Wat vreemd dat er niets uit te lezen was. Bij mij was dat destijds wel namelijk 'misfire cilinder ' etc.ThePhoto schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:56:
[...]
Zal weer eens een update delen over mijn Giulietta.
Toentertijd toch niet de garage gebeld voor de haperingen in de motor maar doorgereden, vooral omdat ik er tijdens sommige ritten er simpelweg geen last van heb.
Echter, na een weekendje Haarlem begin november (200km enkele rit) op de heenweg amper last gehad (1 of 2 keer) maar op de terugweg.. denk wel 7-8 keer, werd mij nogmaals duidelijk om er echt werk van te maken.
Zo geschiedde, vanmorgen naar een Auto Italia geweest in Deurne (ipv de dealer) met goede reviews en meerdere Giulietta's in onderhoud. Ik moest toch nog de achterruitverwarming laten repareren en een licht voor dus kon ik het mooi combineren.
Helaas kon de monteur niks vinden wat de haperingen zou kunnen verklaren. De motor is uitgelezen maar hierin stonden geen storingen geregistreerd. Eerste stap die we wel genomen hebben is injectiereiniger, deze is toegevoegd aan de benzine. Ook nu weer, geen haperingen gehad op de heen- en terugweg naar de garage (45min rijden). Nu hopen dat deze eenvoudige oplossing misschien toch de oplossing is![]()
In ieder geval wel de achterruitverwarming weer gefixt, wel handig met dit weeren dat er dan wat mooie Maserati's en een Ferrari in de garage staan is dan altijd leuk om over te dromen
Destijds heb je de multiair filter gereinigd. Is toen ook een olie verversing gedaan?
Gewoon het hele riedeltje, nieuwe multiairfilter en nieuwe olie (oude olie weg) ?
*sowieso