Na ruim 11 jaar met veel plezier in mijn "Juul" te hebben gereden, merkte ik dat wat meer ruimte en comfort wenselijk waren. Al jaren droomde ik van een Stelvio, maar gezien het geringe aantal kilometers dat ik op jaarbasis maak, kon ik de aanschafprijs simpelweg niet rechtpraten.
Totdat mijn vaste garage belde: ze hadden een Stelvio binnengekregen. Weliswaar iets ouder dan ik in gedachten had, en ook niet in de favoriete kleur Verde Visconti, maar wél heel erg passend binnen het budget. Natuurlijk ben ik snel gaan kijken en ik was meteen verkocht. De kleur (Rosso Competizione), de bekleding, de velgen, alles klopte eigenlijk wel. En zo werd de Giulietta werd ingeruild en de Stelvio mocht mee naar huis.
Afgelopen week had ik eindelijk de tijd om de auto eens écht te leren kennen tijdens een roadtrip naar de Großglockner in Oostenrijk én de Stelvio-pas. Wat een heerlijke auto om in te toeren, maar ook zeker om eens flink gas te geven op deze uitdagende bergpassen. Ik heb er onwijs van genoten en hoop dat er nog vele plezierige kilometers volgen!
Aan het begin van de Stelvio Pas vanuit Prato. Hier was het nog regen, later werd het natte sneeuw, wat ik toch wel even spannend vond.
De Grossglockner op weg naar het hoogste punt.
En de ingeruilde Giulietta
[
Voor 62% gewijzigd door
cheiron op 07-06-2026 23:17
. Reden: Te snel op ctrl s gedklikt ]