Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn p42vt20 aan de muur bevestigd met een universeel ophangsysteem van HQ.
Dit werkt met een staalkabel (gespannen tussen de bovenste vesa-gaten) aan de tv en plaatjes aan de muur.
Op zich werkt dit prima ware het niet zo dat de aansluitingen aan de achterkant zitten.

Heb mbv hoek verloop stukken de HDMI en SPDIF naar beneden gericht, dus hier heb ik geen last meer van.
Nu komt de voedingskabel tegen de muur aan. Hierdoor hangt de tv onderaan van de muur af.

Nu wil ik de APL-3B bestellen. Zijn er mensen die deze ook gebruiken voor de p42vt20?
Hangt de tv dan strak op de muur, oftewel komen de kabels niet tegen de muur?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 15:11 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timestrom
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06-2021
Joepla schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:03:
[...]

Valt mij ook op, het is echt gestoken scherp. En dat bij een resolutie van 1440 x 1080 op de UK kanalen ipv 1920x1080 op NL.
In NL wordt nog tamelijk veel ge-upscaled, tot voor kort ook de F1 bij RTL7HD. Da's nu eindelijk opgelost en maakt een wereld van verschil op de 50".
Ik hou niet van voetbal. keek vroeger nooit naar natuurprogramma's.
Maar als je een Panasonic hebt (en zeker een 50VT30) dan zit je gewoon te genieten van programma's over dieren op BBC-HD preview. Het is belachelijk maar de schitterende beeldkwalteit zorgt dat je gewoon geniet van programma's die je in SD of een slecht toestel niet zou bekijken.

Wie in de Media Markt een Pana Plasma vergelijkt met een LED zou denken dat die LED ongeveer hetzelfde is of mogelijk zelfs beter.
We hebben de proef op de som genomen en mijn buurman zijn high end 50" Samsung LED ( wel een C model dus oudere seire van vorig jaar) naast mijn 50VT30 thuis gezet. De LED was cartoon achtig. De Pana was in vergelijk natuurlijker. Ik moet wel toegeven dat ik zelf de THX mode die men de hemel inprijst te saai vind. Ik ga voor normaal en stel hem iets koeler in. Vind zelf THX te groen /gelig maar dat kan aan mijn ogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
timestrom schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:44:
Wie in de Media Markt een Pana Plasma vergelijkt met een LED zou denken dat die LED ongeveer hetzelfde is of mogelijk zelfs beter.
Mooie anekdote wat dat betreft: Een verkoper probeerde mij te overtuigen om een ander toestel te nemen door dit (een Sony LCD/LED?) en de G20 uit te schakelen en mij erop te wijzen dat de Sony dan aanzienlijk donkerder (in zijn woorden: zwarter) was.
Vind zelf THX te groen /gelig maar dat kan aan mijn ogen liggen.
Dit zien meer mensen volgens mij, heb er zelf niet zoveel last van. Heb zelf wel een beetje last van een te lichte woonkamer (4e verdieping, vrij, zuidwesthoek, witte muren en veel glas), wat een negatief effect op het contrast heeft. Hopelijk is dat effect na de zomer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

timestrom schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:44:
[...]Ik hou niet van voetbal. keek vroeger nooit naar natuurprogramma's.
Maar als je een Panasonic hebt (en zeker een 50VT30) dan zit je gewoon te genieten van programma's over dieren op BBC-HD preview. Het is belachelijk maar de schitterende beeldkwalteit zorgt dat je gewoon geniet van programma's die je in SD of een slecht toestel niet zou bekijken.
Ik herken dit wel :)
Had mijn P50G20 vorig jaar iets voor de start van het WK en ook ik ben geen voetbalkijker. Nu was het inderdaad genieten van veel wedstrijden met bizar scherpe beelden. Het goede camerawerk droeg hier ook aan bij, maar het verschil met vroegah was gigantisch.

Helaas ben ik alweer helemaal gewend ;)

Overigens kijk ik via de schotel (VU+ Duo ontvanger), betere kwaliteit (bv. KPN glasvezel zoals ook hier beschikbaar) ben ik nog niet tegengekomen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Bij Foka (let op: niet op voorraad) bieden ze nu de P42VT20 aan voor €799:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Hier staat de 50vt30 sinds vandaag ook te pronken :*) . Helemaal wat ik er van verwacht had, zo'n mooi toestel is het. Ook 3D vind ik he-le-maal geweldig. Net wat 3D demo's van natuurlijk Panasonic maar ook van Sony en Samsung bekeken. Echt fantastisch!. Vanavond op m'n gemak eens lekker Avatar 3D en Alice in Wonderland 3D kijken, met als afsluiter wat Imax 3D spul. Helemaal content en happy :)

Voor digitaal SD tv gebruik ik overigens THX stand, 3D content op Dynamisch en HD/Blu Ray's zet ik hem voorlopig op standje normaal. Dit kan nog veranderen naar THX maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten wat nu het beste is. Dat Dynamisch voor 3D is was op aanraden van de installateur. Ik moet normaal gesproeken helemaal niks van stand Dynamisch hebben, maar voor 3D materiaal komt dat inderdaad als beste uit de verf vind ik. Komt natuurlijk door de brillen, dat maakt het allemaal wat donkerder dus Dynamisch compenseert dat.

[ Voor 40% gewijzigd door DutchOwnage op 09-06-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:15
@dutchownage, als je Avatar wilt zien EN alice, dan is je avond ook wel om. Avatar is 3 uren en alles ook 2 volgens mij:P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Is het eigenlijk mogelijk om op de gt (of vt) serie 3d mkv's (bv half sbs) af te spelen via de Usb aansluiting?

Ik gebruik nu nog xbmc om films op af te spelen. Maar die ondersteund geen 3d
Als ik een externe hd kan aansluiten voor 3d films zou dat wel mooi zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Inmiddels is er al een aantal keren een bericht in dit topic geplaatst m.b.t. de prijzen van b.v. de 50" VT30. Nu heb ik (denk ik) een zeer scherp aanbod gekregen voor de 50" VT30 van een niet nader te noemen winkel/webshop.

Deze wil mij namelijk de tv aanbieden voor dezelfde prijs als Redcoon in het verleden 2 dagen heeft gedaan, namelijk 1618,- EURO. Een groot voordeel: Nederlands model, dus gewoon 2 jaar garantie aan huis van Panasonic Nederland. Wat dus niet het geval is met EU modellen die veel webshops verkopen (eigenlijk alle die hem niet voor 2099,- EURO verkopen). Update: zie reactie mark2000

Mochten er mensen hier lezen die interesse hebben om deze tv ook voor deze prijs te bemachtigen PM dan even. Misschien valt er dan nog wat extra korting/garantie uit te slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 18:27
@ tim_heijt

Dat over het EU model is al lang achterhaald. Alle in de EU geleverde TV's krijgen van Panasonic volledige NL garantie. Bron: Panasonic zelf.

Echter willen sommige winkeliers ermee schermen om je over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
mark2000 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:25:
@ tim_heijt

Dat over het EU model is al lang achterhaald. Alle in de EU geleverde TV's krijgen van Panasonic volledige NL garantie. Bron: Panasonic zelf.

Echter willen sommige winkeliers ermee schermen om je over te halen.
Ok, thanx voor de info. Misschien ook handig als dit in de TS wordt vermeld!
Desalniettemin, denk ik dat het een zeer nette prijs is en dat was de hoofdreden van mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Renegade666 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:05:
@dutchownage, als je Avatar wilt zien EN alice, dan is je avond ook wel om. Avatar is 3 uren en alles ook 2 volgens mij:P
Lol ja das waar ook, zijn beiden nogal lange films :9 . Laat ik het voorlopig ff bij eentje per avond houden voor ik straks écht koppijn zou krijgen. Voorlopig nergens last van gelukkig. Pff had vanmiddag ook even zo'n Pana demootje gezien voor voetbal in 3D, was een wedstrijd tussen Inter Milaan en AS Roma dacht ik. Dat ziet er écht briljant uit gewoon. Ik hoop dat de Champions League volgend jaar wat meer wedstrijden in 3D uit gaat verzorgen dan behalve de finale, want dit smaakt naar meer. Moeten we het in Nederland dan natuurlijk ook nog wel ergens te zien krijgen... Of misschien wat wedstrijden van EK 2012 wellicht?

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 09-06-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
DutchOwnage schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:11:
Hier staat de 50vt30 sinds vandaag ook te pronken :*) . Helemaal wat ik er van verwacht had, zo'n mooi toestel is het. Ook 3D vind ik he-le-maal geweldig. Net wat 3D demo's van natuurlijk Panasonic maar ook van Sony en Samsung bekeken. Echt fantastisch!. Vanavond op m'n gemak eens lekker Avatar 3D en Alice in Wonderland 3D kijken, met als afsluiter wat Imax 3D spul. Helemaal content en happy :)

Voor digitaal SD tv gebruik ik overigens THX stand, 3D content op Dynamisch en HD/Blu Ray's zet ik hem voorlopig op standje normaal. Dit kan nog veranderen naar THX maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten wat nu het beste is. Dat Dynamisch voor 3D is was op aanraden van de installateur. Ik moet normaal gesproeken helemaal niks van stand Dynamisch hebben, maar voor 3D materiaal komt dat inderdaad als beste uit de verf vind ik. Komt natuurlijk door de brillen, dat maakt het allemaal wat donkerder dus Dynamisch compenseert dat.
Waar haal je die demo's vandaan? Gewoon via Viera connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:40
DarkSide schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:12:
Is het eigenlijk mogelijk om op de gt (of vt) serie 3d mkv's (bv half sbs) af te spelen via de Usb aansluiting?

Ik gebruik nu nog xbmc om films op af te spelen. Maar die ondersteund geen 3d
Als ik een externe hd kan aansluiten voor 3d films zou dat wel mooi zijn.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk. Ben benieuwd eigenlijk waarmee de rest 3D content bekijkt. Ik kan nu alleen films via bluray speler bekijken wat 3d betreft. Of kan dat ook bv via USB met TV zelf?

Sorry voor de noob vragen. Ik wordt ook een dagggie ouder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
lazrambo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:51:
[...]

Waar haal je die demo's vandaan? Gewoon via Viera connect?
Nee, Usenet. Er wordt best al het een en ander 3D spul gepost op Spotnet. Ik heb nog zéker wel 150 3D docu's en tientallen films voor de boeg. Dus voor de mensen, zoals ook de persoon boven mij, die graag veel 3D content wil bekijken: koop een mediaplayertje en verdiep je in de wereld van Usenet. Er gaat een wereld aan 3D materiaal open :)

Misschien is een mediaplayer niet eens noodzakelijk. Wellicht volstaat een USB stick al ik weet niet in hoeverre de interne player van de Pana met welke formats overweg kan dat moet ik nog uitzoeken.

[ Voor 38% gewijzigd door DutchOwnage op 10-06-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
DutchOwnage schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:54:
[...]

Nee, Usenet. Er wordt best al het een en ander 3D spul gepost op Spotnet. Ik heb nog zéker wel 150 3D docu's en tientallen films voor de boeg.
* yannickie111 denkt dat een discussie hoe je een je films komt niet op T.net thuishoort :+

Maar Tweakers weten zelf toch wel hoe ze aan hun media moeten komen O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja, excuus ;) . Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat de mensen die een 3D tv kopen, vooral die hier op Tweakers, ook wel hun weg naar 3D spul zouden weten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
DutchOwnage schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:00:
Ja, excuus ;) . Ik had eerlijk gezegd ook wel verwacht dat de mensen die een 3D tv kopen, vooral die hier op Tweakers, ook wel hun weg naar 3D spul zouden weten te vinden.
Ik heb me op een ander tweakers forum laten vertellen dat er nog geen media players zijn die 3D ondersteunen. Welke mediaplayer kan ik gebruiken om 3D te bekeijken? Usenet is het probleem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik draai probleemloos half SBS films op mijn mede8er, ik denk dat de meeste mediaspelers dit formaat wel aan kunnen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat werkt ook prima natuurlijk, de mediaspeler ziet dat gewoon als normaal beeld en dan zet je zelf je TV op 3D.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
Earzz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:40:
Ik draai probleemloos half SBS films op mijn mede8er, ik denk dat de meeste mediaspelers dit formaat wel aan kunnen.
Nu nog wachten op een mediaspeler die bluray 3D films kan afspelen :>

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Yap, daar wacht ik ook op. Als je nu 3d blu ray wilt kijken ben je overgeleverd aan ISO branden op een 50 Gb RW blu ray. Volgens mij duurt het branden alleen al 2 uur. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

:z

[ Voor 199% gewijzigd door fulgore op 10-06-2011 20:32 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGDATTT schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:56:
Yap, daar wacht ik ook op. Als je nu 3d blu ray wilt kijken ben je overgeleverd aan ISO branden op een 50 Gb RW blu ray. Volgens mij duurt het branden alleen al 2 uur. :7
Morpheusk schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:49:
[...]

Nu nog wachten op een mediaspeler die bluray 3D films kan afspelen :>
Speel deze af via mijn HDI-Dune Max. Het signaal wordt doorgegeven en de TV zegt: "Ah,
3D content gevonden'. Vervolgens brilletje op en kijken maar. Gisteren Green Hornet gekeken. Ziet er zelfs op de VT30 42 inch op een kijkafstand van ongeveer 3 meter prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Heb je het nu over een volledige 3D blu ray van 40 gig of een 3D mkv'tje van 8 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:46:
Heb je het nu over een volledige 3D blu ray van 40 gig of een 3D mkv'tje van 8 gig?
Volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Netjes, ben bang dat m'n Prime 3.0 dat niet kan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:53:
Netjes, ben bang dat m'n Prime 3.0 dat niet kan he?
Mmzzz.. goeie vraag. Het enige wat ik weet, is dat die Green Hornet iets van 44GB was en SBS. Deze deed het prima. Verder kwam ik op MPC onderstaande tegen.

SBS is supported in the Base 3 and higher. It is the same type of 3D on all of them. None of the players support BD 3D which is 24Hz 1080p Frame Packed. So you cannot rip and play 3D BD on any media player right now. You can rip and convert 3D BD to a 3D SBS file that will play on the Dune.

I don't know if any of the Dune or PCH players can actually send the 3D format information through the EDID or not though. If 3D EDID is not supported this means that you will have to go into your TV/Projector and select 3D SBS when you want to watch 3D from the Dune.

The 3D SBS is basically 3D at half resolution containing a frame for each eye within one 1080p frame. So the actual max resolution of the 3D SBS is 960x1080p on the Dune.

Verder ben ik ook maar een leek hoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
  • Laatst online: 12-01 19:51
Kan iemand mij vertellen of de GT30 serie full RGB over HDMI ondersteund? Kan daar online of in de handleiding niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:28:
[...]

Mmzzz.. goeie vraag. Het enige wat ik weet, is dat die Green Hornet iets van 44GB was en SBS. Deze deed het prima. Verder kwam ik op MPC onderstaande tegen.

SBS is supported in the Base 3 and higher. It is the same type of 3D on all of them. None of the players support BD 3D which is 24Hz 1080p Frame Packed. So you cannot rip and play 3D BD on any media player right now. You can rip and convert 3D BD to a 3D SBS file that will play on the Dune.

I don't know if any of the Dune or PCH players can actually send the 3D format information through the EDID or not though. If 3D EDID is not supported this means that you will have to go into your TV/Projector and select 3D SBS when you want to watch 3D from the Dune.

The 3D SBS is basically 3D at half resolution containing a frame for each eye within one 1080p frame. So the actual max resolution of the 3D SBS is 960x1080p on the Dune.

Ok bedankt. Ik zal die groene jongen ook eens binnenhengelen als 3D Blu Ray en kijken wat ie doet op m'n Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden VT30 bezitters even willen kijken welke software/firmware versie zij hebben? Zelf heb ik op mijn VT30 42 inch de 1.516. Naar ik heb begrepen is er een 1.518. Wat de wijzigingen/verbeteringen zijn is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ook 1.516 hier. Tevens de meest recente versie geeft ie aan. M'n Prime pakt trouwens inderdaad geen Blu Ray 3D. In de toekomst maar eens upgraden naar een Max.

Nu even een ander vraagje. Het valt mij op, dat het beeld heel af en toe voor een fractie van een seconde een tikkeltje lichter wordt. Soms ook donkerder. Het valt vooral op als er een close up shot te zien is van bijvoorbeeld een gezicht. Is dit nu die fluctuerende brightness bug? Het is niet héél erg storend, maar valt dus wel op. Is jammer, want o/a de mate van detail wat dit scherm kan laten zien is fenomenaal. En is deze "bug" bij Panasonic bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Het is geen bug, maar een feature. Dat is eerder in dit topic wel eens gezegd volgens mij ook met een link naar een/de uitleg van Panasonic zelf.

Ik heb gisteren de film The Others (2001) gekeken op mijn 46" G20 en daar zag ik het ook. Vorig jaar heette dat fenomeen floatings blacks, nu heb je de fluctation brightness. Het is niet echt storend, maar je ziet het wel.

Op de een of andere manier lijkt mijn G20 nu meer last van retentie te hebben. Heb nu 1518u op de teller staan.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ok, maar ik las elders in dit topic dat het een tijdelijk verschijnsel is en na ongeveer 125 uur inspelen langzaam zal afnemen? Ik kan dit moeilijk een feature noemen hoor, las ook dat mensen hun scherm ingeruild hebben door dit fenomeen. Kan me dat best voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Nou, het wordt wat minder, maar het zal altijd zichtbaar blijven, daar ben ik zelf getuige van. In donkere scenes wordt het beeld iets lichter voor meer detail en bij lichtere scenes schakelt ie weer terug. Dat is wat je ziet en wat gewoon bij de tv hoort, zo is ie gemaakt. Ik kan daar wel mee leven, want het beeld is verder gewoon super goed. Als het je echt stoort dan is ruilen inderdaad een optie. Het is wel een beetje jammer... dat wel.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Precies, zo ervaar ik het ook. Een close up van een gezicht bijvoorbeeld met een lichte huid wordt voor een fractie van een seconde wat donkerder gemaakt.

Maar dank je wel voor de uitleg/bevestiging. Weet je, de perfecte tv bestaat niet. Als ik een ander merk in huis zou halen wie weet tegen wat voor issues ik dan weer oploop. Ik erger me er nu niet echt aan, en als het na zoveel uur zelfs nog wat minder zou worden zou dat helemaal goed zijn. Want het is gewoon écht een topscherm. Ik kom van een V10 af en ik ben onder de indruk van de improvements tov van die V10.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 12-06-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:40:
Het is geen bug, maar een feature. Dat is eerder in dit topic wel eens gezegd volgens mij ook met een link naar een/de uitleg van Panasonic zelf.

Ik heb gisteren de film The Others (2001) gekeken op mijn 46" G20 en daar zag ik het ook. Vorig jaar heette dat fenomeen floatings blacks, nu heb je de fluctation brightness. Het is niet echt storend, maar je ziet het wel.

Op de een of andere manier lijkt mijn G20 nu meer last van retentie te hebben. Heb nu 1518u op de teller staan.
Heb hetzelfde gevoel met mijn VT20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Zijn hier mensen die gamen op het 42'' model van VT20? Bevalt dat? Last van veel input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:32:
[...]

Heb hetzelfde gevoel met mijn VT20.
Hetzelfde gevoel dat het lijkt dat je nu meer last hebt van retentie?
Misschien dat het te maken heeft met the rising black levels.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Beste Tweakers, zoals ik onlangs heb geschreven, heb ik een (naar eigen zeggen) zeer strakke deal voor de 50" VT30 weten te regelen bij een niet nader te noemen winkel/webshop (omdat deze anders gezeik met Panasonic NL krijgt).

Nu is het gekomen tot een kleine gezamelijke inkoopactie onder Tweakers, waarbij de desbetreffende winkel bereid is om het volgende 3x te leveren voor 1650,- EURO per stuk:

- Panasonic Viera TX-P50VT30 (NL model)
- 3 jaar garantie (in plaats van gebruikelijke 2 jaar)
- 8 weken 0 pixel policy (bij 1 kapotte pixel wordt toestel direct vervangen)
- 4 weken op proef (zonder risico, kan worden ingewisseld tegen gelijkwaardig/gelijk geprijsd model als de TV niet bevalt om welke reden dan ook (maat/kleur/etc.)
- betaling aan de deur (rembours, weinig risico dus)
- verzendkosten inbegrepen (in Nederland)
-12 dagen levertijd (maximaal)

Nu is er 1 Tweaker afgevallen, waardoor er nog 1x de bovenstaande aanbieding open blijft staan. De winkel is namelijk bereidt om 3x deze aanbieding te verkopen. Ik wil er graag een Tweaker blij mee maken. Mocht er interesse zijn, stuur dan even een DM om van het bovenstaande gebruik te maken.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Goeie deal! Te waar om mooi te zijn eigenlijk. Vraag me af waar zij die 3e jaar garantie vandaan toveren :D
En ik hoor iedereen zeggen gezeik met Panasonic NL, op moment als ze de factuur opmaken voor die aanbiedingsprijs dan is de kans groot dat Panasonic NL dat ook te weten komt. Dus tja..
En NL model of niet, nieuw beleid is alles uit Europa heeft recht op volledige garantie (bevestigd voor Pana NL).

Anyway, ik zeg doen voor die prijs.

ps... is niet geoorloofd om groepsaankopen te posten hier.

[ Voor 12% gewijzigd door 330d op 12-06-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
330d schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:25:
ps... is niet geoorloofd om groepsaankopen te posten hier.
Maar zo zijn wel een aantal mensen aan een mooie 50VT30 voor 1619€ gekomen >:)
Thanks Arnoud _/-\o_

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

1650 doet wel wat luide bellen rinkelen idd... dat ligt ruim onder normale inkoop + btw (en €200 onder Redcoon), en dat is met zo'n toestel hoogst ongebruikelijk.
Maar als het van een betrouwbare webshop blijkt te zijn (hoe zijn de shopreviews?): doen.

Wat de voorwaarden betreft, die vallen eigenlijk wel mee:
van de 3 jaar garantie zal 2 jaar dan de thuisservice hebben, en het derde jaar vanuit de shop waarbij je hem zult moeten opsturen (heb je vrijwel altijd toch al 'recht' op aangezien je van zo'n 6 jaar werking uit mag gaan).
0 pixel policy is een veilige gok, dat komt bij plasma sowieso eigenlijk niet voor.
4 weken op proef is door de lage prijs ook alleen maar veilig eigenlijk, kunnen ze mooi een ander product met wel goede marge voor ruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 12-06-2011 21:30 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 21:37
er zijn meerdere shops die hem aanbieden voor onder de 1700. Je moet er alleen naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
mr.paaJ schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:28:
1650 doet wel wat luide bellen rinkelen idd... dat ligt ruim onder normale inkoop + btw (en €200 onder Redcoon), en dat is met zo'n toestel hoogst ongebruikelijk.
Maar als het van een betrouwbare webshop blijkt te zijn (hoe zijn de shopreviews?): doen.

Wat de voorwaarden betreft, die vallen eigenlijk wel mee:
van de 3 jaar garantie zal 2 jaar dan de thuisservice hebben, en het derde jaar vanuit de shop waarbij je hem zult moeten opsturen (heb je vrijwel altijd toch al 'recht' op aangezien je van zo'n 6 jaar werking uit mag gaan).
0 pixel policy is een veilige gok, dat komt bij plasma sowieso eigenlijk niet voor.
4 weken op proef is door de lage prijs ook alleen maar veilig eigenlijk, kunnen ze mooi een ander product met wel goede marge voor ruilen.
Prijs is gebaseerd op de prijs die Redcoon een aantal dagen heeft gehanteerd en waar een aantal Tweakers ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
Betreft de winkel/webshop, een prima shop met goede shopreviews + aantal fysieke winkels in Nederland.
Daarnaast 3 jaar garantie aan huis bij deze winkel.

Wat betreft die kapotte/falende/haperende (sub)pixels bij plasma. Komt toch nog geregeld voor. Zie de reviews van b.v. de 50" VT30 en tevens de GT30 op HDTVtest.co.uk. Alle twee deze review modellen hadden er last van.

VT30 Link
GT30 Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Jeroentje1981 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:41:
er zijn meerdere shops die hem aanbieden voor onder de 1700. Je moet er alleen naar vragen.
Klopt als een bus, al waren het er niet veel die hem voor onder de 1700 wilde aanbieden. Van de 25 bedrijven die ik heb gecontacteerd wilde 2 hem maar daadwerkelijk onder de 1700 verkopen. De rest zat tussen 1700-1800 EURO ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
3d Entertainment Pack cadeau bij aankoop van een ST30 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Niet bij GT30 en/of VT30??
Zal nog wel komen lijkt me dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
Ik vond het ook al raar dat het maar voor de ST30 geldt. Ben bang dat het dan wel een tijdje zal duren voordat het ooit voor de GT30/VT30 geldt. Lijkt mij niet dat ze soortgelijke acties achter elkaar voor verschillende types gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Slaat ook nergens op, de GT en VT zijn veel duurder. Enkel bij de VT krijg je brillen erbij. En nu voor de goedkopere ST krijg je brillen, speler en avatar erbij? Lekker dan.

Je kan trouwens een gratis Avatar krijgen via Pana NL. Mail hun voor info (je hebt aankoopbon nodig van je nieuwe tv 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Aangezien ik mijn Panasonic P42G20 aan mijn stereo heb gehangen, krijg ik nu zodra het display terug gaat naar de default input (namelijk de analoge tuner die ik niet gebruik) een gigantische hoeveelheid herrie over me heen. Heeft iemand enig idee of je de analoge input kan uit zetten, danwel de white noise kan verwijderen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
coptician schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:01:
Aangezien ik mijn Panasonic P42G20 aan mijn stereo heb gehangen, krijg ik nu zodra het display terug gaat naar de default input (namelijk de analoge tuner die ik niet gebruik) een gigantische hoeveelheid herrie over me heen. Heeft iemand enig idee of je de analoge input kan uit zetten, danwel de white noise kan verwijderen?
Ik neem aan dat je digitaal kijkt. In dat geval kan je de default zender aanpassen in het hotel menu.
Als ik mijn G20 aanzet dan gaat ie aan op het UPC kanaal.

Is dat een antwoord op je vraag?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant voor mensen met een wat lager budget. Fast review van de 50 inch.

http://reviews.cnet.com/f...l?tag=rvwBody#reviewPage1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:42:
[...]

Interessant voor mensen met een wat lager budget. Fast review van de 50 inch.

http://reviews.cnet.com/f...l?tag=rvwBody#reviewPage1
zie ook de TS, alleen is die van de 42 inch.
zie trouwens bij die review van jouw link dit plaatje staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/green-ratings-badge/energyRatingPoor.gif

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:42:
[...]

Interessant voor mensen met een wat lager budget.
Zeker, ben ik ook helemaal mee eens. Alleen frustrerend nu dat ik mijn Sammy D7000 (te vroeg gekocht, geen cashback) net heb omgeruild voor een 50VT30. Maar ja, niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
yannickie111 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:56:
[...]

zie ook de TS, alleen is die van de 42 inch.
zie trouwens bij die review van jouw link dit plaatje staan:

[afbeelding]

:X
Lol, slaat op de energy use :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
330d schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:42:
[...]

Lol, slaat op de energy use :D
I know ;)
Maar er staat iets meer dan 42 dollar per jaar, valt toch nog best mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cODAR
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:19
yannickie111 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:53:
[...]

I know ;)
Maar er staat iets meer dan 42 dollar per jaar, valt toch nog best mee?
haha dan moet je eens kijken wat de stroom prijzen zijn in vergelijking met Nederland taxland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
cODAR schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:57:
[...]

haha dan moet je eens kijken wat de stroom prijzen zijn in vergelijking met Nederland taxland :)
Tsja... Maar als iedereen zich daar zo druk over zou maken zou het niet zo druk zijn in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV. Enige wat ik wil is een 50" plasma, dus dan kom je al snel op de 50" van de VT30 uit. Past perfect in het budget en is - aan de reviews te zien - een meer dan goede TV. Echter is er ook nog een Pioneer LX5090 te krijgen. Wel een tweedehandse versie van drie jaar oud, maar dan heb je wél een Pioneer en de beste TV ooit gemaakt eigenlijk. Maar goed hoe veel beter is dat om zo veel geld uit te geven aan een drie jaar oude TV. Het gemis van 3D maakt me niet echt uit, althans niet op dit moment. Maar een 3D Blu-rayspeler is het geld ook niet meer. En een 3D receiver komt er heus ook nog wel een keer. Dus dan kan het wel weer leuk zijn... We twijfelen nog even verder :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Je geeft eigenlijk wel een beetje aan dat je 3D stiekem toch wel érg leuk vindt. En ja, dat is het ook :9 :+. En hoewel die Pio natuurlijk nog steeds het summum is in tv land, heeft Panasonic met deze serie het gat toch weer een flink stuk kleiner gemaakt. Ik kan me bijvoorbeeld moeilijk voorstellen dat zwart nog zwarter kan op een plasma dan wat een VT30 laat zien maar goed ik heb dan ook nog nooit een Pioneer in levende lijve mogen aanshouwen.Ik weet niet hoeveel geld die Pio je moet gaan kosten, maar als het meer dan 1000 euro zou zijn en daar ga ik eigenlijk wel van uit zou ik dat niet doen. Mocht 3D je nou helemaal niets interesseren zou het een overweging waard zijn, maar dat doet het bij jou wel maak ik op uit je woorden en dan zou je tzt misschien toch spijt gaan krijgen...

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 13-06-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

3D doet me op dit moment echt helemaal niets. Sterker nog, ik denk dat de huidige generatie TV's over een heel andere techniek beschikt dan welke uiteindelijk de standaard zal worden. De toekomst is namelijk gewoon brilloos naar 3D kijken. Echter zal ik zeker een keer Killzone 3 in de PS3 doen om te kijken hoe dat 3D er uit ziet, als je toch die mogelijkheid hebt. 3D staat me op dit moment ook tegen doordat ik dan dus een nieuwe receiver zal moeten kopen, want anders moet alles weer via de TV gaan lopen en daar heb ik ook geen zin in. Al heb je Blu-rayspelers met twee keer HDMI uit zodat je eentje met HDMI 1.4 naar de TV kan doen voor 3D beeld en de andere met HDMI 1.3 naar de receiver voor HD Audio. Aan de andere kant is het gebruik van 3D op de Panasonic natuurlijk niet verplicht.

Ik weet ook niet hoe goed de mode is om van 2D beeld een 3D beeld te maken. Het zal vast niet zo goed werken als een native 3D-Blu-ray, maar het is een begin om met de oude receiver en Blu-rayspeler te blijven werken.

Maar goed, de nieuwe TV hangt ook af van of ik ga verhuizen of niet. Als dat niet het geval is dan is de huidige 42" nog even genoeg. Dus grote kans is dat de Pioneer al weg is als ik tot koop over kan gaan. Maar de Panasonic heeft op dit moment wel het voordeel, puur vanwege dat het een nieuwere TV is en ik 1750 euro voor een drie jaar oude TV wel veel vind (al is het wel inclusief speakers en wandbevestiging, iets wat je bij Pioneer los er bij moest kopen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dan kan je beter Motorstorm Apocalypse in je PS3 stoppen. Dát is pas een 3D ervaring :) . Maar ja het is natuurlijk duidelijk dat uiteindelijk 3D zonder bril de standaard gaat worden maar eerdat we zover zijn ben je wel 3 tot 5 jaar verder voordat een 50" scherm betaalbaar is voor de doorsnee consument. Dus ja wil je nú 3D gewoon die vt30 nemen, boeit 3D je niets zoals je nu zelf zegt neem je die Pio al is 1750 behoorlijk aan de prijs. Zelfs voor een LX5090 met hoe je het went of keert toch tech van 3 jaar geleden. Koop je over 5 jaar alsnog een vt80, geen bril noodzakelijk :+

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 14-06-2011 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
WTF. Leuke actie, maar mijn ST30 heb ik half mei gehaald. Belachelijk dat ik niet gebruik kan maken van deze actie volgens de actievoorwaarden (4 weken te vroeg gekoocht). Early adopter wordt weer gestraft :(

[ Voor 3% gewijzigd door draakhoofd op 14-06-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FeaR schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:46:

Maar goed, de nieuwe TV hangt ook af van of ik ga verhuizen of niet. Als dat niet het geval is dan is de huidige 42" nog even genoeg. Dus grote kans is dat de Pioneer al weg is als ik tot koop over kan gaan. Maar de Panasonic heeft op dit moment wel het voordeel, puur vanwege dat het een nieuwere TV is en ik 1750 euro voor een drie jaar oude TV wel veel vind (al is het wel inclusief speakers en wandbevestiging, iets wat je bij Pioneer los er bij moest kopen).
Ik denk persoonlijk dat de Pioneer overhyped is. Ja het was een zeer goede TV maar deze heeft al 3jaar gedraaid. Dat zorgt ook voor slijtage aan de plasma cellen en je hebt geen enkele garantie. Denk niet dat ik daar nog 1750 voor over zou hebben.
Het zou interessant zijn als de Pioneer getest zou worden tegen een VT30. Erg benieuwd hoe groot de verschillen anno 2011 nog zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:28:
[...]

MPC, waar staat dat voor? Betekent dit dat de smart serie dit ook kan? Die was ik namelijk voornemens om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGDATTT schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:42:
[...]

MPC, waar staat dat voor? Betekent dit dat de smart serie dit ook kan? Die was ik namelijk voornemens om te kopen.
Als ik naar de specs kijk van de D1 kan die dat ook. Side by Side frames kan de Dune dus aan. Frame Sequential dus niet. Van de week Avatar3D geprobeerd af te spelen dat lukte dus niet want dat formaat was FS.

Van de week krijg ik mijn panny BDT310 binnen. Die streamt wel FS. Maar dat geheel terzijde.

Daar is de chipset niet toe in staat, en deze benodigd HDMI 1.4. Maar voor de D1 specifieke vragen kan je misschien beter naar het mediaspeler topic?!

MPC is een Mediaplayer/Nas-portal. Oftewel gewoon een forum met véél info over HDI-Dunes.. ;)

http://www.mpcclub.com/forum/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Ik heb hier al een bdt 310 staan, maar deze ziet mijn PC wel (win 7 64 bit) maar begint dan te mekkeren. Kan ff de melding niet meer herinneren, maar iets over connect error. Mijn HD met meuk erop had ik op delen gezet. Verder gaat mijn kennis omtrent netwerken niet. Ik had overigens begrepen dat de mediaplayer van VT-30 zelf beter was dan die van de bdt-310.

Dank voor de link btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGDATTT schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:15:
Ik heb hier al een bdt 310 staan, maar deze ziet mijn PC wel (win 7 64 bit) maar begint dan te mekkeren. Kan ff de melding niet meer herinneren, maar iets over connect error. Mijn HD met meuk erop had ik op delen gezet. Verder gaat mijn kennis omtrent netwerken niet. Ik had overigens begrepen dat de mediaplayer van VT-30 zelf beter was dan die van de bdt-310.

Dank voor de link btw ;)
Heb je m bedraad of Wifi aangesloten. Zal van de week als ik m binnen heb eens bedraad in me netwerk hangen en kijken of ik het voor elkaar krijg om te streamen met die BDT310.

Weer even ontopic.. ;)

Heb de VT30 nu een week in huis, en heb nog nooit zoveel gekeken. Zeg het wel vaker, maar dit is denk ik wel de allerbeste investering die ik ooi heb gedaan...[de laatste maand.. :> ] Blijf me verbazen over de strakke weergave van de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Hoe ervaren bezitters van een 2011-model de zoem / buzz? Ik kan er nog niet aan wennen, bij mijn ST30 is hij op 4,5m afstand (nog steeds) goed hoorbaar. Elke keer als het volume in een film of programma even daalt, tijdens een gesprek bijvoorbeeld, merk ik het geluid op en het stoort me vrij duidelijk. Bij volume op standje 30 hoor je het geluid nog erboven uit bij normaal tv-kijken. Ik zit te overwegen om aanspraak te maken op (omruil)garantie indien mogelijk. Hoop niet dat ze er moeilijk over doen.

[ Voor 32% gewijzigd door draakhoofd op 14-06-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Help!!!! schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:25:
[...]

Ik denk persoonlijk dat de Pioneer overhyped is. Ja het was een zeer goede TV maar deze heeft al 3jaar gedraaid. Dat zorgt ook voor slijtage aan de plasma cellen en je hebt geen enkele garantie. Denk niet dat ik daar nog 1750 voor over zou hebben.
Het zou interessant zijn als de Pioneer getest zou worden tegen een VT30. Erg benieuwd hoe groot de verschillen anno 2011 nog zijn.
In deze review: http://www.avforums.com/r...T30-3D-Plasma-Review.html

Hier worden in ieder geval de zwartwaardes & contrast (normaal + ANSI) vergeleken tussen de VT30 en LX5090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draakhoofd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:30:
Hoe ervaren bezitters van een 2011-model de zoem / buzz? Ik kan er nog niet aan wennen, bij mijn ST30 is hij op 4,5m afstand (nog steeds) goed hoorbaar. Elke keer als het volume in een film of programma even daalt, tijdens een gesprek bijvoorbeeld, merk ik het geluid op en het stoort me vrij duidelijk. Ik zit te overwegen om aanspraak te maken op (omruil)garantie indien mogelijk. Hoop niet dat ze er moeilijk over doen.
Ik heb dit vorig jaar gehad met een G20 model. 3x nieuwe gehad en uiteindelijk mijn geld terug. Sprak dit jaar bij toeval een monteur van E-care die Panasonics repareert. Ik vroeg of hij veel problemen heeft met de plasma's van panasonic. Hij zei dat hij weinig problemen kent, maar wel dat er een probleem met een buzzz is.... Ze weten wat het veroorzaakt en ze kunnen dit geluid beperken door er iets op te spuiten. Ik weet alleen niet meer wat.
Misschien heb je hier wat aan.
Wel teleurstellend dat Panasonic niets heeft gedaan aan de buzzz, terwijl er genoeg klachten over zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Ik heb dit vorig jaar gehad met een G20 model. 3x nieuwe gehad en uiteindelijk mijn geld terug. Sprak dit jaar bij toeval een monteur van E-care die Panasonics repareert. Ik vroeg of hij veel problemen heeft met de plasma's van panasonic. Hij zei dat hij weinig problemen kent, maar wel dat er een probleem met een buzzz is.... Ze weten wat het veroorzaakt en ze kunnen dit geluid beperken door er iets op te spuiten. Ik weet alleen niet meer wat.
Misschien heb je hier wat aan.
Wel teleurstellend dat Panasonic niets heeft gedaan aan de buzzz, terwijl er genoeg klachten over zijn geweest.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Voor mij is het geluid van dit exemplaar echt een showstopper. Het beeld is subliem, maar nog nooit tv gekeken met een constant bijgeluid en dat ben ik nu ook niet van plan. Ik ga morgen via mijn aankoopadres een beroep doen op garantie. Goed om te weten dat er uiteindelijk een omruilmogelijkheid zou moeten zijn. Kreeg je je geld terug via Panasonic of via coulance van de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draakhoofd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:23:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring. Voor mij is het geluid van dit exemplaar echt een showstopper. Het beeld is subliem, maar nog nooit tv gekeken met een constant bijgeluid en dat ben ik nu ook niet van plan. Ik ga morgen via mijn aankoopadres een beroep doen op garantie. Goed om te weten dat er uiteindelijk een omruilmogelijkheid zou moeten zijn. Kreeg je je geld terug via Panasonic of via coulance van de winkel?
Via de dealer nadat hij contact heeft gehad met Panasonic. Maar misschien hebben ze er al een oplossing voor en kan je toch genieten van het mooie beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:03
Ik heb op mijn 50vt30 wat geprobeerd met 3D materiaal en ik moet zeggen dat het mij niet tegen valt. Nou vraag ik me het volgende af, ik heb het zowel vanaf een DLNA bron (ethernet aangesloten HD op de router waar de tv ook bedraad op zit aangesloten) en vanaf een USB stick een x264 bestand gekeken. Vanaf beiden bronnen vind er soms wat beeldvervorming plaats in de zin van dat het beeld met compressieblokken blijft hangen tussen twee scenes in. Precies in de overgang zegmaar.

Vanaf de USB is dit minder dan via het netwerk. Is dit uberhaupt te voorkomen of inherent aan een 'rip' en de aanleversnelheid van de bron..

Tevens via DLNA wat vob bestanden bekeken. Werkt prima, alhoewel er geen menu besturing is en ik maar niet kan vinden hoe je ondertiteling kunt activeren/selecteren en evt kunt schakelen tussen dolby digital of DTS.

Wat is nou eigenlijk het beste formaat om hiervoor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

draakhoofd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:51:
[...]

WTF. Leuke actie, maar mijn ST30 heb ik half mei gehaald. Belachelijk dat ik niet gebruik kan maken van deze actie volgens de actievoorwaarden (4 weken te vroeg gekoocht). Early adopter wordt weer gestraft :(
Net een 42VT30 gekocht en ga in ieder geval proberen om de Avatar BluRay 3D film te krijgen. Eventueel zelfs als ik de verzendkosten voor eigen rekening moet nemen. De BluRay speler boeit me niet zo (de Pioneer LX-54 of opvolger wordt de volgende aankoop), en de brillen heb ik al maar wil wel graag de 3D film hebben... weinig zin om tot "ergens" volgend jaar te wachten of 60+ euro te betalen aan iemand op marktplaats die de film voor nop heeft gekregen...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:15:
[...]

Net een 42VT30 gekocht en ga in ieder geval proberen om de Avatar BluRay 3D film te krijgen. Eventueel zelfs als ik de verzendkosten voor eigen rekening moet nemen. De BluRay speler boeit me niet zo (de Pioneer LX-54 of opvolger wordt de volgende aankoop), en de brillen heb ik al maar wil wel graag de 3D film hebben... weinig zin om tot "ergens" volgend jaar te wachten of 60+ euro te betalen aan iemand op marktplaats die de film voor nop heeft gekregen...
Ik begrijp de actie wel, maar de timing is erg apart. De ST30 is net 1 /1,5 maand leverbaar, en de mensen die in die periode als eerste bewust voor de nieuwe lijn van Panasonic kiezen worden botweg genegeerd. Dat is nu juist je trouwe klandizie Panasonic! Had het echt niet meer dan redelijk gevonden als Panasonic deze kopers (gaat ook nog om relatief kleine groep waarschijnlijk) niet in de kou liet staan, want het is echt een flink pakket wat je nu misloopt als te vroege ST30 koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Sta ik op het punt om een TX-P42G20 aan te schaffen bij koopjeskampioen.nl, zie ik ineens het volgende bericht:

http://www.hoogeveenonlin...koopjeskampioen-failliet/

Zie ook:

http://tweakers.net/shopreview/6920/koopjeskampioen.html

Las er veel goede verhalen over hier op Tweakers en volgens mij zijn er ook erg veel mensen hier op het forum die daar hun tv vandaan hebben. Jammer dat weer eentje omgevallen is, maar met die marges op elektronica vandaag de dag verbaast het me nog niet eens zozeer... :/

Jammer, moeten we weer op zoek naar een ander adresje!*

*edit

Zojuist besteld bij plattetvdiscounter.nl, tv wordt morgen al geleverd! :9

[ Voor 6% gewijzigd door JunkO op 15-06-2011 15:47 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien hier geen inkoopacties plaats mogen vinden hadden we er eentje via samenkopen.net georganiseerd, en die wordt vanwege grote belangstelling nog even verlengd :)

Hier de link naar het betreffende topic: http://samenkopen.net/topic/85286/334798

Voor wie interesse heeft, de TX-P50VT30E voor € 1.669,- p/stuk incl. gratis bezorging!

Een dm sturen mag natuurlijk ook........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
mindcrash schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:15:
[...]

Stuur een email naar infocentre@panasonic.nl, onderwerp "Avatar 3D". Voeg aan deze email een scan van de aankoopbon/factuur toe van je VT30, VT20, GT20, GT30, etc.

Zet er tevens je adres en naam in. Als het goed is ga je dan vlot de Avatar 3D Blu-ray ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al bijna twee jaar en nu sta ik eindelijk op het punt een tv te kopen. Het liefst zou ik een 50vt30 kopen maar daar heb ik de ruimte niet voor ivm met een tv-meubel. Voor mij zou dan de 42vt30 worden.

Vorig jaar bleek echter dat de 50vt20 ten opzichte van de 42vt20 en 46vt20 een stuk beter was. Hierbij was de input lag veel lager en nog wat andere punten.

Wie weet hoe de VT30 serie van dit jaar zich onderling verhoudt. Is de 42 inch versie dit jaar ook minder dan de 50 inch? (behalve dan de verminderde 3d beleving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Ik denk dat er weinig of geen mensen zijn die zowel de 42 als de 50" versie hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hdtvreview.co.uk heeft ze allebei getest meen ik.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:02:
Ik volg dit topic nu al bijna twee jaar en nu sta ik eindelijk op het punt een tv te kopen. Het liefst zou ik een 50vt30 kopen maar daar heb ik de ruimte niet voor ivm met een tv-meubel. Voor mij zou dan de 42vt30 worden.

Vorig jaar bleek echter dat de 50vt20 ten opzichte van de 42vt20 en 46vt20 een stuk beter was. Hierbij was de input lag veel lager en nog wat andere punten.

Wie weet hoe de VT30 serie van dit jaar zich onderling verhoudt. Is de 42 inch versie dit jaar ook minder dan de 50 inch? (behalve dan de verminderde 3d beleving)
Zwart waardes/contrast ratio's zijn dit jaar dus gelijk en/of zelfs iets beter op de 42inch VT30 als je HDTVtest.co.uk mag geloven in deze review: http://www.hdtvtest.co.uk...-p50vt30-201106061171.htm
Je hoeft je dus niet druk te maken dan je een inferieure TV krijgt. Tevens is het 3D systeem gelijk getrokken in de VT-serie, waar vorig jaar de grotere formaten >46inch duidelijk een voordeel hadden. Nu is het 3D systeem gelijk en eigenlijk iets slechter geworden voor de grotere modellen wat betreft motion.

Hieronder de passage uit de review (bron HDTVtest.co.uk):
We measured the P50VT30B’s black level as being 0.02 cd/m2, which is minutely higher than last year’s TX-P50VT20 (which measured a hairline under 0.01 cd/m2). Truthfully, we were expecting the same result from the VT30, but let’s not get hung up over a single nit of brightness. We’re also a little surprised to see that the black level is higher than the 42″ VT30 version we reviewed previously, since previous Panasonic Plasma ranges have actually gotten darker with the larger screen sizes. Whether the difference is down to how many hours of usage our review unit has had on it, or simple variation from unit to unit, is unknown. In any case, the 50VT30 produced a very deep shade of black which we found to be entirely sufficient, with any complaints being confined to the realm of comparing minute differences in numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Waar lees je dan dat het slechter is geworden qua motion? Je leest alleen iets over zwart waarden die lager waren bij de 42 dan bij de 50. Ik kan me niet heugen ergens te hebben gelezen dat de 3D slechter is geworden tov van de VT20 serie.

Pics, or it did not happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
MAGDATTT schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:41:
Waar lees je dan dat het slechter is geworden qua motion? Je leest alleen iets over zwart waarden die lager waren bij de 42 dan bij de 50. Ik kan me niet heugen ergens te hebben gelezen dat de 3D slechter is geworden tov van de VT20 serie.

Pics, or it did not happen ;)
Heb je de review wel helemaal gelezen???
Zie onder het kopje "3D Material".

Ze zeggen het volgende:
Last year’s 50″ VT20 had the distinction of being the first 3D TV we ever reviewed, and as such, we can’t say with 100% certainty whether it could display all 1080 lines clearly in 3D or not. Our hunch is that it did, for a few reasons. First, we’d almost certainly have noticed the small jaggies in 3D had there been any, and second, we only felt compelled to actually make a 3D resolution test pattern when we reviewed our second 3D-capable television, which clearly had problems in this area. The Samsung PS50C6900 Plasma 3DTV we reviewed in November 2010 certainly passed full resolution in 3D to the viewer’s eyes, but it had numerous other issues with crosstalk and gradation which the 2011 Panasonics don’t feature. Has resolution really taken a subtle step back? It seems that in 2011, Panasonic has homogenised its 3D plasma panel driving and there are no more performance differences across screen sizes, with most screen sizes being superior to the 2010 models and the 50-inch (and larger?) models taking a small step backwards.

Wel geeft de reviewer aan dat de verbeteringen (betere grayscale-tracking) van de 2011-serie het dubbel en dwars waard zijn ondanks de kleine vermindering in (motion) resolutie.

[ Voor 5% gewijzigd door tim_heijt op 16-06-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

kimone66 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 06:53:
Moet helaas bekennen dat ik last heb van Floating Brightness.Heb dit van Avforum of Avsforum,weet niet meer precies welke.

Easily reproducible examples:

Avatar (Blu-ray), chapter 2 "security briefing" scene
display mode: THX
refresh rate: 23 Hz
lightning conditions: very well visible in a dark room, fairly visible in a mid-dark room, hardly visible in the showroom with all lights on and lots of reflections
most obvious moments: 6:35, 6:44, 6:46, 6:49, 7:04, 7:28

In Batman Dark knight veranderde de balken en het beeld op een gegeven moment in een keer van diep zwart naar donker grijs.Zijn dit dan de zgn. floating Blacks.Heb nog 7 dagen om het toestel evt. te retouneren.Vanavond nog maar eens wat content bekijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:39:
[...]
Dat zijn niet de floating blacks vziw.

Floating blacks gebeurt over een langere periode van tijd. De fosfors van het paneel hebben na verloop van tijd een hogere spanningsboog nodig om te gaan stralen. Panasonic heeft hiervoor een algoritme bedacht, die op basis van tijd (aantal gebruiksuren) de spanning op de fosfors aanpast. Echter dit algoritme werkte iets te agressief waardoor er te vroeg werd ingegrepen, en de spanning te vroeg werd verhoogd (met andere woorden voordat de fosors 'het nodig hadden'). Al met al kwam het erop neer dat wanneer je je Panasonic een tijdje hebt gebruikt de helderheid, dus ook van 'zwart' veranderd.

Dit is wat de uitleg op AVSforum gaf. Je kan het testen door die BD's enkele maanden na elkaar af te spelen en te vergelijken. Werkt natuurlijk ook prima met calibratie-BD's, of elke andere BD die een goed is geproduceerd en mooi gedetaiileerd is in de donkere scenes (en imho dus niet black knight, waar de zwartwaarden door de studio zijn overdreven, dat er fluctuaties optreden is eerder te wijten aan de productie dan aan je TV).

Ik heb een Panasonic PZ (42pz85e to be exact). Die heb ik laten calibreren. Na verloop van tijd is dit effect opgetreden, maar als ik nu kijk lijkt het effect ervan verminderd. Reden: geduld, want uiteindelijk hebben die fosfors inderdaad die hogere spanning nodig, en zit het algoritme van panasonic min-of-meer goed dus. Over een paar maandjes laat ik mn paneel weer opnieuw calibreren, en dan zien we wel weer.

In de nieuwere generaties is 1) het algoritme voor de spanningsaanpassing aangepast, en 2) zijn andere betere fosfors gebruikt. Daarnaast heeft panasonic voor sommige typen ook een firmware uigebracht. Al-met-al is het floating black probleem helemaal niet zo groot.

Het probleem wat ik hierboven zie heeft mijns inziens eerder te maken met (bij mij in het instellingen menu) 'energiebesp.modus' die 'aan' staat en/of kleurbeheer op die 'aan' staat (of op auto, weet ik niet nu). Die dingen moeten sowieso uit.
Beetje late reactie maar allé, beter laat dan nooit.

Wat kimone66 omschrijft, dat zijn wel floating blacks hoor. Floating blacks worden veroorzaakt omdat de TV kunstmatig/dynamisch het contrast zo hoog mogelijk maakt. Dus van een heel donker beeld wordt het contrast verhoogd om alles iets beter zichbaar te maken (zwart wordt grijs) en bij een heel licht beeld net andersom, en dan wordt zwart zoals het hoort te zijn, zwart. Groot probleem is dan natuurlijk dat als je goed kijkt, dit effect zichtbaar wordt als een scene snel wisselt qua intensiteit, en al helemaal in de zwarte randen bij een cinemascope film.

Wat G_M_C omschrijft is volgens mij het "probleem" dat de zwartwaardes achteruit gaan naarmate de TV ouder wordt, maar dat is toch iets anders.

Bij de 42PZ85 (dus de 2008 serie) is dit uit te schakelen door de Cinema mode aan te zetten. Alle overige modes hebben wel deze floating blacks. Hoe dit zit bij de 2011 serie, geen idee. Maar ik dacht hier moet ik toch even op reageren :)
Ik heb me er in 2008 mateloos aan zitten ergeren, eerst dacht ik dat het mijn HTPC lag maar het was toch echt de TV.

Overigens lees ik in dit topic de zogenaamde "nieuwe" term fluctuating brightness....dit is niets nieuws en inherent aan de plasmatechniek. Alle plasma tv's hebben hier last van omdat anders het stroomverbruik veel te hoog zou worden. Het effect is het grootst als je je contrast erg hoog hebt staan.
Zet maar eens 's avonds wat reclame op en dan zie je het vrij snel als je goed kijkt.
En (nagenoeg) volkomen wit beeld resulteert domweg in het terugschroeven van het contrast. Het wit wordt minder wit zeg maar (witlevel van 255 gaat letterlijk terug naar iets van 170). Heel vervelend, maar tegelijkertijd wel handig, je krijgt niet het effect wat LCD tv's hebben, dat het een enorme lichtbak wordt bij zo'n scene.

Veel mensen zullen zich trouwens niet/nauwelijks storen aan beide fenomenen, alleen zeer kritische kijkers zal het opvallen. Ik gebruik mijn PZ85 al drie jaar met veel plezier (ok ik kan de floating blacks uitzetten)

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 16-06-2011 20:05 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvaneck
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 20:47
Sinds een week of 2 ben ik in het bezit van een prachtige PANASONIC TX-P46G30, echt een Top apparaat!

Maar daar gaat het nu niet om. Via mijn telefoon; HTC Sensation, kan ik muziek afspelen via de Wifi op de receiver of de tv. Als ik dan een nummer selecteer komt er netjes een melding van het nummer in het scherm en zie je dat het nummer speelt. Maar; ik heb geen geluid. Alle instellingen op de tv en de receiver (Onkyo 609) al geprobeerd. Is er iemand die mij kan helpen?

Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejvaneck schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:46:
Sinds een week of 2 ben ik in het bezit van een prachtige PANASONIC TX-P46G30, echt een Top apparaat!

Maar daar gaat het nu niet om. Via mijn telefoon; HTC Sensation, kan ik muziek afspelen via de Wifi op de receiver of de tv. Als ik dan een nummer selecteer komt er netjes een melding van het nummer in het scherm en zie je dat het nummer speelt. Maar; ik heb geen geluid. Alle instellingen op de tv en de receiver (Onkyo 609) al geprobeerd. Is er iemand die mij kan helpen?

Bedankt vast!
goeie keus, ik heb ook gekozen voor de 46G30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik heb sinds gister mijn TX-P42G20 hier staan, echt een prachtige tv! Zowel kwa uiterlijk als kwa beeld… Ik heb ‘m op de THX stand staan, deze bevalt prima, maar ik ga nog wel wat meer instellingen proberen. Ik heb de settings overigens overgenomen van flatpanelshd.com. Het contrast heb ik wat lager gezet i.v.m. inspelen (bij THX standaard 36, nu op 30 gezet). Verder alle beeld “verbeteringen” uit. Ik heb geen last van floating blacks of fluctuating brightness, althans het valt mij niet op.. Prima dus. :)

Ik heb alleen 1 vraag: Ik heb nu digitale tv van Ziggo, zonder HD, maar ik wil natuurlijk wel het maximale uit m’n nieuwe tv halen. Ik kan nu een HD abonnement nemen á € 5,95 per maand en daar nog een extra HD ontvanger bij kopen en dan ben ik klaar. Maar ik heb het eigenlijk wel gehad met die extra kastjes en ik bedacht me dat mijn tv ook gecertificeerd is voor de CAM CI+ module van Ziggo (als ik mij niet vergis). Ik vraag me alleen af of je dan ook gelijk HD zenders kunt ontvangen, iemand ervaringen met de CAM C+ module van Ziggo i.c.m. de Panasonic plasma’s uit de 2010 serie?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
JunkO schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:07:
Ik heb alleen 1 vraag: Ik heb nu digitale tv van Ziggo, zonder HD, maar ik wil natuurlijk wel het maximale uit m’n nieuwe tv halen. Ik kan nu een HD abonnement nemen á € 5,95 per maand en daar nog een extra HD ontvanger bij kopen en dan ben ik klaar. Maar ik heb het eigenlijk wel gehad met die extra kastjes en ik bedacht me dat mijn tv ook gecertificeerd is voor de CAM CI+ module van Ziggo (als ik mij niet vergis). Ik vraag me alleen af of je dan ook gelijk HD zenders kunt ontvangen, iemand ervaringen met de CAM C+ module van Ziggo i.c.m. de Panasonic plasma’s uit de 2010 serie?
Nee, ik heb alleen ervaring met UPC CI+ module ;)
Bij UPC kan je hd nemen of als het je 2e apparaat is (in mijn geval), krijgt de CI+ alles wat de 1e apparaat met daarop afgesloten pakketten ook automatisch.

Als je hd pakket neemt, dan moet deze hoe dan ook op je CI+ werken, zal bij Ziggo ook geen uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Laatst online: 11-09 19:08
tim_heijt schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Stuur een email naar infocentre@panasonic.nl, onderwerp "Avatar 3D". Voeg aan deze email een scan van de aankoopbon/factuur toe van je VT30, VT20, GT20, GT30, etc.

Zet er tevens je adres en naam in. Als het goed is ga je dan vlot de Avatar 3D Blu-ray ontvangen.
Dat ga ik maar eens proberen.

Had een mailtje gestuurd over de 3D actie voor de ST series, met daarin de vraag waarom de actie alleen geldt voor de ST serie en niet voor de topmodellen uit de VT reeks. Daarnaast nog gevraagd of er iets mogelijk was voor eigenaren van de VT reeks.

Kreeg ik als antwoord:
"U kunt alleen aan de actie met onderstaande modellen gekocht tussen juni t/m 21 juli 2011: TX-P42ST30E, TX-P46ST30E, TX-P50ST30E

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Naast het feit dat ze niet eens een normaal lopend antwoord kunnen formuleren gaan ze eigenlijk niet eens in op mijn vragen. Ik verwachtte niet veel, maar een antwoord waaruit bleek dat ze gelezen hadden wat ik geschreven had eerlijk gezegd wel.

Nouja eens kijken of ze bij het infocenter nog een copy van Avatar 3D voor mij hebben liggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
DDarkForce schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:41:
[...]

Dat ga ik maar eens proberen.

Had een mailtje gestuurd over de 3D actie voor de ST series, met daarin de vraag waarom de actie alleen geldt voor de ST serie en niet voor de topmodellen uit de VT reeks. Daarnaast nog gevraagd of er iets mogelijk was voor eigenaren van de VT reeks.

Kreeg ik als antwoord:
"U kunt alleen aan de actie met onderstaande modellen gekocht tussen juni t/m 21 juli 2011: TX-P42ST30E, TX-P46ST30E, TX-P50ST30E

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Naast het feit dat ze niet eens een normaal lopend antwoord kunnen formuleren gaan ze eigenlijk niet eens in op mijn vragen. Ik verwachtte niet veel, maar een antwoord waaruit bleek dat ze gelezen hadden wat ik geschreven had eerlijk gezegd wel.

Nouja eens kijken of ze bij het infocenter nog een copy van Avatar 3D voor mij hebben liggen O-)
Ik heb ook gemaild of mensen die voor 10 juni een ST30 hebben gekocht ook aanspraak kunnen op die actie. Zowel het invulformulier van de site als het directe e-mailadres van de actie gebruikt. Ik kreeg van Panasonic zelf ook een dergelijk standaard en onpersoonlijk mailtje terug, zonder in te gaan op mijn argumenten en vragen. Vandaag een mail terug vanuit het mailadres van de actie zelf:
Als handelingsbureau hanteren wij de actievoorwaarden van Panasonic.
Wij kunnen alleen aanvragen in behandeling nemen voor aankopen gedaan tussen 10 juni en 31 juli 2011 bij een van de deelnemende dealers.
Beetje vaag ook.. 'als handelingsbureau'. Alsof Panasonic zelf niet reageert. Maar op coulance hoef je dus niet te rekenen bij die toko! Blijft het absurd vinden dat de kleine groep die tussen mei en 10 juni de tv heeft gekocht, geen aanspraak maakt. Ik heb hem dan ook bij een vd deelnemende dealers gekocht ipv bij een webshop, de meeste deelnemende dealers hadden uberhaupt de ST30 nog niet in het assortiment. Dus het gaat om echt een kleine groep ook nog eens! Belachelijk. Maar goed, heb sowieso een serviceverzoek uitstaan ivm het harde gebrom/gezoem van mijn ST30, als dat niet op te lossen is krijgen ze de plasma sowieso terug, hoe jammer dat ook is want het beeld is om te smullen. Panasonic als bedrijf heeft wel een mindere indruk om me achtergelaten inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54
Kan er minder gehuilt worden door mensen die geen actiepakketje krijgen? Lekker logisch dat een multinational geen pakketten van honderden euro's gaat weggeven aan mensen die al een tv hebben gekocht.
Dit soort incentives worden gehouden om de verkoop te stimuleren en kost hun ook genoeg!
Maar de wereld is te klein als meneer zijn zin niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels geniet ik al een paar weekjes van m'n mooie 50VT30. De beeldkwaliteit, kleuren en scherpte zijn geweldig.
Er valt mij echter 1 ding op. Tijdens (voornamelijk) donkere reclames zie ik helemaal onderin het beeld op de onderste 'regel' een groen/grijze lijn over de gehele breedte van het scherm flikkeren. Het is echt alleen bij sommige reclames en heb geen idee wat het is. Komt iemand dit bekent voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik ben in het bezit van een 50g20 tv. Supermooi beeld!

Ik vraag me af op welke contrastwaarde andere gebruikers de tv hebben ingesteld?
In veel reviews staat vaak dat het contrast op 36 werd gezet. Ook veel calibratieafstellingen hebben een contrastwaarde van 36.

Nu moet ik zeggen dat ik het beeld dan vrij donker vind. Ligt dit aan mijn tv en of ogen?
Ik heb het contrast op 42 gezet, kleur, helderheid, scherpte staan in het midden en alle "beeldverbeteraars" staan uit.

Ik ben gewoon nieuwschierig hoe jullie dit hebben afgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:59:
Inmiddels geniet ik al een paar weekjes van m'n mooie 50VT30. De beeldkwaliteit, kleuren en scherpte zijn geweldig.
Er valt mij echter 1 ding op. Tijdens (voornamelijk) donkere reclames zie ik helemaal onderin het beeld op de onderste 'regel' een groen/grijze lijn over de gehele breedte van het scherm flikkeren. Het is echt alleen bij sommige reclames en heb geen idee wat het is. Komt iemand dit bekent voor?
Ik zie het ook o.a ook bij reclames, maar ook bij games. 16:9 beeldscan aanzetten verhelpt het "probleem". :) Ik zet het echter alleen aan tijdens het gamen, die reclames kijk ik meestal toch nooit.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 17-06-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
edit

[ Voor 98% gewijzigd door draakhoofd op 18-06-2011 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
invincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:25:
Ik ben in het bezit van een 50g20 tv. Supermooi beeld!

Ik vraag me af op welke contrastwaarde andere gebruikers de tv hebben ingesteld?
In veel reviews staat vaak dat het contrast op 36 werd gezet. Ook veel calibratieafstellingen hebben een contrastwaarde van 36.

Nu moet ik zeggen dat ik het beeld dan vrij donker vind. Ligt dit aan mijn tv en of ogen?
Ik heb het contrast op 42 gezet, kleur, helderheid, scherpte staan in het midden en alle "beeldverbeteraars" staan uit.

Ik ben gewoon nieuwschierig hoe jullie dit hebben afgesteld!
Ik heb tot nu toe nog altijd te THX stand gebruikt. Hebt 2-3stappen voor kleur lager gezet. Ik vond in het begin ook erg laag t contrast. Maar is kwestie van wennen moet ik zeggen. Stel gewoon in naar jou smaak.
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.