkheden. Een handgeschakelde E34 zou leuk zijn, maar vind er maar eens een. Ik ben ook wel gecharmeerd van oude Mercedessen (vooral de C107, C126 en R129), maar dat zijn altijd automaten en de V8 klinkt standaard nogal gedempt. Bovendien zijn dit niet echt hoogtoerige blokken. De Audi S5 heb ik ook wel aan gedacht, is een beetje een witte raaf, want redelijk nieuw nog en ook geleverd met handbak. Een Maserati 3200 GT of Lancia Thema 8.32 is me te duur voor erbij qua lasten en onderhoud, dan moeten er eerst een paar auto's weg.

• nero355

nero355

LVGH schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:24:
Een Maserati 3200 GT of Lancia Thema 8.32 is me te duur voor erbij qua lasten en onderhoud, dan moeten er eerst een paar auto's weg.
Toen ik ooit naar een 156 GTA aan het kijken was bij http://milano.nl/bijzondere-autos.html stond er ook een leuke 3200 GT tekoop voor iets van € 39.950 of € 49.950 met een flink verhaal erbij over het onderhoud en dat het allemaal wel meeviel qua onderhoud en zo! :D _O-

Heb er nog effe over getwijfeld om hem te kopen, maar ik vond dat wat asociaal als eerste auto dus maar niet gedaan... O-) :+

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03-12 16:53
Vandaag de Giulietta naar Verhoeven (Standdaarbuiten) gebracht op aanraden van een aantal mensen hier (kan even mijn post niet zo snel terugvinden)
nadat ik niet zo heel tevreden was over Van Mossel Breda (voorheen Otten).
Wat is Verhoeven een fijne garage zeg! Echt heel blij mee. *O*
Wel een kleine duizend euro lichter -O- maar dan heb ik wel weer een bijgewerkte Giulietta. (distributie, grote beurt (150. 000 km) , multiair filter, airco bijvullen, remblokken voor én APK)

Hoe dan ook, dank allen voor de tip. Het is voor mij een stukje rijden vanaf Breda (half uurtje snelweg).. maar is het zeker waard. (y)

• nero355

nero355

DonJunior schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:23:
Het is voor mij een stukje rijden vanaf Breda (half uurtje snelweg).. maar is het zeker waard. (y)
Half uurtje rijden naar een betrouwbare plek voor onderhoud is juist een flink stukje luxe! :o d:)b

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mijn moeder kocht haar eerste 33 in 1993 bij Claudius/Otten en vanaf dat moment hebben we vanuit Breda het onderhoud aan onze Alfa's laten doen bij Savali in Houten, Wouters in Tilburg, Kees Verdoorn in Genderen, ICS in Eindhoven en Autoromeo in Nootdorp.... De Spider breng ik naar de 105 Workshop in Etten-Leur.

Heel af en toe doen we nog een poging, maar laatst hadden we weer mot met van Mossel. Brera weggebracht voor reparatie, specifiek aangegeven wat er mis was en toch 100 euro "diagnosekosten" in rekening brengen...

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vrijdag de RS5 opgehaald. Eerste indruk deed me weer denken aan de eerste ritjes met de 916 GTV 3.0 24v. Een compleet andere beleving van autorijden. Snelheid en geluid zijn weer een overtreffende trap van wat ik tot nu toe heb gereden. Met een knop op het dashboard verander je het karakter van soepele grand tourer naar sportwagen. Een GT en GTV in één met het verkeerde logo op de neus. >:)

de betaler vervuilt

• __1337__
GA!S schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:11:
[Afbeelding]

Vrijdag de RS5 opgehaald. Eerste indruk deed me weer denken aan de eerste ritjes met de 916 GTV 3.0 24v. Een compleet andere beleving van autorijden. Snelheid en geluid zijn weer een overtreffende trap van wat ik tot nu toe heb gereden. Met een knop op het dashboard verander je het karakter van soepele grand tourer naar sportwagen. Een GT en GTV in één met het verkeerde logo op de neus. >:)
Leuk ding hoor! Dagelijks of voor er bij?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nieuwe daily. Heb de Spider al voor erbij en die staat meer in de garage dan dat ik er mee kan rijden. Kon de diesel houden voor dagelijks en dan nog iets anders leuks voor erbij, maar heb besloten om dan dagelijks maar iets leuks te gaan rijden. Voordeel van de RS is dat we er ook met 2 kinderen fatsoenlijk mee op vakantie kunnen, dat was met een 996 o.i.d. geen optie.

de betaler vervuilt

• __1337__
Zeker waar. En volgens mij is die 4.2 best een goede motor.

Om maar even on-topic te blijven, Larini X-Pipe is gemonteerd onder de Q. Geluid is een stuk rauwer en ongenuanceerder met de klep open. Moet nog wel even een drive-by maken.

[Voor 72% gewijzigd door __1337__ op 18-10-2021 11:49]

• nero355

nero355

GA!S schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:34:
Voordeel van de RS is dat we er ook met 2 kinderen fatsoenlijk mee op vakantie kunnen, dat was met een 996 o.i.d. geen optie.
Zag laatst een Auto Motor und Sport Fast Lap aflevering waarin de Porsche Cayenne (Turbo S of zo...) sneller was dan de RS5 in zo'n beetje elk opzicht dus misschien is dat ook nog een optie als de kinderen wat ouder/groter worden... ;) >:) :+

/EDIT :
DexterBelgium schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:26:
Suvs zijn suf imho, die RS5 is dan een veel betere koop.
Gaat anders wel harder door de bochten heen en remt ook nog eens later! >:) 8) :P :+

[Voor 22% gewijzigd door nero355 op 30-10-2021 19:22]

• DexterBelgium
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:22
Suvs zijn suf imho, die RS5 is dan een veel betere koop.

Topwagen!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Tux3.14
GA!S schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:11:
[Afbeelding]

Mooie auto! Geniet er van. Zeker nu het nog 'mag' om met een V8 benzine te rijden, die ook nog atmosferisch is ipv een downsized turbo. Al moet ik zeggen dat de 2.9liter V6 van Porsche ook niet verkeerd is in de laatste RS5.
Hoeveel KM ga je er mee maken, aangezien het ook je daily is? Rijd ie nog een beetje 'zuinig' als daily? Ik kan me een Top Gear aflevering herinneren dat de R8 de zuinigste supercar was met dezelfde 4.2 V8 :P

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:51
Toevallig iemand in de omgeving Arnhem die mijn Mito kan uitlezen met Multiecuscan? Mijn eigen geregistreerde versie uit de oudheid gaat niet verder dan de 147...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tux3.14 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Mooie auto! Geniet er van. Zeker nu het nog 'mag' om met een V8 benzine te rijden, die ook nog atmosferisch is ipv een downsized turbo. Al moet ik zeggen dat de 2.9liter V6 van Porsche ook niet verkeerd is in de laatste RS5.
Hoeveel KM ga je er mee maken, aangezien het ook je daily is? Rijd ie nog een beetje 'zuinig' als daily? Ik kan me een Top Gear aflevering herinneren dat de R8 de zuinigste supercar was met dezelfde 4.2 V8 :P
Met thuiswerken als permanente strategie ben ik van 50k naar 15k gegaan en dat lijkt zo te blijven. Diesel geen noodzaak meer en de RS5 kost me per maand ongeveer hetzelfde als de A5. Vaste lasten zijn aanzienlijk lager, zelfs bij volledig casco verzekering.

Verbruik zit ergens tussen de 1:5 en 1:10, afhankelijk van hoe je hem rijdt. Dynamic mode en zelf flipperen kost een hoop meer brandstof dan cruisen op de automaat. Die 1:10 is vergelijkbaar met de Spider, alleen die heeft de helft van de cilinders en een kwart van het vermogen. Vind het zeer acceptabel voor een race-bred V8 met 8250 rpm redline.

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

Omdat mijn bestuurdersstoel stuk is op de wang en ik champagne/bruin leer toch mooier vind, heb ik onlangs een "nieuw" interieur gescoord voor mijn GT :)

Mijn GT is van 2009 en heeft in de wangen nep-leer, waar de oudere modellen nog vol-leer hebben en dus veel sterker zijn. Deze set komt uit een 2007'er GT ..

Ik kreeg van de verkoper ook de tip om eens bij Colorlock een restauratiesetje te kopen met verf, filler en al dus dat meteen maar gedaan want je kunt er nu toch mooi bij :)

dus inmiddels druk aan het poetsen geslagen .. :D

verschil is best wel zichtbaar :o

En met de filler kun je gaatjes en scheurtjes opvullen ..

nog een beetje filler en dan verven, dan zou het weer netjes moeten zijn :*)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• InTheDisorder
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03-12 15:38
Ziet er netjes uit! Ben zelf ook groot fan van een licht bruin interieur. Als ik mijn GT met rood leer niet tegen was gekomen was het er sowieso eentje met licht bruin leer geworden :)

Zelf vorige week de GT bij de garage gezet omdat ik een geluid hoorde bij het opstarten waar ik toch niet helemaal vrolijk van werd. Was enkel het hitteschild dat los zat en daardoor begon te rammelen, verder niets ernstigs gelukkig. Distributieriem gelijk laten vervangen en gisteren even een stukje autobahn gedaan om de GT eens goed uit te proberen. 199 km/u op de GPS terwijl de topsnelheid op papier 200 zou zijn, dik tevreden dus d:)b

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vond het altijd de mooiste combinatie die ik heb gehad. Jammer van de JTD onder de kap. :D

de betaler vervuilt

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Goed bezig!!! @Alfa Novanta

Man, wat mis ik het Alfa rijden....

• Alfa Novanta
InTheDisorder schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:26:
Ziet er netjes uit! Ben zelf ook groot fan van een licht bruin interieur. Als ik mijn GT met rood leer niet tegen was gekomen was het er sowieso eentje met licht bruin leer geworden :)
thanks! ja ik ook, maar heb deze gekocht vanwege de lage kilometerstand. Een interieur vervangen doe ik liever dan het blok :+
.. gisteren even een stukje autobahn gedaan om de GT eens goed uit te proberen. 199 km/u op de GPS terwijl de topsnelheid op papier 200 zou zijn, dik tevreden dus d:)b
wel blok ligt erin?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• Alfa Novanta
pinda powerrr schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:53:
Goed bezig!!! @Alfa Novanta

Man, wat mis ik het Alfa rijden....
Thnx. Toch wel hé? :+

• Alfa Novanta
GA!S schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:41:
[Afbeelding]

Vond het altijd de mooiste combinatie die ik heb gehad. Jammer van de JTD onder de kap. :D
Als het interieur erin zit kunnen we wel weer eens een rondje doen met mijn hoogtoerige 4 pitter for old time sakes O+

Vroeger heb ik nog wel eens met jou in je 155 meegereden, remember?

• InTheDisorder
De 1.8 TS. Kleine downgrade t.o.v. de 2.0 TS die in mn 156 lag (merk het vooral in de lage toeren tijdens rijden door de stad) maar doet zn werk prima voor de snelweg kilometers waar ik m voor gekocht heb.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa Novanta schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:28:
[...]

Als het interieur erin zit kunnen we wel weer eens een rondje doen met mijn hoogtoerige 4 pitter for old time sakes O+

Vroeger heb ik nog wel eens met jou in je 155 meegereden, remember?

Tijdens dit ritje volgens mij. Was nog met de 156 2.0 TS 16v berlina.

de betaler vervuilt

• LVGH
Geen half werk @Alfa Novanta, knapt mooi op!

Waar heb je die Colourlock spullen besteld? Heb wat minder goede ervaringen gehoord met de Nederlandse verdeler, maar bijv. bij Lederzentrum.de kun je niet meer naar Nederland laten versturen. Ik wil ook graag een setje gaan aanschaffen voor het rode leer van mijn GTV.

• Alfa Novanta
Gewoon bij https://colorlock.nl

Voor het schoonmaken gebruik ik btw het super product https://Cleeny.nl (komt bij ons uit het dorp) :+

Hier nog een filmpje van de filler ..

• Alfa Novanta
GA!S schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]

Tijdens dit ritje volgens mij. Was nog met de 156 2.0 TS 16v berlina.
volgens mij (ook) tijdens een bezoek aan Louwman museum Raamsdonksveer

• nero355

nero355

@Alfa Novanta
Jammer dat ons oude S.NL Forum niet meer online is want dan kon ik een linkje voor je opzoeken naar de spullen die eene Jarno destijds voor zijn klassieke Spider had gebruikt om het leer te herstellen : Zag er echt prachtig uit toen hij ermee klaar was! :*)

Dus als je ergens nog iemand kan vinden die zo heet op een of ander Alfa Romeo of Spider Forum : Vraag er eens naar! :D

Zie ik nou een sigaarvlek/schade op één van die stoelen ?!

Wat een beunhaas/leaserijder moet dat wel niet zijn geweest zeg! :X VERSCHRIKKELIJK!!! :F

• Alfa Novanta
nero355 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:04:
@Alfa Novanta
Jammer dat ons oude S.NL Forum niet meer online is want dan kon ik een linkje voor je opzoeken naar de spullen die eene Jarno destijds voor zijn klassieke Spider had gebruikt om het leer te herstellen : Zag er echt prachtig uit toen hij ermee klaar was! :*)
[sub]Zie ik nou een sigaarvlek/schade op één van die stoelen ?!
jup, schroeivlek, maar die ga je straks nauwelijks meer zien als ik er met de verf overheen ben geweest.
Wat een beunhaas/leaserijder moet dat wel niet zijn geweest zeg! :X VERSCHRIKKELIJK!!! :F [/sub]
Nou inderdaad, was niet het duurste interieur maar ik schrok van alle zwarte vegen. Maar met de colorlock foam cleaner met borstel borstel je vrijwel alles eraf. Dus cleeny voor de bagger en de foam voor de zwarte vegen.

[Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-11-2021 15:07]

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-11 23:02

Specht

Il Cuore Sportivo

Sorry, ook mijn nieuwe aanwinst hier maar even spammen... staat wel een Alfa Romeo logo bij dus dan mag het. :')
Somt trouwens wel mooi de huidige staat op van Alfa, tegenwoordig vooral een merk om naar te kijken want ze verkopen helemaal niks.
En zelfs een proefrit maken in zoiets als een Fiat Tipo wagon was al te moeilijk en moest 2,5 week duren voordat er een auto beschikbaar was.
Bij Ford was het allemaal niet zo moeilijk.
Sterker nog, de Focus is ondanks corona/chipscrisis gewoon binnen 3 maanden gebouwd. (y)

Anyway hij bevalt supergoed. 155pk is meer dan genoeg om vlotjes mee te komen en heeft zeëen van ruimte.
GTV gaat binnenkort de stalling in en volgend jaar in de verkoop als hij klaar is. En dan houd ik het even bij schaalmodellen van Alfa.

http://www.rsgparts.nl/Focus1.jpg

http://www.rsgparts.nl/Focus2.jpg

• Alfa Novanta
Specht schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:10:
Sorry, ook mijn nieuwe aanwinst hier maar even spammen... staat wel een Alfa Romeo logo bij dus dan mag het. :')
Somt trouwens wel mooi de huidige staat op van Alfa, tegenwoordig vooral een merk om naar te kijken want ze verkopen helemaal niks.
En zelfs een proefrit maken in zoiets als een Fiat Tipo wagon was al te moeilijk en moest 2,5 week duren voordat er een auto beschikbaar was.
Sterker nog, de Focus is ondanks corona/chipscrisis gewoon binnen 3 maanden gebouwd. (y)

Anyway hij bevalt supergoed. 155pk is meer dan genoeg om vlotjes mee te komen en heeft zeëen van ruimte.
GTV gaat binnenkort de stalling in en volgend jaar in de verkoop als hij klaar is. En dan houd ik het even bij schaalmodellen van Alfa.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
congrats! :)

tja ik snap ook niet waar Alfa/Fiat mee bezig is .. verkopen vallen tegen dus beperken ze zich tot maar een paar modellen en dan vallen de verkopen tegen dus beperken ze zich tot minder modellen enz..

Als je een volledig gamma had in alle klassen dan kon íedereen bij jou komen winkelen, nu valt meteen iedereen af die een Spider/Sportwagon/Hybrid/Full electric wil .. of die de Stelvio/Giulia te duur of te lelijk vinden.

World: we want it all !! :o

Alfa Romeo: :')

je kunt toch niet zonder een Mito, station of spider model in je gamma? Of zonder hybrids anno 2021? -O-

• InTheDisorder
Denk dat het al een goed idee zou zijn geweest om dei Fiat 124 als Alfa Romeo Spider uit te brengen zoals volgens mij origineel het idee was. Wist trouwens ook niet dat de Mito/Giulietta niet meer gemaakt werden... Vreemde keus inderdaad, al helemaal omdat daar volgens mij ook geen plannen voor zijn om die te vervangen. Enige wat er aan zit te komen is de Tonale waarvan jaren geleden al een concept is getoond maar het verder heel stil is.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alsof auto's nog verkocht worden op basis van rationele overwegingen... Er is geen fabrikant meer die nog in verbrandingsmotoren gaat investeren / doorontwikkelen en ik zie nog geen beweging richting full-electric voor dit platform. Steeds minder bedrijven laten je nog een benzinemodel leasen. Blijft die verstokte particulier over die zo'n ding nieuw koopt. Die generatie (OK boomer) heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan merkentrouw Alfa's kopen (blijven ademen, niet op de IC terechtkomen en daarnaast een prettige zit en hoge instap).

Wat Alfa betreft is het gewoon einde oefening, er komt niet meer wat nog te maken heeft met de merkwaardes waar het ons Alfisten om begonnen is. Een lekker sturende auto voor dagelijks gebruik met een Italiaans temprament en een mooie smoel. Uiteindelijk blijven de pareltjes van de verschillende generaties over en die moeten we gewoon levend houden. Wat mij betreft zijn dat de 105 Giulia's uit de jaren '70, de 33 en de 75 uit de jaren '80, de GTV uit de jaren '90 en de 156 GTA van de jaren '00.

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
GA!S schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:50:
Alsof auto's nog verkocht worden op basis van rationele overwegingen...
Nou is de keuze voor Alfa Romeo nog nooit rationeel geweest gelukkig ;)
Er is geen fabrikant meer die nog in verbrandingsmotoren gaat investeren / doorontwikkelen en ik zie nog geen beweging richting full-electric voor dit platform. Steeds minder bedrijven laten je nog een benzinemodel leasen. Blijft die verstokte particulier over die zo'n ding nieuw koopt. Die generatie (OK boomer) heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan merkentrouw Alfa's kopen (blijven ademen, niet op de IC terechtkomen en daarnaast een prettige zit en hoge instap).
conclusie: Alfa mist de boot en kijkt toe hoe de evolutie aan zich voorbijtrekt.. :w

Het zou toch mogelijk moeten zijn om op de Hybrid markt een slag te maken?! Een vlotte petrol engine met hybride ondersteuning voor betere tractie/wegligging/performance. En als je dat hebt kun je toch ieder model maken waar vraag naar is?

Hoe kun je CEO Alfa Romeo zijn en dit van week tot week verantwoorden aan de board of directors?

ER IS VRAAG. Kijk maar om je heen.. ? De behoefte naar mobiliteit is gewoon onverminderd aanwezig maar Alfa heeft/geeft gewoon geen antwoord op de vraag.

Het lijkt echt alsof ze op hun handen blijven zitten .. Alfa Romeo wordt het nieuwe Lancia ;w

echt |:( :(

[Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-11-2021 14:00]

• Alfa Novanta
@GA!S heej is dit een ouwe gasboot van jou?! :+

https://www.marktplaats.n...a-3-2-v6-lpg-g3-q2-cf2-sw
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6 LPG G3 Q2 CF2 SW
€ 9.995,00
KM stand
350.912 km

Vialle O+ :wank

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nope, nooit een 156 GTA gehad. Wel een SW op benzine en een GT met 3.2 busso. :)

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa Novanta schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:01:
[...]
Het zou toch mogelijk moeten zijn om op de Hybrid markt een slag te maken?! Een vlotte petrol engine met hybride ondersteuning voor betere tractie/wegligging/performance. En als je dat hebt kun je toch ieder model maken waar vraag naar is?
Hybride is geen toekomst meer voor, het is of full-electric of waterstof. Als Alfa nu nog geen hybride heeft gaan ze die ook niet meer ontwikkelen. Het platform van de Giulia kwam gewoon te laat. Moest de basis worden voor premium-segment modellen. Nu is die markt in 10 jaar tijd compleet veranderd en denk ik niet dat ze de lijn met Maserati en Alfa door kunnen zetten. Er is gewoon geen toekomst meer voor een platform dat primair ontwikkeld is voor verbrandingsmotoren. Enige mogelijkheid die ik nog zie is Alfa als merk gebruiken om met een nieuw full-electric de concurrentie met Tesla aan te gaan, maar ook daar zijn ze veel te laat denk ik.

de betaler vervuilt

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:20

TheDudez

Usenet stofzuiger!

https://www.autovisie.nl/...-elektrische-auto-tonale/
GA!S schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:13:
[...]

Hybride is geen toekomst meer voor, het is of full-electric of waterstof. Als Alfa nu nog geen hybride heeft gaan ze die ook niet meer ontwikkelen. Het platform van de Giulia kwam gewoon te laat. Moest de basis worden voor premium-segment modellen. Nu is die markt in 10 jaar tijd compleet veranderd en denk ik niet dat ze de lijn met Maserati en Alfa door kunnen zetten. Er is gewoon geen toekomst meer voor een platform dat primair ontwikkeld is voor verbrandingsmotoren. Enige mogelijkheid die ik nog zie is Alfa als merk gebruiken om met een nieuw full-electric de concurrentie met Tesla aan te gaan, maar ook daar zijn ze veel te laat denk ik.

Usenet handleidingen

• Alfa Novanta
klinkt "veelbelovend" .. al zie ik Alfisti nog niet opgewonden raken van elektrisch gezoem/gejank ..
De Italianen zullen als eerst een productieversie van de Tonale hybrid op de markt brengen.

Na een overgangsperiode van vier jaar zullen er vanaf 2027 enkel nog volledig elektrische Alfa’s op de markt verschijnen. Een daarvan is mogelijk een (elektrische) opvolger van de GTV. Hoewel menig Alfa-hart een keer overslaat bij dit nieuws benadrukte de CEO eerder al dat elektrisch rijden niet ten kosten moet gaan van gevoel en rijplezier.
.. maar dat snappen ze zelf gelukkig ook.

Daarom zou een hybride m.i. veel beter aansluiten, net als Ferrari .. neem een V6 met een elektromotor en zet ongelooflijke prestaties neer, dan heb je the best of both worlds. Dus tot 2027 is er nog hoop.. wat daarna komt .. is koffiedik kijken. :F

Maargoed, Alfa en plannen/beloftes..

[Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-11-2021 14:46]

• nero355

nero355

Specht schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:10:
Wacht maar totdat de ritjes naar de dealer beginnen...

En dan bedoel ik niet eens dat er iets mis is of zo, maar gewoon reguliere onderhoud en zo!

Wat een prutsers zijn dat zeg! :')
Alfa Novanta schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:23:
je kunt toch niet zonder een Mito, station of spider model in je gamma? Of zonder hybrids anno 2021? -O-
Zonder hybride meuk kan prima! d:)b

Voegt alleen onnodig gewicht toe! :P
InTheDisorder schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:47:
Denk dat het al een goed idee zou zijn geweest om dei Fiat 124 als Alfa Romeo Spider uit te brengen zoals volgens mij origineel het idee was.
De Fiat 124 is stiekem een Mazda MX-5 dus gelukkig is dat niet doorgegaan! :)
GA!S schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:50:
Alsof auto's nog verkocht worden op basis van rationele overwegingen...
"Alsof dat ooit het geval was ?!" denk ik weleens...

Teveel consumenten die leaserijder of "Ik wil iets om van A naar B te komen" types zijn! :/
Er is geen fabrikant meer die nog in verbrandingsmotoren gaat investeren / doorontwikkelen
Is dat wel zo :?

Genoeg nieuwe snelle modellen die uitkomen zonder elektrische meuk erin! :)
Die generatie (OK boomer) heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan merkentrouw Alfa's kopen (blijven ademen, niet op de IC terechtkomen en daarnaast een prettige zit en hoge instap).
Mensen die geloven dat het allemaal echt is na bijna 2 jaar ellende... Schattig! _O- :+
Wat Alfa betreft is het gewoon einde oefening, er komt niet meer wat nog te maken heeft met de merkwaardes waar het ons Alfisten om begonnen is. Een lekker sturende auto voor dagelijks gebruik met een Italiaans temprament en een mooie smoel.
"It's better to die on my feet than to live on my knees!" of zoiets... dus misschien maar beter ook :?
Uiteindelijk blijven de pareltjes van de verschillende generaties over en die moeten we gewoon levend houden. Wat mij betreft zijn dat de 105 Giulia's uit de jaren '70, de 33 en de 75 uit de jaren '80, de GTV uit de jaren '90 en de 156 GTA van de jaren '00.
Klassieker rijden in de vorm van een 156 GTA lijkt me niet eens zo heel verkeerd! :9~ :+
Alfa Novanta schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:52:
@GA!S heej is dit een ouwe gasboot van jou?! :+

https://www.marktplaats.n...a-3-2-v6-lpg-g3-q2-cf2-sw
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 V6 LPG G3 Q2 CF2 SW
€ 9.995,00
KM stand
350.912 km

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vialle O+
Volgens mij ben ik ooit naar zoiets wezen kijken bij iemand, maar zat het koelwater vol met olieresten dus maar lekker laten staan! :/

Ook typisch dat er geen foto's staan van de motorruimte... ?!
GA!S schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:13:
Alfa Novanta schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:42:
klinkt "veelbelovend" .. al zie ik Alfisti nog niet opgewonden raken van elektrisch gezoem/gejank...
Nou... er is wel dit ding... : https://www.touringcartim...fa-romeo-giulia-etcr-car/

Maar na een paar races te hebben gekeken klinkt het vooral als een stelletje oversized RC autotjes die rondrijden! -O- :P :+
Daarom zou een hybride m.i. veel beter aansluiten, net als Ferrari .. neem een V6 met een elektromotor en zet ongelooflijke prestaties neer, dan heb je the best of both worlds.
Eerlijk gezegd vind ik een Ferrari met een V6 nog erger dan de F1 auto's met V6 achterin : Pure HORROR!!! :F :+

• Tux3.14
[...]

klinkt "veelbelovend" .. al zie ik Alfisti nog niet opgewonden raken van elektrisch gezoem/gejank ..

[...]
Alfa fan hier. Ik zie een prachtige Alfa met een elektrische aandrijflijn wel zitten hoor. Dat hoeft echt niet saai te zijn. Een goede C of D segmenter van Alfa met goede elektro motoren en accu's zou voor mij insta-buy zijn. Er zijn ondertussen al elektrische auto's op de markt die bewezen hebben dat die ook plezier kunnen hebben. Dat een auto alleen 'gaaf' is met een brandstof motor vind ik eigenlijk puristen gebrabbel. Ja, het heeft zeker zijn emotie. Een V6 is zeker gaaf, maar dat betekend niet automatisch dat elektrisch dat niet kan zijn.

De combinatie van brandstof motoren en elektro motoren zit simpelweg weinig toekomst in. Er moeten klimaat doelen gehaald worden en als je V6'en of dikke 4 cylinders gaat combineren met een elektro motor schiet je alsnog niet echt op als fabrikant zijnde. Dat geld (helaas) ook voor Alfa Romeo/Fiat. Je kunt dan simpelweg geen auto's meer verkopen want alleen elektrisch is fiscaal nog maar aantrekkelijk.

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:15:
Er moeten klimaat doelen gehaald worden
Als je daarin gelooft dan moeten die inderdaad gehaald worden! :+

Ondertussen is men heeeeel laat begonnen met de scooters en brommers eruit werken, terwijl die meer herrie maken dan dat ze vooruit gaan en over de stank en dus vuile uitstoot hoef ik niet eens te beginnen neem ik aan...

Lekker geloofwaardig allemaal! :')

• Alfa Novanta
nero355 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:06:
Ook typisch dat er geen foto's staan van de motorruimte... ?!
och, dat is typisch facebook(generatie) .. 20 van de buitenkant, 1 van een stukje stoel en 0 van de motor. :+

• Alfa Novanta

Nou... er is wel dit ding... : https://www.touringcartim...fa-romeo-giulia-etcr-car/

Maar na een paar races te hebben gekeken klinkt het vooral als een stelletje oversized RC autotjes die rondrijden! -O- :P :+
ze hebben nu toch ook openlijk toegegeven dat Formule E dood is? :+ _O- :')

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Is dat wel zo :?

Genoeg nieuwe snelle modellen die uitkomen zonder elektrische meuk erin! :)
Bij ons is vrijwel elke request for quotation een life time extension project. OEM's zijn dus niet meer bezig met nieuwe motoren maar proberen de huidige zo ver te rekken totdat ze helemaal uitgefaseerd worden.
Natuurlijk komen er nog wel nieuwe auto modellen met bestaande motoren, al dan niet met (mild) hybrid.
De huidige motoren overleven de euro7 norm die in 2025 komt sowieso alleen in de vorm van hybride.
Wat je nu al steeds vaker ziet is dat de plugin hybrides overstappen van 10kwh batterijtjes naar 20kwh exemplaren om verder elektrisch te kunnen rijden, scheelt co2 zeggen ze... Ook dat zal maar tijdelijk zijn (tot 2030?)

Ik vraag me alleen af hoe ik straks op zwarte zaterdag nog in zuid Europa kom...

[Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 02-11-2021 16:51]

• Tux3.14
nero355 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:37:
[...]

Als je daarin gelooft dan moeten die inderdaad gehaald worden! :+

Ondertussen is men heeeeel laat begonnen met de scooters en brommers eruit werken, terwijl die meer herrie maken dan dat ze vooruit gaan en over de stank en dus vuile uitstoot hoef ik niet eens te beginnen neem ik aan...

Lekker geloofwaardig allemaal! :')
Dat was mijn punt niet. Of je nu wel of niet gelooft in de invloed van de mens en industrie op het klimaat, daar worden de klimaatdoelen niet anders van. En daar hebben de fabrikanten zich gewoon aan te houden.

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:26:
Dat was mijn punt niet. Of je nu wel of niet gelooft in de invloed van de mens en industrie op het klimaat, daar worden de klimaatdoelen niet anders van. En daar hebben de fabrikanten zich gewoon aan te houden.
Ik ga ervan uit dat die hype over zal waaien net als "het gat in de ozonlaag" en we straks dat idioot gedoe lekker kunnen negeren! :)

• Alfa Novanta
Tux3.14 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:26:
Alleen zo jammer dat ze bij de kleine consument beginnen.. en niet met vliegmaatschappijen (als die er nog zijn O-)) cruiseschepen, oceaantankers en grote industrieën. Pak daar 10% en heel Europa kan gewoon blijven autorijden. Btw wat er hier uit gaat aan vervuilende auto's wordt in Polen e.d. direct weer ingezet tot ze op 500k staan... :')

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

mitsumark schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:49:
[...]

Ik vraag me alleen af hoe ik straks op zwarte zaterdag nog in zuid Europa kom...
Zolang ik nog euro 98 in de tank kan gooien: Met 8 vrienden, 450 paarden en de raampjes open, vrolijk zwaaiend naar de files bij de laadpalen. :w :w :w

>:) >:) >:)

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
GA!S schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:56:
Zolang ik nog euro 98 in de tank kan gooien: Met 8 vrienden, 450 paarden en de raampjes open, vrolijk zwaaiend naar de files bij de laadflitspalen. :w :w :w
There, I fixed it >:) >:) >:)

• mitsumark
In 2030 kost een liter euro98 4 euro ofzo, dan liever geen v8 met 450 Pk 8)

• Alfa Novanta
Dan komt er gewoon weer een LPG tank in :+

• Tux3.14
Alfa Novanta schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:18:
[...]

Alleen zo jammer dat ze bij de kleine consument beginnen.. en niet met vliegmaatschappijen (als die er nog zijn O-)) cruiseschepen, oceaantankers en grote industrieën. Pak daar 10% en heel Europa kan gewoon blijven autorijden. Btw wat er hier uit gaat aan vervuilende auto's wordt in Polen e.d. direct weer ingezet tot ze op 500k staan... :')
Ook bedrijven moeten er aan hoor. Ze betalen namelijk al CO2 belasting voor hun uitstoot ;). Maar mee eens hoor, ze mogen wel is wat harder optreden tegen zaken als cruiseschepen en de enorme industrieën en niet enkel de automobilist. Anyway, dit gaat wel erg off-topic nu. Hier zijn al mooie topics voor zoals het klimaat topic :)

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02-12 23:55
Tux3.14 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:17:
[...]

Ook bedrijven moeten er aan hoor. Ze betalen namelijk al CO2 belasting voor hun uitstoot ;). Maar mee eens hoor, ze mogen wel is wat harder optreden tegen zaken als cruiseschepen en de enorme industrieën en niet enkel de automobilist. Anyway, dit gaat wel erg off-topic nu. Hier zijn al mooie topics voor zoals het klimaat topic :)
Alleen ETS bedrijven betalen voor hun CO2 uitstoot en daar valt een heleboel NIET onder... |:(

In AvE we trust

• nero355

nero355

mitsumark schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:06:
In 2030 kost een liter euro98 4 euro ofzo, dan liever geen v8 met 450 Pk 8)
Ik heb al jaren geleden een paar keer € 1,92 per liter voor Euro 98 betaald en dat deed wel pijn, maar niet genoeg en ik gok dat grofweg het dubbele daarvan ook niet genoeg zou zijn om me tegen te houden om in wat leuks rond te rijden! }) 8) :*) :Y) :+

/EDIT :
Loei123 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:55:
Beetje jammer dat je milieubewust bezig zijn idioot gedoe noemt trouwens.
Als je gelijk hebt dan mag dat gewoon! ;)

[Voor 21% gewijzigd door nero355 op 04-11-2021 15:35]

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:31
nero355 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:11:
[...]

Ik ga ervan uit dat die hype over zal waaien net als "het gat in de ozonlaag" en we straks dat idioot gedoe lekker kunnen negeren! :)
Ik denk dat dat nog wel eens tegen kan gaan vallen.
Beetje jammer dat je milieubewust bezig zijn idioot gedoe noemt trouwens.

• fheerens
nero355 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:36:
[...]

Ik heb al jaren geleden een paar keer € 1,92 per liter voor Euro 98 betaald en dat deed wel pijn, maar niet genoeg en ik gok dat grofweg het dubbele daarvan ook niet genoeg zou zijn om me tegen te houden om in wat leuks rond te rijden! }) 8) :*) :Y) :+
Van de week € 2,15 per liter, volle tank. Doet inderdaad even zeer, maar ik rij nog steeds graag in Dynamic mode met flippertjes erbij en elke glimlach is die € 2,15 waard :9~

In AvE we trust

• LVGH
Bij bepaalde onbemande pompen kan ik mijn GTV niet eens meer volgooien omdat je maar voor €125 mag tanken. 8)7

• Loei123
nero355 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:36:
Als je gelijk hebt dan mag dat gewoon! ;)
Ohja, aangezien het klimaat op meerdere plekken van de wereld nu niet aan het veranderen is, dan zul jij vast gelijk hebben.

• nero355

nero355

Loei123 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:36:
Ohja, aangezien het klimaat op meerdere plekken van de wereld nu niet aan het veranderen is, dan zul jij vast gelijk hebben.
Just wait and see and all will be revealed! ;)

• Tux3.14
nero355 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:42:
[...]

Just wait and see and all will be revealed! ;)
Je hebt de verkeerde afslag genomen, Facebook is 3 afslagen verder ;) Geintje.
Feit is dat het klimaat veranderd en dat we daar wat aan moeten doen, daar hoort auto rijden (helaas) bij. Ik wil niet te diep inhoudelijk op het klimaat verhaal zelf ingaan, want anders word het wel erg off-topic. Tenslotte zijn daar al mooie topics over te vinden. Maar dat Fiat/Alfa daar te weinig aan doet is hun keuze, maar dat zie je ook in de lage verkoop aantallen en waarom er weinig nieuwe Alfa's rondrijden (los van het feit dat ze eigenlijk maar 2 modellen hebben, dat is natuurlijk ook een oorzaak).
Wil Alfa overleven en willen we in de toekomst nog mooie Alfa's blijven rijden, dan moeten ze wel met een elektrisch/waterstof/<insert klimaat vriendelijk techniek> aangedreven auto op de markt komen. Overigens niet 2 modellen, maar over meerdere segmenten. Anders gaat niemand meer nieuwe Alfa's aanschaffen, zeker in het zakelijke en lease segment niet.
Ik hoop daarom van harte dat Alfa (en het gehele Fiat / Stelantis) concern wat meer gaat investeren, want over 10 jaar hoop ik ook nog een mooie Italiaan te kunnen rijden. Ze hebben toegezegd dat vanaf 2027 alles elektrisch aangedreven word, maar we hebben wel vaker loze beloftes van Alfa en Fiat te horen gekregen :P

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:52:
Je hebt de verkeerde afslag genomen, Facebook is 3 afslagen verder ;) Geintje.
Doe ik niet aan en ga ik niet aan beginnen ook! ;)
Feit is dat het klimaat veranderd en dat we daar wat aan moeten doen, daar hoort auto rijden (helaas) bij. Ik wil niet te diep inhoudelijk op het klimaat verhaal zelf ingaan, want anders word het wel erg off-topic.
Maar waarom en waardoor verandert het ?!

En waarom zijn onze lieve auto's daar meteen slachtoffer van ?!

Waarom heeft men dan altijd diesels de voorkeur over LPG gegeven ?!

Het is gewoon één grote hypocriete corrupte bende die dit doet! NIKS ANDERS!!! :| :/

Zoals een slimme man een keer heeft gezegd :
Stel dat je een onderzoek naar het verzamelgedrag van eekhoorns en hun nootjes wilt doen en daar geld voor nodig hebt :

- Vraag je het gewoon oprecht aan dan zal je geen geld ervoor krijgen van investeerders/universiteiten/enz.
- Vraag je het aan met de toevoeging "...en wat voor effect dat heeft op het klimaat." dan is geld ineens geen enkel probleem en krijg je alles voor elkaar wat je maar wilt!
En JA, ik geloof hem eerder dan die hele gehypte toestand wereldwijd! ;)

• Tux3.14
nero355 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:18:
[...]

Doe ik niet aan en ga ik niet aan beginnen ook! ;)

[...]

Maar waarom en waardoor verandert het ?!

En waarom zijn onze lieve auto's daar meteen slachtoffer van ?!

Waarom heeft men dan altijd diesels de voorkeur over LPG gegeven ?!

Het is gewoon één grote hypocriete corrupte bende die dit doet! NIKS ANDERS!!! :| :/

Zoals een slimme man een keer heeft gezegd :

[...]

En JA, ik geloof hem eerder dan die hele gehypte toestand wereldwijd! ;)
Niet alleen auto's zijn er slachtoffer van. Ik vind slachtoffer ook een groot woord, want het is niet dat ze verdwijnen. Enkel de aandrijflijn veranderd.
Het waarom en waardoor kun je het beste vragen in andere topics (klimaat topic bijvoorbeeld), anders word dit topic wel erg vervuild. Sowieso is over klimaat verandering genoeg wetenschappelijke artikelen, video's, boeken en dergelijke over te zien en te lezen.

Iemand nog mooie Alfa foto's? :P

• mitsumark
Ik ga er toch even op in, omdat er tussen de klimaatcrisis en de mobiliteitsindustrie een behoorlijke link lijkt te zijn.
Tux3.14 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:52:
Feit is dat het klimaat veranderd
Tot hier ben ik het met je eens.
en dat we daar wat aan moeten doen, daar hoort auto rijden (helaas) bij.
Dat denk ik niet. Toen de ijstijd tot een eind kwam was dat ook de "schuld" van de mens? Voor de ijstijd was het ook (lekker) warm. De temperatuur fluctueert gewoon, dat moet je niet op micro niveau (decennia) moeten willen beinvloeden.
Misschien kunnen ze dat standaard 140 jaar grafiekje van de temperatuur van de aarde eens wat langer maken om de langdurige fluctuaties in kaart te brengen.
Gewoon even de eerste die ik tegenkom, valt mee toch... https://klimaatveranda.nl...afgelopen-2-miljoen-jaar/
Tegen de tijd dat de planeet echt onleefbaar is geworden hebben we andere oplossingen.

Dan kun je die (tijdelijke) hogere temperatuur natuurlijk als onprettig ervaren, maar dat is het leven in armoede ook.
Als we er wat aan willen proberen te doen kost dat extreem veel en het effect is minimaal, ik denk niet dat we er (veel) invloed op hebben.
Dan hebben we straks dus minder welvaart én een onprettig klimaat...

Het enige nut voor NL lijkt me dat we een kennis economie hebben, nuttloze dingen kunnen researchen en die verkopen aan landen die willen investeren.
Voor de vorm kunnen we een deel van dat geld ook investeren in het afremmen van temperatuurstijging.
(wat betreft denk ik dat Greta gelijk heeft, doen alsof lijkt de beste benadering van de "klimaat"crisis en dat is wat overheden proberen te doen: hoe houden we de Greta's "tevreden" met minimale investeringen)
Maar dat Fiat/Alfa daar te weinig aan doet is hun keuze, maar dat zie je ook in de lage verkoop aantallen
Dat komt dan weer door de overheden die onnodig aan het pushen zijn (en gepusht worden) voor elektrificatie.
Wil Alfa overleven en willen we in de toekomst nog mooie Alfa's blijven rijden, dan moeten ze wel met een elektrisch/waterstof/<insert klimaat vriendelijk techniek> aangedreven auto op de markt komen.
Dat is helaas de realiteit geworden.
Het meesjouwen van 500kg extra aan accu's (en dan is je bereik alsnog maar 500km), gemaakt dmv ontzettend vervuilende industrie, kan moeilijk een goed alternatief zijn.
Overigens niet 2 modellen, maar over meerdere segmenten. Anders gaat niemand meer nieuwe Alfa's aanschaffen, zeker in het zakelijke en lease segment niet.
Ik hoop daarom van harte dat Alfa (en het gehele Fiat / Stelantis) concern wat meer gaat investeren, want over 10 jaar hoop ik ook nog een mooie Italiaan te kunnen rijden. Ze hebben toegezegd dat vanaf 2027 alles elektrisch aangedreven word, maar we hebben wel vaker loze beloftes van Alfa en Fiat te horen gekregen :P
De enige reden voor de gemiddelde burger om elektrisch te rijden is dat het financieel aantrekkelijker is, en dat is alleen maar mogelijk gemaakt door de overheden: ze verzieken de markt en het gevolg is dat pure automerken ten onrechte gaan verdwijnen.

Ik schets het beeld even zwart/wit, omdat ik vind dat er teveel zwart/wit groenen zijn tegenwoordig en een beetje tegengas geen kwaad kan.

• Loei123
mitsumark schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:26:
Ik ga er toch even op in, omdat er tussen de klimaatcrisis en de mobiliteitsindustrie een behoorlijke link lijkt te zijn.

[...]
Tot hier ben ik het met je eens.

[...]
Dat denk ik niet. Toen de ijstijd tot een eind kwam was dat ook de "schuld" van de mens? Voor de ijstijd was het ook (lekker) warm. De temperatuur fluctueert gewoon, dat moet je niet op micro niveau (decennia) moeten willen beinvloeden.
Misschien kunnen ze dat standaard 140 jaar grafiekje van de temperatuur van de aarde eens wat langer maken om de langdurige fluctuaties in kaart te brengen.
Gewoon even de eerste die ik tegenkom, valt mee toch... https://klimaatveranda.nl...afgelopen-2-miljoen-jaar/
Tegen de tijd dat de planeet echt onleefbaar is geworden hebben we andere oplossingen.

Dan kun je die (tijdelijke) hogere temperatuur natuurlijk als onprettig ervaren, maar dat is het leven in armoede ook.
Als we er wat aan willen proberen te doen kost dat extreem veel en het effect is minimaal, ik denk niet dat we er (veel) invloed op hebben.
Dan hebben we straks dus minder welvaart én een onprettig klimaat...

Het enige nut voor NL lijkt me dat we een kennis economie hebben, nuttloze dingen kunnen researchen en die verkopen aan landen die willen investeren.
Voor de vorm kunnen we een deel van dat geld ook investeren in het afremmen van temperatuurstijging.
(wat betreft denk ik dat Greta gelijk heeft, doen alsof lijkt de beste benadering van de "klimaat"crisis en dat is wat overheden proberen te doen: hoe houden we de Greta's "tevreden" met minimale investeringen)

[...]
Dat komt dan weer door de overheden die onnodig aan het pushen zijn (en gepusht worden) voor elektrificatie.

[...]
Dat is helaas de realiteit geworden.
Het meesjouwen van 500kg extra aan accu's (en dan is je bereik alsnog maar 500km), gemaakt dmv ontzettend vervuilende industrie, kan moeilijk een goed alternatief zijn.

[...]

De enige reden voor de gemiddelde burger om elektrisch te rijden is dat het financieel aantrekkelijker is, en dat is alleen maar mogelijk gemaakt door de overheden: ze verzieken de markt en het gevolg is dat pure automerken ten onrechte gaan verdwijnen.

Ik schets het beeld even zwart/wit, omdat ik vind dat er teveel zwart/wit groenen zijn tegenwoordig en een beetje tegengas geen kwaad kan.
Kan allemaal kloppen, maar je geeft zelf al aan dat je het langer dan 140 jaar terug wil zien.
Terwijl de temperaturen nu in korte tijd hard stijgen.

• mitsumark
Loei123 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:50:
[...]

Kan allemaal kloppen, maar je geeft zelf al aan dat je het langer dan 140 jaar terug wil zien.
Terwijl de temperaturen nu in korte tijd hard stijgen.
Ja, en over 100/1000/10000 jaar weer dalen (ook als we niks doen), we zitten op het moment nog steeds in een koude periode vergeleken tijden waarin dino's rondliepen.

• Tux3.14

• fheerens
Is ook weer een beetje over één kam scheren ;)

Maar eens met alle bovenstaande posts, het klimaat is fragiel en auto's hebben nu eenmaal een effect op het klimaat. Punt.

Mijn werk omvat grotendeels klimaat, CO2 uitstoot, energie en verlagen van verbruiken. En toch, ik rijd mijn Giulietta 1.4MA, met lichte tune, gemiddeld nu zo'n 3 jaar +/- 10.000 km per jaar, gemengd zakelijk en privé, altijd op BP ultimate en erg graag in sportieve stand en rijstijl. Sta liever bij de pomp dan de in supermarkt ;) 8)7

Zou erg graag een busso of andere Alfa V6 rijden zoals de oud gedienden hier. Ben ook echt jaloers dat mijn pa een paar prachtige Alfa's heeft gehad toen ik nog geen rijbewijs had, 33 Boxer, 155 2.5, 166 3.0 en kort een GT 3.2 :9~. Spider 2.0 uit 1990 nog later als extra gehad, machtig mooie wagen! Hij is er sinds kort niet meer, maar de herinnering aan zijn auto's hebben zijn liefde voor Alfa voor altijd in mijn hart geprint, net als bij mijn broertje.

Enfin, Alfa is emotie en ik vind het verdomd zonde dat het deze richting opgaat momenteel. :'(

In AvE we trust

• Loei123
https://www.autocar.co.uk...hot-quadrifoglio-evs-2024 :+

Snap niet wat er zo zonde moet zijn aan deze richting.

• Tux3.14
Dit maakt mij wel nieuwschierig :o

• mitsumark
Gewicht / rij-eigenschappen, bereik / laden onderweg, geluid / trillingen.

Natuurlijk heeft elektrisch ook wel zo z'n voordelen, maar co2 / uitstoot is daar niet 1 van.

• Loei123
mitsumark schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:16:
[...]

Gewicht / rij-eigenschappen, bereik / laden onderweg, geluid / trillingen.

Natuurlijk heeft elektrisch ook wel zo z'n voordelen, maar co2 / uitstoot is daar niet 1 van.
Meer gewicht klopt.
Rij-eigenschappen zijn even goed als bij een ICE auto.
Laden onderweg duurt langer dan tanken, maar dit doe je eigenlijk alleen op vakanties, verder laadt je thuis/op eindbestemming.
Minder geluid/trilling is een pluspunt imo.
Volgens mij stoot een BEV minder uit dan een ICE.

• Tux3.14
Loei123 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:23:
[...]

Meer gewicht klopt.
Laden onderweg duurt langer dan tanken, maar dit doe je eigenlijk alleen op vakanties, verder laadt je thuis/op eindbestemming.
Ik heb nog nooit met een BEV gereden. Maar wel met (plugin) Hybrids. Alle stukken die ik puur elektrisch heb gereden, daar kan qua rij eigenschappen en comfort geen brandstof motor tegenop.
Los van emotie natuurlijk, want een V6 Busso klinkt nou eenmaal een stuk gaver dan dat gezoem :P Al moet ik zeggen dat in sommige auto's dat gezoem ook wel weer wat heeft.

• Rohit
  • Laatst online: 02-12 10:21
Dat gezoem kan je toch gewoon opvangen door fake motorgeluiden haha. Mijn zusje heeft een Clio met van die fake geluiden, fucking grappig! Je kan zelfs een ufo schip instellen hahahaha.

Maar mijn mening, ja een echte motor erin is leuk etc, maar ik rij al bijna 10 jaar diesel en ben niet echt een benzine motor gewend qua geluid dus mij boeit dat ook niet zo heel veel. Ik rij liever zolang ik kan een Alfa Romeo (elektrisch of niet) dan een ander lelijker merk.. Dus hopelijk houden ze hun hoofd boven water en word het niet een Saab achtig verhaaltje want heb echt geen zin om een Volkswagen te gaan rijden ofzo... Als Alfa Romeo failliet gaat dan koop ik 2 extra Giulia's en zet ik die wel ergens in de stalling..

[Voor 59% gewijzigd door Rohit op 05-11-2021 10:36]

Samsung Galaxy Z Fold2 5G 256GB Mystic Bronze

• mitsumark
[...]

Meer gewicht klopt.
Je kunt niet 500kg toevoegen en even goede eigenschappen verwachten, zie de eerste wetten van Newton. Massa is een groot probleem voor elke verandering in richting/snelheid die je wilt bewerkstelligen.
Die massa kost je ook nog eens extra bandenslijtage, los van de extra slijtage die je krijgt van het instant koppel (al kun je dat natuurlijk reguleren).
Natuurlijk heb je wat meer vrijheid in waar je de accu's plaatst, maar het blijft massa.

Een elektrische auto is (nog) geen racepaard.
https://www.roadandtrack....bmw-i4-m50-not-for-track/
Laden duurt 5x zo lang, en je moet 2x zo vaak.
En dan hebben we het over NL, in andere landen zijn reisafstanden groter.
Juist hier maak ik me zorgen om. Op (of rond) zwarte zaterdag naar zuid europa kan momenteel simpelweg niet (zonder uren in de file te staan alleen voor het laden).
Ja, het is maar 1x of 2x per jaar, maar niet onoverkomelijk.
Alternatieven (gedeeltelijk) zijn om dan een ICE te huren (maar die wil straks iedereen tegelijkertijd, dus de rest van het jaar staan ze stil, daarnaast kost dat ook 1000 euro voor 3 weken), of te gaan vliegen...
Thuisladen kan ook niet iedereen zo gemakkelijk (los van acties zoals lantaarnpalen uitrusten met een socket).
Wellicht een deel van de tijd inderdaad (afhankelijk van de klasse auto), maar soms/meestal/altijd is autorijden een plezier en dan wil je de bijhorende "herrie", dat hoort bij de ervaring.
In de bios staat het geluid ook lekker hard. En als je stoel dan ook nog trilt etc is dat helemaal top.
Dat klopt, maar het verschil valt tegen als je begint bij de grondstoffen/productie, gebruik en uiteindelijk eindigt bij recycling.
Het gebruik is deels ook afhankelijk van waar je de de accu mee oplaad, als dat puur zon/wind/hydro is dan pakt het wat beter uit (al zijn zonnepanelen ook niet erg milieuvriendelijk en straks moeten we dus ook batterijen thuis om de energie op te slaan...).
Ook de infrastructuur vereist een enorme investering om de transitie mogelijk te maken.
Momenteel in Europa is meer dan een kwart van de elektriciteitsopwekking nog op kolen, wereldwijd is dat nog erger. Een groot deel wordt daarnaast opgewekt door gas te verbranden, samen zijn ze goed voor 50-75% van het opwekken van elektriciteit.
Al met al denk ik dat BEV's een druppel op de gloeiende plaat zijn en zou de oplossing (als die al nodig is) ergens anders zoeken.

Anyway, ik denk we het onszelf ontzettend moeilijk maken door koste wat het kost elektrisch te willen/moeten gaan rijden. Er zitten imo meer nadelen dan voordelen aan.

Ik hoop wel dat Alfa elektrische auto's gaat maken, anders is het inderdaad helaas einde verhaal voor dit prachtige merk.

• Loei123
mitsumark schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:19:
Je kunt niet 500kg toevoegen en even goede eigenschappen verwachten, zie de eerste wetten van Newton. Massa is een groot probleem voor elke verandering in richting/snelheid die je wilt bewerkstelligen.
Die massa kost je ook nog eens extra bandenslijtage, los van de extra slijtage die je krijgt van het instant koppel (al kun je dat natuurlijk reguleren).
Natuurlijk heb je wat meer vrijheid in waar je de accu's plaatst, maar het blijft massa.

Je linked een bericht waarin er aangegeven wordt dat het niet de priotiteit was een trackcar te maken, dus inderdaad geen racepaard maar daar lag de focus dus ook niet in het specifieke voorbeeld dat je aanhaalt.
Verder hebben deze auto en genoeg andere BEVs natuurlijk uitstekende rij-eigenschappen...
Laden duurt 5x zo lang, en je moet 2x zo vaak.
En dan hebben we het over NL, in andere landen zijn reisafstanden groter.
Juist hier maak ik me zorgen om. Op (of rond) zwarte zaterdag naar zuid europa kan momenteel simpelweg niet (zonder uren in de file te staan alleen voor het laden).
Ja, het is maar 1x of 2x per jaar, maar niet onoverkomelijk.
Alternatieven (gedeeltelijk) zijn om dan een ICE te huren (maar die wil straks iedereen tegelijkertijd, dus de rest van het jaar staan ze stil, daarnaast kost dat ook 1000 euro voor 3 weken), of te gaan vliegen...
Thuisladen kan ook niet iedereen zo gemakkelijk (los van acties zoals lantaarnpalen uitrusten met een socket).
5x zo lang oke, maar 2x zo vaak? Wanneer moet je in NL aan één stuk door 800km afleggen?
Als je naar huis/eindbestemming (binnen NL) rijdt en daar weer laadt rij je hoogstwaarschijnlijk weer met een volle auto weg, dat lukt je met een ICE dus niet.
Wellicht een deel van de tijd inderdaad (afhankelijk van de klasse auto), maar soms/meestal/altijd is autorijden een plezier en dan wil je de bijhorende "herrie", dat hoort bij de ervaring.
In de bios staat het geluid ook lekker hard. En als je stoel dan ook nog trilt etc is dat helemaal top.
Dit blijft persoonlijk.
Dat klopt, maar het verschil valt tegen als je begint bij de grondstoffen/productie, gebruik en uiteindelijk eindigt bij recycling.
Het gebruik is deels ook afhankelijk van waar je de de accu mee oplaad, als dat puur zon/wind/hydro is dan pakt het wat beter uit (al zijn zonnepanelen ook niet erg milieuvriendelijk en straks moeten we dus ook batterijen thuis om de energie op te slaan...).
Ook de infrastructuur vereist een enorme investering om de transitie mogelijk te maken.
Momenteel in Europa is meer dan een kwart van de elektriciteitsopwekking nog op kolen, wereldwijd is dat nog erger. Een groot deel wordt daarnaast opgewekt door gas te verbranden, samen zijn ze goed voor 50-75% van het opwekken van elektriciteit.
Al met al denk ik dat BEV's een druppel op de gloeiende plaat zijn en zou de oplossing (als die al nodig is) ergens anders zoeken.
Dit is natuurlijk iets wat in ontwikkeling blijft. Energie gaan we steeds groener opwekken.
Benzine/diesel? Dat denk ik niet.
Ik hoop wel dat Alfa elektrische auto's gaat maken, anders is het inderdaad helaas einde verhaal voor dit prachtige merk.
Dat hoop ik met je mee, wellicht kunnen we er dan in de toekomst nog steeds van genieten.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik zie weer toekomst voor de slaaptrein. Je elektrische auto op de trein, zelf een dutje doen en in zuid-Europa weer uitgerust uitstappen, zonder gedoe met laden tussendoor.

Heb er wel eens eerder naar gekeken, maar de prijzen waren me te gortig, vakantie zou ineens twee keer zo duur worden, enkel door die trein :X Dus om dat te stimuleren zouden ze daar nog iets aan moeten doen.

• LVGH
pinda powerrr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:17:
Ik zie weer toekomst voor de slaaptrein. Je elektrische auto op de trein, zelf een dutje doen en in zuid-Europa weer uitgerust uitstappen, zonder gedoe met laden tussendoor.

Heb er wel eens eerder naar gekeken, maar de prijzen waren me te gortig, vakantie zou ineens twee keer zo duur worden, enkel door die trein :X Dus om dat te stimuleren zouden ze daar nog iets aan moeten doen.
Inderdaad, dat is iets wat zeker zou kunnen werken. Helaas is de trein op dit moment geen goed alternatief voor vliegen of rijden. Treintickets zijn nog steeds erg duur. Ik heb zelf de afgelopen jaren een paar keer in de wintermaanden gebruik gemaakt van de ICE die rijdt van Amsterdam naar Basel en andersom. De tickets daarvoor zijn duurder dan een vliegticket of de benzine. Ondanks dat het een directe verbinding is, ging er ook heel vaak iets mis. Lange vertragingen kwamen vaker wel voor dan niet. Regelmatig viel een deel van het traject uit, waardoor je alsnog moest overstappen en aan het stressen was om een goede aansluiting te vinden, waarbij je dan ook nog de gereserveerde zitplaats kwijt was. Als het eenmaal met 250 km/u door Duitsland raast, dan denk je "dit zou toch moeten kunnen werken" maar helaas gaat het bij alles eromheen mis.

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:29:
Los van emotie natuurlijk, want een V6 Busso klinkt nou eenmaal een stuk gaver dan dat gezoem :P Al moet ik zeggen dat in sommige auto's dat gezoem ook wel weer wat heeft.
Zie : Alfa Novanta in "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31]" :P :+
Meer gewicht klopt.
Zoals Christian Menzel van Auto Motor und Sport zou zeggen :
"Gewicht kan je niet wegdiscussiëren!"
Inclusief een :'( en een :F als er weer eens een olifant klaarstaat om getest te worden... :D
Rohit schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:33:
Dat gezoem kan je toch gewoon opvangen door fake motorgeluiden haha. Mijn zusje heeft een Clio met van die fake geluiden, fucking grappig! Je kan zelfs een ufo schip instellen hahahaha.
Ik vind dat dus echt een verschrikkelijke trend! :X :| :/

Gelukkig heb ik sinds een jaar of 22 of zo al geen interesse meer in Renault modellen :)
mitsumark schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:19:

AMEN! :)
Op (of rond) zwarte zaterdag naar zuid europa kan momenteel simpelweg niet (zonder uren in de file te staan alleen voor het laden).
Heel eerlijk gezegd : Wil je dat nog wel :?

De laatste jaren is zo'n reis van 2 dagen naar 3 dagen veranderd door al die files en ik heb daar eigenlijk geen zin meer in... :/

• Loei123
nero355 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:47:
Zoals Christian Menzel van Auto Motor und Sport zou zeggen :

[...]
Gelukkig hoeft dat ook niet.
De EVs spreken wel voor zichzelf, kijk maar eens een paar reviews. ;)
Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee