Janter schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:48:
Ik zal eens kijken naar de verzekeringskosten bij dergelijke auto's. Ik heb wel eens gehoord dat je het beste kan bellen, i.p.v. blind staren op de vergelijkinssites. Die kunnen je dan alsnog niet accepteren?
Eerlijk gezegd was het destijds een warboel van :
- Ik die aan het bellen was.
- Een collega die met zijn contactpersoon aan het bellen was.
- Links en rechts nog allerlei input van allerlei personen!
Kortom : Je moet in ieder geval bellen!

Verder vroeg ik me af of achterwielaandrijving automatisch ook dat 'drukkend in de stoel-gevoel' geeft i.t.t. voorwielaandrijving?
Dat maakt niks uit, maar de koppelcurve/mapping van de motor kan wel veel uitmaken!
Als je eenmaal een turbo gewend bent dan kan een normale motor best wel saai zijn, maar bij de turbo modellen onderling kan ook een hoop verschil zitten!
Verder vroeg ik me af wat minimaal de km-stand en bouwjaar zouden moeten zijn bij dergelijke bakken (180 - 300pk)? Zijn toch auto's die weinig eigenaren moeten hebben en a.u.b. geen import. Maar dat is hoe ik er naar kijk. Uiteraard snap ik dat het totaalplaatje moet kloppen en niet blind staren op bouwjaar en km-stand.
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd...
Kijk gewoon een beetje rond en je vindt vast wel wat leuks!

Janter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:26:
Ik heb in ieder geval geen haast. Ik kijk het even aan. Op de 1 of andere manier vind ik (vrij) oude auto's echt wat hebben. Reed niet zo gek lang geleden ook eens in een zo goed als nieuwe Mini Clubman als automaat. Prachtauto om te zien en rijdt ook echt lekker en comfortabel, maar het voelde zo kunstmatig aan als ik het pedaal eens goed intrapte. Alsof die even moet rekenen rekenen rekenen... en gaan! Dat geeft mij gewoon een dubio-gevoel. Jammer. Want ik vind dat echt een leuke en unieke station.
Ik zag net toevallig een Jaguar XJ uit 1995 langskomen. Vind ik echt tof om te zien en binnenkant ook. Heerlijk (als ik de plaatjes zie!!)!
Helemaal mee eens!
Ik ben trouwens een keer een XJR uit iets van 1998/1999 misgelopen voor € 10.000 omdat ik niet op tijd te horen had gekregen dat de eigenaar hem tekoop zou zetten nadat de schade op de motorkap was gerepareerd!

Was de auto op dat moment helemaal zat vanwege alle pech met schade gevallen die hij ermee had beleefd!
En uiteindelijk heeft die hem toch maar gehouden ondanks al die pech : Er was namelijk op dat moment zelfs een reclamebord erop gevallen!

LVGH schreef op woensdag 17 november 2021 @ 00:03:
Staar je trouwens ook niet blind op vermogen, gewicht en onderstel zijn minstens net zo belangrijk voor de funfactor. Als beginnende bestuurder kun je het beste iets lichts kopen met een beetje pit. Bijvoorbeeld een 106 Rallye heeft slechts 101pk maar is waarschijnlijk wel de meeste fun die je met dat vermogen kunt vinden. Of wat te denken van een Smart Roadster met 82 pk. Iets Japans is meestal ook wel goed (Yaris T-Sport, Colt CZT, Ignis Sport etc) of een Fiesta met een dikke motor, of een MG ZR ofzo.
Op die 106 Rallye en MG na zou ik de rest lekker overslaan : Allemaal redelijk duffe auto's en het leven is te kort om in een saaie auto rond te rijden!
Maar iedereen is uiteraard anders en wat voor de eene verstandig is kan voor de ander onverstandig zijn...
[
Voor 14% gewijzigd door
nero355 op 17-11-2021 15:08
]