Ja die had @ArcticWolf gisteren ook gelinkt inderdaad. Best een tof project. Meer een 'omdat het kan' prestige projectje.
*sowieso
Ja die had @ArcticWolf gisteren ook gelinkt inderdaad. Best een tof project. Meer een 'omdat het kan' prestige projectje.
*sowieso
Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta
BummerArcticWolf schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:04:
Okay dit was helaas een zware hit en mis:
https://allegro.pl/oferta...i-regeneracja-13231776859
Je moet dus je bestaande unit opsturen en dan refurbishen ze hem en daarna krijg je hem terug... heb een refund gevraagd maar ben dus wel de 30 euro retour kosten kwijt terwijl ik niks heb verzonden. Jammer van het geld en de tijd dat ik erop wachtte...
Volgens mij heeft Christian Menzel die BMW dan ook flink afgekraakt IIRC : Kein sportwagen!IDDQD. schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:16:
Een i4 M50 en ondanks dat de BMW een bak meer vermogen heeft, heb je zóveel meer plezier en beleving in de Giulia.
[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 30-09-2024 21:07 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja en ze hebben ook gewoon internationale support.nero355 schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:06:
[...]
Bummer
Maar effe voor mijn beeldvorming : Dit is een soort eBay voor Polen
Zie namelijk iets wat ik misschien wel voor iemand wil bestellen
[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 01-10-2024 08:01 ]
Waarschijnlijk is je MA unit dan toch al gaarThePhoto schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:28:
Erg mooie wagens Stiggy en IDDQD! Jaloers![]()
Een update vanuit mij na het schoonmaken van de MultiAir Filter. Eerste 500km geen problemen meer, maar daarna kwamen de schokken toch weer terug. Vanmorgen, op weg van thuis naar werk zelfs 3x over een rit van 60km ongeveer...
Wat me wel is opgevallen is dat dit schokken/stotteren van de motor gebeurd wanneer ik met het gaspedaal tussen gasgeven en gas los zit (bijv. in langzaamrijdend verkeer/file of door een woonwijk), daarom dat het ook kan gebeuren in verschillende versnellingen.
Iemand met deze tip nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen? Denk dat ik, tenzij het een easy fix is, dan toch maar de garage moet bellen
*sowieso
[ Voor 4% gewijzigd door Polycom op 01-10-2024 12:35 ]
Klinkt als een MA die dood aan het gaan is, enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je gasklep door vervuiling niet helemaal soepel meer loopt. Maar dat heb je binnen een paar minuten gecheckt (door de inlaat van je gasklep af te trekken).ThePhoto schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:28:
Erg mooie wagens Stiggy en IDDQD! Jaloers![]()
Een update vanuit mij na het schoonmaken van de MultiAir Filter. Eerste 500km geen problemen meer, maar daarna kwamen de schokken toch weer terug. Vanmorgen, op weg van thuis naar werk zelfs 3x over een rit van 60km ongeveer...
Wat me wel is opgevallen is dat dit schokken/stotteren van de motor gebeurd wanneer ik met het gaspedaal tussen gasgeven en gas los zit (bijv. in langzaamrijdend verkeer/file of door een woonwijk), daarom dat het ook kan gebeuren in verschillende versnellingen.
Iemand met deze tip nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen? Denk dat ik, tenzij het een easy fix is, dan toch maar de garage moet bellen
DonJunior schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:01:
Waarschijnlijk is je MA unit dan toch al gaar![]()
Sterkte daarmee
Ai ai.. dat wordt toch de dealer bellen ben ik bang.. De suggestie van ArcticWolf zou nog kunnen, maar als ik even opzoek hoe die te reinigen dan denk ik dat ik het liever laat doen.ArcticWolf schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:11:
Klinkt als een MA die dood aan het gaan is, enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je gasklep door vervuiling niet helemaal soepel meer loopt. Maar dat heb je binnen een paar minuten gecheckt (door de inlaat van je gasklep af te trekken).
Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta
De exacte olie gebruiken wat staat voorgeschreven. En dan niet enkel kijken naar 0w30 maar ook de rest van de specs. Afwijken = issues krijgen. Vooral bij MA motoren is dat een ding (en tegenwoordig alle moderne motoren van alle merken).ThePhoto schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:58:
[...]
[...]
Ai ai.. dat wordt toch de dealer bellen ben ik bang.. De suggestie van ArcticWolf zou nog kunnen, maar als ik even opzoek hoe die te reinigen dan denk ik dat ik het liever laat doen.
Wat voor olie gebruiken jullie trouwens? Lees verschillende verhalen, 0w30 bij Euro6 motoren, 5w40 bij Euro5, maar ook dat het niet uitmaakt? Heb mijn Alfa bij de dealer laten onderhouden maar dit is wel sinds het onderhoud begonnen/erger geworden.
Gasklep reinigen doe je gewoon met een doekjes en remmenreinigerThePhoto schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:58:
[...]
[...]
Ai ai.. dat wordt toch de dealer bellen ben ik bang.. De suggestie van ArcticWolf zou nog kunnen, maar als ik even opzoek hoe die te reinigen dan denk ik dat ik het liever laat doen.
Wat voor olie gebruiken jullie trouwens? Lees verschillende verhalen, 0w30 bij Euro6 motoren, 5w40 bij Euro5, maar ook dat het niet uitmaakt? Heb mijn Alfa bij de dealer laten onderhouden maar dit is wel sinds het onderhoud begonnen/erger geworden.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
ja maar hoe apart dat die allemaal kapot zouden zijnBobmeister schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:17:
Lampje op de verlichting kun je gewoon vervangen. Er zitten lampjes achter gemonteerd (gewoon kleine bulbs als ik het me goed herinner).
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik zou verwachtten dat het niet aan de speaker ligt als je bij verschillende bronnen geen symptomen hebt. Ik zou eerst eens gaan kijken naar de stekkertjes van de radio, wellicht dat daar een slecht contact is.Polycom schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:28:
Tijd voor onderhoud aan de Giulietta.
Aanstaande zaterdag ga ik de thermostaat laten vervangen. Het is duidelijk te zien dat er koelvloeistof lekt. Of dit nou aan de pakkingen ligt of aan de unit zelf laat ik even in het midden, ik laat er gewoon een hele nieuwe unit opzetten en laat de boel goed schoonmaken. Ik kwam er achter doordat ik 2 weken geleden de koelvloeistof had bijgevuld tot max en hij nu bijna op min staat. Ik zie alleen sporen van koelvloeistof rond de thermostaat. Tips en tricks voor dit klusje zijn natuurlijk van harte welkom.
In de tussentijd is er nog een (mogelijk erg vervelend) klusje bijgekomen. De kleine speaker voor aan de passagierskant kraakt. Het is duidelijk te horen als ik in het audio-menu van de Uconnect gebruik maak van de optie waar de audio vandaan moet komen. Als ik rechtsvoor selecteer komt er een hoop gekraak uit de speaker. Wat opvallend is, is dat dit alleen met radio luisteren aanwezig is. Als ik via Bluetooth Spotify gebruik dan kraakt de speaker niet. Ik denk dat ik gewoon de speaker moet vervangen. Via de vrienden van QVerde kan ik deze bestellen: https://www.qverde.nl/qv33861 (€15) zijn de kosten natuurlijk niet. Ik vraag mij alleen wel af of het lastig is om die speaker te vervangen.. iemand ervaring met het vervangen van speakers oid? Alle tips zijn welkom.
[ Voor 19% gewijzigd door alki op 07-10-2024 16:23 ]
Hier ook een clubalfaromeo member . Zag de uitnodiging van de tourrit te laat, andere had ik wel ff aangesloten met mijn Giulietta (neem aan dat de Tonale PHEV van mijn vrouw niet welkom was 😉).Stiggy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:50:
Ben afgelopen zondag mee geweest met een tourritje van Club Alfa Romeo. Dat was erg leuk! We waren met 9 Alfa's. Ik wou -in het kader van: wat is beter dan een pic van één Alfa? Een pic van 9 Alfa's!- wat foto's hier neerzetten. Maar bij nader inzien weet ik niet of iedereen die erbij was daar wel oké mee is. Dus voor de geïnteresseerden: moet je maar even op de CAR site zelf kijken.
Maar ik vraag me dus af: zijn er meer Tweakers uit dit forum die ook op clubalfaromeo.nl actief zijn? En doen jullie ook wel eens mee met toerritten?
Haha geen Tonale gezien (ook geen Stelvio) maar er wordt volgend mij niet gediscrimineerd hoor; iedere Alfa is welkom. Zelfs een Arnapaul-s83 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:21:
[...]
Hier ook een clubalfaromeo member . Zag de uitnodiging van de tourrit te laat, andere had ik wel ff aangesloten met mijn Giulietta (neem aan dat de Tonale PHEV van mijn vrouw niet welkom was 😉).
*sowieso
[ Voor 59% gewijzigd door DonJunior op 08-10-2024 16:31 ]
*sowieso
Euh, wat is dat?DonJunior schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:54:
Ik dacht, ik zal eens kijken op Club Alfa Romeo..
Laat maar zitten.
[Afbeelding]
Dat was PRECIES mijn reactie. Dit is wat je te zien krijgt als je op je mobiel naar club alfaromeo navigeert. fullscreen advertenties en ergens kun je twee regels van het forum lezen. Niet echt heel gebruiksvriendelijk ofzo. Dus laat maar zitten.
*sowieso
Ik heb nog nooit grote advertenties op de site gezien. Zit het nu met en zonder materiaalblokkering te proberen en in incognitomode, maar een paginagrote ad? Nope.DonJunior schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:13:
[...]
Dat was PRECIES mijn reactie. Dit is wat je te zien krijgt als je op je mobiel naar club alfaromeo navigeert. fullscreen advertenties en ergens kun je twee regels van het forum lezen. Niet echt heel gebruiksvriendelijk ofzo. Dus laat maar zitten.
Gaan geloof ik 1 keer per jaar naar de Nürburgring lekker via de eifel binnendoor echt vet.Stiggy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:36:
@alki Ah thanks, die kende ik nog niet. Ben de pagina maar gaan volgen!
Club Alfa Romeo heeft net een partnership aangekondigd met https://www.theitaliantour.nl, maar dat lijkt wat serieuzer dan zomaar even een vrijblijvend stukje rijden in NL.
[ Voor 7% gewijzigd door alki op 08-10-2024 08:06 ]
Ik kom ook al jaren regelmatig op het forum, via diverse devices en heb nog nooit ook maar enige advertentie gezien. Moet haast wel aan je eigen device liggen vrees ik...DonJunior schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:13:
[...]
Qua info/ focus ben ik het wel met je eens, ze vinden het vooral leuk om verhaaltjes te schrijven over klassiekers. Maar op meetings/ritten zie je echt alle gading rijden, vaak met de klassieke en moderne Giulia broederlijk naast elkaarStiggy schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:35:
Ik heb vorige week bij een dealer ook een Junior bekeken. Ik had iets van: tja, het is wat het is. Een B segment cross-over die het platform deelt met de Jeep Avenger, Peugeot 2008, Opel Mokka, etc. waar ze dan inderdaad wel wat leuks / Alfa van hebben proberen te maken. Maar echt warm werd ik er niet van (dat vierkante scherm in de ronde kokers kan echt niet trouwens!) Gelukkig zijn de reviews van de Veloce variant wel goed.
Scarb ken ik wel, maar iedere keer als ik daar kijk bekruipt me het gevoel dat die club meer voor klassieke Alfa's is. Zien jullie dat ook zo? Op het scarb forum vind ik zelden wat info die echt nuttig is voor mij, dus dan surf ik weer snel terug naar CAR. Of naar https://www.giuliaforums.com en https://www.alfaowner.com, daar haal ik ook vaak goede info van.
@paul-s83 Kan je helaas niet direct helpen; in de Giulietta heb ik alleen ervaring met de 1e set. Die kunnen inderdaad wel glad zijn, maar dat heb ik nooit als probleem ervaren. De set in de Giulia lijkt wel wat op de 2e, maar ik ervaar het niet heel anders, beide prima wat mij betreft,
Ik krijg precies hetzeflde gedrag in de browser op het werk. Lijkt me sterk dat dit aan mijn telefoon ligt.Stiggy schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:27:
[...]
Ik heb nog nooit grote advertenties op de site gezien. Zit het nu met en zonder materiaalblokkering te proberen en in incognitomode, maar een paginagrote ad? Nope.Ben je niet ergens mee geïnfecteerd of zo?
[ Voor 26% gewijzigd door DonJunior op 08-10-2024 12:33 ]
*sowieso
Ik ervaar het zelf ook. Heb ook de eerste set pedalen in mijn Giulietta en als het nat is buiten moet ik echt goed mijn schoenen droog maken anders schiet ik regelmatig van de koppeling af.paul-s83 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:11:
Tnx Stiggy, zelf weinig last van de gladde pedalen maar de vrouw des huizes rijdt er ook regelmatig in, en die benoemde het laatst.
*sowieso
Wikipedia: Alfa Romeo Arna
Opzich met je eens, maar post dan niet zo'n bizar grote screenshot van notabene een reclame !!!DonJunior schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:54:
Ik dacht, ik zal eens kijken op Club Alfa Romeo..
Laat maar zitten.
[Afbeelding]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De Arna, waarvan Nissan het design mocht doen en Alfa de techniek. Andersom was wat logischer geweestnero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:42:
[...]
Wikipedia: Alfa Romeo Arna
LOL!!! Ik heb wat nieuws geleerd vandaag!
Beter zo?nero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:42:
[...]
[...]
Opzich met je eens, maar post dan niet zo'n bizar grote screenshot van notabene een reclame !!!![]()
*sowieso
Sinds Renault en Nissan samenwerken en bijvoorbeeld de Nissan 350Z in principe een Renault Espace motor heeft is het maar de vraag wat je in die tijd van Nissan moest denken...Tux3.14 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:12:
De Arna, waarvan Nissan het design mocht doen en Alfa de techniek. Andersom was wat logischer geweest
LOL!
Waar haal je die wijsheid vandaan?nero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:35:
[...]
Sinds Renault en Nissan samenwerken en bijvoorbeeld de Nissan 350Z in principe een Renault Espace motor heeft is het maar de vraag wat je in die tijd van Nissan moest denken...
Renault en Nissan werken al jaren samen. Veel van hun auto’s staan ook op hetzelfde platform.
In mijn Fiat met vergelijkbaar interieur is er één lampje voor een hele rits aan knoppen. Daar gaat zo'n W5W lampje in.Alfa Novanta schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:00:
[...]
ja maar hoe apart dat die allemaal kapot zouden zijn![]()
Ik had gehoopt dat er een aparte zekering voor zou zijn, maar zover ik kan zien zit er veel meer achter de betreffende zekering wat het wel gewoon doet..
[ Voor 12% gewijzigd door GA!S op 08-10-2024 23:22 ]
de betaler vervuilt
Eens, maar dat is ook een Nissan motor en geen Renault motor.Tux3.14 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:18:
[...]
Renault en Nissan werken al jaren samen. Veel van hun auto’s staan ook op hetzelfde platform.
Niets mis met de 3,5 liter V6 trouwens die in de Z350 zit.
Een Giulia station, waar kan ik tekenen?Homeland schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:34:
Laten ze dan nog de Giulia in een station versie maken als ultieme lease/gezins bak.
Ja heb ik ook gehad op de snelweg, je schrikt je rot, gebeurd echt op onverwachte momenten . Onder de stuurkolom zitten paar zekeringen en stekkertjes, bij mij zat er 1 niet meer lekker op, die even goed vastgezet en toen was t verholpenR-R-L schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:34:
[...]
Een Giulia station, waar kan ik tekenen?![]()
Mensen bekend hier met stuurbekrachtingproblemen bij de MiTo? Afgelopen weekend belde mijn vriendin op, op een rotonde was de stuurbekrachtiging uitgevallen en leek het wel alsof ze niet meer kon sturen. In de ooghoek iets van lampjes en een tekstmelding gezien. Na een herstart alles weg. Ik heb afgelopen dagen nog een paar keer met de auto gereden, niets meer gemerkt. Ik neig naar niets doen en er vanuit gaan dat het eenmalig was, of toch beter het wel checken?
Dan had de beste meneer in het autoprogramma dat ik toen keek het gruwelijk verkeerdLoei123 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:34:
Eens, maar dat is ook een Nissan motor en geen Renault motor.
Het lenen ging andersom zeg maar.
Ik snap je helemaal. Het liefste had ik ook een Guilia SW gehad. (Mooie opvolger voor mijn 159SW) Daar onder weer een leuke Giulietta en Mito opvolger en die allemaal op hun eigen platform. Dus geen gedeelde shit van anderen, dan kun je er weer een ECHTE Alfa van maken. Helaas is daar het geld niet voor, en moet je samen werken en bouwen wat de markt wil. Dat zijn als je naar de markt kijkt SUV's / cross-over's. Die heeft Alfa nu, Junior - Tonale - Stelvio. Naar mijn idee, ik heb het trio nog niet naast elkaar gezien, volgen ze elkaar mooi op.GA!S schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:19:
Ik word niet heel warm van die Junior. Alsof een 2008 te hard op een EV6 is geklapt... Snap de hele line-up ook niet meer. Die Tonale vist toch uit dezelfde vijver, ook zo'n middelmatige cross-over.![]()
Waar is nou de basis van Alfa? Gewoon een stijlvolle C-segment hatchback en D-segment sedan/SW, liefst met een beetje eigenwijze aandrijflijn en een briljant onderstel. Met de Giulia was ik weer even hoopvol dat er een plan was voor de toekomst, maar dat lijkt weer losgelaten.
Met wat typisch Italiaanse parkeerschadeH-W Engineer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:58:
[...]
Om het topic nog een beetje eer aan te doen nog een foto's van de huur Stelviowij hadden een Veloce uitvoering mee gekregen in de kleur moonlight. Top dingetje
[Afbeelding]
Wat een kleur he 👌H-W Engineer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:58:
[...]
Ik snap je helemaal. Het liefste had ik ook een Guilia SW gehad. (Mooie opvolger voor mijn 159SW) Daar onder weer een leuke Giulietta en Mito opvolger en die allemaal op hun eigen platform. Dus geen gedeelde shit van anderen, dan kun je er weer een ECHTE Alfa van maken. Helaas is daar het geld niet voor, en moet je samen werken en bouwen wat de markt wil. Dat zijn als je naar de markt kijkt SUV's / cross-over's. Die heeft Alfa nu, Junior - Tonale - Stelvio. Naar mijn idee, ik heb het trio nog niet naast elkaar gezien, volgen ze elkaar mooi op.
Om het topic nog een beetje eer aan te doen nog een foto's van de huur Stelviowij hadden een Veloce uitvoering mee gekregen in de kleur moonlight. Top dingetje
[Afbeelding]
Lijkt IMHO heel erg op een paar kleuren van zowel Ferrari als Mercedes dus ik ben wel benieuwd wat de naam ervan is geworden ??paul-s83 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:35:
Wat een kleur he 👌
Ja, wij zijn er met onze grote-Giulietta-afscheidstour geweest (aantal jaartjes terug alweer). Ik vond het een leuk museum! Redelijk grote collectie en het is niet zo statisch: er is van alles gedaan (filmpjes e.d.) om het ook voor de niet 100% autoliefhebber leuk te houden.Homeland schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:30:
Is iemand hier wel eens in het Alfa Romeo Museum net buiten Milaan geweest? Binnenkort ben ik tijdens een roadtrip (in mijn Giulietta) in de buurt en zou daar even kunnen stoppen als het de moeite waard is.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Voor Alfa’s is de kleur Bianco Lunare. Staat toevallig een Giulia in die kleur te koop:nero355 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:27:
[...]
Lijkt IMHO heel erg op een paar kleuren van zowel Ferrari als Mercedes dus ik ben wel benieuwd wat de naam ervan is geworden ??
Vraagje, ik heb ook al een paar maanden een tonale zelfde versie. Nu begreep ik dat er een benzine tank in zit van 42,5liter (volgens internet).paul-s83 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:58:
[...]
We gaan het zien! Vorige week akkoord gegeven op de Tonale PHEV Q4 Edizione Speciale in Verde Montreal (de groene tri-coat lak). Hebben deze in het echt gezien en staat echt goed op de Tonale.
De PHEV wordt alleen maar in deze 4 kleuren geleverd:
- Alfa Rosso --> vind deze te rood, een alfa mag alleen rood zijn in Competitione Rosso.
- Blu Misano --> staat prachtig op een Giulia, maar vind de Tonale niet mooi uitkomen in deze kleur.
- Grigio Vesuvio --> in het echt best een mooie kleur icm de zwarte accenten.
Maar tikkeltje saai en valt niet echt op t.o.v. alle andere saaie grijze bakken in Nederland.
Levertijd is +- 21 weken dus dat valt mij alles mee
[Afbeelding]
Even tegen je koplampen duwen? Bumper moet er netjes achter vallen en klikken.MartijnA3 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:33:
[...]
Het maakt de voorkant iets breder lijkt het idd.
Ik had ook alle youtube filmpjes gekeken en heb wel ervaring met bumpers door in vorige auto's zelf parkeersensoren in te bouwen.
Eraf was het probleem niet. Maar erop. Aan de motorkap zijde zitten 4 grote bouten en over die gaten wilde de bumper gewoon niet overheen vallen. Alsof er ergens iets tussen zat. Uiteindelijk na een paar uur prutsen gelukt, maar toen zag je meteen al dat de bouten toch anders zaten dan eerst. Ik kreeg het niet beter. Volgende ochtend met alleen die 4 bouten vast en bodemplaat in de kofferbak naar lokale garage gereden en die moest ook 4x prutsen voordat hij er eindelijk goed op leek te zitten. Maar toen de brug naar beneden ging en we de motorkap dicht klapten zagen we toch dat hij niet goed zat. Omdat ik weg moest hebben we het gelaten. Vrijdag dus naar de dealer, die hebben dit hopelijk vaker meegemaakt.
Ik zag wel dat de bekabeling voor de voorste parkeersensoren met ducttape aan de binnenzijde van de bumper was geplakt, dus mijn bumper is er al wel eens af geweest. Moet ook wel als je bij het luchtfilter wil komen natuurlijk, maar misschien zit er toch ergens iets niet helemaal goed bij mijn auto en heb ik simpelweg pech.
Dit is de afwijking die ik nu heb.
[Afbeelding]
Edit: Wat ook leuk was:
De scudetto zit vast met bouten en die draaien in busjes die in het plastic van de scudetto zitten. Als de bouten erg vast zitten (zoals uiteraard bij mij), dan gaat het busje in het plastic draaien en krijg je de bout dus nooit los. Uiteindelijk heb ik m er met een multitool uitgezaagd waarbij ik de bumper heb geraakt.
Verwijderd
Ik heb afgelopen juli een '12 QV ingeruild voor een Giulia, die had wel BT (telefoon, voor audio/muziek heb er een module ingezet). Vlg mij zouden ze dat allemaal wel moeten hebben, BT voor telefoon gesprek.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:47:
Hallo medetweakers.
Vandaag de nieuwe auto van de vriendin opgehaald, een guilietta 1.7tbi qv uit 2012.
Een Hele nette auto en ze is er erg blij mee.
Alleen was voor ones niet duidelijk of dsze auto nou wel of geen Bluetooth heeft en handsfree kan bellen. Er zitten wel telefoon knopjes op het stuur maar die reageren niet en in het menu van de radio kan ik ook nergens Bluetooth instellingeen vinden. Kan het zijn dat deze auto gee Bluetooth heeft?
Had dat zelfde probleem toen ik m'n TBi had opgehaaldVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:47:
Hallo medetweakers.
Vandaag de nieuwe auto van de vriendin opgehaald, een guilietta 1.7tbi qv uit 2012.
Alleen was voor ones niet duidelijk of dsze auto nou wel of geen Bluetooth heeft en handsfree kan bellen. Er zitten wel telefoon knopjes op het stuur maar die reageren niet en in het menu van de radio kan ik ook nergens Bluetooth instellingeen vinden. Kan het zijn dat deze auto gee Bluetooth heeft?
Heb je de versie met het klapscherm? Zo niet dan zou je kunnen overwegen om deze bluetooth ontvanger aan te sluiten:Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:47:
Hallo medetweakers.
Verwijderd
Ja ik heb de versie met het klapschermpaul-s83 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:34:
[...]
Heb je de versie met het klapscherm? Zo niet dan zou je kunnen overwegen om deze bluetooth ontvanger aan te sluiten:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07CJKY1MR
Kwestie van front paneel losmaken, 4 schroefjes die de radio op zijn plek houden losdraaien en de kabel achterin de ingang van de Cd wisselaar steken.
Perfecte bluetooth integratie om bijv. je Spotify af te spelen, en daarnaast je stuurbediening te kunnen gebruiken.
Verwijderd
Net even geprobeerd, maar dat knopje doet exact niks als ik erop drukArcticWolf schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 01:02:
[...]
Had dat zelfde probleem toen ik m'n TBi had opgehaald
Bluetooth zit in het stuur menu en niet in de het radio menu en je moet de telefoon deels met je stem registreren...
Druk op de windows knop op het stuur, zeg “Instellingen” en vervolgens, na het door Blue&Me geleverde bericht, “Registreer gebruiker”.
Harder indrukken? Alfa's uit die tijd zijn een beetje stroefVerwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:45:
[...]
Net even geprobeerd, maar dat knopje doet exact niks als ik erop druk
de betaler vervuilt
Verwijderd
Hij gaat weer terug naar de verkoper die gaat er nieuwe stuurschakelaars inzetten. Sommige doen helemaal nietsArcticWolf schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:58:
[...]
Harder indrukken? Alfa's uit die tijd zijn een beetje stroef
Vandaag ff de proef op de som genomen. Met nog 40 km actieradius op de meter kreeg ik er net geen 35 liter bijgetankt.xven0mxz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:01:
[...]
Vraagje, ik heb ook al een paar maanden een tonale zelfde versie. Nu begreep ik dat er een benzine tank in zit van 42,5liter (volgens internet).
Helaas kan ik maar max tot 32 liter tanken. Dit lijkt mij natuurlijk veelte weinig met een tank van 42.5 liter. Vandaag is die bij de dealer geweest en die geeft aan dat er niks aan de hand is met de tank/meters. En er dus 10 liter voor reserve gerekend wordt...
Hoeveel liter gaat er normaal gesproken bij jou in als de tank zo goed als leeg is?
Dan is ie gewoon stuk. Bekende kwaal van Alfa’s. De Giulietta van mij had op ten duur ook kapotte knoppen, moest ze steeds harder indrukken. Werd onder garantie destijds nog vervangen.ArcticWolf schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:58:
[...]
Harder indrukken? Alfa's uit die tijd zijn een beetje stroef
Ik rij heel weinig maar m'n stuur knoppen werken de eerste paar kilometer ook slecht, hoe langer ik op de weg zit hoe beter ze gaan werken. Helaas werkt het zo, is niet specifiek een Alfa kwaal.. Opel en BMW (de merken die ik heb gereden) hadden dat ook.Tux3.14 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:30:
[...]
Dan is ie gewoon stuk. Bekende kwaal van Alfa’s. De Giulietta van mij had op ten duur ook kapotte knoppen, moest ze steeds harder indrukken. Werd onder garantie destijds nog vervangen.
Eerste jaren ging het prima door gewoon zachtjes te drukken. Nu gaat het helaas weer steeds iets stroever…
Klapscherm = navigatie = BT zover ik weet. Kunt het wel alleen gebruiken om te bellen. Audiostreamen zit daar niet in bij die generatie.Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:47:
Hallo medetweakers.
[ Voor 24% gewijzigd door Tusk op 29-10-2024 15:13 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Verwijderd
Thx ik ga het eens proberenTusk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:03:
[...]
Klapscherm = navigatie = BT zover ik weet. Kunt het wel alleen gebruiken om te bellen. Audiostreamen zit daar niet in bij die generatie.Blue&Me heet de module volgens mij. En volgens mij moet je dat instellen met de < set > knopjes links van je stuur in het lcd schermpje bij je km-teller. Of het knopje op 1 van de hendels indrukken. Het is al even geleden dat ik in een Juul reed.
edit: Wacht, ik herinner me net dat je het volgens mij via het spraaksysteem moet doen (windows knopje). Ik hoor de zouteloze stem weer in mijn hoofd nu
[Afbeelding]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Daar moest ik dus meteen aan denken toen die "Junior" onlangs uitkwam : Dat waren tenminste nog grappige echte autotjes !!!Zuluman schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:45:
Even een throwback naar de jaren 90 met 2 van onze 3 146's.
De zwarte 146 1.4 TS junior uit 1998 met 120k km op de teller heeft novitec verlagingsveren (-4cm) en 16 inch team dynamics 1.2 velgen van mijn 146 1.6 ie boxer te leen.
De blauwe 146 1.6 TS junior uit 1999 met 220k km op de letter heeft 17 inch momo velgen en eibach pro kit veren (-3 cm)
de betaler vervuilt
[ Voor 49% gewijzigd door GA!S op 10-11-2024 21:33 ]
de betaler vervuilt
Tja smaken verschillen. ik vindt aftermarket voor een 146 vaak mooier dan originele velgen. vooral die met een lage ET waarde waardoor ze wat meer gelijk komen met het scherm. De junior velgen die op de zwarte zaten vindt ik echt spuuglelijk. Ik vindt spaakvelgen ala de team dynamics of oz superleggera of de superturismo veel mooier staan. De momo velgen vindt ik wel aardig en niet misstaan in t zwart. maar een grandturismo zal veel beter staan.nero355 schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:44:
[...]
Daar moest ik dus meteen aan denken toen die "Junior" onlangs uitkwam : Dat waren tenminste nog grappige echte autotjes !!!
Vind wel dat de blauwe ook een setje Team Dynamics Motorsport 1.2 kan gebruiken i.p.v. die gekke Momo velgen
Daarbij ben ik wel een beetje biased, want één van mijn favoriete velgen, maar hey... Moet kunnen toch ?!![]()
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Die "fetish" heb ik ook een beetje, maar de OZ's vind ik echt serieus belachelijk duur vergeleken met de Team Dynamics dus heb ik destijds die maar gekocht, want het moest een wintersetje wordenZuluman schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:33:
Ik vind spaakvelgen ala de team dynamics of oz superleggera of de superturismo veel mooier staan.
Dat is ook zo'n beetje DE VELG voor de 159 inderdaadAan de andere kant vindt ik de originele 19" TI velgen op mijn 159 zitten weer de enige die ik mooi vindt voor een 159.
[Afbeelding]
Even een update hierover. Die thermostaat vervangen was echt een *#*&@ klus.. in principe niet heel lastig maar wat het lastig maakt is dat je er zo verdomd lastig bij komt. Vorm over functie laten we maar zeggenPolycom schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:28:
Tijd voor onderhoud aan de Giulietta.
Aanstaande zaterdag ga ik de thermostaat laten vervangen. Het is duidelijk te zien dat er koelvloeistof lekt. Of dit nou aan de pakkingen ligt of aan de unit zelf laat ik even in het midden, ik laat er gewoon een hele nieuwe unit opzetten en laat de boel goed schoonmaken. Ik kwam er achter doordat ik 2 weken geleden de koelvloeistof had bijgevuld tot max en hij nu bijna op min staat. Ik zie alleen sporen van koelvloeistof rond de thermostaat. Tips en tricks voor dit klusje zijn natuurlijk van harte welkom.
In de tussentijd is er nog een (mogelijk erg vervelend) klusje bijgekomen. De kleine speaker voor aan de passagierskant kraakt. Het is duidelijk te horen als ik in het audio-menu van de Uconnect gebruik maak van de optie waar de audio vandaan moet komen. Als ik rechtsvoor selecteer komt er een hoop gekraak uit de speaker. Wat opvallend is, is dat dit alleen met radio luisteren aanwezig is. Als ik via Bluetooth Spotify gebruik dan kraakt de speaker niet. Ik denk dat ik gewoon de speaker moet vervangen. Via de vrienden van QVerde kan ik deze bestellen: https://www.qverde.nl/qv33861 (€15) zijn de kosten natuurlijk niet. Ik vraag mij alleen wel af of het lastig is om die speaker te vervangen.. iemand ervaring met het vervangen van speakers oid? Alle tips zijn welkom.
Vorig jaar de thermostaat op m'n Giulietta laten doen... vreselijke klus, maar ze hebben ook op mijn aangeven enkele slangen vervangen (naast de distributiekit en waterpomp), de monteur die eraan had gewerkt was helemaal kapot na allesPolycom schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:39:
[...]
Even een update hierover. Die thermostaat vervangen was echt een *#*&@ klus.. in principe niet heel lastig maar wat het lastig maakt is dat je er zo verdomd lastig bij komt. Vorm over functie laten we maar zeggenTotaal iets van 5 uur mee bezig geweest maar uiteindelijk wel gelukt. Vervelend was dat er 1 slag kapot was gegaan en die moest nog even nabesteld worden.
Afgelopen weekend de speaker vervangen aan de passagierskant.. probleem is opgelost! Dit was ook een gepiel van de bovenste plank maar uiteindelijk in 2 uurtjes geklaard! Filmpje van YouTube heeft hier erg goed bij geholpen!
![]() | ![]() | ![]() |
de betaler vervuilt
Hier ook de thermostaat van m'n Juul laten vervangen. temp bleef altijd rond 80 graden. behalve bij lang stationair draaien ging deze naar de 90. Nu lekker snel op temperatuur (korte rit naar 't werk) en temp van verwarming is ook stuk warmer nu.Vorig jaar de thermostaat op m'n Giulietta laten doen... vreselijke klus, maar ze hebben ook op mijn aangeven enkele slangen vervangen (naast de distributiekit en waterpomp), de monteur die eraan had gewerkt was helemaal kapot na alles
Wij (een aantal mensen uit de vriendenkring) zijn steeds meer van mening dat ze het expres doen met het doel files te creëeren en mensen bij de tankstations/restaurants te laten stoppen om zodoende meer inkomsten te genereren...Homeland schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:43:
Het aantal loze wegwerkzaamheden in Duitsland blijft bijzonder, eindeloos lang en dan echt niets te zien qua werk of materieel, alleen maar pionnetjes of afzettingen.
Tuinslang erop zetten en kijken waar het vandaan komt... weinig keus lijkt mij zo.Alfa Novanta schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:49:
Heeft iemand ervaring met water lekkage bij een Mito rechtsachter?
Mijn vrouw d'r Mito wordt zeiknat achterin. Eigenlijk vanaf de hoedenplank, de gordelrol rechtsachter is nat. Met de hand binnenin het plaatwerk gevoeld, dat is ook nat. Het enige wat ik verzinnen kan is iets met de dakgoot, maar geloof nooit dat die een opening naar binnen hebben zou .. en dan zou de dakhemel ook wel plekken vertonen. En idem voor de antenne, die zit in het midden op het dak, dan zou daar een plek moeten komen en dan zouden links en rechts gelijk moeten zijn. Dit zit echt 100% rechts. Met de klep kan het ook weinig te maken hebben lijkt me.
Ben echt clueless. Afspraak gemaakt met onze lokale vakgarage maar verder dan "even kijken" zie ik dat ook niet komen.
Ze is zo blij met d'r eerste Alfaatje en nu dit
Niet met een Mito maar wel met mijn GT. Bij mij kwam de lekkage van het scharnier van de achterklep. De afdichting daarom heen wat niet meer goed. Scharnier los gehaald en nieuwe rubber seal erom heen gedaan. Lekvrije kofferbak sindsdien.Alfa Novanta schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:49:
Mijn vrouw d'r Mito wordt zeiknat achterin. Eigenlijk vanaf de hoedenplank, de gordelrol rechtsachter is nat. Met de hand binnenin het plaatwerk gevoeld, dat is ook nat. Het enige wat ik verzinnen kan is iets met de dakgoot, maar geloof nooit dat die een opening naar binnen hebben zou .. en dan zou de dakhemel ook wel plekken vertonen. En idem voor de antenne, die zit in het midden op het dak, dan zou daar een plek moeten komen en dan zouden links en rechts gelijk moeten zijn. Dit zit echt 100% rechts. Met de klep kan het ook weinig te maken hebben lijkt me.
Ben echt clueless. Afspraak gemaakt met onze lokale vakgarage maar verder dan "even kijken" zie ik dat ook niet komen.
Dit heeft de Mito QV van mijn vrouw ook gehad, vermoede was uitgedroogde kit (je kan het zien zitten als je de kofferbak opent zit tussen de plaatwerk delen witte smurrie.Alfa Novanta schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:49:
ja toch hé .. ik zat er wel aan te denken, ook omdat ik niets anders verzinnen kon.Buzz_NL schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:35:
Dit heeft de Mito QV van mijn vrouw ook gehad, vermoede was uitgedroogde kit (je kan het zien zitten als je de kofferbak opent zit tussen de plaatwerk delen witte smurrie.
Is toen tot 2x aan toe gekit, na de eerste keer was al een hele verbetering of het na de 2de keer 100% gelost was durf ik niet te zeggen, na 11 jaar trouwe dienst is de Mito verkocht.
Mijn GT heeft meer last van een vochtige mat aan de bestuurderszijde terwijl de afwatering in orde lijkt. Geloof dat het achterin allemaal in orde is maar zal iig even kijken wat je bedoeld en hoe het er bij de mijne uit ziet nu!Cramthabam schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:21:
Niet met een Mito maar wel met mijn GT. Bij mij kwam de lekkage van het scharnier van de achterklep. De afdichting daarom heen wat niet meer goed. Scharnier los gehaald en nieuwe rubber seal erom heen gedaan. Lekvrije kofferbak sindsdien.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Zal weer eens een update delen over mijn Giulietta.ThePhoto schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:28:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq