Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 117 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:16
@DonJunior gewoon weer een ID3 leasen en een Giulia prive kopen :+

Zit dat zelf ook serieus te overwegen… en dan is een Giulia QV zelfs een serieuze optie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Of gewoon zakelijk rijden met een eigen auto. Ik mag al 7 jaar alleen EV's leasen. Omdat ik dat zielloos witgoed-met-wielen vind laat ik het leasebedrag uitbetalen en rij ik zelf wel wat leuks.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59
GA!S schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:57:
Of gewoon zakelijk rijden met een eigen auto. Ik mag al 7 jaar alleen EV's leasen. Omdat ik dat zielloos witgoed-met-wielen vind laat ik het leasebedrag uitbetalen en rij ik zelf wel wat leuks.
Om te forensen is een EV prima. Of je nu met een V8 met 500 pk in de file staat of met een EV, dat maakt echt geen verschil.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

DonJunior schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:12:
[...]

Om te forensen is een EV prima. Of je nu met een V8 met 500 pk in de file staat of met een EV, dat maakt echt geen verschil.
Ik geniet anders iedere 30.000 kilometers die ik per jaar maak van mijn 450pk V8, ook als ik eens in de file sta.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:33

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik rij weinig met m'n Giulietta, maar toen ik gisteren uitstapte hoorde ik de airco compressor dat geluid maken (toot/zoom voor ca. 10s) wanneer het R134 niveau laag is :'(
Het is minder dan 2 jaar geleden dat ik hem heb laten testen en vullen (laat dat meestal om de 2 jaar doen), vind dat persoonlijk erg snel, maar garage zei dat het wel zou kunnen. Airco werkt nog wel dus hopelijk blijft die het doen tot z'n jaarlijkse beurt ergens in april.

De condensor lijkt heel, maar blijft lastig zien zeker omdat er een grote intercooler voor zit :+

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DonJunior schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:12:
Er zijn mensen die beweren dat je dan in een magnetron in de file staat dus doe toch maar een wat leukere normale auto :P
ArcticWolf schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:38:
Ik rij weinig met m'n Giulietta, maar toen ik gisteren uitstapte hoorde ik de airco compressor dat geluid maken (toot/zoom voor ca. 10s) wanneer het R134 niveau laag is :'(
Het is minder dan 2 jaar geleden dat ik hem heb laten testen en vullen (laat dat meestal om de 2 jaar doen), vind dat persoonlijk erg snel, maar garage zei dat het wel zou kunnen. Airco werkt nog wel dus hopelijk blijft die het doen tot z'n jaarlijkse beurt ergens in april.

De condensor lijkt heel, maar blijft lastig zien zeker omdat er een grote intercooler voor zit :+
Het kan ook zijn dat je compressor aan een revisie toe is : Lekkende pakkingen en zo...

Maar zoiets effe laten checken is toch niet zo duur :?

Je kan er beter te vroeg dan te laat bij zijn, want als de boel uitdroogt dan heb je een groter probleem !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:24
Ik hoop dat ik me hier nog mag melden, heb geen ander vergelijkbaar topic gevonden hier op tweakers. Na 14 jaar 'Alfaloos' voor het eerst in mijn leven. Heb mijn Giulia 2.2 JTD en de Quattroporte ingeruild voor een jonge Maserati Ghibli (benzine V6) met Trofeo interieur. Heb wel eens eerder naar Ghibli's gekeken, vond de onderstellen toen niet erg indrukwekkend van de eerste serie Ghibli. Lijkt nu meer op de Giulia (vind ik). Echt een heerlijke auto met alle opties die je maar kunt bedenken op zo'n auto, tot aan stoelkoeling en elektrisch verstelbare pedalen (met geheugen) aan toe.

Uiteraard pics or it didn't happen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2os2moREcrgTAgnr-dPUaX1h58=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMecqFJs7aakfDn02kljyaLv.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/namEJPbTK6UgVvXXUrpbA5ucRxE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twaZmbM2WbPn65363eUcpk6Y.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJbt_etxtYg9XlTRRNbm6Xt94a0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4DChGn6CLKVkUoCEJkqcQvC.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nero355 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Er zijn mensen die beweren dat je dan in een magnetron in de file staat dus doe toch maar een wat leukere normale auto :P

[...]

Het kan ook zijn dat je compressor aan een revisie toe is : Lekkende pakkingen en zo...

Maar zoiets effe laten checken is toch niet zo duur :?

Je kan er beter te vroeg dan te laat bij zijn, want als de boel uitdroogt dan heb je een groter probleem !!
Ik had het gevraagd, maar doorrijden was geen probleem zeiden ze? Wat zou er moeten uitdrogen dan?

Maar idd, zal binnenkort wel een afspraak inplannen laten checken valt mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:08

pinda powerrr

Slow down...

@__1337__ jij loopt toch eigenlijk al heel lang mee in het Alfa wereldje? Ik herken je username van vroeger!

Mooie dame die je daar hebt! Gefeliciteerd er mee!

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __1337__
pinda powerrr schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:58:
@__1337__ jij loopt toch eigenlijk al heel lang mee in het Alfa wereldje? Ik herken je username van vroeger!

Mooie dame die je daar hebt! Gefeliciteerd er mee!
Ja ik herken jou ook nog wel van meetings vroeger, toen jij nog een 156 JTD reed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 23:42
__1337__ schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:56:
Ik hoop dat ik me hier nog mag melden, heb geen ander vergelijkbaar topic gevonden hier op tweakers. Na 14 jaar 'Alfaloos' voor het eerst in mijn leven. Heb mijn Giulia 2.2 JTD en de Quattroporte ingeruild voor een jonge Maserati Ghibli (benzine V6) met Trofeo interieur. Heb wel eens eerder naar Ghibli's gekeken, vond de onderstellen toen niet erg indrukwekkend van de eerste serie Ghibli. Lijkt nu meer op de Giulia (vind ik). Echt een heerlijke auto met alle opties die je maar kunt bedenken op zo'n auto, tot aan stoelkoeling en elektrisch verstelbare pedalen (met geheugen) aan toe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef, gaaf hoor! _/-\o_
Vind de Ghibli een heel mooie auto. Ik had verwacht dat het een groter commercieel succes zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maserati Ghibli (benzine V6) met Trofeo interieur.
NICE!!! 8) :*) d:)b

Ik heb ooit twijfelend naast een 3200 GT gestaan maar uiteindelijk toch niet gekocht, want dan was ik door al mijn spaargeld heen :+
ArcticWolf schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:56:
Ik had het gevraagd, maar doorrijden was geen probleem zeiden ze? Wat zou er moeten uitdrogen dan?
Nou... die pakkingen dus... :P

En daarnaast heb je volgens mij ook op meerdere plekken in het systeem nog meer koppelingen die liever "nat blijven" dan dat ze leeg/droog zijn, maar weet effe niet meer hoe dat allemaal precies in elkaar zit...
Kan je vast wel ergens vinden ;)
Maar idd, zal binnenkort wel een afspraak inplannen laten checken valt mee inderdaad.
d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
nero355 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:39:
[...]

..
Tja als je moet afgaan op meningen van anderen dan zou je ook geen Alfa moet rijden 'want onbetrouwbaar hok'.. en dat is toch ook niet het geval.

Natuurlijk een dikke V8 (of een hele toffe V6 Ghibli @__1337__ _/-\o_ ) heeft ook mijn voorkeur.. maar om nou te blijven echoen dat EVs stom zijn is zo 2022. ;w

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

DonJunior schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:20:
maar om nou te blijven echoen dat EVs stom zijn is zo 2022. ;w
Tja, als ik ze hier rond zie "PWM buzzen" dan word ik er nog steeds niet echt vrolijk van dus die mening blijft hier nog wel wat decennia hangen wat mij betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nero355 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Tja, als ik ze hier rond zie "PWM buzzen" dan word ik er nog steeds niet echt vrolijk van dus die mening blijft hier nog wel wat decennia hangen wat mij betreft :P
Enige wat ik vervelend vind om met m'n TBi in de file te staan is dat ik kramp krijg in m'n linkerbeen van de koppeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01
ArcticWolf schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Enige wat ik vervelend vind om met m'n TBi in de file te staan is dat ik kramp krijg in m'n linkerbeen van de koppeling :P
Alleen op vrijdag naar je werk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa Novanta schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:19:
[...]

nice! :)

de Alfa 90 mag uiteraard een regeltje lager. Gelanceerd in 1984 tot 1987 O+
Ik heb ze een beetje per generatie gegroepeerd. Tot de overname door Fiat was dat echt een puinhoop. Ik vond de 90 wel meer bij de generatie Giulietta / Alfetta / Alfa 6 horen dan de generatie daarna.

Pas eind jaren '80 / begin jaren '90 komt er duidelijkheid in het gamma. De 33 is de ster in het c-segment, de 75 als middenklasser en de 164 als luxe sedan. De 90 is dan het kind van de rekening met zijn positionering tussen de 75 en 164 in en moet al na 3 jaar het veld ruimen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
GA!S schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:28:
Ik heb ze een beetje per generatie gegroepeerd. Tot de overname door Fiat was dat echt een puinhoop. Ik vond de 90 wel meer bij de generatie Giulietta / Alfetta / Alfa 6 horen dan de generatie daarna.

Pas eind jaren '80 / begin jaren '90 komt er duidelijkheid in het gamma. De 33 is de ster in het c-segment, de 75 als middenklasser en de 164 als luxe sedan. De 90 is dan het kind van de rekening met zijn positionering tussen de 75 en 164 in en moet al na 3 jaar het veld ruimen.
Het is vrij lastig als je slechts 1 model per klasse hanteren wil. Zo mis ik de oude Giulia 105 ook nog. Die liep van 1962 tot 1978.. dat is 16 jaar! Krankzinnig :o
Als je kijkt naar bouw en techniek zijn de Alfetta, Giulietta 116, de 75 en 90 gewoon identiek met de transaxle alleen in een ander jasje. Afgezien qua motorisering dan want de Giulietta 116 en Alfetta sedan waren er nooit met V6. De V6 zou een mooie graadmeter voor het luxere segment zijn geweest, ware het niet dat Alfa Romeo de V6 ook in de 75 lepelde. Achja, Italianen.. die houden zich niet aan de hokjes :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:22

Polycom

Poes van goud

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf hoor! Ik vraag mij wel af hoeveel je kwijt gaat zijn aan onderhoud/reparatie. Heb je daar zelf al een idee bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Polycom schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Gaaf hoor! Ik vraag mij wel af hoeveel je kwijt gaat zijn aan onderhoud/reparatie. Heb je daar zelf al een idee bij?
Dit geeft wellicht een indicatie... YouTube: This is What It Costs to Rebuild a Highest Mileage Maserati - Quattr... >:)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

ArcticWolf schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:16:
Je houdt die toch niet de hele tijd ingedrukt hé ?! :P

Ik heb wel een keer zo lang in een vreselijke file gezeten dat ik last kreeg van mijn middenvoet gedeelte -O-
Waarschijnlijk de laatste druppel geweest na een lange veel te "files rijke" periode...
alki schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:58:
Alleen op vrijdag naar je werk :D
Dat is saai :)
Gaaf hoor! Ik vraag mij wel af hoeveel je kwijt gaat zijn aan onderhoud/reparatie.

Heb je daar zelf al een idee bij?
Bij de 3200 GT waar ik destijds naar keek stond een overzicht van dat soort dingen en vond ik eigenlijk best wel meevallen voor zo'n auto dus die Ghibli zal wel niet veel erger zijn met een beetje geluk! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nero355 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:17:
[...]

NICE!!! 8) :*) d:)b

Ik heb ooit twijfelend naast een 3200 GT gestaan maar uiteindelijk toch niet gekocht, want dan was ik door al mijn spaargeld heen :+

[...]

Nou... die pakkingen dus... :P

En daarnaast heb je volgens mij ook op meerdere plekken in het systeem nog meer koppelingen die liever "nat blijven" dan dat ze leeg/droog zijn, maar weet effe niet meer hoe dat allemaal precies in elkaar zit...
Kan je vast wel ergens vinden ;)

[...]

d:)b
Blijkbaar is het Alfa Romeo automatische herstel systeem weer bezig geweest... vandaag meerdere ritten gemaakt, airco/clima werkt helemaal prima en geen geluid of sputter uit de compressor of ergens anders vandaan :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:43:
[...]

Bij de 3200 GT waar ik destijds naar keek stond een overzicht van dat soort dingen en vond ik eigenlijk best wel meevallen voor zo'n auto dus die Ghibli zal wel niet veel erger zijn met een beetje geluk! :)
Voor regulier onderhoud en slijtage-onderdelen valt het doorgaans wel mee. Als je een beetje sportieve auto gewend bent dan zijn het de prijzen en een beetje extra. De ellende is vaak de arbeid en dat je een halve auto moet slopen om ook maar ergens bij te kunnen. Ook kun je niet zomaar bij de garage om de hoek terecht.

Ik begin bij Alfa wel te merken dat de supply-chain ruk is. Onderdelen zijn gewoon niet leverbaar of staan maanden in back-order. Zelfs iets gangbaars als een radiatorslang voor een 159/Brera is gewoon niet te krijgen en alternatieven bestaan niet. Dat zal voor een Ghibli niet veel beter zijn.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd hoor! Dik!! klinkt het ook nog wat? Doorgaans weet Maserati er wel wat moois van te maken! O+

Ma - se - ra - ti .. het idee alleen al _/-\o_

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
Gevalletje yolo :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:43:
Je houdt die koppeling toch niet de hele tijd ingedrukt hé ?! :P
stilstaan is in de vrij (oppassen dat je niet achteruit rolt..) en doorgaans stationair keutelen in de 1 of 2 .. of 3 zelfs .. steeds tempo moeten wisselen (dus schakelen) is wel k*t dus ik probeer altijd een afstandje aan te houden en te anticiperen. Niet naar de auto voor je kijken maar die dáárvoor. Meeste doe je dan op het gas.

maargoed .. file's .. zelden last van gelukkig :z

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-01-2025 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

GA!S schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:32:
De ellende is vaak de arbeid en dat je een halve auto moet slopen om ook maar ergens bij te kunnen.
Bij sommige auto's begint die ellende al op het moment dat je een lampje moet wisselen :X :F
Ik begin bij Alfa wel te merken dat de supply-chain ruk is. Onderdelen zijn gewoon niet leverbaar of staan maanden in back-order. Zelfs iets gangbaars als een radiatorslang voor een 159/Brera is gewoon niet te krijgen en alternatieven bestaan niet.
Het was destijds voor mij één van de reden het hele 156 GTA verhaal te vergeten nadat ik hetzelfde te horen kreeg in dit topic over die generatie...

Best wel ruk, want ik zag vandaag een 156 staan en verdomme die is gewoon nog steeds leuker dan al die Tonale/Junior achtige crap van tegenwoordig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alfa Novanta schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:45:
[...]

stilstaan is in de vrij (oppassen dat je niet achteruit rolt..) en doorgaans stationair keutelen in de 1 of 2 .. of 3 zelfs .. steeds tempo moeten wisselen (dus schakelen) is wel k*t dus ik probeer altijd een afstandje aan te houden en te anticiperen. Niet naar de auto voor je kijken maar die dáárvoor. Meeste doe je dan op het gas.

maargoed .. file's .. zelden last van gelukkig :z
Echt stilstaan nooit last van, maar dan idd in de vrij... ik woon rondom Hoevelaken en hier is het altijd langzaam rijdend. Maar de 1 en 2 van een TBi is vaak veel sneller dan een "normale" auto, dus je loopt constant met de koppeling te spelen.
Heb een keer vanaf Hoevelaken tot Barneveld zo moeten rijden, dan gaat je kuit en voet wel echt pijn doen op een gegeven moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Het was destijds voor mij één van de reden het hele 156 GTA verhaal te vergeten nadat ik hetzelfde te horen kreeg in dit topic over die generatie...

Best wel ruk, want ik zag vandaag een 156 staan en verdomme die is gewoon nog steeds leuker dan al die Tonale/Junior achtige crap van tegenwoordig :'(
De GT heb ik ook om die reden weggedaan. Met 320.000 km op de klok had die auto regelmatig onderdelen nodig. Het was mijn daily, dus weken stilstaan kon ik niet echt gebruiken. Nou is een GT grotendeels een 147 en dat generieke spul was redelijk gangbaar, maar sommige Busso-onderdelen waren gewoon op. Luchtslang van luchtfilter naar gasklep is zo'n bekende. Voor de 24v niet meer te vinden. Alternatief is ducttape of een siliconeslang op maat.

Je kan van Duitsers zeggen wat je wil, maar onderdelen voor mijn RS5 kan ik bij iedere online dozenschuiver bestellen. Vorige week liep het raammechanisme vast. Voor 23:00 een nieuwe besteld en een dag later was hij geleverd voor 65 euro inclusief verzendkosten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
GA!S schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:31:
[...]

[..]

[..]maar onderdelen voor mijn RS5 [..]
Je hebt een RS5?? JALOERS! 8)

*sowieso

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:33
Eindelijk de zwarte spiegelkappen en de spoiler erop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT9fk5JP3f1MLjKO0H380jehB88=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QoXTaa1vDibxVRYVbg5LciGv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dxk6b1QQZ4oPTUMy1oPiofYgk8c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DhrJ1fd69G8OxJk7aRPrDnke.jpg?f=user_large

nu alleen nog de diffuser upgrade! Iemand enig idee waar ik een passende quadrafoglio diffuser kan vinden voor de dieselversie?
Ik weet dat genoeg mensen t nep vinden ofzo maar boeit me echt niet, ik vind het gewoon prachtig die 4 uitlaatjes zo. >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Rohit op 27-01-2025 15:45 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rohit schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:25:
nu alleen nog de diffuser upgrade!

Iemand enig idee waar ik een passende quadrafoglio diffuser kan vinden voor de dieselversie?

Ik weet dat genoeg mensen t nep vinden ofzo maar boeit me echt niet, ik vind het gewoon prachtig die 4 uitlaatjes zo. >:)
Ik zou eerder de voorkant de-chromen en alles binnen het wit met zwarte accenten thema laten passen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

DonJunior schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:16:
[...]

Je hebt een RS5?? JALOERS! 8)
En omdat het ontwerp van Walter da Silva is mag ik hier af en toe een plaatje posten. :+

Mijn twee speeltjes, de RS5 is mijn daily en de Spider pak ik af en toe als het mooi weer is mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vINXEzummFSXT3364Q1fRJMiYAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnsErx2GtMKDIuHU3iqrWuyC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gSnbBebHMV1A07_nxaKqqhH7uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kbUu3XJ7nDcDxGzqCRni2RS.jpg?f=fotoalbum_large

de betaler vervuilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __1337__
[...]

Mijn Quattroporte V viel eigenlijk 100% mee qua onderhoud. Ja het is duurder (met name onderdelen) en onderdelen zijn lastiger leverbaar, dat is vaak wel het probleem. Voorbeeld: fuseekogel rechtsvoor was APK afkeur. Ik dacht gelijk maar beide kanten vervangen, dat is tientjes werk. € 165 ex BTW per stuk. En ze worden op alle Maserati's gebruikt inclusief nieuwe QP en nieuwe Ghibli. Iemand wordt daar heel rijk van. Ander voorbeeld: laatst multiriem laten doen van die Quattroporte en meteen maar waterpomp etc. mee vervangen. Waterpomp was gewoon 3 maanden niet leverbaar.... backorder.
Alfa Novanta schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:40:
[...]

Gefeliciteerd hoor! Dik!! klinkt het ook nog wat? Doorgaans weet Maserati er wel wat moois van te maken! O+

Ma - se - ra - ti .. het idee alleen al _/-\o_
Het geluid is echt ontzettend goed, dat hebben ze bij Maserati goed voor elkaar. Niet zo lekker als de Quattroporte V die ik hiervoor had, die 4.7 is echt een juweeltje.
GA!S schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:21:
[...]

En omdat het ontwerp van Walter da Silva is mag ik hier af en toe een plaatje posten. :+

Mijn twee speeltjes, de RS5 is mijn daily en de Spider pak ik af en toe als het mooi weer is mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze RS5 is wat mij betreft één van de mooiste coupés ooit gemaakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

__1337__ schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:12:
[...]
Deze RS5 is wat mij betreft één van de mooiste coupés ooit gemaakt...
Dat vond ik nou ook. 8) Wat mij betreft klopt alles: tijdloos vormgegeven door één van de beste ontwerpers van deze tijd, een legendarisch motorblok met een waanzinnige soundtrack (8250rpm FTW), praktisch genoeg om dagelijks mee te rijden en voldoende onder de radar zodat je hem zakelijk niet 2 straten verderop hoeft te parkeren. Voor mij is het wel een spirituele opvolger van mijn GT, die had dat ook.

Ik zit al een tijdje te kijken naar een opvolger. De Giulia lang in het vizier gehad, maar vind de quadrifoglio in de basis niet zo'n bijzonder auto, ook de opsmuk vind ik eigenlijk te overdreven en zou liever een atmosferische motor rijden. Kom je toch uit bij youngtimers en moderne klassiekers.

Een XKR of 3200 GT staan hoog op de lijst, maar ik denk dat het toch een 911 wordt. Nog even wachten tot de kinderen niet meer mee op vakantie gaan en ik aan een 2+2 genoeg heb. >:)

[ Voor 28% gewijzigd door GA!S op 29-01-2025 13:38 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
GA!S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:33:
Een XKR of 3200 GT staan hoog op de lijst, maar ik denk dat het toch een 911 wordt. Nog even wachten tot de kinderen niet meer mee op vakantie gaan en ik aan een 2+2 genoeg heb. >:)
pff .. een 911 vind je op iedere straathoek .. da's voor paupers :+

Lotus Evora is ook wel leuk .. of anders een laatste Esprit? O+
3200 GT oogt wat gedateerd .. misschien een model nieuwer?
met een XKR zit je altijd goed dunkt me

maar overweeg je echt brits? dan moet je hele gereedschapkist overhoop >:)

of een 8-serie .. als je toch gek wil doen
Afbeeldingslocatie: https://static1.hotcarsimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/06/1994-BMW-850CSI-2-Cropped.jpg

kun je zelfs met V12 krijgen :D

O+ O+

Een willekeurige Corvette met LPG tank is misschien ook wel wat voor jou :+

Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/15564183/r/il/fa35af/3095049277/il_794xN.3095049277_x7in.jpg

gas ftw :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-01-2025 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een 911 voor paupers en dan met een Corvette aan komen kakken... tsss

de betaler vervuilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:13
JipJapGoedje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:35:
[...]

ha, ja ik snap wat je zegt, maar deze beruchte PSA blokken (Peugeot THP/Mini Cooper S/BMW) lusten meestal een ruime 1l per 2000/3000km.

Downsize issues met verkeerde olieringen op de zuigers en uitgeharde klepsteelrubbers zijn de grootste boosdoeners.

En nu weer verder met Alfa. Een Giulia is echt een prachtige auto, maar de techniek kan je serieus kopzorgen brengen. Dus ik twijfel of ik wel hiervoor moet gaan kijken en mijn shortlist niet moet verkleinen naar een:
  • BMW F30/F31 vanaf MY2018
  • Lexus IS300h vanaf MY 2018 (of iig de laatste facelift)
We gaan het zien, verwacht ergens in maart de knoop dan door te kunnen hakken.
Giulia is juist heel betrouwbaar! Is zelfs betrouwbaarder dan de F30.
Vooral als je gaat tunen is een 320i stage 1 toch vaak zoeken naar problemen.
Men beweert dat 320i heeft zelfde motor als 330i, ja allebei B48, maar toch andere compressie.
De Giulia Super 200pk en Veloce 280pk hebben wel degelijk zelfde motor.
Zo'n 200pk Super een squadra kuurtje geven dan zit je op 300+pk.
RWD met zoveel paardjes is toch echt een heel ander beest!

Qua interieur is de F serie nog steeds meh, de luxe hadden ze pas vanaf de G serie gedaan.
In die zin vind ik de interieur van een Giulia vele malen mooier. Zoek wel eentje met Apple carplay en brede scherm want de ingebouwde navi is sh*t. Voeg erbij de veloce stoelen met geperforeerde leer. Mamamia.

Ik zou zeggen, ga maar proefrit inplannen, het liefst back-to-back, als je een beetje van rijden houd dan heb ik geen twijfel welke je zou kiezen.

En de lexus... als je een e-cvt uberhaupt nog aan het overwegen.............

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
GA!S schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:21:
911 rijders: de onbetwiste koningen van de 'we zijn geen paupers' zelfontkenning, terwijl Corvette rijders gewoon lekker eerlijk zijn over hun pauper-status. Ze rocken het gewoon. :+
Neem een Giulia Q, desnoods met een saaie kleur als je niet van de aandacht hou.
Qua rijden is het echt second to none.

[ Voor 14% gewijzigd door SirLct op 29-01-2025 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
Je snapte dat je mij niet serieus hoefde op te vatten toch? Was toch aardig aan het strooien met :+ smilies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa Novanta schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 01:38:
[...]

Je snapte dat je mij niet serieus hoefde op te vatten toch? Was toch aardig aan het strooien met :+ smilies
8) Ken je langer dan vandaag. :+ oOo *O*

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
Gelukkig wel :+

Maar serieus, een 911 is ook vet natuurlijk.

Geen idee hoe het rijdt met zo'n blok achterin, al liggen ze al steeds meer naar voren tegenwoordig. Zal misschien even wennen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alfa Novanta schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Gelukkig wel :+

Geen idee hoe het rijdt met zo'n blok achterin, al liggen ze al steeds meer naar voren tegenwoordig. Zal misschien even wennen zijn.
Ik heb een MR2 AW11 gehad, reed echt heerlijk en stabiel. Je plakt echt in de bochten en je wordt door de bocht geduwd ipv getrokken.

En die GT3's die langs je vliegen over de Ring... zoveel sneller in de bochten dan iedere andere auto is toch wel bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:38:
Ik heb een MR2 AW11 gehad, reed echt heerlijk en stabiel. Je plakt echt in de bochten en je wordt door de bocht geduwd ipv getrokken.
Vet! Leuk model altijd :)
En die GT3's die langs je vliegen over de Ring... zoveel sneller in de bochten dan iedere andere auto is toch wel bijzonder.
Het zijn echt wapens.. ik met mijn Punto ploeteren bij Kesselchen de heuvel op toen zo'n kogel voorbij kwam :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alfa Novanta schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:28:
pff .. een 911 vind je op iedere straathoek .. da's voor paupers :+
Net als Awwdie's >:)
Lotus Evora is ook wel leuk .. of anders een laatste Esprit? O+
In een Lotus moet je maar net passen...

Deze gasten : https://www.jubu-performance.com/en/
Hebben een leuke 500 pk versie van de Exige die ik wel zou willen hebben B-)

Zie : YouTube: JUBU Performance Lotus Exige: Schneller als mancher Supersportwagen!...
3200 GT oogt wat gedateerd .. misschien een model nieuwer?
met een XKR zit je altijd goed dunkt me
Ik ken geen eene XKR die er leuker uitziet dan een 3200/4200 GT eerlijk gezegd :P
maar overweeg je echt brits? dan moet je hele gereedschapkist overhoop >:)
Vooral als je voor een Esprit gaat :+
Kan je doen alsof je een McLaren F1 hebt maar dan anders :+
Een willekeurige Corvette met LPG tank is misschien ook wel wat voor jou :+

[Afbeelding]

gas ftw :Y)
C6 ZR1 is niet verkeerd !!! *O*
Als je weleens in "Corvette Dorp" komt @ Circuit Zolder dan zie je daar minder Corvette's bij elkaar staan dan het aantal 911's dat je op één dag kan tegenkomen in Nederland :+
SirLct schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:29:
Zoek wel eentje met Apple carplay en brede scherm want de ingebouwde navi is sh*t.
Waarop is die gebaseerd dan ??

En hoe zit het eigenlijk met eventueel wisselen tussen Android en Apple bij zulke systemen :?
Alfa Novanta schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:29:

Geen idee hoe het rijdt met zo'n blok achterin, al liggen ze al steeds meer naar voren tegenwoordig.
Zal misschien even wennen zijn.
Een wat ouder GT2 RS/GT3 RS model reed wel leuk op Circuit Zandvoort opzich dus het zal wel goed zitten ?! O-) :+

Een standaard 911 vind ik eerlijk gezegd veel te saai/gewoontjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
nero355 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:52:
Waarop is die gebaseerd dan ??

En hoe zit het eigenlijk met eventueel wisselen tussen Android en Apple bij zulke systemen :?
Gebaseerd op de feit dat alle ingebouwde navi van alle merken gewoon sh* is en sowieso binnen de kortste keren al niet meer up-to-date is... En ik heb 4 jaar gereden met die ding, waze is 100x beter.

Of je apple of android heeft maakt het niet uit. Verbind je een iphone gaat ie dan naar carplay. Verbind je een android dan gaat ie naar android auto. Dan gebruik je gewoon google maps of waze van je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
SirLct schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:35:
[...]

Gebaseerd op de feit dat alle ingebouwde navi van alle merken gewoon sh* is en sowieso binnen de kortste keren al niet meer up-to-date is... En ik heb 4 jaar gereden met die ding, waze is 100x beter.

Of je apple of android heeft maakt het niet uit. Verbind je een iphone gaat ie dan naar carplay. Verbind je een android dan gaat ie naar android auto. Dan gebruik je gewoon google maps of waze van je telefoon.
Hangt er ook vanaf welke versie je hebt. Ik was altijd een fervent CarPlayer (in mijn Seat Leon, Mazda 3 en Giulia 1). Mijn Giulia 2 is een 2020 met het touchscreen navi met live services, en nu gebruik ik CarPlay nog zelden. De ingebouwde navi is gewoon goed genoeg (is gemaakt door TomTom en heeft Live Traffic). Ik neem meestal de moeite niet meer om een kabeltje in mijn telefoon te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Stiggy schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:15:
[...]

Hangt er ook vanaf welke versie je hebt. Ik was altijd een fervent CarPlayer (in mijn Seat Leon, Mazda 3 en Giulia 1). Mijn Giulia 2 is een 2020 met het touchscreen navi met live services, en nu gebruik ik CarPlay nog zelden. De ingebouwde navi is gewoon goed genoeg (is gemaakt door TomTom en heeft Live Traffic). Ik neem meestal de moeite niet meer om een kabeltje in mijn telefoon te steken.
Ik ben zelf geen fan van carplay maar 9 vd 10x is de ingebouwde navi gewoon slecht dus ik gebruik zelf waze. Ik had de Giulia van 2018 dus zonder touchscreen. Toen was ook al tomtom maar volgens mij is de kaart zodanig niet up-to-date is dat sommige verandering pas na halfjaar (met kaart update) pas wordt doorgevoerd. Ik zat toen dus elke keer nieuwe kaart downloaden, in usb stick zetten, dan updaten (en dan nog tussentijd 2-3x mislukt) en ja op gegeven moment ben je gewoon klaar mee.
Met waze is het vandaag een hele nieuwe snelweg geopend, morgen staat ie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SirLct schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:35:
Dit :
SirLct schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:43:
Ik had de Giulia van 2018 dus zonder touchscreen. Toen was ook al tomtom maar volgens mij is de kaart zodanig niet up-to-date is dat sommige verandering pas na halfjaar (met kaart update) pas wordt doorgevoerd. Ik zat toen dus elke keer nieuwe kaart downloaden, in usb stick zetten, dan updaten (en dan nog tussentijd 2-3x mislukt) en ja op gegeven moment ben je gewoon klaar mee.
Is eigenlijk wat ik wilde weten ;)

Wel slecht geregeld dan, want het kan ook anders :
Chrysler/Lancia 300/Thema met UConnect system i.c.m. Garmin Navigatie.

Je prikt gewoon de nieuwe SD kaart erin en je bent eigenlijk wel klaar :Y)
Eventueel wordt nog de software geüpdate, maar alles staat op het kaartje! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:22
Rohit schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:25:
Eindelijk de zwarte spiegelkappen en de spoiler erop!

[Afbeelding]
Toch eens vragen want ik vraag me dit al een tijdje af.
Ik zie dat hier alleen de buitenste achterlichten branden, terwijl ik ook vaak zie dat de lampen in het kofferdeksel ook mee branden. Dit laatste vind ik persoonlijk ook mooier.
Is dit een instelling, of afhankelijk van het bouwjaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Mainuz schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Ik zie dat hier alleen de buitenste achterlichten branden, terwijl ik ook vaak zie dat de lampen in het kofferdeksel ook mee branden. Dit laatste vind ik persoonlijk ook mooier.
Ouderdom denk ik :+ .. doet mijn Giulietta sinds kort ook namelijk.
DonJunior in "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31]"
-O-

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:53
DonJunior schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:33:
[...]

Ouderdom denk ik :+ .. doet mijn Giulietta sinds kort ook namelijk.
DonJunior in "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31]"
-O-
Mooi dat je dat zelfs per kant kunt instellen hé. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Mainuz schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Auto stond uit en op follow me home. Normaal is alles gewoon aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Na maanden dubben... toch maar voor een nieuwe trailer gegaan. Vandaag proef gereden, lag echt perfect achter de auto, ook qua demping merkte ik er weinig van.
Moest wel zeggen dat ik dit keer echt merkte dat een trailer zwaarder voelde dan de aanhangers die ik voorheen erachter had hangen. Maar dit was 1 van de lichtste volledig aluminium trailers beschikbaar, met 690kg leeg en m'n paard weegt ca. 520kg. De dealer eigenaar zei ook al, dit type auto's zijn niet gebouwd voor het trekken van trailers, maar met ruim 320Nm koppel moet het toch geen issue zijn, toch? Merkte überhaupt weinig van dat er iets achter hing, behalve dat het voelde dat ik minder vermogen beschikbaar had als ik het pedaal in trapte.

sneakpeek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaD1pipDMbhlJyGNbhpWqqER1TY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwCCdnqMopIhd5NFCQOgPlj0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 15:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

denk dat ie misschien meer refereerde naar de ophanging etc.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Tusk schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:25:
denk dat ie misschien meer refereerde naar de ophanging etc.
Ah dat zou kunnen misschien. Hij refereerde ook wel naar het koppel, maar 320Nm moet toch ruim voldoende zijn lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Koppel alleen zegt niet zo veel. Deze benzinemotoren hebben het koppel veel meer in het midden van de powerband zitten, je moet dus relatief veel toeren maken voordat je 320NM beschikbaar hebt. Die TBI motoren leveren hun koppel vooral om lekker te kunnen toeren, niet om een aanhanger mee te slepen. Dan wil je dat koppel vooral onderin hebben om de massa op gang te helpen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

GA!S schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:13:
Koppel alleen zegt niet zo veel. Deze benzinemotoren hebben het koppel veel meer in het midden van de powerband zitten, je moet dus relatief veel toeren maken voordat je 320NM beschikbaar hebt. Die TBI motoren leveren hun koppel vooral om lekker te kunnen toeren, niet om een aanhanger mee te slepen. Dan wil je dat koppel vooral onderin hebben om de massa op gang te helpen.
Dan zal hij dat wel hebben bedoeld en dat merkte ik inderdaad ook wel, maar eenmaal op 80km/u nergens last van. Is ook niet de bedoeling om hard op te trekken en af te remmen met een paard achterin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ja idd, die 320 nm is pas beschikbaar als de turbo flink draait. Wegrijden met zo'n aanhanger doe je zonder turbo en dan heb je alleen de koppel van de motor zelf, wat een stuk minder zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nou flink valt ook wel mee als ik deze grafiek zie, die 300Nm haal je net boven de 2000rpm. Was overigens bij m'n OPC ook, die benzine motoren hebben snel het max koppel beschikbaar. Maar idd met wegrijden zit je rond de 1200rpm, een diesel zal veel meer koppel hebben dan een benzine onderin. Max vermogen ligt bij een benzine wel weer veel hoger in de toeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GejjJkcbjMPmS3uDluh7BJXlzWI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/LuVCsLFHrVXISwkpYwqDWnZP.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Pak het koppel van een beetje diesel en je hebt dat koppel vanaf het moment dat je de koppeling loslaat. Dan heb je het ook het hardst nodig om zo veel massa in beweging te krijgen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Het heeft toch wel wat, zo'n trailer achter een TBi :D

Nog niet geladen mee gereden maar reed prima op de snelweg (ca. 1:10 bij 85km/u, dat is wel jammer :P )

Had er een tijdje geleden ook 1200kg achter liggen en dan is voornamelijk remmen een dingetje, ik rem meestal zo laat mogelijk en kort, maar dat kan natuurlijk niet met een aanhanger :+
Maar reed vandaag notabene achter een vrachtwagen en iemand had blijkbaar z'n afslag gemist en duwt hem er zo tussen, kon wel uitwijken en gelukkig dat er geen paard in stond maar man man... denk aub even na voor je zo'n actie doet, 500 meter verder was nog een afrit/oprit.

En 3 op 4 mei met collega's naar de Nordschleife, blijft een erg multifunctionele auto zo _/-\o_

laatste pic spam }:O en I know moet m'n auto wassen maar met dit weer heeft het toch weinig nut

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe-5ETNK7LTkxu_qAL3zke7K_cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oEYrTdugA3F6izpnSVGE0SA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcMMr2R1kRTCVZ_apoivNgoe8HE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7f6FOgysRoEys1aTA3SFBicg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtFsj2jKNtTQoiqj1e-jTZxqis8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLY5DRs2awkbgp6cLK4vyAbD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 12-02-2025 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

ArcticWolf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:49:
en I know moet m'n auto wassen maar met dit weer heeft het toch weinig nut
Eigenlijk wel, want met een beetje pech zit er zout die ze hebben gestrooid in al dat vuil en die vreet je lak aan, terwijl de lak van die dingen sowieso niet al te best is gebleken bij meerdere eigenaren in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Zijn er mensen (die mensen kennen) die de uitlaat van hun Giulia Veloce (2 pijpjes) wat spannender hebben laten klinken? Ik ben op zoek naar wat ervaringen. En het liefst op budget en niet een volledig nieuw uitlaatsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Tusk schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:12:
Zijn er mensen (die mensen kennen) die de uitlaat van hun Giulia Veloce (2 pijpjes) wat spannender hebben laten klinken? Ik ben op zoek naar wat ervaringen. En het liefst op budget en niet een volledig nieuw uitlaatsysteem.
Einddempers van Akrapovic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Tux3.14 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Hij zei budget niet de hoofdprijs. :D
Einddempers van Ragazzon en Ulter zitten tussen de 6 en 800 euro. Maken een mooi geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
alki schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Hij zei budget niet de hoofdprijs. :D
Einddempers van Ragazzon en Ulter zitten tussen de 6 en 800 euro. Maken een mooi geluid
Ik heb het ook alleen over einddempers, niet een volledige uitlaat set :)

Zou op een Guilia geen budget spullen zetten. Je gaat daar ook niet op bezuinigen met onderhoud, mag ik hopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Eindemper kost ook al 2.5k van akrapovic zonder montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tusk schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:12:
Zijn er mensen (die mensen kennen) die de uitlaat van hun Giulia Veloce (2 pijpjes) wat spannender hebben laten klinken?

En het liefst op budget en niet een volledig nieuw uitlaatsysteem.
Ik zou eens bij deze gasten kijken : https://www.millteksport....-present/2-0t-veloce.html
Of in ieder geval alleen de "catback" zoals ze dat noemen :)

Was altijd het merk waarmee je normaal je wijk kon in/uit rijden zonder iedereen wakker te maken om vervolgens buiten de bebouwde kom lekker flink gas te geven en van het geluid te genieten :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tux3.14 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AT2uG3IP_jNuLIkbJyBikOC5wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srdPSmeFxcg1z86rrgP9mEWm.jpg?f=fotoalbum_large

:+

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nieuwe (gebruikte) DNA selector knop besteld, werd helemaal gek dat ik hem met moeite in D kreeg (geeft overigens ook een rare fout in de computer als ik hem uitlees) Allweather en Normal ging wel maar daar heb je niks aan :+

Sinds ik dus veel vaker op de weg zit nu merk ik dus ook dat het vermogen per rit varieert. Issue is al bijna een jaar en heb het hier wel vaker over gehad. Gistermiddag en vanmorgen nog volledige boost beschikbaar, op de terugweg niet meer, langs de kant.. opnieuw gestart maar mocht niet helpen. Maar kan zomaar dat het issue morgen weer weg is en het wordt tijd dat issue opgelost wordt O-)

Wat ik lastig vind om te begrijpen is dat het per rit (starten van de auto) kan variëren, dus je start de auto en dan vanaf dat moment boost de turbo gewoon maximaal (en dat wordt ook niet slechter) als je dat wilt tot einde rit. Of je start de auto en de turbodruk blijft steken op maximaal ~75% en dat wordt ook niet beter.

Als ik even logisch naar het probleem kijk, neig ik naar een elektronisch probleem omdat het niet altijd voor komt. Want als het mechanisch was (turbo) dan zou het altijd aanwezig moeten zijn.

Ik heb in ieder geval geen EML branden, dus heel erg storingsgevoelig is de component die "stoort" ook weer niet.. maar heb echt geen idee waar ik het moet zoeken (miss. ook de MAF/MAP en lambda's?). De vac slangen lijken ok maar dan krijg je meestal ook een foutmelding omdat de recirc dan gelijk dichtklapt. De boost controllers misschien? Maar geen idee hoe die soms wel goed werken en soms niet... Sticky wastegate? maar dan zou het per rit moeten variëren en dat doet het ook niet...

Heb wat rondgezocht op internet maar zie niet iets vergelijkbaars wat hier op lijkt. Op FB reageerde wel iemand die had hetzelfde probleem maar die heeft het nooit kunnen achterhalen wat het was.

uitlaat rookt niet, turbo en blok klinken niet gek, cilinders gecheckt in de kerstvakantie was ook niks mis mee

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 16-02-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is dus zoiets : https://images.carid.com/akrapovic/items/s-au-ti-2h-4.jpg :?

Ik vind dat zo suf...

Als je toch al iets van een externe partij koopt dan moet het gewoon zo eruit zien : https://cdn.bmwblog.com/w...-Exhaust-System-image.jpg
En dus uiteindelijk zoiets worden : https://cdn.bmwblog.com/w...rina-Blue-M4-Image-25.jpg :)

Anders kan je de boel net zo goed standaard houden...
ArcticWolf schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:01:
Nieuwe (gebruikte) DNA selector knop besteld, werd helemaal gek dat ik hem met moeite in D kreeg (geeft overigens ook een rare fout in de computer als ik hem uitlees) Allweather en Normal ging wel maar daar heb je niks aan :+
Ik hoop voor je dat die knop gewoon alles oplost en het een gevalletje slecht contact was of iets dergelijks... :)

[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 16-02-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het klinkt anders best prima. Mag ook wel voor de 6k die een vorige eigenaar er blijkbaar voor over had. :X

Dat sierstuk is overigens alleen om hem mooi sluitend in de originele bumpersparing in te passen. De rest van die uitlaat is een knap stukje vakmanschap.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ongetwijfeld :)
Mag ook wel voor de 6k die een vorige eigenaar er blijkbaar voor over had. :X
LOL! :D
Dat sierstuk is overigens alleen om hem mooi sluitend in de originele bumpersparing in te passen.
De rest van die uitlaat is een knap stukje vakmanschap.
Dat sierstuk moet dus weg IMHO :)

Doet me altijd denken aan die nieuwerwetse Bentley/Rolls Royce dingen : Ze laten nog net niet letterlijk een ranzige scheet door die ovale/raar gevormde uitlaatpijpen heen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:29:
[...]

Dat sierstuk moet dus weg IMHO :)

Doet me altijd denken aan die nieuwerwetse Bentley/Rolls Royce dingen : Ze laten nog net niet letterlijk een ranzige scheet door die ovale/raar gevormde uitlaatpijpen heen :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOxJBotPJ28IhO1qRNQkLfLL2xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94morrEvI7y8uarGAWAcX3bD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet het niet hoor, ik vind dit een van de weinige mods voor dit model dat beter is dan het origineel (grote lege ovale gaten met verstopte pijpjes). Je hebt de titanium exhaust tips duidelijk zichtbaar, met een carbon sierstuk om de bumper tegen de hitte te beschermen. In dit geval aardig functioneel. Carbon sierstuk vervangt het standaard plastic sierstuk.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

@Tux3.14 Ik ga zeker niet bezuinigen op onderhoud, maar 2500 euro voor een sportiever geluidje gaat er bij mij niet in :)

En ik kom via Google ook terecht bij allerlei merken zoals Remus en Milltek, maar ik hoop hier mensen te vinden die daadwerkelijk een Giulia hebben met een dergelijk aanpassing.

Wellicht zijn er mensen die ervaring hebben met een klep van ABC https://abc-helmond.nl//pages/kleppen.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nero355 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:50:

[...]

Ik hoop voor je dat die knop gewoon alles oplost en het een gevalletje slecht contact was of iets dergelijks... :)
Hoop het ook, had gisteren hem wel even terug in normal gezet en toen weer terug naar dynamic en toen had ik wel volledige boost ineens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
Tusk schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:08:
@Tux3.14 Ik ga zeker niet bezuinigen op onderhoud, maar 2500 euro voor een sportiever geluidje gaat er bij mij niet in :)

En ik kom via Google ook terecht bij allerlei merken zoals Remus en Milltek, maar ik hoop hier mensen te vinden die daadwerkelijk een Giulia hebben met een dergelijk aanpassing.

Wellicht zijn er mensen die ervaring hebben met een klep van ABC https://abc-helmond.nl//pages/kleppen.php
Er zijn veel mensen die de Giulia standaard wat tam vinden klinken (ik ook), en dus behoorlijk wat ervaringen. Meeste zul je niet hier vinden maar op CAR.

Savali heeft een eigen einddemper (filmpje met geluid op deze pagina).
En hier wat topics over mensen met dezelfde vraag: Miltek uitlaat monteren, Uitlaat veloce, Giulia - uitlaat upgrade, en nog meer via de zoekfunctie daar.

Ik heb me er nog niet super in verdiept, maar middendemper weghalen is volgens mij ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GA!S schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:24:
[Afbeelding]

Ik weet het niet hoor, ik vind dit een van de weinige mods voor dit model dat beter is dan het origineel (grote lege ovale gaten met verstopte pijpjes). Je hebt de titanium exhaust tips duidelijk zichtbaar, met een carbon sierstuk om de bumper tegen de hitte te beschermen. In dit geval aardig functioneel. Carbon sierstuk vervangt het standaard plastic sierstuk.
Ik zie liever zoiets :
- https://cimg6.ibsrv.net/g...c428b204c0a5d7e9bd759.jpg
- https://cimg6.ibsrv.net/g...6a7ceb8cc0edf9690baf5.jpg
- https://www.carscoops.com.../06/NAP-C8-Corvette-a.jpg

Of iets in die richting... :)

Op de een of andere manier kwamen er wel erg veel BMW resultaten tevoorschijn dus die heb ik maar weggelaten vanwege de rivaliteit tussen die twee :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

DNA knop vervangen (nog niet vastgeklikt in de video) maar dat probleem is nu wel opgelost, boost probleem helaas nog niet, nog steeds inconsistent. Morgen ga ik alles even nalopen op boost leaks en iemand op FB dacht misschien dat het aan de lambda sensor lag, die overigens wel ooit een fout heeft gegeven maar dit keer stond er geen lambda fout in het systeem. Heb later vandaag pas de DNA knop fouten uit de BCM gewist maar lijkt mij sterk dat dat het probleem was, maar morgen weer onderweg met de Alfa dus zal het dan wel weer testen. Had op sommige momenten wel tot 1 blokje toe full boost bovenin dus het zit nog wel ergens... ben toch bang dat de turbo einde levensduur is... Met Multiecuscan kon ik de boostklep en wastegate actuator testen (ze moesten beide klikken) en de boostklep actuator klikte inderdaad, maar de wastegate klonk meer als een GROMMM :P geen idee of dat de bedoeling is...

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 18-02-2025 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vandaag weer de hele dag geen problemen met de boost gehad. Aangezien ik toch aanneem dat het een probleem met de boost controller is heb ik er maar 1 besteld... kostte gelijk weer een nier, van een 1.4 of een 2013+ model TBi kost die 50 euro... maar voor deze kost die 140 euro 8)7

Komt hopelijk eind deze week binnen.

Lastig blijft het wel;
-Boost leak hoor je meestal wel en dan zou het probleem constanter aanwezig moeten zijn
-Vacuum leak ook
-Mechanisch probleem met de cardridge... dan was het waarschijnlijk al einde turbo geweest :+
-Elektronisch probleem; geen foutmelding, maar als de boost controller problemen heeft met de kleppen dan zal die waarschijnlijk geen foutmelding geven omdat hij dan nog enigszins werkt.

Lambda sensor of MAF/MAP geven meestal wel een fout bij problemen, ook daar helaas wel een kleine kans dat de MAF of MAP geen foutmelding geeft. De lambda sensor geeft naar mijn weten wel altijd een fout bij problemen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:19
Zal even mij gedachten delen over het boost problemen, niet dat ik een monteur ben oid.

Lambda sensor of MAF/MAP geven meestal wel een fout bij problemen, maar zullen naar mijn verwachting geen boost problemen opleveren. hooguit wanneer de auto in noodloop gaat.

Ik verwacht dat er toch ergens een lek zit, of er zit speling op de actuator bij de turbo. Op youtube heeft Squadra Tuning er een kort filmpje over gemaakt.

Of toch even naar een Alfa specialist gaan... Ben wel benieuwd nar de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

H-W Engineer schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:30:
Zal even mij gedachten delen over de boost problemen, niet dat ik een monteur ben oid.

Lambda sensor of MAF/MAP geven meestal wel een fout bij problemen, maar zullen naar mijn verwachting geen boost problemen opleveren. hooguit wanneer de auto in noodloop gaat.

Ik verwacht dat er toch ergens een lek zit, of er zit speling op de actuator bij de turbo. Op youtube heeft Squadra Tuning er een kort filmpje over gemaakt.

Of toch even naar een Alfa specialist gaan... Ben wel benieuwd nar de oplossing.
Speling op de actuator dacht ik ook aan, maar omdat het probleem wel of niet optreedt wanneer je de auto start lijkt het mij onlogisch dat het een mechanisch probleem is of een vacuüm/boost lek.

Start auto: probleem is niet aanwezig en komt ook niet terug tot einde rit
Start auto: probleem is aanwezig en gaat ook niet meer weg tot einde rit

Heenreis kan het probleem aanwezig zijn en op de terugweg niet.

Daarom dacht ik dat het wel een elektronisch probleem moet zijn.

Dank voor de gedachte wisseling, alle beetjes helpen. Had ook even niet door dat de lambda, MAF of MAP geen boost problemen kunnen geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
Even heel wat anders :)

Er is niet veel Alfa Romeo Lego maar de volgende meesterwerkjes wil ik jullie niet onthouden.
Bij alternatieve merken, dus niet-Lego, zijn er inmiddels een paar hele mooie pareltjes te koop!

disclaimer:
Cada kwaliteit overstijgt inmiddels die van Lego dus no worries
meer stukjes, meer prints/minder stickers dan Lego en mogelijkheid tot elektrische besturing! Heeft Lego niet. Brede achterwielen ook niet <insert meme> :+

Te koop bij Barweer.com
https://www.barweer.com/p...-express?VariantsId=37320
of zelfs Bol.com
https://www.bol.com/nl/nl...rtwagen/9300000170699236/

er is zelfs nog een variant van de Alfa Romeo F1 van Rastar

maar momenteel ben ik helemaal verknocht aan de Alfa Romeo 33 Stradale! O+
Let wel: dit soort builds zijn wel voor gevorderden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSvT6nyE2RhOR9RKdROV22UiRIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZc9WgZB4ockLZQXtbOuqYQV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTCub1Y5R8OcjYRnrMye07D9IOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xbO6wLPjQOuR96B3OOgDZO8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW0klZketTPKAy2KdnRdMNFad9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDLy8xwjPLh3VlFOfylFaiWa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVnP5bk7MFpvFDcZOEtC6m1hFJc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JR0eGdJYUxfqjoHEXuHycunX.jpg?f=user_large
Review: https://www.reddit.com/r/...ia/guly_10621_alfa_romeo/

Wow, so this set has taken the better part of a week to complete and it is without a doubt the most complex brick built model I have ever made, it is truly bonkers how much engineering has gone into this set. This is the motorised version and it has quite a number of functions :
  • Opening/closing doors
  • opening/closing rear engine cover
  • opening/closing front bonnet/hood
  • Two spinning fans in the engine
  • Working piston engine
  • Adjustable ride height
  • Front headlights
  • Atomiser exhaust system
  • Steering
  • Forwards and backwards driving
It's truly incredible how detailed this build is and the metallic colour looks excellent ( I left off all the stickers because most of them were crap, I only added the dashboard and front badge ), but it is certainly not perfect. The best aspect of this build was all the internals, it was excellent to put together and is solid and completely packed with detail. Once you get to the paneling of the car is where it gets a bit weaker.
Ook deze is te koop op Barweer.com
https://www.barweer.com/p...-10621-alfa-romeo-technic

maar ook bij MouldKing
https://www.mouldking.com...fa-romeo?VariantsId=10060

Echt waar, Lego zou hier ruim 500 euro voor vragen als ze dit model zouden kunnen maken, maar ze lopen mijlenver achter wat deze Supercars betreft. Dit is echt geen geld! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W Engineer
Dat zijn wel gave modellen, ben nu net met de Lego F1 Red Bull bezig. Mooi voor de verzameling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
Nog even kwijlen :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

edit 2:
Na 3u sleutelen (uit- en weer inelkaar) het probleem opgelost... blijkbaar hebben ze ooit de draad voor de remlicht input op de verkeerde draad van de auto aangesloten. Nagemeten en de juiste draad gepakt, opnieuw gesoldeerd en alles werkt zoals het zou moeten.

Verder de Giulietta even uitgelaten vandaag, prachtig weer en met dit vermogen blijft het echt een wapen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVBaLCIc59oFl31bSst6PKXTfW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rx6NNAKTDhZRFiDnLxwgJUQM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34d79aEGX6FUSTPyOhCTRHnKJxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21PPsOWrE1Wg5Xrk6mLb3g4y.jpg?f=fotoalbum_large

edit:
boost probleem is ook alweer sinds 2 weken weg en niet meer teruggekomen }:O heb de boostactuator nog niet vervangen want de auto boost iedere dag en in iedere versnelling maximaal. Wat heb ik een haat/liefde verhouding met Alfa's haha.
Prachtige auto's (in ieder geval tot en met de Giulia/Stelvio), heerlijk weggedrag, maar elektronica.. ho maar |:(

Vandaag ook maar eens door de wasstraat gegooid... was zo vies dat hij eigenlijk nog wel een keer erdoorheen kon, binnenkort maar eens goed met de hand wassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAoi8epqOC1aG0uHkxIXB8-7zNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzHzOUbiBDXqRl4FRD4eUWl3.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik weer... nieuwe trailer en nu doet de bedrading van m'n Giulietta raar :+ het zal ook eens niet. Maar als ik de dimverlichting aan zet dan gaan de remlichten van de trailer aan (en blijven aan tot ze doorbranden). Zet ik m'n verlichting uit, dan werken de remlichten wel naar behoren (maar dan heb ik alleen m'n dagrijverlichting).

Dacht eerst dat het de trailer was, maar nu 2 verschillende testers erop gehad en die geven beide aan dat m'n remlicht wordt geschakeld als ik m'n verlichting aan zet.

Bedrading van de socket los getrokken maar die lijkt niet het probleem te zijn. Ben nu bezig met nalopen van de bedrading in de auto, maar aangezien ik dat ding nooit zelf eronder heb gezet wordt me dat nogal een klus. Heeft iemand ooit van een dergelijk probleem gehoord? Heb eerlijk gezegd nog nooit zoiets meegemaakt in m'n auto leven.
Alle andere verlichting werkt helemaal prima (knipperlichten, achteruit, mist)

Enige bijzondere is dat de trailer "dimlichten" oplichten als ik op de rem trap... lijkt wel of het remlicht en dimlicht met elkaar verbonden zijn, maar dat een Alfa hier geen fout op geeft is toch ook wel weer bijzonder :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGZaZh1rCjoTplZyT3sh3GffJQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4K0WkJZreWZSfldjW4Z9X4Kh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2025 17:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vandaag m'n BMC filter (zat erop toen ik hem kocht) maar eens uit elkaar gehaald, gereinigd en opnieuw geolied... Dit verklaard waarschijnlijk waarom m'n motor niet zo soepel meer liep, ding rijdt nu zoveel beter dan voorheen. Klusje duurde wel 2,5u in totaal... filter moet drogen en de olie moet ook 30 min inwerken en daarna moet je het teveel aan olie weer weghalen }:O

ja het wordt tijd voor een nieuwe undertray :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB_CFuEV2Rvf4GPkzN2KEtTuQmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so3NisMqf0FlvfTn1VEsWogL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcX6XYMSbcttjYjXLsJiXVsV5OY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QupnXDOEszoieO4g9qUyodwd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8j4_VZNVoEA9sBMX4c5OnEjZAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uW7JjDC0zBxTHvt9erVGgEmu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t02h0e4A_1VUjwPyHItnjuOPYJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyiMqvQm2ggjpSnvrKCj1idv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 28-03-2025 18:32 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Rohit
Afgelopen weekend een andere Giulia gekocht! Een 2.2 Q4 GT Junior van 2022
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C3gD7KnF/20250329-160838.jpg

Deze mag weg: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9m7dTcp2/20250329-094709.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jZ843FjJ/20250329-094742.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Rohit op 01-04-2025 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Rohit schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 01:47:
[Afbeelding]
Prachtige kleur, veel rij plezier ermee. Jammer dat er zo weinig benzine modellen te koop staan.
Stap je nu over van Benzine naar Diesel ?

[ Voor 6% gewijzigd door alki op 01-04-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Ik vind ze allebei mooi! Ben benieuwd hoe de upgrade je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
alki schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:40:
[...]

Prachtige kleur, veel rij plezier ermee. Jammer dat er zo weinig benzine modellen te koop staan.
Stap je nu over van Benzine naar Diesel ?
Thanks! Nee beide diesels
Stiggy schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:25:
Ik vind ze allebei mooi! Ben benieuwd hoe de upgrade je bevalt.
Hij rijd net wat anders door de awd, jammer genoeg is lkkr snel optrekken bij de stoplicht nu bemoeilijkt.. Bij mijn witte schoot ik ervandoor als ik de handrem aanhad en dan gas gaf, deze houd eerst even in en gaat er daarna vandoor. Beide auto's gechipt door Squadra. Op de snelweg achter elkaar gereden en tegelijk vol gas gegeven en bleven netjes bij elkaar dus qua pk zitten ze op hetzelfde. Veloce stoelen even wennen voor mijn gevoel zit ik tever naar links want de stoel steekt wat in me linkerboven been soms. Touchscreen is een verademing voor mij en Android Auto! ADAS systemen werken heel fijn, moet denk ik nog wel iets uitzetten want op de snelweg na het inhalen terug naar rechts ondanks dat ik eerst knipper geef en dan naar rechts toe wil hield die hem heel vaak even wat tegen. Ik denk nu ik erover nadenk dat het de active blind spot assist is die dat tegen houd. Maar goed even spelen nog ermee, maar ben wel heel blij met de upgrade! Nu nog een mooie spoiler zoeken die 1:1 van de originele is en niet die van maxton. Ik had op de witte eindelijk de spoiler erop laten zetten, had ik maar 4 maanden gewacht...

[ Voor 9% gewijzigd door Rohit op 01-04-2025 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:14
Rohit schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 01:47:
[Afbeelding]

Deze mag weg: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele dikke kleur is dit! Jaren geleden was ik van mening dat je een Giulia in Alfa rosso moest hebben.
Maar tegenwoordig vind ik Misano blue, Visconti verde en ook deze kleur toch een stuk mooier staan, mits in de juiste kleurstelling qua velgen, remklauwen en interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
paul-s83 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:06:
[...]

Hele dikke kleur is dit! Jaren geleden was ik van mening dat je een Giulia in Alfa rosso moest hebben.
Maar tegenwoordig vind ik Misano blue, Visconti verde en ook deze kleur toch een stuk mooier staan, mits in de juiste kleurstelling qua velgen, remklauwen en interieur.
Mijn vader heeft laatst een Blue Misano Giulia gekocht, en me broertje heeft een grijze vesuvio ofzo dacht ik. De blauwe is heel gaaf, maar deze is echt een eye catcher! Hoeveel mensen me in 2 dagen tijd al niet buiten hebben aangesproken op alleen de kleur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Rohit schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:55:
[...]

Thanks! Nee beide diesels

[...]

Hij rijd net wat anders door de awd, jammer genoeg is lkkr snel optrekken bij de stoplicht nu bemoeilijkt.. Bij mijn witte schoot ik ervandoor als ik de handrem aanhad en dan gas gaf, deze houd eerst even in en gaat er daarna vandoor. Beide auto's gechipt door Squadra. Op de snelweg achter elkaar gereden en tegelijk vol gas gegeven en bleven netjes bij elkaar dus qua pk zitten ze op hetzelfde. Veloce stoelen even wennen voor mijn gevoel zit ik tever naar links want de stoel steekt wat in me linkerboven been soms. Touchscreen is een verademing voor mij en Android Auto! ADAS systemen werken heel fijn, moet denk ik nog wel iets uitzetten want op de snelweg na het inhalen terug naar rechts ondanks dat ik eerst knipper geef en dan naar rechts toe wil hield die hem heel vaak even wat tegen. Ik denk nu ik erover nadenk dat het de active blind spot assist is die dat tegen houd. Maar goed even spelen nog ermee, maar ben wel heel blij met de upgrade! Nu nog een mooie spoiler zoeken die 1:1 van de originele is en niet die van maxton. Ik had op de witte eindelijk de spoiler erop laten zetten, had ik maar 4 maanden gewacht...
Ik ben ook van een 2017 naar 2021 gegaan, dus herkenbaar! Ik vind de ADAS dingen ook erg fijn, inhouden bij het naar rechts gaan heb ik dan weer niet. Dat van de Veloce stoelen is heel herkenbaar, vooral op lange ritten zit het niet lekker vanwege de wang die in je linkerbovenbeen duwt. Maar goed, ze zijn veel mooier, dus dan maar een beetje afzien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Stiggy schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:39:
[...]

Ik ben ook van een 2017 naar 2021 gegaan, dus herkenbaar! Ik vind de ADAS dingen ook erg fijn, inhouden bij het naar rechts gaan heb ik dan weer niet. Dat van de Veloce stoelen is heel herkenbaar, vooral op lange ritten zit het niet lekker vanwege de wang die in je linkerbovenbeen duwt. Maar goed, ze zijn veel mooier, dus dan maar een beetje afzien >:)
Weet jij wat dat kastje in de kofferbak is wat in het midden van de kofferbak in dat bakje ligt? Aan de linkerkant van dat bakje zit dat. Moet je die mat en piepschuim weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rohit schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:46:
[...]

Weet jij wat dat kastje in de kofferbak is wat in het midden van de kofferbak in dat bakje ligt? Aan de linkerkant van dat bakje zit dat. Moet je die mat en piepschuim weghalen.
Ik wist niet wat je bedoelde, dus ik ben net mijn kofferbak even uit elkaar gaan halen. Dat piepschuim had ik nog nooit weggehaald :)
Ik heb dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4K5kIaJymW9p6jtVcsjwhDUVVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zu9br5SZGwYvlUErn6l7B1XW.jpg?f=fotoalbum_large
Bedoel je dat grijze bakje aan de rechterkant? Geen idee! :?

Ik heb in deze overigens ook wat mooiere opbergmogelijkheden: bagagenetjes in de kofferbak, een uitklapbaar haakje in kofferdeksel waar je handvat van een tas in kan haken zodat hij overeind blijft staan, klein baggagenetje in de passagiers voetbak. Jij ook?

[ Voor 13% gewijzigd door Stiggy op 01-04-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W Engineer
Is die grijze bak die jullie zien in de kofferbak niet de accu? Ik heb geen Giulia maar meende dat de accu achterin de kofferbak zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
H-W Engineer schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:51:
Is die grijze bak die jullie zien in de kofferbak niet de accu? Ik heb geen Giulia maar meende dat de accu achterin de kofferbak zat.
Nee, die zit in een vak in het rechterachterspatbord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:53
@Rohit @Stiggy

Dat is de zekeringskast in de bagageruimte. :)
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste