Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:45

fynrd1

Fooled by Randomness

Polycom schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:31:
Mijn Giulietta heeft vier nieuwe banden nodig. Ik heb er 40K geleden nieuwe Michelin Primacy 4 (225/45/17, zomer) onder laten zetten maar die zijn wel erg snel afgesleten. Iemand nog aanraders voor een ander merk?
Ik vind 40K vrij rap voor het type banden die ik zo voorbij zie komen, voor de PS4S snap ik het wel maar dat is dan ook een vrij nutteloze band bij gewoon gebruik. Is de Giullietta zo'n erge bandenvreter dan?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 14:00
fynrd1 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 01:06:
[...]

Ik vind 40K vrij rap voor het type banden die ik zo voorbij zie komen, voor de PS4S snap ik het wel maar dat is dan ook een vrij nutteloze band bij gewoon gebruik. Is de Giullietta zo'n erge bandenvreter dan?
Giulia is nog erger haha

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 16:33

Tusk

Sticky Bomb likes you!

fynrd1 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 01:06:
[...]

alles valt en staat met rijgedrag. Tuurlijk zit er verschil in pk's maar met 170 pk kreeg ik ze voor ook wel in 40k opgegumd. Gewoon conti sportcontactjes erop.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 14:03
Ach er is altijd baas boven baas ;) 8k km in 1 seizoen op Pirelli Pzero Corsa..... 8)7

De PZ4S's gaan teminste 20k mee (helpt ook niet dat je niet voor en achter kan kruizen/wisselen)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik rij +- 60-70k op één paar continentals. Met maar 20k per band heb je of een slechte band of ben je een waardloze chauffeur. :P

Sinds kort heb ik ook een Tesla als 2e auto maar voor iedereen in dit topic, wees gerust, de Alfa rijdt beter. :P

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
M'n PZ4 (achter) gaan nu al meer dan 20k mee, m'n PS4 (voor) gaan dat niet halen. Nu is dat niet helemaal een eerlijke vergelijking; m'n achterbanden zijn zwaar gecupped vanwege de tracksetup (terwijl ik daar tegenwoordig weinig gebruik van maak) en heb geen lichte rechtervoet en ik rij vaak met m'n paard/trailer combi achter me, maar desondanks dat is de Guilietta is geen zuinige op banden.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tijdje terug een middagje naar de Classic Remise in Düsseldorf geweest. Erg leuk om een paar uurtjes rond te lopen. Staan een paar hele mooie 105's tussen en ik vind die 4c met de originele koplampen ook erg cool.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtjP8ka62URHJiJYpVLM39EGk4c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JaxnRzg3VYMFVSowTMHx9Ux.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unaAcWeeoD8AO7u8JxdBcHHH8KA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oioop5xRGFYwVDEbz8qrljla.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hSyxSd8fcYjWiL7FBG1sSp45Dk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDG1QOjN5dOvPVxolCRURbpz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlpqTakZS2y5-qDioH_b82q80EE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39a2XsyI6ludDSAZO9Kpz7gj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyE3DAbAwxduXHVdjokSaCu-Ljg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3ZGORuUvatsO4rHjBLRKWli.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMyyVAsbCswKc-iSQKQyPAjsaPg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s23fDHGmwGKw2NtKXJvZCcA9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJp2MApWbB0Egqo78h6ctrdI6QY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFUg11zOZ53iARfkgTSRP4lg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKMn_W3xXYPdqiJ2I0Qj4PvwgU4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mc2533QlB8hEbodryb5i7ENC.jpg?f=fotoalbum_tile

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:02
GA!S schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:51:
Tijdje terug een middagje naar de Classic Remise in Düsseldorf geweest. Erg leuk om een paar uurtjes rond te lopen. Staan een paar hele mooie 105's tussen en ik vind die 4c met de originele koplampen ook erg cool.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi spul !! 330 GTC O+ En die 458 is ook wel bruut 8)
jammer van die Russische bakstenen ertussen :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• ArcticWolf
  • Niet online
Oef... de Giulietta ging vandaag weg voor APK en een kleine beurt en kreeg ineens een rekening die tweemaal zo hoog was als verwacht omdat de achterwiellagers verrot waren. Ze hadden mij geprobeerd te bellen (naar het verkeerde nummer... 2 cijfers omgedraaid) dus ze hebben ze wel vervangen maar kwam er pas achter toen ik de auto kwam ophalen...
Weet niet wat ze erop hebben gezet maar denk dat het gouden wiellagers waren, wat een geld: ze hebben 270 euro (ex btw...)! gerekend voor de lagers en daar kwam nog arbeid op ook 8)7
Voor het eerst in jaren dat ik even een wtf momentje heb van de garage waar ik meestal wel tevreden over ben.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Buzz_NL schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:58:
Ach er is altijd baas boven baas ;) 8k km in 1 seizoen op Pirelli Pzero Corsa..... 8)7

De PZ4S's gaan teminste 20k mee (helpt ook niet dat je niet voor en achter kan kruizen/wisselen)
Ik ben van de PZ3 en PZ4 overgestapt op de Michelin PS4S. Die Pirellis worden echt snoei hard voordat het profiel op is. Na 2 jaar zijn ze onbruikbaar. Eens kijken of de Michelins wat gelijkmatiger verouderen. Wel een rib en een nier armer voor een setje 275x30x20...

de betaler vervuilt

• Buzz_NL
Hele domme typo, bdoelde Michelin PS4S, niet PZ....de Michelin's super te vreden over 20k+ km inclusief aantal trackdays. maar idd niet goedkoop...maar imho goed rubber is het verschil tussen de bocht halen of in de greppel liggen, nooit op bezuiningen!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:41
Heb op mijn Giulietta ook P Zero’s liggen. Best tevreden over de grip op zowel droog als nat wegdek. Kan wel beamen dat de levensduur erg tegenvalt van deze band.

Anyway, dit jaar besloten om niet te gaan vliegen met alle ellende in de wereld en besloten om met vrouw en kids een rondje Toscane te doen in onze Tonale PHEV.
Moet zeggen dat het een heerlijke, comfortabele reisauto is. Zelfs met 20 inch en sportonderstel is het prima te doen op de italiaanse weggetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGFIP8VVKn4yzbKSEQJb81tQDPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0L10nQ0b08VakNUrQoLLsNQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:02
Buzz_NL schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:34:
...maar imho goed rubber is het verschil tussen de bocht halen of in de greppel liggen, nooit op bezuiningen!
Hulde _/-\o_ ... en dat van die greppel kan ik beamen helaas.
... een nieuwe auto is altijd duurder dan een setje banden zeg ik dan maar

Ook moet je niet de impact onderschatten van "oud rubber achter, nieuw voor" achtige dingen, of 2 verschillende types/merken vóór/achter. Ga er dan maar vanuit dat de grip-balans tussen voor en achter oneven is en je net zo gemakkelijk onderstuur/overstuur krijgt. Al een paar keer meegemaakt met slappe/stugge wangen bijvoorbeeld omdat het verschillende merken waren. In kritieke situaties doet dit je de das om. ALTIJD rondom dezelfde banden imo

[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-04-2026 16:14 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 22:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo, de Lancia is vakantie klaar. Over 6 weken rijd ik ermee naar Oostenrijk.
Paar weken geleden zelf nog de remschijven en blokken vervangen, zitten nu sportschijven onder van Mtec UK, en Brembo remblokken. Goed genoeg voor dagelijks gebruik.
Draagarmen vervangen, bakolie ververst, bougies vervangen en achterste wiellager vernieuwd ivm kapot schroefdraad (dankzij vorige eigenaar).
Dus al het onderhoud (sinds aanschaf) is nu gedaan behalve het luchtfilter, wellicht kan ik daar nog een leuke air intakeset voor kopen (op de Giulietta kon je daar bepaalde snelle fietsers mee laten schrikken)... O-)
Anyway er zitten nu 17" Alfa MiTo velgen onder (ipv aftermarket rommel velgen) waarbij de hoefijzervorm eigenlijk ook door kan gaan als het Delta logo. Zitten nieuwe Bridgestone Turanza banden onder.
Alleen de uitlijning is nog niet goed, dus daar mag de garage zich opnieuw aan wagen...

Pics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdBkcz35YagHNVNlW83uEOlArOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q26TU2fQD86ebcwOhVeW0Okl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF6Imq1FTMmm2rqnQSLJ22ZyhdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qf9KQdfXWHR3vqph6Tg4NHP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Specht op 07-06-2026 23:09 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:47
Na ruim 11 jaar met veel plezier in mijn "Juul" te hebben gereden, merkte ik dat wat meer ruimte en comfort wenselijk waren. Al jaren droomde ik van een Stelvio, maar gezien het geringe aantal kilometers dat ik op jaarbasis maak, kon ik de aanschafprijs simpelweg niet rechtpraten.

Totdat mijn vaste garage belde: ze hadden een Stelvio binnengekregen. Weliswaar iets ouder dan ik in gedachten had, en ook niet in de favoriete kleur Verde Visconti, maar wél heel erg passend binnen het budget. Natuurlijk ben ik snel gaan kijken en ik was meteen verkocht. De kleur (Rosso Competizione), de bekleding, de velgen, alles klopte eigenlijk wel. En zo werd de Giulietta werd ingeruild en de Stelvio mocht mee naar huis.

Afgelopen week had ik eindelijk de tijd om de auto eens écht te leren kennen tijdens een roadtrip naar de Großglockner in Oostenrijk én de Stelvio-pas. Wat een heerlijke auto om in te toeren, maar ook zeker om eens flink gas te geven op deze uitdagende bergpassen. Ik heb er onwijs van genoten en hoop dat er nog vele plezierige kilometers volgen!

Aan het begin van de Stelvio Pas vanuit Prato. Hier was het nog regen, later werd het natte sneeuw, wat ik toch wel even spannend vond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jfIt19g0vq3-CQDSZ3rkOCoYQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwHFEJnhCcHBjanPQojJpnl6.jpg?f=fotoalbum_large

De Grossglockner op weg naar het hoogste punt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2xCJEWOob6wTZvQS_UAdp3XWz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc530bWpMxTfsgduSYP8gKDr.jpg?f=fotoalbum_large

En de ingeruilde GiuliettaAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOC7LxIgS7z2nQAZ2t9RpRrlTX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxyzsqB0WzoZtVOYN1qJHZxO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door cheiron op 07-06-2026 23:17 . Reden: Te snel op ctrl s gedklikt ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 12:43
Wat is eigenlijk sinds de introductie de algehele consensus over de 2.0t? Hij heeft wat updates gekregen over de jaren.

Is de multiair unit betrouwbaarder dan bij de 1.4? Ook al kan je dat verrekte filtertje bij de 2.0 niet vervangen. Zie ze regelmatig met flinke km-standen aangeboden, dus ergens zou je denken dat dat wel goed moet zitten toch?

Geloof dat de Giulia en de Stelvio wel wat geplaagd worden door elektronische storingen door slechte accus en wat relais die roet in het eten gooien, maar dat is redelijk te overzien geloof ik.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
Mooie plaatjes @cheiron ! (en mooie auto's, beiden!). Heb zelf de Grossglockner en Stelvio ook gedaan met een Giulietta en Giulia. Altijd mooi daar.

@JipJapGoedje Er zijn hier en daar wel meldingen van mensen met multiair problemen bij de 2.0T. maar ook weer niet zo heel veel. Ik geloof niet dat het percentage gelijk is als dat van de 1.4 (de mijne ging ook). Ik weet niet of het bij de 2.0T vanaf de E6D update beter is geworden of niet.

Vrijwel alle elektronische storingen komen inderdaad door de accu en die relais. Maar dat is alleen bij de pre facelift (2020) modellen voor zover ik weet.

• Buzz_NL
@cheiron bekende kentekenplaathouder! Kom zelf al 20+ jaar bij Michel en Don echte liefhebbers!

Veel veilige kilometers gewenst!!!

Vorig jaar met de MX5 en Q ook alpen gereden, vond persoonlijk Stelvio het minst leuk(te druk, te smal) zal ff aan de directrice vragen welke passen dat ook al weer waren.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:47
Buzz_NL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:08:
@cheiron bekende kentekenplaathouder! Kom zelf al 20+ jaar bij Michel en Don echte liefhebbers!

Veel veilige kilometers gewenst!!!

Vorig jaar met de MX5 en Q ook alpen gereden, vond persoonlijk Stelvio het minst leuk(te druk, te smal) zal ff aan de directrice vragen welke passen dat ook al weer waren.
Wat grappig. Ben echt blij dat mijn auto daar in onderhoud is. Wel zijn ze wat streng als je met een ongewassen auto langs komt ;)

Ik had enorme mazzel op de Stelvio dat het beide dagen dat ik daar was niet al te best weer was (plus, geen vakantie) waardoor ik weinig verkeer had. Maar eens, Grossglockner (breder, vloeiender) en de weg naar Val Mustaïr (prachtig tussen de bergen door) vond ik misschien wel leuker. Die zou ik ook met het gezin nog eens rijden. Van de Stelvio pas worden ze achterin niet blij denk ik.

Flickr PSN ID= cheironnl

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6BnkeOioZc4JEpZRn4zdMq0YOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n280KjaPj8kzXtZYOTp7j2Q5.jpg?f=fotoalbum_large

Spider is weer door de APK. Stuurhuis was lek, wordt gereviseerd en dan is ze weer als nieuw. Inmiddels staat de teller op 65.000km. Niet slecht voor een fase 2 van 25 jaar oud.

Ik zit met een scheef oog te kijken naar een vervanger van de RS5. Ik heb er in 5 jaar tijd bijna 150.000 bijgereden. Teller staat op 298.000 en heb een paar mooie aanbiedingen gehad om haar in te ruilen op een andere RS5. Ik wil nog met een Giulia Quadrifoglio gaan rijden, maar ik denk dat het toch een RS5 met veel minder kilometers gaat worden. Die atmosferische V8 is toch een stuk meer beleving dan een geblazen V6.

de betaler vervuilt

• Buzz_NL
65k dat is praktisch nieuw, staat er knap bij! geen problemen om onderdelen te krijgen? Op het laatst met de GT werd het al een dingetje....

Al eens in een Q gereden?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Buzz_NL schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:15:
65k dat is praktisch nieuw, staat er knap bij! geen problemen om onderdelen te krijgen? Op het laatst met de GT werd het al een dingetje....

Al eens in een Q gereden?
Bijna niets meer nieuw te krijgen. Stuurhuis wordt gereviseerd omdat een nieuwe niet te vinden is. Met een Q heb ik nog niet gereden, maar weet ook niet of ik dat ga doen. De standaard auto's trekken me eigenlijk niet meer zo. Ik hou meer van de echte sportwagens dan de opgefokte versie van een basismodel. Eerder een F-Type, 997 of een Vantage dan een snelle Giulia of A4 / 3-series etc.

de betaler vervuilt

• Buzz_NL
@cheiron

De Klausenpass was erg gaaf, maar met name de Timmelsjoch was heerlijk sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e3YW3hQNZ0ZQahtBc9rZWLOHx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWmynQBUGMoRzwyj4e9NsjlS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NzCPSkTs_VErRjasZB5jnZkELM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8Fam6Yqd4znAmgRphPVSSHw.jpg?f=fotoalbum_large

@GA!S tja dat zijn dé "dilema's" ;) om te hebben...worstel ook al een tijdje met een volgende stap(599, GT4, 570S) maja de Q is al meer auto dan dat ik stuurtalent heb en elke keer, zelfs de standaard woon-werk rit, zit ik er met een grijns als een klein kind in.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voordat ik de RS5 kocht stond die hoog op mijn short-list. Maar als ik nu kijk naar een Giulia of een moderne (R)S5 Sportback met geblazen V6 dan zou ik niet meteen de Giulia kiezen. Ik heb mijn hele leven alleen maar Alfa's gereden, maar de afwerking en bouwkwaliteit van die Duitsers is wel een klasse beter dan wat Stellantis produceert.

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 16-06-2026 19:35 ]

de betaler vervuilt

• ArcticWolf
  • Niet online
Daarnaast maakt Audi nog steeds mooie auto's, BMW bijv. maakt steeds lelijkere auto's (vind ik)
Maar hoop dat Alfa Romeo weer eens met een mooi model komt maar ik vrees een beetje dat het moederbedrijf het merk de nek wilt omdraaien.

• Buzz_NL
Heb jaren geleden zo een eerste generatie S3 sedan zakelijk gereden, smoelde in dat navarrablauw heel goed, beste stoelen waar ik tot op heden in heb mogen zitten, noemde het "mijn rijdende kantoor". en imho vergelijkbaar interieur als de Guilia/Stelvio.

Maar in de woorden van captain slow "it didnt'give me fizz"

Vind persoonlijk maar weinig nieuwe auto's mooi, sowieso geen fan van al die schermen/touchscreens en de laatste gen audi's vind ik exterieur erg druk. en idd Tonale en helemaal de junior geen alfa's

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-06 17:29
Toch zit er een alfa logo op mijn neus :+

weetje wat het is. Voor mensen als ik, geen pure purist maar wel een liefhebber van mooie auto’s en vooral ook niet de 20e in de straat willen zijn met een Skoda, is de tonale wel een uitkomst. Gezin kan erin en persoonlijk vind ik hem dus wel mooi. Stelvio is de volgende (dromen mag :))Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CM4YtmXCsbEwHUn77UVfNXqlGyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp6zSZo3FqQrrzWFiD9sU9wj.jpg?f=fotoalbum_large

• ArcticWolf
  • Niet online
Buzz_NL schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:11:
Heb jaren geleden zo een eerste generatie S3 sedan zakelijk gereden, smoelde in dat navarrablauw heel goed, beste stoelen waar ik tot op heden in heb mogen zitten, noemde het "mijn rijdende kantoor". en imho vergelijkbaar interieur als de Guilia/Stelvio.

Maar in de woorden van captain slow "it didnt'give me fizz"

Vind persoonlijk maar weinig nieuwe auto's mooi, sowieso geen fan van al die schermen/touchscreens en de laatste gen audi's vind ik exterieur erg druk. en idd Tonale en helemaal de junior geen alfa's
Helemaal eens, fabrikanten raken hun identiteit kwijt en komen makkelijk ontwerp spul, want blijkbaar goedkoop en makkelijk te verkopen.
Als ik even mag vloeken in het Alfa topic dan vind ik de Kia EV6 en Hyundai i30N wel een van de mooiere auto's van de afgelopen jaren.

Toen ik laatst die nieuwe Ferrari Luce zag, kon ik niet geloven dat Ferrari met zo'n gedrocht de markt op ging 8)7
En zelfs de Lamborghini Revuelto is minder populair dan de Aventador SVJ...

maar goed die auto's zal ik nooit in m'n leven kunnen betalen, maar het zegt wel iets over de markt

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:52
Chabio schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:38:

weetje wat het is. Voor mensen als ik, geen pure purist maar wel een liefhebber van mooie auto’s en vooral ook niet de 20e in de straat willen zijn met een Skoda, is de tonale wel een uitkomst. Gezin kan erin en persoonlijk vind ik hem dus wel mooi. Stelvio is de volgende (dromen mag :))[Afbeelding]
Groot gelijk heb je Skodas zijn er al genoeg :P, welke versie heb je van de Tonale? Kijk zelf af en toe ook wel eens naar een Tonale, en dan de plug in hybrid versie.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Alfa Romeo is een prachtig merk, maar mogen hier ook nog foto's van de Stellantis Alfa worden geplaatst of gaat het nog om de oude Italiaanse Alfa? :-)

• H-W Engineer
Mag deze dan wel? Toen die uitkwam was het commentaar ook niet van de lucht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyR2SIoCTLkzXpsvJQop5ibXCYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCOT8yUj0KmPqzCq3t7v1jvn.jpg?f=fotoalbum_large

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-06 17:29
H-W Engineer schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Groot gelijk heb je Skodas zijn er al genoeg :P, welke versie heb je van de Tonale? Kijk zelf af en toe ook wel eens naar een Tonale, en dan de plug in hybrid versie.
heb de mild hybride (edizione Speziale), vooral omdat ik niet te veel wilde inleveren aan kofferbak ruimte. Anders was ik denk ik ook voor de plug-in gegaan. (Als ik me niet vergis is het nieuwe model enkel nog plug-in te verkrijgen, maar persoonlijk vind ik die neus dan weer minder mooi).

• Buzz_NL
Chabio schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:38:

weetje wat het is. Voor mensen als ik, geen pure purist maar wel een liefhebber van mooie auto’s en vooral ook niet de 20e in de straat willen zijn met een Skoda, is de tonale wel een uitkomst. Gezin kan erin en persoonlijk vind ik hem dus wel mooi. Stelvio is de volgende (dromen mag :))[Afbeelding]
Excuus, het is maar mijn ongezoute mening...iets van over smaak valt niet te twisten of opinions & A-holes.

Het is meer dat binnen de Stellantis groep er zo veel overlap is, ihmo in plaats van badge engineering zouden ze mijns inziens A, B en C klasse SUV's bij de franse merken en Fiat moeten laten.

De kracht en historie( Cuore Sportivo) van AR liggen in sportief vervoer voor jan modaal, met uitstapjes naar de racerij(GTA's) Dus A,B en C klasse warme/hete hatchbacks en sedans.(en please een coupé en een kleine cabrio!!) imho vol inzetten op hybride techniek, maar dan niet half bakken, maar zoals Porsche het nu toepast op de 911 992.2 GTS(elektromotor op de versnellingsbak) of een BEV alla Ioniq 5N of Renault5.

en dan grote sedans/SUV's -> Maserati

159/Brera qua interieur en exterieur 100% Alfa's, heb 159 1.8 en brera 3.2 proefgereden, maar had toen nog de GT 3.2 en voelde toen niet als een stap vooruit, dus doorgereden met de GT

• H-W Engineer
Chabio schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:22:
[...]

heb de mild hybride (edizione Speziale), vooral omdat ik niet te veel wilde inleveren aan kofferbak ruimte. Anders was ik denk ik ook voor de plug-in gegaan. (Als ik me niet vergis is het nieuwe model enkel nog plug-in te verkrijgen, maar persoonlijk vind ik die neus dan weer minder mooi).
Dan heb je wel een mooie uitvoering gekozen _/-\o_ Kofferbak ruimte is natuurlijk wel een dingetje, goeie tip zal er ook eens opletten. Eerlijk gezegd vind ik het pre facelift model ook mooier.

• H-W Engineer
Buzz_NL schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:53:
[...]

Excuus, het is maar mijn ongezoute mening...iets van over smaak valt niet te twisten of opinions & A-holes.

Het is meer dat binnen de Stellantis groep er zo veel overlap is, ihmo in plaats van badge engineering zouden ze mijns inziens A, B en C klasse SUV's bij de franse merken en Fiat moeten laten.

De kracht en historie( Cuore Sportivo) van AR liggen in sportief vervoer voor jan modaal, met uitstapjes naar de racerij(GTA's) Dus A,B en C klasse warme/hete hatchbacks en sedans.(en please een coupé en een kleine cabrio!!) imho vol inzetten op hybride techniek, maar dan niet half bakken, maar zoals Porsche het nu toepast op de 911 992.2 GTS(elektromotor op de versnellingsbak) of een BEV alla Ioniq 5N of Renault5.

en dan grote sedans/SUV's -> Maserati

159/Brera qua interieur en exterieur 100% Alfa's, heb 159 1.8 en brera 3.2 proefgereden, maar had toen nog de GT 3.2 en voelde toen niet als een stap vooruit, dus doorgereden met de GT
Excuus is niet nodig, net als je al stelt iedereen heeft zijn eigen mening. Verder ben ik het met je eens dat er in de Stellantis veel veel overlap is. Het blijft jammer dat er al jaren geen duidelijke lijn in het Alfa gamma is. Met modellen die elkaar opvolgen. Dat moet toch beter kunnen, zoals bv BMW en Audi het doen met hun modellen 1, 3/4 en 5 en A3 A4/5 en A6/7. Maar bij Alfa zit er veel te veel tijd tussen nieuwe opzich zelf staande modellen. BV 159 / Giulia.

Als je met een Alfa 159 TBi had proef gereden was je vast om gedaan. De 1.8 is veel te tam en de 3.2 te zwaar in de neus. Maar dat is geheel mijn eigen mening :)

• H-W Engineer
Zijn er nog Alfa Romeo liefhebbers op Tweakers die dit weekeinde naar Zandvoort gaan voor spettacolo sportivo. Het jaarlijkse feestje van SCARB. Ik ben er zaterdag, als het weer een beetje mee zit.

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:59
Ik ben er deze keer niet bij, voor het eerst in jaren :-(. Volgende keer beter.

• SimTrucker
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 25-06 12:24
Normaal ga ik ieder jaar naar Spettacolo. Maar ik denk dat ik nu ff oversla als het dit weekend zo warm blijft. Circuit Zandvoort is een grote vlakte van asfalt en beton, dat kan erg warm worden.
Pagina: 1 ... 118 119 Laatste