Heb even gekeken bij mij. Als ik via menu | beeld | Beeld in beeld ga, dan werkt het (weet niet hoe jij het selecteerd). Maar voor dagelijks gebruik is het nogal omslachtig. Ik denk wel dat je de ingebouwde decoder hiervoor moet gebruiken, 2 AV bronnen lukt niet. Het is voor beeld 1 alleen TV/SD/USB en voor beeld 2 alle inputs onder AV; maar als je een HDMI bron selecteerd krijg je een error bij het wisselen als je de beeldjes om wil draaien... werkt dus niet goed.DDarkForce schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:12:
Heeft iemand met een (42)VT30 picture in picture al aan de praat gekregen? Ik krijg 'Niet ingesteld' als ik het selecteer, in de menu's kan ik niets vinden en aan de handleiding heb ik ook niks. Ook op internet kan ik er extreem weinig over vinden.
Iemand enig idee hoe ik het instel/activeer?
Weet iemand toevallig of QPlaza, Digitalstreet, Bestekeus en dat soort toko's modellen (in mijn geval de 50GT30) leveren, die door Ziggo ondersteund worden? Maw, geen vage importmodellen zodat de CI+ functionaliteit niet werkt?
Zolanghet een E is is er niets aan de hand. Maakt geen zak uit waar die vandaan komt dan. Europa is gewoon 1 markt voor panasonic en die hebben echt niet voor NL een apart tvtje ontwikkeld.Frank Martin schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:34:
Weet iemand toevallig of QPlaza, Digitalstreet, Bestekeus en dat soort toko's modellen (in mijn geval de 50GT30) leveren, die door Ziggo ondersteund worden? Maw, geen vage importmodellen zodat de CI+ functionaliteit niet werkt?
Net even gekeken op pricewatch en kieskeurig, maar bij meerdere shops is de levertijd nog steeds langer dan 8 dagen en eentje zelfs onbekend. Vraag me echt af hoe goed ie nu echt leverbaar is hoor. De VT30...that is.
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 24-07-2011 13:07 ]
Naar mijn weten doet alleen de VT30 96Hz. De GT30 48Hz. De St30 weet ik niet.RFAMLK schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:56:
Bedankt voor de antwoorden zo ver.
Kan iemand bevestigen dat de ST30 en/of GT30 48Hz en 96Hz kunnen tonen?
Is erg fijn voor het 24p film kijken. Frame interpolatie doe ik zelf adhv software algoritmen.
Roger.
Ja zo probeer ik het ook. Bijv HDMI 1/2/3/4 en dan zou ik PIP analoog TV willen. Punt is dat ik zodra ik iets wil aangeven bij Beeld in Beeld zegt ie dus 'Niet ingesteld'. Denk dat ik de supportafdeling van Panasonic maar moet bellen binnenkort.Arnout schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:44:
[...]
Heb even gekeken bij mij. Als ik via menu | beeld | Beeld in beeld ga, dan werkt het (weet niet hoe jij het selecteerd). Maar voor dagelijks gebruik is het nogal omslachtig. Ik denk wel dat je de ingebouwde decoder hiervoor moet gebruiken, 2 AV bronnen lukt niet. Het is voor beeld 1 alleen TV/SD/USB en voor beeld 2 alle inputs onder AV; maar als je een HDMI bron selecteerd krijg je een error bij het wisselen als je de beeldjes om wil draaien... werkt dus niet goed.
Verwijderd
Ik wacht al drie maanden op mijn 64 inch samsung en wou volgende week de bestelling omzetten naar een 65 inch Panasonic, maar die leveren even slecht blijkbaar, dus veel zin heeft dat ook niet....devilsnight schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:05:
Net even gekeken op pricewatch en kieskeurig, maar bij meerdere shops is de levertijd nog steeds langer dan 8 dagen en eentje zelfs onbekend. Vraag me echt af hoe goed ie nu echt leverbaar is hoor. De VT30...that is.
Verwijderd
Had hetzelfde probleem met mijn VT20. Had eerst de V10 daar werkte het perfect. Na contact met panasonic vertelde me ze dat die functie om analoog beeld en HDMI in PIP af te spelen eruit is gehaald. De PIP is zeer klein geworden bij panasonic. Je kan enkel met de digitale tuner combineren met een AV,HDMI & mediaspeler.DDarkForce schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:16:
[...]
Ja zo probeer ik het ook. Bijv HDMI 1/2/3/4 en dan zou ik PIP analoog TV willen. Punt is dat ik zodra ik iets wil aangeven bij Beeld in Beeld zegt ie dus 'Niet ingesteld'. Denk dat ik de supportafdeling van Panasonic maar moet bellen binnenkort.
kan iemand mij wat andwoorde geven leuk topic btw
ik heb een vt20 gekocht deze had helaas heel veel last van de groene trails
ongelooflijk al sje dan op forums leest dat dit toch zeer veel voor komt je legt wel ff wat neer voo reen toestel.
maar goed tv opgehaald 3 weken geleden.
krijg ik nu te horen...ik krijg een vt30 super!
maar zie nog steets dat het last heeft van groene trails
maar dat het minder is(wat ook al bij de vt20 minder zou zijn)
wie kan hier meer over vertellen
ik vind het toch echt niet kunne als je zo duure tv koopt,overal leest beste tv voor 2d en 3d etc etc
ok ik snap elke tv kan nooit perfect zijn maar dit is toch verre van perfect hoor,elke keer di egroene was na vege super irie
dan zijn er echt wel betere tvs die dat niet hebben maar goed,mss moet ik maar afwachte tot dinsdag dan zie ik het zelf.maar krijg zo geen echte vertrouwe in panasonic ondanks dat ze een super gebaar maken met d evt30 te geven(ook tuurlijk omdatde vt20 nergens meer te krijgen is )
ongelooflijk al sje dan op forums leest dat dit toch zeer veel voor komt je legt wel ff wat neer voo reen toestel.
ik vind het toch echt niet kunne als je zo duure tv koopt,overal leest beste tv voor 2d en 3d etc etc
ok ik snap elke tv kan nooit perfect zijn maar dit is toch verre van perfect hoor,elke keer di egroene was na vege super irie
dan zijn er echt wel betere tvs die dat niet hebben maar goed,mss moet ik maar afwachte tot dinsdag dan zie ik het zelf.maar krijg zo geen echte vertrouwe in panasonic ondanks dat ze een super gebaar maken met d evt30 te geven(ook tuurlijk omdatde vt20 nergens meer te krijgen is )
groene trails, je bedoelt een groene gloed achter snel bewegende hoge contrastrijke dingen? Dat is phosphor trailing.. Dati s normaalsjefwillems schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:54:
kan iemand mij wat andwoorde geven leuk topic btw
Moeilijke keuze hoor, kiezen tussen een 50GT30 en een Samsung 51PS6900
Allebei even goed. De Samsung is goedkoper. Dus...Frank Martin schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:51:
Moeilijke keuze hoor, kiezen tussen een 50GT30 en een Samsung 51PS6900
Ja, best moeilijk inderdaad.D-TECH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:18:
[...]
Allebei even goed. De Samsung is goedkoper. Dus...
Panasonic is gewooon de koning op plasma-gebied, ik zou persoonlijk dus zeker voor de Panasonic gaan....
Panasonic mag dan marginaal hogere contrasten en iets beter zwartwaarden hebben dan Samsung maar daar is ook alles mee gezegd. In bewegingsresolutie laten de Samsung's en zelfs de LG's de Plasma TV's van Panasonic ver achter hun. Tenzij je een Panasonic een goede 24Hz input voedt (zijn schaars) of een 50Hz of 60Hz input met 1:1 beeldfrequentie (50fps of 60fps) want anders krijg je last van dubbelbeeld bij Panasonic.yannickie111 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:36:
[...]
Ja, best moeilijk inderdaad.
Panasonic is gewooon de koning op plasma-gebied, ik zou persoonlijk dus zeker voor de Panasonic gaan....
Nou ja ver...900 om 1080.... (met ifc uit)..Buck Naked schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:34:
[...]
Panasonic mag dan marginaal hogere contrasten en iets beter zwartwaarden hebben dan Samsung maar daar is ook alles mee gezegd. In bewegingsresolutie laten de Samsung's en zelfs de LG's de Plasma TV's van Panasonic ver achter hun.
klopt daar zijn ze gewoon slecht in maar daar heb IFC voor:Buck Naked schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:34:
[...]
Panasonic mag dan marginaal hogere contrasten en iets beter zwartwaarden hebben dan Samsung maar daar is ook alles mee gezegd. In bewegingsresolutie laten de Samsung's en zelfs de LG's de Plasma TV's van Panasonic ver achter hun. Tenzij je een Panasonic een goede 24Hz input voedt (zijn schaars) of een 50Hz of 60Hz input met 1:1 beeldfrequentie (50fps of 60fps) want anders krijg je last van dubbelbeeld bij Panasonic.
van de tweakers review
Bij de 'Film resolution loss-test' wordt gekeken hoe goed de tv 1080/24p-filmmateriaal uit een 1080/60i-signaal kan reconstrueren. Die laatste signaalsoort wordt veel door kabelbedrijven gebruikt. Deze reconstructie van 24Hz-materiaal staat ook wel bekend als 'inverse telecine'.
De zogeheten 2:2- en 3:2-pulldown van het 1080i/60-signaal gaat niet lekker. De vierkantjes onderaan het scherm flikkeren ten teken dat deze cadansen niet herkend worden. Hierdoor kan de resolutie verminderen en dit is onder meer zichtbaar als moiré. Ook andere candansen als 2:2:2:4 en 2:3:3:2 (dv-cam-formaten), 5:5-pulldown voor animatie en dergelijke gaan de mist in. Fabrikanten als Samsung hebben de cadansherkenning toch beduidend beter voor elkaar.
Ik wil graag op een hdmi output kanaal van mijn p42g20 altijd 24p als framerate hebben. Kan ik dat ergens instellen?
Ja leuk om naar benchmarks te kijken. Ik kijk naar mijn eigen TX-P50VT20EA en zie daar bij alle 2:1 content enorm veel dubbel beeld (50Hz content met 25fps en 60Hz content op 30fps). Het probleem is zo erg dat ik bij deze content de ghosting van mijn LCD prefereer. Console gaming op een Panasonic Plasma is qua bewegingsresolutie met games op 25fps of 30fps en laten we eerlijk zijn dat is zo'n beetje iedere game is niet om aan te gluren. Een Samsung of LG en uiteraard de Pioneer Plasma's hebben hier totaal geen last van. Uiteraard is het beeld niet 100% scherp bij snelle pans maar wel stukken beter dan op een Panasonic Plasma of iedere willekeurige LCD.Adlermann schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:36:
[...]
Nou ja ver...900 om 1080.... (met ifc uit)..
Het probleem waar ik over spreek heeft niets te maken bij de de-interlacer of een pulldown effect. Het betreft hier een beeldprocessing probleem waar Panasonic al jaren mee kampt en onwillend of onkundig is om op te lossen. Het de-interlacer is ook een goed voorbeeld van de onwillend- of onkundigheid bij Panasonic om problemen op te lossen.klopt daar zijn ze gewoon slecht in maar daar heb IFC voor:
van de tweakers review
Bij de 'Film resolution loss-test' wordt gekeken hoe goed de tv 1080/24p-filmmateriaal uit een 1080/60i-signaal kan reconstrueren. Die laatste signaalsoort wordt veel door kabelbedrijven gebruikt. Deze reconstructie van 24Hz-materiaal staat ook wel bekend als 'inverse telecine'.
De zogeheten 2:2- en 3:2-pulldown van het 1080i/60-signaal gaat niet lekker. De vierkantjes onderaan het scherm flikkeren ten teken dat deze cadansen niet herkend worden. Hierdoor kan de resolutie verminderen en dit is onder meer zichtbaar als moiré. Ook andere candansen als 2:2:2:4 en 2:3:3:2 (dv-cam-formaten), 5:5-pulldown voor animatie en dergelijke gaan de mist in. Fabrikanten als Samsung hebben de cadansherkenning toch beduidend beter voor elkaar.
IFC is voor mij persoonlijk geen optie om 2 specifieke reden:
1. Het introduceert een vals en versneld beeld wat zeer onnatuurlijk over komt.
2. Het introduceert beeldfouten (artifacts) om snelbewegende objecten op complexe achtergronden en verhoogd de inputlag vanwege meer beeldberekeningen.
Verwijderd
Als je de VT30 vergelijkt met een oude standaard dikke beeldbuis TV, is de schittering van het (dag)licht bij de VT30 dan veel groter of juist minder?
Ben gisteren nog eens wezen kijken voor de VT30 en D8000.
Helaas hadden ze de D8000 niet staan, maar wel de D6900.
Wat me opviel, en toevallig dat Buck hierover begint, is dat bij de VT30 bij de 2 films die ik afspeelde het beeld enorm stotterde. De 2 films waar ik het over heb zijn Shaun of the Dead (dvd) en 2012 (bd).
Bij SotD loopt het hoofdpersonage vrij in het begin van de film van huis naar een lokale buurtsuper. Hierbij volgt de camera het hoofdpersonage. De 'wereld' om hem heen wordt hierbij enorm stotterend weergegeven.
Voor de film 2012 een zelfde soort situatie waarbij ook de omgeving enorm schokt.
Met IFC ingeschakeld is dit uiteraard niet het geval, maar dan krijg je zoals Buck al zei een onnatuurlijk beeld.
Is dit aan de hand van andere settings op te lossen? Kan me namelijk niet voorstellen dat al die tevreden VT30 owners hier mee kunnen leven.
Bij m'n huidige TV (LE32A656) en BD80 Bluray speler heb ik hier geen last van. Op m'n PC heb ik er wel last van alleen naar m'n idee minder dan bij de VT30 en de D6900 (die er overigens ook last van had).
Als dit zoals Buck zegt echt met beeldprocessing te maken heeft en niet op te lossen is (behalve met IFC) ben ik weer terug bij af na een maand zoeken en reviewen
Wat me opviel, en toevallig dat Buck hierover begint, is dat bij de VT30 bij de 2 films die ik afspeelde het beeld enorm stotterde. De 2 films waar ik het over heb zijn Shaun of the Dead (dvd) en 2012 (bd).
Bij SotD loopt het hoofdpersonage vrij in het begin van de film van huis naar een lokale buurtsuper. Hierbij volgt de camera het hoofdpersonage. De 'wereld' om hem heen wordt hierbij enorm stotterend weergegeven.
Voor de film 2012 een zelfde soort situatie waarbij ook de omgeving enorm schokt.
Met IFC ingeschakeld is dit uiteraard niet het geval, maar dan krijg je zoals Buck al zei een onnatuurlijk beeld.
Is dit aan de hand van andere settings op te lossen? Kan me namelijk niet voorstellen dat al die tevreden VT30 owners hier mee kunnen leven.
Bij m'n huidige TV (LE32A656) en BD80 Bluray speler heb ik hier geen last van. Op m'n PC heb ik er wel last van alleen naar m'n idee minder dan bij de VT30 en de D6900 (die er overigens ook last van had).
Als dit zoals Buck zegt echt met beeldprocessing te maken heeft en niet op te lossen is (behalve met IFC) ben ik weer terug bij af na een maand zoeken en reviewen
[ Voor 8% gewijzigd door JvdHoudt op 25-07-2011 22:42 ]
Tjonge jonge, door al die redelijk negatieve reacties ga ik weer twijfelen aan mijn VT30 aankoop,maar dat moet ik echt niet doen. Het is een gigantische smak geld en het is niet goed om dan te gaan lopen twijfelen, de dingen die ik zal doen met de VT30 zijn vooral consolegaming en ook films/series kijken. Ik verwacht gewoon een prachtig beeld en dat het lekker soepel loopt....dat mag toch gvd ook echt wel voor zulke bedragen.
Verwijderd
devilsnight schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 03:05:
Tjonge jonge, door al die redelijk negatieve reacties ga ik weer twijfelen aan mijn VT30 aankoop,maar dat moet ik echt niet doen. Het is een gigantische smak geld en het is niet goed om dan te gaan lopen twijfelen, de dingen die ik zal doen met de VT30 zijn vooral consolegaming en ook films/series kijken. Ik verwacht gewoon een prachtig beeld en dat het lekker soepel loopt....dat mag toch gvd ook echt wel voor zulke bedragen.
De eerste keer dat je naar de wrat op de neus van je tante kijkt, zal het niet zo n probleem zijn. Als je er elke keer opmerkzaam op wordt gemaakt dat dat ding daar zit, en men zich er ook nog negatief over gaat uitlaten, wordt het steeds erger en erger, en wordt het uiteindelijk een obsessie.JvdHoudt schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:41:
Ben zeer content met mijn VT30
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 07:49 ]
Wat was de instelling van de blurayspeler?JvdHoudt schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:41:
Ik kan je vertellen, dat je met een 96hz tv gewoon soepel beeld hebt bij een bluray. Zeker als er mensen voorbij lopen. Snellere pans zijn moeilijker weer te geven en je zal daar eerder wat dingen op kunnen merken.
@ hierboven;
De VT20 heeft dan ook een groot 50hz probleem. Iets wat op de VT30 een heel stuk minder is en zelfs bijna uit te schakelen door IFC op medium te zetten.
Weet ik even niet van de BluRay speler.
Het probleem met IFC is dat dit een onnatuurlijk beeld geeft. Is dus ook niet prettig kijken.
@Heppieboedah
Als het stotteren minimaal of af en toe zou zijn dan zou ik me hier niet aan storen. Het gaat erom dat dit stotteren zo erg is dat het niet te vermijden valt.
Heb jij IFC ingeschakeld staan dan?
Het probleem met IFC is dat dit een onnatuurlijk beeld geeft. Is dus ook niet prettig kijken.
@Heppieboedah
Als het stotteren minimaal of af en toe zou zijn dan zou ik me hier niet aan storen. Het gaat erom dat dit stotteren zo erg is dat het niet te vermijden valt.
[ Voor 13% gewijzigd door JvdHoudt op 26-07-2011 09:47 ]
IFC vind ik echt zo zonde op zo'n dure, kwalitatief vooruitstrevende televisie. Waarom zou je je beeld zo verkl*ten?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat is ook juist de reden dat ik om andere mogelijkheden vraag. Wil niet gebruik maken van IFC, maar zonder IFC hapert het beeld enorm bij bewegende shots zoals ik aangaf in mijn eerdere post .Grrrrrene schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:15:
IFC vind ik echt zo zonde op zo'n dure, kwalitatief vooruitstrevende televisie. Waarom zou je je beeld zo verkl*ten?
Verwijderd
THX, alle beeldverbeteraars en truukjes staan bij mij uit. Nogmaals, ik ervaar geen zichtbare problemen. Kan zijn dat ik het gewoon niet zie of merk.JvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:46:
Weet ik even niet van de BluRay speler.
@Heppieboedah
Heb je geen speciale 24p stand? Volgens mij zit ie ergens in het menu verstopt.JvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:30:
[...]
Dat is ook juist de reden dat ik om andere mogelijkheden vraag. Wil niet gebruik maken van IFC, maar zonder IFC hapert het beeld enorm bij bewegende shots zoals ik aangaf in mijn eerdere post .
Ik volg al 2 maanden dit topic en heb gister eindelijk besloten toch de 50VT30 te bestellen. Nu lees ik echter bovenstaande opmerkingen over stotteren van het beeld en heb dus ook maar besloten een account aan te maken en voor het eerst hier te posten.
Het is voor het eerst dat ik zo duidelijk lees over het stotteren van het beeld. Dit is mij in de winkel ook niet opgevallen. Mijn vragen zijn:
- is dit altijd het geval of alleen met bepaalde bronnen (blu-ray / dvd / UPC-box)
- Is dit niet oplosbaar door de software update waarover ik een aantal pagina's terug heb gelezen?
Ik had gehoopt nu eindelijk een goede beslissing te hebben genomen over welke tv te kopen en daarom baal ik een beetje van de laatste berichten...
Het is voor het eerst dat ik zo duidelijk lees over het stotteren van het beeld. Dit is mij in de winkel ook niet opgevallen. Mijn vragen zijn:
- is dit altijd het geval of alleen met bepaalde bronnen (blu-ray / dvd / UPC-box)
- Is dit niet oplosbaar door de software update waarover ik een aantal pagina's terug heb gelezen?
Ik had gehoopt nu eindelijk een goede beslissing te hebben genomen over welke tv te kopen en daarom baal ik een beetje van de laatste berichten...
Je hoeft je geen zorgen te maken, geen enkele reviewer heeft het over stotteren gehad. Met je UPC-box zul je misschien wel af en toe stotteringen hebben, als je dit ziet en vervelend vindt kun je IFC op de middelste stand zetten, hiermee is het verholpen.Dolf78 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:45:
Ik volg al 2 maanden dit topic en heb gister eindelijk besloten toch de 50VT30 te bestellen. Nu lees ik echter bovenstaande opmerkingen over stotteren van het beeld en heb dus ook maar besloten een account aan te maken en voor het eerst hier te posten.
Met blu-rays kan de VT30 uitstekend overweg.
Verwijderd
Laat je niet gek maken. Je hebt in mijn optiek een prima keus gemaakt..:-)Dolf78 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:45:
Ik volg al 2 maanden dit topic en heb gister eindelijk besloten toch de 50VT30 te bestellen. [...]
Dank voor de reacties D-Tech en Heppieboeddah. Ik had namelijk ook het idee dat dit toch wel één van de betere tv's was die er op dit moment is en daarom schrik ik en beetje van de slechte verhalen hierboven. Waarom zou de UPC-box overigens wel af en toe stotteren? Is dit puur de UPC-box zelf of werkt deze niet helemaal goed samen met de VT-30. Ik heb momenteel een 4 jaar oude TH-42PY70 en daar heb ik (voor zover ik kan zien) hier geen last van!
Heb je misschien een verklaring hoe het kan dat ik dit dan zo stotterend in de winkel heb ervaren bij zowel een dvd (SotD) als een brd (2012).D-TECH schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:48:
[...]
Je hoeft je geen zorgen te maken, geen enkele reviewer heeft het over stotteren gehad. Met je UPC-box zul je misschien wel af en toe stotteringen hebben, als je dit ziet en vervelend vindt kun je IFC op de middelste stand zetten, hiermee is het verholpen.
Met blu-rays kan de VT30 uitstekend overweg.
De brd zou daar dan geen last van mogen hebben en je zou zeggen de dvd na upscalen ook niet?
Misschien nog een tip hoe ik dit verder kan testen?
Je zou last kunnen hebben van de 50hz bug. Maar deze is eigenlijk niet zichtbaar tot je er echt op gaat letten. Als je er dan last van zou hebben zou je IFC op middle kunnen zetten, hiermee wordt het verholpen.Dolf78 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:55:
Dank voor de reacties D-Tech en Heppieboeddah. Ik had namelijk ook het idee dat dit toch wel één van de betere tv's was die er op dit moment is en daarom schrik ik en beetje van de slechte verhalen hierboven. Waarom zou de UPC-box overigens wel af en toe stotteren? Is dit puur de UPC-box zelf of werkt deze niet helemaal goed samen met de VT-30. Ik heb momenteel een 4 jaar oude TH-42PY70 en daar heb ik (voor zover ik kan zien) hier geen last van!
Ik begrijp hieruit dat niet alle toestellen deze bug hebben?D-TECH schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Je zou last kunnen hebben van de 50hz bug. Maar deze is eigenlijk niet zichtbaar tot je er echt op gaat letten. Als je er dan last van zou hebben zou je IFC op middle kunnen zetten, hiermee wordt het verholpen.
Alleen alle Panasonic plasma's.Dolf78 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:03:
[...]
Ik begrijp hieruit dat niet alle toestellen deze bug hebben?
Ik heb al 2 maanden de 42VT30 staan maar heb niets gemerkt van stotteren.
Ik denk dat je het beste zelf in de winkel kan gaan kijken of je er last van heb, dat is dus erg persoonlijk lijkt me (afgaande op verhalen hierboven).
Ik denk dat je het beste zelf in de winkel kan gaan kijken of je er last van heb, dat is dus erg persoonlijk lijkt me (afgaande op verhalen hierboven).
OK, hoewel ik dit wel raar vind van een tv in deze (high-end)range stelt dit me wel gerust aangezien ik het dan blijkbaar dus gewoon niet zie (zowel op demo model in winkel als op mijn oudere plasma van Panasonic).
Dank D-Tech!
Ik ben wel benieuwd waar je dit hebt gelezen : Over het algemeen doen alle modellen gewoon 1080p bewegingsresolutie en merk je 0,0 van al dat 24Hz gedoe en 50Hz trillingenBuck Naked schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:34:
Panasonic mag dan marginaal hogere contrasten en iets beter zwartwaarden hebben dan Samsung maar daar is ook alles mee gezegd. In bewegingsresolutie laten de Samsung's en zelfs de LG's de Plasma TV's van Panasonic ver achter hun. Tenzij je een Panasonic een goede 24Hz input voedt (zijn schaars) of een 50Hz of 60Hz input met 1:1 beeldfrequentie (50fps of 60fps) want anders krijg je last van dubbelbeeld bij Panasonic.
Althans... bij mijn P50V10E die alweer 2 generaties oud is.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dus als je geen gebruik wilt maken van IFC gaat het niet werken?D-TECH schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Je zou last kunnen hebben van de 50hz bug. Maar deze is eigenlijk niet zichtbaar tot je er echt op gaat letten. Als je er dan last van zou hebben zou je IFC op middle kunnen zetten, hiermee wordt het verholpen.
Jawel, maar je zou iets meer stotteringen bij bijvoorbeeld bewegingen kunnen zien. Als je het niet ziet, hoef je het natuurlijk niet aan te zettenJvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:16:
[...]
Dus als je geen gebruik wilt maken van IFC gaat het niet werken?
Het ging niet om een beetje stotterring zoals ik al zei, het gaat hier om enorme haperingen. Met enorm bedoel ik ook echt enorm. Zonder IFC niet om aan te zien.
Door vervolgens een functie (IFC) in te bouwen waardoor het beeld (beweging) onnatuurlijk uit gaat zien denken ze zich dit te kunnen permitteren in een toestel van 2 ruggen.
Door vervolgens een functie (IFC) in te bouwen waardoor het beeld (beweging) onnatuurlijk uit gaat zien denken ze zich dit te kunnen permitteren in een toestel van 2 ruggen.
Verwijderd
Doe eens contact opnemen met Panasonic en laat een monteur langskomen. Het wordt nu zo n ik zie het/ ik zie het niet-spelletje. Ik begin wel:JvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:28:
Het ging niet om een beetje stotterring zoals ik al zei, het gaat hier om enorme haperingen. Met enorm bedoel ik ook echt enorm. Zonder IFC niet om aan te zien.
Ik zie het niet!
De kans is ook groot dat ik het tijdens mijn consolegaming niet eens zal merken. Ik ben bij de MM geweest laatst en zag daar de 65 inch versie van de VT30 en dit was echt prachtig, ze hadden een 3D demo opstaan en dat verliep idioot vloeiend en mooi. Zelf kijk ik verder helemaal geen tv, het is voornamelijk gaming, films/series.
Waar ik wel benieuwd naar ben is 3D gaming maar ook het omzetten van 2D beelden naar 3d beelden. Het eerste verwacht ik best wat van, het tweede zal denk ik een teleurstelling worden.
Het is niet m'n bedoeling om een spelletje te spelen hier in dit topic.
Ik vraag nu alleen even jullie instellingen wat betreft beeldverbeterings features als IFC.
Ik vraag nu alleen even jullie instellingen wat betreft beeldverbeterings features als IFC.
[ Voor 5% gewijzigd door JvdHoudt op 26-07-2011 11:50 ]
Verwijderd
Staat zoals al eerder gepost bij mij op THX. Verder alle verbeteraars en truukjes op uit.JvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:44:
Het is niet m'n bedoeling om een spelletje te spelen hier in dit topic.
Begrijp dus dat je m nog niet thuis hebt staan?! Je hebt het dus alleen in de winkel gezien? Zou kunnen dat ze m daar in de hotel/showroom-modus hadden staan. Dan ziet alles er bijna niet uit..JvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Heb je misschien een verklaring hoe het kan dat ik dit dan zo stotterend in de winkel heb ervaren bij zowel een dvd (SotD) als een brd (2012).
[...]
Volgens mij meende ik gelezen te hebben dat D-tech geen panny heeft, maar een Philips?!
Verder schrijft hij:
D-TECH in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series"
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 12:13 ]
Klopt, heb 'm nog niet thuis staan.
Heb in de winkel het toestel ingesteld op Standaard en vervolgens getest met in en uitschakelen van IFC.
Is hotel modus ergens aan te herkennen of kan dit alleen via het service menu gezien en bewerkt worden?
Heb in de winkel het toestel ingesteld op Standaard en vervolgens getest met in en uitschakelen van IFC.
Is hotel modus ergens aan te herkennen of kan dit alleen via het service menu gezien en bewerkt worden?
Verwijderd
Officieel heet het geloof ik demo-modus. Wordt voor het gemak vaak in showrooms gebruikt. Als je m thuis hebt dan stel je m bij de initial setup in op thuisgebruik. Vraag anders in de winkel of ze m even voor je omzetten en kijk dan nog een keer hoe het eruit ziet.
Zoals het op mij overkomt kan het ook prima de bron zijn. Als het niet stotteren maar serieus haperen is, ligt dat niet aan de tv. Er is geen enkele reden waarom hij dat zou doen. Het enige wat algemeen bekend is, is dat 24p niet als erg vloeiend wordt ervaren.JvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:27:
Klopt, heb 'm nog niet thuis staan.
Hier ook een happy 50VT30 bezitter, totaal geen last van stotteringen. THX stand, verder alles uit.
Goed om te lezen fulgore! Ik hoop hem morgen of overmorgen te krijgen (gisteren besteld).fulgore schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:23:
Hier ook een happy 50VT30 bezitter, totaal geen last van stotteringen. THX stand, verder alles uit.
Heb jij misschien ook 3d games gespeeld? Zo ja, bevalt dit?
En hoe werkt het 2D->3D verhaal?
Nope, geen 3d game gespeeld, het 2D->3D verhaal werkt wel grappig maar je(ik) krijgt wel last van je ogen.Dolf78 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:44:
[...]
Goed om te lezen fulgore! Ik hoop hem morgen of overmorgen te krijgen (gisteren besteld).
Heb jij misschien ook 3d games gespeeld? Zo ja, bevalt dit?
En hoe werkt het 2D->3D verhaal?
Ik heb verder nog geen echte 3D film kunnen bekijken aangezien ik nog geen BR speler heb.
Ik heb de VT30 nu een paar weken en heb voornamelijk films gekeken (bluray's en mkv's 1080/24p). Nadat de mediaplayer is ingesteld dat hij 1 op 1 het beeld moet doorgeven (dus zonder frama rate conversie) heb ik geen enkele stotterring meer gezien.
Ook 3D (sbs) is gewoon een genot om naar te kijken. Geen enkele schaduw rand zichtbaar.
Ik gebruik de TV met een dune HDI base mediaplayer (1080p / 36bits deep color mode).
Indien iemand een test mkv/film heeft dan kan ik wel wat testen.
Ook 3D (sbs) is gewoon een genot om naar te kijken. Geen enkele schaduw rand zichtbaar.
Ik gebruik de TV met een dune HDI base mediaplayer (1080p / 36bits deep color mode).
Weet niet of je Shaun of the Dead of 2012 misschien in je collectie hebt?corl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:51:
Ik heb de VT30 nu een paar weken en heb voornamelijk films gekeken (bluray's en mkv's 1080/24p). Nadat de mediaplayer is ingesteld dat hij 1 op 1 het beeld moet doorgeven (dus zonder frama rate conversie) heb ik geen enkele stotterring meer gezien.
Zijn er ook mensen met een VT30 hier die ook net als ik volop gamen (Xbox 360,PS3)? Zo ja, zit er op de VT30 een game-mode en hoe is deze? Want deze was op mijn vorige Samsung extreem belabberd maar volgens mensen die ik ken met een VT20 is de game-mode heel erg nice, dan zal dit denk ik ook wel het geval zijn met de VT30 lijkt me. Ik wil wanneer ik de tv in huis heb niet teveel rommelen aan de settings. Zou mooi zijn als het eigenlijk gewoon gelijk prima eruit ziet.
Yup me! Ik game me een ongeluk op een xbox360@50vt30 haha. Er zit een game mode op maar die gebruik ik niet. Ik game en kijk alles in de thx mode. In de eerste 150 uur was dit een beetje groening maar inmiddels trekt het bij. Schijnt iets met de fosfors te zijn die langzaam 'fit' worden ;-).devilsnight schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:32:
Zijn er ook mensen met een VT30 hier die ook net als ik volop gamen (Xbox 360,PS3)? Zo ja, zit er op de VT30 een game-mode en hoe is deze? Want deze was op mijn vorige Samsung extreem belabberd maar volgens mensen die ik ken met een VT20 is de game-mode heel erg nice, dan zal dit denk ik ook wel het geval zijn met de VT30 lijkt me. Ik wil wanneer ik de tv in huis heb niet teveel rommelen aan de settings. Zou mooi zijn als het eigenlijk gewoon gelijk prima eruit ziet.
Ik wil overigens voor de zekerheid over naar professional 1 vanwege de pixelshift optie. Wie heeft er gecalibreerde instellingen hiervoor?
Ik weet niet of het zin heeft. Maar ik heb even vlugjes met de iphone wat opgenomen vanaf tv. Ik zag niets stotteren op tv. Als het stottert dan zou de camera dat toch ook moeten oppakken. k heb wat pans gedaan (rondjes draaien). Bij judder zie je dat dan steeds schokken. Dat had ik vaak wel bij films die vanaf mijn htpc niet goed werden doorgegeven (dat ik heb nu wel gefixed). Ik zie tijdens het gamen iig niets wat daar op lijkt. De input is 720p@60hz
YouTube: IMG_0505.MOV - YouTube
YouTube: IMG_0505.MOV - YouTube
Net getest en ik denk te zien wat je bedoel. Op ongeveer 7 minuten is te zien dat hij naar de winkel loopt en dan zie je inderdaad dat de achtergrond (huizen) erg schokkerig bewegen.JvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:38:
[...]
Weet niet of je Shaun of the Dead of 2012 misschien in je collectie hebt?
Dit is zichtbaar met de TV op THX mode. Default staat hierbij de optie "24p Smooth Film" uit en lijkt het beeld ook meer te knipperen (flikkering). Ik denk dat de film dan ook met 24 frames per seconde worden getoond wat een flikkerend beeld oplevert.
Indien de "24p Smooth Film" optie aan gezet wordt is het flikkeren over en is het beeld zonder schokken te zien (waarschijnlijk worden er tussen beelden berekend). Het beeld blijft echter mooi en ik zie geen enkele onnatuurlijkheid of afwijking. Deze optie is alleen beschikbaar indien er een 24p signaal wordt aangeboden.
Enorm bedankt!corl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:48:
[...]
Net getest en ik denk te zien wat je bedoel. Op ongeveer 7 minuten is te zien dat hij naar de winkel loopt en dan zie je inderdaad dat de achtergrond (huizen) erg schokkerig bewegen.
Dit is zichtbaar met de TV op THX mode. Default staat hierbij de optie "24p Smooth Film" uit en lijkt het beeld ook meer te knipperen (flikkering). Ik denk dat de film dan ook met 24 frames per seconde worden getoond wat een flikkerend beeld oplevert.
Indien de "24p Smooth Film" optie aan gezet wordt is het flikkeren over en is het beeld zonder schokken te zien (waarschijnlijk worden er tussen beelden berekend). Het beeld blijft echter mooi en ik zie geen enkele onnatuurlijkheid of afwijking. Deze optie is alleen beschikbaar indien er een 24p signaal wordt aangeboden.
Dit is inderdaad het stuk wat ik bedoel.
Als dat zo op deze manier fatsoenlijk op te lossen is, dan ben ik blij.
Zelfde zal dan gelden voor 2012, deze film schokt op dezelfde manier als wat je zag bij SotD.
Ik heb de scène nog een paar keer gekeken en eigenlijk ziet het er ook op THX met de "24p Smooth Film" optie op uit goed uit. Je ziet wel dat het beeld schokt maar dat komt volgens mij gewoon omdat er gewoon niet meer informatie zit in 24 beelden per seconde. Alle opties (bij welk TV merk dan ook) maken de film anders dan was bedoeld.
Je moet volgens mij gewoon een beter bluray/dvd zoeken die een hogere frame rate heeft (of genoegen nemen met software matige beeld verbetering).
Je moet volgens mij gewoon een beter bluray/dvd zoeken die een hogere frame rate heeft (of genoegen nemen met software matige beeld verbetering).
Zou je ook eens willen kijken in Standard en/of andere modi? THX vind ik veel te somber voor zo'n luchtige film.
Weet namelijk niet of ik THX veel ga gebruiken, in de winkel kwam deze nogal somber over. Hangt natuurlijk ook van de thuis situatie af.
Weet namelijk niet of ik THX veel ga gebruiken, in de winkel kwam deze nogal somber over. Hangt natuurlijk ook van de thuis situatie af.
[ Voor 9% gewijzigd door JvdHoudt op 26-07-2011 21:58 ]
Klopt THX is meer een "puur" mode waarin je juist geen frame interpolatie wilt hebben. Het is bedoelt om de film te laten zien zoals hij is geschoten (denk ik).
De meeste films heb ik tot nu toe gewoon in de "Normaal" mode gezien (1080/24p films) en dan heb ik de 24 smooth film ook gewoon aan staan (op minimum). Het mag dan zijn dat je wat beeld fouten kan krijgen maar het beeld is wel rustig, en die fouten zie ik toch niet. Als je een film kijk zit je meestal in het verhaal en vallen beeld fouten toch niet meer op.
Zelfs het flikkeren van 3d, valt na een paar minuten niet meer op. Je ogen wennen er aan denk ik.
De meeste films heb ik tot nu toe gewoon in de "Normaal" mode gezien (1080/24p films) en dan heb ik de 24 smooth film ook gewoon aan staan (op minimum). Het mag dan zijn dat je wat beeld fouten kan krijgen maar het beeld is wel rustig, en die fouten zie ik toch niet. Als je een film kijk zit je meestal in het verhaal en vallen beeld fouten toch niet meer op.
Zelfs het flikkeren van 3d, valt na een paar minuten niet meer op. Je ogen wennen er aan denk ik.
Persoonlijk vind ik normaal veel te vel. Ik heb brightness bij thx nog op -9 staan. Pas dan is zwart echt zwart, anders gewoon grijs.. En nu nog zit ik met met dichtgeknepen ogen te kijken. Veel te licht nogJvdHoudt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:53:
Zou je ook eens willen kijken in Standard en/of andere modi? THX vind ik veel te somber voor zo'n luchtige film.
THX? Ok dan, dan ga ik dat sowieso uitproberen, de game mode ook.Gewoon kijken wat ik het mooiste vind.JimmyNL schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:59:
[...]
Yup me! Ik game me een ongeluk op een xbox360@50vt30 haha. Er zit een game mode op maar die gebruik ik niet. Ik game en kijk alles in de thx mode. In de eerste 150 uur was dit een beetje groening maar inmiddels trekt het bij. Schijnt iets met de fosfors te zijn die langzaam 'fit' worden ;-).
Ik wil overigens voor de zekerheid over naar professional 1 vanwege de pixelshift optie. Wie heeft er gecalibreerde instellingen hiervoor?
En qua 3D content, welke dingen moet ik ECHT checken in 3D? Afgezien van de 3D games op Xbox 360 en PS3? Misschien gratis dingen online te vinden?
[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 27-07-2011 00:41 ]
Je moet natuurlijk Avatar 3D aanvragen als je een Panasonic 3dtv koopt:) Staat paar pagina's terug wel wat je moet doen om hem gratis thuisgestuurd te krijgen.devilsnight schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:34:
[...]
THX? Ok dan, dan ga ik dat sowieso uitproberen, de game mode ook.Gewoon kijken wat ik het mooiste vind.
En qua 3D content, welke dingen moet ik ECHT checken in 3D? Afgezien van de 3D games op Xbox 360 en PS3? Misschien gratis dingen online te vinden?
De X360 kan toch (nog) geen 3D content afspelen? Ik las pas dat ze misschien 720p 3D wilde toevoegen maar dat dat nog niet het geval was momenteel.
Ik game trouwens 'gewoon' in de game modus en dat bevalt me zeer goed! Erg goede response, totaal geen last van lag
Game je ook in 3D? Hoe bevalt dat?DDarkForce schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:42:
[...]
Je moet natuurlijk Avatar 3D aanvragen als je een Panasonic 3dtv koopt:) Staat paar pagina's terug wel wat je moet doen om hem gratis thuisgestuurd te krijgen.
De X360 kan toch (nog) geen 3D content afspelen? Ik las pas dat ze misschien 720p 3D wilde toevoegen maar dat dat nog niet het geval was momenteel.
Ik game trouwens 'gewoon' in de game modus en dat bevalt me zeer goed! Erg goede response, totaal geen last van lag
Er zijn wel 3D games op de X360, Crysis 2 en Avatar de game hebben beide 3D ondersteuning in de 360 versies zitten.DDarkForce schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:42:
[...]
Je moet natuurlijk Avatar 3D aanvragen als je een Panasonic 3dtv koopt:) Staat paar pagina's terug wel wat je moet doen om hem gratis thuisgestuurd te krijgen.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Gratis Avatar 3D...zieke shit!!!! Dat is echt heel gaaf, ga ik absoluut achteraan. Helaas heb ik ondervonden een tijdje terug dat ik niet zo goed 3D kan zien als andere mensen, en dit merkte ik voor het eerst bij Avatar in de bioscoop, ik zie wel diepte maar niet zo extreem goed als hoe anderen het ervaren. Zelfde verhaal met de 3DS zelfs. En dan zullen mensen zich wel afvragen, waarom ingodsnaam een 3D tv dan, maar het komt er meer op neer dat ik gewoon één van de betere plasmas wilde voor mijn gaming en films en toevallig zit er tegenwoordig allemaal 3D opDDarkForce schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:42:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 27-07-2011 11:27 ]
Ik merk bij mezelf dat na een tijdje je een beetje went aan het 3d gebeuren. Het is nu veel minder indrukwekkend als in het begin, ook bij zelfde content. IN het begint kwam materiaal echt 'uit mijn tv'. Nu is bij hetzelfde materiaal het meer een kijkdoos.devilsnight schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:26:
[...]
Gratis Avatar 3D...zieke shit!!!! Dat is echt heel gaaf, ga ik absoluut achteraan. Helaas heb ik ondervonden een tijdje terug dat ik niet zo goed 3D kan zien als andere mensen, en dit merkte ik voor het eerst bij Avatar in de bioscoop, ik zie wel diepte maar niet zo extreem goed als hoe anderen het ervaren. Zelfde verhaal met de 3DS zelfs.
Dat heb ik dus ook, toen ik nog heel jong was gingen we naar het Dolfinarium en daar hadden ze toen ook een soort 3D film draaien, toen kwamen al die vissen echt op je af en dat zag ik ook allemaal. Ook in Euro Disney bij een paar van die attracties...het was echt 3D. Maar dat soort 3D heb ik dus echt nooit meer gezien, tijdens Avatar in de bios zag ik eigenlijk alleen diepte, een soort kijkdoos inderdaad. Maar ik zag nooit iets tijdens die film echt 'uit' mijn scherm komen nee. Maar wat gek dat je het na een tijdje dan niet meer zo ziet.Adlermann schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:27:
[...]
Ik merk bij mezelf dat na een tijdje je een beetje went aan het 3d gebeuren. Het is nu veel minder indrukwekkend als in het begin, ook bij zelfde content. IN het begint kwam materiaal echt 'uit mijn tv'. Nu is bij hetzelfde materiaal het meer een kijkdoos.
Ik heb een vraag over de voet van de VT30 trouwens(50 inch), hoe groot is deze? Ik zit met een klein probleem namelijk. Ik kan van mijn Vifa surround set de center speaker niet echt goed kwijt, niet boven de tv, ook niet in het meubeltje, etc. Het mooiste zou zijn om de VT30 bovenop de center speaker te blazen, ik denk dat de center speaker wel dat gewicht aankan, alleen is de vraag..wat zijn de afmetingen van de voet, weet iemand dat?
http://img691.imageshack.us/img691/8629/p2707111138.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 27-07-2011 11:45 ]
nemen jullie extra garantie op deze TV toestellen..
ik twijfel om een garantieverlenging van 3 jaar te nemen op een 50" G30
kostprijs 5 jaar garantie = 112 euro
wat denken jullie?
wat denken jullie?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Onzin, de wet geeft je al meer dan voldoende garantie.MikeVM schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:48:
wat denken jullie?
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 27-07-2011 13:27 ]
Ik was eigenlijk ook van plan om een jaartje extra garantie te nemen.
3 jaar toch? Maar ik zie zulke garantieregelingen meer als 'gezeur besparen' dan als daadwerkelijk extra garantie.Adlermann schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:14:
[...]
Onzin, de wet geeft je al meer dan voldoende garantie.
Garantie claimen en er recht op hebben is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk verleend wordt.
Volgens mij zit er 2 jaar garantie op de Panasonic toestellen?
Je hebt garantie voor de levensduur van je product. Dat zal bij een plasma minimaal wel een jaar of 5 zijn. Garantie claimen en verkrijgen is bij mij niet zo'n issue. Mijn zus moet gewoon een brief afdrukken op het briefpapier van de zaak en ondertekenen met haar titels en dan is het altijd zo gepiept418O2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:49:
[...]
3 jaar toch? Maar ik zie zulke garantieregelingen meer als 'gezeur besparen' dan als daadwerkelijk extra garantie.
Garantie claimen en er recht op hebben is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk verleend wordt.
Moet ik Panasonic dan gewoon een mailtje sturen over Avatar 3D op Blu Ray? Want het is me niet helemaal duidelijk, net een paar paginas teruggegaan maar las alleen dat mensen Panasonic een mail hadden gestuurd. Maar is dat gewoon een mailtje naar de klantenservice of ....?
Op google zie ik ook alleen dingen over als je een Panasonic home theater of blu ray speler koopt, dat je dan de blu ray krijgt.
Op google zie ik ook alleen dingen over als je een Panasonic home theater of blu ray speler koopt, dat je dan de blu ray krijgt.
[ Voor 19% gewijzigd door devilsnight op 27-07-2011 14:03 ]
Die luxe hebben de meeste mensen niet en ik koop soms ook extra garantie bij om van "gezeur" af te zijn. Als zo'n leverancier voet bij stuk houdt is het maar de vraag hoever je komt met je "onzin" statement als ze zeggen dat je 2 jaar garantie hebtAdlermann schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:54:
[...]
Je hebt garantie voor de levensduur van je product. Dat zal bij een plasma minimaal wel een jaar of 5 zijn. Garantie claimen en verkrijgen is bij mij niet zo'n issue. Mijn zus moet gewoon een brief afdrukken op het briefpapier van de zaak en ondertekenen met haar titels en dan is het altijd zo gepiept
Eigenlijk zou er een meldpunt moeten komen waarbij consumenten hun hele correspondentie + "schaderapport" kunnen inleveren en dat vervolgens de leverancier op de vingers tikt omdat de consument zijn rechtmatige garantieafhandeling niet krijgt.
Ik heb te horen gekregen dat de VT30 klaar staat, misschien dat ze hem nog kunnen bezorgen vandaag,maar ik wacht geduldig af!!!!
Heb wel twee vraagjes
1- Zitten er bij deze 3D brillen bij?
2- Heb ik ook speciale HDMI kabels nodig of werken standaard normale kabels wel (voor 3D)?
Heb wel twee vraagjes
2- Heb ik ook speciale HDMI kabels nodig of werken standaard normale kabels wel (voor 3D)?
Ja en Needevilsnight schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:16:
Ik heb te horen gekregen dat de VT30 klaar staat, misschien dat ze hem nog kunnen bezorgen vandaag,maar ik wacht geduldig af!!!!
Heb wel twee vraagjes
@ post van grrrrrrr: ja dat zou een goed initiatief zijn. Er zit vaak nog teveel tussen recht op garantie en garantie verkrijgen.
1- Jadevilsnight schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:16:
Heb wel twee vraagjes
2- HDMI 1.4 compliant kabels
Dat zijn in principe alle kabels al die je al jaren kunt kopen.....Ook die van 3,99
Zo duur ?Adlermann schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:21:
[...]
Dat zijn in principe alle kabels al die je al jaren kunt kopen.....Ook die van 3,99
€0,75
http://www.allekabels.nl/...dmi_kabel_high_speed.html
Staat iets verder terugdevilsnight schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:00:
Moet ik Panasonic dan gewoon een mailtje sturen over Avatar 3D op Blu Ray? Want het is me niet helemaal duidelijk, net een paar paginas teruggegaan maar las alleen dat mensen Panasonic een mail hadden gestuurd. Maar is dat gewoon een mailtje naar de klantenservice of ....?
tim_heijt schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:22:
[...]
Stuur een email naar infocentre@panasonic.nl, onderwerp "Avatar 3D". Voeg aan deze email een scan van de aankoopbon/factuur toe van je VT30, VT20, GT20, GT30, etc.
Zet er tevens je adres en naam in. Als het goed is ga je dan vlot de Avatar 3D Blu-ray ontvangen.
Jezus mina 75 cent voor een HDMI kabel? Dat is goed om te weten, een tijd terug kocht ik nog voor 20 euro een kabel voor mijn Xbox 360, achteraf niet nodig geweest. Maar goed om te weten dat ik geen andere kabels nodig heb, altijd mooi dat er geen extra kosten bij komen nog na zo'n smak geld.
Waar heb je de VT30 besteld? Zelf altjid nog niets gehoorddevilsnight schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:16:
Heb wel twee vraagjes
Samen met Big Balls een deal gesloten, en op die manier konden we een VT30 voor een prachtprijsje bij Hofma beeld en geluid krijgen. Er is wel maar eentje binnen gekomen nog, de tweede laat nog op zich wachten, hopelijk duurt dat niet te lang. Nogmaals bedankt Big Balls, echt tof!JvdHoudt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:34:
[...]
Waar heb je de VT30 besteld? Zelf altjid nog niets gehoord
Sorry dat ik even over woorden ga zitten zeiken maar ik denk dat het belangrijk is je te realiseren wat je koopt:MikeVM schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:48:
wat denken jullie?
Garantie koop je niet, dat is een wettelijke regeling dat het product doet wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Volgens mij (maar dat weet ik dus niet zeker) geldt het eerste jaar een contra-bewijsplicht voor de leverancier en vervolgens een bewijsplicht voor de klant. Je mag van een tv verwachten dat die zeker vijf jaar meegaat dus heb je in principe voor die periode garantie. Al wordt dat na het eerste jaar vaak wat lastig te claimen.
De "extra garantie" die winkels aanbieden is een verzekering, ga daar dus ook zo mee om: Controleer wat je precies verzekert en wat de polisvoorwaarden zijn.
OMFG wat een beeld, prachtig. Ik heb de tv aangezet, PS3 aan..The Dark Knight erin en verder niks gedaan aan settings nog en dit is echt ziek mooi. Haarscherp,prachtige kleuren en zwartweergave. Ik ga dan ook van een Samsung plasma die geen FULL hd had naar dit...dus dan is zo'n reactie wel logisch ook,maar toch!! BLIJ!!!
Welcome to the club! Nog even over je vraag naar 3D content... ik blijf persoonlijk films in 2D veel prettiger kijken, zeker gezien het mooie scherm wat je hebt. Wat ik wel heel goed vind in 3D zijn de imax uitgaven. Deze zijn speciaal voor 3D geschreven, ontworpen en opgenomen. Check usenet.devilsnight schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:14:
OMFG wat een beeld, prachtig. Ik heb de tv aangezet, PS3 aan..The Dark Knight erin en verder niks gedaan aan settings nog en dit is echt ziek mooi. Haarscherp,prachtige kleuren en zwartweergave. Ik ga dan ook van een Samsung plasma die geen FULL hd had naar dit...dus dan is zo'n reactie wel logisch ook,maar toch!! BLIJ!!!
Taking notes!JimmyNL schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:37:
[...]
Welcome to the club! Nog even over je vraag naar 3D content... ik blijf persoonlijk films in 2D veel prettiger kijken, zeker gezien het mooie scherm wat je hebt. Wat ik wel heel goed vind in 3D zijn de imax uitgaven. Deze zijn speciaal voor 3D geschreven, ontworpen en opgenomen. Check usenet.
Ik heb net Vierra Connect ff geprobeerd, en youtube. is het mogelijk die Youtube videos HD te laten afspelen of dat niet? Ik heb er naar gezocht maar kan het niet vinden. Verder zit er niet echt een browser op he?
Verwijderd
Op de website van Panasonic heb ik gelezen welke video formaten de VT30 allemaal aankan.
Spijtig staat het MKV formaat er niet bij.
Het is wel zo handig wanneer je je MKV bestanden rechtstreeks via een USB hd op je TV kunt afspelen.
Dus de vraag aan ervaringsdeskundigen:
1. Kun je MKV formaat afspelen op de VT30?
2. Ik had in dit topic meen ik gelezen dat de USB hd (USB powered) niet werkt bij de VT30 en dat je een aparte voeding aan je USB hd moet hebben, klopt dit?
Het is wel zo handig wanneer je je MKV bestanden rechtstreeks via een USB hd op je TV kunt afspelen.
2. Ik had in dit topic meen ik gelezen dat de USB hd (USB powered) niet werkt bij de VT30 en dat je een aparte voeding aan je USB hd moet hebben, klopt dit?
Dat van die HDD klopt niet. Dat werd mij ook verteld. Je zou op een alleen door USB gevoede HDD geen opnames kunnen maken indien de TV in stand-by staat.
Omdat ik echt niet nog een adapter bij de TV wou hebben heb ik toch voor een usb powered hdd gekozen en was dus verbaast dat de TV daar prima op kan opnemer ook als de TV in stand-by staat.
Externe HDD die bij mij achter de TV (VT30) hangt (met dubbelzijdig plakband) is een WD "My Passport Essential 320GB" USB3.0.
Over de MKV's heb ik nog niet echt geprobeerd. De huidige TV's (ook de panasonic) zijn veel te beperkt als mediaplayer of als internet platform (vierra cast). Je kan beter een simpele mediaplayer kopen en die met HDMI aansluiten. Dan kan je alles afspelen zonder er over na te denken. Tegenwoordig doen ze zelfs blu-ray ISO's met menu.
Omdat ik echt niet nog een adapter bij de TV wou hebben heb ik toch voor een usb powered hdd gekozen en was dus verbaast dat de TV daar prima op kan opnemer ook als de TV in stand-by staat.
Externe HDD die bij mij achter de TV (VT30) hangt (met dubbelzijdig plakband) is een WD "My Passport Essential 320GB" USB3.0.
Over de MKV's heb ik nog niet echt geprobeerd. De huidige TV's (ook de panasonic) zijn veel te beperkt als mediaplayer of als internet platform (vierra cast). Je kan beter een simpele mediaplayer kopen en die met HDMI aansluiten. Dan kan je alles afspelen zonder er over na te denken. Tegenwoordig doen ze zelfs blu-ray ISO's met menu.
[ Voor 26% gewijzigd door corl op 27-07-2011 21:22 ]
MKV wordt ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:01:
Op de website van Panasonic heb ik gelezen welke video formaten de VT30 allemaal aankan.
HDMI 1.4-kabels bestaan niet. Het is de apparatuur die de versie (1.3, 1.4, et cetera) bepaald. In een poging om de verwarring rond HDMI 1.4 wat te verminderen heeft de HDMI Licensing LLC een tijdje terug vier categorieën gecreëerd die de HDMI versie nummers gaan vervangen:
Kabels zijn tegenwoordig "High Speed" of "Standard Speed" en dan heb je bij beide versies nog de mogelijkheid om ze met of zonder "Ethernet" te nemen. Dus in totaal zijn er vier kabels. High Speed-kabels zijn geschikt voor 3D. Het wil ook wel met Standard Speed kabels lukken, maar dan maar tot een x lengte.
Bron
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
MKV speelt prima! Ik heb er al zat gekeken vanaf een USB stick...Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:01:
...
...
Verwijderd
Toppie, bedankt voor de reactie mannen! de resterende vraag, het gewicht van de TV zonder voet, dat kon ik ook nergens achterhalen, weet iemand dat?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.