Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Is de 42st30 de 123 euro extra waard, ten opzichte van de 42g30? Ik weet dat de st30 geen thx heeft, is dat echt een gemis?

[ Voor 30% gewijzigd door NACBreda op 27-07-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb de hele avond Killzone 3 op PS3 gespeeld online en het was geweldig, na afloop niks gemerkt van enige retention terwijl mijn oude Samsung eigenlijk altijd wel retention had en pas na een tijdje wegging. Paar vraagjes...gewoon voor de zekerheid want ik wil voorzichtig met mijn tvtje omgaan

1- Wanneer ik met de hond ga wandelen, een broodje maken...kortom..een pauze hou. Moet ik dan de tv op pixel shift zetten of gewoon uit? Op een tv zender heeft geen zin want ik heb geen kabel tv en niks anders, dus wanneer ik over schakel op 'tv' dan krijg ik een popup met 'Geen kanalen gevonden..etc...' die balk wil ik niet constant op mijn scherm, dus dan lijkt mij het beter om pixel shift of uit te zetten he?

2- Ik heb tijdens Killzone 3 gewoon de 'normale' setting voor beeld instelling gebruikt, misschien kan het nog veel mooier maar dit zag er al heel ok uit. Is het verstandig om in het begin de 'normale' setting te gebruiken? Dus gewoon default...niks veranderd aan de settings, of kan ik bepaalde dingen beter even omlaag krikken?

3- Mijn oude samsung had een soort optie die de tv liet dimmen na 10 minuten ongeveer, anti burn in heette het geloof ik. Het ging via een timer, maar zo'n optie kan ik nog niet vinden op de VT30..is er wel eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:59:
Ik heb de hele avond Killzone 3 op PS3 gespeeld online en het was geweldig, na afloop niks gemerkt van enige retention terwijl mijn oude Samsung eigenlijk altijd wel retention had en pas na een tijdje wegging. Paar vraagjes...gewoon voor de zekerheid want ik wil voorzichtig met mijn tvtje omgaan

1- Wanneer ik met de hond ga wandelen, een broodje maken...kortom..een pauze hou. Moet ik dan de tv op pixel shift zetten of gewoon uit? Op een tv zender heeft geen zin want ik heb geen kabel tv en niks anders, dus wanneer ik over schakel op 'tv' dan krijg ik een popup met 'Geen kanalen gevonden..etc...' die balk wil ik niet constant op mijn scherm, dus dan lijkt mij het beter om pixel shift of uit te zetten he?

2- Ik heb tijdens Killzone 3 gewoon de 'normale' setting voor beeld instelling gebruikt, misschien kan het nog veel mooier maar dit zag er al heel ok uit. Is het verstandig om in het begin de 'normale' setting te gebruiken? Dus gewoon default...niks veranderd aan de settings, of kan ik bepaalde dingen beter even omlaag krikken?

3- Mijn oude samsung had een soort optie die de tv liet dimmen na 10 minuten ongeveer, anti burn in heette het geloof ik. Het ging via een timer, maar zo'n optie kan ik nog niet vinden op de VT30..is er wel eentje?
1) gewoon geen zorgen maken. Half uurtje ofzo op hetzelfde beeld is echt geen probleem.
2)Dat is persoonlijk.
3)Volgens mij heeft de panasonic dat ook. Mijn g10 in ieder geval wel. Ik heb er eigenlijk niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 10:46
In het menu zit een optie dat je het beeld (tijdelijk) uit kan zetten, voor radio zenders bijvoorbeeld. Zodra je een knop indrukt dan komt het beeld weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Klopt in het menu onder geavanceerde instellingen kun je Schermweergave 'uit' zetten maar het meest verstandige is toch om de schuifbalk te activeren. Dan gaat er van links naar rechts een witte balk bewegen om inbranden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Die schuif balk is volgens mij om inbranden ongedaan te maken. Je krijgt namelijk een lopende balk waarbij alle pixels na elkaar op vol worden aangestuurd. Iets dat normaal nooit gebeurd.
Als je inbranden wilt voorkomen wil je volgens mij juist niet dat de pixels een hoge uit sturing krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corl schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:20:
Die schuif balk is volgens mij om inbranden ongedaan te maken. Je krijgt namelijk een lopende balk waarbij alle pixels na elkaar op vol worden aangestuurd. Iets dat normaal nooit gebeurd.
Als je inbranden wilt voorkomen wil je volgens mij juist niet dat de pixels een hoge uit sturing krijgen?
Het is tegen IR. Niet tegen inbranden. Zodra het is ingebrand dan krijg je dat ook met die white wash niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
En inbranden is ook een relatief begrip. Image Retention kan dagen blijven. De ene noemt het na 5 dagen inbranden en de ander pas na een half jaar.

Terwijl het dan na 3 maanden weer weg kan zijn. Of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Adlermann schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:27:
[...]

Het is tegen IR. Niet tegen inbranden. Zodra het is ingebrand dan krijg je dat ook met die white wash niet meer weg.
Ah duidelijk, ik ging er van uit dat het hetzelfde was.
Lees voer : http://www.presentationte...age-retention-or-burn-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
JimmyNL schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:25:
[...]

MKV speelt prima! Ik heb er al zat gekeken vanaf een USB stick...
Kun je iets meer zeggen over wat voor MKV's je dan kijkt? Ik kijk een hoop x264 1080p films en het zou mooi zijn als ik op mijn (nog aan te schaffen) Panasonic dan d.m.v. een usb stick of flash drive direct die films zou kunnen afspelen _/-\o_

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hey mensen, ik heb deze pagina gevonden. Maar hoe kan ik dit op mijn scherm in 3D kijken, gewoon via de Vierra media speler of gewoon op USB zetten en 3D activeren op de tv?

http://3dvision-blog.com/...iler-by-oliver-schindler/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:30
Hebben jullie ook laats van spontaan geluid uitval? Ineens geen geluid meer is al 1x eerder gebeuren gaat om pricewatch: Panasonic TX-P42C3E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
devilsnight schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:39:
Hey mensen, ik heb deze pagina gevonden. Maar hoe kan ik dit op mijn scherm in 3D kijken, gewoon via de Vierra media speler of gewoon op USB zetten en 3D activeren op de tv?

http://3dvision-blog.com/...iler-by-oliver-schindler/
Heb je het zelf al geprobeerd? Speel nl gewoon af (echter zonder audio, formaat wordt niet ondersteund), 3D wordt gewoon gezien door de TV dus ook weergegeven als 3D
(Getest via de DLNa media speler, maar via USB of SD zal het minstens zo goed gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
corl schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:26:
[...]

Heb je het zelf al geprobeerd? Speel nl gewoon af (echter zonder audio, formaat wordt niet ondersteund), 3D wordt gewoon gezien door de TV dus ook weergegeven als 3D
(Getest via de DLNa media speler, maar via USB of SD zal het minstens zo goed gaan)
Ik heb het net geprobeerd. De Tv ging niet automatisch op 3D over wat ie met bepaalde PS3 games wel doet. Ik moest het handmatig op 3D zetten met de remote. Ik had de film op USB stick gezet en toen via AV naar USB gegaan en de video geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Staan de 3D instellingen wel goed? Dit is een 3d side by side film en daarvan kan je instellen of hij hem automatisch als 3d moet afspelen of dat jezelf moet kiezen (dacht ik). Ik heb ergens 3D op "auto zonder vragen" gezet (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja ik ook, en bij PS3 pakt ie het gelijk maar bij deze met USB niet. Ik heb het op 3D detection op aan staan. maar er is ook een on(advance) optie, geen idee wat die inhoud.

Heb net mijn laptop via HDMI aan de VT30 gehangen en deze video geladen

YouTube: ‪3D Video yt3d Trailer 3D Movie on Youtube 3D TV - PANGEA The Neverending World - 3D Animation 2009‬‏ - YouTube

Maar dat werkt hier totaal niet, die is zeker weer bedoeld voor die andere brilletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
devilsnight schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:18:
Maar dat werkt hier totaal niet, die is zeker weer bedoeld voor die andere brilletjes?
Gewoon bij de opties kiezen voor side-by-side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Heb ik zojuist gedaan maar dat werkt ook niet echt goed, ik krijg dan twee keer hetzelfde op het scherm te zien, hier worden m'n ogen echt helemaal gek van. Het lijkt wel 3D te zijn maar toont bijvoorbeeld 2 eieren in die video, en das niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:40:
Heb ik zojuist gedaan maar dat werkt ook niet echt goed, ik krijg dan twee keer hetzelfde op het scherm te zien, hier worden m'n ogen echt helemaal gek van. Het lijkt wel 3D te zijn maar toont bijvoorbeeld 2 eieren in die video, en das niet goed.
Als je sbs goed selecteert dan krijg je dat neit te zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Serieus, ik ben niet gek, ik zie wat ik aanklik in de tv settings. :) Ik speel nu Crysis 2 op Xbox 360 in 3D side by side, werkt uitstekend. Misschien ligt het aan settings op m'n laptop of youtube of de hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bherberigs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-04-2021
Hallo allemaal,
Kan nog steeds een Pana VT30 worden aangeschaft bij deze winkel of is iedereen reeds voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wat een fantastische tv. Die zwartweergaves alleen al..zwart is gewoon eindelijk echt pikzwart!!!! 3D heb ik nu in alle games die ik heb en 3D ondersteunen geprobeerd en het doet me weinig, het voegt niks toe aan gaming vind ik. Het is even leuk en daarna boeit het niet echt meer. Voor films kan ik nog niet oordelen, heb geen één 3D Blu Ray, wel wat 3D videos van internet maar dat is nog niet genoeg.

Ik gebruik voor mijn PS3 en Xbox 360 de 'game' setting, die geeft de mooiste en diepste kleuren en het beeld is prachtig scherp en alles verloopt soepel. Denk dat ik bij de game setting blijf. Superblij met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het 3D van dat youtube filmpje heb je een 3D-bril (rood-cyaan) (rood-groen) brilletje nodig.

Kijk hier maar eens http://www.mostert.org/3dindepraktijk/3dbril.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Happy2000 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:09:
Het 3D van dat youtube filmpje heb je een 3D-bril (rood-cyaan) (rood-groen) brilletje nodig.

Kijk hier maar eens http://www.mostert.org/3dindepraktijk/3dbril.php
Ah kijk aan, daarom werkte het dus niet.

Ik heb net een stuk van The Dark Knight op Blu Ray gekeken met 24p smooth film, en dat is een verschil zeg. bewegingen van mensen zijn ineens veel soepeler en vloeiender, behoorlijk verschil met als je die setting uit zet.
Cinema en met 24p smooth film aan is gewoon het beste voor films lijkt me he? Hoewel ik persoonlijk gek genoeg de game setting levendiger vind, echter heb je daar niet 24p smooth film.

Maar iets wat ik nooit begrepen heb is waarom zijn films nog altijd niet full screen? Althans..niet gewoon de hele film lang. TDK bijvoorbeeld, het begin is full screen en prachtig en later krijg je ineens van die borders erbij, zo jammer dat he.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 29-07-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:04:
[...]

Ah kijk aan, daarom werkte het dus niet.

Ik heb net een stuk van The Dark Knight op Blu Ray gekeken met 24p smooth film, en dat is een verschil zeg. bewegingen van mensen zijn ineens veel soepeler en vloeiender, behoorlijk verschil met als je die setting uit zet.
Cinema en met 24p smooth film aan is gewoon het beste voor films lijkt me he? Hoewel ik persoonlijk gek genoeg de game setting levendiger vind, echter heb je daar niet 24p smooth film.

Maar iets wat ik nooit begrepen heb is waarom zijn films nog altijd niet full screen? Althans..niet gewoon de hele film lang. TDK bijvoorbeeld, het begin is full screen en prachtig en later krijg je ineens van die borders erbij, zo jammer dat he.
Voor films laat ik he maltijd op 24 fps staan. Dus geen smoothfilm. Dat maakt het alleen maar onnatuurlijk. Ik heb liever de 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:04
Waar stel je 'm eigenlijk in op 24P? Of zit die functie er niet op bij mij? (42G20)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:09:
[...]

Voor films laat ik he maltijd op 24 fps staan. Dus geen smoothfilm. Dat maakt het alleen maar onnatuurlijk. Ik heb liever de 24p.
Wacht..nou ben ik in de war. 24p is toch smooth film? Ik heb die optie bij advanced settings staan, 24p smooth film en dan op max hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:16:
[...]

Wacht..nou ben ik in de war. 24p is toch smooth film? Ik heb die optie bij advanced settings staan, 24p smooth film en dan op max hier.
smoothfilm is interpolatie. Dat moet je uitzetten (dus op off). Dan pas heb je 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:23:
[...]

smoothfilm is interpolatie. Dat moet je uitzetten (dus op off). Dan pas heb je 24p.
Dus bij advanced settings moet ik juist 24p Smooth Film uitzetten, en dan pas heb ik 24p? Dat is echt verwarrend zeg. Dus gewoon standaard heeft de tv de 24p optie,maar met dat smooth film erbij word het juist minder?

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 29-07-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 11:26
devilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:04:
Tsja, film wordt opgenomen op misschien wel twintig verschillende formaten maar vaak 1.85:1 of 2.39:1, TV is vrijwel uitsluitend (16:9) 1.77:1 of (4:3) 1.33:1. Dan moet je vaak de afweging maken tussen zwarte randen of een afgeknipt frame aan de andere zijde. (Meestal dus nog steeds boven/onder resp. links/rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Maar dit gaat op voor vele andere films ook dan he? Want The Bourne Trilogy is ook zo, hoewel die niet eens full screen scenes heeft. Dus we zullen altijd wel die borders blijven houden, blijf het jammer vinden maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:44:
Maar dit gaat op voor vele andere films ook dan he? Want The Bourne Trilogy is ook zo, hoewel die niet eens full screen scenes heeft. Dus we zullen altijd wel die borders blijven houden, blijf het jammer vinden maar het is niet anders.
Ja, films worden breder opgenomen dan tv's zijn (ook breedbeeld). In de bioscoop is dat dan prima, want dat is dan fullscreen daar. Maar op een tv krijg je dan zwarte balken.

Philips heeft trouwens een tv die breed genoeg is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 29-07-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:48:
[...]

Ja, films worden breder opgenomen dan tv's zijn (ook breedbeeld). In de bioscoop is dat dan prima, want dat is dan fullscreen daar. Maar op een tv krijg je dan zwarte balken.

Ja dat is ook een plasma dacht ik toch? Zal wel nog duurder kosten dan mijn VT30 en echt...ik ben nu voor hopelijk heel wat jaartjes klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 14:27

S2S

devilsnight schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:59:
[...]

Ja dat is ook een plasma dacht ik toch? Zal wel nog duurder kosten dan mijn VT30 en echt...ik ben nu voor hopelijk heel wat jaartjes klaar. ;)
Philips maakt geen plasma's.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 14:27

S2S

Adlermann schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:48:
[...]

Maar dan heb je met 16:9 of balken aan de zijkant.. of ze reken het op.. ik zie er in ieder geval niets in.. Er is namelijk best veel 16:9 materiaal, kan je beter een 65 inch plasma kopen dan heb je ook groot beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 29-07-2011 16:18 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 14:51
Ben zeer tevreden met mijn 42VT30. Het beeld is prachtig. Zwart is echt zwart. Ik zie telkens in dit topic de instelling 24p smooth voorbij komen. Alleen kan ik die niet vinden.

Heb gekeken bij beeld / geavanceerde instellingen daar zie ik de instelling niet tussen staan.

Wie kan mij helpen? En wanneer maak ik gebruik van de 24p smooth instelling?

Ik heb UPC.. Maar ik vind het beeld lichtelijk flikkeren bij de kleur wit! Hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
24p smooth film krijg je alleen in het menu als je op dat moment een bron bekijk die 24p naar je tv stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
corl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:27:
24p smooth film krijg je alleen in het menu als je op dat moment een bron bekijk die 24p naar je tv stuurt.
Wat ik ervan begrepen heb is dat smooth helemaal niet goed is en dat het interpolation is. Je moet die optie uitzetten en juist aanzetten op je bluray speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Eigenlijk hoor je ze beide uit te zetten. Het is een extra interpolatie slag om meer beelden per seconde te krijgen. Puur de 24beelden per seconden kijken is zoals het is opgenomen. Het lijkt dan soms wat schokkerig bij snelle beelden maar je krijgt geen extra's in je beeld zoals artifacts.

Maar goed als je vloeiend beeld wilt za je ergens een software slag er tussen moeten (aan) zetten. Wat je niet moet doen is je bluray speler een andere franerate laten uitsturen dan dat de film is opgenomen want dan heb je zeker een anderbeeld dan dat bedoeld was. Van 24p naar 50hz of 60hz kan nooit goed gaan. De tv kan tenminste nog tussen twee 24p beelden 1 nieuwe maken om het vloeiend te krijgen. Volgens mij levert dat het mooiste beeld op. Maar dat is een persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
JunkO schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:12:
Waar stel je 'm eigenlijk in op 24P? Of zit die functie er niet op bij mij? (42G20)
Deze vraag heb ik ook nog gesteld... Heb er ook nog geen antwoord op gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:41:
Eigenlijk hoor je ze beide uit te zetten. Het is een extra interpolatie slag om meer beelden per seconde te krijgen. Puur de 24beelden per seconden kijken is zoals het is opgenomen. Het lijkt dan soms wat schokkerig bij snelle beelden maar je krijgt geen extra's in je beeld zoals artifacts.

Maar goed als je vloeiend beeld wilt za je ergens een software slag er tussen moeten (aan) zetten. Wat je niet moet doen is je bluray speler een andere franerate laten uitsturen dan dat de film is opgenomen want dan heb je zeker een anderbeeld dan dat bedoeld was. Van 24p naar 50hz of 60hz kan nooit goed gaan. De tv kan tenminste nog tussen twee 24p beelden 1 nieuwe maken om het vloeiend te krijgen. Volgens mij levert dat het mooiste beeld op. Maar dat is een persoonlijke mening.
Mag ik die mening onderschrijven.. 8)

De bron gewoon weer laten geven zoals ie bedoeld is. Wat ik wel als een verbetering vind, is bij mijn UPC-Cisco, dat mijn Onkyo 609 het 1080i signaal voor hij het signaal naar de tv stuurt upscaled naar 1080p. De 1080i50hz input wordt dan 1080p50hz output. En dat is wel erg goed merkbaar aan de weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Vroeg mij af: In de OP staat de urencheck zonder dat er wordt gewaarschuwd voor het vervallen van de garantie bij bijvoorbeeld reparatie als je in het servicemenu bent. Is dit tegenwoordig niet meer zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Veertien14 op 30-07-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veertien14 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:18:
Vroeg mij af: In de OP staat de urencheck zonder dat er wordt gewaarschuwd voor het vervallen van de garantie bij bijvoorbeeld reparatie als je in het servicemenu bent. Is dit tegenwoordig niet meer zo?
Waarom zou de garantie vervallen? Ondeugdelijk product blijft een ondeugdelijk product. Hooguit moet je harder je best doen om aan te tonen na die 6 maanden dat het niet jouw schuld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Mijn buurman wil graag een VT30 maar is bang dat ie te donker is. Wie o wie heeft hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:29:
Mijn buurman wil graag een VT30 maar is bang dat ie te donker is. Wie o wie heeft hier een mening over?
Met eco-mode aan overdag is die prima. Ik heb brightness zelfs op -9 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een nieuwe tv aanschaffen en mijn voorkeur gaat uit naar een plasma tv. Ondertussen heb ik vele fora afgeschuimd om informatie te verschaffen over de voor- en nadelen.

Graag had ik eens een plasma tv gezien in ideale setup. Niet zoals in de supermarkt of MediaMarkt. Weet iemand waar in Vlaanderen ik daarvoor terecht kan? In Belgie pushen ze blijkbaar vooral de LED-tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:55:
Ik wil binnenkort een nieuwe tv aanschaffen en mijn voorkeur gaat uit naar een plasma tv. Ondertussen heb ik vele fora afgeschuimd om informatie te verschaffen over de voor- en nadelen.

Graag had ik eens een plasma tv gezien in ideale setup. Niet zoals in de supermarkt of MediaMarkt. Weet iemand waar in Vlaanderen ik daarvoor terecht kan? In Belgie pushen ze blijkbaar vooral de LED-tv's.
Ik zou vooral naar de high-end dealers toe gaan. In Nederland is dat bijvoorbeeld hobo-hifi. Die hebben vaak wel een apart ingerichte kamer met een vt30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Heb sindskort Interactieve TV van KPN. Deze zit op de tweede HDMI aansluiting van mijn Panasonic TX-P46G10E. Steeds als ik de TV aandoe springt deze op analoog, wat niet meer werkt en niet op HDMI. Mijn Samsung tv deed dit wel.

Nu moet ik steeds met de afstandsbediening juiste kanaal kiezen voordat ik TV kan kijken. Kan ik dit anders instellen?

Te snel een bericht geplaatst. Staat duidelijk in OP dat dit via Hotel mode kan! 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Yrck op 30-07-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yrck schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:48:
Heb sindskort Interactieve TV van KPN. Deze zit op de tweede HDMI aansluiting van mijn Panasonic TX-P46G10E. Steeds als ik de TV aandoe springt deze op analoog, wat niet meer werkt en niet op HDMI. Mijn Samsung tv deed dit wel.

Nu moet ik steeds met de afstandsbediening juiste kanaal kiezen voordat ik TV kan kijken. Kan ik dit anders instellen?
Zie topic-start. Dat kan je in het hotelmenu instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Laatst online: 14-08 23:27
Adlermann schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:49:
[...]

Zie topic-start. Dat kan je in het hotelmenu instellen.
Ja wilde net mijn bericht bewerken. Zag het inderdaad staan! 8)7
Dit is niet zonder risico staat er, maar kan toch alleen de input veranderen en indien nodig weer terugzetten naar Off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yrck schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Ja wilde net mijn bericht bewerken. Zag het inderdaad staan! 8)7
Dit is niet zonder risico staat er, maar kan toch alleen de input veranderen en indien nodig weer terugzetten naar Off?
Zolang je maar alleen de juiste settings wijzigt is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
  • Laatst online: 02-10 09:30
Heeft iemand een hdmi apparaat aangesloten op de vt30 en dan het geluid vanaf de vt30 optisch naar zijn geluidsinstallatie doorgestuurd? Ik ben namelijk benieuwd of je dan erg last hebt van vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
corl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:41:

Oooh dus ook op de PS3 (bluray speler) niet die 24hz optie aanvinken? Gewoon de VT30 het allemaal laten doen omdat ie over die tech beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Oooh dus ook op de PS3 (bluray speler) niet die 24hz optie aanvinken? Gewoon de VT30 het allemaal laten doen omdat ie over die tech beschikt?
Op de ps3 wel. Anders stuurt hij geen 24hz uit maar 50hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Zo, sinds vandaag ben ik ook de trotste eigenaar van een 50GT30 :) Eerst de boel maar eens installeren en vannacht beginnen met inspelen. Wel een bakbeest, vergeleken met mijn oude 37PV70 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 14:29

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 06:21:
[...]
De bron gewoon weer laten geven zoals ie bedoeld is.
Dat is over het algemeen inderdaad vaak het beste. Ik zie hierboven ook dat een aantal dingen door elkaar gehaald worden. Ten eerste: de 24p smooth optie in de tv zal niet bepalen of je wel of niet naar een 24hz beeld kunt kijken: dat wordt in de bron bepaald. Dus wil je 24hz kunnen kijken, dan zul je dat in de bron (bijv. een blu-ray speler) in moeten stellen. Dit gaat overigens alleen voor film-based content op (zoals van blu-ray of van een mkv), want bijv. digitale tv is nooit 24hz, maar altijd 50hz (in nederland althans). Die 24p smooth optie zul je dus ook alleen kunnen kiezen als je bronmateriaal 24hz is en volgens mij is het enige wat 24p smooth dan doet een vorm van frameinterpolatie toepassen, waardoor het beeld minder hakkelig gaat lopen. Sommigen vinden dat mooier (waaronder ik), sommigen vinden dan dat film er teveel als video uit gaat zien. Kwestie van smaak, feit is wel dat je met frame interpolatie altijd wat artefacts aan het beeld toevoegt, waar sommigen zich aan kunnen storen.
Wat ik wel als een verbetering vind, is bij mijn UPC-Cisco, dat mijn Onkyo 609 het 1080i signaal voor hij het signaal naar de tv stuurt upscaled naar 1080p. De 1080i50hz input wordt dan 1080p50hz output. En dat is wel erg goed merkbaar aan de weergave.
Feitelijk zou dat niks uit mogen maken, als je tv een goede de-interlacer heeft. Wat je hier in feite zegt is dat de Onkyo beter de-interlaced (van i naar p dus) dan de tv. Dat zou kunnen, maar over het algemeen doen tv's dat tegenwoordig toch erg goed en je zou van een Panasonic mogen verwachten dat ie dat minstens zo goed kan als een receiver. Maar goed, als de Onkyo dit beter doet, dan kun je hier zeker je voordeel aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Oh boy...ben ik nou tegen een probleem aangelopen?

Ik was rustig aan het gamen en ineens valt mij op dat ik een grijze lijn zie aan één van de zijkanten van het scherm, dit zat er nooit. Dus ik zet de tv uit/aan, en ineens is de lijn een balk geworden en het begint nu ook rechts.onderaan en boven te komen. Beter dan dit kan ik het niet uitleggen...fotos tonen de rest. Geen idee wat dit nou is.

http://img839.imageshack.us/img839/5528/p310711001801.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/7588/p3107110020.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/5645/p310711002001.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/4329/p3107110021.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door devilsnight op 31-07-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:07:
[...]
[...]
Feitelijk zou dat niks uit mogen maken, als je tv een goede de-interlacer heeft. Wat je hier in feite zegt is dat de Onkyo beter de-interlaced (van i naar p dus) dan de tv. Dat zou kunnen, maar over het algemeen doen tv's dat tegenwoordig toch erg goed en je zou van een Panasonic mogen verwachten dat ie dat minstens zo goed kan als een receiver. Maar goed, als de Onkyo dit beter doet, dan kun je hier zeker je voordeel aan doen :)
Nu roep ik misschien maar wat, en als ik het fout heb wil je mij dan corrigeren. Per saldo geeft de tv toch gewoon weer wat hij binnen krijgt? I.e, de Cisco geeft het signaal 1080i uit. Bij de tv komt het als ik m rechtstreeks aansluit ook als 1080i binnen, en geeft de tv het weer als 1080i . De tv kan dit signaal niet omzetten naar 1080p?! Het is dus de bron, die het signaal aan de tv doorgeeft die bepaald wat er weergegeven wordt. Als ik de Cisco bijvoorbeeld omzet naar 720p, dan geeft de tv ook 720p weer. Dit gaat volgens mij ook op voor mediaplayers en blu-ray spelers. Op die apparaten stel je in hoe de output is en vervolgens geeft de tv die output weer.
devilsnight schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:06:

Ik was rustig aan het gamen en ineens valt mij op dat ik een grijze lijn zie aan één van de zijkanten van het scherm, dit zat er nooit. Dus ik zet de tv uit/aan, en ineens is de lijn een balk geworden en het begint nu ook rechts.onderaan en boven te komen. Beter dan dit kan ik het niet uitleggen...fotos tonen de rest. Geen idee wat dit nou is.

[...]
De foto's geven niet goed weer wat je precies bedoeld, althans ik kan het niet echt zien. Heb je al aan uitsluiting gedaan? Geeft ie andere bronnen wel goed weer.? [mediaplayer, cable/sat etc] Als dat zo is, lijkt mij dat je game-console de boosdoener is. Goed aangesloten, hdmi-kabel gescheckt..etc. De instelligen van je tv nagekeken, overscan, aspect-ratio, naar fabrieksinstellingen gereset.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Niet waar. Eigenlijk geeft de tv alleen 1080p weer. Ongeacht wat het input signaal is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook goedemorgen. Dus als ik op de AB op de info-knop druk geeft ie aan wat het input-signaal is, maar is de weergave altijd 1080p omdat de tv het signaal upscaled naar 1080p. Dan is het mij duidelijk. Thx

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
devilsnight schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:06:

http://img839.imageshack.us/img839/5528/p310711001801.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/7588/p3107110020.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/5645/p310711002001.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/4329/p3107110021.jpg
Heb je overscan en dergelijke al geprobeerd? Als de lijn er dan nog zit dan zit er een probleempje bij de gameconsole of het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 11:26
D-TECH schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:29:
Kan een probleem zijn, als je in erg lichte omstandigheden gaat kijken. Kijk eens hoe je hem in de winkel vindt, dat is voor plasma ongeveer het worst-case-scenario.
Ik woon op de 4e, boven de bomen, mijn huiskamer heeft ramen aan de zuidwest-kant en vrijwel egaal witte muren. Ik moet alleen op een zonnige middag de lamellen sluiten (of de G30 op 'nuclear' -dynamic- zetten, maar dat weiger ik) om een acceptabel beeld te hebben. Bij enige bewolking of 's avonds heb ik geen probleem.
SRT10 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:24:
Heeft iemand een hdmi apparaat aangesloten op de vt30 en dan het geluid vanaf de vt30 optisch naar zijn geluidsinstallatie doorgestuurd? Ik ben namelijk benieuwd of je dan erg last hebt van vertraging.
Ik denk dat de TV vooral veel signalen (alles beter dan 2.0 ofzo) helemaal niet doorstuurt van HDMI naar SPDIF. Vertraging is mij nooit opgevallen en volgens mij kun je daarvoor compenseren ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Die donkergrijze lijn, dat is wat ik bedoel en die hoort er niet te zitten. Het gekke is, nu speel ik Battlefield weer en is die lijn zwart. Het is alsof er een mini-frame om het scherm heen zit, nu het pikzwart is stoort het totaal niet. Maar check de eerste foto, die grjize balk...dat hoort er niet te zitten, en dit had ik gisteren. De randen zijn niet volledig...er zit een soort 'frame' tussen zeg maar.

16:9 overscan moest uit trouwens toch? Ik heb dat net eens geprobeerd maar mijn scherm word dan een klein stukje groter, het haalt de randen weg...waarom zou je dit niet gebruiken dan?

Met fabriekinstellingen bedoel je toch alleen de beeld settings of gewoon de hele tv? Want dat laatste kan ik nergens vinden. Dat zal denk ik ook wel in een hidden menu moeten zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:58:
Die donkergrijze lijn, dat is wat ik bedoel en die hoort er niet te zitten. Het gekke is, nu speel ik Battlefield weer en is die lijn zwart. Het is alsof er een mini-frame om het scherm heen zit, nu het pikzwart is stoort het totaal niet. Maar check de eerste foto, die grjize balk...dat hoort er niet te zitten, en dit had ik gisteren. De randen zijn niet volledig...er zit een soort 'frame' tussen zeg maar.

16:9 overscan moest uit trouwens toch? Ik heb dat net eens geprobeerd maar mijn scherm word dan een klein stukje groter, het haalt de randen weg...waarom zou je dit niet gebruiken dan?

Met fabriekinstellingen bedoel je toch alleen de beeld settings of gewoon de hele tv? Want dat laatste kan ik nergens vinden. Dat zal denk ik ook wel in een hidden menu moeten zeker...
overscan kun je wel aanzetten. Als je randen ziet, kan het zijn dat het bronmateriaal niet precies schermvullend is. Met overscan haal je dat eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Vraag is nu of overscan uit maakt voor de grijze rand. Als overscan aan staat (en je beeld dus iets kleiner wordt) zou je geen rare randen meer mogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik blijf de rand zien, de 'frame' het is pikzwart dus het hindert niet maar volgens mij was dit er eerst niet. Het viel mij gisteren vooral op omdat ik ineens een grijze rand zag maar die is nu zwart geworden. Ik blijf er wel op letten, kijken of het weer weggaat.

Wanneer ik trouwens in het main menu van de Xbox 360 zit en ik scroll door al die opties heen, dan zie ik behoorlijke ghosting effecten maar gelukkig tijdens games niet echt. Hoewel net in Gears of War 2 tijdens het roteren van de camera ik echt ghosting zag, hetzelfde idee als op het dashboard. Jammer hoor..al deze ongein heb ik nooit gehad met m'n oude Samsung plasma.

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 31-07-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:09:
Ik blijf de rand zien, de 'frame' het is pikzwart dus het hindert niet maar volgens mij was dit er eerst niet. Het viel mij gisteren vooral op omdat ik ineens een grijze rand zag maar die is nu zwart geworden. Ik blijf er wel op letten, kijken of het weer weggaat.

Wanneer ik trouwens in het main menu van de Xbox 360 zit en ik scroll door al die opties heen, dan zie ik behoorlijke ghosting effecten maar gelukkig tijdens games niet echt. Hoewel net in Gears of War 2 tijdens het roteren van de camera ik echt ghosting zag, hetzelfde idee als op het dashboard. Jammer hoor..al deze ongein heb ik nooit gehad met m'n oude Samsung plasma.
Dat frame is normaal. Dat heb ik ook. 2-3 mm ofzo. Wat je ziet is geen ghosting denk ik, maar phosphor lag. Een soort groene waas achter snel bewegende beelden vooral als het contrastrijk op een donkere achtergrond is. Dat is normaal voor plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Dat frame is normaal. Dat heb ik ook. 2-3 mm ofzo. Wat je ziet is geen ghosting denk ik, maar phosphor lag. Een soort groene waas achter snel bewegende beelden vooral als het contrastrijk op een donkere achtergrond is. Dat is normaal voor plasma.
Nog nooit gezien, maar ja, ik ben nu natuurlijk ook mijn Philips gewend.

[ Voor 5% gewijzigd door D-TECH op 31-07-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
devilsnight schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:09:

Jou oude plasma had ook fosfor trailing, maar dit verschijnsel wordt veel minder in de loop van de tijd. In het begin lijkt het heel erg, maar zodra je wat uren erop hebt zitten zie je het nog wel, maar wordt het veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Het paneel van de Pana is volgens mij groter dan 1920x1080. Hierdoor kunnen ze pixel shift gebruiken zonder dat je een deel van het beeld mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bedankt mensen voor de reactie, altijd hulpvolle mensen hier, erg nice. Even iets anders...ben ik nou gek en kijk ik eroverheen of zit er geen VGA op de TXP50VT30E?

En ik zit nu in de media server van de VT30, en heb de wireless adapter aangesloten en hij ziet mijn laptop. Echter zie ik LANG niet alle videos die op mijn laptop staan. Ik heb net bijvoorbeeld een 3D trailer in de VIDEOS map gezet en heel veel videos uit die map kan ik vinden in de mediaspeler maar ook genoeg niet. Volgens mij moet ie ge-refreshed worden ofzo...hij vind de nieuwste video gewoon niet.

[ Voor 55% gewijzigd door devilsnight op 31-07-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
devilsnight schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:25:
Bedankt mensen voor de reactie, altijd hulpvolle mensen hier, erg nice. Even iets anders...ben ik nou gek en kijk ik eroverheen of zit er geen VGA op de TXP50VT30E?

En ik zit nu in de media server van de VT30, en heb de wireless adapter aangesloten en hij ziet mijn laptop. Echter zie ik LANG niet alle videos die op mijn laptop staan. Ik heb net bijvoorbeeld een 3D trailer in de VIDEOS map gezet en heel veel videos uit die map kan ik vinden in de mediaspeler maar ook genoeg niet. Volgens mij moet ie ge-refreshed worden ofzo...hij vind de nieuwste video gewoon niet.
Doe je dit op basis van DNLA? In dat geval moet je eerst je database op je BRON updaten. Ik heb dit ook met mijn externe HD. Als ik daar zegmaar 100 nieuwe bestanden op zet dan ziet hij er maar enkele van. Dan forceer ik een database update en daarna is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
JimmyNL schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:51:
[...]

Doe je dit op basis van DNLA? In dat geval moet je eerst je database op je BRON updaten. Ik heb dit ook met mijn externe HD. Als ik daar zegmaar 100 nieuwe bestanden op zet dan ziet hij er maar enkele van. Dan forceer ik een database update en daarna is het goed.
Ik probeer de media player die op de VT30 te gebruiken, als dat DLNA is...ik heb geen idee man :), maar dat zal wel denk ik. Maar hoe kan ik de bron updaten dan, de bron is dan mijn laptop lijkt me toch? Zou alleen niet weten hoe ik dat moet updaten zodat de vt30's mediaspelr het ook ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 10:23
SRT10 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:24:
Ik weet niet of je een HDMI versterker heb maar dan is het gebruik van het ARC wel een idee. Ik gebruik het sinds enige tijd en het werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:14:
[...]

Ik probeer de media player die op de VT30 te gebruiken, als dat DLNA is...ik heb geen idee man :), maar dat zal wel denk ik. Maar hoe kan ik de bron updaten dan, de bron is dan mijn laptop lijkt me toch? Zou alleen niet weten hoe ik dat moet updaten zodat de vt30's mediaspelr het ook ziet.
Dan moet je ze geloof ik toevoegen aan de library van Windows Media Player. Ik moet toegeven dat ik daar 0,0 ervaring mee heb, want ik gebruik een NAS met DLNA-functionaliteit (het is inderdaad DLNA en niet DNLA: Digital Living Network Alliance). Ook heb ik een externe mediaspeler op basis van Linux/XBMC aangesloten om meer formaten te kunnen spelen dan wat Panasonic ondersteunt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:49:
[...]

Dan moet je ze geloof ik toevoegen aan de library van Windows Media Player. Ik moet toegeven dat ik daar 0,0 ervaring mee heb, want ik gebruik een NAS met DLNA-functionaliteit (het is inderdaad DLNA en niet DNLA: Digital Living Network Alliance). Ook heb ik een externe mediaspeler op basis van Linux/XBMC aangesloten om meer formaten te kunnen spelen dan wat Panasonic ondersteunt.
Dit dus. Ik zou die ingebouwde mediaspeler ook mijden als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
  • Laatst online: 02-10 09:30
BeF-Bacchus schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:42:
[...]

Kan een probleem zijn, als je in erg lichte omstandigheden gaat kijken. Kijk eens hoe je hem in de winkel vindt, dat is voor plasma ongeveer het worst-case-scenario.
Ik woon op de 4e, boven de bomen, mijn huiskamer heeft ramen aan de zuidwest-kant en vrijwel egaal witte muren. Ik moet alleen op een zonnige middag de lamellen sluiten (of de G30 op 'nuclear' -dynamic- zetten, maar dat weiger ik) om een acceptabel beeld te hebben. Bij enige bewolking of 's avonds heb ik geen probleem.

[...]

Ik denk dat de TV vooral veel signalen (alles beter dan 2.0 ofzo) helemaal niet doorstuurt van HDMI naar SPDIF. Vertraging is mij nooit opgevallen en volgens mij kun je daarvoor compenseren ergens.
Thnx, ik zal eens kijken wat de TV allemaal wel en niet door wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
  • Laatst online: 08-08 19:20
Tweakers,

Afgelopen weekend heb ik een TX-P50GT30E besteld die in de loop van de week geleverd gaat worden.
Tijdens het vooronderzoek heb ik veel reviews etc.gelezen en ben ik dit topic tegengekomen. Omdat ik het maximale uit mijn nieuwe GT30 wil halen overweeg ik om dit ook toe te passen.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring met de instellingen die hier gepost worden en de methodes die gebruikt worden?

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
Volgens mij staat er een foutje in de tabel in het overzicht :

de VT30 en de GT30 hebben allebei infinite black pro , zie Panasonic site:
http://panasonic.nl/html/...p=TX-P46GT30&p=TX-P50VT30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Als je het maximale uit je TV wilt halen zou ik niet zelf aan de instellingen in het service menu gaan zitten en je TV gewoon laten kalibreren (mijne wordt volgende week gekalibreerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
corl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:54:
.....je TV gewoon laten kalibreren (mijne wordt volgende week gekalibreerd :-)
Ik zit er ook aan te denken om mijn 50VT30 te laten kalibreren. Mag ik weten wie je dit laat doen? Tevens ben ik benieuwd of je nu al gebruik maakt van bepaalde instellingen (of gebruik je een standaard preset?) en natuurlijk wat je bevindingen zijn nadat je tv gekalibreerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey-W schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om mijn 50VT30 te laten kalibreren. Mag ik weten wie je dit laat doen? Tevens ben ik benieuwd of je nu al gebruik maakt van bepaalde instellingen (of gebruik je een standaard preset?) en natuurlijk wat je bevindingen zijn nadat je tv gekalibreerd is :)
Frank @ htforum.nl (zie actieve isf tours) is wel een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
Die bedoel ik ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Thanks beiden. Ben benieuwd naar je bevindingen corl!

Ander vraagje: met de knop "Direct TV rec" lukt het mij niet om iets op te nemen. TV geeft aan "Please check settings and connections". Echter, het opnemen lukt wel zodra ik de Record knop onder op de afstandsbediening indruk. Iemand enig idee hoe ik "Direct TV Rec" werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Vorige week las ik op een plasma forum hoe je in het service menu kan komen om oa te bekijken hoeveel uur je de tv al hebt gebruikt. Dit was ook hetzelfde moment dat ik die grijze balk kreeg en dacht dat een echte reset misschien kon helpen. Ervanuitgaande dat er een reset in het service menu zou zitten...ik heb het niet kunnen vinden maar wel hoe lang ik de tv al had gebruikt. Maar nu heb ik iets gemerkt...ik kan het ook helemaal mis hebben en dat ik gewoon dingen zie.

Maar de zwartweergave lijkt niet meer zo mooi diepzwart te zijn zoals het eerst was. Ik testte net TDK op Blu Ray even en het zwart was niet meer zo pikzwart als eerst...kan het zijn dat ik iets per ongeluk veranderd heb in het service menu of zie ik gewoon dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:15:
Vorige week las ik op een plasma forum hoe je in het service menu kan komen om oa te bekijken hoeveel uur je de tv al hebt gebruikt. Dit was ook hetzelfde moment dat ik die grijze balk kreeg en dacht dat een echte reset misschien kon helpen. Ervanuitgaande dat er een reset in het service menu zou zitten...ik heb het niet kunnen vinden maar wel hoe lang ik de tv al had gebruikt. Maar nu heb ik iets gemerkt...ik kan het ook helemaal mis hebben en dat ik gewoon dingen zie.

Maar de zwartweergave lijkt niet meer zo mooi diepzwart te zijn zoals het eerst was. Ik testte net TDK op Blu Ray even en het zwart was niet meer zo pikzwart als eerst...kan het zijn dat ik iets per ongeluk veranderd heb in het service menu of zie ik gewoon dingen?
Als je de instructies hebt opgevolgd dan heb je niets gewijzigd. Die grijze balken zijn normaal aan de randen, want ik heb ook 2-3 mm zwart om het beeld heen (scherm wat niet gebruikt wordt).. Als ik overscan uit heb komt daar weleens troep in.
Overdag is zwart altijd minder zwart doordat er meer licht is..probeer het vannacht weer eens als het donker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja dat ga ik absoluut doen, het komt vast omdat het nu veel lichter in mijn woonkamer is. Ik heb niet echte instructies gekregen hoe ik precies bij die opties kwam, dus ik ben wel door heel wat settings heengegaan, en heel misschien per ongeluk een knop ingedrukt,maar ik betwijfel het.

Het gekke van die grijze balk is..ik zie het niet meer. Het is ineens weg...ik had het volgens mij ook alleen in Battlefield BC2, en ook daar heb ik het niet meer nu.

Over dat calibreren, ik denk er ook steeds meer over..maar ik moet dan wel echt de nodige info hebben. Want voor mij zal het dan voor PS3,Xbox 360 en Blu Ray zijn, zal wel niet goedkoop worden.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 01-08-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
corl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:54:
Als je het maximale uit je TV wilt halen zou ik niet zelf aan de instellingen in het service menu gaan zitten en je TV gewoon laten kalibreren (mijne wordt volgende week gekalibreerd :-)
Heb ik ook wel aan gedacht tot ik prijzen van enkele honderden euro's voorbij zag komen. Dat is nog wel het overwegen waard als je een dedicated ht setup hebt maar voor huiskamer gebruik is dit overdone.
Als ik met de gegevens van HighDefJunkies een bijna het zelfde resultaat bereik heeft dat de voorkeur.

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Drup schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:36:
[...]

Heb ik ook wel aan gedacht tot ik prijzen van enkele honderden euro's voorbij zag komen. Dat is nog wel het overwegen waard als je een dedicated ht setup hebt maar voor huiskamer gebruik is dit overdone.
Als ik met de gegevens van HighDefJunkies een bijna het zelfde resultaat bereik heeft dat de voorkeur.
Zou jij mij die settings willen door PM'en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
devilsnight schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:40:
[...]

Zou jij mij die settings willen door PM'en? :)
Kijk eens een paar berichten naar boven...

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drup schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:36:
[...]

Kalibreren is z'n geld altijd waard. Met zomaar settings overnemen kom je nergens. KUn je het zelfs erger maken dan de default waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
Het nut van wel of niet calibreren is een hele andere discussie. Ik ga het in ieder geval niet laten doen bij een toestel dat in de huiskamer hangt en waar 75% van de tijd gewoon tv op gekeken wordt.

Als ik zo eens rond kijk op HighDefJunkies dan hebben ze daar wel verstand van zaken en zie ik dit niet als "zomaar setttings overnemen".

Maar als ik het goed begrijp haalt het meerendeel hier zijn tv uit de doos om hem meteen te gebruiken zoals 90% van tv kijkend Nederland dat zou doen.

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drup schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:42:
Het nut van wel of niet calibreren is een hele andere discussie. Ik ga het in ieder geval niet laten doen bij een toestel dat in de huiskamer hangt en waar 75% van de tijd gewoon tv op gekeken wordt.

Als ik zo eens rond kijk op HighDefJunkies dan hebben ze daar wel verstand van zaken en zie ik dit niet als "zomaar setttings overnemen".

Maar als ik het goed begrijp haalt het meerendeel hier zijn tv uit de doos om hem meteen te gebruiken zoals 90% van tv kijkend Nederland dat zou doen.
De enige settings waar je wat aan hebt zijn ze brightness/contract. Andere settings (uit het calibratiemenu) kun je niet overnemen, aangezien elk paneel zo z'n afwijkingen heeft. Dus het heeft dan ook gewoon geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik ben eigenlijk behoorlijk tevreden met hoe games en films eruit zien, dus ik vraag me echt af of het nut heeft voor mij om uiteindelijk de tv te laten calibreren. Trouwens zo'n break-in dvd, is het echt nodig? Ik heb dat ook nooit met mijn oude Samsung gedaan en het ding werkt nu nog altijd uitstekend, want inspelen....dat gebeurd nu toch ook gewoon wanneer ik ga gamen en films kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Laatst online: 20-09 08:20
Weet iemand al wanneer de 60 inch uit de GT serie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb nu The Dark Knight op blu ray weer aan, en volgens mij zijn de mooie zwartweergaves gewoon weer terug. Moet het net zo zwart als de randen van de tv zijn of net ietsje lichter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij het zwart zoals het nu is mooi vindt, wat zou je dan eigenlijk nu precies nog meer willen?

Heb je trouwens nog de calibratie-settings geprobeerd die ik je in pm gestuurd heb. Dat waren settings die ik als basis heb genomen en nu zeer content mee ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk ook nog aanspraak maken op avatar 3D enkel bij aankoop van een 3D BD player of moet het tegenwoordig al een tv zijn om die te kunnen krijgen? De website zegt niets daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:00:
Kan je eigenlijk ook nog aanspraak maken op avatar 3D enkel bij aankoop van een 3D BD player of moet het tegenwoordig al een tv zijn om die te kunnen krijgen? De website zegt niets daarover.
Stuur ze gewoon eens een mailtje. Niet geschoten is altijd mis, en bij Panasonic doen ze over het algemeen niet zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:56:
Als jij het zwart zoals het nu is mooi vindt, wat zou je dan eigenlijk nu precies nog meer willen?

Heb je trouwens nog de calibratie-settings geprobeerd die ik je in pm gestuurd heb. Dat waren settings die ik als basis heb genomen en nu zeer content mee ben
Nou ik kwam er eerst niet uit hoe ik die geavanceerde settings moest krijgen, ifcc ofzo toch? Nu weet ik dat wel, dus morgen zal ik die settings eens een spin geven. Bij White balance > more detailed adjustment, dan zie je allemaal van die IRE dingen staan,maar die moet je apart kiezen. Je selecteert uiteindelijk echter maar eentje...maar toch maakt het wel degelijk verschil uit als je ze allemaal invoert?

Hebben jullie het trouwens over het volledige entertainment pakket of alleen Avatar 3D?

http://www.panasonic.nl/h...9/index.html#anker_227999

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 02-08-2011 00:54 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.