• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jeanj schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:34:
[...]

Vreemd er is mijn aan de telefoon wel verteld dat het kon, maar het lukt mij ook niet
Ga morgen wel weer bellen
Weer gebeld, en nu wordt beweert dat het alleen voor nieuwe klanten is (terwijl in de voorwaarden alleen staat voor nieuwe abonnementen, en aangezien we een nieuw hoger abonnement willen afsluiten vind ik dat het verzoek er aan voldoet.)
Omdat het hier niet om een abonnement voor mij gaat, ga ik het niet doen. Maar anders zou ik opzeggen, en dan een nieuwe abonnement afsluiten. We gaan wel voor de normale verlenging, maar ik ga hem adviseren voor een max jaar te doen, het is niet echt een goede blackfriday deal....

Goed dat ik het weet voor volgend jaar, mijn abonnement loopt tot september, dan ben ik weg naar een concurrent of prepaid, en dan terug voor de blackfriday deal

[ Voor 19% gewijzigd door jeanj op 21-11-2025 14:47 ]

Everything is better with Bluetooth

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:07
blottle schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:10:
Zijn er bij wie het activeren van een esim wel werkt? Bij mij sluit de app gewoon af na het aanklikken “eSIM op dit apparaat”. Of het scherm wordt helemaal wit.
Bij mijn vrouw hetzelfde.

We hebben allebei een iPhone. App is up to date. iPhone Air is onderweg waar alleen eSIM op kan en na aankondiging van HN dat ze eSIM ondersteunen vanuit gegaan dat dit ook op iPhone zou werken.
Dit probleem speelt helaas nog steeds. Nieuwe iPhone 17 Pro. Bestel esim en poef, app vliegt eruit.

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:19
CarbonCopy schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:01:
[...]

Dit probleem speelt helaas nog steeds. Nieuwe iPhone 17 Pro. Bestel esim en poef, app vliegt eruit.
Ja dit is drama bij HN. Wat wel weer goed werkt is even bellen, aangeven dat je een eSIM wilt. Dan krijg je direct een e-mailtje met instructies. In 1 belletje heb ik allebei onze e-sims kunnen regelen.

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:29
[...]

In het weekend is er een update van de app geweest, versie 12.1.1. Heb je daar dit probleem nog steeds?

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:07
michaelw1998 schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:33:
[...]

In het weekend is er een update van de app geweest, versie 12.1.1. Heb je daar dit probleem nog steeds?
Yes, op zowel iPhone 13 Pro als 17 Pro.

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
[...]

Bij mij op 12 november 2025 zonder problemen kunnen installeren via de HN app op een iPhone 16Pro. Het is dus niet een algemeen probleem.

• tv94
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb ook dat ik iedere keer opnieuw moet inloggen, de update heeft crashen van de app wel redelijk opgelost maar steeds opnieuw inloggen met sms verificatie is wel irritant.
Gek probleempje bij HN abo van mijn vader. Hij heeft ineens niet meer genoeg aan zijn bundel. Vorige x gewoon extra data erbij gekocht en nu weer.

Ik dacht in eerste instantie dat hij gewoon extreem veel op YouTube of TikTok heeft gezeten ofzo, maar als hij screenshot van zijn iPhone stuurt met data verbruik huidige periode. Staat dat daar nog geen 300 MB.

Terwijl als ik inlog op zijn HN account heeft die al meer dan 20 GB opgemaakt. Ik zie allemaal sessies van 6,01 MB en 6,02 MB enzo, veel zelfs binnen 1 minuut. Hij is nu wel in Spanje, maar dat gaat naar mijn weten gewoon uit zijn bundel.

Dacht dit vaker gelezen te hebben hier. Hoe was dit opgelost? Denk wellicht binnenkort contact opnemen met HN en voor nu automatisch opwaarderen aangezet, want hij zat al zonder inet op het moment dat die moest navigeren :').

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:15:
Gek probleempje bij HN abo van mijn vader. Hij heeft ineens niet meer genoeg aan zijn bundel. Vorige x gewoon extra data erbij gekocht en nu weer.

Ik dacht in eerste instantie dat hij gewoon extreem veel op YouTube of TikTok heeft gezeten ofzo, maar als hij screenshot van zijn iPhone stuurt met data verbruik huidige periode. Staat dat daar nog geen 300 MB.

Terwijl als ik inlog op zijn HN account heeft die al meer dan 20 GB opgemaakt. Ik zie allemaal sessies van 6,01 MB en 6,02 MB enzo, veel zelfs binnen 1 minuut. Hij is nu wel in Spanje, maar dat gaat naar mijn weten gewoon uit zijn bundel.

Dacht dit vaker gelezen te hebben hier. Hoe was dit opgelost? Denk wellicht binnenkort contact opnemen met HN en voor nu automatisch opwaarderen aangezet, want hij zat al zonder inet op het moment dat die moest navigeren :').
Die blokjes van 6MB zijn telkens slices van data usage binnen een lopende sessie. De grootte van die slices kan om uiteenlopende redenen sterk verschillen, waaronder roaming. Voor jou maakt dat verder weinig uit. Maar: Automatisch opwaarderen kan in de papieren lopen, aangezien die bundels bijna 10x duurder zijn. Ik zou contact opnemen met de helpdesk.
desmond schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 00:36:
[...]

Die blokjes van 6MB zijn telkens slices van data usage binnen een lopende sessie. De grootte van die slices kan om uiteenlopende redenen sterk verschillen, waaronder roaming. Voor jou maakt dat verder weinig uit. Maar: Automatisch opwaarderen kan in de papieren lopen, aangezien die bundels bijna 10x duurder zijn. Ik zou contact opnemen met de helpdesk.
Klopt is idd een stuk duurder en verbruik gaat nog steeds hard terwijl hij zegt geen slurpende apps meer te gebruiken.

Wat niet klopt in zijn verhaal is dat hij aangeeft tiktok te hebben gebruikt, maar een overzicht stuurt waar die 0 MB aan tiktok verbruikt. Wellicht heeft hij op de iPhone zijn periode net al gereset (raar dat niet net als op Android een vaste periode kan instellen), voordat hij screenshot stuurde. Dat zou gelijk verklaren waarom zijn roaming verbruik van bijna 300 MB gelijk staat aan zijn totale verbruik.

Maar kan het zijn dat HN veel meer data verbruik registreert dan er daadwerkelijk wordt gebruikt? Kleine afrondingen kan ik wel begrijpen. Maar meerdere GB's verschil is niet de boedeling, alleen lijkt mij dat lastig aan te tonen op de iPhone als je een andere periode aanhoudt dan HN zelf.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 06:26:
[...]
Maar kan het zijn dat HN veel meer data verbruik registreert dan er daadwerkelijk wordt gebruikt? Kleine afrondingen kan ik wel begrijpen. Maar meerdere GB's verschil is niet de boedeling, alleen lijkt mij dat lastig aan te tonen op de iPhone als je een andere periode aanhoudt dan HN zelf.
Die kans lijkt mij niet groot. Het fysieke netwerk regelt het dataverkeer en het chargen daarvan gebeurt in een systeem daarnaast. Wat je in de app ziet, is de informatie uit het charging systeem dat kortgezegd het verbruik langs de geldende rating haalt en je bundels beheert. Die verbruikblokken van 6MB zijn echt wel ontvangen door het charging systeem.
desmond schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:27:
[...]

Die kans lijkt mij niet groot. Het fysieke netwerk regelt het dataverkeer en het chargen daarvan gebeurt in een systeem daarnaast. Wat je in de app ziet, is de informatie uit het charging systeem dat kortgezegd het verbruik langs de geldende rating haalt en je bundels beheert. Die verbruikblokken van 6MB zijn echt wel ontvangen door het charging systeem.
Maw mijn vader zal waarschijnlijk wel echt meer verbruikt hebben dan hij aangeeft met zijn screenshot, dan hoef ik niet contact op te nemen met HN lijkt me.

Ik heb hem maar geadviseerd om zoveel mogelijk op WiFi te zitten of op hotspot van mijn moeder, maar lijkt daar niet naar te luisteren aangezien zijn bundel inmiddels automatisch opgeladen is na 1 dag :').
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie