Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Ja die had @ArcticWolf gisteren ook gelinkt inderdaad. Best een tof project. Meer een 'omdat het kan' prestige projectje.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Okay dit was helaas een zware hit en mis:
https://allegro.pl/oferta...i-regeneracja-13231776859

Je moet dus je bestaande unit opsturen en dan refurbishen ze hem en daarna krijg je hem terug... heb een refund gevraagd maar ben dus wel de 30 euro retour kosten kwijt terwijl ik niks heb verzonden. Jammer van het geld en de tijd dat ik erop wachtte...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:43
Nog maar eens een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXwMnoFfaVW2P1REOGkKFrZ67DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viQynF8riFcaxQ4dTtcMQb2P.jpg?f=fotoalbum_large
Iets meer dan een week terug van weer ongeveer 3 weken door Italië toeren. Dit is bij het Trasimeno meer. Het weer gedurende de hele vakantie was helaas vaak niet waar we op gehoopt hadden; erg veel regen. Maar de auto is geweldig bevallen!

Ik ben zo blij dat ik de 2017 Giulia geüpgrade heb naar deze 2021 versie. Op de lange, saaie snelwegstukken is het super relaxed rijden met Highway Assist en Adaptive Cruise Control: een handje losjes op het stuur en hij rijdt verder zelf. En in de file met Traffic Jam Assist ook. Relaxed! In Italië overigens veel B-wegen gehad waar Highway Assist ook op werkt. Dat is in NL meestal niet. En als je op een leuke weg komt: mode naar Dynamic, hulpjes uit en het is een strak sturende sport sedan. Werkelijk 2 auto's in 1. _/-\o_ De adaptieve demping is toch ook wel lekker. Best vaak mee gespeeld door bv wel in dynamic te rijden maar met de demping op soft als het asfalt slechter is of als je toch niet aan het boenderen bent.

Voor de liefhebbers: In De Marken liggen prachtige wegen waar je heerlijk kunt rijden. Ik heb een rit gehad van "Sant'Angelo in Vado" naar "Città di Castello" over de E78/SS 73 bis: heerlijke slingerweg over een bergcol, fijne cadans van bochten, goed asfalt (niet altijd een gegeven in Italië :) ) en geen kip op de weg. Ik heb zowat een uur lang beide rijstroken kunnen gebruiken om de bochten zo mooi mogelijk aan te snijden. Drivers paradise!

De top heb ik in Duitsland wederom niet uit kunnen proberen. Normaliter is hij begrenst op 240 km/h, maar bij de tuning door Savali is die eraf gehaald of hoger gezet. Heb eigenlijk niet meer precies gevraagd wat het geworden is, ik dacht: dat probeer ik zelf wel. Ik heb 1x een seconde de 230 aangetikt, maar als ik in de verte autos zie opdoemen rem ik al af. Ik neem geen risico door daar voorbij te vliegen. Hij zat wel aardig snel op de 230, maar de motorkap trilt dan behoorlijk en bij de rechter buitenspiegel begint het flink te fluiten. Ik vond het hard zat :+

En deze (in tegenstelling tot mijn 2017 Giulia) heeft ons geen enkele keer laten schrikken met motorstoringslampjes of andere fratsen. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• IDDQD.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 23:09
Mooi uitgevoerde Giulia, Stiggy!

Ik heb zelf een 2017 Veloce en na 2 jaar nog geen enkele storing meegemaakt. Sterker nog, buiten zijn reguliere jaarlijkse onderhoud is de auto probleemloos geweest.

Ik heb zelf ook de adaptieve demping en adaptieve cruise control als opties erop zitten, maar de pre-facelift heeft inderdaad geen rijbaan begeleiding. Ik mis het ook niet eerlijk gezegd maar ik rij de auto dan ook niet dagelijks. Dat is een i4 M50 en ondanks dat de BMW een bak meer vermogen heeft, heb je zóveel meer plezier en beleving in de Giulia.

Om on topic te blijven, dit is de mijne:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRsv4_LOgpyyS-F4zE1oSEo8kvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWXeY80d47cX43tz7UJ8mVh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TpTpa3OKBBP784LPA2V-kU_Hwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGSgD1dhiiPqA9rICaRsykU3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePhoto
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 21:22
Erg mooie wagens Stiggy en IDDQD! Jaloers :9~

Een update vanuit mij na het schoonmaken van de MultiAir Filter. Eerste 500km geen problemen meer, maar daarna kwamen de schokken toch weer terug. Vanmorgen, op weg van thuis naar werk zelfs 3x over een rit van 60km ongeveer...

Wat me wel is opgevallen is dat dit schokken/stotteren van de motor gebeurd wanneer ik met het gaspedaal tussen gasgeven en gas los zit (bijv. in langzaamrijdend verkeer/file of door een woonwijk), daarom dat het ook kan gebeuren in verschillende versnellingen.

Iemand met deze tip nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen? Denk dat ik, tenzij het een easy fix is, dan toch maar de garage moet bellen :/

Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Oef, dat is ook een hele mooie @IDDQD. ! Rood staat haar goed!

Maar een i4 M50 is toch wel een serieuze auto, 0-100 in 3,9s? Leuk te lezen dat je in de Giulia dan toch meer beleving hebt.

Ik heb mijn 2017 Veloce maar 4 maandjes gehad en dat was ook een hele fijne auto hoor. Op vakantie wel 3x motorstoring gehad, maar achteraf bleek er niet zo veel aan de hand. Op dat moment maak je je wel zorgen natuurlijk. Ik vond de stap van moderne leaseauto's naar die 2017 Giulia wel redelijk groot, dus ik ben nu wel happy met alle toegevoegde features van de facelift variant (connectiviteit gebruik ik ook wel vaak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IDDQD.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 23:09
Bedankt @ThePhoto! Helaas kan ik je niet verder helpen :-)

@Stiggy klopt. Ondanks de snelle acceleratie (logisch met 544pk), is de beleving minder. Met name uiteraard vanwege het gebrek aan motor geluid en schakelen maar ook in de bochten merk je tov de Giulia het extra gewicht. Dat gezegd hebbende, rijdt het alsnog fantastisch en is het geen straf!

Mijn Giulia is getuned door HS Corse en ondanks dat de toename in PKs niet veel verschilt (iets over de 300pk op de test bank), merk je de 500Nm wel en ook de ZF automaat schakelt een stuk agressiever en kan nu hoger in toeren.

Zelf heb ik een Ulter einddemper laten monteren, dat te bedienen is met een klep. Het geluid met de klep open is niet te overdreven gezien de midden demper er nog op zit en klep dicht houdt ik de buren te vriend. Ik merk ook dat de Giulia van binnenuit vrij goed geïsoleerd is.

Mijn 2017 had geen CarPlay en dat mistte ik wel tov de latere modellen. Daar heb ik een module voor kunnen plaatsen en werkt prima.

Ik denk niet dat ik er nog iets aan verander. Hij is wel “af” zo.

Soms kijk ik wel eens met een schuin oog naar een Quadrifoglio maar toch een beetje bang voor de onderhoudskosten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
@IDDQD. Op mijn 2017 Giulia had ik ook een CarPlay module geplaatst. Werkte inderdaad in basis goed (en wireless!) maar uiteindelijk vind ik de rechttoe-rechtaan implementatie van standaard CarPlay op de 2021 toch fijner. Soms zat je toch te klooien met het geluid dat je niet op AUX gezet had en je werd gebeld (dan ook geen geluid) en ik had altijd dat als ik aan het autowassen was met mijn AirPods in de verbinding tussen telefoon en AirPods steeds wegviel. Kennelijk zat die CarPlay module dan proberen te connecten met mijn telefoon, ook al stond het contact v/d auto uit.

Mijn 2021 Veloce is getuned door Savali. Hij is niet op de rollenbank geweest, maar zal net iets boven de 300pk zitten vermoed ik. Ik had Savali gevraagd er een heel bescheiden rommeltje in de uitlaat bij te zetten, en dat is inderdaad heel erg bescheiden haha. Een andere einddemper met klep staat wel op mijn verlanglijstje. Hij mag best iets sportiever klinken, maar fijn als je dat ook weer uit kunt zetten. Mag ik vragen hoeveel je dat ongeveer gekost heeft? En heb je het zelf gemonteerd of laten doen?

Ik vind het panodak een super optie. Dat sluit een Quadrifoglio uit. Voorlopig vind ik de Veloce ook snel zat, en bij een Q vrees ik inderdaad ook voor de onderhoudskosten. Misschien ooit als auto voor erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:04:
Okay dit was helaas een zware hit en mis:
https://allegro.pl/oferta...i-regeneracja-13231776859

Je moet dus je bestaande unit opsturen en dan refurbishen ze hem en daarna krijg je hem terug... heb een refund gevraagd maar ben dus wel de 30 euro retour kosten kwijt terwijl ik niks heb verzonden. Jammer van het geld en de tijd dat ik erop wachtte...
Bummer :-(

Maar effe voor mijn beeldvorming : Dit is een soort eBay voor Polen :?

Zie namelijk iets wat ik misschien wel voor iemand wil bestellen :)
IDDQD. schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:16:
Een i4 M50 en ondanks dat de BMW een bak meer vermogen heeft, heb je zóveel meer plezier en beleving in de Giulia.
Volgens mij heeft Christian Menzel die BMW dan ook flink afgekraakt IIRC : Kein sportwagen! :P :+

[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 30-09-2024 21:07 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:06:
[...]

Bummer :-(

Maar effe voor mijn beeldvorming : Dit is een soort eBay voor Polen :?

Zie namelijk iets wat ik misschien wel voor iemand wil bestellen :)
Ja en ze hebben ook gewoon internationale support.

Had refund aangevraagd en die is wel goed gekeurd, dus hopelijk snel het geld terug op m'n rekening :- )

kwam overigens een website tegen die wel een los kapje levert:
https://oldtimerparts.de/...entlueftung-68242274aa-2/

Kost wat... maar scheelt alsnog een hele nieuwe unit.

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 01-10-2024 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ThePhoto schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:28:

Een update vanuit mij na het schoonmaken van de MultiAir Filter. Eerste 500km geen problemen meer, maar daarna kwamen de schokken toch weer terug. Vanmorgen, op weg van thuis naar werk zelfs 3x over een rit van 60km ongeveer...

Wat me wel is opgevallen is dat dit schokken/stotteren van de motor gebeurd wanneer ik met het gaspedaal tussen gasgeven en gas los zit (bijv. in langzaamrijdend verkeer/file of door een woonwijk), daarom dat het ook kan gebeuren in verschillende versnellingen.

Iemand met deze tip nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen? Denk dat ik, tenzij het een easy fix is, dan toch maar de garage moet bellen :/
Waarschijnlijk is je MA unit dan toch al gaar :X
Sterkte daarmee :/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:05

Polycom

Poes van goud

Tijd voor onderhoud aan de Giulietta.

Aanstaande zaterdag ga ik de thermostaat laten vervangen. Het is duidelijk te zien dat er koelvloeistof lekt. Of dit nou aan de pakkingen ligt of aan de unit zelf laat ik even in het midden, ik laat er gewoon een hele nieuwe unit opzetten en laat de boel goed schoonmaken. Ik kwam er achter doordat ik 2 weken geleden de koelvloeistof had bijgevuld tot max en hij nu bijna op min staat. Ik zie alleen sporen van koelvloeistof rond de thermostaat. Tips en tricks voor dit klusje zijn natuurlijk van harte welkom.

In de tussentijd is er nog een (mogelijk erg vervelend) klusje bijgekomen. De kleine speaker voor aan de passagierskant kraakt. Het is duidelijk te horen als ik in het audio-menu van de Uconnect gebruik maak van de optie waar de audio vandaan moet komen. Als ik rechtsvoor selecteer komt er een hoop gekraak uit de speaker. Wat opvallend is, is dat dit alleen met radio luisteren aanwezig is. Als ik via Bluetooth Spotify gebruik dan kraakt de speaker niet. Ik denk dat ik gewoon de speaker moet vervangen. Via de vrienden van QVerde kan ik deze bestellen: https://www.qverde.nl/qv33861 (€15) zijn de kosten natuurlijk niet. Ik vraag mij alleen wel af of het lastig is om die speaker te vervangen.. iemand ervaring met het vervangen van speakers oid? Alle tips zijn welkom. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Polycom op 01-10-2024 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Klinkt als een MA die dood aan het gaan is, enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je gasklep door vervuiling niet helemaal soepel meer loopt. Maar dat heb je binnen een paar minuten gecheckt (door de inlaat van je gasklep af te trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoto
DonJunior schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:01:
Waarschijnlijk is je MA unit dan toch al gaar :X
Sterkte daarmee :/
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:11:

Klinkt als een MA die dood aan het gaan is, enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je gasklep door vervuiling niet helemaal soepel meer loopt. Maar dat heb je binnen een paar minuten gecheckt (door de inlaat van je gasklep af te trekken).
Ai ai.. dat wordt toch de dealer bellen ben ik bang.. De suggestie van ArcticWolf zou nog kunnen, maar als ik even opzoek hoe die te reinigen dan denk ik dat ik het liever laat doen.

Wat voor olie gebruiken jullie trouwens? Lees verschillende verhalen, 0w30 bij Euro6 motoren, 5w40 bij Euro5, maar ook dat het niet uitmaakt? Heb mijn Alfa bij de dealer laten onderhouden maar dit is wel sinds het onderhoud begonnen/erger geworden.

Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ThePhoto schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

[...]

Ai ai.. dat wordt toch de dealer bellen ben ik bang.. De suggestie van ArcticWolf zou nog kunnen, maar als ik even opzoek hoe die te reinigen dan denk ik dat ik het liever laat doen.

Wat voor olie gebruiken jullie trouwens? Lees verschillende verhalen, 0w30 bij Euro6 motoren, 5w40 bij Euro5, maar ook dat het niet uitmaakt? Heb mijn Alfa bij de dealer laten onderhouden maar dit is wel sinds het onderhoud begonnen/erger geworden.
De exacte olie gebruiken wat staat voorgeschreven. En dan niet enkel kijken naar 0w30 maar ook de rest van de specs. Afwijken = issues krijgen. Vooral bij MA motoren is dat een ding (en tegenwoordig alle moderne motoren van alle merken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ThePhoto schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

[...]

Gasklep reinigen doe je gewoon met een doekjes en remmenreiniger ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20
Jeuh, het is gelukt, de vrouw heeft nu ook een Alfa :)
Nog even betere foto's maken .. maar zie het maar als sneak preview ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hE_79kmk8YmReDf3PK9_grkshUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6ZCnYJ39D6HC84RM8TbqWhM.jpg?f=fotoalbum_large

Mito 1.4 95pk Turismo in Grigio Grafite 669 met 118k op de klok

Hij zat wel een beetje aan de onderkant van de markt, dus heeft wel de nodige gebruikssporen. Had misschien nog wel even verder willen zoeken, maar de vrouw zei dit wordt hem. Dus.. dit wordt hem :+

Optisch een paar puntjes, vooral de voorbumper moet wat aan gebeuren en een paar kleinigheden die een spot repair wel oplossen kan.

Een paar dingen reeds gefixed, achterbank ging niet in de vergrendeling en de linker hoedenplanksteun was afgebroken dus deze weer vastgezet.

Nu nog de motorkaphendel repareren, die hangt los en de verlichting op de kachel/airco-unit werkt niet. Alle knoppen zijn donker, alleen als je de airco aan doet brandt het rode lichtje, dus stroom is er wel an sich dus best apart :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
Lampje op de verlichting kun je gewoon vervangen. Er zitten lampjes achter gemonteerd (gewoon kleine bulbs als ik het me goed herinner).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Bobmeister schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:17:
Lampje op de verlichting kun je gewoon vervangen. Er zitten lampjes achter gemonteerd (gewoon kleine bulbs als ik het me goed herinner).
ja maar hoe apart dat die allemaal kapot zouden zijn :?

Ik had gehoopt dat er een aparte zekering voor zou zijn, maar zover ik kan zien zit er veel meer achter de betreffende zekering wat het wel gewoon doet..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:04
Polycom schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:28:

Aanstaande zaterdag ga ik de thermostaat laten vervangen. Het is duidelijk te zien dat er koelvloeistof lekt. Of dit nou aan de pakkingen ligt of aan de unit zelf laat ik even in het midden, ik laat er gewoon een hele nieuwe unit opzetten en laat de boel goed schoonmaken. Ik kwam er achter doordat ik 2 weken geleden de koelvloeistof had bijgevuld tot max en hij nu bijna op min staat. Ik zie alleen sporen van koelvloeistof rond de thermostaat. Tips en tricks voor dit klusje zijn natuurlijk van harte welkom.

In de tussentijd is er nog een (mogelijk erg vervelend) klusje bijgekomen. De kleine speaker voor aan de passagierskant kraakt. Het is duidelijk te horen als ik in het audio-menu van de Uconnect gebruik maak van de optie waar de audio vandaan moet komen. Als ik rechtsvoor selecteer komt er een hoop gekraak uit de speaker. Wat opvallend is, is dat dit alleen met radio luisteren aanwezig is. Als ik via Bluetooth Spotify gebruik dan kraakt de speaker niet. Ik denk dat ik gewoon de speaker moet vervangen. Via de vrienden van QVerde kan ik deze bestellen: https://www.qverde.nl/qv33861 (€15) zijn de kosten natuurlijk niet. Ik vraag mij alleen wel af of het lastig is om die speaker te vervangen.. iemand ervaring met het vervangen van speakers oid? Alle tips zijn welkom. 8)
Ik zou verwachtten dat het niet aan de speaker ligt als je bij verschillende bronnen geen symptomen hebt. Ik zou eerst eens gaan kijken naar de stekkertjes van de radio, wellicht dat daar een slecht contact is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stiggy
Ben afgelopen zondag mee geweest met een tourritje van Club Alfa Romeo. Dat was erg leuk! We waren met 9 Alfa's. Ik wou -in het kader van: wat is beter dan een pic van één Alfa? Een pic van 9 Alfa's!- wat foto's hier neerzetten. Maar bij nader inzien weet ik niet of iedereen die erbij was daar wel oké mee is. Dus voor de geïnteresseerden: moet je maar even op de CAR site zelf kijken.

Maar ik vraag me dus af: zijn er meer Tweakers uit dit forum die ook op clubalfaromeo.nl actief zijn? En doen jullie ook wel eens mee met toerritten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57
@Stiggy ik ben vorig jaar mee geweest met een tourrit door zuidlimburg met mijn zoontje die vond het prachtig, toevallig ook omdat ik hier woon natuurlijk maar toen waren met zeker 40 of 50 italiaanse autos.
De route kende ik natuurlijk al, maar altijd leuk om de mensen te zien kijken in die kleine dorpjes.
Was georganiseerd door deze partij https://www.facebook.com/ICENederland erg leuk trouwens

[ Voor 19% gewijzigd door alki op 07-10-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
@alki Ah thanks, die kende ik nog niet. Ben de pagina maar gaan volgen!
Club Alfa Romeo heeft net een partnership aangekondigd met https://www.theitaliantour.nl, maar dat lijkt wat serieuzer dan zomaar even een vrijblijvend stukje rijden in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:16
Stiggy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:50:
Ben afgelopen zondag mee geweest met een tourritje van Club Alfa Romeo. Dat was erg leuk! We waren met 9 Alfa's. Ik wou -in het kader van: wat is beter dan een pic van één Alfa? Een pic van 9 Alfa's!- wat foto's hier neerzetten. Maar bij nader inzien weet ik niet of iedereen die erbij was daar wel oké mee is. Dus voor de geïnteresseerden: moet je maar even op de CAR site zelf kijken.

Maar ik vraag me dus af: zijn er meer Tweakers uit dit forum die ook op clubalfaromeo.nl actief zijn? En doen jullie ook wel eens mee met toerritten?
Hier ook een clubalfaromeo member . Zag de uitnodiging van de tourrit te laat, andere had ik wel ff aangesloten met mijn Giulietta (neem aan dat de Tonale PHEV van mijn vrouw niet welkom was 😉).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
paul-s83 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:21:
[...]

Hier ook een clubalfaromeo member . Zag de uitnodiging van de tourrit te laat, andere had ik wel ff aangesloten met mijn Giulietta (neem aan dat de Tonale PHEV van mijn vrouw niet welkom was 😉).
Haha geen Tonale gezien (ook geen Stelvio) maar er wordt volgend mij niet gediscrimineerd hoor; iedere Alfa is welkom. Zelfs een Arna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
oh dat had mijn zoontje ook geweldig gevonden. Vroeger altijd lid geweest van diverse auto clubs. Eigenlijk nu niet meer.. zou ik gewoon weer eens moeten doen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Ik dacht, ik zal eens kijken op Club Alfa Romeo..

Laat maar zitten.

edit: screenshot vol met reclame verwijderd

[ Voor 59% gewijzigd door DonJunior op 08-10-2024 16:31 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
DonJunior schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:54:

Laat maar zitten.

[Afbeelding]
Euh, wat is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Dat was PRECIES mijn reactie. Dit is wat je te zien krijgt als je op je mobiel naar club alfaromeo navigeert. fullscreen advertenties en ergens kun je twee regels van het forum lezen. Niet echt heel gebruiksvriendelijk ofzo. Dus laat maar zitten.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
DonJunior schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:13:
[...]

Dat was PRECIES mijn reactie. Dit is wat je te zien krijgt als je op je mobiel naar club alfaromeo navigeert. fullscreen advertenties en ergens kun je twee regels van het forum lezen. Niet echt heel gebruiksvriendelijk ofzo. Dus laat maar zitten.
Ik heb nog nooit grote advertenties op de site gezien. Zit het nu met en zonder materiaalblokkering te proberen en in incognitomode, maar een paginagrote ad? Nope. :? Ben je niet ergens mee geïnfecteerd of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Stiggy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:36:
@alki Ah thanks, die kende ik nog niet. Ben de pagina maar gaan volgen!
Club Alfa Romeo heeft net een partnership aangekondigd met https://www.theitaliantour.nl, maar dat lijkt wat serieuzer dan zomaar even een vrijblijvend stukje rijden in NL.
Gaan geloof ik 1 keer per jaar naar de Nürburgring lekker via de eifel binnendoor echt vet.
Maken onderweg mooie fotos en hebben ook vaak een drone mee voor leuke filmpjes

[ Voor 7% gewijzigd door alki op 08-10-2024 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
DonJunior schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:13:
[...]

Ik kom ook al jaren regelmatig op het forum, via diverse devices en heb nog nooit ook maar enige advertentie gezien. Moet haast wel aan je eigen device liggen vrees ik...

Nu weer on-topic. Cross-post van het CAR forum aangezien daar geen reactie volgt:

De pedalen van mijn Juul (handbak) zijn na 150K wel aan vervanging toe, zeker bij nat weer voelen ze gewoon glad aan.

In mijn zoektocht kom ik 2 soorten OEM sets tegen, deze zitten er nu in:

https://www.qverde.nl/qv22159

En deze set zou ook moeten passen, voordeel is dat bij deze set doe voetsteun ook is inbegrepen, bij de 1e set zou daar nog eens 149 euro bovenop komen.

https://www.qverde.nl/qv22162

Heeft er iemand ervaring met de 2e set? Persoonlijk vind ik ze minder mooi, maar heb zo'n vermoeden dat ze wel meer grip geven gezien de hoeveelheid rubber dat aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaan89
Mijn ouders zijn altijd lid geweest van de Scarb. Altijd leuke ritten en deelname aan alle grote "italia" evenementen. Mooie herinneringen aan, vorig jaar voor het eerst in jaren weer eens mee geweest, erg leuk.
En een heel mooi clubblad met mooie fotos/verhalen.

https://www.alfaclub.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W Engineer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:37
Ik ben ook lid van SCARB en volg het forum van Club Alfa Romeo. Ook ik heb niet de ervaring met de advertenties.

Afgelopen weekeind in Italië geweest, was eerst de bedoeling om de Alfa Tribe Days te bezoeken. Maar die zijn door geschoven naar volgend jaar, dat zag ik pas toen ik de vliegtickets al geboekt had. Dus de reis maar om geboekt van Mugello naar Bologna en de beide Ferrari musea bezocht. Zondag het stadje Bologna bezocht. Op het centrale plein in de stad bij wat andere plaatselijke activiteiten had een lokale dealer een Alfa Romeo Junior neer gezet om te bekijken. Ik vond hem niet tegenvallen Alfa heeft zijn best gedaan om er een echte Alfa van te maken. Lang verhaal kort hier volgen mijn eerste foto's van de Junior.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• H-W Engineer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYilijdXwpv3GLQGbFNTNe8hr6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dglRmHt9YhJh6kABvybEKpFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1QWEcmuKPXXgBY6_yqcpWLn7Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9fkKs5x4qF4pTW3BDJgtGf9V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evH1iNSWbtOLuzS9RbEP1Y9S_BU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCTAp6yHAyF2hnx1iC8Q0hvp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJfvj87SA-LgZhGQpMxnGZsYXw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zxZ0a9Ft2vPXqAnCT90jH1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeR1szqWCaIemON1ueqwg3l2_-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bKBKTYqDtEKuYUKd10TCPC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbu1JJlCmxdAebDh1KsnYx2-oA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5X2bgaToz1h0a0UwHQnmc8x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cn7fTDYRRVoO5vLdoyKRtxChTBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYfjpa65KiENujuW9Oulg1xP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
Ik heb vorige week bij een dealer ook een Junior bekeken. Ik had iets van: tja, het is wat het is. Een B segment cross-over die het platform deelt met de Jeep Avenger, Peugeot 2008, Opel Mokka, etc. waar ze dan inderdaad wel wat leuks / Alfa van hebben proberen te maken. Maar echt warm werd ik er niet van (dat vierkante scherm in de ronde kokers kan echt niet trouwens!) Gelukkig zijn de reviews van de Veloce variant wel goed.

Scarb ken ik wel, maar iedere keer als ik daar kijk bekruipt me het gevoel dat die club meer voor klassieke Alfa's is. Zien jullie dat ook zo? Op het scarb forum vind ik zelden wat info die echt nuttig is voor mij, dus dan surf ik weer snel terug naar CAR. Of naar https://www.giuliaforums.com en https://www.alfaowner.com, daar haal ik ook vaak goede info van.

@paul-s83 Kan je helaas niet direct helpen; in de Giulietta heb ik alleen ervaring met de 1e set. Die kunnen inderdaad wel glad zijn, maar dat heb ik nooit als probleem ervaren. De set in de Giulia lijkt wel wat op de 2e, maar ik ervaar het niet heel anders, beide prima wat mij betreft,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Tnx Stiggy, zelf weinig last van de gladde pedalen maar de vrouw des huizes rijdt er ook regelmatig in, en die benoemde het laatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastiaan89
Stiggy schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:35:
Ik heb vorige week bij een dealer ook een Junior bekeken. Ik had iets van: tja, het is wat het is. Een B segment cross-over die het platform deelt met de Jeep Avenger, Peugeot 2008, Opel Mokka, etc. waar ze dan inderdaad wel wat leuks / Alfa van hebben proberen te maken. Maar echt warm werd ik er niet van (dat vierkante scherm in de ronde kokers kan echt niet trouwens!) Gelukkig zijn de reviews van de Veloce variant wel goed.

Scarb ken ik wel, maar iedere keer als ik daar kijk bekruipt me het gevoel dat die club meer voor klassieke Alfa's is. Zien jullie dat ook zo? Op het scarb forum vind ik zelden wat info die echt nuttig is voor mij, dus dan surf ik weer snel terug naar CAR. Of naar https://www.giuliaforums.com en https://www.alfaowner.com, daar haal ik ook vaak goede info van.

@paul-s83 Kan je helaas niet direct helpen; in de Giulietta heb ik alleen ervaring met de 1e set. Die kunnen inderdaad wel glad zijn, maar dat heb ik nooit als probleem ervaren. De set in de Giulia lijkt wel wat op de 2e, maar ik ervaar het niet heel anders, beide prima wat mij betreft,
Qua info/ focus ben ik het wel met je eens, ze vinden het vooral leuk om verhaaltjes te schrijven over klassiekers. Maar op meetings/ritten zie je echt alle gading rijden, vaak met de klassieke en moderne Giulia broederlijk naast elkaar d:)b .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Stiggy schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

Ik heb nog nooit grote advertenties op de site gezien. Zit het nu met en zonder materiaalblokkering te proberen en in incognitomode, maar een paginagrote ad? Nope. :? Ben je niet ergens mee geïnfecteerd of zo?
Ik krijg precies hetzeflde gedrag in de browser op het werk. Lijkt me sterk dat dit aan mijn telefoon ligt.
edit: nou ik heb het aan een collega gevraagd en die krijgt precies hetzelfde op zijn telefoon en op de laptop.

Uiteraard als je ad-block aanzet niet, maar dat was niet mijn punt. Waarschijnlijk gebruikt iedereen die hier zegt "het ligt aan jou" gewoon adblock of iets in die richting (wat ik normaal ook doe hoor)

[ Voor 26% gewijzigd door DonJunior op 08-10-2024 12:33 ]

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
paul-s83 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:11:
Tnx Stiggy, zelf weinig last van de gladde pedalen maar de vrouw des huizes rijdt er ook regelmatig in, en die benoemde het laatst.
Ik ervaar het zelf ook. Heb ook de eerste set pedalen in mijn Giulietta en als het nat is buiten moet ik echt goed mijn schoenen droog maken anders schiet ik regelmatig van de koppeling af.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Stiggy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:51:
iedere Alfa is welkom. Zelfs een Arna :+
Wikipedia: Alfa Romeo Arna :o

LOL!!! Ik heb wat nieuws geleerd vandaag! :+
DonJunior schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:54:

Laat maar zitten.

[Afbeelding]
Opzich met je eens, maar post dan niet zo'n bizar grote screenshot van notabene een reclame !!! 8)7 :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Wikipedia: Alfa Romeo Arna :o

LOL!!! Ik heb wat nieuws geleerd vandaag! :+
De Arna, waarvan Nissan het design mocht doen en Alfa de techniek. Andersom was wat logischer geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
nero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

[...]

Opzich met je eens, maar post dan niet zo'n bizar grote screenshot van notabene een reclame !!! 8)7 :P
Beter zo?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tux3.14 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:12:
De Arna, waarvan Nissan het design mocht doen en Alfa de techniek. Andersom was wat logischer geweest :+
Sinds Renault en Nissan samenwerken en bijvoorbeeld de Nissan 350Z in principe een Renault Espace motor heeft is het maar de vraag wat je in die tijd van Nissan moest denken... :X
LOL! :o Prima! d:)b :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:10
nero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Sinds Renault en Nissan samenwerken en bijvoorbeeld de Nissan 350Z in principe een Renault Espace motor heeft is het maar de vraag wat je in die tijd van Nissan moest denken... :X
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan?
Renault en Nissan werken al jaren samen. Veel van hun auto’s staan ook op hetzelfde platform.
Niets mis met de 3,5 liter V6 trouwens die in de Z350 zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
Alfa Novanta schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:00:
[...]

ja maar hoe apart dat die allemaal kapot zouden zijn :?

Ik had gehoopt dat er een aparte zekering voor zou zijn, maar zover ik kan zien zit er veel meer achter de betreffende zekering wat het wel gewoon doet..
In mijn Fiat met vergelijkbaar interieur is er één lampje voor een hele rits aan knoppen. Daar gaat zo'n W5W lampje in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik word niet heel warm van die Junior. Alsof een 2008 te hard op een EV6 is geklapt... Snap de hele line-up ook niet meer. Die Tonale vist toch uit dezelfde vijver, ook zo'n middelmatige cross-over. :|

Waar is nou de basis van Alfa? Gewoon een stijlvolle C-segment hatchback en D-segment sedan/SW, liefst met een beetje eigenwijze aandrijflijn en een briljant onderstel. Met de Giulia was ik weer even hoopvol dat er een plan was voor de toekomst, maar dat lijkt weer losgelaten.

[ Voor 12% gewijzigd door GA!S op 08-10-2024 23:22 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als ze nu een moderne versie van de Mito, Giulietta uitbrengen, de Giulia en dan nog 1 SUV achtig type dan zouden ze een mooie range aan autos hebben.

Laten ze dan nog de Giulia in een station versie maken als ultieme lease/gezins bak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:10
Tux3.14 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:18:
[...]

Renault en Nissan werken al jaren samen. Veel van hun auto’s staan ook op hetzelfde platform.
Niets mis met de 3,5 liter V6 trouwens die in de Z350 zit.
Eens, maar dat is ook een Nissan motor en geen Renault motor.
Het lenen ging andersom zeg maar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:14
Homeland schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:34:
Laten ze dan nog de Giulia in een station versie maken als ultieme lease/gezins bak.
Een Giulia station, waar kan ik tekenen? _/-\o_

Mensen bekend hier met stuurbekrachtingproblemen bij de MiTo? Afgelopen weekend belde mijn vriendin op, op een rotonde was de stuurbekrachtiging uitgevallen en leek het wel alsof ze niet meer kon sturen. In de ooghoek iets van lampjes en een tekstmelding gezien. Na een herstart alles weg. Ik heb afgelopen dagen nog een paar keer met de auto gereden, niets meer gemerkt. Ik neig naar niets doen en er vanuit gaan dat het eenmalig was, of toch beter het wel checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
R-R-L schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

Een Giulia station, waar kan ik tekenen? _/-\o_

Mensen bekend hier met stuurbekrachtingproblemen bij de MiTo? Afgelopen weekend belde mijn vriendin op, op een rotonde was de stuurbekrachtiging uitgevallen en leek het wel alsof ze niet meer kon sturen. In de ooghoek iets van lampjes en een tekstmelding gezien. Na een herstart alles weg. Ik heb afgelopen dagen nog een paar keer met de auto gereden, niets meer gemerkt. Ik neig naar niets doen en er vanuit gaan dat het eenmalig was, of toch beter het wel checken?
Ja heb ik ook gehad op de snelweg, je schrikt je rot, gebeurd echt op onverwachte momenten . Onder de stuurkolom zitten paar zekeringen en stekkertjes, bij mij zat er 1 niet meer lekker op, die even goed vastgezet en toen was t verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:14
Dank! Daar dan maar eens naar kijken, niet verbazingwekkend als dat in de loop van de stugge kilometers is losgetrild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Loei123 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:34:
Eens, maar dat is ook een Nissan motor en geen Renault motor.
Het lenen ging andersom zeg maar. :)
Dan had de beste meneer in het autoprogramma dat ik toen keek het gruwelijk verkeerd :F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• H-W Engineer
GA!S schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:19:
Ik word niet heel warm van die Junior. Alsof een 2008 te hard op een EV6 is geklapt... Snap de hele line-up ook niet meer. Die Tonale vist toch uit dezelfde vijver, ook zo'n middelmatige cross-over. :|

Waar is nou de basis van Alfa? Gewoon een stijlvolle C-segment hatchback en D-segment sedan/SW, liefst met een beetje eigenwijze aandrijflijn en een briljant onderstel. Met de Giulia was ik weer even hoopvol dat er een plan was voor de toekomst, maar dat lijkt weer losgelaten.
Ik snap je helemaal. Het liefste had ik ook een Guilia SW gehad. (Mooie opvolger voor mijn 159SW) Daar onder weer een leuke Giulietta en Mito opvolger en die allemaal op hun eigen platform. Dus geen gedeelde shit van anderen, dan kun je er weer een ECHTE Alfa van maken. Helaas is daar het geld niet voor, en moet je samen werken en bouwen wat de markt wil. Dat zijn als je naar de markt kijkt SUV's / cross-over's. Die heeft Alfa nu, Junior - Tonale - Stelvio. Naar mijn idee, ik heb het trio nog niet naast elkaar gezien, volgen ze elkaar mooi op.

Om het topic nog een beetje eer aan te doen nog een foto's van de huur Stelvio 8) wij hadden een Veloce uitvoering mee gekregen in de kleur moonlight. Top dingetje _/-\o_Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPPJ43tmLUJKTXIoQh6DOTuZTz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5mZxuaQN0Qk87MznxVhMVJr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
H-W Engineer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Om het topic nog een beetje eer aan te doen nog een foto's van de huur Stelvio 8) wij hadden een Veloce uitvoering mee gekregen in de kleur moonlight. Top dingetje _/-\o_[Afbeelding]
Met wat typisch Italiaanse parkeerschade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
H-W Engineer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Ik snap je helemaal. Het liefste had ik ook een Guilia SW gehad. (Mooie opvolger voor mijn 159SW) Daar onder weer een leuke Giulietta en Mito opvolger en die allemaal op hun eigen platform. Dus geen gedeelde shit van anderen, dan kun je er weer een ECHTE Alfa van maken. Helaas is daar het geld niet voor, en moet je samen werken en bouwen wat de markt wil. Dat zijn als je naar de markt kijkt SUV's / cross-over's. Die heeft Alfa nu, Junior - Tonale - Stelvio. Naar mijn idee, ik heb het trio nog niet naast elkaar gezien, volgen ze elkaar mooi op.

Om het topic nog een beetje eer aan te doen nog een foto's van de huur Stelvio 8) wij hadden een Veloce uitvoering mee gekregen in de kleur moonlight. Top dingetje _/-\o_[Afbeelding]
Wat een kleur he 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lijkt IMHO heel erg op een paar kleuren van zowel Ferrari als Mercedes dus ik ben wel benieuwd wat de naam ervan is geworden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Is iemand hier wel eens in het Alfa Romeo Museum net buiten Milaan geweest? Binnenkort ben ik tijdens een roadtrip (in mijn Giulietta) in de buurt en zou daar even kunnen stoppen als het de moeite waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Homeland schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:30:
Is iemand hier wel eens in het Alfa Romeo Museum net buiten Milaan geweest? Binnenkort ben ik tijdens een roadtrip (in mijn Giulietta) in de buurt en zou daar even kunnen stoppen als het de moeite waard is.
Ja, wij zijn er met onze grote-Giulietta-afscheidstour geweest (aantal jaartjes terug alweer). Ik vond het een leuk museum! Redelijk grote collectie en het is niet zo statisch: er is van alles gedaan (filmpjes e.d.) om het ook voor de niet 100% autoliefhebber leuk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb al een tijdje een andere auto en kwam gisteren een setje Xenon lampjes (OSRAM) tegen.

Is voor Giulietta met fabrieksxenon. Ik kan daar niks meer mee doen verder. Bij interesse; PM

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
nero355 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Lijkt IMHO heel erg op een paar kleuren van zowel Ferrari als Mercedes dus ik ben wel benieuwd wat de naam ervan is geworden ??
Voor Alfa’s is de kleur Bianco Lunare. Staat toevallig een Giulia in die kleur te koop:

https://link.marktplaats.nl/m2173892597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:34

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

paul-s83 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:58:
[...]

We gaan het zien! Vorige week akkoord gegeven op de Tonale PHEV Q4 Edizione Speciale in Verde Montreal (de groene tri-coat lak). Hebben deze in het echt gezien en staat echt goed op de Tonale.

De PHEV wordt alleen maar in deze 4 kleuren geleverd:

- Alfa Rosso --> vind deze te rood, een alfa mag alleen rood zijn in Competitione Rosso.
- Blu Misano --> staat prachtig op een Giulia, maar vind de Tonale niet mooi uitkomen in deze kleur.
- Grigio Vesuvio --> in het echt best een mooie kleur icm de zwarte accenten.
Maar tikkeltje saai en valt niet echt op t.o.v. alle andere saaie grijze bakken in Nederland.

Levertijd is +- 21 weken dus dat valt mij alles mee :)

[Afbeelding]
Vraagje, ik heb ook al een paar maanden een tonale zelfde versie. Nu begreep ik dat er een benzine tank in zit van 42,5liter (volgens internet).

Helaas kan ik maar max tot 32 liter tanken. Dit lijkt mij natuurlijk veelte weinig met een tank van 42.5 liter. Vandaag is die bij de dealer geweest en die geeft aan dat er niks aan de hand is met de tank/meters. En er dus 10 liter voor reserve gerekend wordt...

Hoeveel liter gaat er normaal gesproken bij jou in als de tank zo goed als leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MartijnA3 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:33:
[...]

Het maakt de voorkant iets breder lijkt het idd.

Ik had ook alle youtube filmpjes gekeken en heb wel ervaring met bumpers door in vorige auto's zelf parkeersensoren in te bouwen.

Eraf was het probleem niet. Maar erop. Aan de motorkap zijde zitten 4 grote bouten en over die gaten wilde de bumper gewoon niet overheen vallen. Alsof er ergens iets tussen zat. Uiteindelijk na een paar uur prutsen gelukt, maar toen zag je meteen al dat de bouten toch anders zaten dan eerst. Ik kreeg het niet beter. Volgende ochtend met alleen die 4 bouten vast en bodemplaat in de kofferbak naar lokale garage gereden en die moest ook 4x prutsen voordat hij er eindelijk goed op leek te zitten. Maar toen de brug naar beneden ging en we de motorkap dicht klapten zagen we toch dat hij niet goed zat. Omdat ik weg moest hebben we het gelaten. Vrijdag dus naar de dealer, die hebben dit hopelijk vaker meegemaakt.

Ik zag wel dat de bekabeling voor de voorste parkeersensoren met ducttape aan de binnenzijde van de bumper was geplakt, dus mijn bumper is er al wel eens af geweest. Moet ook wel als je bij het luchtfilter wil komen natuurlijk, maar misschien zit er toch ergens iets niet helemaal goed bij mijn auto en heb ik simpelweg pech.

Dit is de afwijking die ik nu heb.
[Afbeelding]

Edit: Wat ook leuk was:
De scudetto zit vast met bouten en die draaien in busjes die in het plastic van de scudetto zitten. Als de bouten erg vast zitten (zoals uiteraard bij mij), dan gaat het busje in het plastic draaien en krijg je de bout dus nooit los. Uiteindelijk heb ik m er met een multitool uitgezaagd waarbij ik de bumper heb geraakt. :X
Even tegen je koplampen duwen? Bumper moet er netjes achter vallen en klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medetweakers.
Vandaag de nieuwe auto van de vriendin opgehaald, een guilietta 1.7tbi qv uit 2012.
Een Hele nette auto en ze is er erg blij mee.

Alleen was voor ones niet duidelijk of dsze auto nou wel of geen Bluetooth heeft en handsfree kan bellen. Er zitten wel telefoon knopjes op het stuur maar die reageren niet en in het menu van de radio kan ik ook nergens Bluetooth instellingeen vinden. Kan het zijn dat deze auto gee Bluetooth heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:47:
Hallo medetweakers.
Vandaag de nieuwe auto van de vriendin opgehaald, een guilietta 1.7tbi qv uit 2012.

Alleen was voor ones niet duidelijk of dsze auto nou wel of geen Bluetooth heeft en handsfree kan bellen. Er zitten wel telefoon knopjes op het stuur maar die reageren niet en in het menu van de radio kan ik ook nergens Bluetooth instellingeen vinden. Kan het zijn dat deze auto gee Bluetooth heeft?
Ik heb afgelopen juli een '12 QV ingeruild voor een Giulia, die had wel BT (telefoon, voor audio/muziek heb er een module ingezet). Vlg mij zouden ze dat allemaal wel moeten hebben, BT voor telefoon gesprek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hallo medetweakers.

Had dat zelfde probleem toen ik m'n TBi had opgehaald :P

Bluetooth zit in het stuur menu en niet in de het radio menu en je moet de telefoon deels met je stem registreren...

Druk op de windows knop op het stuur, zeg “Instellingen” en vervolgens, na het door Blue&Me geleverde bericht, “Registreer gebruiker”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
Hallo medetweakers.

Heb je de versie met het klapscherm? Zo niet dan zou je kunnen overwegen om deze bluetooth ontvanger aan te sluiten:

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07CJKY1MR

Kwestie van front paneel losmaken, 4 schroefjes die de radio op zijn plek houden losdraaien en de kabel achterin de ingang van de Cd wisselaar steken.

Perfecte bluetooth integratie om bijv. je Spotify af te spelen, en daarnaast je stuurbediening te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paul-s83 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Heb je de versie met het klapscherm? Zo niet dan zou je kunnen overwegen om deze bluetooth ontvanger aan te sluiten:

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07CJKY1MR

Kwestie van front paneel losmaken, 4 schroefjes die de radio op zijn plek houden losdraaien en de kabel achterin de ingang van de Cd wisselaar steken.

Perfecte bluetooth integratie om bijv. je Spotify af te spelen, en daarnaast je stuurbediening te kunnen gebruiken.
Ja ik heb de versie met het klapscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 01:02:
[...]

Had dat zelfde probleem toen ik m'n TBi had opgehaald :P

Bluetooth zit in het stuur menu en niet in de het radio menu en je moet de telefoon deels met je stem registreren...

Druk op de windows knop op het stuur, zeg “Instellingen” en vervolgens, na het door Blue&Me geleverde bericht, “Registreer gebruiker”.
Net even geprobeerd, maar dat knopje doet exact niks als ik erop druk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:45:
[...]

Net even geprobeerd, maar dat knopje doet exact niks als ik erop druk
Harder indrukken? Alfa's uit die tijd zijn een beetje stroef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

deAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSyJBt01QTje3YkhFHHzULT6csM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QVUwv9FrXIAc5eAHbG4eTj6.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag weer eens aan de Brera van pa lopen schaven. Paar weken terug al een defecte nokkenasversteller gefixt, nu krijg ik deze storing. Stond deze week toch al een afspraak om de olie-flush af te ronden, mogen ze meteen de O2 sensoren nakijken. Blijf het maar niks vinden die JTS blokken...

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

Hij gaat weer terug naar de verkoper die gaat er nieuwe stuurschakelaars inzetten. Sommige doen helemaal niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
xven0mxz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Vraagje, ik heb ook al een paar maanden een tonale zelfde versie. Nu begreep ik dat er een benzine tank in zit van 42,5liter (volgens internet).

Helaas kan ik maar max tot 32 liter tanken. Dit lijkt mij natuurlijk veelte weinig met een tank van 42.5 liter. Vandaag is die bij de dealer geweest en die geeft aan dat er niks aan de hand is met de tank/meters. En er dus 10 liter voor reserve gerekend wordt...

Hoeveel liter gaat er normaal gesproken bij jou in als de tank zo goed als leeg is?
Vandaag ff de proef op de som genomen. Met nog 40 km actieradius op de meter kreeg ik er net geen 35 liter bijgetankt.

Nu vind ik de betrouwbaarheid van de brandstofmeter sowieso niet zo best. Tank de wagen altijd vol, de ene keer geeft ie 430 km actieradius aan en de andere keer bijna 490 km....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

Dan is ie gewoon stuk. Bekende kwaal van Alfa’s. De Giulietta van mij had op ten duur ook kapotte knoppen, moest ze steeds harder indrukken. Werd onder garantie destijds nog vervangen.
Eerste jaren ging het prima door gewoon zachtjes te drukken. Nu gaat het helaas weer steeds iets stroever… :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tux3.14 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Dan is ie gewoon stuk. Bekende kwaal van Alfa’s. De Giulietta van mij had op ten duur ook kapotte knoppen, moest ze steeds harder indrukken. Werd onder garantie destijds nog vervangen.
Eerste jaren ging het prima door gewoon zachtjes te drukken. Nu gaat het helaas weer steeds iets stroever… :(
Ik rij heel weinig maar m'n stuur knoppen werken de eerste paar kilometer ook slecht, hoe langer ik op de weg zit hoe beter ze gaan werken. Helaas werkt het zo, is niet specifiek een Alfa kwaal.. Opel en BMW (de merken die ik heb gereden) hadden dat ook.

Weinig rijden is ook niet goed voor een auto, maar het is niet anders... misschien dat ik ooit verwarming in m'n garage aanleg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Hallo medetweakers.

Klapscherm = navigatie = BT zover ik weet. Kunt het wel alleen gebruiken om te bellen. Audiostreamen zit daar niet in bij die generatie. |:( Blue&Me heet de module volgens mij. En volgens mij moet je dat instellen met de < set > knopjes links van je stuur in het lcd schermpje bij je km-teller. Of het knopje op 1 van de hendels indrukken. Het is al even geleden dat ik in een Juul reed.

edit: Wacht, ik herinner me net dat je het volgens mij via het spraaksysteem moet doen (windows knopje). Ik hoor de zouteloze stem weer in mijn hoofd nu :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QH02bjwj/Screenshot-2024-10-29-150901.png

[ Voor 24% gewijzigd door Tusk op 29-10-2024 15:13 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tusk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:03:
[...]

Klapscherm = navigatie = BT zover ik weet. Kunt het wel alleen gebruiken om te bellen. Audiostreamen zit daar niet in bij die generatie. |:( Blue&Me heet de module volgens mij. En volgens mij moet je dat instellen met de < set > knopjes links van je stuur in het lcd schermpje bij je km-teller. Of het knopje op 1 van de hendels indrukken. Het is al even geleden dat ik in een Juul reed.

edit: Wacht, ik herinner me net dat je het volgens mij via het spraaksysteem moet doen (windows knopje). Ik hoor de zouteloze stem weer in mijn hoofd nu :)

[Afbeelding]
Thx ik ga het eens proberen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Even een throwback naar de jaren 90 met 2 van onze 3 146's.

De zwarte 146 1.4 TS junior uit 1998 met 120k km op de teller heeft novitec verlagingsveren (-4cm) en 16 inch team dynamics 1.2 velgen van mijn 146 1.6 ie boxer te leen.

De blauwe 146 1.6 TS junior uit 1999 met 220k km op de letter heeft 17 inch momo velgen en eibach pro kit veren (-3 cm)

Ben nog bezig met de interieurs. Plafonds moeten nog met zwarte hemelstof bekleed worden. Merendeel van de interieurdelen zijn al gespoten met mipa bymperspray.

De zwarte heeft een zwart interieur en de blauwe een oker gele lederen bekleding icm met zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgZndPCi_88Ze5tUMM-FPxTjjuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKRu5q0csMFymQzWLaNwDozL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyJNhDOcogg2FmeHr7YqEOxleDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1k0PdZeZx723OzwWq2CFNWG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwdgOAUwhw3Uc78NVipTvoEuaL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgzCM7sQvSxzWREdd7FIT7Ln.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bR-4h50XXWzFA0_94tVDIWl5ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IS7xZCkTs7QkQ8sXKw4pR3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3jM57DKSrVnRycjCS9huOTLrI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoQD2kIVxwVPhzlPQ3U8yegE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GJZvc3tl_SnZQZDd4VlYeUr6Ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVRJQC1kYIv32CpoxoP1oP1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LCeoqKlAWzhmt7GWAlnWZ0w0Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJtlP95nic3e5pQf1X4RCEYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-B52bO_Ao0GynkjQH0Dgf2cTw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8TStdSxSUTALJU9sd5OLxKw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8J403bFjXHmS5G9BDY_C67eGUic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9G4wJdXrJ3UI0SGN1H5dkAK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wK7KqQTBTI4428w_l1pXunh8HYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maM6gYNAYOyzKQ4p6YCZiy0n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1eblZKDjJodJ_kwsHEQY4g7tHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nh3ivITIlvtevPOk3jihzQFg.jpg?f=fotoalbum_large

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gaaf spul, die zie je nooit meer.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zuluman schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:45:
Even een throwback naar de jaren 90 met 2 van onze 3 146's.

De zwarte 146 1.4 TS junior uit 1998 met 120k km op de teller heeft novitec verlagingsveren (-4cm) en 16 inch team dynamics 1.2 velgen van mijn 146 1.6 ie boxer te leen.

De blauwe 146 1.6 TS junior uit 1999 met 220k km op de letter heeft 17 inch momo velgen en eibach pro kit veren (-3 cm)
Daar moest ik dus meteen aan denken toen die "Junior" onlangs uitkwam : Dat waren tenminste nog grappige echte autotjes !!! O+

Vind wel dat de blauwe ook een setje Team Dynamics Motorsport 1.2 kan gebruiken i.p.v. die gekke Momo velgen :P
Daarbij ben ik wel een beetje biased, want één van mijn favoriete velgen, maar hey... Moet kunnen toch ?! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tja, after-market velgen op een Alfa zijn bijna altijd een no-go.. Uitzondering op de regel misschien een setje Zender Milano op een 75, Zender Sienna op een Spider of Madeno 5-spaak op een 156.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjz6HdxkDXVhNFULx1eWO_LOR-I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ri1A35OA6d2U9TNzoifODj9N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FpDZAw1xyTR7IYk5YQFFIdx8FU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQ64psgBU7l11PPVrmvGRZno.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvawFvAohMMCyiXDUsNs5uWTMhE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOIq8SPG8s7F3DWWafVYhk87.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SciVMD9nQNcuK7WeNRN1DuTFC7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOvgLWKZrm0Lox0OIn5cgF8B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door GA!S op 10-11-2024 21:34 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hier lekker bezig met een nieuw project. Tijdje terug een tweede Clarion PU9907 gevonden op eBay. Wel defect, maar dat geeft niet. De eeprom proberen uit te lezen, maar daar was al aan gesoldeerd, moederbord is overleden.

Plan is nu om het front en behuizing te houden, maar het binnenwerk om te bouwen met een RPi. Uitdaging is dat ik de originele knoppen wil behouden. Schemas opgezocht en ik denk dat het moet werken. Alle knoppen zitten in een matrix die direct naar de flatcable loopt.

Ik heb inmiddels de flatcable vervangen door een berg draden, nu kijken of ik de signalen met eenn arduino kan uitlezen. Verder nog een 256x64 OLED gekocht die passend te maken is op de plek van het originele display.

Wordt een projectje voor de hele winter, maar ik ben hoopvol dat het gaat lukken.

[ Voor 49% gewijzigd door GA!S op 10-11-2024 21:33 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

nero355 schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:44:
[...]

Daar moest ik dus meteen aan denken toen die "Junior" onlangs uitkwam : Dat waren tenminste nog grappige echte autotjes !!! O+

Vind wel dat de blauwe ook een setje Team Dynamics Motorsport 1.2 kan gebruiken i.p.v. die gekke Momo velgen :P
Daarbij ben ik wel een beetje biased, want één van mijn favoriete velgen, maar hey... Moet kunnen toch ?! :+
Tja smaken verschillen. ik vindt aftermarket voor een 146 vaak mooier dan originele velgen. vooral die met een lage ET waarde waardoor ze wat meer gelijk komen met het scherm. De junior velgen die op de zwarte zaten vindt ik echt spuuglelijk. Ik vindt spaakvelgen ala de team dynamics of oz superleggera of de superturismo veel mooier staan. De momo velgen vindt ik wel aardig en niet misstaan in t zwart. maar een grandturismo zal veel beter staan.

Aan de andere kant vindt ik de originele 19" TI velgen op mijn 159 zitten weer de enige die ik mooi vindt voor een 159.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBVlS1P04w3MA1obWdPQmxhcDWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ybZiEJjUMlsNimpEtOiLyeA.jpg?f=fotoalbum_large

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zuluman schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:33:
Ik vind spaakvelgen ala de team dynamics of oz superleggera of de superturismo veel mooier staan.
Die "fetish" heb ik ook een beetje, maar de OZ's vind ik echt serieus belachelijk duur vergeleken met de Team Dynamics dus heb ik destijds die maar gekocht, want het moest een wintersetje worden :)
Aan de andere kant vindt ik de originele 19" TI velgen op mijn 159 zitten weer de enige die ik mooi vindt voor een 159.

[Afbeelding]
Dat is ook zo'n beetje DE VELG voor de 159 inderdaad d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:05

Polycom

Poes van goud

Polycom schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:28:

Even een update hierover. Die thermostaat vervangen was echt een *#*&@ klus.. in principe niet heel lastig maar wat het lastig maakt is dat je er zo verdomd lastig bij komt. Vorm over functie laten we maar zeggen :o Totaal iets van 5 uur mee bezig geweest maar uiteindelijk wel gelukt. Vervelend was dat er 1 slag kapot was gegaan en die moest nog even nabesteld worden.

Afgelopen weekend de speaker vervangen aan de passagierskant.. probleem is opgelost! Dit was ook een gepiel van de bovenste plank maar uiteindelijk in 2 uurtjes geklaard! Filmpje van YouTube heeft hier erg goed bij geholpen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Polycom schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:39:
[...]

Even een update hierover. Die thermostaat vervangen was echt een *#*&@ klus.. in principe niet heel lastig maar wat het lastig maakt is dat je er zo verdomd lastig bij komt. Vorm over functie laten we maar zeggen :o Totaal iets van 5 uur mee bezig geweest maar uiteindelijk wel gelukt. Vervelend was dat er 1 slag kapot was gegaan en die moest nog even nabesteld worden.

Afgelopen weekend de speaker vervangen aan de passagierskant.. probleem is opgelost! Dit was ook een gepiel van de bovenste plank maar uiteindelijk in 2 uurtjes geklaard! Filmpje van YouTube heeft hier erg goed bij geholpen!
Vorig jaar de thermostaat op m'n Giulietta laten doen... vreselijke klus, maar ze hebben ook op mijn aangeven enkele slangen vervangen (naast de distributiekit en waterpomp), de monteur die eraan had gewerkt was helemaal kapot na alles :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De grootste hobbel is genomen. Ik kan alle buttons uitlezen met een arduino :D Leve de repair manuals die op internet zweven. Het toestenbordje is een simpele 5x6 matrix waarin alle knoppen zitten. Deze zitten direct op de flatcable naar het moederbord. Ik kan de rijen en kolommen van de matrix direct aftappen van de flatcable. Nu nog een mooie connector voor maken en dan kan ik het binnenwerk gaan bouwen. Wordt een simpele RPi met audio interface en een class-D versterkertje. Alles inbakken in de oude behuizing en het zou een drop-in replacement moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjS31bUhL8HFzAs1qfCQfLr7gCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/buG3QKxuMqKPXmUJcUOw05Rf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQqSiip34cgdX418EFzDtHpFekQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8xO5LyfF3XJd5zdevkjssM2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4LTC4iug5XmGWvLjnHhQkOVKew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U50Ggz6y6sFeTi6XXbJRCw86.jpg?f=fotoalbum_tile

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDriessen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 23:55
Vorig jaar de thermostaat op m'n Giulietta laten doen... vreselijke klus, maar ze hebben ook op mijn aangeven enkele slangen vervangen (naast de distributiekit en waterpomp), de monteur die eraan had gewerkt was helemaal kapot na alles :+
Hier ook de thermostaat van m'n Juul laten vervangen. temp bleef altijd rond 80 graden. behalve bij lang stationair draaien ging deze naar de 90. Nu lekker snel op temperatuur (korte rit naar 't werk) en temp van verwarming is ook stuk warmer nu.

Totale kosten 327 euro.
2 uur werk voor gerekend a 70 euro t uur.
Thermostaat prijs 85

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Onze Giulietta, een trouwe metgezel sinds 2020, lonkte al een tijdje naar een avontuur in de Alpen. Afgelopen maand was het eindelijk zover! Met een week vrij en een startpunt nabij het Zwarte Woud, was de setting perfect voor een roadtrip door Europa. Mijn vrouw, gelukkig ook niet bang om redelijk wat km's te rijden, stemde enthousiast in met een ambitieuze route. Helaas gooide een heftige buikgriep roet in het eten aan het einde van de trip. We moesten een hotel overslaan en in plaats daarvan in een ruk 1000 kilometer naar huis rijden. Gelukkig bleek de Giulietta ook op lange afstanden erg comfortabel.

Per dag de route met wat info.
Dag 1, door Zwarte Woud naar Neuhausen am Rheinfall
Het Zwarte Woud is echt genieten, mooie wegen, groene bossen, overal leuke plekjes om te stoppen voor een hapje. De Rijnwaterval was echt spectaculair, een must-see! Parkeren kan vlakbij en dan loop je er zo naartoe. 's Avonds is het verlicht, maar dat viel ons eerlijk gezegd tegen. Gewoon overdag gaan is meer dan genoeg. Overigens, al die verhalen over grenscontroles: wij hebben er niks van gemerkt. Geen enkele keer hoeven stoppen, terwijl we toch aardig wat grenzen zijn overgegaan.

Dag 2, via Liechtenstein naar het Como meer
Begonnen op de snelweg, maar al snel binnendoor via weg 16 richting het zuiden. Wat een heerlijke weg! Dwars door de bergen, met Liechtenstein aan de overkant van een mooi dal. We zijn even naar het Triesenberg observation deck gereden voor het uitzicht, Liechtenstein zelf was niet zo bijzonder. Daarna door naar Chur en vanaf daar over regionale weg 3, via de Julierpas en Molajapass, naar het Comomeer. Wat een route! Super wegen, waanzinnig uitzicht, herfstkleuren op z'n mooist. En lekker rustig, dus we konden echt even genieten van de Giulietta. Vooral toen mijn vrouw in slaap viel heb ik iets meer kunnen stampen. Langs het Comomeer rijden is ook top. Smalle weggetjes, mooie dorpjes, flinke villa's... Je voelt je even James Bond!

Dag 3, naar Venetie
Dit bleek een erg saaie dag te zijn, lange stukken rechte snelweg, allemaal tolweg dus goed onderhouden maar saaie wegen, saaie omgeving. Uiteindelijk in Venetie geparkeerd omdat we daar een hotel hadden, erg fijne parking, aardig wat slechte recencies gezien maar was heel netjes en na 25 uur parkeren konden we bij de automaat voor 24 uur afrekenen!

Dag 4, naar Rovinj in Kroatie
Vanuit Venetie is het door Italie weer vrij saai, dan een heel kort stukje Slovenie, en dan een mooie vrij nieuwe tolweg in Kroatie, compleet verlaten rond 17:00 en geweldig aangelegd, enorme bruggen, mooie glooiend door het landschap. Rovinj is een prachtig stadje/dorpje, parkeren is onzinnig duur maar op 10 minuten lopen kan je in woonwijken gratis staan.

Dag 5, naar Ljubljana
Begonnen met dezelfde tolweg van de middag daarvoor, daarna in Slovenie over tolwegen, schitterende omgeving, makkelijk door te rijden allemaal en weinig spectaculair wat dat betreft qua rij ervaring.

Dag 6, naar het Bled meer
Heel korte rit, ongeveer 45 minuten, het Bled meer is schitterend.

Dag 7, dagje zonder autorijden

Dag 8, naar Sankt Johann in Oostenrijk
Besloten om vanaf het Bled meer niet de kortste route te nemen via de Karawankentunnel maar iets verder door te rijden op de 201 richting Italie. Dat is een mooie regionale weg, brengt je dan ook langs erg mooie plekken om nog even te stoppen voor een meertje of een waterval en vervolgens kan je via de Wurzenpass naar Oostenrijk. Die pas is aan de Sloveense kant niet zo bijzonder, al heb je achter je een schitterend uitzicht maar eenmaal in Oostenrijk gaat hij heel stijl omlaag! Oostenrijk is fijn rijden, mooie omgevingen, tunnels zijn wel altijd saai al blijft het mooi om een tunnel uit te komen en omringt te zijn door bergen.

Dag 9, weer autoloos dagje

Dag 10, Vanuit Sankt Johann naar Nederland via Munchen
Vanwege griep de cruise control zo vaak mogelijk op 150 gezet en met 2 tussenstop naar huis gereden, telkens 3 uur rijden, even stoppen om benen te strekken of te tanken en weer door voor 3 uur. Het aantal loze wegwerkzaamheden in Duitsland blijft bijzonder, eindeloos lang en dan echt niets te zien qua werk of materieel, alleen maar pionnetjes of afzettingen.

Alles bij elkaar absoluut een aanrader, de wegen in de Alpen zijn geweldig, zeker als je van de grotere wegen af gaat maar ook voor km's vreten is de Giulietta erg fijn. Op de wishlist staan nog een roadtrip van Noord naar Zuid Italie en eenzelfde rit in Portugal, wie weet gaan die ergens in de komende jaren plaatsvinden.

• nero355

nero355

Homeland schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:43:
Het aantal loze wegwerkzaamheden in Duitsland blijft bijzonder, eindeloos lang en dan echt niets te zien qua werk of materieel, alleen maar pionnetjes of afzettingen.
Wij (een aantal mensen uit de vriendenkring) zijn steeds meer van mening dat ze het expres doen met het doel files te creëeren en mensen bij de tankstations/restaurants te laten stoppen om zodoende meer inkomsten te genereren...

Beetje aluhoedje toestand, maar na meerdere jaren van die ellende te hebben meegemaakt is dit zo'n beetje de enige logische verklaring die is overgebleven :| :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Heeft iemand ervaring met water lekkage bij een Mito rechtsachter?

Mijn vrouw d'r Mito wordt zeiknat achterin. Eigenlijk vanaf de hoedenplank, de gordelrol rechtsachter is nat. Met de hand binnenin het plaatwerk gevoeld, dat is ook nat. Het enige wat ik verzinnen kan is iets met de dakgoot, maar geloof nooit dat die een opening naar binnen hebben zou .. en dan zou de dakhemel ook wel plekken vertonen. En idem voor de antenne, die zit in het midden op het dak, dan zou daar een plek moeten komen en dan zouden links en rechts gelijk moeten zijn. Dit zit echt 100% rechts. Met de klep kan het ook weinig te maken hebben lijkt me.

Ben echt clueless. Afspraak gemaakt met onze lokale vakgarage maar verder dan "even kijken" zie ik dat ook niet komen. :/

Ze is zo blij met d'r eerste Alfaatje en nu dit :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:49:

Mijn vrouw d'r Mito wordt zeiknat achterin. Eigenlijk vanaf de hoedenplank, de gordelrol rechtsachter is nat. Met de hand binnenin het plaatwerk gevoeld, dat is ook nat. Het enige wat ik verzinnen kan is iets met de dakgoot, maar geloof nooit dat die een opening naar binnen hebben zou .. en dan zou de dakhemel ook wel plekken vertonen. En idem voor de antenne, die zit in het midden op het dak, dan zou daar een plek moeten komen en dan zouden links en rechts gelijk moeten zijn. Dit zit echt 100% rechts. Met de klep kan het ook weinig te maken hebben lijkt me.

Ben echt clueless. Afspraak gemaakt met onze lokale vakgarage maar verder dan "even kijken" zie ik dat ook niet komen. :/

Tuinslang erop zetten en kijken waar het vandaan komt... weinig keus lijkt mij zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Niet met een Mito maar wel met mijn GT. Bij mij kwam de lekkage van het scharnier van de achterklep. De afdichting daarom heen wat niet meer goed. Scharnier los gehaald en nieuwe rubber seal erom heen gedaan. Lekvrije kofferbak sindsdien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 21:34

Dit heeft de Mito QV van mijn vrouw ook gehad, vermoede was uitgedroogde kit (je kan het zien zitten als je de kofferbak opent zit tussen de plaatwerk delen witte smurrie.
Is toen tot 2x aan toe gekit, na de eerste keer was al een hele verbetering of het na de 2de keer 100% gelost was durf ik niet te zeggen, na 11 jaar trouwe dienst is de Mito verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Buzz_NL schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:35:
Dit heeft de Mito QV van mijn vrouw ook gehad, vermoede was uitgedroogde kit (je kan het zien zitten als je de kofferbak opent zit tussen de plaatwerk delen witte smurrie.
Is toen tot 2x aan toe gekit, na de eerste keer was al een hele verbetering of het na de 2de keer 100% gelost was durf ik niet te zeggen, na 11 jaar trouwe dienst is de Mito verkocht.
ja toch hé .. ik zat er wel aan te denken, ook omdat ik niets anders verzinnen kon.

Deze gast met een Punto had hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Cramthabam schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:21:
Niet met een Mito maar wel met mijn GT. Bij mij kwam de lekkage van het scharnier van de achterklep. De afdichting daarom heen wat niet meer goed. Scharnier los gehaald en nieuwe rubber seal erom heen gedaan. Lekvrije kofferbak sindsdien.
Mijn GT heeft meer last van een vochtige mat aan de bestuurderszijde terwijl de afwatering in orde lijkt. Geloof dat het achterin allemaal in orde is maar zal iig even kijken wat je bedoeld en hoe het er bij de mijne uit ziet nu!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik kan melden dat onze Suzuki bakfiets actief in de verkoop staat, met als doel een Alfa (147-156-166) terug te kopen.
Eea is dan afhankelijk van wat de Suzuki opbrengt en of mijn woon-werk afstand veranderd. Ik maak nu meer km's en daar is die Suzuki niet echt relaxed voor op de snelweg.
Maar ondertussen ook weer naar vacatures dichterbij aan het kijken, en dan mag ie juist weer even blijven aangezien Suzuki's niet stuk gaan en mijn vrouw er soort van aan gehecht is. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePhoto

Zal weer eens een update delen over mijn Giulietta.

Toentertijd toch niet de garage gebeld voor de haperingen in de motor maar doorgereden, vooral omdat ik er tijdens sommige ritten er simpelweg geen last van heb.
Echter, na een weekendje Haarlem begin november (200km enkele rit) op de heenweg amper last gehad (1 of 2 keer) maar op de terugweg.. denk wel 7-8 keer, werd mij nogmaals duidelijk om er echt werk van te maken.

Zo geschiedde, vanmorgen naar een Auto Italia geweest in Deurne (ipv de dealer) met goede reviews en meerdere Giulietta's in onderhoud. Ik moest toch nog de achterruitverwarming laten repareren en een licht voor dus kon ik het mooi combineren.

Helaas kon de monteur niks vinden wat de haperingen zou kunnen verklaren. De motor is uitgelezen maar hierin stonden geen storingen geregistreerd. Eerste stap die we wel genomen hebben is injectiereiniger, deze is toegevoegd aan de benzine. Ook nu weer, geen haperingen gehad op de heen- en terugweg naar de garage (45min rijden). Nu hopen dat deze eenvoudige oplossing misschien toch de oplossing is O-)

In ieder geval wel de achterruitverwarming weer gefixt, wel handig met dit weer :) en dat er dan wat mooie Maserati's en een Ferrari in de garage staan is dan altijd leuk om over te dromen :D

Pagina: 1 ... 115 ... 118 Laatste