Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie alleen mensen hier die een VT-20 of een VT-30 hebben,zou imand mij de settings kunnen geven van de GT-30

graag zou ik een goede informatie over de beeldinstellingen willen hebben

wie kan mij daar mee helpen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:52:
ik zie alleen mensen hier die een VT-20 of een VT-30 hebben,zou imand mij de settings kunnen geven van de GT-30

graag zou ik een goede informatie over de beeldinstellingen willen hebben

wie kan mij daar mee helpen

alvast bedankt
Gecalibreerde settings afkomsting van HDTVtest.co.uk, 42GT30.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/11rqiye.png

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/209gdj7.png

Hierdoor kun je dus 2 perfecte profielen maken, 1 voor 2D en 1 voor 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 15:52
tim_heijt schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Voor het inspelen neem ik aan. Deze http://www.eaprogramming..../files/BreakIn_Images.zip

Gewoon upzippen en in de root van de USB stick, dan via photo player op de VT30 afspelen als diavoorstelling met herhaling op aan en alle beeldeffecten uit. Tijd tussen slides op 120 sec.

En zeg maar gerust "je" i.p.v. 'u" ;)
Waar stel je tijd tussen de slides is? Ik heb overigens een 42G20, dus ik weet niet zeker of ik dezelfde opties heb...

*edit

Gevonden, via Foto Instellingen -> Interval

[ Voor 5% gewijzigd door JunkO op 25-06-2011 12:22 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:17:
Of dat de ontvangst nét wel, nét niet goed genoeg is om het altijd te laten werken omdat je verder weg zit van de tv dan de specs aangeven. Heb je hetzelfde probleem als je wel binnen 3 meter van de tv gaat zitten?
Goed nieuws. Dit was inderdaad het probleem! Niet te geloven. Het 3d signaal van de TV die de bril triggert overbrugt maximaal zo'n 3,5 meter. Ik heb de bank verschoven net zolang tot ik precies op de scheidingslijn zat waar de bril continu flitst omdat hij dus precies wel/geen signaal ontvangt als je beweegt. Heb hem toen nog een paar cm verschoven en nu werkt het naar behoren!

Dank voor jullie hulp. Ik ben niet alleen blij dat er niks aan de hand is met zowel brillen als TV, maar ook dat ik blijkbaar echt een groot huis heb. :+

Is er nog een manier om het signaal te versterken ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Barca op 24-06-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Dat is snel, gisteren verzoekje verstuurd voor de Avatar Blu-Ray schijf, nu al binnen.
Hulde Panasonic !

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 15:25
Heb inmiddels ook Avatar op Blu-ray binnen gekregen. Erg netjes van Panasonic. Daarnaast inmiddels gereageerd op panasonic support en gevraagd naar v1.521 en dat ik die graag geinstalleerd zou hebben. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 11:27
fulgore schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:52:
Dat is snel, gisteren verzoekje verstuurd voor de Avatar Blu-Ray schijf, nu al binnen.
Hulde Panasonic !
Welk webformuliertje heb je ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Steveedge schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Welk webformuliertje heb je ingevuld?
Gewoon mailtje sturen:
Stuur een email naar infocentre@panasonic.nl, onderwerp "Avatar 3D". Voeg aan deze email een scan van de aankoopbon/factuur toe van je VT30, VT20, GT20, GT30, etc.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:19
Vanavond eens even écht goed de proef op de som genomen en de Blu Ray van Hereafter bekeken. Goed opgelet bij de "beruchte" bankscene na 40 minuten die ook op Youtube stond van die Spanjaard. Totaal niets van FBr te zien op Prof 1 en THX stand _/-\o_ . Het schijnt dat FB'r's op Normal nog wel iets te zien zijn, maar heb verder geen moeite genomen om dat te checken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Zie ik op Pricewatch staan dat de VT20 bij Digitalstreet in totaal 1185 is, maar als ik op de site kijk van hun staat de VT20 er niet eens, lekker dan :S

Bij plattetv.nl staat er beperkte voorraad en dat je moet bellen voor levertijd..ik zou nu graag willen bestellen maar als ik niet zeker weet wanneer ze hem kunnen leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je nog langer wacht heb je straks niks meer, er staat op de site bezorgvoorraad op VOORRAAD. Bij afhalen in Arnhem en Breda kun je het beste bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf zit ik te twijfelen om als tweede TV de 42g20 aan te schaffen voor op de slaapkamer. Nu wilde ik in eerste instantie een tv rond de 300 euro maar nu zag ik dus de 42g20s online te koop staan bij pixmania. Is er los van de kleur nog een ander verschil t.o.v. de gewone 42g20e?

en wat is het verschil tussen de 42gt20 en de g20 (los van de 3d). Heeft de gt20 nog andere voordelen?

Zelf ben ik nog altijd tevreden over mijn 42v10 in de woonkamer dus als het even kan wordt het weer een Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Happy2000 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:01:
Als je nog langer wacht heb je straks niks meer, er staat op de site bezorgvoorraad op VOORRAAD. Bij afhalen in Arnhem en Breda kun je het beste bellen.
Nee afhalen is onmogelijk voor mij, de afstand is al veel te ver weg en in mijn auto kan dit nooit. Ik heb gekozen voor de vooruitbetaling, dus dit regel ik morgen en dan na een paar dagen de bezorging beginnen. De bestelling nu in elk geval gedaan dus het moet voor nu goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Hallo allen,

Ik heb nu een Samsung UE46D6530, maar die heeft erg veen backlight bleeding en clouding, en ook vertoont ie vertraagd beeld in bepaalde scenes.
Ook de 7 & 8 series doen dat zo heb ik op forums gelezen.

Nu denk ik eraan om naar plasma over te stappen. Ik zou graag naar de VT-30 willen.
Er zijn 2 punten dat mij doet twijfelen.

Punt 1 is het flikkeren van het beeld, net zoals bij de vroegere 50 Hz tv's. Hoe is dat nu?
Ik lees dat de ene er geen last van heeft, de andere weer wel.

Punt 2 is het inbranden. Ook hier heeft de ene er last van, de andere weer niet.

Hoe vergaat het de VT-30 eigenaren het hiermee?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Van de door jou genoemde issues heb ik in ieder geval totaal geen last. En ik ben echt niet zo'n pietje precies die de eerste 200 uur rustig aan doet met het contrast e.d. Deed ik al niet met een 2008 Panny en nu ook niet met een 2011 model. Ik game gewoon met vrij hoog contrast en 3D content bekijk ik zelfs in Dynamisch, weliswaar iets teruggeschroefd. Na 2 weken en rond de 100 uur speeltijd zie ik in ieder geval niets van image retention, laat staan van inbranden. Gewoon geen 24 uur non stop naar RTL4 gaan kijken, dan vraag je om een ingebrand RTL4 logootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
DutchOwnage schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:12:
Van de door jou genoemde issues heb ik in ieder geval totaal geen last. En ik ben echt niet zo'n pietje precies die de eerste 200 uur rustig aan doet met het contrast e.d. Deed ik al niet met een 2008 Panny en nu ook niet met een 2011 model. Ik game gewoon met vrij hoog contrast en 3D content bekijk ik zelfs in Dynamisch, weliswaar iets teruggeschroefd. Na 2 weken en rond de 100 uur speeltijd zie ik in ieder geval niets van image retention, laat staan van inbranden. Gewoon geen 24 uur non stop naar RTL4 gaan kijken, dan vraag je om een ingebrand RTL4 logootje.
Ik vind de kleuren in dynamisch echt te artificial, lijkt wel op een lcd scherm naar mijn mening. Uiteraard ieder zn eigen smaak. Ik heb voor de digitale kanalen op cinema met overscan aan en hele rits beeld verbeteraars. Voor de pc en ps3 gebruik ik thx. Moet wel zeggen dat ik momenteel contrast op 30 heb en kleur 2-3 stappen lager. Ik doe idd wel rustig aan de eerste 200 uur. Na de inspeel periode gaat contrast iets omhoog.

@dynax
Die door jouw genoemde issues heb ik ook geen last van, maar moet wel opmerken dat de VT30 bezitters hier hun toestel nog niet zolang hebben, wel heeft ps2gamefreak (2-3 pagina's terug geloof ik) al een logo zichtbaar op zijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
DutchOwnage schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:12:
Wat noem jij hoog contrast? Ik gebruikte zelf op mijn vorige plasma (samsung) contrast op 90. Ik heb wel de eerste tijd rustig aan gedaan met de dynamic setting. Na een tijdje even gaan gebruiken en dacht dat het mooi was totdat ik games ging spelen, zoals GTA IV enzo, en het zag er gewoon echt niet uit, overdreven kleurrijk en onrealistisch. Movie mode bleek uiteindelijk het beste te zijn.

Wanneer ik mijn TX-P50VT20 heb,dan zal ik het niet de eerste tijd op 90 zetten, maar wel op een normale stand...niet dat het hardstikke lelijk is. (de contrast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Gamen doe ik in een een aangepaste Game mode. Uit mijn hoofd heb ik het contrast op 42 staan, van de 60 dacht ik. Ook de scherpte wat verhoogd. Kijk normaal moet ik ook niets van de Dynamische stand hebben, ziet er niet uit, maar op de een of andere manier vind ik het wél ok voor 3D content. Komt natuurlijk ook voor een groot deel door die bril. Als ik 3D content kijk op de Professional stand met de instellingen die ik gebruik voor films e.d, vind ik het veel te flets overkomen. Alweer door die 3D bril natuurlijk die het geheel een stuk donkerder maakt.

Ik zal ook nooit gamen met de Dynamische stand, dat ziet er inderdaad niet uit. Maar dus wél weer met 3D games op de PS3...

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 26-06-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
DutchOwnage schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:54:
Gamen doe ik in een een aangepaste Game mode. Uit mijn hoofd heb ik het contrast op 42 staan, van de 60 dacht ik. Ook de scherpte wat verhoogd. Kijk normaal moet ik ook niets van de Dynamische stand hebben, ziet er niet uit, maar op de een of andere manier vind ik het wél ok voor 3D content. Komt natuurlijk ook voor een groot deel door die bril. Als ik 3D content kijk op de Professional stand met de instellingen die ik gebruik voor films e.d, vind ik het veel te flets overkomen. Alweer door die 3D bril natuurlijk die het geheel een stuk donkerder maakt.

Ik zal ook nooit gamen met de Dynamische stand, dat ziet er inderdaad niet uit. Maar dus wél weer met 3D games op de PS3...
Ik zal wanneer ik de tv binnen krijg gelijk die game-mode eens proberen. Mijn oude Samsung plasma had ook een game-mode maar die was echt 3x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik weet bijna wel zeker dat de Game mode (misschien enigzins aangepast) van een Panasonic je een stuk beter zal bevallen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 09:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb geen Game mode hoor, of bedoel je dat ook? :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Gvd zeg...lijkt wel alsof mensen alleen nog maar 50 inch willen. Wilde ik de tv echt net gaan bestellen, want ik heb het geld ervoor nu en kon het overmaken...was ie gewoon al uitverkocht bij Plattetv.nl (ondanks dat ik van het weekend een bestelling had gepleegd en vooruitbetaling gekozen had,maar dat kan in het weekend niet)
Q-plaza had hem nog vrolijk op de site staan terwijl ie allang uitverkocht is, en nu is hij het goedkoopst nog voor 1349 te krijgen bij Bobshop.

Ik kan ook voor de 46 inch gaan,maar dan ga ik verdomme omlaag qua maat, en dat is iets wat ik echt niet wilde. Al is het wel maar 9 cm minder....en uiteraard veel goedkoper.

En als ik aan bedragen als 1350 ga denken, misschien moet ik dan maar eens goed rondkijken of er niet andere alternatieven zijn. Wat komt er na de VT20 die qua specs (dus 3D, neoplasma,etc) net zo goed is?

Kan ik dan niet eigenlijk nog beter voor de Panasonic TX-P50GT30 gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 15:45
devilsnight schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:22:
En als ik aan bedragen als 1350 ga denken, misschien moet ik dan maar eens goed rondkijken of er niet andere alternatieven zijn. Wat komt er na de VT20 die qua specs (dus 3D, neoplasma,etc) net zo goed is?

Beter? Nee.
Bijna net zo goed? Ja!
Goede keuze? Ja, zou best kunnen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
devilsnight schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:22:
Gvd zeg...lijkt wel alsof mensen alleen nog maar 50 inch willen. Wilde ik de tv echt net gaan bestellen, want ik heb het geld ervoor nu en kon het overmaken...was ie gewoon al uitverkocht bij Plattetv.nl (ondanks dat ik van het weekend een bestelling had gepleegd en vooruitbetaling gekozen had,maar dat kan in het weekend niet)
Q-plaza had hem nog vrolijk op de site staan terwijl ie allang uitverkocht is, en nu is hij het goedkoopst nog voor 1349 te krijgen bij Bobshop.

Ik kan ook voor de 46 inch gaan,maar dan ga ik verdomme omlaag qua maat, en dat is iets wat ik echt niet wilde. Al is het wel maar 9 cm minder....en uiteraard veel goedkoper.

Plattetv en Qplaze krijgen m misschien nog binnen wie weet. En lokale tv boeren willen nog weleens met de prijs meegaan. Dit heb ik ook meegemaakt. Geloof dat ik 1200euro kreeg aangeboden bij de winkel bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
yannickie111 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:55:
[...]

Beter? Nee.
Bijna net zo goed? Ja!
Goede keuze? Ja, zou best kunnen ja!
Oh ik zie net dat ie bij mediahome service 1299 is, de VT20, had alleen op kieskeurig gekeken waar die shop dus niet stond. Dus als ik het nog zou doen...dan uiteraard daar.
330d schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:09:
[...]

Plattetv en Qplaze krijgen m misschien nog binnen wie weet. En lokale tv boeren willen nog weleens met de prijs meegaan. Dit heb ik ook meegemaakt. Geloof dat ik 1200euro kreeg aangeboden bij de winkel bij mij in de buurt.
Heb beide shops vandaag aan de telefoon gehad en ze krijgen hem niet meer binnen, hij gaat er helemaal uit. Ze hadden wel een leuke aanbieding voor de VT30 ,dat is de opvolger ervan en beter zeiden ze...maar 1800 euro zit ver boven mijn budget. Wat zijn alternatieven? Een ander merk maar qua specs en kwaliteit vergelijkbaar met de Panasonic VT20? Ik weet niet of dit de juiste plek voor die vraag is..maar volgens mij is er geen plasma algemeen thread.

Ik zou deze week (wanneer de hitte weg is) langs wat shops kunnen gaan zoals Harense Smid, Scheer & Foppen, maar op de site zijn oudere tvs al krankzinnig duur, dus betwijfel het heeeeel erg of ze op 1200 willen gaan zitten voor een tv als de VT20.

Daar is hij zelfs

1679, 83

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Voor 1679 kan je ook een 50VT30 halen :*)

[ Voor 91% gewijzigd door 330d op 27-06-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
330d schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:12:
Voor 1679 kan je ook een 50VT30 halen :*)
Jezus mina....kan je nagaan hoe idioot veel die non-webshop winkels durven te vragen zeg. Denk dat ik nog het meeste kans maak bij Mediamarkt, als de tv er nog is.Laatst was ik er nog, en daar was hij 1300, ik vroeg of hij op de prijs van Redcoon kon gaan zitten, 1155 dus maar dit was echt niet mogelijk. Maar mischien willen ze het wel naar 1180 of 1200 brengen.

Hoe dan ook..mijn max. budget is toch echt wel 1300 hoor. En zelfs dan kan ik de tv deze maand nog niet halen, is geen ramp, maar hoger ga ik niet.

Is http://www.koopgoedwinkel.nl een betrouwbare zaak? Zij verkopen de VT20 voor 1199.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Heppieboedah, komt er bij jou aanstaande donderdag zeker weten iemand langs van Panasonic om je firmware naar 1.521 up te graden? Ik had vandaag ook eens gebeld en mij werd verteld dat Pana NL die 1.521 nog heel eventjes geparkeerd heeft staan totdat men alles zéker wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hallo ik heb vorige week pricewatch: Panasonic TX-P42C3E deze besteld super tevreden over wat een prachtig beeld vergeleken met de zelfde prijsklasse lcd/led tvs _O_

Maar mijn vraag was.

Is het handig om contrast om laag te doen vanwege het inbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
Lees de topicwaarschuwing eens.

Ennuh, ik vind dat je een miskoop hebt gedaan..Voor 120 euro meer had je een nieuw fullhd model gehad pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30

Nu is dat procentueel wel veel, maar is het imo meeer dan waard... Maar evengoed; veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:25:
Lees de topicwaarschuwing eens.

Ennuh, ik vind dat je een miskoop hebt gedaan..Voor 120 euro meer had je een nieuw fullhd model gehad pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30

Nu is dat procentueel wel veel, maar is het imo meeer dan waard... Maar evengoed; veel plezier ermee
Tv staat 5/6 meter van de bank af daar heb je geen full hd nodig en aangezien ik een student ben snap je natuurlijk dat 150 Euro extra ;w

Ik zie niks in de topic waarschuwing van inbranden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic info-centre heeft aangegeven dat 3 a 3,5 meter de max is als afstand voor een goede kwaliteit om de 3D functionaliteit te gebruiken.
Ik zit erover te twijfelen om de VT30 50 inch te kopen, afstand van de bank tot de TV is 5,5 meter.
Kan iemand me vertellen of je dan nog wel 3d kunt kijken van zo'n afstand of is de kwaliteit van het beeld dan zeer verslechterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Als je een paar reacties naar boven leest zul je zien dat de brillen niet (goed) meer werken als je verder dan 3 á 3,5 meter van de tv af zit. Volgens mij is dat inderdaad vrij funest voor de 3d beleving ;)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de giga informatie ook ik heb een PANASONIC TX-P50VT30 gekocht en verwacht hem deze week.

Ik heb de fw binnengehaald maar voor de zekerheid heb ik toch nog enkele vragen.
Het bestandje zelf is klein 51,6 MB op schijf (51.634.864 bytes) is dat correct?
Het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails39.imagebam.com/13830/2176c8138290776.jpg

Ik ben van plan hem op een USB stick te zetten maar moet ik die op een bepaalde manier formatteren?
FAT/NTFS/HFS+?

Moet ik hem in een bepaalde USB ingang stoppen?
Aangezien ik hem nog niet heb weet ik niet hoeveel USB ingangen erop zitten, vandaar deze vraag.

Omtrent de mediacenter welke formaten speelt die:

MKV icm SRT en/of PGS subs?

M2ts kan ik het audiospoor kiezen en speelt die PGS subs?

Laatste vraag ik lees dat enkelen Panasonic een mail sturen en Avatar krijgen of is dit een actie van een ander model?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:11:
Als je een paar reacties naar boven leest zul je zien dat de brillen niet (goed) meer werken als je verder dan 3 á 3,5 meter van de tv af zit. Volgens mij is dat inderdaad vrij funest voor de 3d beleving ;)
Wtf, dan moet je eigenlijk wel heel dicht op je scherm zitten. Dus je kunt niet zoals in de bios, gerust een paar meter ervandaan zitten? Hmmm....ik zit op ongeveer 3 meter van mijn scherm...dus geen ramp. Verwacht zelf niet heel erg veel 3D te gebruiken. Heb je trouwens voor Panasonic plasma's ook een speciale HDMI kabel nodig voor 3D?

En niemand die een site of info heeft over de echte verschillen tussen de Samsung PS50C7700 en Panasonic TXP50VT20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:28:
Heppieboedah, komt er bij jou aanstaande donderdag zeker weten iemand langs van Panasonic om je firmware naar 1.521 up te graden? Ik had vandaag ook eens gebeld en mij werd verteld dat Pana NL die 1.521 nog heel eventjes geparkeerd heeft staan totdat men alles zéker wist.
Donderdag in de namiddag komt de service-monteur die ik heb gesproken langs, Deze sprak vorige week duidelijk over 1.521! Zal donderdag wel feed-back hier geven. Als ik verkeerde info geef, is dat in comissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat de afstand van +/- 3 meter de max is voor 3D. Als je een tv neemt van 50 of zelfs 60 inch dan vind ik de 3 meter toch wel erg dicht bij. Wat zijn nou concreet de nadelen wanneer je +/- 5.5 meter van de tv vandaan zit met het gebruik van de 3D bril, wie kan me uit ervaring over de nadelen vertellen? Is het dan niet meer fijn 3D kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:06:
Vreemd dat de afstand van +/- 3 meter de max is voor 3D. Als je een tv neemt van 50 of zelfs 60 inch dan vind ik de 3 meter toch wel erg dicht bij. Wat zijn nou concreet de nadelen wanneer je +/- 5.5 meter van de tv vandaan zit met het gebruik van de 3D bril, wie kan me uit ervaring over de nadelen vertellen? Is het dan niet meer fijn 3D kijken?
Volgens mij het enige waar je op moet letten is dat je er redelijk recht voor zit zodra je er verder van af zit. Ik heb de P50VT30 en zit er een meter of 4 vanaf en heb nog geen enkel probleem gehad. Ik denk dat dit nu allemaal een beetje overtrokken wordt.

Iemand nog 1.521 nieuws? Ik wacht nog op een antwoord op mijn email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
Amdwarrior schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Tv staat 5/6 meter van de bank af daar heb je geen full hd nodig en aangezien ik een student ben snap je natuurlijk dat 150 Euro extra ;w

Ik zie niks in de topic waarschuwing van inbranden 8)7
Ik had zelf.ff doorgespaard of.een baantje genomen, maargoed..

In de waarschuwing staat een link naar een dvd waarmee je je tv kan laten inspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:25:
[...]

Donderdag in de namiddag komt de service-monteur die ik heb gesproken langs, Deze sprak vorige week duidelijk over 1.521! Zal donderdag wel feed-back hier geven. Als verkeerde info geef, is dat in comissie.
Panasonic wordt hier telkens geschreven maar is dat niet E Care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

cjpunt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:53:
Volgens mij het enige waar je op moet letten is dat je er redelijk recht voor zit zodra je er verder van af zit. Ik heb de P50VT30 en zit er een meter of 4 vanaf en heb nog geen enkel probleem gehad. Ik denk dat dit nu allemaal een beetje overtrokken wordt.
Het is heel simpel. De 3D brillen vangen een signaal op van je TV dat ze "actief" moeten worden. Als je er te ver vanaf zit, ontvangen die brillen dat signaal niet. Ik heb ervaren bij mijn nieuwe VT30 65" dat de afstand maximaal zo'n 3,5 a 4 meter is. Ga je verder zitten vangt hij het signaal dus gewoon simpelweg NIET OP en werkt 3D niet.

Overtrokken of niet, ik weet zeker dat het gewoon niet werkt want ik heb hier problemen mee gehad, zie iets terug in dit topic. Ik wil de exacte afstand vanavond wel even nameten. Ik heb zelfs het punt gevonden waarop het signaal wel/niet werkt als ik 1mm beweeg... dus zeg maar als ik mijn hoofd 1mm naar achteren doe op dat punt stopt de HD. (lees: stopt de bril met het ontvangen van het signaal dat hij actief moet worden)
devilsnight schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 03:57:
Wtf, dan moet je eigenlijk wel heel dicht op je scherm zitten. Dus je kunt niet zoals in de bios, gerust een paar meter ervandaan zitten?
Wel een paar meter. Maar zeker niet zoals in de bios.
Heb je trouwens voor Panasonic plasma's ook een speciale HDMI kabel nodig voor 3D?
Zorg gewoon dat je overal HDMI 1.4 kabels hebt liggen, dan kan er niks mis gaan.

Iemand schreef hier dat het mogelijk is dat de brillen, als de batterij leeg raakt, misschien het signaal minder makkelijk opvangen en dat dan de kijkafstand waarop de brillen werken nog verder afneemt. Dat is een interessante gedachte, of dat zo is zou ik niet weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Barca op 28-06-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjpunt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:53:
[...]

Iemand nog 1.521 nieuws? Ik wacht nog op een antwoord op mijn email.
Donderdag namiddag kan ik uitsluitsel geven.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:13:
[...]

Panasonic wordt hier telkens geschreven maar is dat niet E Care?
Neen, het is een service monteur van PanasonicNL
Barca schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:58:
[...]

[...]
Iemand schreef hier dat het mogelijk is dat de brillen, als de batterij leeg raakt, misschien het signaal minder makkelijk opvangen en dat dan de kijkafstand waarop de brillen werken nog verder afneemt. Dat is een interessante gedachte, of dat zo is zou ik niet weten.
Deze brillen komen derde kwartaal op de markt. Misschien dat die wat meer bereik hebben.

http://www.xpand.me/products/youniversal-3d-glasses/

De X103 is er al.

http://www.amazon.com/Xpa...-3D-Glasses/dp/B00462RMS6

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:42:
Deze brillen komen derde kwartaal op de markt. Misschien dat die wat meer bereik hebben.

De X103 is er al.

Staat vast dat die compatible zijn? Ik ben er wel erg blij mee, misschien gaan de prijzen van de bestaande brillen dan ook zakken.

Het is trouwens misschien wel handig om een overzichtje te hebben van alle brillen die compatible zijn. Bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:42:
[...]

Donderdag namiddag kan ik uitsluitsel geven.

[...]

Neen, het is een service monteur van PanasonicNL

[...]

De X103 is er al.

Ja en die service monteur is van e-care ;) namens panasonic..

Op avforums meld een Nederlander dat er een service monteur bij m langs is geweest. En op basis van wat hij schrijft heb ik het idee dat gewoon v1.520 is geinstalleerd, dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjpunt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:10:
[...]

Ja en die service monteur is van e-care ;) namens panasonic..

Op avforums meld een Nederlander dat er een service monteur bij m langs is geweest. En op basis van wat hij schrijft heb ik het idee dat gewoon v1.520 is geinstalleerd, dus ben benieuwd...
@2

Op basis van wat 'hij' schrijft, heb je een idee. Ergo je weet het niet zeker. Aannames dus.

Verder zal het me de broek niet doen bollen, ik zie het donderdag wel, en zoals al gezegd zal ik hier feedback geven.

Nogmaals, No offence ment.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:32:
[...]

@2

Op basis van wat 'hij' schrijft, heb je een idee. Ergo je weet het niet zeker. Aannames dus.

Verder zal het me de broek niet doen bollen, ik zie het donderdag wel, en zoals al gezegd zal ik hier feedback geven.

Nogmaals, No offence ment.
Top! ;)

Hij heeft inmiddels bevestigd dat het om fw 1.520 ging die is geinstalleerd. Maar wil nog niks zeggen, ben benieuwd, lees het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand tot wanneer de 20 serie in productie blijft? Ik wil graag een 50 vt20. Maar ik heb geen haast. En kan daarom best wachten als er nog steeds geproduceerd word. 1000/1100 vind ik een mooi bedrag. Aangezien zon ziggo cam en een paar goede kabels ook al weer wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:57:
Weet iemand tot wanneer de 20 serie in productie blijft? Ik wil graag een 50 vt20. Maar ik heb geen haast. En kan daarom best wachten als er nog steeds geproduceerd word. 1000/1100 vind ik een mooi bedrag. Aangezien zon ziggo cam en een paar goede kabels ook al weer wat kosten.
Als je een paar posten terug leest zie je dat ze beginnen op te raken. Denk niet dat ze nog in productie zijn. Die prijs wat je opnoemt zijn al haast niet meer te krijgen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
330d schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:48:
[...]

Als je een paar posten terug leest zie je dat ze beginnen op te raken. Denk niet dat ze nog in productie zijn. Die prijs wat je opnoemt zijn al haast niet meer te krijgen op dit moment.
Ze zijn inderdaad aan het opraken bij de verschillende winkels/webshops. Inmiddels heeft Panasonic (NL) ze niet meer. Nu resten dus enkel de voorraden bij de leveranciers dus nog heb ik uit betrouwbare bron vernomen (Plattetv.nl).

Het is dus nu een kwestie van heel snel scoren voor de mensen die nu nog een VT20 in de wacht willen slepen of weer een jaar uitzitten totdat de prijzen weer gedaald zijn voor de 2011 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:57:
Kabels kan je gewoon voor max 10 euro per kabel houden. Beeldkwaliteit blijft exact hetzelfde. Digitaal he ;).

Kan je wat je overhoudt weer in een andere tv investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je aan de monteur vragen wat het verschil is tussen de firmware die je 'illegaal' kunt downloaden en de Fw die Panasonic aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:04:
Wil je aan de monteur vragen wat het verschil is tussen de firmware die je 'illegaal' kunt downloaden en de Fw die Panasonic aanbiedt?
Naja ik koop heus niet de duurste. Maar aangezien ik 10 meter nodig heb. En dan 2 kabels optisch en hdmi naar dvi. Is dat al snel 40 euro. En een ziggo Cam vind ik eigenlijk ook best prijzig 60 euro en dan nog 20 voor de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een plasma met 2D naar 3D conversie? Is het de moeite waard om bijvoorbeeld de Lord of THE Rings triologie in 3D te kijken?
Helaas heeft de p50vt20 dit alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:07:
Naja ik koop heus niet de duurste. Maar aangezien ik 10 meter nodig heb.
Ik was EUR 22,50 kwijt en via deze fantastische kabel speel ik hier 3D vanaf de PC op de TV af... dus ik ben er zeer content mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:04:
Ik ga er even vanuit dat je op mijn reactie reageerd. Maar ik zal morgen feedback geven over de FW die erop gezet gaat worden.

Als je op iemand reageert en het is niet direct onder de reactie van die poster, kan je de 'quote-knop' gebruiken rechtsboven bij de reactie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:36:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je op mijn reactie reageerd. Maar ik zal morgen feedback geven over de FW die erop gezet gaat worden.

Als je op iemand reageert en het is niet direct onder de reactie van die poster, kan je de 'quote-knop' gebruiken rechtsboven bij de reactie.. ;)
Thnx voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:30:
[...]

Ik was EUR 22,50 kwijt en via deze fantastische kabel speel ik hier 3D vanaf de PC op de TV af... dus ik ben er zeer content mee. ;)
Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
[...]

Ik heb hier een 5 meter lange gehaald: http://www.tvsteunshop.nl...og&view=category&cat_id=3

Trouwens, wie heeft gisteravond toevallig Cruel Intentions 3 gekeken op rtl5? Ik werd gek van de floating blacks (geen brightness?) vooral in de scenes binnendeurs in de kamers zeker 6-7x dat het beeld donkerder werd steeds. Na half uur schakelde ik over naar de pc en had een 1080p mkvtje gekeken van Narnia waar ik geeneen keer het probleem zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update betreffende de FW voor de **VT30E-serie.

Zojuist is de medewerker van E-care/Panasonic geweest en het volgende speelt.

In tegenstelling wat een medewerker mij vorige keer vertelde, is er GEEN firmware 1.521. Het misverstand is ontstaan doordat de medewerker waarmee ik de afspraak maakte de volledige build zoals in je system menu te vinden is, interpreteerde als [1.520-10000] 1.521!

De versie 1.520 die op het i-net rondzwerft is de meest recente, en is geen beta. Vooralsnog is deze versie niet beschikbaar via 'normale' download, en als je deze op je toestel wilt hebben, kan je dus gewoon de 'illegale' versie nemen, of een afspraak maken met Panasonic, welke dan E-care bij je langs stuurt om te uppen.

Dat gezegd hebbende constateer ik ook dat de FBr's wel weg zijn, althans niet meer zichtbaar voor mijn waarneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 16:01
Kijk, daar kunnen we wat mee. Eén dezer dagen maar eens wagen dan. Om daar nou helemaal een monteur voor te laten komen. Alleen even kijken waar de we de file kunnen downloaden. Ik snap niet dat dit niet automatisch gebeurd als je TV opstart. Dune mediaspeler checked als ie aangaat of er een nieuwe firmware is. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 12:37
Vandaag wordt als het goed is een gloed nieuwe (als het goed is net uit de fabriek) 46GT30 geleverd die deze week door Panasonic naar E-care is verstuurd. Zal mij benieuwen of deze minder last heeft van het FBr probleem en of er binnenkort ook al een update voor de GT30 wordt vrijgegeven.

Heb nu 2 maanden zonder de GT30 gezeten aangezien ze hem mee hadden genomen voor onderzoek. Was hier totaal niet over te spreken. Hier ga ik later nog over bellen met Panasonic of er nog een vergoeding vanaf kan.

Ik zal vandaag opnieuw een video schieten van de tv met de 2 test fragmenten die ik gebruikt heb in mijn eerdere videos (YouTube: ‪Panasonic GT30 - Fluctuating Brightness Problem‬‏ & YouTube: ‪Panasonic GT30 - Fluctuating Brightness Problem 2‬‏)

Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGDATTT schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:59:
Kijk, daar kunnen we wat mee. Eén dezer dagen maar eens wagen dan. Om daar nou helemaal een monteur voor te laten komen. Alleen even kijken waar de we de file kunnen downloaden. Ik snap niet dat dit niet automatisch gebeurd als je TV opstart. Dune mediaspeler checked als ie aangaat of er een nieuwe firmware is. Dus het kan wel.
yannickie111 in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:50:

In tegenstelling wat een medewerker mij vorige keer vertelde, is er GEEN firmware 1.521. Het misverstand is ontstaan doordat de medewerker waarmee ik de afspraak maakte de volledige build zoals in je system menu te vinden is, interpreteerde als [1.520-10000] 1.521!

De versie 1.520 die op het i-net rondzwerft is de meest recente, en is geen beta. Vooralsnog is deze versie niet beschikbaar via 'normale' download, en als je deze op je toestel wilt hebben, kan je dus gewoon de 'illegale' versie nemen, of een afspraak maken met Panasonic, welke dan E-care bij je langs stuurt om te uppen.

Dat gezegd hebbende constateer ik ook dat de FBr's wel weg zijn, althans niet meer zichtbaar voor mijn waarneming.
Thanks! Zat er een beetje aan te komen na een eerder bericht deze week. Maar goed nieuws voor iedereen in ieder geval. FBr's zijn weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:50:

Bedankt voor je uitleg. ;)
Heel veel plezier met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:58:
[...]

Het is heel simpel. De 3D brillen vangen een signaal op van je TV dat ze "actief" moeten worden. Als je er te ver vanaf zit, ontvangen die brillen dat signaal niet. Ik heb ervaren bij mijn nieuwe VT30 65" dat de afstand maximaal zo'n 3,5 a 4 meter is. Ga je verder zitten vangt hij het signaal dus gewoon simpelweg NIET OP en werkt 3D niet.

Overtrokken of niet, ik weet zeker dat het gewoon niet werkt want ik heb hier problemen mee gehad, zie iets terug in dit topic. Ik wil de exacte afstand vanavond wel even nameten.
Kunnen ervaringsdeskundigen inmiddels meer hierover vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:08:
[...]

Kunnen ervaringsdeskundigen inmiddels meer hierover vertellen?
Wat wil je bevestigd hebben? Die brillen werken tot 3.2meter van je tv, staat ook in boekje. Ik kan dit niet testen, want mijn afstand is maar max 2.80 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Heeft iemand hier ervaring met de s30? Ik zit eraan te denken om deze te kopen voor op onze slaapkamer maar ik weet niet hoeveel 'minder' deze kan zijn als de 42v10 die ik in de woonkamer heb staan.

Op internet kom ik geen reviews tegen van deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik ben naar de Mediamarkt gegaan en zag dat de VT20 daar 1400 euro is, van de prijs kon niks meer af. Bij Harense Smid was ie zelfs 1700, gestoord gedoe zeg. Bij Bobshop kan ik hem nu voor 1350 krijgen, maar het ligt gewoonweg boven mijn budget, deze maand kan ik het eigenlijk niet doen. Volgende maand is een ander verhaal...maar dan kan de tv wel eens weg zijn daar.

Dus of ik gok het erop en wacht tot eind juli, of ik ga voor de Samsung waar ik het eerder over had. Alleen krijg je er geen 3D brillen bij, maar als ik realistisch ben zal ik sowieso niet extreem veel 3D kijken want ik kan het niet echt zien, komt wellicht door m'n luie oog van vroeger. De Samsung is 1078 en de Panasonic 1350, Geen klein verschil meer te noemen.De winkel op Pricewatch , Mediahomeservice heeft de tv niet meer, de link werkt niet meer. Dus die mag wel weggehaald worden daar. Waardeloos dit zeg....het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
devilsnight schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:09:
Ik ben naar de Mediamarkt gegaan en zag dat de VT20 daar 1400 euro is, van de prijs kon niks meer af. Bij Harense Smid was ie zelfs 1700, gestoord gedoe zeg. Bij Bobshop kan ik hem nu voor 1350 krijgen, maar het ligt gewoonweg boven mijn budget, deze maand kan ik het eigenlijk niet doen. Volgende maand is een ander verhaal...maar dan kan de tv wel eens weg zijn daar.

Dus of ik gok het erop en wacht tot eind juli, of ik ga voor de Samsung waar ik het eerder over had. Alleen krijg je er geen 3D brillen bij, maar als ik realistisch ben zal ik sowieso niet extreem veel 3D kijken want ik kan het niet echt zien, komt wellicht door m'n luie oog van vroeger. De Samsung is 1078 en de Panasonic 1350, Geen klein verschil meer te noemen.De winkel op Pricewatch , Mediahomeservice heeft de tv niet meer, de link werkt niet meer. Dus die mag wel weggehaald worden daar. Waardeloos dit zeg....het twijfelen.
Ga voor de Samsung, prima tv (als je de D6900 bedoeld). Deze komt als beste uit de test op televisioninfo.com (en die testen die tv' s heeel uitgebreid).

Voor de C7700 zou ik niet gaan, verouderd model, slechte zwartwaarde's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bigg Balls schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:59:
Heeft iemand hier ervaring met de s30? Ik zit eraan te denken om deze te kopen voor op onze slaapkamer maar ik weet niet hoeveel 'minder' deze kan zijn als de 42v10 die ik in de woonkamer heb staan.

Hier een review: http://www.televisioninfo...30-Plasma-HDTV-Review.htm

Hij komt er niet zo goed uit helaas. Kleuren zijn onder de maat en de helderheid is echt heel laag. Zwartwaarde's zijn daarentegen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dank je Heppieboedah voor de update. Het heeft voor mij dan geen zin meer om iemand langs te laten komen, ik heb 1.520 immers al draaien. Toch vind ik Panasonic niet helemaal lekker bezig zijn in deze hoor. Ik bedoel je moet maar net weten dat er überhaupt een firmware 1.520 bestaat, en ik durf te wedden dat als er mensen naar Panasonic bellen over het FBr probeem, dat er nog steeds antwoorden komen in de trand van "dat is een feature in onze 2011 lijn, geen bug" en "nee, er is bij ons geen firmwareversie 1.520 bekend, u heeft met versie 1.518 de meest recente draaien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
DutchOwnage schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:16:
Dank je Heppieboedah voor de update. Het heeft voor mij dan geen zin meer om iemand langs te laten komen, ik heb 1.520 immers al draaien. Toch vind ik Panasonic niet helemaal lekker bezig zijn in deze hoor. Ik bedoel je moet maar net weten dat er überhaupt een firmware 1.520 bestaat, en ik durf te wedden dat als er mensen naar Panasonic bellen over het FBr probeem, dat er nog steeds antwoorden komen in de trand van "dat is een feature in onze 2011 lijn, geen bug" en "nee, er is bij ons geen firmwareversie 1.520 bekend, u heeft met versie 1.518 de meest recente draaien".
Vind je het niet vreemd? Ik wel dat ze (nog) niet officieel willen bekendmaken de nieuwe fw, dit zal toch die 'bugs' weghalen? Of is dit toch een beta versie, waar nog niet ontdekte nieuwe bug met zich meebrengt?
Zolang die FBr niet in het gamen en mkvs voorkomt (nog niet ontdekt cq storend gevonden) dan wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
330d schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:21:
[...]

Vind je het niet vreemd? Ik wel dat ze (nog) niet officieel willen bekendmaken de nieuwe fw, dit zal toch die 'bugs' weghalen? Of is dit toch een beta versie, waar nog niet ontdekte nieuwe bug met zich meebrengt?
Zolang die FBr niet in het gamen en mkvs voorkomt (nog niet ontdekt cq storend gevonden) dan wacht ik nog even af.
Nog altijd beter dan Philips waarbij elke update er bugs bijkomen i.p.v. eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
D-TECH schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:12:
[...]

Ga voor de Samsung, prima tv (als je de D6900 bedoeld). Deze komt als beste uit de test op televisioninfo.com (en die testen die tv' s heeel uitgebreid).

Voor de C7700 zou ik niet gaan, verouderd model, slechte zwartwaarde's.
Bedankt man, die tv is maar ietsje duurder dan de C7700, dus als ik voor Samsung ga moet ik inderdaad voor deze gaan. Slechte zwartwaardes vind ik niet fijn klinken, maar dit zeggen sommige reviews van de 6900(als minpunten)

Not as free from ghosting as Panasonic's GT30 plasma TVs
Black levels aren't as deep as those of the very best plasma sets

[b]

Minor crosstalk with 3D
Average black levels

Black level response could be better
A little motion judder at times

Maar ja...then again, welke tv is perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Nou de nieuwe 46GT30 is afgeleverd maar zoals ik al stiekem verwachtte helaas nog exact hetzelfde probleem. Denk dat het probleem net zo erg is als mijn oude gt30. Er is een kans dat binnen 2 weken er ook een firmware update voor de GT30 beschikbaar komt (volgens een e-care medewerker). Deze kan ik dan wellicht per mail gaan verwachtte. Ga het dus even uitzitten en mocht er na 2 weken nog geen nieuws bekend zijn maar weer contact opnemen met Panasonic.

Mocht ik de GT30 update per mail binnen krijgen laat ik dit natuurlijk meteen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De woonkamer bij ons thuis is op het zuiden gericht en heeft 4 ramen :(
Ik wilde eerst voor de ST30 gaan, maar deze was te donker overdag.
Daarna de GT30, deze vond mijn vrouw qua design niet mooi :(
Daarna de VT30, maar dat is al helemaal geen optie, want die heeft een glasplaat.

Uiteindelijk een Philips 9715 met local dimming gekocht voor 1000 euro. En voor de slaapkamer een G30 van 800 euro.

Ik moet zeggen dat de Philips mij niet tegenvalt, vooral met veel licht dat naar binnenschijnt heb je nog steeds een perfect beeld. Iets wat ik van de G30 niet kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:16:
Je moet het wel relativeren van de ca. 100 kopers zijn er 5 - 6 die het opmerken en storend vinden.
Van die 5 - 6 zijn er ca. 2 die actief op forums rondstruinen en een ISF Calibratie de normaalste zaak van de wereld vinden.
Panasonic is geen lokale sigarenboer op de straathoek maar een Multinational en zij hebben te maken met verschillende landen/gebieden met verschillende specs. zoals NTSC en PAL, dit impliceert dat er veel modellen zijn met allerlei verschillende specificaties en software.
Het is niet even zomaar een software op de Global page zetten en gaan met die banaan.

Ik vind het lovend dat Panasonic Nederland in samenwerking met E Care bereidt is om bij de klanten thuis een software update uit te voeren kosteloos welteverstaan, over service gesproken. _/-\o_

Ik ben mij ervan bewust dat mijn inbreng niet bij iedereen goed zal vallen maar elk merk/type heeft zijn gebrek.
Er bestaan geen foutloze hoogwaardige Plasma's of LCD/LED's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 15:52
[...]

Alleen jammer dat de meest videokaarten een DVI aansluiting hebben i.p.v. HDMI, dus dan zit je altijd nog met het probleem hoe het geluid van je pc naar je tv te krijgen, aangezien DVI alleen beeld is...

Dat dilemma zit ik dus mee! :-(

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:59:

Ik heb de 42s30, s30 heeft ook last van FBr en ik erger eraan. Qua instelmogelijkheid is deze s30 veel minder dan v10.
Als je hoofdzakelijk 1080p video's/bron kijkt is 42inch pas de moeite waard, anders neem je een veel kleiner en goedkopere LCD.
Ik zit op 1,5m vanaf en 1080p Blu ray films lijkt op vergrote iets scherpe dvd beeldkwaliteit in vergelijk met dvd films op een 26inch LCD, alleen zonder ghosting, backlightbleeding.
En voor het gamen is een plasma ook niet ideaal, er is namelijk 'double image/blur' bij veel spellen met lage framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

D-TECH schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:15:
[...]

Hier een review: http://www.televisioninfo...30-Plasma-HDTV-Review.htm

Hij komt er niet zo goed uit helaas. Kleuren zijn onder de maat en de helderheid is echt heel laag. Zwartwaarde's zijn daarentegen goed.
Thanks, ziet er inderdaad niet echt geweldig uit de review. De vraag is wat dan een beter alternatief is in de prijsklasse van 500 a 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:42:
[...]

Ik heb de 42s30, s30 heeft ook last van FBr en ik erger eraan. Qua instelmogelijkheid is deze s30 veel minder dan v10.
Als je hoofdzakelijk 1080p video's/bron kijkt is 42inch pas de moeite waard, anders neem je een veel kleiner en goedkopere LCD.
Ik zit op 1,5m vanaf en 1080p Blu ray films lijkt op vergrote iets scherpe dvd beeldkwaliteit in vergelijk met dvd films op een 26inch LCD, alleen zonder ghosting, backlightbleeding.
En voor het gamen is een plasma ook niet ideaal, er is namelijk 'double image/blur' bij veel spellen met lage framerates.
Thanks, zal met name TV gaan kijken (films en sport). Wil dan een UPC CI module aanschaffen voor de digitale TV (deels HD zender op 720p). Plasma begint pas bij 42" en een goede LCD is ook al vrij prijzig. Heb nu een oude Philips LCD van 32" die kuren vertoont (moet soms minuten lang de aan/uit knop indrukken voordat deze aan gaat, geluid komt wel maar geen beeld).

Wellicht moet ik mijn opties toch maar weer overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
In 500-600 euro heb je een LG PK350. Review: http://www.avforums.com/review/LG-PK350-50PK350-Review.html

Hij wordt beoordeeld als excellent, geen floating black/brightness etc. goede videoprocessing en kleuren.

Bij de Mikro Electro voor 600 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door D-TECH op 30-06-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
D-TECH schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:27:
In 500-600 euro heb je een LG PK350. Review: http://www.avforums.com/review/LG-PK350-50PK350-Review.html

Hij wordt beoordeeld als excellent, geen floating black/brightness etc. goede videoprocessing en kleuren.

Bij de Mikro Electro voor 600 euro.
pak dan liever het 2011 model, de opvolger, LG50PV350
heeft als extra een CI+ tuner wat wel handig kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Laguna

Connaisseur

MartijnAbel schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:23:
[...]

pak dan liever het 2011 model, de opvolger, LG50PV350
heeft als extra een CI+ tuner wat wel handig kan zijn...
Dat heeft de 50PK350 ook vanaf firmware versie 3.26. Overigens heb ik nog geen professionele review gelezen van de 50PV350 en daarmee hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot het model van vorig jaar de 50PK350.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Gisteren is onze P42G30 binnengekomen. Machtig,wat een mooi apparaat. Door dit topic weet ik dat ik de tv goed moet inspelen, minstens voor 200 uur. Ik heb de breakin-images gedownlaod en vanacht aan laten staan. Stond de automatische standby nog aan op 4 uur :F

anyway, nog tips voor het goed inspelen van het apparaat? Wil maximaal genieten straks natuurlijk. Ik heb de tv nu ingesteld op cinema, met contrast en helderheid op minder dan de helft en met alle beeldverbeteringen uit. Doe ik hier goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
D-TECH schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:43:
De woonkamer bij ons thuis is op het zuiden gericht en heeft 4 ramen :(
Ik wilde eerst voor de ST30 gaan, maar deze was te donker overdag.
Daarna de GT30, deze vond mijn vrouw qua design niet mooi :(
Daarna de VT30, maar dat is al helemaal geen optie, want die heeft een glasplaat.

Uiteindelijk een Philips 9715 met local dimming gekocht voor 1000 euro. En voor de slaapkamer een G30 van 800 euro.

Ik moet zeggen dat de Philips mij niet tegenvalt, vooral met veel licht dat naar binnenschijnt heb je nog steeds een perfect beeld. Iets wat ik van de G30 niet kan zeggen.
Alle plasma's hebben een glasplaat, dat zorgt er onder andere voor dat ze de mooie natuurlijke weergave hebben. Het is niet voor niks dat 99% van alle LCD LED tv's ondertussen ook een glas / clear display hebben.

Daarnaast heeft de VT30 een geweldige filter welke spiegeling heel erg tegengaat. Hierdoor was de VT30 waarschijnlijk toch nog een goede optie geweest.

Maargoed, veel plezier met je tv's. Goed om te lezen dat je tevreden bent met het beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
StealthyPeanut schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:33:
[...]

Alle plasma's hebben een glasplaat, dat zorgt er onder andere voor dat ze de mooie natuurlijke weergave hebben. Het is niet voor niks dat 99% van alle LCD LED tv's ondertussen ook een glas / clear display hebben.

Daarnaast heeft de VT30 een geweldige filter welke spiegeling heel erg tegengaat. Hierdoor was de VT30 waarschijnlijk toch nog een goede optie geweest.

Maargoed, veel plezier met je tv's. Goed om te lezen dat je tevreden bent met het beeld :)
Weet je het zeker van die VT30? Ik heb hier enkele plaatjes gezien die het tegendeel bewijzen. Hetzelfde als een CRT eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 16:15
Bigg Balls schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:58:
Thanks, ziet er inderdaad niet echt geweldig uit de review. De vraag is wat dan een beter alternatief is in de prijsklasse van 500 a 600 euro
Als je snel bent, zou je nog wel een Panny P42G20 moeten kunnen vinden in die prijsklasse. Volgens mij is die best behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de bonus blu-ray Avatar3D binnengekregen van Panasonic. Net even een stukje zitten kijken. In combi met de Onkyo 609 en HK BQ16 echt een WOW-effect. DTS-master en DTS-HD....het spat werkelijk van beeld en geluid. Het 3D effect, zelfs op mijn 42VT30 is prachtig. Ik ben zeer Heppie[boeddah].... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de avatar 3d actie enkel voor Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Laatst online: 04-10 09:52
t Is me gelukt op de VT30 een externe harddisk aan de praat te krijgen, je moet die dan wel extern van stroom voorzien want USB only levert de TV niet genoeg stroom.

Ik heb een 2,5 inch schijfje aangesloten met zo'n USB splitterkabel met één uiteinde voor data (die zit in de V30) en één USB uiteinde Power Only, en die Power Only USB wordt gevoed via een telefoonladertje wat ik nog had liggen.

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Laatst online: 04-10 09:52
Linkjes naar de firmware voor de VT30, en nu dus ook voor de G30/GT30/ST30, misschien iets voor de startpost?

Van hier

only european tv

Firmware v.1520 VT30E
http://support.panasonic.es/files/v_1520.zip

Firmware v1.313 G30E, ST30E, PFG30 and ¿GT30E?
http://support.panasonic.es/files/v_1313.zip

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
GT30 is nog steeds een klein vraagteken. Wacht nog steeds op een bevestiging dat iemand hem op dat type heeft geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Ok...na 2 weken heb ik nog steeds het idee dat mijn p50vt30 bij de snellere beelden wat onrustig/niet vloeiend kijkt. Zijn er mensen die dit herkennen? Kijk op de THX stand met contrast iets lager. Verder heb ik wat lopen spelen met intelligent frame creation, maar vind het nog niet optimaal. Zit nu echt te twijfelen of dit aan mij ligt of dat er misschien iets mis is met mijn exemplaar.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:54:
Ok...na 2 weken heb ik nog steeds het idee dat mijn p50vt30 bij de snellere beelden wat onrustig/niet vloeiend kijkt. Zijn er mensen die dit herkennen? Kijk op de THX stand met contrast iets lager. Verder heb ik wat lopen spelen met intelligent frame creation, maar vind het nog niet optimaal. Zit nu echt te twijfelen of dit aan mij ligt of dat er misschien iets mis is met mijn exemplaar.
Bron TV of Blu ray?
THX contrast hoog hoog/laag?
Rest van de instellingen ook graag vermelden wellicht kan het iets verbeteren door iets aan of uit te zetten.
Welke Firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
D-TECH schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Weet je het zeker van die VT30? Ik heb hier enkele plaatjes gezien die het tegendeel bewijzen. Hetzelfde als een CRT eigenlijk.
Omdat hij uit staat. Zodra er content wordt weergegeven is dit een heel ander beeld.

Daarnaast moet je voor zulke zaken niet op foto's afgaan. Deze geven een enorm vertekend beeld. Als ik van mijn LCD monitor een foto maak, lijkt het ook of deze veel meer mat is dan in RL. Hetzelfde geldt voor mijn plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Geweldig nieuws!
De 1313 firmware werkt ook op de GT30 en verminderd de FBr dat het zo goed als niet meer zichtbaar is.
Het probleem is dus niet weg, maar wel sterk gereduceerd.

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/205/20110701193454.jpg

Zie ook mijn post op HDJ: http://www.highdefjunkies...139&viewfull=1#post253139

Zal straks een video van voor en na de firmware online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
@ neonnova
Ik mag aannemen dat je ook een GT30 hebt?

Heb jij ook geen last van serieuze contour problemen bij bepaalde scènes, voornamelijk bij donkere scènes?
Ik dacht eerst dat het aan de bron lag (1080rip re-encoded). Maar zelfs bij full blu ray's is het even erg.

Onder andere bij star trek (2010) vanaf ca 10mins, waarbij het star trek logo verschijnt op een grijze "gradient" achtergrond.

Bij iron man 2 o.a. de stukken waarbij ze 's nachts in de lucht vliegen, meer specifiek @ 1u52mins

Het beginstuk van 2012: de ruimte, de zonne-uitbarsting.

En in het algemeen, objecten die sterk uit focus zijn, zijn ook één en al banding.

Zal eens foto's proberen te nemen, want naar mijn inziens is het gewoon veel te erg en onaanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Banding? Dat had ie toch niet, die gt30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
petillan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:25:
@ neonnova
Ik mag aannemen dat je ook een GT30 hebt?

Heb jij ook geen last van serieuze contour problemen bij bepaalde scènes, voornamelijk bij donkere scènes?
Ik dacht eerst dat het aan de bron lag (1080rip re-encoded). Maar zelfs bij full blu ray's is het even erg.

Onder andere bij star trek (2010) vanaf ca 10mins, waarbij het star trek logo verschijnt op een grijze "gradient" achtergrond.

Bij iron man 2 o.a. de stukken waarbij ze 's nachts in de lucht vliegen, meer specifiek @ 1u52mins

Het beginstuk van 2012: de ruimte, de zonne-uitbarsting.

En in het algemeen, objecten die sterk uit focus zijn, zijn ook één en al banding.

Zal eens foto's proberen te nemen, want naar mijn inziens is het gewoon veel te erg en onaanvaardbaar.
Moet je zeggen dat het mij (nog) niet is opgevallen.
Ik zal is kijken of ik aan Iron Man 2 kan komen om te kijken of ik het ook zie. :)
Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.