Ben benieuwd wat de tweakers hier, die alleen bij HN zaten vanwege terugbellen, nu overwegen na het stoppen van de dienstverlening van Thoorn.
Thoorn was een leuke bonus. Maar er zijn nog steeds mogelijkheden om je overgebleven tegoed om te zetten in giftcards en dergelijke.Frag1le schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:01:
Ben benieuwd wat de tweakers hier, die alleen bij HN zaten vanwege terugbellen, nu overwegen na het stoppen van de dienstverlening van Thoorn.
Zojuist verlengd met de Black Friday aanbieding. 9 euro per maand en daar krijg ik 24 euro beltegoed voor.
Nu is er dus die sparenmetjebeltegoed-site. Als ik voor een belletje van €1.30 nog steeds 0,75€ terugkrijg in gift cards, ben ik nog steeds een vrolijke tweaker.
Hoe regel je dat je niet steeds die pincode hoeft over te nemen en in te kloppen? Dat ben ik wel zat na 1xShaffy schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:10:
[...]
Thoorn was een leuke bonus. Maar er zijn nog steeds mogelijkheden om je overgebleven tegoed om te zetten in giftcards en dergelijke.
Zojuist verlengd met de Black Friday aanbieding. 9 euro per maand en daar krijg ik 24 euro beltegoed voor.
Nu is er dus die sparenmetjebeltegoed-site. Als ik voor een belletje van €1.30 nog steeds 0,75€ terugkrijg in gift cards, ben ik nog steeds een vrolijke tweaker.
Dat is wel echt jammer dat Thoorn ermee stopt.
Een tijdje terug had iemand in dit topic erover dat hij Xbox tegoed kocht via zijn beltegoed. Ik dacht dat dat via gamecardsdirect was: https://gamecardsdirect.com/nl-nl/p/betaalmethoden/
Ik kan de post alleen niet meer vinden, dus het kan zomaar een andere site zijn.
Bij betaalmethode staat er wel Pay by phone bij, er wordt dan 30% ingehouden. Dat ga ik denk ik de volgende keer proberen. Of inderdaad die andere site, sparenmetjebeltegoed.
Edit: op https://dundle.com/nl/ staat er ook als mogelijkheid Pay by phone bij met 30% commissie die wordt ingehouden. Volgende maand maar eens checken.
Een tijdje terug had iemand in dit topic erover dat hij Xbox tegoed kocht via zijn beltegoed. Ik dacht dat dat via gamecardsdirect was: https://gamecardsdirect.com/nl-nl/p/betaalmethoden/
Ik kan de post alleen niet meer vinden, dus het kan zomaar een andere site zijn.
Bij betaalmethode staat er wel Pay by phone bij, er wordt dan 30% ingehouden. Dat ga ik denk ik de volgende keer proberen. Of inderdaad die andere site, sparenmetjebeltegoed.
Edit: op https://dundle.com/nl/ staat er ook als mogelijkheid Pay by phone bij met 30% commissie die wordt ingehouden. Volgende maand maar eens checken.
[ Voor 33% gewijzigd door darkdesign op 25-11-2024 21:35 ]
Dundle heeft wel hoge servicekostendarkdesign schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:21:
Dat is wel echt jammer dat Thoorn ermee stopt.
Geen idee. Het is voor mij ook allemaal nieuw na 13 (!) jaar Thoorn. Het was een onderdeel van mijn routine geworden. Op de laatste dag een timer zetten om 23:45 en dan opmaken wat ik over had.wmeester schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:12:
[...]
Hoe regel je dat je niet steeds die pincode hoeft over te nemen en in te kloppen? Dat ben ik wel zat na 1x
Nu maar eens op mijn gemak kijken wat de alternatieven zijn.
Zie dat er zelfs giftcards van de Albert Heyn zijn.
Ik ga sowieso door met eten en drinken, dus het is nuttig besteed
Qua euros kan je het een 'leuke bonus' noemen, wanneer je bijna geen verbruik had, want 99% van de tijd WiFi, was het meer dan een bonus.Shaffy schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:10:
[...]
Thoorn was een leuke bonus. Maar er zijn nog steeds mogelijkheden om je overgebleven tegoed om te zetten in giftcards en dergelijke.
Kun je deze mogelijkheden toevallig hier opsommen?
Jammer, dat Thoorn er mee moeten stoppen. Heb er jaren van gebruik gemaakt, net zoals vele hier.
Ik zie dat er al alternatieve worden gezocht, vraag me me af of kadobonen niet iets is voor Thoorn qua doorstart in de toekomst. Maar ik weet niet wat kan of niet kan qua wetlijke regelgeving.
Voor mij komt het nog goed uit qua black friday actie, had eerst naar 20000/11 euro ge-upgrade, maar kon nog annuleren daarna meteen ge-downgrade naar 10000/7,50 euro gezien mijn contact nog iets meer dan 7 maanden heeft te gaan.
Volgende maand even kijken naar de optie's, die hier staan qua de alternatieve.
Ps, Je kan nog tot 28 november gebruik maken van Thoorn om je beltegoed op te bellen.
Ik zie dat er al alternatieve worden gezocht, vraag me me af of kadobonen niet iets is voor Thoorn qua doorstart in de toekomst. Maar ik weet niet wat kan of niet kan qua wetlijke regelgeving.
Voor mij komt het nog goed uit qua black friday actie, had eerst naar 20000/11 euro ge-upgrade, maar kon nog annuleren daarna meteen ge-downgrade naar 10000/7,50 euro gezien mijn contact nog iets meer dan 7 maanden heeft te gaan.
Ps, Je kan nog tot 28 november gebruik maken van Thoorn om je beltegoed op te bellen.
Wel schokkend inderdaad. Ik denk dat ik binnenkort voor het eerst in mijn leven moet gaan betalen voor mijn telefoonabbo. Tot nu toe altijd gratis kunnen houden met mijn T-Mobile Flex en HN.
Weet iemand dat nog bij Flex? Wat een nostalgie. Met Flex bleef je beltegoed onbeperkt geldig. Toen Flex stopte zou je tegoed verdwijnen. Toen had iemand hier op Tweakers uitgevonden dat je je abbo kon oversluiten naar een ander abbo en vervolgens binnen de bedenktermijn moest annuleren. Ze konden het tegoed op het oude abbo dan niet herstellen, waardoor je het gecrediteerd kreeg. Heb daar toen 800 euro aan overgehouden, net als veel anderen hier
Hopelijk komt er een goed alternatief boven water. Anders moeten we even kijken wat we met HN gaan doen...
Weet iemand dat nog bij Flex? Wat een nostalgie. Met Flex bleef je beltegoed onbeperkt geldig. Toen Flex stopte zou je tegoed verdwijnen. Toen had iemand hier op Tweakers uitgevonden dat je je abbo kon oversluiten naar een ander abbo en vervolgens binnen de bedenktermijn moest annuleren. Ze konden het tegoed op het oude abbo dan niet herstellen, waardoor je het gecrediteerd kreeg. Heb daar toen 800 euro aan overgehouden, net als veel anderen hier
Hopelijk komt er een goed alternatief boven water. Anders moeten we even kijken wat we met HN gaan doen...
SRK35ZS-W
Heh. Nu je het zegt. Even in de uitbetalingsgeschiedenis gekeken en als ik kijk wat ik gemiddeld per maand terugkreeg was dat ongeveer een euro meer dan ik per maand betaalde en daar zit ook nog een telefoon bijScooper schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:09:
Wel schokkend inderdaad. Ik denk dat ik binnenkort voor het eerst in mijn leven moet gaan betalen voor mijn telefoonabbo.
Als ik de FAQ op SparenmetjeBeltegoed lees, lijken kadobonnen wél te kunnen, aangezien ze zelf ook specifiek aangeven dat cash niet meer kan vanwege veel te dure vergunningen. Is trouwens al sinds 2016.MADLAX schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:38:
Jammer, dat Thoorn er mee moeten stoppen. Heb er jaren van gebruik gemaakt, net zoals vele hier.
(...)
Kan ik mijn tegoed laten uitbetalen naar een bank– of girorekening?
Nee, helaas is dat niet meer mogelijk. Sinds eind 2016 heeft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) bepaald dat het uitbetalen van beltegoed op bank- of girorekeningen niet meer toegestaan is. Na onderzoek naar de praktijken van het omzetten van beltegoed in contanten, concludeerde de AFM dat aanbieders die beltegoed uitbetalen in feite krediet verstrekken, waarvoor een vergunning vereist is. Verschillende partijen, waaronder SparenmetjeBeltegoed, zijn door de AFM benaderd en gedwongen om maatregelen te nemen, op straffe van dwangsommen en/of boetes. Het verkrijgen van een dergelijke vergunning is zeer kostbaar en bovendien kunnen de websites die beltegoed voor contant geld aanbieden nooit voldoen aan de gestelde eisen.
Ja ook een keer gedaan.Scooper schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:09:
Wel schokkend inderdaad. Ik denk dat ik binnenkort voor het eerst in mijn leven moet gaan betalen voor mijn telefoonabbo. Tot nu toe altijd gratis kunnen houden met mijn T-Mobile Flex en HN.
Weet iemand dat nog bij Flex? Wat een nostalgie. Met Flex bleef je beltegoed onbeperkt geldig. Toen Flex stopte zou je tegoed verdwijnen. Toen had iemand hier op Tweakers uitgevonden dat je je abbo kon oversluiten naar een ander abbo en vervolgens binnen de bedenktermijn moest annuleren. Ze konden het tegoed op het oude abbo dan niet herstellen, waardoor je het gecrediteerd kreeg. Heb daar toen 800 euro aan overgehouden, net als veel anderen hier![]()
Ook met de T-Mobile Samen bundel aardig wat geld verdiend. Je kon daarmee 5 T-Mobile nummers invullen die je onbeperkt mocht bellen (echt hele andere tijden). Alleen alle gesprekken gingen toch van de Flex bundel af door technische problemen.
Contact opgenomen, het enige wat ze konden doen is het beltegoed teruggeven als credit op je factuur. En ik betaalde geloof ik 5 euro voor elke maand 30 euro beltegoed (via gsmtopdeal.nl met gratis Samsung M110 telefoon) en stel dat die gesprekken me onterecht 20 euro beltegoed hadden gekost, kreeg je gewoon 20 euro als korting op je factuur.
De bundel van 45 euro voor 12,50 was het meest interessant geloof ik, maar die aanbieding heb ik misgelopen.
Ik ben benieuwd naar een alternatief, sparenmetjebeltegoed lijkt het meest interessant wat ik nu voorbij heb zien komen.
Edit: gevonden in m'n mail, juli 2008.
:strip_exif()/f/image/yAT5OVi6laJZU3iVc0i58Kfx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Hugo__Boss op 27-11-2024 11:08 ]
In de melding staat zelfs tot en met 28 november. Inmiddels lijkt het echter erop dat inloggen op de website van Thoorn niet meer mogelijk is.MADLAX schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:38:
Kon vanochtend nog wel. Nou ja, zal vast wel goed komen. Wellicht niet meer wenselijk om last minute nog nieuwe klanten erbij te krijgen, aangezien er anders waarschijnlijk een flink bedrag voorgeschoten moet worden.rubenjanse schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:56:
[...]
In de melding staat zelfs tot en met 28 november. Inmiddels lijkt het echter erop dat inloggen op de website van Thoorn niet meer mogelijk is.
Ik hoop het, heb namelijk wel meer dan 100 euro nog niet uitbetaald geloof ik
.
Als ze je rekeninggegevens hebben dan boeken zij het tegoed naar je over.xileS schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:46:
Ik hoop het, heb namelijk wel meer dan 100 euro nog niet uitbetaald geloof ik.
Althans zo staat het in de aankondiging van de stopzetting.
Even voor de duidelijkheid, bedoel je hier ook Thoorn (en alternatieven) mee? Thoorn is namelijk hier al best vaak besproken (volgens mij zonder modbreak) en de mogelijkheid hiervan icm HN is 1 van de (hoofd)redenen van velen om voor HN te kiezen.RoD schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:52:
[modbreak] Graag weer ontopic over Hollandsnieuwe, en niet allerlei randzaken. [/]
Ja, hier is het topic simpelweg niet voor. Ik snap de interesse wel om dit te bespreken, maar doe het dan even in een apart topic zodat eea centraal blijft en er geen dingen door elkaar gaan lopen. Verdere discussie kan trouwens beter in het FeedbacktopicxileS schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:59:
[...]
Even voor de duidelijkheid, bedoel je hier ook Thoorn (en alternatieven) mee? Thoorn is namelijk hier al best vaak besproken (volgens mij zonder modbreak) en de mogelijkheid hiervan icm HN is 1 van de (hoofd)redenen van velen om voor HN te kiezen.
dit is ook mooi.
Huidige abo van moeder:
:strip_exif()/f/image/7FNNcBYNnrdExuDOc1crlkih.png?f=user_large)
deze verlagen ivm thoorn die ermee stopt.
wat zouden jullie kiezen voor 7,50
/f/image/fCSKjU07yUVib9UDPlaQpCMY.png?f=fotoalbum_large)
Huidige abo van moeder:
:strip_exif()/f/image/7FNNcBYNnrdExuDOc1crlkih.png?f=user_large)
/f/image/fCSKjU07yUVib9UDPlaQpCMY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/czDt9OMYwRJTvFGCMcwPlaTT.png?f=fotoalbum_large)
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Simyo inclusief cashback en inclusief dataplafond is €4 per maand voor 10GB data/400 belminuten.giovanni2903 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:56:
dit is ook mooi.
Huidige abo van moeder:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik blijf gewoon bij HN voorlopig, het is met kinderen en een vaste bundel zonder overschrijding gewoon het makkelijkst. Wel even de bundels allemaal naar 7,50 gezet inderdaad. Dat zullen er velen doen denk ik.
Alleen nog 1 nummer even leegbellen vanavond.
Het was ook wachten tot dit ging gebeuren. Ik had alleen verwacht dat HN hier al veel eerder een aanpassing in de abonnementsvorm voor zou doen. Al is het natuurlijk met alle regeltjesdruk op de financiële sector niet gek dat de bank nu eieren voor z'n geld kiest.
Volgend jaar zet ik dochterlief alsnog over naar HN in elk geval. Met cashbacks blijft het ook gedoe, want na een jaar moet je dan toch weer gaan puzzelen anders ben je ineens duurder uit.
@giovanni2903 Zoiets was bij mijn vrouw ook; die betaalde 7,78 voor 6 gig. Nu 7,50 voor 20gig
Alleen nog 1 nummer even leegbellen vanavond.
Het was ook wachten tot dit ging gebeuren. Ik had alleen verwacht dat HN hier al veel eerder een aanpassing in de abonnementsvorm voor zou doen. Al is het natuurlijk met alle regeltjesdruk op de financiële sector niet gek dat de bank nu eieren voor z'n geld kiest.
Volgend jaar zet ik dochterlief alsnog over naar HN in elk geval. Met cashbacks blijft het ook gedoe, want na een jaar moet je dan toch weer gaan puzzelen anders ben je ineens duurder uit.
@giovanni2903 Zoiets was bij mijn vrouw ook; die betaalde 7,78 voor 6 gig. Nu 7,50 voor 20gig
[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 29-11-2024 17:34 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik stond voor dezelfde keuze en heb eventjes getwijfeldgiovanni2903 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:56:
dit is ook mooi.
Huidige abo van moeder:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thoorn site deed het gisteren weer en ik heb ruim 200 euro toch even snel laten uitbetalen en vandaag ontvangen. Welke topic kiezen wij uit om de Thoorn alternatieven te bespreken (als die er überhaupt nog werken)? Ik zag nogal wat oude topics waar dit in voorbij kwam.
HN is prima, vond het gewoon apart dat er 2 abo's zijn voor eenzelfde prijs. waar de ene 20gb is en de andere 3gb. we hebben hier allemaal vodafone/HN + ziggo. dus hou dat lekker zo.GioStyle schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:06:
[...]
Simyo inclusief cashback en inclusief dataplafond is €4 per maand voor 10GB data/400 belminuten.
je kunt hier trouwens zien hoeveel je bij elkaar hebt laten uitbetalen https://www.thoorn.nl/account/uitbetalingen/
mijn acc is van juni 2013 en in die 11,5 jaar heb ik bijna 1500 laten uitbetalen. aan het begin mijn eigen abo 3,5 jaar en daarna de abo's van mijn ouders. toch mooi dat dat niet in de vuilnisbak is beland

[ Voor 29% gewijzigd door giovanni2903 op 29-11-2024 18:22 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Idem:giovanni2903 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:19:
[...]
HN is prima, vond het gewoon apart dat er 2 abo's zijn voor eenzelfde prijs. waar de ene 20gb is en de andere 3gb. we hebben hier allemaal vodafone/HN + ziggo. dus hou dat lekker zo.
je kunt hier trouwens zien hoeveel je bij elkaar hebt laten uitbetalen https://www.thoorn.nl/account/uitbetalingen/
mijn acc is van juni 2013 en in die 11,5 jaar heb ik bijna 1500 laten uitbetalen. aan het begin mijn eigen abo 3,5 jaar en daarna de abo's van mijn ouders. toch mooi dat dat niet in de vuilnisbak is beland
Totaal: € 1.493,85
Mooi bedrag

Ik ga die van mijn moeder nu wel omzetten naar 20.000 voor €7.50, die krijgt ze al niet op
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Mijn account bijna 5k aangetikt ;p, maar volgens mij is het nu niet meer de bedoeling dat wij dit hier bespreken. Alleen naar mijn idee, zal er verder weinig te melden zijn hier, behalve de acties en storingen die er af en toe zijn.
Ja, wilde alleen even aankaarten dat als Thoorn wegvalt, je nog lagere kosten kan hebben. Voor mij hoef je je keuze niet te verdedigen.giovanni2903 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:19:
[...]
HN is prima, vond het gewoon apart dat er 2 abo's zijn voor eenzelfde prijs. waar de ene 20gb is en de andere 3gb. we hebben hier allemaal vodafone/HN + ziggo. dus hou dat lekker zo.
Dat is met alles toch. Is ook een beetje hoeveel moeite je wilt doen om goedkoop uit te zijn. Het is ook weer geen wereldbedrag, wat je nu als verschil hebt met wat je aanhaalt, en dat was het wel met die fijne dienst die meer opleverde dan de kostprijsGioStyle schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:15:
[...]
Ja, wilde alleen even aankaarten dat als Thoorn wegvalt, je nog lagere kosten kan hebben. Voor mij hoef je je keuze niet te verdedigen.
Ik blijf HN gewoon heerlijk simpel vinden. X eenheden, bellen internetten, smssen, kijk maar zelf wat je doet en op is op.
Zolang ik ziggo heb ga ik er niet weg alleen was het leuk geweest als ik een bepaalde dienst eerder had ontdekt. Wat moet die kerel hierop binnengelopen zijn zeg, als ik die bedragen zo hoor.
Mijn dochter zat al te piepen, moet ik nu zeker op die 3Gig blijven..... "Nee hoor meis, jij krijgt straks, als je uit de ketenen van simpel verlost bent <afkopen niet mogelijk

[ Voor 33% gewijzigd door Mistraller op 30-11-2024 00:25 ]
---------------
Simpel laat tegenwoordig wel afkopen (ik begreep dat eea ook wettelijk verplicht is tegenwoordig, zodat ze je telefoonnummer niet meer kunnen "gijzelen").Mistraller schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 00:22:
[...]
Mijn dochter zat al te piepen, moet ik nu zeker op die 3Gig blijven..... "Nee hoor meis, jij krijgt straks, als je uit de ketenen van simpel verlost bent <afkopen niet mogelijk> ook 20 Gig. "
Zie o.a. https://community.simpel..../opzeggen-abonnement-3968
Ik zie het! Morgen eens even overleggen. Ik heb ook even getest of ik de vriendenkorting van mezelf kan gebruiken bij afsluiten van een extra abbo (immers - familielid) en dat blijkt te werken. Dst scheelt toch ook weer 15 euro.da_Mastah schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:45:
[...]
Simpel laat tegenwoordig wel afkopen (ik begreep dat eea ook wettelijk verplicht is tegenwoordig, zodat ze je telefoonnummer niet meer kunnen "gijzelen").
Zie o.a. https://community.simpel..../opzeggen-abonnement-3968
---------------
Een cashback levert je netto meer op. €27,00 bij cashbackxl bijvoorbeeldMistraller schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:50:
[...]
Ik zie het! Morgen eens even overleggen. Ik heb ook even getest of ik de vriendenkorting van mezelf kan gebruiken bij afsluiten van een extra abbo (immers - familielid) en dat blijkt te werken. Dst scheelt toch ook weer 15 euro.
Via ing kun je ook een code gratis aanvragen twv 25 euro voor mobiel.nl. Daar is nu ook nog eens een actie met een jbl go 3, jbl koptelefoon of 40 euro aan accessoire tegoed.tyson69 schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:55:
[...]
Een cashback levert je netto meer op. €27,00 bij cashbackxl bijvoorbeeld
[ Voor 10% gewijzigd door Reintje op 01-12-2024 23:16 ]
Het is wel een account dat onder dat van mij moet komen te hangen uiteraard want dochter is minderjarig. En er moet dan ook afgekocht worden. Voor 12 euro verschil ga ik ook weer niet al te moeilijk doen; en je moet 3 maanden wachten lees ik voor het goedgekeurd wordt...tegen die tijd ben ik allang weer vergeten dat ik het moet checkentyson69 schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:55:
[...]
Een cashback levert je netto meer op. €27,00 bij cashbackxl bijvoorbeeld
---------------
Ik heb vandaag verlengd via mobiel.nl.. 10000 units voor. 7.50
Je kan dan een JBL headset kado krijgen of 40 euro aan accessoires tegoed.
Ik ben daarnaast van plan om sparenmetjebeltegoed te gebruiken voortaan in plaats van thoorn. Kado kaart van Netflix lijkt me handig.
Ik ben daarnaast van plan om sparenmetjebeltegoed te gebruiken voortaan in plaats van thoorn. Kado kaart van Netflix lijkt me handig.
Is er al een nieuw topic om ervaringen uit te wisselen voor het cashen van je beltegoed zoals velen dat bij Thoorn deden?
Ik heb geen nieuw topic gezien, maar had wel veel verschillende oude topics gevonden met ongeveer hetzelfde idee.janheldens schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:17:
Is er al een nieuw topic om ervaringen uit te wisselen voor het cashen van je beltegoed zoals velen dat bij Thoorn deden?
Van de modbreak begreep ik dat discussie hierover offtopic is. Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is HN (ongeveer) de enige sim-only waarmee je binnen de bundel kan bellen naar betaalde nummers?
Als dat zo is, kunnen we wellicht hier Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons even verder met de discussie of zulke diensten niet gewoon in dit HN topic plaats mogen vinden.
Ah niet aan gedacht, dat is wel een goeie. Ik had vorig week verlengd voor hetzelfde abo via de HN site zelf en dan krijg je niks extra's ;p. Zo te zien kan ik de verlenging nog annuleren binnen 14 dagen.SolarOrbiter schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:21:
Ik heb vandaag verlengd via mobiel.nl.. 10000 units voor. 7.50
Ik had ook eerst via de HN site verlengd. Vervolgens geannuleerd en daarna via mobiel.nl besteld.xileS schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:21:
[...]
Ah niet aan gedacht, dat is wel een goeie. Ik had vorig week verlengd voor hetzelfde abo via de HN site zelf en dan krijg je niks extra's ;p. Zo te zien kan ik de verlenging nog annuleren binnen 14 dagen.
xileS schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:11:
[...]
Ik heb geen nieuw topic gezien, maar had wel veel verschillende oude topics gevonden met ongeveer hetzelfde idee.
Van de modbreak begreep ik dat discussie hierover offtopic is. Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is HN (ongeveer) de enige sim-only waarmee je binnen de bundel kan bellen naar betaalde nummers?
Als dat zo is, kunnen we wellicht hier Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons even verder met de discussie of zulke diensten niet gewoon in dit HN topic plaats mogen vinden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
---------------
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nope.
---------------
xileS in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons"
Discussie kunnen we wellicht daar voeren of het hier wel/niet thuishoort.
Omdat morgen mijn nieuwe tegoed van HN bijgeschreven wordt, wilde ik nu nog even met SMJB (sparen met) aan de gang. Op de beide nummers (per gesprek en per minuut) krijg ik geen verbinding, terwijl ik nog zat regulier tegoed heb. De verbinding wordt direct verbroken.
Meer ervaringen? Ik zit wel in de overgang naar een bundelwijziging, Heeft dat invloed?
Meer ervaringen? Ik zit wel in de overgang naar een bundelwijziging, Heeft dat invloed?
Ik heb nog geen ervaring met SMJB, dus ik weet niet wat voor nummers zij hebben.rowicom schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:48:
Omdat morgen mijn nieuwe tegoed van HN bijgeschreven wordt, wilde ik nu nog even met SMJB (sparen met) aan de gang. Op de beide nummers (per gesprek en per minuut) krijg ik geen verbinding, terwijl ik nog zat regulier tegoed heb. De verbinding wordt direct verbroken.
Maar mijn ervaring is dat 0906/0909 betaalnummers tegenwoordig standaard geblokkeerd zijn bij nieuwere HN abonnementen. Dit is in ieder geval zo bij mijn HN abonnementen van 1 en 2 jaar oud. Een 0900-nummer (zoals bij Thoorn ‘per gesprek’) gaat wel goed. Maar het 0909-nummer (zoals bij Thoorn 'per minuut') werd altijd meteen afgebroken met de mededeling dat dit nummer geblokkeerd is. Hetzelfde geldt voor 0906 ‘pay by phone’ nummers. Met mijn oude HN abonnement (5+ jaar oud) kon ik dit 0909-nummer van Thoorn altijd wel prima bellen.
Als het gesprek meteen wordt afgebroken zonder de mededeling dat het nummer geblokkeerd is, dan heb ik dat alleen als ik niet genoeg beltegoed meer heb.
Ik heb nog nooit problemen gehad met bellen naar een 0900-nummer in de overgang naar een nieuwe bundel, dus ik verwacht dat dit niet het probleem is.
Ik zie in de HN voorwaarden dat 0906/0909-nummers standaard de eerste drie maanden geblokkeerd zijn, dus mogelijk is dit het probleem en is deze blokkade eraf te halen met een belletje naar de klantenservice. Ik zie in ieder geval dat ik bepaalde 0906/0909-nummers na 1-2 jaar nog steeds niet kan bellen, dus òf de blokkade gaat er niet automatisch af, òf bepaalde betaalnummers worden altijd door HN geblokkeerd.
Excuses, ik was vergeten dat ik eind november mijn sim onlytegoed al opgebeld heb naar het toen bijna opgedoekte Thoorn... Haha, een afwijking van het standaard ritueel en glad vergeten... 🤭 Dus maar wachten op het nieuwe tegoed van HN morgen....
rowicom schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:04:
Excuses, ik was vergeten dat ik eind november mijn sim onlytegoed al opgebeld heb naar het toen bijna opgedoekte Thoorn... Haha, een afwijking van het standaard ritueel en glad vergeten... 🤭 Dus maar wachten op het nieuwe tegoed van HN morgen....

Gelukkig maar, kreeg al een hartverzakking dat SMJB helemaal niet zou werken. Dank voor de terugkoppeling.
Nieuwe abbo van mijn zoon was meteen te gebruiken met een 0900 nummer. Hoefde ik niks voor te doen. Hangt natuurlijk wel onder mijn account.
Bellen met SMJB werkt, maar levert minder op, veel meer gedoe dus laten we hopen dat T.H. binnenkort ook gewoon tegoedkaarten gaat verkopen want daar kan ik meer dan prima mee leven.
Bellen met SMJB werkt, maar levert minder op, veel meer gedoe dus laten we hopen dat T.H. binnenkort ook gewoon tegoedkaarten gaat verkopen want daar kan ik meer dan prima mee leven.
---------------
T. H.? Heb ik wat gemist? Wat is dat?Mistraller schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:15:
Ik denk dat het antwoord boven jouw reactie al staat
zie mod-break
2250 WP Zuid PVoutput
Sinds een paar weken merk ik dat ik niet kan bellen of gebeld worden met 2G uitgeschakeld op mijn Google Pixel 8. Klopt het dat HollandsNieuwe geen ondersteuning biedt voor bellen via niet-2G?
Hey, ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen. Maar de discussie over Thoorn (alternatieven) is verhuisd naar dit topic.
Kijk eens onderaanKC Boutiette schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:36:
Hey, ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen. Maar de discussie over Thoorn (alternatieven) is verhuisd naar dit topic.
Ik maak gebruik van de website om het beltegoed te checken, nu zie ik dat de website is veranderd en het beltegoed alleen nog wordt weergegeven in MB/MIN/SMS en niet meer in euros.
Lastig als je betaalnummers wil bellen.
Bij "bekijk je bundel" staat nog wel: "wijzig bundel weergave # €" maar dat werkt bij mij niet.
Is dit bij anderen ook zo?
Iemand een idee waar het beltegoed in euros nog is te zien?
Bij "bekijk je bundel" staat nog wel: "wijzig bundel weergave # €" maar dat werkt bij mij niet.
Bij mij werkte dat knopje ook niet. Dus ik dacht, ik vraag het Anouk, de virtuele assistent.Newday schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:07:
Ik maak gebruik van de website om het beltegoed te checken, nu zie ik dat de website is veranderd en het beltegoed alleen nog wordt weergegeven in MB/MIN/SMS en niet meer in euros.
De invoer "Ik wil mijn tegoed inzien" leverde als resultaat een bedrag in euro's.
Dus de chat proberen
Ik denk dat Anouk heropvoeding heeft gekregen, ik kreeg bij de zelfde vraag het beltegoed in MB/min, zelfs als ik daarna de zelfde vraag nog eens stelde met expliciet in euros er bij.Kalentum schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:37:
[...]
Bij mij werkte dat knopje ook niet. Dus ik dacht, ik vraag het Anouk, de virtuele assistent.
De invoer "Ik wil mijn tegoed inzien" leverde als resultaat een bedrag in euro's.
Dus de chat proberen
De echte medewerker wist me daarna te vertellen dat het probleem van de website bekend is en dat het waarschijnlijk binnenkort wordt aangepast.
Erg irritant idd. Ik vond de app al slechter geworden, maar nu passen ze ook de site aan.
Bellen naar *101# lijkt nog wel te werken, dan krijg je een SMS met je euro saldo.
Bellen naar *101# lijkt nog wel te werken, dan krijg je een SMS met je euro saldo.
Weet iemand of ik de tweestapsverificatie op de HN portal kan uitschakelen? Ik beheer oa de accounts van mijn ouders en kan hier nu niet meer makkelijk inloggen omdat de code bij hen in de SMS of mail terecht komt en ze niet om de hoek wonen. Irritante aanpassing van HN wat mij betreft
Vreemd genoeg werkt de code via sms nooit bij mijn eigen account. Wel via mail dat gaat foutloos.tyson69 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:39:
Weet iemand of ik de tweestapsverificatie op de HN portal kan uitschakelen? Ik beheer oa de accounts van mijn ouders en kan hier nu niet meer makkelijk inloggen omdat de code bij hen in de SMS of mail terecht komt en ze niet om de hoek wonen. Irritante aanpassing van HN wat mij betreft
Zien anderen dit gedrag ook?
Geen problemen gehad met code via sms.stormfly schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:03:
[...]
Vreemd genoeg werkt de code via sms nooit bij mijn eigen account. Wel via mail dat gaat foutloos.
Zien anderen dit gedrag ook?
Ik heb al mijn leven lang een simonly abbo bij Vodafone. Inmiddels betaal ik 13,51 euro per maand (ben al 1,5 jaar uit vast contract) voor een simpel Start M abbo, i.c.m. Ziggo krijg ik dan 3 + 3 = 6 GB data per maand.
Ik maak gemiddeld nog geen 1 GB per maand op aan data. Zit vrijwel altijd op locatie ergens op Wifi.
Eigenlijk keek ik nooit naar mijn abonnement om. Bij toeval zat ik laatst eens te kijken wat er zoal beschikbaar is en nu kwam ik HN tegen, met diezelfde Ziggo combi acties. Zo te zien kan ik voor 8 euro pm (of 10 eu bij maandelijks opzegbaar) een 20GB abbo afsluiten. Scheelt mij dus enkele euro's per maand en veel meer data.
Nu gaat het mij niet perse om een paar euro pm en die data is leuk maar gebruik ik nu al niet maar ik hecht wel veel waarde aan een goed betrouwbaar netwerk.
Is meeliften op het Vodafone netwerk hetzelfde als precies die kwaliteit van Vodafone? Ik twijfel om over te stappen, of dit geen gezeik gaat opleveren.
Ik maak gemiddeld nog geen 1 GB per maand op aan data. Zit vrijwel altijd op locatie ergens op Wifi.
Eigenlijk keek ik nooit naar mijn abonnement om. Bij toeval zat ik laatst eens te kijken wat er zoal beschikbaar is en nu kwam ik HN tegen, met diezelfde Ziggo combi acties. Zo te zien kan ik voor 8 euro pm (of 10 eu bij maandelijks opzegbaar) een 20GB abbo afsluiten. Scheelt mij dus enkele euro's per maand en veel meer data.
Nu gaat het mij niet perse om een paar euro pm en die data is leuk maar gebruik ik nu al niet maar ik hecht wel veel waarde aan een goed betrouwbaar netwerk.
Is meeliften op het Vodafone netwerk hetzelfde als precies die kwaliteit van Vodafone? Ik twijfel om over te stappen, of dit geen gezeik gaat opleveren.
Ik heb een vergelijkbaar patroon: ik gebruik weinig data omdat ik ook veel op Wifi netwerken zit. Ik wandel best veel en dan vind ik het handig dat ik een wandelapp met een kaart heb, en dat dat ook werkt in een afgelegen bos of tussen dorpen in. Dat werkt prima.jesco_white schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:54:
Ik heb al mijn leven lang een simonly abbo bij Vodafone. Inmiddels betaal ik 13,51 euro per maand (ben al 1,5 jaar uit vast contract) voor een simpel Start M abbo, i.c.m. Ziggo krijg ik dan 3 + 3 = 6 GB data per maand.
Ik ben al 4 jaar HN klant en zou dat niet zijn als het mobiele netwerk niet goed zo werken. Ik vind het een prima provider. Ik verwacht geen gezeik bij een overstap maar ik kan dus niet vergelijken met Vodafone.
Ik heb 5 jaar geleden de overstap van Vodafone naar HN gemaakt. Dat ging vlekkeloos, en ik heb daarna ook geen andere problemen ervaren.jesco_white schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:54:
[…]
Bij de introductie van 4G werd dat voor hollandsnieuwe wat later geactiveerd. 5G is nu voor alle HN-klanten beschikbaar. Netwerkdekking en -kwaliteit zijn volgens mij gelijk.jesco_white schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:54:
[...]
Ik gebruik Komoot om te wandelen en Tomtom GO voor navigatie in de auto. Maar dan is gps locatie belangrijker dan netwerkontvangst, toch? Hooguit voor live filemeldingen etc. heb je dan wel data nodig.Kalentum schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:11:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar patroon: ik gebruik weinig data omdat ik ook veel op Wifi netwerken zit. Ik wandel best veel en dan vind ik het handig dat ik een wandelapp met een kaart heb, en dat dat ook werkt in een afgelegen bos of tussen dorpen in. Dat werkt prima.
Ik ben al 4 jaar HN klant en zou dat niet zijn als het mobiele netwerk niet goed zo werken. Ik vind het een prima provider. Ik verwacht geen gezeik bij een overstap maar ik kan dus niet vergelijken met Vodafone.
Ah, ok dus die features komen wat later dan. Ik heb 5G uitgezet op mijn S24. Scheelt wat batterij en heb het volgens mij nog nooit gemist, die extra snelheid op de mobiele dataverbinding.desmond schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:19:
[...]
Bij de introductie van 4G werd dat voor hollandsnieuwe wat later geactiveerd. 5G is nu voor alle HN-klanten beschikbaar. Netwerkdekking en -kwaliteit zijn volgens mij gelijk.
Ligt het tonen van je verbruik nogal achter? Zowel in de app als op de website, kan ik mijn verbruik van deze en de vorige periode niet zien. alles staat op nul. Ik moet terug naar de periode van 21-okt tot 21 nov om wel verbruik te kunnen zien. de maanden ervoor zijn ook ok.
Sinds kort over op HN. Ik kom van Vodafone. Het vreemde is is dat ik nu veel beter bereik heb en vaker 5G.
Ik verwachte hetzelfde bereik. Komt dat wellicht omdat ik nu een nieuwe simkaart heb? De oude was echt echt minstens 8 jaar oud?
Ik verwachte hetzelfde bereik. Komt dat wellicht omdat ik nu een nieuwe simkaart heb? De oude was echt echt minstens 8 jaar oud?
Je nieuwe sim is iig geheel opnieuw geactiveerd op het netwerk. Sinds 4G is netwerkconfiguratie een stuk complexer, waarbij de combinatie van telefoon hardware en netwerk provider specifiek moet worden geconfigureerd voor optimale werking, denk bv aan de ondersteuning van netwerkfrequenties. Misschien staat dit voor jou mobiel nu beter ingesteld?meermarco schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:08:
Sinds kort over op HN. Ik kom van Vodafone. Het vreemde is is dat ik nu veel beter bereik heb en vaker 5G.
Mijn ervaring na twee weken Hollandsnieuwe: het werkt eigenlijk overal waar ik kom erg goed. Toegegeven: ik ben nog niet veel buiten Amsterdam geweest, maar binnen Amsterdam (vooral binnenstad) heb ik in oude grachtenpanden met KPN vaak problemen gehad. Dat heb ik met HN vooralsnog niet gehad. Kleine disclaimer: ik heb KPN hier niet meer getest sinds de uitrol van N78. Geen idee of dat veel verschil uitmaakt, want deze extra capaciteit lost het no-signal probleem in grachtenpanden volgens mij niet op. Hoe dan ook: ik betaal een stuk minder en heb voor de zekerheid een paar euro gestort op een Roamless eSim, zodat ik eventuele gaten in het bereik op kan vangen door even over te schakelen naar Odido of KPN, maar tot nu toe werkt het eigenlijk overal vlekkeloos. Waar ik woon in Amsterdam is niet veel drukte. KPN en Odido zijn daar allebei ontzettend vertegenwoordigd op de N78-band. Vodafone doet daar (nog) niet veel aan mee waar ik woon. En ja, daar zal je gerust iets van kunnen merken in milliseconden laadtijd, maar als je gewoon tevreden bent met normaal snel internet dan zit je bij Hollandsnieuwe gewoon prima. Althans, ik dan
Mocht er iets veranderen dan geef ik een update.
Weet iemand of MK_ in "[HollandsNieuwe] Ervaringen & Discussie" nog actueel is? In de pdf's die nu online staan vind ik dit nergens terug...?
Ja het is. Bel *101# dan zie je hoeveel tegoed je hebt.Jacob123 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:32:
Weet iemand of MK_ in "[HollandsNieuwe] Ervaringen & Discussie" nog actueel is? In de pdf's die nu online staan vind ik dit nergens terug...?
Ik bedoel meer voor nieuwe simonly's.zing schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:54:
[...]
Ja het is. Bel *101# dan zie je hoeveel tegoed je hebt.
Zo staat de 20.000 units variant niet in de tabel...
- rick77
- Registratie: Januari 2004
- Laatst online: 24-04 21:02
... get to the point!
:strip_icc():strip_exif()/u/102480/nonsystemdisk.jpg?f=community)
Matched: hollandsnieuwe
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 2 jaar 1 jaar maandelijks opzegbaar tarief waarde tarief waarde tarief waarde 2000 MB / MIN / SMS * € 0,0055 € 11,00 € 0,0060 € 12,00 € 0,0065 € 13,00 5000 MB / MIN / SMS € 0,0028 € 14,00 € 0,0030 € 15,00 € 0,0032 € 16,00 10.000 MB / MIN / SMS € 0,0020 € 20,00 € 0,0021 € 21,00 € 0,0022 € 22,00 15.000 MB / MIN / SMS € 0,0016 € 24,00 € 0,0017 € 25,50 € 0,0018 € 27,00 20.000 MB / MIN / SMS € 0,0014 € 28,00 € 0,0015 € 30,00 € 0,0016 € 32,00 |
Deze tabel staat op de site onder "bundels en tarieven" onderaan deze pagina: https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only
Er is volgens mij een storing op het Vodafone netwerk.
Hier geen problemen maar op https://allestoringen.nl/storing/vodafone/ zijn er inderdaad meer meldingen vanochtend.
Ik heb hier ook problemen mee.kindle44 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:47:
Sinds een paar weken merk ik dat ik niet kan bellen of gebeld worden met 2G uitgeschakeld op mijn Google Pixel 8. Klopt het dat HollandsNieuwe geen ondersteuning biedt voor bellen via niet-2G?
Ben je hier inmiddels al meer over te weten gekomen?
Het kwam blijkbaar door te vaak wijzigen van mijn e-sim en SIM instellingen. Na een paar keer te restarten, ging het toch goed functioneren. Nu heb ik dus 2G uitstaan en ik ontvang wel oproepen (in HD Voice!) via 4G terwijl het internet tegelijk op 5G staat.
nieuws: Telefoons tonen in Nederland vaak 5g-logo bij verbinding met 4g-netwerkkindle44 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 03:47:
[...]
ik ontvang wel oproepen (in HD Voice!) via 4G terwijl het internet tegelijk op 5G staat.
Zat te denken om te over te stappen naar hun.
Maar vroeg me af hoe de buitenlandse verbinding is en of Internetten en bellen tegelijkertijd goed en soepel werkt?
Las ook dat ik met HN dan kan bellen naar een betaalde nummer en dan cadeaukaarten kan sparen (dat andere topic had ik al gezien).
Hoeveel euro cadeaubon levert dat op voor hoeveel minuten?
Kan je het abonnement dan gratis op deze manier verkrijgen?
Maar vroeg me af hoe de buitenlandse verbinding is en of Internetten en bellen tegelijkertijd goed en soepel werkt?
Las ook dat ik met HN dan kan bellen naar een betaalde nummer en dan cadeaukaarten kan sparen (dat andere topic had ik al gezien).
Buitenlandse verbinding zal vast verschillen per land en situatie, maar ik heb er laatste jaren geen problemen mee ervaren. En buiten EU neem ik sowieso een prepaid (E-)Sim.NicoHF schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:31:
Je andere vraag hoort geloof ik in de andere topic.
Ik kan verlengen , maar dan ben ik duurder uit weet iemand of het zin heeft om contact op te nemen met HN om een aanbod te krijgen zodat ik niet duurder uit ben. betaal nu 12 euro voor 35 gb en onbeperkt bellen per maand voor een 1 jarig contract.
Je hoeft je contract niet te verlengen, je betaalt na afloop van het contract gewoon maandelijks door aan wat je nu hebt (eventueel met de jaarlijkse inflatiecorrectie er bovenop).baco101 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:15:
Ik kan verlengen , maar dan ben ik duurder uit weet iemand of het zin heeft om contact op te nemen met HN om een aanbod te krijgen zodat ik niet duurder uit ben. betaal nu 12 euro voor 35 gb en onbeperkt bellen per maand voor een 1 jarig contract.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Je kan eventueel kijken of 35 GB niet teveel voor je is en of je onbeperkt bellen nodig hebt.
Nee, je krijgt nooit meer dan de aanbiedingen op internet. Gewoon lekker zo laten, en blackfriday afwachten of zo. Je betaalt hetzelfde maar kunt voortaan per maand opzeggen, verder verandert er niks.baco101 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:15:
---------------
hollandsnieuwe maakt gebruik van Vodafone, zal grofweg hetzelfde werken in buitenland. Let op: buiten de EU (+zwitserland & noorwegen) zijn de priceplans van hollandsnieuwe ongunstig.NicoHF schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:31:
Maar vroeg me af hoe de buitenlandse verbinding is en of Internetten en bellen tegelijkertijd goed en soepel werkt? [...]
Zojuist mijn overstap in gang gezet. Krijg netjes welkommailtjes van ze en heb inmiddels account aangemaakt en app geinstalleerd zoals zij aangaven te doen om de voortgang voor nu in de gaten te kunnen houden.
Na inloggen in app en/of webpagina wordt er een 2FA code gestuurd naar mijn mail. Echter, deze mails komen pas na een minuut of 10 binnen om een of andere reden, waardoor deze codes dan alweer verlopen zijn. Lekker frustrerend. Kan nu dus niet verder.
Na inloggen in app en/of webpagina wordt er een 2FA code gestuurd naar mijn mail. Echter, deze mails komen pas na een minuut of 10 binnen om een of andere reden, waardoor deze codes dan alweer verlopen zijn. Lekker frustrerend. Kan nu dus niet verder.
Ter verduidelijking voor de slechte lezer, je bedoelt hier dat Noorwegen, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland in de tarieven van de EU vallen. (check hier https://www.hollandsnieuwe.nl/tarieven-buitenland)desmond schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:24:
[...]
hollandsnieuwe maakt gebruik van Vodafone, zal grofweg hetzelfde werken in buitenland. Let op: buiten de EU (+zwitserland & noorwegen) zijn de priceplans van hollandsnieuwe ongunstig.
Voor andere landen kan ik aanraden esimdb te gebruiken mits ondersteund door je toestel.
ping 127.212.23.124
Ik kreeg gisteren een SMS van Hollands Nieuwe met het nieuws dat ik 1000 MB/MIN/SMS extra erbij krijg meer mensen deze SMS gekregen?
[ Voor 13% gewijzigd door Pjotrofsky op 02-04-2025 19:21 ]
Ja. Hier ook. Was vorige maand bij mij.Pjotrofsky schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:20:
Ik kreeg gisteren een SMS van Hollands Nieuwe met het nieuws dat ik 1000 MB/MIN/SMS extra erbij krijg meer mensen deze SMS gekregen?
Ik ga altijd naar Noorwegen, kan je gewoon gebruik maken van je bundel; alleen midden op zee met de veerboot kan je beter ff je verbinding dichtzetten.desmond schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:24:
[...]
hollandsnieuwe maakt gebruik van Vodafone, zal grofweg hetzelfde werken in buitenland. Let op: buiten de EU (+zwitserland & noorwegen) zijn de priceplans van hollandsnieuwe ongunstig.
---------------
Is het er bij jou ook echt bij gekomen? Ik zie het namelijk er niet bij staan...
Mijn bundel is/was 10 GB + verdubbeling ivm Ziggo dus totaal 20 GB dus dan zou ik nu toch minstens 22 GB moeten krijgen? 🤔
Waarom?Mistraller schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:55:
[...]
Ik ga altijd naar Noorwegen, kan je gewoon gebruik maken van je bundel; alleen midden op zee met de veerboot kan je beter ff je verbinding dichtzetten.
Ik heb het smsje niet meer met tarieven maar volgens mij was data €8,00 per MB. Ook gebeld worden hangt een tarief aan meen ik. Nu denk ik wel dat dit van je sim-only bundel afgaat, maar met deze prijs is het dus in 3mb wel op
Wij varen meestal met Fjordline en die heeft tegenwoordig free wifi. Niet heel snel maar genoeg voor een fotootje of een appje.
In Noorwegen is de dekking overigens verbazingwekkend goed. kilometers verwijderd van de bewoonde wereld en gewoon nog 4g, al mag je er in dergelijke landen nooit vanuit gaan, ook vaak genoeg gehad dat we de hele dag heerlijk offline waren
Vlak voordat wij weer gaan, ga ik mijn dochter ook nog porteren naar HN. De enige keer dat iedereen bij ons echt veel data trekt, is in Noorwegen. De enige die namelijk ooit een dikke overschrijding had in noorwegen, dat was mijn dochter. Bij Simpel is het helaas niet zo simpel als bij HN.
HN is in mijn ogen de perfecte provider als je kinderen hebt.
[ Voor 38% gewijzigd door Mistraller op 06-04-2025 17:44 ]
---------------
Je hebt gelijk. Ik zie het er bij mij ook niet bij staan. En ik kan de email ook niet meer vinden. Ik heb hetzelfde abonnement, volgens mij kreeg je 1 GB extra gratis. Ik zal even contact opnemen.Pjotrofsky schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:50:
[...]
Is het er bij jou ook echt bij gekomen? Ik zie het namelijk er niet bij staan...
Mijn bundel is/was 10 GB + verdubbeling ivm Ziggo dus totaal 20 GB dus dan zou ik nu toch minstens 22 GB moeten krijgen? 🤔
Je zou inderdaad 1 GB extra krijgen, weet niet of die ook weer verdubbeld wordt ivm het Ziggo abonnement dan zou je dus of 21 GB of 22 GB totaal moeten krijgen...Eastend schreef op maandag 7 april 2025 @ 00:59:
[...]
Je hebt gelijk. Ik zie het er bij mij ook niet bij staan. En ik kan de email ook niet meer vinden. Ik heb hetzelfde abonnement, volgens mij kreeg je 1 GB extra gratis. Ik zal even contact opnemen.
Net even gebeld via 1200, ik moest het nog heel even afwachten deze week het zou misschien nog verwerkt moeten worden in het systeem en als het aan het einde van de week nog niet in mijn overzicht staat moet ik ze even e-mailen met het berichtje/SMSje dan gaan ze het verder bekijken.
Het SMSje:
:strip_exif()/f/image/aKGbTjilSXHZ3hRKclyzVFfz.png?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Pjotrofsky op 07-04-2025 10:08 ]
Toch nog maar even reageren.kindle44 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 03:47:
Het kwam blijkbaar door te vaak wijzigen van mijn e-sim en SIM instellingen. Na een paar keer te restarten, ging het toch goed functioneren. Nu heb ik dus 2G uitstaan en ik ontvang wel oproepen (in HD Voice!) via 4G terwijl het internet tegelijk op 5G staat.
Ik zit nog op Android 11

Het toestel heeft geen e-sim.
Mijn toestel heeft ook geen 5G en staat het voorkeursnetwerktype dus op 4G.
Het geouwhoer is zomaar in 2024 begonnen en zo'n beetje tijdens elk telefoongesprek een regelmatig terugkerende Notification-toon

Als ik zeker wist dat het aan HN ligt dan wist ik wat ik moest doen
Ga ik toch ook eens navragen. Ik ben al jaren HN klant met 3 abbo's maar ik heb dit niet gehad.Pjotrofsky schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:52:
[...]
Je zou inderdaad 1 GB extra krijgen, weet niet of die ook weer verdubbeld wordt ivm het Ziggo abonnement dan zou je dus of 21 GB of 22 GB totaal moeten krijgen...
Net even gebeld via 1200, ik moest het nog heel even afwachten deze week het zou misschien nog verwerkt moeten worden in het systeem en als het aan het einde van de week nog niet in mijn overzicht staat moet ik ze even e-mailen met het berichtje/SMSje dan gaan ze het verder bekijken.
Het SMSje:
[Afbeelding]
---------------
Hoi!
Andere mensen die last hebben van een spontane locked sim? Lijkt willekeurig te gebeuren en moet iedere keer met een pincode unlocken..
Andere mensen die last hebben van een spontane locked sim? Lijkt willekeurig te gebeuren en moet iedere keer met een pincode unlocken..
Nope, hier geen problemen.YBH schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:48:
Hoi!
Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie