Dank!! Dat is vet hendig, zouden alle providers zelf moeten maken.GrowMyHair schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:49:
[...]
Best belabberd inderdaad, heb hetzelfde probleem gehad.
In de tarievenlijst staat China wel tussen de landen waar je naar toe kunt bellen, maar niet tussen de landen van waaruit je kunt bellen. Daar was ik op voorhand echter niet van op de hoogte. De klantenservice maakte het voor mij alleen maar erger door te zeggen dat het wel moest werken en suggesties te geven voor providers waarmee ik verbinding zou moeten kunnen maken. Wat dus niet ging.
Er zijn trouwens wel meer delen van de bewoonde wereld waar je met hollandsnieuwe niet terecht kunt zoals Argentinie en Wit-Rusland. Zie ook:
[afbeelding]
Ik heb heletijd hier dat mijn signaal helemaal wegvalt naar 0 bereik en als ik blijf kijken, springt hij weer naar volle bereik. Ik heb geen idee of het aan HN ligt of aan mijn telefoon (HTC One). Meer mensen hier last van? Mijn zusje met iphone 5 en HN heeft iig geen problemen geloof ik.
Wat zou er een voordeel kunnen zijn door geen grotere MB pakket aan te bieden? Ik wil graag overstappen maar ik wil ook een pakket met tenminste 1000MBs. Is het mogelijk om een 500MB bundel opnieuw te kopen voor het eind van de maand, of moet je steeds nieuwe 275/550 bel/sms/MB bundels bestellen?
[ Voor 3% gewijzigd door floepie05 op 13-07-2013 23:52 ]
Anoniem: 247292
Geen matches
floepie05 >>> Als je een 550-bundel en een 500 MB-bundel neemt, heb je ook een 1000 MB-bundel. Je houdt dan nog 50 belminuten over. Dit kun je eventueel opwaarderen. Waardeer je op met bijvoorbeeld € 5,-, dan, heb je ongeveer 150 belminuten extra. Met € 10,- wordt dat ongeveer 300 minuten.
Mogelijk Vodafone-related. Veel mensen om mij heen met Vodafone in Utrecht hebben het zelfde probleem sinds een paar dagen.xileS schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:20:
Ik heb heletijd hier dat mijn signaal helemaal wegvalt naar 0 bereik en als ik blijf kijken, springt hij weer naar volle bereik. Ik heb geen idee of het aan HN ligt of aan mijn telefoon (HTC One). Meer mensen hier last van? Mijn zusje met iphone 5 en HN heeft iig geen problemen geloof ik.
Nog niet ;p, maar had daar wel al aan gedacht ja. Het gebeurt alleen heel random. En ik weet niet of het toeval is, maar zie het altijd gebeuren als ik op een wifi netwerk zit.Anoniem: 247292 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 10:53:
xileS >>> Hebben jullie de sim-kaarten als eens omgewisseld?
/edit, wilde het zonet proberen, maar was vergeten dat iphone 5 een nano simkaart heeft -.-
Ah dat verklaart een hoop, misschien gaat het wel vanzelf over dus.majic schreef op zondag 14 juli 2013 @ 08:58:
[...]
Mogelijk Vodafone-related. Veel mensen om mij heen met Vodafone in Utrecht hebben het zelfde probleem sinds een paar dagen.
[ Voor 6% gewijzigd door xileS op 16-07-2013 17:18 ]
Anoniem: 511904
Matched: hollandsnieuwe
Ik heb hetzelfde probleem met mijn HTC One. Als je lte uitschakeld op de telefoon zou het goed moeten gaan.xileS schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:20:
Overigens was ik gisteren naar Electronic Familiy en daar heb ik de hele dag dus geen bereik gehad.... Alle netwerken aanwezig, behalve Vodafone. Nu vroeg ik mij af of dit komt doordat Vodafone niet zo goed meer is of omdat ze Hollandsnieuwe eerder 'uitzetten' bij grote drukte.
Ik heb dit probleem niet met mijn Galaxy Nexus.
Wat betreft HN en het netwerk van Vodafone: het is mogelijk, maar tot nu toe heb ik tussen Vodafone en HN weinig verschil gemerkt in het centrum van Amsterdam. Waar HN niet werkt, werkt Vodafone ook niet.
Wat betreft HN en het netwerk van Vodafone: het is mogelijk, maar tot nu toe heb ik tussen Vodafone en HN weinig verschil gemerkt in het centrum van Amsterdam. Waar HN niet werkt, werkt Vodafone ook niet.
Ben nu een maand onderweg met HN.. Moet eerlijk zeggen dat ik goede ervaring heb tot nu toe..
Nummerbehoud is uitstekend verlopen, bereik is overal goed en bereikbaarheid is ook gewoon goed.
Alleen bij de 4 daagse feesten was het netwerk overbelast.. Maar daar had mijn vriendin met Hi ook last van.
Tot nu toe niks dan lof over HN!
Nummerbehoud is uitstekend verlopen, bereik is overal goed en bereikbaarheid is ook gewoon goed.
Alleen bij de 4 daagse feesten was het netwerk overbelast.. Maar daar had mijn vriendin met Hi ook last van.
Tot nu toe niks dan lof over HN!
PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro
Even nog over de afrondingen op 100kb voor internet en hoeveel je daarmee mist. Ik heb laatst mijn facturen eens nagekeken en het aantal verbruikte kb dat opgegeven wordt per maand klopt heel goed met wat mijn telefoon rapporteert (Android ICS). Daar zit een paar kb per maand verschil tussen en mijn verbruik komt nauwelijks boven de 50MB per maand totaal. Echter als ik het aantal MB's dat ik verbruik vergelijk met het aantal MB's waar ik voor betaal kom ik op een 'efficientie' (verbruik/betaald) van 50 - 80% op maandbasis, meestal rond de 70%. De afronding op 100kb per sessie levert dus wel degelijk wat verschil op.
Let wel, ik ben een heel tevreden klant van HN en met een andere telefoon/software/verbruik kan dit weer heel anders liggen. Maar ik vond dit wel een interessante uitkomst en had het hier nog niet voorbij zien komen.
Let wel, ik ben een heel tevreden klant van HN en met een andere telefoon/software/verbruik kan dit weer heel anders liggen. Maar ik vond dit wel een interessante uitkomst en had het hier nog niet voorbij zien komen.
Ik begrijp niet helemaal welke cijfers je nu vergelijkt. Ik vergelijk het zelf met het aantal MB op de website van HN in de bundel. Er staat dan bij "Resterende MB's in Uw bundel" b.v. "400 MB", meteen zodra je ingelogd bent; dan noteer ik dat als "100 MB gebruikt volgens HN". Noem jij dit "verbruik" of "betaald"? En waar haal je dat andere getal dan vandaan?KC Boutiette schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:01:
Echter als ik het aantal MB's dat ik verbruik vergelijk met het aantal MB's waar ik voor betaal kom ik op een 'efficientie' (verbruik/betaald) van 50 - 80% op maandbasis, meestal rond de 70%. De afronding op 100kb per sessie levert dus wel degelijk wat verschil op.
Of heb je geen Internetbundel? Dan gaat alles dus van je tegoed in euro's af, samen met je belminuten en SMS's. Dan moet je dus al je gebelde minuten en SMS'en en MB optellen om te kijken hoeveel er van je tegoed is afgegaan, en moet je ook nog rekening houden met tegoed dat je over had van eerdere maanden, en ook nog met afronding van telefoongesprekken op hele minuten (dacht ik). Daarvoor moet je dan denk ik een apart programma hebben in Android?
Jij hebt dan de 275 bel/sms/MB-versie zonder 500 MB bundel?
Want ik kan op mijn facturen niet zien hoeveel je hebt gebruikt van die 500 MB bundel.
Ik heb het al eerder hier gepost, toen kwam ik uit op 137 MB volgens mobiel en 160 met HN. Dat is dan een 'efficiëntie' van ~90%.
Dit kan ik nu beamen, gisteren wat speedtests gedaan tussen Amsterdam Centraal en Nieuwmarkt/Zuiderkerk en die downloadsnelheden kwamen niet boven de 0,02 Mbps. Vind het wel gek, want op Amsterdam Centraal zelf of richting de Dam is het echt prima.Cerberus_tm schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:33:
Waar in het centrum van Amsterdam heb je dat precies getest? Want ik krijg in bepaalde delen van het centrum extreem lage snelheden, eerder 0.1 Mbps down. <knip>
[afbeelding]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Cerberus_tm schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:19:
[...]
Ik begrijp niet helemaal welke cijfers je nu vergelijkt. Ik vergelijk het zelf met het aantal MB op de website van HN in de bundel. Er staat dan bij "Resterende MB's in Uw bundel" b.v. "400 MB", meteen zodra je ingelogd bent; dan noteer ik dat als "100 MB gebruikt volgens HN". Noem jij dit "verbruik" of "betaald"? En waar haal je dat andere getal dan vandaan?
Of heb je geen Internetbundel? Dan gaat alles dus van je tegoed in euro's af, samen met je belminuten en SMS's. Dan moet je dus al je gebelde minuten en SMS'en en MB optellen om te kijken hoeveel er van je tegoed is afgegaan, en moet je ook nog rekening houden met tegoed dat je over had van eerdere maanden, en ook nog met afronding van telefoongesprekken op hele minuten (dacht ik). Daarvoor moet je dan denk ik een apart programma hebben in Android?
Ik heb idd een kaal HN 275 abo, dus zonder internetbundel. Op mijn digitale facturen staan alle internetsessies vermeld met de kosten evenals de totalen (kosten en verbruik).Bolletje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:03:
[...]
Jij hebt dan de 275 bel/sms/MB-versie zonder 500 MB bundel?
Want ik kan op mijn facturen niet zien hoeveel je hebt gebruikt van die 500 MB bundel.
Ik heb het al eerder hier gepost, toen kwam ik uit op 137 MB volgens mobiel en 160 met HN. Dat is dan een 'efficiëntie' van ~90%.
Voorbeeld afgelopen maand: totaal verbruik volgens factuur 27,59 MB (klopt heel goed met android counter)
Kosten zonder afronding zouden zijn: 27,59*10,50/275 = € 1,05
Kosten internet vermeld op factuur (dus incl. afrondingen): € 1,62
'efficientie': 1,05/1,62 = 0,65
Ik betaal natuurlijk een ander bedrag per maand dan de € 10,50 maar zo worden de kosten nu eenmaal berekend op mijn factuur en de 'efficientie' verandert er niet door. Zoals gezegd, ik zit meestal tussen de 0,6 - 0,7 'efficientie' met uitschieters naar 0,5 en 0,8. Wel interessant om te weten leek me.
Edit:
Nu ik beter naar jullie verhaal kijk zouden jullie op vergelijkbare getallen uit moeten kunnen komen. Alleen jullie verbruik is waarschijnlijk uberhaupt veel meer, je hebt niet voor niets een internetbundel.
[ Voor 5% gewijzigd door KC Boutiette op 23-07-2013 13:52 . Reden: Beter lezen ]
Staat HN erom bekend zwak 3G signaal te hebben? Op mijn Xperia Ray heb ik op veel plaatsen heel slecht UMTS signaal, maar is GSM-signaal wel goed. Ik zou het graag willen testen met iemands ander toestel maar die hebben allemaal micro-sim en ik nog een normale...
In mijn ervaring is HN wat betreft 3G ongeveer gelijk met Vodafone, althans in Amsterdam: ik heb daar de snelheden van HN getest naast een pre-paid kaartje van Vodafone. In sommige buurten is het superslecht, in de meeste buurten is het uitstekend. Zie ook de post van Driedees hierboven.draakhoofd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:18:
Staat HN erom bekend zwak 3G signaal te hebben? Op mijn Xperia Ray heb ik op veel plaatsen heel slecht UMTS signaal, maar is GSM-signaal wel goed. Ik zou het graag willen testen met iemands ander toestel maar die hebben allemaal micro-sim en ik nog een normale...
Mooi dat je het getest hebt! Dan ben ik dus niet gek, hehe. Iemand anders had ook lage snelheid met Vondafone in dat rode gebied in Oud-West. En met mijn Vodafone-kaartje krijg ik ook lage snelheden in grofweg dezelfde gebieden. Dus er is echt wat aan de hand.driedees schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:01:
[...]
Dit kan ik nu beamen, gisteren wat speedtests gedaan tussen Amsterdam Centraal en Nieuwmarkt/Zuiderkerk en die downloadsnelheden kwamen niet boven de 0,02 Mbps. Vind het wel gek, want op Amsterdam Centraal zelf of richting de Dam is het echt prima.
Ik gebruik dus alleen Internet uit mijn Internetbundel, dus ik weet ik niet zeker of ik jouw nota en berekeningen goed begrepen heb. Maar dat is inderdaad procentueel een grote afronding. Hoe minder data je gebruikt, des te groter zal de afronding zijn als percentage, ceteris paribus. Is dat bedrag op je factuur trouwens wel inclusief BTW? Waarschijnlijk wel?KC Boutiette schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:45:
[...]
[...]
Ik heb idd een kaal HN 275 abo, dus zonder internetbundel. Op mijn digitale facturen staan alle internetsessies vermeld met de kosten evenals de totalen (kosten en verbruik).
Voorbeeld afgelopen maand: totaal verbruik volgens factuur 27,59 MB (klopt heel goed met android counter)
Kosten zonder afronding zouden zijn: 27,59*10,50/275 = € 1,05
Kosten internet vermeld op factuur (dus incl. afrondingen): € 1,62
'efficientie': 1,05/1,62 = 0,65
Ik betaal natuurlijk een ander bedrag per maand dan de € 10,50 maar zo worden de kosten nu eenmaal berekend op mijn factuur en de 'efficientie' verandert er niet door. Zoals gezegd, ik zit meestal tussen de 0,6 - 0,7 'efficientie' met uitschieters naar 0,5 en 0,8. Wel interessant om te weten leek me.
Edit:
Nu ik beter naar jullie verhaal kijk zouden jullie op vergelijkbare getallen uit moeten kunnen komen. Alleen jullie verbruik is waarschijnlijk überhaupt veel meer, je hebt niet voor niets een internetbundel.
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel datasessies je hebt, en hoe lang zo'n datasessie dan actief blijft. Kun je b.v. de hele middag in één datasessie zitten?
Het is misschien ook wel interessant om de totale afronding te delen door het aantal datasessies: als het goed is zou je dan rond de 50 KB per sessie uit moeten komen. Dat zou dan dus 57 cent afronding / 3.8 cent per MB = 15 MB afronding totaal zijn. Dat is dus 15 MB / ~50 KB = ongeveer 300 sessies, gemiddeld. Minimaal 150 sessies (bij 100 KB afronding voor elke sessie), maximaal een oneindig aantal sessies (bij 0 KB afronding voor elke sessie). Kan dat ongeveer kloppen?
Hallo allen. Ik heb mijn schoonmoeder die uit Frankrijk teruggekomen is een abonnement op Hollands Nieuwe geadviseerd. Nu heb ik daar enorm spijt van. Het gekke is dat zij wel sms kan verturen naar familieleden in Frankrijk maar geen enkel sms bericht terug ontvangt. Mijn vrouw heeft eveneens een Holans neuwe abonnement en heeft geen probleem. Iemand met dezelfde ervaring?
Maar nu komt de frustratie, Hollands nieuwe houdt mijn schoonmoeder van 72 al drie weken aan het lijntje en zegt van alles te onderzoeken maar er komt helemaal niets!
Ik heb HN voorgesteld een nieuwe simkaart-telefoonnummer te nemen maar daar wil men niet aan. het argument was belachelijk, de dame in questie vertelde mij doodleuk dat het geen garantie is!!! Met andere woorden, als je een abbo neemt bij Hollands nieuwe dan is de kans groot dat je geen sms uit het buitenland kan ontvangen?? Dit is te belachelijk voor woorden. Ik bereid mij voor op een leuke strijd met Hn en ga zeker als het mogen niet opgelost is de geschillencommissie telecommunicatie inschakelen.
Iemand die mij nog een goed advies kan geven? Na tig telefoontjes door mijn schoonmoeder en mij en vele mails heb ik het wel gehad met de Hollandse club.
Maar nu komt de frustratie, Hollands nieuwe houdt mijn schoonmoeder van 72 al drie weken aan het lijntje en zegt van alles te onderzoeken maar er komt helemaal niets!
Ik heb HN voorgesteld een nieuwe simkaart-telefoonnummer te nemen maar daar wil men niet aan. het argument was belachelijk, de dame in questie vertelde mij doodleuk dat het geen garantie is!!! Met andere woorden, als je een abbo neemt bij Hollands nieuwe dan is de kans groot dat je geen sms uit het buitenland kan ontvangen?? Dit is te belachelijk voor woorden. Ik bereid mij voor op een leuke strijd met Hn en ga zeker als het mogen niet opgelost is de geschillencommissie telecommunicatie inschakelen.
Iemand die mij nog een goed advies kan geven? Na tig telefoontjes door mijn schoonmoeder en mij en vele mails heb ik het wel gehad met de Hollandse club.
Heb je de sim van Hollands Nieuwe al eens in een andere telefoon geprobeerd? Heeft ze het probleem ook als je een andere sim in haar telefoon plaatst? Zou je een hele hoop wijzer van kunnen worden. Misschien ligt het namelijk niet aan Hollands Nieuwe maar aan instelling in haar telefoon.
"When you grow up your heart dies"
@kismodrx04: ik heb hetzelfde probleem gehad, maar niet bij HN, ik belde via Telfort. Bleek dat - om onverklaarbare redenen - bij sommige van mijn vrienden (altijd T-Mobile) de antwoordberichten werden verzonden via de optie "versturen via zelfde berichtencentrale". Dit trad alleen op als anderen direct antwoorden op een sms-bericht van mij, als ze een nieuw bericht opstelden was er niets aan de hand. Het lastige was dat dit dus aan de "andere partij" lag en ik niet zoveel kon wijzigen aan mijn sms-instellingen.
Inmiddels hebben die vrienden allemaal nieuwe toestellen en die paar sms'jes die nog over een weer gaan, komen altijd prima aan.
Inmiddels hebben die vrienden allemaal nieuwe toestellen en die paar sms'jes die nog over een weer gaan, komen altijd prima aan.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Ja, heeft je schoonmoeder ook eens geprobeerd of diezelfde mensen van wie ze geen bericht ontving wel berichten konden sturen naar andere mensen in dezelfde positie, dus Nederlanders in Frankrijk met b.v. Nederlands Vodafone?
Heel apart, zelf ontvang ik prima sms'jes uit Frankrijk (en andere landen).
Hallo allen, bedankt voor jullie reacties, ik was niet helemaal volledig. We hebben de sim kaart in een andere telfoon geprobeerd die daarvoor wel sms uit buitenland kon ontvangen, met sim Hn nu dus ook helaas niet. We hebben een test gedaan, sms uit buitenland naar mobiel van mijn vrouw (ook Hollands Nieuwe) en tegelijkertijd sms naar mijn schoonmoeder. Sms bij mijn vrouw kwam wel aan, bij mijn schoonmoeder niet. HN deed suggestie dat mijn schoonmoeder maar contact op moest nemen met Franse provider, zij konden het niet oplossen. Ik vind dat een waardeloze oplossing, mijn schoonmoeder van 72 zo het bos in sturen. Wodt vervolgd.
Ja, dan lijkt het er inderdaad op dat er iets mis is met die specifieke HN-aansluiting of SIM-kaart, heel vervelend. HN moet gewoon een nieuwe aansluiting/SIM-kaart regelen. In elk geval beginnen met een nieuwe SIM-kaart.
- sjaool
- Registratie: September 2005
- Laatst online: 08:55
Every life should have 9 cats
:strip_icc():strip_exif()/u/156227/joschka.jpg?f=community)
Ik kwam dit hele verhaal tegen van Hollands Nieuwe over het niet goed werken van SMS. Misschien kun je hier wat mee.
quote: Hollands NieuweBeste klant,
Erg vervelend dat u geen gebruik kan maken van het versturen van sms berichten. Om dit probleem uit te zoeken, wil ik u vragen het volgende te controleren. Mocht dit geen effect hebben, wil ik u vragen de onderstaande vragen te beantwoorden.
Gezien wij niet alle informatie hebben ontvangen, hierbij een aantal punten die u wellicht opweg kunnen helpen;
** Zou u een toestelreset (http://bit.ly/15ifiSr) en een netwerkupdate (http://bit.ly/Y1KvG7) willen uitvoeren?
** Informatie wanneer je een iPhone hebt;
Wanneer u problemen ondervindt met het versturen van sms – bijvoorbeeld de statusbar loopt, maar op het einde krijgt u een foutmelding – dan is waarschijnlijk het nummer van de SMS Centrale (SMSC) niet (goed) ingevoerd. Iedere provider heeft zijn eigen SMSC-nummer voor de afhandeling van sms-berichten.
Het SMSC-nummer van hollandsnieuwe is: +316540998002
In de Dialer toets je het volgende:
- Vervang in de opdracht hieronder het woord SMSCNR door het bijbehorende providernummer volgens het rijtje hierboven.
- Toets in de Dialer het telefoonnummer **5005*7672* SMSCNR#
- Druk op Call
- Nu verschijnt in het scherm “Setting succeeded”. Het SMSC-nummer is nu actief
**betreffende instellingen voor een ander toestel;
- Zorg ervoor dat ‘automatisch antwoorden via dezelfde centrale’ uitstaat of op 'nee' staat
- Heeft u het nummer van de berichtencentrale (+316540998002) in het toestel staan? Zo nee, wilt u het nummer dan in uw toestel zetten? Zo ja, wilt u het nummer dan verwijderen en vervolgens opnieuw in het toestel zetten?
- Schakel het toestel hierna volledig uit en zet het toestel vervolgens weer aan.
**Mochten deze handelingen geen effect hebben, wil ik u vragen om de volgende vragen te beantwoorden en in een email te versturen naar; klantenservice@hollandsnieuwe.nl
(wij vragen u per mail te reageren, gezien er privacy gevoelige informatie gevraagd wordt).
Wat is uw telefoonnummer?
Wat is uw simkaartnummer 893107************ ?
- Kan u geen sms versturen of geen sms ontvangen?
- Doet het probleem zich voor bij het sms'en naar een specifiek nummer of bij het sms'en naar meerdere nummers?
- Welke foutmelding geeft uw toestel weer?
- Welk toestel (merk en type) gebruik je?
- Houdt het probleem aan als u de simkaart in een ander toestel doet?
- Wat voor toestel heeft u gebruikt om dit testen?
- Houdt het probleem aan als je een andere simkaart in je toestel doet?
- Van welke provider is de simkaart die je gebruikt hebt om dit te testen?
De volgende voorbeelden van maximaal 3 dagen oud:
- Data en tijdstippen waarop u probeerde te sms'en
- De locatie (postcode) waar u zich op dat moment bevond.
- Telefoonnummers waar u naar probeerde te sms'en op deze data en tijdstippen.
- Providers horend bij deze telefoonnummers.
Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dat uiteraard graag. Helaas is het door een fout op klacht.nl niet mogelijk om een reactie te plaatsen op uw bericht, en zijn wij genoodzaakt om te reageren middels het 'oplossen' van het dit item.
Mocht het probleem aanhouden, willen wij u vragen de antwoorden op de vragen via een email te verzenden, of eventueel een nieuw item aan te maken.
Tevens is hollandsnieuwe telefonisch, via email of een bericht op Twitter of Facebook te bereiken.
Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe
Ik zou de klantenservice van hn eens via Twitter of Facebook benaderen. Ik hoor hier vaak verhalen over lang wachten op een reactie per mail, via Twitter / FB wordt er snel door hn gereageerd is mijn ervaring. Hopelijk is de reactie niet alleen snel maar ook goed en gaan ze het probleem oplossen.
HN bedankt voor jullie reactie. Wat jullie hier posten is allemaal gedaan. Ik zal je een ticketnummer geven: Ticketnummer:720203
Jullie laatste reactie per mail aan mijn schoonmoeder, nadat ze jullie heel veel voorbeelden heeft gegeven met tijdstippen en telefoonnummers van franse contacten was als volgt:
Wij kunnen u niet helpen, neemt u contact op met de franse telecomproviders!! Nu vraag ik je, hoe kan je dat nou vragen aan een vrouw van 72? Daarbij, dat lijkt mij de verantwoodelijkheid van Hollands nieuwe en niet van een klant, toch?
Ik hoop dat het nu snel opgelost wordt. het ligt niet aan de telefoon, we hebben andere telfoonsgeprobeerd met de simkaart van HN. Mijn rvouw (ook HN) onvangt de sms berichten wel.
Ik zou zeggen, een nieuwe simkaart en het is opgelost.
Jullie laatste reactie per mail aan mijn schoonmoeder, nadat ze jullie heel veel voorbeelden heeft gegeven met tijdstippen en telefoonnummers van franse contacten was als volgt:
Wij kunnen u niet helpen, neemt u contact op met de franse telecomproviders!! Nu vraag ik je, hoe kan je dat nou vragen aan een vrouw van 72? Daarbij, dat lijkt mij de verantwoodelijkheid van Hollands nieuwe en niet van een klant, toch?
Ik hoop dat het nu snel opgelost wordt. het ligt niet aan de telefoon, we hebben andere telfoonsgeprobeerd met de simkaart van HN. Mijn rvouw (ook HN) onvangt de sms berichten wel.
Ik zou zeggen, een nieuwe simkaart en het is opgelost.
Het verval datum van mijn contract met huidige provider is al voorbij. Ik heb 2 dagen geleden een bestelling (toestel plus abbo) bij HN geplaatst. Maar het toestel is niet op voorraad, en ze verzenden de SIM samen met de toestel. Ik vroeg me af waarom ze de SIM niet vooraf kunnen verzenden. Is dat normaal?
In ieder geval, omdat ik de SIM zeker binnen 30 dagen zal krijgen, zou het goed zijn om mijn huidige abbo zelf op te zeggen, zelfs als ik van plan bent om nummerbehoud aan te vragen? In die manier zou ik mijn nummer zo snel mogelijk kunnen laten overzetten en mijn nieuwe contract in te laten gaan, toch?
Excuses voor evt fouten...
In ieder geval, omdat ik de SIM zeker binnen 30 dagen zal krijgen, zou het goed zijn om mijn huidige abbo zelf op te zeggen, zelfs als ik van plan bent om nummerbehoud aan te vragen? In die manier zou ik mijn nummer zo snel mogelijk kunnen laten overzetten en mijn nieuwe contract in te laten gaan, toch?
Excuses voor evt fouten...
[ Voor 4% gewijzigd door floepie05 op 25-07-2013 15:57 ]
Waarom zou je je nummer opzeggen? Dan heb je 1.) misschien een tijd helemaal geen mobiele telefonie, want wie weet gaat er iets mis en duurt het langer dan 30 dagen, en 2.) heb je kans dat je nummer verloren gaat. Ze zeggen altijd dat je nooit zelf je nummer moet opzeggen als je het wilt porteren.
Ik zou ofwel de bestelling annuleren en een andere telefoon uitzoeken, ofwel niets doen en maar wachten, ofwel HN opbellen of ze de SIM niet eerder kunnen opsturen. In elk geval succes!
Ik zou ofwel de bestelling annuleren en een andere telefoon uitzoeken, ofwel niets doen en maar wachten, ofwel HN opbellen of ze de SIM niet eerder kunnen opsturen. In elk geval succes!
Goede punten. Maar als de opzegtermijn echt nadert dan kun je gewoon nog een 30 dagen opzegtermijn regelen met je huidige provider. Maar ik denk dat je dat heel goed in de gaten zou moeten houden. In ieder geval bel ik om te kijken of ze de SIM niet eerder kunnen verzenden.
Ja, als je het goed in de gaten houdt gaat het waarschijnlijk wel goed...succes!
helaas, Volgens Hollands Nieuwe moet mijn schoonmoeder van 72 maar contact opnemen met de Franse telefoon provider om het op te lossen. Zij kunnen het niet, en succes ermee. Hollands Nieuwe is goedkoop, en maakt zich er erg goedkoop af. Ik zou zeggen nieuwe sim en klaar, maar dat is te duur. Schande!
Je kunt toch via de site voor een paar euro een nieuwe sim kaart bestellen? Zoals je zou doen als je simkaart kwijt/gestolen is. Is dit geen optie???Kismodrx04 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:39:
helaas, Volgens Hollands Nieuwe moet mijn schoonmoeder van 72 maar contact opnemen met de Franse telefoon provider om het op te lossen. Zij kunnen het niet, en succes ermee. Hollands Nieuwe is goedkoop, en maakt zich er erg goedkoop af. Ik zou zeggen nieuwe sim en klaar, maar dat is te duur. Schande!
Dan zeg je hollandse nieuwe toch op en ga je naar een andere sim only provider? Als je een jaar contract hebt stuur je een brief waarin je ze in staat stelt om het probleem binnen 2 weken op te lossen en als dat niet lukt dat je dan het contract wilt onbinden en ze het nummer moeten vrijgeven voor portatie naar een andere provider.
[ Voor 61% gewijzigd door jongetje op 26-07-2013 09:20 ]
Wel een optie, maar geen oplossing natuurlijk. Volgens TS ligt het probleem bij Hollands Nieuwe en die komt dus niet met oplossingen.dialmformark schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:19:
[...]
Je kunt toch via de site voor een paar euro een nieuwe sim kaart bestellen? Zoals je zou doen als je simkaart kwijt/gestolen is. Is dit geen optie???
Ik vind jullie oplossingen erg creatief, wanneer ik er toch niet uitkom ga ik deze zeker wel hanteren. Mijn punt is dat ik vind dat Hn zich er erg gemakkleijk af maakt. het probleem vindt niet plaats in hun netwerk, omdat de sms hun netwerk niet bereikt. Dus is het een probleem van de franse telcomaanbieder, en dus lost men het niet op.
Complimentje ook voor Hn, ze hebben mijn schoonmoeder van 72 een uitgebreide instructie gegeven wat ze moet vragen aan de franse telecom. Hardstikke goed. Mijn vestand staat alleen wel weer stil wanneer ik mij bedenk dat ze dus heel goed weten wat er moet gebeuren, maar dit kennelijk uit principe niet zelf doen. En daar snap ik niets van, het komt hardstikke klantonvriendelijk over, garantie tot aan de voordeur en stop. Super stom, terwijl de helpdesk medewerkers in de meeste gevallen goed overkomen en ontzettend hun best doen je goed te helpen. Wat ze aan de ene kant aan credits opbouwen wordt aan de andere kant weer keihard afgebroken. Wanneer er volgende week geen oplossing komt wordt het toch echt de geschillen commisie, al was het maar omdat ik het principieel niet goed vindt dat Hn het zelf niet oplost.
Complimentje ook voor Hn, ze hebben mijn schoonmoeder van 72 een uitgebreide instructie gegeven wat ze moet vragen aan de franse telecom. Hardstikke goed. Mijn vestand staat alleen wel weer stil wanneer ik mij bedenk dat ze dus heel goed weten wat er moet gebeuren, maar dit kennelijk uit principe niet zelf doen. En daar snap ik niets van, het komt hardstikke klantonvriendelijk over, garantie tot aan de voordeur en stop. Super stom, terwijl de helpdesk medewerkers in de meeste gevallen goed overkomen en ontzettend hun best doen je goed te helpen. Wat ze aan de ene kant aan credits opbouwen wordt aan de andere kant weer keihard afgebroken. Wanneer er volgende week geen oplossing komt wordt het toch echt de geschillen commisie, al was het maar omdat ik het principieel niet goed vindt dat Hn het zelf niet oplost.
Misschien praten de Fransen alleen met de abonnee zelf, vanwege privacy? Nederlandse providers willen ook niets zeggen over je abonnement als je niet zelf belt; ze wilden zelfs niets zeggen toen ik met de telefoon van mijn moeder naar haar opties wilde informeren.
Ik weet niet waarom nummerbehoud zo ingewikkeld is. Ze hebben er bijna 20 veelgestelde vragen over op de HN site staan, en ik heb nog steeds een vraag. In de online aanvraag formulier wordt mijn gewenste ingangsdatum gevraagd en dat ik een datum tenminste 7 dagen vooruit moet kiezen en aangeven om wat mogelijke dubbele kosten te voorkomen. En dat ik ook nog de opzegtermijn in de gaten moet houden.
In mijn geval is mijn huidige abbo al geëindigd met Vodafone, maar ik heb mijn contract nog niet opgezegd. HN zegt dat mijn contract niet ingaat totdat mijn nummer overgezet is en dat zij (HN) ervoor zorgen dat mijn contract opgezegd is. Ik werd ooit verteld dat ik mijn contract zelf niet moet opzeggen tenzij ik geen behoefte aan nummerbehoud heb.
Dus waarom vragen ze een gewenste ingangsdatum in plaats van een soort "check box" waarin ik "z.s.m." kan aangeven? En wat moet die gewenste datum zijn? Ik zou denken de volgende datum, maar dat is dan natuurlijk niet 7 dagen vooruit.
Want stel je voor: Als ik een datum 14 dagen in de toekomst zou aangeven, zeggen HN mijn huidige contract pas dan op? Zou dat betekenen dat ik bij mijn huidige provider nog 14 dagen + 30 dagen (opzegtermijn) moet blijven?
Het kan ook de volgende zijn: Op de HN site zie ik staan dat het maximaal 5 dagen duurt om een aanvraag te verwerken. Misschien tijdens deze periode controleren ze of mijn huidige contract al opgezegd is. Zo nee, zeggen ze mijn contract op en vervolgens passen ze mijn ingangsdatum aan van 14 dagen in de toekomst naar 30 dagen in toekomst.
In mijn geval is mijn huidige abbo al geëindigd met Vodafone, maar ik heb mijn contract nog niet opgezegd. HN zegt dat mijn contract niet ingaat totdat mijn nummer overgezet is en dat zij (HN) ervoor zorgen dat mijn contract opgezegd is. Ik werd ooit verteld dat ik mijn contract zelf niet moet opzeggen tenzij ik geen behoefte aan nummerbehoud heb.
Dus waarom vragen ze een gewenste ingangsdatum in plaats van een soort "check box" waarin ik "z.s.m." kan aangeven? En wat moet die gewenste datum zijn? Ik zou denken de volgende datum, maar dat is dan natuurlijk niet 7 dagen vooruit.
Want stel je voor: Als ik een datum 14 dagen in de toekomst zou aangeven, zeggen HN mijn huidige contract pas dan op? Zou dat betekenen dat ik bij mijn huidige provider nog 14 dagen + 30 dagen (opzegtermijn) moet blijven?
Het kan ook de volgende zijn: Op de HN site zie ik staan dat het maximaal 5 dagen duurt om een aanvraag te verwerken. Misschien tijdens deze periode controleren ze of mijn huidige contract al opgezegd is. Zo nee, zeggen ze mijn contract op en vervolgens passen ze mijn ingangsdatum aan van 14 dagen in de toekomst naar 30 dagen in toekomst.
[ Voor 29% gewijzigd door floepie05 op 03-08-2013 23:44 ]
Vanmiddag heb ik een bestelling gedaan via Belsimpel. In hun formulier kon ik wel aangeven 'zo spoedig mogelijk'. Mijn huidige contract loopt volgende week af. Ik kreeg net al een mailtje van HN dat mijn nummer op 5 september geporteerd wordt. M.a.w. over een maand; precies de opzegtermijn van mijn huidige provider vanaf nu en niet een maand na einde contract.
Dus vul als datum de huidige datum + opzegtermijn in. Dan moet het goed komen. Een eerdere datum gaat waarschijnlijk ook goed. Dan wordt de porteerdatum de eerstvolgende mogelijke datum. Doe dit binnen 7 dagen na bevestiging van je nieuwe abonnement, want anders gaat je abonnement al lopen voor de portering en betaal je dubbel. Gebruik de nieuwe sim pas op de porteerdatum, als de oude het niet meer doet. Want het abonnement gaat ook lopen zodra je de nieuwe sim gebruikt (met een tijdelijk nummer).
Dus vul als datum de huidige datum + opzegtermijn in. Dan moet het goed komen. Een eerdere datum gaat waarschijnlijk ook goed. Dan wordt de porteerdatum de eerstvolgende mogelijke datum. Doe dit binnen 7 dagen na bevestiging van je nieuwe abonnement, want anders gaat je abonnement al lopen voor de portering en betaal je dubbel. Gebruik de nieuwe sim pas op de porteerdatum, als de oude het niet meer doet. Want het abonnement gaat ook lopen zodra je de nieuwe sim gebruikt (met een tijdelijk nummer).
Hollands Nieuwe zet de datum automatisch op de eerst mogelijk dag die mogelijk is, rekening houdend met de opzegtermijn van je huidige abonnement. Tenminste dit was bij mij zo toen ik van t-mobile naar Holland Nieuwe overstapte. Ik het een datum ingevuld die te vroeg was en dit werd automatisch aangepast door Hollands Nieuwe.
Zelfde probleem hier met sommige providers. Allemaal leuk en aardig, maar in januari ben ik weg met 3 abonnementen.Kismodrx04 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:04:
...
...
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Over een maand loopt m'n huidige Vodafone contract af en omdat ik toch maar heel sporadisch bel en weinig data gebruik lijkt HN 275 wel de juiste keuze voor een simonly abonnement voor mij.
Het enige puntje wat ik me nog afvraag is of er nog een voordeel zit aan het bestellen via een derde partij als belsimpel?
De kosten lijken overal gewoon identiek te zijn dus ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie waardoor het via een derde partij een abonnement afsluiten de voorkeur zou hebben.
Het enige puntje wat ik me nog afvraag is of er nog een voordeel zit aan het bestellen via een derde partij als belsimpel?
De kosten lijken overal gewoon identiek te zijn dus ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie waardoor het via een derde partij een abonnement afsluiten de voorkeur zou hebben.
Waarschijnlijk niet. Aangezien ik zelf al een tijd klant bij studentmobiel ben en ze ook hetzelfde aanboden had ik nog gevraagd of ze niet iets konden aanbieden. Maar dat was niet mogelijk helaas..
- Bolletje
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 26-04 21:02
Moderator Harde Waren
:strip_icc():strip_exif()/u/265468/snor.jpg?f=community)
Als je een site zoals Dealdirect bekijkt wordt via een cookie opgeslagen dat je die hebt bezocht. Bij Dealdirect wordt het bestelformulier van Hollandsnieuwe dus ook ge-embed. Als je daarna naar de officiële website van Hollandsnieuwe gaat kan je dus lagere prijzen zien. Dat was dit jaar nog het geval, toen ik een abonnement afsloot voor iemand.Red Baron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:35:
Over een maand loopt m'n huidige Vodafone contract af en omdat ik toch maar heel sporadisch bel en weinig data gebruik lijkt HN 275 wel de juiste keuze voor een simonly abonnement voor mij.
Anderszijds kan je nog cashback krijgen (bij mijn abonnement was dat 25 euro) als je een abonnement afsluit bij een webwinkel. Studentmobiel is bijv. bij vele cashback-websites aangesloten. Hollandsnieuwe zelf niet. Daar kan je dus ook nog een paar euro winst hebben.
Via de cashbacksite shopkorting.nl kijg je 10 euro terug als je direct via HN een abonnement afsluit. Via spaarbron theoretisch ook, maar de ervaring leert dat zij deze korting niet registreren, en ook niet corrigeren nadat je hen hier op wijst. Spaarbron is een schimmig bedrijf dat ik dan ook afraad. Gebruik dan ook shopkorting voor het verkrijgen van een cashback.Bolletje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:52:
[...]
Anderszijds kan je nog cashback krijgen (bij mijn abonnement was dat 25 euro) als je een abonnement afsluit bij een webwinkel. Studentmobiel is bijv. bij vele cashback-websites aangesloten. Hollandsnieuwe zelf niet. Daar kan je dus ook nog een paar euro winst hebben.
Ik heb vorige week nog een HN abonnement afgesloten via coolblue. Deze bleek goedkoper te zijn dan belsimpel. Uiteindelijk 81 euro bijbetaald voor een Lumia 520 bij een 1 jarig contract, voor dezelfde maandprijs als bij HN.
[ Voor 21% gewijzigd door wcduck op 08-08-2013 23:35 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Anoniem: 520192
Oké dames en heren van dit topic. Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Apple Iphone 5 op hollandsnieuwe 275min/275sms/275mb Abo, dat is het probleem niet, maar het probleem is dat ik niet kan smsen naar geen enkel nummer. Ik kan wel smsjes ontvangen, maar als ik ze verstuur zie ik een rood uitroepteken. zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen, want ik stuur normaal veer smsjes
Ik heb een Apple Iphone 5 op hollandsnieuwe 275min/275sms/275mb Abo, dat is het probleem niet, maar het probleem is dat ik niet kan smsen naar geen enkel nummer. Ik kan wel smsjes ontvangen, maar als ik ze verstuur zie ik een rood uitroepteken. zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen, want ik stuur normaal veer smsjes
@mobielmaster, crossposten heeft geen nut (iphone topic). Je kunt beter de klantenservice van Hollandsnieuwe proberen zoals een paar dagen geleden is aangegeven....
39
Anoniem: 49530
Check ff deze quote:Anoniem: 520192 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:51:
Oké dames en heren van dit topic. Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
sjaool in "HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic"
Zojuist via de dealdirect pagina m'n HN abbo verlengt voor 1 jaar. 275min/mb + 500mb bundel voor 13,50. Deze prijs was ik nog nergens anders tegengekomen, dus doe er je voordeel mee!
Anoniem: 520192
Geen matches
Ik heb 275min/275sms/275MB voor 11,50 per maand voor 1 jaar en de eerste 12 maanden is het 9 euro per maand dus dat is qua vergelijking wel minderdialmformark schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:47:
Zojuist via de dealdirect pagina m'n HN abbo verlengt voor 1 jaar. 275min/mb + 500mb bundel voor 13,50. Deze prijs was ik nog nergens anders tegengekomen, dus doe er je voordeel mee!
Hmm dat is wel jammer. Heb een tijdje terug dat abonnement voor 15 euro per maand afgesloten...is nog niet ingegaan maar al wel contract ondertekend e.d. dus daar kan ik niet meer onderuit waarschijnlijk..
Sinds een paar dagen is mijn 3G in Amsterdam-Centrum weer supersnel, joepie! Het is driekwart jaar extreem langzaam geweest rond mijn huis (Nieuwmarktbuurt), en nog in bepaalde buurten in Oud-West, als in 0.1 Mbs. Op het centraal station en op de Dam was het wel snel. En nu is het thuis ook weer snel, gelukkig! Nu heb ik helemaal niets meer aan te merken op het Vodafone-netwerk. Zou er een verband zijn met de uitrol van 4G? Mijn telefoon kan niets met 4G, maar het is wel erg toevallig dat ze ook net 4G hebben uitgerold in Amsterdam: misschien hebben ze daarmee hun hele systeem wat omgegooid? Ik ben in elk geval blij.
Um, maar in mijn 'aanbieding' zit er ook nog een 500mb bundel bij he :-) Zonder deze bundel was het ook 9euro per maand voor een jaar aanbieding.Anoniem: 520192 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:58:
[...]
Ik heb 275min/275sms/275MB voor 11,50 per maand voor 1 jaar en de eerste 12 maanden is het 9 euro per maand dus dat is qua vergelijking wel minder
Edit: http://www.dealdirect.nl/...dsnieuwe-1jaar-500mb.html
[ Voor 11% gewijzigd door mwa op 14-08-2013 00:02 . Reden: link toevoeging. ]
Ik weet niet of er meerdere mensen problemen hebben met mobiel internet maar ik heb er al twee dagen geen gebruik kunnen van kunnen maken. Gisteren ook nauwelijks met het netwerk verbinding gehad.
Heb het probleem zowel thuis (Den Haag, regio Hollands Spoor) als op werk (tussen Den Haag CS en Wassenaar).
Meer mensen in dezelfde situatie? Mijn vriendin heeft Vodafone maar die heeft geen problemen. Nu moet ik weer ouderwets smsen in plaats van whatsappen. En ik kan ook niet meer even nieuws checken op de wc
Telefoon uit en aan heeft niet geholpen, opnieuws kiezen van netwerk ook niet.
Toevallig wel meldingen uit mijn regio: http://allestoringen.nl/storing/hollandsnieuwe
Ohja, ik zie wel 3g/H op mijn telefoon en ik ben ook verbonden en alle instellingen staan gewoon goed. Snap er niks van
Heb het probleem zowel thuis (Den Haag, regio Hollands Spoor) als op werk (tussen Den Haag CS en Wassenaar).
Meer mensen in dezelfde situatie? Mijn vriendin heeft Vodafone maar die heeft geen problemen. Nu moet ik weer ouderwets smsen in plaats van whatsappen. En ik kan ook niet meer even nieuws checken op de wc
Telefoon uit en aan heeft niet geholpen, opnieuws kiezen van netwerk ook niet.
Toevallig wel meldingen uit mijn regio: http://allestoringen.nl/storing/hollandsnieuwe
Ohja, ik zie wel 3g/H op mijn telefoon en ik ben ook verbonden en alle instellingen staan gewoon goed. Snap er niks van

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 14-08-2013 13:23 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bedankt! Die had ik nog niet gevonden. Ik stond net op het punt om gewoon aan te vragen, dit heeft mij wel even 1,50 euro bespaarddialmformark schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:27:
[...]
Um, maar in mijn 'aanbieding' zit er ook nog een 500mb bundel bij he :-) Zonder deze bundel was het ook 9euro per maand voor een jaar aanbieding.
Edit: http://www.dealdirect.nl/...dsnieuwe-1jaar-500mb.html
Bij HN is het goedkoper. I.p.v. 13,50 per maand is het 13,00 per maand. Aansluitkosten etc. zijn hetzelfde.Lieuwe15 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:57:
[...]
Bedankt! Die had ik nog niet gevonden. Ik stond net op het punt om gewoon aan te vragen, dit heeft mij wel even 1,50 euro bespaard
Dat is bij 24maanden abbo, de deal via dealdirect is voor 12maanden ;-) En daar heb je bij een 24maanden deal het zelfs voor 12,50.ManiacsHouse schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:29:
[...]
Bij HN is het goedkoper. I.p.v. 13,50 per maand is het 13,00 per maand. Aansluitkosten etc. zijn hetzelfde.
Anoniem: 155599
Geen matches
Laatste tijd tevreden met mijn 6,50p/m 275mb/min/sms
Moet om de 2 maanden 10,50 bijvullen.
Data verbruik lijkt ook goedkoper te zijn geworden, of ze ronden het wat minder naar boven af.
Moet om de 2 maanden 10,50 bijvullen.
Data verbruik lijkt ook goedkoper te zijn geworden, of ze ronden het wat minder naar boven af.
Ben net overgestap op HN. Kon het internet eerst niet instellen, ontving geen sms met instellingen en heb geen sim toolkit..Maar handmatig instellen werkte gelukkig wel.
Ik heb de app van HN ook gestalleerd maar het lijkt erop dat ze het verbruik aan data / belminuten niet erg vaak bijwerken. Is dat bij jullie ook?
Ik heb de app van HN ook gestalleerd maar het lijkt erop dat ze het verbruik aan data / belminuten niet erg vaak bijwerken. Is dat bij jullie ook?
Zijn er mensen die zijn overgestapt vanaf Vodafone? Hoe ervaren jullie de internet snelheid bij HN? Is dit vergelijkbaar / even snel gezien HN het Vodafone netwerk gebruikt of is er echt duidelijk verschil merkbaar?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Mijn vriendin heeft Vodafone, ik zal haar eens vragen. Met welke app kan ik dat het beste testen? Ik heb nu Traffic Monitor om te testenBor de Wollef schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:24:
Zijn er mensen die zijn overgestapt vanaf Vodafone? Hoe ervaren jullie de internet snelheid bij HN? Is dit vergelijkbaar / even snel gezien HN het Vodafone netwerk gebruikt of is er echt duidelijk verschil merkbaar?
Resultaten van mij zijn nu:
Down: 4.9 Mbps
Up: 1.55 Mbps
Ping: 82 ms
[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 20-08-2013 19:47 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb zojuist een 550 bel/sms/mb abonnement afgesloten voor 10 euro p/m. ik twijfelde al een tijdje om deze aan te schaffen, maar sinds dit weekend is hij van 15,- naar 10,- gegaan.
Let wel op. Op de website staat dat je nieuwe abonnement ingaat vanaf het moment dat je de simkaart in je telefoon steekt. Ik heb nummerbehoud aangevraagd dus het abonnement moet pas over een maand ingaan, maar heb de simkaart al meteen gekregen. Op de begeleidende brief staat echter dat je de simkaart meteen moet testen en als er problemen zijn dit meteen moet melden!
Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat er een simkaart afgeleverd werd zonder dat ik ervoor hoefde te tekenen.
Let wel op. Op de website staat dat je nieuwe abonnement ingaat vanaf het moment dat je de simkaart in je telefoon steekt. Ik heb nummerbehoud aangevraagd dus het abonnement moet pas over een maand ingaan, maar heb de simkaart al meteen gekregen. Op de begeleidende brief staat echter dat je de simkaart meteen moet testen en als er problemen zijn dit meteen moet melden!
Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat er een simkaart afgeleverd werd zonder dat ik ervoor hoefde te tekenen.
Omdat mijn beltegoed bundel bij HN soms iets ruimer is dan mijn belgedrag, zat ik net met het first-world problem dat ik enkele euro's beltegoed dreigde te verliezen. Volgens dit bericht: nieuws: 'Nederlander gooit bijna 100 euro per jaar weg aan ongebruikt beltegoed' ben ik hierin niet de enige.
Ik heb mijn overschot net opgelost door per sms enkele euro's van mijn beltegoed te doneren aan een goed doel. Als je dat ook graag wil doen, vind je hier een lijstje met sms codes: http://www.geef-sms.nl/consumenten/goede_doelen?show=all. Kost je niks, is een kleine moeite en je helpt er je medemensen mee.
Ik heb mijn overschot net opgelost door per sms enkele euro's van mijn beltegoed te doneren aan een goed doel. Als je dat ook graag wil doen, vind je hier een lijstje met sms codes: http://www.geef-sms.nl/consumenten/goede_doelen?show=all. Kost je niks, is een kleine moeite en je helpt er je medemensen mee.
Mijn contract bij Vodafone loopt in December af.
Ik zie inmiddels simyo heeft gun aanbod bijgevuld met een extra data bundel van 2500 MB. Mischien heeft the maken met meerr capaciteit bin komst van 4g bij KPN.
Denken jullie dat HN doet het zelfde ? Ten minste bundle van 1G aanbieden?
Ik zie inmiddels simyo heeft gun aanbod bijgevuld met een extra data bundel van 2500 MB. Mischien heeft the maken met meerr capaciteit bin komst van 4g bij KPN.
Denken jullie dat HN doet het zelfde ? Ten minste bundle van 1G aanbieden?
Niet alleen dat, maar Simyo heeft hun bandbreedte ook naar 14,4/2 geupgrade. Ik kan je vertellen dat het KPN netwerk zéér fijn is en overal goede ontvangst geeft, na een decennium bij T-mobile gezeten te hebben was dat wel een verademing.
Ook HN heeft hun snelheid verhoogt tot 14/2 toch.
Ik verwacht de snelheid en bereik heir het zelfde zijn als mijn huidige bij Vodafone en dat is prima.
Meer interessant is roaming binnen de bundel en buitenlands bellen smsen binnen de bundel.
Van mijn huidige belgedrag hou ik elke maand 14 euro op om daar te bestden terwij betaal ik 10 euro voor de 550 abonnement. (18,50 p/m voor 10 euro. 150 min = 5 euro. rest van bundle als roaming te gebruiken komt op 13 euro elke maand. Na elke drie maanden is geneog voor een lange weekend weg data te stoken)
Top zeg ik.
So done with Vodafone and their uber expensive contracts. I will just buy a Chinese android and get over to HN.
Ik verwacht de snelheid en bereik heir het zelfde zijn als mijn huidige bij Vodafone en dat is prima.
Meer interessant is roaming binnen de bundel en buitenlands bellen smsen binnen de bundel.
Van mijn huidige belgedrag hou ik elke maand 14 euro op om daar te bestden terwij betaal ik 10 euro voor de 550 abonnement. (18,50 p/m voor 10 euro. 150 min = 5 euro. rest van bundle als roaming te gebruiken komt op 13 euro elke maand. Na elke drie maanden is geneog voor een lange weekend weg data te stoken)
Top zeg ik.
So done with Vodafone and their uber expensive contracts. I will just buy a Chinese android and get over to HN.
[ Voor 29% gewijzigd door drwoo op 21-08-2013 10:33 ]
Aangezien hier een hoop vodafone overstappers zitten: Weet iemand toevallig hoe het zit met de verrekening van de laatste maand? Als je op de 2e van de maand overstap (en vodafone op de 1e al de hele maand afrekent) krijg je dan het resterende maandbedrag terug? Of kan je daar naar fluiten?
https://mailing.hollandsn...4072f236c28014220094a6122
Nog meer mensen deze gekregen? Volgens mij zijn al mijn settings goed hoor.
Wat ik wel raar vind is dat mijn android phone aangeeft dat ik al 511 MB heb verbruikt, terwijl HN aangeeft dat ik nog 8 MB over heb. Want door de afronding zou het toch juist andersom moeten zijn.
Wat ik wel raar vind is dat mijn android phone aangeeft dat ik al 511 MB heb verbruikt, terwijl HN aangeeft dat ik nog 8 MB over heb. Want door de afronding zou het toch juist andersom moeten zijn.
Ja, ik heb deze mail ook al 2 keer gehad voor mijn HTC One.
Begrijp er niks van. Alle instellingen zijn juist.
Geen extra hoog of laag verbruik.
Begrijp er niks van. Alle instellingen zijn juist.
Geen extra hoog of laag verbruik.
Niemand?Mr_gadget schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:59:
Aangezien hier een hoop vodafone overstappers zitten: Weet iemand toevallig hoe het zit met de verrekening van de laatste maand? Als je op de 2e van de maand overstap (en vodafone op de 1e al de hele maand afrekent) krijg je dan het resterende maandbedrag terug? Of kan je daar naar fluiten?
Wordt gewoon gerestitueerd na een maand ofzo.
Waarom? Omdat het kan!!
Datbericht heb ik niet gekregen (Galaxy Nexus).xileS schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 02:28:
https://mailing.hollandsn...4072f236c28014220094a6122
Dat vreemde verbruik heb ik ook wel eens gezien: volgens mij komt dat doordat de internet-bundel wat langer doorloopt dan een maand, iets van een week extra of zo. Dat staat ook weergegeven bij Mijn Hollands Nieuwe: geldig tot de 31e of zoiets.
Nee, de internet bundel loopt normaal gesproken niet een week langer door, dus wat op mijn Hollands nieuwe staat klopt niet. Je oude internet tegoed wat nog niet op was, neem je alleen 10 extra dagen mee als je nieuwe bundel te laat is ingegaan als normaal. Bij mij is dat de 4e van elke maand en op de 4e is mijn internet tegoed altijd 500 mb geweest. Nooit meer (behalve toen mijn databundel nog 1GB was
)
Uhh nou ja, wat jij zegt heb ik ook ooit ergens gelezen, maar ik heb ook wel eens wat anders gezien, dus, tja, in elk geval loopt de periode van de Internetbundel niet (altijd) gelijk aan de periode van de normale bundel. Toch? En dat verklaart dan waarom we soms grote verschillen zien—ik heb ze in elk geval wel eens gezien.xileS schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:09:
Nee, de internet bundel loopt normaal gesproken niet een week langer door, dus wat op mijn Hollands nieuwe staat klopt niet. Je oude internet tegoed wat nog niet op was, neem je alleen 10 extra dagen mee als je nieuwe bundel te laat is ingegaan als normaal. Bij mij is dat de 4e van elke maand en op de 4e is mijn internet tegoed altijd 500 mb geweest. Nooit meer (behalve toen mijn databundel nog 1GB was)
[ Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 25-08-2013 22:20 ]
Ik vond het ook onduidelijk en misleidend dat er op mijn Hollands Nieuwe bij de resterende MB's een andere datum (9/10 dagen langer) dan de belbundel is. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Het personeel weet het ook niet zo goed merkte ik. Ze zeiden namelijk eerst dat de databundel altijd langer geldig was, maar ik merkte dus dat dit niet juist was. En na veel vragen, eindelijk antwoord gekregen dat de resterende MB's alleen langer geldig zijn, als maandelijkse tegoed niet op tijd wordt bijgevuld. Klinkt logisch, want het is bij mij nog nooit gebeurd. Daarom ook dat ik in begin van periode altijd met 500MB begin. Dus in mijn geval loopt mijn internetbundel wel altijd gelijk met mijn normale bundel, tot nu toe.
Heeft er iemand hier ervaring met sites als Thoorn.nl?
Ik bel de laatste tijd niet veel en zit veel op wifi. Ook al blijft je tegoed 3 maanden houdbaar lijk ik nu constant tussen de 20 en 30 euro aan tegoed te hebben. Ik zou dus elke keer die laatste maand tegoed willen cashen. Veel ervaringen en posts over dit onderwerp zijn al ruim een half jaar oud. En ook niks i.c.m. hollandsnieuwe. Hoewel HN wel specifiek wordt genoemd op deze site.
Ik bel de laatste tijd niet veel en zit veel op wifi. Ook al blijft je tegoed 3 maanden houdbaar lijk ik nu constant tussen de 20 en 30 euro aan tegoed te hebben. Ik zou dus elke keer die laatste maand tegoed willen cashen. Veel ervaringen en posts over dit onderwerp zijn al ruim een half jaar oud. En ook niks i.c.m. hollandsnieuwe. Hoewel HN wel specifiek wordt genoemd op deze site.
Goeie vraag, dacht een tijdje geleden nog of zoiets nog bestond. Maar was vergeten er naar te zoeken. Ik heb namelijk ook altijd tegoed over, maar heb nog geen ervaringen met zulke bedrijven. Ik probeer alleen soms een beetje mijn opgespaarde tegoed in het buitenland op te maken, maar ik maak ze nog lang niet allemaal op geloof ik.
Ben benieuwd wat zoiets nog kan opleveren.
Ben benieuwd wat zoiets nog kan opleveren.
Hier kun je dat dus uitrekenen: http://www.thoorn.nl/rekenhulp/
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Heb toevallig net die site gebruikt, heb nu 86 cent uit laten betalen als test. Ben benieuwt wanneer dat op mijn rekening verschijnt. HN werkt echter niet met het 0909 nummer waarmee je tegoed kan cashen totdat je ophangt. Je kan alleen 1.4 per gesprek doen (waarvan je maar 86 cent krijgt), dus voor 30 euro ben je wel even bezig.
[ Voor 18% gewijzigd door Mr_gadget op 26-08-2013 16:27 ]
Zojuist ook maar een account aangemaakt en getest. Tot 2x toe ging het goed. 2 gesprekken van 17 seconden. Het tegoed op de site werd bijna direct aangepast. Nu 1,72 euro laten uitbetalen. Ben benieuwd.
1 gesprek kost me 1,34 euro beltegoed.
1 gesprek kost me 1,34 euro beltegoed.
Thanks, even voor volgende week onthouden wat mij te doen staat met mijn resterende tegoed, anders ook maar weggegooid geld.
Bovenstaande zou je ook kunnen overwegen. Geeft een hoger rendement, maar komt niet op je eigen bankrekening terecht.GrowMyHair schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:16:
Omdat mijn beltegoed bundel bij HN soms iets ruimer is dan mijn belgedrag, zat ik net met het first-world problem dat ik enkele euro's beltegoed dreigde te verliezen. Volgens dit bericht: nieuws: 'Nederlander gooit bijna 100 euro per jaar weg aan ongebruikt beltegoed' ben ik hierin niet de enige.
Gisteravond laat een mail gekregen dat de het bedrag was overgemaakt. Zojuist is de 1,72 euro bijgeschreven op mijn rekening. Echt top 
Nooit meer tegoed verloren laten gaan.
Nooit meer tegoed verloren laten gaan.
Nee, op de bankrekening van al die bestuurders http://1-financieel-advie...aken-vooral-zichzelf-rijkGrowMyHair schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:28:
[...]
Bovenstaande zou je ook kunnen overwegen. Geeft een hoger rendement, maar komt niet op je eigen bankrekening terecht.
Ik gebruik Thoorn bijna maandelijks voor zowel mijn vriendin als ik. Levert elke maand toch weer wat op (rond de 10euro), en wordt binnen een dag op m'n rekening gestort. Prima server, totaal geen problemen mee.
Ik dacht dat het (vroeger?) nogelijk was om met de app het abonnement aan te passen, maar die mogelijkheid zie ik niet meer.
Ligt dat nu aan mij?
De bedoeling was om een 550 abbo te verkleinen naar een 275 units, maar die mogelijkheid zie ik nergens meer (ook niet op de website trouwens)
Ligt dat nu aan mij?
De bedoeling was om een 550 abbo te verkleinen naar een 275 units, maar die mogelijkheid zie ik nergens meer (ook niet op de website trouwens)
Ook 2e keer is perfect gegaan hier. Heb het nu in mijn agenda gezet. Elke maand, net voor het tegoed verloopt, even belletje plegendialmformark schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:17:
Ik gebruik Thoorn bijna maandelijks voor zowel mijn vriendin als ik. Levert elke maand toch weer wat op (rond de 10euro), en wordt binnen een dag op m'n rekening gestort. Prima server, totaal geen problemen mee.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Op de website log je gewoon in, scroll naar beneden naar "Je aansluiting", druk op "wijzigen".ASW1 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:53:
Ik dacht dat het (vroeger?) nogelijk was om met de app het abonnement aan te passen, maar die mogelijkheid zie ik niet meer.
Ligt dat nu aan mij?
Als HN klant, is er geen manier om een nieuwe toestel te bestellen zonder een nieuwe SIM? Zo ja,dan vindt ik het vreemd dat ze alle hun aanbiedingen SIM-only noemen. Maar goed.
Bedankt, ik keek er om een of andere reden overheen.Cerberus_tm schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:12:Op de website log je gewoon in, scroll naar beneden naar "Je aansluiting", druk op "wijzigen".
Je hebt er niet overheen gekeken HN toond die knoppen niet altijd. Rond het tijdstip van je maandelijkse betaling of verlenging (mijn 2 jaar waren om) zijn ze weg. Reuze handig: notASW1 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:58:
[...]
Bedankt, ik keek er om een of andere reden overheen.
Ik heb het ook geprobeerd, had wel wat problemen omdat ik 0900 nummers had geblokkeerd met smsdienstenfilter.nl. Dit moest eerst ongedaan worden voordat ik iets met thoorn.nl kon doen.Freakster86 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:07:
[...]
Ook 2e keer is perfect gegaan hier. Heb het nu in mijn agenda gezet. Elke maand, net voor het tegoed verloopt, even belletje plegen![]()
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Uiteindelijk gelukt, ben benieuwd wanneer het geld gestort wordt. Ga het zeker meer doen wanneer dit goed blijkt te werken. (hier twee maal een HN abo, 1 via schiphol (5,25 per maand) en 1 via dealdirect (6.75 per maand) Met beide wordt niet al te veel gebeld dus zijn er altijd wat euro's over.
Ik kreeg telkens die avonds al een mail dat het geld was overgemaakt. De volgende dag rond het middaguur stond het op mijn rekening. Prima service lijkt me zo
Het stond bij mij ook de volgende dag al bijgeschreven.
Helaas, vriendin is net in Mexico aangekomen en weer werkt de HN simkaart niet.ASW1 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:04:
Weet iemand of HN ook in Mexico werkt?
Het staat wel in de landen/tarievenlijst vermeld, maar vorig jaar kon mijn vriendin er niet bellen of gebeld worden (alleen noodnummers als ik het me goed herinner)
Het was toen wel een nieuw HN abonnement dat minder dan een maand was aangesloten, kan dat er iets mee te maken hebben?
Ze moet binnenkort weer dus we willen graag weten of het werkt.
(En zo ja, waarom het vorig jaar dan niet ging)
"yes it says emergency phone calls only. and when i try to connect to telcel it says my SIM card is not set up to connect to this network, or something like that. Your SIM card does not allow a connection to this network. that's what it says"
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, ze moet toch gewoon kunnen bellen en gebeld worden in Mexico?
Zou in Mexico moeten werken. Dit is een kaart die iemand in deze draad heeft gemaakt op basis van de lijst van HN:

Misschien even handmatig aanmelden bij alle providers en kijken welke nu een roamingdienst aanbied met HN?ASW1 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:30:
[...]
Helaas, vriendin is net in Mexico aangekomen en weer werkt de HN simkaart niet.![]()
"yes it says emergency phone calls only. and when i try to connect to telcel it says my SIM card is not set up to connect to this network, or something like that. Your SIM card does not allow a connection to this network. that's what it says"
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, ze moet toch gewoon kunnen bellen en gebeld worden in Mexico?
Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie