tja is een beetje zo gegroeid. de paarse 146 boxer is mijn eerste gekochte auto in 03-2003. toen was mijn vrouw net zwanger. Ik had daarvoor geen eigen auto maar wel een 146 1.6 TS op gas van mijn werk. Voor de gemeente Den Haag gaan werken en dan krijg je geen auto. Daar heb ik tot 01-2021 in gereden toen ik min 159 TBI sport uit 2009 heb gekocht.
ik heb de boxer gereden van 138 k km tot 250k km tot eind 2023. Die had de nodige roest. wiellagers waren gaar, had een nieuwe distri nodig, etc, etc. Ik wou het zelf gaan herstellen. Ik wou eerst alleen de roest verwijderen en de bodem opnieuw tectyleren maar het is een volledige nut and bolt restauratie geworden. de boedoeling was binnen 1 jaar klaar te zijn maar ik had wat tegenslagen. geen eigen ruimte en nu heeft min vrouw haar been gebroken.
Deze auto gaat nooit meer weg. Rijdt net als een kart met de eibach verlaging en t lage zwaarte punt van de motor. niet de snelste auto maar in de bocht wel.
In juni 2022 de lichtblauwe TS gekocht voor mijn zoon voor € 500,- . ook zijn eerste auto. daar heb ik ook het nodige werk in gezet. Van nieuwe veren, schokbrekers, motorsteunen tot nieuwe versnelingsbak en raggazon uitlaatsysteem. en nog veel meer.
In April 2024 werde mij de zwarte 1.4 junior uit 1998 aangeboden als donor voor de restauratie. ook voor €500,- Die had maar 118k km op de teller en was letterlijk van een oud vrouwtje geweest. nieuwe uitlaat, slot fixen en wat andere kleine zaken en die kon weer mee. ongelooflijk nette auto op wat deuken en butsen na. ik kreeg dus niet over mijn hart om deze op te knippen voor de onderdelen. en t is een ts en dan kan je niet alles gebruiken voor een boxer. En mijn vrouw miste de boxer. die vindt t niet fijn om in de TBI te rijden. t interieur van de boxer en de velgen heb ik op deze auto gezet.
De groene TI kon ik ook niet laten staan. kostte me € 1,000,- 315k km op de teller en alle certificaten zaten erbij. incl. 2e set stoelen.Had nog nooit in een 2.0 TS gereden. Januari 2025 gekocht en maart de apk met 0 punten. alleen vloeistoffen, distri, waterpomp vervangen en die ging als een banaan. Die auto rijdt en klinkt geweldig. Deze zou mijn volgende project worden na de boxer. Ik had helaas verzuimd de drijfstang lagers te vervangen. verleden maand ging mijn zoon een rondje rijden en die trapte m flink op zijn staart. toen werd ik gebeld dat ie enorm tikte. red er al maanden in maar zelfs nooit iets gehoord. Ik heb een nieuwe motor maar dat komt volgend jaar. had er wel al een lederen interieur in gezet. wat bedoeling voor de boxer maar dit vondt ik beter passen bij het bottiglia verde van de auto. het zwarte ti interieur zit nu in de boxer.
De zwarte junior gaat uiteindelijk de deur uit volgend jaar. Mijn zoon houdt ook zijn auto en ik houdt ook mijn boxer en de Ti.
Op het verlang lijstje staan de volgende auto's.
- 75 turbo
- 33 q4
- 155 busso
- 156 busso
maar in slechte staat anders is t geen uitdaging.
[
Voor 17% gewijzigd door
Zuluman op 24-10-2025 21:07
]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput