Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Hey mensen, ik heb een vraagje.

Vanaf maandag tot zondag heeft Saturn een supernice actie, stel je wilt een 50 inch tv , dan krijg je er 16% korting op. Ik ben er net geweest en heb een Panasonic TX-P50U20E gezien, die is er nu 800 euro en volgende week dus 672. Ze zeggen altijd dat je met een Panasonic plasma niet mis kan gaan, toch is het shit dat ik online nergens reviews ervan kan vinden en op kieskeurig is hij schijnbaar nog maar in één webshop te koop maar verder geen reviews.

Heeft iemand deze tv of gehad?

En ik zie dan wel weer reviews van de P50S20 staan...ik word gek van al die verschillende modellen. En op google kan ie er zelfs maar weinig over vinden. Is het zo dat het model wat ik misschien wil kopen anders heet in de VS? Dus dat het een andere typenaam heeft?

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 18-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:54
devilsnight schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:33:
Hey mensen, ik heb een vraagje.

Vanaf maandag tot zondag heeft Saturn een supernice actie, stel je wilt een 50 inch tv , dan krijg je er 16% korting op. Ik ben er net geweest en heb een Panasonic TX-P50U20E gezien, die is er nu 800 euro en volgende week dus 672. Ze zeggen altijd dat je met een Panasonic plasma niet mis kan gaan, toch is het shit dat ik online nergens reviews ervan kan vinden en op kieskeurig is hij schijnbaar nog maar in één webshop te koop maar verder geen reviews.

Heeft iemand deze tv of gehad?

En ik zie dan wel weer reviews van de P50S20 staan...ik word gek van al die verschillende modellen. En op google kan ie er zelfs maar weinig over vinden. Is het zo dat het model wat ik misschien wil kopen anders heet in de VS? Dus dat het een andere typenaam heeft?
u20 is exclusief voor media amrkt, is een s20 met ander design kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Thanks man, daar help je me flink mee. Nu kan ik tenminste wat informatie en wellicht wat reviews lezen. En misschien volgende week wel halen bij Saturn ;).

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Panasonic Global:

Professional Displays(LCD/Plasma)

Professional Displays TOP > containsProduct Information

Product Line-up and Features

http://panasonic.net/proplasma/products/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:10:
[...]

u20 is exclusief voor media amrkt, is een s20 met ander design kast.
Fout.. De U20 is een trede lager dan de S20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
brommer1 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:46:
Panasonic Global:

Professional Displays(LCD/Plasma)

Professional Displays TOP > containsProduct Information

Product Line-up and Features

http://panasonic.net/proplasma/products/index.html
Daar ben ik geweest en er staan nergens TX modellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:48:
[...]

Fout.. De U20 is een trede lager dan de S20.
Dat is shit, maar qua features wel vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Daar ben ik geweest en er staan nergens TX modellen.

[...]

Dat is shit, maar qua features wel vergelijkbaar?
Waarschijnlijk niet, dat zijn de professionele modellen van enkele duizenden euro :P.
Hmm, niet echt, de S-serie is entry-level bij Panasonic, de G-serie mid-range en de V-serie high-end (naast de professionele VX modellen, maar die zijn niet echt voor particulieren bedoeld). De U-serie is ongeveer vergelijkbaar met de X-serie (die een trede lager staat dan de S-serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Het is zo waardeloos dat ik er zo idioot weinig over kan vinden, en ik kan mijn Xbox 360 ook niet meenemen naar de winkel om het uit te proberen want ze hebben het de komende twee weken te druk maar dan is die actie al voorbij. Dus het is een beetje blindelings kopen, al was dat ook het geval met mijn huidige plasma. Volgens mij doe ik er echt geen miskoop mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:29
devilsnight schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:12:
Het is zo waardeloos dat ik er zo idioot weinig over kan vinden, en ik kan mijn Xbox 360 ook niet meenemen naar de winkel om het uit te proberen want ze hebben het de komende twee weken te druk maar dan is die actie al voorbij. Dus het is een beetje blindelings kopen, al was dat ook het geval met mijn huidige plasma. Volgens mij doe ik er echt geen miskoop mee.
Lastig lastig... ik heb sinds kort een vt30 en die gamed geweldig. Mag ook wel voor die prijs. Ondanks deze keuze heb ik een uitgebreide voorselectie gemaakt en ben op diverse schermen wezen gamen. Ik vond de lagere categorie toch echt niet voldoen.. Als het gaat om een panasonic plasma en voor een lagere prijs zou ik toch een kleine finaciële consessie doen en voor de GT30 gaan. Die is natuurlijk wel iets duurder maar dan heb je in ieder geval de specs die je zeker weten goed vind.. En er vanuit gaande dat je voorlopig nog wel even met een dergelijk scherm wil doen... Of, als het budget het niet toelaat, ga dan voor een 42GT30... Naar mijn idee kun je beter een consessie doen op de maat dan op de beeldkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

tim_heijt schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Stuur een email naar infocentre@panasonic.nl, onderwerp "Avatar 3D". Voeg aan deze email een scan van de aankoopbon/factuur toe van je VT30, VT20, GT20, GT30, etc.

Zet er tevens je adres en naam in. Als het goed is ga je dan vlot de Avatar 3D Blu-ray ontvangen.
Zojuist is er keurig netjes een Avatar 3D BluRay in de brievenbus gedropt. :)

Bedankt dus! \o/

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
JimmyNL schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Lastig lastig... ik heb sinds kort een vt30 en die gamed geweldig. Mag ook wel voor die prijs. Ondanks deze keuze heb ik een uitgebreide voorselectie gemaakt en ben op diverse schermen wezen gamen. Ik vond de lagere categorie toch echt niet voldoen.. Als het gaat om een panasonic plasma en voor een lagere prijs zou ik toch een kleine finaciële consessie doen en voor de GT30 gaan. Die is natuurlijk wel iets duurder maar dan heb je in ieder geval de specs die je zeker weten goed vind.. En er vanuit gaande dat je voorlopig nog wel even met een dergelijk scherm wil doen... Of, als het budget het niet toelaat, ga dan voor een 42GT30... Naar mijn idee kun je beter een consessie doen op de maat dan op de beeldkwaliteit...
Deze bedoel jij dan?

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/956630/#prijzen

Maar die heeft 3D en das leuk, alleen kan ik geen 3D zien, nou half half.....dus ik heb er echt weinig aan. Dan kan ik net zo goed voor een goedkopere gaan die geen 3D heeft. Plus als ik in die prijsklasse ga zitten, dan kan ik een 60 inch LG plasma halen, en ik heb die bij een vriend gezien en dat was echt prachtig vond ik. Ik ga sowieso qua inch niet lager, 50 is heel nice maar toen ik die plasma van die vriend dus zag wilde ik eigenlijk ook richting de 60 inch gaan, maar volgens mij heeft saturn die niet eens en ach...50 is eigenlijk groot genoeg.

Wat ik natuurlijk niet moet vergeten is dat er wel 16% korting afgaat op die GT30 dan...maar ik heb geen idee of Saturn die wel heeft en hoe duur ie daar is. Kortom...nog aardig wat uitzoekwerk.

En dit is een V model, en goedkoper dan de GT30....

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/897712/#prijzen

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 18-06-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
De 50VT20 is op dit moment wel erg goedkoop bij Redcoon. Maar is er eigenlijk ook een filiaal van Redcoon waar je naar toe kunt. Of doen ze alleen maar internet bestelling? Want ik zie bij de pricewatch wel een plaatsnaam, Tilburg, vermeld staan.
En weet iemand toevallig de prijs van die tv bij Saturn, aangezien die niet via internet te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
NACBreda schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:53:
De 50VT20 is op dit moment wel erg goedkoop bij Redcoon. Maar is er eigenlijk ook een filiaal van Redcoon waar je naar toe kunt. Of doen ze alleen maar internet bestelling? Want ik zie bij de pricewatch wel een plaatsnaam, Tilburg, vermeld staan.
En weet iemand toevallig de prijs van die tv bij Saturn, aangezien die niet via internet te vinden is?
In de Saturn Groningen hadden ze deze tv helemaal niet meer , alleen de GT30. Die zat tegen de 1800 als ik het niet verkeerd heb nu. En ze gingen niet concurreren met webshops helaas, dat verschil was te groot. Dus ik heb gevraagd wat ze nog meer te bieden hadden qua plasma,full HD en 50 inch. Toen kwamen we bij een Panasonic TX-P50G30 en die was 1299, maar dan kom ik toch wel echt behoorlijk boven mijn budget. Laat staan dat ik dan beter kan doorsparen en bij Redcoon die VT20 haal. Dus eigenlijk is het niet zo extreem boeiend bij Saturn voor mij....tenzij ik voor de Panasonic TX-P50U20E ga, maar die is al best wat ouder en zeker niet één van de beste Panny's dus.

[ Voor 35% gewijzigd door devilsnight op 18-06-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik vind het eigenlijk geen meerwaarde om een grote tv bij een lokale winkel te kopen ipv webshop aangezien je service aan huis krijgt. Enige wat je wel kan doen is je gelijk gaan halen mocht er iets fout is gegaan aan de servicebalie. Dan kies ik liever een hoog aangeschreven webshop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
Ik vind het totaal geen fijn idee om zo'n groot bedrag over te maken, zonder het direct te krijgen. Je moet maar zien of het ook daadwerkelijk geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
NACBreda schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:27:
Ik vind het totaal geen fijn idee om zo'n groot bedrag over te maken, zonder het direct te krijgen. Je moet maar zien of het ook daadwerkelijk geleverd.
Maar dit gaat ook een beetje op voor een normale winkel, ik kon 3,5 jaar geleden niet mijn 50 inch plasma zelf meenemen, dus die moest ik betalen in de winkel zelf en een dag later werd ie bezorgd aan mijn deur. Kreeg uiteraard bon mee en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
NACBreda schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:53:
Redcoon biedt niet de mogelijkheid om producten op te halen in Tilburg (ondanks hun kantoor daar), doen enkel aan verzending. Hebben tevens geen fysieke winkel. Enkel internet bestellingen dus die via post/pakketdienst worden bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
NACBreda schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:27:
Bestel dan onder Rembours en betaal pas aan de deur. Zoals al vaker besproken nog geen 100% garantie dat alles goed is, maar dat is bij een fysieke winkel ook niet het geval. Je zal je TV toch altijd moeten uitpakken om te weten of hij het doet en geen kuren vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn px50vt30 mogen ontvangen. Fantastisch beeld maar wat me tegen viel is dat het arc audio return channel blijkbaar alleen met panasonic apparatuur werkt. Tenminste ik krijg totaal geen audio terug. Dat betekent dus gaat je player 2 uitgangen zal moeten hebben om hd audio te kunnen horen bij 3d of dat je een hdmi 1.4 receiver moet hebben.

Tegenvaller ik had gehoopt dat het arc kanaal gebruikt zou kunnen worden om audio te krijgen op een hdmi 1x1.3 receiver.

Als ik het beeld laat lopen via mijn receiver lijkt het op een 3d signaal. maar wat ik ook probeer de tv will dan geen 3d weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07
Ik neem aan dat je de juiste hdmi poort gebruikt? Op mijn G20 is er namelijk 1 hdmi poort die ARC ondersteund. ARC zou namelijk moeten werken met elk compatible product.

3D moet volgens mij sowieso over hdmi 1.4 kabels en een receiver die 1.4 heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door nadroJ op 19-06-2011 02:53 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Na het zien van de onderstaande foto van Priyantha:
Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Panasonic/600px/IMGP0381.jpg
vraag ik me af of bijvoorbeeld dit soort kabels met zulks een 'dikke' HDMI-plug wel zal passen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/hdmi_highspeedkabel_met_ethernetbling.jpg
Ik moet zeggen dat ik het niet bepaald 'n praktische plek vind voor de HDMI aansluitpunten, iets dieper naar het midden toe zou al beter zijn i.m.h.o. want nu heb je al snel dat de kabel deels uitsteekt buiten de rand van het scherm, bij de veelal dure high-end kabels.
Of valt dat best wel mee, iemand ervaring?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

nadroJ schreef op zondag 19 juni 2011 @ 02:50:
Ik neem aan dat je de juiste hdmi poort gebruikt? Op mijn G20 is er namelijk 1 hdmi poort die ARC ondersteund. ARC zou namelijk moeten werken met elk compatible product.

Officieel bestaan er geen HDMI1.4 kabels, of zo mogen ze in ieder geval niet genoemd worden.
Er zijn eigenlijk 4 soorten HDMI kabels momenteel: Normal, Normal met Ethernet, High-Speed & High-Speed met Ethernet ---> zie vooral deze link voor de nodige info hieromtrent: hier
voor Full HD 3D zul je dus in ieder geval een High-Speed HDMI kabel nodig hebben. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PaulX op 19-06-2011 14:01 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
nadroJ schreef op zondag 19 juni 2011 @ 02:50:

Is dat echt zo? Ik bekijk nu 3d vanaf een USB bron, en mijn VT30 gebruikt de optical out naar de receiver om dus digitaal geluid te horen. Deze optical out koppel ik dan in mijn Onkyo 606 aan de juiste activiteit en opgelost. Maar als ik dus in de toekomst 3d vanaf een nieuwe BD 3d speler ga kijken lukt dit dus niet omdat mijn onkyo 1.2 is? Ik koppel dus alle HDMI bronnen via deze vesterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
PaulX schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:54:
Ik moet zeggen dat ik het niet bepaald 'n praktische plek vind voor de HDMI aansluitpunten, iets dieper naar het midden toe zou al beter zijn i.m.h.o. want nu heb je al snel dat de kabel deels uitsteekt buiten de rand van het scherm, bij de veelal dure high-end kabels.
Of valt dat best wel mee, iemand ervaring?
Voor mensen die de tv ophangen is het een idealer plek om nog bij te komen. Voor mensen zoals ik die de standaard gebruikt maakt het niet zoveel uit. Maar ze steken idd eruit. Hoef niet eens dure dikke te zijn, jammer idd, ietsje dieper had het probleem kunnen oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door 330d op 19-06-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
JimmyNL schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:00:
[...]

Is dat echt zo? Ik bekijk nu 3d vanaf een USB bron, en mijn VT30 gebruikt de optical out naar de receiver om dus digitaal geluid te horen. Deze optical out koppel ik dan in mijn Onkyo 606 aan de juiste activiteit en opgelost. Maar als ik dus in de toekomst 3d vanaf een nieuwe BD 3d speler ga kijken lukt dit dus niet omdat mijn onkyo 1.2 is? Ik koppel dus alle HDMI bronnen via deze vesterker...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen expert ben. Even met de kennis die ik denk te hebben :)

Situatie: BD 3D speler via HDMI op je 1.2 Onkyo receiver. Als je geluid en beeld over die HDMI kabel wilt laten lopen met een andere HDMI kabel naar je tv werkt dat denk ik niet ivm beperkende 1.2 receiver.

Wat misschien wel werkt is BD 3D speler rechtstreeks aan de tv en een optische kabel voor geluid naar de versterker. Of je dan HD geluid hebt is de vraag (weet niet of je Onkyo dat al ondersteunt), anders zal je denk ik wel digitaal geluid hebben (dolby digital).
PaulX schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:59:
[...]

Officieel bestaan er geen HDMI1.4 kabels, of zo mogen ze in ieder geval niet genoemd worden.
Er zijn eigenlijk 4 soorten HDMI kabels momenteel: Normal, Normal met Ethernet, High-Speed & High-Speed met Ethernet ---> zie vooral deze link voor de nodige info hieromtrent: hier
voor Full HD 3D zul je dus in ieder geval een High-Speed HDMI kabel nodig hebben. ;)
Thanks voor de handige info :)

[ Voor 23% gewijzigd door nadroJ op 19-06-2011 14:16 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
tim_heijt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Bestel dan onder Rembours en betaal pas aan de deur. Zoals al vaker besproken nog geen 100% garantie dat alles goed is, maar dat is bij een fysieke winkel ook niet het geval. Je zal je TV toch altijd moeten uitpakken om te weten of hij het doet en geen kuren vertoond.
Bedankt dat zou idd een oplossing kunnen zijn. Alleen heb je dan nog steeds het nadeel niet terug te kunnen naar de winkel met problemen.

Zijn er mensen met negatieve ervaringen met bestellen over internet van een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:08:
knip

Voor wie interesse heeft, de TX-P50VT30E voor € 1.669,- p/stuk incl. gratis bezorging!
knip
Hey ps2gamefreak,

Donderdagmiddag besteld, vrijdag betaald, gisteren geleverd.
Dit prachtige exemplaar staat nu te pronken. Prachtig beeld !!!

TOP !!!

Bedankt !!!!

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb besloten helemaal niks te kopen volgende week bij Saturn, want het zijn gewoon oudere modellen en er is dan die G30 nog,maar die is gewoon net zo duur als een VT20, spijt me wel...maar dan spaar ik rustig door totdat ik die VT20 kan halen.

Ik lees op Beslist.nl wel iets over Redcoon trouwens

Deze winkel kan producten leveren zonder nederlandstalige handleiding en/of geldt dat u voor fabrieksgarantie in het buitenland moet zijn, en dat de fabrikant zich kan beroepen op de garantieverplichtingen van dat land.

Dit geldt ook voor Digitalstreet....

Ik weet nog niet wat ik zal doen, maar dan misschien toch eerder bij Plattetv.nl , kost ie 1189.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik heb mijn 42G20 gekocht via plattetvdiscounter.nl, woensdagochtend besteld, donderdagmiddag in huis. Prima aflevering en lage prijs (€ 629,-). De service loopt gewoon via Panasonic Nederland, dus een echt nadeel t.o.v. een normale winkel is er niet...

Nee, ik haal bijna al mijn aankopen via het net en heb eigenlijk nog nooit een negatieve ervaring ermee gehad. Voor uitleg en advies ga ik wel naar dit forum... ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
devilsnight schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:24:
Ik heb besloten helemaal niks te kopen volgende week bij Saturn, want het zijn gewoon oudere modellen en er is dan die G30 nog,maar die is gewoon net zo duur als een VT20, spijt me wel...maar dan spaar ik rustig door totdat ik die VT20 kan halen.

Ik lees op Beslist.nl wel iets over Redcoon trouwens

Deze winkel kan producten leveren zonder nederlandstalige handleiding en/of geldt dat u voor fabrieksgarantie in het buitenland moet zijn, en dat de fabrikant zich kan beroepen op de garantieverplichtingen van dat land.

Dit geldt ook voor Digitalstreet....

Ik weet nog niet wat ik zal doen, maar dan misschien toch eerder bij Plattetv.nl , kost ie 1189.
Die info is achterhaald wat betreft de garantie, ik heb recentelijk gemaild met panasonic:
Beste heer 330d,

Dit klopt inderdaad. Het staat nog vermeld op onze site, echter het beleid is ietwat gewijzigd en op aankopen binnen de EU is 2 jaar garantie van toepassing vanaf de datum van aankoop (bij tv's vanaf 32 inch is dit inclusief Home Service).

mvg
Panasonic Info Centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
330d schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:34:
[...]

Die info is achterhaald wat betreft de garantie, ik heb recentelijk gemaild met panasonic:

[...]
Thanks man, dus opzich bij Redcoon bestellen zou wel kunnen. Misschien dat ik volgende week wel even de stad in ga en bij shops als Harense Smid, S&F, Botman, Expert naar binnen ga, en gewoon vragen of zij de VT20 hebben en of zij ook bij die prijs van Redcoon willen gaan zitten...vast niet,but if you don't try...you won't know ;)

3,5 jaar geleden toen ik bij Prijstopper (is onlangs ITS geworden in Groningen en ook die is alweer weg) mijn Samsung plasma kocht was ie 1800 ofzo, dus ik zei dat ik hem best wilde kopen hier maar dat ie bij de MM maar 1500 was en ze gingen gelijk op die prijs zitten toen, eronder zelfs.

[ Voor 50% gewijzigd door devilsnight op 19-06-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Hoi allen, hier even een vraagje.
Als jullie héél dicht op jullie plasma zitten zien jullie dan ook groene spikkeltjes als sneeuw over het scherm gaan?
Dit zie je het beste op zwart.

Bij voorbaat dank.

(heb overigens een 50VT30)

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb een specifiek topic voor de VT30 series geopend. Hier kunnen we wat dieper ingaan op de model specifieke info, vragen etc.

Zie [plasma] Panasonic VT30 series specifiek

Blijkt dus niet te mogen, helaas pindakaas

[ Voor 10% gewijzigd door JimmyNL op 20-06-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Hoe presteert de G30 in een ruimte waar veel omgevingslicht aanwezig is? Kun je stellen dat LCD-tv's in dergelijke omgevingen inherent beter presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ik vind dat mijn G20 zeer goed in daglicht presteert, mits ik Eco-Mode aan heb en op modus Normaal kijk. Brightness staat dan soms wel een beetje in de min tussen 0 en -5. De Cinema modus met eco-mode aan kan ook wel, maar ik vind Normal met eco-mode aan dat toch net wat lekker kijken.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
nadroJ schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:14:
Wat misschien wel werkt is BD 3D speler rechtstreeks aan de tv en een optische kabel voor geluid naar de versterker. Of je dan HD geluid hebt is de vraag (weet niet of je Onkyo dat al ondersteunt), anders zal je denk ik wel digitaal geluid hebben (dolby digital).
Optische kabel ondersteund geen HD geluid, hiervoor heb je echt een HDMI kabel nodig.

Ik ben momenteel ook een beetje aan het klooien en de Onkyo die ik heb staan zou wel 3D/HD audio moeten kunnen, HD audio is wel gelukt maar 3D nog niet, hier moet ik dus denk ik nieuwe HDMI kabels voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is voor een 'normaal' mens in een gewone woonkamer uberhaupt het verschil te horen tussen Dolby Digital geluid en HD geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
DDarkForce schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:57:
[...]

Optische kabel ondersteund geen HD geluid, hiervoor heb je echt een HDMI kabel nodig.

Ik ben momenteel ook een beetje aan het klooien en de Onkyo die ik heb staan zou wel 3D/HD audio moeten kunnen, HD audio is wel gelukt maar 3D nog niet, hier moet ik dus denk ik nieuwe HDMI kabels voor kopen.
Maar praten we hier nu over twee soorten geluid? Dus voor de duidelijkheid;

Dolby Digital en DTS zijn nu gedegradeerd tot 'normaal geluid'

en Dolby True HD en DTS HD zijn 'HD geluid

Of zie ik het verkeerd? Mijn onkyo 606 ondersteund deze vier allemaal en zover ik weet kan hij de laatste twee ook via glas herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:06:
Is voor een 'normaal' mens in een gewone woonkamer uberhaupt het verschil te horen tussen Dolby Digital geluid en HD geluid?
Wat ik zo lees is het een duidelijk hoorbaar verschil, dus ja. Ik denk dat je wel minstens een 5.1 opstelling moet hebben.
JimmyNL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:12:
[...]

Maar praten we hier nu over twee soorten geluid? Dus voor de duidelijkheid;

Dolby Digital en DTS zijn nu gedegradeerd tot 'normaal geluid'

en Dolby True HD en DTS HD zijn 'HD geluid

Of zie ik het verkeerd? Mijn onkyo 606 ondersteund deze vier allemaal en zover ik weet kan hij de laatste twee ook via glas herkennen?
Ik ben nu dus ff aan het googlen en ik kom tegen dat HD geluid niet over optisch/coax kan en dus alleen over HDMI en multikanaals analoog (thanks Brad Pitt). Alleen 'normaal' geluid gaat over optisch/coax.

We gaan overigens wel erg off topic met dit onderwerp

[ Voor 119% gewijzigd door nadroJ op 20-06-2011 12:24 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:06:
Nauwelijks zeker als je ziet wat voor prutspeakers mensen normaal als "5.1 set" hebben staan. Als je fatsoenlijke speakers echter hebt zou je verschil moeten kunnen horen.
Als ik me niet vergis is Dolby Digital up to 96 kbit per kanaal en dat is natuurlijk niet zo hoog als bv een gangbaar mp3tje. Maar voor een film zal het voor de meeste mensen perfect zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
HD-audio gaat ook gewoon prima via multikanaals analoog. Geen HDMI voor "nodig" dus :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb zojuist de BD Batman the dark knight getest en de onkyo krijgt keurig DD-True HD binnen via glas en ook via coax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JimmyNL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:54:
Ik heb zojuist de BD Batman the dark knight getest en de onkyo krijgt keurig DD-True HD binnen via glas en ook via coax...
Zou hem koesteren want je hebt een uniek apparaat. Niemand op deze wereld doet het je na! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
:? Nu snap ik het ff niet meer. Hoe bekijk je de 3D?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nadroJ schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:00:
:? Nu snap ik er ook niks meer van. Hoe bekijk je de 3D?
No worries. wat 'ie zegt is geheel onmogelijk hoor. Geen reden tot verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je 3D wil met een receiver die geen 3D aan kan, maar wel HD-geluid wil, dan zijn er toch 3D BD-spelers met 2 HDMI-uitgangen? Ik meen dat Panasonic dat er iig op doet Panasonic doet dat in ieder geval met de DMP-BDT300, juist om backwards compatible te blijven met hdmi 1.3 en lagere apparatuur :)

Dan sluit je dus de ene high speed hdmi-kabel op je tv aan voor 3D en schakel je alsnog geluid (in HD) via je receiver.
Dan geeft je apparaat dat verkeerd aan. Wel fijn opzich, weet je meteen dat je het verschil niet hoort en dat je dus niet hoeft te investeren in extra hdmi-kabels...

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 20-06-2011 13:30 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ahhhh, I see... ik had per abuis natuurlijk èn HDMI èn een optische verbinding... dat wil dus niet zeggen dat het geluid over de optische ging idd...

Anyway, het geluid is vrij bizar mooi (via HDMI)... In het geheel heb ik 3d nog niet getest omdat mijn BD35 dat niet ondersteund.

Andere benadering,

Toekomstige BD 3d speler rechtstreeks op de TV aansluiten om hdmi 1.4 probleem op te lossen.
Als ik dan de optische out vanuit tv naar onkyo breng, zou dit dan wel Dolby Digital of DTS kunnen opleveren?

En... zijn er geen spelers met twee keer hdmi out, zodat je voor de audio appart naar de versterker kunt gaan maar dan enkel met geluid en de tv ook direct benaderd.

Ik moet zeggen dat ik het al met al aardig mistig vind. Toen ik mijn vorige plasma kocht, kocht ik daar nieuw geluid bij (onkyo). Toen ben ik volledig over gegaan, dus alles naar HDMI. Nu krijg ik een andere tv, en nu lijkt het er wederom op dat ik een nieuwe versterker kan gaan zoeken om 3d netjes te kijken en luisteren.... pffff binnen amper 3 jaar tijd... word een kostbare hobby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Dacht al dat je HDMI én optisch aangesloten had.

Over je andere benadering: DTS en DD moet je volgens mij sowieso kunnen krijgen, alleen HD geluid dus niet. Als je dan zoals ik ergens boven heb gezegd de BD 3D speler via HDMI op je tv aansluit en optisch op je receiver moet het volgens mij werken (dan ga ik er wel vanuit dat je op de BD speler beeld en video apart kan laten lopen over HDMI en optisch). Als je zowel beeld als geluid over je tv laat lopen dan weet ik niet wat voor geluid je krijgt. Ik denk ook wel DTS/DD, maar dat weet ik niet zeker.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Even een vraagje aan de gamers hiero...ik ben zelf een groot gamer namelijk.

Toen ik mijn Samsung plasma 3,5 jaar geleden kocht heb ik de fout gemaakt gelijk te gaan gamen op Dynamic, want ik vond de felle kleuren en 'shiney' effecten in de graphics zo mooi, en al laten die felle kleuren het in adventure games er wel heel mooi en vrolijk uitzien, het is schijnbaar zéér slecht voor de tv zelf en ook 'hoor' je games niet zo te spelen.

Dus pas sinds een jaar of anderhalf speel ik op de movie setting en heb weinig aan settings veranderd. Edge enhancement is uit, want al lijkt de boel scherper erdoor, dat is het helemaal niet. Hoe dan ook...over een tijdje heb ik dus een Panasonic VT20, wat is de beste mode om dan te kiezen, zeker gewoon weer movie/cinema he? Ik wil het echt op zijn allermooist krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Er is een Game mode als het goed is. Van dat kleine beetje wat ik erover gelezen heb is die modus best goed.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ok dan, want op de Samsung zit ook eentje maar dat maakt de boel er alleen maar lelijker op. Die game mode is echt 3x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Gewoon zelf ervaren welke mode het beste is naar jou smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
psy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Nauwelijks zeker als je ziet wat voor prutspeakers mensen normaal als "5.1 set" hebben staan. Als je fatsoenlijke speakers echter hebt zou je verschil moeten kunnen horen.
Als ik me niet vergis is Dolby Digital up to 96 kbit per kanaal en dat is natuurlijk niet zo hoog als bv een gangbaar mp3tje. Maar voor een film zal het voor de meeste mensen perfect zijn.
Jij bent hier denk ik een beetje in de war en bent een aantal zaken door elkaar aan het halen. Dat zou ik graag willen rechtzetten voordat tweakers met een 5.1 set denken dat ze naar inferieure MP3 kwaliteit aan het luisteren zijn.
Normaal Dolby Digital (2.0 of 5.1) gaat tot 48khz sample rates, dit heeft totaal niets te maken met bitrate waar jij naar verwijst met MP3 (b.v. 128kbit/s of 320kbit/s). De bitrate van Dolby Digital gaat tot 448kbit/s, een stuk hoger al dus dan de geluidskwaliteit van het beste MP3 bestand, tevens zorgt de maximale sample-rate van 48khz ervoor dat Dolby Digital geluid al van hogere kwaliteit is dan van CD (41.1khz).

Daarnaast heeft b.v. Dolby True HD zelfs een maximale bitrate van 18mbit/s bij sample-rate van 96khz (8 kanalen) of zelfs 192khz (6 kanalen)

Bronnen: Wikipedia: Dolby TrueHD en Wikipedia: Dolby Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Grrrrrene schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Als je 3D wil met een receiver die geen 3D aan kan, maar wel HD-geluid wil, dan zijn er toch 3D BD-spelers met 2 HDMI-uitgangen? Ik meen dat Panasonic dat er iig op doet Panasonic doet dat in ieder geval met de DMP-BDT300, juist om backwards compatible te blijven met hdmi 1.3 en lagere apparatuur :)

Dan sluit je dus de ene high speed hdmi-kabel op je tv aan voor 3D en schakel je alsnog geluid (in HD) via je receiver.
[...]

Dan geeft je apparaat dat verkeerd aan. Wel fijn opzich, weet je meteen dat je het verschil niet hoort en dat je dus niet hoeft te investeren in extra hdmi-kabels...
Een ander optie is b.v. een Blu-ray player die dus 8 kanaals PCM doet en dus de Dolby True HD en DTS MA al heeft gedecodeerd. Zo kun je met iedere "oude" surround receiver/versterker dus genieten van de kwaliteit van Dolby True HD en DTS MA.

Een voorbeeld van zo'n player die dit met zeer fijne DACs doet is de Oppo BDP-93 en de BDP-95.

Zie hieronder de achterkant van de Oppo BDP-93 met de PCM 8 kanaals outputs:
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/7870/bdp93backhr.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb een Xbox 360 en PS3, en stel ik wil 3D gebruiken, dan zal ik dus geen surround geluid horen? Ik heb alles via optical aangesloten op een Yamaha surround versterker. Of begrijp ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:00
http://www.highdefjunkies...232&viewfull=1#post248232

Ik durf het niet aan om m'n VT30 te gaan flashen naar die nieuwe fw. Ik hoop alleen dat panasonic deze fw spoedig uit gaat rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
devilsnight schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:20:
Ik heb een Xbox 360 en PS3, en stel ik wil 3D gebruiken, dan zal ik dus geen surround geluid horen? Ik heb alles via optical aangesloten op een Yamaha surround versterker. Of begrijp ik het nou verkeerd?
Je krijgt sowieso surround geluid, DD of DTS. Maar via optical zal je dus niet DTS HD MA (master) of Dolby True HD geluid krijgen.
DutchOwnage schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:33:

Ik durf het niet aan om m'n VT30 te gaan flashen naar die nieuwe fw. Ik hoop alleen dat panasonic deze fw spoedig uit gaat rollen :)
Wel mooi dat ze het via een FW update gaan verhelpen. Ik zou zelf ook wachten totdat de nieuwe FW via de updater te installeren is.

[ Voor 37% gewijzigd door nadroJ op 20-06-2011 18:55 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik vind het ook een mooi bericht, hoewel ik die fb steeds minder ga zien eerlijk gezegd. Of ik heb mijzelf gedwongen om er niet op te letten, dat kan natuurlijk ook. Maar toch, hopelijk volgt na Spanje de rest ook snel.

Die Amerikanen op dat forum worden gek, denken dat Noord-Amerika wordt overgeslagen :9

Edit: hmm volgende week zou de nieuwe fw overal beschikbaar moeten komen. We wachten af.

[ Voor 29% gewijzigd door DutchOwnage op 20-06-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
nadroJ schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:54:
[...]

Je krijgt sowieso surround geluid, DD of DTS. Maar via optical zal je dus niet DTS HD MA (master) of Dolby True HD geluid krijgen.

[...]

Wel mooi dat ze het via een FW update gaan verhelpen. Ik zou zelf ook wachten totdat de nieuwe FW via de updater te installeren is.
Ah op die fiets. Ach maakt mij niet zoveel uit, mijn versterker ondersteund dat toch niet voor zover ik weet en het geluid is gewoon subliem genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

zou deze fix ook uitgerold worden voor de G20 serie? Hope so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb mij even verdiept in wat 3D blu ray spelers van panasonic. De BDT-310 zou een uitkomst zijn;

Deze Full HD 3D Blu-ray-speler beschikt over 2 HDMI-uitgangen waardoor u 1 uitgang exclusief voor uitgaande audiosignalen kunt gebruiken. Op deze manier laat de DMP-BDT310 u optimaal genieten van de hoogwaardige video- èn audiokwaliteit van (3D) Blu-ray. Daarnaast kunt u, dankzij deze extra HDMI-uitgang, de DMP-BDT310 ook perfect integreren in uw huidige home cinema systeem.

Deze speler vind je voor net onder de 200 euro.. dat is het mij nog wel waard om alles op de juiste manier te kunnen gebruiken zonder aan een nieuwe AV receiver te moeten. Nog even wachten tot de kerst ben ik bang ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23

Nice _O_. Als dit doorgaat en dit komt voor de VT30 uit, zijn we van dit probleem af. Dan blijft er weinig meer over om NIET voor dit model te gaan volgens mij :). Aangezien de 50hz bug tot minimaal te beperken is door IFC op "medium" te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Arnout schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:16:
[...]

Zou je deze TV (P42VT30) ook aan een nog plattere muurbeugel kunnen bevestigen, zoals deze: http://www.muurbeugel.nl/...h+led+tv%27s+zwart/7974/0

Die is 10mm dik. Zitten alle stekkers en aansluitingen zo dat je hem goed met deze beugel kunt monteren?
Inmiddels een VT30 gemonteerd met deze beugel. Het ziet er zeer strak uit... maar: de netvoedingkabel van de tv heeft een ferriet ring. Deze ring zit nu klem tussen muur en tv en drukt de onderkant van de tv naar voren waardoor hij wat scheef hangt (scherm is licht naar boven aan het wijzen).
Ik zag bij het ophangen dat deze kabel mogelijk demonteerbaar is... De vraag is: kan ik deze ferriet ring probleemloos verwijderen door de kabel te vervangen door een normale netvoeding kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 22:10
Hallo VT30 bezitters, een vraagje aan jullie..

Hebben jullie ook last van een groene rand aan de onderkant van het scherm bij reclame's?

Vind het vrij storend namelijk

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Niek-panna schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:20:

Hebben jullie ook last van een groene rand aan de onderkant van het scherm bij reclame's?

Nee. Wel gister een groene rand aan de rechterkant bij Film1 Premiere HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Arnout schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:50:
Inmiddels een VT30 gemonteerd met deze beugel. Het ziet er zeer strak uit... maar: de netvoedingkabel van de tv heeft een ferriet ring. Deze ring zit nu klem tussen muur en tv en drukt de onderkant van de tv naar voren waardoor hij wat scheef hangt (scherm is licht naar boven aan het wijzen).
Ik zag bij het ophangen dat deze kabel mogelijk demonteerbaar is... De vraag is: kan ik deze ferriet ring probleemloos verwijderen door de kabel te vervangen door een normale netvoeding kabel?
Bij de Karwei een platte stekker met onderuitgang kopen a EUR 1,99... de stekker van de Panasonic er af knippen en de Karwei stekker er aan zetten. Did the trick for me. :9

Waar de kabel de TV ingaat vond ik niet bepaald demontabel. Er zit een speciale plug in en dat zit goed vast... daar zat ik liever niet aan. Dus verving ik de stekker maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Barca op 21-06-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek-panna schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:20:

Was volgens mij al eeder langs gekomen. In je settings 'overscan' aanzetten. Dan met 'aspect' op de AB je scherm op juist of auto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Barca schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:52:
[...]
Waar de kabel de TV ingaat vond ik niet bepaald demontabel. Er zit een speciale plug in en dat zit goed vast... daar zat ik liever niet aan. Dus verving ik de stekker maar.
Weet je nog wat voor plug? Gaat dit over de VT30?
Want afknippen is echt last resort... dan moet er alsnog een kroonsteentje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Arnout schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:06:
Weet je nog wat voor plug? Gaat dit over de VT30?
Want afknippen is echt last resort... dan moet er alsnog een kroonsteentje op.
Je begrijpt me niet denk ik. Ja uiteraard heb ik het over de VT30.

Je hebt aan de ene kant een soort van plastic plug met daarin de 3 stroomdraden en die gaat je TV in aan de achterkant. Aan de andere kant zit een stekker die je stopcontact in gaat. Echter, de stekker die je (inbouw)stopcontact in gaat steekt zo'n 4,5 cm uit de muur vandaan. Mijn Vogel beugel komt 3,5cm van de muur af. Kortom de stekker is te groot omdat hij een rechte (achter)aansluiting heeft. Als je nou gewoon bij de Karwei een andere stekker haalt namelijk eentje met een onderuitgang... dan red je het wel en hangt je TV niet meer scheef.

Mijn stopcontact zit achter de TV. Een kroonsteentje hoeft er niet op... sterker nog ik zou niet weten waar dat zou moeten... want de draden zitten helemaal muurvast in die plastic plug die je TV in gaat... ik zou het niet aandurven dat los te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Barca op 21-06-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Barca schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:25:
[...]

Je begrijpt me niet denk ik. Ja uiteraard heb ik het over de VT30.

Je hebt aan de ene kant een soort van plastic plug met daarin de 3 stroomdraden en die gaat je TV in aan de achterkant. Aan de andere kant zit een stekker die je stopcontact in gaat. Echter, de stekker die je (inbouw)stopcontact in gaat steekt zo'n 4,5 cm uit de muur vandaan. Mijn Vogel beugel komt 3,5cm van de muur af. Kortom de stekker is te groot omdat hij een rechte (achter)aansluiting heeft. Als je nou gewoon bij de Karwei een andere stekker haalt namelijk eentje met een onderuitgang... dan red je het wel en hangt je TV niet meer scheef.

Mijn stopcontact zit achter de TV. Een kroonsteentje hoeft er niet op... sterker nog ik zou niet weten waar dat zou moeten... want de draden zitten helemaal muurvast in die plastic plug die je TV in gaat... ik zou het niet aandurven dat los te halen.
In mijn geval gaat het om de ferriet ring die ca. 10 cm vanaf de tv in het netsnoer verwerkt zit. Deze is toch 2cm dik en drukt de tv naar voren (alleen de onderkant van de tv). Ik gebruik een simpele muurbeugel welke 1cm afstand geeft tussen tv en muur. De fans kunnen hun warmte goed kwijt.

Ik heb inmiddels al wat meer gevonden:
I read one of the UK reviews that said the power cord is permanently attached to the back of the VT30, is this the case for the US models as well?
I had the same question and Robert (at VE) was kind enough to unscrew the cover plate and see that there is a three slot molex-type male connector that snaps into the female end on the TV. Although technically detachable, I suspect one would have a hard time finding a version of this power cable longer than the one supplied (~6.5 feet). Too bad the TV end of the power cable isn't the typical EIC plug (e.g. most PCs, printers, etc).
http://www.highdefjunkies...-other-owners-plans/page4

Zou het om zoiets gaan?
Afbeeldingslocatie: http://azsurplus.com/images/cloverleaf_mickey_ac_cord.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
Arnout schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:59:
[...]

In mijn geval gaat het om de ferriet ring die ca. 10 cm vanaf de tv in het netsnoer verwerkt zit. Deze is toch 2cm dik en drukt de tv naar voren (alleen de onderkant van de tv). Ik gebruik een simpele muurbeugel welke 1cm afstand geeft tussen tv en muur. De fans kunnen hun warmte goed kwijt.

Ik heb inmiddels al wat meer gevonden:

[...]

[...]

http://www.highdefjunkies...-other-owners-plans/page4

Zou het om zoiets gaan?
Gaat om zoiets: Verwijderd in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series" ;)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Exact! En dat ding durf ik dus niet los te halen omdat de 3 stroomdraden vastgegoten zitten in dat plastic ding wat precies in de TV past. Daarom heb ik de stekker zelf maar vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Barca op 21-06-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dank. Tja. Dat vervang je niet zomaar, ik zie geen schroefjes zitten... dat wordt óf afknippen vlak voor de ferriet kern, of gewoon zo laten. Jammer dat ze dit zo gedaan hebben bij deze serie. Zeker als je alle kabels netjes in je muur wilt verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 22:44

Nou hij doet t hoor :-)

Vooral het initialiseren nadat ik de nieuwe firmware erop gezet had waren een spannende twee minuten.

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:29
Waar heb je de file vandaan gehaald uiteindelijk? En wat zijn je ervaringen tot dusver? Zijn de FBr's weg of verminderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
De link geeft je een firm.dlc bestand, dat moet je openen in JDownloader, dat geeft je uiteindelijk het SDDL.SEC bestand, dat heb ik op een lege SD kaart gezet en zodra ik dat in de tv (p42v30) stopte vroeg hij of ik de update wilde doorvoeren.

De afgelopen 10 minuten doet ie het prima, ik zie geen fluctuating blackness of brightness, maar eerlijk gezegd had ik daar al niet zo'n last van.
cjpunt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:06:
Waar heb je de file vandaan gehaald uiteindelijk? En wat zijn je ervaringen tot dusver? Zijn de FBr's weg of verminderd?

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Pfff. jij durft, ik niet hoor. Wacht wel totdat die officieel wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
Hier wat vage plaatjes van t proces (voor zolang ik t open laat staan):
https://skydrive.live.com...esid=A3929DA7075B1864!327

Als softwareversie heb ik nu 1520-10000

Op het Higdefjunkies-forum zegt iemand dat het over een week officieel uitkomt, even wachten is misschien wel verstandiger :)

[ Voor 22% gewijzigd door esmit op 21-06-2011 14:36 . Reden: officieel over een week? ]

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Bij mij kwamen de ferriet kernen los. Ik moet ze dus zelf op de kabel zetten. Ik heb besloten dit niet te doen omdat ik een storingsvrij plaatje heb. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan maar bezit te weinig kennis om dit te onderbouwen ;-). Ik merk in ieder geval geen verschil. In de manual staat ook dat je een kern moet plaatsen op de UTP kabe, mits je bedraad online wil. Ook niet gedaan, nergens last van verder... Vervolgens heb ik de meeste aansluitingen achterop aangesloten en in de muurgoot laten zakken zodat mocht ik in de toekomst wat willen veranderen ik dat op de vloer kan uitvechten ipv steeds achter het toestel aan de wandbeugel te moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esmit schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:11:
De link geeft je een firm.dlc bestand, dat moet je openen in JDownloader, dat geeft je uiteindelijk het SDDL.SEC bestand, dat heb ik op een lege SD kaart gezet en zodra ik dat in de tv (p42v30) stopte vroeg hij of ik de update wilde doorvoeren.

De afgelopen 10 minuten doet ie het prima, ik zie geen fluctuating blackness of brightness, maar eerlijk gezegd had ik daar al niet zo'n last van.

[...]
Zie je kans die file even ergens te uppen? Als ik het bestand ophaal, krijg ik steeds een foutmelding bij het unzippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
Die melding heb ik genegeerd bij het uitpakken van het bestand
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:22:
[...]

Zie je kans die file even ergens te uppen? Als ik het bestand ophaal, krijg ik steeds een foutmelding bij het unzippen.

[ Voor 14% gewijzigd door esmit op 21-06-2011 15:32 . Reden: Link naar bestand tussen Skydrive foto's verwijderd ]

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewist....

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esmit schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:29:
Die melding heb ik genegeerd bij het uitpakken van het bestand

[...]
Heb het bestand gekopieerd naar een SDHC 16GB. In de TV maar hij geeft aan , 'kan het bestand niet lezen, controleer media-drager'?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
Ik had een ouder gewoon SD kaartje, 1Gb die deed t wel.

[ Voor 3% gewijzigd door esmit op 21-06-2011 16:06 ]

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens kijken of ik nog ergens zo n ding heb liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dit bestand is specifiek bedoeld voor gebruik met een SD kaart toch? Met een USB stick werkt het niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
esmit schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:29:
Hier wat vage plaatjes van t proces (voor zolang ik t open laat staan):
https://skydrive.live.com...esid=A3929DA7075B1864!327

Als softwareversie heb ik nu 1520-10000

Op het Higdefjunkies-forum zegt iemand dat het over een week officieel uitkomt, even wachten is misschien wel verstandiger :)
Beste VT30 eigenaren, om het proces te versnellen zodat de nieuwe firmware (1.520) snel officieel uitkomt in Nederland heb ik de onderstaande email verstuurd naar infocentre@panasonic.nl

Beste heer/mevrouw,

Ik heb op internet vernomen, om precies te zijn op dit forum: http://www.highdefjunkies...hread&p=248232#post248232

Dat er inmiddels in Spanje door Panasonic Spanje aan een aantal mensen een nieuwe firmware (1.520) is verstuurd per email. Zie de weblink hierhoven.
Met deze firmware is het FBr probleem oftewel Fluctuating Brightness probleem met uw Plasma TVs op de VT30 Serie verholpen.

Ik neem aan dat u al verschillende klachten heeft gehad m.b.t. dit fluctuating brightness probleem, welke zichtbaar is op de GEHELE 2011 lijn van Panasonics PDF TVs. Zie hier op Youtube wat Fluctuating Brightness is: YouTube: ‪Panasonic GT30 - Fluctuating Brightness Problem‬‏.
Het is een shift in gamma als de intensiteit van de video scene plotseling veranderd van donder naar licht of andersom.

Nu heeft de bovenstaande firmware (1.520) die door Panasonic Spanje is uitgereikt dit verholpen voor de VT30 Plasma TV.

Ik zou graag weten wanneer deze firmware officieel beschikbaar komt in NL, gezien ik het vrij link vindt om een Spaanse firmware van internet op mijn TV te zetten. Echter is het al wel bevestigd door leden van het bovenstaande forum HDjunkies dat deze firmware ook werkt op Franse, Duitse en Griekse VT30 TVs.

Kunt u met de engineers in Japan misschien contact hebben of deze firmware 1.520 ook geschikt is voor de NL modellen, zodat ik deze ook op korte termijn beschikbaar kan krijgen. De firmware uit Spanje is mensen beschikbaar gemaakt via een FTP van Panasonic Japan.

Ik hoor graag spoedig van u.

MvG,

Tim Heijt

Ik vraag hierbij aan alle eigenaren van een VT30 hier om een soortgelijke email te sturen naar infocentre@panasonic.nl zodat we tenminste serieus worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Doen we!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Ik zou de TS nog graag een keer uitbreiden met foto's van alle modellen.
Tot nu toe staan er alleen foto's van:
2010
• V20

2011
• VT30
• GT30

Er missen dus nog:
2010
• VT20
• GT20
• G20
• S20
• X20
• C2

2011
• ST30
• G30
• S30

Heb je een van deze tv's staan, die nog geen foto's hebben, post ze dan hier, en ik zet ze in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Zal als ik thuis kom 's wat foto's maken van m'n 42G20!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:26:
Dit bestand is specifiek bedoeld voor gebruik met een SD kaart toch? Met een USB stick werkt het niet neem ik aan?
Ook al geprobeerd. Zelfde melding via een usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nou was ik er zo zeker van voor de VT20 te willen gaan, omdat ik overal hoor hoe goed panasonic plasma's zijn, en toen kwam ik ineens deze tegen.

http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/samsung/ps50c7700/902345/

Qua prijs ook best een behoorlijk verschil. Maar ja...hier is zeker weinig advies voor te geven he? Ik kan wel vragen...welke is de betere, maar dat verschilt per persoon zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim_heijt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:33:
[...]

Ik vraag hierbij aan alle eigenaren van een VT30 hier om een soortgelijke email te sturen naar infocentre@panasonic.nl zodat we tenminste serieus worden genomen.
Net verstuurd..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
JimmyNL schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:40:
Bij mij kwamen de ferriet kernen los. Ik moet ze dus zelf op de kabel zetten. Ik heb besloten dit niet te doen omdat ik een storingsvrij plaatje heb. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan maar bezit te weinig kennis om dit te onderbouwen ;-). Ik merk in ieder geval geen verschil. In de manual staat ook dat je een kern moet plaatsen op de UTP kabe, mits je bedraad online wil. Ook niet gedaan, nergens last van verder... Vervolgens heb ik de meeste aansluitingen achterop aangesloten en in de muurgoot laten zakken zodat mocht ik in de toekomst wat willen veranderen ik dat op de vloer kan uitvechten ipv steeds achter het toestel aan de wandbeugel te moeten...
De ferriet-ringen om de kabels worden vaak gebruikt om straling vanuit het apparaat te filteren.. Dat je geen verschil merkt kan dus inderdaad goed kloppen want dat is niet het doel van die dingen..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:53:
[...]

Ook al geprobeerd. Zelfde melding via een usb-stick.
Krijg nou wat! Het is mij gelukt via een USB stick. Staat nu firmware 1.520 op de tv. Net 5 minuten gekeken op via verschillende beeldinstellingen (THX, Normaal. Prof.) en tot dusver geen FB'r meer te zien. Vanavond verder in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:15:
[...]

Krijg nou wat! Het is mij gelukt via een USB stick. Staat nu firmware 1.520 op de tv. Net 5 minuten gekeken op via verschillende beeldinstellingen (THX, Normaal. Prof.) en tot dusver geen FB'r meer te zien. Vanavond verder in de gaten houden :)
Schiet mij maar lek!!! Hoe groot is dat bestand bij jou? Bij mij is ie: 49,2 MB (51.634.864 bytes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DutchOwnage schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:15:
[...]

Toch wel interessant deze firmware. Hopelijk geeft Panasonic ook nog een uitgebreide changelog.

Door deze FW ga ik de VT30 wellicht wel kopen ipv wachten tot 2012.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:42:
[...]

Schiet mij maar lek!!! Hoe groot is dat bestand bij jou? Bij mij is ie: 49,2 MB (51.634.864 bytes)
Idem dito. Wat raar dat ie hem bij jou niet pakt? Nu maar hopen en bidden dat ik geen vervelende bijverschijnselen ga ondervinden, maar daar ga ik maar niet van uit. So far so good na 3 kwartier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik gewoon een schone fat32 8BG A-data stick.....Snap er echt geen bal meer van.

Hij komt met:

Kan het bestand niet lezen. Controleer het bestand op de mediadrager AUB. (0002)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik heb een schone Kingston 8GB stick gebruikt. Ging in 1 keer goed, wel klamme handjes dat wel :9
Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.