Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:03:
Kan het daarom zijn, dat ik momenteel maar +/- 72 mb download haal omdat ik 3 stb's heb aangesloten?
Ik heb dus sedert 1 week een upgade laten uitvoeren van klaar 50 naar klaar 100, echter na de voltooing van de aanvraag haalde ik deze snelheid dus niet.
Niet vanuit mijn pc en ook niet via de andere pc's
Ik heb de switch en kabels maar vervangen en als laatste zelfs de router
Ik heb mijn router al vervangen, echter schiet dat dus niets op, ik haal de 100mb dus nooit.

Ik heb de optie van rechtstreeks aansluiten maar even niet gedaan ivm het MAC adres fenomeen o.i.d, want dan moet ik de genexis eerst een uur uit zetten.

btw, de nieuwe router heeft een mac clone optie, die heb ik maar benut.
Zou zomaar kunnen. Check eens zonder stb's (netwerk stekker eruit)?

Overigens: als ik het goed begrijp is het clonen van de MAC niet nodig, zie
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XV" en denan in "XMS Glasvezel ervaring - XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:08
Heb net de stb's afgekoppeld (utp uit de genexis gehaald), echter geen noemenwaardige verbetering.
Momenteel is mijn speedtest gegevens ook wel erg laag (net geen 60mb down en 78 mb up)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:04:
[...]

Met de aanleg van glasvezel is een keuze gemaakt die een balans vormde tussen de toen beschikbare hardware en kostprijs in relatie tot de verwachte omzet.
Omdat meer-dan-100-mbit hardware destijds (en wellicht nu nog) vrij duur is is 100 mbit de grens geweest. Het gaat niet alleen om het modem bij de klant thuis maar ook om de hele infrastructuur erachter.

Het zou best kunnen dat bij netwerken die op dit moment worden aangelegd wel Gbit hardware wordt gebruikt, wellicht is dat inmiddels ook een stuk goedkoper. Maar zolang de bestaande hardware in bestaande netwerken niet is afgeschreven zie ik geen grootschalige upgrade komen.
De beperkende factor is de uitgang van de ethernetpoort die 'slechts' 100 Mbit is? Lijkt me stug, want er wordt (ook door andere providers) inmiddels 500 Mbit aangeboden... Correct me if I'm wrong :)
Maar probeer eea ook een beetje te relativeren:
- heb je echt echt echt die 100 mbit nodig????
- en zo ja, hoe groot is de kans dat je tv zit te kijken en net precies op dat moment ook je volledige download nodig hebt? (de tv streams gaan voornamelijk ten koste van de download, nauwelijks van de upload).
Tuurlijk, het is een hypothetische situatie die vrijwel nooit zal voorkomen. Het gaat me om het principe. Btw, ik heb nu Ziggo 120/10 en ik zou graag 20 Mbit inleveren voor 90 Mbit meer upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:16:
[...]

De beperkende factor is de uitgang van de ethernetpoort die 'slechts' 100 Mbit is? Lijkt me stug, want er wordt (ook door andere providers) inmiddels 500 Mbit aangeboden... Correct me if I'm wrong :)
Bij deze: http://www.genexis.eu/products/ocg-118m-gateway-with-voip

Maar zoals eerder gezegd: het gaat NIET alleen om de hardware bij de klant, maar (veel meer) om de hardware daarachter (in de POPs etc)

Verder ben ik niet zo onder de indruk van wat wordt aangeboden, eerst maar eens zien dat het ook geleverd wordt.
En dat gebeurt voorlopig nog niet op bestaande netwerken...
Tuurlijk, het is een hypothetische situatie die vrijwel nooit zal voorkomen. Het gaat me om het principe. Btw, ik heb nu Ziggo 120/10 en ik zou graag 20 Mbit inleveren voor 90 Mbit meer upload.
Internet-only via glas, tv via Ziggo?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:11:
Heb net de stb's afgekoppeld (utp uit de genexis gehaald), echter geen noemenwaardige verbetering.
Momenteel is mijn speedtest gegevens ook wel erg laag (net geen 60mb down en 78 mb up)
Dan lijkt er mij meer aan de hand: wanneer er geen tv streams lopen gaan ze ook niet van je download af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:21:
[...]

Bij deze: http://www.genexis.eu/products/ocg-118m-gateway-with-voip

Maar zoals eerder gezegd: het gaat NIET alleen om de hardware bij de klant, maar (veel meer) om de hardware daarachter (in de POPs etc)

Verder ben ik niet zo onder de indruk van wat wordt aangeboden, eerst maar eens zien dat het ook geleverd wordt.
En dat gebeurt voorlopig nog niet op bestaande netwerken...
Dat is duidelijk, dank. Eén laatste vraag, als ik dit zo lees is voor de abonnees die type modem hebben 500 Mbit internet sowieso onmogelijk (los van het feit dat de achterliggende infrastructuur dit zou moeten ondersteunen)?

Misschien wel de reden waarom ze dit alleen aanbieden in nieuw te opleveren gebieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Even voor de duidelijkheid: De man die de vraag stelde een paar posts geleden woont in Raalte. Dat is geen bestaand netwerk maar wordt op dit moment uitgerold en binnenkort start men met activaties.
Desondanks weet ik niet of er al meteen Gbit routers in de PoPs zitten (even checken met KPN :-)) maar volgens mij zijn de nieuwe Genexis modems er al wel geschikt voor. Voor >100 Mbit bedoel ik dan.

Edit: Postcode checker bij KPN op de website voor een adres in Raalte geeft aan dat max 100Mbit leverbaar is. Dus dan zal je bij TV kijken een minder hoge downloadsnelheid ervaren. Maar bij die snelheden.... zet de TV een kwartiertje uit en je hebt al weer een DVD binnen :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 12-06-2012 21:12 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:58:
[...]

Dat is duidelijk, dank. Eén laatste vraag, als ik dit zo lees is voor de abonnees die type modem hebben 500 Mbit internet sowieso onmogelijk (los van het feit dat de achterliggende infrastructuur dit zou moeten ondersteunen)?

Misschien wel de reden waarom ze dit alleen aanbieden in nieuw te opleveren gebieden...
In principe: klopt.
Maar je zou je voor kunnen stellen dat, wanneer er in een bepaald gebied veel vraag naar 500 is, ze de POPs gedeeltelijk upgraden en bij de betreffende klanten een nieuw glasvezelmodem plaatsen.

De kosten zitten echter niet in die paar modems, maar in de hardware daarachter.
Als ik de beslissingen zou nemen zou ik pas Gbit apparatuur in de POPs plaatsen wanneer ik verwacht dat ik de bestaande apparatuur voor andere klanten (op dat al bestaande netwerk) kan gebruiken. Anders moet je dure hardware afschrijven zonder dat je eraan hebt verdiend, en da's niet best voor de business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Eens een interresante vraag naar binnen gooien....

Als upc klant, na een jaar , zoals overal, mag je je abbo opzeggen.
In dit geval een abbo 3..in..een.. ( 120 mb, hd, onbeperkt bellen, etc..oftewel uitgebreid)
Met telefonie van upc is bellen gratis ( 1200...)

- toetsen naar afdeling opzeggen
* hallo , ik wil mijn abbo per 1 maand verder opzeggen, jaarcontract zit erop...
- blablabla , waarom meneer
* omdat het kan geachte servicemedewerker
- wel meneer dan heb ik een interessant voorstel voor u
* dat weet ik daarom bel ik ook, 10 euro korting he !, het hele jaar
- yup

Kent Lijbrandt ook zo'n "trouwe klantenkorting ?"., of niet ?
Oftewel korting bij verlenging contract ( actie klant)

Na problemen met overstappen naar glas verleden jaar ( oorzaak Kpn, keurig vergoed door Kpn), eerst weer een jaar bij upc, wel met 10 euro korting :-)
Hmmz, ik denk 10 jaar beeindigen en het is gratis .... :-) lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
baasandre schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:26:

In dit geval een abbo 3..in..een.. ( 120 mb, hd, onbeperkt bellen, etc..oftewel uitgebreid)

* hallo , ik wil mijn abbo per 1 maand verder opzeggen, jaarcontract zit erop...
- yup

Na problemen met overstappen naar glas verleden jaar ( oorzaak Kpn, keurig vergoed door Kpn), eerst weer een jaar bij upc, wel met 10 euro korting :-)
dubbeltje eerste rang? :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt

Lijbrandt kent geen vergelijkbare "trouwe klantenkorting'. Indien je als bestaande klant gebruik wilt maken van nieuwe acties dan moet het huidige abonnement volledig opgezegd worden. Hierna kan een nieuwe aanvraag worden verwerkt. -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
hahaha, liever kwaliteit dan een dubbeltje goedkoper ( maar waarom geld laten liggen als dat niet nodig is....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

fiberdordrecht schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:44:
Conclusie is: De telefoon ruis is voor 2/3 weg.......
Goed om te lezen dat dit probleem grotendeels is opgelost met de modem swap. Het onderzoek bij de netwerkbeheerder blijft in volle gang om er voor te zorgen dat het "ruis probleem" volledig wordt opgelost. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
henrickus schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:40:
[...]

Al wat meer bekend???????
Jullie hebben een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 19-09 14:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

- yup

Dit is geen korting :+

UPC is gewoon bang dat klanten masaal weg lopen en overstappen naar glasvezel, daarom doen ze dit denk je nu echt dat ze dit graag doen ?

[ Voor 62% gewijzigd door MCP cloud op 13-06-2012 10:31 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:16:
[...]
Goed om te lezen dat dit probleem grotendeels is opgelost met de modem swap. Het onderzoek bij de netwerkbeheerder blijft in volle gang om er voor te zorgen dat het "ruis probleem" volledig wordt opgelost. -Ruben
Goed om te lezen dit bericht, 2/3 telefoon ruis scheelt weer wat, had het gevoel dat ik bij elk telefoon gesprek op het strand stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

charleychui schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:11:
Hoe test je precies want bij mij doet speedtest.net ook hele andere dingen dan een 1gb file binnenhalen van een andere site bijvoorbeeld.
Officieel meot je testen met een directe pc achter je modem, daar zal een helpdesk om vragen maargoed, ik heb ook overal nieuwe cat6 liggen met nieuwe hardware om te verdelen en ik heb al eens alles getset om zeker te weten dat het daar niet aan kan liggen.

Speedtest is geen betrouwbare test imho iig....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
Test anders gewoon op bbned.nl/speedtest, hier krijg je nog de optie om een 32mb, 100mb of 1000mb te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

DRuw schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Hoe test je precies want bij mij doet speedtest.net ook hele andere dingen dan een 1gb file binnenhalen van een andere site bijvoorbeeld.
Officieel meot je testen met een directe pc achter je modem, daar zal een helpdesk om vragen maargoed, ik heb ook overal nieuwe cat6 liggen met nieuwe hardware om te verdelen en ik heb al eens alles getset om zeker te weten dat het daar niet aan kan liggen.

Speedtest is geen betrouwbare test imho iig....
Met één directe kabel vanaf het modem in je pc (geen router ertussen). Vervolgens kan je speedtest.reggefiber.nl/beta gebruiken (en als backup wat speedtests pakken van speedtest.net). Als daar waarden van boven de 85/85 uit komen, dan kan je er vanuit gaan dat het signaal goed is (speedtests gaan via TCIP protocol en hebben dus een overlay). Wil je echt betrouwbare cijfers hebben dan moet je echt bestanden gaan downloaden (bijvoorbeeld met nieuwsgroepen)

Ondanks toch lage waarden? Even in systeembeheer je netwerkkaart opnieuw instaleren en die settings. nalopen.

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 13-06-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
De download is nog steeds niet naar behoren.
Ik haal niet meer dan ongeveer 69Mb, de upload is ook rond de 70Mb.
Het is vreemd want ik moet 100Mb hebben en ik red niet eens de 80Mb
Het frappante is, dat het ongeveer 1 week redelijk goed heeft gedraaid, na de aanpassing 50 -> 100Mb
Het is afgelopen maandagochtend ontstaan, want mijn verbinding zat ineens spontaan vast, de router en ook mijn pc's gaven geen internetverbinding aan, intern wel een netwerk
Ik heb zelfs het hele netwerk afgekoppeld, echter dezelfde lage performance sinds maandag ochtend.
Het uit/aanzetten van de genexis helpt ook niet.
Momenteel maar besloten om de genexis voor een uur uit te zetten en een pc rechtstreeks aan te sluiten op de genexis.
Helaas moet ik dus een uur wachten, want als ik een pc aansluit, of een laptop aan Genexis, krijg ik geen ip nummer toegewezen.
Ik weet dat er een tijd zit tussen het opnieuw vrijgeven van een ip adres omdat er naar het mac adres wordt gekeken.
Klopt het dat ik een uur moet wachten en dan pas een nieuw ip adres krijg?
gelukkig heb ik nog een 3G verbinding -)

wat heb ik momenteel al uitgevoerd:

Router gereset
Andere Router geplaatst (resultaat hetzelfde) -> moest wel Mac adres oude router clonen! (TP-LINK WR1043ND)
Bekabeling af
Niewe utp kabel van nieuw router naar de pc.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

als je 70/70 haalt, dan denk ik echt dat het in je netwerk zit. Als er een fout zou zijn met profielen, dan zou je blijven hangen op de geadverteerde snelheden 25/25 of 50/50. Probeer het inderdaad eens zonder router (ook al moet de WR1043 100Mbit WAN/LAN prima aan kunnen)
Het is afgelopen maandagochtend ontstaan, want mijn verbinding zat ineens spontaan vast, de router en ook mijn pc's gaven geen internetverbinding aan, intern wel een netwerk
Kan natuurlijk duiden op een falende router :)

[ Voor 31% gewijzigd door DjVe op 14-06-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bedankt voor de info
Ik heb de snelheid rechtstreeks vanaf de genexis kunnen meten met speedtest.net (verschillende malen) en ik kom net boven de 80/80Mb
Is dit een goede waarde ?

Met sabnzbd een mkv aan het downloaden en Sabnzbd geeft aan: 8.3 Mb/s
(ik heb bij de newsserver provider een 50mb abonnement

Hoe is de ervaring met de newsserver van Lijbrandt btw?
Is hier ook alles beschikbaar en kan iemand aangeven wat de retentie is?

Bvd

[ Voor 42% gewijzigd door charleychui op 14-06-2012 09:45 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
charleychui schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:39:
Bedankt voor de info
Ik heb de snelheid rechtstreeks vanaf de genexis kunnen meten met speedtest.net (verschillende malen) en ik kom net boven de 80/80Mb

Update.

Ik heb de firmware van de router (tp-link TL-wr1043ND), gedowngrade naar de voorlaatste firmware versie, na een complete reset (30 / 30 / 30)
Momenteel geeft hetzelfde bestand opnieuw in de download een aanzienlijke verbetering (9.2 MB/s)
Nu maar afwachten of dit zo blijft

Hoe is de ervaring met de newsserver van Lijbrandt btw?
Is hier ook alles beschikbaar en kan iemand aangeven wat de retentie is?

Bvd

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

charleychui schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:39:
Bedankt voor de info
Dan denk ik dat je toch moet gaan zoeken in je netwerkapparatuur. Probeer je netwerkaart eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen (of helemaal opnieuw installeren). Tevens kan het handig zijn om even een andere PC te proberen, geeft die een andere waarde aan, dan zal het in je hardware zitten. Haalt die ook strak 80/80, dan is er een mogelijkheid dat er iets aan de hand is.
Dat kan niet.... 8,3 Mbps is 66,4 Mbps en dat is hoger dan 50 de je afneemt....
Ik heb de firmware van de router (tp-link TL-wr1043ND), gedowngrade naar de voorlaatste firmware versie, na een complete reset (30 / 30 / 30)
Momenteel geeft hetzelfde bestand opnieuw in de download een aanzienlijke verbetering (9.2 MB/s)
Nu maar afwachten of dit zo blijft
Haal dat ding er eens tussenuit....zo blijft het gissen

[ Voor 16% gewijzigd door DjVe op 14-06-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 22:27
Aan de Almeerders hier die Lijbrandt hebben:
Hebben jullie ook problemen met dvb-c? Vanmorgen was de zender indeling van dvb-c opeens veranderd op mijn tv. Zo stond Discovery opeens op programmaplaats 1 en was er zenderinfo verdwenen. Ik dacht laat ik de boel opnieuw opzoeken maar dat pakte verkeerd uit want de tv vond helemaal geen dvb-c zenders meer!Alleen handmatig zoeken leverde 12 zenders zonder info op.

Ik heb het idee dat Glashartmedia maar wat zit te kutten de laatste tijd. Dat is heel jammer, mijn conclusie is nu dat het tv product van Lijbrandt niet volwassen is op dit moment en dat zou iedereen moeten afwegen die het overweegt te nemen.

Want de bekende geluidonderbrekingen op de interactieve tv pas in julli oplossen is ook eigenlijk too much. Okay daar kan Lijbrandt niets aan doen maar ik neem de diensten van hen af en ben er gezien de problemen niet tevreden over. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen niet gekeken maar sinds de storing in Almere van een week of wat geleden wel regelmatig storing op Canvas. Moet dan eerst naar Discovery zappen en dan weer terug naar Canvas om fatsoenlijk beeld te krijgen. Ook regelmatig haperingen op AT5 en Omroep Flevoland.

Kort voor die storing heb ik ook gehad dat er bij een nieuwe zoekronde geen kanalen werden gevonden.
Het leek of 8200 (flevoland) niet bestond. sterkte en kwaliteit van het signaal waren uitstekend maar er werd geen netwerk (die 8200 dus) gevonden. Mogelijk heeft e.a. nog hier mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik heb een abonnement aangevraagd tijdens de vraagbundeling in gemeente OudeIJsselstreek bij lijbrandt voor alleen internet 50/50.

De straat ligt nu open dus ik hoop dat het binnen een maandje of twee aangesloten is.

Nu zie ik dat op de website van Lijbrandt 50/50 internet niet meer wordt aangeboden, alleen 100/100.
Kan ik nu verwachten dat ik ook 100/100 krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

jp73 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:
Ik heb een abonnement aangevraagd tijdens de vraagbundeling in gemeente OudeIJsselstreek bij lijbrandt voor alleen internet 50/50.

De straat ligt nu open dus ik hoop dat het binnen een maandje of twee aangesloten is.

Nu zie ik dat op de website van Lijbrandt 50/50 internet niet meer wordt aangeboden, alleen 100/100.
Het abonnement wat je hebt besteld zal ook geleverd worden, als je hierna wilt upgraden naar een ander pakket dan kan je dit via Mijn Lijbrandt aanvragen. De upgrade kan maximaal 48 uur in beslag nemen maar wordt in de praktijk bijna direct uitgevoerd. -Ruben

[ Voor 7% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 14-06-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

jp73 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:

Ik hoop het voor je :) het kan altijd nog vertraging oplopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 13:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

fiberdordrecht schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:52:
[...]

Ik hoop het voor je :) het kan altijd nog vertraging oplopen.....
Ja hier in Lelystad was het voor mij tussen graven(1e week sept 2011) en werkelijk aangesloten zijn ruim 6 maanden(3e week maart 2012) dus 2 maanden klinkt wel heel erg snel. Nou zit ik wel ongeveer met de POP in m'n tuin dus ze waren hier als eerste aan het graven maar 2 maanden vind ik erg optimistisch

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik vraag me af, ik heb dan sinds kort de 100/100 verbinding van lijbrandt, wat opzich goed bevalt, maar de snelheid van 100mbit heb ik nog nooit gehaald zo uit mijn hoofd is 9,8mb/s toch wel het max wat ik ooit gezien heb.

officieel zou ik ergens rond de 12,6mb/s kunnen halen, hoe kan ik dit eens testen of dit te halen is of om te constateren dat de snelheid die lijbrandt beloofd eigenlijk niet te is? heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 20:42
SirMemeAlot schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:02:
Ik vraag me af, ik heb dan sinds kort de 100/100 verbinding van lijbrandt, wat opzich goed bevalt, maar de snelheid van 100mbit heb ik nog nooit gehaald zo uit mijn hoofd is 9,8mb/s toch wel het max wat ik ooit gezien heb.

officieel zou ik ergens rond de 12,6mb/s kunnen halen, hoe kan ik dit eens testen of dit te halen is of om te constateren dat de snelheid die lijbrandt beloofd eigenlijk niet te is? heeft iemand tips?
ik haal de volle snelheid ook niet , heb hier al een officiele klacht over ingediend bij lijbrandt .
is nog in behandeling, zie ook mijn vorige posts hierover in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De volle 100Mbps haal je ook niet, er zijn namelijk altijd vertragende factoren. Echter moet je met een ideaal thuisnetwerk/hardware er wel heel dicht tegenaan komen. Als je nu op 9,8MBps zit, ga er dan maar vanuit dat het in je thuisnetwerk en apparatuur zit. Juist die laatste finetuning is het moeilijkste. Als ik bij mijn ouders mijn laptop direct aan het modem hang (100/100 WGDO XMS lijn). Dan kom ik heel dicht aan de 12Mbps met nieuwsgroepen, maar dat is ook maar van korte duur (de laptop loopt dan vol en wil bestanden gaan repareren/verplaatsen)

edit: Ik kan het nu even niet terugvinden, maar ik heb ooit een uitleg gelezen waarom het omrekenen van MBps naar Mbps in de praktijk niet met een factor 8 moet, maar dat een factor 9/9,5 een reëler beeld geeft.
ik haal de volle snelheid ook niet , heb hier al een officiele klacht over ingediend bij lijbrandt .
is nog in behandeling, zie ook mijn vorige posts hierover in dit topic
Heb je dit nu ook getest zonder router?

[ Voor 32% gewijzigd door DjVe op 14-06-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
DjVe schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:48:
De volle 100Mbps haal je ook niet, er zijn namelijk altijd vertragende factoren. Echter moet je met een ideaal thuisnetwerk/hardware er wel heel dicht tegenaan komen. Als je nu op 9,8MBps zit, ga er dan maar vanuit dat het in je thuisnetwerk en apparatuur zit. Juist die laatste finetuning is het moeilijkste. Als ik bij mijn ouders mijn laptop direct aan het modem hang (100/100 WGDO XMS lijn). Dan kom ik heel dicht aan de 12Mbps met nieuwsgroepen, maar dat is ook maar van korte duur (de laptop loopt dan vol en wil bestanden gaan repareren/verplaatsen)

edit: Ik kan het nu even niet terugvinden, maar ik heb ooit een uitleg gelezen waarom het omrekenen van MBps naar Mbps in de praktijk niet met een factor 8 moet, maar dat een factor 9/9,5 een reëler beeld geeft.

[...]

Ik snap dat het lastig is, ik werk zelf ook momenteel bij een technische helpdesk van een provider. Ik weet ook het e.e.a. wel van thuisnetwerken, heb mijn HTPC ook een hele tijd rechtstreeks aangesloten gehad op het modem.Ook dan haal ik de snelheid niet, ik heb geen programma's er op waarmee ik de snelheid zou kunnen beinvloeden zoals virusscanner, noem het allemaal maar op. Ik heb een heel basis systeem met een windows 7 installatie met XMBC er op.

Momenteel heb ik mijn router er weer tussen, weliswaar staat de HTPC in DMZ modus, dus dan zou dit ook al niet heel veel hinder moeten opleveren. Ik zal binnenkort nogmaals de HTPC rechtstreeks aansluiten om te kijken of ik kan testen of ik de snelheid kan halen.

Iets anders, als ik m'n router er tussen heb en ik zou mijn PC nu rechtstreeks gaan aansluiten dan krijg ik een beperkte of geen internetverbinding. DIt zal iets te maken hebben met het verversen van m'n IP adres. Maar waarom is dit zo vervelend tegenwoordig, waarom kan ik niet gewoon mijn PC nu rechtstreeks aansluiten en heb ik direct internet. Ligt dit aan mijn pc of is dit het modem hier wat ik heb hangen wat het vertikt om de gegevens te wijzigen? Want ik heb lijbrandt hier wel eens om gebeld en dan adviseren hun om het modem voor langere tijd stroomloos te maken, ik vind dit toch vrij vervelend.

Ben ik de enige hiermee, zo nee, weet iemand een oplossing hiervoor of een beredenatie waarom dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac adres klonen van je router klonen naar/in je PC en dan lijkt me er niets aan de hand :) heeft volgens mij te maken met het feit dat het mac adres van je router of PC wordt gebruikt om een IP adres toegewezen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Volgens mij heeft dat te maken met het mac adres wat niet automatisch wordt gewijzigt bij het aansluiten van een ander apparaat. Hier heb ik ook 1 keer last van gehad toen ik me laptop direct op het modem aan sloot, na de router weer te hebben aangesloten kreeg ik ook geen verbinding omdat het mac adres van de laptop werd vastgehouden. na een harde reset van de modem (half uur stroom eraf) werkte het weer.

Edit: mewwie was me voor. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kw4kje op 14-06-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 20:42
DjVe schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:48:

[...]

ja getest zonder router , alle tests aangereikt door lijbrandt uitgevoerd , mijn laptop rechtstreeks aan het modem gehangen , screenshots opgestuurd uiteindelijk advies van de helpdeskmedewerker was dat ik maar een officele klacht moets indienen , dit heb ik dus gedaan.

PS
deze laptop is geinstalleerd met server 2008 , en als ik deze in het datacenter rechtstreeks aan een 10 Gbit lijn hang , haal ik rond de 800/800 dus deze is ook de bottleneck niet.

en nu kom ik dus niet verder dan 80/80 met of zonder router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
ivarga schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:32:
[...]

ja getest zonder router , alle tests aangereikt door lijbrandt uitgevoerd , mijn laptop rechtstreeks aan het modem gehangen , screenshots opgestuurd uiteindelijk advies van de helpdeskmedewerker was dat ik maar een officele klacht moets indienen , dit heb ik dus gedaan.

PS
deze laptop is geinstalleerd met server 2008 , en als ik deze in het datacenter rechtstreeks aan een 10 Gbit lijn hang , haal ik rond de 800/800 dus deze is ook de bottleneck niet.

Heb net even met en zonder IPTV aan getest, maar dit maakt weinig verschil, beide keren bleef ik op 9,4MB/s hangen

edit;

@DjVe,

Ik zou dat toch redelijk raar vinden, als ik me thuisnetwerk op orde heb verwacht ik ook te halen wat ik afgesloten heb. Als blijkt dat ik in de praktijk niet meer dan 80/80 of 90/90 kan halen lijkt het me ook niet dat ze dat dan wel mogen aanbieden.

Het zelfde geldt voor dat IPTV een verschil zou mogen maken, als ik een 100/100 verbinding heb wil ik die halen ongeacht of ik ook TV kijk. Dan moeten hun maar zorgen voor apparatuur die het wel aan kan, anders moet je het ook niet aanbieden lijkt mij.

[ Voor 25% gewijzigd door SirMemeAlot op 14-06-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
kan het kloppen dat er geem emailverkeer mogelijk is?
Krijg geen post meer binnen en ook de andere leden van het gezin als de mail verstuurd wordt van of naar een lijbrandtadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Factuur weer binnen en bingo 8)7

@ Lijbrandt_desk Wordt weer verrekend (terug gestort) neem ik aan ?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/603195.1

[ Voor 3% gewijzigd door MCP cloud op 14-06-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
ivarga schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:32:
[...]

PS

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met dezelfde waardes.
Ik vermoed dat er iets functioneels fout zit bij de provider, ligt het wellicht aan de regio?

Ik ben zelf woonachtig in Hoevelaken en ga morgen dus ook maar een klacht indienen!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

diver99 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:38:
kan het kloppen dat er geem emailverkeer mogelijk is?
Krijg geen post meer binnen en ook de andere leden van het gezin als de mail verstuurd wordt van of naar een lijbrandtadres
We krijgen hier meer meldingen over binnen, het onderzoek is gestart. Als je ook last hebt van dit probleem stuur dan via DM je adresgegevens zodat we je kunnen toevoegen aan het onderzoek.

Zodra er meer informatie is zullen wij dit hier doorgeven. -Ruben

AANVULLING: De SMTP server is gisteren volgelopen hierdoor konden er geen e-mails meer verstuurd worden. Dit probleem is gisteren verder opgelost en de e-mails worden weer netjes verstuurd.

[ Voor 14% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 15-06-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

fiberdordrecht schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:42:
Factuur weer binnen en bingo 8)7

@ Lijbrandt_desk Wordt weer verrekend (terug gestort) neem ik aan ?

[afbeelding]
Ik zie dat je op de factuur van april een correctie van 60 euro hebt ontvangen, hiermee is het volledige gratis jaar HD pakket vergoed. Je zal de resterende maanden de 5 euro op je factuur terug zien komen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:12
DVB-C probleem. Gisteren gaf de TV al eens aan "controleer antennekabel". Vandaag bleef die dit maar doen....
De zenders NL1,2,3 zijn maken zelfs de TV traag, dan duurt het echt eeuwen om van kanaal te veranderen. Alsof de hele TV vast zit.

Kent iemand dit?

- Genexis al herstart
- TV al uit gehad (stroomloos)
- Bekabeling gecontroleerd
- DVB-C op de TV gereset en geheel opnieuw ingesteld.

Ik kan er maar niet achter komen wat het is.... Alle overige diensten werken allemaal prima, ALLEEN NL1,2,3 van DVB-C laten mijn TV hangen. Standaard analoog werkt. Ik zou bijna denken dat er iemand aan het signaal gesleuteld heeft....

TV is een redelijk nieuwe Sharp.

[ Voor 12% gewijzigd door Patten op 15-06-2012 19:46 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel een hele erge n00b vraag, maar toch...

Ik bevind me in een vraagbundelingsgebied. Ik wil graag overstappen van Ziggo naar Lijbrandt. Als ik me nu opgeef voor Lijbrandt wordt dan direct mijn contract van Ziggo (excl. TV wat ik zelf moet opzeggen) opgezegd of doet Lijbrandt dit pas als er daadwerkelijk glasvezel in mijn gemeente wordt aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:08:
Misschien wel een hele erge n00b vraag, maar toch...

Ik bevind me in een vraagbundelingsgebied. Ik wil graag overstappen van Ziggo naar Lijbrandt. Als ik me nu opgeef voor Lijbrandt wordt dan direct mijn contract van Ziggo (excl. TV wat ik zelf moet opzeggen) opgezegd of doet Lijbrandt dit pas als er daadwerkelijk glasvezel in mijn gemeente wordt aangelegd?
Je abonnement gaat alleen in als er ook daadwerkelijk glasvezel aangelegd gaat worden, mocht dit niet het geval zijn dat komt het te vervallen. De overstapservice kan je Ziggo abonnement(en) voor je opzeggen en zal dat doen zodra je Lijbrandt abonnement opgeleverd en geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:15:
[...]

Je abonnement gaat alleen in als er ook daadwerkelijk glasvezel aangelegd gaat worden, mocht dit niet het geval zijn dat komt het te vervallen. De overstapservice kan je Ziggo abonnement(en) voor je opzeggen en zal dat doen zodra je Lijbrandt abonnement opgeleverd en geactiveerd is.
Maar mochten ze 3 jaar over het graven doen, zit je al die tijd vast aan Lijbrandt (je betaald nog niet) totdat je een jaar een werkende abo hebt gehad.

Ook halverwege de bundeling cq. werkzaamheden zal Lijbrandt halstarrig vasthouden een het contract. Wijzigen van abo of provider is bij deze club dan niet meer mogelijk.

Opzeggen zou ik persoonlijk pas doen als je een werkende lijn hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 15-06-2012 20:31 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:29:
[...]

Maar mochten ze 3 jaar over het graven doen, zit je al die tijd vast aan Lijbrandt [...]
zegt Lijbrandt.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
charleychui schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:11:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met dezelfde waardes.
Ik vermoed dat er iets functioneels fout zit bij de provider, ligt het wellicht aan de regio?

Ik ben zelf woonachtig in Hoevelaken en ga morgen dus ook maar een klacht indienen!
Update:

Gisteren de helpdesk gebeld en een aantal acties weer volgens het script laten uitvoere.

1. laptop (2 verschillende) rechtstreeks aan de Genexis gekoppeld met nieuwe Catv6 kabel.
alle meetwaardes zijn +/- 50 down en 80 Up
2. De beoogde nulmetingen met de bbned site geeft hetzelfde resultaat.
omdat tussen laptop 1 en laptop 2 een outage van 1 uur zit heeft het al met al een dik uur geduurd.
Lijbrandt kan geen oorzaak vinden, dus wordt mij verzocht voor aanvullende informatie.

Net als ik de telefoon ophang en de zaak weer normaal wil maken, (genexis even uitzetten en dan weer aan), blijft de genexis loopen o.i.d in het verkrijgen van een ip adres (lampje 1 knippert)
Vervolgens maar weer gebeld en tijdens het gesprek (+/- 5 min.). gaat het lampje spontaan oplichten en komt telefonie en iptv weer beschikbaar.
Medewerker zegt misschien wel wzh (tja, leuk antwoord op de vrijdagmiddag).
Daarna weer alles aangesloten, echter is de snelheid helaas niet de geoutileerde 100/100

http://www.speedtest.net/result/2011621382.png

Ik ga deze week maar de vragenlijst invullen, en opsturen.
Ik denk zelf dat er iest mis is met de Genexis of de 50/50 naar 100/100 mb schakeling.
Waarom wordt niet alles even eerst teruggezet naar bv 50/50 en dan weer een poging naar 100/100.

Dat heet nl uitsluiten van een evt negatieve invloed van de oorspronkelijke wijziging!!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@Lijbrandt_Desk
De EPG van DisneyXD klopt weer eens voor geen meter waardoor opnemen onmogelijk is. Is dat DisneyXD die zelf foutieve info doorgeeft?

Wanneer worden de opnamemogelijkheden eindelijk eens verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Ik wil even kwijt dat de ongecodeerde DVB-C HD-zenders zo tijdens het EK toch vrij geniaal zijn!
Mits je TV het ondersteunt heb je in elke kamer waar de kabel ligt perfect beeld.
Helaas ondersteunt onze net wat oudere TV alleen DVB-T, maar met een DVB-C USB-stickie is dat nu prima opgelost en zien ook wij de wedstrijden in HD.
Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Dordrecht, Sterrenburg geen HD van Ned 1 en 2 op DVB-C. Kanaal 101 en 102 tonen wel de epg maar geen beeld.
Kanaal 103 (Ned 3) ziet er wel prima uit.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:21
Hier kan ik me ook inschrijven op glasvezel en kom hierbij uit. Op klaar 100 is mijn keuze gevallen. Ik wil er de harddisk recorder bij nemen. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel programma's je tegelijk kan opnemen. Heb nu de mogelijkheid tot 2 keer opnemen tegelijk die ik wel eens gebruik.
Kan iemand me vertellen hoeveel je tegelijk kan opnemen?

Op het moment heb ik 2 tv's die beiden voorzien zijn van analoge tv en maar op 1 digitale tv, heb er wel een versterker tussen zitten.
Heb ik na de overstap zonder extra kosten op de tweede tv ook analoge tv?

Heb trouwens UPC hier.

[ Voor 25% gewijzigd door satshow op 17-06-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 02:17
Hallo,

Hier een best tevreden klant van Lijbrandt Weert. 25/25 + telefonie + TV/HDTV

Alleen op 1 ding na: mijn telefoon geeft geen nummers weer ondanks meerdere keren met de helpdesk te hebben gepraat, hun conclusie:
Het ligt aan mij, probeer een ander toestel.

Mijn toestel (best nieuw) is een Siemens s680 (daarvan heb ik een basisstation van en 3 extra stations door het hele huis). Dit toestel kan heel makkelijk tussen DTMF en FSK (o.i.d.) switchen (manueel).
Heb ik ook gedaan (op aanraden van de helpdesk), geen soelaas. Volgens helpdesk staat nummerweergave aan.
Inmiddels ook andere toestellen gebruikt; echter geen nummerweergave.

Het enige wat ik zie als iemand belt is EXTERN (dit was niet het geval bij mijn vorige ISP ADSL aanbieder) op de display. Bij mijn vorige ISP dus nooit problemen hiermee gehad. HOE KAN DIT MIJN PROBLEEM ZIJN??

Verder prima internet en TV, ik kan bellen en gebeld worden, prima. Maar juist die nummerweergave vind ik zo handig. Heeft iemand hier ook last van en heeft iemand suggesties (ook qua telefoontoestellen) of tips? LijbrandtWeb jullie een suggestie alsnog???

gr. Shake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zover ik weet gebruiken de ISP-fabriek providers allemaal DTMF.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij gebruiken ze juist FSK. Alleen KPN gebruikt nog DTMF op z'n eigen POTS netwerken (en misschien de Experiaboxen, maar dat weet ik niet zeker).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ziggo gebruikt FSK, weet zeker dat Lijbrandt en XMS DTMF gebruiken.
Voor nummerherkenning bestaan er verschillende standaarden. XMS Telefonie geeft de gegevens voor de
nummerherkenning door via het DTMF-protocol dus uw telefoon dient dit protocol wel te ondersteunen
(raadpleeg hiervoor de handleiding van uw telefoon).

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

shakemyass schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:04:
Mijn toestel (best nieuw) is een Siemens s680 (daarvan heb ik een basisstation van en 3 extra stations door het hele huis). Dit toestel kan heel makkelijk tussen DTMF en FSK (o.i.d.) switchen (manueel).
Heb ik ook gedaan (op aanraden van de helpdesk), geen soelaas. Volgens helpdesk staat nummerweergave aan.
Inmiddels ook andere toestellen gebruikt; echter geen nummerweergave.

Het enige wat ik zie als iemand belt is EXTERN (dit was niet het geval bij mijn vorige ISP ADSL aanbieder) op de display. Bij mijn vorige ISP dus nooit problemen hiermee gehad. HOE KAN DIT MIJN PROBLEEM ZIJN??

gr. Shake
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen? we zoeken graag uit of we nog iets voor je kunnen betekenen.
eymey schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:30:
Volgens mij gebruiken ze juist FSK. Alleen KPN gebruikt nog DTMF op z'n eigen POTS netwerken (en misschien de Experiaboxen, maar dat weet ik niet zeker).
Lijbrandt maakt gebruik van DTMF,geen FSK. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
@ Lijbrand_desk, jullie hebben een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

emaurer schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:11:
Ik laat nu mijn gewenste downloads in de que staan welke op een gegeven moment opgepakt worden en met correcte snelheid binnen gehaald worden.....
De leverancier vraagt om de volgende informatie:

Screenshots van foutmelding(en)
Screenshots van IPCONFIG scherm
Screenshots van taakbeheer

@ Emaurer en Henrickus: kunnen jullie wel gebruik maken van het internet op het moment dat de newsserver het niet (goed) doet? -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, Thanks voor de opheldering (gelukkig ondersteunt mijn Fritz!box dan beiden).

Maar kan me wel voorstellen dat het voor gewone consumenten onderhand ontzettend verwarrend wordt. KPN en ISPfabriek DTMF, de kabelaars FSK :s 8)7

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Patten schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:44:
DVB-C probleem. Gisteren gaf de TV al eens aan "controleer antennekabel". Vandaag bleef die dit maar doen....
De zenders NL1,2,3 zijn maken zelfs de TV traag, dan duurt het echt eeuwen om van kanaal te veranderen. Alsof de hele TV vast zit.

Kent iemand dit?

- Genexis al herstart
- TV al uit gehad (stroomloos)
- Bekabeling gecontroleerd
- DVB-C op de TV gereset en geheel opnieuw ingesteld.

Ik kan er maar niet achter komen wat het is.... Alle overige diensten werken allemaal prima, ALLEEN NL1,2,3 van DVB-C laten mijn TV hangen. Standaard analoog werkt. Ik zou bijna denken dat er iemand aan het signaal gesleuteld heeft....

TV is een redelijk nieuwe Sharp.
Heb je dit probleem nog? Controleer eens of je een versterker hebt aangesloten. Zo ja, probeer het eens zonder. Stuur anders je adresgegevens via een e-mail of DM met welke instellingen je DVB-c nu gebruikt. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

charleychui schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 08:46:
[...]

Update:

Gisteren de helpdesk gebeld en een aantal acties weer volgens het script laten uitvoere.

1. laptop (2 verschillende) rechtstreeks aan de Genexis gekoppeld met nieuwe Catv6 kabel.
alle meetwaardes zijn +/- 50 down en 80 Up
2. De beoogde nulmetingen met de bbned site geeft hetzelfde resultaat.
omdat tussen laptop 1 en laptop 2 een outage van 1 uur zit heeft het al met al een dik uur geduurd.
Lijbrandt kan geen oorzaak vinden, dus wordt mij verzocht voor aanvullende informatie.

Net als ik de telefoon ophang en de zaak weer normaal wil maken, (genexis even uitzetten en dan weer aan), blijft de genexis loopen o.i.d in het verkrijgen van een ip adres (lampje 1 knippert)
Vervolgens maar weer gebeld en tijdens het gesprek (+/- 5 min.). gaat het lampje spontaan oplichten en komt telefonie en iptv weer beschikbaar.
Medewerker zegt misschien wel wzh (tja, leuk antwoord op de vrijdagmiddag).
Daarna weer alles aangesloten, echter is de snelheid helaas niet de geoutileerde 100/100

http://www.speedtest.net/result/2011621382.png

Ik ga deze week maar de vragenlijst invullen, en opsturen.
Ik denk zelf dat er iest mis is met de Genexis of de 50/50 naar 100/100 mb schakeling.
Waarom wordt niet alles even eerst teruggezet naar bv 50/50 en dan weer een poging naar 100/100.

Dat heet nl uitsluiten van een evt negatieve invloed van de oorspronkelijke wijziging!!
Je kunt het beste deze stappen volgen en de resultaten naar ons sturen. Wij helpen je graag verder. -Fleur
http://www.lijbrandt.nl/ehbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 02:17
Misschien een domme vraag maar hoe DM ik jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 13:45
Ik zit met een vreemd DVB-C probleem en weet even niet of het aan de TV of aan het signaal ligt.

Ik gebruik het DVB-C signaal nu al een aantal maanden op een simpele Samsung TV. Ik had de zenderindeling zelf wat aangepast door wat zenders te verschuiven. Rond de tijd dat de 3 HD zenders er bij kwamen in Almere begon mijn TV bijna alle DVB-C zenders te 'verliezen'. Ik dacht dat het kwam omdat er misschien was geschoven met de frequenties vanwege de nieuw zenders en dat door de handmatige nummer toewijzing mijn TV hier niet mee om kon gaan.

Nieuwe scan gedaan en daarna alleen HD 1, 2 en 3 verschoven naar positie 1, 2 en 3. Dit ging een paar weken goed maar eind vorige week verloor ik weer allerlei DVB-C zenders.

Wordt er de laatste tijd veel gerommeld aan het signaal waardoor dit verschijnsel te verklaren is of is mijn TV aan het overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:08:
[...]

Je kunt het beste deze stappen volgen en de resultaten naar ons sturen. Wij helpen je graag verder. -Fleur
http://www.lijbrandt.nl/ehbo
Ik wil dit binnenkort ook even een keer gaan testen aangezien ik niet hoger kom dan 9,6MB/s, opzich een prima snelheid natuurlijk, alleen zouden we in theorie 12,5MB/s moeten kunnen halen, die is toch een ruimte 3 MB/s minder die ik haal.

Om mijn computer en modem rechtstreeks te verbinden moet ik dan eerst het modem en de PC even 15 minuten uitzetten zodat ik een nieuw MAC adres etc krijg toegewezen vna het modem?

In de handleiding staat ook het volgende:
"Gebruik een goed afgeschermde UTP-kabel die geschikt is voor 100-1000Mbit verbindingen, die niet langer is dan 2 meter."

Dit natuurlijk zwaar overdreven, ik geloof dat er pas signaalverlies op een UTP kabel voordient na ongeveer 100 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik heb van de week een nieuwe afstandsbediening gekregen van Lijbrandt.

Wat een verademing! Lijkt wel of alles vlotter gaat, knoppen reageren gewoon veel vlotter!

Oja, even over de snelheid ---> ook top! strak 11MB/sec

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

SirMemeAlot schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:38:
Om mijn computer en modem rechtstreeks te verbinden moet ik dan eerst het modem en de PC even 15 minuten uitzetten zodat ik een nieuw MAC adres etc krijg toegewezen vna het modem?
Je kan het beste de stroom er voor 30 minuten afhalen, hiermee verliest het glasvezelmodem de connectie met het MAC adres. Hierna kan je een rechtstreekse verbinding tussen computer en glasvezelmodem maken. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

shakemyass schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:09:
Misschien een domme vraag maar hoe DM ik jullie?
Onder onze avatar staat een poppetje met een tekstballon, als je hier op klikt kan je ons een DM versturen. -Ruben

[ Voor 54% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 18-06-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Lijbrandt_Desk schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:50:
[...]

De leverancier vraagt om de volgende informatie:

Screenshots van foutmelding(en)
Screenshots van IPCONFIG scherm
Screenshots van taakbeheer

@ Emaurer en Henrickus: kunnen jullie wel gebruik maken van het internet op het moment dat de newsserver het niet (goed) doet? -Ruben
PM &@mail gestuurd.....

Ja..... je kan gewoon met internet werken als de newsserver door z'n hoeven gaat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
emaurer schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:29:
[...]

PM &@mail gestuurd.....

Ja..... je kan gewoon met internet werken als de newsserver door z'n hoeven gaat.......
Klopt, dat is geen probleem, kan gewoon blijven internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

satshow schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:17:
Hier kan ik me ook inschrijven op glasvezel en kom hierbij uit. Op klaar 100 is mijn keuze gevallen. Ik wil er de harddisk recorder bij nemen. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel programma's je tegelijk kan opnemen. Heb nu de mogelijkheid tot 2 keer opnemen tegelijk die ik wel eens gebruik.
Kan iemand me vertellen hoeveel je tegelijk kan opnemen?
Je kan 1 zender tegelijk opnemen, er is wel een mogelijkheid om opnames te programmeren waardoor je meerdere programma's achter elkaar kan opnemen.
satshow schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:17:
Op het moment heb ik 2 tv's die beiden voorzien zijn van analoge tv en maar op 1 digitale tv, heb er wel een versterker tussen zitten.

Heb ik na de overstap zonder extra kosten op de tweede tv ook analoge tv?
Bij Lijbrandt krijg je ook het analoge + DVB-C signaal, het analoge signaal is via de coax te gebruiken zonder verdere apparatuur. Indien je het DVB-C signaal wilt gebruiken heb je een TV nodig met ingebouwde DVB-C ontvanger of moet je een losse DVB-C ontvanger aanschaffen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Koffie schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:51:
@Lijbrandt_Desk
De EPG van DisneyXD klopt weer eens voor geen meter waardoor opnemen onmogelijk is. Is dat DisneyXD die zelf foutieve info doorgeeft?

Wanneer worden de opnamemogelijkheden eindelijk eens verbeterd?
We hebben het hier zelf nog even nagekeken en hier loopt de EPG wel goed, heb jij er nog steeds last van? -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Net aan de deur besloten om lijbrandt te nemen, 100/100 met interactieve tv, ben benieuwd! Monteur erbij genomen omdat er door de kruipruimte kabels getrokken moeten worden (utp, tv en telefoon), maar komt dit nou nog bovenop die 5 tientjes? nadat ik op internet ben gaan nalezen ben ik hierdoor in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25

TVL

Dat kost eenmalig 50,50, wat ze doen staat hierin:
http://www.lijbrandt.nl/u...idingen/LB_MONTEUR_LR.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Eenvoudig meerwerk regelen
Wilt u extra werk laten verrichten, dan hoeft u dit
niet vooraf op te geven. U kunt ze bespreken met de
monteur die u belt voor het maken van de afspraak.
Het is mogelijk dat de monteur voor het meerwerk
een extra afspraak met u moet maken. Verder mag
hij door arbo-wetgeving geen werkzaamheden in de
kruipruimte verrichten, en voert hij geen hak-, boor-
of breekwerk uit. Als dit bij u nodig is, adviseren wij
om daarvoor een aannemer in te schakelen.

Ik denk dat je zelf de kruipruimte in moet gaan, of het kan als je extra betaald. (Er staat echter expliciet dat ze het niet doen).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijbrandt_Desk schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:30:
[...]

We hebben het hier zelf nog even nagekeken en hier loopt de EPG wel goed, heb jij er nog steeds last van? -Ruben
Op dit moment zie ik geen problemen, echter komt het zeer regelmatig voor dat er totaal andere programmas uitgezonden worden dan de EPG aangeeft, of dat er een kwartier verschil in zit.
Ik zal eens wat momenten in de gaten houden en noteren.

Is er al meer info over eventuele aanpassingen zodat je met 1 druk op de knop kunt opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Mojo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:25:
Eenvoudig meerwerk regelen
Wilt u extra werk laten verrichten, dan hoeft u dit
niet vooraf op te geven. U kunt ze bespreken met de
monteur die u belt voor het maken van de afspraak.
Het is mogelijk dat de monteur voor het meerwerk
een extra afspraak met u moet maken. Verder mag
hij door arbo-wetgeving geen werkzaamheden in de
kruipruimte verrichten, en voert hij geen hak-, boor-
of breekwerk uit. Als dit bij u nodig is, adviseren wij
om daarvoor een aannemer in te schakelen.

Ik denk dat je zelf de kruipruimte in moet gaan, of het kan als je extra betaald. (Er staat echter expliciet dat ze het niet doen).
Lijkt mij raar, ik heb het gevraagd aan de deurverkoper en die zei dat ze de kabel door de kruipruimte gingen trekken voor ons. Vandaar dat ik een beetje kriegel werd toen ik een uurtje later de website nog een keer bekeek. Goeie eerste ervaring dus met Lijbrandt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Was net even aan het zappen op DVB-C en ik zie dat TV-Oost HD is verhuist van kanaal 110 DVB-C naar kanaal 111 DVB-C. Ook zie ik er nu bij het zappen de tekst RTV-Oost (Test) bij staan.
Nu doet het geluid wel van RTV-Oost, lekker strak beeld hier in Winterswijk :) .
Ik verwacht dat deze test zender nu als test beschikbaar is in meerdere plaatsen in de oost gelderland.
Ben even nieuwsgierig in waar deze DVB-C test van RTV-Oost in HD nog meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:42:
Aankondiging aangepast portfolio Lijbrandt

Vanaf 21 mei zal Lijbrandt een nieuw portfolio aanbieden, in dit portfolio zit o.a. het 500Mbps pakket en een prijsverlaging naar 55 euro voor het 100Mbps pakket.

Het 500/500 pakket zal voorlopig alleen in de volgende gebieden leverbaar zijn:

Asten - Berkelland - Bussum - De Bilt - Doetinchem: deelgemeenten Gaanderen, Wehl - Eindhoven: wijken Acht, Achtsebarrier en Blixembosch - Elburg - Goirle - Haarlemmermeer Vijfhuizen - Hardenberg - Heiloo - Leek - Lelystad (wijken) - Maasdriel - Maasgouw - Marum - Nederweert - Ommen - Peel en Maas - Pijnacker-Nootdorp - Rheden - Someren - Stein - Tynaarlo - Woensdrecht - Wormerland.

Tevens wordt er vanaf heden voor nieuwe klanten die Klaar voor de Toekomst afnemen een gratis sitecom WiFi Gigabit router meegeleverd. Deze wordt geleverd tegelijk met de interactieve ontvanger/recorder.

Bestaande klanten in het oude portfolio (Glasvezel Compleet) kunnen via Mijn Lijbrandt upgraden naar het nieuwe portfolio, hiermee wordt een nieuw jaarcontract aangegaan. Deze klanten krijgen geen gratis HDTV recorder en geen maand korting op de abonnementsprijs.

Bestaande klanten met een Klaar 100 pakket krijgen automatisch een prijsaanpassing naar 55 euro. -Ruben
Volgens mij is bij de factuur voor de maand 1tot 30-6 de prijsverlaging bij mijn bestaande klaar 100 niet doorgevoerd (65 ipv 55euro), ik heb je hebt een dm gestuurd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiberbleiswijk schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:34:
[...]

Volgens mij is bij de factuur voor de maand 1tot 30-6 de prijsverlaging bij mijn bestaande klaar 100 niet doorgevoerd (65 ipv 55euro), ik heb je hebt een dm gestuurd.
Vraagje, Klopt het dat als je bij Lijbrandt onbeperkt wil bellen voor 10e je maar tot 50eu mag bellen per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
geen idee, maar als je € 50 opbelt per maand bel je aardig door...

Een uur bellen kost normaal € 1,20 dat is dus dik 41 uur bellen (€50)
Bij onbeperkt bellen betaal je voor die zelfde bel uren maar € 0,25 per uur, dat is nog geen halve cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

fast-server schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:16:
geen idee, maar als je € 50 opbelt per maand bel je aardig door...

Een uur bellen kost normaal € 1,20 dat is dus dik 41 uur bellen (€50)
Bij onbeperkt bellen betaal je voor die zelfde bel uren maar € 0,25 per uur, dat is nog geen halve cent per minuut.
En je weet wat je elke maand kwijt bent.........