Ik zit erover na te denken om m'n moeders HN 1000 abonnementje Van 7 euro (na contract 19) te verlengen. Ze belt er dagelijks mee en dat werkt verder ook prima. Aan het eind van de maand heeft ze vaak zelfs ook 30% van de bundel over. Meer dan 1000MB heeft ze dus niet nodig.
Nu las ik toevallig dat Vodafone per 1 januari 2020 3G gaat uitzetten. Nu kan ze wel 4G gebruiken voor internet, maar bellen gaat bij Hollandsnieuwe nog steeds via 3G (en 2G als 3G niet beschikbaar is). Vraag is simpel: Gaat Hollandsnieuwe ook bellen via 4G aanbieden? Als het bellen in in 2020 alleen nog maar op 2G kan met mogelijk slechtere geluidskwaliteit, dan overweg ik namelijk wel een andere provider.
Destijds gekozen voor Hollandsnieuwe vanwege de voordelige bundel en HD Voice bij bellen naar KPN en VF (en sinds kort T-Mobile) aansluitingen. Als dat straks niet meer mogelijk is, dan overweeg ik misschien een provider op het KPN/T-Mobile net, aangezien die qua 3G ook een betere dekking geven dan VF. Ik verneem namelijk direct aan het gesprek of ze nog via 3G belt of niet; de gesprekskwaliteit is slechter als ze via 2G belt.
Had hier ergens gelezen dat Vodafone ook HD Voice via 2G kan leveren, maar dat is hier niet te merken. Verschilt dit per mast?
Toestel is een Galaxy S7.
We hebben thuis geen Ziggo overigens. Hadden we dat wel, dan is Hollandsnieuwe nog interessanter. KPN en Simyo zijn weer duurder dan HN
[
Voor 11% gewijzigd door
krakendmodem op 07-09-2019 20:08
]