[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.871 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
thefabiman88 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:16:
Ik heb de ook Office 2011 erop, werkt perfect.
@Wopper, dat is incorrect, hij werd bij mij thuis opgehaald door TNT.
Hmmm goed om te weten dan zal ik dat ook afdwingen volgende keer, mocht hij stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Ik heb sinds een 1,5w ook 8GB in mijn MBP zitten en ik merk duidelijk wel een verschil in snelheid, ik heb het vooral gedaan omdat ik 95% van de tijd een Windows 7 VM heb openstaan (Parallels). Spijtig genoeg heb ik geen andere keuze omdat ons facturatiepakket enkel werkt onder Windows. Maargoed, met 1GB is Win7 niet echt gelukkig, en 2/2 verdelen vond ik toch niet zo lekker werken. Nu heb ik voor de VM 3GB beschikbaar en de rest voor OS X, en ik merk dat ik soms toch wel een 6GB in gebruik heb, maar alles blijft best snel reageren. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

ligt het aan mij of werkt office voor mac echt RUK?
alsof ze expres bugs erin hebben gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Zijn drie versies, 2004, 2008 en 2011 de laatste werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Laatst online: 22-08 18:31
wehkamp haalt ze ook op.....

laatste dag .....10 % korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzondervan schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:52:
yes macbook pro is binnen!
Nu er is achter zien te komen hoe ik de mac kan laten communiceren met kerio mail server... iemand een idee?
Heb al office 2011 erop gezet maar krijg het niet voor elkaar..
Exchange Imap account instellen en de Auto-config tool downloaden voor iCal en/of addressbook.
Rest hangt af van de instellingen he.
Mailserver zal wel gewoon mail.domeinnaam.nl zijn en dan je username en wachtwoord welke je voor webmail ook gebruikt.
Check in je Webmail de knop 'Integration with Mac'

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:01
stormfly schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:43:
Zijn drie versies, 2004, 2008 en 2011 de laatste werkt wel goed.
idd, ik gebruik office 2011 sinds de eerste beta ;)
daarvoor heb ik alleen maar office 2007 gebruikt in vmware ipv de pre 2011 mac varianten.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indien ik een latje van 4GB ram koop, kan ik 1 van de 2 1GB latjes dan gewoon laten zitten voor een totaal van 5GB? of gaat 4GB + 1 GB problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
@Jazzmataz: Dat gaat geen problemen geven..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:03
Gaat geen problemen geven, maar verlies je dan niet iets van dual snelheid omdat je dus 2 verschillende reepjes gebruikt. Mij is altijd bij gebleven dat je het beste 2 dezelfde reepjes plaatst ivm snelheid. Of dat dan ook daadwerkelijk te merken valt in de praktijk weet ik niet precies.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master__R schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:34:
Google maar eens op laserjet 1020 en osx, gaat niet werken. Ik krijg het ook niet voor elkaar via mijn Airport Express...
Ik lees dit toevallig en heb deze gewoon werken. Ik heb de printer met usb op mijn extreme aangesloten. Daar kan ook de Synology op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
nadroJ schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:34:
Gaat geen problemen geven, maar verlies je dan niet iets van dual snelheid omdat je dus 2 verschillende reepjes gebruikt. Mij is altijd bij gebleven dat je het beste 2 dezelfde reepjes plaatst ivm snelheid. Of dat dan ook daadwerkelijk te merken valt in de praktijk weet ik niet precies.
In benchmarks zal je waarschijnlijk wel een klein verschil in punten zien, maar in de praktijk merk je daar weinig/niets van. Het is inderdaad wel 'beter' om 2 dezelfde te plaatsen, maar het kan geen kwaad om ze te gaan mengen. :)

(Best wel dezelfde snelheid van geheugen gebruiken, al maakt dat eigenlijk ook weinig uit. Het snellere latje gaat dan gewoon werken aan de snelheid van het traagste.)

[ Voor 11% gewijzigd door bibi2205 op 07-11-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

Leuk zo'n vijfpitter :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzondervan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 14:30
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:20:
[...]

Exchange Imap account instellen en de Auto-config tool downloaden voor iCal en/of addressbook.
Rest hangt af van de instellingen he.
Mailserver zal wel gewoon mail.domeinnaam.nl zijn en dan je username en wachtwoord welke je voor webmail ook gebruikt.
Check in je Webmail de knop 'Integration with Mac'
Helaas werkt het nog steeds niet.
Heb op de site van kerio gelezen dat het wellicht pas gaat werken na de update van kerio mail server naar 7.2.
Zal tzt de systeembeheerder is vragen om te updaten.
Voorlopig dan maar via de webmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Weet iemand wat bij normaal gebruik de gemiddelde levensduur is van een macbook pro? Want ik zit er over na te denken om me eerste macbook te kopen en heb dus geen idee wat de gemiddelde levensduur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:45:
Weet iemand wat bij normaal gebruik de gemiddelde levensduur is van een macbook pro? Want ik zit er over na te denken om me eerste macbook te kopen en heb dus geen idee wat de gemiddelde levensduur is
Tja, wat versta jij onder "levensduur"? Economische levensduur? Technische levensduur? En natuurlijk compleet afhankelijk van jouw eisen / gebruik van de MacBook. Dit is geen vraag die we voor jou kunnen beantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:01:
[...]
Tja, wat versta jij onder "levensduur"? Economische levensduur? Technische levensduur? En natuurlijk compleet afhankelijk van jouw eisen / gebruik van de MacBook. Dit is geen vraag die we voor jou kunnen beantwoorden ;)
Haha ok, ik ga dan even nadenken hoe ik me vraag beter kan formuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Pompi schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:24:
[...]

Haha ok, ik ga dan even nadenken hoe ik me vraag beter kan formuleren
Mijn idee is: (dit is overigens exact hetzelfde voor niet-apple machines)
Als je er lomp mee omgaat: minder dan 3 jaar.
Als je er normaal mee omgaat: 3 tot 4 jaar.
Als je er zuinig/voorzichtig mee omgaat: 5 jaar en langer. (sommige mensen hebben bv. een mbp altijd thuis op/in een houder)

Los daarvan gaat de ontwikkeling van de techniek zo snel dat veel mensen na een jaartje of 3 wel weer wat nieuws willen.

Dat Apple hardware een langere levensduur zou hebben is een beetje broodje aap. Ze gaan misschien wel vrij lang mee omdat ze meestel redelijk high-end zijn qua specs (minder snel verouderd), en de gebruikers er in verhouding zuinig mee zijn vanwege het wat fiksere prijskaartje.

[ Voor 23% gewijzigd door Jesse op 08-11-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jesse schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:37:
[...]

Dat Apple hardware een langere levensduur zou hebben is een beetje broodje aap. Ze gaan misschien wel vrij lang mee omdat ze meestel redelijk high-end zijn qua specs (minder snel verouderd), en de gebruikers er in verhouding zuinig mee zijn vanwege het wat fiksere prijskaartje.
In mijn ervaring gaat een Mac wel degelijk langer mee dan de gemiddelde non-Apple notebook, ook rekening houdend met prijs/specs. Dat heeft echter weinig te maken met de kwaliteit van de electronica. Apple gebruikt inderdaad geen magische betere CPU's, en ook de geheugenbankjes zijn niet bijzonder. De belangrijkste redenen dat een Mac langer meegaat zijn -naar mijn mening- de volgende:

1. stevigheid van de behuizing. Alles kan stuk, maar mijn MacBook Pro is gegarandeerd steviger dan een gelijk geprijsde Sony Vaio.
2. er is geen low-end Mac. Je komt geen Macs tegen met Atoms, Celerons of Pentiums. De Core 2 Duo is weliswaar reeds ingehaald door de Core-i processoren, maar qua performance is een Core 2 Duo voor een groot deel van de consumenten nog ruim voldoende. Ook wanneer je bijvoorbeeld een iMac koopt, koop je zelfs met het goedkoopste 21.5" model een computer waar je makkelijk de komende 4 jaar mee vooruit kunt. Ook kun je je RAM nog gemakkelijk verdubbelen in de toekomst.
3. Performance van OSX. OSX maakt beslist geen wereldwonder van je verouderde Mac, maar ook op een oude Mac loopt een nieuwe versie van OSX nog prima, mits je er genoeg geheugen in schuift. Ik kocht mijn vorige MacBook Pro met Tiger, en dezelfde MacBook Pro draait nu Snow Leopard, en gaat wat mij betreft Lion ook nog wel meemaken. Toch heb ik nog geen enkele performancedaling waargenomen. Sterker nog, veel zaken zijn juist sneller geworden. De voorwaarde blijft wel: genoeg RAM.

Waar ik in mijn 'PC tijd' ongeveer elk jaar wel een 'major upgrade' deed van mijn hardware, gaat een Mac bij mij gemakkelijk 3 tot 4 jaar mee zonder dat ik ontevreden raak over de performance. :)

sidenote: misschien ben ik ook wel minder veeleisend geworden :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Pff, we zijn altijd al laat met stappen.. Waren pas om 2u in Paradiso oid toen..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Whieee schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:07:
[...]

In mijn ervaring gaat een Mac wel degelijk langer mee dan de gemiddelde non-Apple notebook, ook rekening houdend met prijs/specs. Dat heeft echter weinig te maken met de kwaliteit van de electronica. Apple gebruikt inderdaad geen magische betere CPU's, en ook de geheugenbankjes zijn niet bijzonder. De belangrijkste redenen dat een Mac langer meegaat zijn -naar mijn mening- de volgende:

1. stevigheid van de behuizing. Alles kan stuk, maar mijn MacBook Pro is gegarandeerd steviger dan een gelijk geprijsde Sony Vaio.
2. er is geen low-end Mac. Je komt geen Macs tegen met Atoms, Celerons of Pentiums. De Core 2 Duo is weliswaar reeds ingehaald door de Core-i processoren, maar qua performance is een Core 2 Duo voor een groot deel van de consumenten nog ruim voldoende. Ook wanneer je bijvoorbeeld een iMac koopt, koop je zelfs met het goedkoopste 21.5" model een computer waar je makkelijk de komende 4 jaar mee vooruit kunt. Ook kun je je RAM nog gemakkelijk verdubbelen in de toekomst.
3. Performance van OSX. OSX maakt beslist geen wereldwonder van je verouderde Mac, maar ook op een oude Mac loopt een nieuwe versie van OSX nog prima, mits je er genoeg geheugen in schuift. Ik kocht mijn vorige MacBook Pro met Tiger, en dezelfde MacBook Pro draait nu Snow Leopard, en gaat wat mij betreft Lion ook nog wel meemaken. Toch heb ik nog geen enkele performancedaling waargenomen. Sterker nog, veel zaken zijn juist sneller geworden. De voorwaarde blijft wel: genoeg RAM.

Waar ik in mijn 'PC tijd' ongeveer elk jaar wel een 'major upgrade' deed van mijn hardware, gaat een Mac bij mij gemakkelijk 3 tot 4 jaar mee zonder dat ik ontevreden raak over de performance. :)
De laatste 2 posts hebben mijn vraag, die misschien niet zo goed was geformuleerd, beantwoord, bedankt voor deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Apple kom maar op met de nieuwe lijn van MBP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:19:
Nou Apple kom maar op met de nieuwe lijn van MBP's :)
Inderdaad, ik zit ook te wachten. :) Volgens MacRumors is exact vandaag de datum dat nieuwe MBP's aangekondigd zouden moeten worden. Gemiddeld gezien dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Ik denk niet dat ze voor april volgend jaar met een nieuwe lijn komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:05:
[...]

Inderdaad, ik zit ook te wachten. :) Volgens MacRumors is exact vandaag de datum dat nieuwe MBP's aangekondigd zouden moeten worden. Gemiddeld gezien dan!
Ja inderdaad! De huidige 15" lijn is wel erg nice moet ik zeggen maar wil graag dezelfde specs in een voordelige 13" variant terugzien :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
inderdaad, wat er nu staat kwa mbp's zijn gewoon goed. Heb zelf de standaart 13" en ook die werkt gewoon perfect, spelletje spelen, illustrator etc werken goed. zelfs Dragon age speelt via bootcamp win 7 goed op medium setting.

Ben wel benieuwd wat er weer verandert gaat worden met de update.
Hij gaat ook wel mee naar mijn werk zodat ik in mijn pauze nog wel eens lekker even kan relaxen of die paar foto's kan bewerken. In een hoes in gewone rugzak en geen probleem.

geweldig deze dingen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

macrumors' gemiddelde voor MBP verwachting is omlaaggetrokken omdat er in het verleden een keer heel snel een nieuwe update aankwam.dus denk maar niet dat ie morgen wordt announced...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is de update aangepast op macrumors :D

Product MacBook Pro
Recommendation: Don't Buy - Updates soon *

Yes eindelijk een FULL LED 13,3" scherm met een 1368x768 resolutie, 128GB SSD, 4GB werkgeheugen en GT330 videokaart, op een Core i3/i5 :D Zou dit niet geweldig zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:33:

Product MacBook Pro

Yes eindelijk een FULL LED 13,3" scherm met een 1368x768 resolutie, 128GB SSD, 4GB werkgeheugen en GT330 videokaart, op een Core i3/i5 :D Zou dit niet geweldig zijn? ;)
Anders lees je even wat er bij die asterisk staat:
* The 15-inch and 17-inch MacBook Pro received a new build-to-order option for a 2.8 GHz Intel Core i7 processor on October 20th, 2010. The new option does not constitute a full update to the MacBook Pro line, but does suggest that a more substantial update to the full MacBook Pro lineup is not imminent.
Zoals hier al een paar keer aangehaald: in het verleden is er een keer een hele snelle update uitgebracht waardoor dat gemiddelde heel erg omlaag getrokken is. Op dat gemiddelde is de recommendation gebaseerd, maar die is in dit geval dus weinig waard.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:35:
[...]

Anders lees je even wat er bij die asterisk staat:

[...]

Zoals hier al een paar keer aangehaald: in het verleden is er een keer een hele snelle update uitgebracht waardoor dat gemiddelde heel erg omlaag getrokken is. Op dat gemiddelde is de recommendation gebaseerd, maar die is in dit geval dus weinig waard.
En ter aanvulling; waarom de status is aangepast.
Een paar dagen geleden stond er inderdaad: Buy only if you need it. Nu staat er Don't buy.
Waarom? Omdat het gemiddeld aantal dagen zijn verstreken. Op dat moment veranderd de status in Don't buy. Niet meer, en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:33:

Product MacBook Pro

Een 13,3" scherm met die resolutie is geen stap vooruit, maar achteruit. Je levert pixels in de hoogte in. Doe mij dan maar 1400 x 900, alhoewel ik me afvraag of dat werkbaar is op een 13,3" scherm.

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

juhet schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:01:
[...]

Een 13,3" scherm met die resolutie is geen stap vooruit, maar achteruit. Je levert pixels in de hoogte in. Doe mij dan maar 1400 x 900, alhoewel ik me afvraag of dat werkbaar is op een 13,3" scherm.
Misschien als option, ik denk dat Apple wel gaat switchen naar de Macbook Air resolutie (ook gezien de appstore weer "vaste" resoluties gaat willen hebben?).

Tevens denk ik upgrade naar i3/i5, 320 zal zelfde blijven. SSD's zullen meer mainstream gaan worden.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Flappiewappie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:07:
[...]

Misschien als option, ik denk dat Apple wel gaat switchen naar de Macbook Air resolutie (ook gezien de appstore weer "vaste" resoluties gaat willen hebben?).
Hoe kom je daarbij? Dat past voor geen meter met het idee dat ze ook 27" schermen aanbieden namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Het scheelt wel behoorlijk in de kosten natuurlijk als ze maar 1 type 13"-scherm hoeven te (laten) produceren.

Kan me ook best voorstellen dat de 13" MBP verdwijnt ten voordele van de Air. Al zullen ze dat nu nog wel niet doen, gezien de populariteit van de 13" MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
juhet schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:01:
[...]

Helemaal mee eens. Bij het uitzoeken van mijn laptop wilde ik pertinent geen 16:9 resolutie. Dan blijft er natuurlijk weinig over :P Ook al scheelt het niet veel, 16:10 is zoooveel meer geschikt voor computerwerk. Die paar extra pixels in de hoogte maken echt wel verschil. Degene die bedacht heeft dat 1366x768 een geschikte resolutie is voor laptops mogen ze wat mij betreft afschieten! |:(

Het lijkt mij logisch dat de nieuwe resolutie op de 13.3" MBA ook doorgevoerd wordt naar de Macbook (pro) serie. Zou een goede stap vooruit zijn. 1280x800 kan net, maar 1400x900 is toch net even wat lekkerder

[ Voor 6% gewijzigd door tarlitz op 09-11-2010 12:21 . Reden: verbeterde flow ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

CyBeR schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:11:
[...]

Hoe kom je daarbij? Dat past voor geen meter met het idee dat ze ook 27" schermen aanbieden namelijk.
Ze trekken toch alles gelijk? Uiteraard zal er met de Mac OSX appstore meer resoluties worden ondersteund, maar omdat er ergens een ondergrens moet zijn is het lastig om 2 ondergrenzen te hanteren. Namelijk de Macbook Air ondergrens en de Macbook (Pro) ondergrens. Allebei een andere hoogte/breedte verhouding. Tevens kosten technisch natuurlijk ook interresanter zoals hier boven aangegeven.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
De 13,3" MBP is wel in gevaar, zoals Bosmonster aangeeft.
- Of ze maken hem veel krachtiger (core i5) en reduceren de batterijduur. Als je dan voor mobiel gaat heb je de MBA en ga je voor (kleine) kracht dan neem je de MBP.
- Of hij gaat er helemaal uit. Maar dat denk ik niet.

In het eerste geval wordt hij ook duurder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:07:
[...]

Tevens denk ik upgrade naar i3/i5, 320 zal zelfde blijven. SSD's zullen meer mainstream gaan worden.
Juist dat was ook de reden waarom ik het benoemde. De Air heeft overigens ook een full led scherm ipv edge-lit. Dus ik gok erop dat de nieuwe MBP dit ook gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Flappiewappie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:23:
[...]

Ze trekken toch alles gelijk? Uiteraard zal er met de Mac OSX appstore meer resoluties worden ondersteund, maar omdat er ergens een ondergrens moet zijn is het lastig om 2 ondergrenzen te hanteren. Namelijk de Macbook Air ondergrens en de Macbook (Pro) ondergrens. Allebei een andere hoogte/breedte verhouding. Tevens kosten technisch natuurlijk ook interresanter zoals hier boven aangegeven.
Kostentechnisch is 't waarschijnlijk inderdaad beter maar voor de app store maakt 't geen donder uit hoor. Je moet als app-bouwer sowieso rekening houden met meerdere resoluties en de meeste apps zijn sowieso windowed. Het enige wat je als app-bouwer kunt doen is een bepaald minimum aanhouden voor je UI omdat anders wat je wilt doen niet past.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zullen we het weer over de beschikbare MacBook Pro's gaan hebben? Dit is geen speculatiedraadje.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Ok, dan hier een ervaring die een discussie in mag leiden:

Vanmiddag was ik in Groningen om een aantal MBP's uit te proberen en ik merkte dat een 13,3" (C2D 2,4) met een 7200 RPM schijf sneller was dan een 15,4" (i5) met een 5400 RPM schijf. Maakt dit werkelijk zoveel verschil, of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik ben in afwachting op de 13" MBP aangezien mijn 15" MBP nu echt zijn beste tijd heeft gehad :P ... Wat ik graag terug zou willen zien:
- 1440x900 resolutie
- Core i5 CPU
- SATA 3/USB 3

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
juhet schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:51:
Ok, dan hier een ervaring die een discussie in mag leiden:

Vanmiddag was ik in Groningen om een aantal MBP's uit te proberen en ik merkte dat een 13,3" (C2D 2,4) met een 7200 RPM schijf sneller was dan een 15,4" (i5) met een 5400 RPM schijf. Maakt dit werkelijk zoveel verschil, of kan dat niet?
De harde schijf is ook vaak (lees: meestal) de meest ingrijpende upgrade die je uit kan voeren qua resultaat imo. Als je bijvoorbeeld een SSD erin stopt wordt elke Macbook hartstikke snel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Awoodentree op 09-11-2010 18:33 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 20:02
--help schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:08:
Ik ben in afwachting op de 13" MBP aangezien mijn 15" MBP nu echt zijn beste tijd heeft gehad :P ... Wat ik graag terug zou willen zien:
- 1440x900 resolutie
- Core i5 CPU
- SATA 3/USB 3

:)
Wat begreep je hier niet aan?
Whieee schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:43:
Zullen we het weer over de beschikbare MacBook Pro's gaan hebben? Dit is geen speculatiedraadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Awoodentree schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:23:
[...]

De harde schijf is ook vaak (lees: meestal) de meest ingrijpende upgrade die je uit kan voeren qua resultaat imo. Als je bijvoorbeeld een SSD erin stopt wordt elke Macbook hartstikke snel ;)
Idd na RAM is dat de beste upgrade, hoe meer RPM hoe sneller en SSD nog sneller :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
bas-r schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:12:
[...]

Wat begreep je hier niet aan?

[...]
Ik begreep het prima hoor :) Als je me post goed leest snap je dat ik namelijk ook niet speculeer maar enkel de mededeling doe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
--help schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:45:
[...]

Ik begreep het prima hoor :) Als je me post goed leest snap je dat ik namelijk ook niet speculeer maar enkel de mededeling doe :9
Neemt niet weg dat 't over de huidige MBP's moet gaan...

Maar zand erover en laten we verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmow
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:27
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:02:
Thanks! Nu ben ik er zeker uit
De reepjes RAM zijn reeds besteld, de MBP wordt vrijdag besteld.

Yeah :9~
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:45:
Nouja, prima, ik vertrek over 15 minuten naar de A-mac :P
Geheugen en MBP binnen? Werkt het geheugen goed in de MBP?
Merkte je verschil met het standaard geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAM wel, Macbook nog niet! Had geen standaard model, dus moet nog even wachten.

Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

ToolkiT schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:53:
[...]

Idd na RAM is dat de beste upgrade, hoe meer RPM hoe sneller en SSD nog sneller :)
Dat hangt er helemaal vanaf wat je ermee doet of RAM of een SSD je meer snelheidswinst op zal leveren :)

(En of je van 2 naar 4 gaat of 4 naar 8 natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enige tijd al rare problemen met Mail. Op een of andere manier worden mails die ik in het verleden heb ontvangen (bv in 2007, 2008) in postvak uit gezet en probeert hij deze te verzenden. Als ik m hier delete, dan plaatst het de volgende er weer in.. Meer mensen dit probleem ooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:50:
Ik heb enige tijd al rare problemen met Mail. Op een of andere manier worden mails die ik in het verleden heb ontvangen (bv in 2007, 2008) in postvak uit gezet en probeert hij deze te verzenden. Als ik m hier delete, dan plaatst het de volgende er weer in.. Meer mensen dit probleem ooit gehad?
Voor dit soort vragen mag je dus een eigen topic openen. Dit heeft immers niet specifiek met de Macbook Pro te maken, maar met Mail.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Whieee schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:43:
[mbr]
[/mbr]
Is er een speculatie topic? Want imho hoort in een discussie topic ook gewoon speculaties en evt de laatste nieuwtjes over opvolgers. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
Er was iemand die een topic in elkaar zou knutselen, maar dat is blijkbaar toch niet doorgegaan. Er is normaal gesproken wel wat ruimte voor speculatie, maar nu gaat het topic nergens anders meer over. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Heuj, 10.6.5 is uit, en wat me opvalt is dat 'kinetic scrolling' nu ook op een MBP 2008 (pre unibody) aanwezig is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Heb mijn macbook net 2 weken maar had er een vraagje over en vroeg me af of het iemand ook overkomen was.

Ik prikte met 1 van mijn usb stekkers, naast tegen de rand van de maschine. Toen dat gebeurd kwamen er vonkjes vanaf en liep de mac vast.

is dit een bekend probleem en kan ik hier wat tegen doen ??

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Heb sinds gister mijn oude 13" MB vervangen met een 13" MBP: heerlijk!

Alleen.. Als ik de Play-knop indruk opent iTunes automatisch, ook als ik bijv. muziek aan luisteren ben via Spotify. Op mijn oude MB was dat niet het geval, en heb tot op heden geen oplossing kunnen vinden.. Weet hier iemand hoe dit valt uit te zetten / te omzeilen?

• tarlitz
  • Niet online
wdekreij schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:51:
Heb sinds gister mijn oude 13" MB vervangen met een 13" MBP: heerlijk!

Alleen.. Als ik de Play-knop indruk opent iTunes automatisch, ook als ik bijv. muziek aan luisteren ben via Spotify. Op mijn oude MB was dat niet het geval, en heb tot op heden geen oplossing kunnen vinden.. Weet hier iemand hoe dit valt uit te zetten / te omzeilen?
Zie deze post door trolleystad in het Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 topic.

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
M'n Vaio loopt op z'n laatste benen.. Gemiddeld verslijt ik nu een laptop per jaar dus ga een Macbook Pro proberen in de hoop dat deze wat langer meegaat.. Voor mijn werk maakt het platform weinig uit zolang ik maar ssh heb en een webbrowser kan openen.. In mijn geval wordt het een 15" model.. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik vlotjes met het OS kan werken..

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik vond OS X binnen twee weken al veel logischer werken dan Windows (waar ik daarvoor toch 10 jaar op had gewerkt). Een paar sneltoetsen onder de knie krijgen (cmd-q om een applicatie te sluiten bijvoorbeeld), spotlight en exposé 'leren' gebruiken en dan ben je al een heel eind :)

[ Voor 41% gewijzigd door Pimzm op 11-11-2010 13:27 ]

• Jesse
Hm. Ik zit nu dik een half jaar op osx en zit me nog bijna dagelijks op te vreten vanwege de Finder. De ontwikkeling daarvan lijkt echt al 15 jaar stil te staan.

Verder werkt het vrij goed, en een leercurve is er eigenlijk niet eens. De eerste weken zal je waarschijnlijk zo nu en dan wat opzoeken (dwz ik moest google wel eens aanslingeren) maar de meeste dingen gaan moeiteloos.

Evt kan je http://guides.macrumors.com/Mac_Beginner%27s_Guide oid eens bekijken.

• djwb
enige wat ik tot nu to mis is knippen en plakken

• FiXeR.nl
  • Niet online
djwb schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:00:
enige wat ik tot nu to mis is knippen en plakken
Hoezo? Dat werkt toch het zelfde. Alleen dan met de command-key?

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Ik heb sinds gistermiddag een nieuwe mbp binnen, maar ontdek nu dus een dode pixel midden in het scherm.
Best wel irritant, aks het aan de zijkant was geweest had het me niet zoveel kunnen schelen.

Heb ik het recht om hem nu op te sturen? Of neemt Apple geen mbp's terug als ie minder dan 5 dode pixels heeft.

Ik wil dus het scherm laten vervangen, ik hoef niet perse een nieuwe mbp.

• djwb
FiXeR.nl schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:05:
[...]

Hoezo? Dat werkt toch het zelfde. Alleen dan met de command-key?
command x werkt niet

command c en v wel

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:51
command x = knippen

Dat zou toch echt moeten werken...

• tarlitz
  • Niet online
dlare schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:24:
command x = knippen

Dat zou toch echt moeten werken...
Ik denk dat hij bedoelt met het 'knippen' van bestanden. Iets wat niet mogelijk is met OS X, maar wel prima werkt in 7 of linux. In plaats daarvan moet een bestand naar een andere map gesleept worden of met 'mv' in de terminal verplaatst worden.

Verwijderd

Wanneer er een update komt, zoals nu het geval is met 10.6.5, kun je dit kostenloos installeren of moet je hiervoor betalen bij Apple?

• FireSonus
  • Laatst online: 22:15
Kostenloos ;)

Verwijderd

Als OS 10.7 uitkomt moet je mogelijk betalen. Maar de 10.6.x of 10.7.x zijn gratis.

• stormfly
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:53:
Wanneer er een update komt, zoals nu het geval is met 10.6.5, kun je dit kostenloos installeren of moet je hiervoor betalen bij Apple?
X.X.Y zijn service packs update (SP1 SP2 etc) kostenloos
X.Y.X zijn OS upgrade (Vista/Win7 etc) hiervoor moet je betalen

Als je het zo bekijkt is het net de Microsoft manier van werken alleen kost een OS upgrade bij Apple 29euro en bij MS 229 euro ;-)

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb af en toe last van een freeze tijdens het spelen van een game ( windowed ) en dan ook nog aan het surfen ben en andere dingen aan het doen ben.

Op dat ogenblik kan ik de muis niet meer bewegen en kan ik niets meer doen. Is er mogelijkheid om te achterhalen wat de fout was na het heropstarten?

• Jesse
stormfly schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:24:
[...]

X.X.Y zijn service packs update (SP1 SP2 etc) kostenloos
X.Y.X zijn OS upgrade (Vista/Win7 etc) hiervoor moet je betalen

Als je het zo bekijkt is het net de Microsoft manier van werken alleen kost een OS upgrade bij Apple 29euro en bij MS 229 euro ;-)
En tot zover het vergelijken van appels met peren.
Tot nu toe is nog maar een nieuwe versie van Mac os x slechts 29 euro geweest (SL is de eerste die geen 129 dollar kost), en een upgrade naar windows 7 kost een euro of 100. Even afgezien van het verschil in vooruitgang per versie, de frequentie ervan, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 11-11-2010 16:42 ]

• stormfly
  • Nu online
Ben pas bij SL Mac fan geworden dus neem me niet kwalijk :) wist niet beter.

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Iemand een oplossing, als ik CMD Q doe dan gaat ook mijn dock icon van het desbetreffende programma weg...

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
The Great HooD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:29:
Iemand een oplossing, als ik CMD Q doe dan gaat ook mijn dock icon van het desbetreffende programma weg...
Ehm, met "rechts" klikken en permanent in dock aanvinken bij opties?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
The Great HooD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:29:
Met cmd-q sluit je het programma dan ook daadwerkelijk af, alleen als hij gepinned is blijft hij staan, anders doe je cmd-w, dat is gelijk aan 'kruisje' van veel programma's.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Lichtmetaal = aluminium

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:28
Jesse schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:38:
[...]

En tot zover het vergelijken van apples met peren.
Sorry, moest even :)

• The Great HooD
Master__R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:37:
[...]

Ehm, met "rechts" klikken en permanent in dock aanvinken bij opties?
Ja dat weet ik ook wel, maar het probleem is dus dat er al een vinkje staat bij 'Keep in Dock'...

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:35
The Great HooD schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:30:
[...]

Ja dat weet ik ook wel, maar het probleem is dus dat er al een vinkje staat bij 'Keep in Dock'...
Verplaats hem even naar een andere positie in je dock en probeer het dan nogmaals die command q functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ik ben niet zo scheikundig onderlegd maar ik leefde altijd met het idee dat aluminium juist niet snel roest (of doorroest dan tenminste..?). Ze maken toch juist frames van motoren van alu omdat da niet doorroest en dus gevaren beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:26
Vandaag de update naar OSX 10.6.5 gedaan. Klein, doch vervelend probleempje doet zich nu (weer) voor. Voor de update kon ik prima 'doorscrollen' als 't pijltje over een embedded youtube-filmpje ging. Maar na de update stopt het scrollen zodra deze een filmpje tegenkomt...

Dit had ik op mijn vorige MBP ook al. Nu het echter zo duidelijk is ontstaan na de update is mijn vraag: herkent iemand dit? En zo ja, hoe kan men weer fijn door lange websites scrollen zonder telkens te worden 'tegengehouden'?

Edit: inderdaad vergeten te vermelden, gebruik (enkel) Safari.

[ Voor 5% gewijzigd door marcelcee op 12-11-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ ceelcoumans: Hier geen last van op een 15" MBP (mid 2009) met 10.6.5 en Firefox (mijn vaste browser).

Maar ik heb het ook even getest met Safari en daar heb ik inderdaad hetzelfde voor als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Jongens,

Ik ben nu al sinds midden september erg happy met mijn nieuwe Macbook Pro "15.
Tot nu.. -O-

Ik startte hem zonet op, terwijl er een cd in de drive zit, en ik hoor de cd als een slijpschijf tekeer gaan vanbinnen..

Dan er direct uitgeworpen en er terug ingestoken om te zien of het zich bleef voordoen, ja dus. Zojuist er dan een dvd-tje ingestoken en de supersonische slijpschijf kwam weer tot leven.. :(
Is dit een bekend probleem?
Het probleem doet zich niet voor wanneer hij volledig recht staat, maar wel wanneer je hem lichtjes kantelt, dan hoor je direct het schreeuwende geluid.

Het probleem is, ik kan mijn laptop niet missen. Ik volg een laptopopleiding en heb dus dagelijks een laptop nodig voor school, een vervangtoestel heb ik niet.

Nu vroeg ik mij af, de bouwkwaliteit van mijn toestel is ook niet 100% denk ik, af en toe kraakt hij wat en je ziet duidelijk dat de bottomplate niet volledig in het midden zit. Links is er een grotere gleuf dan rechts. Ook het scherm kraakt soms bij het openen. Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben, slordige assemblage?

Manman dit is een serieuse bummer -O-

Morgenvroeg ga ik hem binnenbrengen en dan hoop ik van ganserharte dat ik hem volgende week al terug in gebruik kan nemen. Maar als ik dit zeg van de bouwkwaliteit, dan acht ik de kans klein dat ik hem zo snel zal terughebben, of zie ik dit verkeerd?
Ik ga ervanuit dat dit onder de garantie valt en dat dit dus ook gratis is?

Edit: Iets anders, is het logisch dat Windows 7 in bootcamp niet bepaald stabiel loopt? In het begin wou hij niet altijd opstarten, maar nu hangt ie ook soms vast..

[ Voor 5% gewijzigd door Jado op 12-11-2010 01:19 ]

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Over de SuperDrive kan ik weinig zeggen, maar ivm Windows 7 in Bootcamp: ik heb het ooit moeten installeren voor een klant op zijn nieuwe 27" iMac, en daar wou hij 9/10 keer niet opstarten.. Uiteindelijk hebben we er Parallels op geïnstalleerd, dat werkte tenminste stabiel(er). Geen idee wat het probleem was, maar de klant zag het niet zitten om 10x te herstarten om in Windows te geraken. :)

Op mijn 13" MBP ging het dan weer vanzelf, al gebruik ik die Bootcamp partitie vooral via Parallels. (Gekozen voor Bootcamp omdat ik misschien heel af en toe wel eens een spelletje zal spelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
peak schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:45:
[...]

Verplaats hem even naar een andere positie in je dock en probeer het dan nogmaals die command q functie
Strange, nu doet hij weer normaal, maar het lijkt alsof het random gebeurd dat er iconen uit de dock verwijderd worden met CMD + Q...

Ik laat het wel even zoals het is nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Macbook Pro besteld na wat aanpassingen.. Levertijd staat op 3 dagen.. Hoe is de ervaring met de gemiddelde levertijd bij Apple? Ik hoor dat het zomaar 3-4 weken kan duren ongeacht wat er op de website staat :/

Mocht er een levertijden topic zijn dan heb ik die gemist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54

Mach

[END]Avengers

chowmonkey schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:41:
Macbook Pro besteld na wat aanpassingen.. Levertijd staat op 3 dagen.. Hoe is de ervaring met de gemiddelde levertijd bij Apple? Ik hoor dat het zomaar 3-4 weken kan duren ongeacht wat er op de website staat :/

Mocht er een levertijden topic zijn dan heb ik die gemist..
Dan heb je niet goed genoeg gezocht :) : Verwijderd in "[Apple producten] Levertijden - Deel 8"

Mijn ervaringen zijn uitstekend, mijn MBP was er overeenkomstig de opgegeven datum.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
*knip* dit vragen hebben weinig met de MacBook Pro zelf te maken en passen beter in een nieuw topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 12-11-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Mach schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:44:
[...]

Dan heb je niet goed genoeg gezocht :) : Verwijderd in "[Apple producten] Levertijden - Deel 8"

Mijn ervaringen zijn uitstekend, mijn MBP was er overeenkomstig de opgegeven datum.
Oeps, ik zocht alleen onder Macbook Pro topics.. Dom dom dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

ceelcoumans schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:58:
Vandaag de update naar OSX 10.6.5 gedaan. Klein, doch vervelend probleempje doet zich nu (weer) voor. Voor de update kon ik prima 'doorscrollen' als 't pijltje over een embedded youtube-filmpje ging. Maar na de update stopt het scrollen zodra deze een filmpje tegenkomt...

Dit had ik op mijn vorige MBP ook al. Nu het echter zo duidelijk is ontstaan na de update is mijn vraag: herkent iemand dit? En zo ja, hoe kan men weer fijn door lange websites scrollen zonder telkens te worden 'tegengehouden'?

Edit: inderdaad vergeten te vermelden, gebruik (enkel) Safari.
Hier ook, sinds vermoed 10.6.4 op Safari, (macbook unibody een imac).

Het kan ook aan laaste safari versie liggen natuurlijk. Zeer irritante bug.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemsTM
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Quakie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:02:
[...]

Hier ook, sinds vermoed 10.6.4 op Safari, (macbook unibody een imac).

Het kan ook aan laaste safari versie liggen natuurlijk. Zeer irritante bug.
Ik heb het alleen bij flash embedded video's en ik heb het idee dat dit is omdat je dan kunt scrollen door de video heen. Als de video in HTML5 staat kan ik erover heen scrollen zonder dat ie stopt. Ik gebruik trouwens Chrome en Safari allebei al een tijdje gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:26
WillemsTM schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:35:
[...]

Ik heb het alleen bij flash embedded video's en ik heb het idee dat dit is omdat je dan kunt scrollen door de video heen. Als de video in HTML5 staat kan ik erover heen scrollen zonder dat ie stopt. Ik gebruik trouwens Chrome en Safari allebei al een tijdje gehad
Ik heb hier een extension (YouTube5) gedownload en nu werkt het inderdaad weer! Even afwachten nog maar voorlopig is alles weer goed.
Ik gebruik Safari met OSX 10.6.5 op een mid 2010 17" MBP

[ Voor 5% gewijzigd door marcelcee op 12-11-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 20:02
Jado schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 01:15:

Edit: Iets anders, is het logisch dat Windows 7 in bootcamp niet bepaald stabiel loopt? In het begin wou hij niet altijd opstarten, maar nu hangt ie ook soms vast..
Ik heb hier een MBP (13", 7.1) van een maandje oud waarop ik mbv Bootcamp Windows heb geinstalleerd, en mbv rEFIt tijdens het booten kan kiezen tussen OSX, linux en Windows 7. Alledrie booten altijd zonder problemen direct de eerste keer, en draaien als een zonnetje. Dus jouw MBP lijkt op een maandagmorgenmonster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pts18xPRxur6KuztvBA47WxJ/full.jpg

Rechts het nieuwe speeltje van vaders, links gaat er (over een tijdje) uit.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maak daar maar 81+ van. :P Wel erg vaag om te zien! :o

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al twee keer problemen gekregen na het installeren van Windows Vista en 7 via Bootcamp. Zowel de eerste als de tweede keer kreeg ik in Mac OS X na korte tijd problemen met de HD structuur. Het systeem opstarten duurt erg lang (bij het witte scherm met Apple logo verschijnt een balk die eerst helemaal moet laden, +/- 8 min)
Vervolgens heb ik overigens al langere tijd van de Flash problemen (Fan slaat vol aan, vriend met zelfde model heeft dit niet) en vastlopen van applicaties. Bij een check via Schijfhulpprogramma gaf hij zowel de eerste als tweede keer na installatie van Bootcamp een fout aan die moet worden hersteld. Als ik dan via de CD opstart en herstel via schijfhulpprogramma doe zegt hij dat het niet meer mogelijk is. Dan word ik dus geadviseerd om te formatteren en opnieuw te installeren. Op dit moment geeft het Schijfhulprogramma 'onjuist aantal threadrecords' aan.
Ik heb met de Apple service gebeld en zij vermoedde, net als ik, dat er iets niet helemaal meer goed is met de HD. Maar als ik nu de uitgebreide hardwaretest afloop via de CD geeft hij niets aan. Ook is de S.M.A.R.T. status gecontroleerd.
Het lijkt er dus op dat bij mij de HD structuur altijd verziekt wordt door bootcamp. Nu weet ik dus niet of ik een nieuwe HD zal kopen of dat ik weer alles opnieuw moet installeren. Daarnaast heb ik een HD gevonden 'WD 500gb 5400' maar ik ben bang dat deze weer meer herrie maakt dan de stille standaard 320gb schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Jado schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 01:15:
...
Nu vroeg ik mij af, de bouwkwaliteit van mijn toestel is ook niet 100% denk ik, af en toe kraakt hij wat en je ziet duidelijk dat de bottomplate niet volledig in het midden zit. Links is er een grotere gleuf dan rechts. Ook het scherm kraakt soms bij het openen. Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben, slordige assemblage?

Manman dit is een serieuse bummer -O-

Morgenvroeg ga ik hem binnenbrengen en dan hoop ik van ganserharte dat ik hem volgende week al terug in gebruik kan nemen. Maar als ik dit zeg van de bouwkwaliteit, dan acht ik de kans klein dat ik hem zo snel zal terughebben, of zie ik dit verkeerd?
Ik ga ervanuit dat dit onder de garantie valt en dat dit dus ook gratis is?
...
Is bij mij ook een beetje (BMP 13"), met de bottomplate bedoel je het zwarte 'platte' stukje van het scherm toch?
Kraken toen ik het scherm opendeed was bij mij ook, maar is uit zichzelf weggegaan. De opening links tussen de zwarte balk en het alu is nog geen mm dus daarvoor doe ik hem niet binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

EZ_ schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:26:
[...]

Is bij mij ook een beetje (BMP 13"), met de bottomplate bedoel je het zwarte 'platte' stukje van het scherm toch?
Kraken toen ik het scherm opendeed was bij mij ook, maar is uit zichzelf weggegaan. De opening links tussen de zwarte balk en het alu is nog geen mm dus daarvoor doe ik hem niet binnen...
Hmm, nee, dat bedoelde ik niet.
Ik doelde op de "plaat/cover" van het unibody onderaan de laptop. Dus de plaat die bovenaan ligt wanneer je je macbook ondersteboven (toegeklapt) legt, die aan de zijkant ook met schroefjes is vastgemaakt. Je ziet duidelijk dat de gleuf langs de ene kant dikker is als langs de andere kant.
Heel veel scheelt het niet, maar ik kan aannemen dat de stevigheid van de unibody hierdoor afneemt en dat daardoor de Superdrive een beetje scheef zit/ beschadigd is geraakt.

Ondertussen is hij binnen, en zit ik zonder mobielert :(

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In verband met deze blunder is het mogelijk dat je in dit topic posts terugziet die eigenlijk in Het grote Volvo topic - Deel 4 thuis horen. Mocht je zo'n post spotten, schroom dan niet om het even te melden via DM aan de schuldige of desnoods via topic report. :)