Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 19:05

fynrd1

Fooled by Randomness

Anoniem: 525104 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:53:
Nou, de zoektocht naar de Alfa Romeo GT is niet zo vlekkeloos verlopen, het is nog niet zo eenvoudig om een nette zwarte exemplaar te vinden met de kilometerstand die ik in gedachte had, ik denk dat ik langzamerhand ook naar iets recentere 147 modellen ga kijken.
Een zwarte GT is dan ook wel heel erg specifiek.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Er is iemand zo vriendelijk geweest om zijn portier van de auto (wss busje gezien de hoogte) tegen mijn auto aan te gooien. Nu een kras en licht deukje van ongeveer 5 cm! Ik heb er een maandsalaris voor over om die bifiworst te betrappen! Wat voor ongelooflijke asociale hema-handoek ben je dan:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 09:31
lj_tree schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:37:
Er is iemand zo vriendelijk geweest om zijn portier van de auto (wss busje gezien de hoogte) tegen mijn auto aan te gooien. Nu een kras en licht deukje van ongeveer 5 cm! Ik heb er een maandsalaris voor over om die bifiworst te betrappen! Wat voor ongelooflijke asociale hema-handoek ben je dan:S
zielige mensen altijd... Mijn lak op de deur is net 2 weken oud en er zit nu al een kras op..... heel vreemd...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De Alfa familie is compleet: https://www.dropbox.com/s/xs57v8xymimn57f/IMG_1028.JPG?dl=0

Na de Giulietta voor mezelf nu ook een Mito voor de vrouw erbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/DSCF1124_1.jpg

Waarom verhuren ze hier geen Alfa's.... Ligt er een lekkere strook asfalt heb ik een f#kking Corolla automaat mee.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

lj_tree schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:37:
Als het krasje nog aardig weg te polijsten is kan je wel een keer langskomen als mijn uitdeuker toch bezig is, die mept dat deukje er voor 5 tientjes weer uit. Kan je de rest van je maandsalaris gebruiken om die halfgare deurmepper aan te pakken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 16:40
Afbeeldingslocatie: http://icecreamoffpaperplates.com/wp-content/uploads/2012/03/odie.jpg
Waarom verhuren ze hier geen Alfa's.... Ligt er een lekkere strook asfalt heb ik een f#kking Corolla automaat mee.
:')

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-10-2015 22:09 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

Als het krasje nog aardig weg te polijsten is kan je wel een keer langskomen als mijn uitdeuker toch bezig is, die mept dat deukje er voor 5 tientjes weer uit. Kan je de rest van je maandsalaris gebruiken om die halfgare deurmepper aan te pakken |:(
Ja ik heb er even goed naar gekeken en het is niet dor de bovenste laag heen. Er zit nog wel wat blauwe lak van de andere auto op. Met flink wat polijstwerk is dat wel weer weg te krijgen.

Een vriend van me is agent en wees me op het waarborgfonds. Ik ga een poging wagen.

Is jouw uitdeuker ook goed met polijsten? Heb er hier eentje in de buurt zitten die zegt erg goed te zijn met lichte schade maar heb geen referenties oid.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ben er ook weer, vorig week in Kos een Guilietta 1750 TBI gehuurd voor een dagje.. Heerlijk!!! wat is dat ding lekker snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mijn GT is klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOBTSLMG-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKXNBQ7A-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-B3XW7WCA-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KQ7KI4DT-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4QSB3WGJ-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PIGGO3AQ-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCVLU7V3-G.jpg

2007 3.2 V6 met 90.000km :) Nederlandse auto, maar gebruik hem in polen, vandaar de exportplaten er op.

Alleen nog even de velgen terug zilver laten coaten.... Verlagen is helaas geen optie met het poolse wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mooi man zo'n V6. 90K is wel een mooie stand, voor hoeveel had je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had hem gekocht met achterschade dus dat is niet heel relevant.... Maar de waarde ligt nu in ieder geval ergens bij 10k+. Er staat niks van dat bouwjaar te koop, en de 2004-2005ers met een dergelijke km-stand zitten net onder en op de 10k, dus dat zou altijd wel moeten lukken.

Niet dat ie te koop is trouwens, ik ben helemaal verliefd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 13:53
Volgens mij ben jij gewoon een broer van die kerel van Wheelerdealers :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

__1337__ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:40:
Volgens mij ben jij gewoon een broer van die kerel van Wheelerdealers :P.
brother from another mother :+

Ik wil eigenlijk een leuk fotoshootje maken met mn alfa's samen, toch jammer dat ze zo ver uit elkaar staan

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 31-10-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo die ziet er knap uit zeg! :Y Maar Polen is wel handig voor onderdelen, schadeherstel en dan soort geintjes. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Iemand interesse in zwart leer compleet met deurpanelen voor een GT?

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
binnenkort moet ik 't topic verlaten, 147 gaat in onderdelen uit elkaar komend weekend. Kom alleen achter dat het fiat topic helemaal bout is qua activiteit :+. Vorig weekend Gpunto 1.4 T-jet sport opgehaald (modeljaar 2009), 117k gelopen en met een aantal leuke upgrades!
Garrett Gt1446 (van Abarth Esseesse)
Esseesse spruitstuk
Forge intake
Scara73 intercooler
Esseesse druk en map sensoren
380 cc injectororen
Ragazzon 60mm komplete uitlaat met 200cells metal kat en Supersprint einddemper.
1.4 NA nokkenassen
Billstein b8 dempers met Eibach Veren
Zwarte Abarth koplampen met H4 bi xenon
Brembo 330mm remmen met sp2000 blokken voor en achter.
Laatste keer dyno was 200pk/345nm koppel, echter was dat nog met standaard nokken, standaard airbox (erg limiterend, zelfs met standaard chiptuning) en standaard intercooler. Ook is de software nog iets fanatieker geworden. verwacht is 220-230pk maar binnenkort keertje op de dyno om dat hopelijk te bevestigen.

Paar verplichte plaatjes, komen binnenkort hopelijk wat betere aan:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2qkqh3p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fxtk7q.jpg

En filmpje van de vorige eigenaar: https://www.youtube.com/watch?v=ogGDGh2cM1A

Moet nog even wennen aan het elektrische stuurhuis, toch wel erg anders rijden dan een 147 maar rijdt erg tof! echt een licht racemonstertje met 1150KG en bruut koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:34

pinda powerrr

Slow down...

Erg mooi!
Die T-jets zijn standaard al prima, met deze kietelkuur geloof ik wel dat het nog veel leuke is! Veel plezier er mee!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
thijszor schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:06:
binnenkort moet ik 't topic verlaten, 147 gaat in onderdelen uit elkaar komend weekend. Kom alleen achter dat het fiat topic helemaal bout is qua activiteit :+. Vorig weekend Gpunto 1.4 T-jet sport opgehaald (modeljaar 2009), 117k gelopen en met een aantal leuke upgrades!

[...]

Laatste keer dyno was 200pk/345nm koppel, echter was dat nog met standaard nokken, standaard airbox (erg limiterend, zelfs met standaard chiptuning) en standaard intercooler. Ook is de software nog iets fanatieker geworden. verwacht is 220-230pk maar binnenkort keertje op de dyno om dat hopelijk te bevestigen.

Paar verplichte plaatjes, komen binnenkort hopelijk wat betere aan:

[afbeelding]

[afbeelding]

En filmpje van de vorige eigenaar: https://www.youtube.com/watch?v=ogGDGh2cM1A

Moet nog even wennen aan het elektrische stuurhuis, toch wel erg anders rijden dan een 147 maar rijdt erg tof! echt een licht racemonstertje met 1150KG en bruut koppel.
Eeeej, nog een GP owner !! :Y)

Strak ding! Vette mod ook! Dat gaat als een brandweer!

.. maar plak dat logo er wel weer even op ;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

thijszor schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:06:

Laatste keer dyno was 200pk/345nm koppel
Ik mis nog een versterkte koppeling in je verhaal, kolere wat een koppel uit zo'n "klein" motortje.
Hier een 156 1.9 JTD 16v en die heeft (na Savali behandeling) ook zoiets aan koppel, hoe hard trekt dat dan wel niet op no'n lichte auto? :X 8)7 _/-\o_

Je kan er haast op wachten dat je vliegwiel en koppeling weg fikken na wat stoplicht sprintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
pinda powerrr schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:38:
[...]

Ik mis nog een versterkte koppeling in je verhaal, kolere wat een koppel uit zo'n "klein" motortje.
Hier een 156 1.9 JTD 16v en die heeft (na Savali behandeling) ook zoiets aan koppel, hoe hard trekt dat dan wel niet op no'n lichte auto? :X 8)7 _/-\o_

Je kan er haast op wachten dat je vliegwiel en koppeling weg fikken na wat stoplicht sprintjes.
Haha, acceleratie is redelijk bizar ja! Ding rijdt als een diesel qua koppel, vanaf 2000 toeren begint hij al echt te leuren. Is nog originele koppeling/vliegwiel en verwacht dat dit goed blijft, en anders is er een 15% sterkere koppeling beschikbaar wanneer deze een keer versleten is.

Mis wel mijn 6bak, zou die van een abarth evo (C635) wel willen. De M32 uit de GP abarth is ruk. En ben wel benieuwd wat water/methanol op een turbo benzine doet.. :D eerst maar eens tijdje rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik ben een heel interessant stuk tegengekomen betreft olie. Voor mijn GT 2.0 JTS wordt door de fabrikant, en eigenlijk iedereen wel 10W60 volsynth. aanbevolen. Je denkt het dan ook eigenlijk goed te doen, maar eigenlijk doe je er blijkbaar alleen maar meer kwaad mee dan goed. Zeker met de koude wintermaanden ga ik iets anders proberen, zit te denken om het maar meteen over een extreme boeg te gooien, en voor een 0W30 te gaan, anders 5W30 of 0W40. Het doet mij dan ook vermoeden dat in mijn blok alleen maar 10W60 wordt geadviseerd door Alfa omdat het olieverbruik zo belachelijk hoog ligt, m.a.w. het probleem moet worden verdoezelt. 10W60 is pas van belang als de olie boven de 150 graden komt, omdat die hier een viscositeit van minimaal 3,5 moet hebben. De olie is dus veel te dik mits ik hem op een hete zomerdag op Abu Dhabi circuit op zijn staart ga trappen... Aangezien bij normale belasting de olie niet heter wordt dan 100 graden, en bij sportief rijden en/of langdurig autobahn de olie niet warmer wordt dan 110, kan ik beter voor alle pluspunten van de andere typen oliën gaan, hem niet op zijn staart trappen in Abu Dhabi, en ietsje vaker olie bijvullen.

Overigens ben ik erachter gekomen dat ik vermoedelijk een verkeerde oliepijlstok heb, volgens het instructie boekje heb ik die van de V6 erin zitten, en dan zou ik dus frequent met een liter teveel rijden ongeveer? Wtf. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door fynrd1 op 11-11-2015 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

fynrd1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 06:52:
Ik ben een heel interessant stuk tegengekomen betreft olie. Voor mijn GT 2.0 JTS wordt door de fabrikant, en eigenlijk iedereen wel 10W60 volsynth. aanbevolen. Je denkt het dan ook eigenlijk goed te doen, maar eigenlijk doe je er blijkbaar alleen maar meer kwaad mee dan goed. Zeker met de koude wintermaanden ga ik iets anders proberen, zit te denken om het maar meteen over een extreme boeg te gooien, en voor een 0W30 te gaan, anders 5W30 of 0W40. Het doet mij dan ook vermoeden dat in mijn blok alleen maar 10W60 wordt geadviseerd door Alfa omdat het olieverbruik zo belachelijk hoog ligt, m.a.w. het probleem moet worden verdoezelt. 10W60 is pas van belang als de olie boven de 150 graden komt, omdat die hier een viscositeit van minimaal 3,5 moet hebben. De olie is dus veel te dik mits ik hem op een hete zomerdag op Abu Dhabi circuit op zijn staart ga trappen... Aangezien bij normale belasting de olie niet heter wordt dan 100 graden, en bij sportief rijden en/of langdurig autobahn de olie niet warmer wordt dan 110, kan ik beter voor alle pluspunten van de andere typen oliën gaan, hem niet op zijn staart trappen in Abu Dhabi, en ietsje vaker olie bijvullen.

Overigens ben ik erachter gekomen dat ik vermoedelijk een verkeerde oliepijlstok heb, volgens het instructie boekje heb ik die van de V6 erin zitten, en dan zou ik dus frequent met een liter teveel rijden ongeveer? Wtf. 8)7
Dat kan je ook op een veel betere manier opvatten, je hebt de verkeerde motor om je pijlstok zitten en rijd dus frequent met heel wat PK's te weinig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

0W30 in een jts, succes...

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach gewoon afgaan op de betrouwbare internetpraat, goed voor de omzet van een revisie bedrijf. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Joopieboy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:02:
[...]

Ach gewoon afgaan op de betrouwbare internetpraat, goed voor de omzet van een revisie bedrijf. :P
0W30 is zo dun als water, met de toch al brakke afdichting van de jts zuigerveren loopt ie dan op mengsmering. Maar goed, ik zie de foto's wel komen over een paar maanden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __1337__
10w is smerend bij koude start t/m -30 en zo koud wordt het hier zelden. Dat geld voor 10w30/40/50/60..... wat een kletspraat dat 0w30 dan beter zou zijn. De w60 is juist bedoelt om het verbanden van de olie bij de olieschraapveer te beperken. Met een dunnere olie zal dat door de wrijving en de beperkte koelcapaciteit van de olie alleen maar erger worden... :/

En ja, een blok wordt op de 'hotspots' echt wel heter dan 110 graden.

Zoek maar eens op olieviscositeit op google.

[ Voor 8% gewijzigd door __1337__ op 11-11-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

__1337__ schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:00:
10w is smerend bij koude start t/m -30 en zo koud wordt het hier zelden. Dat geld voor 10w30/40/50/60..... wat een kletspraat dat 0w30 dan beter zou zijn. De w60 is juist bedoelt om het verbanden van de olie bij de olieschraapveer te beperken. Met een dunnere olie zal dat door de wrijving en de beperkte koelcapaciteit van de olie alleen maar erger worden... :/

En ja, een blok wordt op de 'hotspots' echt wel heter dan 110 graden.

Zoek maar eens op olieviscositeit op google.
We staren ons teveel blind op xxWxx, maar we moeten juist kijken naar de ACEA Ax/Bx en Cx. Voor de GT geldt, dat het A3/B3 en A3/B4 moet zijn want daar is de viscositeit bij 150 graden hoger dan 3.5cst. Zo ook voor C3 en C4 oliën. Het gemak van het voorschrijven van 10W60 is dat, vrijwel alle verkrijgbare oliën van dit type minimaal de 3,5cst halen. Als we onder dit nummer komen, dan hebben we dus met olie te maken die gaat verbanden/verdampen en alle gevolgen van dien. Nu betreft de fameuze verstoppingen die dit blok heeft, en een olie die te dik is op bijna zijn hele temperatuur range (tot aan 150) zal mijn blok op veel plaatsen dus niet eens goed smeren.

Ik leen mezelf maar voor dit experiment, over paar weken dus helemaal afgieten met 0W30 A3/B3/(4) of C3/(4), als de oliedruk te laag is verhogen naar 0W40, en indien nog steeds te laag 5W50 allen SM of SL uiteraard. Heb sowieso al een revisie+(hard en soft -ware)tuning ingepland voor februari/maart. Dus mocht ik het blok naar de tyfus rijden geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Het blijft een TS blok in de basis... te lage oliedruk gaat geheid leiden tot lagerschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

__1337__ schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:51:
Het blijft een TS blok in de basis... te lage oliedruk gaat geheid leiden tot lagerschade.
Misschien kan ik het dan beter andersom doen? Eerst 5W50? De ideale olie zou overigens zijn maximale druk moeten vinden die de pomp aan kan en dat op max toeren. Ben heel erg benieuwd wat ik ga vinden. De auto geeft via de computer als in een sticker onder de kap dat er 10W40 in moet. Het doet mij te denken dat de blokken net als de TS daar op horen te rijden en dat 10W60 alleen maar voor acceptabel olievebruik moet zorgen. Een A grade 10W40 zou dus met gemak hetzelfde olieverbruik moeten halen. Het is belachelijk dat een blok die op papier(!) slechts 165pk heeft raceolie nodig heeft. Ik ben trouwens al een tijdje van die Agip zooi afgestapt, heb in mijn 156 1.8TS al een tijdje Helix 5W40 erin zitten, olieverbruik is gedaald naar 1:10000, en brandstof verbruik is flink gedaald, als in €7,50/100km ipv. €10/100km. Geen reden om daar dus nog aan te zitten en best netjes voor een blok die op papier veel meer zou moeten gebruiken en daarnaast op 290K staat. Helaas doe ik alle en voornamelijk lange ritten met een zuipschuit die €15/100km lust aan benzine.

Daarnaast, wil ik ook graag vermelden dat ik afgelopen zomer naar Italië, op een rit van 1200km, ruim 500km 170+ heb gereden, in combi met Aral 102 reed ik na zo'n 100km lekker 1:9 terwijl dat normaal 1:5/6 is. Iets zegt mij dat dit met een lekkere warme bak olie te maken heeft.. Maar goed, niet meten is niet weten :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij haal jij een aantal dingen door elkaar...

Volgens de SAE norm zou je dus 10W60 moeten hebben, dat is 10W koude start en als ie warm is 60. Als je naar 5 gaat moet je al een redelijk koude winter hebben in NL wil de olie al dik zat zijn en blijven smeren. 0W is zelfs in Zweden de vraag of je dat gaat halen. Zelfde met 60, dat is redelijk dikke olie bij hoge temperaturen maar kan voorkomen dat je tikkende kleppen en olieverbruik gaat hebben. Als je lager gaat, 50, en zeker 40, dan pis je de olie er met een goeie Nederlandse zomer zo ongeveer uit, zo dun wordt het.

A grade, raceolie, blabla, zegt allemaal geen kont. Gaat om de keuren die op de olie vermeld staat. Leuk detail, de Castrol Magnatec wordt hier als vol syntheet verkocht met normale VW keuren en Mercedes zo uit mijn hoofd (je hebt voor de VW diesel bijvoorbeeld nog een speciale keur om met diesel bij de olie een beetje te kunnen voorkomen dat ze op hol slaan, maar soit), in DE staat die als half syntheet in de winkels. ;)

Waar je verder, en zeker tegenwoordig op moet letten is de nieuwe ACEA indeling. A1/B1 is de zogeheten longlife (dunnere) olie alias de light duty olie. Olieverbruik is standaard hiermee. Vanaf A3/B3 en eigenlijk vooral A3/B4 krijg je de meer gewone olie, A5/B5 is wat dikker vaak.

Wat je gaat merken met verbruik, zal vooral te maken hebben met luchttemperatuur, vochtigheid, bandenspanning etc, sommige auto's zijn idd gevoelig voor een hoger octaan gehalte en met light duty olie (minder smering, minder weerstand) zul je idd iets minder gaan verbruiken, maar dat is minimaal. Nadeel dan is het olieverbruik en slijtage van je draaiende delen.

Dus ik wil het niet helemaal een broodje aap noemen maar het komt aardig in de buurt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 12-11-2015 11:22 ]

Joopieboy schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:20:
Volgens mij haal jij een aantal dingen door elkaar...

Volgens de SAE norm zou je dus 10W60 moeten hebben, dat is 10W koude start en als ie warm is 60. Als je naar 5 gaat moet je al een redelijk koude winter hebben in NL wil de olie al dik zat zijn en blijven smeren. 0W is zelfs in Zweden de vraag of je dat gaat halen. Zelfde met 60, dat is redelijk dikke olie bij hoge temperaturen maar kan voorkomen dat je tikkende kleppen en olieverbruik gaat hebben. Als je lager gaat, 50, en zeker 40, dan pis je de olie er met een goeie Nederlandse zomer zo ongeveer uit, zo dun wordt het.

A grade, raceolie, blabla, zegt allemaal geen kont. Gaat om de keuren die op de olie vermeld staat. Leuk detail, de Castrol Magnatec wordt hier als vol syntheet verkocht met normale VW keuren en Mercedes zo uit mijn hoofd (je hebt voor de VW diesel bijvoorbeeld nog een speciale keur om met diesel bij de olie een beetje te kunnen voorkomen dat ze op hol slaan, maar soit), in DE staat die als half syntheet in de winkels. ;)

Waar je verder, en zeker tegenwoordig op moet letten is de nieuwe ACEA indeling. A1/B1 is de zogeheten longlife (dunnere) olie alias de light duty olie. Olieverbruik is standaard hiermee. Vanaf A3/B3 en eigenlijk vooral A3/B4 krijg je de meer gewone olie, A5/B5 is wat dikker vaak.

Wat je gaat merken met verbruik, zal vooral te maken hebben met luchttemperatuur, vochtigheid, bandenspanning etc, sommige auto's zijn idd gevoelig voor een hoger octaan gehalte en met light duty olie (minder smering, minder weerstand) zul je idd iets minder gaan verbruiken, maar dat is minimaal. Nadeel dan is het olieverbruik en slijtage van je draaiende delen.

Dus ik wil het niet helemaal een broodje aap noemen maar het komt aardig in de buurt. :)
Nouja, het stukje waar gezegd wordt door andere olie zo'n 40% zuiniger te rijden durf ik met een gerust hart broodje aap te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Olieverbruik van de TS-en en JTS-en ligt niet aan de gebruikte standaard olie (10w40 of 10w60), maar aan de motor zelf, en hoe daar mee omgegaan is in het verleden.
Veel korte stukjes rijden en te lang doorrijden met oude olie zonder te verversen, is al een recept voor vervuilde zuigerveren en dus olieverbruik.

Heb overigens deze week een mijlpaal bereikt, na bijna 11 jaar sturen in de 155, de teller op 250.000 km gezet. Nog 8000 km erbij en dan heb ik er exact een ton mee gereden.
Eigenlijk wordt het dus tijd voor wat nieuwers, maar ja elke keer als ik de 155 weer met 60 km/h over een rotonde knal dan komt er weer een glimlach op mijn gezicht (dagelijks dus). :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Specht schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:58:
Olieverbruik van de TS-en en JTS-en ligt niet aan de gebruikte standaard olie (10w40 of 10w60), maar aan de motor zelf, en hoe daar mee omgegaan is in het verleden.
Veel korte stukjes rijden en te lang doorrijden met oude olie zonder te verversen, is al een recept voor vervuilde zuigerveren en dus olieverbruik.

Heb overigens deze week een mijlpaal bereikt, na bijna 11 jaar sturen in de 155, de teller op 250.000 km gezet. Nog 8000 km erbij en dan heb ik er exact een ton mee gereden.
Eigenlijk wordt het dus tijd voor wat nieuwers, maar ja elke keer als ik de 155 weer met 60 km/h over een rotonde knal dan komt er weer een glimlach op mijn gezicht (dagelijks dus). :)
Exact dit.

En natuurlijk als je kleine stukkies rijd af en toe eens lekker een lang stuk doorhalen in de toeren als die goed warm is.

Italian tuneup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ben toch maar niet koppig gaan doen, en heb 10liter Helix Ultra 10W60 voor de GT gekocht. Op papier beter dan Castrol Edge, die het op zich niet verkeerd deed met ongeveer 1:3000. Agip was echt dramatisch, vooral in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hoort hier niet thuis, maar ik wil mn pijn toch even delen. Vannacht of gisteravond is mijn 500SE gevandaliseerd :(

Anoniem: 472287 in "Het grote Mercedes-Benz topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
:'(

Naaistreek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tering, echt triest, zeker met zo een auto. -O- Parkeerdeukjes en schades zijn al irritant, maar zelf ook al 2x zoiets meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Waardeloos. :(

Mijn 155 heeft ook ooit 1 nachtje aan de straat gestaan een paar jaar terug en gelijk ook een diepe kras aan de zijkant van voor tot achter.
Voor mij is al dat vandalisme tegenwoordig de reden om hem voorlopig ook niet te laten overspuiten.
Zo gauw een aparte/liefhebbers auto er als nieuw uitziet lijkt dat gelijk weer van dat soort kansloos tuig aan te trekken.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, hier is de kogel wel aardig door de kerk....

De 159SW gaat in de verkoop en ik ga in de GT 3.2 rijden. Ik maak niet meer genoeg kilometers voor de JTDm, maar hem weg doen gaat wel veel pijn doen ;w

Hij gaat van 't weekend rond de €6000 op marktplaats.... Niet de goedkoopste, wel de aller-mooiste!

Ik hoop stiekem dat iedereen 'm te duur vind en hij blijft :+ Maar gezien z'n uitstraling en onderhoud zal hij wel vertrekken....

Niet dat de GT een straf is O+ O+ O+

Byeee :'(

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/32nWfhLcqEtt/360.jpg
En fulltime-welkom _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/zqYZGEIQR3Fh/360.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-11-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
kun je niet beter gewoon ALLE km in de JTDm rijden?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ing._Buttje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:35:
kun je niet beter gewoon ALLE km in de JTDm rijden?? :?
Ook daar rij ik niet genoeg voor.... Nog zo'n 40km per dag, ipv 150-200. Daarnaast kan ik zo'n 100L benzine per maand gratis tanken op mn werk, diesel niets, waardoor mn woon-werk verkeer vrijwel gratis wordt op deze manier (brandstof dan)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-11-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ow kijk .. welk adresje is dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Jammer hoor! Ik zou hem dus nooit weg doen :P ook al rij ik te weinig haha! Hij is te mooi nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

rohit schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:13:
Jammer hoor! Ik zou hem dus nooit weg doen :P ook al rij ik te weinig haha! Hij is te mooi nu!
Ja... fuck. Hij staat ook niet op marktplaats nog. Misschien krijg ik het ook niet over m'n hart :9

Ik heb ook eens even gekeken, en het is vrijwel onmogelijk om eenzelfde terug te kopen mocht ik dat willen. Ombouw naar TI kan ik zelf wel, maar rood leer, voor en achter PDC en vooral een BOSE audiosysteem... dat heeft gewoon geen enkele auto. ;w

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-11-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:30

seninha

god's right foot

Ik zie heel vaak GT's voorbij komen op MP met 1.9 diesel blokken voor in mijn ogen niet al te veel geld. Wel met kilometerstanden hoger dan 2 ton.
Nou vraag ik me af of dit een reden heeft?

Zijn dit slechte auto's of slechte motoren?

ben op zoek naar een diesel en zo'n GT ziet er wel gelikt uit.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

seninha schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:04:
Ik zie heel vaak GT's voorbij komen op MP met 1.9 diesel blokken voor in mijn ogen niet al te veel geld. Wel met kilometerstanden hoger dan 2 ton.
Nou vraag ik me af of dit een reden heeft?

Zijn dit slechte auto's of slechte motoren?

ben op zoek naar een diesel en zo'n GT ziet er wel gelikt uit.
Zijn geen slechte auto's, en zeker geen slechte motoren. Het ontbreekt alleen vaak aan fatsoenlijk onderhoudt, maar als je een degelijk onderhouden exemplaar vind is 3,5ton heel normaal haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik denk dat men de turbo verwacht en hem dan snel weg doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Tenzij de turbo is aangepast, of al een nieuwe op zit. Als de EGR afgesloten is, dan wordt het probleem al een heel stuk kleiner ;)
De EGR is de grootste veroorzaker van problemen met de turbo. Het blok zelf gaat lang genoeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou... daar gaat 'ie dan!

En nu afwachten of er nog meer liefhebbers zoals ik in NL rondlopen :+

http://www.marktplaats.nl...9c5b7a618&orderSource=SYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
wanneer komt die vind ik niet leuk knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 17:48
Succes met de verkoop!
Een exemplaar waarbij de gekend problemen zijn aangepakt zijn zeldzaam.
Al helemaal in zo'n fraaie toestand.

@rohit die is er al een tijdje!

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Bwlian schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:36:
Succes met de verkoop!
Een exemplaar waarbij de gekend problemen zijn aangepakt zijn zeldzaam.
Al helemaal in zo'n fraaie toestand.

@rohit die is er al een tijdje!
Waar dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bwlian
Rechtsboven elke reactie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/CgJyEV3k.png

Om het OT te houden: mijn Alfa is al enkele weken niet meer in mijn bezit.
Heeft mij nooit in de steek gelaten.

Mechanisch top maar: roest, sleutel kon uit contact met draaiende motor, gebarsten voorruit....

Nu tijdelijk een auto van mijn ouders lenen tot ik een bedrijfsauto krijg. :X

Ik heb dus verlagingsveren van Eibach en 18" Lenso LM's die weg mogen. :>

[ Voor 83% gewijzigd door Bwlian op 03-12-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Och roest had mijn 147 uit 2002 ook, bodem eruit en opnieuw laten lassen en behandelen en klaar.

Nu zorg ik gewoon voor preventive behandelingen op de bodem, en verder sja als iets rot is en weg moet dan vervangen.
Genoeg parts te krijgen :+
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:21:
Nou... daar gaat 'ie dan!

En nu afwachten of er nog meer liefhebbers zoals ik in NL rondlopen :+

http://www.marktplaats.nl...9c5b7a618&orderSource=SYI
Als ik niet net getrouwd was had ik hem gelijk gekocht :), staat al op het lijstje om de standaard 147 mee te vervangen.
Maar helaas nu nog niet :(

[ Voor 52% gewijzigd door Mektheb op 03-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Bwlian schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:47:
Rechtsboven elke reactie.
[afbeelding]

Om het OT te houden: mijn Alfa is al enkele weken niet meer in mijn bezit.
Heeft mij nooit in de steek gelaten.

Mechanisch top maar: roest, sleutel kon uit contact met draaiende motor, gebarsten voorruit....

Nu tijdelijk een auto van mijn ouders lenen tot ik een bedrijfsauto krijg. :X

Ik heb dus verlagingsveren van Eibach en 18" Lenso LM's die weg mogen. :>
Sinds wanneer is dit een VIND IK NIET LEUK Knop ? Duimpje is bij mij omhoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Was ter illustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ja maar ik heb het over een vind ik niet leuk knop, en niet de bestaande vind ik leuk knopje ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 531754

Vanaf afgelopen weekend mag ook ik me officieel petrolhead gaan noemen!

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2cqd5so.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2f0c32g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/302o1tg.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 531754 op 07-12-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Anoniem: 531754 schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:46:
Vanaf afgelopen weekend mag ook ik me officieel petrolhead gaan noemen!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je plaatjes doen het niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 531754

rohit schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:14:
[...]

Je plaatjes doen het niet...
opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 18:08
Is er trouwens een facelift voorzien voor de MiTo ? Ben op zoek naar een nieuwe wagen, en ik dacht aan de MiTo. Maar hij bestaat toch al een tijdje .. Vandaar mijn vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jmignolet schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:53:
Is er trouwens een facelift voorzien voor de MiTo ? Ben op zoek naar een nieuwe wagen, en ik dacht aan de MiTo. Maar hij bestaat toch al een tijdje .. Vandaar mijn vraag. :)
Ik denk het wel :Y

http://www.autoweek.nl/ni...facelifte-alfa-romeo-mito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 18:08
Bedankt voor de info. Wel jammer eigenlijk.. Want ik moet kort beslissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
159 kopen! :) Tijdloos design.. heeft geen facelift nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
rohit schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:46:
159 kopen! :) Tijdloos design.. heeft geen facelift nodig ;)
Dit, alleen wat TI looks en gaan :+

Hint op die van Intelligo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
enige wat je kan tegenhouden is het gewicht.. dat is wel erg jammer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mektheb schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:02:
[...]

Dit, alleen wat TI looks en gaan :+

Hint op die van Intelligo ;)
niet te hard hinten hoor, ik ben er niet rouwig om als 'ie met mij mee emigreert _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Had ik al verteld dat ik vorige week een aantal dagen in een nieuwe Giulia QV heb vertoefd in the US?
Rijd goed. Voelt weer lekker licht voetig aan, net zoals de 156. Stoelen zitten heerlijk. Interieur is weer erg mooi.
Lange versnellingen. In langzame bochten moet je terug naar 1. Onder de 2000 toeren geeft het blok niet echt thuis. Uitlaat is zeer beschaafd, tot dat je vol gas geeft, dan gaat hij open. Heerlijk.

Erg veel bekijks in downtown Chicago kan ik je vertellen. Op een gegeven moment kwam er iemand de weg oprennen om te vragen of het de Giulia was en een andere keer liet iemand me stoppen om te vragen hoe de wrapping van de auto genoemd wordt... Ach ja, hopelijk binnenkort kentekenplaten voor de Giulia die hier in NL staat.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

k0ewl schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:43:
Had ik al verteld dat ik vorige week een aantal dagen in een nieuwe Giulia QV heb vertoefd in the US?
Rijd goed. Voelt weer lekker licht voetig aan, net zoals de 156. Stoelen zitten heerlijk. Interieur is weer erg mooi.
Lange versnellingen. In langzame bochten moet je terug naar 1. Onder de 2000 toeren geeft het blok niet echt thuis. Uitlaat is zeer beschaafd, tot dat je vol gas geeft, dan gaat hij open. Heerlijk.

Erg veel bekijks in downtown Chicago kan ik je vertellen. Op een gegeven moment kwam er iemand de weg oprennen om te vragen of het de Giulia was en een andere keer liet iemand me stoppen om te vragen hoe de wrapping van de auto genoemd wordt... Ach ja, hopelijk binnenkort kentekenplaten voor de Giulia die hier in NL staat.
Wauw jaloers! Kan het kloppen dat hij ook in Duitsland al rondrijdt? Ik weet vrij zeker dat ik in Düsseldorf het afgelopen weekend, een glimp van de voorkant gezien heb. Ik zag trouwens ook deze foto's, hij lijkt wel een kleine facelift al gehad te hebben? http://www.motor1.com/mot...eo-giulia-qv-photographed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 23:52

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
k0ewl schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:43:

Interessant! Ben nieuwsgierig hoe in godsnaam je het hebt kunnen regelen dat je kon rijden? De internationale pers heeft nog niet eens met dat ding kunnen rijden!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Koewl werkt bij een toeleverancier van auto onderdelen (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
pinda powerrr schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:09:
Koewl werkt bij een toeleverancier van auto onderdelen (toch?)
aha, duidelijk. Interessant! Leuk om dan de eerste feedback terug te lezen. Nog meer dingen die opvielen @ koewl?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
WEER iemand op een parkeerplaats tegen me gt aan gezet! achterbumper dusdanig bekrast dat op plekken de lak helemaal weg is! Geen briefje, niet gemeld en geen camera's aanwezig. Fijn dit. Afgelopen weekend naar een schade-hersteller in Eindhoven geweest die een prijsopgave heeft gestuurd. 870 euries! Dit keer dus wel naar het waarborgfons. Over dit soort fratsen kan ik me zo vreselijk opfokken. Ik ben altijd voorzichtig op mijn eigen en andermans spullen, maar anderen denken daar blijkbaar helaas niet hetzelfde over:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Mooi kut pff irritant he die mensen...

Giulia komt er hier ook zeker een keer! Hoef er niet eens in te rijden om dat te beslissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik vrees dat de Giulia ver boven mijn budget gaat worden (doelgroep is immers tussen 3 en 4 serie in, die kan ik nu ook niet betalen :+ )
Maar ik zie zo tussendoor ook wel eens wat leuke Fiat modellen langs komen, die dat gat moeten opvullen. Meer de modale auto. Omdat ik ook in de toekomst toch Italiaans wil blijven rijden, ben ik al met een schuin oog die kant aan het kijken. Zo op het eerste gezicht wordt de nieuwe lijn Fiats ook niet echt lelijk, maar ook weer niet zo mooi als een Alfa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
.. heb wat een skoda gevoel bij de voorkant. Maar het interieur is schitterend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ing._Buttje schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:47:
.. heb wat een skoda gevoel bij de voorkant. Maar het interieur is schitterend :)
Behalve dat het Multimedia scherm kleiner is dan de gemiddelde telefoon, gemiste kans!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
pff .. kan er niet wakker van liggen. Je hebt ook van die figuren die er een 17" scherm in doen.

Gewoon lekker sturen!
Afbeeldingslocatie: http://ccc.informe.com/forum/images/smilies/sean%20safari%20inc%20.gif

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 18:16
DennusB schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:17:
[...]

Behalve dat het Multimedia scherm kleiner is dan de gemiddelde telefoon, gemiste kans!
Lijkt op precies hetzelfde systeem als in de 500.

En bij het interieur van deze auto zou een iets groter scherm zoals 7 inch echt niet verkeerd uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:55
Na 11 jaar eindelijk weer een alfa. Altijd liefhebber geweest. Maar nooit een kunnen/mogen leasen.
Dus na destijds 2x 33's, 164, 155 nu een Silvermetalic 2.2 159 JTS met 62000 KM op te teller. Ben voor mezelf begonnen en mijn bedrijfsbeleid stelt alfa verplicht *S*

Tegen alle verstand in (uhuhm ketting) rijdt deze dagelijks 120Km.. En wat een feest, wat heb ik dit gemist. Auto van particulier gekocht. En dat heb geweten. Koppeling kars en kars verrot. Bij H&S Corse een nieuwe koppeling en vliegwiel laten plaatsen. Hij was zo verrot dat ze hem de brug niet meer eens op kregen.
Staat trouwens een leuke foto raportage op de facebook van H&S Corse hierover.
Van de week weer langs voor een chip

Edit: Zucht karma, uur later: komt vrouw thuis met de auto, motormanagement lampje brand

[ Voor 6% gewijzigd door rikm op 15-12-2015 21:38 ]

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Maar waarom koop je dan ook een (2.2) JTS? dat is nog net niet vragen om problemen.. , nternet staat vol met rampverhalen over die blokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

thijszor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:29:
Maar waarom koop je dan ook een (2.2) JTS? dat is nog net niet vragen om problemen.. , nternet staat vol met rampverhalen over die blokken..
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Google maar eens op distributieketting i.c.m. 2.2 JTS, die worden met enige regelmaat vervangen bij mijn garage (H&S Corse) omdat standaard de nokkenas versteller erg agressief wordt aangestuurd met als gevolg een prijzige reparatie plus paar honderd euro voor een software modificatie als je het goed wilt doen.

Tevens waren de olieverbruik verhalen bij de 2.0 JTS al bekend (daar staat internet echt vol mee) maar eerste verhalen met olieverbruik i.c.m. de 2.2 JTS duiken ook al op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

thijszor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:33:
[...]

Google maar eens op distributieketting i.c.m. 2.2 JTS, die worden met enige regelmaat vervangen bij mijn garage (H&S Corse) omdat standaard de nokkenas versteller erg agressief wordt aangestuurd met als gevolg een prijzige reparatie plus paar honderd euro voor een software modificatie als je het goed wilt doen.

Tevens waren de olieverbruik verhalen bij de 2.0 JTS al bekend (daar staat internet echt vol mee) maar eerste verhalen met olieverbruik i.c.m. de 2.2 JTS duiken ook al op..
Ah ok, dacht dat de nieuwe JTSen vrijwel probleemloos waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Volgens mij ben je met een leuke 1.9JTDm met 120KM per dag ook goedkoper en vlotter uit. Ik vond die 2.2JTSen nooit bijzonder snel, en chippen op een ongeblazen blok....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
rikm schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:32:
Na 11 jaar eindelijk weer een alfa. Altijd liefhebber geweest. Maar nooit een kunnen/mogen leasen.
Dus na destijds 2x 33's, 164, 155 nu een Silvermetalic 2.2 159 JTS met 62000 KM op te teller.
wb! d:)b wat moet dat een genot zijn, eindelijk die sleutel om te kunnen draaien!! O+
Ben voor mezelf begonnen en mijn bedrijfsbeleid stelt alfa verplicht *S*
Heb je nog vacatures open??? :P
Tegen alle verstand in (uhuhm ketting) rijdt deze dagelijks 120Km.. En wat een feest, wat heb ik dit gemist. Auto van particulier gekocht. En dat heb geweten. Koppeling kars en kars verrot. Bij H&S Corse een nieuwe koppeling en vliegwiel laten plaatsen. Hij was zo verrot dat ze hem de brug niet meer eens op kregen.
Staat trouwens een leuke foto raportage op de facebook van H&S Corse hierover.
linkje? ;)
Van de week weer langs voor een chip
niet bij Stephan aka Squadra?
Edit: Zucht karma, uur later: komt vrouw thuis met de auto, motormanagement lampje brand
wb! :+
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:29:
Volgens mij ben je met een leuke 1.9JTDm met 120KM per dag ook goedkoper en vlotter uit. Ik vond die 2.2JTSen nooit bijzonder snel, en chippen op een ongeblazen blok....
tjah .. verstand .. :')

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-12-2015 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Bron: http://formule1.nl/nieuws...g-red-bull-was-ergerlijk/

Alfa Romeo
Ondanks het spaak lopen van de gesprekken met Red Bull zelf is er volgens geruchten door Ferari en Red Bull gesproken over een deal waarbij Ferrari motoren zouden leveren die Alfa Romeo genoemd zouden worden, om dit merk uit de overkoepelende Fiat Chrysler Automobiles-groep te promoten.

Marchionne bevestigt dat, maar gaat niet in op details. Wel geeft hij echter aan dat hij het 'belangrijk' vindt dat Alfa Romeo weer een rol gaat spelen in de autosport en dat er inderdaad over gedacht wordt het merk ook terug te brengen in de Formule 1.

Alfa Romeo is op het moment uitsluitend in de Formule 1 vertegenwoordigd met een sponsorsticker achterop de Ferrari's. Fiat Chrysler Automobiles is echter druk in de weer om het merk weer op te bouwen na een reeks mindere jaren, waar flink wat geld voor wordt uitgetrokken.
*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Is wel leuk als Alfa terug zou komen in de F1 maar denk niet dat Ferrari het toelaat dat ze ooit een top auto hebben die beter is als die van hun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ooooohhh ik ben ontroostbaar, mijn 159 heeft mij zojuist verlaten.... ;w ;w ;w

Ik had stiekem echt gehoopt dat ik hem niet zou verkopen :+

Maar goed, 't is wel beter zo. De GT V6 mag blijven! >:) Daar gaat dan maar LPG in... denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __1337__
Beter de v6 joh :P. Is een hartstikke dik ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

__1337__ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:05:
Beter de v6 joh :P. Is een hartstikke dik ding.
Dat is ook wel zo.... Maar de 159 had ik zelf helemaal omgebouwd. Dat was echt "mijn" auto, zo is er geen 2e....

Tis net uit elkaar gaan met een ex, je weet dat t zo beter is maar t doet wel pijn :P

Gaat wel weer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 18-05 15:42
Mijn GT 3.2 moet opnieuw weer een enorme sloot geld in om verder te kunnen.. de koppeling is nu versleten. Hij maakte al een tijdje af en toe geluid, sind vorige week trilde het pedaal en toen ik hem net bij de garage bracht wilde hij ook niet meer in de achteruit. Het vervelende is dat de bak (ruilbak bij 100k km) zelf ook niet 100% fris aanvoelt bij het schakelen van 2 naar 3 kraakt hij soms als de bak koud is. Advies van de monteur: nieuwe koppeling + synchromesh/bakrevisie en gelijk een Q2 diff erin. Maar dat is nog niet alles. Een korte blik op de brug bracht nog twee versleten schokdempers achter en een lekkage in het flexdeel van de uitlaat naar voren. Verder moet de thermostaat vervangen worden en reguliere service eigenlijk ook binnen 3000km waarbij ook de bougies aan de beurt zijn, voorbanden (zomer) zit ook niet veel profiel meer op. Al met haal gaat de rekening waarschijnlijk oplopen tot ruim €5000,-. Afgelopen jaar is al de distri+waterpomp gedaan, accu, draagarmen, remblokken, LPG computer en nog wat kleine dingen. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Km stand is 195.000, ik rijd momenteel ca. 25.000km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
De koppeling is helaas pech, maar de rest is toch best normaal.

Thermostaat hoeft niet bijzonder veel te kosten, banden al helemaal niet.
Alleen de Q2 diff is erg prijzig.

Maar 5000 euro zou ik heel veel vinden, waar ga je heen voor je onderhoud ?
Specialist of een normale Toko ?.

Al is een hele nieuwe koppeling + Q2 wel al gauw 2500 euro.

Om het even zo te zeggen een draagarm vervangen de onderste bij een GT vragen de meeste garages er 285 euro voor inclusief arbeid en de draagarm.

En specialist doet het voor 145 inclusief arbeid en de draagarm.
Voor die prijs doe je dus beide kanten.
Daarom ga ik altijd na een specialist, alleen vanwege kennis en snelheid van werken ( bekend zijn met de auto natuurlijk )

Maar verder natuurlijk zoveel mogelijk zelf doen ! :D
195.000 met een 3.2, het is een enorm sterke motor die alleen onderhoud nodig heeft en de GT zelf heeft ook zijn kleine mankementen die gewoon komen en gedaan moeten worden.
Maar een Busso moet toch wel even mee kunnen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 16-12-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Ik ga naar een specialist, uurtarief rond de €50. Alleen zal deze klus waarschijnlijk ergens anders gedaan worden omdat niet iedereen dit type werkzaamheden kan doen. Helaas kan ik zelf niks :(

Mijn sommetje was ongeveer dit op basis van inschattingen specialisten:

Koppeling 325
Revisiebak 1250
Q2 diff 1000
montage 425

flexdeel uitlaat 500
schokdempers+veren 500 (gokje van mij, wat kost een Bilstein setje?)
thermostaat 100 (incl huis nog iets meer, bouten zitten vast gecorrodeerd)
banden 250

beurt incl bougies + overige arbeid 700

totaal €5050

• __1337__
Flexdeel uitlaat is echt belachelijk... dat kost echt niet zoveel geld. Heb dat al vaker laten doen en dat was vele malen minder. Overigens zou ik het q2 diff gewoon niet doen. Ik denk dat 3k al een zeer redelijk bedrag is als ik zo een schatting mag maken. 5k is veel te veel. Overigens heb ik toen ooit proefgereden met jouw GT, toen zat er ook al een vreselijke fluit in de originele bak. De dealer vond dat het niet zo was en wilde er niks aan doen. Heb de auto toen lekker laten staan.

• LVGH
Ja de bak is toen uiteindelijk wel vervangen, maar wat erin gekomen is was natuurlijk ook niet nieuw meer.. Wat voor fluit hoor je dan? Is dat bij een bepaalde snelheid/toerental?

Die flexdelen was een inschatting van de specialist. Hoeveel zou dat mogen kosten? Voor de operatie moet de uitlaat er toch al af, dat scheelt arbeid. Maar e.e.a. zit wel compleet vastgecorrodeerd, die bouten zijn nooit los geweest.

Wat vinden jullie verstandig qua ophanging? Kun je alleen achter 2 schokbrekers monteren van een ander merk? En moet ik gelijk de veren meepakken? Ik heb natuurlijk meer gewicht achterin door de LPG tank.
Ik wil hem niet lager hebben en ook niet oncomfortabeler. Strakker mag natuurlijk wel.

• Alfa Novanta
Voor een flexdeel kun je naar een uitlatenboer gaan zoals EPS, die heeft bij mijn 156 er gewoon een nieuw stuk flexibel tussen gelast. Gewoon ter plekke onder de auto. 30-40 minuutjes werk. Oude er tussenuit zagen, flexdeel op maat maken, vast pikken en rondlassen, kloar! Vele malen goedkoper. 100 euro oid???

Als de auto 3 ton kan doen, dan kun je er met 25k nog 4 jaar in rijden, dan is het met deze kosten wel te overzien denk ik. Als de rest al keurig gedaan is. Een andere Alfa moet ook het nodige aan gebeuren.

[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-12-2015 10:52 ]

• Rohit
4 ton met goed onderhoud is toch mogelijk als hij dit allemaal laat uitvoeren denk ik zo

Pagina: 1 ... 61 ... 118 Laatste