Ik zit te denken om een oil catch can in mijn GT (2.0 JTS) te stoppen. Ben erachter gekomen dat de carter ontluchting twee slangetjes heeft lopen, waarvan één voor en één na de gasklep aan het inlaattraject is gekoppeld. In theorie zal de inlaat minder vervuild raken, en heb ik enkel nog alleen te kampen met de interne EGR die alleen actief is onder de 1500rpm. Tot zover te veel voordelen om het niet te laten zoals het is.
Echter vraag ik mij nu af, heb ik twee catch cans nodig, omdat de ontluchting in tweeën is gesplitst? Is het beter om de ontluchting gewoon helemaal van de inlaat af te scheiden? In het geval van het laatste meen ik begrepen te hebben dat je dan wagen hebt die helemaal naar olie stinkt.
Echter vraag ik mij nu af, heb ik twee catch cans nodig, omdat de ontluchting in tweeën is gesplitst? Is het beter om de ontluchting gewoon helemaal van de inlaat af te scheiden? In het geval van het laatste meen ik begrepen te hebben dat je dan wagen hebt die helemaal naar olie stinkt.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||