edit 2:
Na 3u sleutelen (uit- en weer inelkaar) het probleem opgelost... blijkbaar hebben ze ooit de draad voor de remlicht input op de verkeerde draad van de auto aangesloten. Nagemeten en de juiste draad gepakt, opnieuw gesoldeerd en alles werkt zoals het zou moeten.
Verder de Giulietta even uitgelaten vandaag, prachtig weer en met dit vermogen blijft het echt een wapen
edit:
boost probleem is ook alweer sinds 2 weken weg en niet meer teruggekomen

heb de boostactuator nog niet vervangen want de auto boost iedere dag en in iedere versnelling maximaal. Wat heb ik een haat/liefde verhouding met Alfa's haha.
Prachtige auto's (in ieder geval tot en met de Giulia/Stelvio), heerlijk weggedrag, maar elektronica.. ho maar
Vandaag ook maar eens door de wasstraat gegooid... was zo vies dat hij eigenlijk nog wel een keer erdoorheen kon, binnenkort maar eens goed met de hand wassen.
Heb ik weer... nieuwe trailer en nu doet de bedrading van m'n Giulietta raar

het zal ook eens niet. Maar als ik de dimverlichting aan zet dan gaan de remlichten van de trailer aan (en blijven aan tot ze doorbranden). Zet ik m'n verlichting uit, dan werken de remlichten wel naar behoren (maar dan heb ik alleen m'n dagrijverlichting).
Dacht eerst dat het de trailer was, maar nu 2 verschillende testers erop gehad en die geven beide aan dat m'n remlicht wordt geschakeld als ik m'n verlichting aan zet.
Bedrading van de socket los getrokken maar die lijkt niet het probleem te zijn. Ben nu bezig met nalopen van de bedrading in de auto, maar aangezien ik dat ding nooit zelf eronder heb gezet wordt me dat nogal een klus. Heeft iemand ooit van een dergelijk probleem gehoord? Heb eerlijk gezegd nog nooit zoiets meegemaakt in m'n auto leven.
Alle andere verlichting werkt helemaal prima (knipperlichten, achteruit, mist)
Enige bijzondere is dat de trailer "dimlichten" oplichten als ik op de rem trap... lijkt wel of het remlicht en dimlicht met elkaar verbonden zijn, maar dat een Alfa hier geen fout op geeft is toch ook wel weer bijzonder
[
Voor 47% gewijzigd door
ArcticWolf op 08-03-2025 17:56
]