[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Eind dit jaar (28 december) reis ik af naar Argentinie en heb ik voor mijn werk (en contact met thuis) een laptop nodig. Het liefst natuurlijk 1 die de gehele reis (of een groot gedeelte ervan) zonder charge kan blijven draaien. Ik ga er niet op gamen en/of zware taken op uitvoeren.

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen een Macbook Pro 13 met 128GB SSD of een Macbook Air 13 4GB 128GB SSD (zijn beide rond de EUR 1400,- ontloopt elkaar slechts EUR 40,-). Ik hang nu nog enorm naar de Air omdat het belangrijkste voor mij van een laptop de gebruikstijd is op 1 charge. Ik heb de review op tweakers.net gelezen en daar kwam de Air toch stevig boven de Pro uit qua batterij-tijden ondanks dat de Apple website beweert dat de Pro 10 uur draait en de Air 7 uur, alhoewel de Air natuurlijk wel gemeten is volgens de nieuwe voorwaarden van Apple zelf.

Nou was natuurlijk de boodschap tijdens de 'Back-to-mac', dat de Air een eerste stap was naar het verbeteren van de algehele Macbook lijn. Wat denken jullie? Wachten tot een week voor vertrek en gokken dat er nog een verbeterde 13 inch Pro aankomt met verbeterde batterij-duur, of gewoon nu alvast de Air aanschaffen?

P.S.: Mocht dit niet in dit topic thuishoren, bij deze mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@deeltje, http://buyersguide.macrumors.com/

"Notes * The 15-inch and 17-inch MacBook Pro received a new build-to-order option for a 2.8 GHz Intel Core i7 processor on October 20th, 2010. The new option does not constitute a full update to the MacBook Pro line, but does suggest that a more substantial update to the full MacBook Pro lineup is not imminent."

De Air lijkt me het meest geschikt voor jou. Hij is super portable + je hoeft er geen zware taken op wilt uitvoeren (wat alsnog wel kan op de Air)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb de presentatie van de macbook air op de macclub gevolgt ,gegeven door iemand van apple. En als ik dan jou gebruik bekijk dan zit je volgens mij wel goed met zo een air. Geweld snel is dat ding met zijjn ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Voorafgaand aan real-life verlagingsveren, eerst even oefenen in PS:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/Frox/thereifixedit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:45
ik wil dus bootcamp op mijn mbp 13 inch zetten.
en ik heb er een 250 gb hdd in zitten.maar nu zegt macosx dus dat ik maar 70 gb vrije ruimte heb in totaal.
terwijl ik echt niet snap waar al dat geheugen naartoe is gegaan. nu is mijn vraag is er een overzicht ofzo waar ik kan zien wat zoveel beslag inneemt ? want mijn muziek collectie is maar 40 gb. en al mijn films heb ik nu al weggegooid maar dat scheelde blijkbaar ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
"Weggegooid" in de Trash? Of echt weg? Gooi anders je Trashcan eens leeg...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:47:
Hm. Ik zit nu dik een half jaar op osx en zit me nog bijna dagelijks op te vreten vanwege de Finder. De ontwikkeling daarvan lijkt echt al 15 jaar stil te staan.

Verder werkt het vrij goed, en een leercurve is er eigenlijk niet eens. De eerste weken zal je waarschijnlijk zo nu en dan wat opzoeken (dwz ik moest google wel eens aanslingeren) maar de meeste dingen gaan moeiteloos.

Evt kan je http://guides.macrumors.com/Mac_Beginner%27s_Guide oid eens bekijken.
Ik vind de Finder ook wennen.
Bedankt voor de link. Heb al iets gelezen dat misschien antwoord geeft op iets wat ik niet voor elkaar kreeg.

Waar ik erg teleurgesteld over ben is dat Apple de 500GB, 7200 RPM, 3 Gb/s HDD, ST9500420ASG, die ik als upgrade bij mijn MBP heb gekocht, op 1,5 Gb/s laat draaien en niet op de 3 Gb/s die mijn MBP i7 2010 aan kan. Ik koop toch niks voor niks een Pro. Ik heb begrepen dat als ik een HDD los gekocht had en zelf had ingebouwd dan zou deze wel een snelheid van 3 Gb/s hebben :(

Intel 5 Series Chipset:
Fabrikant: Intel
Product: 5 Series Chipset
Verbindingssnelheid: 3 gigabit
Afgesproken verbindingssnelheid: 1,5 gigabit
Beschrijving: AHCI Version 1.30 Supported
ST9500420ASG:
Capaciteit: 500,11 GB (500.107.862.016 bytes)
Model: ST9500420ASG
Revisie: 0008APM2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:37:
[...]

Waar ik erg teleurgesteld over ben is dat Apple de 500GB, 7200 RPM, 3 Gb/s HDD, ST9500420ASG, die ik als upgrade bij mijn MBP heb gekocht, op 1,5 Gb/s laat draaien en niet op de 3 Gb/s die mijn MBP i7 2010 aan kan. Ik koop toch niks voor niks een Pro. Ik heb begrepen dat als ik een HDD los gekocht had en zelf had ingebouwd dan zou deze wel een snelheid van 3 Gb/s hebben :(
Niet dat je boven de 1.5Gbps uit kunt komen met een hdd. Dus wat is precies het probleem?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@tgif, Hoe wil je ooit boven de 1.5Gbps uitkomen met een normale HDD...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
Ik ben van plan m'n huidige Macbook in te ruilen voor een 13" Macbook Pro.

Echter had ik paar vraagjes.

A. komt er niet op korte termijn een nieuwe versie uit waar ik eventueel tot 3 maanden tijd beter op kan wachten?

B. hoeveel scheelt het in performance of ik nou de 13-inch: 2.4GHz neem, of de 13-inch: 2.66GHz, aangezien het toch €300 scheelt.

Bedankt, Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:45
Herko_ter_Horst schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:22:
"Weggegooid" in de Trash? Of echt weg? Gooi anders je Trashcan eens leeg...
:') ik voel me dom yoh ! half uur zitten zoeken toen heb ik het programmatje disk inventory x gevonden
die echt een duidelijk beeld gaf wat veel ruimte innam. maarja al mijn ruimte werd vooral ingenomen door mijn trashcan idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
AaiGht schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:36:
Ik ben van plan m'n huidige Macbook in te ruilen voor een 13" Macbook Pro.

Echter had ik paar vraagjes.

A. komt er niet op korte termijn een nieuwe versie uit waar ik eventueel tot 3 maanden tijd beter op kan wachten?

B. hoeveel scheelt het in performance of ik nou de 13-inch: 2.4GHz neem, of de 13-inch: 2.66GHz, aangezien het toch €300 scheelt.

Bedankt, Bas
A. weet niemand. Dus als je hem nu nodig hebt moet je hem nu kopen.
B. Het scheelt precies 240 Mhz. Als dit voor jou nuttig is en je het 300 euro waard vind, moet je dat vooral nemen. Persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt, tenzij je echt veel cpu intensief werk doet., en zal ik veel sneller kiezen voor een grotere HDD, meer RAM of het 15" model voor die 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
@tarlitz

nou ik gebruik hem eigenlijk voor van alles, ik sluit hem thuis ook aan op een 24" extern scherm om te multitasken voor school, poker (windows run ik dan meestal op het externe scherm) en 720p films en series.

over het algemeen lukte dat vrij aardig met m'n huidige 13" Macbook 2.14 GHz dus ergens zou het natuurlijk onzin zijn om dan voor een 2.66GHz te gaan als een 2.4GHz ook overduidelijk zou werken.

en het scheelt €600 om van een 13" 2.4GHz naar een 15" 2.4GHz te upgraden, of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
AaiGht schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:02:
en het scheelt €600 om van een 13" 2.4GHz naar een 15" 2.4GHz te upgraden, of begrijp ik je verkeerd?
Je begrijpt me goed. Mijn fout, ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, ik dacht dat het iets van 3-400 euro scheelde :P Met de dingen die je doet denk ik dat je meer hebt aan meer RAM dan meer kloksnelheid op je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:15
Ik vroeg me het volgende af:

Ik mis mijn niet-unibody 15" Macbook Pro zo erg, dan ik op zoek ben naar een NIEUWE!
Hebben jullie misschien enig idee waar je misschien nog succes hebt op een niet-unibody nieuwe macbook Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
mikevdzanden schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:41:

Ik mis mijn niet-unibody 15" Macbook Pro zo erg, dan ik op zoek ben naar een NIEUWE!
Hebben jullie misschien enig idee waar je misschien nog succes hebt op een niet-unibody nieuwe macbook Pro?
:/ Het toetsenbord ofzo? Je kunt het proberen bij apple reselers, maar goed die dingen zijn van 2-3 jaar geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:34

Alle MBP zijn unibody tegenwoordig als ik me niet vergis. Een nieuwe zou dus niet mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

boratnl schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:55:
[...]

Alle MBP zijn unibody tegenwoordig als ik me niet vergis. Een nieuwe zou dus niet mogelijk zijn...
Alleen uit oude voorraad. En de kans dat je die ergens vindt is inmiddels niet supergroot meer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_1873.jpg

Vanmiddag wezen blubberen :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 07:15
Het maakt mij verder ook niet zo veel uit hoor..
Mijn unibody 13" doet z'n werk ook prima.. Maar af en toe mis ik dat toetsenbordje en mijn gratis matte schermpje toch wel enorm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Welk toetsenbord moet je eigenlijk nemen als je een Macbook besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

FiXeR.nl schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:22:
Welk toetsenbord moet je eigenlijk nemen als je een Macbook besteld?
Een toetsenbord dat je fijn vindt. Kortom: wat wil je nu precies weten?

Nederlands: standaard indeling die je bij elke APR zult zien
Engels internationaal: zelfde indeling als Nederlands, maar zonder € teken.
VS internationaal: liggende enter/return toets.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:29:
[...]

Een toetsenbord dat je fijn vindt. Kortom: wat wil je nu precies weten?
No shit :P , ik bedoel uiteraard de indeling.
Nederlands: standaard indeling die je bij elke APR zult zien
Engels internationaal: zelfde indeling als Nederlands, maar zonder € teken.
VS internationaal: liggende enter/return toets.
Ik heb ooit een HP gehad met Nederlandse indeling, daar zat de @ teken niet onder de 2 maar helemaal rechts ergens. (En dat was heel irritant), dus ik wil graag weten of dat ook bij de Nederlandse indeling op een MBP is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49
FiXeR.nl schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:44:
[...]

[...]

Ik heb ooit een HP gehad met Nederlandse indeling, daar zat de @ teken niet onder de 2 maar helemaal rechts ergens. (En dat was heel irritant), dus ik wil graag weten of dat ook bij de Nederlandse indeling op een MBP is. ;)
Bij de Nederlandse indeling zit, net als bij de internationale en VS-indeling, de @ gewoon boven de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Afbeeldingslocatie: http://whieee.nl/forumpics/dutchlayout.png

Zoiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FiXeR.nl schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:44:
[...]

[...]

Dat was denk ik een UK tobo.. mijn HP met UK tobo heeft dat ook.. ben het helemaal gewend.. en moet juist wennen aan @ boven de 2 ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kabel moet ik kopen om beeld en geluid van mijn mBP naar mijn hdmi tv te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:14:
Welke kabel moet ik kopen om beeld en geluid van mijn mBP naar mijn hdmi tv te sturen?
mDP naar HDMI. Verder zelf even googlen ;) Let er wel op dat alle MBP's voor mid-2010 geen audio over DisplayPort doen, en je dan dus een mDP naar HDMI kabel nodig hebt die ook nog optical audio als 2e bron pakt. Zie bijvoorbeeld: http://www.kanexlive.com/products/item-id-3495.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Whieee schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:18:
[...]
Let er wel op dat alle MBP's voor mid-2010 geen audio over DisplayPort doen
Dus de MBP die ik nu in bestelling heb staan kan met een gewone converter werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als die van mid-2010 of later is.. dan kan dat. Zelf werk ik met een vrij goedkoop kabeltje van DealExtreme, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Laatst online: 14-09 14:13
Ik heb dit kabeltje besteld via DealExtreme, werkt perfect (ook audio over HDMI) en voelt stevig aan, kabeltje is alleen een beetje stug.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Zijn er eigenlijk nog mensen hier die problemen met de 10.6.5 update hebben gehad? Ik namelijk wel, al dan niet direct. Gister voor het eerst nadien mijn macbook pro opnieuw opgestart (moest in windows wat dingen doen), maar kon al direct niet meer op het internet. Kon nog wel gewoon op het thuisnetwerk... Nouja, met wat gezoek met google en gestruin op de forums van apple.com is het dan toch gelukt om het weer goed te krijgen;

het netwerk (ethernet)apparaat resetten in de systeemvoorkeuren/netwerk

Toch jammer, is de eerste keer dat ik zoiets moest doen in mijn 2jarig mac bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
J0HAN schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:22:
Ik heb dit kabeltje besteld via DealExtreme, werkt perfect (ook audio over HDMI) en voelt stevig aan, kabeltje is alleen een beetje stug.
Ook maar besteld dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Probleem.

Mijn macbook aluminium is vandaag van me fiets gepleurd en heb een lelijke deuk in de rechterhoek waar het verticale lampje zit. Ook zit er een deuk in de rechterzijde van de beeldscherm gelukkig zit er een rubber randje er omheen. Hoe kan ik dit fixen?

De opervlakte is ruim 0.7cm2 diepte 1/2mm en je zit het lak is weg of wat het ook is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
Net mijn nieuwe MBP met 2.8 GHz i7 en Hi-res glossy display ontvangen. OCZ Vertex 2 240 GB ingebouwd. Resultaat; razendsnel.

Er valt me alleen wel iets op, bij scrollen of het snel verplaatsen van een Finder venster lijkt het beeld iets blurry te worden. Het is vooral zichtbaar bij tekst op een witte achtergrond. Stel ik sleep een Finder venster met de bekende blauwe mapjes, dan lijkt het ook alsof die mapjes ingedeukt worden.

Is dit een bekend fenomeen bij dit door Apple gebruikte TN paneel? Bij fabrikant zie ik 00000610 en bij Model 00009CBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mijn MBP 17" i7 2.66 GHz 2010 opzoek naar een eSata expresscard/34. Ik heb de afgelopen dagen behoorlijk veel gelezen. Voornamelijk negatief, google, macrumors.com en amazon.com. Jammer genoeg staat er niet altijd bij om welke MBP het gaat.
Een waar ik positieve reacties over heb gelezen is "OWC Slim ExpressCard to eSATA Adapter". Deze heeft echter geen ondersteuning voor meerdere harddrives en ik kan geen leverancier in Nederland vinden. Dit laatste is wel bij meer expresscards het geval.

Ik wil de eSata expresscard/34 in samenwerking met externe opslag gaan gebruiken voor:
- data opslag/backup
- Cubase projecten en de biblotheken/libaries met samples waarmee ik in Cubase werk, on-the-fly dus als dit de juiste term is. De vst's/samples waarmee ik werk in Cubase staan dan op de externe opslag.

Ik denk aan twee verschillende externe media zoals G-Technology G-Drive en een behuizing met HDD naar keuze.

Mijn vraag is wie heeft er ervaring met een eSata expresscard/34. Goed of slecht, dan weet ik ook wat ik niet moet kopen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:30:
*Probleem.

Mijn macbook aluminium is vandaag van me fiets gepleurd en heb een lelijke deuk in de rechterhoek waar het verticale lampje zit. Ook zit er een deuk in de rechterzijde van de beeldscherm gelukkig zit er een rubber randje er omheen. Hoe kan ik dit fixen?

De opervlakte is ruim 0.7cm2 diepte 1/2mm en je zit het lak is weg of wat het ook is.

Alvast bedankt
horizontaal lampje bedoel je denk ik? En dat is de IR-ontvanger, maar goed dat terzijde ;)

Mijn macbook heeft 2 maandjes geleden dus ook een klap meegemaakt, ik heb met een waterpomptang (wel een doek tussen de tang en de macbook gedaan) het wat netter kunnen buigen. Maar pas op, doe alles met mate, ga niet te veel forceren, kans is er natuurlijk dat je het alleen maar erger maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:38:
*knip*
Mijn vraag is wie heeft er ervaring met een eSata expresscard/34. Goed of slecht, dan weet ik ook wat ik niet moet kopen.
Ik ben bang dat je hier niets mee kan, maar er komen twee dingen in me op:
- probeer er gewoon een, zo duur zijn ze niet.
- is opslag via firewire een idee? (of voor backup via (w)lan)

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 16-11-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn89 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:09:
[...]

horizontaal lampje bedoel je denk ik? En dat is de IR-ontvanger, maar goed dat terzijde ;)

Mijn macbook heeft 2 maandjes geleden dus ook een klap meegemaakt, ik heb met een waterpomptang (wel een doek tussen de tang en de macbook gedaan) het wat netter kunnen buigen. Maar pas op, doe alles met mate, ga niet te veel forceren, kans is er natuurlijk dat je het alleen maar erger maakt..
Bedankt,

is er niet iets wat het aluminium opvult? Want er zit een diepe kras/deuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Momenteel heb ik hetzelfde. Ik moet nu verplicht over van mijn huidige pre-uni C2D naar een nieuwe uni-i5. Wel met antiglare scherm gelukkig. Tot nu toe is naar mijn ervaring de pre-uni fijner in gebruik. De uni is technisch gezien superieur, maar dat is met normaal gebruik verwaarloosbar. Het blijft (tot nu toe nog) jammer dat ik er een erg fijne en vrijwel in nieuwstaat verkerende pre-uni voor weg moet doen.
Blaffeh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:00:
Er valt me alleen wel iets op, bij scrollen of het snel verplaatsen van een Finder venster lijkt het beeld iets blurry te worden. Het is vooral zichtbaar bij tekst op een witte achtergrond. Stel ik sleep een Finder venster met de bekende blauwe mapjes, dan lijkt het ook alsof die mapjes ingedeukt worden.
Worden de mapjes korter bij slepen? Zowel mijn pre-uni 2007 C2D mat, als uni 2010 antiglare hebben dit ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Oyster op 16-11-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@Oyster Jep worden korter. Gekke is trouwens dat bij het scrollen in iTunes er totaal geen vertekend beeld tevoorschijn komt. Lijkt mij een software issue. Hopelijk komt er binnenkort een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is gewoon LCD-latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:29:
[...]

Ik ben bang dat je hier niets mee kan, maar er komen twee dingen in me op:
- probeer er gewoon een, zo duur zijn ze niet.
- is opslag via firewire een idee? (of voor backup via (w)lan)
De prijs ligt tussen € 43,00 en € 155,00 ex. verzendkosten. Toch een beetje jammer als het een miskoop is. Ook van de behuizing die ik erbij ga kopen. Het probleem, niet meer functioneren, hoeft niet meteen te ontstaan. Op de firewire poort zit de geluidskaart. Daisy-chain is niet altijd betrouwbaar.
Lan is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nou officieel misschien wel, maar t is me gelukt zonder sloopwerk :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ik heb toch het vermoeden dat het geen latency is van het lcd paneel. Snel scrollen in iTunes geeft namelijk geen vervorming. Net als het scrollen door een lijst met bookmarks in Safari. Video is ook prima, heb er een EyeTV Sat aan geknoopt.

Beetje raar, hopen op een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Blaffeh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:39:
[...]

Ik heb toch het vermoeden dat het geen latency is van het lcd paneel. Snel scrollen in iTunes geeft namelijk geen vervorming. Net als het scrollen door een lijst met bookmarks in Safari. Video is ook prima, heb er een EyeTV Sat aan geknoopt.

Beetje raar, hopen op een fix.
Ik weet zeker van wel. Sleep je iTunes venster maar eens van links naar rechts heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@Jesse

Inderdaad ik zie de lijntjes iets achterblijven op het venster. Zal dus wel een probleem zijn met TN panelen.

Ik blijf het wel een raar fenomeen vinden. Als ik bijv. de frontpage van tweakers door scroll dan worden de zwarte letters blauw. Maar het zal er kennelijk wel bijhoren.

[ Voor 42% gewijzigd door Blaffeh op 17-11-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:21:
[...]
De prijs ligt tussen € 43,00 en € 155,00 ex. verzendkosten. Toch een beetje jammer als het een miskoop is. Ook van de behuizing die ik erbij ga kopen. Het probleem, niet meer functioneren, hoeft niet meteen te ontstaan. Op de firewire poort zit de geluidskaart. Daisy-chain is niet altijd betrouwbaar.
Lan is geen optie.
Je kan voordat je aankoopt ook overleggen met de winkel dat je gehoord hebt van problemen, niet zeker weet of het in jou situatie goed gaat werken, maar het wel graag wilt proberen. Zolang je de boel (product en verpakking) niet sloopt zal dat bij een goeie winkel geen probleem zijn, vooropgestelt dat je geen weken over het testen doet.

Bedoel je nou dat een oplossing (daisy-chain) waarover je een probleem leest op internet bij voorbaat uitgesloten is? Dan koop je helemaal niets meer...

Nogmaals, met eSata - expresscard /34 kaartjes heb ik helaas geen ervaring, maar dit is wat er verder in me opkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 17-11-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bart-Willem schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:17:
[...]

RainX erop smeren, dat doet wonderen. :P
Hmm dat heb ik nog wel staan, niet eens aan gedacht! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Ik ben van plan om binnenkort een macbook pro te gaan kopen en ben daarom vandaag eens gaan kijken. Door het budget en doordat ik de grote van het scherm groot genoeg vind ga ik voor de 13 inch. Het enige nadeel is het glossy en dus weerspiegelend beeldscherm.
Heeft iemand ervaring met een anti-glare film?
Ik heb deze op internet gevonden http://www.powersupportus...o-13/anti-glare-film.html, maar weet niet of die goed is. De winkel waar ik ben geweest was een premium reseller en daar zeiden ze dat er niks voor bestond.

[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 17-11-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Pompi schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:12:
Ik ben van plan om binnenkort een macbook pro te gaan kopen en ben daarom vandaag eens gaan kijken. Door het budget en doordat ik de grote van het scherm groot genoeg vind ga ik voor de 13 inch. Het enige nadeel is het glossy en dus weerspiegelend beeldscherm.
Heeft iemand ervaring met een anti-glare film?
Ik heb deze op internet gevonden http://www.powersupportus...o-13/anti-glare-film.html, maar weet niet of die goed is. De winkel waar ik ben geweest was een premium reseller en daar zeiden ze dat er niks voor bestond.
geen ervaring mee, maar het glossy scherm heb ik ook geen probleem mee, als ik jou was zou ik het eerst proberen en dan pas gaan kijken voor een anti glare laag...
Je kan dat meteen ook kijken voor een privacy laag die de hoek van inval bekijkt zodat mensen naast je niet op je scherm kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
@Pompi: De 13" MacBook (witte) heeft geen glazen plaat, en glanst daarom een stuk minder en in mijn ervaring niet storend/opvallend, met uitzondering van zeer donkere beelden. Als je de extra features van de Pro niet nodig hebt, misschien een optie. Het zal er namelijk niet mooier op worden met een anti-glare film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tarlitz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:23:
@Pompi: De 13" MacBook (witte) heeft geen glazen plaat, en glanst daarom een stuk minder en in mijn ervaring niet storend/opvallend, met uitzondering van zeer donkere beelden. Als je de extra features van de Pro niet nodig hebt, misschien een optie. Het zal er namelijk niet mooier op worden met een anti-glare film.
behalve de Alu kast heeft de pro toch amper features dat de MB niet heeft?
Nadeel van MB op MBP is dat wit plastic toch erg vatbaar is voor vlekken en krassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 13-09 14:18
tarlitz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:23:
Bedankt voor de tip, ik zal binnenkort er even naar kijken. Heb wel even naar de MacBook gekeken in de winkel alleen vond ik de kast te glad en ben toen naar MacBook Pro gaan kijken en vond die fijner aanvoelen.
Dat er misschien minder mooi wordt met zo'n film maakt me niet zoveel uit. Want mijn hoofd-gebruik zal studie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Jado schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:59:
[...]

Hmm, nee, dat bedoelde ik niet.
Ik doelde op de "plaat/cover" van het unibody onderaan de laptop. Dus de plaat die bovenaan ligt wanneer je je macbook ondersteboven (toegeklapt) legt, die aan de zijkant ook met schroefjes is vastgemaakt. Je ziet duidelijk dat de gleuf langs de ene kant dikker is als langs de andere kant.
Heel veel scheelt het niet, maar ik kan aannemen dat de stevigheid van de unibody hierdoor afneemt en dat daardoor de Superdrive een beetje scheef zit/ beschadigd is geraakt.

Ondertussen is hij binnen, en zit ik zonder mobielert :(
Vanmorgend berichtje op mijn gsm dat ik hem kon komen afhalen, leuk. :)

Uiteraard moet het mij weer overkomen dat het ding niet goed gerepareerd is. :(
Ze hebben er een nieuwe superdrive ingestoken, maar het probleem komt nog steeds voor,
in mindere mate. (je moet echt verschillende hoeken uitproberen om het voor te hebben)

Nu de vraag: Als jullie een disc in jullie Superdrive proppen, en jullie kantelen jullie macbook pro ook in verschillende richtingen/hoeken, horen jullie dan soms de disc iets raken binnenin?

Morgenvroeg wéér opstaan om hem binnen te brengen |:(

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Krentenbol schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:22:
[...]

Zit dus verschil in generaties ;)
Ja dat is ook wel weer waar idd, sommige modellen gaan best gemakkelijk. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Jado schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:40:
[...]

Vanmorgend berichtje op mijn gsm dat ik hem kon komen afhalen, leuk. :)

Uiteraard moet het mij weer overkomen dat het ding niet goed gerepareerd is. :(
Ze hebben er een nieuwe superdrive ingestoken, maar het probleem komt nog steeds voor,
in mindere mate. (je moet echt verschillende hoeken uitproberen om het voor te hebben)

Nu de vraag: Als jullie een disc in jullie Superdrive proppen, en jullie kantelen jullie macbook pro ook in verschillende richtingen/hoeken, horen jullie dan soms de disc iets raken binnenin?

Morgenvroeg wéér opstaan om hem binnen te brengen |:(
Maar waarom wil je ook alweer je Macbook kantelen/heen en weer schudden als je bezig bent met een disc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Mijn MBP 2,4 uit 2008 doet dat ook hoor, is volkomen normaal. Als dat de reden is dat ze hem vervangen hebben vraag ik me af bij wat voor amateurs je hem hebt binnengebracht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb sinds een klein weekje een macbook pro 15 i5 4gb en heb hem al vier keer een hard shutdown moeten geven waarvan drie keer door spinning beachballs of met afsluiten blijven freezen. Zelfs Force Quite Application bleef hangen. Slechte zaak dit, als je bedenkt dat ik windows7 misschien een keer een hard shutdown heb gegeven binnen een jaar. Vraag me af of dit exemplarisch is voor macbooks en zo niet ik het terug moet brengen?

Daarnaast heb ik last van een dof tik-geluidje onder trackpad. Heb op internet een oorzaak gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=mJmpervXe9M

Oplossing is simpel dmv een controllertje te verwijderen of te tapen. Ben bij iCentre geweest en die zeggen dat het beste is om het door hun te laten onderzoeken dat ongeveer 1,5 week gaat duren, want als ik het zelf zou doen de garantie dan vervalt. Een beetje tweaker vind dat natuurlijk onzin of niet?

Heeft iemand ervaring mee of advies?

Weet niet of dit al de revue is gepasseerd. Ik heb geen paar topics terug gezocht, maar heb niet niets gevonden.

Verwijderd

Ik heb nou sinds een half jaar een 13 inch macbook pro (2010). Al vanaf het begin heb ik wat last van gekraak in de behuizing als ik mijn macbook beweeg (vooral als ik op bepaalde punten duw). na 2 maanden was het nog niet heel erg en ben ik langs een apple verkoop punt in Tilburg geweest. De man die daar werkte heeft de onderste plaat er opnieuw opgeschroefd en dat had wel wat geholpen. Nou een paar maanden verder is het gekraak flink verergerd en iedere keer als ik mn macbook aanraak kraakt de behuizing. Ook kan ik het zwarte gedeelte aan de achterkant van mijn mac (als deze is dichtgeklapt) op een bepaalde punt induwen. Heeft iemand vergelijkebare ervaringen met de unibody macbook pro? En weet iemand of ik of apple zelf hieraan iets kan of wilt doen? Ik moet erbij vermelden dat er nooit iets raars is gebeurt met mn macbook en dat ik er tot nu toe heel voorzichtig mee ben geweest.

Verder heb ik er denk ik ook een slechte batterij in zitten. Coconut battery 2.7 geeft nou 91% aan na 80 loadcycles, maar voordat ik coconut battery had geupdate (versie 2.6 dus) gaf die na 70 cycles al 87 % aan. Na de update sprong die opeens weer naar 97% al zakte die snel weer een flink stuk. Anyway, ik weet dus niet hoe betrouwbaar dit programma is maar zo te zien is er wel iets mis. Ook hier geldt weer dat ik de battery zover ik weet redelijk goed gebruik volgens instructies. Heb hem een aantal keer gecallibreerd en laat hem verder niet te veel in het contact zitten nadat hij 100% opgeladen is.

Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven en dat iemand weet of ik recht heb op een replacement. Alvast bedankt!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58
Dat indrukken van het zwarte gedeelte hoort, dit heb ik ook en komt omdat daar je fans uit blazen.

Tja er zijn diverse topics over coconut maar wat zeggen cijfers, apple hanteert volgens mij de regel dat je kunt vragen om een replacement bij <80% <300 cycles daarboven kan je niets. Hoe lang gaat hij mee qua tijdsduur op een accu, en bij welk gebruik?

• Jesse
@meaxx: het gebruik van de accu heeft apple duidelijke toelichting over op hun website. In elk geval is het echt geen probleem om hem aan de lader te gebruiken. 1 keer per maand een loadcycle is voldoende om de accu goed te houden.

http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

Mijn gevoel zegt me dat vaak calibreren juist weer niet goed kan zijn voor de accu, maar let wel, daar heb ik geen onderbouwing voor. Ikzelf heb het in elk geval nog nooit gedaan en zit op 96% health met een mbp van 2 jaar oud. (Misschien is die meting wel onbetrouwbaar omdat ik em nooit gecalibreerd heb, maar who cares? Hij doet het goed.)

@amark: wat voor vage software heb je dan geinstalleerd? Wanneer gebeurt het? Zoals je het nu brengt is er geen zinvol antwoord op jou klacht geven.

[ Voor 49% gewijzigd door Jesse op 18-11-2010 09:06 ]

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 18:58
Jesse schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:54:

@amark: wat voor vage software heb je dan geinstalleerd? Wanneer gebeurt het? Zoals je het nu brengt is er geen zinvol antwoord op jou klacht geven.
Software tot nu toe: ms messenger, coda, eclipse, vlc, jdownloader en google chrome.
Google Chrome, omdat Safari bleef hangen.
Is het mogelijk om de logs te zien van 6 dagen terug, zie nu tot 2dagen.

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een jaar een MBPro 13" en dan de 2.53 ghz versie.

Ik ben hier zeer tevreden over, alleen moet ik soms ook met vm werken(win7).
Nu wil ik er meer geheugen in hebben.

Ik heb gezocht in de pricewatch en ik zie het type: KTA-MB1066K2/8G

Mijn vorige mbpro heb ik ook geupgrade en ik had gelezen dat bepaalde types geheugen niet goed werken.

Gaat deze werken? Of raad iemand een ander type aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:11:
Ik heb nu ongeveer een jaar een MBPro 13" en dan de 2.53 ghz versie.

Ik ben hier zeer tevreden over, alleen moet ik soms ook met vm werken(win7).
Nu wil ik er meer geheugen in hebben.

Ik heb gezocht in de pricewatch en ik zie het type: KTA-MB1066K2/8G

Mijn vorige mbpro heb ik ook geupgrade en ik had gelezen dat bepaalde types geheugen niet goed werken.

Gaat deze werken? Of raad iemand een ander type aan?
Deze gaat prima werken. Heb hem gisteren geinstalleerd, en werkt perfecto!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:14:
[...]

Deze gaat prima werken. Heb hem gisteren geinstalleerd, en werkt perfecto!
Ok, bedankt!

Heb je hem toevallig ook bij Simmcity gekocht?

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Awoodentree schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:14:
[...]

Maar waarom wil je ook alweer je Macbook kantelen/heen en weer schudden als je bezig bent met een disc?
Uhm, filmpje zien op bed? Dan heb ik niet graag een supersonisch geluid omdat de disc binnenin weet-ik-veel-wat ligt te raken? :)
--help schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:23:
Mijn MBP 2,4 uit 2008 doet dat ook hoor, is volkomen normaal. Als dat de reden is dat ze hem vervangen hebben vraag ik me af bij wat voor amateurs je hem hebt binnengebracht ...
Oké, het is toch iets dat niet normaal klinkt iig.
Binnengebracht bij Swith, premium apple resellers, dus ik hoop niet dat dat amateurs zijn. :+

Anyway, het is op een even magische wijze verdwenen als hoe het gekomen is :Y)

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:19:
[...]

Ok, bedankt!

Heb je hem toevallig ook bij Simmcity gekocht?
Wellicht een stomme vraag: waarom kost het €360 om bij aanschaf het geheugen van 4GB naar 8GB te upgraden, terwijl deze 8GB kaart €115 kost?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 14:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:36:
[...]

Wellicht een stomme vraag: waarom kost het €360 om bij aanschaf het geheugen van 4GB naar 8GB te upgraden, terwijl deze 8GB kaart €115 kost?
Serieus geen flauw idee.

Het kost zelfs €540! Als je dit los bestelt bij Apple :P
http://store.apple.com/nl/memorymodel/ME_13_253_MBP

Het inbouwen is zo makkelijk. Ff op fixit kijken en het is een fluitje van een cent.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 15:08 . Reden: url gewijzigd ]

Verwijderd

Zojuist mijn trackpad gesloopt. In de boven linkerhoek zit nu een ster (spinnenweb achtig) Hij werkt trouwens nog prima mar het ziet er niet. Is het duur om dit te laten maken?
Kan ik die dingen trouwens niet gewoon los kopen lijkt me niet zo moeilijk om een nieuwe er in te zetten.

Verwijderd

Ik ben een Macbook pro aan het overwegen en heb ook 2e hands rondgezocht waar ik toch regelmatig defecte macbooks aangeboden zag, nu zegt dat niet zo veel natuurlijk maar ik vroeg me af hoe oud een macbook pro gemiddeld word als je er normaal mee omgaat, het is toch een hoop geld en wil er wel minimaal 4 jaar mee doen zoals ik eigenlijk met al me laptops doe.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:54 ]

Verwijderd

Mijn iPad is binnen :D nu heb ik ook een iPhone 3GS en iPhone 4. Ik weet nu zeker dat ik nu ook een MBP moet halen :)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:47:
Mijn iPad is binnen :D nu heb ik ook een iPhone 3GS en iPhone 4. Ik weet nu zeker dat ik nu ook een MBP moet halen :)
En apple tv, iMac, iWear en natuurlijk iWatch ;) Zou Steve Jobs leuk vinden :P.

Heeft iemand van hier al eens zijn 2009 macbookpro verbouwt met een SSD?Dus weg superdrive en SSD erin?

• Jesse
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:53:
Ik ben een Macbook pro aan het overwegen en heb ook 2e hands rondgezocht waar ik toch regelmatig defecte macbooks aangeboden zag, nu zegt dat niet zo veel natuurlijk maar ik vroeg me af hoe oud een macbook pro gemiddeld word als je er normaal mee omgaat, het is toch een hoop geld en wil er wel minimaal 4 jaar mee doen zoals ik eigenlijk met al me laptops doe.
Als jij met een willekeurige laptop 4 jaar kan doen dan kan je dat met een mbp ook. :)

Onlangs stelde iemand een enigszins overeenkomstige vraag: Pompi in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - d..."

Uiteraard is dit geen garantie. :+

• JERONY
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Aight! schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:57:
[...]

Heeft iemand van hier al eens zijn 2009 macbookpro verbouwt met een SSD?Dus weg superdrive en SSD erin?
Zie hier.

[ Voor 11% gewijzigd door JERONY op 18-11-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:43:
[...]

Serieus geen flauw idee.

Het inbouwen is zo makkelijk. Ff op fixit kijken en het is een fluitje van een cent.
Ook maar een setje van 8Gb bij Simmcity gekocht......2 accounts open en VM/Windows7 doet toch ernstig afbreuk aan de ware Apple ervaring :D

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:01:
[...]

Als jij met een willekeurige laptop 4 jaar kan doen dan kan je dat met een mbp ook. :)

Onlangs stelde iemand een enigszins overeenkomstige vraag: Pompi in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - d..."

Uiteraard is dit geen garantie. :+
Ik heb het even gelezen en dat beantwoord mijn vraag wel, mooi want dan is de hoge prijs tenminste te rechtvaardigen. Ik zat laatst bij iemand mee te kijken bij de nieuwe macbook air, die zijn ook wel erg mooi, alleen wil ik wel minimaal 13 inch en 8GB, dat maakt het wel weer meteen prijzig en met de mbp heb ik toch het idee dat het allemaal wat degelijker in elkaar zit. Wat ik ook erg jammer vind is dat als ik de Nvidia 330M erin wil (ik speel graag af en toe een spelletje en de 330M is een stuk sneller) meteen naar een 15inch toe moet wat ruim over mijn budget gaat, ik wil juist een 13inch met 330M, Apple maakt het kiezen niet makkelijk. Misschien nog ff een maandje wachten want ik las dat de nieuwe generatie mbp's ieder moment uit kunnen komen, hopelijk hebben die een betere videokaart in de instap modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:43:
[...]

Serieus geen flauw idee.

Als je het los koopt ja, bij een 'upgrade' bij aanschaf is het €360. Dus als je direct 8GB wil, kan je beter 4GB nemen en er zelf wat bij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een datum bekend wanneer de nieuwe generatie mbp's uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:35:
[...]

Ik heb het even gelezen en dat beantwoord mijn vraag wel, mooi want dan is de hoge prijs tenminste te rechtvaardigen. Ik zat laatst bij iemand mee te kijken bij de nieuwe macbook air, die zijn ook wel erg mooi, alleen wil ik wel minimaal 13 inch en 8GB, dat maakt het wel weer meteen prijzig en met de mbp heb ik toch het idee dat het allemaal wat degelijker in elkaar zit. Wat ik ook erg jammer vind is dat als ik de Nvidia 330M erin wil (ik speel graag af en toe een spelletje en de 330M is een stuk sneller) meteen naar een 15inch toe moet wat ruim over mijn budget gaat, ik wil juist een 13inch met 330M, Apple maakt het kiezen niet makkelijk. Misschien nog ff een maandje wachten want ik las dat de nieuwe generatie mbp's ieder moment uit kunnen komen, hopelijk hebben die een betere videokaart in de instap modellen. :)
Van te voren had ik dezelfde bezwaren als jou, maar in de praktijk blijkt de 320M prima geschikt voor gaming. Ik weet niet welke games je wilt spelen en voor OS X is natuurlijk ook niet zo veel beschikbaar >:) Maar de games die ik er op heb staan oa source games als TF2 en Portal en Blizzard games World of Warcraft en Starcraft 2 draaien perfect. Source games en WoW op hoge settings en SC2 op medium onder OS X. Het schijnt dat onder Windows alles nog net even iets beter draait. Hou er rekening mee dat door de lage resolutie van de 13"en een minder krachtige gpu nodig is voor dezelfde prestaties als op hogere resolutie! Al met al ziet het er allemaal erg lekker uit en ik zou het zeker een kans gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:42:
[...]

Van te voren had ik dezelfde bezwaren als jou, maar in de praktijk blijkt de 320M prima geschikt voor gaming. Ik weet niet welke games je wilt spelen en voor OS X is natuurlijk ook niet zo veel beschikbaar >:) Maar de games die ik er op heb staan oa source games als TF2 en Portal en Blizzard games World of Warcraft en Starcraft 2 draaien perfect. Source games en WoW op hoge settings en SC2 op medium onder OS X. Het schijnt dat onder Windows alles nog net even iets beter draait. Hou er rekening mee dat door de lage resolutie van de 13"en een minder krachtige gpu nodig is voor dezelfde prestaties als op hogere resolutie! Al met al ziet het er allemaal erg lekker uit en ik zou het zeker een kans gunnen.
Dat is waar, de resolutie is niet zo hoog. Ik speel eigenlijk alleen maar games van Blizzard en daar zijn altijd mac versies van, WoW en Warcraft 3 draaien er ongetwijfeld goed op alleen op youtube zag ik een video van Starcraft 2 op de mbp met 320M en dat zag er niet zo best uit met rond de 15 fps, maar misschien dat de settings te hoog stonden. En natuurlijk wil ik graag Diablo3 kunnen spelen! :) Misschien maar eens in de winkel vragen of ik een mbp mag testen zodat ik het zelf kan ervaren, het moet ook wel een beetje klaar zijn voor de toekomst, niet dat de huidige games al op het randje zitten van speelbaar, het word namelijk mijn primaire computer, ik heb er geen iMac of PC naast.

[edit]Even gekeken hoe Starcraft 2 eruit ziet op medium, maar dat valt vies tegen als je ultra gewent bent, toch maar even wachten op de nieuwe generatie mbp's en hopen dat er betere gpu's inzitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:25:
Is er eigenlijk een datum bekend wanneer de nieuwe generatie mbp's uitkomen?
Absoluut! Dat zal 16 december zijn, 100% zeker. Apple geeft namelijk voor al haar producten heel nauwkeurig aan wanneer ze worden gelanceerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:56:
[...]

Absoluut! Dat zal 16 december zijn, 100% zeker. Apple geeft namelijk voor al haar producten heel nauwkeurig aan wanneer ze worden gelanceerd. 8)7
Je kan ook gewoon normaal reageren?

Nee, het is niet bekend wanneer de nieuwe generatie uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
magnifor schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:42:
[...]
Je kan ook gewoon normaal reageren?

Nee, het is niet bekend wanneer de nieuwe generatie uitkomt. :)
Klopt, maar doordat het al meerdere keren gevraagd is in dit topic snap ik zijn reactie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Awoodentree schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:08:
[...]

Klopt, maar doordat het al meerdere keren gevraagd is in dit topic snap ik zijn reactie wel.
In dezelfde tijd dat hij die reactie gaf kon hij ook gewoon normaal antwoorden dat het niet bekend is. Dat is waar ik me om erger. Wel de moeite nemen om iemand af te kraken maar niet de moeite nemen om iemand te helpen.

Maar goed, we gaan offtopic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh maakt niet uit hoor, ben wel wat gewent, als mensen hun frustraties op die manier kwijt willen moeten ze dat lekker doen, zegt meer over die persoon dan over mij, ik zit er niet mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:58:
Oh maakt niet uit hoor, ben wel wat gewent, als mensen hun frustraties op die manier kwijt willen moeten ze dat lekker doen, zegt meer over die persoon dan over mij, ik zit er niet mee. :)
Overigens verwacht ik niet dat er voor de release van de Intel Sandy Bridge nog updates komen. nieuws: Intel introduceert Sandy Bridge in januari tijdens CES
Maar in alle gevallen is het koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:58:
Het was niet als afkraken bedoeld. Meer als grap. En frustraties heb ik ook niet hoor, haha. Dus als iemand zich beledigd voelt, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:29:
[...]

Het was niet als afkraken bedoeld. Meer als grap. En frustraties heb ik ook niet hoor, haha. Dus als iemand zich beledigd voelt, excuses.
Het is al goed, zal de volgende keer ook eerst ff de search gebruiken voordat ik iets vraag. :)
Jesse schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:27:
[...]

Overigens verwacht ik niet dat er voor de release van de Intel Sandy Bridge nog updates komen. nieuws: Intel introduceert Sandy Bridge in januari tijdens CES
Maar in alle gevallen is het koffiedik kijken.
Op zich geen probleem, ik krijg in januari pas een bonus waar ik een nieuwe laptop van ga kopen. Dat er nieuwe mbp's zouden uitkomen was op deze pagina gebaseerd. http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:56:
[...]

Het is al goed, zal de volgende keer ook eerst ff de search gebruiken voordat ik iets vraag. :)

[...]

Op zich geen probleem, ik krijg in januari pas een bonus waar ik een nieuwe laptop van ga kopen. Dat er nieuwe mbp's zouden uitkomen was op deze pagina gebaseerd. http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
Je had deze zin ook gelezen? ;)
* The 15-inch and 17-inch MacBook Pro received a new build-to-order option for a 2.8 GHz Intel Core i7 processor on October 20th, 2010. The new option does not constitute a full update to the MacBook Pro line, but does suggest that a more substantial update to the full MacBook Pro lineup is not imminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las het ja, ik wacht het gewoon rustig af, mijn voorkeur gaat naar een mbp maar als ik voor mijn budget geen mbp kan kopen die aan mijn eisen voldoet houd het helaas op en word het de komende 4 jaar weer met een normale laptop werken die dat wel kan met mijn budget van 1200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Leuk ding! Soort van donkerblauw zo te zien? 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Volgens www.vwe.nl inderdaad 85kW.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus toch, hij staat erbij in de TS iig met 85 kW. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
Ik heb een mid 2010 i5 mbp systeem. Ik ben benieuwd hoe 't zit bij mensen met een soortgelijk systeem (of lichter, of zwaarder) die 1080p mkv's kijken. Bij mij is het zo dat bij films eigenlijk heel 't ram geheugen wordt gedraind, en dat mn mac na t afspelen best flink moet herstellen. Wat resulteert in een laggy systeem, tot er weer wat RAM vrij is gekomen. Ik draai op moment iFreemem, een programma wat t geheugen weer hersteld, zodat ik meer 'free' ram heb. Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Laatst online: 24-08 12:41
reAaa schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:04:
Ik heb een mid 2010 i5 mbp systeem. Ik ben benieuwd hoe 't zit bij mensen met een soortgelijk systeem (of lichter, of zwaarder) die 1080p mkv's kijken. Bij mij is het zo dat bij films eigenlijk heel 't ram geheugen wordt gedraind, en dat mn mac na t afspelen best flink moet herstellen. Wat resulteert in een laggy systeem, tot er weer wat RAM vrij is gekomen. Ik draai op moment iFreemem, een programma wat t geheugen weer hersteld, zodat ik meer 'free' ram heb. Hoe is dit bij jullie?
Ik heb precies hetzelfde op een Quad-Core iMac met 8 GB ram. Ik reboot hem dan altijd zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer VLC eens? Ik herken bovenstaande problemen totaal niet, en heb "maar" een 2.4 GHz 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
Nja, wat ik lees is dat het probleem zich juist voordoet onder VLC. VLC schijnt de boosdoener te zijn. Ik heb nu dan ook een twee andere mediaspelers gedownload. Movist, deze lijkt veel op VLC, alleen ik mis een klein beetje de precieze subtitle delay. MOvist werkt met relatief grote stappen (0,5s) in tegenstelling tot VLC (50ms). Daarnaast ook nog een ander programma, Plex. Ziet er zeer goed uit en erg handig voor met de afstandsbediening. Maar wederom, subtitles enz moeten meestal wel ff goed gezet worden, en in dat geval is Movist handiger dan Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Vandaag mijn eerste echte vastloper gehad: was met Iphoto aan het werk met Itunes op de achtergrond en opera open. Tijdens het bewerken van een photo klikte ik schijnbaar op de "dia"toets waarna hij even stotterde en dia show lade. Itunes speelde door maar kon geen enkele handeling uitvoeren op de show te stoppen of itunes een ander nummer te laten spelen, hij reageerde niet meer maar showde wel de foto's.
Moest dus rebooten.

Geen wereld nieuws i know, maar het was de eerste keer dat ik dit had met m'n standaart 13" mbp.
heb hem nu een half jaar.
Jammer, maar helaas. Had wel eens last als ik veel deed dat hij soms een beetje stotterde maar dat was zeldzaam.
Op m'n windows bak gebeurd het geregeld, zeker na het afsluiten van een spel als de Sims3... op m'n mbp heb ik daar totaal geen problemen mee.
Het blijft een geweldig apparaat.

Wilde het gewoon even delen:)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Awoodentree schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:41:
[...]

Je had deze zin ook gelezen? ;)
* The 15-inch and 17-inch MacBook Pro received a new build-to-order option for a 2.8 GHz Intel Core i7 processor on October 20th, 2010. The new option does not constitute a full update to the MacBook Pro line, but does suggest that a more substantial update to the full MacBook Pro lineup is not imminent.
Ik hoop echt dat het dit jaar nog komt en niet pas in 2011 (wat overigens wel meer logisch lijkt).
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In verband met deze blunder is het mogelijk dat je in dit topic posts terugziet die eigenlijk in Het grote Volvo topic - Deel 4 thuis horen. Mocht je zo'n post spotten, schroom dan niet om het even te melden via DM aan de schuldige of desnoods via topic report. :)