Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
Harry schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:28:
Ik weet het. In de tijd van het 164 register nogal gestreden om het op Assen te houden. Daar was men absoluut niet voor te porren hoewel de ruimte en faciliteiten toen al veel en veel beter waren dan in Zandvoort.

Maargoed.... Kan me met 't Zweedse staal daar natuurlijk niet laten zien :) Zou de 306 nog kunnen pakken, die is getekend door Pininfarina :D Maar vanmorgen veel bijzondere AR's zien rijden. O.a. Giulia SW met softtop (en open rijden dus ook!). Paar keer een 8C voorbij zien komen, ook niet erg.
Buurten kan altijd toch? Ik was anders lekker op de Aprilia gekomen, die natuurlijk wel buiten geparkeerd ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/F1/430.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/F1/468.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/F1/588.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/F1/523.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/F1/112.JPG

Weekendje Spa. Go Max. 8)

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb sinds zaterdag deze thuis staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xYc0oFXl.jpg

Amerikaanse '84 Spider, stond al jarenlang mij mijn vader inde garage. De laatste tijd weer wakker & apk-waardig gemaakt, nu staat hij tot de schorsings-maanden bij mij :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
Chakotay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:03:
Ik heb sinds zaterdag deze thuis staan:

[afbeelding]

Amerikaanse '84 Spider, stond al jarenlang mij mijn vader inde garage. De laatste tijd weer wakker & apk-waardig gemaakt, nu staat hij tot de schorsings-maanden bij mij :)
Mooi! meer pics :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Later nog even maken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 21:30
goed bezig !! d:)b

@GA!S: post dan tenminste ook een paar Ferrari pics :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
ing._Buttje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:19:
goed bezig !! d:)b

@GA!S: post dan tenminste ook een paar Ferrari pics :P
Dan zien we ook dat Mooie nieuwe logo voorbij komen! :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/F1/524.JPG

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Volgens mij mist ie zijn apex .. was natuurlijk afgeleid door jouw grote toeter :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een paar bochten verder mist ie zijn achterband. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Jeuh, we kunnen hier ook posts liken !!! *O*

zo, iedereen op deze pagina een duim! Gewoon omdat het kan! :+

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-08-2015 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
HAHAHA
ik wil ook een like...

[ Voor 66% gewijzigd door Rohit op 26-08-2015 14:35 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37

pinda powerrr

Slow down...

Zolang het nivo niet daalt tot wat ik af en toe op Facebook groepen tegen kom...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 10:48
Ik heb een tijdje geleden mijn connect Nav gedemonteerd uit de GT. Kun je ergens makkelijk aan een code komen? Ik heb die er niet bij gekregen van de vorige eigenaar en de eervorige eigenaar reageert niet op mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:38

fynrd1

Fooled by Randomness

LVGH schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:19:
Ik heb een tijdje geleden mijn connect Nav gedemonteerd uit de GT. Kun je ergens makkelijk aan een code komen? Ik heb die er niet bij gekregen van de vorige eigenaar en de eervorige eigenaar reageert niet op mijn mail.
Kijk eens op radio-code.it

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Bedankt voor de tip! Zie de connect nav er echter niet tussen staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Begin deze week de 147 over de 3 ton gereden, houdt vandaag de turbo ermee op. Beetje jammer, maar toch ook echt een ouderdom-kwaal. Dus nu maar eens rustig op zoek naar een leuke Giulietta met juiste opties en historie. Nog duidelijke aandachtspunten om op te letten bij Giulietta's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Loopt een permanente draad op alfa-owner forum waar je je radiocode kan opvragen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Als ik me niet vergis is dat ook alleen voor die cd-radio's. Ga voor de zekerheid nog eens checken.

Edit: kwam in het topic inderdaad tegen dat het niet kan met de Connect Nav.

Maar... ik heb het gewoon geprobeerd, de radio weer erin.. en hij vraagt helemaal niet om een code. :) Wat alleen wel vreemd is, is dat de radio gewoon aan kan met het contact volledig uit. Hoort dit wel? Ik kreeg altijd problemen als ik mijn Yatour aansloot op de radio, of dat nu deze was of een andere (blaupunkt single din). En ik vraag me nu af of dit niet de verklaring is.. > als de Yatour stroom vraagt en dit ook krijgt omdat de radio die levert zonder dat het contact aan staat. Heeft iemand een idee?

[ Voor 75% gewijzigd door LVGH op 26-08-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Connect kan aan met een druk op de knop, gaat alleen na iets van 10 minuten vanzelf weer uit.

Code heb je volgens mij alleen nodig als je hem aan een andere auto hangt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:21
Sander schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:21:
Begin deze week de 147 over de 3 ton gereden, houdt vandaag de turbo ermee op. Beetje jammer, maar toch ook echt een ouderdom-kwaal. Dus nu maar eens rustig op zoek naar een leuke Giulietta met juiste opties en historie. Nog duidelijke aandachtspunten om op te letten bij Giulietta's?
wat zoek je diesel of benzine?
bouwjaar enz kms... ?
budget?

-edit-

http://www.clubalfaromeo....en-bij-aankoop-giulietta/

http://www.autoblog.nl/ni...video-aankoopadvies-63498

[ Voor 22% gewijzigd door Aggressor op 26-08-2015 20:25 ]

• Sander
  • Niet online
Bedankt voor de links, leuk om eens te lezen en weinig spannends gelukkig qua gebreken.

Ik rij tussen de 30 en 35k per jaar, dus sowieso diesel. Bouwjaar en km's ergens tussen 80 en 150k afhankelijk van welk onderhoud is uitgevoerd etc (distri = 120k). Budget is afhankelijk van uitvoering uiteraard, maar tussen 10 en 15k, waarbij ik voor de 15k wel graag een complete versie wil hebben. Gezien het NL leasebeleid denk ik dat het een 1.6JTDm gaat worden ivm veel groter aanbod dan de 2.0's.

Dingen als cruisecontrol, climatronic etc zijn wel een must. PDC, leren bekleding en navi redenen om meer naar bovenkant budget te gaan, maar wel hoog op de wensenlijst. Ideale auto zou de 140 of 170pk 2.0 zijn, met leer en navigatie en als kers op de taart het glazen dakje. Of dat gaat lukken betwijfel ik, zeker niet aangezien ik toch wel in de komende weken wil gaan kijken en kopen.

Werd door wat mensen aangeraden ook eens in italie + duitsland te kijken, maar als ik dan zoek naar bovenstaande specs en BPM meereken dan is het verschil vrij minimaal (misschien 1000,-) en dat is mij eerlijk gezegd het risico op gezeik niet waard. Idem eigenlijk voor de TCT automaat, misschien ieen ideale aanwinst voor de files, maar ook een kans op relatief hoge kosten in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 27-08-2015 07:56 ]

• Aggressor
Sander schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:53:
[...]

Bedankt voor de links, leuk om eens te lezen en weinig spannends gelukkig qua gebreken.
ik heb nu een Punto Full option ... bj 1dag voor 2014 ;)
Deze heb ik ook niet zo lang ... half jaar.

en stiekem zit ook te kijken voor een Giulietta .(ik vind het echt mooie auto's)
en dan zit ik te kijken tot 17.500 euro ... bouwjaar 2012+ en dan vind ik het al moeilijk kiezen in Nederland....

Heel veel aanbod is hier niet, en ik vind ze best wel prijzig...
In Duitsland vind ik ze stukken goedkoper

Maar jij kijkt naar bouwjaar 2010+... daar heb ik nog niet echt na gekeken/vergeleken..

als ik straks thuis ben ga ik dat even doen :9

Verwijderd

Aggressor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:06:
[...]

ik heb nu een Punto Full option ... bj 1dag voor 2014 ;)
Deze heb ik ook niet zo lang ... half jaar.

en stiekem zit ook te kijken voor een Giulietta .(ik vind het echt mooie auto's)
en dan zit ik te kijken tot 17.500 euro ... bouwjaar 2012+ en dan vind ik het al moeilijk kiezen in Nederland....

Heel veel aanbod is hier niet, en ik vind ze best wel prijzig...
In Duitsland vind ik ze stukken goedkoper

Maar jij kijkt naar bouwjaar 2010+... daar heb ik nog niet echt na gekeken/vergeleken..

als ik straks thuis ben ga ik dat even doen :9
Ja... tuurlijk zijn ze daar goedkoper. Maar dan nog BPM er bij, en je zit aardig op de nederlandse prijzen. Het is allemaal niet zo heel verschillend, maar je hebt wel wat meer keuze/meer aanbod.

België is overigens ook de moeite waard om naar te kijken met de wat kleinere auto's. Die zijn daar ook niet duur maar wel regelmatig met erg weinig opties.

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 19:12
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Ja... tuurlijk zijn ze daar goedkoper. Maar dan nog BPM er bij, en je zit aardig op de nederlandse prijzen. Het is allemaal niet zo heel verschillend, maar je hebt wel wat meer keuze/meer aanbod.

België is overigens ook de moeite waard om naar te kijken met de wat kleinere auto's. Die zijn daar ook niet duur maar wel regelmatig met erg weinig opties.
Idd. Ik heb zelf ook gezocht naar een Giulietta tijdje terug. Een 1.6jtdm is hier toch goed te vinden voor 10k... En voor iets meer (reken 12k) heb je er met leder, navi,...

Uiteindelijk vond ik het allemaal wat te duur. Voor die prijs heb je andere alternatieven.
De Giulietta is wel een zeer betrouwbare auto; betrouwbaarder dan bijna alles in zijn klasse. En die 1.6jtdm is niet kapot te krijgen (wel ZEER luid vind ik).

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Verwijderd

Aries.Mu schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:18:
[...]

Idd. Ik heb zelf ook gezocht naar een Giulietta tijdje terug. Een 1.6jtdm is hier toch goed te vinden voor 10k... En voor iets meer (reken 12k) heb je er met leder, navi,...

Uiteindelijk vond ik het allemaal wat te duur. Voor die prijs heb je andere alternatieven.
De Giulietta is wel een zeer betrouwbare auto; betrouwbaarder dan bijna alles in zijn klasse. En die 1.6jtdm is niet kapot te krijgen (wel ZEER luid vind ik).
Pfooeehh, dat is nogal een gewaagde uitspraak. Daar ben ik het zeker niet mee eens, de diesel wellicht maar de 1.4T 170PK staat nog zeer regelmatig met computerproblemen in de garage waar de service ook te wensen overlaat.

• Aggressor
Ik kwam zelf deze tegen.

http://www.autotrader.nl/...dm-125kw-170pk-6-bak-dis/

hebben jullie nog opties voor Sander:

"Ik rij tussen de 30 en 35k per jaar, dus sowieso diesel. Bouwjaar en km's ergens tussen 80 en 150k afhankelijk van welk onderhoud is uitgevoerd etc (distri = 120k). Budget is afhankelijk van uitvoering uiteraard, maar tussen 10 en 15k, waarbij ik voor de 15k wel graag een complete versie wil hebben. Gezien het NL leasebeleid denk ik dat het een 1.6JTDm gaat worden ivm veel groter aanbod dan de 2.0's. "

• Aries.Mu
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Pfooeehh, dat is nogal een gewaagde uitspraak. Daar ben ik het zeker niet mee eens, de diesel wellicht maar de 1.4T 170PK staat nog zeer regelmatig met computerproblemen in de garage waar de service ook te wensen overlaat.
Ik zal mij beperken tot de diesel dan; die is betrouwbaar.

Bij VAG en BMW zijn het natuurlijk veel ergere mechanische problemen die kunnen voorkomen (kettingen, injectoren, bobines,...).
Zeker rond 2010 (1.2TSI, 1.4TSI, N47 diesels...)

Ik zou bij Alfa eerder de 1.4 105 of 120pk nemen zonder Multiair.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

• Aggressor
zit er ook nog veel verschil in de 1.6 en 2.0 qua betrouwbaarheid?

Wat raden jullie aan?
Ik heb nu een Pevo Lounge dec 2013, deze heb ik nu ongeveer een half jaar.. kmstand 44.000
Ik rij ongeveer ook 30k per jaar.

De Guilietta's vind ik ook supermooi ..

Maar ik weet dat ik nu een "goeie/betrouwbare" auto heb .. lederen bekleding, panorama dak 17 inch. (auto is echt als nieuw.
En ik ben er altijd zuinig op ... als een auto schade heeft gehad, of schades heeft.. dan erger ik mij al.

Door blijven raden en over een aantal jaar kijken of?

Dit is mijn Auto: http://postimg.org/image/uhgtcb1a5/full/

wat vinden jullie ervan?

Verwijderd

Als je nu een betrouwbare auto hebt waar je tevreden over bent, waarom zou je nu al over willen naar een andere auto? De Guilietta's zijn mooi, maar volgens mij ook zwaarder en dus duurder in de belastingen.

Nu moet ik er bij zeggen dat ik de Punto Evo helemaal geen lelijke verschijning vind.

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 19:39
Weet iemand waar ik de kleurcodes kan vinden van velgen voor de huidige modellen Alfa Romeo? Onder de motorkap staat alleen die van de auto zelf. Gaat zich dan uiteraard om gelakte velgen.

• Aggressor
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:29:
Als je nu een betrouwbare auto hebt waar je tevreden over bent, waarom zou je nu al over willen naar een andere auto? De Guilietta's zijn mooi, maar volgens mij ook zwaarder en dus duurder in de belastingen.

Nu moet ik er bij zeggen dat ik de Punto Evo helemaal geen lelijke verschijning vind.
iets nieuws is altijd leuk ;) Maar je hebt gelijk .. kan ik beter nog een jaar of 2 doorrijden .. en dan kijken.
En de punto heb ik zelf iets mooier gemaakt.

- zwarte spiegelkappen (origineel)
- originele 17 inch fiat velgen

• Aries.Mu
Aggressor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:10:

Wat raden jullie aan?
Ik heb nu een Pevo Lounge dec 2013, deze heb ik nu ongeveer een half jaar.. kmstand 44.000

Maar ik weet dat ik nu een "goeie/betrouwbare" auto heb .. lederen bekleding, panorama dak 17 inch. (auto is echt als nieuw.
En ik ben er altijd zuinig op ... als een auto schade heeft gehad, of schades heeft.. dan erger ik mij al.

wat vinden jullie ervan?
Puur rationeel hou je je Punto bij uiteraard.
Proper ding trouwens.
Doet ook 300k als je er zuinig mee omgaat.

Een Guilietta is natuurlijk een andere klasse; comfortabeler, iets ruimer,... groter is in autoland tot een bepaald punt beter he.
Verder is de 2.0 ook beresterk.
Het enige wat beide diesels nodig hebben is goed onderhoud en op tijd een distributiewissel.
In de Guilietta is de 1.6 persoonlijk meer dan voldoende door het enorme koppel. De 2.0 houdt wel van meer toeren.
Die keuze moet je maken op basis van een testrit met beide.

Verwijderd

Aggressor schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:25:
[...]

iets nieuws is altijd leuk ;) Maar je hebt gelijk .. kan ik beter nog een jaar of 2 doorrijden .. en dan kijken.
En de punto heb ik zelf iets mooier gemaakt.

- zwarte spiegelkappen (origineel)
- originele 17 inch fiat velgen
Ik hoop hem binnenkort eens te zien, mooie auto. Ik had een iets andere kleur voor mij bij de kleur die jij mij noemde. Vind deze kleur zelfs mooier.

• Sander
  • Niet online

Wat raden jullie aan?

Als je blij bent met de punto lekker doorrijden, ik was qua betrouwbaarheid en onderhoud ook erg tevreden over mijn Punto en heb zonder enige extra kosten (buiten grote beurt + olie iedere 30k) van 30 naar 120k gereden. Voor mij was de Punto echt een 2e auto, waarmee ik vooral veel traject-controle reed op de A2 en de eco-diesel dus prima tot zijn recht kwam. Ging ik een keer wat verder weg dan merkte ik toch dat ik de motor wat zwak vond zeker vergeleken met de 140pk in de 147 JTDm, verder had ik niks met de auto en was het dus een makkelijke keuze om te verkopen toen we van 2 naar 1 diesel voor de deur konden gaan (+ dat ik er nog wel een leuke prijs voor kreeg). Daarom uiteindelijk vorige maand de punto weggedaan met het idee de 147 verder op te rijden. Helaas ging dat even iets sneller dan gedacht met nu een geklapte turbo.

Ga morgen kijken bij 1 of 2 Giulietta's en zaterdag ook. Ben vooral benieuwd naar verschillen in rijden tussen 1.6 en 2.0 en uiteraard in de staat en opties van de auto's die ik heb uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Wat raden jullie aan?

wat vinden jullie ervan?
Heej, een mede Punto rijder :)

Ik rij sinds mijn Alfa 90 2.0 TS, Alfa 156 1.8 16v TS nu ook een Grande Punto 1.4 16v

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/GPC/even_voorstellen/punto_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/GPC/even_voorstellen/punto_06.jpg

Na de 156 is dat een stap terug qua prestaties (maar dat was boete-bewust) en ik mis de 4 deuren. Ook vind ik dat hij redelijk zuipt, al zal de 156 vast meer genomen hebben-je kreeg er ook _VEEL_ meer voor terug. Ik mis Alfa iedere dag, ondanks dat mijn GP een hele mooie auto is, nagenoeg mankement-vrij en goedkoop is.

Een goed alternatief heb ik echter nog niet gezien/gevonden. De Mito is op dezelfde basis en heeft dus ook dezelfde karakteristieken dus dat is nauwelijks vooruitgang. De Giulietta is te duur, de 159 is te zwaar en een 156 heb ik al gehad. Dan heb je de GT nog, die is me 'iets te oud' en het is een 3 deur dus dan blijf je daar nog mee zitten. Ik ben er nog niet uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Iets met een Busso...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn GT is ook weer bedrijfsklaar, maar mijn ex-vriendin waar ik de velgen even aan had uitgeleend heeft even 3 stoeprandjes meegenomen :'(

Welke kleur zal ik ze deze keer laten spuiten, weer zwart, of zal ik voor dezelfde kleur als de auto gaan, of antraciet/gunmetal grey... ik vind het lastig.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNCV4VCQ-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-42.jpg

Ik zou ze wat lichter doen. Vond mijn antraciete GTA velgen ook te donker met deze kleur zilver.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ing._Buttje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Heej, een mede Punto rijder :)

Ik rij sinds mijn Alfa 90 2.0 TS, Alfa 156 1.8 16v TS nu ook een Grande Punto 1.4 16v

[afbeelding]

[afbeelding]

Na de 156 is dat een stap terug qua prestaties (maar dat was boete-bewust) en ik mis de 4 deuren. Ook vind ik dat hij redelijk zuipt, al zal de 156 vast meer genomen hebben-je kreeg er ook _VEEL_ meer voor terug. Ik mis Alfa iedere dag, ondanks dat mijn GP een hele mooie auto is, nagenoeg mankement-vrij en goedkoop is.

Een goed alternatief heb ik echter nog niet gezien/gevonden. De Mito is op dezelfde basis en heeft dus ook dezelfde karakteristieken dus dat is nauwelijks vooruitgang. De Giulietta is te duur, de 159 is te zwaar en een 156 heb ik al gehad. Dan heb je de GT nog, die is me 'iets te oud' en het is een 3 deur dus dan blijf je daar nog mee zitten. Ik ben er nog niet uit :/
Dr is ook een Punto topic he ;-) Ik heb exact zelfde gevoel gehad met de punto dat jij hier beschrijft. Omdat wij toch ook graag een stap groter willen waarbij we fatsoenlijk(er) met 4 man op stap kunnen en ook een wat grotere laadruimte hebben zijn we dus nu op zoek naar de Giulietta. Garage raadde de Mito aan als hele leuke auto, maar echt een hel met drempels omdat ie lager is dan de 147 waar we ook al regelmatig wat mee schraapten hier in de stad (Achterlijk gemeente! :@:@). Daarnaast is dat ook beperkt tot 3 deuren en qua ruimte. Dan blijft een ander merk over of de Giulietta, dus dat is nu keuze 1.

Qua verbruik was de Punto met veel 100km/u trajectcontrole echt geweldig, ik heb over 80k km 1:21,5 gereden gecombineerd inclusief vrij veel files, vakanties etc. De Punto is geweldig zuinig tot 110 p/u daarna maakte het niks meer uit tussen de 10 jaar oudere 140pk 147. En toen ik de 147 regelmatig wat rustiger ging rijden en veel trajectcontrole haalde ik daarmee ook 1:19 gemiddeld over 3 tanks. Toen ging ik me dus ook afvragen of ik dan niet beter gewoon wat kon gaan rijden dat meer naar m'n zin was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
exact! same here. Ik wil graag met 130km/u meerijden (en omdat het nu _mag_) ... maar daar issie absoluut niet zuinig. Inderdaad tot rond de 100km/u kan ik ook zuinig rijden, maar dat zal de 156 dan ook wel kunnen.

Ik vind trouwens ook nog eens dattie érg wind gevoelig is. Van de zij maar ook frontaal. Dan is het net alsof je tegen een berg op rijdt. De 156 kon 200+ dus tegen de wind in 140/150 was altijd haalbaar dus merkte je het niet echt. De Punto moet echt worstelen om dan de 130 ervoor te krijgen .. of je schakelt terug en geeft volgas en trekt door tot 150 .. maar dat gaat dan nergens meer over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Sander schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

Dr is ook een Punto topic he ;-)
bedoel je dees?
Het grote Fiat topic

offtopic:
shit nieuwe post gemaakt, srry .. waar zit de DEL knop? :X

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-08-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Yep, of Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic
ing._Buttje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:55:
exact! same here. Ik wil graag met 130km/u meerijden (en omdat het nu _mag_) ... maar daar issie absoluut niet zuinig. Inderdaad tot rond de 100km/u kan ik ook zuinig rijden, maar dat zal de 156 dan ook wel kunnen.

Ik vind trouwens ook nog eens dattie érg wind gevoelig is. Van de zij maar ook frontaal. Dan is het net alsof je tegen een berg op rijdt. De 156 kon 200+ dus tegen de wind in 140/150 was altijd haalbaar dus merkte je het niet echt. De Punto moet echt worstelen om dan de 130 ervoor te krijgen .. of je schakelt terug en geeft volgas en trekt door tot 150 .. maar dat gaat dan nergens meer over :X
Ben 1 keer op en neer naar Marbella gereden met de Punto (Alfa 147 begon precies de dag voor vertrek olie te lekken bij krukas-keerring :() en dat ging nog wel OK, maar met name op wat heuvelachtig terrein was het niet echt lekker doorkachelen met 140/150 maar zakte hij toch wel vaak terug. Gedurende die vakantie zo'n 7000km gereden met gemiddeld verbruik 1:12. Niet echt ideaal dus ;-)

BTW: ik heb dus nu nog 4 x originele Alfa velgen (niet mijn foto) met winterbanden erop liggen + 4 x Fiat Punto rial lichtmetalenvelgen met winterbanden. PM maar bij evt interesse.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 28-08-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ing._Buttje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:55:

ing._Buttje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

bedoel je dees?
Het grote Fiat topic

offtopic:
shit nieuwe post gemaakt, srry .. waar zit de DEL knop? :X
Ik rij meestal 110/120 op de snelweg.. en dan zit ik 1:22 met 17 inchers.
En als ik wind mee heb of wind tegen, dat scheelt ook heel erg in verbruik.

Maar goed, als ik 120 of 130 rij... qua tijd maakt het niet zoveel uit ;)

Zo'n Guilietta is wel geef.. maar het verbruik zal ook stukken omhoog gaan, meer wegenbelasting enz.
Ik blijf hier nog wel een paar jaar in rijden ...

tot nu toe heb ik elk jaar wel een andere auto gehad.
Het begon met een Seat Leon daarna een FR 1M uitvoering 150pk naar 180 gechipt :*)

en nu zit op een Punto 1.3 :>

genoeg fiat.. nu weer ontopic hehe

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 28-08-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De 156 1.8 is anders ook geen snelheidswonder. Op vakantie met 2 volwassenen en 2 kinderen moest ik de 156 flink terugschakelen op duitse heuvels om een beetje met het verkeer mee te komen (130 / 140). Daar merkte je pas hoe geknepen de fase 3 blokken zijn. In zijn 5 valt ie gewoon terug. De GT trek ik met gemak in de 6 de berg en die blijft gewoon versnellen. Schakel je terug dan vlieg je omhoog.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
euhm .. en wat ligt daar ook alweer in !? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:17:
Mijn GT is ook weer bedrijfsklaar, maar mijn ex-vriendin waar ik de velgen even aan had uitgeleend heeft even 3 stoeprandjes meegenomen :'(

Welke kleur zal ik ze deze keer laten spuiten, weer zwart, of zal ik voor dezelfde kleur als de auto gaan, of antraciet/gunmetal grey... ik vind het lastig.

Deze dus:

[afbeelding]
Verkopen aan mij! :D

Inhakend op de mito discussie: ook de mito weggedaan.. ben ook vreselijk verwend door mijn voorgaande Busso's. Nu een 156 2.5 v6 gekocht en de Mito particulier verkocht. Ik doe ook nooit meer zo'n nieuwerwets geval kopen. Nu weer toeleven naar een mooie GT of 147 GTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:17:

Deze dus:

[afbeelding]
Ik snap waarom het je ex is. :+ Maar Audi Gunmetal niks voor je?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

__1337__ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Inhakend op de mito discussie: ook de mito weggedaan.. ben ook vreselijk verwend door mijn voorgaande Busso's. Nu een 156 2.5 v6 gekocht en de Mito particulier verkocht. Ik doe ook nooit meer zo'n nieuwerwets geval kopen. Nu weer toeleven naar een mooie GT of 147 GTA?
Ik blijf ook nog met een scheef oog naar een 156 SW GTA kijken. Romeo heeft een vers import-exemplaar staan voor niet al te veel muntjes.
ing._Buttje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:10:
euhm .. en wat ligt daar ook alweer in !? ;)
Ja, dat snap ik ook wel. Maar het verschil tussen een Punto 1.4 en een 156 1.8 is niet zo wereldschokkend dat de 156 opeens een racemonster lijkt. Ik heb genoeg Italianen in Punto's de bergen op zien sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door GA!S op 28-08-2015 20:39 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Dees heeft 95pk vs 144pk .. 170km/u vs 210km/u .. me dunkt. Misschien hebben die Italianen allemaal een Tjet .. dat wil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
GA!S schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:33:
[...]

Ik blijf ook nog met een scheef oog naar een 156 SW GTA kijken. Romeo heeft een vers import-exemplaar staan voor niet al te veel muntjes.

[...]

Ja, dat snap ik ook wel. Maar het verschil tussen een Punto 1.4 en een 156 1.8 is niet zo wereldschokkend dat de 156 opeens een racemonster lijkt. Ik heb genoeg Italianen in Punto's de bergen op zien sturen.
Gaat de GT alweer het veld ruimen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:25:
[...]

Ik heb gisteren stiekem inneens een 2007 GT 3.2 V6 gekocht met 90.000KM, dus ik heb wel een doel voor de wieltjes... :p

Deze keer is het een metallic grijze geworden, dus de discussie welke kleur de velgen moeten worden blijft, maar ik neig met grijs toch naar frisse zilveren wieltjes.

Zowiezo ff kijken wat ik precies met de GT ga doen, de GT diesel in ieder geval verkopen en blijf toch dagelijks in de 159 rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Doe je goed... maar zal voor nu wel buiten mijn budget zijn (de GT 3.2 van jou uit 2007 :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GT blijft ook hier nog wel even. Mijn zoektocht is een stuk lastiger omdat er nog lpg in het hok moet zitten (of zetten).

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-67.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-68.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-70.jpg

Vandaag de hoogteverstelling van de koplampen gefixt. Was gesneuveld door vocht in de lamp. Meteen de gelegenheid maar genomen om de lenzen schoon te maken. In plaats van een witte stofwaas zijn ze weer prachtig helder.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 07:48:
Doe je goed... maar zal voor nu wel buiten mijn budget zijn (de GT 3.2 van jou uit 2007 :P).
Ik zei ook niet dat ie te koop is :p de GT diesel, die mag het veld ruimen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __1337__
Jij en iets niet verkopen? Getroffen door de bliksem vannacht ouwe handelaar? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:33:
Jij en iets niet verkopen? Getroffen door de bliksem vannacht ouwe handelaar? >:)
Jetlag denk ik, ik was gelukkig niet in NL vannacht :+

Maar het is echt een plaatje, daar gaan mn vingers van jeuken. iets met LPG en de 159 eruit, maar dat zal ik wel weer niet gaan doen omdat er net zo gigantisch veel geld in de 159 verbouwing is gaan zitten...

Nouja, we'll see. Misschien zie je 'm ooit op MP terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

GA!S schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:29:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vandaag de hoogteverstelling van de koplampen gefixt. Was gesneuveld door vocht in de lamp. Meteen de gelegenheid maar genomen om de lenzen schoon te maken. In plaats van een witte stofwaas zijn ze weer prachtig helder.
Nais Ga!s!

Heb a een hoop met xenonlampen gedaan, maar dit is wel een goede! Je ziet trouwens in de eerste foto heel goed de verstelling voor de Engelse koplampen, schuifje omzetten en de lamp is naar UK-spec omgebouwd.

Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een nieuwe lamp, de Osram CBI heeft toch niet zo'n lange levensduur... Eentje geeft af en toe een flits, dus die zal wel over een tijdje de geest geven.

Heb trouwens nog een setje Carello xenonlampen te koop staan voor een 156, dus als iemand ze zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hem toch vaak voorbij komen op fora's, de Alfa Romeo GT.
Nu ga ik zelf mijn auto verkopen, en in eerste instantie was het de bedoeling dat er een BMW E46 CI voor de deur ging staan. Nu begint het langzamerhand te knagen, iedere auto liefhebber moet ooit een Alfa hebben gereden vind ik altijd :)

Nu zit ik alleen met 1 dingetje, Ik hoor van velen (ook autoweek reviews) dat de 2.0 liter JTS vaak problemen heeft en abnormale olie verbruik (sommige exemplaren wel 1L olie op 1000 km) waardoor de motor in de soep kan lopen (smug?)

Hoe bevalt jullie GT heren? Ik vind de 1.8 TS blokje net iets wat te mak en de V6 gaat hem niet worden ivm verzekering en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:04:
Ik zie hem toch vaak voorbij komen op fora's, de Alfa Romeo GT.
Nu ga ik zelf mijn auto verkopen, en in eerste instantie was het de bedoeling dat er een BMW E46 CI voor de deur ging staan. Nu begint het langzamerhand te knagen, iedere auto liefhebber moet ooit een Alfa hebben gereden vind ik altijd :)

Nu zit ik alleen met 1 dingetje, Ik hoor van velen (ook autoweek reviews) dat de 2.0 liter JTS vaak problemen heeft en abnormale olie verbruik (sommige exemplaren wel 1L olie op 1000 km) waardoor de motor in de soep kan lopen (smug?)

Hoe bevalt jullie GT heren? Ik vind de 1.8 TS blokje net iets wat te mak en de V6 gaat hem niet worden ivm verzekering en onderhoud.
JTS is, mits zeer correct onderhouden, geen probleem. Maar ze staan inderdaad erg bekend om hun olieverbruik, ik raad een JTD (maar da's diesel) of V6 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diesel gaat het helaas niet worden, ik rij 10.000km per jaar en dat word met een diesel een beetje te gek.
Andere kant was ik ook aan het kijken naar een BMW 318 omdat de 320 6 cilinder heeft, terwijl de 6 cilinder veel leuker lijkt, wint bij mij toch het verstand, als student kan ik het me niet veroorloven om hoge kosten te hebben aan onderhoud, ik heb uiteraard wel wat reserve maar dat is na mijn huidige golf toch een beetje verdwenen 2000€ in 1.5 jaar :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zou een 1.8 TS nemen ipv een JTS. Zelf overwogen om een 1.8 met motorschade te kopen en daar een 2.0 TS met lpg in te zetten. Toen won toch het verstand en heb ik een V6 gekocht.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
:+ +1 @GA!S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb een 2.0 jts en hij heeft inderdaad wel wat onderhoud nodig. Met enige regelmaat wat olie erbij (hoewel dat sinds een flush VEEL minder is geworden), en om het anderhalf á 2 jaar de bougies vervangen. Verder niet veel spannends mee gehad.

Als je een selespeed tegenkomt moet je gaan rennen!!!:) Heb die van mij nu een heel eind op orde maar nog steeds niet helemaal 100%! Ga lekker voor de handbak!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:01:
Ik zou een 1.8 TS nemen ipv een JTS. Zelf overwogen om een 1.8 met motorschade te kopen en daar een 2.0 TS met lpg in te zetten. Toen won toch het verstand en heb ik een V6 gekocht.
Is de V6 niet nog een heel stuk duurder in onderhoud dan? Wat is een normale maandelijkse uitgaven voor een V6 met ong. 10k per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
Zo vandaag de auto gepoetst van een maatje van me :+.

Morgen er mee trouwen, kan er best mee voor de dag komen zo !

1.9 JTD met Massimo chip uit nunspeet.

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/2/AADmGvyET6BZT3sN9byK5Q3IyniWp-YQDvlsxq4mqWIU0A/12/17343063/jpeg/32x32/1/_/1/2/2015-09-02%2013.33.43.jpg/ELGu-AwY1YcBIAIoAg/3ZNb2NgZg6DVKGtbDS4AuRNjn0cnnR9KS2VVNjZ6uHk?size=2048x1536&size_mode=2

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/2/AAAQe8oZOnoQnoRlJXY0w8ajUBxVFg0dsyKau8AgZlPMFQ/12/17343063/jpeg/32x32/1/_/1/2/2015-09-02%2013.33.51.jpg/ELGu-AwY1YcBIAIoAg/P9GcMM37lUAuMuwJgWY6eFh_NVloJivg8iUBA8fcZf8?size=2048x1536&size_mode=2

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 02-09-2015 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:58:
[...]

Is de V6 niet nog een heel stuk duurder in onderhoud dan? Wat is een normale maandelijkse uitgaven voor een V6 met ong. 10k per jaar
10K per jaar is heel weinig, een goed en vooral recent goed onderhouden auto zou je vrij makkelijk twee jaar moeten kunnen overbruggen zonder dat je iets eraan hoeft te doen. Belangrijk is dat je wel je distributieriem om de 2 jaar/60K kilometer vervangt. Dat is zoals je waarschijnlijk al door hebt een aardige kostenpost.

Ik heb zelf in februari een JTS gekocht, en heb nu 35K ermee gereden. De vorige eigenaar heeft de auto wel onderhouden, maar wel el cheapo, dus goedkope bougies, goedkope olie etc. Na aanschaf meteen begonnen om het onderhoudt op peil te brengen, in de zin van de olie, bougies etc die de wagen behoord te krijgen. Ik heb 2 bobines moeten vervangen en heb bij 21K mijn distributie en remblokken vervangen (besef ineens dat ik deze vakantie 14K gereden heb 8)). Olieverbruik is recent wel vrij hoog (1:1600~2400) waar het direct na het flushen tussen de 1:3000 en 1:4000 zat. Met 10W-60 is dat een vrij kostbare grap, maar met de kilometers die jij rijdt zal je zo'n 50 euro per jaar kwijt zijn indien je de olie online aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:22:
[...]

10K per jaar is heel weinig, een goed en vooral recent goed onderhouden auto zou je vrij makkelijk twee jaar moeten kunnen overbruggen zonder dat je iets eraan hoeft te doen. Belangrijk is dat je wel je distributieriem om de 2 jaar/60K kilometer vervangt. Dat is zoals je waarschijnlijk al door hebt een aardige kostenpost.

Ik heb zelf in februari een JTS gekocht, en heb nu 35K ermee gereden. De vorige eigenaar heeft de auto wel onderhouden, maar wel el cheapo, dus goedkope bougies, goedkope olie etc. Na aanschaf meteen begonnen om het onderhoudt op peil te brengen, in de zin van de olie, bougies etc die de wagen behoord te krijgen. Ik heb 2 bobines moeten vervangen en heb bij 21K mijn distributie en remblokken vervangen (besef ineens dat ik deze vakantie 14K gereden heb 8)). Olieverbruik is recent wel vrij hoog (1:1600~2400) waar het direct na het flushen tussen de 1:3000 en 1:4000 zat. Met 10W-60 is dat een vrij kostbare grap, maar met de kilometers die jij rijdt zal je zo'n 50 euro per jaar kwijt zijn indien je de olie online aanschaft.
,

Thanks hier heb ik wat aan, eerlijk gezegd begint Alfa steeds meer mijn keus te worden dan de BMW
Ook vind ik de binnenkant wel mooier van een Alfa dan van een E46, alleen qua onderhoud is de BMW goedkoper denk ik? Zal er goed over na denken, het is beide leuk, maar de Alfa trekt mij net wat meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:32:
[...]
,

Thanks hier heb ik wat aan, eerlijk gezegd begint Alfa steeds meer mijn keus te worden dan de BMW
Ook vind ik de binnenkant wel mooier van een Alfa dan van een E46, alleen qua onderhoud is de BMW goedkoper denk ik? Zal er goed over na denken, het is beide leuk, maar de Alfa trekt mij net wat meer!
Qua onderhoud zijn ze beiden even duur denk ik. Laat ik het beter zeggen, beiden zijn gewoon relatief duur in onderhoud. Beiden zijn trouwens mooie wagens. Als ik de keuze zou hebben zou ik het zo doen: 318 > GT 1.8TS, 320 > JTS, JTS > 318, GT 3.2 > allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:43:
[...]

Qua onderhoud zijn ze beiden even duur denk ik. Laat ik het beter zeggen, beiden zijn gewoon relatief duur in onderhoud. Beiden zijn trouwens mooie wagens. Als ik de keuze zou hebben zou ik het zo doen: 318 > GT 1.8TS, 320 > JTS, JTS > 318, GT 3.2 > allemaal.
Toch blijkt de Alfa 1.8 TS een super goed blokje te hebben, de BMW heeft het voordeel dat hij geen Driem heeft maar een ketting, dat scheelt gewoon een hoop gedoe, andere kant als ik een Alfa kan vinden waar die onlangs vervangen is, kan ik er nog ong 3 jaar mee rijden, die 60.000 km haal ik nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:47:
[...]

Toch blijkt de Alfa 1.8 TS een super goed blokje te hebben, de BMW heeft het voordeel dat hij geen Driem heeft maar een ketting, dat scheelt gewoon een hoop gedoe, andere kant als ik een Alfa kan vinden waar die onlangs vervangen is, kan ik er nog ong 3 jaar mee rijden, die 60.000 km haal ik nooit :+
Is het ook wel, maar als je hem naast de JTS zet is hij nogal tam, niet veel zuiniger, en is hij qua onderhoud hetzelfde en misschien wel iets duurder omdat hij 8 ipv 4 bougies heeft. Ik heb namelijk ook een 156 1.8TS staan, en als we het over plezier/beleving gaan hebben tijdens het rijden, dan overstijgt de JTS met gemak.
Ik wil eigenlijk heel graag een V6 halen, maar ik rij teveel kilometers helaas. Wat voor auto heb je nu trouwens als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:04:
[...]

Is het ook wel, maar als je hem naast de JTS zet is hij nogal tam, niet veel zuiniger, en is hij qua onderhoud hetzelfde en misschien wel iets duurder omdat hij 8 ipv 4 bougies heeft. Ik heb namelijk ook een 156 1.8TS staan, en als we het over plezier/beleving gaan hebben tijdens het rijden, dan overstijgt de JTS met gemak.
Ik wil eigenlijk heel graag een V6 halen, maar ik rij teveel kilometers helaas. Wat voor auto heb je nu trouwens als ik vragen mag?
Ik heb momenteel een golf 1.8 met 75 pk :3
Dus veel vermogen heb ik momenteel ook niet, heb tijdje een andere auto gereden maar die was niet helemaal goed (motor problemen) heb in 1.5 jaar ongeveer 2000 euro kosten gehad aan de golf. Hopelijk blijft dit met mijn volgende auto zich niet herhalen.
Ik ben stiekem wel een 2.0 JTS fan, heb er in gereden en wauw.. vooral in ze 3e versnelling was ik heel enthousiast

Edit: Een V6 gaat ook niet lukken met de verzekering denk ik als 21 jarige :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:08:
[...]

Ik heb momenteel een golf 1.8 met 75 pk :3
Dus veel vermogen heb ik momenteel ook niet, heb tijdje een andere auto gereden maar die was niet helemaal goed (motor problemen) heb in 1.5 jaar ongeveer 2000 euro kosten gehad aan de golf. Hopelijk blijft dit met mijn volgende auto zich niet herhalen.
Ik ben stiekem wel een 2.0 JTS fan, heb er in gereden en wauw.. vooral in ze 3e versnelling was ik heel enthousiast

Edit: Een V6 gaat ook niet lukken met de verzekering denk ik als 21 jarige :+
V6 verzekeren is mogelijk, maar kost dan ongeveer een GT per jaar gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:58:
[...]

Ja, niet vergelijkbaar. Dagelijkse kosten vallen wel mee, maar als er wat moet gebeuren ben je aan de beurt. Ik doe 50.000 km per jaar dus per km is het te overzien, maar dit jaar al meerdere keren uitgaven van ruim boven de €1000 gehad. Hou dus een flink bedrag achter de hand als je een V6 dagelijk gaat gebruiken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
http://www.marktplaats.nl...i-185pk-full-options.html 't kriebelt.... <3 oOo Dacht misschien ook nog aan een Q-tronic, volgens mij rijdt dat ook wel lekker.. :)

http://www.marktplaats.nl...jet-sw-2005-zwart-ti.html ook gespot, eigenlijk best nette prijs voor wat er aan gedaan is, aangenomen dat hij verder ook netjes is. 5 cyl is natuurlijk ook wel dik en met 15-20dkm p/j misschien nog net te doen (+- 1:11-12 oid?)

Twijfel om mijn 147 in onderdelen uit elkaar te (laten) trekken en langzamerhand weg te verkopen, buitenkant ziet er niet bijzonder meer uit en 265dkm nodigt ook niet echt uit tot een serieus bod, terwijl complete ophanging vernieuwd is etc etc, naast aangepaste turbo/intercooler/volledige eps uitlaat lijn/wmi / 6bak met Q2, Billstein B6.

[ Voor 5% gewijzigd door thijszor op 02-09-2015 20:54 ]

Verwijderd

thijszor schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:53:
http://www.marktplaats.nl...i-185pk-full-options.html 't kriebelt.... <3 oOo Dacht misschien ook nog aan een Q-tronic, volgens mij rijdt dat ook wel lekker.. :)

http://www.marktplaats.nl...jet-sw-2005-zwart-ti.html ook gespot, eigenlijk best nette prijs voor wat er aan gedaan is, aangenomen dat hij verder ook netjes is. 5 cyl is natuurlijk ook wel dik en met 15-20dkm p/j misschien nog net te doen (+- 1:11-12 oid?)

Twijfel om mijn 147 in onderdelen uit elkaar te (laten) trekken en langzamerhand weg te verkopen, buitenkant ziet er niet bijzonder meer uit en 265dkm nodigt ook niet echt uit tot een serieus bod, terwijl complete ophanging vernieuwd is etc etc, naast aangepaste turbo/intercooler/volledige eps uitlaat lijn/wmi / 6bak met Q2, Billstein B6.
Zo'n 2.4JTDm 175PK rijdt echt heerlijk, ik heb ook nog precies zo'n ding op de oprit staan. Maar de 159 rijdt wel echt veel beter/volwassener. De 156 voelt in vergelijk heel klein/licht. Over een paar weken gaat 'ie ook in de verkoop (berijdster emigreert naar Italie) maar die heeft inmiddels 3 ton gelopen.

Sterker nog, ik heb alletwee die auto's op de oprit, in exact dezelfde motorisering :+

Optrekplezier - 2.4JTDm 156. Algeheel rijcomfort (en verbruik) 1.9JTDm Squadra Massimo 159 any day.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 08:03 ]

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:04:
[...]

Is het alleen niet zo dat de injectie o.i.d. kapot gaat na zoveel olie verbruik? kan nooit echt goed zijn voor een motorblokje, ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen, de 1.8l zijn schaars en een stuk duurder dan de 2.0 |:(

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:40:
[...]

Is het alleen niet zo dat de injectie o.i.d. kapot gaat na zoveel olie verbruik? kan nooit echt goed zijn voor een motorblokje, ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen, de 1.8l zijn schaars en een stuk duurder dan de 2.0 |:(
Na aanschaf gewoon meteen olie laten verversen en flushen. Belangrijk is dat er 10W-60 olie in komt. Om het nog compleet te maken kan je meteen ook een Forté reiniging laten doen met intake cleaner en gastreatment. Dan is je blok als nieuw en indien gewenst kan je het over 2/3 jaar weer herhalen. Olie verversen + flushen zou ik sowieso netjes om de 20K km blijven doen. Ik kan je trouwens uit eigen ervaring vertellen dat de 1.8TS ook een olieverslaafde is.

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 03-09-2015 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net even m'n eerste stukje met de GT 3.2 gespeeld en ooohhhh.... wat heb ik een Busso gemist O+ O+ O+

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DE3FTDUB-G.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Wij komen bij dezelfde garage :-)

Vandaag de handtekening gezet (na goedkeuring van Gert) voor:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e64FrSg.jpg

Auto is echt in hele nette staat, 2 of 3 plekjes met steenslag, en verder gewoon puntgaaf, ook de leren bekleding.

Verwijderd

Sander schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:58:
[...]

[afbeelding]

Auto is echt in hele nette staat, 2 of 3 plekjes met steenslag, en verder gewoon puntgaaf, ook de leren bekleding.
Gaaafff spul, zie ik goed dat 't een QV is?

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:08:
[...]

Gaaafff spul, zie ik goed dat 't een QV is?
Nee is een 1.6JTDm, met 30.000 per jaar een stuk beter vol te houden financieel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sander schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:58:
[...]

[afbeelding]

wow super leuke auto! die velgen staan er ook heel strak op :9~ Begin steeds meer Alfa fan te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Prachtige auto! veel plezier ermee :)

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-74.jpg

Gasklep maakte nogal lawaai bij het aanzetten van het contact. Deze week voor een prikkie een GTA gasklep gescoord en schoongemaakt. Ecu gereset en hij loopt weer keurig stationair.

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-72.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-73.jpg

Meteen maar een nieuwe lmm geplaatst. Alfa wil er ruim €300 voor hebben. Kleine speurtocht op internet leert dat in de lmm van een Opel Corsa dezelfde sensor zit. Nieuw voor €50 en klaar. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Serieus? Opel Corsa?? Wel een handige tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opel en Alfa delen wel meer dan alleen een llm. De 159 is, en nu even vloeken in de kerk, meer Opel dan je zou denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dit is net even anders. Bosch maakt volgens mij 90% van álle lmm. Er zijn een paar soorten stiften en een veelvoud aan behuizingen. Typenummers en documentatie over de sensor is bijna niet te vinden. Via allerlei omwegen kun je uiteindelijk wel wat achterhalen. Op Alfaowner loopt een topic met daarin een hoop alternatieve Bosch nummers waarin sensoren zitten die ook in de Alfa lmm worden gebruikt.

Een 159 deelt een compleet platform met Opel...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tuynder bijvoorbeeld is met een reden veel goedkoper met hun LMM's dan Alfa, ze kopen het gewoon rechtstreeks bij Bosch in. Heeft mij ook al eens een leuke €150 gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
GA!S schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:03:
Dit is net even anders. Bosch maakt volgens mij 90% van álle lmm. Er zijn een paar soorten stiften en een veelvoud aan behuizingen. Typenummers en documentatie over de sensor is bijna niet te vinden. Via allerlei omwegen kun je uiteindelijk wel wat achterhalen. Op Alfaowner loopt een topic met daarin een hoop alternatieve Bosch nummers waarin sensoren zitten die ook in de Alfa lmm worden gebruikt.

Een 159 deelt een compleet platform met Opel...
Heb je daar een linkje van? Das wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zelfs bij Tuynder is een LMM van een GTA niet goedkoop. Origneel ben ik ze nog niet onder de 250 ex gezien.

link op Alfaowner: http://www.alfaowner.com/...217084-maf-data-base.html

En via deze link kun je veel cross-references vinden: http://www.worldcarparts....tegoryID/420/Default.aspx

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:04:
[...]

wow super leuke auto! die velgen staan er ook heel strak op :9~ Begin steeds meer Alfa fan te worden!
Ben nog op zoek naar een leuke set velgen voor de winterbanden. Binnenkort de winterset van de 147 en van de Punto even te koop zetten en hopelijk voor zelfde bedrag wat leuks ervoor terug. Ik neig naar de Grijs/zwarte Turbina's, maar kan evt ook uit de voeten met OEM spul. Iemand nog tips waar te kijken?

Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar een NavTeq update voor het navigatie systeem voor heel de EU van een recenter jaartal dan 2011 :X Iemand nog tips hoe je daar tegen een gunstigere prijs aan kan komen dan 180,- via internet? Zou evt ook prima vinden om bijv een oudere set kaarten van 2014 te hebben ipv 2015 als de prijs daar naar is.

Verder erg blij met de auto, gigantische vooruitgang vanaf zowel Punto als 147. Tot nu toe iedere keer instappen met een grote smile!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De mooiste velgen die ik gezien heb bij Alfa zijn de GTA. gewoon simpelweg: wow :9~ _/-\o_
Maar de Turbina's zijn inderdaad ook heel gaaf!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
vanaf donderdag gaan deze onder mijn 159!!

Afbeeldingslocatie: http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/55/38/60/60/5538606013

[ Voor 11% gewijzigd door Rohit op 08-09-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:46:

[afbeelding]
je vergeet je spoiler :+

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XKLLAI4-G.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
rohit schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:46:

[afbeelding]
Kostda? Ik ben nog op zoek naar een extra set velgen voor de winter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hahaha juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Sander schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:35:
[...]

Kostda? Ik ben nog op zoek naar een extra set velgen voor de winter...
Als je een poolse vriend hebt kost het rond de 425 euro!

Pagina: 1 ... 59 ... 118 Laatste