Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
330d schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:07:
[...]

Vreemd, heb je meerdere files geprbeerd? Hier werkt het wel goed hdmi auto ingesteld op de VT30.
Yep, alle soorten mediabestanden, HD, SD, alle smaken, xvid, MKV, .iSO, AVCHD. Daarnaast tv naar fabrieksinstellingen gezet, andere HDMI-kabel, andere HDMI ingang.

Heb jij ook een Asus O!Play (R1) en zo ja, welke firmware?
Bigg Balls schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:50:
[...]

Wanneer je de TV op game modus zet werkt hij dan wel synchroon? Het zou kunnen komen doordat je geen terugkoppeling hebt met je TV en mediaplayer. Je receiver heeft dat wel en past het automatisch aan.

Door alle beeldverbeteraars gaat er tijd 'verloren' dus loopt je beeld achter op je audio. Bij de game modus zijn deze beeldverbeteraars vaak uitgeschakeld.

Succes en hopelijk werkt het. Zelf heb ik ook dat probleem met mijn nieuwe Dune HD en die is ook gewoon krachtig genoeg voor HD.
Game modus lost het idd niet op. Probleem is namelijk, dat het beeld niet achter loopt, maar juist voor! Dus het komt niet door beeldverbeteraars oid. Om de een of andere reden wordt de audio vertraagd via de Asus naar de TV-speakers. Asus > receiver gaat wel goed. Grappig trouwens, zat te denken om over te stappen naar een Dune HD :o

[ Voor 60% gewijzigd door draakhoofd op 15-07-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeT80 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Ik las hier op het forum dat je een mailtje kunt sturen voor Avatar Blu-Ray schijf (3d)
Is dit nog steeds?
Ik heb zojusit een mail gestuurd. Ben benieuwd. Ik zou het gewoon doen. Nee heb je. Ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 21:24
draakhoofd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:06:
[...]

Yep, alle soorten mediabestanden, HD, SD, alle smaken, xvid, MKV, .iSO, AVCHD. Daarnaast tv naar fabrieksinstellingen gezet, andere HDMI-kabel, andere HDMI ingang.

Heb jij ook een Asus O!Play (R1) en zo ja, welke firmware?

[...]
Game modus lost het idd niet op. Probleem is namelijk, dat het beeld niet achter loopt, maar juist voor! Dus het komt niet door beeldverbeteraars oid. Om de een of andere reden wordt de audio vertraagd via de Asus naar de TV-speakers. Asus > receiver gaat wel goed. Grappig trouwens, zat te denken om over te stappen naar een Dune HD :o
kan je audio delay niet gewoon instellen op dat kastje, of juist uitzetten in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 07:08
Ik heb de 50VT30 nu een paar dagen. Op het forum lees ik over lawaai van de fans e.d.

Mijn vraag is of je de tv helemaal niet moet horen als deze aan staat of dat er altijd een een ventilator geluid aanwezig is.

Ik vraag dit omdat er mensen zijn die klagen over een brom toon en zo maar ik heb absoluut geen idee of de tv helemaal geruisloos moet zijn t's namelijk mijn eerste platte hiervoor gewoon een crt en ik merkte bij het kijken naar een film dat ik de tv hoorde (nee niet het geluid van de film ;) ).

p.s. Avatar valt net in de bus. Netjes van Panasonic.

[ Voor 5% gewijzigd door Joshuatree op 16-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:04
Damocles.NL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Aha! Dat wist ik niet. Ik liep al tegen problemen aan bij het instellen met die settings. Heb jij dan tips welke settings goed werken op het EU model?

Heeft iemand een link naar de firmware voor de G20. Had een link naar de pana site, maar die is dood.
Ik heb zelf ook een 42G20 en heb de settings vanuit de volgende review overgenomen:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473

Prima beeld! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

@JunkO
Zijn deze settings ook toepasbaar op de G30?

Heeft iemand trouwens ervaring met deze dongle icm de experiabox van KPN (tweak internet)? Als mijn research klopt zou deze moeten werken met sommige panasonics, maar werkt hij ook met de 42G30 icm de eerder genoemde experiabox?

Natuurlijk kan ik hem bestellen bij redcoon, als hij niet werkt stuur ik hem weer terug, maar wil niet zomaar webshops op kosten jagen terwijl iemand hier uitsluitsel kan geven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tarabass op 16-07-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
@Tarabass

Settings voor g30 hier http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1308122639 terug te vinden. Hoe zit dat eigenlijk met het buzzing-geluid die, volgens de reviews, worden geproduceerd door dit toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

INTERPOL schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:20:
@Tarabass

Settings voor g30 hier http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1308122639 terug te vinden. Hoe zit dat eigenlijk met het buzzing-geluid die, volgens de reviews, worden geproduceerd door dit toestel ?
Thx voor de link :)

Buzzing sounds heb ik ook gehoord bij mijn exemplaar, maar niet dat ik me er aan irriteer. Ik hoor de ventilator af en toe, en het buzzen heb ik alleen met de breakin dvd gehoord, bij de witte plaatjes. Maar dan moet ik er echt bij gaan staan en er op letten. Verder top toestel voor zijn prijsklasse. Maar zoals ik begrijp hebben sommige mensen er meer last van dan ik (op het moment). Ik maak me er tot nu toe geen zorgen over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Joshuatree schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:46:
Ik heb de 50VT30 nu een paar dagen. Op het forum lees ik over lawaai van de fans e.d.

Mijn vraag is of je de tv helemaal niet moet horen als deze aan staat of dat er altijd een een ventilator geluid aanwezig is.

Ik vraag dit omdat er mensen zijn die klagen over een brom toon en zo maar ik heb absoluut geen idee of de tv helemaal geruisloos moet zijn t's namelijk mijn eerste platte hiervoor gewoon een crt en ik merkte bij het kijken naar een film dat ik de tv hoorde (nee niet het geluid van de film ;) ).

De fans hoor ik 'ruisen' als ik er echt heel goed op ga letten. Wat veel irritanter is, is dat bij mij de linker ook een hele zachte zoem-toon afgeeft en die hoor ik wel.... ook als ik er niet op wil letten dan ineens in een rustige scene in een film... "zzzzzmmmmmmmmmmm........" en dat op 3 meter.

Ik hoop dat ze die kunnen of gaan vervangen.

Ben ik juist van mening dat een tv in deze prijsklasse helemaal GEEN bijgeluid mag maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joshuatree schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:46:

Ik hoor de ventilatoren ook duidelijk. Het is vooral heel erg na het kijken van een 3d film. Ik heb vooral last van een zacht ratelend bijgeluid die ik ook hoor bij goedkope pc ventilatoren. Voor mijn een grote teleurstelling daar naast heb ik erg veel last van fbr ongeveer gemiddeld 4 keer per uur, soms nog veel erger bij bepaalde media de film monsters was heel erg.

persoonlijk vind ik dat ze meer aandacht moeten besteden aan de ventilatoren. Ben ook in de winkels geweest en helaas maken ze allemaal behoorlijk wat geluid, net als met de buzz moet je geluk hebben met de ventilatoren deze maken niet allemaal het zelfde geluid.

Of je er last van hebt, ligt voor een groot deel aan je gehoor en aan hoe stil de ruimte is waar je kijkt.
als je nog meer apparaten hebt in de ruimte die geluid maken heb je een kans dat het geluid van de tv gemaskeerd word en zal het je dus niet opvallen.

Ook zijn ze dus temp gestuurd dus hoe langer aan en hoe warmer de ruimte des te meer ventilator geluid. waar ik me het meest zorgen om maak is dat sommige ventilator types de neiging hebben om meer geluid te gaan maken des te ouder ze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Horen jullie die fans allemaal boven het geluid van de tv uit dan? Ik snap het probleem eigenlijk niet, mijn crt geeft ook een hele hoge pieptoon af. Dat is toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Tarabass schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:40:
[...]

Thx voor de link :)

Buzzing sounds heb ik ook gehoord bij mijn exemplaar, maar niet dat ik me er aan irriteer. Ik hoor de ventilator af en toe, en het buzzen heb ik alleen met de breakin dvd gehoord, bij de witte plaatjes. Maar dan moet ik er echt bij gaan staan en er op letten. Verder top toestel voor zijn prijsklasse. Maar zoals ik begrijp hebben sommige mensen er meer last van dan ik (op het moment). Ik maak me er tot nu toe geen zorgen over :P
Ok top, dan wacht ik het af. Verwacht dinsdag mijn G30, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden, maar...

... zijn de brillen meegeleverd bij de nieuwste Samsung TV's compatible met de VT30? Cq. zijn de nieuwste brillen van Samsung dezelfde als die van Panasonic / compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:55:
Horen jullie die fans allemaal boven het geluid van de tv uit dan? Ik snap het probleem eigenlijk niet, mijn crt geeft ook een hele hoge pieptoon af. Dat is toch geen probleem?
Uiteraard is een hoge pieptoon van een crt niet acceptabel boven een bepaald geluidsnivo. van alle tv's die ik heb gehad crt en plasma genereerd deze tv vereweg het meeste lawaai. Dit is ook verreweg de duurste tv die ik ooit heb aangeschaft, en de enige die ik duidelijk hoor vanaf mijn bank 4 meter van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Uiteraard is een hoge pieptoon van een crt niet acceptabel boven een bepaald geluidsnivo. van alle tv's die ik heb gehad crt en plasma genereerd deze tv vereweg het meeste lawaai. Dit is ook verreweg de duurste tv die ik ooit heb aangeschaft, en de enige die ik duidelijk hoor vanaf mijn bank 4 meter van de tv.
HM ja als het zo hard is dat je het boven alles uit hoort kan dat erg storend zijn natuurlijk, bel pana gewoon op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Gisterochtend had ik het weer bij het aanzetten van de VT30: geen kanalen gevonden, controleer uw aansluitingen. Als ik dan auto-setup draai, dan vind hij alle kanalen weer... maar dit is wel erg vervelend, het is de 2de keer in een maand tijd. Ik maak gebruik van de favorieten lijst en die is dan ook weg. Het gebeurt tot nu toe steeds s'ochtends vroeg (07.30u) bij het aanzetten.

Hoe komt dit, ligt dit aan Ziggo? Ik maak gebruik van de ingebouwde CI+ decoder met Neotion CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Als je het van 4 meter afstand nog hoort is er echt iets mis met je tv. Ik zit op 3.5 meter afstand van de TV (65VT20) en ik hoor echt helemaal niets.... Pas als ik mijn oor op 15 cm van de tv te luisteren leg hoor ik heel in de verte een ventilator draaien ( en nee, ik ben niet doof of slechthorend ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:20
Ik twijfel tussen deze 2 beugels voor de 50VT30

EFW8305

Vencers APL-7

A-PEQ APL-3

Bij de APEQ APL-3 kan je de tv ophangen met een minus 5 degree tilt position. Maar in welke situatie gebruik je dat eigenlijk, wanneer je de tv wat hoger hangt?

Voor de rest zitten er volgens mij geen grote verschillen in beide beugels. Het enige verschil is de afstand tot aan de muur 24mm tot 40mm. Of zie ik nog wat over het hoofd?

[ Voor 9% gewijzigd door Morpheusk op 18-07-2011 11:17 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 07:08
Bedankt voor de reacties over het geluid van de ventilatoren. Het lijkt erop dat dit bij de 50VT30 normaal is om wat geluid te horen. Zoiets als van een stille laptop of pc.

@netvista: Misschien zitten er in de 65VT30 betere of andere ventilatoren maar de ventilatoren van mijn televisie, de 50 dus, hoor ik echt goed op 4 meter als het geluid van de tv zacht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:19:
[...]

Als je het van 4 meter afstand nog hoort is er echt iets mis met je tv. Ik zit op 3.5 meter afstand van de TV (65VT20) en ik hoor echt helemaal niets.... Pas als ik mijn oor op 15 cm van de tv te luisteren leg hoor ik heel in de verte een ventilator draaien ( en nee, ik ben niet doof of slechthorend ;) )
Bijzonder dat er zo veel verschil is, wel zou je eigenlijk een keer s' avonds moeten luisteren, en dan bij voorkeur nadat hij 2 uur heeft aanstaan.

Gisteren was het bij mij erg duidelijk, tv had hele dag aan gestaan, en daarna ging ik een 3d film kijken met de kids, na de film waren de ventilatoren echt heel duidelijk hoorbaar, tijdens de film viel het mee doordat de film megamind 3d, niet echt een film is met veel stiltes.

ik moet sowieso de monteur erbij hebben, voor de update, omdat ik erg veel last heb van fbr, rare is dat ik absoluut geen fbr heb in 3d mode. Ik wil ze dan ook laten luisteren naar de ventilatoren, maar verwacht er niet veel van, ze zullen het wel in spec vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:23:
[...]

Bijzonder dat er zo veel verschil is, wel zou je eigenlijk een keer s' avonds moeten luisteren, en dan bij voorkeur nadat hij 2 uur heeft aanstaan.

Gisteren was het bij mij erg duidelijk, tv had hele dag aan gestaan, en daarna ging ik een 3d film kijken met de kids, na de film waren de ventilatoren echt heel duidelijk hoorbaar, tijdens de film viel het mee doordat de film megamind 3d, niet echt een film is met veel stiltes.

ik moet sowieso de monteur erbij hebben, voor de update, omdat ik erg veel last heb van fbr, rare is dat ik absoluut geen fbr heb in 3d mode. Ik wil ze dan ook laten luisteren naar de ventilatoren, maar verwacht er niet veel van, ze zullen het wel in spec vinden.
Ben ook benieuwd.... bij mij komen ze morgen voor de firmware en ook de ventilators... ik laat hier wel weten wat hieruit komt (en ik hoop dat ze reserveonderdelen cq. nieuwe ventilatoren bij zich hebben en dat het scherm niet mee hoeft).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

@Iedereen

Iemand ervaring met de eerder door mij genoemde dongle icm de G30 + experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de FBr echt volledig verdwenen na de update? Heb ook last van heel minimale FBr op m'n Samsung plasma en het kan zijn dat ik hem omruil voor de VT30 (de fw update was nog niet uit toen ik mijn Samsung kocht). De minste fluctuatie in black bars bij bv. 720p content stoort mij al dus ik vroeg me af of er bij de VT30 nog steeds iets zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:24:
Zijn de FBr echt volledig verdwenen na de update? Heb ook last van heel minimale FBr op m'n Samsung plasma en het kan zijn dat ik hem omruil voor de VT30 (de fw update was nog niet uit toen ik mijn Samsung kocht). De minste fluctuatie in black bars bij bv. 720p content stoort mij al dus ik vroeg me af of er bij de VT30 nog steeds iets zichtbaar is.
Volgens mij zijn ze in THX en cinema compleet weg. Op normal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 12:37
Adlermann schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:33:
[...]

Volgens mij zijn ze in THX en cinema compleet weg. Op normal niet.
Zelf heb ik een GT30 met de FBr firmware update, maar helemaal weg zijn ze niet. Zo heeeel af en toe wil het nog wel is voorkomen bij bepaalde scenes maar dat is alleen op te merken als je goed kijkt. Zelf ondervind ik er in ieder geval geen hinder meer van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Mijn G30 heeft er eigenlijk geen last meer van in Pro modus na de update. De andere settings weet ik het dus niet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Arnout schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:10:
Gisterochtend had ik het weer bij het aanzetten van de VT30: geen kanalen gevonden, controleer uw aansluitingen. Als ik dan auto-setup draai, dan vind hij alle kanalen weer... maar dit is wel erg vervelend, het is de 2de keer in een maand tijd. Ik maak gebruik van de favorieten lijst en die is dan ook weg. Het gebeurt tot nu toe steeds s'ochtends vroeg (07.30u) bij het aanzetten.

Hoe komt dit, ligt dit aan Ziggo? Ik maak gebruik van de ingebouwde CI+ decoder met Neotion CAM.
Dit heb ik dus al 5x gehad ondertussen alleen als ik dan setup weer aan gooi vind hij geen een kanaal.
Dan weer een fabrieksreset gedaan en vaak vond hij ze dan weer alleen nu vind hij niks meer.
Aankomende week komt de monteur van panasonic langs.
Ik gebruik ook Ziggo alleen een andere CAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Nu online
kuota schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:58:
[...]

Dit heb ik dus al 5x gehad ondertussen alleen als ik dan setup weer aan gooi vind hij geen een kanaal.
Dan weer een fabrieksreset gedaan en vaak vond hij ze dan weer alleen nu vind hij niks meer.
Aankomende week komt de monteur van panasonic langs.
Ik gebruik ook Ziggo alleen een andere CAM
Balen dit. Hopen dat het niet te vaak voorkomt. Ik hoef geen fabrieksreset te doen, auto-setup is voldoende. 'Kanaallijst updaten' in het DVB-C menu werkt niet.

Heb je ook een VT30? Ik heb firmware 1516.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 18-07-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:24:
Weet iemand in hoeverre deze fix ook opgaat voor de 46G20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
LaFleche schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:54:
[...]

Ben ook benieuwd.... bij mij komen ze morgen voor de firmware en ook de ventilators... ik laat hier wel weten wat hieruit komt (en ik hoop dat ze reserveonderdelen cq. nieuwe ventilatoren bij zich hebben en dat het scherm niet mee hoeft).....
Nou.... de monteur kwam en volgens hem is het bijgeluid 'binnen specificatie'.
Op mijn vraag "Staan deze specficaties dan op papier?" gaf hij aan dat dat meer een ervaringsgevoel was.

Als er specificaties zouden zijn dan verwacht ik een maximaal aantal Decibel gemeten zou worden.
Mijn specficatie zou zijn dat er totaal geen bijgeluid zou moeten bestaan (0 db)...en dat is dan ook meetbaar...

Ik ga hierop nog wel reageren richting Panasonic en leverancier.... dit is onacceptabel.
Ik verwacht van mijn duurste TV ooit geen overmatige bijgeluiden.

Als ik dit had geweten was deze TV nooit aangeschaft geworden... absolute afrader. Panasonic moet mi. ook open kaart spelen en op de kaartjes in de winkels verplicht aangeven dat 'deze tv kan in gevallen bijgeluiden produceren waar u last van kan hebben".... dit zijn mi. verborgen gebreken.

Ondertussen een klein stofzuiger filtertje over dat ventilator gat plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Nou.... de monteur kwam en volgens hem is het bijgeluid 'binnen specificatie'.
Op mijn vraag "Staan deze specficaties dan op papier?" gaf hij aan dat dat meer een ervaringsgevoel was.

Als er specificaties zouden zijn dan verwacht ik een maximaal aantal Decibel gemeten zou worden.
Mijn specficatie zou zijn dat er totaal geen bijgeluid zou moeten bestaan (0 db)...en dat is dan ook meetbaar...

Ik ga hierop nog wel reageren richting Panasonic en leverancier.... dit is onacceptabel.
Ik verwacht van mijn duurste TV ooit geen overmatige bijgeluiden.

Als ik dit had geweten was deze TV nooit aangeschaft geworden... absolute afrader. Panasonic moet mi. ook open kaart spelen en op de kaartjes in de winkels verplicht aangeven dat 'deze tv kan in gevallen bijgeluiden produceren waar u last van kan hebben".... dit zijn mi. verborgen gebreken.

Ondertussen een klein stofzuiger filtertje over dat ventilator gat plakken.
Een plasma zal nooit helemaal stil zijn. Dat had je ook kunnen weten voordat je zo'n unit ging aanschaffen. Zelfs de kuro's hadden last van een lichte buzz. Maar ik kan natuurlijk niet zien hoe hard de buzz/lawaai bij jou is. Ik heb er ook wel last van. Maar tijdens tv kijken / film kijken hoor ik het niet. Mijn HTPC maakt meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Adlermann schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:17:
[...]

Een plasma zal nooit helemaal stil zijn. Dat had je ook kunnen weten voordat je zo'n unit ging aanschaffen. Zelfs de kuro's hadden last van een lichte buzz. Maar ik kan natuurlijk niet zien hoe hard de buzz/lawaai bij jou is. Ik heb er ook wel last van. Maar tijdens tv kijken / film kijken hoor ik het niet. Mijn HTPC maakt meer lawaai.
Dat zou dus moeten betekenen dat ALLE consumenten eerst tig reviews moeten lezen en naar tig websites moeten gaan voordat ze een tv kunnen kopen.

Wat is er gebeurt met de tijd dat je gewoon naar de winkel liep, iets kocht dat ook gelijk goed was?
Ik wist van een eventuele buzz. maar dit zijn gewoon de cheapo fans en slecht ontworpen luchtcirculatie die voor storend bijgeluid zorgen..... blijf ik erbij dat roepen dat iets binnen specs valt iets anders is dan METEN of iets binnen specs valt.
Mijn popcorn maakt 0db geluid.... mijn laptop hoor ik niet van 1 meter afstand...de tv daarentegen wel.

Deze TV is wat mij betreft een afrader. IK zou hem nooit gekocht hebben met dit issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:01
geef het een week en je hoort het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
418O2 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:32:
geef het een week en je hoort het niet meer.
na een maand in gebruik wordt het voor mijn gehoor alleen maar erger..... pure irritatie en ik ben niet de enige die hier last van heeft!!!

Ondertussen dus een klein stofzuiger filtertje over dat ventilator gat plakken.... scheelt iig iets... triest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
LaFleche schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:39:
[...]
Ondertussen dus een klein stofzuiger filtertje over dat ventilator gat plakken.... scheelt iig iets... triest!
ik wil het op een dergelijke manier ook proberen te fixen, mocht het niet werken of de buzz erger worden overweeg ik ook een 2e poging richting Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
Ik ben opzich wel benieuwd naar het geluid. Ik ben zelf iemand die zich ergert aan dit soort bijgeluiden.

Daarom heb ik voor mijn Popcorn Hour A-200 een nieuw fanless case gekocht. Zo hoort het imho ook te zijn. Geen fans. Maargoed, het is noodzakelijk in sommige tv's tegenwoordig.

Aan de andere kant kan je ook een simpele oplossing bedenken/zoeken en het beste ervan maken. Er zijn geen perfecte tv's zonder bijgeluiden of met perfecte beeldkwaliteit. Ik zou wel proberen om het geluid weg te krijgen, desnoods iets op te tv te maken wat het geluid dempt (zoals een filter ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Nu online
Ik zou daarmee oppassen. Er komt veel warmte uit de tv en ik zou de fans niet belemmeren in hun werking door er iets in de weg te hangen/plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Arnout schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:06:
Ik zou daarmee oppassen. Er komt veel warmte uit de tv en ik zou de fans niet belemmeren in hun werking door er iets in de weg te hangen/plaatsen.
Valt wel mee hoor.... zo'n stofzuigerfiltertje (zit vaak als een grote zelf uit te knippen lap bij stofzuigerzakken) laat wel lucht door. Bij mij wordt de TV wellicht iets warmer dan zonder maar dat is echt de moeite.

Tevens vertrouw ik op thermal shutdown als het te erg wordt.
en als ie daarvan kapot gaat.... dan is dat maar zo.... ik zit nu op het punt dat geluidsdemping bij mij interessanter is dan geluidsoverlast..... het is iig. geen blijvertje zonder demping.
Kans dat volgende tv weer een Panasonic wordt : 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:17:
[...]

Ik ben bang dat je de plank mis slaat in deze.
De Plasma buzz is een bekend verschijnsel en zal nooit verdwijnen dat is inherent aan de techniek.
Het probleem welke wordt beschreven heeft te maken met veel te kleine ventilatoren die op een constante snelheid draaien en duidelijk hoorbaar zijn.
Als je 4 inferieure ventilatoren hanteert dan vergroot je ook nog de kans op resonantie.

Je kunt het redelijk elimineren door het toestel op te hangen en een tapijttegel op de muur plakken.
De reflectie wordt hierdoor sterk verminderd en de ventilatoren zijn dan aanzienlijk minder hoorbaar.

Je kunt dit testen, je hebt ervoor nodig de verpakking en een dun dekentje of zoiets.
Plaats de doos met eroverheen een dun dekentje pal achter de Plasma.
Zet de Plasma aan en dan is het een kwestie van uitproberen.

Als je de Plasma ophangt met een tapijttegel erachter dan is het dempend effect nog beter.
Het probleem is veelal de reflectie in je huis.
Ik ben het volledig eens met de La Fleche dit hoort bij dit soort toestellen gewoon niet voor te komen, punt!

Omtrent de fabrieksspecificaties, die zijn er dus niet,dat is een onzinverhaal van Panasonic.
Ga je klagen bij Panasonic dan wens ik je veel succes want de Nederlandse importeur staat niet bekend om zijn klantvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje tussendoor. Ik was in de winkel even TVs aan het kijken waaronder twee Panasonic plasma TVs (ik weet niet exact welk model). Deze waren 600hz maar toch trilde het beeld als een 50hz CRT. Volgens de verkoper hebben alle plasma's dit. Ik vind dat wel tegenvallen, dat had ik niet verwacht. Hebben alle plasma's hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee dat doen ze niet. Ligt waarschijnlijk aan de bron, of aan de TL verlichting, of aan een combinatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50Hz, brightness fluctuations and flicker
Well, it is still present

http://www.avforums.com/r...T30-3D-Plasma-Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:24
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:23:
Deze waren 600hz maar toch trilde het beeld als een 50hz CRT.
Deze 600Hz is een marketingkreet en heeft weinig te maken met de refreshrate (het is de subfield drive, Panasonic heeft 12 subframes, Pioneer bijvoorbeeld 14, dus de 600Hz is nietszeggend), die veel lager is.
Hebben alle plasma's hier last van?
Er zijn een hoop mensen die het beeld inderdaad zien knipperen, vooral bij "lichte" content. Zie het zelf ook wel maar ben er aan gewend geraakt aangezien het zelden nog als echt storend overkomt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:28:
50Hz, brightness fluctuations and flicker
Well, it is still present

http://www.avforums.com/r...T30-3D-Plasma-Review.html
50Hz en flicker wellicht, Brightness is opgelost met firmware.

50 Hz is te minimaliseren met IFC en gelukkig kijk ik nauwelijks kabel tv :). Dat wil niet zeggen dat het niet kwalijk is uiteraard!

Flickeren heb ik gelukkig geen last van op plasma tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:09:
[...]

Omtrent de fabrieksspecificaties, die zijn er dus niet,dat is een onzinverhaal van Panasonic.
Ga je klagen bij Panasonic dan wens ik je veel succes want de Nederlandse importeur staat niet bekend om zijn klantvriendelijkheid.
Pana benelux is volledig dochter van pana europa, niet meer die krenten van haagtechno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:00:
[...]

Pana benelux is volledig dochter van pana europa, niet meer die krenten van haagtechno.
Dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Barca schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:05:
Ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden, maar...

... zijn de brillen meegeleverd bij de nieuwste Samsung TV's compatible met de VT30? Cq. zijn de nieuwste brillen van Samsung dezelfde als die van Panasonic / compatible?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 18:27
Mbt die buzz, bij mijn pioneer is dat een panel buzz. Als dit ook het geval is bij die panasonics dan is dat irritante geluid misschien wel op dezelfde manier te verminderen als op mijn pioneer.

Zet de stroombesparingmodus wat hoger, hierdoor is het beeld wellicht iets minder fel, maar de buzz is weg.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. :)

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Kan iemand mij vertellen hoe kieskeurig de TV is met de Resoluties?

mijn HTPC wil al eens van resolutie veranderen, met mijn huidige TV moet ik dan een ander scherm aankoppelen om dit te regelen, en dit loopt niet altijd even probleemloos.

zal dit scherm 90% van alle resoluties weergeven die windows uitstuurd? zodat ik de resolutie manueel kan veranderen zonder een ander scherm aan te sluiten?

Verder zie ik bij een vriend de FB heel erg, is dit probleem echt van de baan, en kan ik dit zelf updaten, ik lees hier dat dit door een installateur/winkel moet gebeuren, of zijn deze firmwares al vrij te downloaden?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de tv? welke bedoel je precies?

Als het goed is zou hij alles moeten pikken. Kan je huidige TV geen 1080p aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 10:46
Ik kan alleen zeggen dat de VT30 probleemloos schakelt tussen 480p 576i 1080i en 1080p als input op HDMI2. Meer resoluties heb ik nog niet voorbij zien komen van m'n media player/wii/hd recorder.

Floating Black levels heb ik ook nog niet gezien. Maar ik heb denk ik een vrij nieuwe firmware (iets met 518 op het eind denk ik).

Wat ik erger vind van de Panasonic is dat de 3D brillen een bereik hebben van max 4 meter waardoor ik op de bank nauwelijks 3D kan kijken. Persoonlijk vindt ik het een groot manco dat je max 4 meter vanaf een 65" TV mag zitten. Heeft iemand al beter brillen gezien (of heb ik toevallig slechte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Mij huidige TV kan enkel 720p aan,

windows wil wel eens switchen van resolutie, omdat mijn onkyo een andere std resolutie doorgeeft over HDMI aan windows, hij is nu wel gelocked, maar ik heb zoveel tweaks ingesteld dat ik de pc niet wil formatteren omdat ik dan weer alles moet uitzoeken,

ik ben aan het kijken naar een 2D model met een diameter van 50"

mijn oog is gevallen op de G30, VT20 of eventueel LG/samsung

G30 vs VT20?
met de firmwareupdate veronderstel ik dat de g30 toch iets beter is bij 2D?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Persoonlijk begrijp ik niet zo goed waar alle commotie wat betreft het geluid van de fans over gaat. Tenzij er natuurlijk een lagertje niet lekker loopt ofzo...

Als ik mijn vt30 aanzet dan hoor je een upspin meteen weer gevolgd door een downspin. Hierna is het een 'fluisterstil' briesje wat ik uitsluitend hoor als het volledig stil is in huis, laten we zeggen om 0300 in de nacht op een doordeweekse dag ;-). Mijn toestel hangt overigens aan de muur en supervast, scheelt vast ook iets..

Nu de berichten weer komen dat de FBR weer terug is ondanks de update denk ik dat we echt teveel gaan zitten moeilijk doen. Zover ik het kan waarnemen, en ik val snel ergens over, is het voor 99% teruggedrongen. Het is best leuk om een zo goed mogelijk plaatje op je scherm te toveren maar al die instellingen tot op een 100ste nauwkeurig, binnen een subcategorie van ook weer 6 etc, gaat toch wel een beetje ver...

Neem nou gewoon eens tien willekeurige mensen uit je directe omgeving en vergelijk je toestel. Kleine kans dat een ander een beter plaatje heeft toch? En nog een tip voor de buzz, investeer nog wat in degelijke audio, bij een dergelijk beeld moet het geluid ook een beetje knallen toch ;-).

Voor mij is de VT30 echt het beste toestel ooit in bezit, tevens mijn beste plasma. Ga zitten en GENIET ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 11:27
Ook even my 2 cents over de buzzzzzzz; ik heb een 55VT30, en ik hoor 'm niet. Gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JimmyNL schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:27:
Persoonlijk begrijp ik niet zo goed waar alle commotie wat betreft het geluid van de fans over gaat. Tenzij er natuurlijk een lagertje niet lekker loopt ofzo...
Bij de stille passages hoor je het wel, of het je stoort is een ander verhaal. We hebben zelf een 50G10 en een vriend van me heeft de 50VT30: prachtige toestellen en ik zou ze zo kopen, maar ik hoor die fans wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Bij mij hoorde je trouwens niet de fans Neographikal ;) Bij mij hoorde je de koelkast én PC met 6 fan's :P

Ik hoor dus geen fans ;) of buzz, want mijn koelkast maakt al meer herrie :P Maarja ik heb gewoon altijd m'n receiver gewoon aanstaan en het volume op een fatsoenlijk niveau zodat ik dat toch niet hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja, ik hoor het ook niet. Maar ik mis ook 30 dB in m'n gehoor in hoge frequenties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een gaming scherm.

De VT20 staat momenteel op 600 en de G30 op 790.

VT20 > G30 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
900 bedoel je?

Ik denk dat de G beter is, alleen als je 3d wil moet je de VT20 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JimmyNL schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:27:

Als ik mijn vt30 aanzet dan hoor je een upspin meteen weer gevolgd door een downspin. Hierna is het een 'fluisterstil' briesje wat ik uitsluitend hoor als het volledig stil is in huis, laten we zeggen om 0300 in de nacht op een doordeweekse dag ;-). Mijn toestel hangt overigens aan de muur en supervast, scheelt vast ook iets..

Nu de berichten weer komen dat de FBR weer terug is ondanks de update denk ik dat we echt teveel gaan zitten moeilijk doen. Zover ik het kan waarnemen, en ik val snel ergens over, is het voor 99% teruggedrongen. Het is best leuk om een zo goed mogelijk plaatje op je scherm te toveren maar al die instellingen tot op een 100ste nauwkeurig, binnen een subcategorie van ook weer 6 etc, gaat toch wel een beetje ver...

Neem nou gewoon eens tien willekeurige mensen uit je directe omgeving en vergelijk je toestel. Kleine kans dat een ander een beter plaatje heeft toch? En nog een tip voor de buzz, investeer nog wat in degelijke audio, bij een dergelijk beeld moet het geluid ook een beetje knallen toch ;-).

Voor mij is de VT30 echt het beste toestel ooit in bezit, tevens mijn beste plasma. Ga zitten en GENIET ;-).
Dan ben jij erg vergevingsgezind. ;)
Heel veel mensen denken er toch anders over, een toestel die als het topmodel in de markt wordt gezet met een daarbijbehorende prijs hoort toch echt goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:48:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een gaming scherm.

De VT20 staat momenteel op 600 en de G30 op 790.

VT20 > G30 ?
Ik heb de G20. Bevalt me erg goed en voor 634 inclusief verzendkosten. Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zat de 42VT30 te overwegen voor in de slaapkamer, maar de buzzproblemen weerhouden me. 's Nachts zou ik me er dood aan ergeren.
Het alternatief was een Samsung D7000, maar die blijken ook nog problemen te hebben.
Toch nog maar weer wachten op de volgende generatie. Op zich doet mijn HD Ready Philips het nog prima, al is het verschil tussen zwart en grijs lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
drfruit schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:05:
Ik zat de 42VT30 te overwegen voor in de slaapkamer, maar de buzzproblemen weerhouden me. 's Nachts zou ik me er dood aan ergeren.
Het alternatief was een Samsung D7000, maar die blijken ook nog problemen te hebben.
Toch nog maar weer wachten op de volgende generatie. Op zich doet mijn HD Ready Philips het nog prima, al is het verschil tussen zwart en grijs lastig te zien.
je hoort buzzen als de tv aanstaat, niet als hij uitstaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bever! schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:20:
[...]

je hoort buzzen als de tv aanstaat, niet als hij uitstaat !
Ja, waarom denk je dat ik er last van zou hebben als hij niet aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Knap waardeloos dat de VT30 schijnbaar zo slecht leverbaar is, eerst de hele tijd pech toen ik de VT20 nog betaalbaar probeerde te vinden, en nu het de VT30 is geworden lijkt ook dit niet allemaal echt geweldig te verlopen. Moet helaas nog maar even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32
vanmiddag was ik bij de expert winkelketen en daar zijden ze dat ze 1200 vt30 toestellen in bestelling hadden staan bij panasonic maar ze worden niet uitgeleverd omdat er een probleem zou zijn met de huidige toestellen volgens panasonic.De winkelier houd me op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

speedmetal35 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:11:
vanmiddag was ik bij de expert winkelketen en daar zijden ze dat ze 1200 vt30 toestellen in bestelling hadden staan bij panasonic maar ze worden niet uitgeleverd omdat er een probleem zou zijn met de huidige toestellen volgens panasonic.de winkelier houd me op de hoogte!
En ze konden je vast en zeker vertellen wat dat probleem was. Jij hebt dat natuurlijk ook nagevraagd en niet geaccepteerd dat men "alleen wist dat er een probleem was" zonder te vertellen wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Barca schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:12:
[...]

En ze konden je vast en zeker vertellen wat dat probleem was. Jij hebt dat natuurlijk ook nagevraagd en niet geaccepteerd dat men "alleen wist dat er een probleem was" zonder te vertellen wat dat is.
hij zij wel dat panasonic er zeer geheimzinnig over deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedmetal35 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:27:
[...]

hij zij wel dat panasonic er zeer geheimzinnig over deed.
NOu ja, die retailers moet je 99 van de 100 x ook nooit geloven. Die vertellen toch alleen maar onzin.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
speedmetal35 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:11:
vanmiddag was ik bij de expert winkelketen en daar zijden ze dat ze 1200 vt30 toestellen in bestelling hadden staan bij panasonic maar ze worden niet uitgeleverd omdat er een probleem zou zijn met de huidige toestellen volgens panasonic.De winkelier houd me op de hoogte!
is 100% BS, dingen staan bij pana in backorder.
door de problemen in japan hebben ze enorme tekorten vooral bij LED, maar ook plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 14:24
Bever! schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:30:
[...]

door de problemen in japan hebben ze enorme tekorten vooral bij LED, maar ook plasma.
Heb vorige week Panasonic gebeld over het hoe en wat betreft de levertijden van de VT30. Hier werd mij ook verteld dat er lever problemen zijn met verschillende onderdelen.
Geloof dit dan ook eerder, gezien de ramp in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Bever! schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:30:
[...]

En dát is de enige échte logische verklaring lijkt me :)
Japan is nogal zwaar getroffen met de natuurrampen laatst, en de LED én Plasma panelen komen uit Japan voor de Panasonic's. De modellen voor onze markt worden vervolgens in de EU geassembleerd, in Tsjechië geloof ik, maar als de panelen niet komen omdat er problemen zijn in Japan valt er weinig te assembleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Dus dat is de reden, daar is echt weinig aan te doen. Maar geldt dit dan niet voor elke plasma en LCD die ze nu maken? Elk japans merk?

Het is dus gewoon een kwestie van afwachten, het is niet anders :(

[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 19-07-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafbanaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 15:59
Hey,

Ik heb sinds vandaag een P42GT20E, omdat deze perfect paste in men budget en wensen. Maar iemand die een link of al een reactie heeft met de beste/aanbevolen settings qua kleur/contrast ... ?

Bluray en gaming :)

[ Voor 5% gewijzigd door rafbanaan op 20-07-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Nu online
Wat tot nu toe niet echt goed lukt is om mijn PC aan te sluiten op de Panasonic VT30.

Ik heb een Radeon HD 4890, ik heb al met de (CCC) overscan slider zitten prutsen maar kom er niet goed uit. Ik neem aan dat de TV op "Just" moet staan (Aspect), en Beeldscan op uit. Wanneer ik met deze instellingen beeld van de PC laat zien, dan zie ik dat het niet helemaal goed schaalt.

Dit is vooral een probleem bij 3D content (SBS), omdat dan de 3D beelden niet in het midden van het beeld zitten en dat is erg vermoeiend of bijna niet goed te bekijken. De TV speelt dezelfde content (SBS) wél goed af (via de Viera Tools).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnout schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:28:
Wat tot nu toe niet echt goed lukt is om mijn PC aan te sluiten op de Panasonic VT30.

Ik heb een Radeon HD 4890, ik heb al met de (CCC) overscan slider zitten prutsen maar kom er niet goed uit. Ik neem aan dat de TV op "Just" moet staan (Aspect), en Beeldscan op uit. Wanneer ik met deze instellingen beeld van de PC laat zien, dan zie ik dat het niet helemaal goed schaalt.

Dit is vooral een probleem bij 3D content (SBS), omdat dan de 3D beelden niet in het midden van het beeld zitten en dat is erg vermoeiend of bijna niet goed te bekijken. De TV speelt dezelfde content (SBS) wél goed af (via de Viera Tools).
Just moet je niet gebruiken dat is een stand voor het oprekken van 4:3 beelden. Gewoon 16:9 gebruiken en overscan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Ik twijfel over een TX-P65VT30 en heb een vraagje over Viera Connect. Ik zie dat in de US het aanbod veel uitgebreider is (oa Netflix). Nu heb ik op m'n iPad een VPN draaien waardoor ik Netflix en andere US-providers kan benaderen, is zo'n VPN verbinding ook mogelijk in Viera Connect? Is er uberhaupt een VPN verbinding in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fun schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:09:
Ik twijfel over een TX-P65VT30 en heb een vraagje over Viera Connect. Ik zie dat in de US het aanbod veel uitgebreider is (oa Netflix). Nu heb ik op m'n iPad een VPN draaien waardoor ik Netflix en andere US-providers kan benaderen, is zo'n VPN verbinding ook mogelijk in Viera Connect? Is er uberhaupt een VPN verbinding in te stellen?
Ik heb geen VPN instellingen gezien....Maar je kan denk ik met een beetje (linux) router wel verkeer gaan routeren over een vpn die je centraal opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
fun schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:09:
Is er uberhaupt een VPN verbinding in te stellen?
helaas zijn er geen tv's op de markt waar dat bij kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 21:37
Voor diegene die een mailtje naar panasonic hebben gewaagd voor de Blu-ray van Avatar 3d, hebben jullie een mailtje retour gehad van panasonic of is de film gewoon op de deurmat geploft? 2 dagen geleden zelf een mailtje gestuurd, maar vooralsnog geen respons gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Laatst online: 31-05-2023
Jeroentje1981 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:20:
Voor diegene die een mailtje naar panasonic hebben gewaagd voor de Blu-ray van Avatar 3d, hebben jullie een mailtje retour gehad van panasonic of is de film gewoon op de deurmat geploft? 2 dagen geleden zelf een mailtje gestuurd, maar vooralsnog geen respons gehad.
Geen retour mail gekregen, film wél enkele dagen nadien in de brievenbus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Laatst online: 01-10 16:05
vrijdag ook een mailtje gestuurd, maar vandaag nog niks :(
Hoop dat die nog komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeT80 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:48:
[...]

vrijdag ook een mailtje gestuurd, maar vandaag nog niks :(
Hoop dat die nog komt
Dit dus. Ik ook nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:04
rafbanaan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:46:
Hey,

Ik heb sinds vandaag een P42GT20E, omdat deze perfect paste in men budget en wensen. Maar iemand die een link of al een reactie heeft met de beste/aanbevolen settings qua kleur/contrast ... ?

Bluray en gaming :)
Kijk even 2 pagina's terug.. ;)
JunkO schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:38:
[...]

Ik heb zelf ook een 42G20 en heb de settings vanuit de volgende review overgenomen:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473

Prima beeld! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met infrarood verlengers?

De Centerspeaker van mijn surroundsysteem staat net voor het onderste deel van mijn 42VT30 en blokkeert zo dus het oog voor de afstandsbediening en de 3D brillen. Nou verwacht ik dat een gewone infrarood verlenger geen probleem zal zijn voor de normale afstandsbediening maar hoe zit dit met de 3D brillen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zit te denken aan b.v. de maritek invisible control4 maar wil zeker weten dat het werkt voordat ik wat ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Is de VT30 nog steeds moeilijk verkrijgbaar, ik hoor heel weinig van de shop waar ik hem vandaan krijg en baal er behoorlijk van. Ik vind het helemaal geen ramp om nog wat weken te moeten wachten als het niet anders is, toen ik een aanbetaling maakte voor deze tv wist ik niet dat dit ging gebeuren.

Op kieskeurig en pricewatch staat bij de ene webshop dat ie de volgende dag bij je in huis is, en bij de andere dat het langer zal duren dan 5 dagen. Laat ik de tv nou net bij een niet-webshop besteld hebben, maar gewoon een professionele audio/video zaak...dit gaat nog wel effe duren.

[ Voor 32% gewijzigd door devilsnight op 21-07-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 14:24
devilsnight schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:29:
Is de VT30 nog steeds moeilijk verkrijgbaar, ik hoor heel weinig van de shop waar ik hem vandaan krijg en baal er behoorlijk van. Ik vind het helemaal geen ramp om nog wat weken te moeten wachten als het niet anders is, toen ik een aanbetaling maakte voor deze tv wist ik niet dat dit ging gebeuren.

Op kieskeurig en pricewatch staat bij de ene webshop dat ie de volgende dag bij je in huis is, en bij de andere dat het langer zal duren dan 5 dagen. Laat ik de tv nou net bij een niet-webshop besteld hebben, maar gewoon een professionele audio/video zaak...dit gaat nog wel effe duren.
Ik heb de VT30 ook besteld bij een audio/video zaak.
Gaat nog zeker tot medio augustus duren voordat ze deze binnen krijgen.
Ben sterk aan het twijfelen over de aanschaf van de PS51D8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
JvdHoudt schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:48:
[...]

Ik heb de VT30 ook besteld bij een audio/video zaak.
Gaat nog zeker tot medio augustus duren voordat ze deze binnen krijgen.
Ben sterk aan het twijfelen over de aanschaf van de PS51D8000
vandaag belde expert mij op, hij wist te vertellen dat de vt30 vanaf heden weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
speedmetal35 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:20:
[...]

vandaag belde expert mij op, hij wist te vertellen dat de vt30 vanaf heden weer leverbaar is.
Dat is heel goed om te horen, hopelijk betekent dit goed nieuws voor alle winkels dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag een mail gestuurd en enkele minuten geleden viel de Bly-ray van Avatar 3d op de deurmat. Heeft dus een paar dagen geduurd, maar .... ik ga een gegeven paard niet in z'n bek kijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag een mail gestuurd en enkele minuten geleden viel de Bly-ray van Avatar 3d op de deurmat. Heeft dus een paar dagen geduurd, maar .... ik ga een gegeven paard niet in z'n bek kijken :*)
Dan zal ik straks thuis dus ook even kijken. Ik heb vrijdagavond om 22:00 ozfo een mail gestuurd. Dat mag je wel gelijk stellen aan het weekend gok ik :)

En ja hoor. Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 21:37
Adlermann schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:38:
[...]

Dan zal ik straks thuis dus ook even kijken. Ik heb vrijdagavond om 22:00 ozfo een mail gestuurd. Dat mag je wel gelijk stellen aan het weekend gok ik :)

En ja hoor. Hier ook.
Ik heb hem ook binnengekregen. nu nog een 3d blu-rayspeler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:28
Mijn P50G20 had ingebrande logo's , terwijl deze netjes ingespeeld was en altijd een lage helderheid en contrast had

Vandaag is deze omgeruild voor een P50G30 , top service van Panasonic !!

Hebben jullie natuurlijk weinig aan maar ik vond dat dit ook wel eens gezegd mocht worden hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 14:02
Beste Tweakers,

Ik ben ook in de markt voor een van deze mooie Panas. Ik ben aan het twijfelen tussen GT30 en ST30.

Mijn vraag is:

Wat is het verschil tussen de ST30 en ST30E? Ik heb gelezen dat de Europese modellen 48 en 96Hz doen. Ik neem aan dat alle Europese modellen deze native resolutie (geen IFC) aan kunnen, daar hoeft geen 'E' additief aan te pas te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
E is europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Ok, misschien had ik mijn vraag anders moeten verwoorden :).

Ik weet dat het additief E Europa betekent. De vraag is of de ST30E 96Hz aan kan en of de GT30 (zonder E) ook deze 96Hz aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RFAMLK schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:54:
Ok, misschien had ik mijn vraag anders moeten verwoorden :).

Ik weet dat het additief E Europa betekent. De vraag is of de ST30E 96Hz aan kan en of de GT30 (zonder E) ook deze 96Hz aan kan?
Ze hebbn allemaal E in europa. Behalve in GB en in Scandinavie. Dus je kan vrij veilig GT30 = GT30E lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 10:23
Heeft iemand met een (42)VT30 picture in picture al aan de praat gekregen? Ik krijg 'Niet ingesteld' als ik het selecteer, in de menu's kan ik niets vinden en aan de handleiding heb ik ook niks. Ook op internet kan ik er extreem weinig over vinden.

Iemand enig idee hoe ik het instel/activeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
Bedankt voor de antwoorden zo ver.

Kan iemand bevestigen dat de ST30 en/of GT30 48Hz en 96Hz kunnen tonen?

Is erg fijn voor het 24p film kijken :). Frame interpolatie doe ik zelf adhv software algoritmen.

Roger.
Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.