Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ze wel allemaal uitvoeren precies zoals het er staat!

Dat pakket waar je het over hebt, komt alleen maar bij de ST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
devilsnight schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:35:
Ik heb nu The Dark Knight op blu ray weer aan, en volgens mij zijn de mooie zwartweergaves gewoon weer terug. Moet het net zo zwart als de randen van de tv zijn of net ietsje lichter? :)
Het licht eraan hoeveel licht erop de tv valt, in een volledig donkere kamer krijg je de beste zwartwaarde's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:01:
[...]

Stuur ze gewoon eens een mailtje. Niet geschoten is altijd mis, en bij Panasonic doen ze over het algemeen niet zo moeilijk
Ik kreeg vandaag deze geweldig informatieve mail terug:

Beste klant,

Bedankt voor uw interesse in Panasonic producten

U vindt een overzicht van de huidige promoties op onze website.

Met vriendelijke groeten
PANASONIC HELPDESK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Normaal krijg je dus een Avatar 3D BR bij een BR speler...en jij probeerde het omdat je een Pana tv hebt gekocht...of zie ik het verkeerd nu? :)

[ Voor 78% gewijzigd door devilsnight op 02-08-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen ik heb een Samsung TV gekocht, en zit nu nog met een fat PS3 als kandidaat 3D speler, echter lees ik zo'n overtuigende reviews van de nieuwe Panasonic 3D basismodel (DMP-BDT110) dat ik de aankoop wel zie zitten. Toch zeker omdat de prijzen voor een Avatar 3D BD op ebay en consoorten niet normaal is, zou de aankoop van die BD speler wel interessant zijn. Echter is de website van Panasonic een rommeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:38:
Neen ik heb een Samsung TV gekocht, en zit nu nog met een fat PS3 als kandidaat 3D speler, echter lees ik zo'n overtuigende reviews van de nieuwe Panasonic 3D basismodel (DMP-BDT110) dat ik de aankoop wel zie zitten. Toch zeker omdat de prijzen voor een Avatar 3D BD op ebay en consoorten niet normaal is, zou de aankoop van die BD speler wel interessant zijn. Echter is de website van Panasonic een rommeltje.
Ik stuur ze anders ook wel een mailtje, al heb ik geen BR speler gekocht maar een Panasonic tv. Ik ken wel iemand met een Pana BR speler en geen 3D tv...is er een bon bij nodig of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hen dan maar net eens gebeld, en daar kreeg ik te horen dat Avatar enkel in het pakket zit van de huidige promotie, dus een TV kopen en de BD speler en Avatar disc erbij. Zonde, want ik heb al een nieuw scherm, en onnozel want in het begin van de promotie vorig jaar was een BD speler genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Ik stuur ze anders ook wel een mailtje, al heb ik geen BR speler gekocht maar een Panasonic tv. Ik ken wel iemand met een Pana BR speler en geen 3D tv...is er een bon bij nodig of dat niet?
Alleen foto van de bon van de TV is genoeg. Ik kreeg ook een avatar 3d van panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige actie is trouwens ook afgelopen, heb dan maar eens een mail gestuurd naar 3D@panasonicactie.com om te vragen of er een nieuwe actie komt, en of ik niet gewoon mijn barcode en aankoopbewijs mag opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 16:05
Raar probleem:

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe TX-P42VT30E, een geweldige TV.
Ik woon in een Glasvezelgebied, en heb glasvezel van Lijbrandt (FTH).
Wij krijgen de volgende signalen geleverd:
- Analoog (over coax)
- DVB-C (over coax, zonder smartcard)
- IPTV (over UTP)

Het analoge beeld is zeer goed, geen ruis of wat dan ook.
Het beeld van de IPTV is super, jammer dat de AMINO zo traag en gebruiksonvriendelijk is

Het DVB-C signaal valt steeds weg

Signaal sterkte is 100%, Signaal kwaliteit schommelt tussen de 0 en 100%. Soms geeft hij GEEN SIGNAAL, maar soms heeft hij ook scherp beeld. Een aantal seconde later krijg je allemaal blokken in het beeld, en zie je de signaal kwaliteit wegvallen. Ook komen er dan waardes bij foutbit (geloof dat het zo heet) te staan.

Eerst dacht is dat het probleem bij mijn provider (Lijbrandt) lag, maar als ik mijn andere LED TX-L42V20E (model 2010) aansluit is het beeld stabiel en de kwaliteit van het signaal 10 van de 10.

Volgens de leverancier (welk naam ik nog even niet noem, maar wel veel ervaring zegt te hebben) ligt dit niet aan de TV, maar echt aan het signaal. Dat de andere tv het wel goed doet kan om dat het een ander type tuner is die minder gevoelig is.

Zelf geloof ik hier niet zo in, maar wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:51:
De huidige actie is trouwens ook afgelopen, heb dan maar eens een mail gestuurd naar 3D@panasonicactie.com om te vragen of er een nieuwe actie komt, en of ik niet gewoon mijn barcode en aankoopbewijs mag opsturen.
Het was volgens mij niet enes een officiele actie. Ik heb iig naar infocentre@pansonic.nl een berichtje gestuurd. Kreeg geen antwoord niets, maar een week alter had ik debluray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Waar kan ik het aspect ratio het beste op laten staan...auto,16:9 of just? Op mijn Samsung had ik altijd Just scan aanstaan. Ik ben op dit moment aan het gamen op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:53:
Waar kan ik het aspect ratio het beste op laten staan...auto,16:9 of just? Op mijn Samsung had ik altijd Just scan aanstaan. Ik ben op dit moment aan het gamen op de 360.
auto of 16;9. Just is niet correct op panasonic (compleet iets anders dan bij samsung) en rekt dan gewoon het beeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 10:46
MikeT80 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:13:
Raar probleem:

- Analoog (over coax)
- IPTV (over UTP)

Het beeld van de IPTV is super, jammer dat de AMINO zo traag en gebruiksonvriendelijk is

Signaal sterkte is 100%, Signaal kwaliteit schommelt tussen de 0 en 100%. Soms geeft hij GEEN SIGNAAL, maar soms heeft hij ook scherp beeld. Een aantal seconde later krijg je allemaal blokken in het beeld, en zie je de signaal kwaliteit wegvallen. Ook komen er dan waardes bij foutbit (geloof dat het zo heet) te staan.

Eerst dacht is dat het probleem bij mijn provider (Lijbrandt) lag, maar als ik mijn andere LED TX-L42V20E (model 2010) aansluit is het beeld stabiel en de kwaliteit van het signaal 10 van de 10.

Volgens de leverancier (welk naam ik nog even niet noem, maar wel veel ervaring zegt te hebben) ligt dit niet aan de TV, maar echt aan het signaal. Dat de andere tv het wel goed doet kan om dat het een ander type tuner is die minder gevoelig is.

Ja had ik ook (de eerste paar dagen). Ik had nog een coax verleng kabel van 1.5mtr die van het type lowcost was. Na het vervangen van de kabel geen problemen meer gehad. Ik had 93% signaal sterkte en 100% kwaliteit zonder bit fouten maar toch viel a en toe het beeld weg (waarschijnlijk doordat er op dat moment net iet te veel stoorde op de slechte kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf78
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2015
Ik heb sinds vorige week de 50VT30 en hij bevalt prima hoewel ik nog wel met mijn instellingen bezig ben (hij wil vooral nog al eens flikkeren met witte vlakken). Wel heb ik een vraagje: mijn tv is aangesloten op een UPC box. Ik heb een HDD op mijn tv aangesloten. Nu wil ik programma's opnemen om de HDD maar dit lukt niet. Kan dit niet of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
corl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:15:
[...]

Ja had ik ook (de eerste paar dagen). Ik had nog een coax verleng kabel van 1.5mtr die van het type lowcost was. Na het vervangen van de kabel geen problemen meer gehad. Ik had 93% signaal sterkte en 100% kwaliteit zonder bit fouten maar toch viel a en toe het beeld weg (waarschijnlijk doordat er op dat moment net iet te veel stoorde op de slechte kabel)
Alle bekabeling is goed, en war mogelijk vervangen door Hirschmann.
Als het aan de bekabeling zou liggen dan zou een andere tv met de zelfde instellingen het toch ook moeten hebben?

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Net gemailt naar Panasonic en deze mail terug, wat netjes zeg!!!!!!

Beste heer/mevrouw,

Wij hebben uw reactie betreffende onze huidige actie met betrekking tot Panasonic 3D TV's ontvangen en in behandeling genomen.

Aangezien de 3D AVATAR actie reeds is afgesloten, kunt u nu geen gebruik meer maken van de actie die liep van 15 november tot en met 31 december 2010.

Maar omdat u toch een Panasonic 3D TV heeft aangeschaft, willen we u toch graag belonen. Als u uw aankoop registreert op onze website, en daarbij onderstaande instructie volgt, kunnen we u als trouwe Panasonic gebruiker toch de 3D Blu-ray disc van AVATAR toesturen.

LET OP:
Zoals u weet voldoet u niet aan de actievoorwaarden van de Panasonic 3D AVATAR actie. Het door ons genomen besluit heeft uitsluitend betrekking op de 3D AVATAR Blu-ray disc. U kunt geen aanspraak maken op de 3D Blu-ray speler. We gaan er van uit dat u hier begrip voor heeft.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezier met uw Panasonic 3D apparatuur.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Info Centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:04
Da's inderdaad erg netjes van ze! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Het is ook een heel net bedrijf :P

Buurman heeft VT30 gekocht :) hij heeft ziggo en wil nu een CI+ module. Werkt dit een beetje goed? En welke is beter, Neotion of Smit? Volgens de verkoper werkt neotion beter met panasonic tv's.

[ Voor 74% gewijzigd door D-TECH op 02-08-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:41:
Het is ook een heel net bedrijf :P

Buurman heeft VT30 gekocht :) hij heeft ziggo en wil nu een CI+ module. Werkt dit een beetje goed? En welke is beter, Neotion of Smit? Volgens de verkoper werkt neotion beter met panasonic tv's.
Ik heb een neotion. Geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:39:
Net gemailt naar Panasonic en deze mail terug, wat netjes zeg!!!!!!

Beste heer/mevrouw,

Wij hebben uw reactie betreffende onze huidige actie met betrekking tot Panasonic 3D TV's ontvangen en in behandeling genomen.

Aangezien de 3D AVATAR actie reeds is afgesloten, kunt u nu geen gebruik meer maken van de actie die liep van 15 november tot en met 31 december 2010.

Maar omdat u toch een Panasonic 3D TV heeft aangeschaft, willen we u toch graag belonen. Als u uw aankoop registreert op onze website, en daarbij onderstaande instructie volgt, kunnen we u als trouwe Panasonic gebruiker toch de 3D Blu-ray disc van AVATAR toesturen.

LET OP:
Zoals u weet voldoet u niet aan de actievoorwaarden van de Panasonic 3D AVATAR actie. Het door ons genomen besluit heeft uitsluitend betrekking op de 3D AVATAR Blu-ray disc. U kunt geen aanspraak maken op de 3D Blu-ray speler. We gaan er van uit dat u hier begrip voor heeft.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezier met uw Panasonic 3D apparatuur.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Info Centre
Dan deden ze twee weken geleden minder moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Iemand op een andere forum zei dat ik maar beter zo snel mogelijk de nieuwste firmware kan installeren, want dan ben ik van het brightness probleem af....euh..welk brightness probleem vraag ik me dan af? Besides heb ik gelijk gecheckt hoe het zat met de firmware en de nieuwste was al geinstalleerd stond er.
Adlermann schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:20:
[...]

Dan deden ze twee weken geleden minder moeilijk :)
Hoe deed jij het dan?

[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 02-08-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:19:
Iemand op een andere forum zei dat ik maar beter zo snel mogelijk de nieuwste firmware kan installeren, want dan ben ik van het brightness probleem af....euh..welk brightness probleem vraag ik me dan af? Besides heb ik gelijk gecheckt hoe het zat met de firmware en de nieuwste was al geinstalleerd stond er.

[...]

Hoe deed jij het dan?
Mail sturen, met mijn adres, scan aankoopbon. Week later had ik de bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeelStation
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Adlermann schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:16:
[...]

Ik heb een neotion. Geen problemen mee.
Hoi, ik heb een Smit. Doet het prima. Aan een eigenaar van een Neotion de volgende vraag: als je de TV aanzet, is jouw TV dan ook een aantal seconden bezig met authenticatie? Mijn iig wel, maar echt problematisch kan ik het niet noemen.

Bij mijn vorige TV (Sony LCD KDL-W4000) en AlphaCrypt (CI, niet CI+) module had ik dat nooit. Daar had ik echter het probleem dat 'ie om de zoveel maanden zijn zenders kwijt was, waardoor je ze weer kon gaan zoeken en sorteren. Btw: gelukkig werden de kanalen op mijn Panasonic automatisch goed gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeelStation
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Sinds een paar dagen ben ik de eigenaar van een 50VT30: wat een pracht TV! Qua design vind ik 'm prima, qua beeld nog beter. 3D werkt (bij goede kwaliteit content) heel goed.
Het floating brightness probleem is ook netjes verholpen met de nieuwste firmware (1.520).

Maarrrrrr... ik breng 'm terug naar de winkel :(

Ik heb me net geregistreerd om aspirant-kopers te behoeden voor eenzelfde teleurstelling, maar je hebt er alleen last van als je heel gevoelige ogen hebt voor flickering, zoals ik (wees blij als je het niet ziet, het zuigt enorm). Je hoeft niet verder te lezen, maar neem iig deze tips mee: bekijk de TV in de winkel ook even met grote lichte vlakken (teletekst bijvoorbeeld). Kijk een beetje naast het beeld, dan zie je al dan niet in je ooghoeken flickering optreden. Regel ook ff een 3D demo en kijk tijdens die demo even door een raam naar het daglicht buiten. Als je dan geen geknipper waarneemt, maar gewoon een zonnebril-effect, is er nix aan de hand en zou ik de TV meteen meenemen, je krijgt er geen spijt van.

Aangezien ik 34 ben, heb ik in mijn jongere jaren met CRT monitors gewerkt. Daar kon je instellen met hoeveel Hz je de beeldbuis wou laten verversen. Lang was 60 Hz (of hooguit 72 Hz) gangbaar en algemeen geaccepteerd als 'rustig voor je ogen'. Nou, voor mij dus niet. Als ik naar zo'n monitor keek, flikkerde het als de *#%@ en werd ik meteen misselijk en voelde dat ook als een knoop in de maag. Snel met een schuin oog de settings aanpassen naar (liefst) 100Hz loste het probleem op.

Daarna kwam LCD en weg was het refresh rate geneuzel. Aangezien die beeldbuizen 'trage' kristallen bevatten, vervangt het nieuwe beeldje het oude lang voordat 'ie 'uitgestorven' is en ervaar je een heel rustig beeld.

Tsja, en toen kocht ik deze plasma TV.
Plasma dooft juist wel weer snel uit, dus moet het beeld snel ververst worden. 600 Hz bla bla marketing zegt Panasonic voor zijn VT30, maar die verversingsfrequentie is voor mij te laag. In de winkel was er niets aan de hand (VT20, GT30, VT30 gezien) en achteraf weet ik hoe dat komt: je ziet het alleen bij lichte vlakken, terwijl de demo's in de winkel allemaal donkere content toonden. Daar heb ik this ook geen problemen mee. Bij grote lichte vlakken (menu's, reclames, maar ook een heldere lucht in een film) moet de TV pas aan de bak en zie je de pulseringen. De eerste dag ben ik kotsmisselijk geweest omdat alle setup menu's grote lichte vlakken bevatten.
Als ik de TV zo instel dat de helderheid etc allemaal flink minder zijn, heb ik ook minder last van het probleem. Helemaal weg gaat het echter niet en je levert natuurlijk enorm in op beeldkwaliteit.

Nu weet ik dat ieder mens anders is en dat er massa's mensen zijn die het uberhaupt niet zien, dat er een klein deel is dat er onpasselijk van wordt en dat er een grote middengroep zal zijn die het in bepaalde gevallen wel eens waarnemen, maar het niet als hinderlijk ervaren.

Dan is er (voor mij) het probleem met de actieve 3D brillen en daglicht. In de winkel: wederom geen probleem, want het dichtstbijzijnde raam was 80 meter verderop. Als ik thuis echter een 3D film bekijk, zie ik in mijn ooghoek door de shutterbril heen een raam. Als het pikdonker is, is er niks aan de hand, maar als het licht is of schermt, flikkert het als een idioot in mijn ooghoek. De frequentie van de shutterbril is voor mij dus ook veel te laag. In de praktijk kijk ik dus alleen 3D in de erg late uurtjes. En da's niet zo gezellig voor de rest van de familie ;)

Na dagen tobben, ga ik hem toch maar terugsturen. Mijn volgende TV zal LCD zijn en passieve 3D hebben. LG dus. Laten die nu juist vandaag een Full LED versie van hun passieve 3D lijn hebben aangekondigd: de LW980S (http://www.trustedreviews...eils-flagship-lw9805-3dtv). Nu maar hopen dat de input lag niet zo crap is als op de Samung D7000/8000 LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeelStation schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:55:
[...]
Ik heb me net geregistreerd om aspirant-kopers te behoeden voor eenzelfde teleurstelling, maar je hebt er alleen last van als je heel gevoelige ogen hebt voor flickering, zoals ik [..]
Duidelijk verhaal. Als je inderdaad daar zo gevoelig voor bent dan is het wel handig om een ander toestel te nemen. Heb mij eens laten wijsmaken dat als het echt zo erg is, dat een epileptische aanval niet is uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

passieve 3D is minder goed geschikt voor 2d
Nadelen passief 3D

- Halve resolutie door splitten van beeld in twee beelden (geen Full HD mogelijk)
- Kan de 2D beeldkwaliteit beïnvloeden

Daarom dat veel fabrikanten er nietaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik had het gisteren over dat ik van mening was dat mijn zwartwaardes minder goed waren nu, en dat vind ik nu weer, heb op de PS3 Uncharted 2 en Killzone 3 gespeeld en ik weet zeker dat het zwart veel dieper was, het is nu pikdonker in mijn huiskamer en het zwart is toch echt niet zo pikzwart als het eerst was. Is hier nog iets aan te doen?...ik ga liever niet dat service menu weer in, dadelijk doe ik nog iets doms erbij. Denk toch echt dat ik met mijn stomme kop iets heb veranderd...

Het is geen wereldramp, het is iets lichter dan het was op dag 1 en 2...maar dat diepzwarte was juist zo mooi. Ik weet het nu gewoon praktisch zeker dat de zwartwaardes zijn veranderd, weet nog hoe ongelooflijk onder de indruk ik was vorige week, dat het echt zo diepzwart kon zijn, en dat zie ik nu gewoon echt niet meer. Ik met mijn stomme kop moest weer dat service menu in om te checken hoe lang ik de tv gebruikt had, en daar moet ik een verkeerde setting veranderd hebben.

Is er een manier om de tv volledig naar fabrieksinstellingen te zetten? (niet alleen de picture settings,etc) dat zou het dan moeten helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door devilsnight op 03-08-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:26:
[..]

Is er een manier om de tv volledig naar fabrieksinstellingen te zetten? (niet alleen de picture settings,etc) dat zou het dan moeten helpen.
Blz 27 van de handleiding? Instellingen/systeemmenu/fabrieksinstellingen?

Mocht je echt in het service-menu hebben lopen prutsen, dan heb je kans dat je daar niet fabrieksresetten kan, maar alleen een service-monteur.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
devilsnight schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:26:
Ik had het gisteren over dat ik van mening was dat mijn zwartwaardes minder goed waren nu, en dat vind ik nu weer, heb op de PS3 Uncharted 2 en Killzone 3 gespeeld en ik weet zeker dat het zwart veel dieper was, het is nu pikdonker in mijn huiskamer en het zwart is toch echt niet zo pikzwart als het eerst was. Is hier nog iets aan te doen?...ik ga liever niet dat service menu weer in, dadelijk doe ik nog iets doms erbij. Denk toch echt dat ik met mijn stomme kop iets heb veranderd...

Het is geen wereldramp, het is iets lichter dan het was op dag 1 en 2...maar dat diepzwarte was juist zo mooi. Ik weet het nu gewoon praktisch zeker dat de zwartwaardes zijn veranderd, weet nog hoe ongelooflijk onder de indruk ik was vorige week, dat het echt zo diepzwart kon zijn, en dat zie ik nu gewoon echt niet meer. Ik met mijn stomme kop moest weer dat service menu in om te checken hoe lang ik de tv gebruikt had, en daar moet ik een verkeerde setting veranderd hebben.

Let er ook op dat je overal aan went en dat het ook voor een deel aan de content ligt.

Maar ben je al een keer in het servicemenu geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeelStation schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:06:
[...]

Hoi, ik heb een Smit. Doet het prima. Aan een eigenaar van een Neotion de volgende vraag: als je de TV aanzet, is jouw TV dan ook een aantal seconden bezig met authenticatie? Mijn iig wel, maar echt problematisch kan ik het niet noemen.

Bij mijn vorige TV (Sony LCD KDL-W4000) en AlphaCrypt (CI, niet CI+) module had ik dat nooit. Daar had ik echter het probleem dat 'ie om de zoveel maanden zijn zenders kwijt was, waardoor je ze weer kon gaan zoeken en sorteren. Btw: gelukkig werden de kanalen op mijn Panasonic automatisch goed gesorteerd.
Ik heb precies hetzelfde. Duurt tot wel 10 seconden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:30:
passieve 3D is minder goed geschikt voor 2d
Nadelen passief 3D

- Halve resolutie door splitten van beeld in twee beelden (geen Full HD mogelijk)
- Kan de 2D beeldkwaliteit beïnvloeden

Daarom dat veel fabrikanten er nietaan beginnen.
Het heeft anders ook veel voordelen:

- Geen flikkeringen mogelijk
- Altijd stabiel beeld
- Lichte, Goedkope brillen

En met een nieuw algoritme denkt LG full HD toch te kunnen tonen: http://www.3dtvmagazine.n...-tvs-full-hd-3d-weergave/

Ook heeft de LG 980ws local dimming met 260 zone's, een IPS paneel en handige menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf78
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2015
Dolf78 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:29:
Ik heb sinds vorige week de 50VT30 en hij bevalt prima hoewel ik nog wel met mijn instellingen bezig ben (hij wil vooral nog al eens flikkeren met witte vlakken). Wel heb ik een vraagje: mijn tv is aangesloten op een UPC box. Ik heb een HDD op mijn tv aangesloten. Nu wil ik programma's opnemen om de HDD maar dit lukt niet. Kan dit niet of doe ik wat fout?
Zouden jullie hier nog eens naar willen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 06:36:
[...]

Blz 27 van de handleiding? Instellingen/systeemmenu/fabrieksinstellingen?

Mocht je echt in het service-menu hebben lopen prutsen, dan heb je kans dat je daar niet fabrieksresetten kan, maar alleen een service-monteur.
Ik had de handleiding al gecheckt en kan het nergens vinden. Op blz 27 ook niet helaas.
StealthyPeanut schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:53:
[...]

Let er ook op dat je overal aan went en dat het ook voor een deel aan de content ligt.

Maar ben je al een keer in het servicemenu geweest?
Dat is ook zo, alles went, maar ik weet toch vrijwel zeker dat de zwartwaardes donkerder waren eerst met deze settings. En yep, ik ben in het service menu geweest , ik zou alleen niet weten hoe ik daar een reset kan plegen..dus ik ga daar ook echt niet meer in voordat ik echt precies weet hoe dat moet.

[ Voor 39% gewijzigd door devilsnight op 03-08-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:21:
[...]

Ik had de handleiding al gecheckt en kan het nergens vinden. Op blz 27 ook niet helaas.

[...]

Dat is ook zo, alles went, maar ik weet toch vrijwel zeker dat de zwartwaardes donkerder waren eerst met deze settings. En yep, ik ben in het service menu geweest , ik zou alleen niet weten hoe ik daar een reset kan plegen..dus ik ga daar ook echt niet meer in voordat ik echt precies weet hoe dat moet.
Ik denk niet dat je iets gewijzigd hebt hoor. Op avforums zei je dat het zwart eerst zo zwart was als de tv zelf. Maar dat is echt niet zo. Zelfs in een perfect donkere ruimte en dan met brithness op het laagst is het nog steeds iets minder zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
In dat geval zal ik me dan wel vergissen, zullen we het daar maar op houden dan :). En inderdaad, op AVforums zit ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
Dolf78 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

Zouden jullie hier nog eens naar willen kijken?
Opnemen kan alleen als je gebruikt maakt van de ingebouwde decoder. De TV kan de UPC box niet besturen, dus ook niet opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:21:
[...]
[...]
[...]
Heb je geen Quickstart handleiding gehad dan bij aflevering. Zaten gewoon in de doos. Daar op blz 27 de 13de van onderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
MikeT80 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:13:
Raar probleem:

- Analoog (over coax)
- IPTV (over UTP)

Wat denken jullie? Kan het op 2 Panasonic tv's (2010 en 2011 model) zoveel schelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Heb je geen Quickstart handleiding gehad dan bij aflevering. Zaten gewoon in de doos. Daar op blz 27 de 13de van onderen.
Nee niet gekregen,maar ik zie net dat ik gewoon de 'shipping condition' optie moet gebruiken, dat ga ik even doen. Gewoon voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Jeffrey-W schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:07:
...
Ander vraagje: met de knop "Direct TV rec" lukt het mij niet om iets op te nemen. TV geeft aan "Please check settings and connections". Echter, het opnemen lukt wel zodra ik de Record knop onder op de afstandsbediening indruk. Iemand enig idee hoe ik "Direct TV Rec" werkend krijg?
Iemand die hier een antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

Nee niet gekregen,maar ik zie net dat ik gewoon de 'shipping condition' optie moet gebruiken, dat ga ik even doen. Gewoon voor de zekerheid.
Dat geldt niet voor service menu instellingen. Dus heeft absoluut geen nut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey-W schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

Iemand die hier een antwoord op heeft?
Niet, die knop is voor een vierra compatible hdd recorder. Je moet dus gewoon de recordknop onderaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Adlermann schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Niet, die knop is voor een vierra compatible hdd recorder. Je moet dus gewoon de recordknop onderaan gebruiken!
Ok, duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:42:
[...]

Dat geldt niet voor service menu instellingen. Dus heeft absoluut geen nut :)
Heb jij misschien een idee wat ik zou moeten veranderen in het service menu of totaal niet? Anders leg ik me er maar gewoon bij neer. Helaas blijf ik nog altijd heel erg twijfelen, durf toch echt te zweren dat de zwartwaardes donkerder waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 01:16:
[...]

Heb jij misschien een idee wat ik zou moeten veranderen in het service menu of totaal niet? Anders leg ik me er maar gewoon bij neer. Helaas blijf ik nog altijd heel erg twijfelen, durf toch echt te zweren dat de zwartwaardes donkerder waren.
Nee, wijzigingen in het servicemenu kan je alleen daar wijzigen. Ik weet vrijwel zeker dat je daar niets gewijzigd hebt hoor. Als je alleen toetsen 1,2 en enter hebt gebruikt dan heb je niets gewijzigd. Heb je 3,4 gebruikt dan heb je een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
devilsnight schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 01:16:
[...]

Het kan ook aan het bronmateriaal liggen, sommige films leggen er een grijs filter erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:12:
[...]

Nee, wijzigingen in het servicemenu kan je alleen daar wijzigen. Ik weet vrijwel zeker dat je daar niets gewijzigd hebt hoor. Als je alleen toetsen 1,2 en enter hebt gebruikt dan heb je niets gewijzigd. Heb je 3,4 gebruikt dan heb je een probleem :)
Poeh....en dat weet ik niet meer zeker. Nou ja..ik doe er verder niks aan. En wie weet als ik ooit besluit toch de tv te laten calibreren, dan zullen ze toch het service menu ingaan lijkt me? Dan kan het dan gefixt worden als ik het wel fout gedaan zou hebben. Ik ga binnenkort eens rustig uitzoeken wat het kostenplaatje is van een calibratie, kan het nu sowieso niet doen. De tv nam een flinke hap uit m'n portemonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Poeh....en dat weet ik niet meer zeker. Nou ja..ik doe er verder niks aan. En wie weet als ik ooit besluit toch de tv te laten calibreren, dan zullen ze toch het service menu ingaan lijkt me? Dan kan het dan gefixt worden als ik het wel fout gedaan zou hebben. Ik ga binnenkort eens rustig uitzoeken wat het kostenplaatje is van een calibratie, kan het nu sowieso niet doen. De tv nam een flinke hap uit m'n portemonnee ;)
nee, bij de vt30 hoeft je bij calibratie neit het service menu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
SpeelStation schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:06:
[...]

Het is vrij algemeen bekend (zoek maar 's op Google) dat bij de Neotion de authenticatie een stuk flotter verloopt dan de Smit module. Ik heb daarom ook voor de Neotion gekozen. Als ik de tv aan zet zie ik hoogstens een seconde het authenticatiescherm verschijnen, bij de Smit duurt dit inderdaad veel langer.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JunkO schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Het is vrij algemeen bekend (zoek maar 's op Google) dat bij de Neotion de authenticatie een stuk flotter verloopt dan de Smit module. Ik heb daarom ook voor de Neotion gekozen. Als ik de tv aan zet zie ik hoogstens een seconde het authenticatiescherm verschijnen, bij de Smit duurt dit inderdaad veel langer.
Bij mijn Neotion duurt het veel langer. 3-10 seconden makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Wat is het nou. Iedereen spreekt elkaar tegen met die CI+ module's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn Neotion zit ik ook aardig richting de 10 seconden voor hij authenticatie rond heeft. Erg irritant, maarja, je leert ermee leven.

@hieronder: Dat zou best kunnen hoor, dat de Smit NOG trager is, maar de Neotion kan ik niet "vlot" noemen. Misschien heeft het ook wat te maken met de energieinstellingen van de tv. Ik kan me voorstellen dat als je accepteert dat CI+ actief blijft, de boel sneller opstart (?).

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 04-08-2011 14:07 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Op het Ziggo forum heeft een duidelijke meerderheid de voorkeur voor de Neotion, veel mensen daar hebben beide modules in hun bezit gehad en vonden deze (meetbaar) sneller.

Ik heb het zelf niet getest, maar ik heb mede daardoor gekozen voor de Neotion. Het kan best zijn het bij de één langer duurt dan bij de ander, maar als het goed is moet deze dus sowieso sneller zijn dan de Smit.

[ Voor 38% gewijzigd door JunkO op 04-08-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik ga trouwens mijn S30 omruilen (op mijn slaapkamer). Mijn vrouw heeft veel last van flikkeringen van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
Adlermann schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:41:
[...]

Bij mijn Neotion duurt het veel langer. 3-10 seconden makkelijk.
Vanaf het aanzetten duurt het 15 seconden voordat ik beeld heb, geluid nog wat later. Op NED1 minder lang omdat deze ongecodeerd is.

Soms gaat de authenticatie mis en moet de tv weer uit en dan weer aan. Dit heb ik enkele keren gehad nu in 2 maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnout schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:36:
[...]

Vanaf het aanzetten duurt het 15 seconden voordat ik beeld heb, geluid nog wat later. Op NED1 minder lang omdat deze ongecodeerd is.

Soms gaat de authenticatie mis en moet de tv weer uit en dan weer aan. Dit heb ik enkele keren gehad nu in 2 maanden tijd.
Ik zal het vanavond eens opmeten. Dat laatste heb ik ook wel af en toe. Maar ik ben het met je eens dat het makkelijk richting de 10 seconden gaat bij mij. Misschien nog wel langer. Nooit echt opgelet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik nog nooit gehad. Wat ik wel heb is dat als ik zap naar een andere zender, het geluid vaak vrij snel begint (nadat ik beeld heb), even wegvalt en dan weer begint na 1-2s stilte. Dit kan echter ook aan mijn al wat gedateerde Marantz SR6300 receiver liggen die digitale formaten wat traag herkent. Schijnen receivers tegenwoordig sneller te doen. Desondanks valt het signaal blijkbaar even weg en begint dan opnieuw, raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Zojuist een S30 voor m'n ouders gekocht. Ben niet tevreden over de helderheid van het beeld. Iemand met een S30? Welke settings gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommy The Cat schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:19:
Zojuist een S30 voor m'n ouders gekocht. Ben niet tevreden over de helderheid van het beeld. Iemand met een S30? Welke settings gebruik je?
Ik denk dat het beeld niet veel helderder zal zijn dan een vt30. Dat is gewoon plasma neem ik aan. Ik heb brightness op -9 staan en contrast op 41 (thx mode). Dat is echt al helder genoeg. Veel te licht zelfs nu in de avonduren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een GT20 in de mediamarkt voor 777 (incl. verzending)

Redcoon heeft dan weer een G30 voor ~780

Wat is de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tommy The Cat schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:19:
Je zou de eco-setting kunnen gebruiken. Ouders boeit het toch niet zo heel vaak hoe het beeld eruit ziet, als het maar duidelijk is. Overdag met fel licht is het beeld wat lichter en in de avond juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:24
Maak nu gebruik van een Humax 5050C. Krijg zaterdag de VT30 binnen en heb hier een cam module bij.
Is het verstandiger om een splitter te gebruiken voor de coax te splitsen of is het beter om de 5050C door te lussen naar de TV?
Hierbij bedoel ik dan het mogelijke verlies van kwaliteit of ontvangst.

@ Loonens: Past de ECO setting zich automatisch aan op de lichtinval of hoe moet ik dit zien?

Ben erg benieuwd naar de TV.

[ Voor 12% gewijzigd door JvdHoudt op 04-08-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik begon tijdens een potje Battlefield ineens lichte retentie te zien, dus ik heb vanaf hier http://www.eaprogramming.com/

Plasma break in images gedownload en opgezet. Bij het groene scherm zie ik duidelijk retentie..en hoe!!!!!!
Ik zie gewoon het Vierra logo aan de linkerbovenkant van het scherm, heel raar want dat heb ik er helemaal niet vaak op staan. Ook 'HDMI' zie ik zitten. Maar ik weet hoe dat komt...dat is mijn eigen stomme schuld. Elke keer als ik een pauze nam zette ik of de tv uit , dat is geen slecht idee. Maar wat ik ook een paar keer gedaan heb is dat ik het op een andere bron zet , gewoon HDMI 2, waar niets op zit. Ik dacht...zwart scherm, prima om geen IR te krijgen. Ik was alleen even het constante 'HDMI 2' dingetje aan de linkerbovenkant vergeten...STOM!!!

Wellicht ben ik ook te snel geweest met het gebruiken van de 'game' modus, want ik zie echt stukjes van Battlefield's HUD in het scherm, niet heel erg maar wel zichtbaar. Ik kan het die eerste 200 uur (of was het meer?) maar beter rustig aan doen denk ik....denk dat ik het maar gewoon de eerste tijd op THX of Proffessional houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:37:
Er staat een GT20 in de mediamarkt voor 777 (incl. verzending)

Redcoon heeft dan weer een G30 voor ~780

Wat is de beste keuze?
De GT20 is de betere keuze. Betere zwartwaarde, een beter filter en 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JvdHoudt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:54:
Maak nu gebruik van een Humax 5050C. Krijg zaterdag de VT30 binnen en heb hier een cam module bij.
Is het verstandiger om een splitter te gebruiken voor de coax te splitsen of is het beter om de 5050C door te lussen naar de TV?

@ Loonens: Past de ECO setting zich automatisch aan op de lichtinval of hoe moet ik dit zien?

Ben erg benieuwd naar de TV.
Ja, bij meer lichtinval wordt de brightness omhoog geschroefd. Bij minder inval wordt dit verlaagd.

De beeldkwaliteit wordt er niet altijd beter op, maar het zorgt er wel voor dat je bij tv's zonder een goede anti-reflectie laag nog een redelijk beeld krijgt op een zonnige dag met een bepaalde huiskamerinrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:06:
Ik begon tijdens een potje Battlefield ineens lichte retentie te zien, dus ik heb vanaf hier http://www.eaprogramming.com/

Plasma break in images gedownload en opgezet. Bij het groene scherm zie ik duidelijk retentie..en hoe!!!!!!
Ik zie gewoon het Vierra logo aan de linkerbovenkant van het scherm, heel raar want dat heb ik er helemaal niet vaak op staan. Ook 'HDMI' zie ik zitten. Maar ik weet hoe dat komt...dat is mijn eigen stomme schuld. Elke keer als ik een pauze nam zette ik of de tv uit , dat is geen slecht idee. Maar wat ik ook een paar keer gedaan heb is dat ik het op een andere bron zet , gewoon HDMI 2, waar niets op zit. Ik dacht...zwart scherm, prima om geen IR te krijgen. Ik was alleen even het constante 'HDMI 2' dingetje aan de linkerbovenkant vergeten...STOM!!!

Wellicht ben ik ook te snel geweest met het gebruiken van de 'game' modus, want ik zie echt stukjes van Battlefield's HUD in het scherm, niet heel erg maar wel zichtbaar. Ik kan het die eerste 200 uur (of was het meer?) maar beter rustig aan doen denk ik....denk dat ik het maar gewoon de eerste tijd op THX of Proffessional houd.
Trekt vanzelf wel weg. Niets om bang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:29:
[...]

Trekt vanzelf wel weg. Niets om bang voor te zijn.
Of de schuifbalk een paar uurtjes laten lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Krijgen jullie het voor elkaar om via Viera de youtube filmpjes met een hogere resolutie te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan helaas niet, ik zou ook graag default 720p of hoger spelen, maar die setting is niet mogelijk.

@devilsnight: zie je die retentie ook met normale beelden ipv egaal groene schermen? Zo nee, geen enkel probleem toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Adlermann schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Ik denk dat het beeld niet veel helderder zal zijn dan een vt30. Dat is gewoon plasma neem ik aan. Ik heb brightness op -9 staan en contrast op 41 (thx mode). Dat is echt al helder genoeg. Veel te licht zelfs nu in de avonduren :)
StealthyPeanut schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:47:
[...]

Je zou de eco-setting kunnen gebruiken. Ouders boeit het toch niet zo heel vaak hoe het beeld eruit ziet, als het maar duidelijk is. Overdag met fel licht is het beeld wat lichter en in de avond juist andersom.
Ja het was mij inderdaad al eens eerder opgevallen bij de G10 (die mijn buurman heeft staan).

De eco-setting geeft er 's middags inderdaad wat helderheid bij, zonder de kleuren uit te wassen (wat wel gebeurt als je de helderheid handmatig opschroeft). 's Avonds maakt deze setting het beeld naar mijn smaak te donker.

Overigens verschilt de helderheid wel naar gelang je een (slechte) zender bekijkt of bijvoorbeeld een goede animatie DVD op zet. De animatie DVD spreekt qua kleuren meer en is helderder. Sommige uitzendingen via het Ziggo aanbod zijn grauw en donkerder. Dan zou het niet aan de tv liggen....

De stand waarop ik 'm nu heb staan is Cinema met de volgende waarden:
Kontrast: 42
Helderheid: -5
Kleur: 45
Scherpte: 5
Kleurtemperatuur: normaal (koel is helderder, maar met teveel blauw)
Levendige kleuren: aan
Eco mode: uit

Dynamisch is een stuk lichter (in de richting wat ik zelf mooi vind), maar maakt het beeld kunstmatig qua kleur en lijkt veel ruis te geven.

De zwartwaarde is overigens uitstekend.

Voor 500 euro veel waar voor je geld.

@lazrambo, dat vroeg ik me vannacht ook af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommy The Cat schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:16:
[...]

[...]

Ja het was mij inderdaad al eens eerder opgevallen bij de G10 (die mijn buurman heeft staan).

De eco-setting geeft er 's middags inderdaad wat helderheid bij, zonder de kleuren uit te wassen (wat wel gebeurt als je de helderheid handmatig opschroeft). 's Avonds maakt deze setting het beeld naar mijn smaak te donker.

Overigens verschilt de helderheid wel naar gelang je een (slechte) zender bekijkt of bijvoorbeeld een goede animatie DVD op zet. De animatie DVD spreekt qua kleuren meer en is helderder. Sommige uitzendingen via het Ziggo aanbod zijn grauw en donkerder. Dan zou het niet aan de tv liggen....
Overdag gebruik ik ook eco-mode. Dat is wel nodig. In de avonduren maakt het ook op de vt30 het beeld te donker. Dus dan gaat het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Kun je ook de lichtsensor aanzetten zonder de "eco" dingen erbij? Energie verbruik maakt bij mij niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat is in principe het zelfde, 'eco' staat voor 'niet onnodig fel in het donker'. Dus de juiste helderheid voor de omstandigheden en dat bespaart energie ;).
Werkt niet echt vlekkeloos want inderdaad 's avonds wat donker maar toch...

[ Voor 49% gewijzigd door mr.paaJ op 05-08-2011 14:49 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:47:
Dat is in principe het zelfde, 'eco' staat voor 'niet onnodig fel in het donker'. Dus de juiste helderheid voor de omstandigheden en dat bespaart energie ;).
Werkt niet echt vlekkeloos want inderdaad 's avonds wat donker maar toch...
Maar overdag staat dat ding te branden als een bouwlamp, dus dan is het effect weer teniet gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33
Zojuist is E-Care langs geweest i.v.m. de groene vlek in het scherm van mijn P50VT30. Een uiterst vriendelijke service monteur, dat mag best eens gezegd worden. De beste man heeft het probleem helaas niet kunnen verhelpen. Wel heeft hij de firmware met een USB-stick geupgrade naar versie 1700.

E-Care gaat nu overleggen met Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 15:25
je bedoelt dan software v1.700? En wat doen ze met die groene vlek?

Ik ben zojuist gebeld door Panasonic om een afspraak te maken voor het installeren van de nieuwe software, ben erg benieuwd! Zal dan ook wel om de v1.700 gaan... Hopen dat de FBr's weg blijven/zijn met deze update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
cjpunt schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:01:
je bedoelt dan software v1.700? En wat doen ze met die groene vlek?
Yep, ik bedoel natuurlijk v1.700. Of het een positief effect heeft op FB's weet ik nog niet. Ik zal er vanavond is goed voor gaan zitten. Ik laat het nog wel even weten hier.
De vlek is er dus nog gewoon. De monteur heeft er foto's van gemaakt. Het kostte gelukkig geen moeite de monteur te overtuigen dat er iets mis is met dit scherm. Hij zag het meteen. ik heb wat zwart/wit foto's met sneeuwlandschappen op het scherm getoond en dan zie je zeer duidelijk een grote groene waas in het midden van het scherm. Ook in de tvgids en dan info, is de groene waas duidelijk zichtbaar in de achtergrondkleur.
Ze hadden gisteren toevallig het eerst geval binnen gekregen, verder hadden ze dit probleem nog niet eerder gezien of ervan gehoord. In AVForums is er een hele thread aan gewijd dus ik ben zeker niet de enige. Het zou volgens enkele na een 200 uur of meer moeten verwijden, maar ik heb na 230 uur nog geen enkele verbetering gezien.

Als het goed is hoor ik binnen 2 weken meer. Ik vroeg of dan eventueel het panel zou worden vervangen maar dat doen ze bij Panasonics blijkbaar niet. Ik verwacht dat de tv omgeruild kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bitbull schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:51:
Zojuist is E-Care langs geweest i.v.m. de groene vlek in het scherm van mijn P50VT30. Een uiterst vriendelijke service monteur, dat mag best eens gezegd worden. De beste man heeft het probleem helaas niet kunnen verhelpen. Wel heeft hij de firmware met een USB-stick geupgrade naar versie 1700.

E-Care gaat nu overleggen met Panasonic.
Hoeveel uur heb je al gebruik gemaakt van het scherm? De groene blobs (vooral bij wit) gaan weg zo rond de 500 uur namelijk. Dat is tenminste de ervaring van de calibrators @ avforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
Wanneer gaat panasonic de nieuwe software zelf aanbieden via internet i.p.v. een monteur langs te sturen, bij mij geeft ie nog steeds aan dat 1516 de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Waar kan je V.1.700 downloaden? VT30, voor de buurman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Adlermann schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:13:
[...]

Hoeveel uur heb je al gebruik gemaakt van het scherm? De groene blobs (vooral bij wit) gaan weg zo rond de 500 uur namelijk. Dat is tenminste de ervaring van de calibrators @ avforums.
Over 500 uur had ik nog niks gelezen maar wel dat het na 150-200 uur moet gaan verdwijnen. Zoals ik hierboven al schreef zit ik nu op zo'n 230 uur. Het lijkt mij stug dat ik na 500 uur ineens weg is. Er zou na 230 uur toch wel een verandering moeten zijn? Volens E-Care is het onzin, maar ik weet dat met de Pioneers de eerste branduren ook problemen waren met een goed gedekte zwarting en dat dat na een paar honderd uur ook verdween.

Daarnaast heb ik dit probleem niet gezien op een 5-tal andere VT30's waar ik dezelfde afbeeldingen op heb bekeken. Geen enkele groene vlek/waas te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Bitbull schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:12:
[...]

Yep, ik bedoel natuurlijk v1.700. Of het een positief effect heeft op FB's weet ik nog niet. Ik zal er vanavond is goed voor gaan zitten. Ik laat het nog wel even weten hier.
De vlek is er dus nog gewoon. De monteur heeft er foto's van gemaakt. Het kostte gelukkig geen moeite de monteur te overtuigen dat er iets mis is met dit scherm. Hij zag het meteen. ik heb wat zwart/wit foto's met sneeuwlandschappen op het scherm getoond en dan zie je zeer duidelijk een grote groene waas in het midden van het scherm. Ook in de tvgids en dan info, is de groene waas duidelijk zichtbaar in de achtergrondkleur.
Ze hadden gisteren toevallig het eerst geval binnen gekregen, verder hadden ze dit probleem nog niet eerder gezien of ervan gehoord. In AVForums is er een hele thread aan gewijd dus ik ben zeker niet de enige. Het zou volgens enkele na een 200 uur of meer moeten verwijden, maar ik heb na 230 uur nog geen enkele verbetering gezien.

Als het goed is hoor ik binnen 2 weken meer. Ik vroeg of dan eventueel het panel zou worden vervangen maar dat doen ze bij Panasonics blijkbaar niet. Ik verwacht dat de tv omgeruild kan gaan worden.
Nou hou ons op de hoogte en veel succes ermee! En laat vanavond als je tijd hebt nog even kort weten hoe het met de FBr's is! Zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Net ook gebeld door Panasonic voor het maken van een update afspraak voor m'n VT30. Hopelijk doet die 1.700 z'n werk minstens net zo goed als de (Spaanse) 1.521.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
cjpunt schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:21:
[...]

Nou hou ons op de hoogte en veel succes ermee! En laat vanavond als je tijd hebt nog even kort weten hoe het met de FBr's is! Zou fijn zijn!
Zal ik doen. Ik kijk even naar een aflevering van In Therapie. Ik zag daar heel vaak FB's.
De monteur heeft mij trouwens niets over verbetering van FB's beloofd. Wel zou er een probleem van flikkerend wit mee moeten zijn opgelost. Wat hij daarmee bedoelde.. geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
JvdHoudt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:54:
Iemand nog tips wat betreft bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Grrrrrene schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:07:
Dat kan helaas niet, ik zou ook graag default 720p of hoger spelen, maar die setting is niet mogelijk.

@devilsnight: zie je die retentie ook met normale beelden ipv egaal groene schermen? Zo nee, geen enkel probleem toch? :)
Nee bij de break-in images zag ik het eigenlijk voornamelijk alleen bij de groene images, de rest totaal niet. Maar ik wilde het gewoon weg hebben dus heb de tv vannacht laten aanstaan met die images op loop. Toen ik vanochtend wakker werd had de tv zichzelf al afgesloten,maar het meeste is weg nu..nog een heel klein beetje te zien.

Er word altijd aangeraden om genoeg pauzes te nemen tijdens het gamen, echter is dat bij mij een beetje anders. Ik zit vaak genoeg ook gewoon in een XBL party met vrienden te kletsen en dan heeft de tv inprincipe ook een pauze want ik zet het scherm dan niet op het stilstaande Xbox dashboard, tenzij ik door game content heen browse dan. Alleen met RPGs zoals Fallout 3 ,Oblivion en straks Skyrim moet ik meer pauzes gaan inlassen, bij games als dat...is dat even iets nieuws...voor mij ;).

Nou heeft de Xbox 360 wel een optie dat het scherm dimt na 5 minutes ongeveer..maar toch vertrouw ik dit niet helemaal, dus bij pauzes gaat ie nu of uit, op de break-in plaatjes of gewoon op de scrolling bar optie. Maar goed, de meeste IR is weg nu, het is voornamelijk HDMI 2 en Viera wat ik nog een klein beetje kan zien en dat HDMI 2 mijn eigen domme schuld. Nu ik erover terug denk, heb ik de tv tijdens pauzes meer op HDMI 2 gezet dan dat ik de tv uitzette. En dus heeft dat HDMI 2 logotje er steeds gestaan. Geen wonder dat dat flinke IR is geworden even...de HUD van Battlefield is eigenlijk maar 1,5 uur hooguit IR geweest en daarna was het weg.

En dit vind ik erg netjes, want sinds ik de tv heb (vorige week woensdag) heb ik echt genoeg games gespeeld, waaronder Red dead redemption, Gears of war 2, Killzone 3,BF: Bad Company 2 en ga zo maar door...de meeste van die games hebben allemaal of een HUD die je constant ziet of een map die constant blijft staan (red dead redemption), maar daar heb ik NIKS van vernomen qua IR. Dit vind ik erg netjes, want dit soort dingen waren toch altijd wel zichtbaar op mijn vorige Samsung plasma. Hoe dan ook, elke dag (in de break-in periode nu) zal ik gewoon even die scrolling bar of break-in images laten draaien. Verder blijf ik wel gewoon de game mode gebruiken, zolang ik goed blijf opletten is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag dus de GT20 aangeschaft (gratis 3D bril twv 150 euro?)

Ik heb wel één probleem. We hebben de doos plat in de auto gelegd en pas toen we thuis kwamen, zagen we de melding op de doos dat je deze niet plat mag leggen :/

We hebben 10 minuten gereden, dan 20 min. snel iets gegeten in de mcdo en dan nog 15 minuten gerede (lag dus 45 min. plat)

Kan dit problemen veroorzaken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 07:33
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:05:
We hebben 10 minuten gereden, dan 20 min. snel iets gegeten in de mcdo en dan nog 15 minuten gerede (lag dus 45 min. plat)
Nu nog even 10 minuten in dit topic of überhaupt op het grote internet zoeken en je weet alles :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Oei, ik hoop echt voor je dat dat goed gegaan is. Want elke winkel waar ik langs ben gegaan in mijn zoektocht naar een nieuwe tv werd steeds gezegd een plasma nooit neer te leggen tijdens vervoer.

Ik hoor mensen op de AVforums de hele tijd praten over de CATS setting, maar wat is dat ingodsnaam? Ik kan het nergens in mijn handleiding vinden en op de tv ook helemaal niet. En in de handleiding staan dan ook een optie genaamd DVI input setting, net zoals je op PS3 RGB full range hebt, kun je dit ook voor de VT30 instellen, maar ook die optie kan ik echt nergens vinden...how come?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:16:
Oei, ik hoop echt voor je dat dat goed gegaan is. Want elke winkel waar ik langs ben gegaan in mijn zoektocht naar een nieuwe tv werd steeds gezegd een plasma nooit neer te leggen tijdens vervoer.
Als dat ding heel is aangekomen dan is er niets meer aan de hand. het grootste probleem is dat de glasplaat kan besluiten dat ie het leuker vindt om in 1000 stukjes uit de doos te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik niets zie aan de glasplaat, dan is er ook niets mis? (ook intern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:07:
Dus als ik niets zie aan de glasplaat, dan is er ook niets mis? (ook intern)
Het gaat zich meer om de schokken die het paneel krijgt bij het plat liggen volgens mij. Beetje vergelijkbaar met een groote plaat ijs. Wanneer je deze rechtop zet kan deze meer hebben dan dat deze plat ligt. Bij plat liggen en veel schokken kan de plaat het op een gegeven moment begeven.
Wanneer deze dus heel uit de doos komt en bij het inschakelen geen problemen geeft zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb net even een stukje van The Dark Knight op Blu Ray gekeken, en bij een bepaalde scene waar de camera in de lucht roteert om gebouwen heen, merkte ik echt stotteringen tijdens dat roteren, het stoorde ook behoorlijk. Als ik de tv op 24p smooth film zet dan is het weg...maar het ziet er dan wel heel onnatuurlijk uit allemaal.

Ik checkte ook 3:10 to Yuma vanavond, en eigenlijk bij bewegingen van de acteurs zie ik al stotteringen, Het verpest een film niet voor mij, maar toch erg jammer dat dit kan met zo'n dure tv...of het ligt aan de blu ray speler wat dus de PS3 is hier.Maar iemand op AVforums klaagt ook over stotteringen bij TDK.

[ Voor 32% gewijzigd door devilsnight op 06-08-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 01:10:
Ik heb net even een stukje van The Dark Knight op Blu Ray gekeken, en bij een bepaalde scene waar de camera in de lucht roteert om gebouwen heen, merkte ik echt stotteringen tijdens dat roteren, het stoorde ook behoorlijk. Als ik de tv op 24p smooth film zet dan is het weg...maar het ziet er dan wel heel onnatuurlijk uit allemaal.

Ik checkte ook 3:10 to Yuma vanavond, en eigenlijk bij bewegingen van de acteurs zie ik al stotteringen, Het verpest een film niet voor mij, maar toch erg jammer dat dit kan met zo'n dure tv...of het ligt aan de blu ray speler wat dus de PS3 is hier.Maar iemand op AVforums klaagt ook over stotteringen bij TDK.
Die stottering zijn waarschijnlijk gewoon het gevolg van 24p. Dan kan je de tv zo duur maken als je wilt, dat blijft gewoon 2 weinig om mooie pans goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Na een avondje gedraaid te hebben met firmware 1.700 heb ik slecht één keer een FB kunnen waarnemen. Ik heb getest met o.a. de Blu-ray van Casino Royale en True Grit. In Casino Royale heb ik een eerder getest fragment opnieuw bekeken met deze firmware. Met versie 1.516 was duidelijk een FB waarneembaar op 57:46 na het gesprek van Bond met M en luchtopname van de trein begint. Met versie 1.700 is er nog wel een verandering in helderheid te zien maar echt heel subtiel. Als ik er niet eerder op had gelet bij dit fragment zou ik het niet opgemerkt hebben. Het lijkt net of het nu met meerdere kleine stapjes is in plaats van een grote aanpassing.

Ik heb ook nog even de Blu-ray van The Social Network bekeken. Voorheen zag ik daar ook duidelijk FB's maar kon ze nu niet waarnemen.

Ik heb getest met zowel custom als met THX mode. Contrast op 35.

Als iemand nog tips heeft in welke fragmenten ik nog meer kan bekijken om dit te testen hoor ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitbull schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

Als iemand nog tips heeft in welke fragmenten ik nog meer kan bekijken om dit te testen hoor ik dat wel.
Doet mij een beetje denken aan Wim Sonneveld. Dokter, als ik hier druk, heb ik daar pijn. Antwoord van de dokter was, moet je daar niet drukken.

Wat ik er mee zeggen wil, is dat je het ook van je moet afzetten. Het zal best zo zijn dat het bij sommige scenes zichtbaar is, maar als je er bewust naar op zoek gaat, dan vindt je altijd wel wat. Als je gewoon naar films gaat kijken, zal het je wel een keer opvallen, maar dan roep je gewoon kut, en het leven gaat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:34:
[...]
Doet mij een beetje denken aan Wim Sonneveld. Dokter, als ik hier druk, heb ik daar pijn. Antwoord van de dokter was, moet je daar niet drukken.

Wat ik er mee zeggen wil, is dat je het ook van je moet afzetten. Het zal best zo zijn dat het bij sommige scenes zichtbaar is, maar als je er bewust naar op zoek gaat, dan vindt je altijd wel wat. Als je gewoon naar films gaat kijken, zal het je wel een keer opvallen, maar dan roep je gewoon kut, en het leven gaat door.
Ho! Wacht even!

Er werd hier aan mij gevraagd of ik wilde testen met firmware 1.700 of deze nog last had van FB's. ik stoor me totaal niet aan FB's maar heb speciaal op verzoek van bezoekers hier gekeken er of met deze firmware verbetering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook in het algemeen bedoeld. Vat het niet persoonlijk op. Dat was in het geheel niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Bitbull schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:55:
[...]

Ho! Wacht even!

Er werd hier aan mij gevraagd of ik wilde testen met firmware 1.700 of deze nog last had van FB's. ik stoor me totaal niet aan FB's maar heb speciaal op verzoek van bezoekers hier gekeken er of met deze firmware verbetering was.
Thanks voor de info! Klinkt helemaal goed. Social Network was echt een FBr drama bij versie 1.516.
Hoop alleen dat ze bij mij niet moeilijk doen dat ik zelfde 1.521 heb geinstalleerd, maar dat kan ik me niet voorstellen...
Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.