Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Er is een nieuwe winkel toegevoegd bij Kieskeurig, het gaat hier 'Het internet warenhuis' , maar een google search geeft me al links naar TROS radar, en al krijgt de shop ook genoeg positieve reviews op Trustpilot, ook genoeg negatieve. Ook op tweakers zelf. Het betreft hier de VT20 nog steeds....niet doen zeker he? 1208 euro daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
D-TECH schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:45:
Banding? Dat had ie toch niet, die gt30?
Elke plasma heeft banding omdat men gebruik maakt van dithering.
Maar bij mij is het nu toch wel even te veel van het goede.

@neonnova
Noem anders een paar titels op die jij hebt, dan bekijk ik ze wel en laat de tijdstippen weten waar ik 'onaanvaardbare' banding zie. Desnoods pm je me maar de films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 12:37
Bij deze 2 foto's waar je kan zien dat de firmware 1313 zijn werk goed doet.

Firmware 1306 (oud):
http://img59.imageshack.u...eforefirmware1313gt30.png

Firmware 1313 (nieuw)
http://img121.imageshack....rmware1313gt30fbrredu.png

Links op de foto's zie je het eerste frame, rechts zie je +/- 0.5 seconden later.

Deze video is nog van de oude firmware.

Onderstaande van de nieuwe firmware.

Ben er zeer blij mee in ieder geval. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:58
Heeft de 42G30 ook een nieuwe firmware? ? kan hem namelijk niet vinden... Maar heb wel last van FB...

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lees je hier wel? staat een paar post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Ik ben sinds 1,5 week de trotse eigenaar van een 50VT30. Tevens heb ik hier al meermalen in het topic gepost en zaken beantwoord.

Echter heb ik nu zelf een vraag waarbij ik wil terugvallen op een aantal van jullie en dan specifiek de VT30 eigenaren.

Ik ben momenteel aan het inspelen met deze break-in images (Evangelos2) en zit momenteel op de 120uur.

Nu geeft het scherm eigenlijk bij bijna alle kleuren een mooi egaal beeld zonder clouding/vlekken zoals wel bekend is van de verschillende LCD/LED TVs (bij volledig zwart beeld).
Echter op mijn 50VT30 geven de groene slides van de break-in images echter niet zo'n mooi egaal beeld.

Het is vrij moeilijk anders uit te leggen, maar een groepje pixels lijkt bij dit volledig groene scherm lichter op te lichten dan de pixels daaromheen. Je zou het bijna inbranden/image retention noemen als je niet beter zou weten, echter heeft mijn scherm enkel staan inspelen vanaf dag 1 en viel het mij toen ook al op (in de hoop dat het weg zou gaan). Daarnaast is het dus echt niet waar te nemen op een volledig wit, grijs, blauw en rood scherm.

De ergste plek zit midden onderin, maar ook over de rest van het scherm zijn vooral bij de lichtste groene break-in slide soortgelijke kleinere lichte vlekken te zien.

Zouden een aantal VT30 eigenaren kunnen checken of zij dit ook hebben? Tot slot vind ik het zo vreemd dat dit enkel bij groen het geval is en bij de andere kleuren totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim_heijt schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:51:
Ik ben sinds 1,5 week de trotse eigenaar van een 50VT30. Tevens heb ik hier al meermalen in het topic gepost en zaken beantwoord.

.............

Zouden een aantal VT30 eigenaren kunnen checken of zij dit ook hebben? Tot slot vind ik het zo vreemd dat dit enkel bij groen het geval is en bij de andere kleuren totaal niet.
Hoi Tim,

Een aantal pagina's terug had ik gepost dat ik last had van het RTL logo linksbovenin het scherm. Ik zie dit logo echt alleen bij dezelfde groene break-in slide als jij. Bij de overige slides en bij gewoon tv kijken is het absoluut niet te zien............idd beetje vreemd! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:14:
[...]

Hoi Tim,

Een aantal pagina's terug had ik gepost dat ik last had van het RTL logo linksbovenin het scherm. Ik zie dit logo echt alleen bij dezelfde groene break-in slide als jij. Bij de overige slides en bij gewoon tv kijken is het absoluut niet te zien............idd beetje vreemd! 8)7
Het rare bij mij is dus dat het vanaf het begin al te zien is. Het geen logo is en ik dus bijna geen enkele ander content heb gekeken. Max 1,5uur TV en niet eens aan 1 stuk.

Ben jij nog bezig met de break-in images? Zo ja, lijkt het logo al weer wat weg te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:12:
[...]

Ga voor de Samsung, prima tv (als je de D6900 bedoeld). Deze komt als beste uit de test op televisioninfo.com (en die testen die tv' s heeel uitgebreid).

Voor de C7700 zou ik niet gaan, verouderd model, slechte zwartwaarde's.
Even over de Samsung PS51D6900,
Eigenlijk ben ik ook aan het kijken voor de p50vt20. Maar deze Samsung is toch ook wel een plaatje zeg!
Zoals.
- hij is 1 inch groter!
- zeker een veel mooier design
- 2d naar 3d functie
- en je kan je iphone of android phone gebruiken als afstandbediening!

Ik weet alleen niet of het 3d net zo goed is als de pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
weet iemand of er ook nog firmwares voor de V20 uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken nu de 50vt30 in huis, het beeld is fantastisch zowel 2d als 3d maar 1 ding valt me echt tegen en dat is het geluids nivo van de ventilatoren. Deze zijn op 4 meter afstand in een rustige omgeving duidelijk hoorbaar.

Een tegenvaller voor zo'n dure tv, ze hadden wel wat meer mogen investeren in betere en grotere ventilatoren. Wat zijn jullie ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:41:
Ik heb sinds een paar weken nu de 50vt30 in huis, het beeld is fantastisch zowel 2d als 3d maar 1 ding valt me echt tegen en dat is het geluids nivo van de ventilatoren. Deze zijn op 4 meter afstand in een rustige omgeving duidelijk hoorbaar.

Een tegenvaller voor zo'n dure tv, ze hadden wel wat meer mogen investeren in betere en grotere ventilatoren. Wat zijn jullie ervaringen ?
Je leest het wat op diverse fora. Eéntje begint er mee, en dan op enig moment zie je hordes die er last van hebben.. ;) Zelf heb ik er geen last van. Zit op ongeveer 3 meter van mijn scherm en waar ik last van heb is het UPC-kastje waar de HDD ruis/buzz veroorzaakt. De tv zelf niet.

Mocht het nu een onoverkomelijk probleem voor je worden of zijn. Neem contact op met Panasonic en laat ze langs komen.

As mentioned, the build quality of the VT30 is very good with a metal chassis and back panel. Cooling is provided by fans positioned to the rear plate which may be of concern to some users. In a normal living room environment, where we tested the VT30, I wasn’t aware of any noise from the fans at normal seating positions and even close up to the panel; I was more aware of the noise from my Sky+HD box than the VT30. One issue I will mention was an obvious buzz from the panel when it was switched on for the first time (this was a brand new out of the box panel). This, however, didn’t last long and had disappeared after a few hours of use. We have to remember that all plasma displays will buzz or hum to some degree and whether you hear it or not will come down to the room acoustics and the pitch of the buzz. I am confident that this will pass the vast majority of users by as it is very subtle and in my experience here; it had gone after a few hours of use on the panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het klopt inderdaad dat als de ruimte niet echt stil is, je het niet opvalt. Maar in mijn geval heb ik verder geen apparatuur dat lawaai maakt mijn htpc en mediaplayer zijn fanless.

Dus alleen de plasma is hoorbaar ik hoor gelukkig geen buzz volgens mij is dat ook het lastigst om te voorkomen door panasonic. Maar dus wel de ventilatoren, zonde en makkelijk te voorkomen door panasonic. Als je het mij vraagt een gemiste kans. Slag grotere fans had.al veel uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:58
Happy2000 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:33:
Lees je hier wel? staat een paar post terug.
Ja gevonden, stond niet bepaald duidelijk aangeven anders... marja,

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Inmiddels hangt hier sinds een paar dagen ook een TX-P50VT30 aan de muur. Deze vervangt een Philips LCD. Een grote vooruitgang! Ik heb geen break-in DVD gebruikt maar meteen THX mode ingesteld met kontrast op 30. Verdere beeldverbeteraars heb ik natuurlijk uitgeschakeld. Een prima plaatje.
Wat mij wel opvalt is dat bij weergave van beelden met veel sneeuw, er een groene tint ontstaat. Ook bij weergave van zwart-wit beelden zie ik bij heldere beelden soms groene vlekken.
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 17:04
neonnova schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:14:
Bij deze 2 foto's waar je kan zien dat de firmware 1313 zijn werk goed doet.

Firmware 1306 (oud):
http://img59.imageshack.u...eforefirmware1313gt30.png

Firmware 1313 (nieuw)
http://img121.imageshack....rmware1313gt30fbrredu.png

Links op de foto's zie je het eerste frame, rechts zie je +/- 0.5 seconden later.

Deze video is nog van de oude firmware.
[video]

Onderstaande van de nieuwe firmware.
[video]

Ben er zeer blij mee in ieder geval. _/-\o_
Eehm, kan aan mij liggen maar het beeld flikkert nog steeds als de ziekte... :?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
JunkO schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:47:
[...]

Eehm, kan aan mij liggen maar het beeld flikkert nog steeds als de ziekte... :?
Dat komt door de camera, die neemt met een andere snelheid op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:41:

Ik had er ook last van. Niet van de fans, maar van de buzz / brom. Panasonic monteur langsgeweest, die heeft er niks aan gedaan, kon er niks aan doen, en was volgens hem volkomen normaal. Strookt niet met ervaringen van gebruikers die wel verbetering merkten na omwisseling of aanpassing, maar ja. Ik probeer de buzz te beperken dmv de akoestiek in mijn huiskamer te verbeteren (kale woonkamer, echo's), of evt ophangen en wat geluidabsorptiemateriaal erachter. Nog niet echt uit. Maar je zou idd verwachten dat ze dit probleem kunnen tackelen in het ontwerp. Hoe merkbaar het is hangt iig veel af van de omgeving waarin de tv staat, de gehoorgang van de eigenaar en ik ben bang toch wel per exemplaar tv.

[ Voor 6% gewijzigd door draakhoofd op 03-07-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Zou er misschien nog een VT30 eigenaar kunnen kijken naar de groene slides van de Break-in images, waar ik dus rare vlekken/on-egaal beeld ervaar? Zie mijn eerdere uitgebreide post.

Ik zou graag willen weten of andere eigenaars hier ook last van hebben.
Tot slot, ik zou het echt op prijs stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door tim_heijt op 03-07-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Niemand hier info over die webshop Het internet Warenhuis? Ik zie op Kieskeurig erg veel positieve reacties maar met een google search krijg ik ook best wat negatievere reacties van mensen weer. Alleen is het prijsverschil wel groot , 150 euro...das echt niet niks. Niemand met ervaring met die shop hier?

http://www.internetwarenhuis.nl/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
tim_heijt schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:57:
Zou er misschien nog een VT30 eigenaar kunnen kijken naar de groene slides van de Break-in images, waar ik dus rare vlekken/on-egaal beeld ervaar? Zie mijn eerdere uitgebreide post.

Bij mij zijn alle slides egaal. Dus iets is niet helemaal in orde bij jouw tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:22:
Is de avatar 3d actie enkel voor Nederland?
Theoretisch gezien wel denk ik, maar:
Een goeie week geleden toch m'n poging gewaagd en de factuur van m'n (belgische) VT20 (vorig jaar gekocht) opgestuurd naar infocentre@panasonic.nl
Eind vorige week, avatar 3D ontvangen! :*) Looks awesome :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Bij mij zijn alle kleuren behalve groen egaal. Bij de groende slides zie ik ook een soort wolk welke vanuit het midden zo'n 80% van het scherm bedekt. Het is niet heel duidelijk zichtbaar maar vooral vanaf een meter of 3 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:39

Ik heb er ook last van en alleen bij de groene slides!
Het is bij mij trouwens ook niet bij alle groene slides.
Dus ik denk dat het aan de slides ligt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20

Ik heb hetzelfde met de groene slide, ik zie dan logos van tv kanalen een beetje door elkaar staan.
Rest van de kleuren en met name wit zie ik het weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje al de berichtgeving rond de P42VT30 aan het volgen. Ik ben van plan deze aan te schaffen (na lang vergelijken van reviews van allerhande verschillende toestellen). Ik ben bereid om de prijs hiervoor te betalen maar ik heb nog geen enkele winkel gevonden waar ik dit toestel eens in levende lijve kan bekijken. Ik heb echter drie vragen waarop ik een antwoord hoop te vinden hier:
1. Waar kan ik dit toestel eens bekijken (regio Kortrijk - Roeselare - Brugge)
2. Zijn er mensen die uiteindelijk toch maar voor een top-line LCD hebben gekozen (welke?) en blij zijn met hun keuze of net niet?
3. Hoe zit dat met samenwerking met een AV-receiver van een ander merk (bv Denon, Harman-Kardon of Yamaha). Ik heb echt geen zin in 6 verschillende afstandsbedieningen en heb ook geen zin om een universele remote te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 14:24
Ik zit al dagen/weken te dubben over de 50VT30 vs de UE46D8000 LED. Ja plasma en LCD zijn niet te vergelijken, maar het gaat om wat je ziet denk ik maar.

Omdat de VT20 last had/heeft van vele problemen als floating blacks, 50hz, bromtoon om even als voorbeeld te noemen ben ik een beetje huiverig met de VT30.
Hoe ervaren jullie (eigenaren van de VT30) de problemen met deze TV?
De 50hz en floating blacks zouden inmiddels opgelost moeten zijn, maar hier komt fluctuating brightness voor terug (wat ook opgelost zou moeten zijn met een firmware).

Ik zit 2.5m van de TV af, tot hoever is de zoem/brom toon te horen en hoever zijn de fans te horen?

Daarnaast hadden de modellen van vorig jaar ook veel last van inbranden/retention. Hoe is dat bij deze TV?
Inspelen ok, maar de TV dagen aan moeten laten staan op demo om inbranden tegen te gaan zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Is dit nog nodig bij dit model, en hoe adviseren jullie dit toestel in te 'spelen'?

Wat is volgens jullie de reden dat ik de VT30 zou moeten kiezen boven de D8000 LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

df.ad,

vraag 2 en 3 kan ik deels beantwoorden voor je.

2: Destijds heb ik voor de Panasonic 42v10 gekozen ipv de g10 en ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb. Als je het kan betalen doe dan de top-line want ik denk dat je anders achteraf gaat twijfelen. De topline tv's zijn gewoon 'echt' beter dan de klasse daaronder.

3: mijn v10 werkte met een yamaha receiver en mijn UPC HD box. Helaas niet via 1 afstandsbediening dus je zult toch echt een universele remote moeten regelen en instellen. Zelf heb ik de logitech harmony 1100 en die is zo ingesteld. Met een beetje inspanning heb je het beter voor elkaar dan met de Panasonic remote (die van de v10 is k*t)

Zelf zit ik nu te twijfelen om een 50vt30 te kopen voor beneden en dan de 42v10 naar de slaapkamer te doen. Het is dat mijn vriendin moeilijk doet over het formaat.

Zijn er mensen die van de v10 naar vt30 zijn gegaan? En hoe hebben jullie dat ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

jvdhoudt,

Zelf zou ik de Plasma nemen. Heb de Samsung gezien in de winkel naast de Panasonic en beiden erg mooi. Tot het moment dat er een blauw Blu-Ray logo op een zwart scherm kwam te staan. De Panasonic (VT30) doet dat prachtig en de Samsung is ook mooi zwart maar het blauw werd ineens veel donkerder en minder scherp. De Panasonic had daar geen last van.

Ik begreep dat de VT30 over het algemeen als betere TV wordt beschouwd dan de Samsung bij veel review sites. Neemt niet weg dat verschillen natuurlijk klein zijn.

Je moet jezelf afvragen wat je belangrijk vind in beeld en randzaken. Is internet belangrijk op je TV? Samsung schijnt dat beter voor elkaar te hebben dan Panasonic. Zelf vind ik al die systemen slecht maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
SRT10 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:00:
[...]

Ik heb er ook last van en alleen bij de groene slides!
Het is bij mij trouwens ook niet bij alle groene slides.
Dus ik denk dat het aan de slides ligt??
Ik heb de slides even los op mijn iMac bekeken en ze zijn 100% egaal. De vlekken/wolken zitten dus niet in het bestand zelf. Op AVForums wordt het probleem ook gemeld. Op zich zou het geen probleem moeten zijn, maar in beelden met veel wit zijn bij mij die vlekken ook in omgekeerde zin zichtbaar als groene vlek. Dus waar in de groene slide het groen donkerder lijkt, zie ik in beelden met veel contrast en wit juist op die plekken een groene waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
@BiggBalls
Een TV is een monitor, geen internet portaal.
Uitzending gemist en gelijke tools zouden een leuke bijkomstigheid zijn, maar gezien hoe weinig ik dat nu gebruik ga ik hier geen TV op uitkiezen.
Heb mijn computer via 10m HDMI kabel aan de receiver hangen, werkt veel beter.
Wat wel storend zou kunnen zijn is de EPG van Panasonic. Wat ik daarvan gezien heb op foto's is dit niet echt gebruiksvriendelijk en mooi opgezet.

Wat ik nog vergeten was erbij te zetten, de wit waardes. Deze zijn bij de plasma behoorlijk gebroken t.o.v. de LED. Is dit na kalibreren en inspelen nog steeds het geval of wordt dit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdHoudt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:06:

Wat ik nog vergeten was erbij te zetten, de wit waardes. Deze zijn bij de plasma behoorlijk gebroken t.o.v. de LED. Is dit na kalibreren en inspelen nog steeds het geval of wordt dit beter?
Gebroken? Bedoel je dat de helderheid van een plasma niet zo hoog kan als een lcd? Dat klopt, maar na calibratie is die lcd een stuk minder fel omdat met zo'n hoge lichtintensiteit de pixels het licht niet meer voldoende tegen kunnen houden om zwart te worden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
Bitbull schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:05:
[...]

Ik heb de slides even los op mijn iMac bekeken en ze zijn 100% egaal. De vlekken/wolken zitten dus niet in het bestand zelf. Op AVForums wordt het probleem ook gemeld. Op zich zou het geen probleem moeten zijn, maar in beelden met veel wit zijn bij mij die vlekken ook in omgekeerde zin zichtbaar als groene vlek. Dus waar in de groene slide het groen donkerder lijkt, zie ik in beelden met veel contrast en wit juist op die plekken een groene waas.
Ik zal eens kijken vanavond, maar volgens mij had ik alleen bij 1 groene slide een "waas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

JvdHoudt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:06:
@BiggBalls
Een TV is een monitor, geen internet portaal.
Uitzending gemist en gelijke tools zouden een leuke bijkomstigheid zijn, maar gezien hoe weinig ik dat nu gebruik ga ik hier geen TV op uitkiezen.
Heb mijn computer via 10m HDMI kabel aan de receiver hangen, werkt veel beter.
Wat wel storend zou kunnen zijn is de EPG van Panasonic. Wat ik daarvan gezien heb op foto's is dit niet echt gebruiksvriendelijk en mooi opgezet.

Ben het helemaal met je eens wat internet gebeuren betreft. Heb het nooit gebruikt op mijn Panasonic. Je wilt gewoon niet iets wat half werkt.

Zelf heb ik nooit wat gemerkt van minder wit. Ik kan me ook niet vaak herinneren dat ik een grotendeels wit scherm heb gehad op tv (films veel). Als het zo is geweest is het voor mij niet storend geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Vraagje: Als je in April een nieuwe tv heb gekocht in NL (ST30, GT30, VT30) heb je dan ook recht op een Avatar 3D dvd? Kan de pagina nergens vinden waarin alle voorwaarde staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Bigg Balls schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:16:
[...]

Ben het helemaal met je eens wat internet gebeuren betreft. Heb het nooit gebruikt op mijn Panasonic. Je wilt gewoon niet iets wat half werkt.

Zelf heb ik nooit wat gemerkt van minder wit. Ik kan me ook niet vaak herinneren dat ik een grotendeels wit scherm heb gehad op tv (films veel). Als het zo is geweest is het voor mij niet storend geweest.
Kan ik hieruit opmaken dat jij de VT30 in bezit hebt?

Dan heb je wellicht ook antwoord op mijn andere, eerdere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdHoudt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:46:
Ik zit al dagen/weken te dubben over de 50VT30 vs de UE46D8000 LED. Ja plasma en LCD zijn niet

Ik zit 2.5m van de TV af, tot hoever is de zoem/brom toon te horen en hoever zijn de fans te horen?

Wat is volgens jullie de reden dat ik de VT30 zou moeten kiezen boven de D8000 LED?
Ik heb verder geen apparatuur met een ventilator, dus mijn ruimte is redelijk stil. De buz hoor ik gelukkig niet maar de ventilatoren zijn duidelijk hoorbaar zelfs op 4 tot 5 meter van de set.

Voor mij een behoorlijke tegenvaller verder is het beeld werkelijk fantastisch, beste wat ik ooit heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:49:
3. Hoe zit dat met samenwerking met een AV-receiver van een ander merk (bv Denon, Harman-Kardon of Yamaha). Ik heb echt geen zin in 6 verschillende afstandsbedieningen en heb ook geen zin om een universele remote te configureren.
Panasonic heeft Viera link en dit werkt obv RIHD. Mijn Onkyo wordt bediend door de VT30 (aan/uit, volume) en omdat er een CI+ decoder in zit heb ik maar één afstandsbediening. Check dus of je versterker RIHD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 21:24
Ik zit al dagen/weken te dubben over de 50VT30 vs de UE46D8000 LED. Ja plasma en LCD zijn niet te vergelijken, maar het gaat om wat je ziet denk ik maar.

Omdat de VT20 last had/heeft van vele problemen als floating blacks, 50hz, bromtoon om even als voorbeeld te noemen ben ik een beetje huiverig met de VT30.
De 50hz en floating blacks zouden inmiddels opgelost moeten zijn, maar hier komt fluctuating brightness voor terug (wat ook opgelost zou moeten zijn met een firmware).

Daarnaast hadden de modellen van vorig jaar ook veel last van inbranden/retention. Hoe is dat bij deze TV?
Inspelen ok, maar de TV dagen aan moeten laten staan op demo om inbranden tegen te gaan zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Is dit nog nodig bij dit model, en hoe adviseren jullie dit toestel in te 'spelen'?

nofi maar als je bang bent voor wisselende brightness en contrast moet je echt geen led kopen , je ziet die dingen zo hard wisselen in lichtopbrengst. Verder is de frame intrapolatie erg kunstmatig en zorgt voor artifacten om snel bewegende dingen en homevideo effect.

voorbeeld: we hadden in onze zaak the dark knight draaien
en in de intro scene met die hoge flatgebouwen die langspannen gaat 95% van de tv's over zn nek behalve de plasma's

[ Voor 5% gewijzigd door Bever! op 04-07-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Nog niet helaas. Heb nu nog de V10
JvdHoudt schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:26:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat jij de VT30 in bezit hebt?

Dan heb je wellicht ook antwoord op mijn andere, eerdere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die spijt heeft van de aanschaf van een VT30 of VT20? En wat met de maximale luminantie? Een goed contrast is voor mij het belangrijkste maar als je voor plasma kiest moet je de lagere luminantie er jammer genoeg bij nemen. Niet dat ik de TV in direct zonlicht zal zetten maar ook op een zonnige middag lig ik wel eens graag in de zetel naar een film te kijken. De plaats die ik gereserveerd heb om de TV op te hangen heeft geen direct zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 17:06

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik zou nog voor geen goud m'n V20 inruilen, behalve misschien een VT30 (en die dan verkopen en 2 V20's kopen :p)

Als je niet met je toestel in direct zonlicht zit valt het in mijn ervaring heel erg mee. Ja het zou wat helderder kunnen maar zelfs de THX stand doet het hier uitstekend (Normaal en Dynamisch zijn veel feller, maar ook met zonlicht duidelijk minder mooi).

Met bewolkte dagen kan ook een (slecht afgestelde) plasma fel genoeg om hoofdpijn van te krijgen ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik lees hier nu over 'floating blacks' en 50hz problemen met de VT20. Is dat een heel erg groot probleem, of allang niet meer? Met mijn vorige plasma heb ik echt nooit ergens last van gehad en eerlijk gezegd heb ik nog nooit nieuwe firmware erop gezet, als dat uberhaupt op die kon. Wanneer ik een VT20 in huis haal dan krijg ik dus met allemaal nieuwe dingen te maken, dat is wel duidelijk. Ik wil absoluut voor de VT20 gaan maar in problemen heb ik echt geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Indien mogelijk zou ik lekker wachten en volgend jaar een goedkope VT30 nemen. Ziet er 10 keer beter uit dan een VT20 met zijn zeer gedateerde look en vrijwel alle oude issues zijn nu opgelost.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
Bitbull schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:05:
[...]

Beelden wiit zijn bij mij helemaal egaal, alleen zichtbare vlekken bij groene slides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Help!!!! schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:24:
^
Indien mogelijk zou ik lekker wachten en volgend jaar een goedkope VT30 nemen. Ziet er 10 keer beter uit dan een VT20 met zijn zeer gedateerde look en vrijwel alle oude issues zijn nu opgelost.
Wachten tot volgend jaar is onmogelijk, ik game nu op een idioot klein HP schermpje terwijl ik plasma gewend was. Ik wil echt zo gauw mogelijk een plasma weer, het gaat nog altijd tussen de Samsung PS51D6900 en de Panasonic TXP50VT20. Ik heb veel reviews bekeken en de Pana komt er gewoon het allerbeste uit en ik las niks over deze issues, dus ik was echt van plan deze week de tv te gaan bestellen. Hij is nu 1350 en dat blijft ie volgens mij nu ook, ik zie hem niet meer goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT10
devilsnight schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:24:
[...]

Wachten tot volgend jaar is onmogelijk, ik game nu op een idioot klein HP schermpje terwijl ik plasma gewend was. Ik wil echt zo gauw mogelijk een plasma weer, het gaat nog altijd tussen de Samsung PS51D6900 en de Panasonic TXP50VT20. Ik heb veel reviews bekeken en de Pana komt er gewoon het allerbeste uit en ik las niks over deze issues, dus ik was echt van plan deze week de tv te gaan bestellen. Hij is nu 1350 en dat blijft ie volgens mij nu ook, ik zie hem niet meer goedkoper worden.
pana 42VT30 misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 08:11
Wil potentiële VT20 kopers dit model ten zeerste afraden. Ben zelf in het bezit geweest van een 50VT20. Dit model heeft last van hardnekkige retentie/burn-in. Panasonic heeft mijn model onlangs kosteloos omgeruild tegen een 50VT30 omdat de VT20 niet meer te redden was. Panasonic heeft het niet met zoveel woorden gezegd maar tussen de regels door blijkt er toch een structureel probleem met de VT20 te zijn. Natuurlijk ook vreemd dat je zaken zoals de 'Pixel Orbiter' en de 'scrolling bar' op de VT20 niet tegenkomt. Deze functionaliteit zit wel op de VT30 en ik kan zeggen dat dit scherm naast de zichtbaar betere beeldkwaliteit totaal geen last lijkt te hebben van IR/BI.

Daarnaast is het nieuwe Viera Connect ook een fraaie feature op de VT30 en is hij met een iPad (iPhone) remote te bedienen.

Just my 2¢!

[ Voor 9% gewijzigd door Ovideo11 op 05-07-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
SRT10 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:41:
[...]

pana 42VT30 misschien iets?
Nee zeker niet, want dan ga ik omlaag qua maat en 50 is precies goed. Sterker nog, als het mogelijk was om een grotere maat te krijgen en ongeveer in dat budget nog van 1350 a 1400, dan zou ik dat nog liever willen.Heb bijna 4 jaar met een 50 inch plasma gezeten, kleiner ga ik absoluut niet.
Ovideo11 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:47:
Wil potentiële VT20 kopers dit model ten zeerste afraden. Ben zelf in het bezit geweest van een 50VT20. Dit model heeft last van hardnekkige retentie/burn-in. Panasonic heeft mijn model onlangs kosteloos omgeruild tegen een 50VT30 omdat de VT20 niet meer te redden was. Panasonic heeft het niet met zoveel woorden gezegd maar tussen de regels door blijkt er toch een structureel probleem met de VT20 te zijn. Natuurlijk ook vreemd dat je zaken zoals de 'Pixel Orbiter' en de 'scrolling bar' op de VT20 niet tegenkomt. Deze functionaliteit zit wel op de VT30 en ik kan zeggen dat dit scherm naast de zichtbaar betere beeldkwaliteit totaal geen last lijkt te hebben van IR/BI.

Just my 2¢!
Tjonge, dit klinkt toch wel schrikbarend. Kwalijk dat een HDTVtest,co.uk er niks over zei in hun review en dat geldt ook voor alle andere reviews. Sterker nog, ze zeiden juist dat er amper retentie/burn-in was. Ik wil toch echt wel binnen een maand of twee een nieuwe televisie gaan halen. Misschien dan toch voor de Samsung gaan, al heb ik geen idee welke potentiele problemen je daarmee kunt krijgen. De 50 inch VT30 is gewoonweg niet te doen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
devilsnight schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:07:
Tjonge, dit klinkt toch wel schrikbarend. Kwalijk dat een HDTVtest,co.uk er niks over zei in hun review en dat geldt ook voor alle andere reviews. Sterker nog, ze zeiden juist dat er amper retentie/burn-in was. Ik wil toch echt wel binnen een maand of twee een nieuwe televisie gaan halen. Misschien dan toch voor de Samsung gaan, al heb ik geen idee welke potentiele problemen je daarmee kunt krijgen. De 50 inch VT30 is gewoonweg niet te doen voor mij.
We hebben ook verhalen gehad van iemand hier die veel problemen had met de P50G20 en inbranden, terwijl deze persoon juist heel voorzichtig was. Ikzelf ben nooit zo voorzichtig geweest als hij en heb 0,0 problemen met inbranden. Ja natuurlijk wel eens wat retentie, maar daar houdt het mee op. Een vriend van me heeft de VT20 en die heeft ook nergens last van. Daarnaast is de service van Panasonic prima. Dus mocht je echt tegen problemen aanlopen, dan zit dat wel snor. Ik zou me d'r niet te druk over maken in ieder geval.

En hoezo is de case van één persoon meer waard dan de review van HDTVtest,co.uk en alle andere reviews? Persoonlijk zou ik daar toch echt meer waarde aan hechten.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 05-07-2011 11:12 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Luuk1983 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:11:
[...]

We hebben ook verhalen gehad van iemand hier die veel problemen had met de P50G20 en inbranden, terwijl deze persoon juist heel voorzichtig was. Ikzelf ben nooit zo voorzichtig geweest als hij en heb 0,0 problemen met inbranden. Ja natuurlijk wel eens wat retentie, maar daar houdt het mee op. Een vriend van me heeft de VT20 en die heeft ook nergens last van. Daarnaast is de service van Panasonic prima. Dus mocht je echt tegen problemen aanlopen, dan zit dat wel snor. Ik zou me d'r niet te druk over maken in ieder geval.

En hoezo is de case van één persoon meer waard dan de review van HDTVtest,co.uk en alle andere reviews? Persoonlijk zou ik daar toch echt meer waarde aan hechten.
Daar heb jij ook gelijk in, zo zat ik net zelf ook te denken, je kunt gewoon echt pech hebben en ongetwijfeld zullen er mensen zijn geweest met dezelfde plasma als ik en terwijl ik nooit ergens last van heb gehad, hadden zij dat wel. Ik weet ook niet hoeveel uur die reviews de tv uittesten maar het zijn super uitgebreide reviews die van HDTVtest, niet even snel een verhaaltje en klaar. Het is gewoon een grote smak geld en ik wil geen spijt krijgen. Retention is ook niks nieuws voor mij, mijn Samsung bleef er last van hebben maar nooit permanent, het was ook zo weer weg.

En stel ik krijg er ongein mee, Panasonic komt het dan zelf ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

devilsnight schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:17:
En stel ik krijg er ongein mee, Panasonic komt het dan zelf ophalen?
Alles in On-Site en meenemen doen ze alleen als die omgeruild wordt geloof ik waarbij je eerst/tegelijk de nieuwe krijgt :)

Gewoon kopen en gebruiken en als er wat is aanspraak op je garantie maken.

De ideale TV bestaat niet en komt er ook niet voorlopig helaas... ELKE TV heeft wel iets !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
Moet misschien nog even toevoegen aan mijn vorige post dat ik uiteraard alle voorzorgmaatregelen genomen had om IR/BI te voorkomen zoals het afspelen van burn-in slides de eerste 200 uur, laag contrast etc.

Uiteraard hoeft mijn specifieke geval niet representatief te zijn voor de gehele VT20 lijn maar ten tijde van de diverse professionele reviews was er natuurlijk nog weinig bekend over hoe het scherm op langere termijn zou presteren (duurtest).

En ontbreken van anti burn-in technologie zoals de pixel orbiter blijft natuurlijk vreemd.....

[ Voor 9% gewijzigd door Ovideo11 op 05-07-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik kom net deze thread tegen

http://www.avforums.com/f...horrible-screen-burn.html

En daar heeft iemand dit probleem ook, en nog altijd is er niks voor hem veranderd. Ze zeggen in die thread ook dat plasmas gewoon nu nog steeds last hebben van retention, opzich is dat helemaal geen ramp zolang het maar geen burn-in gaat worden. Ook in de thread hebben ze het erover dat Panasonic kan zeggen dat retention of burn-in een probleem is waar zij niks aan kunnen doen. Maar dat lijkt mij alleen als je er echt niks aan doet om dit te voorkomen.

Wat ik al vanaf dag 1 deed met de Samsung was, na een tijdje gamen zette ik de tv of uit of op een wit scherm of pixel shift scherm. Al ging ik maar even met de hond om, ik liet de tv nooit aan staan, Dus zo zal ik het ook gewoon gaan doen met mijn volgende plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ovideo11 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:44:
En ontbreken van anti burn-in technologie zoals de pixel orbiter blijft natuurlijk vreemd.....
Ik weet niet of het erop zit of niet, maar is het niet zo dat het zo vanzelfsprekend is tegenwoordig dat ze het niet eens meer benoemen? Net als dat ze niet meer benoemen dat er riemen in een auto zitten ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
Luuk1983 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:54:
[...]

Ik weet niet of het erop zit of niet, maar is het niet zo dat het zo vanzelfsprekend is tegenwoordig dat ze het niet eens meer benoemen? Net als dat ze niet meer benoemen dat er riemen in een auto zitten ofzo?
Dat dacht ik eerst ook toen ik de functionaliteit niet tegenkwam. Ik ging ervan uit dat de technologie 'onder water' actief was en je er als gebruiker niet meer naar om hoefde te kijken. Het feit dat de optie bij de VT30 toch weer terug is lijkt me een aanwijzing dat er bij de VT20 toch iets raars aan de hand was.

Ik wil de VT20 kopers alleen waarschuwen dat bij mij, zelfs met heel veel genomen voorzorgsmaatrgelen, uiteindelijk toch burn-in is opgetreden. Groen was daarbij het meest vatbaar voor burn-in en op diverse fora hebben andere VT20 bezitters daarover ook meldingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Ovideo11 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:47:

Daarnaast is het nieuwe Viera Connect ook een fraaie feature op de VT30 en is hij met een iPad (iPhone) remote te bedienen.

Just my 2¢!
Dat klinkt mooi. Wil de VT30 namelijk ook gaan halen.

Wat zeg je van de ventilatoren? Zijn deze op ongeveer 2.50 meter tot 2 meter afstand goed hoorbaar of valt dit wel mee? Heb een externe silent HDD bij de TV staan, geluid wat van de HDD afkomt vind ik acceptabel.

Als iemand daar antwoord op kan geven zou ik heel dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Op mijn oude plasma zat het ook, er stond ook toen echt nog in het menu anti-burn. Lijkt me wel heel raar dat ze dit niet in de VT20 gestopt zouden hebben.

Hoe dan ook, ik mag graag gamen, vooral RPG's en daar gaan vaak heel wat uren inzitten. Het is zeker het allerbeste om gewoon de contrast op 50 te zetten (of wat dan ook het midden voor dat desbetreffende merk is) en regelmatig zo'n wit scherm of pixel shift te gebruiken he, de eerste 200 uur? Ik zal een soort van timer moeten gaan gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

JunkO schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:06:
Alleen jammer dat de meest videokaarten een DVI aansluiting hebben i.p.v. HDMI, dus dan zit je altijd nog met het probleem hoe het geluid van je pc naar je tv te krijgen, aangezien DVI alleen beeld is...

Dat dilemma zit ik dus mee! :-(
Dat is geen dilemma, dat betekent gewoon een nieuwe videokaart kopen. Zelfs mijn 3 jaar oude videokaart heeft een HDMI aansluiting, nee 2 zelfs. Daar raak je toch aan als je een gloednieuwe supergave megaleipe nieuwe TV koopt... dan is een nieuwe videokaart slechts een kleine investering waar je veel aan hebt. Daarnaast, 3D werkt ook niet over HDMI-DVI. Ik heb mijn 1e 3D porno al gedownload en afgespeeld met m´n matties. Waarom? Omdat het kan. Lache :+

[ Voor 7% gewijzigd door Barca op 05-07-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovideo11
JvdHoudt schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Wat zeg je van de ventilatoren? Zijn deze op ongeveer 2.50 meter tot 2 meter afstand goed hoorbaar of valt dit wel mee? Heb een externe silent HDD bij de TV staan, geluid wat van de HDD afkomt vind ik acceptabel.

Heb zelf de 50 inch VT30 en zit op ongeveer 3 meter afstand. Algemeen genomen hoor ik de ventilatoren niet. Ook niet wanneer ik het geluid, dat via mijn home cinema loopt, op 0 zet. Wel heb ik een keer een resonatie gehoord bij één van de ventilatoren (links). Na het drukken/tikken tegen de behuizing was deze resonantie weg. De TV stond toen nog op de voet. Sinds ik hem aan de muur heb hangen is deze resonantie niet meer teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Gisteravond de firmware update gedaan vanaf een usb stick. Geen enkel probleem en nu is het toestel vrijwel perfect. Ik heb tot zover (150 uur) alles op thx mode gedaan en ook veel zitten gamen. Tot zover geen burn-in of retention. Toch heb ik het idee dat ik het niet moet pushen en ga daarom over naar de professional 1 mode en pas deze aan volgens de calibratie waarden elders op dit forum. Dan kan ik in ieder geval de pixel omloop weer aanzetten... just in case..

Ben eeeeeerg happy nu de fb weg is! Er rest mij nog maar één ding en dat is van welke bron kan ik nu het snelst extern materiaal kijken? ik heb wat x264 materiaal op een usb stick maar bij sommige scene wisselingen zie ik veel mpeg achtige compressie. Doe ik dit via de UTP aansluiting vanaf een HD dan is het nog erger. Het duurt langer voor het beeld weer bij-springt zegmaar... Wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Barca schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:17:
[...]

Dat is geen dilemma, dat betekent gewoon een nieuwe videokaart kopen. Zelfs mijn 3 jaar oude videokaart heeft een HDMI aansluiting, nee 2 zelfs. Daar raak je toch aan als je een gloednieuwe supergave megaleipe nieuwe TV koopt... dan is een nieuwe videokaart slechts een kleine investering waar je veel aan hebt. Daarnaast, 3D werkt ook niet over HDMI-DVI. Ik heb mijn 1e 3D porno al gedownload en afgespeeld met m´n matties. Waarom? Omdat het kan. Lache :+
Het is een Ati Radeon HD 4890, een high-end kaart uit begin 2009, kennelijk niet high-end genoeg dat ze er een hdmi-aansluiting op gebouwd hebben… En dan ook nog het woordje “HD” gebruiken in de naam! 8)7

Hmm, idd wel gelijk een goed excuus om op zoek te gaan naar een nieuwe videokaart! :9

*edit

Hmm, beetje off-topic maar ik zie nu het volgende staan op de productpagina van m’n videokaart:

HDMI output support
• All display resolutions up to 1920x10803
• Integrated HD audio controller with support for stereo and multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI

Vaag, zou toch zweren dat er alleen DVI op zit. :/

[ Voor 19% gewijzigd door JunkO op 05-07-2011 16:03 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist ook een panasonic P50VT30 gekocht. Was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling. Ik heb op dit moment een g10 en liep toevallig even een hifiwinkel binnen in Enschede. Ik heb flink wat bluray materiaal bekeken en 3d content. Maar wat een verschil met mijn g10. Er waren al wat issues mbt mijn g10 die ik storend begon te vinden. Maar wat een beeld. Per ongeluk dus gelijk maar een VT30 laten bestellen. Als ik geluk heb komt die eind van de week al binnen. KOn ook nog flink wat van de prijs afkrijgen, niet helemaal webshop niveau. Maar ik heb ook 2 uur ofzo in de winkel zitten spelen met dat ding. Al met al ben ik tervreden, mijn spaarrekening wat minder. Ik kan niet wachten totdat dat ding komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Volgens mij zocht jij stiekem gewoon een cadeautje voor jezelf :) Gefeliciteerd met de aankoop en de "1 UP" !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Congrats met je verjaardag en je TV. Ik overweeg hetzelfde te doen met mijn V10
Adlermann schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:27:
Ik heb zojuist ook een panasonic P50VT30 gekocht. Was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling. Ik heb op dit moment een g10 en liep toevallig even een hifiwinkel binnen in Enschede. Ik heb flink wat bluray materiaal bekeken en 3d content. Maar wat een verschil met mijn g10. Er waren al wat issues mbt mijn g10 die ik storend begon te vinden. Maar wat een beeld. Per ongeluk dus gelijk maar een VT30 laten bestellen. Als ik geluk heb komt die eind van de week al binnen. KOn ook nog flink wat van de prijs afkrijgen, niet helemaal webshop niveau. Maar ik heb ook 2 uur ofzo in de winkel zitten spelen met dat ding. Al met al ben ik tervreden, mijn spaarrekening wat minder. Ik kan niet wachten totdat dat ding komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
JimmyNL schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:42:
Er rest mij nog maar één ding en dat is van welke bron kan ik nu het snelst extern materiaal kijken? ik heb wat x264 materiaal op een usb stick maar bij sommige scene wisselingen zie ik veel mpeg achtige compressie. Doe ik dit via de UTP aansluiting vanaf een HD dan is het nog erger. Het duurt langer voor het beeld weer bij-springt zegmaar... Wie heeft er een oplossing?
Bij-springt?
Je bedoeld dat hij een key-frame heeft gemist? Want dat heb ik bij mijn VT30 bij bepaalde mkv's. De mediaspeler kan bepaalde content gewoon niet of niet goed afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
JunkO schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Het is een Ati Radeon HD 4890, een high-end kaart uit begin 2009, kennelijk niet high-end genoeg dat ze er een hdmi-aansluiting op gebouwd hebben… En dan ook nog het woordje “HD” gebruiken in de naam! 8)7

Hmm, idd wel gelijk een goed excuus om op zoek te gaan naar een nieuwe videokaart! :9

*edit

Hmm, beetje off-topic maar ik zie nu het volgende staan op de productpagina van m’n videokaart:

HDMI output support
• All display resolutions up to 1920x10803
• Integrated HD audio controller with support for stereo and multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI

Vaag, zou toch zweren dat er alleen DVI op zit. :/
Ik dacht toch echt dat mijn 4870 en 4870X2 een DVI naar HDMI verloop stekkertje hadden.
Dat daar geluid over heen gaat durf ik echt niet te zeggen want ik heb ze nooit gebruikt, inmiddels heb ik ze ook niet meer dus kan het niet testen voor je.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Earzz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:44:
[...]

Ik dacht toch echt dat mijn 4870 en 4870X2 een DVI naar HDMI verloop stekkertje hadden.
Dat daar geluid over heen gaat durf ik echt niet te zeggen want ik heb ze nooit gebruikt, inmiddels heb ik ze ook niet meer dus kan het niet testen voor je.
Uit een DVI poort kan geen geluid komen, dus ook met een verloopstekkertje kan je er geen geluid uit krijgen. Tenzij het verloopstekkertje ook een coax ingang ofzo heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 05-07-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Luuk1983 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:53:
Uit een DVI poort kan geen geluid komen, dus ook met een verloopstekkertje kan je er geen geluid uit krijgen. Tenzij het verloopstekkertje ook een coax ingang ofzo heeft.
-O- Kunnen we een keer kappen met deze HOAX ?!??

ATI kaarten en een aantal nVidia kaarten ook hebben gewoon meegeleverde DVI > HDMI converters waar gewoon 100% correct HDCP signaal bij zit inclusief geluid !!

Dit is geloof ik vanaf de 2xxx serie van ATI en bij nVidia de 8xxx serie als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:34:
Volgens mij zocht jij stiekem gewoon een cadeautje voor jezelf :) Gefeliciteerd met de aankoop en de "1 UP" !!
Dat is het volgens mij. En bedankt! Ik heb mijn tv hopelijk voor het weekend, anders werd het maandag (NEIN). Heb ik nu alle tijd om 3dmateriaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Zijn er hier nog meer mensen met een VT20? Ik zou gewoon graag nog wat meer dingetjes willen weten, ik ken de reviews nou wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

nero355 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:19:
[...]

-O- Kunnen we een keer kappen met deze HOAX ?!??

ATI kaarten en een aantal nVidia kaarten ook hebben gewoon meegeleverde DVI > HDMI converters waar gewoon 100% correct HDCP signaal bij zit inclusief geluid !!

Dit is geloof ik vanaf de 2xxx serie van ATI en bij nVidia de 8xxx serie als het goed is :)
Dat ze het via een omweg mogelijk maken wil niet zeggen dat het in de DVI standaard zit natuurlijk. Niet voor niets dat op vrijwel elke TV bij de HDMI 1 poort (waar dan ook DVI bijstaat) een analoge ingang gekoppeld is.
Natuurlijk wel interessant om eens te proberen, en anders: 3,5mm vanuit je geluidskaart naar de 3,5mm op de TV werkt sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 19:49
Wie heeft zijn VT aangesloten via een lan icm een nieuwe ziggo modem Ubee? Bij lukt het draadloos zonder problemen, via de lan onmogelijk krijg geen ip adres of geen respons van de gateway van het modem. Alle andere apparaten zoals PS3 Xbox360 doen het prima met het modem. Krijg het idee dat het ligt aan de TV? Wie heeft een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
edit: opgelost, ik moest eerst nog een andere code invoeren (1680) voordat ik onderstaand moest voeren! (http://www.upc.nl/pdf/upc...ing_afstandsbediening.pdf)

Zijn er mensen met de Cisco HD DVR box? Ik probeer onderstaande uit te voeren op de ST30, zodat het volume van de tv bedient wordt door de Cisco afstandsbediening. Nu past ie het volume van de mediabox aan. Helaas werkt het niet met de panasonic, misschien is het incompatible met de signalen van de Cisco afstandsbediening?
Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert
Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal
Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting

[ Voor 12% gewijzigd door draakhoofd op 05-07-2011 22:02 . Reden: oplossing gevonden via chelloo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Arnout schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:44:
[...]
Bij-springt?
Je bedoeld dat hij een key-frame heeft gemist? Want dat heb ik bij mijn VT30 bij bepaalde mkv's. De mediaspeler kan bepaalde content gewoon niet of niet goed afspelen.
Ja zoiets, ik kijk bijvoorbeeld een mkv, ziet er goed uit, maar dan soms word het beeld heel slecht, vol met mpeg blokken, de beweging gaat wel door want je ziet door de 'blokjesbrij' wel het e.e.a. schuiven. Na een paar seconden springt dan in één keer het beeld weer op normaal en zie je gewoon het video materiaal weer correct. Het lijkt erop dat het vanaf de USB stick minder lang duurt dan dat ik stream vanaf een HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdHoudt schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Mijn ruimte heeft verder geen apparatuur met ventilatoren. Persoonlijk vind ik de ventilatoren toch wel erg luid. Ik kan ze duidelijk horen op 5 meter afstand. Vooral met programma's met veel stiltes is het irritant. Het ligt natuurlijk er aan hoe stil je ruimte is, maar de ventilatoren zijn een erg zwak punt verder is de tv fantastisch.

Aangezien de ventilatoren meestal niet stiller worden na verloop van tijd maak ik me er wel zorgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Weet iemand of je op de VT30 / GT30 / G30 de DVB-S als DVB-C mogelijkheden gelijktijdig kunt gebruiken? Concreet: ik heb zowel een Ziggo aansluiting als een satellietschotel en ik wil zowel het CI+-slot als mijn Canal Digitaal smartcard tegelijkertijd gebruiken, zodat ik (bijvoorbeeld) in mijn favorieten zowel satellietzenders als Ziggo-zenders heb. Kan dat?

En oja, waarom is er geen 46VT30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:01:
[...]

Mijn ruimte heeft verder geen apparatuur met ventilatoren. Persoonlijk vind ik de ventilatoren toch wel erg luid. Ik kan ze duidelijk horen op 5 meter afstand. Vooral met programma's met veel stiltes is het irritant. Het ligt natuurlijk er aan hoe stil je ruimte is, maar de ventilatoren zijn een erg zwak punt verder is de tv fantastisch.

Aangezien de ventilatoren meestal niet stiller worden na verloop van tijd maak ik me er wel zorgen om.
Ik vind het juist enorm meevallen. Ik hoor de fans alleen bij het inschakelen (dan draaien ze even op een hogere snelheid). Daarna wordt het een heel zacht geruis.
Misschien komt het ook omdat ik mijn 42VT30 erg dicht tegen de muur heb gemonteerd (10mm beugel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11
Frank Martin schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:52:
Weet iemand of je op de VT30 / GT30 / G30 de DVB-S als DVB-C mogelijkheden gelijktijdig kunt gebruiken? Concreet: ik heb zowel een Ziggo aansluiting als een satellietschotel en ik wil zowel het CI+-slot als mijn Canal Digitaal smartcard tegelijkertijd gebruiken, zodat ik (bijvoorbeeld) in mijn favorieten zowel satellietzenders als Ziggo-zenders heb. Kan dat?
Ik heb een G30 met analoge kabel en DVB-C: Daar kan wat jij vraagt iig niet, DVB-C en analoog zijn verschillende lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt

Ik zou niet langer dubben om de volgende redenen:
- Floatingblacks/floating brightness problemen zijn nu verleden tijd voor de G30, GT30, en VT30-series.
- Fans zijn absoluut hoorbaar, maar echt minimaal aan de voorkant van de TV, met buzz/brom/zoem moet je een beetje geluk hebben (bij b.v. een volledig wit beeld zoemt een plasma altijd een beetje).
- Tot nu toe zijn de ervaringen met de VT30 dus nog niet echt "lange termijn" ervaringen, maar de eerste indrukken zijn goed. Panasonic's zijn nog steeds de plasma's met de minste IR/Burn-in.
- D8000 LED heeft grote problemen, clouding (ongelijke verlichting), banding, etc. Lees hier. Sommige mensen hebben zelfs 3-4 sets gehad voordat ze de hoop maar hebben opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
tim_heijt schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:31:
[...]

- Floatingblacks/floating brightness problemen zijn nu verleden tijd voor de G30, GT30, en VT30-series.
- Fans zijn absoluut hoorbaar, maar echt minimaal aan de voorkant van de TV, met buzz/brom/zoem moet je een beetje geluk hebben (bij b.v. een volledig wit beeld zoemt een plasma altijd een beetje).
- Tot nu toe zijn de ervaringen met de VT30 dus nog niet echt "lange termijn" ervaringen, maar de eerste indrukken zijn goed. Panasonic's zijn nog steeds de plasma's met de minste IR/Burn-in.
- D8000 LED heeft grote problemen, clouding (ongelijke verlichting), banding, etc. Lees hier. Sommige mensen hebben zelfs 3-4 sets gehad voordat ze de hoop maar hebben opgegeven.
Hmmmm, en hoe zit het met de VT20? Mensen nog altijd last ervan of is het na de nieuwste firmware ook beter qua floating blacks en die andere klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

[...]
Sommige mensen hebben zelfs 3-4 sets gehad voordat ze de hoop maar hebben opgegeven.
Na 5 stuks geld teruggevraagd (en gekregen), voornamelijk vanwege dooie pixels :-(
Qua design en eerste indruk IMHO echt een tien met een griffel, die Sammy D7000/8000 series, maar na een tijdje gebruik een teleurstellende afknapper. Backlight bleeding, clouding en werkelijk schandalig schokkende (en daardoor onbruikbare) "Motion Plus" beeldprocessing. Dit valt echt niet te rijmen met de aanschafprijs.

Ik ben nu moed aan het verzamelen om een 42" VT30 te gaan halen. Nu de FB-issue is opgelost denk ik dat ik het wel aandurf. Ik ben nu alleen nog huiverig voor fan noise, buzzing (verschilt per exemplaar), IR en inbranden (schijnt mee te vallen).

Moet de VT30 trouwens helemaal aan staan om via timer iets op te kunnen nemen op externe HDD of mag hij standby staan? Gaat hij na de opname (weer) in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

BeF-Bacchus schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:13:
[...]

Ik heb een G30 met analoge kabel en DVB-C: Daar kan wat jij vraagt iig niet, DVB-C en analoog zijn verschillende lijstjes.
Weet jij of je de in G30 tegelijkertijd zowel een Canal Digitaal kaart ergens in kunt stoppen als een CI+-interface kunt monteren? Maw, is daar fysiek de ruimte voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:35:
[...]

Hmmmm, en hoe zit het met de VT20? Mensen nog altijd last ervan of is het na de nieuwste firmware ook beter qua floating blacks en die andere klachten?
Ben ik ook wel benieuwd naar, evenals het card slot of dat met UPC wil werken.
UPC heeft de VT30 wel gecertificeerd, maar de VT 20 niet, terwijl Ziggo ze allebei in het ondersteunende lijstje heeft staan.
Is er verschil in het protocol o.i.d. dat jullie weten?
Heb inmiddels wel deze zelfde vraag bij UPC neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
mr.paaJ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:46:
[...]

Dat ze het via een omweg mogelijk maken wil niet zeggen dat het in de DVI standaard zit natuurlijk. Niet voor niets dat op vrijwel elke TV bij de HDMI 1 poort (waar dan ook DVI bijstaat) een analoge ingang gekoppeld is.
Natuurlijk wel interessant om eens te proberen, en anders: 3,5mm vanuit je geluidskaart naar de 3,5mm op de TV werkt sowieso.
Ik lees telkens tegenstrijdige berichten hierover, bijvoorbeeld op kabeltje.com:

http://www.kabeltje.com/h...abel-10-meter-pf-196.html

"Verloop kabel van HDMI naar DVI. Deze kabel is bedoeld om de twee digitale aansluitingen met elkaar te kunnen gebruiken, alleen moet men rekening houden dat DVI alleen beeldsignalen door kan geven."

Kan het nu wel of niet?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
JunkO schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:54:
[...]

Ik lees telkens tegenstrijdige berichten hierover, bijvoorbeeld op kabeltje.com:

http://www.kabeltje.com/h...abel-10-meter-pf-196.html

"Verloop kabel van HDMI naar DVI. Deze kabel is bedoeld om de twee digitale aansluitingen met elkaar te kunnen gebruiken, alleen moet men rekening houden dat DVI alleen beeldsignalen door kan geven."

Kan het nu wel of niet?! 8)7
Er was al reeds antwoord op je vraag gegeven en voor de nieuwsgierigheid ging ik even googlen voor je:
http://www.google.nl/sear...601&biw=1920&bih=985&bs=1

Zo een moet je hebben:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=120694700382

[ Voor 4% gewijzigd door 330d op 06-07-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
[...]

Heb de 50VT30 besteld.
Het buzzen of zoemen, hoe je het wilt noemen. Verschilt dat per toestel of is dat aanwezig binnen een lijn van modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

m0c schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:24:
[...]

Na 5 stuks geld teruggevraagd (en gekregen), voornamelijk vanwege dooie pixels :-(
Qua design en eerste indruk IMHO echt een tien met een griffel, die Sammy D7000/8000 series, maar na een tijdje gebruik een teleurstellende afknapper. ...
Ze zijn ook duidelijk ontworpen om goed verkocht te worden, echte showroom modellen: strak lijstje, erg dun, knal helder beeld (in de winkel) en alle media functies die je je kan wensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
devilsnight schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:35:
[...]

De VT20 heeft genoeg minpunten. Ik zou er niet meer op rekenen dat daar nog nieuwe firmware voor gaat komen, Panasonic richt zich nu vooral op de 2011 lijn. En volgens mij zijn zaken als floating blacks niet op te lossen met firmware maar is het deels inherent aan de techniek van dat toestel.

Nu de 2011 firmware op de 2011 lijn zo goed aanslaat blijf ik bij mijn eerdere standpunt, maatje kleiner en voor een 2011 toestel gaan. Een 42GT30 heb je al voor 1099 bij de plasma-discounter. Nieuwe firmware erop en dan heb je een prima toestel. Persoonlijk zou ik dan nog iets doorsparen, 50gt30 is 1449. Persoonlijk zou ik dan nog heel eventjes doorsparen want de 42VT30 is 1499...... En dan heb je een toptoestel. Ik begrijp dat je een budget hebt, maar uit je posts blijkt dat je persé een goed beeld wil hebben en dat je gevoelig bent om zaken 'bij' te zien. Dan voel je die paar honder euri even maarja... met een beetje mazzel kijk je heeeeeeeel lang naar een dergelijk scherm en na een paar maandjes ben je het al vergeten ;-).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mr.paaJ schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:38:
[...]

Ze zijn ook duidelijk ontworpen om goed verkocht te worden, echte showroom modellen: strak lijstje, erg dun, knal helder beeld (in de winkel) en alle media functies die je je kan wensen...
Nou ik vond de samsungs altijd mijlen ver voor liggen qua design. Echter de VT30 vind ik toch echt mooier / gedistingeerder dan de D8000. Dus hier heeft Panasonic echt wel wat goeds gedaan! :)

Met de nieuwe firmware komt de VT30 redelijk in de buurt van mijn ideale TV. Ik denk dat ik hem volgend jaar koop als de opvolger komt. Dan heb ik voor een nette prijs een topper.

Hopelijk wordt de LG 50PZ950s ook nog getest bij bijv. hdtvtest.co.uk. Die lijkt me ook interessant. Zou nl. niet onderdoen voor de Panasonic en is erg gunstig geprijst.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Help!!!! schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:29:
[...]

Nou ik vond de samsungs altijd mijlen ver voor liggen qua design. Echter de VT30 vind ik toch echt mooier / gedistingeerder dan de D8000. Dus hier heeft Panasonic echt wel wat goeds gedaan! :)
Eerdere Samsung generaties zeker, maar ik vind echt dat ze zijn doorgeslagen met de nieuwste LED modellen. Veel te dun randje waardoor je haast geen kader meer om je scherm hebt, maar het valt wel op en iedereen wil het hebben omdat ze denken dat het toestel dan kleiner lijkt als het uit staat... vandaar ook 'ontworpen om verkocht te worden'.

Dan is de VT30 (en de Sony NX serie :9~) idd een stuk chiquer. De D8000 plasma is ook best netjes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Laatst online: 12:11
Wat ik op dit moment met name zie (VT30) bij Hd content is dat bij lichte gebieden bv. luchten de pixels erg bewegen.Ik zit op 3m van de tv.Is dit normaal.Heb al gexperimenteerd met contrast en helderheid,maar blijf dit toch zien.Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 19:43
kimone66 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:03:
Wat ik op dit moment met name zie (VT30) bij Hd content is dat bij lichte gebieden bv. luchten de pixels erg bewegen.Ik zit op 3m van de tv.Is dit normaal.Heb al gexperimenteerd met contrast en helderheid,maar blijf dit toch zien.Iemand een idee.
Het is misschien raar om te zeggen, maar heb mijn V20E op de 'foto' stand gezet i.p.v. de THX stand. Raar genoeg krijg ik bij de foto stand scherper en minder 'blurrie' beeld (wat wellicht de pixel beweging voort brengt?) bij een actie scene. Je zou verwachten dat dit juist andersom zou moeten zijn, maar heb het hele internet afgestruind en kan geen verklaring hierop vinden.

Ben geen expert op kalibratie-gebied, maar wellicht dat je dit zou kunnen proberen.

@iedereen: heeft iemand een idee hoe dit verschijnsel kan gebeuren (Foto vs THX stand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
JvdHoudt schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:24:
[...]

Heb de 50VT30 besteld.
Het buzzen of zoemen, hoe je het wilt noemen. Verschilt dat per toestel of is dat aanwezig binnen een lijn van modellen?
Volgens Panasonics monteurs (E-Care) doen ze het allemaal en is het niet exemplarisch. Meningen op internet spreken dit (deels) tegen; mensen die een omruiler hebben gehad (ook vanwege een andere redenen dan bijgeluiden) zeggen verschil te kunnen ervaren in de buzz / zoem. Daarnaast speelt de ruimte waarin de tv en het gehoor per persoon zeker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
330d schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:04:
[...]

Er was al reeds antwoord op je vraag gegeven en voor de nieuwsgierigheid ging ik even googlen voor je:
http://www.google.nl/sear...601&biw=1920&bih=985&bs=1

Zo een moet je hebben:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=120694700382
Held! _/-\o_

Had inmiddels al in de doos gekeken van de videokaart en daar zit inderdaad een verloopstekker van DVI naar HDMI, dus het enige wat ik nu nog moet hebben is een HDMI kabel van +/- 10 meter. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
JunkO schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:13:
[...]
Held! _/-\o_

Had inmiddels al in de doos gekeken van de videokaart en daar zit inderdaad een verloopstekker van DVI naar HDMI, dus het enige wat ik nu nog moet hebben is een HDMI kabel van +/- 10 meter. Mooi!
Er is een hardnekkig gerucht dat DVI per definitie niet in staat zou zijn audio door te geven. Echter kan dit door de juiste videokaart en dvi2hdmi adapter combinatie WEL. Ik geloof dat bepaalde ATI kaarten dit sowieso ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Help!!!! schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:29:
[...]

Met de nieuwe firmware komt de VT30 redelijk in de buurt van mijn ideale TV. Ik denk dat ik hem volgend jaar koop als de opvolger komt. Dan heb ik voor een nette prijs een topper.

Hopelijk wordt de LG 50PZ950s ook nog getest bij bijv. hdtvtest.co.uk. Die lijkt me ook interessant. Zou nl. niet onderdoen voor de Panasonic en is erg gunstig geprijst.
Doet niet onder voor de VT30 bedoel je? Waar heb je dat precies gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

In ieder geval is het zwartniveau een stuk hoger, zowel in TL winkelruimte als een donkerdere locatie. Erg mooi scherm om te zien en de prijs is erg goed, maar qua beeld minder indrukwekkend dan de Panasonics en de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Vandaag de 50vt30 besteld bij mijn lokale Audio Video specialist. Ben erg benieuwd en kan niet wachten tot die komt. Nu nog een goede meurbeugel vinden.

Iemand suggesties voor een goede muurbeugel? Ik wil graag de oude op mijn v10 houden en een nieuwe voor mijn vt30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:53:
Vandaag de 50vt30 besteld bij mijn lokale Audio Video specialist. Ben erg benieuwd en kan niet wachten tot die komt. Nu nog een goede meurbeugel vinden.

Iemand suggesties voor een goede muurbeugel? Ik wil graag de oude op mijn v10 houden en een nieuwe voor mijn vt30
Ik heb nu zo'n 2 maanden mijn 50'' VT30 aan de muur hangen en heb overigens absoluut geen last van gezoem of wat voor geluid dan ook zoals sommige beweren. Als het per toestal verschilt dan is dat best vreemd lijkt mij... Waar kan dat aan liggen dan?

Overigens ben ik ook zeer tevreden over mijn muurbeugel. Dat is namelijk deze.

Misschien je hier iets aan?
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.